Demon biedt nieuwe ADSL-producten voor consumenten #7

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste
Acties:
  • 2.313 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k4y
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-05-2024

k4y

curry684 schreef op 28 november 2003 @ 15:18:
[...]

Bliep hoe kunnen ze een maand over de acceptatie doen... :?

Anyway ik ga maar eens mailen, en als ze kerst niet kunnen garanderen een extra maand Chello regelen... :/
moet je dit kijken:

14-10-2003 Ingediend.
22-10-2003 Verzonden.
22-10-2003 Bevestigd.

vandag 28-11-2003 en nog niks :( 8)7 5 weeken al !!!
plus nog chello abo stopt in 2 dagen 8)7 bah bah bah

weet iemand waarom durd dit soooo f****g lang ?

[ Voor 3% gewijzigd door k4y op 28-11-2003 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Laatst online: 30-08 08:32
28 nov 16:30. Vanaf vanmorgen heeft bbned weer grootschalige migraties van DSL-lijnen uitgevoerd. Dit keer zijn lijnen verhuisd die nog nooit gewerkt hebben, in de meeste gevallen lijnen van klanten die op de MAC-adrespagina de foutmelding "Could not insert MAC address" kregen. Als uw lijn nog nooit heeft gewerkt en u kreeg deze foutmelding, dan is de kans groot dat het nu wel lukt om uw lijn te activeren. Wij geloven dat de problematiek rond de NRP's bij bbned DSL-lijnen hiermee geheel is opgelost
Is dat zo...alle NRP probz zijn verholpen (heb idd weer een goede lijn...nog nix gemerkt)

[ Voor 4% gewijzigd door Chutney op 28-11-2003 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weerz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 22:18
Chutney schreef op 28 november 2003 @ 17:01:
[...]

Is dat zo...alle NRP probz zijn verholpen (heb idd weer een goede lijn...nog nix gemerkt)
Nou mijn ip is nog steeds 0.0.0.0 dus geen lijn, ben nu aan het bellen van hoe of wat.....

Instagram | Flickr | Nikon D500 -> Sigma Art 18-35MM F/1.8 | NIKKOR AF-S 50MM F/1.8G | TAMRON 70-200MM G2 F2.8 | TAMRON 150-600MM G2 F/5-6.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anus Cocainus
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-10-2024

Anus Cocainus

Wrong hole fool!!!

Heb het hele zooitje aangesloten, lijn is nog niet officieel
opgeleverd maar toch even proberen natuurlijk.
Het lampje 'DSL' op mn modem brand niet als ik de stekker erin plug...
Gewoon wachten op het mailtje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
Chutney schreef op 28 november 2003 @ 17:01:
[...]

Dat neem ik terug...zojuist weer een disconnect gehad...waaaaaaaaaah :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newjersey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:46
zo nu is mijn probleem eindelijk verholpen, nog een keer alles opnieuw aangesloten.. Daarna de modem aangesloten op me server ipv m'n laptop en kreeg een ip en alles.. nu werkt alles..

tof werk demon :P

zit btw op NRP 20 :)

[ Voor 8% gewijzigd door Newjersey op 28-11-2003 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:29
Gisteren is mijn lijn opgeleverd, dus zou je verwachten dat ik nu vanaf mijn demon lijn internet , maar helaas :(
Krijg dus geen ip adres !
Net naar de helpdesk gebeld, en die hebben een ticket aangemaakt.

Er gaan alleen packetjes naar buiten en komen niet binnen, ze zeiden dat het waarschijnlijk aan Bbned lag.

Dus dan zit ik hier met een opgeleverde lijn, met technische onderzoeken en al die zooi nog niet te internetten.

Jammer!

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-09 15:51

jagermeister

Artillerie magneet :-(

Newjersey schreef op 28 november 2003 @ 15:04:
[...]

het lampje van de DSL brand nu dus. Maar PPoE knippert noch brand.
dit betekend dus dat de lijn nog niet is opgeleverd?

ik krijg dus een 169.254 adres
Dit heb ik dus ook. PPoE knippert af en toe. Bijvoorbeeld als ik ipconfig /renew uitvoer, echter ik krijg de melding dat er geen antwoord komt van de DHCP server en dat de opdracht getimed out is. Het 169. nogwat IP-adres blijft hardnekkig aanwezig.
Newjersey schreef op 28 november 2003 @ 18:01:
zo nu is mijn probleem eindelijk verholpen, nog een keer alles opnieuw aangesloten.. Daarna de modem aangesloten op me server ipv m'n laptop en kreeg een ip en alles.. nu werkt alles..

tof werk demon :P

zit btw op NRP 20 :)
Raar dat je het nu wel is gelukt. Ik heb het modem al meerdere malen losgehaald. Systeem herstart. Modem ook geprobeerd via mijn hub. Alleen het LAN werkt dan, maar naar buiten kom ik niet.

Misschien die netwerkverbinding er maar eens uitknikkeren en dan opnieuw aanmaken ofzo? Heb jij nog tips?
henkyyyyyyy schreef op 28 november 2003 @ 18:05:
Gisteren is mijn lijn opgeleverd, dus zou je verwachten dat ik nu vanaf mijn demon lijn internet , maar helaas :(
Krijg dus geen ip adres !
Net naar de helpdesk gebeld, en die hebben een ticket aangemaakt.

Er gaan alleen packetjes naar buiten en komen niet binnen, ze zeiden dat het waarschijnlijk aan Bbned lag.

Dus dan zit ik hier met een opgeleverde lijn, met technische onderzoeken en al die zooi nog niet te internetten.

Jammer!
Ik heb exact hetzelfde, alleen het verschil is dat mijn lijn nog niet officieel is opgeleverd.

@Newjersey: Is jouw lijn wel officieel opgeleverd?

[ Voor 24% gewijzigd door jagermeister op 28-11-2003 19:45 ]

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het spijt me erg maar na alle verhalen die ik hier gelezen had meende ik dat demon een goede keuze was, nou vergeet het maar, wat een bagger bedrijf, nog erger dan athome, wat een spijt heb ik dat ik bij athome weg gegaan ben. ze kunnen me nog geeneens aansluiten en als je dan belt dan krijg je te horen dat je niet moet zeuren (in andere woorden dan) en dat je opgebeld wordt als het moet werken, nou ik heb er geen vertrouwen meer in.

Maandag neem ik contact op met mijn rechtsbijstandsverzekering over hoe ik hier het beste mee verder kan gaan, en ik stuur het modem maandag ook terug, tenzij het dan werkt, maar daar ga ik niet vanuit...
dus iedereen die nog twijfelt of hij/zij naar demon gaat.. . ik zou het niet doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centauriprime
  • Laatst online: 15:22
Jij geeft hier Demon de schuld, moet je niet doen.

Ik zit ook bij Demon van voor dat BBned kwam met die verhoging, die ze niet konden verwerken. Ook eigenlijk omdat Demon zo goedkoop Internet aanbiedt wat teveel mensen aantrekt.

Komt allemaal goed voor de gene die nu ff problemen hebben.

15x330 SW38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newjersey
jagermeister1 schreef op 28 november 2003 @ 19:43:

@Newjersey: Is jouw lijn wel officieel opgeleverd?
nope.. nog niet officieel en toch met de volledige 108 kb/s downloaden.. ik zou verder ook geen tips voor je hebben.

Mijn dsl lampje brandde al. Ik vroeg dhcp adres aan via me laptop en dat werkte niet. Via m'n server wel. voor mij nog steeds een raadsel maar het werkt iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-09 11:43
homepages.demon.nl is traag als dikke stront op dit moment.

ben al 3 minuten bezig met 32kb te uploaden, heb al 8kb geupload

:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:32

boesOne

meuh

Verwijderd schreef op 28 november 2003 @ 19:56:

dus iedereen die nog twijfelt of hij/zij naar demon gaat.. . ik zou het niet doen...
ik zit nu sinds dinsdag online en het loopt als een dolle.. aangevraagd op 6 nov.. nu online..

ik wil niet niet doen als in 'hehehe ik ben lekker wel online', maar mijn ervaring tot nu toe is erg goed.. zekers in vergelijking met chello..
geen disconnects, stabiele lijn, hoewel ik mijn pc niet 24/7 staat te leechen ofzo..

dus het is niet allemaal kommer en kwel bij demon.. ik zou ook nu gewoon demon nemen.

[ Voor 35% gewijzigd door boesOne op 28-11-2003 20:29 ]

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Newjersey schreef op 28 november 2003 @ 20:13:
[...]

nope.. nog niet officieel en toch met de volledige 108 kb/s downloaden.. ik zou verder ook geen tips voor je hebben.

Mijn dsl lampje brandde al. Ik vroeg dhcp adres aan via me laptop en dat werkte niet. Via m'n server wel. voor mij nog steeds een raadsel maar het werkt iig.
Hmja...Ik had het eerst op mijn Laptop geprobeerd, maar geen contact met de DHCP. Toen op mijn Desktop...idem. Draai op beide systemen XP. Misschien dat het hem hier inzit, maar ik betwijfel het. Hoelang sta jij al op geaccepteerd dan? Ik sinds vorige week vrijdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newjersey
jagermeister1 schreef op 28 november 2003 @ 20:21:
[...]
Hmja...Ik had het eerst op mijn Laptop geprobeerd, maar geen contact met de DHCP. Toen op mijn Desktop...idem. Draai op beide systemen XP. Misschien dat het hem hier inzit, maar ik betwijfel het. Hoelang sta jij al op geaccepteerd dan? Ik sinds vorige week vrijdag.
euh pas sinds maandag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkAboutIt
  • Laatst online: 04-09 15:07
mlevd schreef op 28 november 2003 @ 13:28:
[...]

Demon heeft aangegeven op dit moment de voorkeur te geven aan BaByXL voor nieuwe aansluitingen ivm de problemen bij BBned.
Hoe kom je aan deze info?
Ik ben 24 nov geaccepteerd, gisteren gebeld met de helpdesk en ik ben aangesloten op BBnet! (BBnet en BabyXL allebei beschikbaar in mijn centrale)

Hoe wil je dat dan verklaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-08 14:35
Ik meen dat hier nog meer mensen problemen hebben met de ZyXEL 650R-31 in router-mode.

