Demon biedt nieuwe ADSL-producten voor consumenten #7

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste
Acties:
  • 2.309 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katwijck1
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-09 13:52

Katwijck1

So little time to spend

Weezer-DC schreef op 25 november 2003 @ 18:08:
[...]

Heb je een linkje naar de firmware die jij hebt gebruikt ?
Heb een oude alcatel speedtouch home, van 2 jaar terug.
Ja ik heb waarschijnlijk zo'n zelfde modem..

De driver kan je bij KPN vandaan halen:
http://www.kpnadsl.nl/support/downloads/H328POTS.exe

Dit is em, is compleet pakketje wat je modem automatisch update e.d.

Exploring the island of Tsushima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Per wanneer betaal je eigelijk abonnements kosten?
Heb vandaag mijn modem gekregen, en daar stond bij dat het nog 3 weken zou duren. dus dan zou ik pas over 3 weken gaan betalen?

Want heb eigelijk te vroeg aangevraagt zit nog tot 1januari aan @home vast :(

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2003 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 15:30
Verwijderd schreef op 25 november 2003 @ 19:52:
Per wanneer betaal je eigelijk abonnements kosten?
Heb vandaag mijn modem gekregen, en daar stond bij dat het nog 3 weken zou duren. dus dan zou ik pas over 3 weken gaan betalen?
Theoretisch gezien wel ja, je gaat betalen vanaf het moment dat je ADSL verbinding opgeleverd wordt. Hier krijg je een e-mail over.

Ik heb overigens nog geen rekening van ze gehad, zit toch al een maandje online. Zal binnenkort dus wel komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 november 2003 @ 16:16:
[...]

net even geprobeerd : resultaat:

Opening BINARY mode data connection for 'fullfile16M' (16384000 bytes).
16384000 bytes received successfully. (152.38 KB/s) (00:01:45).

nu al 3 weken @ 2mbit ik moet tog echt 8mbit hebben ik heb nu al 3x gebeld met demon en steeds zeggen ze tjah meneer vanmiddag zal hetw el weer werken, maar het is wel een beetje wreemd ik heb nooit disconnects of iets dergelijk en ik heb nog NOOIT hogere snelheid gehad dan 2mbit....ze halveren de snelheid dan zou ik 4mbit moeten hebben maar dat haal ik niet eens. eind van de maand krijg ik wel mooi een rekening voor een 8mbit :(
iemand misschien enig ID hoe ik dit kan oplossen ? lijntest aanvragen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katwijck1

Katwijck1

So little time to spend

Internet draait nu , maar heb een vraag...

Je systeemnaam wordt gekoppeld aan je mac adres.

Maar nu heb ik omdat internet gedeeld moet worden een router's mac adres gekoppeld aan die systeemnaam.

Maar als je dat systeemnaam.demon.nl intikt, krijg je gelijk het naam / pw schermpje van de router.

Dit lijkt mij toch niet helemaal ideaal.

Doe ik het nu verkeerd of valt hier weinig aan te veranderen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k4y
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-05-2024

k4y

sinds 20:00 kan ik niet inlogen by Demon here https://services.nl.demon.net/service/ :?
iemand met zelfde probleem ?

elk keer dit :

"Foutieve login Er is iets fout gegaan bij het valideren van uw login gegevens. "

[ Voor 31% gewijzigd door k4y op 25-11-2003 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katwijck1

Katwijck1

So little time to spend

k4y schreef op 25 november 2003 @ 21:12:
sinds 20:00 kan ik niet inlogen by Demon here https://services.nl.demon.net/service/ :?
iemand met zelfde probleem ?
Denk dat er een storing is met controle systeem , ik kan er ook niet in...

Ze waren wel bezig met onderhoud vanmiddag....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Katwijck1 schreef op 25 november 2003 @ 21:10:

Maar nu heb ik omdat internet gedeeld moet worden een router's mac adres gekoppeld aan die systeemnaam.

Maar als je dat systeemnaam.demon.nl intikt, krijg je gelijk het naam / pw schermpje van de router.

Dat is logisch, maar wat vind je dan niet ideaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:03

Wildfire

Joy to the world!

Katwijck1 schreef op 25 november 2003 @ 21:10:

Gewoon ff beheer via internet (remote management) uitschakelen...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oele_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-09-2023
Katwijck1 schreef op 25 november 2003 @ 21:14:
[...]

Denk dat er een storing is met controle systeem , ik kan er ook niet in...

Ze waren wel bezig met onderhoud vanmiddag....
Er is een machine vervangen en die bleek nog niet 100% te functioneren. Het werkt inmiddels weer.

[ Voor 7% gewijzigd door Oele_ op 25-11-2003 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-09 17:57
Terrestra schreef op 25 november 2003 @ 12:56:
Demonfreak , wanneer ben je geaccepeerd ?? Ben benieuwd, ik ben gisteren geaccepteerd en wil graag weten hoe lang het duurt voordat ze de kit opgaan sturen. Thanks
Geaccepteerd is afgelopen zaterdag gebeurt. ehh toen was het 21 november.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katwijck1

Katwijck1

So little time to spend

dolby schreef op 25 november 2003 @ 21:20:
[...]

Dat is logisch, maar wat vind je dan niet ideaal?
Nou ja, alles is te kraken natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katwijck1

Katwijck1

So little time to spend

Wildfire schreef op 25 november 2003 @ 21:22:
[...]

Gewoon ff beheer via internet (remote management) uitschakelen...
Ja dat is een optie..

Alleen kan dat volgens mij niet op mijn router ( Linksys BEFW11S4)

Het configureren gaat nl alleen maar volgens web interface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent3k
  • Laatst online: 01-09 21:32
Thunder schreef op 25 november 2003 @ 17:40:
Even semi-offtopic vraagje tussendoor aan mensen die ook hun Planet/KPN adsl account hebben opgezegd; hebben jullie ook nog een brief oid gekregen? Want ik zou als het goed is 1 December er af gaan, maar ik heb nog helemaal niks gekregen.
Bij de KPN/Planet wisten ze me trouwens ook te vertellen dat ze pas op de dag dat het abo bij Planet afloopt de sloop doorgeven aan KPN, en die slopen het direct dezelfde dag of de volgende dag. Iemand die dat kan bevestigen?
Ik heb ook net mijn opzegging bij Planet voltooid, ik zou er per 1 November afgaan, en dat is dan ook de datum dat Planet de brief met opzegging naar KPN stuurd die dan weer een andere brief sturen met een definitieve datum wanneer het signaal eraf gaat. Maar tussen 1 November en de datum waar KPN eraf ging zat maarliefst!! 10 dagen! dus ik zou nog even wachten op de brief van KPN.

