Demon biedt nieuwe ADSL-producten voor consumenten #7

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste
Acties:
  • 2.308 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:53

Wokschotel

Op 6 wielen

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://services.nl.demon.net/images/dslexpress/logo.jpg

En daar gaan we weer naar deel 7! Met dank aan
Jeroen210 voor de originele openingspost!

Deel 2 is hier te vinden:
Demon biedt nieuwe ADSL-producten voor consumenten # 2

Deel 3 is hier te vinden:
Demon biedt nieuwe ADSL-producten voor consumenten # 3

Deel 4 is hier te vinden:
Demon biedt nieuwe ADSL-producten voor consumenten #4

Deel 5 is hier te vinden:
Demon biedt nieuwe ADSL-producten voor consumenten #5

En deel 6 is hier te vinden:
Demon biedt nieuwe ADSL-producten voor consumenten #6

Lees deze startpost voordat je vragen stelt in het topic. De meeste Vaak-voorkomende-vragen worden in deze post al beantwoord.

Als je verbinding is opgeleverd, vul dan de doorlooptijd in op http://tilbo.demon.nl

Wegens het vaak moeten ingrijpen in de vorige draad, wil ik graag nogmaals benadrukken: :? Wat is DSL Express :?
DSL Express is het ADSL-produkt voor consumenten van Demon Internet. Demon staat bekend als 1 van de betere Internet Service Providers (ISP's) in Nederland en bestaat al sinds langere tijd. DSL Express is een zeer scherp geprijsd aanbod waarmee Demon een vergelijking met de concurrentie zeer goed kan doorstaan.

:? Waar vind ik meer informatie over DSL Express? :?
Uiteraard op de site van Demon DSL Express. Demon heeft zelf ook een FAQ samengesteld over DSL Expres. In deze FAQ staan alle kenmerken van het product.

:? Welke overboeking hanteert Demon :?
Demon hanteert een overboeking van 1:25. Demon zegt hierover het volgende:

"De werkelijk beschikbare hoeveelheid bandbreedte die beschikbaar is
voor alle gebruikers is minder dan het totaal dat aan alle gebruikers
aangeboden wordt. Het niveau van dit delen wordt aangeduid als de
overboekingsfactor of ratio. Demon DSL Express heeft bijvoorbeeld een
overboekingsratio van 25:1"

Oftewel: de minimale beschikbare snelheid is 1/25 van het afgenomen abbo. In de praktijk zul je van de overboeking weinig tot niets werken en haal je gewoon de snelheid van je abonnement.

:? Dit snap ik niet :?

In een newsgroup stond een mooie analogie met een tuinslang:

"Er is één tuinslang voor al het water van 25 huizen. De slang is precies
dik genoeg om continu water naar één huis te pompen. Maar omdat niet
iedereen de kraan de hele dag vol open heeft staan, worden er wel 25
huizen op dezelfde slang gezet. Dus als ze allemaal de kraan laten lopen
en lopen en lopen, dan komt er niet meer zoveel water uit.

Om te voorkomen dat een enkeling al het water opmaakt, is er een FUP.
Als iedereen zich aan die FUP houdt is er in principe genoeg water voor iedereen beschikbaar. Zodra mensen echter excessief veel water gaan gebruiken kan het voorkomen dat de capaciteit van de slang onvoldoende is voor iedereen - er kan dan niet meer water doorheen.

MAAR: als jij nu persé meer water uit jouw aansluiting wilt, kun je
vragen of je op een slang met minder aansluitingen kan komen (dus 1:10
overbooked bv). Dan kun je meer water uit je kraan halen. Of helemaal
alleen op een slang (1:1). Voor dit soort producten betaal je echter ook de prijzen die daarbij horen."

:? Hoe lang duurt het dan voordat ik kan internetten :?
Dat is verschilend, bij somige 2 weken bij andere kan dit ook 5 weken zijn. Wacht rustig op het mailtje van demon,dat je lijn is opgeleverd. Hou er rekening mee dat gezien het enorme aantal aanvragen van de laatste tijd de wachttijden iets kunnen oplopen. Voordat je wordt aangesloten doorloop je de volgende stappen:

Dit voorbeeld is puur indicatief!

30-09-2003 Ingediend.
Demon Internet heeft uw bestelling ontvangen en een bevestiging van
ontvangst gestuurd
naar uw e-mail adres. Uw order zal worden doorgestuurd naar onze DSL
partner.

08-10-2003 Verzonden. (1 week later)
De order is door onze DSL partner ontvangen. De DSL partner zal de gegevens
gaan controleren.

08-10-2003 Bevestigd. De ordergegevens zijn gecontroleerd en goedgekeurd
door de DSL partner.
Er zal nu een technisch onderzoek plaatsvinden om te bepalen of DSL
daadwerkelijk mogelijk is op uw adres.

09-10-2003 Geaccepteerd. (1 dag tot 3 weken later)
Het technisch onderzoek is uitgevoerd en DSL is mogelijk op uw adres.
De lijn zal naar verwachting binnen drie weken worden opgeleverd.
Indien u een modem besteld heeft zal dit voor de oplevering naar u worden
toegestuurd.

In de praktijk blijkt het niet nodig de 3 weken af te wachten,
direct als het modem is ontvangen, zal internet meestal werken bij
aansluiten. De lijntest duurt in het ene geval 1 dag, terwijl het bij een ander 3 weken kan duren.

Als je verbinding is opgeleverd, vul dan de doorlooptijd in op http://tilbo.demon.nl

:? Met wie werkt Demon samen :?
Demon werkt samen met BBNed en BabyXL. Beide netwerken zijn vergelijkbaar wat snelheid betreft; snelheidsverhogingen zullen voor beide netwerken gelden. Het maakt dus voor de snelheid niet uit of je via BBned of BabyXL bent aangesloten In de praktijk is BabyXL zelfs nog iets sneller vanwege het compenseren van de overhead.Daarnaast heeft BabyXL een over het algemeen een lagere ping. Overigens, je kan niet zelf kiezen voor BabyXL of BBned, dat doet Demon voor je. In gebieden waar BBned of BabyXL niet leveren bestaat de mogelijkheid om een Demon-verbinding via KPN Bitstream te krijgen. Gezien de prijsstelling is dit de meeste particuliere klanten echter geen optie.

Voor de oude Demon Metro-klanten geldt dat zij later de mogelijkheid krijgen om te migreren naar het DSLexpres platform.

:? Wordt de (upload)snelheid verhoogd :?
Zowel de up- als downloadnsnelheden van alle abonnementen die zijn afgesloten na 18-09-2003 worden verhoogd. Deze verhoging zal in 2 etappes plaatsvinden:

• Bij alle klanten die een BabyXL-verbinding hebben zal de upgrade in de laatste weken van december plaatsvinden.
• Bij alle klanten met een BBned verbinding zal de upgrade tussen 1 februari en 31 maart 2004 plaatsvinden.

Tevens wordt van de klanten die een 'oude' Metro of Versatel-verbinding hebben de snelheid verhoogd. De exacte planning is hier te vinden.

De nieuwe abonnementsvormen en snelheden (die beide tevens gelden voor mensen die na 18-09-2003 zijn/worden aangesloten) even op een rijtje gezet:

512/25619,95
1024/51239,-
2048/102455,-
2048-8192/1024 65,-

:? Welke snelheden kan ik halen :?
Hou er rekening mee dat de downloadsnelheden van het 2-8 mbit abonnement afhankelijk zijn van de afstand van je huis tot de telefooncentrale. Het is dus niet gegarandeerd dat je de 8 mbit haalt. Hetzelfde geldt voor de 1024 kbit/s upload. Onderstaande tabel laat zien welke snelheden in theorie mogelijk zijn.

Afbeeldingslocatie: http://www.sneladsl.nl/images/faq/snelhedendsl.gif

De snelheid die je kunt halen is niet alleen afhankelijk van de afstand maar ook van andere factoren als de kwaliteit van de telefoonlijn. De waarden in deze tabel zijn dus niet zaligmakend!

Wil je weten wat voor snelheid andere mensen in jouw buurt halen, kijk dan bij je eigen postcode

:? Hoe bepaal ik de afstand naar de centrale? :?
Heel simpel: door hier je postcode en huisnummer in te vullen. De uitkomst geeft een goede indicatie van de lijnlengte naar de centrale. Houd er wel rekening mee dat lijnlengte wel iets maar niet alles zegt over de maximaal te behalen snelheid. Zaken als de lijnkwaliteit spelen ook een belangrijke rol.

:? Hanteert Demon een datalimiet? :?
Demon hanteert een Fair Use Policy (FUP). Dit houdt in dat er geen vaste datalimiet is gesteld op de hoeveelheid data die je, als Demon DSL gebruiker, mag downloaden. Dit houdt ook in dat Demon Internet kan ingrijpen als een gebruiker regelmatig significant meer download dan het gemiddelde voor het betreffende DSL account.

:? Waarom moet ik m'n IP via DHCP instellen?
Omdat de routering op basis van DHCP requests wordt opgezet. Stel je het IPnr handmatig in, dan stuur je geen DHCP requests en valt na een 30-tal minuten de verbinding weg. Dat je verplicht bent met DHCP te werken betekent overigens niet dat je een dynamisch IPnr hebt: je krijgt een statisch IPnr.

:? Kan ik mijn oude ADSL-modem blijven gebruiken :?
De meeste ADSL-modems zoals de Alcatel Speedtouch zijn zonder enig probleem bruikbaar bij Demon. Het Alcatel modem moet omgezet worden naar Bridge, zie
http://www.wintervorst.com/ Daarna is hij in bridge stand te bereiken met lokaal ip 10.0.0.138. Het password is te achterhalen met de bekende tweak tools.

Drivers voor de Copperjet 800, het E-tech modem versie 1/2 voor PC en E-tech versie 2 voor Mac zijn te vinden op http://www.demon.nl/support/dslexpress/drivers.html

Alle door BBNed goedgekeurde modems vind je op http://www.bbned.nl/downloads/cpe_matrix_publish_actueel.xls
Officieel is het zo dat als je geen goedgekeurd modem/router hebt je in geval van problemen ook geen support krijgt van BBNed (en Demon), daarnaast is het zo dat je bij een netwerk upgrade van BBNed het risico loopt dat je ineens problemen krijgt met je verbinding.

