Ik zit op nrp 16.
Alleen wat wel raar is dat als ik internet opstart dat ik dan demon krijg terwijl hij naar tweakers.net gaat

Maar ja dat los ik nog wel op, ben al lang blij dat ik nu eindelijk internet heb
Leef met de jongens mee die nog steeds geen ip krijgen. de 10
[ Voor 12% gewijzigd door Weerz op 05-12-2003 17:13 ]
Instagram | Flickr | Nikon D500 -> Sigma Art 18-35MM F/1.8 | NIKKOR AF-S 50MM F/1.8G | TAMRON 70-200MM G2 F2.8 | TAMRON 150-600MM G2 F/5-6.3
Verwijderd
zojuist weer eens gebeld met demon, na een hele tijd te hebben moeten wachten krijg leg ik weer uit dat ik nog steeds geen ip adres krijg.Verwijderd schreef op 05 december 2003 @ 16:17:
Na 3 weken geleden opgeleverd te zijn ook nog steeds geen IP-adres. Om 15:00 een !UUR! in de wacht gestaan voordat ik te horen kreeg dat waarschijnlijk de router/modem kapot is... maar volgens mij is dat niet zo. Mede omdat Demon vorige week toegaf dat de fout bij hun lag.
Hebben alle mensen hierboven die ook geen IP-adres krijgen al een ander modem geprobeerd?
die kerel gaat kijken en komt daarna terug met de melding dat er met 10!! mensen iets is fout gegaan bij de migratie van deze week, maandag wordt er nog een migratie uitgevoerd, daar verwachten ze ook nog een aantal probleemgevalletjes uit te krijgen en die worden dinsdag en woensdag gedaan.
dus er kunnen hier maximaal 10 mensen zijn die geen ip adres krijgen.
Ondertussen heb ik het helemaal gehad, alvast mijn abbonement opgezegd met ingang van volgendjaar november want ik wil daarna niks meer met die amateurs te maken hebben.
Vervolgens heb ik goedemiddag gezegd en heb ik opgehangen, belt die eikel nog eens terug ook en wenst me een prettige dag verder, wat een sarcasme, als ik hem ooit tegen kom dan sta ik niet voor mezelf in. ik ben het echt spuug zat, mochten hier nog mensen zitten die twijfelen over demon, DOE HET MAAR NIET.
wat een arrogant slecht bedrijf is dat zeg.... ik heb er verder geen woorden voor...
ik hoop dat die helpdesk medewerker hier meeleest weet ie in iedergeval hoe ik over hem denk.
Dat is wel een heel erg asociale manier van met klanten omgaan zeg. 10 mensen...pfff wat een lul verhaal.Verwijderd schreef op 05 december 2003 @ 17:03:
[...]
zojuist weer eens gebeld met demon, na een hele tijd te hebben moeten wachten krijg leg ik weer uit dat ik nog steeds geen ip adres krijg.
die kerel gaat kijken en komt daarna terug met de melding dat er met 10!! mensen iets is fout gegaan bij de migratie van deze week, maandag wordt er nog een migratie uitgevoerd, daar verwachten ze ook nog een aantal probleemgevalletjes uit te krijgen en die worden dinsdag en woensdag gedaan.
Ondertussen heb ik het helemaal gehad, alvast mijn abbonement opgezegd met ingang van volgendjaar november want ik wil daarna niks meer met die amateurs te maken hebben.
Vervolgens heb ik goedemiddag gezegd en heb ik opgehangen, belt die eikel nog eens terug ook en wenst me een prettige dag verder, wat een sarcasme, als ik hem ooit tegen kom dan sta ik niet voor mezelf in. ik ben het echt spuug zat, mochten hier nog mensen zitten die twijfelen over demon, DOE HET MAAR NIET.
wat een arrogant slecht bedrijf is dat zeg.... ik heb er verder geen woorden voor...
ik hoop dat die helpdesk medewerker hier meeleest weet ie in iedergeval hoe ik over hem denk.
- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER
Verwijderd
"Geachte heer ,jagermeister1 schreef op 05 december 2003 @ 17:10:
[...]
Dat is wel een heel erg asociale manier van met klanten omgaan zeg. 10 mensen...pfff wat een lul verhaal.
Hierbij ontvangt u de bevestiging van uw verzoek tot opzegging van uw
Demon DSL Express abonnement. De order is bij ons bekend onder nummer
28738. U kunt de status van uw opzegging zelf bekijken op onze website:
www.dslexpress.nl (onder "Mijn DSL Express").
Gegevens opzegging:
Datum opzegging ingediend: 05-12-2003
Gewenste datum opzegging: 23-11-2004
"
ik wou dat we een jaar verder waren....
Dat is normaal bij een nieuwe activatie.Weerz schreef op 05 december 2003 @ 16:57:
Nou ben thuis en zowaar heb internet via Demon. Een leukere sinterklaas kado had ik niet kunnen hebben ( nouja)
Ik zit op nrp 16.
Alleen wat wel raar is dat als ik internet opstart dat ik dan demon krijg terwijl hij naar tweakers.net gaat![]()
Maar ja dat los ik nog wel op, ben al lang blij dat ik nu eindelijk internet heb
Veel plezier met je verbinding.
Werkt hier probleemloos.Wildfire schreef op 05 december 2003 @ 16:43:
Wie heeft er nog meer last van dat de nieuwsgroepen het niet doen? Headers ophalen gaat wel, maar de nieuwe berichten binnenhalen ho maar...
Maar het is alleen tweakers en voor de rest nietdolby schreef op 05 december 2003 @ 17:26:
[...]
Dat is normaal bij een nieuwe activatie.
Veel plezier met je verbinding.
Instagram | Flickr | Nikon D500 -> Sigma Art 18-35MM F/1.8 | NIKKOR AF-S 50MM F/1.8G | TAMRON 70-200MM G2 F2.8 | TAMRON 150-600MM G2 F/5-6.3
Verwijderd
Ik heb geloof ik ook last met de newsserver, momenteel in ieder geval. Ik probeer vandaag voor het eerst eens een film van a.b.dvdr binnen te halen (met NewsPro), maar ik krijg het gevoel dat zowel XPAT, als MsgID-direct niet werkt (in elk geval in die groep niet). XPAT lijkt bij Demon/Supernews vast te lopen (zelfs na een uur nog geen vooruitgang), terwijl diezelfde search op Newszilla en Tijdloos wel resultaat geeft.Wildfire schreef op 05 december 2003 @ 16:43:
Wie heeft er nog meer last van dat de nieuwsgroepen het niet doen? Headers ophalen gaat wel, maar de nieuwe berichten binnenhalen ho maar...
Geen probleem denk ik, dan zet ik MsgID-direct voor Demon aan, om de bijbehorende files van die headers op die manier toch via Demon binnen te krijgen, maar ik krijg op Demon steeds de 'no such article'-melding (files zijn pas 3 dagen oud), en nu haalt-ie ze binnen via Newszilla (uit boneless) en Astraweb (wel via MsgID-direct).
En ook krijg ik (als ik tegelijkertijd XPAT') regelmatig de 'User-Too many connections'-error, terwijl ik natuurlijk een maximum van 3 connecties heb ingesteld, en zelfs heb aangegeven om de verbindingen niet steeds open te houden.
