[CiP] The ultimate P4 in een Apple G4 case met waterkoeling

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 1.998 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-06 06:09

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
MiMiC schreef op 01 december 2003 @ 18:06:
Wordt vast een mooie mod :) *moedigt aan*
offtopic:
Liep je trouwens vrijdag's op de HCC?
ja liep rond daar :) en zondag ook.
Anoniem: 48293 schreef op 01 december 2003 @ 19:29:
Ik heb ook nog een imac ligge een mooie roze maar mun analoge videoboard is naar de klote .. voordak daar een ander mobo in ken krijge kost me nog het enige zaag werk..
heb um nu al 4 maand bij huis ligge hahah
nog geen geld om te modden hehe
Suc 6 met je mod hij word wel cool..
mmh stoer een imac :P altijd mooi die kassies :)
tazzman schreef op 02 december 2003 @ 01:13:
Hartstikke gaaf hoor! Ik had deze G4 case mod al idd 1x eerder gezien maar idd zonder waterkoeling! (En volgens mij ook niet zo mooi afgewerkt ;) Geniaal van dat alu latje!
Meer pics? :) :) :)
pc in een apple was mij wel bekent ja maar wat ik tot dusver had gezien was dat de mobo aan de andere zijde was bevestigd, met wc erbij is weer een hele andere techniek namelijk hoe prop ik het erin.

* ReseTTim heeft de laatste tijd te weinig ruimte in casemods zelfs in die flightcase :X

maargoed zodra ik weer pics heb komen ze.. zal kijken of ik morgen weer me pomp kan bevestigen en nog wat kan poppen zodat die tang terug kan naar Oeloe.
dan kan ik me ook meer richten op de 5¼ bay voor de cd-rom/ dvd speler, powerbutton en me lichtwerk :)
kheb iets leuks gekocht moet het alleen nog solderen. zodra het werkt zal ik foto's posten :)

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Tjek dit, voor de G3B/W en G4, ook in "Clear" verkrijgbaar om zelf te beschilderen;

Afbeeldingslocatie: http://www.voorjegemac.nl/images/g4blorbig.jpg

www.voorjegemac.nl

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mimic
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

mimic

O ja joh?

ReseTTim schreef op 02 december 2003 @ 01:36:
[...]

ja liep rond daar :) en zondag ook.

[...]
offtopic:
Dan heb k je gezien :) voor de Computerland stand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-06 09:54
Wat een strakke site. Ze hebben nog veel meer hebbedingen. En ook dingen die niet voor de mac zijn.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mimic
  • Niet online

mimic

O ja joh?

Hydraulik-Phunk schreef op 02 december 2003 @ 18:59:
Tjek dit, voor de G3B/W en G4, ook in "Clear" verkrijgbaar om zelf te beschilderen;

afbeelding

www.voorjegemac.nl
Ik vindt de kleuren combinatie met de rest van de case eigenlijk helemaal niet zo mooi, ze hadden het beter grijs/wit kunnen laten...

Teminste, dat lijkt mij mooier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Het is idd niet mooi, da's een ander verhaal :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
Hydraulik-Phunk schreef op 02 december 2003 @ 18:59:
[afbeelding]
www.voorjegemac.nl
die kende ik al :) want ik heb daar me iTrip vandaan voor me iPod :P :)
helaas gaat btw die 21" crt monitor niet door :( bleek al een tijd weg te zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-06 22:15
ReseTTim schreef op 30 november 2003 @ 01:32:
[...]

dat wist ik al. maar iig wel de eerste met waterkoeling denk ik :)
waterkoeling?

http://www.water-cooling.com/gallery/rigs/Steve/Steve.php >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86363

Maar daar zit weer geen P4 in, hij blijft dus vooralsnog de enige :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
jij blijft ook een zijkerd.. maargoed daan dan win ik nogsteeds want ik ben de eerste die alles in zijn kast heeft zitten ook me radiator >:) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:22

timovd

Voorsprong door techniek

MiMiC schreef op 02 december 2003 @ 21:17:
[...]

offtopic:
Dan heb k je gezien :) voor de Computerland stand :)
offtopic:
Stalker!! :p

Echt fantastisch gedaan! Ook heel mooi opgelost met de achterkant. Respect voor dat! Had ik echt niet kunnen verzinnen! _/-\o_
hoeveel uur eeuw heb je R aan gewerkt?

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
timow schreef op 03 december 2003 @ 18:14:
offtopic:
Stalker!! :p

Echt fantastisch gedaan! Ook heel mooi opgelost met de achterkant. Respect voor dat! Had ik echt niet kunnen verzinnen! _/-\o_
hoeveel uur eeuw heb je R aan gewerkt?
qua uren heb ik er nog niet zoveel inzitten in vergelijking met me flightcase. hoeveel precies weet ik niet. ik ben iig telkens eventjes bezig..

iig ik heb weer nieuwe pics :P

Afbeeldingslocatie: http://www.resettim.net/appleg4mod/p4_in_g4_44.jpg
aan de rechterkant heb ik nu ook een mooi alu strookje gepopnageld :) zodat dat gat ook weer afgesloten is..

Afbeeldingslocatie: http://www.resettim.net/appleg4mod/p4_in_g4_45.jpg
als je goed kijkt op beide foto's zit het originele plexi er weer in :P :)

Afbeeldingslocatie: http://www.resettim.net/appleg4mod/p4_in_g4_46.jpg
het eerste bochtje in de bankschroef :) :P

Afbeeldingslocatie: http://www.resettim.net/appleg4mod/p4_in_g4_47.jpg
jaja massaproductie >:) :P 3 tegelijk :) . dit hebben we dus gesoldeert met een gasbrandertje omdat het met een fohn lang duurt en met een soldeerbout dit niet te doen is.

Afbeeldingslocatie: http://www.resettim.net/appleg4mod/p4_in_g4_48.jpg
de hoekjes zijn nog wat heet dus met een waterpomp tang moest je ze ffies eruit halen. voordeel ze om direct in de bankschroef te zetten is dat ze sneller afkoelen :)

Afbeeldingslocatie: http://www.resettim.net/appleg4mod/p4_in_g4_49.jpg
9 van de 10 hoekjes compleet gesoldeert op een rij :)

Afbeeldingslocatie: http://www.resettim.net/appleg4mod/p4_in_g4_50.jpg
op de voorgrond de hoekjes en daar achter links is widow en rechts is partyboy

Afbeeldingslocatie: http://www.resettim.net/appleg4mod/p4_in_g4_51.jpg
nog een leuke foto van alle hoekjes compleet gesoldeert :P :)

[ Voor 8% gewijzigd door ReseTTim op 13-12-2011 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MokerHamer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-05 13:24
Het gaat er allemaal heel goed uitzien
ik ben benieuwt hoe het er uit zal zien als alles er in zit
en werkt uiteraard :D

Op bovenstaande tekst rust ©copyright,
niets uit deze tekst mag gequote worden zonder toestemming van de schrijver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73881

6 foto's over de hoekjes... :/
maaja, zeker mooi, of heb ik al eens gereageerd in dit topic?...

offtopic:
7(8)7, gewoon omdat 't een grappige smiley is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62201

Misschien nog een leuk ideetje :) laat al die bochten enzo verchromen :P is duur.. maar dan heb je ook wat :P of spuit ze gewoon met chroom verf 8)7 past leuk bij de kast enzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Ga je ze ook nog onder druk testen op waterdichtheid ? Ik heb zo'n idee dat de eerste gesoldeerde stukken minder mooi uitgevloeid zijn dan de laatsen. (Wet van H. Phunk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Laatst online: 04-06 20:46
Allereerst hulde aan ReseTTim, heb zun flightcase nog gezien afgelopen Drome X, en was toen al zeer onder de indruk van t geheel en van zijn skillz!

