Inderdaad. Als je per se per factuur wil betalen, kan je het (duurdere) Business Express pakket nemen, zie https://services.nl.demon...usinessexpress/index.html .Verwijderd schreef op 01 december 2003 @ 00:10:
[...]
Waarschijnlijk om dezelfde reden, als waarom je je ook alleen maar online kan aanmelden. Kostenbesparing dus, om de abonnementen zo goedkoop mogelijk te houden
Bij inloggen via de onderstaande link nog steeds dezelfde foutmelding.
https://services.nl.demon...Name=Mijn%20DSL%20Express
Dus je kan gewoon inloggen, aanklikken dat je de status van je aanvraag wilt zien,
en aan het eind zegt hij "Er is geen (lopende) DSL Express order bekend voor de opgegeven systeemnaam".
Drie oplossingen: Fix de link, Redirect de link, Verwijder de link.
Een goedwerkende alternatieve link is deze:
https://services.nl.demon...Index.php4?ISPKlantType=B
Als je daar gaat inloggen, geeft hij aan het einde wel gewoon de status.
Nogmaals, mensen die het leuk vinden eerst 10 keer te klikken vanuit www.demon.nl
om uiteindelijk op de loginpagina te komen, hebben geen problemen met url wijzigingen.
Maar mensen zoals ik, die liever direct inloggen, is het erg verwarrend als een link goed lijkt te werken,
maar na verder klikken zo'n wazige melding oplevert.

Ik maak me trouwens wel zorgen om mijn laatste 2 aanmeldingen.
Die ene staat nu alweer 3 weken op Bevestigd,
terwijl dat bij mijn eerste 2 aanmeldingen (zelfde telefooncentrale) beide 1 dag was.
Is het nu altijd zo dat ze bij Demon nieuwe klanten standaard 3 weken laten wachten
Ik begin nu wel te twijfelen of ik opnieuw Demon ga adviseren, vooral nu KPN een tegenzet heeft gedaan.
Als alle aanvragen vanaf nu onnodig gerekt worden, alleen omdat een paar mensen problemen hebben,
dat zou wel minder zijn, tijdelijk een instabiele verbinding lijkt mij veel beter dan helemaal geen verbinding.

Ondanks alles, ben ik over mijn eigen verbinding wel erg tevreden,
al zou het wel leuk zijn als BBNed een tegenzet doet vanwege KPN.
Nu ben ik met mijn 2048/1024 wat duurder uit dan bij KPN met 2048/384.

[ Voor 30% gewijzigd door cjdijk op 01-12-2003 08:10 ]
P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB
met alle respect, maar voor de 5 tot 10 euro verschil heb je wel een veel en veel vettere upload, een van de beste newsservers en meer mogelijkheden tot het draaien van servers...cjdijk schreef op 01 december 2003 @ 07:23:
Ondanks alles, ben ik over mijn eigen verbinding wel erg tevreden,
al zou het wel leuk zijn als BBNed een tegenzet doet vanwege KPN.
Nu ben ik met mijn 2048/1024 wat duurder uit dan bij KPN met 2048/384.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Verwijderd
Na meerdere malen met de Helpdesk van Demon gesproken te hebben ( Wat overigens een goede helpdesk is in tegenstelling tot vele andere ISP..)
zou het aan mijn modem liggen. Ik moesten deze dan maar even terug sturen. ik had het vermoede dat het daar niet aan zou liggen.Mede door GOT. Ik heb zelf een andere modem aangesloten en getest maar dat was ook niet de oplossing. Nog steeds geen IP-adres dus maar weer gebeld.
Dus de call werd weer aangevult met nieuwe info. Ik hoop dat ze vanmiddag nog even bellen met een nieuwe oplossing. (Gelukkig hebben ze elke dag gebeld met een oplossing of een nieuwe vraag! Geeft je toch wel het gevoeld dat ze er mee bezig zijn.) Alleen nu nog werkend internet!
We zullen zien...
- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER
Dat begrijp ik best, dat was voor mij ook de hoofdreden om over te stappen.Cyberpope schreef op 01 december 2003 @ 08:21:
[...]
met alle respect, maar voor de 5 tot 10 euro verschil heb je wel een veel en veel vettere upload, een van de beste newsservers en meer mogelijkheden tot het draaien van servers...
Alleen nu standaard de nieuwe aanmeldingen minimaal 6 weken moeten wachten,
twijfel ik of ik nog andere mensen Demon ga adviseren.
Vooral nu ze ook nog eens relatief duurder zijn geworden.
Het grootste gros mensen doet niets/weinig met nieuwsgroepen of upload.
Maar nogmaals, ikzelf ben wel tevreden, zou nooit weer terugwillen naar KPN,
ook als het in 1 dag zou kunnen.
Het ergste vind ik nog die enorm lange tijd dat het duurt tegenwoordig,
voordat je adsl verbinding hebt bij Demon.
Waarom het nu niet meer mogelijk is om in 1 dag van Bevestigd naar Geaccepteerd te gaan, is mij volstrekt onduidelijk.
Die prijs vind ik maar bijzaak, zal wellicht wel weer rechtgezet worden.
Misschien dat Oele_ hier is naar kan kijken? Als je de systeemnaam nodig hebt kan je me emailen.
Centrale vol bijvoorbeeld.cjdijk schreef op 01 december 2003 @ 10:10:
[...]
Waarom het nu niet meer mogelijk is om in 1 dag van Bevestigd naar Geaccepteerd te gaan, is mij volstrekt onduidelijk.
Heb afgelopen weekend alles over gezet van @home -> demon.
2 dagen nadat de adsl modem binnenkwam, was de connectie up en running.
3 weken later een mailtje van demon dat de lijn opgelevert zou zijn
Tot nu toe geen problemen ondervonden. Natuurlijk pagina's die direct in me browser worden weergeven ipv luttele seconden wachten.
En upload die van +- 7 kbytes naar ruimd 75-85 is gegaan.
Ik wil daarom ook de topisstarten/samenstellers bedanken voor hun info
Ik heb gisteren het modem binnengekregen, meteen aangesloten natuurlijk, maar nu blijft het dsl-lampje uit, ik meende mij te herinneren uit eerdere berichten dat dit lampje op z'n minst zou moeten knipperen (bij geen aansluiting) ik heb nog terug zitten bladeren maar kan het niet meer terugvinden.
Is er iemand die daar uitsluitsel over kan geven?
Bij mij was het lampje in het begin ook uit. Na een paar dagen ging ie plots branden. Het betekend gewoon dat je nog geen signaal hebt.ThinkAboutIt schreef op 01 december 2003 @ 10:37:
Even een vraagje tusendoor,
Ik heb gisteren het modem binnengekregen, meteen aangesloten natuurlijk, maar nu blijft het dsl-lampje uit, ik meende mij te herinneren uit eerdere berichten dat dit lampje op z'n minst zou moeten knipperen (bij geen aansluiting) ik heb nog terug zitten bladeren maar kan het niet meer terugvinden.
Is er iemand die daar uitsluitsel over kan geven?
Volgensmij hebben die gene waarbij het lampje knippert een ander modem.
PS. Toen ik mijn modem had aangesloten en het lampje ging niet aan had ik precies dezelfde vraag
[ Voor 5% gewijzigd door Racemol op 01-12-2003 10:47 ]
Verwijderd
Kan ik ineens m'n status bij Demon niet meer opvragen. Na veel bellen kom ik bij KPN uit de m'n telefoon lijn geannuleerd hebben omdat ze geen contract claimen te hebben. BBnet kan niets zonder deze lijn en is dus ook gestopt. Ik had daar niets van gemerkt omdat ik niet bel met m'n belbudget lijn.
Na heel veel bellen kwam het er op neer dat ik de KPN een dikke boete moest betalen voor afsluiten en dan weer opnieuw moest aanvragen (weer EUR 80,-).
Ik heb de giro m'n eerste EUR 80,- laten terugstorten en heb weer heeel veel met de KPN moeten bellen. Aangezien ze claimden geen contract te hebben konden ze me dus ook de eerste aanvraag + boete niet laten betalen. De boel is weer opnieuw aangesloten en ik kan weer opnieuw betalen. Al m'n oude betalingen dus gewoon terug op m'n rekening.
