| -<<RADEON 9600 PRO/XT OVERCLOCKING TOPIC>>- | |
![]() | |
| Snelle Links | Catalyst 3.10 downloaden |
| Fabrikanten | ASUS Ati Hercules Club3d GigaByte Powercolor Sapphire |
| Truform patches | TruForm voor Unreal Tournament TruForm voor Quake 2 TruForm voor Quake TruForm voor Serious Sam FE TruFormpatch voor Morrowind |
| Tools | Rage 3D Tweak Tool van Rage3D voor het overklokken van Radeons. Powerstrip De beste universele tool voor het tweaken van elke videokaart. |
| Mods & Cooling | Voltmod van Unoid Voor het verhogen van je VPU's vcore. FDD Connector mod van Unoid Voor het aansluiten van xtra power op je vidkaartje (vooral bij vmod). Zalman VGA koeler De in deze post gebruikte koeler, de resultaten spreken voor zich, gewoon een goed koelblok. Thermaltake VGA koeler Krijgt vrij goede reviews. Kan er zelf niet echt over oordelen. Soms maakt thermaltake goede koelers, maar met de zelfde gang gooien ze een flop op de markt. Dus gewoon ff proberen. Revoltec VGA koeler eet weinig van de koelprestaties, maar ziet er wel gelikt uit |
| Voor meer info verwijs ik je door naar het RADEON TOPIC bij de videoplankjes |
<<Sorry voor het jatten van je overzichtje BreePee,>>
<<maar het zag er erg gelikt uit vandaar. . .>>
Maar er zijn ook DOC'ers die geen zin hebben om veel
geld neer te leggen voor een videokaart en/of een
beperkt budget hebben.
Die kopen dus een 9600.
Maar zoals altijd, (je bent nou eenmaal DOC'er) wil je de kaart overclocken.
Dat is dus waar deze topic over gaat.
Wat ik in dit topic hoop te zien zijn:
- Overcklock resultaten
- Tweaking (vmods, cooling, etc.) met evt. foto's
(hou de foto's aub klein, dit is voor de mensen met een telefoon-
verbinding wel zo prettig)
- Iets anders wat nuttig is hier.
Wat ik in dit topic niet hoop te zien
- We gaan mekaar niet afzeiken, hou het netjes!
- Probeer ONtopic te blijven.
- Zoek eerst ff, voordat je iets gaat vragen. (standaard eigenlijk)
Ik begin zelf maar vast.
![]() Onderdelen: - Sapphire Atlantis 9600 Pro (179,--) - Zalman ZM80C-HP ( 29,--) - Coolermaster CRC-U01 ( 8,--) - 60mm Fans (van ouwe zooi afgeplukt) Kosten 216 euro (heb je ook een 9600XT voor, maar dat haalt de lol eraf ![]() standaard koelertje eraf, RAM-sinks erop. arctic silver erop zalman koeler erop (nog meer arctic) Fans er op. . . . . . . . en zie hier: ![]() Je eigen Overclocking-ready videokaartje. ![]() temps/resultaten standaard kaartje (400/300): idle: 30C stressed: 45C 3DMark03: 3562 3DMarks temps/resultaten OC- en tweaked kaartje (466/344): idle: 25C stressed: 30C 3DMark03: 3907 3DMarks RAM blijft een probleem trouwens, moet je een beetje mazzel mee hebben. Samsung geeft dit geheugen een 300Mhz rating, dus moet je net een paar goed gabakken chippies hebben, deze zijn duidelijk wat minder gebakken. Als ik hoger ga krijg ik artifacts |
O.K. Dit was mijn bijdrage, veel OC-plezier
edit:
ff mods en cooling toegevoegd in topicstart
ff mods en cooling toegevoegd in topicstart
[ Voor 27% gewijzigd door henri8096 op 11-01-2004 01:15 ]
--Stuck in the Apple Ecosystem (and happy about it).--