:? Is er nieuwere firmware voor mijn Copperjet 810 modem beschikbaar? :?
Alles wat je over dat modem wilde weten (en meer) staat op deze pagina: http://home.hccnet.nl/spe...-cistron-copperjet810.htm

:? Hoe kan ik onder Linux het Copperjet 810 modem configureren? :?
http://www.cistron.nl/node.php?id=201

:? Kan mijn modem uberhaupt wel 1024kbps upload aan? :?
De Copperjet 810 haalt 960kbps, de Zyxel 650R gaat tot 864kbps. Het is sowieso maar de vraag of je die hoge upload gaat halen, ook al heb je een modem dat die snelheid aan kan. Dat is niet alleen afhankelijk van het modem, maar ook van de afstand tot de centrale, de kwaliteit van de kabels en of je een analoge (officieel tot 864kbps) of ISDN lijn (officieel tot 640kbps) hebt. Demon garandeert niet dat je 1024kbps haalt, enkel 512kbps is gegarandeerd.

:? In heb gehoord dat de combinatie van ISDN met een oude NT1 en Demon niet altijd even goed werkt :?
Dat klopt. Op de volgende URL is een fotoserie te vinden hoe je de boel kan aansluiten zodat het goed werkt: http://www.renekok.com/demoninstall/

:? Hoe lang duurt een overstap van een KPN ADSL-provider :?
Dat kan lang duren omdat er nog geen goede migratieprocedure tussen de verschillende ADSL-providers bestaat. Het belangrijkste is dat je lijn vrij MOET zijn als kort na aanvraag van DSL Expres als de lijn gechecked wordt. Met andere woorden: eerst moet je oude ADSL abonnement beëindigd zijn en moet je opzegging administratief verwerkt zijn. Hou bij het opzeggen van je oude abonnement rekening met de geldende opzegtermijn! Een voorbeeld:

BBNed/BabyXL accepteert een aanvraag pas als de telefoonlijn vrij is van ADSL, maw zodra MXStream is afgesloten. Demon hanteert een (verplichte) wachtperiode
van 7 dagen tussen ADSLaanvraag en het doorsturen van de aanvraag naar
BBNed, dus *als* je lijn echt op 1/12 gesloopt wordt zou je een week
daarvoor kunnen aanvragen (zeg, 25/11), waarna je 3 tot 6 weken moet wachten
op je aansluiting. De overstap zal dus altijd gepaard gaan met wat downtime.

:? Waar vind ik nieuwe firmwares voor mijn Zyxel-modem :?
Er staat Demon-specifieke firmware op http://www.demon.nl/support/dslexpress/drivers.html

:? Hoe kom ik in mijn Zyxel-modem :?
zorg dat je computer een vast ip heeft, zoals 192.168.1.33
en typ dan in je browser "192.168.1.1" in en druk op enter,
voer als username: "admin" in
en pass: "1234"

:? Hoe kan ik de lijngegevens uit mijn Zyxel-modem uitlezen :?
Ga via je browser naar http://192.168.1.1 en inloggen (standaard admin
met wachtwoord 1234). Dan maintenance en diagnostic. Daar dan DSL line
kiezen en dan de knoppen Upstream Noise Margin voor de upload kant en
Downstrem Noise Margin voor de download kant.

:? Kan ik meerdere PC's op het Zyxel-modem aansluiten? :?
Dat kan als je het modem in router-modus zet en er een switch op aansluit. De switch is nodig omdat het Zyxel-modem maar 1 lan-poort heeft. Het Zyxel-modem wordt door Demon standaard in bridge-mode geleverd, waardoor je bijvoorbeeld makkelijk een router op het modem kan aansluiten. Het omschakelen tussen bridge en router-mode kun je doen via het menu van het modem dat op bovenstaande wijze bereikbaar is.

:? Hoe zet ik het modem in router-modus :?

Zie daarvoor de Zyxel-site: http://www.zyxel.nl/p650/z009.html

:? Hoe lang mag de kabel zijn :?
Probeer de kabel tussen de splitter en het modem zo kort mogelijk te houden, vanuit het modem naar de PC mag de utp 100m zijn.

:? Ik heb alles net aangesloten en m'n verbinding doet het niet :?
Het kan zijn dat je de aansluitingen op de splitter verkeerd hebt aangesloten. Aan de ene kant gaat je KPN-lijn erin en je DSL-eruit; aan de andere kant gaat je telefoon eruit. Zie onderstaand plaatje (met dank aan Wildfire):

Afbeeldingslocatie: http://www.briandickens.demon.nl/splitter.gif

:? Nieuwsserver van Demon :?
De newsserver die Demon gebruikt is die van Supernews Deze beschikt over meer dan 140 Tb (ja, da's ruim 140.000 Gb :9 ) opslagcapaciteit en heeft alle (binary)groepen die je je maar kunt wensen. De snelheid is gelimiteerd tot 3 threads van 512 kbit/sec.

:? Hoe zit het nu eigenlijk met het herkennen van het mac adres bij demon :?
Alleen nieuwe MAC adressen zul je moeten aanmelden. In tegenstelling tot veel andere providers kun je dus meerdere MAC adressen aanmelden bij Demon. Eenmaal aangemeld gaat het ompluggen direct goed.

:? Wanneer is het zinvol om de firmware te updaten :?
Demon zegt hierover het volgende:

Recentelijk heeft u van ons een ZyXEL modem ontvangen. In sommige gevallen bleek dat modem geen stabiele verbinding te hebben of de verbinding niet vast te kunnen houden. Een mogelijke oplossing voor dit probleem is het updaten van de firmware (systeemsoftware) van de modem. Middels deze handleiding en het nieuwe firmware bestand kunt u uw ZyXEL voorzien van de meest recente firmware. Het bestand is speciaal aangepast voor Demon en het BaByXL/bbned netwerk.

:? Waar kan ik nieuwe firmware vinden:?
Er staat Demon-specifieke firmware op
http://www.demon.nl/support/dslexpress/drivers.html

:? ZyXEL Prestige 650R analoog firmware updaten :?
updaten via http://192.168.1.1 (web dus)
als ip moet je ff 192.168.1.33 instellen
en als gateway 192.168.1.1
username: admin
Wachtwoord: 1234

en dan kan je via de webinterface je firmware updaten.

Jeroen210, Wokschotel en andere tweakers zijn nergens voor aansprakelijk, en dit is dus op eigen risco :o

:? ZyXEL Prestige 650R-33 ISDN modem firmware updaten :?
a) Klik op "Start" en kies "Uitvoeren".
b) Tik nu "command" gevolgd door Enter.
c) Ga nu naar de directory waar het .bin bestand
van de firmware staat (als u zoals eerder aangeraden
het bestand in c:\ hebt gezet dan moet u hier
intikken: "cd c:\" gevolgd door Enter.
d) Tik nu in (zonder de " ): ftp 192.168.1.1 gevolgd door Enter.
e) Vervolgens krijgt u als het goed is gegaan een inlog
scherm te zien dat vraagt om een "user" danwel
"gebruikersnaam". Hier tikt u in "root" en drukt
op Enter.
f) Tik bij de vraag naar het wachtwoord "1234" in en
druk op Enter.
g) Tik nu het volgende commando:
"put binfilename.bin ras"
Waar binfilename.bin de bestandsnaam van de gedownloade firmware is.

Als de file klaar is met uploaden (dit kan een paar minuten duren) dan zie je in het nog openstaande scherm dat de file correct is, en gaat de modem rebooten met de nieuwe firmware.

(met dank aan crusader)

:? Waar vind ik meer informatie over Demon :?

De newsgroup demon.nl.support is een prima plek om ervaringen van Demon-gebruikers te lezen en eventueel zelf vragen te stellen. Ook daar geldt: lees eerst even mee en zoek met Google! Groups of je vraag misschien al beantwoord is.

:? Ik wil mijn downloadsnelheid testen! :?

Download het testbestand vanaf ftp://ftp.demon.nl/pub/test/fullfile16M
Zorg er wel voor dat je dit op een zo schoon mogelijke verbinding en PC doet, dus zorg ervoor dat er geen andere programma's van je verbinding gebruik maken en je PC vrij is van spyware e.d.

:? Ik mis iets :?
mail naar wokschotel@xs4all.nl en ik pas dit openingbericht aan :)

:*) Met dank aan: Jeroen210, Crusader, cjdijk, Cowgirl, Lordaeron en Wildfire :*)

[ Voor 13% gewijzigd door Wokschotel op 10-12-2003 06:54 ]

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-02 22:42
Wokschotel schreef op 24 november 2003 @ 11:03:
Zullen we in deel 7 verder gaan?

Demon biedt nieuwe ADSL-producten voor consumenten #7

Informatie over die NRP's is welkom op wokschotel (at) xs4all.nl :)
Lijkt mij een goed plan.
Ben verheugd om te zien dat Demon, of eigenlijk BBNed, de zaken weer op orde probeert te krijgen en daar redelijk in lijkt te slagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Racemol schreef op 24 november 2003 @ 10:22:
[...]

Ik heb ook last van ruis. Als ik het modem uit zet dan is de ruis ook verdwenen. Ik zat ook al te denken aan de splitter, maar toch lees ik dat meerdere mensen hier last van hebben. Iemand al een oplossing gevonden hiervoor?
Tot nu toe ben ik wat het probleem met de ruis betreft van het kastje naar de muur gestuurd. Demon stuurde me naar de installateur (Hebo) die mij vertelde dat ze wel langs willen komen, maar alles bij mij in rekening brengen. Dat lijkt me niet correct, dus belde ik met Demon. De medewerker die ik toen aan de lijn kreeg verwees me opeens naar de KPN omdat het spraakgedeelte daar hoort.

Een lijntest van de KPN wees uit dat er met de lijn op zich niets mis is, maar dat het waarschijnlijk aan de splitter ligt. Die moet ik nu waarschijnlijk bij Demon omruilen, maar ik vraag me af of ze die niet gelijk kunnen opsturen. Anders moet ik die van mij weer opsturen en zit een x periode zonder i'net...