Helaas kan ik de hele ADSL aanvraag weer opnieuw doen. Demon was zeer behulpzaam maar kon verder ook niet veel. Ze konden m'n aanvraag ook niet versnellen omdat KPN me een nieuw telefoonnummer heeft gegeven
Gelukkig ben ik op mijn verzoek wel meteen naar status "Bevestigd" gegaan zonder 7 dagen wachten. Maar ik ben nu dus al bezig vanaf 1 oktober en nog geen meter opgeschoten. Dat KPN slecht was wist ik, maar zo slecht had ik niet verwacht. En dan te denken dat ik nog aandelen heb van die prutsers

Nu zit ik steeds meer te twijfelen.... Als er zo'n run is op abbo's dan zet je toch meer mensen/apparatuur in?
A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814
Verwijderd
Ehhh, ja, maar ik krijg nadat 2 weken geleden de lijn is opgeleverd nog altijd geen verbinding met Demon. Misschien kan Oele kijken?Verwijderd schreef op 30 november 2003 @ 22:04:
[...]
Door dit topic te lezen
dus via een tracert naar een willekeurig adres, en dan is het de eerste hop buiten de deur
Dat heeft altijd al op de dslexpress pagina gestaan.Roeligan schreef op 01 december 2003 @ 11:16:
Net gebeld, ze willen niet mijn aanvraag op bevestigd zetten, werd gelijk verteld dat de gemiddelde levertijd inmiddels 6 weken is!!!!!!!!
Tja dat is zeer lullig. Bij mij verliep de aanvraag bij KPN vlekkeloos. Demon daarentegen laat me nu al 2 maanden wachten (vanaf 01 oktober)
Die indruk had ik dus inmiddels ook al gekregen.Roeligan schreef op 01 december 2003 @ 11:16:
Net gebeld, ze willen niet mijn aanvraag op bevestigd zetten, werd gelijk verteld dat de gemiddelde levertijd inmiddels 6 weken is!!!!!!!!
Nu zit ik steeds meer te twijfelen.... Als er zo'n run is op abbo's dan zet je toch meer mensen/apparatuur in?
En de mensen bij mij maar klagen dat het zo lang duurt.

Bij mij heeft het 16 dagen geduurd, aanvraag datum tot werkende adsl lijn,
dat is zelfs met afkoelperiode meegerekend.
[ Voor 14% gewijzigd door cjdijk op 01-12-2003 11:36 ]
Waar dan?dolby schreef op 01 december 2003 @ 11:20:
[...]
Dat heeft altijd al op de dslexpress pagina gestaan.
https://services.nl.demon...ess/faq_ant3.html#Hoelang
"Hoe lang duurt het van het moment van bestellen tot het moment van aansluiten?
De gemiddelde levertijd is ongeveer 6 weken. Er worden geen garanties op de levertijd gegeven. "
Verwijderd
Ja da's ook shit, maar het klinkt alsof jouw wijkcentrale nogal druk is. Ik heb (of had?) daar meer geluk mee.jagermeister1 schreef op 01 december 2003 @ 11:27:
[...]
Tja dat is zeer lullig. Bij mij verliep de aanvraag bij KPN vlekkeloos. Demon daarentegen laat me nu al 2 maanden wachten (vanaf 01 oktober)
Ik zit nu met de vraag of ik het voor 31/12 ga redden of dat ik de Casema moet vragen om de stekker er dan nog maar even niet uit te trekken.
Verwijderd
Omdat Chutney iets in de trant zei van "mooi, dan is alles opgelost". Zet er dan iets bij van "Op enkele accounts zijn er nog problemen". Als je niets neerzet dan gaat men er vanuit dat er geen problemen zijn...Oele_ schreef op 01 december 2003 @ 00:05:
[...]
Pardon?! Er staat dat het specifieke probleem dat er met de mac adres pagina was, is opgelost. Waar zie jij staan dat _alle_ problemen zijn opgelost?!
[...]
Hoe bedoel je dat? Heb je Demon mails gestuurd waar je geen antwoord op hebt gekregen? In dat geval, heb je de ticketnummers misschien nog?
Nee hoor, ik bedoel gewoon dat ik nog nooit één e-mail van Demon heb gehad, ook niet toen mijn lijn was opgeleverd. En ook nog nooit één papiertje in de brievenbus, zelfs geen overzichtje met logingegevens. Je moet het altijd zelf maar weer uitzoeken / in de gaten houden, terwijl een gil vanuaf de kant van Demon als er iets gebeurt is zoveel makkelijker is. Vind het gewoon raar. Er is geen enkel contact met de klant.
Maar ik geloof dat jij bij Demon werkt; kan ik jou misschien direct mailen m.b.t. de niet werkende account van een kennis? Want ik ben er nu al 3 dagen geweest maar nog altijd geen verbinding bij zijn 2 weken geleden opgeleverde lijn...
Tja...ik heb al zoveel gelezen, dat ik niet meer weet wat ik gelezen heb. Maar jullie hebben gelijk, het heeft er altijd al gestaandolby schreef op 01 december 2003 @ 11:39:
[...]
Ligt het aan mij of lezen de mensen specificaties,leveringsvoorwaarden, openingposts niet meer?
Je krijgt netjes email van Demon op het adres dat jezelf hebt opgegeven bij de aanvraag.Verwijderd schreef op 01 december 2003 @ 11:47:
[...]
Nee hoor, ik bedoel gewoon dat ik nog nooit één e-mail van Demon heb gehad, ook niet toen mijn lijn was opgeleverd. En ook nog nooit één papiertje in de brievenbus, zelfs geen overzichtje met logingegevens. Je moet het altijd zelf maar weer uitzoeken / in de gaten houden, terwijl een gil vanuaf de kant van Demon als er iets gebeurt is zoveel makkelijker is
Hier wordt oa bij oplevering van de lijn verteld wie de dsl provider is, wat je eventueel moet invullen bij een modem als je die niet hebt aangevraagd bij Demon en hoe je mac adres te registreren
Logingegevens? je bedoelt je systeemnaam en passwords die jezelf hebt opgegeven bij aanvraag?
Inmiddels in de afgelopen weken omgezet van NRP-14 naar NRP-18, download gaat perfect met mjin 1024/8192 DeMoN abo
Ik haal qua snelheid wel pieken van 100kb, maar ik heb geen continue upload van data naar de newsserver
Cheers
Wizz
I aMaZe MySeLf SoMeTiMeS, I'm AlWaYs tHiNkiNg
Verwijderd
Dat is dus niet zo. Nooit iets gehad. Of is de lijn nu opeens niet opgeleverd? Op de statuspagina staat in elk geval van wel.
Logingegevens? je bedoelt je systeemnaam en passwords die jezelf hebt opgegeven bij aanvraag?
Zoiets ja. Zo'n bevestigingsbrief per post die je bij elke provider (of bij wat voor een instantie dan ook) krijgt wanneer je een dienst van hen afneemt zoals een abonnement. Gewoon een bewijsje per post. Een overzichtje dat je meestal eerst zelf hebt ingevuld ja. Een soort polisje. Een papiertje. D u i d e l i j k ?
Verwijderd
>Demon Internet heeft uw bestelling ontvangen en een bevestiging van ontvangst >gestuurd naar uw e-mail adres. Uw order zal worden doorgestuurd naar onzedolby schreef op 01 december 2003 @ 11:58:
[...]
Je krijgt netjes email van Demon op het adres dat jezelf hebt opgegeven bij de aanvraag.
>DSL partner.
Het zal wel, maar ik heb nu twee aanvragen gedaan en nooit wat ontvangen van Demon.
Dan zul je toch iets fout hebben gedaan mbt je opgegeven email adres.Verwijderd schreef op 01 december 2003 @ 12:17:
Dat is dus niet zo. Nooit iets gehad. Of is de lijn nu opeens niet opgeleverd? Op de statuspagina staat in elk geval van wel.
Mij is alles prima duidelijk, voordat ik een abonnement afsluit lees ik de voorwaarden en specs goed door.Zoiets ja. Zo'n bevestigingsbrief per post die je bij elke provider (of bij wat voor een instantie dan ook) krijgt wanneer je een dienst van hen afneemt zoals een abonnement. Gewoon een bewijsje per post. Een overzichtje dat je meestal eerst zelf hebt ingevuld ja. Een soort polisje. Een papiertje. D u i d e l i j k ?