Kortom, het gaat nog niet helemaal lekker, dus
Edit: Probleem opgelost, het lag niet aan Demon. De poster had bij nader inzien besloten om het toch maar niet in a.b.dvdr te posten. Geen wonder dus, dat ik 'm daar niet vond
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2003 19:11 ]
Een correct antwoord, die paar probleemgevallen zullen worden opgelost, een " kwade" email sturen heeft weinig nut, de medewerker van support zit er niet om jou te pesten, maar om je te helpen, probleem op te lossen, daar zijn bepaalde protocollen voor.jagermeister1 schreef op 05 december 2003 @ 17:35:
Op mijn kwade email van vannacht heb ik een reactie gekregen. Keurig netjes moet ik zeggen, alleen wordt er weer geen oplossing geboden. Wachten is wederom het devies.
Demon 8 MBit / 1MBit aansluiting!
Greetz
Silent
Silent

Hij valt dus nog steeds uit etc, ook nadat ik die tip in gebruik had genomen door 0 door 5500 te vervangen...
Nou moet ik eigenlijk gewoon een andere router gaan kopen omdat die Zyxel niet naar behoren wil werken.
Probleem was met een reboot opgelost, nadat ik merkte dat mail ontvangen ook al niet ging. Blijkbaar werkt die nieuwe manier van mail en nieuwsgroepen scannen van Norman Anti-Virus nog niet helemaal probleemloos...
Ik zou eerst contact opnemen met de helpdesk. Misschien is het mogelijk om je modem te retourneren en dat ze dan een nieuwe opsturen.eX0duS schreef op 05 december 2003 @ 19:03:
Aaargh ik word zo strontziek van die modem.
Hij valt dus nog steeds uit etc, ook nadat ik die tip in gebruik had genomen door 0 door 5500 te vervangen...
Nou moet ik eigenlijk gewoon een andere router gaan kopen omdat die Zyxel niet naar behoren wil werken.
![]()
![]()
Adsl werkt goed, maar heb geen telefoon meer
Alles is goed aangesloten, 500% zeker
Ik heb alles gechecked, en stap voor stap alles nog 5 keer nagelopen
Alls is vlgs de handleiding aangesloten
Ik heb isdn, dus ook een nt1 in de meterkast
Het is als volgt nu:
Vanuit de ptt kabel die uit de meterkast komt gaan het de wandcontactdoos in.
Daarna gaat het vanuit de wandcontactdoos naar de splitter - line
Vanuit de splitter gaat de dsl uitgang naar het modem
En vanuit de splitter gaat de phone uitgang naar de nt1 terug
Internet werkt prima, maar heb geen kiestoon op het telefoongedeelte
Zou m'n splitter dan defect zijn ?
Hoe kan ik dit nog eventueel testen
Edit: zojuist met een demon medewerker gesproken.
ik krijg een nieuwe splitter maar zal niet eerder zijn dan dinsdag
Zou ik een splitter kunnen halen bij de primafoon ofzo ?
[ Voor 12% gewijzigd door Speedy_Gonzalez op 05-12-2003 21:49 ]
Demon levert ook geen ADSL router, maar een ADSL modem. Dat dat ding toevallig ook NAT functionaliteit heeft is mooi meegenomen.eX0duS schreef op 05 december 2003 @ 19:03:
![]()
![]()
Volgens DSL-Express:
Met andere woorden, stel je Zyxel weer in zoals hij stond en gebruik hem als modem (bridge dus). Doet alles het dan wel dan heeft Demon afgeleverd waar jij voor betaald.Welke modems kan ik gebruiken?
Er zijn twee types modem die via Demon besteld kunnen worden*:
ZyXEL Prestige 650R-31 ethernet modem voor analoge linesharing
ZyXEL Prestige 650R-33 ethernet modem voor ISDN linesharing
De modems worden voorgeconfigureerd geleverd als Doe het Zelf installatiepakket inclusief splitter en basis bekabeling.
USB modems worden niet door Demon geleverd.
* Mocht het aangegeven type modem niet voorradig zijn, dan zal Demon een gelijkwaardig model leveren.
U kunt er ook voor kiezen om DSL Express zonder modem te bestellen als u al een ADSL modem heeft. U betaalt dan alleen de aansluitkosten naast het maandbedrag. U dient wel gebruik te maken van apparatuur die op de lijst van goedgekeurde modems voorkomt. Bovendien dient u zelf zorg te dragen voor een door KPN Telecom goedgekeurde splitter (o.a. verkrijgbaar bij www.speedtouchdslshop.nl).
Let op dat Demon alleen support biedt op hardware die door Demon geleverd is en waarbij de configuratie niet is veranderd na de levering van de modem tenzij dit expliciet in opdracht van Demon Support gebeurd is.
Indien u gebruik maakt van een van de gecertificeerde modems levert Demon uiteraard wel support op uw verbinding, maar niet op de configuratie van het modem zelf.
Bij gebruik van andere apparatuur vervalt uw recht op support op de verbinding die u via DSL Express heeft.
2 ip's op je nic?Newjersey schreef op 05 december 2003 @ 23:42:
ik had een vraagje: Om de snmp van de modem te kunnen uitlezen, moet je dan elke keer je nic op 192.168.1.33 in te vullen, of hoe kan je dat anders doen?
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
goed idee
Kun je van't weekeind tenminste internetten..
Tukker13@hotmail.com
[ Voor 9% gewijzigd door Tukkie_3 op 05-12-2003 23:55 ]
Verstopte wc's zijn moeilijk te vinden
heel erg bedankt voor je aanbod, maar breda is voor mij wel effe rijden nogTukkie_3 schreef op 05 december 2003 @ 23:54:
Speedy, als je in debuurt van Breda woont mag je er wel een splitter van mij lenen.. heb er nog 1 over..
Kun je van't weekeind tenminste internetten..
Tukker13@hotmail.com
ik probeer morgen hier wel effe ergens een splitter op de kop te tikken
internetten gaat zowiezo door :-)
dan maar ff geen telefoon he, moeten ze me maar ff belle op me gsm
Splitter defect kan idd, je kan ook een niet-goede NT1 hebben.Speedy_Gonzalez schreef op 05 december 2003 @ 21:35:
Ik blijf problemen houden met me telefoon verbinding
Het is als volgt nu:
Van de oudere NT1's is bekend dat ze wel eens problemen hebben na het plaatsen van een ADSL verbinding. Uit mn hoofd was vanaf model S4 het zeker werkend, oudere NT1s gaven wel eens problemen
Ik heb zelf een S3, en daar werkt het prima mee, dus het geld niet voor alle NT1s
Edit : ICM de S1 is dit ook bij KPN bekend:
http://www.kpn.com/common/downloads/Nieuwsbrief%20nr%202.pdf
Zie pagina 4
En lees eens http://adslforum.isiz.nl/topic.asp?TOPIC_ID=7784
Zijn meerdere mensen die problemen hebben met <S4 NT1 kassies
Ook in http://groups.google.nl/g....supernews.com%26rnum%3D6 draadje op demon.nl.support wordt het genoemd
[ Voor 19% gewijzigd door DJSmiley op 06-12-2003 00:57 ]
Als je in de buurt van Rotterdam woont kun je ook wel een splitter van mij lenen. Heb nog zo'n oude grote, maar werkt prima.Speedy_Gonzalez schreef op 06 december 2003 @ 00:44:
[...]
heel erg bedankt voor je aanbod, maar breda is voor mij wel effe rijden nog
ik probeer morgen hier wel effe ergens een splitter op de kop te tikken
internetten gaat zowiezo door :-)
dan maar ff geen telefoon he, moeten ze me maar ff belle op me gsm
Edit: Mits een normale splitter ook op een ISDN aansluiting werkt natuurlijk
[ Voor 9% gewijzigd door jagermeister op 06-12-2003 01:27 ]
Jij ook bedankt, maar ik zit in venlo :-)jagermeister1 schreef op 06 december 2003 @ 01:25:
[...]