Gr. Silent

Silent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een kennis van mij kan al vanaf vanmiddag niet meer internetten. Krijg het ip 0.0.0.0 uitgereikt. Meer mensen dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Demon zit nu echt te <censuur>. Trage news server, NRP problemen bij BBned, helpdesk nr. overbelast en etc. Ik hoop dat dit tijdelijke duur is. Ik heb bijna het gevoel, dat ik weer op casema/wanadoo cable gebruik :'(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-oz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-12-2021

k-oz

do not feed the trolls

tis hier (nrp7) ook naadje.... haal niet hoger dan 40kb naar de newsserver :( en dat altijd op een moment dat je het nodig hebt!

edit> demon heeft overigens wel genoeg credit bij me opgebouwd, dus tis gewoon ff balen, maar ik denk er niet over om een andere provider te kiezen.. :)

[ Voor 43% gewijzigd door k-oz op 25-11-2003 23:17 ]

...Microsoft KB article Q172653: "Sometimes Barney Starts Playing Peeka boo on His Own""

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 november 2003 @ 22:52:
Een kennis van mij kan al vanaf vanmiddag niet meer internetten. Krijg het ip 0.0.0.0 uitgereikt. Meer mensen dit probleem?
ja ikke!
zit op nrp 16.
Lekkere binnenkomer is dit..m'n lijn is gisteren opgeleverd, heeft het tot vanmiddag gedaan. Heb al meerdere malen de helpdesk gebeld, krijg te horen wacht maar ff af ze zijn er mee bezig :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 november 2003 @ 22:55:
Demon zit nu echt te <censuur>. Trage news server, NRP problemen bij BBned, helpdesk nr. overbelast en etc. Ik hoop dat dit tijdelijke duur is. Ik heb bijna het gevoel, dat ik weer op casema/wanadoo cable gebruik :'(.
wellicht, ik zat op nrp15 en ze hebben me anders wel mooi verplaatst & alles werkt weer helemaal top. ik ben goed op de hoogte gehouden. Het was absoluut niet nodig om te bellen.

Ze hebben een slim geautomatiseerd systeem. Je moet ook niet meteen gaan bellen(huilen) als er wat is, je kan het zelf vaak gewoon uitzoeken. bbned werkt trouwens ook uiterst simpel. Als het ergens aan ligt is het vaak de router en dat is je eigen risico.

Tuurlijk is het nu erg druk bij demon. Het is inderdaad nog maar afwachten of ze alle toestroom aankunnen maar ik ben het er niet mee eens dat het op iets als chello gaat lijken (wat ik voorheen had)

Ik zit trouwens niet meer op een NRP , beetje vaag. Er staat "10k-01-router" Weet iemand wat dat is?
:x O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-oz

k-oz

do not feed the trolls

Verwijderd schreef op 25 november 2003 @ 23:20:
[...]

wellicht, ik zat op nrp15 en ze hebben me anders wel mooi verplaatst & alles werkt weer helemaal top. ik ben goed op de hoogte gehouden. Het was absoluut niet nodig om te bellen.

Ze hebben een slim geautomatiseerd systeem. Je moet ook niet meteen gaan bellen(huilen) als er wat is, je kan het zelf vaak gewoon uitzoeken. bbned werkt trouwens ook uiterst simpel. Als het ergens aan ligt is het vaak de router en dat is je eigen risico.

Tuurlijk is het nu erg druk bij demon. Het is inderdaad nog maar afwachten of ze alle toestroom aankunnen maar ik ben het er niet mee eens dat het op iets als chello gaat lijken (wat ik voorheen had)

Ik zit trouwens niet meer op een NRP , beetje vaag. Er staat "10k-01-router" Weet iemand wat dat is?
oh oh! :) mogelijk tijdelijk? overigens merk ik met het downen van sms2003 evaluation helemaal niets van de traagheid... dus alleen de newsserver heeft het zwaar...

...Microsoft KB article Q172653: "Sometimes Barney Starts Playing Peeka boo on His Own""

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweeke
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 25 november 2003 @ 22:55:
Mag ik je erop wijzen dat Demon in tegenstelling tot Casema/Wanadoo wél alles in het werk stelt om de klanten een stabiele verbinding te bieden.

Alleen op het moment zit echt alles tegen. BBNED veroorzaakte veel problemen, maar door grote druk van Demon is dat nu weer bijna opgelost. Demon UK heeft 'iets' fout gedaan, waardoor sommige klanten nog steeds een instabiele verbinding hadden, maar hier is ook onmiddelijk wat aan gedaan. En dan ligt ook nog het online ordersysteem eruit door een storing.....vind je het gek dat de helpdesk dan overbelast wordt. Als je in deze periode belt, dan zal je inderdaad niemand binnnen 10 minuten aan de lijn krijgen, maar je kan wel hulp vragen in demon.nl.support, waar zo nu en dan Demon medewerkers rondhangen. Bovendien wordt je uitgebreid ingelicht over de problemen, en de actie die wordt ondernomen om ze op te lossen.

Als je oppervlakkig denkt, en alleen de fouten/problemen ziet, dan maakt Demon er inderdaad een potje van. Maar als je even verder kijkt, dan blijkt er absoluut geen sprake van slecht beleid/onwil of dergelijken bij Demon, maar wordt er juist hard gewerkt om zo snel mogelijk de klant weer tevreden te stellen.

Oh ja, ik kijk nu ook heel erg vanuit één kant naar de zaak, maar zie daarvoor mijn signature :)
Het netwerkprobleem dat hierboven wordt vermeld, wordt veroorzaakt doordat er in het netwerk van Demon UK een route zwerft voor 212.238.0.0/16.
Door een nog onbekende netwerkvreemdheid bij Demon UK kan verkeer het afgelopen uur traag geweest zijn. Momenteel heeft Demon NL de verbinding naar Demon UK verbroken, waardoor dit probleem is opgelost.
Iets te letterlijk vertaald uit het Engels? Ik vind 'network oddity' vertalen met 'netwerkvreemdheid' wel getuigen van gevoel voor humor :P

[ Voor 17% gewijzigd door Tweeke op 25-11-2003 23:32 ]

The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
Katwijck1 schreef op 25 november 2003 @ 22:42:
[...]

Ja dat is een optie..

Hij bedoeld niet de hele webinterface uitschakelen maar alleen vanaf de WAN kant (internet) de webinterface uitschakelen.
Niet dat dat zou helpen, want hij ziet toch dat de aanvraag van het interne netwerk komt en je krijgt alsnog het login scherm.

Wat ik gedaan heb is de webinterface op een andere poort gezet. Standaard is dat 80 en ik heb em veranderd naar 81. als ik bij mijn webinterface wil typ ik in: http://10.0.0.1:81 en dan pas krijg ik mijn inlog scherm. Ik hoop dat jouw router de mogelijkheid biedt om het poort nummer te veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riffey#4
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-07 13:37

riffey#4

aka Beever#4

Racemol schreef op 25 november 2003 @ 00:52:
[...]Ik heb precies hetzelfde probleem. Als ik het modem uit zet heb ik geen ruis, maar zodra ik het modem aanzet begint het weer.
Mijn ruis is nu weg.
De helpdesker die ik vandaag aan de lijn had zei meteen: is de splitter op de ENIGE lijn aangesloten?
Nou, nee, uit mijn wandaansluiting gaat meteen ook nog een lijn naar boven. De modem zat dus wel IN de hoofdaansluiting geprikt, maar daar kwam ook een 2e lijn uit.
Ik heb die lijn naar boven afgekoppeld en de ruis is weg.