Ik heb mijne ook omgezet in router-mode maar na zo'n 100 uur dan kan ik opeens geen verbinden maken met het internet. Ik moet dan mijn modem uitzetten en weer aanzetten. Daarna doet ie het weer.

Ik heb fimware versie GT.3 en op de clients de DNS van Demon ingesteld.

Iemand die dit probleem al opgelost heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Centauriprime schreef op 28 november 2003 @ 20:04:
Jij geeft hier Demon de schuld, moet je niet doen.

Ik zit ook bij Demon van voor dat BBned kwam met die verhoging, die ze niet konden verwerken. Ook eigenlijk omdat Demon zo goedkoop Internet aanbiedt wat teveel mensen aantrekt.

Komt allemaal goed voor de gene die nu ff problemen hebben.
sorry hoor, maar ik heb een contract met demon afgesloten niet met bbned. met bbned heb ik niks te maken, dat lost demon maar met bbned op.
bij die hel-desk van demon zeggen ze ook maar steeds dat het de schuld van bbned en de kpn is, dat is grote onzin want mijn dsl lampje brandt gewoon, ik krijg geen IP adres, zoals wel meerdere
over profesionaliteit van demon gesproken, bel je om 19:00 uur vanavond staat er een bandje op dat er in de loop van vrijdagochtend werkzaamheden uitgevoerd gaan worden, is dat volgende week vrijdag dan???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-02 22:42
ThinkAboutIt schreef op 28 november 2003 @ 21:36:
[...]

Hoe kom je aan deze info?
Ik ben 24 nov geaccepteerd, gisteren gebeld met de helpdesk en ik ben aangesloten op BBnet! (BBnet en BabyXL allebei beschikbaar in mijn centrale)

Hoe wil je dat dan verklaren?
Lees het topic zou ik zeggen.
Daar staat info van een medewerker die dat vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weerz
Verwijderd schreef op 28 november 2003 @ 22:49:
[...]

sorry hoor, maar ik heb een contract met demon afgesloten niet met bbned. met bbned heb ik niks te maken, dat lost demon maar met bbned op.
bij die hel-desk van demon zeggen ze ook maar steeds dat het de schuld van bbned en de kpn is, dat is grote onzin want mijn dsl lampje brandt gewoon, ik krijg geen IP adres, zoals wel meerdere
over profesionaliteit van demon gesproken, bel je om 19:00 uur vanavond staat er een bandje op dat er in de loop van vrijdagochtend werkzaamheden uitgevoerd gaan worden, is dat volgende week vrijdag dan???
Ik heb dus ook gebeld en moest eerst allemaal tests doen om te kijken of het niet aan mijn pc lag. Na veel gekloot nog steeds niks van een ip. Pc van de buren geleend die ook demon hebben. Op de mijne aangesloten ook niks. Terug gebeld en nou wordt er maandag een mail gestuurd naar Bbned. Dan word ik binnen 5 dagen gebeld over hoe en wat. Het kan 3 tot 10 dagen duren voordat alles gechecked en na gelopen is...... Dit is dan wel een beetje jammer en ga je flink over de zeik als je dit hoort!

Maar ja we hebben maar geduld :X

Instagram | Flickr | Nikon D500 -> Sigma Art 18-35MM F/1.8 | NIKKOR AF-S 50MM F/1.8G | TAMRON 70-200MM G2 F2.8 | TAMRON 150-600MM G2 F/5-6.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

Hmmm ook ik was onder de indruk van prijs/snelheid bij demon en zou dus ook overstappen van xs4all (waar ik ERG tevreden over was/ben). Ik hoorde dat de kpn >> bbned/babyxl wel eens 8 weken kon gaan duren.

Als verfend internetter is dit onacceptabel!!! Had ik het geluk dat ik ga verhuizen en mn vriendin totaal geen problemen had om een nieuw telefoonnummer te krijgen... Ik van de week dus nwe aansluiting al geregeld (ga over 3 weken over) en dacht das mooi als de lijn is opgeleverd gelijk demon aanvragen... komt de kpn ineens weer met de verhogingen aan :(

Ik ben ZEER tevreden over xs4all... de upload is de enige reden waarom ik overstap (draai een aantal sites thuis), maar toch heb ik wel een vreemd gevoel bij de aanvraag die ik ga doen bij demon... ik hoop dat het allemaal goed komt.

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
Weerz schreef op 28 november 2003 @ 23:40:
[...]

Ik heb dus ook gebeld en moest eerst allemaal tests doen om te kijken of het niet aan mijn pc lag. Na veel gekloot nog steeds niks van een ip. Pc van de buren geleend die ook demon hebben. Op de mijne aangesloten ook niks. Terug gebeld en nou wordt er maandag een mail gestuurd naar Bbned. Dan word ik binnen 5 dagen gebeld over hoe en wat. Het kan 3 tot 10 dagen duren voordat alles gechecked en na gelopen is...... Dit is dan wel een beetje jammer en ga je flink over de zeik als je dit hoort!

Bij mij dus exact hetzelfde!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

riffey#4 schreef op 28 november 2003 @ 00:34:
[...]

Ik ben ook zondag opgeleverd. Na 3 keer bellen en alles nakijken krijg ik op woensdag te horen dat BBned waarschijnlijk een fout heeft gemaakt. Dat zou in 1 % van de gevallen voorkomen.
Omdat jij precies hetzelfde beschrijft als wat ik heb denk ik toch dat er meer aan de hand is (anders zouden er op zondag 200 aansluitingen opgeleverd moeten zijn)

Ik heb momenteel nog vertrouwen in Demon, ik ga er van uit dat mijn abonnement ingaat op het moment dat ik beschik over een werkende lijn. 't Is natuurlijk mooi om te zeggen dat de lijn is opgeleverd, maar zolang ik als klant er niks mee kan (ondanks de inspanningen van de helpdesk, mijn Mac-adres komt niet in hun log voor, mijn modem staat wel te zenden en ontvangen) heb ik geen verbinding, en hebben zij geen recht om abonnement te incasseren.

Ik wacht (rustig, beheerst, beschaafd, maar met moeite en ongeduldig) af.
Dit klinkt bekend, mijn lijn was afgelopen zondag ook officieel opgeleverd. Maar GEEN verbinding.
Demon heeft je nog netjes teruggebeld. Ik moest donderdag zelf terugbellen en ze zijn nog niet achter wat het probleem is. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MXL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-09 23:49

MXL

Laat maar, zelf al opgelost!

[ Voor 71% gewijzigd door MXL op 29-11-2003 00:58 ]

Powered by Solarfrontier 3060 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oele_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-09-2023
Verwijderd schreef op 28 november 2003 @ 19:56:
Het spijt me erg maar na alle verhalen die ik hier gelezen had meende ik dat demon een goede keuze was, nou vergeet het maar, wat een bagger bedrijf, nog erger dan athome, wat een spijt heb ik dat ik bij athome weg gegaan ben. ze kunnen me nog geeneens aansluiten en als je dan belt dan krijg je te horen dat je niet moet zeuren (in andere woorden dan) en dat je opgebeld wordt als het moet werken, nou ik heb er geen vertrouwen meer in.
Nieuwsgierigheid: _wat_ is je precies verteld?
Maandag neem ik contact op met mijn rechtsbijstandsverzekering over hoe ik hier het beste mee verder kan gaan, en ik stuur het modem maandag ook terug, tenzij het dan werkt, maar daar ga ik niet vanuit...
Ik begrijp je frustatie wel, maar ik wil je er toch even op wijzen, dat we bij Demon allemaal ons uiterste best doen om de problemen z.s.m. op te lossen. Veruit het grootste deel van de NRP-gerelateerde problemen is deze week opgelost. Aan de ene kant heb je gelijk als je zegt dat je niets met bbned te maken hebt; aan de andere kant: geef ons een kans! Iedereen bij Demon (inclusief de helpdesk; sterker: _juist_ de helpdesk) _en_ bbned werkt zich een slag in de rondte om de problemen die spelen op te lossen en klanten normaal te woord te staan. Als er 1 typering is die we niet graag horen is het wel 'baggerbedrijf'.

Een paar weken geleden was iedereen nog lyrisch enthousiast over Demon. Er treden een week of 2 (ernstige) problemen op met een _deel_ van de klanten, en je ziet opeens bijna alleen nog maar negatieve verhalen. Nu wil ik niet zeggen dat mensen die problemen hebben hun mond moeten houden, in tegendeel, ik wil alleen zeggen dat je de huidige problemen wel in een bepaald perspectief moet zien. Geloof me: alle medewerkers van Demon balen hier nog harder van dan de klanten, en ze doen er alles aan om dit op te lossen en in het vervolg te voorkomen, zodat ze weer gewoon de kwaliteit kunnen leveren die iedereen van Demon gewend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Oele_ schreef op 29 november 2003 @ 00:54:
[...]

[...]

Ik moet zeggen dat de problemen met demon mij op dit moment ook een beetje afschrikken. ( ik sta op het punt ASDL te nemen en @Home een schop te geven)
Echter ik moet wel rekening houden met mijn vriendin, zij werk 36 uur per week thuis via het internet.
Ik moet dus een betrouwbare provider hebben, dacht het in demon gevonden te hebben maar door deze problemen ben ik echt aan het twijfelen geslagen :(
(ik weet dat de problemen niets met demon zelf te maken hebben maar met bbnet maar toch)
Het is/blijft een moeilijke beslissing, temeer wij met @home weinig problemen hebben ( we gebruiken geen mail, DNS, news van @home ).
Alleen is die upload van @home zo 'bagger' en als je veel foto's en data moet uploaden zoals mijn vriendin is dat bijna geen doen meer met @Home.
Zakelijk ASDL is voor ons nog helaas geen optie, behalve dan misschien Tiscali maar ja......

Het blijft dus voor mij even puzzelen de komende dagen en veel GOT in de gaten houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DEMON is wat mij betreft echt helemaal TOP!!!!
Ik heb nu ruim een half jaar een 1024-512 abbo en ben echt vanaf het begin tot nu toe zeer te spreken over de service van DEMON.
in het begin heb ik een Zyxel prestige modem ontvangen dat een defect bleek te hebben... BALEN dus... MAAR DEMON had een oplossing zeiden ze...
ff een firmware upgrade en het zou weer moeten werken...
helaas Zyxel bleek echt dood. O-)
Voordat ik de oude Zyxel had opgestuurd had DEMON al een nieuwe naar mij gestuurd 8)
2 dagen later een nieuwe Zyxel in huis met firmware update uiteraard en gaan met die banaan....
naderhand tot heden echt 0,0 problemen met DEMON gahad....
en dat mag ook wel eens gezegd worden!!!!!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op 29 november 2003 @ 01:08:
Oele_ schreef op 29 november 2003 @ 00:54:
[...]