Maar om ff trug te komen op dat WC verhaal, die gast Steve, had dus zijn MAC gewct }) (klinkt leuk :*) ) en Tim gaat zijn P4 in een MAC WC'en! Dus dat is een unicum ansich!

[ Voor 4% gewijzigd door Ibidem op 04-12-2003 19:57 ]

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-06 17:39
komt er wel leuk uit te zien alleen je soldeer werk mag wel wat netter :p

dat zie ik wel als ervaren loodgieter hehehe ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
  • Laatst online: 22-06 20:57
Haha, die hoekjes :+

Ik heb dat ook gedaan, exact zelfde manier, alleen wat minder veel, en aan de andere kant zat schroefdraad. Binnenkort ga ik het nog een keertje doen.

Werkt fijn hè? die 12mm buis met 12mm slang :) (ofzo :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeaT
  • Laatst online: 19-06 22:15
ReseTTim schreef op 03 december 2003 @ 17:49:
[...]
jij blijft ook een zijkerd.. maargoed daan dan win ik nog steeds want ik ben de eerste die alles in zijn kast heeft zitten ook me radiator >:) :)
naja zijkerd? t is een klein beetje plagen alleen ;) :> maar daar moet ik hier geloof ik wel mee oppassen gezien je grote fanbase :D

maar waar heb je die hoekjes nou voor nodig? zo'n slang van je wc kan je toch gewoon buigen? of is het ergens anders voor?

mod-remark: Zie: een eerdere reply: "voor me waterkoeling heb ik veel bochtjes nodig. ook al vinden jullie het niks ivm dat de stroom snelheid vermindert maar dat maakt niet uit. want anders zit ik met het probleem dat het niet gaat passen.. omdat nergens van die kunststof hoekjes te krijgen was en T-stukjes te duur was en veel werk was om er een hoekje van te maken bedacht een jongen die in de winkel werkte om messing hoekjes te gebruiken. deze zijn lekker kort"

[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 44568 op 05-12-2003 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
DeaT schreef op 05 december 2003 @ 11:59:
maar waar heb je die hoekjes nou voor nodig? zo'n slang van je wc kan je toch gewoon buigen? of is het ergens anders voor?
offtopic:
B) , gewoon omdat 't een grappige smiley is?
slangen kan je buigen ja maar niet zo ver als je met deze hoekjes kunt. zoals je later misschien zal zien op foto's heb ik te weinig ruimte voor gewone bochten te maken. vandaar dus deze knietjes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kr3Kr
  • Laatst online: 07-03 18:12

Kr3Kr

Melpomene

Erg leuk idee. Ik had ongeveer hetzelfde, alleen heb ik geen G4 kast, maar ga ik een gewone atx kast Mac-style maken.

Verder: ga zo door, het ziet er tot nu toe veel belovend uit. Alleen al die knietjes had ik zoizo gekocht, of gewoon messing veren in je slang.

Gregor van Egdom Krekr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-06 17:26

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Kr3Kr schreef op 06 december 2003 @ 00:13:
Erg leuk idee. Ik had ongeveer hetzelfde, alleen heb ik geen G4 kast, maar ga ik een gewone atx kast Mac-style maken.
Dat ben ik dus ook aan het doen... mijn beste oplossing voor de platen is het aan de binnenkant zilver spuiten. Geeft eenzelfde effect namelijk. 2x spuiten en 1x nog grijze verf tegen de doorschijnendheid. Of het lang zal blijven zitten weet ik niet. Mijn proefje houdt nu al 5 weken :D
Volgens Bart_Banaan kon je echter ook platen redelijk laten buigen, dus misschien kun je wel een mogelijkheid vinden om ze ook nog iets bol te krijgen... :D

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dark Blue schreef op 06 december 2003 @ 00:26:
[...]

Dat ben ik dus ook aan het doen... mijn beste oplossing voor de platen is het aan de binnenkant zilver spuiten. Geeft eenzelfde effect namelijk. 2x spuiten en 1x nog grijze verf tegen de doorschijnendheid. Of het lang zal blijven zitten weet ik niet. Mijn proefje houdt nu al 5 weken :D
Volgens Bart_Banaan kon je echter ook platen redelijk laten buigen, dus misschien kun je wel een mogelijkheid vinden om ze ook nog iets bol te krijgen... :D
Ik neem aan dat je plexi bedoelt.. deze kun je namelijk permanent een ronding mee gegeven als je deze bijvoorbeeld om een ronde mal vast zet met iets van spanbanden, en dan langzaam verwarmd met een föhn of verfbrander. Ik geloof wel dat je dan wel dat je het plexi redelijk heet moet maken wil het goed buigbaar zijn zonder dat je dan kans hebt dat het barts.

Als je dan die G4 case na wilt maken zou je twe vierkanten platen plexi kunnen pakken, daar die ronding uitzagen, en dan die rondinge gebruiken voor de mal waarin je het plexi gaat buigen. Bijvoorbeeld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
ok ik zat dus met een probleem dat als ik me nic of raid controller in de onderste slot deed dan kwam ie tegen me hdd aan en ging de kaart schuin staan. dit wou ik natuurlijk niet dus ik dacht shit weer een pci kaart minder. :( na goed kijken zag ik dat de nic als de utp connector eraf is voor de helft dunner is vergeleken met de raid controller en als gewone nic. kortom we pakken een stukje utp-kabel, een soldeerbout en we gaan aan de slag :)

Afbeeldingslocatie: http://www.resettim.net/appleg4mod/p4_in_g4_52.jpg
oeloe was zo vriendelijk voor mij geweest om die connector los te krijgen van de printplaat want mij lukte het die nacht ervoor niet.. hij had een slimme methode dat het wel werkte waar ik niet aan had gedacht iig.

Afbeeldingslocatie: http://www.resettim.net/appleg4mod/p4_in_g4_53.jpg
utp connector van nic vast gesoldeert aan utp kabel en daarin zit een utp kabel geprikt :)

Afbeeldingslocatie: http://www.resettim.net/appleg4mod/p4_in_g4_54.jpg
zo nieuwsgierig als ik ben wou ik hem natuurlijk testen kortom, hup me dual celly 366@550 ging uit om me nic te testen :)
het leuke is het WERKT!!

Afbeeldingslocatie: http://www.resettim.net/appleg4mod/p4_in_g4_55.jpg
leeg gat zo hé ;) :P

Afbeeldingslocatie: http://www.resettim.net/appleg4mod/p4_in_g4_56.jpg
de andere kant van de kaart deze ga ik denk ik morgen nog ffies met een lijmpistool tussen zitten omdat ik bang ben dat het tegen elkaar komt en gaat geleiden.