Helaas zit ik nu, de 4e dag nadat de lijn opgeleverd is, nog steeds niet op Demon.
De helpdesk zegt dat er problemen zijn, dus ik kan me nog niet de eerste keer aanmelden op de mac pagina.
Mij het IP nummer geven totdat de problemen opgelost zijn kan ook niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
riffey#4 schreef op 26 november 2003 @ 00:16:
[...]

Mijn ruis is nu weg.
De helpdesker die ik vandaag aan de lijn had zei meteen: is de splitter op de ENIGE lijn aangesloten?
Nou, nee, uit mijn wandaansluiting gaat meteen ook nog een lijn naar boven. De modem zat dus wel IN de hoofdaansluiting geprikt, maar daar kwam ook een 2e lijn uit.

Helaas zit ik nu, de 4e dag nadat de lijn opgeleverd is, nog steeds niet op Demon.
De helpdesk zegt dat er problemen zijn, dus ik kan me nog niet de eerste keer aanmelden op de mac pagina.
Mij het IP nummer geven totdat de problemen opgelost zijn kan ook niet....
Weer precies hetzelfde, bij mij gaat er ook een lijn vanuit de hoofdcontactdoos rechtsreeks naar boven. Heb je de lijn naar boven afgekoppeld of het apparaat wat boven staat afgekoppeld? Want het laatste had ik al gedaan en dat had geen effect..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Laatst online: 07:03

Wildfire

Joy to the world!

Katwijck1 schreef op 25 november 2003 @ 22:42:
[...]

Ja dat is een optie..

Mijn Sitecom is ook beheer via webinterface, maar dat werkt alleen op een lokaal netwerk indien ik remote management heb uitgeschakeld.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Laatst online: 06:55

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Verwijderd schreef op 25 november 2003 @ 22:52:
Yep, hier ook geen internet (Veenendaal). Kan sinds gistermiddag (25/11 dus) niet meer internetten. Modem krijgt geen verbinding. Helpdesk gebeld, call aangemaakt. 's Avonds deed ie het ineens weer, maar dat bleek van korte duur want een paar minuten later was ie al weer weg. Soms gaat het DTAG lampje ook branden (copperjet 813). Vanmorgen (26/11) helaas nog steeds niks, nu maar wachten.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Microkid schreef op 26 november 2003 @ 07:16:
[...]

Yep, hier ook geen internet (Veenendaal). Kan sinds gistermiddag (25/11 dus) niet meer internetten. Modem krijgt geen verbinding. Helpdesk gebeld, call aangemaakt. 's Avonds deed ie het ineens weer, maar dat bleek van korte duur want een paar minuten later was ie al weer weg. Soms gaat het DTAG lampje ook branden (copperjet 813). Vanmorgen (26/11) helaas nog steeds niks, nu maar wachten.
op welke nrp zit jij ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ADSL net aangevraagd bij Demon :) .... als ik op 1 feb 2004 ben aangesloten vind ik het oke .... kan Sjello de deur uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Laatst online: 30-08 08:32
Newsserver is weer tip top io...gister had Supernews netwerkproblemen zo vermelden ze in hun newsgroep.
Word has it that there is a large transatlantic fiber cut that is
affecting traffic from across the pond.

Ed
Snelheid ligt weer prima op 1,5 Mbit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:12

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Dat heb ik dus al sinds zondag. Ook een copperjet 813 die er opeens mee ophield. M'n lijn is nu gemeten en de conclusie is dat m'n modem kapot is. Die dingen gaan toch niet opeens kapot :? Vind het wel toevallig dat jij nu precies hetzelfde hebt met een cj813...

Ik hoop trouwens wel dat ik een nieuwe copperjet krijg, en niet een zyxel of zo. De upload van die cj's is toch wat fijner. Maar ik zal wel weer geen geluk hebben :(

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-02 22:42
Gizz schreef op 26 november 2003 @ 09:04:
[...]

Dat heb ik dus al sinds zondag. Ook een copperjet 813 die er opeens mee ophield. M'n lijn is nu gemeten en de conclusie is dat m'n modem kapot is. Die dingen gaan toch niet opeens kapot :? Vind het wel toevallig dat jij nu precies hetzelfde hebt met een cj813...

Ik hoop trouwens wel dat ik een nieuwe copperjet krijg, en niet een zyxel of zo. De upload van die cj's is toch wat fijner. Maar ik zal wel weer geen geluk hebben :(
Krijg je uberhaupt wel een nieuw modem dan, aangezien het je eigen modem is lijkt het mij logisch dat een nieuw modem moet KOPEN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook sinds 23 november "lid" van de Demon bende. Helaas heb ik nog niet actief kunnen surfen. (echt last van afkick verschijnselen)

Ben al heel de week bezig om een ip-adres te krijgen. Om mijn MAC te registreren Maandag door de helpdesk netjes een call aan laten maken en gister werd ik terug gebeld. Met het verzoek nog wat zaken op de modem op te zoeken en deze door te geven.

De medewerker kwam tot de conclusie dat er wel data verkeer van af het WAN was, maar ik dus nog steeds geen ip adres krijg.

Hij vertelde me dat het met de NRP-16 te maken zou kunnen hebben, op deze NRP zouden gebruikers gemigreerd worden. Alleen als ik de status rapporten op vraag zie ik dat er niets met deze NRP is gebeurt in de afgelopen week.

Zijn er meer mensen die op deze NRP zitten? En ook geen IP krijgen?

Ik wil toch wel graag weten of het niet een L*L verhaal is O-) wat de Helpdeskmedewerker heeft op gehangen.

Dus ga ik vanmiddag gezellig weer een uurtje aan de lijn hangen met Demon....... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 08:26

cjdijk

Hans favoriete radiostation

[...]

Ik dacht dat ik de enige op tweakers.net was die uit Veenendaal komt. :P
Alleen Maandag middag en Dinsdag ochtend problemen gehad hier (disconnects).
Maar wel gewoon internet, alleen dus steeds opnieuw connecten.
Dat zijn ook de enige problemen geweesd bij mij sinds 29-10,
verder nooit problemen gehad.
Vanaf dinsdag middag is alles weer goed, ook nu. :)
Ik zit op NRP15, heb een Zyxel (en nog een Alcatel op reserve).

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-09 10:25

boesOne

meuh

Verwijderd schreef op 25 november 2003 @ 23:20:
[...]

Je zit op een nieuwe cisco router met grote capaciteit. Geen nrp troubles voor jou.

Ik ben nu sinds gister online met demon en kom van chello af.
Maandag werd mijn modem opgehaald, dinsdag stond de postbode met het modem voor de deur.. aansluiten en gaan.
De modem zat dus wel IN de hoofdaansluiting geprikt, maar daar kwam ook een 2e lijn uit.
Dat vind ik nu een n**b actie eerste klas. Overal staat in koeieletters dat je geen tweede lijn tussen splitter en hoofdaansluiting moet hebben. Daarmee moet je de helpdesk niet lastig gaan vallen.
Maar mooi dat het nu werkt...