Overigens, is er nog iemand die nog niet zijn volledige snelheid terug heeft op NRP14? Waar ik voorheen rond de 830 down had zit ik nu nog steeds op max 430 down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tja ... twijfel nog om over te gaan op Demon ... nu Chello ... redelijk stabiel ... Demon goedkoper + snellere upload ... lastig

Zijn er mensen uit het oosten van het land met goede Demon ervaringen? Postcode 7000++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Ik mis de quote knop in gesloten topics :(
Door TripleM - Monday 24 November 2003 02:08
Als het goed is wordt vandaag die nieuwe, krachtiger soort, NRP ingezet en zullen een aantal mensen van een aantal NRPs (waaronder de mijne, NRP 13) worden verhuisd.

Aangezien het IP niet zou veranderen, betekent het gewoon dat Demon de routering verandert? Ik vroeg me namelijk af wat ik daarvan ga merken morgen. Mits ik dus ook verhuisd word.
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 november 2003 @ 11:36:
tja ... twijfel nog om over te gaan op Demon ... nu Chello ... redelijk stabiel ... Demon goedkoper + snellere upload ... lastig

Zijn er mensen uit het oosten van het land met goede Demon ervaringen? Postcode 7000++
6903 xx

Ja, demon is een goede investering.

Er waren wat problemen met NRP's, maar sinds ik op 20 ben gezet is
het weer zo stabiel als een huis.

Met een 2048/1024 ->
214 down en 80 KB p/s up
zijn constant te halen waarden
Dit is mijn ping momenteel : 17 of 18 ms

Helpdesk is professioneel en vriendelijk. Een verademing bij het arrogante
UPC. Chello exit. Demon welkom.

Chello doet ook aan trafficshaping, demon niet. Op drukke tijden is chello gewoon
traag te noemen over b.v. FTP (PASV). Je word dan hard geknepen. En het ergste is nog dat ze het ontkennen. Kom maar eens om een stukje uitleg bij chello. Krijg je een verhaal op niveau kleuterklas.

Suc6 met je keuze.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2003 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:26

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

M'n adsl doet raar sinds woensdag, en nu werkt het helemaal niet meer :(
Storingsrapport is opgemaakt, en nu moet ik 5 dagen wachten totdat m'n lijn is doorgemeten :/

Zijn er meer mensen die zoiets gehad hebben? Duurt het na die 5 dagen lang voordat ze bijvoorbeeld een kapotte kabel oid. hebben gerepareerd? En hoe makkelijk is demon met geld teruggeven etc?

28K8 valt toch een beetje tegen als je je 2 Mbit demonlijntje gewend bent :)

[ Voor 3% gewijzigd door Gizz op 24-11-2003 12:36 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
eventjes offtopic:
offtopic:
De helpdesk van chello/UPC is wel vriendelijk, mits jij vriendelijk bent/blijft. De service is ook toppie, maar de snelheid: dat is de reden waarom ik naar demon wil. :)
Sorry, maar dit moest er even uit. :)
En hoe makkelijk gaat demon om met geld teruggeven etc?
Volgens mij geven ze niet eens geld terug in geval van een storing oid.

[ Voor 17% gewijzigd door Mawlana op 24-11-2003 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 04:00
Ik vroeg me af, ik up nu ongeveer 80 kb/sec.
Zou ik met een ander modem sneller kunnen uppen (ik heb nu die Zyxel)? Of ligt dit aan mijn telefoonlijn dat het zo "langzaam" is?

[ Voor 11% gewijzigd door eX0duS op 24-11-2003 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
eX0duS schreef op 24 november 2003 @ 14:05:
Zou ik met een ander modem sneller kunnen uppen (ik heb nu die Zyxel)? Of ligt dit aan mijn telefoonlijn dat het zo "langzaam" is?
tssss ;)

80 is heel netjes hoor, maar ga je gang, probeer een andere modem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10-09 18:23
De copperjet welke ze voorheen leverde schijnt iets sneller te kunnen als de Zyxel. Wellicht dat je iemand kent met een oud demon abbo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:59

backupdevice

Boeh!

Nou, vanaf vrijdag avond mijn oude snelheid weer terug. Zit nog steeds op nr 14, maar alles is okidoki. Netjes opgelost, ben zelfs gebeld door demon :)

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-09 17:57
Hoe zijn de resulaten eigenlijk van de mensen met een 8mbit lijn met postcode 9675 (of redelijk in de buurt), = Winschoten (Oost-Groningen).
Zie nl. geen enkele verwijzing naar de 8mbit abbo op speedtest.
Mensen uit Winschoten e.o. die iets kunnen zeggen over de stabiliteit en snelheid
van de 8mbit abbo ?

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-02 16:10
Zou iemand die zijn zyxel als router heeft geconfigureerd zijn config ff kunnen posten, ik krijg het niet aan de gang :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wilde het 19,95 (ik neem aan dat het zo blijft, lekker cheap :9~ )abbo nemen bij demon, maar eerst nog een paar vraagjes.

Over de nieuwsgroepen, heb je deze ook bij dit goedkoopste abbo.

En over de aanmelding. Hoelang duurt de periode (ongeveer) om aan te vragen ik moet nl. @home dan nog opzeggen. (kost dit geld ?? kheb nou een jaar dat basis abbo van @home)

nog tips ???

Dat waren mijn vragen (hopelijk niet te noobachtig, maar na @home wil ik een goede provider met goede newsservers)

greetzz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
Verwijderd schreef op 24 november 2003 @ 15:33:
Ik wilde het 19,95 (ik neem aan dat het zo blijft, lekker cheap :9~ )abbo nemen bij demon, maar eerst nog een paar vraagjes.

Ja
En over de aanmelding. Hoelang duurt de periode (ongeveer) om aan te vragen ik moet nl. @home dan nog opzeggen. (kost dit geld ?? kheb nou een jaar dat basis abbo van @home)
Dat wisselt sterk, er zijn mensen in minder dan 3weken aangesloten, maar ook rond de 8 (extreem)
nog tips ???

Dat waren mijn vragen (hopelijk niet te noobachtig, maar na @home wil ik een goede provider met goede newsservers)

greetzz
Succes ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oZy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:48

oZy

Hmm, ik haal met de Zyxel 650-33R 95 kb/s upload, ik heb dus ADSL over ISDN, geen nieuwe firmware oid, wel geconfigged als router.

En dat is niet een spurt van 95 kb/s, maar 4 dvd images met een gemiddelde van 95 kb/s :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Topicstarter
Snowwie schreef op 24 november 2003 @ 14:44:
Hoe zijn de resulaten eigenlijk van de mensen met een 8mbit lijn met postcode 9675 (of redelijk in de buurt), = Winschoten (Oost-Groningen).
Zie nl. geen enkele verwijzing naar de 8mbit abbo op speedtest.
Mensen uit Winschoten e.o. die iets kunnen zeggen over de stabiliteit en snelheid
van de 8mbit abbo ?
Waarom zouden de resultaten in Winschoten anders zijn dan in Slubberkutteveen, Amsterdam of Maastricht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Topicstarter

Ja.
Gemiddelde doorlooptijd is 25 dagen. Of @Home opzeggen geld kost? Tja, als je binnen je eerste jaar zit zul je dat jaar uiteraard moeten betalen. Daarna kun je per maand opzeggen.
nog tips ???

greetzz
Lees de startpost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:26

cjdijk

Hans favoriete radiostation

nog tips ???

greetzz
Let wel op dat het 19.95 abbo pas na 9 maanden voordeliger is dan het 39 euro abbo, vanwege de niet gratis aansluitkosten en niet gratis modem.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cjdijk schreef op 24 november 2003 @ 15:55:
[...]

Let wel op dat het 19.95 abbo pas na 9 maanden voordeliger is dan het 39 euro abbo, vanwege de niet gratis aansluitkosten en niet gratis modem.
Dit had ik ook door toen ik het 512/256 abo aanvroeg, maar je kan altijd naar een duurder abonnement overstappen (gratis) maar terug stappen kost geld. Dus ik heb ervoor gekozen om eerst 512/256 uit te etsten en het bevalt me eigenlijk best wel (verdeelt over 3 pc's. (*overgestapt van @home breedband) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cjdijk schreef op 24 november 2003 @ 15:55:
[...]

Ja ok.. maar het gaat om het lager brengen van de vaste kosten en ik ben wel tevreden met 50 KB/s ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Nu online
Ik krijg rond 29 december 2003 een KPN-aansluiting. Kan ik dan nog aanspraak maken maken van de huidige aanbieding bij Demon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Wokschotel schreef op 24 november 2003 @ 15:49:
[...]
Waarom zouden de resultaten in Winschoten anders zijn dan in Slubberkutteveen, Amsterdam of Maastricht?
Omdat de kwaliteit van het koperkabel toch niet overal hetzelfde is, bv het kan
zijn dat de kabel in katwijk aan zee veel sneller aan het wegrotten is dan bv in
Enschede.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier stond iets lomps

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2003 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weerz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 22:18
Vandaag maar weer ff gebeld hoe het nou met die modem zit en of ze hem opnieuw hebben gestuurd omdat de andere nooit was aangekomen...
Maar ze deden er zeer vaag over en zeiden dat als ik he woensdag nog niet dan maar ff moest terug bellen... Geduld is een schone zaak, maar dit duurt echt te lang :'(

Instagram | Flickr | Nikon D500 -> Sigma Art 18-35MM F/1.8 | NIKKOR AF-S 50MM F/1.8G | TAMRON 70-200MM G2 F2.8 | TAMRON 150-600MM G2 F/5-6.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Vanaf zaterdagnacht 2.30 weer een stabiele verbinding. Na bijna 2 week last te hebben gehad van een onstabiele verbinding, is dit weer een verademing. :P

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online

YoG

Dit linkje wat in de startpost staat werkt niet meer,
http://www.bbned.nl/downloads/cpe_matrix.xls
Heb al gezocht maar kan t nergens terugvinden op de site van BBNed.. weet iemand anders waar ik t kan vinden?
Verwijderd schreef op 24 november 2003 @ 11:36:

Check Speedtest - http://www.speedtest.nl/Provider/default.asp?pi_id=12
Pakket kiezen - resultaten - overzicht op postocde.. voila

spek pc, spek hifi, last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-09 15:51

jagermeister

Artillerie magneet :-(

Ik heb via Wintervorst.com geprobeerd om mijn Alcatel Speedtouch USB aan de praat te krijgen (Relaxte site overigens _/-\o_ ) Helaas blijft het ADSL lampje knipperen, dus ik neem aan dat de verbinding nog niet actief is. Staat pas sinds vrijdagavond op geaccepteerd. Ik blijf het gewoon zo af en toe proberen.