Afbeeldingslocatie: http://www.resettim.net/appleg4mod/p4_in_g4_57.jpg
de 3com nic in me apple g4 case gestopt en het leuke is het past ook nog is :) natuurlijk ga ik nog wel iets over die kaart doen ivm kortsluiting oid.. je weet maar nooit. tja ik heb een 3com gebruikt omdat ik daar genoeg van had en neej ik verkoop ze niet.

[ Voor 7% gewijzigd door ReseTTim op 13-12-2011 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Netjes gedaan :) ik vraag me alleen af of dat gedoe met die UTPconnector niet voor packetloss gaat zorgen? verder vind ik et een hele nette mod :D kan niet wachten tot et totale resultaat er is :)

Goed werk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
Fludizz schreef op 07 december 2003 @ 02:26:
Netjes gedaan :) ik vraag me alleen af of dat gedoe met die UTPconnector niet voor packetloss gaat zorgen? verder vind ik et een hele nette mod :D kan niet wachten tot et totale resultaat er is :)
Goed werk :D
daar ben ik dus ook benieuwd naar..
ga maar is een backplan bedenken voor een lan of het ervoor ffies testen..
hoe kan ik eigenlijk het beste testen of er packetloss is door constant te pingen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fludizz
  • Niet online
ReseTTim schreef op 07 december 2003 @ 02:32:
[...]

daar ben ik dus ook benieuwd naar..
ga maar is een backplan bedenken voor een lan of het ervoor ffies testen..
hoe kan ik eigenlijk het beste testen of er packetloss is door constant te pingen ?
daarmee merk je ook wel iets denk ik... maar gewoon ff flink wat data gaan stampen over 100Mbit en kijken hoesnel ie nog kan gaan lijkt me ook wel effectief :P als ie nog gewoon 10MB/s trekt lijkt et me wel best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [NUT]
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:30

[NUT]

Heppiedepeppie

Arme 3com 8)7

Geweldige mod verders! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:24

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

3Com mod is leuk gedaan, maar dit is wel oude type grote pcb.

Als je zou zoeken naar realtekkie kaart, dan zul je merken dat de pcb heel klein is. De utp connector zit ook veel lager. In principe had je best realtekje kunnen kopen, kost niet zoveel, en de kans is veel groter dat het past.

Zou dat kunnen in jouw G4 mod? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
MrDummy schreef op 07 december 2003 @ 11:46:
3Com mod is leuk gedaan, maar dit is wel oude type grote pcb.
Als je zou zoeken naar realtekkie kaart, dan zul je merken dat de pcb heel klein is. De utp connector zit ook veel lager. In principe had je best realtekje kunnen kopen, kost niet zoveel, en de kans is veel groter dat het past.
Zou dat kunnen in jouw G4 mod? ;)
realtek is troep dat merk je op lanparties.. met 3com trek je op lanparties gewoon 10mb/s :P

heb ook de nieuwe 3com hoor maarja die heb ik weer nodig in een andere case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
  • Laatst online: 22-06 20:57
Juist! Eindelijk de soldeerbout erbij :D

Zo mag ik het zien! Gewoon zelf gaan klooien als iets je niet helemaal uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sine
  • Laatst online: 17:27
soldeerbout ? da's een spijker man !

Tim, vraag aan de kerstman eens een leuk boutje of iig een nieuwe punt, Want met dat ding wat jij hebt kan de beste nog niet eens netjes solderen. ;)

Repareren doe je zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
Sine schreef op 07 december 2003 @ 12:13:
soldeerbout ? da's een spijker man !

Tim, vraag aan de kerstman eens een leuk boutje of iig een nieuwe punt, Want met dat ding wat jij hebt kan de beste nog niet eens netjes solderen. ;)
jij weet niet hoe ik die bout heb toegetakeld.. :X er zit een heuze puntje aan naja noem maar een gaatje in de bout en als dit lukt dan kan ik gewoon gesolderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Laatst online: 22-06 19:58

Stoney3K

Flatsehats!

ReseTTim schreef op 07 december 2003 @ 12:25:
[...]

jij weet niet hoe ik die bout heb toegetakeld.. :X er zit een heuze puntje aan naja noem maar een gaatje in de bout en als dit lukt dan kan ik gewoon gesolderen :)
* Stoney3K heeft op de universiteit een Voltcraft LS50/LA50 en wil niks anders meer :+

Weller is ook best goed. De beste zijn de Magnastat-bouten maar je kan ook voor een goekoop soldeerstation gaan @ de lokale elektroboer.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sine
  • Laatst online: 17:27
Die magnastats zijn idd super,

Als je "goedkoop" een leuke weller wilt hebben kun je het beste bij een electronica zaakje vragen naar een RESERVE magnastat bout. (enkel het boutje dus) het station zelf bestaat gewoon uit een 24V transformator en die kun je dus gemakkelijk zelf bouwen.

* Sine zelf heeft een LR21 antistatic digitaal ( voor 70 eur op marktplaats :*) )

[ Voor 15% gewijzigd door Sine op 07-12-2003 13:43 ]

Repareren doe je zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23911

ReseTTim schreef op 07 december 2003 @ 02:11:
oeloe was zo vriendelijk voor mij geweest om die connector los te krijgen van de printplaat want mij lukte het die nacht ervoor niet.. hij had een slimme methode dat het wel werkte waar ik niet aan had gedacht iig.
:Y)
Stoney3K schreef op 07 december 2003 @ 13:00:
[...]
* Stoney3K heeft op de universiteit een Voltcraft LS50/LA50 en wil niks anders meer :+

Weller is ook best goed. De beste zijn de Magnastat-bouten maar je kan ook voor een goekoop soldeerstation gaan @ de lokale elektroboer.
IPV een echte soldeerbout te kopen gaat ReseTTim liever naar mij, mag ik t voor m doen... ;)

Deze bout heb ik m ooit eens gegeven omdat hij voor ieder rotklusje naar mij kwam, maar t ziet er naar uit dat hij meer zichzelf zit te solderen als het gene wat hij nou eigenlijk aan het solderen zou moeten zijn... :P

Owja, die connector ziet er dus niet uit... :/
Neem m maar mee, dan maken we er wat moois van... :P :9

Voor de rest schiet je meer op met je mod dan ik atm.. :X

• Petergr
  • Laatst online: 14-04-2021

Petergr

beroeps prutser

hee tim, ik w8 al een paar dagen in spanning of je al veder bent gegeaan met je case, laat weer eens wat van je horen a.u.b.

www.wardrivers.be/ nee, ik ben geen belg :p maar verder niets mis met belgen.

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-06 17:26

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Anoniem: 23911 schreef op 07 december 2003 @ 13:45:
Voor de rest schiet je meer op met je mod dan ik atm.. :X
Nee, alsof ik mn kast af heb wou je zeggen dan :X :+ zie je morgen wel :P

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
owkeej.. ben gisternacht weer wezen klussen.. heb me ati daarvoor uit me flightcase gehaald dus ik zit nu te tikken op een ati pci videokaart van 2mb ofzo :D :)
goed genoeg voor internet.. tja ik heb op dit mobo agp pro en daar gaat geen voodoo3 3000 in :(

maargoed nu de pics van het inbouwen van me waterkoeling.. ben er btw nogsteeds mee bezig.. wil niet echt lukken..