Enfin.. Ik merk dat de chello overstappers wel tevree zijn. Voor mij geldt dat wel in ieder geval. Wat een luxe om van de 14 k upload af te zijn, heb nu 1024/512. En je wordt niet als een kleutertje behandeld. Een fijn geautomatiseerd systeem, beetje nadenken en je komt er wel uit..

Voor de chello mensen die twijfelen : niet twijfelen, opzeggen die hap. Die nrp zooi wordt opgelost en dan heb je een prima lijn.. Nooit meer ellende dat je bijna niet kan surfen omdat emule al 10K oppeuzeld van je upload. Een ping tussen de 20 en 30. Eindelijk informatie over wat er mis is, als er iets mis is..

ahem... ik ben blij :)

ohja : NRP17 hier.. volgens mij komen e nieuwe abboos deze week op nrp17 terecht.. nog geen disconnects..

[ Voor 4% gewijzigd door boesOne op 26-11-2003 09:44 . Reden: t ]

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 november 2003 @ 09:25:
Ik ben ook sinds 23 november "lid" van de Demon bende. Helaas heb ik nog niet actief kunnen surfen. (echt last van afkick verschijnselen)

Ben al heel de week bezig om een ip-adres te krijgen. Om mijn MAC te registreren Maandag door de helpdesk netjes een call aan laten maken en gister werd ik terug gebeld. Met het verzoek nog wat zaken op de modem op te zoeken en deze door te geven.

De medewerker kwam tot de conclusie dat er wel data verkeer van af het WAN was, maar ik dus nog steeds geen ip adres krijg.

Hij vertelde me dat het met de NRP-16 te maken zou kunnen hebben, op deze NRP zouden gebruikers gemigreerd worden. Alleen als ik de status rapporten op vraag zie ik dat er niets met deze NRP is gebeurt in de afgelopen week.

Zijn er meer mensen die op deze NRP zitten? En ook geen IP krijgen?

Ik wil toch wel graag weten of het niet een L*L verhaal is O-) wat de Helpdeskmedewerker heeft op gehangen.

Dus ga ik vanmiddag gezellig weer een uurtje aan de lijn hangen met Demon....... :'(
ik heb exact hetzelfde probleem, ben er een dag later als jou bij gekomen. Heb eergisteren avond gewoon mac etc kunnen reggen, en tot gisterochtend verbinding gehad. Sindsdien werkt het niet meer.
Zojuist voor de 4e keer de helpdesk aan de lijn gehad. Als het goed is wordt ik binnen een uur terug gebeld. Heb zijn naam iig genoteerd dus als ik niks hoor bel ik hem wel terug..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet jij op welke NRP je zit?

Ik heb helemaal nog geen MAC kunnen reggen. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macabre
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-06 14:51

Macabre

Euhh...

Omgeving Enschede.....
Krijg geen IP -adres sinds 2 dagen, de dagen daarvoor kreeg ik elke keer disconnects...hele korte maar wel lastig op mIRC.
ADSL draait sinds een week ofzo.

Weet dus niet welke NRP ik op zit. (hoe kan je dat zien ?)
Maar het kan het wel kloppen dat ik geen IP-adres kan krijgen ?

Zyxel ethernet modem btw

[ Voor 4% gewijzigd door Macabre op 26-11-2003 10:17 ]

..:: Specs ::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:01

rally

Deyterra Consultancy

Heeft iemand al gemerkt dat Demon iets heeft aangepast m.b.t. de nieuwsgroepen.

Volgens mij hebben ze de verbinding nu ingesteld op een maximale bandbreedte i.p.v. een maximaal aantal connecties.

Vorige week kreeg ik nog de foutmelding dat er teveel connecties van Real DemonNL waren.
De afgelopen week kreeg ik geen foutmeldingen meer maar zakte de snelheid "iets" in (van 200Kb/s naar ongeveer 50Kb/s).

's Nachts liep de snelheid dan weer langzaam op tot de maximale 200Kb/s.

Blij dat ze daar een oplossing voor hebben gevonden :) (Nu de snelheid tijdens de spitsuren iets omhoog en iedereen is weer blij :9 )

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Ik krijg nu de volgende melding als ik m'n status bij Demon wil opvragen:
Status Demon DSL Orders

Belangrijk:

Op deze pagina wordt automatisch direct de actuele status vermeld. Het orderproces is volledig geautomatiseerd. Demon heeft geen aanvullende informatie. Wij verzoeken u dan ook niet te bellen met vragen over de status van uw aanvraag!

U heeft geen toegang tot deze pagina.
Gaat er iets fout bij Demon of gaat dit betekenen dat ik eindelijk een keer aangesloten wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkAboutIt
  • Laatst online: 04-09 15:07
Wildfire schreef op 25 november 2003 @ 15:04:
[...]

Hmmm, het valt me nu op dat bij het versturen van e-mail de uploadsnelheid niet hoger komt dan zo'n 40 kilobyte/sec terwijl mijn verbinding tot 85 kilobyte/sec aankan... raar.

Iemand meer last van dit probleem?
Klopt, de upload van iemeel is gecapped op 40 KB/sec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heineken schreef op 26 november 2003 @ 10:46:
Ik krijg nu de volgende melding als ik m'n status bij Demon wil opvragen:

[...]

Gaat er iets fout bij Demon of gaat dit betekenen dat ik eindelijk een keer aangesloten wordt?
Waar kan ik de status vinden? Onder welke knop? Ik zit al op de Service pagina maar zie nergens een statusoverzicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
Ik denk dat er iets fout is, ik ben al een tijdje aangesloten en krijg ook dezelfde melding. Die ik overigens voorheen niet kreeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
Verwijderd schreef op 26 november 2003 @ 10:52:
[...]

Waar kan ik de status vinden? Onder welke knop? Ik zit al op de Service pagina maar zie nergens een statusoverzicht
Bij opties en dan linkje "bekijk de status...."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 november 2003 @ 09:46:
Weet jij op welke NRP je zit?

Ik heb helemaal nog geen MAC kunnen reggen. ;(
16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Racemol schreef op 26 november 2003 @ 10:53:
[...]