[...]

Ik moet zeggen dat de problemen met demon mij op dit moment ook een beetje afschrikken. ( ik sta op het punt ASDL te nemen en @Home een schop te geven)
Echter ik moet wel rekening houden met mijn vriendin, zij werk 36 uur per week thuis via het internet.
Ik moet dus een betrouwbare provider hebben, dacht het in demon gevonden te hebben maar door deze problemen ben ik echt aan het twijfelen geslagen :(
(ik weet dat de problemen niets met demon zelf te maken hebben maar met bbnet maar toch)
Het is/blijft een moeilijke beslissing, temeer wij met @home weinig problemen hebben ( we gebruiken geen mail, DNS, news van @home ).
Alleen is die upload van @home zo 'bagger' en als je veel foto's en data moet uploaden zoals mijn vriendin is dat bijna geen doen meer met @Home.
Zakelijk ASDL is voor ons nog helaas geen optie, behalve dan misschien Tiscali maar ja......

Het blijft dus voor mij even puzzelen de komende dagen en veel GOT in de gaten houden :)
Misschien loopt bbned erg te klooien, maar demon probeert iig iedereen wel online te houden. Mijn 8mbit account is een aantal dagen gecapped naar 2mbit, maar heeft er nooit meer uitgelegen, dus ik mag eigenlijk weinig klagen. En sinds vanavond heb ik weer een download speed van +/- 650k. En de upload speed is hier al die tijd +/- 90k sec geweest, dus ik zou het absoluut niet laten.

Maar misschien wel verstandig om even te wachten tot de problemen bij bbned opgelost zijn. Maar daarna zouk zeker voor demon gaan. Ze proberen er iig van alles aan te doen om je een stabiele verbinding te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal ook niet beweren dat demon voor ons heeft afgedaan hoor :)
Zit op dit moment dus erg te twijfelen tussen demon en xs4all.
En zeker hou ik de support pagina van demon goed in het oog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:01

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Bij CistroN nada problemen qua BBNed affaire ... Super stabiel en snel... :)
In de CistroN NG al een tipje van de sluier gelicht over plannen 2004:
Testen met eigen DSLAM's (eigen netwerk dus wat ooit ook al was) :D
Ben blij dat ik niet ben overgestapt toen _iedereen_ Demon verkoos over CistroN vanwege prijs/nieuwsserver... :9

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 29 november 2003 @ 01:41:
Ik zal ook niet beweren dat demon voor ons heeft afgedaan hoor :)
Zit op dit moment dus erg te twijfelen tussen demon en xs4all.
En zeker hou ik de support pagina van demon goed in het oog.
Moeilijke keuze nu, ligt er ook aan welk type abo je wilt nemen.
Alleen Demon heeft de 8192, xs4all komt straks met 4069 als max snelheid en is stukje duurder.
Ik heb zelf oa de beschikking over een fast abo bij xs4all en heb nu ongeveer 7andere mensen een Demon abo aangeraden, ze zijn inmiddels allemaal aangesloten en hebben _geen_ problemen ook mijn eigen demon aansluiting werkt probleemloos.
Waarom toch demon aanraden? omdat xs4all niet meer het "oude" xs4all is en dat gevoel heb ik bij Demon wel, die "openheid, toewijding" enzo, lees bijv demon.nl.support.
Laatst een mailtje naar accounting@xs4all gestuurd, kreeg na 7!weken een reply erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is er met de nesgroups aan de hand?
Ik haal dus nu gewoon 950 ipv de "normale" 200?
Hopelijk blijft dit zo!
>:)

Edit: jammer... al afgelopen. :(

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2003 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ismael86
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:37
The Conman schreef op 28 november 2003 @ 21:43:
Ik meen dat hier nog meer mensen problemen hebben met de ZyXEL 650R-31 in router-mode.

Ik heb mijne ook omgezet in router-mode maar na zo'n 100 uur dan kan ik opeens geen verbinden maken met het internet. Ik moet dan mijn modem uitzetten en weer aanzetten. Daarna doet ie het weer.

Ik heb fimware versie GT.3 en op de clients de DNS van Demon ingesteld.

Iemand die dit probleem al opgelost heeft?
Ik zat al weken met dat probleem en heb uiteindelijk een aparte router gebruikt nu werk het allemaal als een zonnetje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weerz schreef op 28 november 2003 @ 23:40:
[...]

bij mij kon het maandag nog 3 tot 5 werkdagen duren, wat ze dus niet waargemaakt hebben. die tuthola die ik vrijdag aan de lijn had zei dat er een monteur bij me langs zou moeten komen waarschijnlijk, en dat kon helemaal duren, maar dat vindt ik dus helemaal grote onzin want ik had hier al gelezen dat er nog enkele waren met hetzelfde prbobleem, ik heb al besloten in iedergeval na een jaar het abbonement op te zeggen, want dit is echt dikke mik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oele_ schreef op 29 november 2003 @ 00:54:
[...]

Nieuwsgierigheid: _wat_ is je precies verteld?

[...]
het is niet in deze bewoording gezegd, het standaard verhaal kreeg ik te horen, er was geen status van bbned en het probleem was dus nog niet opgelost, kon nog wel een paar werkdagen duren, gewoon wachten)
het was meer de toon waarop ik tewoord werd gestaan, ik voelde me er niet prettig bij terwijl dat bij een support afdeling wel hoort, het klonk alsof ze al de hele avond klagende mensen had gehoord, maar goed, als je dat niet wil moet je ander werk gaan doen
Ik begrijp je frustatie wel, maar ik wil je er toch even op wijzen, dat we bij Demon allemaal ons uiterste best doen om de problemen z.s.m. op te lossen. Veruit het grootste deel van de NRP-gerelateerde problemen is deze week opgelost. Aan de ene kant heb je gelijk als je zegt dat je niets met bbned te maken hebt; aan de andere kant: geef ons een kans! Iedereen bij Demon (inclusief de helpdesk; sterker: _juist_ de helpdesk) _en_ bbned werkt zich een slag in de rondte om de problemen die spelen op te lossen en klanten normaal te woord te staan. Als er 1 typering is die we niet graag horen is het wel 'baggerbedrijf'.

Een paar weken geleden was iedereen nog lyrisch enthousiast over Demon. Er treden een week of 2 (ernstige) problemen op met een _deel_ van de klanten, en je ziet opeens bijna alleen nog maar negatieve verhalen. Nu wil ik niet zeggen dat mensen die problemen hebben hun mond moeten houden, in tegendeel, ik wil alleen zeggen dat je de huidige problemen wel in een bepaald perspectief moet zien. Geloof me: alle medewerkers van Demon balen hier nog harder van dan de klanten, en ze doen er alles aan om dit op te lossen en in het vervolg te voorkomen, zodat ze weer gewoon de kwaliteit kunnen leveren die iedereen van Demon gewend is.
ik maak uit je verhaal op de bbned de problemen, werkzaamheden en stroom klanten niet aan kan, er zijn problemen, tegelijkertijd komen er een aantal nieuwe klanten, die blijken opeens geen ip adres meer te krijgen, en er moet ook nog gemigreerd worden. mijn idee is dan extra personeel aantrekken (evt tijdelijk) en alle zeilen bijzetten om de problemen op te lossen, mijn indruk nu is dat eerst het ene maar opgelost wordt, wat overigens niet schijnt te lukken, en dan de nieuwe klanten maar eens bekijken die problemen hebben.
misschien ligt hetook wel aan gebrek aan kennis, in iedergeval lukt het ze niet want gisteravond kreeg ik op het bandje te horen dat de problemen in de ochtend van vrijdag aangepakt zouden worden, (zelfs om 22:55 hoorde ik dat nog)

als demon/bbned de stroom nieuwe klanten niet aan kan, laat ze dat dan eerlijk zeggen en biedt de mogelijkheid de order te anuleren, en geef erbij aan dat door de drukte nieuwe klanten pas na 1 januari 2004 aangesloten kunnen worden, op dat moment kan een klant ten eerste kiezen om een bestaand kabelabbonement niet op te zeggen of om te kijken naar een andere adsl provider via de kpn, want dat is wat ik op dit moment het liefste zou doen, dan maar kpn, als daardoor mijn aansluiting gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
Verwijderd schreef op 29 november 2003 @ 09:48:
[...]

bij mij kon het maandag nog 3 tot 5 werkdagen duren, wat ze dus niet waargemaakt hebben. die tuthola die ik vrijdag aan de lijn had zei dat er een monteur bij me langs zou moeten komen waarschijnlijk, en dat kon helemaal duren, maar dat vindt ik dus helemaal grote onzin want ik had hier al gelezen dat er nog enkele waren met hetzelfde prbobleem, ik heb al besloten in iedergeval na een jaar het abbonement op te zeggen, want dit is echt dikke mik
tuthola? ze probeert je toch te helpen?
Verwijderd schreef op 29 november 2003 @ 10:11:

ik maak uit je verhaal op de bbned de problemen, werkzaamheden en stroom klanten niet aan kan, er zijn problemen, tegelijkertijd komen er een aantal nieuwe klanten, die blijken opeens geen ip adres meer te krijgen, en er moet ook nog gemigreerd worden. mijn idee is dan extra personeel aantrekken (evt tijdelijk) en alle zeilen bijzetten om de problemen op te lossen, mijn indruk nu is dat eerst het ene maar opgelost wordt, wat overigens niet schijnt te lukken, en dan de nieuwe klanten maar eens bekijken die problemen hebben.
Wat denk je wat de laatste 2 weken gebeurd is?
BBned en Demon hebben hoge zoniet hoogste prioriteit gegeven om het probleem op te lossen, dat is ze gelukt.
Dat jij en misschien nog een paar andere abonnees een probleem hebben is naar voor je, maar men is er toch mee bezig? Er wordt toch al gesproken dat er een monteur komt kijken? Misschien heb je een brakke kaart in je centrale, wie zal het zeggen.

