Demon biedt nieuwe ADSL-producten voor consumenten #7

Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste
Acties:
  • 2.312 views sinds 30-01-2008

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 15:30
En toch zou ik met die proxy niet tevrden zijn. Het is meer een workaround dan een oplosssing. Ik zou toch nog ff verder zoeken hoe het nou komt

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 04:00
Mark schreef op 27 november 2003 @ 12:41:
[...]

Natuurlijk zal het langzamer zijn als dat je hem direct intern benadert, al het verkeer moet immers eerst over jou upload naar de proxyserver en dan terug naar jou PC.
Wil je wel de interne snelheid hebben, gooi dan je domeinnaam + lokaal ip adres in je host file en je kunt hem ook benaderen op basis van de domeinnaam.
Thanx, dat werkt dus ook. :)
Alleen moet ik voor elk domein apart vermelden.
Dus www.dutch-ix.nl en dan weer een nieuwe regel met dutch-ix.nl en als ik subdomeinen heb moeten die er ook in.

Maar goed, het werkt nu wel. :)

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-09 17:33
Racemol schreef op 27 november 2003 @ 12:42:
En toch zou ik met die proxy niet tevrden zijn. Het is meer een workaround dan een oplosssing. Ik zou toch nog ff verder zoeken hoe het nou komt
Ik heb zo'n vermoeden dat ex0dus zijn Zyxel in de router stand heeft draaien. Dit heeft als nadeel dat de Zyxel verkeer vanaf zijn PC altijd zal zien als intern verkeer en dus ook netjes de web interface zal voorschotelen. Mocht het mogelijk zijn om die webinterface op een andere poort te zetten dan heb je weer een grote kans dat het verkeer ge-NAT word en dankzij de megabrakke NAT implementaties van el-cheapo routers komt het dan nooit meer terug op je intern netwerk.
Voor dit soort problemen zijn er maar een paar oplossingen:
- Proxy server gebruiken van je provider
- Host file op je PC
- Eigen DNS draaien waar je zelf de interne zone's nogmaals inzet

• eX0duS
Is idd als router ingsteld.
Maar ik heb het probleem al redelijk opgelost door die hosts file in te stellen en mocht dat niet goed lukken kan ik altijd de proxy nog gebruiken; want ik moet zeggen, die proxy is tot nu toe echt niet langzamer als gewoon normaal internetten zonder proxy.

Dus bedankt allemaal. ;)

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-09 17:57
Titanicfanatic schreef op 27 november 2003 @ 12:34:
Vreemd: mijn modem is gisteren verstuurd, maar het Track&Trace nummer geeft geen zendingen gevonden. Zit er iemand op een sorteercentrum modems achterover te drukken ofzo?
Heb je em vandaag dan nog niet ontvangen, want mijn modem zal vandaag verzonden worden volgens DSL-Express. We moeten dit maar eens even in de peiling houden, hoe dat nu precies loopt met de track en trace.

Mijn YouTube Channel

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 15:30
Mark schreef op 27 november 2003 @ 13:03:
[...]

Ik heb zo'n vermoeden dat ex0dus zijn Zyxel in de router stand heeft draaien. Dit heeft als nadeel dat de Zyxel verkeer vanaf zijn PC altijd zal zien als intern verkeer en dus ook netjes de web interface zal voorschotelen. Mocht het mogelijk zijn om die webinterface op een andere poort te zetten dan heb je weer een grote kans dat het verkeer ge-NAT word en dankzij de megabrakke NAT implementaties van el-cheapo routers komt het dan nooit meer terug op je intern netwerk.
Voor dit soort problemen zijn er maar een paar oplossingen:
- Proxy server gebruiken van je provider
- Host file op je PC
- Eigen DNS draaien waar je zelf de interne zone's nogmaals inzet
Dat zou inderdaad verklaren waarom hij page not found (oid) krijgt. Ik heb er zelf eigenlijk nog nooit problemen mee gehad. Ik heb dan wel een draytek vigor 2200E maar dat is ook niet echt een hi-tec dingetje.
eX0duS schreef op 27 november 2003 @ 13:07:
Is idd als router ingsteld.
Maar ik heb het probleem al redelijk opgelost door die hosts file in te stellen en mocht dat niet goed lukken kan ik altijd de proxy nog gebruiken; want ik moet zeggen, die proxy is tot nu toe echt niet langzamer als gewoon normaal internetten zonder proxy.

Dus bedankt allemaal. ;)
Via de proxy zal natuurlijk wel veel langzamer zijn. Zoals Mark al zei, je vraagt dan je interne pagina op via de proxy, je zal dus eerst verbinding naar de proxy maken en dan de proxy weer naar jou pc. Dus je bent dan afhankelijk van jouw eigen upload snelheid. Maar als je het intern opvraagt gaat het met de snelheid van je interne netwerk, veel sneller dus.

Maargoed het werkt..
Snowwie schreef op 27 november 2003 @ 13:11:
Heb je em vandaag dan nog niet ontvangen, want mijn modem zal vandaag verzonden worden volgens DSL-Express. We moeten dit maar eens even in de peiling houden, hoe dat nu precies loopt met de track en trace.
Als ik jou was zou ik helemaal niks in de peiling houden. Dat track&trace werkt 9 van de 10 keer niet. Veel mensen zitten zich nu druk te maken omdat hun pakketje niet op die website verschijnt, en dat is dus nergens voor nodig. Hij zal vandaag of morgen wel afgeleverd worden. (Bij mij duurde het 2 dagen)

[ Voor 16% gewijzigd door Racemol op 27-11-2003 13:21 ]

• Anus Cocainus
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-10-2024

Anus Cocainus

Wrong hole fool!!!

Net alvast het pakketje aangesloten, aangezien de verbinding het vaak al doet voordat je het mailtje van demon binnen is.
Het lampje 'DSL' op mijn modem brand niet, wil dit zeggen dat ik gewoon moet wachten, omdat mijn lijn nog niet is opgeleverd?

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:31
zijn er inmiddels nog veel mensen met problemen van bbned aangezien ik 8mbit wil / krijg na veel zeuren een veel gezeik met casema

en dan moet het natuurlijk niet zo zijn zoals met casema waar ik inmiddels al 5 weken lang elke dag over zeik, kheb haar net waar kunnen maken dat demon vele malen beter is

maar aangezien ik hier best veel berichten lees over dat mensen problemen hebben met bbned was mijn vraag of dat nog steeds zo is, kmoet namelijk niet weer gezeik krijgen met een inet providere

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

• delorean7
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 19:25

delorean7

Let's take the Aston toni

De problemen blijven aanhouden voor ons Demon (8/1 Mbit - NRP 16) de verbinding is weer tijdenlang niet te handhaven. De router krijgt weliswaar een IP maar geen enkele client krijgt internet en dan is het probleem weer een tijdlang opgelost, totdat er weer fervent gesurfd en emailed wordt waarna de verbinding weer plat gaat. Heb nu geprobeert als modem met de server die hiervoor al 2 jaar dienst deed met UvA DSL en ook als router waarbij de server uitstaat, met dezelfde uitkomst: brak internet.

Ik heb inmiddels UvA maar weer aangesloten, vele malen responsiever en down snelheden sustained 220 K/s ipv wapperend tussen de 50 en 300. Alleen de upload van Demon scheen vrij stabiel te zijn.

Volgende week laastste kans voor Demon anders donder ik dat modem en hun abbo er linea recta weer uit.

De tijd dat dit allemaal weer kost.... Z.O.N.D.E.

