Stelt er iemand een vraag, krijg je een vraag terug "waarom wil je dat? waarom doe je dat?". Zie je vooral gebeuren in de programmeerfora.
* gorgi_19 meldt zich als user die dit soort vragen stelt...
Ik vertik het eigenlijk om, als ik de meest ranzige stukjes code zie, hier mijn ogen voor te sluiten en een nog ranzigere hack te gaan bedenken. Heeft de topicstarter ook niets aan (blijft het verkeerd doen, en gaat zich nog meer in de nesten werken waardoor hij 10 minuten later weer een vraag moet stellen).
Een heel mooi voorbeeld is:
[rml][ asp.net]regularexpression[/rml]. Was mijn reactie zijn vraag? Nee, maar wel zijn uiteindelijke oplossing.
Programmeren is meestal niet 1 oplossing; maar moet je meerdere afwegingen maken. De vragen zijn er om er achter te komen of er niet betere oplossingen zijn, of dat er min of meer door omstandigheden 'gedwongen' is om deze oplossing te kiezen.
Een heel mooi voorbeeld is ASP.Net. Als mensen met ontzettend veel Response.Write's aan de gang gaan, is mijn eerste vraag:
"Waarom ben je overgestapt vanuit ASP 3.0? Je hanteert alle methodieken van die taal, niets van .Net?"
Zo leert de TS ook iig dat hij op de verkeerde weg is; maar misschien heeft hij wel een reden om dit te doen (eigen PageHandler bijvoorbeeld schrijven)
(..)verwijzen naar google(...)
Mja... Hangt er vanaf hoe je verwijst.. Ik verwijs regelmatig naar Google (inclusief zoekwoorden, iig in de link naar Google); zeker als het makkelijk te vinden is. Evt. een vermelding van: "Kijk de eerste drie links eens door". Nog geen problemen mee gehad.
En sluitmessages bot? tsja.. Alleen de botte vallen je misschien op, maar de hoeveelheid en de botheid vallen imho erg mee. En als ze wat botter zijn, heeft er zich in het verleden waarschijnlijk meer voorgedaan, waar de users geen weet van hebben (mod's hebben note-toegang

)
Daarnaast is een sluitmessage normaliter maar naar 1 persoon gericht. Dat meerderen heb kunnen meelezen, en evt. informatie er uit kunnen halen, is een tweede bijkomstigheid.
[
Voor 98% gewijzigd door
gorgi_19 op 02-12-2003 12:28
]