Bij opties en dan linkje "bekijk de status...."
Thx ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb net nog contact gehad met Demon. Ik zit op nrp 16 en krijg geen dhcp lease (0.0.0.0). Er blijkt bij een aantal die net opgeleverd zijn ergens een lompe fout te zijn gemaakt. Vandaag gaat het zowieso niet meer werken, ik en een aantal andere klanten moeten handmatig gemigreerd worden. Dit kan 10 werkdagen duren :( :X :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roboxman
  • Laatst online: 23-06-2004
Ik heb het zelfde probleem met de status. Ik heb me 5 November aangemeld, vanaf 13 November wacht ik op de lijntest. Hoe lang wachten jullie momenteel op de lijn test, dan weet ik waar ik rekening mee moet houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 november 2003 @ 10:58:
heb net nog contact gehad met Demon. Ik zit op nrp 16 en krijg geen dhcp lease (0.0.0.0). Er blijkt bij een aantal die net opgeleverd zijn ergens een lompe fout te zijn gemaakt. Vandaag gaat het zowieso niet meer werken, ik en een aantal andere klanten moeten handmatig gemigreerd worden. Dit kan 10 werkdagen duren :( :X :'(
ah hier heb ik wat aan heb gisteren de hele tijd lopen kloten om een ip-adres te krijgen en ik kreeg maar geen ip-adres vandaag niet meer geprobeerd omdat ik mijn modem terug stuur naar demon omdat hij in geen enkel geval werkt met een router of switch. ff voor de duidelijkheid ik ben ook een nieuwe abbonee en mijn lijn is sinds zondag opgeleverd en ik zit ook op NRP 16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou daar zijn we dan lekker mee hè nog 10 werkdagen zonder internet.
Ik vind het wel erg tegenvallen hoor van Demon en BBnet.

Maar ja we kunnen nu alleen maar afwachten. :(

Ik snap niet dat je nieuwe gebruikers op een NRP zet die nog gemigreerd moet worden.

Is toch dubbel werk of niet?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2003 11:14 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

roboxman schreef op 26 november 2003 @ 10:58:
Ik heb het zelfde probleem met de status. Ik heb me 5 November aangemeld, vanaf 13 November wacht ik op de lijntest. Hoe lang wachten jullie momenteel op de lijn test, dan weet ik waar ik rekening mee moet houden.
07-11-2003 Bevestigd.25-11-2003 Geaccepteerd.

dat was gister, nu kan ik de statuspagina niet meer bekijken, maar dat schijnt "normaal" te zijn

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2003 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Laatst online: 22:15

TFHfony

Professional Weirdo

Verwijderd schreef op 26 november 2003 @ 11:16:
[...]
dat was gister, nu kan ik de statuspagina niet meer bekijken, maar dat schijnt "normaal" te zijn
Zover ik weet is er een probleem met de machine die de statuspagina moet weergeven. Daardoor kan je die niet zien.
Overigens staat in de openingspost dat je geen statusoverzichten mag posten, dus.. welliecht even je postje aanpassen? ;)

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tfh schreef op 26 november 2003 @ 11:19:
[...]

Zover ik weet is er een probleem met de machine die de statuspagina moet weergeven. Daardoor kan je die niet zien.
Overigens staat in de openingspost dat je geen statusoverzichten mag posten, dus.. welliecht even je postje aanpassen? ;)
ik zag dat het niet mocht, maar aangezien de vraag ging over een indicatie van de oplevering ben ik eigenwijs geweest, het is toch de bedoeling om wijzer te worden, of moet ik zeggen dat het drie weken geduurd heeft? Lijkt me vrij hypocriet als het vermelden van 3 weken wel mag en een status overzicht niet. Dan kan ik net zo goed mijn statusoverzicht geven.

BTW, om gezeik te voorkomen met de oplevering van de lijn heb ik gewoon een 2e lijn aan laten leggen en pas vorige week XS4all opgezegd evenals mijn hoofdlijn. Dit kost me dus €55 (aansluitkosten+belbudget) extra maar iig geen gezeur als het wat langer duurt dan gepland. Aangezien mijn loonstrook wordt gevoed door de KPN zie ik deze kosten wel weer terug ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2003 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 november 2003 @ 11:12:
Nou daar zijn we dan lekker mee hè nog 10 werkdagen zonder internet.
Ik vind het wel erg tegenvallen hoor van Demon en BBnet.

Maar ja we kunnen nu alleen maar afwachten. :(

Ik snap niet dat je nieuwe gebruikers op een NRP zet die nog gemigreerd moet worden.

Is toch dubbel werk of niet?
ja lijkt mij ook :-(
Ik weet niet of degene die hier nog meer last van hebben dit al hebben aangemeld bij demon, maar dat zou ik toch zeker ff doen. Als er meerdere klanten last van hebben lijkt het me dat ze meer druk op de ketel kunnen zetten. Uit de woorden van de helpdeskmedewerker begreep ik dat ik in zijn optiek een uitzondering was....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Verwijderd schreef op 26 november 2003 @ 11:23:
[...]

ik zag dat het niet mocht, maar aangezien de vraag ging over een indicatie van de oplevering ben ik eigenwijs geweest, het is toch de bedoeling om wijzer te worden, of moet ik zeggen dat het drie weken geduurd heeft? Dan kan ik net zo goed mijn statusoverzicht geven.
Dat staat dus ook in de openingspost. Als iedereen een status post gaat doen (zeker zo uitgebreid als jij het doet) vervuilt het topic behoorlijk, terwijl het geen toegevoegde waarde heeft. Bij de een duurt het 3 weken, de ander 5 weer een ander 8. Daar leert niemand iets van. Het enige wat je hier uit haalt is dat de oplevertijden nogal uiteen lopen... en dan?

Ontoppic:
Op de Demon pagina staat bij de netwerkstatus inderdaad het volgende

26 nov 10:56. De storing aan het ordersysteem en 'mijn DSL Express' is gisterenavond al opgelost. -- The problems with the ordersystem and 'mijn DSL Express' have been solved.

25 nov 22:31. Door een storing is het online ordersysteem alsmede de 'mijn DSL Express' pagina momenteel niet beschikbaar. -- Due to a malfunction the online ordersystem as well as the 'mijn DSL Express' page are currently unavailable.

Ik heb het net getest en alles werkt weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

Ik zie een hoop mense klagen over dhcp lease en ip adressen verkrijgen... Je krijgt toch een VAST IP?? Anders stap ik niet eens over.

Ik moet een aantal sites draaien op mn server, dus vast ip is echt nodig? Kan iemand duidelijkheid geven? Ja ik heb gelezen op dslexpress.nl dat je een vaste krijgt, maar na al die klchten hier ben ik 8)7

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zit wat in ja. zal het niet meer doen dan ( en aangepast)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2003 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Verwijderd schreef op 26 november 2003 @ 11:33:
zit wat in ja. zal het niet meer doen dan.
Overigens was het behulpzaam bedoeld. Je krijgt namelijk een OW (Officiele Waarschuwing) voor het posten van een statusupdate.

Als ik jouw was zou ik die post even weg editten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:38

Wallie

Herr

Roeligan schreef op 26 november 2003 @ 11:32:
Ik zie een hoop mense klagen over dhcp lease en ip adressen verkrijgen... Je krijgt toch een VAST IP?? Anders stap ik niet eens over.

Ik moet een aantal sites draaien op mn server, dus vast ip is echt nodig? Kan iemand duidelijkheid geven? Ja ik heb gelezen op dslexpress.nl dat je een vaste krijgt, maar na al die klchten hier ben ik 8)7
Je krijgt een IP van hun dhcp server, maar 't is in princiepe wel elke keer dezelfde. Al kan het in uitzonderlijke gevallen wel veranderen...