• Oele_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-09-2023
cjdijk schreef op 27 november 2003 @ 06:19:
Mezelf meegerekend heb ik 4 personen aangemeld,
waarvan 2 opgeleverd, 2 in behandeling waarbij status opvragen niet lukt:
Aanvraag:24148 (bedenhaan.demon.nl) bevestigd/geaccepteerd???
Aanvraag:26438 (bvdbrink.demon.nl) afkoelperiode

Na invoeren systeemnaam en paswoord kies ik voor status opvragen, daarna deze melding:
Er is geen (lopende) DSL Express order bekend voor de opgegeven systeemnaam. 8)7
Vreemd, bij mij doet het statusoverzicht bij beide orders het gewoon. Weet je zeker dat je hetzelfde nu nog krijgt?

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Mark schreef op 27 november 2003 @ 12:41:
[...]

Natuurlijk zal het langzamer zijn als dat je hem direct intern benadert, al het verkeer moet immers eerst over jou upload naar de proxyserver en dan terug naar jou PC.
Wil je wel de interne snelheid hebben, gooi dan je domeinnaam + lokaal ip adres in je host file en je kunt hem ook benaderen op basis van de domeinnaam.
begrijp ik het dus goed dat demon met een proxy server gaat werken ?

Verwijderd

Ondertussen begin ik flink te balen dat ik voor Demon en BBned heb gekozen, en ben de algemene voorwaarden eens goed gaan lezen.
Afgelopen zondag is mijn verbinding opgeleverd volgens de e-mail die ik heb gekregen die dag.
echter, ik kan nu nog steeds niet internetten via de adsl verbinding.

nu ben ik gestuit op artikel 11.2 waarin gesproken wordt over een overmachtstoestend, betreft dit een overmachtstoestand? naar mijn mening wel, demon is afhankelijk van bbned en die kunnen mij blijkbaar geen verbinding geven, dit is voor demon overmacht.
misschien kan iemand hier zijn/haar mening over geven, ik ben nu namelijk in het stadium beland dat ik niet meer zeker weet of ik nog wel verder wil met demon, 1 december a.s. wacht ik namelijk al 2 maand op mijn verbinding via hun.
indien dit inderdaad overmacht is dan ben ik gerechtigd de overeenkomst na 14 dagen te beindigen.

• Weerz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 22:18
Vraagje,
Hoe weet je nou of je wel/of niet bij het probleem hoort die demon nu heeft.
Kan je het beste gewoon bellen of wat....... :?

Instagram | Flickr | Nikon D500 -> Sigma Art 18-35MM F/1.8 | NIKKOR AF-S 50MM F/1.8G | TAMRON 70-200MM G2 F2.8 | TAMRON 150-600MM G2 F/5-6.3

Verwijderd

Vanmorgen m'n ZyXel aangesloten, ip aangemeld e.d. Zie ik vervolgens in mijn modem: downstream speed 640 kbps, upstream speed 128 kbps :( Niet echt de 2-8Mbit die ik aangevraagd heb.

Support kan echter niets doen zeggen ze aangezien de lijn nog niet officieel is opgeleverd door BBNed, maar mijn account bestaat al en ik heb al dsl 9al is het niet echt de juiste snelheid). Eerder dan dan de lijn officieel is opgeleverd kon/wilde de supportmedewerker niets doen.

Zijn er meer mensen die dit ook hebben/hadden? Ik weet bijna zeker dat als ik een mailtje van de oplevering krijg, dat ik dan weer moet bellen. En hoe snel kan het dan geregeld zijn?

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:58

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Verwijderd schreef op 27 november 2003 @ 17:48:
Ondertussen begin ik flink te balen dat ik voor Demon en BBned heb gekozen, en ben de algemene voorwaarden eens goed gaan lezen.
Afgelopen zondag is mijn verbinding opgeleverd volgens de e-mail die ik heb gekregen die dag.

nu ben ik gestuit op artikel 11.2 waarin gesproken wordt over een overmachtstoestend, betreft dit een overmachtstoestand? naar mijn mening wel, demon is afhankelijk van bbned en die kunnen mij blijkbaar geen verbinding geven, dit is voor demon overmacht.
misschien kan iemand hier zijn/haar mening over geven, ik ben nu namelijk in het stadium beland dat ik niet meer zeker weet of ik nog wel verder wil met demon, 1 december a.s. wacht ik namelijk al 2 maand op mijn verbinding via hun.
indien dit inderdaad overmacht is dan ben ik gerechtigd de overeenkomst na 14 dagen te beindigen.
Wellicht kan je toch nog even wachten. Ik neem aan dat je ook geen abonnement hoeft te betalen zolang je niet aangesloten bent. Heb je al een supervisor ofzo gesproken eigenlijk?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 08:26

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Oele_ schreef op 27 november 2003 @ 17:05:
[...]

Vreemd, bij mij doet het statusoverzicht bij beide orders het gewoon. Weet je zeker dat je hetzelfde nu nog krijgt?
Ik ben er al achter. :)
Ik werk altijd met favorieten, ga niet weet ik hoeveel keer klikken,
als ik gewoon direct naar de login pagina kan. :P
Deze link heb ik nu ongeveer 2 maanden in gebruik:
https://services.nl.demon...Name=Mijn%20DSL%20Express
Hij doet het prima, alleen kom je uiteindelijk op deze pagina uit:
https://services.nl.demon...hSt/XCJ-ShSt-02-Show.php4
Met daarop dus die foutmelding:
Er is geen (lopende) DSL Express order bekend voor de opgegeven systeemnaam. :?

Nu ben ik een keer helemaal overnieuw begonnen met www.demon.nl
Dan kom ik bij het inloggen op deze pagina:
https://services.nl.demon.net/service/
Dan kom ik uiteindelijk hier:
https://services.nl.demon...hSt/XCJ-ShSt-02-Show.php4
Dan gaat het wel goed. :)
Soms kan het wel eens gebeuren dat je zo erg efficient wil werken,
dat er iets fout gaat, terwijl ieder ander persoon dat niet heeft,
omdat de rest allemaal braaf 5 keer extra klikt. 8)7

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-02 22:42
Verwijderd schreef op 27 november 2003 @ 18:57:
Vanmorgen m'n ZyXel aangesloten, ip aangemeld e.d. Zie ik vervolgens in mijn modem: downstream speed 640 kbps, upstream speed 128 kbps :( Niet echt de 2-8Mbit die ik aangevraagd heb.

Support kan echter niets doen zeggen ze aangezien de lijn nog niet officieel is opgeleverd door BBNed, maar mijn account bestaat al en ik heb al dsl 9al is het niet echt de juiste snelheid). Eerder dan dan de lijn officieel is opgeleverd kon/wilde de supportmedewerker niets doen.

Zijn er meer mensen die dit ook hebben/hadden? Ik weet bijna zeker dat als ik een mailtje van de oplevering krijg, dat ik dan weer moet bellen. En hoe snel kan het dan geregeld zijn?
De snelheden van het 2-8 Mbit abbo worden ook niet gegarandeerd, er zijn meer factoren die jou snelheid bepalen waar Demon of Bbned niets aan kunnen doen.

• Thunder
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
mlevd schreef op 27 november 2003 @ 19:14:
[...]

De snelheden van het 2-8 Mbit abbo worden ook niet gegarandeerd, er zijn meer factoren die jou snelheid bepalen waar Demon of Bbned niets aan kunnen doen.
2mbit en 512kbit worden gegarandeerd, hij haalt 640kbit en 128kbit ;)

• Terrestra
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-08 11:17
Misschien een domme vraag maar de utp kabel die tussen de modem en je ethernetkaart ( pc ) zit moet dat straight of cross zijn ??