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blue_White_Army schreef op 24 november 2003 @ 14:22:
Nou, vanaf vrijdag avond mijn oude snelheid weer terug. Zit nog steeds op nr 14, maar alles is okidoki. Netjes opgelost, ben zelfs gebeld door demon :)
Zojuist contact gehad met Demon. Ik zit nog steeds op NRP14 met een in mijn ogen geknepen snelheid. Dit werd voor mijn aansluiting specifiek bevestigd door de Demon medewerker. Het blijkt dat nog niet alle NRP14 mensen hun volledige snelheid weer terug hebben...

Afwachten dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Laatst online: 09:52
YoG schreef op 24 november 2003 @ 16:51:
Dit linkje wat in de startpost staat werkt niet meer,
http://www.bbned.nl/downloads/cpe_matrix.xls
Heb al gezocht maar kan t nergens terugvinden op de site van BBNed.. weet iemand anders waar ik t kan vinden?

[...]

Check Speedtest - http://www.speedtest.nl/Provider/default.asp?pi_id=12
Pakket kiezen - resultaten - overzicht op postocde.. voila
Ik blijf erbij dat speedtest.nl een compleet vertekend bleed geeft van wat nu werkelijk je snelheid is. Speedtest meld mij dat mijn downloadsnelheid 756kb/s is. Wel nu, als ik bijvoorbeeld 3dmark 2003 download wat een flink bestand is, haal ik met gemak en CONSTANT 820kb/s. Das een dikke 70kb/s verschil, dus zo betrouwbaar is die speedtest niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rig0r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-03 16:08
Compleet vertekend is overdreven denk ik. Je download een bestand van een speedtest server, dus de kans bestaat dat de snelheid naar een andere server nog net wat hoger is, zoals bij jou blijkbaar het geval is. Bovendien als een of andere leipo in hetzelfde postcode gebied als jij met hetzelfde abonnement een speedtest doet terwijl hij/zij kazaa en/of andere meuk hebt lopen gaat het gemiddelde nogal omlaag.

Maar over het algemeen zegt speedtest toch wel het een en ander over de verschillende ISP's en hun snelheden, tis uiteraard alleen niet 100% betrouwbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

sylvesterrr schreef op 24 november 2003 @ 16:14:
Ik krijg rond 29 december 2003 een KPN-aansluiting. Kan ik dan nog aanspraak maken maken van de huidige aanbieding bij Demon?
Je kan 1 week voordat je een werkende telefoonlijn hebt aanvragen,
al moet je natuurlijk wel alvast weten welk telefoon nummer je krijgt.
Het beste is zeg maar ongeveer de 23ste aanvragen, dan heb je nog 1 dag speling.
Aktie periode loopt tot 1 januari, dus uiterlijk 31 december aanvragen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Nu online
cjdijk schreef op 24 november 2003 @ 18:12:
[...]

Je kan 1 week voordat je een werkende telefoonlijn hebt aanvragen,
al moet je natuurlijk wel alvast weten welk telefoon nummer je krijgt.
Het beste is zeg maar ongeveer de 23ste aanvragen, dan heb je nog 1 dag speling.
Aktie periode loopt tot 1 januari, dus uiterlijk 31 december aanvragen. :)
Ik ga terug naar KPN (ik heb op dit moment UPC Telefonie) met behoud van mijn nummer, dus dat is geen probleem. :+

---
30-09-2003 Ingediend.
[...]
08-10-2003 Verzonden. (1 week later)
Is dat omdat de klant een zogenaamd Herroepingsrecht heeft?
Herroepingsrecht

Op grond van het Burgerlijk Wetboek heeft iedere consument die een bestelling doet via een Internet site of via de fax of telefoon, een zogenaamd herroepingsrecht. Dit recht geldt derhalve niet voor zakelijke klanten, doch uitsluitend voor particulieren. Particulieren hebben dan ook het recht om een gedane bestelling binnen zeven (7) kalenderdagen kostenloos te annuleren. Het annuleren van orders dient te gebeuren via de website www.dslexpress.nl onder "Mijn DSL Express".
Let op: annuleren per e-mail is niet mogelijk.

[ Voor 42% gewijzigd door Mawlana op 24-11-2003 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riffey#4
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-07 13:37

riffey#4

aka Beever#4

Verwijderd schreef op 24 november 2003 @ 11:15:
[...]Een lijntest van de KPN wees uit dat er met de lijn op zich niets mis is, maar dat het waarschijnlijk aan de splitter ligt.
Het lijkt mij niet een probleem van de splitter.
Als ik het modem uitschakel, maar de splitter gewoon laat zitten is de ruis weg.
Als ik het modem aan zet komt de ruis terug, in de maat van het knipperen van het adsl lampje, totdat het adsl ledje constant brandt, en ik constante ruis heb.

Overigens: ik vind het probleem van de ruis een probleem van Demon. Ik neem bij hun een abonnement, en de ruis begint. Als ik mijn telefoon rechtstreeks aansluit op de telefoonaansluiting heb ik geen ruis.

Mijn verbinding werkt nog steeds niet, dus support werkt daar nu eerst aan.
Ik krijg geen IP adres, dus kom ook niet op de mac pagina.

Nu eens kijken of de helpdesk zo goed en snel is als beweerd wordt. Viel me een beetje tegen: na een half uur wachten en bellen kwam het er op neer: kijkt u morgenmiddag na werktijd maar of het werkt, en zo niet, belt u ons maar weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Laatst online: 10-09 20:31

Wildfire

Joy to the world!

Morgenochtend zal bbned een wijziging uitvoeren op NRP 15, waardoor de
belasting hiervan waarschijnlijk omlaag zal gaan. Maandag zal een
groot aantal klanten van NRP 11, 12, 13 en 15 verhuisd gaan worden naar
een nieuw en veel krachtiger type NRP. Bij deze verhuizing veranderen
de IP-adressen van de klanten niet. Hierna zouden de problemen met de
capaciteit van de NRP's opgelost moeten zijn.
Zouden ze ons al verhuisd hebben of moet het nog gebeuren? Nog niets vermeld bij de status-page, dus het zal wel niet...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtapotheker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:51
Nadat het een tijdje goed is gegaan is het vanavond weer dikke bagger met de verbinding :/
Heeft er alweer zeker 3x uitgelegen woon in Utrecht overigens.. morgen maar eens bellen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-07 21:02
server01.demon.nl is up :)

Huh, als ik die ping van een remote host....vaag dit 8)7

Helaas via usb alcatel modem (oude groene rog),
wist trouwens niet dat dat kon, dacht dat het juist niet kon.
Die ethernet modem is gaar, verkeerde instellingen...reset knop is kapot...
Toen beneden met laptop en usb modem gaan testen, na wat editten in een ini werkte het.
BTW, kwam daarnet rook uit laptop..van de plaats waar de inverter zat...
Maar boeit nu even helemaal niet, eindelijk weer adsl >:)
Ga morgen maar vrij nemen denk ik...ff baas bellen :P

P.S. Denk dat dit toch een getweaked is, en dat zou niet werken ?

Net ging upload met 80 kbytes, nu ff goeie ftp uitzoeken :Y)

NRP17, ben benieuwd :)

[ Voor 24% gewijzigd door Weezer-DC op 24-11-2003 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
Wildfire schreef op 24 november 2003 @ 20:43:
[...]

Zouden ze ons al verhuisd hebben of moet het nog gebeuren? Nog niets vermeld bij de status-page, dus het zal wel niet...
"Ondanks grote druk van Demon en toezeggingen van bbned, heeft bbned ons laten weten dat de verhuizing van een gedeelte van de klanten op NRP's 11, 12, 13 en 15 naar een nieuwe, krachtiger NRP niet vandaag zal plaatsvinden. In plaats daarvan wordt dinsdagochtend om 8:00 met deze migraties begonnen. Dit betekent dat van klanten op NRP's 11, 12, 13 en 15 de verbinding vanavond nog geregeld kan wegvallen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm nrp 15 ook verplaatst ?...hopelijk haal ik dan wat hoegere scores in speedtest kom nu niet boven de 2mbit :S ...moet 8 hebben :D

en klopt verbinding viel een paar x weg ..goed teken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit met een probeleem heb sinds het weekend Demon 2-8/1 lijn
Ik de standaard zyxel prestige 650R 31
Nu heb ik de modem geinstalleerd en kan ik met mooie snelheden downloaden 800KB en uploaden met 90KB. Nu sluit ik mijn Linksys BEFSR41 aan en zakt mijn download ik download nog maar met hoogstens 400KB en upload ik nog maar met 30KB en valt de verbinding constant weg. Nu dacht ik ik heb het probleem mijn linksys routertje is kapot maar heb ik voor de zekerheid een 100mbit switch aangesloten en jahoor ook hier inzakkende down en upload en wegvallende verbindingen. Verder dacht ik mischien heb ik last van het NRP probleem. Ik zit op NRP16 maar aangezien ik gewoon stabiel kan downloaden als ik mijn modem maar rechtreeks op 1pc aansluit zal het ook daar niet aan liggen nu vroeg ik me af of iemand weet wat ik verkeerd doet of dat het modem toch niet helemaal lekker is. Ik heb verschillende instellingen geprobeerd en ook zonder splitter geprobeerd ook zonder splitter geen problemen als het modem maar op 1 pc gooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

dolby schreef op 24 november 2003 @ 21:29:

[...]