Afbeeldingslocatie: http://www.resettim.net/appleg4mod/p4_in_g4_58.jpg
knietjes op me radiator omdat anders de slangen tegen me pci kaarten aankomen.

Afbeeldingslocatie: http://www.resettim.net/appleg4mod/p4_in_g4_59.jpg
tom had een bankschroef dus daar heb ik ffies me slangtules een stukje ingekort en er knietjes opgezet..

Afbeeldingslocatie: http://www.resettim.net/appleg4mod/p4_in_g4_60.jpg
nu met ffies drukken kan me apple case dicht :) ja er zit dus spanning aan de zijkant van de case :X

Afbeeldingslocatie: http://www.resettim.net/appleg4mod/p4_in_g4_61.jpg
de prachtige blackice rad + p4 waterblok :) met knietjes..

Afbeeldingslocatie: http://www.resettim.net/appleg4mod/p4_in_g4_62.jpg
me prachtige ati r9500@9700 met heatsinks op geheugen.

Afbeeldingslocatie: http://www.resettim.net/appleg4mod/p4_in_g4_63.jpg
tja ook op me ati moet een hoekje gemonteerd worden dit omdat ander de slang in de fan komt..

Afbeeldingslocatie: http://www.resettim.net/appleg4mod/p4_in_g4_64.jpg
tja als ik dit dus eerder wist hadden we het 2 jaar geleden wel anders gesoldeert ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.resettim.net/appleg4mod/p4_in_g4_65.jpg
p4 met slang aan de ati gekoppeld :)

Afbeeldingslocatie: http://www.resettim.net/appleg4mod/p4_in_g4_66.jpg
eheim 1046 aan radiator gekoppeld :) als je ook goed kijkt zie je de XLR plug. als ik dus nu de stekker in me voeding stop gaat de pomp meteen draaien :) ideaal..

Afbeeldingslocatie: http://www.resettim.net/appleg4mod/p4_in_g4_67.jpg
wat een pracht gezicht :)

Afbeeldingslocatie: http://www.resettim.net/appleg4mod/p4_in_g4_68.jpg
cpu ook nu met een slang bevestigd.. met T stuk ivm met vullen..

Afbeeldingslocatie: http://www.resettim.net/appleg4mod/p4_in_g4_69.jpg
de kast moet dicht kunnen.. het grootste probleem in mijn geval, de slang ging ook knikken :( ben dus toen ffies naar van zuylen geweest de gereedschapswinkel / waterkoeling specialist ;) en daar hadden ze een veer die over een 14mm slang kon :)

Afbeeldingslocatie: http://www.resettim.net/appleg4mod/p4_in_g4_70.jpg
ik zal het water er toch in krijgen...

Afbeeldingslocatie: http://www.resettim.net/appleg4mod/p4_in_g4_71.jpg
daar zit dus nu me vul punt.. het hoogste punt opzich..

ja lieve kijkbuis kindertjes het vullen wil nog niet echt lukken.. heb misschien al een idee wat het is.. namelijk veel knietjes kan de lucht moeilijk weg gaan.. kortom.. we gaan verder met klooien :)

• Kickasz
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Prachtige mod hoor echt super _/-\o_

Maar heb je nog wel enigzins airflow in kast voor de mem van je Radeon?

Hoe heb je dat trouwens opgelost met je radiotor? Zit er een gat in de zijkant zodat de warme lucht weg kan? B)

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
Kickasz schreef op 11 december 2003 @ 22:57:
Prachtige mod hoor echt super _/-\o_

Maar heb je nog wel enigzins airflow in kast voor de mem van je Radeon?

Hoe heb je dat trouwens opgelost met je radiotor? Zit er een gat in de zijkant zodat de warme lucht weg kan? B)
het leuke is dat er aan de zijkant van de case gaatjes zitten voor de 12cm fan die er al standaard in de g4 zit. dit is niet te zien van de buitenkant ivm het plexi deel ;)
kortom daar achter heb ik de radiator meteen gemonteerd met de fan. de fan is gericht naar buiten dus hij blaast opzich meteen alle warme lucht bij de videokaart ook vandaan :P

Ik denk dat het vullen wat beter gaat als je een ontluching maakt bij je ATI.
Dan kan de lucht ook uit je systeem als je aan het vullen bent. ;)

Rest van de tips heb je net van me gehad via msn, ik hoop dat t gaat lukken.. :)
/me Oeloe heeft er alle vertouwen in...

Ik heb dit hier neergezet zodat iedereen de vorderingen kan volgen enzo.. O-)

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:19

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

met je mond een keer aan de slang zuige wil ook wonderen doen :P voor de pomp iig wel, maar kijk uit dat je niet die waterwetter shit drinkt :)

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
AtomicShockwave schreef op 11 december 2003 @ 23:14:
met je mond een keer aan de slang zuige wil ook wonderen doen :P voor de pomp iig wel, maar kijk uit dat je niet die waterwetter shit drinkt :)
zit er niet in.. en heb ook 2 blaren nu in me mond.. dus ik kijk uit wat ik aan me mond zet.. heb er al anderhalve week last van ofzo :| :X :(

ReseTTim schreef op 11 december 2003 @ 23:17:
[...]

zit er niet in.. en heb ook 2 blaren nu in me mond.. dus ik kijk uit wat ik aan me mond zet.. heb er al anderhalve week last van ofzo :| :X :(
offtopic:
Je moet ook niet alles in je mond stoppen.. :X

:r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
woei.. zat toch water genoeg in. heb me raid net geconfigd en ben nu w2k aan het installen.
tot heden toe draait systeem goed :)
moet na de lan wel ffies wat verbeteringen aanbrengen en mod echt afmaken.. want zo zit er nog niks in qua licht en aan/uit schaker zit ook nog los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyonN
  • Laatst online: 25-03-2022

XyonN

Onderkin zul je bedoelen....

Mijn "ouwe"G4 is weer terug :( Ik heb de G5 weer in moeten leveren op me werk... Mischien wil je die ook wel waterkoelen!!!!!

Met een hamer past alles, en met ducktape blijft alles wel op zijn plek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-G
  • Laatst online: 30-07-2024

X-G

Yeah.

XyonN, waarom moest je je G5 dan inleveren? Als ze mij dat zouden geven en ze wouden het trug kregen ze een middelvinger ^^

ToyzBuilder YouTube - Gratis Bitcoin Verdienen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• looin
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-06 05:37
Prachtig gedaan, Wou dat ik ook zo handig was!!!

:9~ :9~ :9~ :9~ :9~

Sometimes life's just cruel for no reason at all!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

looin schreef op 13 december 2003 @ 11:34:
Prachtig gedaan, Wou dat ik ook zo handig was!!!