Use my referral link https://platinum.crypto.com/r/d6feas9zfq to sign up for Crypto.com and we both get $50 USD :)

• mlevd
Thunder schreef op 27 november 2003 @ 19:17:
[...]

2mbit en 512kbit worden gegarandeerd, hij haalt 640kbit en 128kbit ;)
Eeuuhh, ja daar heb je idd gelijk in. :)

• Weerz
fijn hoor net dat de werkzaamheden niet op de 27e meer zijn, maar veschoven naar de 28e. lekker :X

Instagram | Flickr | Nikon D500 -> Sigma Art 18-35MM F/1.8 | NIKKOR AF-S 50MM F/1.8G | TAMRON 70-200MM G2 F2.8 | TAMRON 150-600MM G2 F/5-6.3

Verwijderd

zal het helpen om mijn snelheid te verhogen als ik mijn zyxel modem's firewire update ?

ik kom niet hoger dan 1mbit - 2mbit heb al een maand 8mbit abbo ....dit vind ik nogal brak heb ook al 4x gebeld met demon maar die kunnen me niet echt helpen. ik heb nog NOOIT een hoegere snelheid gehad dan 2mbit.

bekabelling zit perfect. zit 2000meter van de centrale daar zal het dus ook niet aan liggen ... :'(

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2003 19:43 . Reden: typo ]

• Microkid

Microkid

Smile

effe een vraagje: op de site van Demon staat dat je de status ook kan opvragen via status@info.demon.nl met een finger client. Aangezien ik zo'n proggie nog nooit gebruikt heb weet ik niet wat ik moet gebruiken. Iemand een suggestie voor een goed programma die dit kan?

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• garp
  • Laatst online: 03-06 13:25
Open een command prompt op je 2000/XP machine en tik in;

finger status@info.demon.nl

Zie de output.

• Microkid

Microkid

Smile

Garp schreef op 27 november 2003 @ 20:27:
Open een command prompt op je 2000/XP machine en tik in;

finger status@info.demon.nl

Zie de output.
Connection refused.

LOL!!

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-09 17:33
Microkid schreef op 27 november 2003 @ 21:03:
[...]

Connection refused.

LOL!!
code:
1
2
3
4
5
mark@trident:~$ finger motd@info.demon.nl
[kronos.server.nl.demon.net]
27-11 19:45
 Deel bbned DSL klanten heeft verbindingsproblemen -- finger status@info.demon.nl
mark@trident:~$

Bij mij doet hij het wel gewoon (finger status@info.demon.nl doet het ook, geeft alleen een berg output).

[ Voor 8% gewijzigd door Mark op 27-11-2003 21:15 ]

Verwijderd

Ik hoor net dat Demon je lijncapaciteit afknijpt tot aan de officiele oplevering.

• boswandeling
  • Laatst online: 10:07
Verwijderd schreef op 27 november 2003 @ 21:17:
Ik hoor net dat Demon je lijncapaciteit afknijpt tot aan de officiele oplevering.
Wat een toeval ik wil net Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakzone.nl/mik/files/demon.jpg posten om te vragen of er iemand al meer van wist, op je bericht eerder werd niet echt antwoord gegeven, dus wilde ik dit topic openen. Maar nu weet ik waar ik zo sloom ben ;) geknepen tot de oplevering.

Verwijderd

KPN gaat snelheid ADSL wederom verhogen

nieuws: KPN gaat snelheid ADSL wederom verhogen
Opnieuw verhoging download kpn adsl!

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2003 21:58 ]

• delorean7

delorean7

Nou ja wees er maar blij mee, wordt je zo niet meer geknepen ligt je verbinding 8 uit 10 keer uit... Ik ga een weekje terug naar UvA DSL zolang ik het heb liggen en volgende week Demon nog maar eens beoordelen. En als het dan nog steeds zo brak is meteen weer terug naar UvA ;)

Naast alle storingen viel het me ook op dat Demon nogal trots lijkt te zijn op zekere technische gegevens over hun net: 1x Gbit 2x100 Mbit naar London ofzo zag ik langskomen ergens. Ik weet niet hoor, maar ben je niet beter af met lijnen van KPN langs die routes? Lijkt me dat KPN heel wat dikkere lijnen heeft liggen naar alle aanknopingspunten met andere landen/continenten.

Een ding weet ik wel, mijn Uva DSL met een directe Gbit connectie in D'Haag als eerste melding van 'tracert' werkt vele malens 'soepeler' en geeft snellere respons op webclicks dan de NRP 16 waarop ik gestrand was. Ik heb dit verder nog niet vergeleken met een spelletje maar ik gok dat de lage pings van UvA het winnen van het geplaagde Demon net. Komt bij dat de snelheden van UvA altijd maximaal gehaald worden (2/786 dus niet zo snel maar toch), waardoor ik gemiddeld met UvA altijd sneller ben dan met een wapperende verbinding tot 300-350 K/s bij Demon.

Just my 2 cents...

[ Voor 4% gewijzigd door delorean7 op 27-11-2003 21:50 ]

• Microkid

Microkid

Smile

Zal BBned leuk vinden. Eind december wordt (hoop ik) m'n 512/256 geupgrade naar 1024/512. Wellicht kunnen ze het beter meteen upgraden naar 2048/1024 :)

Verwijderd

Microkid schreef op 27 november 2003 @ 21:50:
[...]

Zal BBned leuk vinden. Eind december wordt (hoop ik) m'n 512/256 geupgrade naar 1024/512. Wellicht kunnen ze het beter meteen upgraden naar 2048/1024 :)
Hoop ook dat ze meteen door-upgraden, anders ben ik voor niks (behalve beetje meer upload) weggegaan bij XS4all.....
Kennelijk kijken ze wel naar het aantal vertrokken klanten in de afgelopen maanden...

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Zal mij benieuwen of ze nog meegaan. Vooral ook de ISP's. Ze hebben al genoeg moeite om de laatste update door te voeren en dat brengt al aardig wat problemen met zich mee. Kan zijn dat een provider als demon er voor kiest om niet te upgraden.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• Gulpener
  • Laatst online: 22-08-2024

Gulpener

zelluf!

ook BBned zal vroeg of laat weer moeten upgraden.. dus waarom niet de concurrentie die eene stap voor blijven en dat lekker nu doen:)

maar goed... eerlijk gezegd denk ik niet dat ze het dat zullen doen... deze upgrade laat al *lang* op zich wachten... :(

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

het is allemaal leuk dat de koperboeren de fysieke lijn gaan updaten, maar het zijn de ISP's die de kosten dragen wat betreft verbruik. Vandaar vraag ik me af hoelang ISP's nog meegaan in de spelletje tussen BBnet en KPN.

Natuurlijk moeten ze tot een zeker hoogte wel mee, anders kost het ze op lange termijn de kop, maar ik verwacht op deze wijze toch zeker een shakedown in ADSL land.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Verwijderd

Microkid schreef op 27 november 2003 @ 18:59:
[...]

Wellicht kan je toch nog even wachten. Ik neem aan dat je ook geen abonnement hoeft te betalen zolang je niet aangesloten bent. Heb je al een supervisor ofzo gesproken eigenlijk?
ik heb kontakt gehad over het abbonementsgeld dat zou gewoon betaald moeten worden en dan kan ik later restitutie aan vragen.. lekker klantvriendelijk...
en nee die supervisor die heb ik niet gesproken maar ik denk dat ie hetzelfde zegt, meneer het ligt bij bbned we kunnen daar niks aan doen...