"Ondanks grote druk van Demon en toezeggingen van bbned, heeft bbned ons laten weten dat de verhuizing van een gedeelte van de klanten op NRP's 11, 12, 13 en 15 naar een nieuwe, krachtiger NRP niet vandaag zal plaatsvinden. In plaats daarvan wordt dinsdagochtend om 8:00 met deze migraties begonnen. Dit betekent dat van klanten op NRP's 11, 12, 13 en 15 de verbinding vanavond nog geregeld kan wegvallen"
Ja, dat staat er nu wel ja... toenstraks nog niet... :P

Hier weer een bewijs dat Demon echt met man en macht zit te pushen om BBNed hun verantwoordelijkheden na te laten komen, maar dat BBNed zich niet echt druk maakt over de problematiek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
Wildfire schreef op 24 november 2003 @ 22:11:
[...]

Ja, dat staat er nu wel ja... toenstraks nog niet... :P

Hier weer een bewijs dat Demon echt met man en macht zit te pushen om BBNed hun verantwoordelijkheden na te laten komen, maar dat BBNed zich niet echt druk maakt over de problematiek...
BBNed is ook druk bezig, maar het is niet een simpel iets, het moet toch allemaal geconfigureerd geworden.
Verwijderd schreef op 24 november 2003 @ 22:02:
Ik zit met een probeleem heb sinds het weekend Demon 2-8/1 lijn
Ik de standaard zyxel prestige 650R 31
Nu heb ik de modem geinstalleerd en kan ik met mooie snelheden downloaden 800KB en uploaden met 90KB. Nu sluit ik mijn Linksys BEFSR41 aan en zakt mijn download ik download nog maar met hoogstens 400KB en upload ik nog maar met 30KB en valt de verbinding constant weg. Nu dacht ik ik heb het probleem mijn linksys routertje is kapot maar heb ik voor de zekerheid een 100mbit switch aangesloten en jahoor ook hier inzakkende down en upload en wegvallende verbindingen. Verder dacht ik mischien heb ik last van het NRP probleem. Ik zit op NRP16 maar aangezien ik gewoon stabiel kan downloaden als ik mijn modem maar rechtreeks op 1pc aansluit zal het ook daar niet aan liggen nu vroeg ik me af of iemand weet wat ik verkeerd doet of dat het modem toch niet helemaal lekker is. Ik heb verschillende instellingen geprobeerd en ook zonder splitter geprobeerd ook zonder splitter geen problemen als het modem maar op 1 pc gooi.
Mja vreemd, ik neem aan dat de bekabeling van modem naar router in orde is?
Modem is ook goed ingesteld?

[ Voor 58% gewijzigd door dolby op 24-11-2003 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dolby schreef op 24 november 2003 @ 22:23:
[...]

BBNed is ook druk bezig, maar het is niet een simpel iets, het moet toch allemaal geconfigureerd geworden.

[...]

Mja vreemd, ik neem aan dat de bekabeling van modem naar router in orde is?
Modem is ook goed ingesteld?
Ja alles is verder na mijn weten in orde ik ga nu maar een andere modem proberen en kijken of dat helpt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-09 12:38

DeMoN

Pastafari

Ik vind het echt wel een naaistreek. Nog steeds niks gehoord en nog steeds VEEL te VEEL geld betaald me pa voor DSL Metro :/ Ze mogen wel eens opschieten met die migratie :(

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja die vraag heb ik ook, ik up nu gemiddeld met 85k (Ja ik weet dat ik niet moet zeuren :p )

Nou heb ik mensen op irc gehoord die 110k halen. nou ben ik niet van plan een nieuwe modem te kopen, maar ik heb nog een alcatel speed touch home liggen. Weet iemand toevallig of deze sneller of langzamer dan de zyxel 650 is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jermaine
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-09 10:09
Ik zit nog met het "oude" 8mbit abonnement, (Migratie is pas in december, en ik blijf maar fijn €99 betalen :(), maar mijn upload is ook nooit sneller dan 40kb geweest, terwijl ik nog GEEN km van de centrale af woon... Klopt dit :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-09 15:51

jagermeister

Artillerie magneet :-(

Weezer-DC schreef op 24 november 2003 @ 21:08:
server01.demon.nl is up :)

Huh, als ik die ping van een remote host....vaag dit 8)7

Helaas via usb alcatel modem (oude groene rog),
wist trouwens niet dat dat kon, dacht dat het juist niet kon.
Die ethernet modem is gaar, verkeerde instellingen...reset knop is kapot...
Toen beneden met laptop en usb modem gaan testen, na wat editten in een ini werkte het.
BTW, kwam daarnet rook uit laptop..van de plaats waar de inverter zat...
Maar boeit nu even helemaal niet, eindelijk weer adsl >:)
Ga morgen maar vrij nemen denk ik...ff baas bellen :P

P.S. Denk dat dit toch een getweaked is, en dat zou niet werken ?

Net ging upload met 80 kbytes, nu ff goeie ftp uitzoeken :Y)

NRP17, ben benieuwd :)
Heb je die nieuwe drivers van dat USB modem van de Alcatelsite geplukt zoals aangegeven op Wintervorst.com, of heb je gewoon je oude drivers laten staan?

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weezer-DC
jagermeister1 schreef op 24 november 2003 @ 23:03:
[...]
Heb je die nieuwe drivers van dat USB modem van de Alcatelsite geplukt zoals aangegeven op Wintervorst.com, of heb je gewoon je oude drivers laten staan?
nieuwste drivers (alcatel site), phonebook.ini aangepast en go.
ethernet modem ga ik zo in orde maken.
Nu eerst alvast alle domeintjes (dns) updaten :)

Demon draait hier trouwens perfect, nu al zonder onderbreking 3 uur live stream van c-dance radio (belgie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Ik heb net voor het eerst officieel getest hoe de upload nou is. 85KB/s met 1 thread gemiddeld bij een 2048/1024 abo. Best mooi natuurlijk.

Helaas wordt het download dan toch geknepen. Bij max. upload, haal ik nog maar max 90KB/s download van NG (normaal 180+). Ik vraag me af op welke max upload ik moet knijpen om toch nog net 90-100% download te behouden. Iemand enig idee?

Het werkt allemaal via Linux, dus knijpen is geen probleem.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oele_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-09-2023
sylvesterrr schreef op 24 november 2003 @ 18:20:
Is dat omdat de klant een zogenaamd Herroepingsrecht heeft?
Klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Nu online
Kan dat op de een of andere manier niet sneller? Ik bedoel, kan de klant niet een briefje (faxen dus) erbij doen waarin staat dat hij geen aanspraak kan maken op dat herroepingsrecht zodat Demon niet hoeft te wachten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oele_
  • Laatst online: 22-09-2023
sylvesterrr schreef op 25 november 2003 @ 00:12:
[...]

Kan dat op de een of andere manier niet sneller? Ik bedoel, kan de klant niet een briefje (faxen dus) erbij doen waarin staat dat hij geen aanspraak kan maken op dat herroepingsrecht zodat Demon niet hoeft te wachten? :)
Nee, want dan komen er weer handmatige handelingen bij kijken en dan is het voordeel van dat geautomatiseerde ordersysteem dus weer weg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Nu online
Oele_ schreef op 25 november 2003 @ 00:19:
[...]

Nee, want dan komen er weer handmatige handelingen bij kijken en dan is het voordeel van dat geautomatiseerde ordersysteem dus weer weg :)
You've got a point there. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:30
riffey#4 schreef op 24 november 2003 @ 20:40:
[...]

Het lijkt mij niet een probleem van de splitter.
Als ik het modem uitschakel, maar de splitter gewoon laat zitten is de ruis weg.
Als ik het modem aan zet komt de ruis terug, in de maat van het knipperen van het adsl lampje, totdat het adsl ledje constant brandt, en ik constante ruis heb.

Overigens: ik vind het probleem van de ruis een probleem van Demon. Ik neem bij hun een abonnement, en de ruis begint. Als ik mijn telefoon rechtstreeks aansluit op de telefoonaansluiting heb ik geen ruis.

Mijn verbinding werkt nog steeds niet, dus support werkt daar nu eerst aan.
Ik krijg geen IP adres, dus kom ook niet op de mac pagina.

Nu eens kijken of de helpdesk zo goed en snel is als beweerd wordt. Viel me een beetje tegen: na een half uur wachten en bellen kwam het er op neer: kijkt u morgenmiddag na werktijd maar of het werkt, en zo niet, belt u ons maar weer.
Ik heb precies hetzelfde probleem. Als ik het modem uit zet heb ik geen ruis, maar zodra ik het modem aanzet begint het weer. Zou het dan toch aan de splitter kunnen liggen of moet het iets anders zijn? De ruis is overigens niet zo erg dat je niet meer kan bellen, maar irritant is het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oZy schreef op 24 november 2003 @ 15:48:
[...]

Hmm, ik haal met de Zyxel 650-33R 95 kb/s upload, ik heb dus ADSL over ISDN, geen nieuwe firmware oid, wel geconfigged als router.

En dat is niet een spurt van 95 kb/s, maar 4 dvd images met een gemiddelde van 95 kb/s :Y)
Dat is een geweldige upload, en al helemaal voor ISDN. Ik haal over ISDN max. 79,9 KByte/s. Heb je verder nog speciale instellingen of 'optimizers' gebruikt boven de 'standaard' (router)-instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De ping tijd met Chello naar www.tweakers.net is rond de 500ms ..... heb het gevoel dat dat teveel is. Klopt dit?

Weet iemand een tool waarmee je kunt pingen naar vooraf ingestelde sites en dan een ping om de zoveel seconde/minuten kan laten uitvoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Nice, Demon is nu al klaar met het migreren van NRP11 (waar ik op zit), dat is toch wel vlug gegaan eigenlijk.
Kan nog niet inloggen op mijn PC, maar dat komt denk ik omdat mijn modem nog geen IP adres heeft gekregen.