:9~ :9~ :9~ :9~ :9~
Oefenen he. Dat is de enige manier om het te leren. Maar idd er zijn mensen die al heel veel geoefend hebben op dit forum, en elders in de wereld :)

Maaruh, idd good bezig nico.. maaruh waarom geen slangklemmen gebruiken i.p.v. tywraps :? als je ze dadelijk een keer los wilt maken lijkt me dat vrij verot gaan namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petergr

Petergr

beroeps prutser

zeg tim, zouw je mischien ook wat foto's willen posten van hoe je de cd/dvdrom drives heb ingebouwd? ben ik wel benieuwd naar eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
Petergr schreef op 14 december 2003 @ 11:36:
zeg tim, zouw je mischien ook wat foto's willen posten van hoe je de cd/dvdrom drives heb ingebouwd? ben ik wel benieuwd naar eigenlijk.
nog geen foto's omdat het er nog niet in zit ;)

[ Voor 8% gewijzigd door ReseTTim op 15-12-2003 01:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kr3Kr
  • Laatst online: 07-03 18:12

Kr3Kr

Melpomene

Woei, ik gebruik voor vullen precies hetzelfde trechtertje ;)
Maareh, zit aardig vaart in dus.

Trouwens: gewoon die pomp even laten lopen: de luchtbellen komen vanzelf langs :) (en je rad schuinhouden ;) )

[ Voor 36% gewijzigd door Kr3Kr op 15-12-2003 01:45 ]

Gregor van Egdom Krekr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semper Fight
  • Laatst online: 29-05 21:25

Semper Fight

Xbox Live = Semper Fight

Nice mod Resettim.

Maar om problemen zoals packet loss te bekijken heeft 3Com mooie tooltjes voor hoor.

Packet statistieken en dergelijk kun je direct zien in de tools die 3Com standaard meeleverd met de NIC's (Volgens mij heet het Utillity Software ofzo).

Hier had uw advertentie kunnen staan! DM me voor meer info over de prijzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
Kr3Kr schreef op 15 december 2003 @ 01:42:
Woei, ik gebruik voor vullen precies hetzelfde trechtertje ;)
Maareh, zit aardig vaart in dus.

Trouwens: gewoon die pomp even laten lopen: de luchtbellen komen vanzelf langs :) (en je rad schuinhouden ;) )
ik had een langere slang nodig.. en heb hem ffies op zijn kop gehouden enzo.. tis inmiddels wel goed :P :)
Electra schreef op 15 december 2003 @ 10:19:
Nice mod Resettim.
Maar om problemen zoals packet loss te bekijken heeft 3Com mooie tooltjes voor hoor.
Packet statistieken en dergelijk kun je direct zien in de tools die 3Com standaard meeleverd met de NIC's (Volgens mij heet het Utillity Software ofzo).
thnx, maar die nic's heb ik niet gekocht. die heb ik meegekregen van me vakantie werk :P ik zoek altijd het goede werk uit :) iig ik heb dus die software niet maar zal wel is op zoek gaan op de site van 3com :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diontjuh
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-11-2014

diontjuh

for president

heey tim.. ben je hier de boel ook al onveilig aan het maken met je modkunsten :P
erg mooie mod _/-\o_

-=-=- [CM] Stainless Art -=-=-[cip] blauwe plexi cube -=-=-=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
ik heb weer lopen modden. eerst heb ik een leuke lanpartie gehad waar toen net me waterkoeling draaide en me raid config ook werkt :) in stripe modus als iemand dat zich afvraagd. verder na de lan heb ik dus me voeding kabels wat weggehaald en ingekort. dit omdat ik 8 molexen niet nodig heb en er een grote druk op de zijkant van de case staat als ik hem dicht doe.

Afbeeldingslocatie: http://www.resettim.net/appleg4mod/p4_in_g4_72.jpg
dit komt er nog maar uit de voeding :)
* 3 haakse molexen voor naar de hdd's + 12cm fan voor radiator bij gesoldeert :)
* ati r9500 heeft ook stroom nodig
* gewone 4pins en de 24pins stekker naar de mobo
* 230V voor de pomp
* nog 2 gewone molexen voor dvd brander oid dat in het bovengedeelte van de case kan komen.

Afbeeldingslocatie: http://www.resettim.net/appleg4mod/p4_in_g4_73.jpg
me pc zonder voeding.

Afbeeldingslocatie: http://www.resettim.net/appleg4mod/p4_in_g4_74.jpg
me prachtige apple g3 toetsenboard :P voor me apple :) . het appletjes toets werkt de start knop :)

Afbeeldingslocatie: http://www.resettim.net/appleg4mod/p4_in_g4_75.jpg
overzicht foto. links me prachtige Coolermaster ATC201 case waar me dual celly 366@550 in zit die tevens webservert nu fungeert. daarnaast het frame van me flightcase. aan de rechterkant zit nog 1 pc :) een p4-1.7ghz. en vooraan me prachtige water gekoelde p4 in de g4 :P

Afbeeldingslocatie: http://www.resettim.net/appleg4mod/p4_in_g4_76.jpg
voeding er weer in en zoals je misschien al ziet veel minder stroom kabels :P :)

Afbeeldingslocatie: http://www.resettim.net/appleg4mod/p4_in_g4_77.jpg
schuin van voren gezien :)

Afbeeldingslocatie: http://www.resettim.net/appleg4mod/p4_in_g4_78.jpg
en de voorkant :)

Afbeeldingslocatie: http://www.resettim.net/appleg4mod/p4_in_g4_79.jpg
prachtige haakse molexen die ik gebruik voor de hdd's :)

Afbeeldingslocatie: http://www.resettim.net/appleg4mod/p4_in_g4_80.jpg
en nog een laatste foto van deze sessie een beetje overview shot :)

[ Voor 9% gewijzigd door ReseTTim op 13-12-2011 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWR
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-06 11:31

JWR

OK dan, dat ziet er mooi uit!

Alleen de CDROM nog niet aangesloten?
Heb je al een idee hoe je dat gaat oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
JWR schreef op 22 december 2003 @ 01:20:
OK dan, dat ziet er mooi uit!
Alleen de CDROM nog niet aangesloten?
Heb je al een idee hoe je dat gaat oplossen?
1 ding is zeker het gaat krap worden.. het past net.. ik zit nog te kijken met hoe en wat. dit ivm de dvd brander ook weer losgehaald moet kunnen worden als ik wil en ik kan er maar van 1 kant bij.. kortom het wordt waarschijnlijk iets van de onderkant en evt dat ik iets in de zijkant schroef. dit maakt toch niet uit omdat ik een dubbele wand heb :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turkish
  • Laatst online: 05-06 22:42

Turkish

zhé germans

Ziet er mooi uit Tim, ik hou het topic in de gaten. Maar wat een gepriegel :p

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliep
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-06 09:24
en nog een laatste foto van deze sessie een beetje overview shot

In die kast zit helemaal geen "overview" meer in :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _WgV_
  • Laatst online: 18-06 15:11

_WgV_

It's a magical world!

Killerhond schreef op 22 december 2003 @ 10:29:
en nog een laatste foto van deze sessie een beetje overview shot

In die kast zit helemaal geen "overview" meer in :P
Inderdaad het ziet er echt uit alsof het niet gaat passen...