• MXL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-09 23:49

MXL

Terrestra schreef op 27 november 2003 @ 19:18:
Misschien een domme vraag maar de utp kabel die tussen de modem en je ethernetkaart ( pc ) zit moet dat straight of cross zijn ??
Bij het zyxel modem moet het een cross zijn, deze is meegeleverd, bij een alcatel speedtouch of thomsen 510 moet het een straight kabel zijn

Powered by Solarfrontier 3060 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlevd
MXL schreef op 27 november 2003 @ 23:46:
[...]

Bij het zyxel modem moet het een cross zijn, deze is meegeleverd, bij een alcatel speedtouch of thomsen 510 moet het een straight kabel zijn
Er zit bij mij toch echt een gewone straight tussen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mlevd schreef op 28 november 2003 @ 00:00:
[...]

hehe bij mij ook :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delorean7

delorean7

[...]

Bij mij ook maar dan wel naar een hubje, kortom het lijkt niet uit te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riffey#4
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-07 13:37

riffey#4

aka Beever#4

Verwijderd schreef op 27 november 2003 @ 17:48:
Ik ben ook zondag opgeleverd. Na 3 keer bellen en alles nakijken krijg ik op woensdag te horen dat BBned waarschijnlijk een fout heeft gemaakt. Dat zou in 1 % van de gevallen voorkomen.
Omdat jij precies hetzelfde beschrijft als wat ik heb denk ik toch dat er meer aan de hand is (anders zouden er op zondag 200 aansluitingen opgeleverd moeten zijn)

Ik heb momenteel nog vertrouwen in Demon, ik ga er van uit dat mijn abonnement ingaat op het moment dat ik beschik over een werkende lijn. 't Is natuurlijk mooi om te zeggen dat de lijn is opgeleverd, maar zolang ik als klant er niks mee kan (ondanks de inspanningen van de helpdesk, mijn Mac-adres komt niet in hun log voor, mijn modem staat wel te zenden en ontvangen) heb ik geen verbinding, en hebben zij geen recht om abonnement te incasseren.

Ik wacht (rustig, beheerst, beschaafd, maar met moeite en ongeduldig) af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien nog wel even leuk om te melden.

Ik had via mijn router een macadres opgevraagd dat werkte allemaal prima. Maar later had ik hem direct in mijn pc gestopt en dus weer een macadres aangevraagd.
Ik dacht namelijk dat de bbned problemen aan mij zelf lagen. Mgoe, ik zat op de nrp15 maar ben nu verplaats naar een echte turbo nrp ofzo de "10k-01.router" Alles werkte weer prima en dus ging ik het zooitje weer op de router aansluiten.

Dat gaf nogal problemen, ik kon niet in mn router komen via 192.168.1.1 ik snapte er nix van 10x resetten. Mijn pc kreeg dus ook zo'n eigen ip met 165.x ofzo. Wat bleek dat ik mijn ip handmatig op 192.168.1.100 moest instellen wou ik erin komen. Miss miscommunicatie tussen mn router en pc omdat ze allebei waren gekoppeld aan het macadres van demon. iig even via een andere pc naar www.demon.nl/macadres en dan zie je al welk(e) adress zijn gekoppeld. Dus die kan je dan handmatig in de router invoeren en werkt alles weer prima :)

Mijn "10k-01.router" bevalt zeer goed. Ik heb 2048/1024 en haal gewoon 228kb/s down en nu 89kb/s up over poort21 met 3 thread's. Analoge lijn. Nog meer mensen (uit Amsterdam Zuidoost) met die "10k-01" nrp?

& kpn ga ik echt niet nemen, alleen die zure upload al. Ze baseren hun verhoging ook alleen maar op het aantal klanten dat wegloopt. Veelste duur 8)7 En die aansluit kosten en dat zure usb modem erbij, dat zou ik ook helemaal niet willen. Modem moet juist bij de plek waar je lijn binnen komt niet bij de pc, omfg. Dan ook nog het blokken van poort 21(triest) btw een zeer onbetrouwbare bron van de verhoging. We zullen zien...... Je bent nu in ieder geval redelijk goed af met xs4all als je kijkt wat ze vroeger vroegen voor 512/128 dat is echt te erg, dan was je echt koning met chello 1536/128. Nu kan je een overstap overwegen, dat is zelfs slim want heelveel mensen hebben 3jaar lang veelste veel betaald.

Ik kan er wat van. :>

bbned _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunder
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 28 november 2003 @ 00:45: Dan ook nog het blokken van poort 21(triest)
Dat ligt bij de ISP niet bij de KPN :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Klopt, bij de Zyxel maakt het niet uit of je een straight of een cross-cable gebruikt, hij schakelt automatisch om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Laatst online: 11-09 08:26

cjdijk

Hans favoriete radiostation

EmBee schreef op 27 november 2003 @ 21:38:
[...]

Wat een toeval ik wil net [afbeelding] posten om te vragen of er iemand al meer van wist, op je bericht eerder werd niet echt antwoord gegeven, dus wilde ik dit topic openen. Maar nu weet ik waar ik zo sloom ben ;) geknepen tot de oplevering.
Had ik in ieder gavel niet.
29-10-2003 Verbinding via Alcatel Speedtouch modem.
04-11-2003 Zyxel modem van Demon ontvangen.
08-11-2003 Lijn officieel opgeleverd.
10 dagen gratis full speed (2048/1024 abbo). :)
Dat is goed nieuws.
De laatste keer dat KPN zijn snelheid ging verhogen met 25 procent,
ging BBNed zijn snelheid met 100 procent verhogen.
Dus als BBNed de beste prijs prestatie wil behouden, opnieuw verhogen,
wat dacht je van 400 procent. :D _/-\o_
Alleen de upload is nog steeds 3 keer trager bij KPN.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen zaterdag en afgelopen dinsdag ben ik naar een kennis gegaan om DSL Business Express aan te sluiten. Splittertje opgehangen en 2 groene lampjes op de Netopia en later nog een derde groene lampje erbij met de utp kabel naar de PC. (dit was dus zaterdagochtend al gefixed) So far so good :)

Maar toen gebeurde er niets. Ik kon met geen mogelijkheid het internet op. Na 3 uur klooien en 3 kwartier in de wacht gestaan te hebben maar naar huis gegaan.

Afgelopen dinsdag de 25e november nog een poging gedaan, maar zonder resultaat. :(

Met ipconfig zag ik wel demon.nl staan en een ip-nummer, ik geloof, dat dit in eerste instantie begon met 165 en dat was later meen ik 192... Ik dacht dat het een fout was ergens tussen de Netopia en de Windows XP Home gloednieuwe Aldi computer (is wel het model van de vorige aanbieding, stond al een half jaar stof te happen :)). Toen maar weer Demon gebeld en na 3 kwartier kreeg ik iemand die zei dat er een server van hun kapot was en dat er geen ip-nummer kon worden uitgegeven en dat het daarom niet werkte. Maar de zaterdag ervoor had het wel moeten werken, dan toch? of was er toen ook storing? De man van Demon zei van niet... Had ook 3 groene lampjes toen...

Anywayz, ik wil vandaag nog wel een poging gaan wagen, behalve als er mensen zijn die dinsdag ook storing hadden en die nu nog steeds problemen hebben, want dan ga ik waarschijnlijk weer voor niets. Dus, zijn er mensen die afgelopen dinsdag de 25e november een storing hadden en waarbij het nu weer werkt?