Maar ik vind het echt zeer netjes dat Demon ons zo op de hoogte houdt, en ook echt iets doen aan de problemen. :) _/-\o_

[rml][ Chello] Wat te doen[/rml] Dat is met Chello wel anders. :(

[ Voor 13% gewijzigd door eX0duS op 25-11-2003 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weerz
Je zal met net de mail krijgen dat je lijn is opgeleverd en geen modem hebben......
Nouja maar weer bellen waar die modem blijft :(

Instagram | Flickr | Nikon D500 -> Sigma Art 18-35MM F/1.8 | NIKKOR AF-S 50MM F/1.8G | TAMRON 70-200MM G2 F2.8 | TAMRON 150-600MM G2 F/5-6.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katwijck1
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-09 13:52

Katwijck1

So little time to spend

Ik heb sinds gisteren een brandend line sync lampje (oud type ethernet modem)
Het betreft een Alcatel Speedtouch Home versie.

Nou ben ik gisteren bezig geweest met het configureren van de modem voor BBNed, maar dit loopt alsmaar vast.

Heb het vanochtend ook weer geprobeerd, met behulp van de cistron site, maar het wil nog steeds niet lukken.

Het wil alsmaar niet lukken, om bij het tabje "bridging ports" de port van bbned toe te voegen. |BBNed| 0 | 35 | bridge | .

Ik krijg alsmaar zo'n vage melding van "can not create port". Als ik de 0 dan verander naar 8 ofzo, dan maakt die hem wel.

Heb de modem al geupdate , untweakt....

Iemand hier ook last van (gehad) ? :(

Exploring the island of Tsushima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weerz schreef op 25 november 2003 @ 09:13:
Je zal met net de mail krijgen dat je lijn is opgeleverd en geen modem hebben......
Nouja maar weer bellen waar die modem blijft :(
Heb je geen track & trace linkje staan bij je statusoverzicht op www.dslexpress.nl :? Had ik destijds wel met mijn aanmelding, maar dat was begin eind december / begin januari ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexxx
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:32
Verwijderd schreef op 25 november 2003 @ 03:07:
[...]

Dat is een geweldige upload, en al helemaal voor ISDN. Ik haal over ISDN max. 79,9 KByte/s. Heb je verder nog speciale instellingen of 'optimizers' gebruikt boven de 'standaard' (router)-instellingen?
Ik heb ook adsl over isdn en zit meestal tegen de 90 aan linkje

Edit:

Ik zie net dat Oisterwijk aan kop staat :D
Link

[ Voor 18% gewijzigd door Lexxx op 25-11-2003 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weerz
Verwijderd schreef op 25 november 2003 @ 09:17:
[...]

Heb je geen track & trace linkje staan bij je statusoverzicht op www.dslexpress.nl :? Had ik destijds wel met mijn aanmelding, maar dat was begin eind december / begin januari ;)
Ja maar ze zijn mijn modem kwijt geraakt onderweg ofzo..

En gister demon gebeld over de verzending van de nieuwe modem. Maar ze deden erg vaag leek wel of ze er niks van wisten. En moest maar tot woensdag wachten.
Maar ja ga zo wel wel bellen want dit is niet kick meer. :X

Nou heb gebeld en ze sturen me maar weer een nieuwe, morgen is ie er zeker.... zeggen ze. ze begrijpen het zelf ook niet |:( , heb een nieuwe track&trace nummer gehad. Nou ik weet niet wat TPG met die modems wil hahaha maar hoop dan dat de 3e x scheepsrecht is :X

[ Voor 20% gewijzigd door Weerz op 25-11-2003 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
Katwijck1 schreef op 25 november 2003 @ 09:15:

Heb het vanochtend ook weer geprobeerd, met behulp van de cistron site, maar het wil nog steeds niet lukken.

Het wil alsmaar niet lukken, om bij het tabje "bridging ports" de port van bbned toe te voegen. |BBNed| 0 | 35 | bridge | .

Ik krijg alsmaar zo'n vage melding van "can not create port". Als ik de 0 dan verander naar 8 ofzo, dan maakt die hem wel.

Heb de modem al geupdate , untweakt....

Iemand hier ook last van (gehad) ? :(
Ja
Heb je dat flush gedaan zoals beschreven op Cistron site?
Vervolgens heb ik het kpn script opnieuw installed, staat op de mxstream cdrom.
Toen heb ik op 1 na! alle phonebook, pptp entries verwijderd, telkens gevolgd door save all.
Toen de bridge entry gemaakt en als laatste die overgebleven phonebook,pptp entry verwijderd.
En dat werkte.

[ Voor 24% gewijzigd door dolby op 25-11-2003 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-04-2021
Even een ander vraagje tussendoor, ik heb het 512 abonnementje aangevraagd, daar komen dus wat kosten bij kijken wat aansluiten betreft. Iemand enig idee waneer in het trajact die geincasseerd worden ? Ik heb automatische incasso ingesteld.

Ik ga namelijk binnenkort om een wasmachine, en wil natuurlijk niet dat mijn aansluiting vertraging oploopt omdat ik niet genoeg knaakjes op mijn lopende rekening heb staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 19:43
Polle schreef op 25 november 2003 @ 11:23:
Even een ander vraagje tussendoor, ik heb het 512 abonnementje aangevraagd, daar komen dus wat kosten bij kijken wat aansluiten betreft. Iemand enig idee waneer in het trajact die geincasseerd worden ? Ik heb automatische incasso ingesteld.

Ik ga namelijk binnenkort om een wasmachine, en wil natuurlijk niet dat mijn aansluiting vertraging oploopt omdat ik niet genoeg knaakjes op mijn lopende rekening heb staan :)
Neem aan dat het direct op de eerste factuur verrekend wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weezer-DC
Verwijderd schreef op 25 november 2003 @ 08:43:
De ping tijd met Chello naar www.tweakers.net is rond de 500ms ..... heb het gevoel dat dat teveel is. Klopt dit?

Weet iemand een tool waarmee je kunt pingen naar vooraf ingestelde sites en dan een ping om de zoveel seconde/minuten kan laten uitvoeren?
Ik gebruik voor me werk hostmonitor (Google is your friend).
Heel handig, om de minuut worden alle servers van klanten gepingt.
En je kan met SNMP nog veel andere leuke dingen doen :)

Mijn verbinding draait trouwens helemaal zonder problemen.
210 down en 80 up op NRP17/analoge lijn.
Maar die 80 up komt door het feit dat die oude alcatel usb modems niet sneller kunnen...864 Kbit is de max, ook volgens de alcatel site.
Was er trouwens ook niet zoiets met die zeiksel modems ?
Afbeeldingslocatie: http://pub.weezer-dc.net/alcatel.png

[ Voor 26% gewijzigd door Weezer-DC op 25-11-2003 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Krijg je nu van Demon zelf het Track & Trace nummer doorgemaild, of ontvang je
dat van TPG ?

Als je dit ontvangen hebt, waar kun je dit dan precies volgen :?

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weezer-DC
Snowwie schreef op 25 november 2003 @ 12:45:
Krijg je nu van Demon zelf het Track & Trace nummer doorgemaild, of ontvang je
dat van TPG ?

Als je dit ontvangen hebt, waar kun je dit dan precies volgen :?
Op www.dslexpress.nl, onder "Mijn DSL Express"

https://services.nl.demon.net/service/

[ Voor 9% gewijzigd door Weezer-DC op 25-11-2003 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestra
  • Laatst online: 02-08 11:17
Demonfreak , wanneer ben je geaccepeerd ?? Ben benieuwd, ik ben gisteren geaccepteerd en wil graag weten hoe lang het duurt voordat ze de kit opgaan sturen. Thanks

Use my referral link https://platinum.crypto.com/r/d6feas9zfq to sign up for Crypto.com and we both get $50 USD :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Hmmm...
De migratie van een gedeelte van de klanten van NRP's 12, 13 en 15 is
nu ook gestart. Er wordt steeds een gedeelte van de klanten verplaatst
(voor NRP 12: klanten met IP-adressen die beginnen met 82.161.7.; voor
NRP 13: klanten met IP-adressen die beginnen met 82.161.18. en
82.161.19.; voor NRP 15: klanten met IP-adressen die beginnen met
82.161.26. en 82.161.27.) zodat de bestaande NRP's voldoende capaciteit
overhouden voor de klanten die niet verhuisd worden. De verwachting is
dat de migratie over enkele uren geheel afgerond zal zijn.
Tijdens deze operatie veranderen de IP-adressen van klanten niet. De
migratie is alleen van toepassing op klanten met een bbned DSL-
verbinding achter NRP 11, 12, 13 of 15. Het is niet van toepassing op
klanten achter NRP's 1 tot en met 10, klanten met een DSL-verbinding
via BaByXL of Versatel, of enige andere klanten, zoals inbel-, leased
line of colo-klanten. U kunt zien of u een bbned DSL-account heeft en
achter welke NRP u zit door een traceroute te doen naar een
willekeurige bestemming, bijvoorbeeld www.demon.nl. U ziet dan in een
van de eerste regels iets als 'bbned-demon-nrp-xx'. Onder Windows doet
u een traceroute door een commandovenster te openen en te typen
'tracert www.demon.nl'.
Ik zit op NRP 12 en blijf op de oude NRP zitten, ik zit niet bij de range van IP-adressen die overgezet gaan worden naar een nieuwe NRP.

Afijn, als de problemen maar opgelost worden vind ik alles goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
Ik ben verhuisd *D
1 bbned-demon-10k-01.router.nl.demon.net (82.161.60.1) 18.723 ms 17.994 ms 18.61 ms
De 'raw' snelheid lijkt hetzelfde, ik hoop wel dat de disconnects verdwenen zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door TripleM op 25-11-2003 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
TripleM schreef op 25 november 2003 @ 13:49:
Ik ben verhuisd *D

[...]

