Update 12-12-2011 Plaatjes werkend gemaakt
/me alle foto's werken nog gewoon. je moet nu op het kruisje klikken die foto's werken
/me Updates *
tja je krijgt een case in progress of je krijgt het niet

owja deze CiP is goed gekeurd door euss.
ok let's start. de onderstaande G4 case heb ik via een topic op GoT gekocht. het topic was gesloten maar heb wat modjes een trap verkocht en gevraagd of ze die jongen wouden mailen. ik heb toen na veel mailen. tja hij reageerde traag kunnen afspreken
helaas ging dit niet goed dus ben ik van haarlem richting arnhem gaan reizen. toevallig woont inmiddels me ex daar 8km vandaan dus nadat ik de case had ging ik na haar dus de trip van 2 uur reizen was ik gewend en ik kon rustig uitrusten en genieten van de apple 
maar genoeg gelul. hier komen de foto's

de apple g4 van de zijkant met de zijkant open
prachtig gewoon hoe die scharnier en afsluit mechanisme werkt 

appletje van voren
owja dat zilveren ronde ding dat in het midden zit is een speakertje 

apple van de zijkant

andere kant
owja op de bovenste gedeelte zit nog folie op tegen de krassen 

moederboard op alu latjes met een afstandboutjes ertussen

dit idee heb ik van enterprice gejat die het voor zijn koffermod heeft gebruikt.
ik had namelijk geen zin om me case mee te nemen naar oeloe en de zijkant van de case draad in te gaan tappen.

achterkant van mobo met 3 alu latjes met tussenhoudertjes. Mokerhamer nog bedankt voor de extra afstandhoudertjes die je uit een coolermaster case hebt gehaald
ik had er namelijk net een paar te weinig

de alu strookjes gemonteerd
er zit expres nog een boutje tussen de case en het latje ivm de afstandbusmoertjes iets uitsteken onder het latje..

de jongen waarvan ik de case had gekocht was dus ook zelf bezig geweest met het proberen om er een pc in te krijgen.. dat is dus hieraan te zien..

moederboard geplaatst inmiddels en ook 2 hdd's

mmh toch nog wat afstand

en zoals je ziet is het binnenin ook niet echt wat je noemt ruim.. er zit dus nu een kaart in het onderste pci slot
tja ik gebruik ze bijna allemaal.

me prachtige enermax voeding die erin komt.. helaas zijn de kabels veels te lang dus die worden binnenkort wat ingekort.

de afstand gezien van boven..

nog een keer zijkant shot om goed overzicht te krijgen van de afstand. ik wou eerst alles gaan verlengen maarja daarvoor is die afstand net weer te kort.

uhm... tja

3com's gebruik ik om te checken of iets past enzo.. nou die kabel ga ik er moeilijk uit krijgen

de oplossing een oud rack die ik kan gebruiken

wat dremel werk later zit hij erin

mmh case kan niet dicht

kortom stukje afgezaagd maarja nu zit je er dus weer mee dat die bodem niet zo mooi is met al die hapjes eruit gedremeld.

foto van een andere kant.. ziet er niet mooi uit zo

een alu strookje de oplossing

ziet er beter uit zo hé

inmiddels is het alu latje met 4 popnagels vastgepopt
en het rackje zit vasgeschroeft aan de case
dus die kan er altijd nog uit 

woei kast kan weer dicht
btw als de mod af is dan komt er over dat stukje metaal weer van dat prachtige plexi stuff die er eerst zat 

me eheim 1046 pomp die tijdelijk draaide in me flightcase. inmiddels zit daar een 1048 in. ivm de kleine ruimte die ik heb in de case heb ik er een knietje ingedraait
ga plz nou niet zeiken over dat het minder flow geeft want er komen nog genoeg knietjes in me systeem.

na het heen en weer versturen van radiatoren
heb ik toch weer me oude vertrouwde 12cm black ice terug die ik had gekocht van het gewonnen geld van de casemod compo van xxlcases. de fan die erop zit zat al in de g4 case, deze is temp gestuurd en lekker dun 

voet van de pomp en radiator gemonteerd aan de zijkant van me case.

dat past net die 2 naast elkaar
staat het niet mooi zo 

en toen gingen we het testen. kijken of er een ati r9700 pro in zal passen. ik heb een ati r9500@9700 watergekoeld dus ik ffies die van m3ga-man geleend voor de grote test..
ik en partyboy hadden namelijk al lopen en meten of het zou passen. het zou er volgens ons net om hangen.

mmh misschien toch eerst moeten meten..
me case kan dus nu niet dicht en de pomp moet dus gedraait worden.. kortom weer nieuwe gaten in me case.

leuke shot van buiten naar binnen
kast zit dus inmiddels dicht

owja ik kwam later bij het bekijken van de foto achter dat een tule van de rad. uitkomt bij de videokaart
kortom radiator is een kwart gedraait en nu zitten de tules aan de onderkant ipv zijkant.

