Demon biedt nieuwe ADSL-producten voor consumenten #7

Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste
Acties:
  • 2.310 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-09 15:51

jagermeister

Artillerie magneet :-(

dolby schreef op 26 november 2003 @ 16:13:
[...]

Duh
Je komt dus wel op mac adres pagina van demon?
Misschien wat verwarrend van mij, maar dat heb ik niet geprobeerd. Ik dacht dat ik het misschien met mijn analoge lijn zou moeten doorgeven alvorens te kunnen internetten. Ik ga het gewoon ff proberen.

Dat het IP niet met 82 begint is zeker vreemd. Hij geeft wel weer dat het een 2 Mbps verbinding is :?

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 15:30
jagermeister1 schreef op 26 november 2003 @ 16:17:
[...]

Misschien wat verwarrend van mij, maar dat heb ik niet geprobeerd. Ik dacht dat ik het misschien met mijn analoge lijn zou moeten doorgeven alvorens te kunnen internetten. Ik ga het gewoon ff proberen.

Dat het IP niet met 82 begint is zeker vreemd. Hij geeft wel weer dat het een 2 Mbps verbinding is :?
Is die speedtouch van jou een modem of een router? Of misschien allebei? Oftwel krijgt je pc het ipadres van demon of de speedtouch? Anders moet je ff kijken welk ip adres de speedtouch heeft gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 08:26

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Klopt het dat er op dit moment een storing is met "Mijn DSL Express" :?
Als ik de systeemnaam en paswoord invoer bij:
https://services.nl.demon...Name=Mijn%20DSL%20Express
Dan kies ik voor "Status van uw aanvraag", daarna krijg ik:
"Er is geen (lopende) DSL Express order bekend voor de opgegeven systeemnaam". 8)7
Is niet voor mezelf maar voor mijn zwager die ik 2 weken geleden heb aangemeld,
gisteren stond hij nog op Bevestigd.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
Gister waren er wel allemaal storingen met die status pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Racemol schreef op 26 november 2003 @ 16:22:
[...]

Is die speedtouch van jou een modem of een router? Of misschien allebei? Oftwel krijgt je pc het ipadres van demon of de speedtouch? Anders moet je ff kijken welk ip adres de speedtouch heeft gekregen.
Het is de USB versie en voor zover ik weet heeft deze geen mogelijkheid om als router te functioneren. Mijn speedtouch heeft naar mijn weten nog geen IP adres. Tenminste als ik in de eigenschappen van de netwerkverbinding kijk, dan zie ik geen IP toegewezen staan. Het selectie vakje "automatisch een IP toewijzen" staat aangevinkt. Toch raar dat de maker van Wintervorst.com hem wel aan de praat heeft gekregen.

Als je linesync lampje brandt. Kun je dan meteen internetten of moet Demon nog wat wijzigingen doorvoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
Als het goed is zou je gelijk moeten kunnen internetten. Maar ik hoor de laatste tijd al wat meer geruchten dat er wat problemen zouden zijn met nieuwe abbonees.. Dus nog maar even afwachten lijkt me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Racemol schreef op 26 november 2003 @ 16:17:
[...]

Als je een ipadres krijgt, en je gaat naar een willekeurige pagina op internet dan krijg je vanzelf de mac registreer pagina te zien. Daar moet je dan ff je systeemnaam invullen plus het wachtwoord.

Je computernaam hoeft niet overeen te komen met je systeemnaam.

Maar aan jouw posts hierboven zie ik dat je nog geen ipadres krijgt, dan kom je dus ook never nooit op die mac registreer pagina.

edit:

Mocht je niet vanzelf op de mac registreer pagina terecht komen (gebeurt ook nog wel is) dan kan je hier je mac adres geristreren: http://www.demon.nl/support/services/macadres.html
Thanks. Weet je misschien ook hoe het komt dat ik geen IP adres toegewezen krijg. Ligt dat aan Demon? Wellicht ben ik te snel met proberen verbinding te krijgen. Vanmiddag was de telefoon ff dood en daarna dacht ik: "Kom...laat ik eens kijken of het lampje nu blijft branden" en jawel...hij bleef branden. Misschien hoeft dat branden van het lampje niet per definitie te betekenen dat ik ben aangesloten. Alhoewel ie toch aangeeft dat het een 2 Mbit verbinding is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-07 21:05
Okee, ik heb nu ADSL van Demon.

Ik heb echter een probleempje. De telefoonlijn komt beneden in de gang binnen (woon in een bovenwoning, op de 1 of andere manier is ie niet naar boven doorgelust). Ik heb het modem eerst dus rechtstreeks aangesloten op mijn PC, en daar haalde ik een snelheid van 850 kb/s down en 80 kb/s up. Netjes dus.

Vervolgens heb ik een langere telefoonkabel gekocht (al met al 10 meter langer dan rechtstreeks) zodat ik het e.e.a. wat netter weg kan werken. Echter mijn snelheid is nu gedaald naar 250-300 kb/s down en 50-70 kb/s up.

Ligt dit aan de kwaliteit van de door mij gekochte telefoonlijn óf ligt het aan het feit dat ik 10 meter extra kabel er tussen heb zitten? Wat kan ik hieraan doen?

Bvd :)

Geef mij maar een Warsteiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
jagermeister1 schreef op 26 november 2003 @ 16:41:
[...]
Het is de USB versie en voor zover ik weet heeft deze geen mogelijkheid om als router te functioneren. Mijn speedtouch heeft naar mijn weten nog geen IP adres. Tenminste als ik in de eigenschappen van de netwerkverbinding kijk, dan zie ik geen IP toegewezen staan. Het selectie vakje "automatisch een IP toewijzen" staat aangevinkt. Toch raar dat de maker van Wintervorst.com hem wel aan de praat heeft gekregen.

Als je linesync lampje brandt. Kun je dan meteen internetten of moet Demon nog wat wijzigingen doorvoeren?
Vreemde is dat je wel de dns servers van demon al hebt, volgens dat lijstje van je.
Wat gebeurd er als je een browser opstart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

dolby schreef op 26 november 2003 @ 16:58:
[...]

Vreemde is dat je wel de dns servers van demon al hebt, volgens dat lijstje van je.
Wat gebeurd er als je een browser opstart?
Zo vreemd is dat niet als je ze zelf invult :+
Als ik mijn browser start zegt ie dat er geen verbinding is met Inet. Ik klik dan op Netwerk instellingen detecteren en dan zie ik uitgaande activiteit op het pictogram in de taakbalk. Verder gebeurt er niet veel.

[ Voor 28% gewijzigd door jagermeister op 26-11-2003 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
Knakker schreef op 26 november 2003 @ 16:53:
Okee, ik heb nu ADSL van Demon.