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rally schreef op 26 november 2003 @ 11:36:
[...]

Overigens was het behulpzaam bedoeld. Je krijgt namelijk een OW (Officiele Waarschuwing) voor het posten van een statusupdate.

Als ik jouw was zou ik die post even weg editten ;)
snap ik, bedankt, forumvervuiling vind ik een legitieme reden om het weg te halen idd. Staan nog een paar letters om de fluctuatie in levertijd aan te geven. Heb eerder ook 1 dag gezien, bij mij duurde het dus wat langer. Maar door die 2e lijn zal het me eigenlijk allemaal jeuken, pas op 15 december gaat de stekker van XS4all eruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo, en ik maar denken dat ik de enige was die geen ip adres kreeg.
woon in Spijkenisse , en zit ook op dat nrp-16 geval.

ik heb demon een mail gestuurd erover ( kan hier op me werk nogal lastig gaan bellen ) hopelijk lossen ze het snel op.

toch best wel een beetje lame van ze. ben je eindelijk van kwello af, krijg je dit.
zeer goede indruk maken ze hier mee -_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Wallie schreef op 26 november 2003 @ 11:40:
[...]

Je krijgt een IP van hun dhcp server, maar 't is in princiepe wel elke keer dezelfde. Al kan het in uitzonderlijke gevallen wel veranderen...
Das lekker kut dan... daar kan ik van op aan moet ik telkens als zij een fuckup maken ik DNS aanpassingen doen...

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-oz

k-oz

do not feed the trolls

Roeligan schreef op 26 november 2003 @ 11:44:
[...]

Das lekker kut dan... daar kan ik van op aan moet ik telkens als zij een fuckup maken ik DNS aanpassingen doen...
in de praktijk zal die echt niet voorkomen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Laatst online: 22:15

TFHfony

Professional Weirdo

[...]
Das lekker *** dan... daar kan ik van op aan moet ik telkens als zij een fuckup maken ik DNS aanpassingen doen...
Valt heel erg mee hoor. En als jij een "vast" IP nummer krijgt toegewezen van een ISP kunnen ze die ook weer innemen hoor als ze willen.
De methodiek die Demon gebruikt is inderdaad wat anders, maar normaal gesproken zal je er verder wenig van merken.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-04-2021
Woei, ik lees net dat er mensen met dezelfde aanvraagdatum als /me :) online zijn, ik ben erg benieuwd hoe het bij mij zit.

Helaas kan ik mijn status niet checken, mijn vrienden van TPG ICT hebben een nogal select surfbeleid... Maar binnenkort hopelijk verslag uit Breda !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

[...]

Ik neem aan dat je een router hebt? Deze krijgt de IP-lease. Voor je interne netwerk maakt het niks uit. En voor buitenaf heb je ook maar 1 IP.

Zelf hoef je niks aan je DNS-dingen te doen, gewoon je router-IP als DNS-adres instellen.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

[...]

Dat IP adres is een vast IP adres die wordt toegewezen via DHCP.
Daarom moet je ook je MAC adres registreren. A.d.h. daarvan wordt je IP aan je MAC adres gekoppeld.
Je hoeft je dus geen zorgen te maken dat je 4x per jaar een DNS wijziging hoeft te doen :)

Je IP adres veranderd dus niet (uitzonderingen daargelaten aangezien je ISP altijd nog kan besluiten om je IP adres aan te passen, bijv. wat mij bij Eweka al een paar keer is gebeurd. De laatste keer had Eweka een nieuwe IP range gekocht en derhalve werd bij (bijna) alle klanten een nieuw IP adres toegewezen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunder
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Silent3k schreef op 25 november 2003 @ 22:51:
[...]

Ik heb ook net mijn opzegging bij Planet voltooid, ik zou er per 1 November afgaan, en dat is dan ook de datum dat Planet de brief met opzegging naar KPN stuurd die dan weer een andere brief sturen met een definitieve datum wanneer het signaal eraf gaat. Maar tussen 1 November en de datum waar KPN eraf ging zat maarliefst!! 10 dagen! dus ik zou nog even wachten op de brief van KPN.

Gr. Silent
Oh lekker dan :/
Maar gedurende die 10 dagen kon je nog wel gewoon via ADSL internetten of hadden ze bij Planet al wel je account gesloopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-09 17:57
Ik weet niet hoor, al die problemen die de laatste tijd voortrijzen bij Demon,
daar wordt je toch niet vrolijker van. Kun je wel een 8mbit verbinding hebben
maar daar heb je ook niets aan als het telkens wegvalt. Oke, Xs4all was niet
zo snel, maar die was heel erg stabiel.

Als je er NU aan denkt om DEMON te nemen, suggereer ik je om eens te gaan
kijken op www.tweakdsl.nl :)

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-oz

k-oz

do not feed the trolls

athlonkmf schreef op 26 november 2003 @ 12:27:
[...]

Ik neem aan dat je een router hebt? Deze krijgt de IP-lease. Voor je interne netwerk maakt het niks uit. En voor buitenaf heb je ook maar 1 IP.

Zelf hoef je niks aan je DNS-dingen te doen, gewoon je router-IP als DNS-adres instellen.
Roeligan bedoelt wat anders... hij moet bij wijziging van het IP adres zijn domein adres laten weten dat het gewijigd is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponz
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

Wat maakt het uit dat je ip adres veranderd? Je ip adres is immers ook <systeemnaam>.demon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunder
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Snowwie schreef op 26 november 2003 @ 13:06:
Ik weet niet hoor, al die problemen die de laatste tijd voortrijzen bij Demon,
daar wordt je toch niet vrolijker van. Kun je wel een 8mbit verbinding hebben
maar daar heb je ook niets aan als het telkens wegvalt. Oke, Xs4all was niet
zo snel, maar die was heel erg stabiel.

Als je er NU aan denkt om DEMON te nemen, suggereer ik je om eens te gaan
kijken op www.tweakdsl.nl :)
Heb jij het TweakDSL topic wel gezien? :P
Ook dikke problemen, het is de schuld van bbned, en dan boeit het niet welke partner je kiest problemen krijg je toch wel.

En ik zit dan nog in een centrale waar BabyXL mogelijk is ook dus als het goed is word ik gewoon daar aangehangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit lukt mij niet:

Hoe kom ik in mijn Zyxel-modem
zorg dat je computer een vast ip heeft, zoals 192.168.1.33
en typ dan in je browser "192.168.1.1" in en druk op enter,
voer als username: "admin" in
en pass: "1234"

ik kom er niet in

hoe zorg ik dat mijn computer een vast IP heeft ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 november 2003 @ 10:58:
Nou dat is dan lekker, mijn lijn is sinds zondag opgeleverd maar sindsdien nog geen verbinding gehad omdat ik geen ip dadres kon krijgen, ze zouden het doorgeven aan BBned en ik moest 3 tot 5 werkdagen wachten voor het zou gaan werken, als ik vrijdag nog geen verbinding zou hebben moest ik maar weer even bellen over de status. ondertussen ben ik er al aardig flauw van geworden, op 1 oktober aan gevraagd en nu op 26 november nog geen verbinding. allemaal mooi zo'n automatisch systeem maar als er problemen bij BBned zijn dan worden hier toch de klanten de duppe van. als ik dit had geweten had ik er nog wel 2 keer over nagedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Sponz schreef op 26 november 2003 @ 13:23:
Wat maakt het uit dat je ip adres veranderd? Je ip adres is immers ook <systeemnaam>.demon.nl
Das wat lastig als ik meerdere domeinnamen eraan heb hangen. Verder stap ik zoiezo wel over. Ik zal zelf primairy DNS gaan draaien voor mijn domeinen, dan liggen ze (mocht er iets gebeuren) iig maar 1 dag uit.

