Verwijderd schreef op 29 november 2003 @ 10:11:
het is niet in deze bewoording gezegd, het standaard verhaal kreeg ik te horen, er was geen status van bbned en het probleem was dus nog niet opgelost, kon nog wel een paar werkdagen duren, gewoon wachten)
het was meer de toon waarop ik tewoord werd gestaan, ik voelde me er niet prettig bij terwijl dat bij een support afdeling wel hoort, het klonk alsof ze al de hele avond klagende mensen had gehoord, maar goed, als je dat niet wil moet je ander werk gaan doen
mmz.. wel eens op een support afdeling gewerkt ?
vermoeiend werk hoor.. vooral als er dingen mis gaan buiten je macht om is het vreselijk frustrerend.. Je wil wel.. maar je kan niet.
ik maak uit je verhaal op de bbned de problemen, werkzaamheden en stroom klanten niet aan kan, er zijn problemen, tegelijkertijd komen er een aantal nieuwe klanten, die blijken opeens geen ip adres meer te krijgen, en er moet ook nog gemigreerd worden. mijn idee is dan extra personeel aantrekken (evt tijdelijk) en alle zeilen bijzetten om de problemen op te lossen, mijn indruk nu is dat eerst het ene maar opgelost wordt, wat overigens niet schijnt te lukken, en dan de nieuwe klanten maar eens bekijken die problemen hebben.
misschien ligt hetook wel aan gebrek aan kennis, in iedergeval lukt het ze niet want gisteravond kreeg ik op het bandje te horen dat de problemen in de ochtend van vrijdag aangepakt zouden worden, (zelfs om 22:55 hoorde ik dat nog)
als demon/bbned de stroom nieuwe klanten niet aan kan, laat ze dat dan eerlijk zeggen en biedt de mogelijkheid de order te anuleren, en geef erbij aan dat door de drukte nieuwe klanten pas na 1 januari 2004 aangesloten kunnen worden, op dat moment kan een klant ten eerste kiezen om een bestaand kabelabbonement niet op te zeggen of om te kijken naar een andere adsl provider via de kpn, want dat is wat ik op dit moment het liefste zou doen, dan maar kpn, als daardoor mijn aansluiting gaat werken.
Ik denk niet dat je wil dat demon zijn support gaat uitbesteden aan een extern call center. Dan krijg je noobs aan de lijn die alleen maar procedureel werken.. oftewel: Hoe krijg je je klanten boos..
Nu snap ik wel dat je gigantisch baalt van deze situatie. Eigenlijk vind ik ook wel dat je order geannuleerd zou moeten kunnen worden, kan jij verder zoeken naar een andere provider.
Ik weet niet hoe je nu online gaat, maar je kan besluiten om voorlopig eens een week je niet met deze zooi bezig te houden. Scheelt een hoop frustratie..
Wat er waarschijnlijk aan de hand is bij demon is dat bbNed tegen de bovengrenzen aanloopt van de capacitieit die ze voor Demon hebben gereserveerd. Hierdoor moet er geklooid worden met de NRP's: klanten worden verhuisd en dat gaat niet soepel. Dit terwijl nieuwe klanten ook nog ingepast moeten worden in het bestaande netwerk.
Ik heb eens een 'leuk' verhaal gehoord van iemand van de IT afdeling van een bank: men ging oude records omzetten naar een nieuw formaat. Conversie progje gemaakt, getest en toen in produktie genomen. Dat er iets mis was werd duidelijk toen klanten gingen bellen dat ze bij de benzine pomp stonden en ineens niet meer konden pinnen.. Dan moet er ineens handmatig in de mainframe gepield worden om te checken waar wat mis is.. NIET OK !
Zulke dingen gebeuren er misschien nu ook tussen bbned en demon. Migratie progs die niet perfect zijn. MAC adres lijsten die niet compleet zijn. DHCP servers die niet up to date zijn icm de klanten die migreren.. en dit allemaal in combinatie met een grote stroom nieuwe aanvragen.
Demon gaat nu natuurlijk niet zeggen dat ze geen nieuwe aanvragen meer hoeven.. kom kom.. Ze moeten alleen wel keihard werken om de rimpels nu glad te strijken. De ergste gevallen moeten natuurlijk gecompenseerd worden, zeker als de lijn al opgeleverd is en je hebt geen ip etc. Als dit voorbij is, en dat gaat het vast wel, 't lijkt me niet structureel, dan is alles weer normaal.
Wat jij wil is transparantie.. Wat is er aan de hand, hoe is het gekomen en wat gaan ze doen. Wellicht is het beter dat bij grote ellende zoals bij jou de mogelijk geboden wordt om de hap te cancelen..