Dat Demon logingegevens die jezelf hebt gekozen niet zomaar via snailmail verstuurt is een stuk veiliger.
pff who cares ?Verwijderd schreef op 01 december 2003 @ 12:17:
Zoiets ja. Zo'n bevestigingsbrief per post die je bij elke provider (of bij wat voor een instantie dan ook) krijgt wanneer je een dienst van hen afneemt zoals een abonnement. Gewoon een bewijsje per post. Een overzichtje dat je meestal eerst zelf hebt ingevuld ja. Een soort polisje. Een papiertje. D u i d e l i j k ?
Geeft allerlei rompslomp. Alle voorwaarden staan op de site. Je hebt je passwords en sysnaam. Wat zou je nog meer willen ?
I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.
Waarom lukt het mij dan niet om op die Mac Adres registratie pagina te komen?
Ps. LAN poort brand nog steeds oranje. De een roept "dat is normaal", de ander
zegt je lijn dan nog niet opgeleverd is.
* Snowwie snapt er nu de ballen van
Soms kun je dan al online zijn ja, maar soms ook niet, je krijgt een officieel opleveringsbericht van Demon, je moet er dus niet van uitgaan als je linesync hebt meteen al online te zijn.Snowwie schreef op 01 december 2003 @ 12:31:
Als het DSL lampje continue brand dan is toch feitelijk je lijn opgeleverd ??
* dolby snapt er nu de ballen van![]()
Of je dan al IP krijgt van de DHCP server si weer een ander verhaal.
Mijn LAN led knippert groen op de ZyXel.. : hangt wel aan een 10Mbit lan kaartje [oud ding van chello nog :P] op half duplex..
I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.
ik wacht ook al bijna 2 maandenjagermeister1 schreef op 01 december 2003 @ 11:27:
[...]

Je lan-lampje is oranje van kleur, dat is idd normaal.Snowwie schreef op 01 december 2003 @ 12:31:
Als het DSL lampje continue brand dan is toch feitelijk je lijn opgeleverd ??
* mlevd snapt er nu de ballen van![]()
Het feit dat je dsl lampje brandt wil echter niet zeggen dat je lijn is opgeleverd, dat is pas zo nadat je het mailtje hierover hebt gehad, hier kunnen enige dagen overheen gaan voordat dat zo is.
trouwens, zoals hierboven ook is gezegd, 10 mbit lan is groen en 100 Mbit is oranje
[ Voor 9% gewijzigd door mlevd op 01-12-2003 13:05 ]
bij mij is gisteren was de laatste dag maar hij doet het nog
alleen e-mail van Chello niet, dus ik heb nu free i-net
Ik weet dat er problemen kunnen zijn met je vaste telefoon als er lijnmetingen gedaan worden, maar mijn toestel rinkelt niet meer, voor de rest werkt dit prachitg stukje techniek met draaischijf uitstekend.
Nouja goed, het zal wel, ik hoop dat ik nu eindelijk eens dat modem mag ontvangen
Ik heb reeds even contact gehad met de helpdesk van Demon, die bevestigden ook dat de lijn nog niet is opgeleverd. Handige feit om te weten dus dat ook almlevd schreef op 01 december 2003 @ 13:04:
[...]
Je lan-lampje is oranje van kleur, dat is idd normaal.
Het feit dat je dsl lampje brandt wil echter niet zeggen dat je lijn is opgeleverd, dat is pas zo nadat je het mailtje hierover hebt gehad, hier kunnen enige dagen overheen gaan voordat dat zo is.
edit:
trouwens, zoals hierboven ook is gezegd, 10 mbit lan is groen en 100 Mbit is oranje
brand je dsl lampje wel je lijn dus nog niet per definitie is opgeleverd.
Hij zei overigens wel dat je er voor moet zorgen dat je ethernetkaart een vast
ip adres moet krijgen, en dat dit wel stond vermeldt in de handleiding, maar
volgens mij heb ik zoiets nergens gezien.
Wie kan mij vertellen hoe je dat doet ?
Voor de rest gewoon even wachten op het bevestigingsmailtje van Demon.
En als dat rond is
Vlakbij Rotterdam.k4y schreef op 01 december 2003 @ 13:03:
[...]
ik wacht ook al bijna 2 maandenwaar won je ? ik zit in Alkmaar
Heeft dat niet te maken met die 2 extra draden binnen je hoofdaansluiting. Je draaitoestel gebruikt die om te rinkelen, maar het kan zijn dat nu het adsl-signaal daarover binnenkomt.Polle schreef op 01 december 2003 @ 13:11:
Hum, ik heb me nu een wazig probleem.
Ik weet dat er problemen kunnen zijn met je vaste telefoon als er lijnmetingen gedaan worden, maar mijn toestel rinkelt niet meer, voor de rest werkt dit prachitg stukje techniek met draaischijf uitstekend.
Nouja goed, het zal wel, ik hoop dat ik nu eindelijk eens dat modem mag ontvangen
Misschien klopt dit niet....kan iemand dit bevestigen.
Als het goed is heeft ie die al. Niet van de DHCP server, maar gewoon intern. Ik krijg er 1 beginnend met 169. Heb ook wel eens gelezen dat je eerst een 127.0.0.1 IP adres moet krijgen en dat je dan kunt registreren op de MAC-adres pagina en dat je daarna je definitieve IP toegewezen krijgt.Snowwie schreef op 01 december 2003 @ 13:11:
[...]
Ik heb reeds even contact gehad met de helpdesk van Demon, die bevestigden ook dat de lijn nog niet is opgeleverd. Handige feit om te weten dus dat ook al
En als dat rond isSLURPPEHH
![]()
![]()
![]()
[ Voor 43% gewijzigd door jagermeister op 01-12-2003 13:20 ]
Verwijderd
2 weken na opleveren van de lijn zou ik nu wel eens verbinding willen hebben...-boesOne- schreef op 01 december 2003 @ 12:28:
[...]
pff who cares ?
Geeft allerlei rompslomp. Alle voorwaarden staan op de site. Je hebt je passwords en sysnaam. Wat zou je nog meer willen ?
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2003 13:31 ]
Waar? (ik ook nl. >> Vlaardingen)
A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814
Om je modem te kunnen bereiken moet ip vast staan en om inet te bereiken moet een ip automatisch verkrijgen, dat staat toch echt ook in de handleiding hoor.Snowwie schreef op 01 december 2003 @ 13:11:
[...]
Ik heb reeds even contact gehad met de helpdesk van Demon, die bevestigden ook dat de lijn nog niet is opgeleverd. Handige feit om te weten dus dat ook al
En als dat rond isSLURPPEHH
![]()
![]()
![]()
Ja dat was duidelijk, de vraag is alleen HOE dit moet, als je dat niet weet kan datmlevd schreef op 01 december 2003 @ 13:34:
[...]
Om je modem te kunnen bereiken moet ip vast staan en om inet te bereiken moet een ip automatisch verkrijgen, dat staat toch echt ook in de handleiding hoor.
best wel gecompliceerd zijn...
Als ik mij niet vergis staat ook dat in de handleidingSnowwie schreef op 01 december 2003 @ 13:50:
[...]
Ja dat was duidelijk, de vraag is alleen HOE dit moet, als je dat niet weet kan dat
Met rechts op mijn netwerkverbidingen-->eigenschappen,
met rechts op je lanverbinding die je gebruikt voor je inet-->eigenschappen,
selecteer nu internetprotocol tcp/ip-->eigenschappen,
hier aanvinken dat je een automatisch ip wilt krijgen (of als je contact wil maken met je modem een vast ip kiezen in de range van je modem, bv 192.168.1.33)
nofi, maar heb je hier niet juist een handleiding voor, maarja een beetje teaker gaat eerst klooien en dan pas een keer een handleiding bekijken
[ Voor 17% gewijzigd door mlevd op 01-12-2003 14:24 ]
Je wil een vast IP voor je verbinding van je pc naar je modem? Lijkt me vrij sterk dat dat niet wordt uitgelegd maar ok:Snowwie schreef op 01 december 2003 @ 13:50:
[...]
Ja dat was duidelijk, de vraag is alleen HOE dit moet, als je dat niet weet kan dat
Dit werk voor windows xp, 'k neem aan dat et voor win98/win2k wel iets soortgelijks zal zijn.
Configuratiescherm > Netwerkverbindingen > Rechtsklik op de verbinding van je modem<>pc > Eigenschappen > InternetProtocol TCP/IP > Eigenschappen > En ipv een IP adres te laten toewijzen verzin je d'r zelf eentje in de 192.168.x.x range
Weet niet of dit was wat je moest hebben maar succes d'r mee iig
Mwrum probeer je ook es aardig te doen

[ Voor 7% gewijzigd door Thunder op 01-12-2003 13:57 ]
Verwijderd
192.168.1.1 is niks??