Ik heb echter een probleempje. De telefoonlijn komt beneden in de gang binnen (woon in een bovenwoning, op de 1 of andere manier is ie niet naar boven doorgelust). Ik heb het modem eerst dus rechtstreeks aangesloten op mijn PC, en daar haalde ik een snelheid van 850 kb/s down en 80 kb/s up. Netjes dus.

Vervolgens heb ik een langere telefoonkabel gekocht (al met al 10 meter langer dan rechtstreeks) zodat ik het e.e.a. wat netter weg kan werken. Echter mijn snelheid is nu gedaald naar 250-300 kb/s down en 50-70 kb/s up.

Ligt dit aan de kwaliteit van de door mij gekochte telefoonlijn óf ligt het aan het feit dat ik 10 meter extra kabel er tussen heb zitten? Wat kan ik hieraan doen?

Bvd :)
hou de kabel van splitter naar modem redelijk kort, van je modem naar pc gebruik je utp kabel, dat kan heel wat metertjes hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
jagermeister1 schreef op 26 november 2003 @ 16:59:
[...]

Zo vreemd is dat niet als je ze zelf invult :+
Doe dat eens niet en reboot je bak eens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-09 16:28

spaceboy

Op grote hoogte

Dit is vast ook al eerder gevraagd maar krijg je je inloggegevens van Demon binnen enkele dagen na het modem (die ik ook besteld heb en vandaag is geleverd) of kan dit nog duren tot de aangegeven 3 weken zijn verstreken?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

dolby schreef op 26 november 2003 @ 17:01:
[...]

Doe dat eens niet en reboot je bak eens ;)
Heb ik ook al geprobeerd voordat ik ze handmatig ingevuld heb.

edit:
Weet je wat.... Ik ga straks de kabels alvast ff naar boven doortrekken. Dan probeer ik het vanaf mijn Desktop PC nog ff, misschien dat het wel op die bak werkt.

[ Voor 30% gewijzigd door jagermeister op 26-11-2003 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knakker
dolby schreef op 26 november 2003 @ 17:00:
[...]

hou de kabel van splitter naar modem redelijk kort, van je modem naar pc gebruik je utp kabel, dat kan heel wat metertjes hebben
Kabel van aansluitpunt (beneden) totaan splitter is 20 meter. Kabel van splitter naar modem is gok ik 20 cm... (kort genoeg?) :)

Het punt is namelijk dat wij hier in een huis een netwerk hebben, en dat de router + alle kabels linksvoor in mijn kamer staan (1e verdieping). Daarom wil ik het modem daar eigenlijk ook hebben staan; beneden in de gang is geen mogelijkheid om het modem te plaatsen (geen stroom). Enige optie zou dan zijn om het modem op de overloop te zetten (yay), maar vanwege dronken mensen die hier regelmatig over de vloer komen lijkt me dat ook niet zo'n strak plan.

Het enige wat ik me zo 1-2-3 kan bedenken is om een doet-het-zelver ff langs te laten komen om die telefoonaansluiting om te laten leiden naar boven (scheelt denk ik 15 meter kabel); maar ja dat gaat natuurlijk weer redelijk wat $$$ kosten... :(

Kan ik niet iets doen om het signaal te versterken ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Knakker schreef op 26 november 2003 @ 17:04:
[...]

Kabel van aansluitpunt (beneden) totaan splitter is 20 meter. Kabel van splitter naar modem is gok ik 20 cm... (kort genoeg?) :)

Het punt is namelijk dat wij hier in een huis een netwerk hebben, en dat de router + alle kabels linksvoor in mijn kamer staan (1e verdieping). Daarom wil ik het modem daar eigenlijk ook hebben staan; beneden in de gang is geen mogelijkheid om het modem te plaatsen (geen stroom). Enige optie zou dan zijn om het modem op de overloop te zetten (yay), maar vanwege dronken mensen die hier regelmatig over de vloer komen lijkt me dat ook niet zo'n strak plan.

Het enige wat ik me zo 1-2-3 kan bedenken is om een doet-het-zelver ff langs te laten komen om die telefoonaansluiting om te laten leiden naar boven (scheelt denk ik 15 meter kabel); maar ja dat gaat natuurlijk weer redelijk wat $$$ kosten... :(

Kan ik niet iets doen om het signaal te versterken ofzo?
Als je toch kabels moet trekken is het ook een optie om te zorgen dat je in de gang stroom hebt toch? Gewoon stroomkabeltje naar beneden trekken desnoods. Is geen grappig werk, maar wel netjes en optimaal.

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
jagermeister1 schreef op 26 november 2003 @ 16:49:
[...]
Thanks. Weet je misschien ook hoe het komt dat ik geen IP adres toegewezen krijg. Ligt dat aan Demon? Wellicht ben ik te snel met proberen verbinding te krijgen. Vanmiddag was de telefoon ff dood en daarna dacht ik: "Kom...laat ik eens kijken of het lampje nu blijft branden" en jawel...hij bleef branden. Misschien hoeft dat branden van het lampje niet per definitie te betekenen dat ik ben aangesloten. Alhoewel ie toch aangeeft dat het een 2 Mbit verbinding is.
Ik denk dat dat inderdaad aan demon ligt. Als je alles goed ingesteld hebt volgens die website. Dan is het wachten inderdaad nog op demon.
spaceboy schreef op 26 november 2003 @ 17:03:
Dit is vast ook al eerder gevraagd maar krijg je je inloggegevens van Demon binnen enkele dagen na het modem (die ik ook besteld heb en vandaag is geleverd) of kan dit nog duren tot de aangegeven 3 weken zijn verstreken?
haha je inloggegevens heb je zelf gekozen toen jij je aanmelde! systeemnaam + wachtwoord voor email en inloggen

[ Voor 46% gewijzigd door Racemol op 26-11-2003 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Racemol schreef op 26 november 2003 @ 17:10:
[...]

haha je inloggegevens heb je zelf gekozen toen jij je aanmelde! systeemnaam + wachtwoord voor email en inloggen
ARGH! Wat simpel. :( Klinkt wel erg logisch. Helaas kan ik 't modem morgen pas ophalen (was niet thuis en hij is er pas de volgende werkdag). Zo te lezen heb ik wel 'n kans dat 't dan werkt zodra ik 't modem erin prik. Want ik hoef dus kennelijk helemaal geen reply o.i.d. meer te krijgen van Demon? Yeah! Here I come! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yes! Ik zat nog op NRP14 met een halve snelheid van mijn 8/1 abbo. Ik checkte net even de boel en alles is weer bij het oude!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Racemol schreef op 26 november 2003 @ 17:10:
[...]