Wel mooi dat de (potentiele)usergroup van demon hier zo snel reageerd, thx!
Verwijderd schreef op 26 november 2003 @ 13:31:
LOL :+

dubbelklik op het netwerk icoontje in je systray > eigenschappen > tcp-ip en daar kun je een vast IP aangeven

[ Voor 28% gewijzigd door Roeligan op 26-11-2003 13:38 ]

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 november 2003 @ 13:31:
dit lukt mij niet:

ik kom er niet in

Bij TCP/IP instellingen slimpie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-09 15:51

jagermeister

Artillerie magneet :-(

Volgens mij is mijn lijn sinds 13:30 geactiveerd. Mijn telefoonverbinding was namelijk enkele minuten niet actief en toen ik mijn laptop aanzette zag ik dat het ADSL lampje van mijn Speedtouch USB brandde. Ik kom alleen het internet niet op via dat ding. Ik heb de stappen op Wintervorst.com gevolgd, maar op de 1 of andere manier lukt het niet om verbinding te krijgen.

Het Speedtouch modem staat als LAN- of snelle Internet verbinding actief. Ik zie dat het een 2Mb/s verbinding is. Moet ik nu nog DNS servers invullen ?(zo ja wat zijn de IP's)

Bij Planet functioneerde mijn USB modem gewoon als inbelverbinding, maar dit krijg ik nu op de 1 of andere manier niet voor elkaar.

EDIT: Overigens zie ik dat er wel pakketten verzonden worden, maar er wordt niets ontvangen. Wat doe ik fout?

[ Voor 9% gewijzigd door jagermeister op 26-11-2003 14:38 ]

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek
  • Laatst online: 27-02 16:10
Mjah ik probeer het nu nog maar een keertje, heb het ondertussen al 3x gevraagd maar nog geen antwoord gehad....

Kan iemand die zijn Zyxel als Router heeft geconfigureerd ff zijn config posten of iig ff vertellen hoe hij dat heeft gedaan :? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
jagermeister1 schreef op 26 november 2003 @ 14:22:
Volgens mij is mijn lijn sinds 13:30 geactiveerd. Mijn telefoonverbinding was namelijk enkele minuten niet actief en toen ik mijn laptop aanzette zag ik dat het ADSL lampje van mijn Speedtouch USB brandde. Ik kom alleen het internet niet op via dat ding. Ik heb de stappen op Wintervorst.com gevolgd, maar op de 1 of andere manier lukt het niet om verbinding te krijgen.

Het Speedtouch modem staat als LAN- of snelle Internet verbinding actief. Ik zie dat het een 2Mb/s verbinding is. Moet ik nu nog DNS servers invullen ?(zo ja wat zijn de IP's)

Bij Planet functioneerde mijn USB modem gewoon als inbelverbinding, maar dit krijg ik nu op de 1 of andere manier niet voor elkaar.

EDIT: Overigens zie ik dat er wel pakketten verzonden worden, maar er wordt niets ontvangen. Wat doe ik fout?
Wintervorst gaat uit van bbned als dsl provider, misschien heb jij babyxl? if so, verander de waarde 35-->34

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff snel vraagje, hopelijk valt het niet onder de Status berichten want dat is echt niet mijn bedoeling.
Hoelang duurt het ongeveer nadat er nu staat dat ik me modem binnen krijg.
Met tgp tracker enzo (ook al werkt ie niet).
Dus mijn vraag is, heb ik me modem nog voor het weekeinde?

Ik had demon, gemailt en gevraagt of ik op bbned of op babyxl zat, kreeg ik netjes snel een mailtjes terug dat ik op bbned was aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
thacow schreef op 26 november 2003 @ 14:28:
Mjah ik probeer het nu nog maar een keertje, heb het ondertussen al 3x gevraagd maar nog geen antwoord gehad....

Kan iemand die zijn Zyxel als Router heeft geconfigureerd ff zijn config posten of iig ff vertellen hoe hij dat heeft gedaan :? :)
Hier is een uitgebreide handleiding voor:
http://www.zyxel.nl/p650/z009.html

Dnssen op de clients met de hand ff instellen op:
194.159.73.135
194.159.73.136

Zelf ben ik geen voorstander van dhcp maar gebruik 192.168.0.x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:12

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

mlevd schreef op 26 november 2003 @ 09:12:
[...]

Krijg je uberhaupt wel een nieuw modem dan, aangezien het je eigen modem is lijkt het mij logisch dat een nieuw modem moet KOPEN.
Demon heeft me dat ding geleverd en nu is hij binnen een jaar kapot. Lijkt me gewoon een garantie kwestie dan?

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 november 2003 @ 14:46:
Hoelang duurt het ongeveer nadat er nu staat dat ik me modem binnen krijg.
Met tgp tracker enzo (ook al werkt ie niet).
Dus mijn vraag is, heb ik me modem nog voor het weekeinde?
Bij mij stond 'ie op donderdag op verstuurd en hij was er zaterdag. Waarschijnlijk wel dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net een support medewerker aan de lijn gehad. (stond netjes op mijn voicemail)

"Het probleem van het niet kunnen verkrijgen een DHCP adres heeft na alles bekeken te hebben met de modem te maken. En we kunnen uw modem om ruilen."

Wat ik erg toevallig vind: B)

Er zijn problemen met de NPR-16 met een aantal gebruikers die handmatig gemigreerd moeten worden. Het kan zijn dat ik daar bij zit.
Zo ook andere mensen die geen IP-adres konden krijgen. (Zie eerdere posts)

Dus ik stuur vanmiddag mijn modem nog maar even terug en als het goed is heb ik volgens de Supportmedewerker vrijdag een nieuwe modem...Dus dat wordt weer niets deze week :(

En toch geloof ik niet dat het aan de modem ligt. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok heb nu mijn modem omgezet in een router ... hielp nix nog steeds op 2mbit (omzetten was op advies van demon) helaas heeft het niet gebaat.

ik wil hem nuw eer terug zetten in bridge mode maar krijg het niet voor elkaar zou iemand me kunnen helpen/ uileggen ?

kan nu niet meer online gamen ivm router 8)7

ben er nogal n00bie in :X

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2003 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 november 2003 @ 15:30:
ok heb nu mijn modem omgezet in een router ... hielp nix nog steeds op 2mbit (omzetten was op advies van demon) helaas heeft het niet gebaat.

ik wil hem nuw eer terug zetten in bridge mode maar krijg het niet voor elkaar zou iemand me kunnen helpen/ uileggen ?

kan nu niet meer online gamen ivm router 8)7

ben er nogal n00bie in :X
je kan toch ook gewoon de poorten openzetten? welk spellen speel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 november 2003 @ 15:33:
[...]

je kan toch ook gewoon de poorten openzetten? welk spellen speel je?
Ja, maar door poorten open te zetten; wordt je netwerkje niet veiliger ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

dolby schreef op 26 november 2003 @ 14:42:
[...]