Upload kan je testen door iets naar je eigen 20MB grote homepage te uploaden, en weer met DU Meter naar de 'average value' kijken.
Overigens moet je, als je in je modem wilt kijken naar de kwaliteit van je lijn, eerst een vast IP aan je PC geven....
[ Voor 5% gewijzigd door Tweeke op 01-12-2003 17:49 ]
The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw
De lijn is officieel opgeleverd, ligt niet aan kabels e.d. want het is wel vaker voorbij gekomen hier, dat mensen daar last van hebben. Ik hoorde iemand zeggen dat het kwam omdat je lijn niet is opgeleverd,
Verwijderd
640/128 is een standaard (test-)profiel, betekent dat je lijn niet (goed) door bbned is geprovisioned. Demon moet dit aanmelden bij bbned, die er vervolgens i.h.a. een paar dagen over doen om de lijn (alsnog) te provisionen.EmBee schreef op 01 december 2003 @ 17:55:
Hmm iemand ervaring met een opgeleverde lijn die 640 kbit down & 128 kbit up is ?
De lijn is officieel opgeleverd, ligt niet aan kabels e.d. want het is wel vaker voorbij gekomen hier, dat mensen daar last van hebben. Ik hoorde iemand zeggen dat het kwam omdat je lijn niet is opgeleverd,
Is altijd wat met die kut providers, met Mxstream ging ook alles mis duurde 4 maanden. Nu weerVerwijderd schreef op 01 december 2003 @ 18:12:
[...]
640/128 is een standaard (test-)profiel, betekent dat je lijn niet (goed) door bbned is geprovisioned. Demon moet dit aanmelden bij bbned, die er vervolgens i.h.a. een paar dagen over doen om de lijn (alsnog) te provisionen.
Han nu trouwens aan de tel met demon, eerst 45 minuten in de wacht en vraagt even wat en hangt je weer 15 minuten in de wacht. dat is gewoon schandalig.
Verwijderd
Soms up ik met 70, dan met 30, ik down met 300, dan met 80?
Op steed test staan de results echt TE goed 700kbs down en 80kbs up, maar in het echt valt het tegen
Verwijderd
Verwijderd
Nou.. ik vond 1024/512 (wat ik nu heb) snel genoeg voor wat ik doe.Hoos schreef op 28 november 2003 @ 12:18:
[...]
Helaas ... eenmaal gekozen voor een abbo... Zit je er een jaar aan vast.
Je kunt wel een duurder abbo nemen volgens mij. .
Maar goedkoper niet.
Waarom eigenlijk... Kan toch nooit snel genoeg ?![]()
Als dat abbonnement 39,- p/m gaat kosten ipv wat ik nu betaal.. 55,- p/m scheelt dat wel ff 16,- per maand
En dat maakt wel ff zowat 200,- per jaar!
Tuurlijk, snel = erg fijn enzo.. maar als je het toch niet nodig hebt.. waarom zou je het dan gebruiken?
En dan ook nog eens het verhaal dat, wanneer je abbo in snelheid verhoogt wordt, je weer een vol jaar vastzit.
Ik ga niet meer betalen dan dat ik nodig heb snap je, ben ik een hollander voor
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2003 18:53 ]
Verwijderd
mij hebben ze geen enkele keer gebeld en meteen gezegd dat het aan BBned zou liggen, ik heb besloten niet meer te bellen... we zien wel waar het schip strand, ik heb wel gemaild dat ik alle incasso's terug laat storten zolang het niet werkt.Verwijderd schreef op 01 december 2003 @ 09:24:
Ik heb nu ook al een week een opgeleverde lijn maar nog steeds geen internet.
Na meerdere malen met de Helpdesk van Demon gesproken te hebben ( Wat overigens een goede helpdesk is in tegenstelling tot vele andere ISP..)
zou het aan mijn modem liggen. Ik moesten deze dan maar even terug sturen. ik had het vermoede dat het daar niet aan zou liggen.Mede door GOT. Ik heb zelf een andere modem aangesloten en getest maar dat was ook niet de oplossing. Nog steeds geen IP-adres dus maar weer gebeld.
Dus de call werd weer aangevult met nieuwe info. Ik hoop dat ze vanmiddag nog even bellen met een nieuwe oplossing. (Gelukkig hebben ze elke dag gebeld met een oplossing of een nieuwe vraag! Geeft je toch wel het gevoeld dat ze er mee bezig zijn.) Alleen nu nog werkend internet!
Maar even een vraagje. Ik heb mij zojuist via www.demon.nl/macadres laten registreren, echterrrr... ik heb de volgende situatie:

Ik neem aan dat ik met het registreren van dat mac-adres (dat doe ik met PC-1) het mac-adres laat opslaan van de netwerkkaart van PC-1. Kan ik nu dus niet met PC-2 internetten zonder eerst weer naar demon.nl/macadres te gaan? Is hier iets aan te doen, of heb ik een router nodig?
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Ehm, je kunt niet zomaar zonder router via 1 public IP op internet hoorspaceboy schreef op 01 december 2003 @ 19:10:
Haaai people!! Mijn eerste reactie via Demon!! Yippeee!!
Maar even een vraagje. Ik heb mij zojuist via www.demon.nl/macadres laten registreren, echterrrr... ik heb de volgende situatie:
[afbeelding]
Ik neem aan dat ik met het registreren van dat mac-adres (dat doe ik met PC-1) het mac-adres laat opslaan van de netwerkkaart van PC-1. Kan ik nu dus niet met PC-2 internetten zonder eerst weer naar demon.nl/macadres te gaan? Is hier iets aan te doen, of heb ik een router nodig?
Als je een Zyxel hebt kun je die van Bridged-mode omzetten naar Routed ofzo
En dat is best wel een bedrag waarmee je leuke dingen kunt doen!Verwijderd schreef op 01 december 2003 @ 18:52:
[...]
Nou.. ik vond 1024/512 (wat ik nu heb) snel genoeg voor wat ik doe.
Als dat abbonnement 39,- p/m gaat kosten ipv wat ik nu betaal.. 55,- p/m scheelt dat wel ff 16,- per maand
En dat maakt wel ff zowat 200,- per jaar!
En idd, als je zo'n 8/1 pijpje niet nodig hebt waarom zou je het dan nemen.
Damn. Nu ik m'n eigen posting terugkijk zie ik dat 't best knullig is ja. Sorry. Thanks anyway.Osiris schreef op 01 december 2003 @ 19:15:
[...]
Ehm, je kunt niet zomaar zonder router via 1 public IP op internet hoor
Als je een Zyxel hebt kun je die van Bridged-mode omzetten naar Routed ofzo
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Zodra je jouw modem als router hebt ingesteld,spaceboy schreef op 01 december 2003 @ 19:29:
[...]
Damn. Nu ik m'n eigen posting terugkijk zie ik dat 't best knullig is ja. Sorry. Thanks anyway.
moet je het mac adres van je router registreren,
en zijn de mac adressen van pc1 en pc2 niet meer van belang.
Zoals je het nu hebt aangesloten kan er maar eentje tegelijk op internet.
snelheid kunnen posten, waarbij je bv. het gemiddelde neemt van 3 gemeten snelheden op 3 momenten van een dag. Dit zou dan alleen gelden voor de
8mbit en 2mbit gebruikers.
Op die manier zou je een goede overall beeld krijgen of menig Demon gebruiker tevreden is met z'n verbinding.
Indien dit toelaatbaar is door de mods wil ik de poll wel opstellen :
Had zoiets in gedachten :
POLL : DEMON INTERNET, TEVREDEN OF ONTEVREDEN :
* Ik heb de 8mbit/1mbit account en de download/upload is zoals het hoort
* Ik heb de 8mbit/1mbit account en de download is goed / upload is slecht
* Ik heb de 8mbit/1mbit account en de download is slecht / upload is goed
* Ik heb de 8mbit/1mbit account en de download en upload zijn waardeloos
* Ik heb de 2mbit/1mbit account en de download/upload is zoals het hoort
* Ik heb de 2mbit/1mbit account en de download is goed / upload is slecht
* Ik heb de 2mbit/1mbit account en de download is slecht / upload is goed
* Ik heb de 2mbit/1mbit account en de download en upload zijn waardeloos
Verzoek tevens gepost in Lieve Adjes -> Verzoek tot opening Poll Demon
[ Voor 5% gewijzigd door Snowwie op 01-12-2003 20:09 ]
Als de snelheden naar speedtest goed zijn, liggen de problemen misschien bij de servers waar je naar toe upload of vanaf download. Haal zelf altijd mijn max upload en max download, maakt niet uit welk tijdstip van de dag. Heb dan wel een 1024/512 verbinding, maar dat zou niet uit moeten maken.Verwijderd schreef op 01 december 2003 @ 18:46:
Ik heb demon maar echt totaal niet te spreken over de snelheden, soms zijn ze snel, maar vaak dalen ze echt kei hard.