Ik denk dat dat inderdaad aan demon ligt. Als je alles goed ingesteld hebt volgens die website. Dan is het wachten inderdaad nog op demon.
Toch raar dat hij een IP beginnend met 169 weergeeft. Zal het modem dan wel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 04:00
Ik heb dus zo'n Zyxel modem.
Ik host op mijn server thuis een website met een domein.
Deze draait allemaal goed, iedereen kan het bereiken vanaf het domein, behalve ikzelf.
Ik krijg altijd de modem te pakken, maar wil dus gewoon mijn eigen website zien.
Weet iemand hoe je dit oplost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07:41

Wokschotel

Op 6 wielen

Topicstarter
Knakker schreef op 26 november 2003 @ 17:04:
[...]

Zet die splitter eens vlak bij het aansluitpunt, zet het modem daarbij en trek 20 meter UTP naar boven. Dat is het handigst. Verder: weet je zeker dat je de kabels goed hebt aangesloten? Op de afstand van je huis naar de centrale maakt die 15 meter ook niet veel meer uit ;)

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

eX0duS schreef op 26 november 2003 @ 18:10:
Deze draait allemaal goed, iedereen kan het bereiken vanaf het domein, behalve ikzelf.
Ik krijg altijd de modem te pakken, maar wil dus gewoon mijn eigen website zien.
Stel een proxy in in je webserver zodat je hem via de internet ziet.

Dus website -> proxy -> jou browser.

[ Voor 77% gewijzigd door Cyberpope op 26-11-2003 18:18 ]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
Of de webinterface van de modem op een andere poort zetten.. Ik weet alleen niet of dat kan met de zyxel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm dat nummer wat ik van track en trace had gekregen, dat werkt niet echt?
is dat normaal of moet ik me geen zorgen maken? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
Verwijderd schreef op 26 november 2003 @ 18:28:
hmm dat nummer wat ik van track en trace had gekregen, dat werkt niet echt?
is dat normaal of moet ik me geen zorgen maken? :)
ik blijf reply'en... :)

Het staat allemaal in de voorgaande topics.. alleen ik begrijp dat het een beetje onoverzichtelijk wordt met zoveel posts..

TPG doet snachts een update van hun webpagina, dus morgen zal je modem op hun site staan. maak je niet druk :) je hebt dan ook kans dat de postbode al voor de deur staat. Dat hele track&trace is een beetje nutteloos dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Om even intern te testen doe ik altijd http://localhost/
Dan zie je dezelfde pagina die een bezoeker ziet als hij http://systeemnaam.demon.nl/ doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
Ik heb ff voor je opgezocht hoe je het poortnummer van de webinterface kan veranderen. Staat in de usermanual (pdfje te downloaden bij www.zyxel.nl)

Afbeeldingslocatie: http://www.racemol.nl/zyxel.jpg

Je moet die poort 80 ff veranderen in 81 ofzo.
Hierna moet het dus wel werken als je je domein naam intypt in je browser.
Wil je dan weer in je webinterface komen dan typ je: http://ip:port en dan moet het weer lukken

edit:

ik weet overigens niet zeker of deze instelling alleen voor de remote kant (WAN) is of ook voor de LAN kant. Maar er zal vast wel een instelling zijn om ook voor intern het poortnummer te veranderen. lees edit2

edit2:

ff goed mijn eigen screenshot bekeken.. op deze pagina kan je dus voor zowel remote als lokaal instellen. Ik zou alles op LAN only zetten en de poort 80 veranderen naar 81
dan moet het wel werken

[ Voor 24% gewijzigd door Racemol op 26-11-2003 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Cyberpope schreef op 26 november 2003 @ 18:17:
[...]

Stel een proxy in in je webserver zodat je hem via de internet ziet.

Dus website -> proxy -> jou browser.
Erg omslachtig, moet toch wel beter kunnen?
Racemol schreef op 26 november 2003 @ 18:27:
[...]

Of de webinterface van de modem op een andere poort zetten.. Ik weet alleen niet of dat kan met de zyxel?
Werkt niet
cjdijk schreef op 26 november 2003 @ 18:45:
[...]

Om even intern te testen doe ik altijd http://localhost/
Dan zie je dezelfde pagina die een bezoeker ziet als hij http://systeemnaam.demon.nl/ doet.
Hij draait wel op een andere PC, dus niet localhost.
Via Intern IP kan ik 'm wel breiken, maar wil het kunnen bereiken via het domein ivm subdomeinen ed.
Racemol schreef op 26 november 2003 @ 18:50:
[...]

Ik heb ff voor je opgezocht hoe je het poortnummer van de webinterface kan veranderen. Staat in de usermanual (pdfje te downloaden bij www.zyxel.nl)

[afbeelding]

Wil je dan weer in je webinterface komen dan typ je: http://ip:port en dan moet het weer lukken

edit:

Ik weet overigens niet zeker of deze instelling alleen voor de remote kant (WAN) is of ook voor de LAN kant. Maar er zal vast wel een instelling zijn om ook voor intern het poortnummer te veranderen.
Dat werkt dus niet, zelfs met de hele webinterface uitgeschakeld werkt het niet..

[ Voor 32% gewijzigd door eX0duS op 26-11-2003 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
dus zelfs als de webinterface uit staat krijg je het inlog scherm van je router te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weerz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 22:18
Ik heb net de modem ontvangen maar krijg hem niet aan de praat.....

Ik heb een wirelous router waar ik hem aan koppel maar hij maakt gewoon geen connectie met het internet.
Heb ook even met een 10 mbit 3com ethernet kaart geprobeerd maar ook niet en ben al opgeleverd.
Wil die mac adress doen maar ja zonder zonnectie gaat het niet en heb al zo lang moeten wachten :'(
Ledjes branden de power,sys en dsl en af en toe ppoe
system:

Win XP
Wireless : e-tech 54 Mbps
pci : us robotics 100 mbps

wat doe ik fout...?

[ Voor 6% gewijzigd door Weerz op 26-11-2003 19:21 ]

Instagram | Flickr | Nikon D500 -> Sigma Art 18-35MM F/1.8 | NIKKOR AF-S 50MM F/1.8G | TAMRON 70-200MM G2 F2.8 | TAMRON 150-600MM G2 F/5-6.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
Weerz schreef op 26 november 2003 @ 19:20:
Er zijn mensen wiens modem niet correct was ingesteld op de dsl provider (bbned/babyxl) verander dat eens in je modem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Weerz schreef op 26 november 2003 @ 19:20:

wat doe ik fout...?
Kweet niet hoe het bij jou is, maar toen ik mijn modem-pakket ontving, was de lijn nog niet opgeleverd hoor?

As in: Toen ik mn modem kreeg had ik sowieso nog geen ADSL..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi ff een vraagje heb het duurste demon pakket maar zit met newsbin de headers binnen te halen maar dit gaat met 20 k en geloof niet dat ik daarvoor dit pakket bij demon heb iemand anders nog met dit probleem of iemand een oplossing heeft ik doe dit met newsbin alvast bedankt voor je antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weerz
dolby schreef op 26 november 2003 @ 19:28:
[...]