Ik heb zelf al een half jaartje Demon en ik woon daar in de buurt, maar ik heb nog nooit een storing gehad (in ieder geval ik heb het niet gemerkt), kzal wel op een andere server of centrale zitten dan? Hoe kan je zien op welke Demonserver je zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Laatst online: 10:07
Wel lache al ik look@lan start en ik geef de netwerk kaart aan waar ik Demon op hebt dan krijg ik 44 IP adressen met hostname en Computername. Ziet er niet echt leuk uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Gulpener schreef op 27 november 2003 @ 22:23:
ook BBned zal vroeg of laat weer moeten upgraden.. dus waarom niet de concurrentie die eene stap voor blijven en dat lekker nu doen:)

maar goed... eerlijk gezegd denk ik niet dat ze het dat zullen doen... deze upgrade laat al *lang* op zich wachten... :(
Voordeel is dus dat ze nog geen update hebben gedaan.
Ze zouden dat dus vandaag kunnen beslissen, in een eerdere persverklaring heeft bbned al eens gezegd de beste prijs/snelheid prestatie te willen leveren.
Dat komt door deze KPN verhoging onder druk te staan, vooral lite en basic zijn dan snel en redelijk qua prijs.
Ik gok op een snelle reactie van bbned, ze moeten wel, immers zij willen marktaandeel veroveren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:13

rally

Deyterra Consultancy

Tja... ik ben bang dat de rek er nu wel een beetje uit is hoor.

Om die snelheidsverhogingen mogelijk te maken moet er fors in apparatuur en bandbreedte worden geinvesteerd. Die moeten ook worden terugverdiend (ook door de providers) en daar is toch wel iets van een winstmarge voor nodig.

Verdere verhogingen zijn technisch niet eens mogelijk met aDSL(1) kun je maximaal 8192 down en 864 up (ontwerp grenzen... niet de fysieke grenzen). De enige mogelijkheid is dus om de prijzen te verlagen en ik denk eerlijk gezegd dat dat financieel niet haalbaar is.

Voorlopig denk ik dat de prijzenslag hier stand houd waarbij BBNed nog steeds een erg nette prijs vraagt voor de snelheden die ze leveren. Zeker de Max Abonnementen kan KPN lang niet aan tippen (overigens wil de KPN dat ook niet. KPN levert alleen produkten waar ze een garantie kan geven op de kwaliteit. Daar valt uiteraard ook wat voor te zeggen. Dat is overigens ook de reden waarom KPN "strengere" regels hanteerd m.b.t. de afstand tot de telefooncentrale e.d.).

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

riffey#4 schreef op 28 november 2003 @ 00:34:
[...]

Ik ben ook zondag opgeleverd. Na 3 keer bellen en alles nakijken krijg ik op woensdag te horen dat BBned waarschijnlijk een fout heeft gemaakt. Dat zou in 1 % van de gevallen voorkomen.
Omdat jij precies hetzelfde beschrijft als wat ik heb denk ik toch dat er meer aan de hand is (anders zouden er op zondag 200 aansluitingen opgeleverd moeten zijn)

Ik heb momenteel nog vertrouwen in Demon, ik ga er van uit dat mijn abonnement ingaat op het moment dat ik beschik over een werkende lijn. 't Is natuurlijk mooi om te zeggen dat de lijn is opgeleverd, maar zolang ik als klant er niks mee kan (ondanks de inspanningen van de helpdesk, mijn Mac-adres komt niet in hun log voor, mijn modem staat wel te zenden en ontvangen) heb ik geen verbinding, en hebben zij geen recht om abonnement te incasseren.

Ik wacht (rustig, beheerst, beschaafd, maar met moeite en ongeduldig) af.
ik geloofde ook niet dat ik 1 van de weinige kon zijn, helaas levert dit wel slechte publiciteit op, het feit dat wij er hierover posten is 1 van die bewijzen, een kennis die mij mij eergisteren kwam vragen of demon wat was heb ik mijn verhaal verteld, ik geloof dat hij nu nog even wacht..

en ik weet niet hoelang ik nog rustig, beheerst en beschaafd kan blijven. maar goed het ziet er naar uit dat ik wederom een weekend zonder internet zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
rally schreef op 28 november 2003 @ 08:07:

Voorlopig denk ik dat de prijzenslag hier stand houd waarbij BBNed nog steeds een erg nette prijs vraagt voor de snelheden die ze leveren. Zeker de Max Abonnementen kan KPN lang niet aan tippen (overigens wil de KPN dat ook niet. KPN levert alleen produkten waar ze een garantie kan geven op de kwaliteit. Daar valt uiteraard ook wat voor te zeggen. Dat is overigens ook de reden waarom KPN "strengere" regels hanteerd m.b.t. de afstand tot de telefooncentrale e.d.).
Het gaat voornamelijk wat wringen in de onderkant/middenmoot , een 2048 abo gaat dan bij xs4all 51 euro kosten, dat is goedkoper dan bij menig bbned provider.
Ik dat die groep ook best wel belangrijk is, niet iederen wil/kan een maxxx 8 abo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 november 2003 @ 22:00:
[...]

Hoop ook dat ze meteen door-upgraden, anders ben ik voor niks (behalve beetje meer upload) weggegaan bij XS4all.....
Kennelijk kijken ze wel naar het aantal vertrokken klanten in de afgelopen maanden...
yup, ben zelf ook weggegaan bij XS4ALL ,met 2Mbit zou het nu al anders zijn, zeker omdat XS4all een erg goede provider is en ik met plezier lid ben geweest vanaf sep '00. Heb eerst een brief geschreven naar XS4all met de vraag wat het plan was voor de komende maanden, daarop kreeg ik slechts een standaard blabla antwoord terug, vandaar de overstap 8Mbit verbinding van Demon. Maar goed, ik was niet van plan te verhuizen binnen een jaar, dus het zal weinig uitmaken. Als KPN de snelheden omhoog gooit zal BBNed misschien wel weer wat met de prijs gaan doen, de concurrentie is immers moordend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Terrestra schreef op 27 november 2003 @ 19:18:
Kan allebei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Ja denk het ook, ik heb dus ook die rode UTP, ik weet niet of die straight of cross is, maar ik kan hem in zowel een uplink poort als in een gewone poort van mijn switch doen, werkt allebei dus.
Zo is mijn 4 poorts switch toch een 5 poorts. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Eigenlijk zou Demon orders voor een 8mbit lijn moet blokkeren indien ze verder
dan bv 2,5 km van de centrale liggen. Die snelheden worden dan toch niet gehaald.

Resultaat ; een hoop gekanker bij de helpdesk.

* Snowwie zit gelukkig maar 1,2 km van de centrale :)

Maar eh, de Zyxel modem bevat al een ingebouwde router, maar als je nu niet
met die router wil klooien omdat je toch een relatieve leek bent (=mij), kun je
toch ook gewoon een externe router gebruiken? (Verlaagd dit overigens de snelheid :? :? )

[ Voor 33% gewijzigd door Snowwie op 28-11-2003 10:39 ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-07 16:37

Hoos

Carpe Diem...

Hoos zit tegenwoordig ook op Demon.. In den beginne.. ;) was alles toppie!

850 down en 87 up Perfect.. :P

Totdat het gezeik begon. :(

Disconnects.. packet loss..
Maar ze zijn aant rommelen met de NRP's .. Ik zit op 15 btw..
D8 dat ze die om zouden zetten maar helaas.

Zit nu te w8en totdat ze me eindelijk migreren.. Maar er is nog niets verand.

Zit tegenwoordig op :r 300 down en 80 up.. Snap er niks van! :?

Kep een 8192/1024 verbinding.. :9 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Laatst online: 07:03

Wildfire

Joy to the world!

Hoos schreef op 28 november 2003 @ 11:13:

Er staat niets meer gepland om te migreren, dat is afgerond. De enige kans die je nog hebt is dat je misschien behoort tot de NRP15 "klanten" waarbij de migratie niet goed is verlopen, dat gaan ze namelijk nog rechtzetten.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Snowwie schreef op 28 november 2003 @ 10:37:
Eigenlijk zou Demon orders voor een 8mbit lijn moet blokkeren indien ze verder
dan bv 2,5 km van de centrale liggen. Die snelheden worden dan toch niet gehaald.