Als je in de buurt van Rotterdam woont kun je ook wel een splitter van mij lenen. Heb nog zo'n oude grote, maar werkt prima.
Waarschijnelijk is het bij mij de nt1 die dwarsligt
Ik heb er nog eenvan het type S1
Morgen of maandag ff bellen of ik voor een nieuwe in aanmerking kan komen.
Zitten hier nog kosten aan verbonden voor mij ?
hehe, ik ben zeker ook eenvan die 10 dan.Verwijderd schreef op 05 december 2003 @ 17:03:
[...]
zojuist weer eens gebeld met demon, na een hele tijd te hebben moeten wachten krijg leg ik weer uit dat ik nog steeds geen ip adres krijg.
Woensdag kreeg ik een mailtje van, de lijn is opgeleverd. WOEHOE! Alles was al aangesloten dus ik ruk mn UTP kabel uit mn com21 modem en doe hem in mn adsl modempje. Lampje brand ik naar mn compie. Helemaal nix. Ook geen oegang tot mn modem. Ik bellen naar helpdesk. Wordt me verteld dat er op dat moment meer mensen waren met dat probleem en de fout dus bij hen lag en dat het die avond of de volgende ochtend opgelost zou zijn.
Nouja, vooruit he
WEER bellen, ah jah hey, na veel gewacht: Ow we gaan je probleem bekijken en proberen op te lossen. Probeer het vanmiddag nog eens en anders moet je weer ff bellen. Naja savonds weer geprobeerd. nu kreeg ik een nog ergere pagina.
Er stond dat ik waarschijnlijk over werdgeplaatst naar een snellere krachtigere server. Dit was nodigvoor de kwaliteits verbetering. Dit kon ENKELE DAGEN in beslag gaan nemen en was uiterlijk 10 dec opgelost.
Nou lekker
Nope, je zou ook vandaag naar een primafoon kunnen gaanSpeedy_Gonzalez schreef op 06 december 2003 @ 01:27:
[...]
Volgens mij is omruilen gewoon gratis. Maar goed, zo'n ding kost anders ook nog niet zoveel, <20 EUR geloof ik.Speedy_Gonzalez schreef op 06 december 2003 @ 01:27:
[...]
Jij ook bedankt, maar ik zit in venlo :-)
Waarschijnelijk is het bij mij de nt1 die dwarsligt
Ik heb er nog eenvan het type S1
Heb mijn modem bij mijn ouders geprobeerd, die net als ik via BBNed zitten en daar deed hij het prima. Het ligt dus echt NIET aan de modem, maar aan die stakkers bij BBned.Verwijderd schreef op 05 december 2003 @ 16:17:
Na 3 weken geleden opgeleverd te zijn ook nog steeds geen IP-adres. Om 15:00 een !UUR! in de wacht gestaan voordat ik te horen kreeg dat waarschijnlijk de router/modem kapot is... maar volgens mij is dat niet zo. Mede omdat Demon vorige week toegaf dat de fout bij hun lag.
Hebben alle mensen hierboven die ook geen IP-adres krijgen al een ander modem geprobeerd?
Verwijderd
Zou ik ze toch maar eens gaan bellenAlf schreef op 05 december 2003 @ 01:32:
[...]
Lijn vanaf zondag opgeleverd maar nog steeds geen ip......
Eric
Verwijderd
Het is onmogelijk om 2 DSL lijnen op 1 telefoonaansluiting te zetten dus als je Scarlet nog werkt kan je Demon lijntje nooit opgeleverd zijn. Sterker nog, de aanvraag wordt afgewezen als er al een DSL aansluiting op de lijn zit.YoG schreef op 05 december 2003 @ 12:42:
Vreemd dit,
De Demon helpdesk mailt me dat ik al van hun internet heb via BBNed.
Maar als ik IPconfig doe zie ik toch echt dat ik nog op de lijn van m'n oude provider (Scarlet) zit
Dit zegt Demon
[...]
En dit zegt mijn IPconfig:
Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: adsl.scarlet-internet.nl
IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 213.204.207.26
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Standaardgateway. . . . . . . . . : 213.204.207.1
En Traceroute begint met nodes
1 cust-01-CF1-gw.adsl.scarlet-internet.nl [213.204.207.1]
2 ge-0-0-0-5.babyxl.jun-1.intx.sc-network.nl [213.204.200.129]
etc..
wie heeft er nou gelijk?
Verwijderd
Je kunt je modem wel bereiken maar dan zul je een van je pc's even een IP nummer in de reeks 192.168.1.x moeten geven want je modem heeft IP 192.168.1.1.Koen Roumen schreef op 05 december 2003 @ 13:06:
Sinds een paar dagen geleden heb ik ook een Demon 8-2/1 abo. Ik ben best tevreden over de snelheid, maar heb nog 2 kleine vraagjes, die ik volgens mij nog niet eerder tegen gekomen ben.
- De setup is momenteel als volgt; modem -> router -> switch -> pc's. Modem is dus bridge. Ik kan echter de modem via telnet niet bereiken vanaf 1 van de pc's. Waarschijnlijk omdat deze in een ander subnet zit? Is de enige manier waarop ik die bereiken kan dan via die kabel die ik op een com1 aan kan sluiten, om deze te configureren?
- De upstream is prima, maar de downstream laat vaak wel iets te wensen over. Zou dit ermee te maken kunnen hebben dat we thuis een blikseminslag beveiliger hebben hangen in de kabel voor deze bij NT1 aankomt? Dat het signaal hierdoor verzwakt raakt? Want dan haal ik 'm er tussen uit.
Verwijderd
Ja, bij de klant waar ik de problemen (zie eerdere post) had werkt het ondertussen als de brandweer.jagermeister1 schreef op 05 december 2003 @ 13:31:
Zijn er al mensen waarbij het probleem met het verkrijgen van een IP-adres via de DHCP is opgelost? Bij mij nog steeds niet
Bel gewoon Demon even en laat ze even controleren ofdat je wel op de juiste NRP zit aangesloten want zolang je op een volle NRP zit gaat het nooit werken.
Verwijderd
Zoals eerder vermeld in de post is het probleem waarschijnlijk dat ook jij nog op een volle NRP zit. Bel Demon, laat ze controleren op welke NRP je zit zodat ze het kunnen (laten) fixen. Kan helaas even duren.....jagermeister1 schreef op 05 december 2003 @ 14:28:
[...]
Ik heb mijn schoen gezet, ook wel wat gekregen, alleen de veters hebben ze eruit gehaald. Dus nog geen IP en geen officiële oplevering.
......
Ik bedoel...de linesync is er, dus wat is nou het probleem?
edit:
Misschien zijn hier wel wat Demon medewerkers die iets voor me kunnen betekenen. Zou ik zeer waarderen.