Soms up ik met 70, dan met 30, ik down met 300, dan met 80?
Op steed test staan de results echt TE goed 700kbs down en 80kbs up, maar in het echt valt het tegen
Probleem is dat die type abonnementen afhankelijk zijn van oa afstand tot centrale, kwaliteit tel.lijn.Snowwie schreef op 01 december 2003 @ 20:03:
Eigenlijk zou er een POLL moeten komen waarin Demon gebruikers hun
snelheid kunnen posten, waarbij je bv. het gemiddelde neemt van 3 gemeten snelheden op 3 momenten van een dag. Dit zou dan alleen gelden voor de
Daar heeft Demon geen invloed op.
Leuk, maar wat schieten we ermee op?Snowwie schreef op 01 december 2003 @ 20:03:
snelheid kunnen posten [...]
Zoals Dolby al schreef, Demon heeft geen invloed op de Down/uploadsnelheid, die hangen nl. samen met de kwaliteit van het koper en de afstand tot de centrale.
De uitslag v/d poll zegt dus niets over hoe snel je Demon-lijntje wel niet zou kunnen zijn, dus ook voor toekomstige gebruikers is het redelijk zinloos.
Bovendien wordt een snelheid boven de 2Mbit helemaal niet gegarandeerd, noch door Demon, noch door BBned. Ik verwacht een hoop ongegrond geklaag, door die mensen die zich op de een of andere manier achtergesteld voelen. En méér gezeur en geklaag dan nodig, willen we toch helemaal niet in dit topic
Een algemene poll over:
- prijs/kwaliteit verhouding
- service
- mogelijkheden
etc.
...lijkt me zeker wél een goed plan. En dat kan dan wellicht ook in de startpost?
The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw
Mij maakt die download en upload eigenlijk niet zoveel uit. Belangrijker vind ik hoe vaak de verbinding wegvalt door storingen of wat dan ook.Snowwie schreef op 01 december 2003 @ 20:03:
Distributed.net, the only reason my computer is on right now !
Ze vermoeden dat mijn modem kapot is.
Jammer dat ze daar pas na een week achter komen.
Eerst werd 2 keer de schuld gegeven aan de algemene netwerkproblemen, de derde keer zou BBned iets fout gedaan hebben met de lijn (wat in 1% van de gevallen voor schijnt te komen).
Ik zou daarover teruggebeld worden.
Dat gebeurde vanmiddag, en ik kreeg het verzoek de modem terug te sturen. Mij alvast een nieuwe sturen kon niet, eerst de mijne daarheen, en pas daarna een nieuwe deze kant op.
Acht dagen na officiele oplevering dus nog steeds niks. Op z'n vroegst heb ik dan woendsdag mijn modem retour (postbode aan de dichte deur, briefje door de bus omdat ik overdag niet thuis ben, donderdag modem ophalen) maarik denk niet dat dat zo snel gaat, het zal wel na het weekend worden...
1 ding moet ik Demon wel toegeven: ze hebben mij teruggebeld. Dat is mij bij @home pas gebeurd NADAT ik had opgezegd.
Wat me wel tegenvalt is dat mijn probleem (kapot modem) niet vorige week al geconstateerd is...
mja heb als postcode 7002 heb nu sinds uhm ff kijken sinds mei had week voor officele opleverings tijd al inet. heb nu nog 512//256 wat strak down van 50-55 kb/s en up van 20-25 kb/s is. wat eind dec 1024//512 wordt wel slecht eigenlijk bbned kondigte eerst aan om te verhogen maar kpn is snellerVerwijderd schreef op 24 november 2003 @ 11:36:
tja ... twijfel nog om over te gaan op Demon ... nu Chello ... redelijk stabiel ... Demon goedkoper + snellere upload ... lastig
Zijn er mensen uit het oosten van het land met goede Demon ervaringen? Postcode 7000++
edit :
weet niet of jullie het goed hebben gelezen
daar het toch duidelijk of had ik eerst alle voor gaande demon topics moeten door lezenUnlimited snelheden
Disclaimer
De producten Demon DSL Express 2048/1024 en 8192/1024 worden aangeboden met zogeheten 'unlimited' upload. Dit wil zeggen dat de theoretische maximale uploadsnelheid rond de 1024Kbps ligt. De werkelijk te behalen snelheid is afhankelijk van een aantal factoren, zoals de kwaliteit van de koperdraad (telefoonlijn), afstand tot de centrale, gebruikte apparatuur (modem) en de overboeking. De downloadsnelheid van het product Demon DSL Express 8192/1024 kan liggen tussen 2048 en 8192Kbps. Demon biedt geen enkele garantie t.a.v. de te behalen snelheid.
De postcodecheck is gekoppeld aan een database met gegevens over de afstand tussen postcodes en de telefooncentrale. Als bij voorbaat bekend is dat uw locatie te ver van de centrale verwijderd is voor dit product worden alleen leverbare snelheden aangeboden (bijvoorbeeld 1024/512 of 512/256).
Voor Demon DSL Express geldt geen maximale datalimiet. Wel houdt Demon een Fair Use Policy aan.
terug naar start
[ Voor 45% gewijzigd door gakkethijs op 01-12-2003 20:50 ]
Jou probleem komt me erg bekend voor... check mijn post maar eens van een maandje ofwat geleden (onderaan de pagina).
Demon biedt nieuwe ADSL-producten voor consumenten #5
Daarnaast ben ik ook voor een poll, maar dan met het onderwerp : Hoeveel is jou snelheid verbeterd / verslechterd.... zo als ik een maand geleden melde had ik netjes 106 down, 50 up.. vooral die 50 up vindt ik erg belangrijk.
Vandaag weer een speedtestje gedaan na erg slechte uploadsnelheden van mijn FTP en ja hoor.... 19 kb up.... gewoon 60% minder!!
Oja, mijn teveel betaalde abbo-geld heb ik ook nog niet terug...
Verstopte wc's zijn moeilijk te vinden
gakkethijs schreef op 01 december 2003 @ 20:45:
[...]
mja heb als postcode 7002 heb nu sinds uhm ff kijken sinds mei had week voor officele opleverings tijd al inet. heb nu nog 512//256 wat strak down van 50-55 kb/s en up van 20-25 kb/s is. wat eind dec 1024//512 wordt wel slecht eigenlijk bbned kondigte eerst aan om te verhogen maar kpn is sneller. hoop dat bbned mee gaat met kpn en mij nog een update kado doet wil best 2 mb // max hebben
Welkom op GoT
nee ben super slecht in ned doe nog wel havo ( weet het )sry en tnx voor mijn toekomstOsiris schreef op 01 december 2003 @ 20:49:
[...]
offtopic:
Welkom op GoTMag ik je als taal-mierenneuker verzoeken om iieetsjes meer aandacht aan je typkunsten te geven? Leest stukken makkelijker
Alvast bedankt en veel plezier op GoT in je toekomstige toekomst hiero
![]()

En dit terwijl ik nog helemaal geen (usenet) connectie heb gemaakt, niet bezig met downloads, gewoon een verse reboot en dan deze melding. Waarom denkt Demon dat ik al connectie heb? (het geblurde IP-adres is mijn IP-adres)
Zoiets? Een redirect ligt wat moeilijk, omdat je daarmee vzviw niet uit de frameset kan 'breken'cjdijk schreef op 01 december 2003 @ 07:23:
Even een opmerking voor Oele.
Bij inloggen via de onderstaande link nog steeds dezelfde foutmelding.
https://services.nl.demon...Name=Mijn%20DSL%20Express
Dus je kan gewoon inloggen, aanklikken dat je de status van je aanvraag wilt zien,
en aan het eind zegt hij "Er is geen (lopende) DSL Express order bekend voor de opgegeven systeemnaam".![]()
Drie oplossingen: Fix de link, Redirect de link, Verwijder de link.