Resultaat ; een hoop gekanker bij de helpdesk.

* eX0duS zit gelukkig maar 1,2 km van de centrale :)

Maar eh, de Zyxel modem bevat al een ingebouwde router, maar als je nu niet
met die router wil klooien omdat je toch een relatieve leek bent (=mij), kun je
toch ook gewoon een externe router gebruiken? (Verlaagd dit overigens de snelheid :? :? )
Ik zit er 2.3 km vanaf. :'( Maar ik haal ook 750-850 kb/sec, alleen mijn upload is niet zó geweldig, 60-80 kb/sec. Ik denk dat je met meer dan 2.5 km ook die 8 mbit wel ongeveer haalt, dus wat je zegt vind ik onzin.

[ Voor 8% gewijzigd door eX0duS op 28-11-2003 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoos

Hoos

Carpe Diem...

Wildfire schreef op 28 november 2003 @ 11:17:
[...]

Er staat niets meer gepland om te migreren, dat is afgerond. De enige kans die je nog hebt is dat je misschien behoort tot de NRP15 "klanten" waarbij de migratie niet goed is verlopen, dat gaan ze namelijk nog rechtzetten.
Hoop het niet... Die ***** NRP 15 bevalt me niets.. Is echt bagger de laatste tijd.

Welnog een vreemd detail... Kep een 2e ADSL modem ontvangen !! 8)7 8)7 :? :? :? :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Hoos schreef op 28 november 2003 @ 11:20:
[...]
Welnog een vreemd detail... Kep een 2e ADSL modem ontvangen !! 8)7 8)7 :? :? :? :? :?
:D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoos

Hoos

Carpe Diem...

Tja. .. . Mijn vraag is : Wat moet je er in hemelsnaam mee ? :?

Misschien word ik darom wel geknepen ? Ik zag hierboven dat zze worden geknepen tot de "officiele oplevering" misschien staat de status (voor die modem ) dan nog niet op opgeleverd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weerz
Ben wel benieuwd hoe lang het nou nog gaat duren....
Want het duurt nou wel een beetje lang voordat sommige mensen eindelijk een ip krijgen zodat ze ook kunnen internetten en ook mee kunnen praten over snelheden en dat soort dingen... |:(

offtopic:
Weerz wordt een beetje gek van dat chello en zou graag op zijn 8mbit lijn gaan blazen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
eX0duS schreef op 28 november 2003 @ 11:20:
[...]

Ik zit er 2.3 km vanaf. :'( Maar ik haal ook 750-850 kb/sec, alleen mijn upload is niet zó geweldig, 60-80 kb/sec. Ik denk dat je met meer dan 2.5 km ook die 8 mbit wel ongeveer haalt, dus wat je zegt vind ik onzin.
2,5 km was ook maar een indicatieve afstand, boven een bepaalde afstand zal
8mbit gewoonweg niet meer haalbaar zijn. Maar eh, die upload van jou valt toch
reuze mee 60 a 80 kb/s is heel reeel toch ?

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand enig idee wat het kost en wat de regeltjes zijn als je je abbo wilt downgraden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08 08:32
Hoos schreef op 28 november 2003 @ 11:13:
Hoos zit tegenwoordig ook op Demon.. In den beginne.. ;) was alles toppie!

850 down en 87 up Perfect.. :P

Totdat het gezeik begon. :(

Disconnects.. packet loss..
Maar ze zijn aant rommelen met de NRP's .. Ik zit op 15 btw..
D8 dat ze die om zouden zetten maar helaas.

Zit tegenwoordig op :r 300 down en 80 up.. Snap er niks van! :?

Kep een 8192/1024 verbinding.. :9 :9
Ik heb hier ook last van meestal in de ochtend of laat op de avond beginnen die problemen, Ik zit ook op NRP 15 :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoos

Hoos

Carpe Diem...

Verwijderd schreef op 28 november 2003 @ 12:14:
Heeft iemand enig idee wat het kost en wat de regeltjes zijn als je je abbo wilt downgraden ?
Helaas ... eenmaal gekozen voor een abbo... Zit je er een jaar aan vast.
Je kunt wel een duurder abbo nemen volgens mij. .

Maar goedkoper niet.

Waarom eigenlijk... Kan toch nooit snel genoeg ? :P :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben nou veel mensen die een 8mbit verbinding hebben, die afgeknepen zijn naar 2mbit? Sinds 1 week ofzo download ik niet harder dan 200k/sec (ik zit op nrp13)

Weet iemand hier meer over, of dit binnenkort weer omhoog gaat? Er wordt verder op de demon site nergens vermeld dat dit is gedaan voor een stabielere verbinding ofzo.

Zou het helpen een mailtje te sturen naar demon, zodat het weer verhoogd wordt? Ik vind het wel normaal dat ze iig laten weten waarom ze het hebben afgeknepen, want ik betaal niet voor niks voor 8mbit.

Ik snap dat ze problemen hebben met bbned, maar de enige informatie die ik zie, is dat ze een aantal klanten aan het migreren zijn, maar ondertussen wordt de rest afgeknepen. Zelfs nu het migreren beeindigd lijkt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katwijck1
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-09 13:52

Katwijck1

So little time to spend

Even een vraag m.b.t. het gebruik van nieuws groepen.

Als je news.demon.nl instelt, zit het supernews gedeelte er dan al bij ? of is dat apart van demon ?

Heb nog nooit gebruik gemaakt hiervan... ben er daardoor niet erg bekend mee. :|

Exploring the island of Tsushima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoos

Hoos

Carpe Diem...

Verwijderd schreef op 28 november 2003 @ 12:28:
Hebben nou veel mensen die een 8mbit verbinding hebben, die afgeknepen zijn naar 2mbit? Sinds 1 week ofzo download ik niet harder dan 200k/sec (ik zit op nrp13)
Same here.... ;( :( :( alleen dan op NRP 15.

Ben nog niet op de hoogte gebracht.

Aan mijn ip te zien zal ik trouwens ook niet migreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-04-2021
Katwijck1 schreef op 28 november 2003 @ 12:30:
Even een vraag m.b.t. het gebruik van nieuws groepen.

Als je news.demon.nl instelt, zit het supernews gedeelte er dan al bij ? of is dat apart van demon ?

Heb nog nooit gebruik gemaakt hiervan... ben er daardoor niet erg bekend mee. :|
Wellicht handig : http://www.demon.nl/support/nieuwsgroepen/newsintro.html :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

* curry684 maakt zich een beetje zorgen als ie dit topic leest.

Ik heb gisteravond DslExpress aangevraagd, en ivm afsluiting oude Chello-account wil ik de DSL graag rond de kerst onder de boom aantreffen. Ik heb vrijwel alleen maar levertijden van 3 weken van Demon gehoord, maar is er iemand bekend of nieuwe aansluitingen nog steeds zo snel verwerkt worden nu met al dit verhuisspektakel?

Mocht men december onmogelijk kunnen halen moet ik m'n Chello nog een maandje verlengen :Y)

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen zaterdag en afgelopen dinsdag ben ik naar een kennis gegaan om DSL Business Express aan te sluiten. Splittertje opgehangen en 2 groene lampjes op de Netopia en later nog een derde groene lampje erbij met de utp kabel naar de PC. (dit was dus zaterdagochtend al gefixed) So far so good

Maar toen gebeurde er niets. Ik kon met geen mogelijkheid het internet op. Na 3 uur klooien en 3 kwartier in de wacht gestaan te hebben maar naar huis gegaan.