Er zijn mensen wiens modem niet correct was ingesteld op de dsl provider (bbned/babyxl) verander dat eens in je modem
Ik kom niet eens in die config ding 192.168.1.1
Mijn e teach werkt daar ook onder :/
Dus ik denk dat ie daar problemen mee heeft.
Heb al bijv die van wireless op het einde .2 te geven maar dat helpt niet en met dat 10 mbit kaartje krijg ik ook geen connectie

Ow en osiri mijn modem zijn ze 2x zoekgeraakt bij de tpgpost dus daarom....

[ Voor 13% gewijzigd door Weerz op 26-11-2003 19:46 ]

Instagram | Flickr | Nikon D500 -> Sigma Art 18-35MM F/1.8 | NIKKOR AF-S 50MM F/1.8G | TAMRON 70-200MM G2 F2.8 | TAMRON 150-600MM G2 F/5-6.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
Weerz schreef op 26 november 2003 @ 19:41:
[...]

Ik kom niet eens in die config ding 192.168.1.1
Je moet je pc dan een vast ip geven geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zijn er uberhaupt nog mensen die via nrp 16 bij demon nog het internet op kunnen ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weerz
Nou als ik hem een vast ip wil geven via de 10 mbit wil hij dat niet doen omdat deze ip al bestaat zegt ie 8)7
Damn echt frustrerend gewoon..... Waar je het aansluit gaat goed en bij jezelf krijg je dit 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
Weerz schreef op 26 november 2003 @ 20:08:
Nou als ik hem een vast ip wil geven via de 10 mbit wil hij dat niet doen omdat deze ip al bestaat zegt ie 8)7
Damn echt frustrerend gewoon..... Waar je het aansluit gaat goed en bij jezelf krijg je dit 8)7
Wel rechtstreeks aangesloten? dus zonder die router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weerz
dolby schreef op 26 november 2003 @ 20:15:
[...]

Wel rechtstreeks aangesloten? dus zonder die router.
Yeps
Ik heb zelfs die hele wireleess uitgezet (geprobeerd anders kon ik nu niet op internet) en alleen rechtreeks die modem en die 10 mbit aan elkaar gezet en helemaal niks, en nog als ik dan bij die 10 mbit 192.168.1.1 als vast ip invier zegt ie dat ie al in gebruik is

[ Voor 44% gewijzigd door Weerz op 26-11-2003 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
Weerz schreef op 26 november 2003 @ 20:16:
[...]

Yeps
Ik heb zelfs die hele wireleess uitgezet (geprobeerd anders kon ik nu niet op internet) en alleen rechtreeks die modem en die 10 mbit aan elkaar gezet en helemaal niks, en nog als ik dan bij die 10 mbit 192.168.1.1 als vast ip invier zegt ie dat ie al in gebruik is
gebruik eens 192.168.1.33

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riffey#4
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-07 13:37

riffey#4

aka Beever#4

Racemol schreef op 26 november 2003 @ 01:18:
[...]Weer precies hetzelfde, bij mij gaat er ook een lijn vanuit de hoofdcontactdoos rechtsreeks naar boven. Heb je de lijn naar boven afgekoppeld of het apparaat wat boven staat afgekoppeld? Want het laatste had ik al gedaan en dat had geen effect..
Nee, ik heb het wandcontact losgeschroefd en de extra lijn losgemaakt.
De lijn naar boven doet nu even niks. Daar moet ik nog even een verloopje voor maken, maar dus NA de splitter.

Overigens nog steeds geen Demon hier. Net met een helpdesker alles langsgelopen en waarschijnlijk zit er bij Bbned iets fout.. :(
Kan tot 5 werkdagen duren :(
Nu al 4 dagen na "oplevering" geen verbinding....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weerz
dolby schreef op 26 november 2003 @ 20:24:
[...]

gebruik eens 192.168.1.33
Ook helemaal niks......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
Weerz schreef op 26 november 2003 @ 20:34:
[...]

Ook helemaal niks......
krijg je dan ook melding dat ip in gebruik is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
Weerz schreef op 26 november 2003 @ 20:34:
[...]

Ook helemaal niks......
wat niks? geen internet? dat kan wel kloppen..

maar als je nu in je browser http://192.168.1.1 intypt.. kom je dan wel in je modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weerz
ok ik zie eindelijk de modem..... en ben erin.
Alleen dit is wel via me 10 mbit kaartje en het moet allemaal via wireless lopen maar dat is voor straks...
Maar kan nog steeds niet op internet via de modem
Ok hij staat dus gewoon via Bbned inegsteld

[ Voor 11% gewijzigd door Weerz op 26-11-2003 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
Dan wordt het dus gewoon afwachten, of demon op bellen als je lijn al opgeverd is.. Bellen kan tot 23.00...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

@Demonfreak: Jij hebt toch ook een Speedtouch USB modem? Werkt hij bij jou? Sinds vrijdag staat mijn status op geaccepteerd en sinds vandaag brand het ADSL lampje op dit modem (beide ledjes branden continu groen).

Klopt het dat je in phonebook.ini 34 ipv 35 moet invullen indien je bij BabyXL zit ipv bij BBned?

Voor de Demon deskundigen :P : Als je lampje van knipperen is overgegaan naar branden, is het dan zo dat je lijn theoretisch zou moeten werken of moet je account bij Demon op de 1 of andere manier nog geactiveerd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
je lijn moet theoretisch werken als je DSL lampje brand. Maar zoals ik al eerder zei, er zijn bij demon wat problemen met de ipnummers van nieuwe klanten. Dus misschien zit daar je probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-09 09:44

smallboy

N/A

Verwijderd schreef op 26 november 2003 @ 20:04:
zijn er uberhaupt nog mensen die via nrp 16 bij demon nog het internet op kunnen ???
Ja, ik... Geen problemen (512/256 abbo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08 08:32
En ja hoor, vanavond op NRP 15 tussen 22.00 en 22.40 achter elkaar disconnets van de line sync. Niet normaal meer.

CJdijk jij ook last van?

offtopic:
aangezien ik weet dat je ook op NRP 15 zit vandaar de vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
niet om te zeiken ofzo, maar het is nog niet eens 22.40 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
Racemol schreef op 26 november 2003 @ 22:33:
niet om te zeiken ofzo, maar het is nog niet eens 22.40 :?
Ok en nu wel...(me klokkie liep wat voor sorry hoor hehe)

En nog heb ik 't...tis nu wel stuk minder dan daarnet...net leek 't het wel of iemand de knop aan en uit deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 november 2003 @ 16:14:
Op de demon site staat nu ook:
26 nov 15:30. Gisterenavond zijn de migraties van klanten naar de nieuwe nrp's afgerond door bbned. In een aantal van de gevallen is de migratie echter niet goed verlopen. Wij zijn momenteel deze gevallen aan het opsporen en oplossen.