Er is in ieder geval niet bewust vertraging ingebouwd ofzo. Op zich gaat alles aan onze kant (afgezien van modems versturen) automatisch, dus als er ergens vertraging zit, komt dit waarschijnlijk omdat KPN het de laatste tijd wat drukker heeft ofzo...Ik maak me trouwens wel zorgen om mijn laatste 2 aanmeldingen.
Die ene staat nu alweer 3 weken op Bevestigd,
terwijl dat bij mijn eerste 2 aanmeldingen (zelfde telefooncentrale) beide 1 dag was.
Is het nu altijd zo dat ze bij Demon nieuwe klanten standaard 3 weken laten wachten
Jij hebt vast nooit op een helpdesk gewerkt?Als alle aanvragen vanaf nu onnodig gerekt worden, alleen omdat een paar mensen problemen hebben,
dat zou wel minder zijn, tijdelijk een instabiele verbinding lijkt mij veel beter dan helemaal geen verbinding.
ZO! Ik hoop niet dat het met mij zo erg gaat worden...Tukkie_3 schreef op 01 december 2003 @ 20:48:Jou probleem komt me erg bekend voor... check mijn post maar eens van een maandje ofwat geleden (onderaan de pagina).
Mij is verzekerd dat zodra mijn modem binnen is een andere retour gaat.
Met mijn Track and Trace nummer kan ik dus zien wanneer mijn modem afgeleverd is, dus wanneer ik binnen 2 werkdagen geen briefje van TPG in de bus heb bel ik weer.
Ik heb ook al een mailtje terug:"Als blijkt dat uw verbinding door een storing later is opgeleverd, dan zal onze support afdeling (waar dit dan in behandeling is) een verzoek doen aan de administratie om de dagen dat de verbinding niet actief was."
(valt me nu pas op dat er geen einde aan de zin zit....)
Met mijn beperkte rechtenkennis geldt dat beide partijen moeten voldoen aan het contract, wat inhoudt dat Demon mij ADSL levert en dat ik daar voor betaal. Als ik geen verbinding krijg, en de helpdesk kan het probleem aan mijn kant niet verklaren, heb ik dus geen ADSL en hoef ik nog niet te betalen.
Ik vind ook dat jij de rekening aan de KPN voor het opnieuw aansluiten van de lijn niet hoeft te betalen. Jij hebt geen opdracht gegeven tot afsluiting. Laat in dat geval de KPN de rekening maar indienen bij de veroorzaker...
Ik ben bang dat ik hierin weinig kan betekenen. Voor dit soort dingen moet je echt even contact opnemen met de helpdesk, zodat ze daar een ticket bij bbned kunnen aanmelden voor het probleem.Racemol schreef op 01 december 2003 @ 10:12:
Ik heb ook iemand geadviseerd om demon te nemen. En die lijn is inmiddels ook al een week opgeleverd (niet werkend). Maar het was wel een geval apart denk ik. Toen we hem aansloten bleek dat de lijn op een hele andere provider was aanegsloten. Hij kreeg een ipadres van isd-holland.nl We konden dus ook niet registreren op de mac pagina omdat het ip onjuist was. Internet werkte wel gewoon. weliswaar met 50 kb/sec down en 25 kb/sec up.. Een belletje naar de helpdesk zorgde ervoor dat het helemaal niet meer werkte, en tot nu toe werkt het nogsteeds niet. Het DSL lampje brand maar hij kan nog steeds geen ip krijgen.
Misschien dat Oele_ hier is naar kan kijken? Als je de systeemnaam nodig hebt kan je me emailen.
Er zijn geen problemen doordat er 'teveel' lijnen verkocht worden. Demon heeft altijd al een gemiddelde levertijd van 6 weken gecommuniceerd. Het komt inderdaad voor dat het korter is, maar in het verleden behaalde resultaten.... etc.Roeligan schreef op 01 december 2003 @ 11:16:
Alle contact tijdens het orderproces verloopt via e-mail, op het adres dat je bij je aanvraag hebt opgegeven. Misschien dat je daarin een tikfoutje hebt gemaakt? Als je wil zoek ik de mailtjes die naar je zijn verstuurd nog even op, want ze we bewaren ze allemaalVerwijderd schreef op 01 december 2003 @ 11:47:
Nee hoor, ik bedoel gewoon dat ik nog nooit één e-mail van Demon heb gehad, ook niet toen mijn lijn was opgeleverd. En ook nog nooit één papiertje in de brievenbus, zelfs geen overzichtje met logingegevens. Je moet het altijd zelf maar weer uitzoeken / in de gaten houden, terwijl een gil vanuaf de kant van Demon als er iets gebeurt is zoveel makkelijker is. Vind het gewoon raar. Er is geen enkel contact met de klant.
Je mag me best mailen (sanderp@nl.demon.net), maar ik ben bang dat ik weinig voor je kan betekenen. Zie mijn antwoord op Racemol hierbovenMaar ik geloof dat jij bij Demon werkt; kan ik jou misschien direct mailen m.b.t. de niet werkende account van een kennis? Want ik ben er nu al 3 dagen geweest maar nog altijd geen verbinding bij zijn 2 weken geleden opgeleverde lijn...
Dat zou nu juist weer tegen het hele idee van een on-line orderproces ingaan. Daarbij kosten papier, inkt, enveloppen, postzegels en het werk dat hierbij komt kijken weer onnodig geld.Zoiets ja. Zo'n bevestigingsbrief per post die je bij elke provider (of bij wat voor een instantie dan ook) krijgt wanneer je een dienst van hen afneemt zoals een abonnement. Gewoon een bewijsje per post. Een overzichtje dat je meestal eerst zelf hebt ingevuld ja. Een soort polisje. Een papiertje. D u i d e l i j k ?
oo ff off topic maar heeft wel met demon te maken.
kreeg vandaag firewall waarschuwing van een inbraakpoging. kreeg er mooi ip bij ff met tracert van windows xp op gezocht blijkt demon gebruikte te zijn. heb demon mailtje overgestuurd. hoop dat ze hem blocken.
edit: tussen hypotese: bbned is goed als het werkt maar het heeft probleempies om kpn bij te benen?
[ Voor 9% gewijzigd door gakkethijs op 01-12-2003 21:44 . Reden: vergeten ]
jij hebt (net zo als ik) Demon het recht gegeven om geld van je rekening af te schrijven.... de afdeling die over de klachten gaat, gaat niet over de betaling... je kent het wel.. van het kastje naar de muur om je geld terug te krijgen.... laat staan gemaakt kosten te declareren a.g.v. wanbeleid/wanprestaties van Demon.
Ik ga morgen weer bellen...
Verstopte wc's zijn moeilijk te vinden
Leuk idee, maar....Snowwie schreef op 01 december 2003 @ 20:03:
Dat denk ik niet. Naast het handjevol vaste bezoekers, vind je op dit forum drie typen posters: (ja, ik generaliseer)Op die manier zou je een goede overall beeld krijgen of menig Demon gebruiker tevreden is met z'n verbinding.
1) Mensen die er over denken om een Demon account te nemen en daar wat over te vragen hebben. Deze mensen verdwijnen weer, of gaan over naar type 2:
2) Mensen die zitten te wachten op de oplevering van hun lijn. Deze mensen zeggen na een paar weken 'Het is opgeleverd en het werkt! Bedankt voor de goede raad!' en zijn weg, _of_ ze gaan naar 3:
3) Mensen die problemen met hun huidige Demon verbinding hebben.
Moraal van dit verhaal: Van de mensen met een opgeleverde verbinding die hier posten, zijn er relatief veel ontevreden. Dit hoeft niet per se iets te zeggen over de (on?)tevredenheid van de 'gemiddelde' Demon klant.
OK, ik ben ook niet helemaal onpartijdig natuurlijk, maar ik moet wel zeggen dat ik in de fora relatief _veel meer_ 'kommer en kwel' zie dan in mijn dagelijkse werk. Om een voorbeeld te geven: als er een probleem met een aantal NRP's is regent het hier (en in demon.nl.support) dagen lang klachten. Als we dan -zoals afgelopen vrijdag- een migratie uitvoeren waardoor een paar honderd klanten die problemen hadden eindelijk on-line kunnen komen, zijn er een paar die melden dat hun probleem is opgelost, maar verder hoor je, afgezien van de overgebleven probleemgevallen, niemand meer.