kast past dicht
en ati r9700 pro past erin
vraag niet hoe. er zit ong. 1 á 2mm tussen de fan en de kaart
mazzel?

alu strookje maar geplaatst om te weten waar dan wel me pomp geplaatst kan worden

zoals je ziet overlapt de ati de pomp.
ik heb vandaag een XLR plug gekocht dat is een 3 pins plug waar ik 230V doorheen ga gooien voor me pomp
zodat ik de pomp als ik wil kan loskoppelen van de voeding.
soon more pics
/me alle foto's werken nog gewoon. je moet nu op het kruisje klikken die foto's werken
/me Updates *
- (28-11-2003) de XLR plug aan pomp + koperen knietjes
- (3-12-2003) koperen knietjes gesoldeert
- (7-12-2003) 3com nic connector los van printplaat
- (11-12-2003) waterkoeling inbouwen..
- (22-12-2003) voeding gemod en overview foto's
- (01-02-2004) foto's van power switch met led
- (30-03-2004) foto's gemodde voeding deel I
- (02-04-2004) foto's gemodde voeding deel II
tja je krijgt een case in progress of je krijgt het niet
owja deze CiP is goed gekeurd door euss.
ok let's start. de onderstaande G4 case heb ik via een topic op GoT gekocht. het topic was gesloten maar heb wat modjes een trap verkocht en gevraagd of ze die jongen wouden mailen. ik heb toen na veel mailen. tja hij reageerde traag kunnen afspreken
maar genoeg gelul. hier komen de foto's

de apple g4 van de zijkant met de zijkant open

appletje van voren

apple van de zijkant

andere kant

moederboard op alu latjes met een afstandboutjes ertussen

dit idee heb ik van enterprice gejat die het voor zijn koffermod heeft gebruikt.
ik had namelijk geen zin om me case mee te nemen naar oeloe en de zijkant van de case draad in te gaan tappen.

achterkant van mobo met 3 alu latjes met tussenhoudertjes. Mokerhamer nog bedankt voor de extra afstandhoudertjes die je uit een coolermaster case hebt gehaald
ik had er namelijk net een paar te weinig

de alu strookjes gemonteerd

de jongen waarvan ik de case had gekocht was dus ook zelf bezig geweest met het proberen om er een pc in te krijgen.. dat is dus hieraan te zien..

moederboard geplaatst inmiddels en ook 2 hdd's

mmh toch nog wat afstand

en zoals je ziet is het binnenin ook niet echt wat je noemt ruim.. er zit dus nu een kaart in het onderste pci slot

me prachtige enermax voeding die erin komt.. helaas zijn de kabels veels te lang dus die worden binnenkort wat ingekort.

de afstand gezien van boven..

nog een keer zijkant shot om goed overzicht te krijgen van de afstand. ik wou eerst alles gaan verlengen maarja daarvoor is die afstand net weer te kort.

uhm... tja

3com's gebruik ik om te checken of iets past enzo.. nou die kabel ga ik er moeilijk uit krijgen

de oplossing een oud rack die ik kan gebruiken

wat dremel werk later zit hij erin

mmh case kan niet dicht

kortom stukje afgezaagd maarja nu zit je er dus weer mee dat die bodem niet zo mooi is met al die hapjes eruit gedremeld.

foto van een andere kant.. ziet er niet mooi uit zo

een alu strookje de oplossing

ziet er beter uit zo hé

inmiddels is het alu latje met 4 popnagels vastgepopt

woei kast kan weer dicht

me eheim 1046 pomp die tijdelijk draaide in me flightcase. inmiddels zit daar een 1048 in. ivm de kleine ruimte die ik heb in de case heb ik er een knietje ingedraait

na het heen en weer versturen van radiatoren

voet van de pomp en radiator gemonteerd aan de zijkant van me case.

dat past net die 2 naast elkaar

en toen gingen we het testen. kijken of er een ati r9700 pro in zal passen. ik heb een ati r9500@9700 watergekoeld dus ik ffies die van m3ga-man geleend voor de grote test..
ik en partyboy hadden namelijk al lopen en meten of het zou passen. het zou er volgens ons net om hangen.

mmh misschien toch eerst moeten meten..

leuke shot van buiten naar binnen
owja ik kwam later bij het bekijken van de foto achter dat een tule van de rad. uitkomt bij de videokaart

kast past dicht

alu strookje maar geplaatst om te weten waar dan wel me pomp geplaatst kan worden

zoals je ziet overlapt de ati de pomp.
ik heb vandaag een XLR plug gekocht dat is een 3 pins plug waar ik 230V doorheen ga gooien voor me pomp
soon more pics
[ Voor 55% gewijzigd door ReseTTim op 13-12-2011 00:44 . Reden: modedit: preview plaatjes @ theforumisdown ]
Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..