#StopBurningStuff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
wel mooi gedaan hoor :P laat binnekort eens wat scores en benches zien van die bak :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
Gipsy King schreef op 23 december 2003 @ 12:43:
wel mooi gedaan hoor :P laat binnekort eens wat scores en benches zien van die bak :P
ik moet hem eerst weer durven aan te zetten. want ben bang dat 1 van me hdd's die in raid staan aan het sterven is.. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ReseTTim schreef op 23 december 2003 @ 13:47:
[...]

ik moet hem eerst weer durven aan te zetten. want ben bang dat 1 van me hdd's die in raid staan aan het sterven is.. :|
Die sterft dan sowieso wel een keer... Hoop alleen voor jou dat er niet al te belangrijke meuk opstaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Laatst online: 10:48
Anoniem: 62201 schreef op 23 december 2003 @ 16:10:
[...]
Die sterft dan sowieso wel een keer... Hoop alleen voor jou dat er niet al te belangrijke meuk opstaat..
z'n complete Pr0n collectie >:)

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal
  • Laatst online: 06-06 13:05

Solid Seal

3D Printer N00b

Tja .. wat zal ik zeggen Tim .. wat een $%#^( lelijke kast :D .. mja modden doe je iig beter dan mij :)

ga zo door :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
ReseTTim schreef op 23 december 2003 @ 13:47:
[...]

woei das fucked up :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mimic
  • Niet online

mimic

O ja joh?

Hij gaat lekker Tim, alleen jammer van je HDD, hoop dat je de data er nog af kunt halen voor het te laat is, keep up the good work! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41187

Tim waar heb jij die prachtige haakse molexen vandaan gehaald ?
Tot nu toe heb ik alleen een site gevonden die dat spul in Duitsland verkoopt.
Weet jij maybe een winkel die dat in Nederland verkoopt :D ?
Al vast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-03 14:29

sjaakaq

It might get loud

_/-\o_ Dit is echt megavet! _/-\o_

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enterprice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-03-2024

enterprice

caseMODder

Anoniem: 41187 schreef op 02 januari 2004 @ 11:28:
Al vast bedankt
Ik gok dat hij dat bij Eurosound (voormalige Display) in H'rlem heeft gehaald. Dat is een electronica-zaak namelijk.
Probeer het bij de locale electro-boer, zou ik zeggen. Nee heb je, ja kan je krijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101379

XLR is idd voor Audio. Misschien kun je 'Powercon' proberen, dat is precies even groot als XLR, maar dan een connector voor strroom. Zijn ook hele moooie pluggen die erin moeten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99288

Mooie mod, maar zit wel allemaal dicht opelkaar.

Hoeveel GB heb je eigenlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
me raid werkt nogsteeds :) het was dus een bangmakertje..
Anoniem: 41187 schreef op 02 januari 2004 @ 11:28:
Al vast bedankt
die haakse molexen heb ik van iemand overgekocht. hij bood ze aan @ casejunkies. ik heb geen idee waar hij ze vandaan heeft gehaald.
Anoniem: 99288 schreef op 02 januari 2004 @ 12:30:
Mooie mod, maar zit wel allemaal dicht opelkaar.
Hoeveel GB heb je eigenlijk :P
zeker dicht op elkaar.. mij iets te dicht maar dat kan niet anders..

in deze pc zit nu 2x 80gig in raid + 1x 120gig.
280gig.. dus totaal..

in me andere pc's heb ik nog..
2x 80, 1x 60, 1x 30, 3x 20gig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101379 schreef op 02 januari 2004 @ 11:42:
XLR is idd voor Audio. Misschien kun je 'Powercon' proberen, dat is precies even groot als XLR, maar dan een connector voor strroom. Zijn ook hele moooie pluggen die erin moeten :)
offtopic:
Powercon is dus een stukje groter dan XLR... ;)
Helemaal als je een contra-kabeldeel wilt hebben...

XLR hoort niet, maar 't werkt wel... >:)

ff voor de duidelijkheid... :)

Powercon
Afbeeldingslocatie: http://www.neutrik.com/images/ock/sublevel/thumbs/1_204_54471.pngAfbeeldingslocatie: http://www.neutrik.com/images/ock/sublevel/thumbs/2_204_54471.pngAfbeeldingslocatie: http://www.neutrik.com/images/ock/sublevel/thumbs/3_204_54471.png
Afbeeldingslocatie: http://www.neutrik.com/images/ock/products/eps/500/210_231961.gif

XLR
Afbeeldingslocatie: http://www.neutrik.com/images/ock/sublevel/thumbs/1_204_232811.pngAfbeeldingslocatie: http://www.neutrik.com/images/ock/sublevel/thumbs/3_204_232811.png
Afbeeldingslocatie: http://www.neutrik.com/images/ock/products/eps/500/210_114781.gif

ReseTTim heeft toch geen pro-audio met XLR aansluitingen... :+

edit:

Het chassisdeel is dus wel even groot.. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 23911 op 02-01-2004 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/atir9500dood.JPG
ik heb me ati r9500 gesloopt denk ik zo :| iig dit sucks..
waarschijnlijk kapot doordat ie teveel mhz op zijn bus heeft gehad of teveel voltage :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rewind.
  • Laatst online: 21-06 19:08
ReseTTim schreef op 09 januari 2004 @ 01:01:
[afbeelding]
waarschijnlijk kapot doordat ie teveel mhz op zijn bus heeft gehad of teveel voltage :|
toevallig voordat dit zo was uit je kast gehad of aangeraakt ? zo is mij gf4 ti ook gemolt door statische electriciteit. Gaf hetzelfde resultaat alleen had ik het over het gehele beeld :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mimic
  • Niet online

mimic

O ja joh?

ReseTTim schreef op 09 januari 2004 @ 01:01:
[afbeelding]
Aah dit zuigt :(

Doet ie dit constant? of puur omdat je te hoog hebt geoc'ed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnakeMind
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-06 22:46

SnakeMind

Silence...

Ik hoop toch best voor je dat het nog oplost :) een grotere (nieuwere) videokaart zou niet handig zijn in jouw case :D

Still Cripple as Hell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Eerst die schijf, nu je vid-kaart.. `k geloof dah je systeem heimwee heb naar die flightcase.. dat of je doet niet loief voor je spullen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
Stoney187 schreef op 09 januari 2004 @ 01:06:
toevallig voordat dit zo was uit je kast gehad of aangeraakt ? zo is mij gf4 ti ook gemolt door statische electriciteit. Gaf hetzelfde resultaat alleen had ik het over het gehele beeld :|
neej niet aangeraakt volgensmij.. ik ga het misschien zo nog een keer proberen.. maar ik denk gewoon dat de kaart echt gaar is voor altijd :(
MiMiC schreef op 09 januari 2004 @ 01:24:
Aah dit zuigt :(
Doet ie dit constant? of puur omdat je te hoog hebt geoc'ed?
hij doet het nog meer dan ik last van had op me ati r8500. toen had ik in dos en in de bios geen last. hier heb ik constant last van :|
SnakeMind schreef op 09 januari 2004 @ 11:15:
Ik hoop toch best voor je dat het nog oplost :) een grotere (nieuwere) videokaart zou niet handig zijn in jouw case :D
ik denk dat ati toch 1 van de breedste kaarten zijn.. dus ik denk dat het geen probleem zal zijn met de nieuwe..
Anoniem: 62201 schreef op 09 januari 2004 @ 14:27:
Eerst die schijf, nu je vid-kaart.. `k geloof dah je systeem heimwee heb naar die flightcase.. dat of je doet niet loief voor je spullen :)
die hdd's werken nog.. was dus uiteindelijk niks ernstig gelukkig :) en wat betreft heimwee naar me flightcase.. nuh.. die staat nogsteeds naast me.. heb er alleen een mobo uitgehaald, hdds enzo.. maar die leegte wordt binnenkort opgevult omdat ik een dual celly in me flightcase ga proppen..