Kortom: Mensen met klachten roepen harder en vaker dan mensen zonder klachten, en zullen dus waarschijnlijk ook op een aan dit forum gekoppelde poll de boventoon gaan voeren.
Bedankt, prima oplossing zo.Oele_ schreef op 01 december 2003 @ 21:06:
[...]
Zoiets? Een redirect ligt wat moeilijk, omdat je daarmee vzviw niet uit de frameset kan 'breken'
[...]
Er is in ieder geval niet bewust vertraging ingebouwd ofzo. Op zich gaat alles aan onze kant (afgezien van modems versturen) automatisch, dus als er ergens vertraging zit, komt dit waarschijnlijk omdat KPN het de laatste tijd wat drukker heeft ofzo...
[...]
Jij hebt vast nooit op een helpdesk gewerkt?Nee, serieus: we houden geen orders vast ofzo.
Je hebt me gerust gesteld.
(meen het serieus).
Tussen twee haakjes, mijn derde aanvraag, die al 3 weken op Bevestigd staat,
is vandaag op Geaccepteerd gekomen, afwachten hoe het met aanvraag 4 gaat,
die moet als het goed is morgen op Bevestigd komen.
Kan ik via jou wel zorgen dat ze die 7 dagen periode overslaan? Ik heb speciaal een nwe lijn aangevraagd voor mijn verhuizing (anders mijn oude lijn laten overzetten en xs4all eraf laten halen duurt nog langer dan die 6 weken). Wil er evt wel iets voor tekenen (dat ik afzie van het herroepingsrecht ofzo).Oele_ schreef op 01 december 2003 @ 21:29:
[...]
Er zijn geen problemen doordat er 'teveel' lijnen verkocht worden. Demon heeft altijd al een gemiddelde levertijd van 6 weken gecommuniceerd. Het komt inderdaad voor dat het korter is, maar in het verleden behaalde resultaten.... etc.
[...]
Je mag me best mailen (sanderp@nl.demon.net), maar ik ben bang dat ik weinig voor je kan betekenen. Zie mijn antwoord op Racemol hierboven
Scheelt me toch een week (en dat kan miss wel oplopen tot een maand, ivm abbo kosten) kpn en adsl op mn oude adres.
RatPack #814
VRAAG: Heeft aleen demon dit of ook andere providers van bbned?
Nee, dat is helaas niet mogelijk. Om maar te zwijgen over de overuren die ik zou moeten gaan maken om de cool-offs voor al die GoT'ers weg te halenRoeligan schreef op 01 december 2003 @ 22:19:
Kan ik via jou wel zorgen dat ze die 7 dagen periode overslaan? Ik heb speciaal een nwe lijn aangevraagd voor mijn verhuizing (anders mijn oude lijn laten overzetten en xs4all eraf laten halen duurt nog langer dan die 6 weken). Wil er evt wel iets voor tekenen (dat ik afzie van het herroepingsrecht ofzo).
Scheelt me toch een week (en dat kan miss wel oplopen tot een maand, ivm abbo kosten) kpn en adsl op mn oude adres.
Weet jij mischien iets over het feit dat nieuwe abonnee's geen ipadres krijgen ???Oele_ schreef op 01 december 2003 @ 22:48:
[...]
Nee, dat is helaas niet mogelijk. Om maar te zwijgen over de overuren die ik zou moeten gaan maken om de cool-offs voor al die GoT'ers weg te halen
I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)
Jammer... niet geschoten is altijd misOele_ schreef op 01 december 2003 @ 22:48:
[...]
Nee, dat is helaas niet mogelijk. Om maar te zwijgen over de overuren die ik zou moeten gaan maken om de cool-offs voor al die GoT'ers weg te halen
Dan maar wachten.... weet jij miss wel hoe het zit in de regio Rotterdam met de wachttijden of is dat niet regio gebonden?
RatPack #814
voor een poll over het Demon gebeuren. Let wel, geef alleen je reactie bij een
werkende verbinding en niet als je nog zit te kneutelen met je modem (zoals ik
Poll: Mijn Demon account: Dat is :
• Download/Upload zijn goed (standaard afwijking meegerekend)
• Download is goed/Upload niet (standaard afwijking meegerekend)
• Upload is goed/Download niet (standaard afwijking meegerekend)
• Download en Upload zijn beide slecht(standaard afwijking meegerekend)
Ook een poll maken? Klik hier
Verwijderd
-Disconnects om de paar uur voor een gedurende tijd van 30sec (nrp13)
-trage download van 2mbit (heb een 8mbit verbinding)
Maar sinds dit weekend, nadat de migraties dacht ik allemaal voltooid zijn, werkt alles weer perfect hoor.
Op speedtest haal ik 805 kbyte down en 82 kbyte up
Bij downloaden gemiddeld 860kbyte down en 86 kbyte up.
En sinds weekend absoluut stabiel, nooit disconnects, ping van 15-20 in meeste games.
Toppie Demon, het duurde even, maar de problemen zijn hier perfect opgelost, nrp 13 is weer een stabiel en snel routertje geworden
Als er iets staat is van "too many connections from REALM DemonNL" dan zijn er op dat moment te veel verbindingen vanuit Demon NL met SuperNews. Als erspaceboy schreef op 01 december 2003 @ 21:02:
Hmm... ik was net enthousiast over de nieuwsgroepen, maar heb net gereboot en krijg in Xnews:
[afbeelding]
En dit terwijl ik nog helemaal geen (usenet) connectie heb gemaakt, niet bezig met downloads, gewoon een verse reboot en dan deze melding. Waarom denkt Demon dat ik al connectie heb? (het geblurde IP-adres is mijn IP-adres)
iets staat van "too many connections from USER:IP-adres" dan heb je zelf
meer dan 3 verbindingen met de newsserver.
(Misschien iets voor de FAQ als uitbreiding?)
[ Voor 5% gewijzigd door Lizard op 01-12-2003 23:17 ]
Ze kunne bij mij het probleem niet traceren zeggen zeVerwijderd schreef op 01 december 2003 @ 18:49:
Embee: dat prob heb ik eerder over gepost. Ik heb daar ook last van, alleen wil Demon mij niet eerder helpen dan dat de lijn officieel is opgeleverd. De oplevering duurt inmiddels erg lang aangezien ik al een week stabiel verbinding heb (maar dan wel met 640/128). Het probleem kan wel binnen ± 5 (werk)dagen zijn verholpen door BBNed.
Ik begrijp dat je er niks aan kan doen, maar ik had gehoopt dat je me wat meer informatie kon geven over hoe lang het kan gaan duren (ticket is al een tijdje geleden aagemaakt). En misschien onderhuids wat druk uitoefenen naar BBNEDOele_ schreef op 01 december 2003 @ 21:29:
Ik ben bang dat ik hierin weinig kan betekenen. Voor dit soort dingen moet je echt even contact opnemen met de helpdesk, zodat ze daar een ticket bij bbned kunnen aanmelden voor het probleem.
Maar hoe lang duurt het gemiddeld voordat het weer recht gezet is? Het DSL lampje brandt wel weer inmiddels. Maar geen IP-adres.
Natuurlijk roepen mensen met klachten harder en vaker dan mensen zonder klachten. Dat is ook wel logisch eigenlijk. Als je tevreden bent dan wil je niks veranderd hebben. Ben je ontevreden dan wil je dat wel, dus dan zal je je "bek" open moeten trekken.Oele_ schreef op 01 december 2003 @ 21:49:
[...]
Leuk idee, maar....
[...]
Dat denk ik niet. Naast het handjevol vaste bezoekers, vind je op dit forum drie typen posters: (ja, ik generaliseer)
1) Mensen die er over denken om een Demon account te nemen en daar wat over te vragen hebben. Deze mensen verdwijnen weer, of gaan over naar type 2:
2) Mensen die zitten te wachten op de oplevering van hun lijn. Deze mensen zeggen na een paar weken 'Het is opgeleverd en het werkt! Bedankt voor de goede raad!' en zijn weg, _of_ ze gaan naar 3:
3) Mensen die problemen met hun huidige Demon verbinding hebben.
Moraal van dit verhaal: Van de mensen met een opgeleverde verbinding die hier posten, zijn er relatief veel ontevreden. Dit hoeft niet per se iets te zeggen over de (on?)tevredenheid van de 'gemiddelde' Demon klant.