[ Voor 23% gewijzigd door dolby op 29-11-2003 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Zoals Jojo75 al uitlegde heeft hij zich erg gestoort aan de toon waarmee hij te woord is gestaan. Dit is ondanks wellicht een redelijke uitleg bijna nooit meer goed te maken. In het te woord staan van klanten is dat iets waar je rekening mee moet houden, los van het feit of de klant nu redelijk is of niet (waarbij ik in geen enkele wijze een oordeel wil vellen of Jojo75 redelijk is geweest of juist niet).

En ja men is er mee bezig, maar de wijze waarop en hoe er dan begrip is voor de klant is heel erg belangrijk. Denken "wij zijn er mee bezig dus je moet niet zeuren" is een verkeerde benadering en zal altijd door klinken.

je moet nagaan dat een klant geen zak te maken heeft of een helpdesk medewerker nu 100 of 120 uur in de week werkt. Of hij zijn vakantie heeft opgeven om het probleem op te lossen. Dat hij met 40 graden koorts staat te werken o.i.d. De klant wil waarvoor hij betaald heeft. Niets meer en niets minder. Alle interne problemen waardoor het niet werkt, horen maar op 1 plaats. INTERN. Val mij er als klant niet mee lastig.

Natuurlijk kun je en moet je als klant wel begrip hebben. Maar dit mag en kan een leverancier niet eisen en daar mag en kan een leverancier niet vanuit gaan.

Indien iemand al 2 weken op een werkende aansluiting zit te wachtem moet je iets gaan doen. Bij voorkeur iets met een keuze -> aansluiting annuleren, vergoeding of monteur langs. In dit geval heeft echter de toon van het gesprek de keuze al bepaald. Als je zoiets goed doet (heb zelf op een servicedesk gewerkt, wel eens waar niet van internet/computer, maar andere dienstverlening), kiest de klant in 99% van de gevallen voor de oplossing waar jij hem naar toe stuurt. Zolang de klant maar denkt dat het zijn beslissing is.

En ja ik heb al meer gelezen dat de demon helpdesk enigszins lomp en onbeleeft is, indien het een "zeurende" klant betreft. Natuurlijk krijgen die gevallen meer aandacht. Maar wellicht speelt mee dat (tenminste die indruk heb ik) dat de helpdesk medewerkers bij demon eerder gekozen worden om hun kennis dan hun klantvriendelijkhied.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dolby schreef op 29 november 2003 @ 06:56:
[...]
Laatst een mailtje naar accounting@xs4all gestuurd, kreeg na 7!weken een reply erop.
Moet zeggen dat xs4all bij mij sneller reageerde dan demon.
2 keer binnen een dag.
Maar dat kan zijn dat de mensen van demon het, gezien de problemen, wat druk hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
Cyberpope schreef op 29 november 2003 @ 10:34:

Indien iemand al 2 weken op een werkende aansluiting zit te wachtem moet je iets gaan doen. Bij voorkeur iets met een keuze -> aansluiting annuleren, vergoeding of monteur langs.
Annulering zal denk ik niet kosteloos gaan aangezien de voorwaarden die KPN hanteert mbt linesharing bbned/babyxl.
Heeft jojo al abogelden betaald? zoja, stuur eens een net briefje naar Demon en leg situatie uit.
Monteur is inmiddels aangevraagd las ik.
Persoonlijk ben ik nog nooit rottig te woord gestaan door welk support/helpdesk medewerker, bij welk bedrijf dan ook.
Maar ik gedraag me dan ook correct.
Misschien een tip aan mensen die contact maken met een support/helpdesk, ze zitten er om support,hulp te verlenen, echt waar ;)
(en in het geval van Demon is het nog een gratis nummer ook _/-\o_ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne

boesOne

meuh

Verwijderd schreef op 29 november 2003 @ 10:11:
het is niet in deze bewoording gezegd, het standaard verhaal kreeg ik te horen, er was geen status van bbned en het probleem was dus nog niet opgelost, kon nog wel een paar werkdagen duren, gewoon wachten)
het was meer de toon waarop ik tewoord werd gestaan, ik voelde me er niet prettig bij terwijl dat bij een support afdeling wel hoort, het klonk alsof ze al de hele avond klagende mensen had gehoord, maar goed, als je dat niet wil moet je ander werk gaan doen
mmz.. wel eens op een support afdeling gewerkt ?
vermoeiend werk hoor.. vooral als er dingen mis gaan buiten je macht om is het vreselijk frustrerend.. Je wil wel.. maar je kan niet.
misschien ligt hetook wel aan gebrek aan kennis, in iedergeval lukt het ze niet want gisteravond kreeg ik op het bandje te horen dat de problemen in de ochtend van vrijdag aangepakt zouden worden, (zelfs om 22:55 hoorde ik dat nog)

als demon/bbned de stroom nieuwe klanten niet aan kan, laat ze dat dan eerlijk zeggen en biedt de mogelijkheid de order te anuleren, en geef erbij aan dat door de drukte nieuwe klanten pas na 1 januari 2004 aangesloten kunnen worden, op dat moment kan een klant ten eerste kiezen om een bestaand kabelabbonement niet op te zeggen of om te kijken naar een andere adsl provider via de kpn, want dat is wat ik op dit moment het liefste zou doen, dan maar kpn, als daardoor mijn aansluiting gaat werken.
Ik denk niet dat je wil dat demon zijn support gaat uitbesteden aan een extern call center. Dan krijg je noobs aan de lijn die alleen maar procedureel werken.. oftewel: Hoe krijg je je klanten boos..

Nu snap ik wel dat je gigantisch baalt van deze situatie. Eigenlijk vind ik ook wel dat je order geannuleerd zou moeten kunnen worden, kan jij verder zoeken naar een andere provider.

Ik weet niet hoe je nu online gaat, maar je kan besluiten om voorlopig eens een week je niet met deze zooi bezig te houden. Scheelt een hoop frustratie..

Wat er waarschijnlijk aan de hand is bij demon is dat bbNed tegen de bovengrenzen aanloopt van de capacitieit die ze voor Demon hebben gereserveerd. Hierdoor moet er geklooid worden met de NRP's: klanten worden verhuisd en dat gaat niet soepel. Dit terwijl nieuwe klanten ook nog ingepast moeten worden in het bestaande netwerk.

Ik heb eens een 'leuk' verhaal gehoord van iemand van de IT afdeling van een bank: men ging oude records omzetten naar een nieuw formaat. Conversie progje gemaakt, getest en toen in produktie genomen. Dat er iets mis was werd duidelijk toen klanten gingen bellen dat ze bij de benzine pomp stonden en ineens niet meer konden pinnen.. Dan moet er ineens handmatig in de mainframe gepield worden om te checken waar wat mis is.. NIET OK !

Zulke dingen gebeuren er misschien nu ook tussen bbned en demon. Migratie progs die niet perfect zijn. MAC adres lijsten die niet compleet zijn. DHCP servers die niet up to date zijn icm de klanten die migreren.. en dit allemaal in combinatie met een grote stroom nieuwe aanvragen.

Demon gaat nu natuurlijk niet zeggen dat ze geen nieuwe aanvragen meer hoeven.. kom kom.. Ze moeten alleen wel keihard werken om de rimpels nu glad te strijken. De ergste gevallen moeten natuurlijk gecompenseerd worden, zeker als de lijn al opgeleverd is en je hebt geen ip etc. Als dit voorbij is, en dat gaat het vast wel, 't lijkt me niet structureel, dan is alles weer normaal.

Wat jij wil is transparantie.. Wat is er aan de hand, hoe is het gekomen en wat gaan ze doen. Wellicht is het beter dat bij grote ellende zoals bij jou de mogelijk geboden wordt om de hap te cancelen..

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:34
Hmm, ik heb mijn modem dus vandaag gekregen, en alles dus aangesloten.

Alle lampjes op het modem branden groen, behalve de 10/100mb LAN, die
brand oranje ? Ook aan de achterkant van de pc brand het lampje oranje bij
de ethernet kaart. :? :?

Betekend dit nu dat ik een verkeerde kabel gebruik ?
Bij de Zyxel modem mocht dit toch zowel straight als crossed zijn ?

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestra
  • Laatst online: 02-08 11:17
DemonFreak , heb hetzelfde probleem. Ook vandaag mijn modem gekregen , denk dat de lijn nog niet opgeleverd is. ( heb zowel cross als straight geprobeerd )

Use my referral link https://platinum.crypto.com/r/d6feas9zfq to sign up for Crypto.com and we both get $50 USD :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-02 22:42
Snowwie schreef op 29 november 2003 @ 11:26:
Hmm, ik heb mijn modem dus vandaag gekregen, en alles dus aangesloten.

Alle lampjes op het modem branden groen, behalve de 10/100mb LAN, die
brand oranje ? Ook aan de achterkant van de pc brand het lampje oranje bij
de ethernet kaart. :? :?

Betekend dit nu dat ik een verkeerde kabel gebruik ?
Bij de Zyxel modem mocht dit toch zowel straight als crossed zijn ?
Kabel kan idd straight of twisted zijn, maakt niet uit.
Lan lampje brandt bij ook oranje, hoort zo.
Kan je je modem wel benaderen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Terrestra schreef op 29 november 2003 @ 11:44:
DemonFreak , heb hetzelfde probleem. Ook vandaag mijn modem gekregen , denk dat de lijn nog niet opgeleverd is. ( heb zowel cross als straight geprobeerd )
Maar dat lampje zegt toch alleen maar of er wel of geen goede verbinding bestaat
tussen de pc en het modem, en zegt toch verder niets over het lijnsignaal, daarvoor brand dacht ik het DSL lampje (die brand overigens keurig groen, en
knippert niet zoals bij sommigen in dit topic )
mlevd schreef op 29 november 2003 @ 11:56:[...]
Kabel kan idd straight of twisted zijn, maakt niet uit.
Lan lampje brandt bij ook oranje, hoort zo.
Kan je je modem wel benaderen ?
In de toch wel beknopte handleiding die ik heb staan maar een paar dingen vermeldt :
In elk geval weet ik dat de lijn actief is : immers het dsl lampje brand constant.
In de handleiding staat alleen maar dat ik de IP adres automatisch moet verkrijgen
en de resterende WINS en DNS spul moet uitschakelen, dan herstarten en dan
zou je al contact hebben met internet ??? Zeer onduidelijke handleiding.
Op het bijbehorende papier staat vermeldt dat je eerst naar de macadress pagina
moet gaan voor je mac registratie ? Maar op die link kan ik vooralsnog niet komen.