Heb ik even vanuit de SP gequote, aangezien mijn vraag hierover gaat.Hanteert Demon een datalimiet?
Demon hanteert een Fair Use Policy (FUP). Dit houdt in dat er geen vaste datalimiet is gesteld op de hoeveelheid data die je, als Demon DSL gebruiker, mag downloaden. Dit houdt ook in dat Demon Internet kan ingrijpen als een gebruiker regelmatig significant meer download dan het gemiddelde voor het betreffende DSL account.
Weet iemand wat hun richtlijnen/gemiddelden zijn voor hun abbo's ?
En dan ben ik met name geinteresseerd in de 512/256 en de 1024/512 abbo's van Demon.
Want bij een andere provider die ook met BabyXL en BBnet samenwerkt zijn de richtlijnen namelijk als volgt, zowel voor BaByXL als BBnet.
Voor de 512/256 geldt een FUP met richtlijn 5GB
Voor de 1024/512 geldt een FUP met richtlijn van 25GB
Hoe zit dat met de Demon abbo's ?
| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |
Verwijderd
Nee. Ik had hetzelfde probleem (zie eerdere post) maar heb geen ander modem geprobeerd (niet voorhanden). Zag daar ook niet echt reden toe. Alles leek goed te functioneren maar ik kreeg gewoon geen IP adres. Daarnaast gaf de diagnostic test van de Zyxel ook aan dat de ATM loopback failt dus mijn verdenkingen gingen eerder richting Demon. En terecht zoals gebleken is.Verwijderd schreef op 05 december 2003 @ 16:17:
Maak ze anders wijs dat je een andere modem/router hebt geprobeerd en hetzelfde probleem blijft houden, dan moeten ze in ieder geval verder gaan kijken.
Nogmaals, laat ze even checken op welke NRP je zit en ofdat je modem/router (zorg dat je de Mac adressen bij de hand hebt) DHCP verzoeken heeft geplaatst.
Verwijderd
Dat is niet raar hoor. Als je voor de eerste keer verbinding hebt krijg je een tijdelijk IP adres. Je komt dan automatisch uit op de Demon MAC adres pagina waar je je MAC adres moet laten registreren. Na ca. 15 minuten krijg je dan je definitieve IP toegewezen en kun je internetten.Weerz schreef op 05 december 2003 @ 16:57:
Nou ben thuis en zowaar heb internet via Demon. Een leukere sinterklaas kado had ik niet kunnen hebben ( nouja)
Ik zit op nrp 16.
Alleen wat wel raar is dat als ik internet opstart dat ik dan demon krijg terwijl hij naar tweakers.net gaat![]()
offtopic:
Leef met de jongens mee die nog steeds geen ip krijgen. de 10
Verwijderd
Hoe bedoel je uitvallen? Raak je je verbinding kwijt of valt de Zyxel fysiek uit?eX0duS schreef op 05 december 2003 @ 19:03:
![]()
![]()
Als je je verbinding kwijt raakt kunnen er ook nog andere dingen spelen.
De afstand tussen ISRA punt en modem kan te groot zijn (bij voorkeur max. 2 meter), de verbinding tussen modem en PC ook of gewoon niet goed.
Sluit je modem anders is rechtstreeks op je ISRA punt aan (heb je wel ff geen telefoon) en kijk ofdat het probleem zich blijft voortdoen.
Verwijderd
Dit klinkt HEEL erg bekend.Speedy_Gonzalez schreef op 05 december 2003 @ 21:35:
Ik blijf problemen houden met me telefoon verbinding
Het is als volgt nu:
Kijk eens welke revisie je NT1 is. Als dit een S1, S2 of S3 is dan heb je de oorzaak hiervan voor je.
Bij KPN is het bekend dat de NT1's met revisies S1 t/m S3 voor problemen zorgen i.c.m. DSL.
Mocht je inderdaad een verouderde revisie hebben dan moet je gewoon even KPN support bellen zodat zij deze kunnen komen vervangen door een nieuwere versie (waarschijnlijk S5).
Modbreak:

[ Voor 9% gewijzigd door Korakal op 06-12-2003 13:20 ]
Ik merk namelijk dat de snelheid nu zo'n 200 kb/s lager is dan vanmorgen zonder de router.
Of is dit omdat het nu rond deze tijd een stuk drukker is
Dat zei ik ook al, DJSmiley in "Demon biedt nieuwe ADSL-producten voor c..."Verwijderd schreef op 06 december 2003 @ 13:16:
[...]
Dit klinkt HEEL erg bekend.
Kijk eens welke revisie je NT1 is. Als dit een S1, S2 of S3 is dan heb je de oorzaak hiervan voor je.
Bij KPN is het bekend dat de NT1's met revisies S1 t/m S3 voor problemen zorgen i.c.m. DSL.
Mocht je inderdaad een verouderde revisie hebben dan moet je gewoon even KPN support bellen zodat zij deze kunnen komen vervangen door een nieuwere versie (waarschijnlijk S5).
Tegenwoordig zitten ze al op de S6 dacht ik.
[ Voor 3% gewijzigd door DJSmiley op 06-12-2003 13:27 ]
heb ik gedaan op vrijdag middag voor dat ik naar mijn werk ging om 1400 uur.
Vriendelijke medewerker nog een keer alles nagelopen ,alles lag bij bbnet.Hij hoopte dat het snel opgelost was.
s'avonds 2200 uur weer thuis ,gelijk weer ff proberen en yessssssssss kon mijn macadres reggen.Daarna verbinding ,toen de wireless linksys er aan gehangen weer ff naar de mac-adres site en zowel nu op de pc als laptop draait de verbinding via nrp 19.Volgens speedtest gem down 108kbyte/sec en up 50 kbyte/sec. Dus hele nette waarden voor een 1024/512 lijntje
Het was niet bedoeld als statusmelding.rally schreef op 05 december 2003 @ 08:36:
[...]
Zou je ALSJEBLIEFT! willen stoppen met die status meldingen
Ik heb netjes gewacht tot mijn lijn was opgeleverd. Ik heb problemen, iedereen doet z'n best om het te verhelpen, maar op dat moment (en nu nog steeds) baal ik dat TPGpost zo achterlijk doet.
Ik edit 'm dus ook niet weg.
Ik heb dus 2 weken na de officiele oplevering nog geen ADSL. Dat is geen statusmelding, dat is aangeven dat niet altijd alles in 1 keer goed gaat.
MOET je persee de nieuwste firmware gebruiken bij het Zyxel modem ?
Ik heb de hele handel vorige week al gekregen en heb het gewoon aangesloten,
helaas nog steeds geen melding van officiele oplevering, maar ik vraag me gewoon
even af of je die nieuwste firmware moet gebruiken ?
De modems die in november en december zijn verstuurd hebben al de nieuwste firmware.Snowwie schreef op 06 december 2003 @ 20:25:
Nog ook even weer een vraag van mijn kant :
helaas nog steeds geen melding van officiele oplevering, maar ik vraag me gewoon
Verder is het eigenlijk alleen van belang als je het modem als router instelt.
In bridged mode maakt het niet uit, werkt altijd goed.