btw best ruk om 2 p4 systemen te hebben waar op dit moment een ati 2mb pci videokaart in zit..

kortom heeft nog iemand een ati r9500 of een ati r9700 (pro) in de aanbieding die hij wil verkopen? zoek er namelijk nog 1..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
ffies een boeiende kick :) :P
ok ffies wat punten onder elkaar..
* ati r9500 werkt nogsteeds perfect :X draait nu alleen op lucht koeling ipv water.
* er past geen dvd brander / speler in me case :(
* heb een gave usb light voor apple keyboard :P
* me eheim pomp heeft nu rubbers, stuk stiller nu :)

Afbeeldingslocatie: http://www.resettim.net/appleg4mod/p4_in_g4_81.jpg
dit is dus het usb light dat ik heb gekocht :) erg handig voor lanparties :P :)

Afbeeldingslocatie: http://www.resettim.net/appleg4mod/p4_in_g4_82.jpg
de power switch met daaronder de reset switch :) prachtig oplichtend :) :D

Afbeeldingslocatie: http://www.resettim.net/appleg4mod/p4_in_g4_83.jpg
onder elkaar power, reset, nog niet werkende schakelaar en een speaker die ik nog wil gebruiken..

Afbeeldingslocatie: http://www.resettim.net/appleg4mod/p4_in_g4_84.jpg
de eheim rubber dat zeker het geluid / resonantie van de pomp dempt :P :)
kan zo ook makkelijker me pomp demonteren van de case..

Afbeeldingslocatie: http://www.resettim.net/appleg4mod/p4_in_g4_85.jpg
en daar onder de hdd komen de 3 kabeltjes van power, reset en switch vandaan :)

Afbeeldingslocatie: http://www.resettim.net/appleg4mod/p4_in_g4_86.jpg
van een vriend van me heb ik van zijn vriendin een usb2.0 externe behuizing overgenomen zodat ik me dvd brander toch kan aansluiten :P :)
hijs prachtig van alu :)

[ Voor 9% gewijzigd door ReseTTim op 13-12-2011 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Welke behuizing is dat ? Erg gaaf iig !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxke
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hydraulik-Phunk schreef op 01 februari 2004 @ 23:17:
Welke behuizing is dat ? Erg gaaf iig !
powermac G4 case he ;)

iig weer een leuke update :)

[ Voor 9% gewijzigd door Foxke op 01-02-2004 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
Foxke schreef op 01 februari 2004 @ 23:30:
powermac G4 case he ;)
iig weer een leuke update :)
om te gaan mierenneuken. het is een quicksilver g4 case :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
ffies een kick na een lange tijd :D :)
ik heb vandaag / vannacht me voeding gemod. me enermax voeding vertrouwde ik niet meer. afgelopen donderdag nacht was het zo erg dat ik me hdd 12x heb horen up/down spinnen waardoor ik een bevroren beeld kreeg. en ik draai ook nog is RAID0 dus was niet zo fijn. kortom tijd voor een nieuwe voeding..
partyboy wou van zijn antec voeding af kortom die heb ik overgenomen en meteen flink onder de soldeerbout genomen..

maar eerst fotoz van mijn nieuwe bevestiging van me ATi waterblok :) het oude koelde niet goed genoeg via de zwarte standaard heatsink.

Afbeeldingslocatie: http://www.resettim.net/appleg4mod/p4_in_g4_89.jpg
mooie heatsink waarvan veel mensen weg van zijn :D :)

Afbeeldingslocatie: http://www.resettim.net/appleg4mod/p4_in_g4_90.jpg
koperen plaat die dus gesoldeert is op het waterblok wat al 2 jaar oud is.

en dan nu de voeding..
Afbeeldingslocatie: http://www.resettim.net/appleg4mod/p4_in_g4_87.jpg
voeding is verhoogd van een plaatje lexan zodat ik zeker weet dat het strax geen problemen ga krijgen als ik hem tegen de zijkant van de apple monteer.

Afbeeldingslocatie: http://www.resettim.net/appleg4mod/p4_in_g4_91.jpg
3 voedingen.. bovenste een dode enermax, daaronder een niet betrouwbare gemodde enermax en daaronder de oude gemodde voeding van partyboy.
zoals je ziet is de ATX connector van de enermax toch wel wat langer dan die van de antec.

Afbeeldingslocatie: http://www.resettim.net/appleg4mod/p4_in_g4_92.jpg
mooie macro foto waarop je kunt zien hoe enermax hun kabels bij elkaar zetten en dan op de printplaat van de voeding vast solderen.

Afbeeldingslocatie: http://www.resettim.net/appleg4mod/p4_in_g4_93.jpg
2 ATX connectoren op 1 voeding :P tja ik heb kleur voor kleur gesoldeert. dus niet eerst de ouder eraf en dan de nieuwe erop. zoals je misschien kunt zien heb ik direct op de printplaat gesoldeert. heb inmiddels een goedkoop soldeerstationetje dat het leuk doet :)

Afbeeldingslocatie: http://www.resettim.net/appleg4mod/p4_in_g4_94.jpg
verschil in lengte.. de enermax ong. 64cm en de antec ong. 48cm

Afbeeldingslocatie: http://www.resettim.net/appleg4mod/p4_in_g4_95.jpg
eind resultaat van vandaag.. nog niet helemaal klaar maar wel voor vandaag..
voeding heeft nu een mooie 20db panaflo fan :P
zo heeft ie ook weer de P4 aansluiting en de ATX connector is verlengd.

ik moet nog aan deze voeding het 230V gedeelte solderen voor me pomp en me licht dat ik via een aparte adapter ga schakelen. verder nog wat stroom kabels eraf en 1 eraan met de 12V fan en 3x hdd molex aansluiting.

ik heb de voeding nu in de kast gemonteerd en ben erachter gekomen dat de voeding moet roteren zodat de kabel erin kan.. op dit moment is de kabel dus nogsteeds te kort. met het roteren van de voeding hoop en denk ik het probleem te hebben opgelost..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-04 22:14

Silentpuma

To much mind...

Whehe jij weet ook niet van ophouden he?? :p Goed bezig moet ik zeggen, keep on tweaking! :)

Use the Search Luke...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernd
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-08-2022
Ziet erg erg kewl uit, apple cases roelen zwaar!

1 vraagje: misschien is het een beetje dom van mij en heb ik er gewoo overheen gelezen, maar wat heb je nu precies aan die antec voeding gemod behalve dan een extra atx connector en een andere fan?

Frogstar#2151

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
Bertrand schreef op 30 maart 2004 @ 20:58:
Ziet erg erg kewl uit, apple cases roelen zwaar!

1 vraagje: misschien is het een beetje dom van mij en heb ik er gewoo overheen gelezen, maar wat heb je nu precies aan die antec voeding gemod behalve dan een extra atx connector en een andere fan?
naja niet een extra atx maar een langere atx ;)
verder zit er dus een andere fan idd aan. voeding is uitgehuizing gehaald en zo zorg ik ervoor dat alleen de molexen overblijft dat ik nodig heb en die zijn precies op lengte.. dus geen overbodige lange kabels..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.resettim.net/appleg4mod/p4_in_g4_96.jpg
gesloopt van een oude voeding :P :) omdat antec voeding die ik dus nu heb de 230V stekker en schakelaar andersom zit dan de enermax en apple uitvoeding :( daarnaast is nog is met die metale behuizing weer te te dik dus kon ik het gat met de dremel weer groter maken..