Ik hoop dat dit te maken heeft met de dhcp problemen!
Als het net zo vlot gaat als bij mij dan heb je nog ff.
Eerst overgezet van NRP14 naar 18 toen werkte alles nog, daarna
kwam vorige week donderdag de verhuizing naar NRP 21 gevolg: geen verbinding meer.
Helpdesk gebeld die vertelde mij dat na de DNS refresh zou ik weer verbinding hebben. Mooi niet dus :(
Weer helpdesk gebeld ligt aan BBNed meneer daar kan ik hier niets aan doen en uiteindelijk maandag kwamen ze met de melding dat er geen IPadressen meer vrij waren op die NRP, maar hij had nog wel een andere snellere oplossing en dat was verhuizen naar een andere NRP zonder behoud van mijn IP.
Goed ze hebben mij weer verhuisd en er was weer verbinding, maar kon mijn MACadress niet registreren.
Helpdesk weer gebeld en wat blijkt er nu weer aan de hand geen IPadressen meer vrij op deze NRP :( :(

Ik heb maar tot 10 geteld en mijn ongenoegen kenbaar gemaakt en heb opgehangen voor ik uit m'n slof schoot.

Nu dus bijna 1 week geen verbinding en heb m'n abo-geld opgemaakt aan kpn :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
die verdomde demonners ook, konden ze weer niet van die knoppen afblijven :P

maar zonder dollen, het is inderdaad heel vervelend. En het duurt mij ook al veel te lang. Ik ben blij dat mijn verbinding op NRP18 nu een beetje stabiel is de laatste dagen. Maar het imago van demon heeft toch wel een paar hele grote deuken opgelopen. Ondanks dat het niet hun fout is.

Misschien als ik opnieuw zou mogen kiezen dat ik dan voor cistron zou gaan of iets in die richting. Maargoed laten we maar hopen dat het allemaal netjes opgelost gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Racemol schreef op 26 november 2003 @ 22:14:
je lijn moet theoretisch werken als je DSL lampje brand. Maar zoals ik al eerder zei, er zijn bij demon wat problemen met de ipnummers van nieuwe klanten. Dus misschien zit daar je probleem.
Had je dat al gezegd? Hmmzz...vast overheen gelezen. In iedergeval heb ik nu een brandend lampje als sfeerverlichting :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genghis Khan
  • Niet online
Ik zie dat er helaas nog steeds erg veel klachten zijn over instabiele en brakke NRP's :(.

Heeft dit ook invloed op nieuwe abonnees die aangesloten worden, of krijgen die een andere NRP toegewezen waar geen problemen mee zijn?

Nu heb ik het over BBned natuurlijk :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-09 19:24

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

No offense hoor but I can't help it... Vind eigenlijk dat een grote ISP zoals Demon toch zelf IP/ATM moet termineren zodat ze niet afhankelijk zijn van BBNeds' NRP's. Zelfs CistroN doet dit zelf 8) (Ja, ik heb CistroN) en geen problemen zoals jullie beschrijven :)

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Genghis Khan schreef op 26 november 2003 @ 22:48:
Ik zie dat er helaas nog steeds erg veel klachten zijn over instabiele en brakke NRP's :(.

Heeft dit ook invloed op nieuwe abonnees die aangesloten worden, of krijgen die een andere NRP toegewezen waar geen problemen mee zijn?

Ik heb geen idee hoe het nu met de nieuwe abonnees gaat, maar op NRP14 en 18
had ik geen probleem. De ellende is begonnen op NRP21 en nu zit ik volgens demon weer op 14 maar ik krijg gewoon geen ipadress :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
Verwijderd schreef op 26 november 2003 @ 23:01:
[...]

Ik heb geen idee hoe het nu met de nieuwe abonnees gaat, maar op NRP14 en 18
had ik geen probleem. De ellende is begonnen op NRP21 en nu zit ik volgens demon weer op 14 maar ik krijg gewoon geen ipadress :(
Dat zou misschien ook verklaren waarom meerdere mensen geen ip-adres krijgen.. zouden ze gewoon vol zitten? lijkt me wel een slechte zaak btw. Ik had demon wel iets professioneler ingeschat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik begin er echt goed moedeloos van te worden..
heb al de hele week gezeik door Demon...
dinsdag: sdsl op het werk functioneerd niet, probeer ik het backup flat rate isdn account te activeren blijkt deze na tig keer met helpdesk gebeld te hebben status account left te hebben....werkt dus niet
Toen ik thuiskwam kreeg ik mailtje dat m'n 8mbit lijntje het zou doen, en ja hoor, binnen paar minuten online. mac adress van eigen pc en cisco router ff geregistreerd.
Volgende dag wil de router remote wat in gaan stellen, krijg ik gvd geen verbinding meer. Bij thuiskomst en weer tijdenlang in te wacht bij demon te hebben gestaan, verschillende verhalen van medewerkers aan te hebben gehoord kreeg ik uiteindelijk vanmiddag te horen dat m'n lijntje het binnen 10 dagen wel weer een keer gaat doen. WAARDELOOS. Excuses als dit ligt aan bbned of wat dan ook gaan er gewoon niet in. Als er bij de bakker volop brood ligt maar zijn verkopers zijn niet aanwezig gaat ie toch ook niet het brood in de aanbieding doen zodat de klantenstroom groter wordt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpin
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-12-2022
Verwijderd schreef op 26 november 2003 @ 23:21:
ik begin er echt goed moedeloos van te worden..
heb al de hele week gezeik door Demon...
dinsdag: sdsl op het werk functioneerd niet, probeer ik het backup flat rate isdn account te activeren blijkt deze na tig keer met helpdesk gebeld te hebben status account left te hebben....werkt dus niet
Toen ik thuiskwam kreeg ik mailtje dat m'n 8mbit lijntje het zou doen, en ja hoor, binnen paar minuten online. mac adress van eigen pc en cisco router ff geregistreerd.
Volgende dag wil de router remote wat in gaan stellen, krijg ik gvd geen verbinding meer. Bij thuiskomst en weer tijdenlang in te wacht bij demon te hebben gestaan, verschillende verhalen van medewerkers aan te hebben gehoord kreeg ik uiteindelijk vanmiddag te horen dat m'n lijntje het binnen 10 dagen wel weer een keer gaat doen. WAARDELOOS. Excuses als dit ligt aan bbned of wat dan ook gaan er gewoon niet in. Als er bij de bakker volop brood ligt maar zijn verkopers zijn niet aanwezig gaat ie toch ook niet het brood in de aanbieding doen zodat de klantenstroom groter wordt....
Kan gebeuren he?
Als het goed gaat, kan het ook fout gaan _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Racemol schreef op 26 november 2003 @ 23:11:
[...]