P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB
Dat heb ik ook 1 bepaalde site van school die ik niet kan bereiken. ik heb al andere DNSjes geprobeerd van Demon maar 't werkt niet. Zou ik ook een DNS van xs4all kunnen gebruiken?Koen Roumen schreef op 06 december 2003 @ 18:43:
Nog een klein vraagje van mijn kant; sinds we Demon hebben ipv @Home kan ik 1 site die van SSL gebruik maakt niet meer bereiken. Tis een site van m'n pa's werk waar ie z'n mail op kan halen, en die dus van een https verbinding gebruik maakt. Andere https sites werken wel, maar net dié niet. Via de @Home verbinding is er niks aan de knikker. De hele pagina wil gewoon niet laden. Is er een instelling in het modem die hier iets mee te maken heeft?
In principe moet dat geen probleem zijn, het is allicht het proberen waard.Chutney schreef op 06 december 2003 @ 22:22:
[...]
Dat heb ik ook 1 bepaalde site van school die ik niet kan bereiken. ik heb al andere DNSjes geprobeerd van Demon maar 't werkt niet. Zou ik ook een DNS van xs4all kunnen gebruiken?
Same here. IkSnowwie schreef op 06 december 2003 @ 20:25:
Nog ook even weer een vraag van mijn kant :

Dat het allemaal langer duurt dan normaal hoeven ze mij niet uit te leggen. Ik had dat al door. Wat is overigens een redelijke termijn in de ogen van Demon medewerkers?(Eerst een heel verhaal over capaciteitsproblemen in enkele wijkcentrales en dan het volgende) Zoals ik echter al heb uitgelegd, is het technisch onderzoek meestal een simpele controle, maar in uw geval waarschijnlijk een stuk ingewikkelder geweest. Vergelijken is logisch, maar gaat niet altijd op omdat u misschien in een heel andere situatie zit. Gelukkig is dat vervelende onderzoek inmiddels achter de rug, en ik hoop, en ik ga er ook vanuit dat u nu binnen een redelijke termijn kunt gaan internetten.
Alle respect voor die medewerker hoor. Hij heeft in iedergeval netjes gehandeld. Alleen die duidelijkheid is er nog niet. Als ze nou ff navraag doen bij BBned en desnoods wat druk op de ketel zetten om dit soort zaken sneller afgehandeld te krijgen......
Maandag sprak ik iemand van de helpdesk en die vertelde mij dat ik hoogst waarschijnlijk voor het weekend online zit. Nu zit ik dus weekend nummer 10 zonder ADSL.
Verwijderd
Nee, denk ik niet.Koen Roumen schreef op 06 december 2003 @ 18:43:
Nog een klein vraagje van mijn kant; sinds we Demon hebben ipv @Home kan ik 1 site die van SSL gebruik maakt niet meer bereiken. Tis een site van m'n pa's werk waar ie z'n mail op kan halen, en die dus van een https verbinding gebruik maakt. Andere https sites werken wel, maar net dié niet. Via de @Home verbinding is er niks aan de knikker. De hele pagina wil gewoon niet laden. Is er een instelling in het modem die hier iets mee te maken heeft?
Wat wel goed kan is dat de site van je pa's werk toegang toestaat op basis van IP adres. Zou hij even moeten kortsluiten met de systeembeheerder.
Verwijderd
Da's niet helemaal waar.. Mijn Zyxel staat niet in 'router' mode maar liet wel steeds de lijn 'vallen' totdat ik de nieuwste firmware er op gooide..cjdijk schreef op 06 december 2003 @ 21:33:
[...]
De modems die in november en december zijn verstuurd hebben al de nieuwste firmware.
Verder is het eigenlijk alleen van belang als je het modem als router instelt.
In bridged mode maakt het niet uit, werkt altijd goed.
Nu loopt 'ie als een zonnetje
Verwijderd
Gisteren eindelijk de modem ontvangen,nu maar wachten op oplevering van de lijn , want ik heb gisteren alles aangesloten maar het lampje van dsl blijft uit.
Weet niet of die hoort te knipperen of uit moet zijn als er nog geen lijnsync is maar we wachten wel,wacht al zo lang die paar weken kunnen er ook wel bij.
Nu maar zien of iemand mijn wachttijd kan verbeteren
Zou het mischien ook kunnen zijn dat mischien een hele andere partij loopt te zieken? Ik heb wel verhalen gehoord van mensen waarbij KPN de lijn niet vrij wilde geven.Verwijderd schreef op 07 december 2003 @ 10:15:
Ik zie dat veel mensen best wel ongeduldig zijn voordat ze daadwerkelijk zijn aangesloten bij demon want sommigen vinden 6 weken totaal toch best wel lang duren.Eigenlijk ben ik de enige die mag zeuren want ik zit al sinds 1 okt exclusief de 1 week wachttijd te wachten op oplevering van mijn demon aansluiting dat is toch al ruim 2 1/2 maand 10 WEKEN!!!!!!!!!!!!!
Gisteren eindelijk de modem ontvangen,nu maar wachten op oplevering van de lijn , want ik heb gisteren alles aangesloten maar het lampje van dsl blijft uit.
Weet niet of die hoort te knipperen of uit moet zijn als er nog geen lijnsync is maar we wachten wel,wacht al zo lang die paar weken kunnen er ook wel bij.
Maar ehh 10 week is echt niet leuk meer.
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Verwijderd
Ik gebruik Xnews voor usenet.
Voordat ik Demon had maakte ik gebruik van de Euronet nieuws-server maar het verschil is dat ik als ik bij Euronet een binary had gedownload deze vervolgens niet meer in het lijstje headers van de betreffende nieuwsgroep kwam te staan bij een volgende keer Xnews opstarten. Bij Demon nieuwsgroepen staan telkens alle headers weer in de rij, met als gevolg dat sommige binary-groepen wel erg veel tijd kosten om door te ploegen naar nieuws.
Weet iemand het verschil? Ik heb al zitten klooien met de filters in Xnews (show new headers only enzo), maar dat mag niet echt baten...
Terwijl ik al sinds 27 Nov ben opgeleverd.
Het ergste vind ik , dat er totaal geen duidelijkheid verschaft wordt.
De helpdesk stuurt een mailtje naar een andere afdeling en die zou het verder afhandelen.
Nogmaals bellen , weer geen echt antwoord.
Moet ik nu maar gaan afwachten totdat ik telkens van mijn werk kom met de hoop dat het werk, totdat het eindelijk werkt?
En hebben er mensen hier die geen Ip-adres hebben gekregen al wat duidelijkheid over wanneer het goed komt ??
I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)
Dat is toch een software kwestie, hoe heb je news.demon.nl toegevoegd?Verwijderd schreef op 07 december 2003 @ 11:13:
Nog 'n vraagje over de usenet van Demon.
Ik gebruik Xnews voor usenet.
Voordat ik Demon had maakte ik gebruik van de Euronet nieuws-server maar het verschil is dat ik als ik bij Euronet een binary had gedownload deze vervolgens niet meer in het lijstje headers van de betreffende nieuwsgroep kwam te staan bij een volgende keer Xnews opstarten. Bij Demon nieuwsgroepen staan telkens alle headers weer in de rij, met als gevolg dat sommige binary-groepen wel erg veel tijd kosten om door te ploegen naar nieuws.
Weet iemand het verschil? Ik heb al zitten klooien met de filters in Xnews (show new headers only enzo), maar dat mag niet echt baten...
Probeer het met een schone nieuws setup.