Afbeeldingslocatie: http://www.resettim.net/appleg4mod/p4_in_g4_97.jpg
dit is dus mijn mod ruimte.. ik heb geen werkbank of wat dan ook.. als ik moet boren pleur ik 2 planken onder me apple en weet ik zeker dat ik de vloer niet raak. en zo zijn er nog meer dingen.. alles gebeurd dus op me slaapkamer.. zo heb ik ook me flightcase met de workmate van me buurman gezaagd en toen kon ik elke avond gaan stofzuigen.

Afbeeldingslocatie: http://www.resettim.net/appleg4mod/p4_in_g4_98.jpg
mijn 230V aansluiting :) netjes gesoldeert al zeg ik het zelf. ik heb de pomp dus ook meteen hieraan gesoldeert :)

Afbeeldingslocatie: http://www.resettim.net/appleg4mod/p4_in_g4_99.jpg
voeding neemt zo wel meer ruimte in maar is minder breed/ diep :P kortom me case kan dicht..

Afbeeldingslocatie: http://www.resettim.net/appleg4mod/p4_in_g4_100.jpg
overzicht foto :) waarschijnlijk kan me case nu ook perfect dicht :) moet alleen die groene slang weghalen..
het leuke van deze case is ook dat je dus de moertjes en boutjes aan de buitenkant niet te zien zijn. dit ivm het plexi dat eroverheen komt..

dit is dus getikt achter mijn pctje die veel stiller is geworden ivm maar 1 psu fan dat een 20db panaflo is en ook veel stabieler.. iig voltages zijn mooier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard
  • Laatst online: 19:16

Meneer aard

Porsche rulez!

ReseTTim schreef op 30 maart 2004 @ 02:34:
ffies een kick na een lange tijd :D :)
ik heb vandaag / vannacht me voeding gemod. me enermax voeding vertrouwde ik niet meer. afgelopen donderdag nacht was het zo erg dat ik me hdd 12x heb horen up/down spinnen waardoor ik een bevroren beeld kreeg. en ik draai ook nog is RAID0 dus was niet zo fijn. kortom tijd voor een nieuwe voeding..
partyboy wou van zijn antec voeding af kortom die heb ik overgenomen en meteen flink onder de soldeerbout genomen..

maar eerst fotoz van mijn nieuwe bevestiging van me ATi waterblok :) het oude koelde niet goed genoeg via de zwarte standaard heatsink.

[afbeelding]
mooie heatsink waarvan veel mensen weg van zijn :D :)

[afbeelding]
koperen plaat die dus gesoldeert is op het waterblok wat al 2 jaar oud is.

en dan nu de voeding..
[afbeelding]
voeding is verhoogd van een plaatje lexan zodat ik zeker weet dat het strax geen problemen ga krijgen als ik hem tegen de zijkant van de apple monteer.

[afbeelding]
3 voedingen.. bovenste een dode enermax, daaronder een niet betrouwbare gemodde enermax en daaronder de oude gemodde voeding van partyboy.
zoals je ziet is de ATX connector van de enermax toch wel wat langer dan die van de antec.

[afbeelding]
mooie macro foto waarop je kunt zien hoe enermax hun kabels bij elkaar zetten en dan op de printplaat van de voeding vast solderen.

[afbeelding]
2 ATX connectoren op 1 voeding :P tja ik heb kleur voor kleur gesoldeert. dus niet eerst de ouder eraf en dan de nieuwe erop. zoals je misschien kunt zien heb ik direct op de printplaat gesoldeert. heb inmiddels een goedkoop soldeerstationetje dat het leuk doet :)

[afbeelding]
verschil in lengte.. de enermax ong. 64cm en de antec ong. 48cm

[afbeelding]
eind resultaat van vandaag.. nog niet helemaal klaar maar wel voor vandaag..
voeding heeft nu een mooie 20db panaflo fan :P
zo heeft ie ook weer de P4 aansluiting en de ATX connector is verlengd.

ik moet nog aan deze voeding het 230V gedeelte solderen voor me pomp en me licht dat ik via een aparte adapter ga schakelen. verder nog wat stroom kabels eraf en 1 eraan met de 12V fan en 3x hdd molex aansluiting.

ik heb de voeding nu in de kast gemonteerd en ben erachter gekomen dat de voeding moet roteren zodat de kabel erin kan.. op dit moment is de kabel dus nogsteeds te kort. met het roteren van de voeding hoop en denk ik het probleem te hebben opgelost..
Mooi gedaan :)

FF een vraagje kzal het zeer op prijs stellen (anderen denk ook, vooral de nieuwkomers) om ff die plaatjes in je startpost en die posts daarop te fixen bvd _/-\o_

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
Meneer aard schreef op 03 april 2004 @ 00:23:
Mooi gedaan :)

FF een vraagje kzal het zeer op prijs stellen (anderen denk ook, vooral de nieuwkomers) om ff die plaatjes in je startpost en die posts daarop te fixen bvd _/-\o_
klik maar op de kruisjes.. want de links werken wel nog.. ik laat het zo omdat deze fotoz op 3 forums staan + me eigen site kortom dat trekt nog al wat bandbreedte dus ik laat het liever zo :)

/me de links achter de kruisjes werken!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard
  • Laatst online: 19:16

Meneer aard

Porsche rulez!

ReseTTim schreef op 03 april 2004 @ 00:36:
[...]

klik maar op de kruisjes.. want de links werken wel nog.. ik laat het zo omdat deze fotoz op 3 forums staan + me eigen site kortom dat trekt nog al wat bandbreedte dus ik laat het liever zo :)

/me de links achter de kruisjes werken!!
Oh ja nu snap ik het je hebt ze getumbnailed voor de modemmers :) En dat op theforumisdown geplaatst.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MokerHamer
  • Laatst online: 14-05 13:24
op msn pats je al dat hij dicht kan.
maar daar wil ik en andere tweakertjes
vast wel een foto reportage van zien zoals we van je gewend zijn :D

Op bovenstaande tekst rust ©copyright,
niets uit deze tekst mag gequote worden zonder toestemming van de schrijver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mimic
  • Niet online

mimic

O ja joh?

Er stond toch in dat hij dicht kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
me pc kon voorheen niet dicht omdat er gewoonweg veel spanning op de zijkant zat. nu met de open voeding is dat minder :)

maar vandaag na een avondje weg kwam ik wat minders tegen. ik vond me pc namelijk wel erg stil. toen merkte ik op dat ie uit stond en me ups stond nog aan en pc startte maar niet. dus hup de case open en toen rook ik een beetje brand lucht.. vrees dat de voeding te warm is geworden oid.. iig morgen in de ochtend / middag even bekijken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petergr

Petergr

beroeps prutser

sorry voor de mega kick,

maar hoe gaat het met de CIP? is ie al af? of heb je de hoop al opgegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:50
volgens mij heeft hij hem gefixt, aangezien hij op campzone stond:
plaatje
Pagina: 1 2 Laatste