En nu?

[ Voor 45% gewijzigd door Snowwie op 29-11-2003 12:06 ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 12:13

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Uhm misschien hele domme reply maar is het niet zo dat hij oranje gaat branden als je een 100mb verbinding hebt op je lan? Dat is bij mij wel zo. Misschien even de handleiding lezen dacht ik zo.

edit: Er waren er meer met deze gedachte.

[ Voor 11% gewijzigd door MR_VIPER op 29-11-2003 12:03 . Reden: aanvulling ]

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestra
  • Laatst online: 02-08 11:17
Ik heb mijn probleempje gevonden , dsl lampje brand bij mijn niet.
Kan de modem wel bereiken ( pwr/sys groen en 100m oranje )

is het bij mij dan nog niet opgeleverd ??

Use my referral link https://platinum.crypto.com/r/d6feas9zfq to sign up for Crypto.com and we both get $50 USD :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
Terrestra schreef op 29 november 2003 @ 12:35:
Ik heb mijn probleempje gevonden , dsl lampje brand bij mijn niet.
Kan de modem wel bereiken ( pwr/sys groen en 100m oranje )

is het bij mij dan nog niet opgeleverd ??
ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riffey#4
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-07 13:37

riffey#4

aka Beever#4

Verwijderd schreef op 29 november 2003 @ 00:36:
[...]
Dit klinkt bekend, mijn lijn was afgelopen zondag ook officieel opgeleverd. Maar GEEN verbinding.
Demon heeft je nog netjes teruggebeld. Ik moest donderdag zelf terugbellen en ze zijn nog niet achter wat het probleem is. :(
Nee, ik heb hun 3 keer gebeld. 2 keer werd het op de algemene problemen geschoven, pas de 3e keer werd alles met mij nagelopen en geconstateerd dat BBned waarschijnlijk iets fout had gedaan. Dat had volgens mij dus al 2 dagen eerder geconstateerd kunnen worden.
Ze zouden me terugbellen als het klaar was.. Maar dat kon weer 5 werkdagen duren.
'k Zit hier nu met 2 NIC's in mijn PC, de ene hangt aan @home en de andere aan Demon.
Regelmatig ipconfig /release en /renew maar ik krijg geen IP van Demon.

(hmm, moet toch kunnen bedenk ik net: 2 NIC's die elk van een aparte DHCP server een IP adres vragen? Weet iemand dat?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne

boesOne

meuh

Snowwie schreef op 29 november 2003 @ 12:02:
[...]

Maar dat lampje zegt toch alleen maar of er wel of geen goede verbinding bestaat
tussen de pc en het modem, en zegt toch verder niets over het lijnsignaal, daarvoor brand dacht ik het DSL lampje (die brand overigens keurig groen, en
knippert niet zoals bij sommigen in dit topic )

[...]

In de toch wel beknopte handleiding die ik heb staan maar een paar dingen vermeldt :
In elk geval weet ik dat de lijn actief is : immers het dsl lampje brand constant.
In de handleiding staat alleen maar dat ik de IP adres automatisch moet verkrijgen
en de resterende WINS en DNS spul moet uitschakelen, dan herstarten en dan
zou je al contact hebben met internet ??? Zeer onduidelijke handleiding.
Op het bijbehorende papier staat vermeldt dat je eerst naar de macadress pagina
moet gaan voor je mac registratie ? Maar op die link kan ik vooralsnog niet komen.

En nu?
Die handleiding is niet onduidelijk. Maar bij jou gaat er iets fout.
Normaal gezien staat je modem niet in router modus. [check ff] Dan krijg je van de DHCP server een ip. In windows stel je dan in bij de eigenschappen van je netwerk verbinding dat ie alles automatisch moet verkrijgen..

Als je een ip hebt van de DHCP server ga je bij een willekeurige URL naar de mac reg page.. ff doen en een kwartier wachten en je kan online..

Jij krijgt volgens mij geen ip van de DHCP server. Dan kan je ook niet inetten.. Er lijkt iets mis. Is je lijn al opgeleverd ? Zo ja.. helpdesk bellen, zo nee, wachten of msischien je modem een keer resetten.

[ Voor 3% gewijzigd door boesOne op 29-11-2003 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben jullie ook (degene met 8mbit verbinding) dat overdag je internet gecapped is naar 2mbit, en savonds laat je gewoon weer 8mbit heb? Ik heb al 1 week lang overdag maar +/200k/sec downloaden. Maar savonds laat haal ik ineens 650/700k/sec. En nu zit ik weer op 200k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

-boesOne- schreef op 29 november 2003 @ 13:18:
[...]

Die handleiding is niet onduidelijk. Maar bij jou gaat er iets fout.
Normaal gezien staat je modem niet in router modus. [check ff] Dan krijg je van de DHCP server een ip. In windows stel je dan in bij de eigenschappen van je netwerk verbinding dat ie alles automatisch moet verkrijgen..

Als je een ip hebt van de DHCP server ga je bij een willekeurige URL naar de mac reg page.. ff doen en een kwartier wachten en je kan online..

Jij krijgt volgens mij geen ip van de DHCP server. Dan kan je ook niet inetten.. Er lijkt iets mis. Is je lijn al opgeleverd ? Zo ja.. helpdesk bellen, zo nee, wachten of msischien je modem een keer resetten.
Ik heb dus exact hetzelfde als Velen hier. ADSL lampje brand. Ethernet 100Mbit lampje brand. PPoE lampje knippert op het moment dat ik ipconfig /renew uitvoer. Helaas geen contact met de DHCP server. Lijn is dan ook nog NIET officieel opgeleverd.

Ik heb alleen geen zin om te wachten tot de oplevering omdat ik voor 75% zeker weet dat het na oplevering niet veel beter zal zijn gezien de problemen met IP adressen van opgeleverde lijnen die ik hier lees. Ik kan nu gaan wachten met contact opnemen met de helpdesk, maar dan wordt er vrolijk gezegd dat ik moet w88 tot de oplevering. Tja....en dan bel ik na de oplevering weer en dan is het verhaal dat ik moet wachten tot er door BBned actie wordt ondernomen 8)7

Kortom....ik ben het een beetje zat allemaal. Weer een weekend zonder internet (het 9de weekend al) :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Laatst online: 10-09 04:00
Verwijderd schreef op 29 november 2003 @ 13:23:
Hebben jullie ook (degene met 8mbit verbinding) dat overdag je internet gecapped is naar 2mbit, en savonds laat je gewoon weer 8mbit heb? Ik heb al 1 week lang overdag maar +/200k/sec downloaden. Maar savonds laat haal ik ineens 650/700k/sec. En nu zit ik weer op 200k
Nee hoor, hier iig geen last van.

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Sat Nov 29 2003 om 14:45:57 UTC+0100)

Download : 651.0 KByte/sec
Upload : 72.6 KByte/sec

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eX0duS schreef op 29 november 2003 @ 14:45:
[...]

Nee hoor, hier iig geen last van.

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Sat Nov 29 2003 om 14:45:57 UTC+0100)

Download : 651.0 KByte/sec
Upload : 72.6 KByte/sec

:)
Ik bedoel dan meer de mensen in de gevaren zone rond nrp 11-15 Die al eerder een keer gecapped zijn op 2mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klovan
  • Laatst online: 29-08 22:37
Komt een postbode aan, lig natuurlijk al voor de deur te wachten :+
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/16538/thumb.jpg

Jippie dacht ik uitpakken die handel
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/16539/thumb.jpg

Eerst ff uitleggen wat er allemaal in de doos zit, eigenlijk alles wat je nodig hebt :)
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/16540/thumb.jpg

Toen alles aangesloten, maar nu mis ik alleen nog één ding :'(
Een brandend DSL-lampje...
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/16541/thumb.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Klovan op 29-11-2003 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dextourius
  • Laatst online: 14-03 00:07
Hey, ik zit er nu ook over te denken of ik niet beter Demon kan nemen gezien de snelheiden/prijzen/kwaliteit van Demon vergeleken met mijn huidige ISP wanadoo broadband premium.

Alleen na een intensieve zoekwerk op de demon site ben ik dit tegen gekomen:
- KPN Telecom Belbudget, Belbasis of Belplus abonnement

- Geen 'meervoudige' telefoonaansluiting (met een groepsnummer of doorkiesnummer)

- De lijn loopt niet via een interne telefooncentrale

- Geen speciale fysieke doorschakelfaciliteit (ODA)

- Geen abonnement op de dienst KPN Kostenindicatie

- De lijn moet vrij zijn van andere (voorgaande) ADSL aansluitingen. Uw opzegging van bijvoorbeeld Mxstream moet door KPN administratief verwerkt zijn voordat u uw order kunt plaatsen. Anders kan uw aanvraag niet verwerkt worden.

De locatie van het ISRA-punt (punt waar de KPN telefoonlijn het huis binnenkomt) moet bekend en bereikbaar zijn.
Nu kan je zien dat 3 punten vetgedrukt zijn, en dat zijn de punten waar ik paar vragen over heb.

Aangezien wij wat aanpassingen hebben gedaan aan ons 'telefoonnetwerk' in het huis zijn er paar apparaturen bij gekomen, het gaat hierbij om KPN NT1. model S5 ISDN2 en een Siemens Gigaset Pentavox ISDN.

We hebben nu voor ons fax een andere telefoon nummer en er moet eerst de 0 gedraaid worden voordat er een tel. nummer ingetoetst kan worden.

En aangezien ik een leek ben op dit gebied wilde ik u vragen of dit betrekking heeft op de 3 vetgedrukde eisen van Demon.

Ik bedoel, kunnen wij met de huidige staat van ons 'telefoonnetwerk' Demon internet aanschaffen?

Moet er dan bij lijntype ISDN gekozen worden?