De 'raw' snelheid lijkt hetzelfde, ik hoop wel dat de disconnects verdwenen zijn.
Zit ik idd ook op... Maar dus geen NRP11 meer (waar ik eerst op zat), zit ik nu op NRP10 of hoe moet ik het zien?
2 19 ms 19 ms 20 ms bbned-demon-10k-01.router.nl.demon.net [82.161.6
0.1]

[ Voor 19% gewijzigd door eX0duS op 25-11-2003 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcelloz
  • Laatst online: 04-09 20:24

Marcelloz

IT dude with a beard

:?
Het vage netwerkprobleem dat wordt vermeld, wordt veroorzaakt doordat er in het netwerk van Demon UK een route zwerft voor 212.238.0.0/16. Dat betekent dat klanten met een IP-adres dat begint met 212.238. nog steeds problemen kunnen hebben. Het probleem wordt onderzocht door onze Engelse collega's.
laat ik daar nou net op zitten en al sinds vrijdag spontaan wegvallende verbindingen hebben... Mooi dat ze er melding van maken ookal is het nog 'vaag'. Ligt het toch niet aan mij! :D

There are better things in life than alcohol, but alcohol makes up for not having them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08 08:32
Ik zit op NRP 15 en blijf daarzo...heb wel als maar disconnects wat ik gister en de tijden er voor niet gehad heb.

Volgens mij komt dit door dat BBned aan 't verhuisen is van andere IP's....(hopelijk is het snel weer goed).

De Newsserv trekt ook niet meer z'n max hierzo schommelt op 900kbps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katwijck1

Katwijck1

So little time to spend

dolby schreef op 25 november 2003 @ 10:39:
[...]

Ja
Heb je dat flush gedaan zoals beschreven op Cistron site?
Vervolgens heb ik het kpn script opnieuw installed, staat op de mxstream cdrom.
Toen heb ik op 1 na! alle phonebook, pptp entries verwijderd, telkens gevolgd door save all.
Toen de bridge entry gemaakt en als laatste die overgebleven phonebook,pptp entry verwijderd.
En dat werkte.
Heb deze optie nu 2x geprobeerd, maar het probleem blijft...

Welke firmware gebruik je ? bij mij staat er KHDSAA3.261 op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
Katwijck1 schreef op 25 november 2003 @ 14:24:
[...]

Heb deze optie nu 2x geprobeerd, maar het probleem blijft...

Welke firmware gebruik je ? bij mij staat er KHDSAA3.261 op
Weird.
Heb meerdere alcatels gereed gemaakt met diverse firmwares, maar je zou de laatste, 328 geloof ik, kunnen installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik liep met mn hoofd op de site van BBned tegen een dikke popup aan.. die zei dat very soon het mogelijk wordt om via de ADSL lijn ook een BEL (telefoon) abbo te laten lopen!
Ik ben gelijk gaan bellen en emailen naar BBned en Demon.. (huidige status: planet adsl 1dec lijn leeg en dan over op demon) om te vragen of dit ook aangeboden gaat worden bij Demon..

Bij BBned zeiden ze dat ze alleen de mogelijkheid verschaffen en dat het aan de provider is om het daadwerkelijk uit te rollen, bij Demon weten ze het nog niet, of ze willen het iig nog niet zeggen..

Zijn hier toevallig Demon insiders die weten of die uberhaupt aangeboden gaat worden, wellicht i.c.m. met DSLexpress?!?

Ik ga sowieso over op DemonDSLexpress, maar het zou helemaal te gek zijn als ik KPN een goeie schop de deur uit kon doen en ook kon bellen via ADSL!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkAboutIt
  • Laatst online: 04-09 15:07
Eindelijk! Na vier weken geaccepteerd, ik denk omdat de problemen bij BBnet nu grotendeels opgelost zijn. _/-\o_

Alhoewel, BabyXL is hier ook mogelijk...

Hoe kom ik te weten via wie ik aangesloten wordt? :?

[ Voor 19% gewijzigd door ThinkAboutIt op 25-11-2003 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkAboutIt
  • Laatst online: 04-09 15:07
Verwijderd schreef op 25 november 2003 @ 14:39:
Ik ga sowieso over op DemonDSLexpress, maar het zou helemaal te gek zijn als ik KPN een goeie schop de deur uit kon doen en ook kon bellen via ADSL!!!
Kan ik mijn KPN abonnement opzeggen nadat mijn DSL verbinding is opgeleverd?

Dit raden wij af. DSL Express wordt met linesharing geleverd. Onze DSL partner betaalt aan KPN om de lijn te mogen 'delen'. Als u het KPN contract op de lijn opzegt berekent KPN hogere kosten aan onze DSL partner voor het gebruik van de lijn. Deze extra kosten ter hoogte van Euro 9,40 (inclusief BTW) per maand zullen via Demon aan u worden doorberekend. Indien u weinig gebruik maakt van de telefoonlijn voor normale telefonie kunt u wel voor de abonnementsvorm Belbudget kiezen.

Hou je ook rekening met de extra kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik haal gemiddeld 93 kbyte/sec met de Zyxel, dus aan 't modem zal 't niet liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

ThinkAboutIt schreef op 25 november 2003 @ 14:45:

[..]

Eindelijk! Na vier weken geaccepteerd, ik denk omdat de problemen bij BBnet nu grotendeels opgelost zijn. _/-\o_

Alhoewel, BabyXL is hier ook mogelijk...

Hoe kom ik te weten via wie ik aangesloten wordt? :?
Erg simpel. Op locaties waar zowel BBNed als BabyXL mogelijk zijn, krijg je BabyXL opgeleverd. Dit ivm de problematiek van BBNed de laatste tijd, Demon sluit nu nieuwe klanten het liefst op BabyXL aan.

BTW, Statusrapporten zijn verboden in dit topic dus voor de zekerheid zou ik het maar weghalen als ik jou was... :)

--edit--
Hmmm, het valt me nu op dat bij het versturen van e-mail de uploadsnelheid niet hoger komt dan zo'n 40 kilobyte/sec terwijl mijn verbinding tot 85 kilobyte/sec aankan... raar.

Iemand meer last van dit probleem?

[ Voor 32% gewijzigd door Wildfire op 25-11-2003 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThinkAboutIt schreef op 25 november 2003 @ 14:53:
[...]
Hou je ook rekening met de extra kosten?
I'll think about it ;)

Maar ik hoop dat de kostenbesparing bij bellen via ADSL op zijn minst valt weg te strepen tegen deze 9,40 extra kosten. Lagere Abo kosten en lagere gesprekskosten, hoop ik dan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien dat iemand nog iets aan deze info heeft aangezien Speedtest geen optimale graadmeter is?
De max download snelheid hangt van meerdere factoren af, zoals afstand tot de telefooncentrale en de kwaliteit van de koper draden. Je kunt voor de zekerheid wel deze test op de demon ftp server uitvoeren om een zeker beeld te krijgen van de download en upload snelheid:

-----------------------------------------------
up- en downloaden van en naar naar ftp.demon.nl
-----------------------------------------------

1. Klik op Start > Uitvoeren
2. Tik achter Open in: command
3. Klik op OK

U krijgt nu een zgn. DOS-Prompt te zien, bv: C:\>

4. Tik in: ftp ftp.demon.nl [enter]

U krijgt nu te zien: User: (ftp.server.nl.demon.net:(none)):

5. Vul in: anonymous [enter]

U krijgt nu te zien: Password:

6. Vul in: uw e-mailadres [enter] (u ziet inderdaad niets op het scherm verschijnen)

U krijgt nu te zien: ftp>

7. Tik in: cd pub/test [enter]

U krijgt nu weer te zien: ftp>

8. Tik in: lcd c:\ [enter]

U krijgt nu weer te zien:
Local directory is now C:\
ftp>

9. Tik in get fullfile16M

U krijgt dan te zien:

--------------------------------------------------------------------------
200 PORT command successful.
150 Opening ASCII mode data connection for 'fullfile16M' (16384000 bytes).
226 Transfer complete.
16442880 bytes received in 29.42 seconds (558.86 Kbytes/sec)
--------------------------------------------------------------------------
NB. De snelheid 558Kb is hier de downloadsnelheid. Wat u te zien krijgt, kunt u doormailen.

10. Tik in: cd .. [enter]
11. Tik nogmaals in: cd .. [enter]

12. Tik in: cd incoming [enter]

U krijgt weer te zien: ftp>

13. Tik in: put c:\fullfile16M

U krijgt dan te zien:
------------------------------------------------------------
150 Opening ASCII mode data connection for 'fullfile16M.19'.
226- WARNING! 58720 bare linefeeds received in ASCII mode
File may not have transferred correctly.
226 Transfer complete.
16384000 bytes sent in 58.38 seconds (280.65 Kbytes/sec)
------------------------------------------------------------

14. Tik in: quit [enter]
15. Tik in: exit [enter]

Nu bent u uit de DOS-prompt.

Het gaat om de snelheid die als laatste staat genoemd, in dit geval (280.65 Kbytes/sec). De uploadsnelheid is dan 280Kbyte. Deze snelheid kunt u aan ons doormailen. Het bestand fullfile16M dat u aan het begin op C:\ heeft opgeslagen kunt u weer verwijderen en in de prullenbak gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tja dan gooi ik hem ook gewoon even in het nieuwe topic, weet iemand het andwoord op mijn vraag ?

ik zit nu ongeveer een klein weekje op demon internet, maar ik heb eigenlijk regelmatig dat me verbinding wegvalt ofzo dan disconnect msn en ventrilo bijv, weet iemand wat ik hieraan kan doen? ik heb dus dhcp wel gewoon aanstaan.

sinds kort heb ik ook een Sweex wireless router, maar krijg het internet niet aan de praat hiermee, moet ik een statisch of dynamisch ip instellen en moet ik dan ook persee een ip,dns server en gateway server invullen? graag uw help want ik wil graag weer op mijn demon internetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Chutney schreef op 25 november 2003 @ 14:10:
Ik zit op NRP 15 en blijf daarzo...heb wel als maar disconnects wat ik gister en de tijden er voor niet gehad heb.

Volgens mij komt dit door dat BBned aan 't verhuisen is van andere IP's....(hopelijk is het snel weer goed).

De Newsserv trekt ook niet meer z'n max hierzo schommelt op 900kbps
Same here. van 29-10 tot 24-11 geen problemen hier, zit op npr15.
Gisteren en vandaag constant disconnects, op dit moment alles weer ok.
De problemen lijken nu helemaal opgelost, zit nog steeds op npr15,
sta ook niet op de lijst met de te verhuizen IP's.
Nu heb ik ook even kunnen ervaren hoe het is zoals die anderen hier omschrijven. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToriHino
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

ToriHino

Eg wel!