Dat zou misschien ook verklaren waarom meerdere mensen geen ip-adres krijgen.. zouden ze gewoon vol zitten? lijkt me wel een slechte zaak btw. Ik had demon wel iets professioneler ingeschat.
Het ipadress wat nu aan m'n router is toegewezen is een adres waar je je MACadres moet registreren en dat is ook de enige pagina die ik steeds krijg omdat registreren niet lukt omdat er geen ipadressen meer zijn..
Maar waar m'n zoon vandaag achter kwam is dat MSN en Kazaa dan wel werkt, maar mail ftp en http ect werken niet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weerz
Dus wat ik nu allemaal lees zou het kunnen zijn dat daarom ik ook geen verbinding krijg.... en daarom dat mac adress probeer te registeren en alles overhoop heb gehaald voor niks :?

Alle lampjes branden wel en de regio is Barendrecht ( Of maakt dat niet uit) ?

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-08 14:35
zit ook op NRP-16,

sinds 19-11 geen downtime gehad

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-09 16:56

Arno

PF5A

Ik zit nog steeds op de 12. Sinds een deel naar 18 is verkast, is de 12 ook weer stabiel ;)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• Oele_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-09-2023
cjdijk schreef op 26 november 2003 @ 16:32:
Klopt het dat er op dit moment een storing is met "Mijn DSL Express" :?
Als ik de systeemnaam en paswoord invoer bij:
https://services.nl.demon...Name=Mijn%20DSL%20Express
Dan kies ik voor "Status van uw aanvraag", daarna krijg ik:
"Er is geen (lopende) DSL Express order bekend voor de opgegeven systeemnaam". 8)7
Is niet voor mezelf maar voor mijn zwager die ik 2 weken geleden heb aangemeld,
gisteren stond hij nog op Bevestigd.
Krijg je dit nu nog? Heb je misschien het ordernummer van de betreffende aanvraag voor me?

• Knakker
Zet die splitter eens vlak bij het aansluitpunt, zet het modem daarbij en trek 20 meter UTP naar boven. Dat is het handigst.
Ja die 20 meter UTP lijkt mij ook de beste oplossing; zal morgen wel even kijken wat ik doe.
Verder: weet je zeker dat je de kabels goed hebt aangesloten? Op de afstand van je huis naar de centrale maakt die 15 meter ook niet veel meer uit ;)
Kabels zijn goed aangesloten. Verder heb ik alleen een goedkope telefoonkabel gebruikt (8 euro voor 15 meter), zijn er ook 'betere'?

• Oele_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-09-2023
Voor de mensen die sinds maandag geen ip adres meer krijgen:

26-11 23:00
In verband met de afgelopen maandag uitgevoerde netwerk-werkzaamheden
heeft een klein deel van onze bbned DSL klanten verbindingsproblemen.
Op donderdag 27 November gaan wij in de loop van de dag werkzaamheden
uitvoeren die deze problemen zullen gaan verhelpen.
Onze medewerkers hebben op dit moment geen aanvullende informatie. Wij
vragen hiervoor uw begrip. Kijkt u voor de huidige stand van zaken op
http://www.demon.nl/status
--
A small amount of our bbned DSL customers are having connection problems
because of the network maintenance on Monday. On thursday November 27th
we will be conducting maintenace that will clear these problems.
Our employees have no further information at the moment. We ask for your
understanding in this matter. Please see http://www.demon.nl/status for
the latest status.

• dolby
  • Niet online
jagermeister1 schreef op 26 november 2003 @ 22:11:

Klopt het dat je in phonebook.ini 34 ipv 35 moet invullen indien je bij BabyXL zit ipv bij BBned?
Dat had ik toch al gezegd: ja dus
Voor de Demon deskundigen :P : Als je lampje van knipperen is overgegaan naar branden, is het dan zo dat je lijn theoretisch zou moeten werken of moet je account bij Demon op de 1 of andere manier nog geactiveerd worden?
Meestal werkt het, maar er zijn ook gevallen bekend van niet.

• dolby
  • Niet online
Genghis Khan schreef op 26 november 2003 @ 22:48:

Maandag is een bekende van mij aangesloten op BBned, heeft totaal geen problemen :)

• cjdijk

cjdijk

Chutney schreef op 26 november 2003 @ 22:22:
En ja hoor, vanavond op NRP 15 tussen 22.00 en 22.40 achter elkaar disconnets van de line sync. Niet normaal meer.

CJdijk jij ook last van?

offtopic:
Hier geen last van disconnects gehad (zit inderdaad op npr15).
Had een download aanstaan van 1 bestand van 700MB,
is gedownload van 19:00 's avonds tot 4:00 's nachts.
Bij een disconnect had ik een time-out gehad.
In een maand tijd eigenlijk nog maar 2 keer ergens last van gehad,
1 keer een dag halve snelheid, 1 keer een dag vaak disconnects,
maar geen disconnects tijdens de afgelopen dagen dus. :)
Oele_ schreef op 27 november 2003 @ 01:27:
[...]

Krijg je dit nu nog? Heb je misschien het ordernummer van de betreffende aanvraag voor me?
Mezelf meegerekend heb ik 4 personen aangemeld,
waarvan 2 opgeleverd, 2 in behandeling waarbij status opvragen niet lukt:
Aanvraag:24148 (bedenhaan.demon.nl) bevestigd/geaccepteerd???
Aanvraag:26438 (bvdbrink.demon.nl) afkoelperiode

Na invoeren systeemnaam en paswoord kies ik voor status opvragen, daarna deze melding:
Er is geen (lopende) DSL Express order bekend voor de opgegeven systeemnaam. 8)7

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-09 17:57
Nog ff 1 vraagie.

Het track & trace nummer : verschijnt die op dezelfde plek als je normale
statusberichten ? Dus onder "geaccepteerd" ?

[ Voor 8% gewijzigd door Snowwie op 27-11-2003 08:10 ]

Mijn YouTube Channel

• OllieMongollie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 09:01
Chutney schreef op 26 november 2003 @ 22:22:

CJdijk jij ook last van?

offtopic:
Ik zit ook nog op NRP15 en heb totaal geen disconnects meer gehad sinds de verhuizing van dinsdag. Zowel livecon als smokeping laten geen disconnects of significante packet loss zien. IK, ben dus zeer tevreden })

• dolby
  • Niet online
Snowwie schreef op 27 november 2003 @ 08:09:
Nog ff 1 vraagie.

Het track & trace nummer : verschijnt die op dezelfde plek als je normale
statusberichten ? Dus onder "geaccepteerd" ?
ja

• Chutney
OllieMongollie schreef op 27 november 2003 @ 08:36:
[...]