Hey Corc, versene borc olmaz Maykil bendede yok!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne

boesOne

meuh

jagermeister1 schreef op 29 november 2003 @ 14:22:

Ik heb alleen geen zin om te wachten tot de oplevering omdat ik voor 75% zeker weet dat het na oplevering niet veel beter zal zijn gezien de problemen met IP adressen van opgeleverde lijnen die ik hier lees. Ik kan nu gaan wachten met contact opnemen met de helpdesk, maar dan wordt er vrolijk gezegd dat ik moet w88 tot de oplevering. Tja....en dan bel ik na de oplevering weer en dan is het verhaal dat ik moet wachten tot er door BBned actie wordt ondernomen 8)7

Kortom....ik ben het een beetje zat allemaal. Weer een weekend zonder internet (het 9de weekend al) :(
Dat zou ik ook zijn na 9 weekends..
Ik begin me wel af te vragen hoe dat DHCP gebeuren nu werkt. Ergens moet er een check zijn of jouw ADSL lijn danwel modem ja dan nee een IP moet gaan krijgen..

Hoelang heb je dat modem al ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boots
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-08 14:37
Verwijderd schreef op 29 november 2003 @ 13:23:
Dit heeft volgens mij niks met de nrp problemen te maken.
Ik heb er al 2/3 weken last van en ben al aan het mailen/bellen geweest met de helpdesk.
precies hetzelfde als jij dus, zit jij ook in de 212.238 range?
27 nov 11:00. Het op 25 november gemelde probleem voor klanten met een IP-adres dat met 212.238 begint was reeds diezelfde avond opgelost. -- The problem reported on 25 November for customers with IP addresses starting with 212.238 had been resolved later that night.
bron: http://www.demon.nl/demon/nieuws/netwerkstatus.html

Ik zit dus iig wel in die range, maar ik zie in de NG dat er inmiddels steeds meer mensen bij komen met dezelfde problemen

van vandaag:

Transferred 1 file totaling 100,00 MB in 02:31 (678,92 KBps) 10:14 zondag

Transferred 1 file totaling 10,00 MB in 55,36 (185,60 KBps) 13:55 zondag

van ftp://speedtest.quicknet.nl waar ik dus voorheen 840 kB haalde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

-boesOne- schreef op 29 november 2003 @ 16:02:
[...]

Dat zou ik ook zijn na 9 weekends..
Ik begin me wel af te vragen hoe dat DHCP gebeuren nu werkt. Ergens moet er een check zijn of jouw ADSL lijn danwel modem ja dan nee een IP moet gaan krijgen..

Hoelang heb je dat modem al ?
Modem heb ik sinds gisteren, maar sinds vorige week vrijdag sta ik op 'geaccepteerd'. Heb toen de kabels aangesloten en heb tot dinsdag middag zonder DSL signaal gezeten. Dinsdag aan de gang gegaan met het Speedtouch USB modem, maar hetzelfde verhaal als met de Zyxel. Zowel op mijn laptop als op mijn desktop PC geprobeerd. Ik denk dat ik maandag ff met de helpdesk ga bellen alhoewel ze me misschien afschepen met het feit dat mijn lijn nog niet officieel is opgeleverd en dat ik geduld moet hebben (wat ik overigens al genoeg gehad heb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
jagermeister1 schreef op 29 november 2003 @ 16:21:
Ik denk dat ik maandag ff met de helpdesk ga bellen alhoewel ze me misschien afschepen met het feit dat mijn lijn nog niet officieel is opgeleverd en dat ik geduld moet hebben (wat ik overigens al genoeg gehad heb)
Dat is niet afschepen, dat is duidelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

athlonkmf schreef op 24 november 2003 @ 23:20:
Ik heb net voor het eerst officieel getest hoe de upload nou is. 85KB/s met 1 thread gemiddeld bij een 2048/1024 abo. Best mooi natuurlijk.

Helaas wordt het download dan toch geknepen. Bij max. upload, haal ik nog maar max 90KB/s download van NG (normaal 180+). Ik vraag me af op welke max upload ik moet knijpen om toch nog net 90-100% download te behouden. Iemand enig idee?

Het werkt allemaal via Linux, dus knijpen is geen probleem.
als je al 85/90kb/s haalt met die zyxel modem, kan je volgens mij best wel 1024kbps upload halen met een andere modem.

Khaal zelf ook 85, maar voor mijn gevoel kan dat veel sneller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op mijn eerdere bericht dat Demon je lijkt te knijpen op 640/128kbps (let op, da's dus 64K download!!) tot je lijn officieel is opgeleverd, kan ik zeggen dat het NIETS met de lijnoplevering te maken heeft. Ik heb al dagen lang een stabiele verbinding met 640/128kbps, ip in orde, nrp17, geen disconnects. Alles is prima, behalve de snelheid. Ook na de lijnoplevering is dit dus precies hetzelfde, alleen wil Demon er geen actie op ondernemen tot de lijn is opgeleverd.

Dus voor de mensen die dit probleem ook hebben: verheug je maar op een telefoontje met de helpdesk als over een aantal dagen de lijnbevestiging binnen is. Voorlopig wordt het nog niet internetten (op redelijke snelheid dan). Demon gaat dan weer klagen bij BBNed en dus gaat het nog lange tijd duren...

wordt vervolgd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne

boesOne

meuh

jagermeister1 schreef op 29 november 2003 @ 16:21:
[...]
Modem heb ik sinds gisteren, maar sinds vorige week vrijdag sta ik op 'geaccepteerd'. Heb toen de kabels aangesloten en heb tot dinsdag middag zonder DSL signaal gezeten. Dinsdag aan de gang gegaan met het Speedtouch USB modem, maar hetzelfde verhaal als met de Zyxel. Zowel op mijn laptop als op mijn desktop PC geprobeerd. Ik denk dat ik maandag ff met de helpdesk ga bellen alhoewel ze me misschien afschepen met het feit dat mijn lijn nog niet officieel is opgeleverd en dat ik geduld moet hebben (wat ik overigens al genoeg gehad heb)
Mja.. ligt dus duidelijk niet je laptop/desktop of de modems.. lijkt me dan..
Toen ik mijn modem dinsdag kreeg, was het inplggen, dsl lamp aan.. even in winXP alles op auto zetten, rebooten en ik kon het macadres reggen..

Wachten dus voor jou.. niet leuk.. :|

[ Voor 10% gewijzigd door boesOne op 29-11-2003 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben nieuwe klant bij demon (2048/1024)
en heb een paar dagen geleden het modem gekregen.
Vandaag alles netjes aangelsloten en gaatjes geboort ect.

Ff een pc er op gehangen, bleek dat het werkte.
Dus ik die pc weer in de router gehangen en de @home-modem stekker eruit getrokken en die van de adsl modem erin.

Naar mn pc, mac laten registreren en Internet.
Speedtest.nl zegt:
down: 204
up: 84
max connections: 900

So far so good,
Download prog aan en rippen maar :)

Nu is de lijn volges mij niet officieel opgeleverd (heb nog geen mail gehad)
Maar ik heb op de pc waar ik mn routers MAC heb aangemeld (mijn pc) ipv www.google.nl (startpagina) krijg ik www.demon.nl.
De rest van het huis krijgt www.google.nl
Internet explorer en mozilla geven bij mij beide demon.nl :?

Ik denk dat ik zowieso morgen het @home modem al terug stuur,
dan is het nog voor 1dec daar en scheelt €'s :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

-boesOne- schreef op 29 november 2003 @ 17:29:
[...]

Mja.. ligt dus duidelijk niet je laptop/desktop of de modems.. lijkt me dan..
Toen ik mijn modem dinsdag kreeg, was het inplggen, dsl lamp aan.. even in winXP alles op auto zetten, rebooten en ik kon het macadres reggen..

Wachten dus voor jou.. niet leuk.. :|
Jij vuile geluksvogel :+ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeR
  • Laatst online: 11-09 16:26

GekkeR

key = key

Ik ben nu bezig met het aansluiten van een zyxel (pots) maar er zat helaas geen brief bij (ook geen handleiding) over welke dsl provider ik heb (ik heb dus ook geen idee of ik nu me vci op 34 moet zetten of 35).
Is er een manier om erachter te komen ?

Het DSL lampje brandt bij mij ook niet en alle DSL diagnostics geven failed aan.
Hoe weet ik nou of t ligt aan mijn manier van installeren (draden verkeerd? , telefoon werkt wel) of dat het nog niet is aangesloten in de centrale ?

alvast bedankt }:O

[ pctje te zien hier ] - Miauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

GekkeR schreef op 29 november 2003 @ 19:31:
Ik ben nu bezig met het aansluiten van een zyxel (pots) maar er zat helaas geen brief bij (ook geen handleiding) over welke dsl provider ik heb (ik heb dus ook geen idee of ik nu me vci op 34 moet zetten of 35).
Is er een manier om erachter te komen ?

Het DSL lampje brandt bij mij ook niet en alle DSL diagnostics geven failed aan.
Hoe weet ik nou of t ligt aan mijn manier van installeren (draden verkeerd? , telefoon werkt wel) of dat het nog niet is aangesloten in de centrale ?

alvast bedankt }:O
Je draden kunnen idd verkeerd zitten. Controlleer eerst of de gekleurde aders in de RJ11 stekkertjes identiek zijn aangesloten en of die mesjes wel goed zijn doorgedrukt. Test anders gewoon met 1 van de standaard meegeleverde kabeltjes die bij het modem zitten. Dus PC gewoon ff rechtstreeks aan de splitter hangen, indien mogelijk natuurlijk.

Het kan natuurlijk ook zijn dat je nog helemaal geen signaal hebt. Dan zul je moeten wachten vrees ik.

Wat betreft dat 34 / 35 verhaal. Gewoon testen als je signaal hebt. Standaard staat ie op 35. Met een telnet sessie naar 192.168.1.1 kun je dit onder menu 4 van je router wijzigen. Wel ff je netwerkkaart een IP geven (bijvoorbeeld 192.168.1.55)anders kom je niet in je router.

EDIT: Aaargh...per 1 december wordt mijn Planet ADSL (bij mijn ouders thuis) abonnement opgeheven en de lijn gesloopt. Zit ik me net te bedenken dat Demon een mailtje naar dat adres gaat sturen indien de lijn opgeleverd wordt |:( Ik dacht: "2 maanden speling, moet genoeg zijn". Niet dus. Wordt het ook op de servicepagina van Demon weergegeven?