Afgelopen dinsdag de 25e november nog een poging gedaan, maar zonder resultaat.

Met ipconfig zag ik wel demon.nl staan en een ip-nummer, ik geloof, dat dit in eerste instantie begon met 165 en dat was later meen ik 192... Ik dacht dat het een fout was ergens tussen de Netopia en de Windows XP Home gloednieuwe Aldi computer (is wel het model van de vorige aanbieding, stond al een half jaar stof te happen ). Toen maar weer Demon gebeld en na 3 kwartier kreeg ik iemand die zei dat er een server van hun kapot was en dat er geen ip-nummer kon worden uitgegeven en dat het daarom niet werkte. Maar de zaterdag ervoor had het wel moeten werken, dan toch? of was er toen ook storing? De man van Demon zei van niet... Had ook 3 groene lampjes toen...

Anywayz, ik wil vandaag nog wel een poging gaan wagen, behalve als er mensen zijn die dinsdag ook storing hadden en die nu nog steeds problemen hebben, want dan ga ik waarschijnlijk weer voor niets.

Dus, zijn er mensen die afgelopen dinsdag de 25e november een storing hadden en waarbij het nu weer werkt?

Kan het zijn dat ie op de beruchte NRP15 zit? Wat is NRP15 eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

curry684 schreef op 28 november 2003 @ 12:50:

Ik heb gisteravond DslExpress aangevraagd, en ivm afsluiting oude Chello-account wil ik de DSL graag rond de kerst onder de boom aantreffen. Ik heb vrijwel alleen maar levertijden van 3 weken van Demon gehoord, maar is er iemand bekend of nieuwe aansluitingen nog steeds zo snel verwerkt worden nu met al dit verhuisspektakel?

Mocht men december onmogelijk kunnen halen moet ik m'n Chello nog een maandje verlengen :Y)
ike heb 7 weken moeten wachten en toen kreeg ik een mailtje dat de lijn opgeleverd was, tot op heden (1 week later) werkt het nog niet.
samengevat: het kan momenteel dus wel eens tot 8 weken oplopen, vooral als je via BBned gaat schijnt het lang te kunnen duren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweeke
  • Niet online
curry684 schreef op 28 november 2003 @ 12:50:

Je wordt zeer waarschijnlijk aangesloten op BabyXL, mits dat beschikbaar is op je telefooncentrale. Je moet dus zien uit te vinden wat de levertijd voor BabyXL is....er zijn vast wel tweakers in dit topic die daar iets meer over kunnen vertellen.... :)

The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Tweeke schreef op 28 november 2003 @ 12:58:
[...]
Je wordt zeer waarschijnlijk aangesloten op BabyXL, mits dat beschikbaar is op je telefooncentrale. Je moet dus zien uit te vinden wat de levertijd voor BabyXL is....er zijn vast wel tweakers in dit topic die daar iets meer over kunnen vertellen.... :)
Ik zit op de telefooncentrale die recht in het centrum op het terrein van de TU Eindhoven zit, dus dat zal wel snor zitten :)

Maar hoezo neem je bij voorbaat aan dat ik BabyXL krijg, en wat is het grote verschil met BBNed?

* curry684 voelt zich even lekker noep, weet niet eens wat een NRP is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlevd
curry684 schreef op 28 november 2003 @ 13:23:
[...]

Maar hoezo neem je bij voorbaat aan dat ik BabyXL krijg, en wat is het grote verschil met BBNed?
Demon heeft aangegeven op dit moment de voorkeur te geven aan BaByXL voor nieuwe aansluitingen ivm de problemen bij BBned.

edit:

en euhh, een nrp is niets anders dan een router van BBned :P

[ Voor 11% gewijzigd door mlevd op 28-11-2003 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-09 15:51

jagermeister

Artillerie magneet :-(

Ik heb mijn modem vandaag ook ontvangen, maar helaas heb ik nog geen IP gekregen. DHCP server is onbereikbaar als ik ipconfig /renew invoer. Nu komt ie nog met dat 169.blala.bla.blablabla IP. Al met al wacht ik alweer veels te lang op een aansluiting (vanaf 1 oktober), krijg je notabene een begeleidende brief erbij met de mededeling dat het nog wel eens 3 weken kan duren voor de lijn officieel opgeleverd wordt. Ikke niet snap...Het DSL signaal is er nu toch al, waarom zo moeilijk doen.

Ik hoop dat als ik eindelijk verbinding heb dat het prima werkt allemaal, anders ben ik zo weer pleite bij Demon.

Ik heb nog een hubje staan. Kan ik die Zyxel gewoon aan de Uplink poort hangen zonder dat het nadelige gevolgen heeft voor de snelheden? Het is overigens een 10Mbit hub.

Wat is het voordeel als je je Zyxel als router instelt? Ben een n00b op dit gebied.

Edit: Als ze een IP aan mij toewijzen, merk ik dat meteen of moet ik iedere keer ipconfig /renew uitvoeren?

[ Voor 7% gewijzigd door jagermeister op 28-11-2003 13:45 ]

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlevd
Als je alleen een hub wil gebruiken moet je je modem wel als router instellen, aangezien je pc's toch een ip nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe word je modem bezorgt?
gewoon met de normale post?
of met zon busje?
want er staat bij mij

Zending in distributieproces 28-11-2003 Venray-De Hulst , bestelling

k woon in venray, dus ik dacht ik krijg hem vandaag wel, maar helaas postbode kwam weer met lege handén :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoos

Hoos

Carpe Diem...

jagermeister1 schreef op 28 november 2003 @ 13:43:
Ik heb mijn modem vandaag ook ontvangen, maar helaas heb ik nog geen IP gekregen. DHCP server is onbereikbaar als ik ipconfig /renew invoer. Nu komt ie nog met dat 169.blala.bla.blablabla IP. Al met al wacht ik alweer veels te lang op een aansluiting (vanaf 1 oktober), krijg je notabene een begeleidende brief erbij met de mededeling dat het nog wel eens 3 weken kan duren voor de lijn officieel opgeleverd wordt. Ikke niet snap...Het DSL signaal is er nu toch al, waarom zo moeilijk doen.

Ik hoop dat als ik eindelijk verbinding heb dat het prima werkt allemaal, anders ben ik zo weer pleite bij Demon.

1. Ik heb nog een hubje staan. Kan ik die Zyxel gewoon aan de Uplink poort hangen zonder dat het nadelige gevolgen heeft voor de snelheden? Het is overigens een 10Mbit hub.

2. Wat is het voordeel als je je Zyxel als router instelt? Ben een n00b op dit gebied.

Edit: Als ze een IP aan mij toewijzen, merk ik dat meteen of moet ik iedere keer ipconfig /renew uitvoeren?
1. 10 mbit maakt niet uit... tis max 8 mbit.. ;)

Ik heb de modem ook als Bridged staan en in eerste instantie werkte het ook niet.
Bij mij was het zo dat ik een cross kabel moest gebruiken. Andere werkte niet.

2. Geen server nodig

[ Voor 6% gewijzigd door Hoos op 28-11-2003 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newjersey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:46
het net m'n modem gekregen.. aangeslote en alles. Het lampje DSL knippert maar de PPoE / Act niet. Moet deze branden om het internet werkende te krijgen?

[ Voor 3% gewijzigd door Newjersey op 28-11-2003 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Newjersey schreef op 28 november 2003 @ 14:06:
het net m'n modem gekregen.. aangeslote en alles. Het lampje DSL knippert maar de PPoE / Act niet. Moet deze branden om het internet werkende te krijgen?
Misschien kun jij mijn vraag hierboven beantwoorden? :)
Aangezien jij net je modem hebt gekregen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newjersey
Verwijderd schreef op 28 november 2003 @ 14:07:
[...]