Wintervorst gaat uit van bbned als dsl provider, misschien heb jij babyxl? if so, verander de waarde 35-->34
Ga ik proberen. Vaag trouwens dat ik nergens een Username+pwd moet invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wil geoon terug naar bridge .. gedoe allemaal met router :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dan vul je deze rommel toch gewoon weer in?

http://www.zyxel.nl/p650/z010.html

http://www.zyxel.nl/p650/

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2003 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 november 2003 @ 15:34:
[...]

Ja, maar door poorten open te zetten; wordt je netwerkje niet veiliger ;)
uiteindelijk staan je poorten toch open als je online speelt, anders werkt het niet, dus als hij dat wil gebruiken zal dat zondermeer moeten gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb momenteel de Linksys router type BEFW11S4. Iemand nog specfieke tips als ik straks mijn Demon ADSL ga aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k4y
  • Laatst online: 18-05-2024

k4y

roboxman schreef op 26 november 2003 @ 10:58:
ik wacht al bijna 5 weeken 8)7 :X :'( in Alkmaar woon ik
en eind van deze maand lopt chello abo af 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 november 2003 @ 15:28:
Heb net een support medewerker aan de lijn gehad. (stond netjes op mijn voicemail)

"Het probleem van het niet kunnen verkrijgen een DHCP adres heeft na alles bekeken te hebben met de modem te maken. En we kunnen uw modem om ruilen."

En toch geloof ik niet dat het aan de modem ligt. :?
nou als ik het zo lees zijn er meer mensen die er last van hebben dus ik weet nog zo net niet of het wel aan het modem ligt, tenzij ze een hele serie defecte modems hebben opgestuurd. maar dat kan ik me ook weer niet voorstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Ik krijg die Speedtouch USB niet aan de praat.

Heb 34 ipv 35 geprobeerd in het ini bestand, maar ook dit heeft geen effect.

Wat mij opvalt is dat er wel uitgaand verkeer plaatsvind, maar geen binnenkomend. Ontvangen bytes blijft op 0 staan.

Verder vind ik het raar dat er een LAN verbinding is gemaakt ipv een inbel verbinding. Vroeger bij planet had ik een inbelscherm waarmee verbinding werd gemaakt.

Ik heb wat in de tcp/ip settings van de verbinding gerommeld en de demon dns servers toegevoegd.

Als ik een ipconfig uitvoer, dan zie ik het volgende:

C:\ipconfig /all

Windows IP-configuratie

Host-naam . . . . . . . . . . . .: laptop001
Primair DNS-achtervoegsel. . . . .:
Knooppunttype . . . . . . . . . . : hybride
IP-routering ingeschakeld. . . . .: nee
WINS-proxy ingeschakeld . . . . . : nee

Ethernet-adapter LAN-verbinding 3:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
Beschrijving . . . . . . . . . . .:
Alcatel SpeedTouch(tm) USB ADSL RFC1483
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-xx-D0-xx-4B-xx
DHCP ingeshakeld. . . . . . . . . : ja
Autom. configuratie ingeschakeld. : ja
Autoconfiguratie IP-adres . . . . : 169.254.xx.xx
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.0.0
Standaardgateway. . . . . . . . . :
DNS-servers . . . . . . . . . . . : 194.159.73.135
194.159.73.136

De xx'jes zij uiteraard gegevens door mij weggehaald

Ziet iemand hier iets vreemds aan?

Ik heb overigens het MAC adres nog niet doorgegeven. Maakt dat uit?
Moet de systeemnaam overeenkomen met je computernaam?

[ Voor 7% gewijzigd door jagermeister op 26-11-2003 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 november 2003 @ 16:01:
[...]

nou als ik het zo lees zijn er meer mensen die er last van hebben dus ik weet nog zo net niet of het wel aan het modem ligt, tenzij ze een hele serie defecte modems hebben opgestuurd. maar dat kan ik me ook weer niet voorstellen...
Een kennis van mij gebruikt de draytek 2600 en die deed het eergisteren dus wel. En nu krijgt hij geen ip meer. Ligt dus echt NIET aan de modem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
ik zie een 169.254 adres.. dat is niet goed.. Bij demon krijg je een ip-adres wat met 82 begint.

Volgensmij maakt windows dat 169 adres zelf als hij van de dhcp server geen adres krijgt (correct me if im wrong). Dat is je probleem denk ik

En het is inderdaad waar, demon oftewel bbned werkt niet met inbel verbindingen. Je ADSL verbinding wordt aan het macadres gekoppeld zodat je niet hoeft in te bellen. Dus het is niet zo raar dat je nergens je inloggegevens in hoeft te vullen ;) (dat doe je dus alleen op de mac-registreer pagina van demon, en die krijg je vanzelf te zien als je een ipadres hebt gekregen)

[ Voor 6% gewijzigd door Racemol op 26-11-2003 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
jagermeister1 schreef op 26 november 2003 @ 16:03:

Duh
Je komt dus wel op mac adres pagina van demon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de demon site staat nu ook:
26 nov 15:30. Gisterenavond zijn de migraties van klanten naar de nieuwe nrp's afgerond door bbned. In een aantal van de gevallen is de migratie echter niet goed verlopen. Wij zijn momenteel deze gevallen aan het opsporen en oplossen.

Ik hoop dat dit te maken heeft met de dhcp problemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook op NRP-16?

Als dat het geval is ga ik straks weer even bellen met Demon.

Zeker weten dat het met die NRP-16 te maken heeft.

Kan er niet een route om gezet worden naar een andere NRP zo on-the-flye?

Is toch een static route? NRP naar modem NIC of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
jagermeister1 schreef op 26 november 2003 @ 16:03:
Als je een ipadres krijgt, en je gaat naar een willekeurige pagina op internet dan krijg je vanzelf de mac registreer pagina te zien. Daar moet je dan ff je systeemnaam invullen plus het wachtwoord.

Je computernaam hoeft niet overeen te komen met je systeemnaam.

Maar aan jouw posts hierboven zie ik dat je nog geen ipadres krijgt, dan kom je dus ook never nooit op die mac registreer pagina.

edit:

Mocht je niet vanzelf op de mac registreer pagina terecht komen (gebeurt ook nog wel is) dan kan je hier je mac adres geristreren: http://www.demon.nl/support/services/macadres.html

[ Voor 15% gewijzigd door Racemol op 26-11-2003 16:19 ]

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.