Ik zit ook nog op NRP15 en heb totaal geen disconnects meer gehad sinds de verhuizing van dinsdag. Zowel livecon als smokeping laten geen disconnects of significante packet loss zien. IK, ben dus zeer tevreden })
Wat is die Livecon en Smokeping? Ik heb net net nog een disconnect gehad. De linesync moest opnieuw worden verbonding. (net zoiets als wanneer je je modem opnieuw aanzet)

Ik heb net even de Routertools van Draytek gehaald dus ben nu begonnen met loggen van die sjit.

Verwijderd

Gisteren weer gezellig met de helpdesk gesproken.

Ik moest zoals ik al eerder heb geposted mijn modem in leveren en dan kunnen zij hem testen.

Er is niets mis de modem maar goed.... Ik ga vanmiddag gewoon een andere halen bij een bevriende shop testen en dan door geven aan Demon dat het niet aan de modem ligt.

Ik heb de Heldeskmedewerker al uit gelegd dat ik zel ga testen met een ander modem (ik moet en zal internetten deze week) }) . Ik had hem ool verteld dat er op tweakers een helehoop mensen probelemen hadden met NRP-16 en die moesten ook maar een modem terug sturen,haha. Right! lijkt een beetje op tijd rekken :X .

Als het vanmiddag met de nieuwe modem werkt is het my bad... maar ik verwacht het niet. Leve BBNET!! Prutsers, :*)

Verwijderd

Oele_ schreef op 27 november 2003 @ 01:36:
Voor de mensen die sinds maandag geen ip adres meer krijgen:

26-11 23:00
In verband met de afgelopen maandag uitgevoerde netwerk-werkzaamheden
heeft een klein deel van onze bbned DSL klanten verbindingsproblemen.
Op donderdag 27 November gaan wij in de loop van de dag werkzaamheden
uitvoeren die deze problemen zullen gaan verhelpen.
Onze medewerkers hebben op dit moment geen aanvullende informatie. Wij
vragen hiervoor uw begrip. Kijkt u voor de huidige stand van zaken op
http://www.demon.nl/status
nou dat is dan weer iets maareh, ik ben vanaf zondag opgeleverd en kon zondag al geen verbinding krijgen, eigenlijk al sinds vrijdag, toen heb ik mijn modem opgehaald, maar dat telt natuurlijk niet omdat de lijn nog niet opgeleverd was.
maar ben benieuwd wat er vanavond wel en niet werkt als ik thuis kom.

• Katwijck1
  • Laatst online: 08-09 13:52

Katwijck1

So little time to spend

Een vraag over dat dhcp systeem van Demon...

Merk je dit ook als je aan het internetten ben of iets aan het downloaden ?

Bedoel, krijg je dan even een disconnect of een foutmelding...

Ben nu sinds dinsdag online maar heb nog nix gedownd.. (server moet nog worden aangepast)

Exploring the island of Tsushima

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:14

Wallie

Herr

Katwijck1 schreef op 27 november 2003 @ 09:04:

Ben nu sinds dinsdag online maar heb nog nix gedownd.. (server moet nog worden aangepast)
Nope, merk je niks van.

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

• Weerz
Verwijderd schreef op 27 november 2003 @ 09:01:
[...]

nou dat is dan weer iets maareh, ik ben vanaf zondag opgeleverd en kon zondag al geen verbinding krijgen, eigenlijk al sinds vrijdag, toen heb ik mijn modem opgehaald, maar dat telt natuurlijk niet omdat de lijn nog niet opgeleverd was.
maar ben benieuwd wat er vanavond wel en niet werkt als ik thuis kom.
Branden alle lampjes van je modem,want ik ben maandag opgeleverd! En gister kreeg ik pas de modem. Maar alle lampjes branden wel maar als ik connectie wil maken om dat mac adress te registreren doet ie het niet. en kan wel in de modem komen. Of is het als je die ip problemen hebt dat sommige lampjes niet branden :?

offtopic:
op dit soort dingen ben ik een echte NOOB

[ Voor 5% gewijzigd door Weerz op 27-11-2003 09:18 ]

• Katwijck1
  • Laatst online: 08-09 13:52

Katwijck1

So little time to spend

Wallie schreef op 27 november 2003 @ 09:12:
[...]

Nope, merk je niks van.
Daz mooi :)

Exploring the island of Tsushima

• eX0duS
Racemol schreef op 26 november 2003 @ 18:50:
[...]

[afbeelding]

edit:

ik weet overigens niet zeker of deze instelling alleen voor de remote kant (WAN) is of ook voor de LAN kant. Maar er zal vast wel een instelling zijn om ook voor intern het poortnummer te veranderen. lees edit2

edit2:

ff goed mijn eigen screenshot bekeken.. op deze pagina kan je dus voor zowel remote als lokaal instellen. Ik zou alles op LAN only zetten en de poort 80 veranderen naar 81
dan moet het wel werken
Dat werkt dus ook al niet, heb hem op poort 666 en 1337 staan, zelfs al zet ik de web interface uit dan werkt het nog niet, dus ik denk dat het niet aan het modem ligt, alhoewel ik het wel een beetje vaag vind.

Verwijderd

Weerz schreef op 27 november 2003 @ 09:15:
[...]

Branden alle lampjes van je modem,want ik ben maandag opgeleverd! En gister kreeg ik pas de modem. Maar alle lampjes branden wel maar als ik connectie wil maken om dat mac adress te registreren doet ie het niet. en kan wel in de modem komen. Of is het als je die ip problemen hebt dat sommige lampjes niet branden :?

offtopic:
Alle lampjes die moeten branden, branden ook, heb maandag al met support gebeld, en daar zei men dat het een probleem bij bbned was en dat het 3 tot 5 werkdagen zou duren voor het opgelost zou zijn.
morgen is de 5e werkdag, maar ik weet niet of het dan ook wel opgelost is...
we zullen zien

• Racemol
eX0duS schreef op 27 november 2003 @ 10:05:
Dat werkt dus ook al niet, heb hem op poort 666 en 1337 staan, zelfs al zet ik de web interface uit dan werkt het nog niet, dus ik denk dat het niet aan het modem ligt, alhoewel ik het wel een beetje vaag vind.
Wat krijg je te zien dan als je je domein naam in je browser intypt?

• Weerz
Verwijderd schreef op 27 november 2003 @ 10:46:
[...]