Misschien kun jij mijn vraag hierboven beantwoorden? :)
Aangezien jij net je modem hebt gekregen :D
ze kwamen hem gewoon van de TPG brengen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Newjersey schreef op 28 november 2003 @ 14:12:
[...]

ze kwamen hem gewoon van de TPG brengen :)
Ja sorry, dat TPG = gewone postbode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:01

Wokschotel

Op 6 wielen

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 november 2003 @ 14:13:
[...]

Ja sorry, dat TPG = gewone postbode?
Bij mij was het met de pakketpost, die hoeft niet gelijk te komen met de gewone post.

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 november 2003 @ 12:55:

Kan het zijn dat ie op de beruchte NRP15 zit? Wat is NRP15 eigenlijk?
Even over de beruchte NRP 15: ik ben nu sinds bijna 2 weken online met Demon via NRP 15 en ik heb nog geen disconnect of langzamere snelheid of wat dan ook gehad. Het kan dus ook goed gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Laatst online: 12:38
Newjersey schreef op 28 november 2003 @ 14:06:
Je DSL lampje moet constant aan zijn. PPoE/Act knippert op het moment dat er dataverkeer is. (Samen met het 10 Mbit lampje of 100Mbit lampje, afhankelijk van je netwerkkaart.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centauriprime
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:33
Ongelooflijk XS4ALL schuift zijn abonnementen een stukkie op.

http://www.xs4all.nl/nieu.../adsl2004_nogsneller.html

Zou Demon ook reageren?

15x330 SW38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Centauriprime schreef op 28 november 2003 @ 14:30:
Ongelooflijk XS4ALL schuift zijn abonnementen een stukkie op.

http://www.xs4all.nl/nieu.../adsl2004_nogsneller.html

Zou Demon ook reageren?
Wakker blijven joh...
Lees het draadje eens voor je post...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Blijkt volgens mijn vriendin dat er een briefje van de TPG in de bus ligt,
Grrrr, nu moet ik schijnbaar wachten tot morgen op het modem, want het
schijnt te zijn dat ik em NU nog niet kan afhalen op het postkantoor..

:( :(

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Snowwie schreef op 28 november 2003 @ 14:41:
Blijkt volgens mijn vriendin dat er een briefje van de TPG in de bus ligt,
Grrrr, nu moet ik schijnbaar wachten tot morgen op het modem, want het
schijnt te zijn dat ik em NU nog niet kan afhalen op het postkantoor..

:( :(
Mag ik vragen hoe lang je er nu op gewacht hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoos schreef op 28 november 2003 @ 12:31:
[...]

Same here.... ;( :( :( alleen dan op NRP 15.

Ben nog niet op de hoogte gebracht.

Aan mijn ip te zien zal ik trouwens ook niet migreren.
jah hier ook nrp 15 hoger dan 200kbps haal ik ook niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newjersey
Lizard schreef op 28 november 2003 @ 14:28:
[...]

Je DSL lampje moet constant aan zijn. PPoE/Act knippert op het moment dat er dataverkeer is. (Samen met het 10 Mbit lampje of 100Mbit lampje, afhankelijk van je netwerkkaart.)
het lampje van de DSL brand nu dus. Maar PPoE knippert noch brand.
dit betekend dus dat de lijn nog niet is opgeleverd?

ik krijg dus een 169.254 adres

[ Voor 5% gewijzigd door Newjersey op 28-11-2003 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
curry684 schreef op 28 november 2003 @ 14:44:
[...]

Mag ik vragen hoe lang je er nu op gewacht hebt?
Tuurlijk mag dat. :)

16 oktober ingediend
24 oktober bevestigd
22 november geaccepteerd
27 november modem verzonden
28 november briefje Tpg in de deur.
29 november : Kwijlend voor de deur liggend wachten :9 :9

[ Voor 9% gewijzigd door Snowwie op 28-11-2003 15:09 ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Snowwie schreef op 28 november 2003 @ 15:08:
[...]
Tuurlijk mag dat. :)

16 oktober ingediend
24 oktober bevestigd
22 november geaccepteerd
27 november modem verzonden
28 november briefje Tpg in de deur.
29 november : Kwijlend voor de deur liggend wachten :9 :9
Bliep hoe kunnen ze een maand over de acceptatie doen... :?

Anyway ik ga maar eens mailen, en als ze kerst niet kunnen garanderen een extra maand Chello regelen... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jagermeister1 schreef op 28 november 2003 @ 13:43:

ipconfig /renew uitvoeren?
ik heb exact hetzelfde, ook op 1 oktober aanvraag gedaan, alleen ik ontving het modem vorige week al.
zondag kreeg ik de mail dat mijn verbinding opgeleverd is, daarna heb ik dezelfde problemen gehad als hierboven.
gebeld en toen kreeg ik te horen dat het nog 3 tot 5 werkdagen kon duren, gisteren (de 4e dag gebeld, te horen gekregen dat het begin volgende week kan worden... ik weet het niet hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
curry684 schreef op 28 november 2003 @ 15:18:
[...]

Anyway ik ga maar eens mailen, en als ze kerst niet kunnen garanderen een extra maand Chello regelen... :/
Het is niet gezegd dat het bij jou ook 1 maand duurt.
Demon handeld meestal meerdere aanvragen uit dezelfde regio gelijktijdig af.
Dus als jij nu je aanvraag indiend en je bent de laatste in die regio, dan kun je heel
snel op 'geaccepteerd' staan. Dat is wat sommigen hier is overkomen, en juist die
mensen hebben geluk.

Ik woon in Winschoten waar relatief weinig aanvragen vandaan komen, dus zal
dit ook wel zo z'n invloed hebben op de orderstatus voortgang. Verwacht overigens wel een goede verbinding.

De beste hamburger bij de McDonalds moet ook even in 4 minuten gebakken worden :)

[ Voor 10% gewijzigd door Snowwie op 28-11-2003 15:28 ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bliep erg leuk :Z
Heb ik net me demon modem binnen, ikhelemaal happy wil ik aansluiten krijg ik geen kiestoon, ik bel kpn op, hebben ze me tijdelijk afgesloten! :o
Omdat ik een identiteits bewijs niet had opgestuurt, ik zeg tegen hun dat ik het wél had opgestuurt en dat ik daarna nog een brief kreeg met daarin als je het toch heb opgestuurt bel dan dit en dat nummer, ik bel dat nummer zeggen die mensen daar van kpn, oh ja dan is het in orde.
En vandaag hebben ze me afgesloten ik snel gebelt, nu kan ik nog een spoed-contract aflaten sluiten bij primafoon, dus snel maar ff doen dan.

Goed geregelt dat kpn.
Dacht dat ik kon Demon-en, maar niets zit me mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Laatst online: 11-09 22:15

TFHfony

Professional Weirdo

curry684 schreef op 28 november 2003 @ 15:18:
[...]

Die acceptatie tijd loopt nogal uiteen. Bij mij was dit met 1 dag rond (lijntest e.d.), maar je hoort ook van mensen die er ruim 4 weken op moeten wachten, dus...

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:54
Yep, ik wacht nu al vanaf 30-09 en nog niets, eindelijk 18-11 geaccepteerd, maar nog niets van een modem gezien, dus het is echt heel uiteenlopend. Heb ze maar een mailtje gestuurd, mischien dat ik dan in ieder geval iets hoor over wat er aan de hand is of zo.

Gewoon spullen

Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.