Kreeg ik vandaag ineens een brief uit Thailand in m'n brievenbus. Ik snapte er niks van, er is helemaal niks onderweg naar mij uit Thailand voor zover ik weet. Dus ik heel nieuwsgierig de envelop openscheuren... en daar zat in... jaja...
Kirby - Red Diamond! Hiermee kunnen we dus alle speculaties achter ons laten, het spel bestaat wel degelijk.
Of nou ja... "bestaat" is misschien een te groot woord
Het is absoluut
geen officieel Nintendo-product. Dat zie je al meteen aan het doosje dat zo te zien met een soort van kleurenprinter op slap karton is gedrukt. Het voelt absoluut niet aan zoals een echte GBA-verpakking. De (gefotokopieerde) "instruction booklet" bevat allemaal plaatjes en screenshots uit "
Nightmare in Dreamland". (de recente remake van Kirby's nes-spel). Inclusief een (vrij negatieve

) recensie van dat spel. De cartridge zelf voelt heel licht en met rafelige randjes. Goedkoop plastic denk ik? Er zit ook geen schroefje in zoals bij andere GBA-cartridges, het is gewoon aan elkaar gelijmd. En er staat ook op dat het van "Nintondo" afkomstig is
Als je het spelletje dan vervolgens opstart krijg je eerst een scherm te zien met een plaatje van Kirby waar bij staat: "Red Diamond - Kibby'sstar". Dan druk je op start en komt er een volgend plaatje waarop een echt ongelooflijk slecht lijkende Kirby te zien is. Echt alsof een peuter met MSpaint aan de slag is gegaan. Druk je nog een keer op start, dan begint het spel pas echt, en blijkt het een rechtstreekse port van Kirby's NES-spel te zijn.
NIET de GBA-remake, maar echt het NES-spel, met 8bit graphics (inclusief slowdown en sprite-flicker) en 8bit geluid.
Onze vriend van Marktplaats is dus alleen maar een tussenhandelaar van een piraat uit thailand. Opzich wel jammer dat het alleen maar een port is. Ik had het leuker gevonden als het Adventure Island was geweest met Kirby-sprites ofzoiets

Die verkoper heeft gezegd dat ik m'n geld terug kan krijgen als ik niet tevreden ben. Maar ik denk dat ik hem toch maar gewoon bewaar, vind het wel grappig om te hebben als curiositeit

. Bovendien heb ik het NES-spel nog nooit gehad. Met de gameboyplayer en digitale Hori-controller komt dit aardig dicht in de buurt.
Edit:
Hm, nu ik het op de GBplayer heb gezien is het eigenlijk ook nog een vrij slechte port. Graphics zijn een beetje schokkerig en zien er gecomprimeerd uit. Maar ik ben erachter gekomen dat je door L+R in te drukken een menu krijgt waarin je ook kunt kiezen voor een "UNSCALED" display... dan ziet het er wel mooi uit, maar past niet alles op het scherm
[
Voor 10% gewijzigd door
Verwijderd op 09-07-2004 20:45
]