Hm nee,henkyyyyyyy schreef op 07 december 2003 @ 11:35:
Nog steeds geen Ipadres hier.
Terwijl ik al sinds 27 Nov ben opgeleverd.
Het ergste vind ik , dat er totaal geen duidelijkheid verschaft wordt.
De helpdesk stuurt een mailtje naar een andere afdeling en die zou het verder afhandelen.
Nogmaals bellen , weer geen echt antwoord.
Moet ik nu maar gaan afwachten totdat ik telkens van mijn werk kom met de hoop dat het werk, totdat het eindelijk werkt?
En hebben er mensen hier die geen Ip-adres hebben gekregen al wat duidelijkheid over wanneer het goed komt ??
Mijn lijn is sinds dinsdag opgeleverd. Steeds kreeg ik niets voor elkaar, bleek wel aan mij te liggen watn ik had verkeerde kabel. Maar donderdag kon ik dus op mn modem komen en op dat mac adresje. Ik doe registreren en krijg een error dat ie niet kan verbinden met DHPC server ofzo. Weer ff gebeld, zou gefixt worden in de middag. Ik probeer het savonds weer, krijg ik te zien dat ze me aan het over zetten zijn naar een andere server en dat dat enkele dagen en max tot 10 dec kan gaan duren. Ze zijn er nu nogsteeds mee bezig ofzo. Hopelijk dat ze morgen eens gaan werken

Hoe stel je bij het aanmaken van een portmap bij dit modem (ZyXEL Prestige 650) in of het TCP of UDP moet zijn? Ik wil een Half-Life server draaien namelijk en dat lukt zo niet op deze manier. Of heeft iemand die wel werkend gekregen al?
Verwijderd
Als je DSL-lampje gewoon uit is heb je helaas nog geen linesynch. Hij zal gaan branden als er een signaal actief gaat worden, wat gebeurd voor je oplevering van je lijnVerwijderd schreef op 07 december 2003 @ 13:15:
Is het zo dat als je de modem hebt binnengekregen maar lijnsinc is er nog niet dat het dsl lampje uit is of moet die knipperen of wat dan ook want in de beschrijving die erbij zit staan geen afbeeldingen of zo.
Verwijderd
Na 10 weken wachten toch noch maar ff doorbijten.
Maar als die er is met 4 pc's leegzuigen die hap met 8mb/1mb
FF terug pesten
[ Voor 11% gewijzigd door eX0duS op 07-12-2003 13:55 ]
Heeft iedereen hier denk ik,Verwijderd schreef op 07 december 2003 @ 13:27:
Ok Thanks
Na 10 weken wachten toch noch maar ff doorbijten.
Maar als die er is met 4 pc's leegzuigen die hap met 8mb/1mb
FF terug pesten
Laatste paar dagen bij KPN, 3 pc's met Teleport Pro http, 1 PC Kazaa-Lite.
Eerste paar dagen bij Demon, 3 pc's met Teleport Pro http, 1 PC Kazaa-Lite, 1 PC eMule, 1 Webserver PC, 1 PC nieuwsgroepen.
Aan PC's geen gebrek hier, heb achter mijn Draytek met 4 poorts switch nog een 8 poort switch.
Vooral de nieuwsgroepen geeft veel data.
Had in mijn eerste 5 dagen, hetzelfde aantal GB als wat ik bij HccNet maximaal in 1 maand heb gehad.
Maja, heb nu ook 3 keer de download snelheid en 8 keer de upload snelheid voor hetzelfde maandbedrag.
Beetje jammer dat het verschil met download snelheid in januari weer gelijk komt doordat KPN opnieuw gaat verhogen, en BBNed niet.
Toch helemaal geen spijt, ben zeer tevreden, tot nu toe maar 1 dag last gehad van disconnects sinds ander halve maand verbinding.
Verwijderd
Nergens last van.Verwijderd schreef op 07 december 2003 @ 15:11:
Zijn er meer mensen die vandaag om de minuut last hebben van disconnects? Ik zit op die nieuwe 10k1 nrp (zat op 11) en ik laat een dos-window continu pingen naar www.demon.nl -> een vol scherm met gelukte pings is een zeldzaamheid. Wat een ellende is dit zeg. Maandag toch maar ff bellen, @home was stabilier
Een constante ping laten lopen heeft wat voor nut? sommige machines geven een ping request lage prioriteit, helemaal als ie wat beters te doen heeft.
Verwijderd
Tis maar als extra test. Ook ftp en news knallen er uit en als ik een chatbox openzet kan ik om de minuut opnieuw inloggen...dolby schreef op 07 december 2003 @ 15:31:
[...]
Nergens last van.
Een constante ping laten lopen heeft wat voor nut? sommige machines geven een ping request lage prioriteit, helemaal als ie wat beters te doen heeft.
Ik mag ook zeurenVerwijderd schreef op 07 december 2003 @ 10:15:
Ik zie dat veel mensen best wel ongeduldig zijn voordat ze daadwerkelijk zijn aangesloten bij demon want sommigen vinden 6 weken totaal toch best wel lang duren.Eigenlijk ben ik de enige die mag zeuren want ik zit al sinds 1 okt exclusief de 1 week wachttijd te wachten op oplevering van mijn demon aansluiting dat is toch al ruim 2 1/2 maand 10 WEKEN!!!!!!!!!!!!!
Tsjaaapelite schreef op 07 december 2003 @ 12:25:
[...]
Hm nee,
Mijn lijn is sinds dinsdag opgeleverd. Steeds kreeg ik niets voor elkaar, bleek wel aan mij te liggen watn ik had verkeerde kabel.
Bij een Zyxel modem is het DSL ledje uit bij geen adsl.OphiOn schreef op 07 december 2003 @ 19:32:
Mijn lijn is nog niet opgeleverd. Maar het DSL ledje brand helemaal niet. Klopt dit? Of zou er al wat moeten knipperen? Ookal is de lijn nog niet opgeleverd?
Bij een Alcatel knippert het Line Sync ledje bij geen adsl.
Bij constant branden heb je wel adsl signaal,
mits er wel een IP adres over is (schijnt de laatste tijd wel eens fout te gaan),
dus wel adsl signaal, maar geen IP, dus niet op internet.
Verwijderd
(lijn was drie weken geleden al opgeleverd, maar kreeg steeds geen IP-nummer).
Vraag: staat de firewall standaard aan op de Netopia ISDN modem/router? Zo nee, hoe zet ik hem aan? (zat geen handleiding bij)...
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2003 22:04 ]
Ik heb zelf een Netopia 4542-200 (ISDN) Modem/Router. De firewall staat standaard uit. Sterker nog... je moet je eigen firewall regels schrijven (er zit wel een kleine "basic firewall" in, maar je kunt het beste toch even puzzelen met het schrijven van regels voor de veiligheid.Verwijderd schreef op 07 december 2003 @ 21:40:
Lijn werkt nu (drie weken geleden opgeleverd).
Vraag: staat de firewall standaard aan op de Netopia ISDN modem/router? Zo nee, hoe zet ik hem aan? (zat geen handleiding bij)...
Die Netopia's zijn echt superstrakke routers/modem. Extreem stabiel (die krijg je met e-Mule dus echt niet onderuit). Het nadeel is dat ze niet van die handige Web configuratie pagina's hebben. Wen je heel erg snel aan trouwens.