[ Voor 12% gewijzigd door jagermeister op 29-11-2003 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weerz
jagermeister1 schreef op 29 november 2003 @ 19:44:
[...]

Je draden kunnen idd verkeerd zitten. Controlleer eerst of de gekleurde aders in de RJ11 stekkertjes identiek zijn aangesloten en of die mesjes wel goed zijn doorgedrukt. Test anders gewoon met 1 van de standaard meegeleverde kabeltjes die bij het modem zitten. Dus PC gewoon ff rechtstreeks aan de splitter hangen, indien mogelijk natuurlijk.

Het kan natuurlijk ook zijn dat je nog helemaal geen signaal hebt. Dan zul je moeten wachten vrees ik.

Wat betreft dat 34 / 35 verhaal. Gewoon testen als je signaal hebt. Standaard staat ie op 35. Met een telnet sessie naar 192.168.1.1 kun je dit onder menu 4 van je router wijzigen. Wel ff je netwerkkaart een IP geven (bijvoorbeeld 192.168.1.55)anders kom je niet in je router.

EDIT: Aaargh...per 1 december wordt mijn Planet ADSL (bij mijn ouders thuis) abonnement opgeheven en de lijn gesloopt. Zit ik me net te bedenken dat Demon een mailtje naar dat adres gaat sturen indien de lijn opgeleverd wordt |:( Ik dacht: "2 maanden speling, moet genoeg zijn". Niet dus. Wordt het ook op de servicepagina van Demon weergegeven?
Ja het wordt ook gewoon op de status pagina weer gegeven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Jongens, wat betekend het nu dan als het 10/100mbit lampje op het modem en
het lampje achter op je ethernet kaart oranje brandt, en het DSL lampje constant
groen is ?

Dan moet ik toch gewoon op Internet al kunnen komen, maar het zaakje werkt
gewoon niet. Simpel die handleiding doorgenomen, dat je je IP automatisch moet
verkrijgen en Wins en DNS allemaal leegmaken.

Dan moet je volgens de handleiding naar de macadres registratie pagina gaan
op demon, maar als ik die verbinding toch nog niet heb hoe ik kan ik dat dan doen?

Waarom is dit nu zo omslachtig allemaal ?

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Snowwie schreef op 29 november 2003 @ 23:08:
het lampje achter op je ethernet kaart oranje brandt, en het DSL lampje constant
groen is ?

op demon, maar als ik die verbinding toch nog niet heb hoe ik kan ik dat dan doen?

Bij mij ook oranje, maar als ik hem op mijn 10Mbit hub aansluit is ie groen. Ik neem aan dat het gewoon goed is en dat we nog geen toegang hebben tot de DHCP wat niet ons probleem is, maar van Demon/BBned. We moeten gewoon wachten tot de officiële oplevering. Zo nu en dan eens proberen, maar ik denk niet dat het dit weekend nog geregeld gaat worden. Misschien in de loop van aankomende week. Als hij opgeleverd is en het werkt nog niet, dan meteen contact met Demon opnemen lijkt me het beste. Als je voor de oplevering contact opneemt zeggen ze toch dat je moet wachten op het mailtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 15:30
Snowwie schreef op 29 november 2003 @ 23:08:
groen is ?

Ik begijp je naam nogsteeds niet, zo freak kom je niet over en zo demon ook niet ;)

Maar ontopic: Als je de demon topics hier op GoT doorleest kan je op veel vragen een antwoord krijgen.

Maar om je toch te helpen; Die mac pagina verschijnt vanzelf als je naar een willekeurige pagina op internet gaat. Dan moet je ff je mac adres registreren en klaar ben je. Maar hiervoor moet je wel een ip adres krijgen. Anders lukt het natuurlijk niet. Maar zoals je kan lezen zijn er wel meer (nieuwe) demon gebruikers die geen ipadres krijgen. Dus ik denk dat je even geduld moet hebben, en natuurlijk de helpdesk van demon bellen (als je lijn opgeleverd is).

Wat betreft je lampje, volgensmij is oranje gewoon de kleur van het 100mbit lampje. Lijkt me niks verkeerds aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbynaish
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:23
ik vroeg me af of iemand al een keer een brief of email heeft ontvangen over zijn datalimiet.

Ik ben sinds 2 maanden over gestapt naar demon en heb best veel dataverkeer
dus was benieuwd wanneer demon ingrijpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Racemol schreef op 29 november 2003 @ 23:18:
[...]

Ik begijp je naam nogsteeds niet, zo freak kom je niet over en zo demon ook niet ;)

Maar ontopic: Als je de demon topics hier op GoT doorleest kan je op veel vragen een antwoord krijgen.

Maar om je toch te helpen; Die mac pagina verschijnt vanzelf als je naar een willekeurige pagina op internet gaat. Dan moet je ff je mac adres registreren en klaar ben je. Maar hiervoor moet je wel een ip adres krijgen. Anders lukt het natuurlijk niet. Maar zoals je kan lezen zijn er wel meer (nieuwe) demon gebruikers die geen ipadres krijgen. Dus ik denk dat je even geduld moet hebben, en natuurlijk de helpdesk van demon bellen (als je lijn opgeleverd is).

Wat betreft je lampje, volgensmij is oranje gewoon de kleur van het 100mbit lampje. Lijkt me niks verkeerds aan.
Hahaha, ja, die naam is me toen spontaan ontsproten toen ik het demon 8mbit lijntje ging aanvragen, want dat was op dat moment nog bijzonder dat je 8mbit kon krijgen, en ja, die snelheid was natuurlijk helemaal iets om met je tong op de grond te hangen.

Overigens, moet je alle andere verbindingen helemaal deleten, want ik heb er dus nog een simpele modem verbinding (normaal modem) met Zonnet er naast staan :?

Nee, maar Demon rulez.. _/-\o_

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Snowwie schreef op 29 november 2003 @ 23:44:
[...]

Hahaha, ja, die naam is me toen spontaan ontsproten toen ik het demon 8mbit lijntje ging aanvragen, want dat was op dat moment nog bijzonder dat je 8mbit kon krijgen, en ja, die snelheid was natuurlijk helemaal iets om met je tong op de grond te hangen.

Overigens, moet je alle andere verbindingen helemaal deleten, want ik heb er dus nog een simpele modem verbinding (normaal modem) met Zonnet er naast staan :?

Nee, maar Demon rulez.. _/-\o_
Offtopic: Ik dacht juist dat je gefreaked was toen je met Demon te maken kreeg :+

Ontopic:Nope die kun je gewoon laten staan. Inbelverbindingen hebben hier toch niets mee van doen. Als je andere netwerkverbindingen (draadloos of een 2e nic) kan ik me voorstellen dat er (in het ergste geval) iets fout kan gaan, maar met een inbelverbinding denk ik niet dat het zo'n vaart zal lopen.

Edit: Het lijkt wat rustiger te worden in dit topic. Betekend dit dat de meeste probs met de NRP's wel een beetje opgelost zijn. If so...petje af voor BBned en Demon! Nu de nieuwe klantjes nog een IP adresje geven en dan is iedereen weer blij :)

[ Voor 12% gewijzigd door jagermeister op 30-11-2003 02:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al 8 maanden probleemloos Demon Internet, alleen sinds vanaochtend gaat ie heel langzaam. Hoop niet dat nu na de nieuwe klanten ook de oude klanten de dupe gaan worden want dan ben ik gelijk weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
jagermeister1 schreef op 30 november 2003 @ 02:29:
[...]

Edit: Het lijkt wat rustiger te worden in dit topic. Betekend dit dat de meeste probs met de NRP's wel een beetje opgelost zijn. If so...petje af voor BBned en Demon! Nu de nieuwe klantjes nog een IP adresje geven en dan is iedereen weer blij :)
DEMON: 30 nov 10:55. Door een storing was het sinds gisteren avond niet mogelijk om gebruik te maken van de mac adres pagina. Het probleem is inmiddels verholpen
Netjes ...volgens mij moet alle probz nu opgelost zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddv
  • Laatst online: 09-06-2022

ddv

Steam: ddv_ | psn: ddv84_

ik heb geen zin om een UTP kabel naar boven aan te leggen. Weet iemand wat ik allemaal moet aanschaffen als ik het wireless wil gaan doen? En heeft dit ook gevolgen voor de performance?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
OphiOn schreef op 30 november 2003 @ 12:11:
ik heb geen zin om een UTP kabel naar boven aan te leggen. Weet iemand wat ik allemaal moet aanschaffen als ik het wireless wil gaan doen? En heeft dit ook gevolgen voor de performance?
Lijkt me wel toch wel een goede vraag voor de zoekbutton. Wireless heeft een lagere doorvoersnelheid....en volgens mij zal het niet al te veel schelen in de snelheid om te i-netten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
Bij mij ook nog steeds geen ip adres!

Als je een groen lampje wil krijgen op je modem in plaats van oranje, moet je even je netwerktkaart op half duplex zetten.
Dit is door een helpdeskmedewerker aangeraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k4y
  • Laatst online: 18-05-2024

k4y

En heeft dit ook gevolgen voor de performance?
ja, hoge ping

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:49

Wallie

Herr

Onzin... heb hier ook een 54mbit draadloos netwerk, gewoon <1ms ping naar de computers in 't vaste netwerk.

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:49

Wallie

Herr

Handigste lijkt me om een draadloze router te kopen en die op je modem aan te sluiten (in bridge-mode). Alle pc's een wifi kaartje geven en je bent klaar (nou ja, wel ff de beveiliging goed zetten).

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rig0r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-03 16:08
henkyyyyyyy schreef op 30 november 2003 @ 12:20:
Bij mij ook nog steeds geen ip adres!

Als je een groen lampje wil krijgen op je modem in plaats van oranje, moet je even je netwerktkaart op half duplex zetten.
Dit is door een helpdeskmedewerker aangeraden.
En wat is daar het nut van :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chutney schreef op 30 november 2003 @ 12:10:
[...]

[...]