Alle lampjes die moeten branden, branden ook, heb maandag al met support gebeld, en daar zei men dat het een probleem bij bbned was en dat het 3 tot 5 werkdagen zou duren voor het opgelost zou zijn.
morgen is de 5e werkdag, maar ik weet niet of het dan ook wel opgelost is...
we zullen zien
Hahahahaha dat is mooi dan >:)
Ik had gister de modem ontvangen (3e x want de rest waren ze kwijt) en het werkte maar niet met wireless en op de gewone lan ook niet. Dus ik echt alles overhoop gehaald en nog niet flink zitten schelden, kom je erachter dat dit het probleem is fijn. 8)7

• cjdijk

cjdijk

Katwijck1 schreef op 27 november 2003 @ 09:04:

Als je een download hebt aanstaan van 16:12 uur (avi'tje van 700MB), geen probleem.
Als je een webserver hebt draaien en iemand download van jou 2:26 uur (avi'tje van 700MB), geen probleem.
Beide hier getest, jammer dat er nog zoveel KPN adsl gebruikers zijn overal,
dan was het wel een goede alternatieve P2P manier.
Nu is het niet helemaal eerlijk, downloaden van iemand met Demon=2:26 uur,
downloaden van iemand met Xs4All=16:12 uur. :(
En dat terwijl ik niet boven de 80 KiloByte per seconde kom met mijn upload. :P

• eX0duS
Racemol schreef op 27 november 2003 @ 10:50:
[...]

Wat krijg je te zien dan als je je domein naam in je browser intypt?
"The page cannot be displayed" het bekende verhaal. ;)
www.dutch-ix.nl bij jullie doet hij het wel gewoon, ik kan maar niet vinden waarom het hier niet werkt, op intern ip werkt het trouwens wel.

• jagermeister

jagermeister

Weerz schreef op 27 november 2003 @ 09:15:
[...]

offtopic:
Heb jij ook een IP adres dat afwijkt van de range waarin Demon zit. Ik heb wel brandende lampjes, maar een ipconfig wijst uit dat ik een ip heb beginnende met 169 wat niet juist schijnt te zijn. Probleem is dan ook dat ik wel uitgaand verkeer zie, maar geen inkomend. Hoop dat ze snel die IP's toe gaan wijzen, want ik wordt een beetje moe van het wachten op Demon. Vanaf 1 oktober is niet nix.

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-09 17:57
Haha, je zegt het, en het staat er ook, modem wordt vandaag verzonden, dat is
dus heel mooi, kan ik vrijdag bij het postkantoor halen, en gelijk een heel weekend
genieten van de 8mbit demon verbinding (mits ik online kom, is ook nog maar de
vraag), gezien alle toch wel negatieve reacties.

Trouwens, valt me op dat wel veel mensen in het MIDDEN, WESTEN en ZUIDEN van
het land last hebben van de storingen, maar in het noorden schijnt het mee te
vallen. Daar zijn wellicht ook minder aanvragen omdat er simpelweg minder mensen
wonen. Winschoten, daar waar ik woon heeft niet meer dan 19.000 inwoners :)

Mijn YouTube Channel

• Weerz
jagermeister1 schreef op 27 november 2003 @ 11:28:
[...]

Heb jij ook een IP adres dat afwijkt van de range waarin Demon zit. Ik heb wel brandende lampjes, maar een ipconfig wijst uit dat ik een ip heb beginnende met 169 wat niet juist schijnt te zijn. Probleem is dan ook dat ik wel uitgaand verkeer zie, maar geen inkomend. Hoop dat ze snel die IP's toe gaan wijzen, want ik wordt een beetje moe van het wachten op Demon. Vanaf 1 oktober is niet nix.
Beginnend met 169 is volgens mij dat je helemaal geen ip hebt dat is het standaard ip dat gegeven wordt bij geen verbinding. ;)

Correct me if i'm wrong.

• Nikooos
  • Laatst online: 11-06 17:10

Nikooos

huizenlol.nl

Weerz schreef op 27 november 2003 @ 11:46:
[...]

Beginnend met 169 is volgens mij dat je helemaal geen ip hebt dat is het standaard ip dat gegeven wordt bij geen verbinding. ;)

Correct me if i'm wrong.
bij mij branden alle lampjes

Huizenlol.nl - Lol met huizen

• Klovan
  • Laatst online: 29-08 22:37
Weerz schreef op 27 november 2003 @ 11:46:
[...]

Correct me if i'm wrong.
Je krijg 169-IP als jouw netwerkkaart geen IP kan krijgen van de DHCP-server. Het heeft ook wel automatisch persoonlijk adres. Als je zo'n adres krijgt kan je doorgaans niet op het netwerk komen/Internetten!

• eX0duS
Klovan schreef op 27 november 2003 @ 12:20:
[...]

Je krijg 169-IP als jouw netwerkkaart geen IP kan krijgen van de DHCP-server. Het heeft ook wel automatisch persoonlijk adres. Als je zo'n adres krijgt kan je doorgaans niet op het netwerk komen/Internetten!
IPIPA heet dat dacht ik.
Overigens heb je dan met WindowsXP wel een netwerk, stel er is geen DHCP server, maar je hebt wel een aantal PC"s in een netwerk hangen, dan krijgen die gewoon een random 169 adres en hebben ze samen toch een netwerk.

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-09 17:33
eX0duS schreef op 27 november 2003 @ 11:13:
[...]

"The page cannot be displayed" het bekende verhaal. ;)
www.dutch-ix.nl bij jullie doet hij het wel gewoon, ik kan maar niet vinden waarom het hier niet werkt, op intern ip werkt het trouwens wel.
Stel de demon proxy server in je browser in en het is opgelost (http://www.demon.nl/support/inbelverbinding/proxy.html)

• eX0duS
Mark schreef op 27 november 2003 @ 12:29:
[...]

Stel de demon proxy server in je browser in en het is opgelost (http://www.demon.nl/support/inbelverbinding/proxy.html)
Idd, het werkt wel. :)
Maar nu internet ik dus met een proxy of niet? Heeft dat geen nadelen op de snelheid etc?

• Titanicfanatic
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-09 20:52
Vreemd: mijn modem is gisteren verstuurd, maar het Track&Trace nummer geeft geen zendingen gevonden. Zit er iemand op een sorteercentrum modems achterover te drukken ofzo?

• Klovan
  • Laatst online: 29-08 22:37
eX0duS schreef op 27 november 2003 @ 12:32:
[...]

Maar nu internet ik dus met een proxy of niet? Heeft dat geen nadelen op de snelheid etc?
kan wel langzamer zijn ja..maar soms ook sneller, als de pagina uit de cache van de proxy gehaald kan worden. Want ipv dat de browser het direct ophaalt bij de site, zit er nog een schakel tussen, de proxy. Maar zolang de proxy het niet al te druk heeft, zal het wel meevallen!

• Mark
eX0duS schreef op 27 november 2003 @ 12:32:
[...]

Natuurlijk zal het langzamer zijn als dat je hem direct intern benadert, al het verkeer moet immers eerst over jou upload naar de proxyserver en dan terug naar jou PC.
Wil je wel de interne snelheid hebben, gooi dan je domeinnaam + lokaal ip adres in je host file en je kunt hem ook benaderen op basis van de domeinnaam.

• Mark
[dubbelpost].

[ Voor 96% gewijzigd door Mark op 27-11-2003 12:41 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.