Een tippie: Zet de ingebouwde webserver uit (vanaf firmware 5.3.8 standaard uit volgens mij).
Hier kun je trouwens de handleiding vinden:
http://www.netopia.com/en...tech/doc_center.html#user
Mocht je meer vragen hebben kun je me ook mailen. Ik geloof niet dat er heel veel mensen hier zijn met Netopia. Volgens mij heeft het gros hier Draytek, Copperjet en Zyxel
http://www.deyterra.com
Heb ik even vanuit de SP gequote, aangezien mijn vraag hierover gaat.Hanteert Demon een datalimiet?
Demon hanteert een Fair Use Policy (FUP). Dit houdt in dat er geen vaste datalimiet is gesteld op de hoeveelheid data die je, als Demon DSL gebruiker, mag downloaden. Dit houdt ook in dat Demon Internet kan ingrijpen als een gebruiker regelmatig significant meer download dan het gemiddelde voor het betreffende DSL account.
Weet iemand wat hun richtlijnen/gemiddelden zijn voor hun abbo's ?
En dan ben ik met name geinteresseerd in de 512/256 en de 1024/512 abbo's van Demon.
Want bij een andere provider die ook met BabyXL en BBnet samenwerkt zijn de richtlijnen namelijk als volgt, zowel voor BaByXL als BBnet.
Hoe zit dat met de Demon abbo's ?
| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |
Verwijderd
Wat is je bron hiervan? Ik vind die 25 GB nogal aan de ruime kant. Hij zou mijn prrrima uitkomen want ik heb sinds kort die 1024 en ik denk dat ik heel aardig uitkom rond die 25GB maar mijn ervaring bij Chello leert dat het eerder de helft of een kwart van deze gigabytes zal zijn...FongWan schreef op 07 december 2003 @ 23:07:
Heeft iemand een antwoord om mijn vraag
[...]
Ik heb continu bij alle p2p programma's en nieuwsgroepen dat ik niet hoger kom dan 30kbps download. Ligt dit aan de instelling van mijn modem/router? (zyxel prestige)
Mij lijken die getallen een beetje weinig voor Demon begrippen.Verwijderd schreef op 07 december 2003 @ 23:31:
[...]
Wat is je bron hiervan? Ik vind die 25 GB nogal aan de ruime kant. Hij zou mijn prrrima uitkomen want ik heb sinds kort die 1024 en ik denk dat ik heel aardig uitkom rond die 25GB maar mijn ervaring bij Chello leert dat het eerder de helft of een kwart van deze gigabytes zal zijn...
Zelf heb ik een 2048/1024 abbo, en had mijn eerste 5 dagen on-line 50 Gieg.

Maja, was eigenlijk een beetje per abuis, had niet gerekend op zo'n ontzettend groot verschil tussen nieuwsgroepen en Kazaa/eMule.
Nu doe ik gewoon rustig aan, heb ook nog andere dingen te doen.
Heb hier mensen gezien die tussen 200 en 400 Gieg uitkomen per maand,
maar ja, dat lijkt mij wel erg veel, niet dat het me zou storen, moet ieder voor zichzelf weten vind ik.
Zelf geef ik de voorkeur aan kwaliteit, i.p.v. kwantiteit, zo heb ik de gewoonte
altijd netjes mijn adminstratie bij te werken alvorens verder te gaan met downloaden.
Heb je wel de benodigde poorten openstaan (met name bij eMule)?thacow schreef op 08 december 2003 @ 10:17:
Kan er iemand hier nog ff naar kijken?
Ik heb continu bij alle p2p programma's en nieuwsgroepen dat ik niet hoger kom dan 30kbps download. Ligt dit aan de instelling van mijn modem/router? (zyxel prestige)
Als ik die poorten van mijn Draytek router niet openzet, kom ik niet hoger dan 10 KiloByte per seconde,
terwijl ik nu bij 32 KiloByte upload ongeveer op 64 KiloByte Download uitkom zodra hij een tijdje aanstaat.
Geen idee hoe dat werkt met je Zyxel in router modus, die van mij staat in bridged modus, heb een losse router.
[ Voor 25% gewijzigd door cjdijk op 08-12-2003 10:27 ]
En als je een testbestand ergens download? Probeer eens de ftp van xs4all of Demon met het testbestand daar.thacow schreef op 08 december 2003 @ 10:17:
Let wel, P2P-downloadsnelheden zeggen weinig over de snelheid van je verbinding.
De islam kan uw vrijheid schaden
Geef wat meer info.thacow schreef op 08 december 2003 @ 10:17:
Wat voor abo?
Wat voor os?
Staat zyxel in router modus?
Heb je spyware?
Wat is de snelheid als je dit ftp://ftp.demon.nl/pub/test/fullfile16M download?
[ Voor 11% gewijzigd door dolby op 08-12-2003 10:27 ]
Is dit niet iets voor de startpost van de nwe topic?? Lijkt me zeer makkelijk.dolby schreef op 08 december 2003 @ 10:25:
[...]
A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814
Van mij mag utRoeligan schreef op 08 december 2003 @ 10:30:
[...]
Is dit niet iets voor de startpost van de nwe topic?? Lijkt me zeer makkelijk.
en dit is mijn eerst bezoek aan GoT via DEMON.
Speedtest resultaat :
Downstream : 793,2 kb/s
upstream : 84,9 kb/s
Connection : 832 conn. min
Ziet er netjes uit, behalve die connection.. Ik haal er hier 1400 tot 1500 per minuut, ook via Demon (BBned). Heb jij soms in je router/modem de "block (icmp) pings" aanstaan? Mijn ervaring is dat dat nogal scheelt namelijk.Snowwie schreef op 08 december 2003 @ 12:00:
Hehe, eindelijk goed nieuws, kon vanmorgen op de registratie pagina komen
en dit is mijn eerst bezoek aan GoT via DEMON.
Speedtest resultaat :
Downstream : 793,2 kb/s
upstream : 84,9 kb/s
Connection : 832 conn. min
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Ik heb verder geen enkele instelling gewijzigd van het modem. Er zit tevens ooktfh schreef op 08 december 2003 @ 12:29:
[...]
Ziet er netjes uit, behalve die connection.. Ik haal er hier 1400 tot 1500 per minuut, ook via Demon (BBned). Heb jij soms in je router/modem de "block (icmp) pings" aanstaan? Mijn ervaring is dat dat nogal scheelt namelijk.
nog geen nieuwe firmware op, maar dit topic bevat wat tegenstrijdige berichten,
over het wel of niet gebruiken van de nieuwste firmware. Was iemand die zei dat
modem die verzonden zijn na een bepaalde datum al voorzien zijn van de nieuwste
firmware, en weer een andere zei juist dat dit niet altijd zo was..
[ Voor 95% gewijzigd door Snowwie op 08-12-2003 12:38 ]
Ik haal dan ongeveer 400 kb/psdolby schreef op 08 december 2003 @ 10:25:
[...]
Geef wat meer info.
Wat voor abo?
Wat voor os?
Staat zyxel in router modus?