Netjes ...volgens mij moet alle probz nu opgelost zijn :P
Als je nou de post boven de jouwe had gelezen had je kunnen zien dat die problemen nog helemaal niet opgelost zijn. Ook dit statement

DEMON: 30 nov 10:55. Door een storing was het sinds gisteren avond niet mogelijk om gebruik te maken van de mac adres pagina. Het probleem is inmiddels verholpen

is een beetje kort door de bocht, net of dat het enige probleem is. Voor een kennis probeer ik al sinds dat zijn lijn is opgeleverd, 14 november 2003, een ip-adres te krijgen van Demon. Dat is tot op heden nog niet gelukt. Al drie keer langs geweest daar en totaal 8 uur bezig geweest en anderhalf uur aan de lijn gehangen, maar storing-storing-storing :(

Heb nu maar een e-mail gestuurd aan Demon om te vragen of zij mij kunnen bellen of mailen wanneer zij het probleem hebben opgelost en ik weer een poging kan gaan wagen... Maar ik vrees dat dat ze niet zal gaan lukken omdat ikzelf nog NOOIT 1 bericht van ze heb gekregen, ook al ben ik al 8 maanden klant bij ze...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Internet werkt sinds gister beter dan ooit.

Ik heb download speed van 860k/sec upload van 90k/sec

En tot mijn stomme verbazing, download ik gemiddeld met 600k/sec van de newsgroepen??????????

Heeft iemand anders dat ook? Voorheen ging het met 3 threads niet meer dan 180k/sec ( 3x 512kbit) En nu met 2 threads tussen 600 en 700.

Hopen dat het zo blijft :9

/edit: laat maar, alleen het scannen lijkt ineens full speed te gaan, terwijl het eerst ook altijd met max 180k/sec ging

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2003 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

ik kan het niet vinden in alle draadjes

hoe moet ik precies aangeven in de setup van de ZyXel modem, welke ik naar alle tevredenheid als router gebruik, dat ik de poorten van eMule moet doormappen. Ik heb al de poorten in de NAT manager gezet met het IP van de client echter eMule blijft melden dat desbetreffende poort not reachable is.

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 november 2003 @ 13:09:
[...]

Als je nou de post boven de jouwe had gelezen had je kunnen zien dat die problemen nog helemaal niet opgelost zijn. Ook dit statement

is een beetje kort door de bocht, net of dat het enige probleem is. Voor een kennis probeer ik al sinds dat zijn lijn is opgeleverd, 14 november 2003, een ip-adres te krijgen van Demon. Dat is tot op heden nog niet gelukt. Al drie keer langs geweest daar en totaal 8 uur bezig geweest en anderhalf uur aan de lijn gehangen, maar storing-storing-storing :(

Heb nu maar een e-mail gestuurd aan Demon om te vragen of zij mij kunnen bellen of mailen wanneer zij het probleem hebben opgelost en ik weer een poging kan gaan wagen... Maar ik vrees dat dat ze niet zal gaan lukken omdat ikzelf nog NOOIT 1 bericht van ze heb gekregen, ook al ben ik al 8 maanden klant bij ze...
bij mij ook nog altijd geen IP sinds die migratie een paar dagen geleden. Ervoor werkte het (met de welbekende disconnects), sindsdien uberhaupt niet meer. Helpdesk mailde vrijdagmiddag terug dat het volgens bbned weer zou moeten werken, maar nee dus. Het schijnt te gaan om een selecte groep aansluitingen die handmatig omgezet moeten worden, duurt "max. 10 werkdagen", maar gezien hun reply dat het weer zou moeten werken heb ik zo het vermoeden dat die 10 dagen maandag weer opnieuw ingaan wanneer ik er maandag melding van maak...

-- update --
het wordt nu als individuele storing aangemeld en behandeld, ik schijn wel al op de nieuwe apparatuur te zitten (in hoeverre dit een softwarematig iets is weet ik niet). Wachttijd niet bekend

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2003 16:06 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Verwijderd schreef op 30 november 2003 @ 14:04:
[...]

bij mij ook nog altijd geen IP sinds die migratie een paar dagen geleden. Ervoor werkte het (met de welbekende disconnects), sindsdien uberhaupt niet meer. Helpdesk mailde vrijdagmiddag terug dat het volgens bbned weer zou moeten werken, maar nee dus. Het schijnt te gaan om een selecte groep aansluitingen die handmatig omgezet moeten worden, duurt "max. 10 werkdagen", maar gezien hun reply dat het weer zou moeten werken heb ik zo het vermoeden dat die 10 dagen maandag weer opnieuw ingaan wanneer ik er maandag melding van maak...
Waarom weet ik nou zo zeker dat ik als mijn lijn wordt opgeleverd tegen dezelfde probs ga aanlopen? Weer langer wachten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jagermeister1 schreef op 30 november 2003 @ 14:14:
[...]
Waarom weet ik nou zo zeker dat ik als mijn lijn wordt opgeleverd tegen dezelfde probs ga aanlopen? Weer langer wachten :(
ik denk dat het er vanaf hangt hoe ver je aanvraag is, en wanneer je lijn dus geprovisioned is of wordt. "nieuwe" provisionings zullen gewoon goed gaan, maar dan is de vraag "sinds wanneer dan" en "wanneer is/wordt jouw lijn geprovisioned" (hopelijk dus erna)

Maar bovenstaande is maar wat ik ervan maak met mijn (weliswaar bovengemiddelde) kennis van zaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 november 2003 @ 14:04:
[...]

Pffffffff, wat een gedoe! Heb net een UUR aan de lijn gehangen zonder esultaat. Omdat ik steken kreeg in mijn hoofd/oren maar opgehangen... Morgen maar weer een poging wagen dan.

Als het volgende week nog niet werkt laat ik de afgeschreven poen terughalen, blokkeer ik de rekening en stap ik over naar xs4all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 08:26

cjdijk

Hans favoriete radiostation

robbynaish schreef op 29 november 2003 @ 23:26:
ik vroeg me af of iemand al een keer een brief of email heeft ontvangen over zijn datalimiet.

Ik ben sinds 2 maanden over gestapt naar demon en heb best veel dataverkeer
dus was benieuwd wanneer demon ingrijpt.
Op dit moment houd ik mijzelf gewoon erg in,
maar 200 GB per maand is geen probleem.
In pricipe is wireless 11 Megabit, maar bij veel beton loopt het terug tot 2 Megabit.
De nieuwe standaard is 55 Megabit, maar haalt dat alleen bij een korte afstand.
Dus in jouw geval zou ik niet meer dan 2048/1024 nemen, zit je altijd goed.

Als je trouwens toevallig een coax of een telefoonkabel hebt liggen,
van de meterkast naar je pc, kun je ook je modem daar aansluiten.
Zelf heb ik ook mijn oude coax kabel in gebruik, die ik 3 jaar geleden voor kabelinternet gebruikte,
zit tussen mijn splitter in de meterkast benenden en mijn modem boven bij mijn pc,
zit ongeveer 15 meter kabel tussen, gaat prima.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

code:
1
30-11-2003  Ingediend.  Demon Internet heeft uw bestelling ontvangen.....

Net (gister eigenlijk) bercht gehad van kpn dat mn nwe lijn in mn nwe huis maandag wordt geleverd... gelijk demon aangevraagd... ben benieuwd.

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Mijn telefoonlijn word ook morgen opgeleverd... Maar ik heb reeds afgelopen dinsdag mijn lijn aangevraagd. Maar ben u wel beginnen te twijfelen of ik niet eerst even het antwoord van bb-net op de kpn verhoging moet afwachten....

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Ik ben ook een beetje huiverig na aanleiding van dit topic... echter mijn upload heb ik echt hard nodig en dat kost teveel bij kpn-based dsl...

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newjersey
Nou, ik moet zeggen dat ik naar 3 dagen intensief demon gebruik, ik echt dik tevreden ben. Zal misschien wel komen dat ik op NRP 20 zit ofzo, heb nog totaal geen storingen gehad :)

go Demon ;)

Weet iemand ook of Demon ipv6 diensten aanbied aan klanten?

[ Voor 14% gewijzigd door Newjersey op 30-11-2003 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Kan morgen tot 23.59 nog annuleren. Dus even afwachten wat morgen brengt..... BBnet heeft er een weekend op kunnen broeden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe kan je zien op welke NRP je zit? Of hoort te zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 november 2003 @ 21:58:
hoe kan je zien op welke NRP je zit? Of hoort te zitten?
Door dit topic te lezen :P

dus via een tracert naar een willekeurig adres, en dan is het de eerste hop buiten de deur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oele_
  • Laatst online: 22-09-2023
Verwijderd schreef op 30 november 2003 @ 13:09:

is een beetje kort door de bocht, net of dat het enige probleem is.
Pardon?! Er staat dat het specifieke probleem dat er met de mac adres pagina was, is opgelost. Waar zie jij staan dat _alle_ problemen zijn opgelost?!
Voor een kennis probeer ik al sinds dat zijn lijn is opgeleverd, 14 november 2003, een ip-adres te krijgen van Demon. Dat is tot op heden nog niet gelukt. Al drie keer langs geweest daar en totaal 8 uur bezig geweest en anderhalf uur aan de lijn gehangen, maar storing-storing-storing :(

Heb nu maar een e-mail gestuurd aan Demon om te vragen of zij mij kunnen bellen of mailen wanneer zij het probleem hebben opgelost en ik weer een poging kan gaan wagen...

Maar ik vrees dat dat ze niet zal gaan lukken omdat ikzelf nog NOOIT 1 bericht van ze heb gekregen, ook al ben ik al 8 maanden klant bij ze...
Hoe bedoel je dat? Heb je Demon mails gestuurd waar je geen antwoord op hebt gekregen? In dat geval, heb je de ticketnummers misschien nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnow
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Wat zijn de betaalmogelijkheden, op automatische incasso na? Op de website van demon staat namelijk alleen automatische incasso, maar ik vraag mij waarom het niet mogelijk is om met een ander betaalmiddel te betalen.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

silentsnow schreef op 01 december 2003 @ 00:07:
Wat zijn de betaalmogelijkheden, op automatische incasso na? Op de website van demon staat namelijk alleen automatische incasso, maar ik vraag mij waarom het niet mogelijk is om met een ander betaalmiddel te betalen.
Waarschijnlijk om dezelfde reden, als waarom je je ook alleen maar online kan aanmelden. Kostenbesparing dus, om de abonnementen zo goedkoop mogelijk te houden ;)
Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.