Verwijderd schreef op 25 november 2003 @ 15:30:
tja dan gooi ik hem ook gewoon even in het nieuwe topic, weet iemand het andwoord op mijn vraag ?

ik zit nu ongeveer een klein weekje op demon internet, maar ik heb eigenlijk regelmatig dat me verbinding wegvalt ofzo dan disconnect msn en ventrilo bijv, weet iemand wat ik hieraan kan doen? ik heb dus dhcp wel gewoon aanstaan.

sinds kort heb ik ook een Sweex wireless router, maar krijg het internet niet aan de praat hiermee, moet ik een statisch of dynamisch ip instellen en moet ik dan ook persee een ip,dns server en gateway server invullen? graag uw help want ik wil graag weer op mijn demon internetten.
Wanneer je die Sweex router op dynamisch ip zet, moet ie automatisch de settings voor dns etc... van Demon overnemen. Wel kun je de eerste keer hebben dat je op de registratie pagina van Demon terecht komt (mac adres is anders). Maar dan zou na een kwartiertje of zo alles moeten werken.

Wat betreft die disconnects: ongeveer het halve vorige topic stond hierover vol, dus je bent niet de enige ;-). Overigens lijkt het erop dat de meeste problemen nu over zijn, omdat BBNed nu een flink aantal gebruikers opnieuw aan het verdelen is over andere NRP's. Daarmee zou iig het capaciteits probleem opgelost moeten zijn....

Intel Core2 6600 @ 2700Mhz | Asus P5W DH | 2048 MB | NVidia Geforce 7950GX2 | Raptor 160GB + WD 260GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 november 2003 @ 15:05:
Misschien dat iemand nog iets aan deze info heeft aangezien Speedtest geen optimale graadmeter is?

[...]
net even geprobeerd : resultaat:

Opening BINARY mode data connection for 'fullfile16M' (16384000 bytes).
16384000 bytes received successfully. (152.38 KB/s) (00:01:45).

nu al 3 weken @ 2mbit ik moet tog echt 8mbit hebben ik heb nu al 3x gebeld met demon en steeds zeggen ze tjah meneer vanmiddag zal hetw el weer werken, maar het is wel een beetje wreemd ik heb nooit disconnects of iets dergelijk en ik heb nog NOOIT hogere snelheid gehad dan 2mbit....ze halveren de snelheid dan zou ik 4mbit moeten hebben maar dat haal ik niet eens. eind van de maand krijg ik wel mooi een rekening voor een 8mbit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Terrestra schreef op 25 november 2003 @ 12:56:
Demonfreak , wanneer ben je geaccepeerd ?? Ben benieuwd, ik ben gisteren geaccepteerd en wil graag weten hoe lang het duurt voordat ze de kit opgaan sturen. Thanks
Heel simpel: Houd je persoonlijke pagina op www.dslexpress.nl in de gaten er komt vanzelf te staan wanneer je modem (óf 'kit' wat jij wilt :9 ) verstuurd wordt. Incl track & trace nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
eX0duS schreef op 25 november 2003 @ 14:02:
Zit ik idd ook op... Maar dus geen NRP11 meer (waar ik eerst op zat), zit ik nu op NRP10 of hoe moet ik het zien?
Ik denk het niet. Zo te zien is het nummer van de router 01, ik denk dat 10k slaat op het nieuwere type en/of hogere capaciteit van de NRP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 22:24

TFHfony

Professional Weirdo

TripleM schreef op 25 november 2003 @ 16:54:
[...]

Ik denk het niet. Zo te zien is het nummer van de router 01, ik denk dat 10k slaat op het nieuwere type en/of hogere capaciteit van de NRP?
Een nieuwe machine : Cisco 10000

Zie : http://www.cisco.com/en/U.../routers/ps133/index.html

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katwijck1

Katwijck1

So little time to spend

dolby schreef op 25 november 2003 @ 14:32:
[...]

Weird.
Heb meerdere alcatels gereed gemaakt met diverse firmwares, maar je zou de laatste, 328 geloof ik, kunnen installeren
Heb de modem geupdate naar de laatste versie, en het ging nu wel goed !!!

Zit nu online met demon })

Zit trouwens op NRP 17

[ Voor 4% gewijzigd door Katwijck1 op 25-11-2003 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunder
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Even semi-offtopic vraagje tussendoor aan mensen die ook hun Planet/KPN adsl account hebben opgezegd; hebben jullie ook nog een brief oid gekregen? Want ik zou als het goed is 1 December er af gaan, maar ik heb nog helemaal niks gekregen.
Bij de KPN/Planet wisten ze me trouwens ook te vertellen dat ze pas op de dag dat het abo bij Planet afloopt de sloop doorgeven aan KPN, en die slopen het direct dezelfde dag of de volgende dag. Iemand die dat kan bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllieMongollie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 09:01
Ik zit op NRP15 en m'n smokeping laat vanaf vannacht 0.00 een mooie groene streep zien. 's Nachts is het sowieso rustig, maar de laatste dagen was het na 12.00 's middags pet. Dat lijk nu ook opgelost. Het ziet er dus goed uit. Nu nog even kijken hoe de lijn zich vanavond houd. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Laatst online: 30-08 08:32
cjdijk schreef op 25 november 2003 @ 15:30:
[...]

Same here. van 29-10 tot 24-11 geen problemen hier, zit op npr15.
Gisteren en vandaag constant disconnects, op dit moment alles weer ok.
De problemen lijken nu helemaal opgelost, zit nog steeds op npr15,
sta ook niet op de lijst met de te verhuizen IP's.
Nu heb ik ook even kunnen ervaren hoe het is zoals die anderen hier omschrijven. :P
Nice, dacht al dat ik alleen met deze probz zat....begon al te twijfelen voorheen maar 1x met deze probz temaken gehad..en vandaag even..maar nu weer turbo... :P

NewsServ is ook weer okidoki volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weezer-DC
Katwijck1 schreef op 25 november 2003 @ 17:37:
[...]

Zit nu online met demon })

Zit trouwens op NRP 17
Heb je een linkje naar de firmware die jij hebt gebruikt ?
Heb een oude alcatel speedtouch home, van 2 jaar terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weezer-DC
Thunder schreef op 25 november 2003 @ 17:40:
Even semi-offtopic vraagje tussendoor aan mensen die ook hun Planet/KPN adsl account hebben opgezegd; hebben jullie ook nog een brief oid gekregen? Want ik zou als het goed is 1 December er af gaan, maar ik heb nog helemaal niks gekregen.
Bij de KPN/Planet wisten ze me trouwens ook te vertellen dat ze pas op de dag dat het abo bij Planet afloopt de sloop doorgeven aan KPN, en die slopen het direct dezelfde dag of de volgende dag. Iemand die dat kan bevestigen?
Volgens mij wel een brief gehad jah, niks boeiends (we vinden het jammer dat je weg gaat..)
Ik was 1 november afgesloten, week later werd kpn adslvan de lijn gehaald.
Sinds gister heb ik weer adsl, nu via bbned :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Laatst online: 09:52
Ftp speed-trick resultaat:

ftp> get fullfile16M
150 Opening ASCII mode data connection for 'fullfile16M' (16384000 bytes).
226 Transfer complete.
ftp: 16442880 bytes ontvangen in 20,16 seconden 815,78 kB/s.

Speedtest.nl meet resultaat

Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland

*5x getest zodat eventuele grote verschillen op te vangen op te vangen zijn:

691.8 KByte/sec
756.6 KByte/sec
773.9 KByte/sec
775.1 KByte/sec
756.6 KByte/sec

Conclusie, speedtest resultaten geven een indicatie van je snelheid die je kunt halen maar een reële waarde kun je er niet mee verwachten. Vetrouw dus niet te vaak op de speedtest.nl uitslagen omdat er bij mij dus al een kleine 40 kb/s verschil inzit.

[ Voor 3% gewijzigd door Miki op 25-11-2003 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Thunder schreef op 25 november 2003 @ 17:40:
Mijn provider (HccNet) had mijn opzegging anderhalve maand voor mijn beeindiging een bevestigings email gestuurd.
Twee weken voor de einddatum heb ik gebeld met KPN, die wisten van niets :( ,
maar konden wel vertellen dat het slopen en het administratieve deel ongeveer 10 dagen gaat duren.
Ik bellen met HccNet dat ik direct wil dat ze het doorgeven aan KPN,
maar dat kan niet meneer want het zou misschien kunnen zijn dat u te vroeg afgesloten zou worden. 8)7
Terwijl bij bijvoorbeeld Xs4All de opzegging wel DIRECT aan KPN doorgegeven wordt,
zodat ze de sloop van de lijn netjes op tijd kunnen inplannen.
Maar ben net zolang wezen bellen tot ze het wel doorgaven aan KPN,
heb toen een brief van KPN gehad waar inderdaad 10 dagen genoemd werd. :*)
Die datum in de brief van KPN is in principe de juiste afsluit datum.
In mijn geval had ik mijn eerste aanvraag gebaseerd op de afsluit datum van HccNet,
gelukkig heb ik hem toen geannuleerd en 3 dagen later opnieuw aangevraagd,
en bleek adsl nog gewoon te werken nadat HccNet beeindigd was.
Pas toen KPN de lijn sloopte was mijn adsl verbinding weg. _/-\o_
De volgende dag begon BBNed de lijntest, en was ik slechts 9 dagen zonder adsl. :Y)

Kortom het slopen van de lijn door KPN kost 10 dagen,
wacht met aanvragen van Demon tot je de brief van KPN hebt,
en adsl zal op 2 december nog gewoon werken,
ook al hoef je vanaf die dag niets meer te betalen aan Planet. ;)
Gebruik je modem om te checken of ze bij KPN hun werk doen,
zodra de Line Sync gaat knipperen, is KPN weg })
Zodra daarna Line Sync constant gaat branden zit BBNEd/BabyXL op je lijn. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
Katwijck1 schreef op 25 november 2003 @ 17:37:
[...]

Mooi zo :)
Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.