Heb je spyware?
abo = 8mbps/1mbps
os= win2k proffesional
zyxel staat idd in router modus
en nou ga ik nog ff ad-aware draaien
edit:
Er werden een zootje data mine bestanden gevonden, meer niet
[ Voor 8% gewijzigd door Freek op 08-12-2003 12:41 ]
Down: 219.2 KByte/sec
Up:75.5 KByte/sec
Connection:463.0 Conn/min
Edit: Nu heb ik nog een 5 poorts hub staan. Weet iemand waar ik precies kan vinden hoe ik mijn zyXEL in router modus moet zetten en zo moet instellen dat mijn laptop ook gebruik kan maken van Internet?
[ Voor 28% gewijzigd door jagermeister op 08-12-2003 13:24 ]
zijn we nu eindelijk af van je gezeurjagermeister1 schreef op 08 december 2003 @ 13:20:
Ok mensen.... Ik heb eindelijk ook verbinding.
Wat denk je van http://www.zyxel.nl/p650/z009.htmlEdit: Nu heb ik nog een 5 poorts hub staan. Weet iemand waar ik precies kan vinden hoe ik mijn zyXEL in router modus moet zetten en zo moet instellen dat mijn laptop ook gebruik kan maken van Internet?
Laat maar, ik heb uiteindelijk toch iemand van Demon aan de lijn gekregen. Ze zijn met de snelheidsupgrade bezig, (waarschijnlijk) vanavond heb ik mijn 8 MbSteenvoorde schreef op 08 december 2003 @ 12:06:
Heeft iemand ook toevallig problemen met de verbinding (regio Alphen a/d Rijn)? Ik heb wel gewoon een verbinding maar ik krijg geen IP adres sinds vanmorgen..
Staat namelijk niks van op hun site
Het enige "Grote"minpunte van deze verhoging vind ik, dat ik mij als bestaande klant (voor de aangegeven verhogingen) mij flink genaaid voel, over de prijs die ik, paar maanden betaal voor een abbo dat nu maar 20 euro kost... daarentegen krijgen nieuwe klanten wel gelijk waar voor hun geld.
En weet iemand iets over Voice over ADSL bij Demon??? kan ik ook niets van terugvinden
Ik heb nu 2Mb, maar na de aankondiging van de upgrade is de prijs wel netjes naar 55 in plaats van 65 euri's gegaan. Tot vanavond dan natuurlijk, dan zal het weer 65 worden. Bij jou niet begrijp ik?n00bs schreef op 08 december 2003 @ 13:44:
Is dat zo cool!
Staat namelijk niks van op hun site
Het enige "Grote"minpunte van deze verhoging vind ik, dat ik mij als bestaande klant (voor de aangegeven verhogingen) mij flink genaaid voel, over de prijs die ik, paar maanden betaal voor een abbo dat nu maar 20 euro kost... daarentegen krijgen nieuwe klanten wel gelijk waar voor hun geld.
Dat staat in de algemene voorwaarden van Speedlinq (weet niet of ik namen mag noemen maar als het niet mag geef het voor dan verander ik het wel).Verwijderd schreef op 07 december 2003 @ 23:31:
[...]
Wat is je bron hiervan? Ik vind die 25 GB nogal aan de ruime kant. Hij zou mijn prrrima uitkomen want ik heb sinds kort die 1024 en ik denk dat ik heel aardig uitkom rond die 25GB maar mijn ervaring bij Chello leert dat het eerder de helft of een kwart van deze gigabytes zal zijn...
edit:
Ik heb een fout gemaakt in mijn post, FUP richtlijnen van Speedlinq moeten zijn:
512/256 => 5GB
1024/512 => 15GB
2048/1024 => 25GB
Ik heb namelijk chello classic nu (bij mijn ouders thuis) maar ik zit nu op kamers en ben alleen in het weekend thuis dus ik wil overstappen op ASDL want dat is gewoon voordeliger. Zit nu alleen te twijfelen tussen Demon en Speedlinq ... en of ik een 512/256 of 1024/512 abbo moet nemen ...
Ben ook van mening dat ieder voor zich moet weten hoeveel die download maar ikzelf download de laatste tijd gewoon minder.cjdijk schreef op 08 december 2003 @ 10:23:
[...]
Mij lijken die getallen een beetje weinig voor Demon begrippen.![]()
Zelf heb ik een 2048/1024 abbo, en had mijn eerste 5 dagen on-line 50 Gieg.![]()
Maja, was eigenlijk een beetje per abuis, had niet gerekend op zo'n ontzettend groot verschil tussen nieuwsgroepen en Kazaa/eMule.
Nu doe ik gewoon rustig aan, heb ook nog andere dingen te doen.![]()
Heb hier mensen gezien die tussen 200 en 400 Gieg uitkomen per maand,
maar ja, dat lijkt mij wel erg veel, niet dat het me zou storen, moet ieder voor zichzelf weten vind ik.![]()
Zelf geef ik de voorkeur aan kwaliteit, i.p.v. kwantiteit, zo heb ik de gewoonte
altijd netjes mijn adminstratie bij te werken alvorens verder te gaan met downloaden.
Dus ik denk dat ik aan 15GB voldoende heb. Maar ik wil wel een vergelijking kunnen maken tussen de abbo's in de zin prijs/kwaliteit verhouding en dan speelt in mijn ogen dingen als richtlijnen van de FUP ook mee.
Maar goed, ik heb nog steeds geen antwoord op mijn vraag.
Weet iemand wat de FUP richtlijnen zijn van de ASDL abbo's van Demon
En dan gaat het met name om de 512/256 en de 1024/512 abbo's.
/off-topic
Ik moet trouwens ook gaan uitzoeken welke routers ik kan kopen die ook een printeraansluiting hebben zodat ik mijn printer ook op het netwerk kan aansluiten zonder dat ik mijn pc aan hoef te zetten. Weet een van jullie welke routers ik kan gebruiken bij Demon
Thanks....had het al gevonden. Was iets te enthousiast.dolby schreef op 08 december 2003 @ 13:36:
[...]
zijn we nu eindelijk af van je gezeur
[...]
Wat denk je van http://www.zyxel.nl/p650/z009.html
Maaruh...of je van mijn gezeur af bent hangt af van de stabiliteit van de verbinding...
Edit: Router staat ingesteld, en zo te zien werkt het naar behoren. Laptop beneden zit ook al op het internet.
Hoe is het met de veiligheid gesteld van het netwerk indien ik die instelling van de router van die link heb overgenomen? Moet ik niet nog meer instellen om bepaalde poorten te blocken enzo?
[ Voor 30% gewijzigd door jagermeister op 08-12-2003 14:14 ]
Er zijn mensen die probleempjes hebben met een zyxel in router mode, dus mocht dat zich voordoen bij je : modem terug naar bridge.jagermeister1 schreef op 08 december 2003 @ 14:10:
[...]
Thanks....had het al gevonden. Was iets te enthousiast.
Maaruh...of je van mijn gezeur af bent hangt af van de stabiliteit van de verbinding...
Voor netwerk info enzo Network Troubleshooting
Ja dat had ik al vernomen, maar vooralsnog werkt het bij mij. Moest alleen net mijn modem uit en weer aanzetten omdat de Inet verbinding weg leek te zijn. Nu werkt het alweer een minuut of 10 achterelkaar, dus we zullen zien.dolby schreef op 08 december 2003 @ 14:21:
[...]
Er zijn mensen die probleempjes hebben met een zyxel in router mode, dus mocht dat zich voordoen bij je : modem terug naar bridge.
Voor netwerk info enzo Network Troubleshooting
Dit topic is gesloten.