OK, ik ben ook niet helemaal onpartijdig natuurlijk, maar ik moet wel zeggen dat ik in de fora relatief _veel meer_ 'kommer en kwel' zie dan in mijn dagelijkse werk. Om een voorbeeld te geven: als er een probleem met een aantal NRP's is regent het hier (en in demon.nl.support) dagen lang klachten. Als we dan -zoals afgelopen vrijdag- een migratie uitvoeren waardoor een paar honderd klanten die problemen hadden eindelijk on-line kunnen komen, zijn er een paar die melden dat hun probleem is opgelost, maar verder hoor je, afgezien van de overgebleven probleemgevallen, niemand meer.
Kortom: Mensen met klachten roepen harder en vaker dan mensen zonder klachten, en zullen dus waarschijnlijk ook op een aan dit forum gekoppelde poll de boventoon gaan voeren.
En daarom zal zo'n poll inderdaad geen goed beeld geven.
En dan zal ik het maar even doen; Ik heb zelf in het begin wat kleine problemen gehad op NRP14. Toen gemigreerd naar NRP18 en vanaf toen geen problemen meer. Een zeer stabiele 2048/1024 verbinding! Dus het kan wel!. Ik maak overigens gebruik van de zyxel prestige 650R-31 in bridge mode. Als router gebruik ik een draytek vigor2200E. En ik heb al een hele tijd geen last meer gehad van disconnects.
Nou, er was tot eind vorige week een probleem met lijnen die werden opgeleverd op NRP's waar geen vrije IP-adressen meer op waren, maar dit zou grotendeels opgelost moeten zijn. Als je dat probleem nog hebt, zou je even met support moeten bellen of mailen, als je dat nog niet hebt gedaan.henkyyyyyyy schreef op 01 december 2003 @ 22:53:
Weet jij mischien iets over het feit dat nieuwe abonnee's geen ipadres krijgen ???
Nee, geen idee. Hier zou je denk ik eerder een KPN-medewerker voor moeten hebbenRoeligan schreef op 01 december 2003 @ 22:59:
Dan maar wachten.... weet jij miss wel hoe het zit in de regio Rotterdam met de wachttijden of is dat niet regio gebonden?
Ik zou het allemaal echt niet weten...Racemol schreef op 01 december 2003 @ 23:36:
[...]
Ik begrijp dat je er niks aan kan doen, maar ik had gehoopt dat je me wat meer informatie kon geven over hoe lang het kan gaan duren (ticket is al een tijdje geleden aagemaakt). En misschien onderhuids wat druk uitoefenen naar BBNED. Want als ik het goed inschat ligt het probleem bij bbned. Die hebben gewoon de verkeerde lijn aan de verkeerde provider gekoppeld.
Maar hoe lang duurt het gemiddeld voordat het weer recht gezet is? Het DSL lampje brandt wel weer inmiddels. Maar geen IP-adres.
Het is natuurlijk niet mijn aanvraag, en ik heb ook geen ticketnummer bij de hand. Ik weet alleen de systeemnaam uit mn hoofd. Ik zal hem je wel even per mail versturen..Oele_ schreef op 02 december 2003 @ 00:00:
[...]
Ik zou het allemaal echt niet weten...Ik heb geen contact met de afdeling van bbned die dit soort dingen behandelt. Sorry. Als je me je gegevens mailt wil ik best uitzoeken wat de huidige status van het ticket is, maar daar kom je waarschijnlijk ook wel achter als je naar support mailt...
Als ik op 22/23 december Demon ADSL aanvraag, zit ik dan een paar dagen zonder internet? Ik woon btw in Nijmegen.
over 2 weken wordt m'n lijn pas 'officieel opgeleverd'.
Alles werkt in 1 keer, helemaal geen probs tot zover!
Zit op NRP-17...
Op Speedtest 210 down , 85 up, met een 2/1 abbo.
Tuurlijk mogen ze dat.... In ruil voor levering van een dienst.Tukkie_3 schreef op 01 december 2003 @ 21:46:
jij hebt (net zo als ik) Demon het recht gegeven om geld van je rekening af te schrijven....
Geen dienst is geen geld.
autoverkoper: ja maar meneer, we hebben die auto echt geleverd.
ik: ow ja?
Zolang de autoverkoper mij geen auto levert, en dat ook niet aan kan tonen, hoef ik de autoverkoper geen cent te betalen.
Ik ga er natuurlijk van uit dat Demon zn uiterste best doet, en het ook allemaal spoedig oplost.
Maar van mijn kant bekeken: Demon _zegt_ dat de lijn is opgeleverd.
Ik kan dat niet controleren, het werkt niet, en ik weet niet waar het aan ligt.
Het enige dat ik weet is dat ik een week een modem in huis heb gehad, en dat weer terug heb moeten sturen.
Ik heb dus geen levering van de overeengekomen dienst gehad, alleen het welkomstkadootje.
Kortom: Demon heeft zijn prestatie nog niet geleverd. Ik de mijne dus ook niet.
Verwijderd
en zo is het, ik heb ook nog geen verbinding, en straks zullen ze bij mij ook wel komen vragen of ik mijn modem terug wil sturen, helaas voor hun ben ik telefonisch slecht bereikbaar en mijn e-mail adres bij athome dat ik aan hun heb opgegeven als kontact adres zal binnenkort wel opgeheven worden, dus we zien wel hoe het loopt, ik heb met mijn bank de ervaring dat ik een e-mailtje kan sturen om een bepaald bedrag te storneren, dit doen ze dan altijd binnen 24 uur.riffey#4 schreef op 02 december 2003 @ 00:57:
[...]
Tuurlijk mogen ze dat.... In ruil voor levering van een dienst.
Geen dienst is geen geld.
autoverkoper: ja maar meneer, we hebben die auto echt geleverd.
ik: ow ja?
Zolang de autoverkoper mij geen auto levert, en dat ook niet aan kan tonen, hoef ik de autoverkoper geen cent te betalen.
Ik ga er natuurlijk van uit dat Demon zn uiterste best doet, en het ook allemaal spoedig oplost.
Maar van mijn kant bekeken: Demon _zegt_ dat de lijn is opgeleverd.
Ik kan dat niet controleren, het werkt niet, en ik weet niet waar het aan ligt.
Het enige dat ik weet is dat ik een week een modem in huis heb gehad, en dat weer terug heb moeten sturen.
Ik heb dus geen levering van de overeengekomen dienst gehad, alleen het welkomstkadootje.
Kortom: Demon heeft zijn prestatie nog niet geleverd. Ik de mijne dus ook niet.
ik ga niet eerst betalen en dan wachten tot ze een keertje geld terug boeken, als dat net zo snel gaat als een probleem oplossen.....
Dat je bij je bank een emailtje kan sturen om een bepaald bedrag te storneren vind ik een beetje vreemd, en ik geloof het ook niet direct. Dat je een probleem met demon hebt, oke.. dat kan inderdaad gebeuren. Maar om nou meteen zo wild te reageren? Ik vind het allemaal zeer overdreven. maargoed dat is mijn mening, en ik moet ook niet zeuren wat bij mij werkt het allemaal.Verwijderd schreef op 02 december 2003 @ 08:37:
en zo is het, ik heb ook nog geen verbinding, en straks zullen ze bij mij ook wel komen vragen of ik mijn modem terug wil sturen, helaas voor hun ben ik telefonisch slecht bereikbaar en mijn e-mail adres bij athome dat ik aan hun heb opgegeven als kontact adres zal binnenkort wel opgeheven worden, dus we zien wel hoe het loopt, ik heb met mijn bank de ervaring dat ik een e-mailtje kan sturen om een bepaald bedrag te storneren, dit doen ze dan altijd binnen 24 uur.
ik ga niet eerst betalen en dan wachten tot ze een keertje geld terug boeken, als dat net zo snel gaat als een probleem oplossen.....
Maar misschien moet je een mooie brief naar demon sturen waarin je alles (netjes) uitlegt. En dat je aan neemt dat je pas hoeft te betalen als het werkt. Daar bereik je 10x meer mee dan hier op het forum zitten te "janken".
No offence BTW
Verwijderd
Bij mijn bank heb ik dat al meerdere malen gedaan, ik kopieer dan ook de regel uit het internetbankieren en dan is het geen enkel probleem, het is maar hoe zulke goede kontakten je met je bank hebt denk ik.Racemol schreef op 02 december 2003 @ 09:20:
[...]
Dat je bij je bank een emailtje kan sturen om een bepaald bedrag te storneren vind ik een beetje vreemd, en ik geloof het ook niet direct. Dat je een probleem met demon hebt, oke.. dat kan inderdaad gebeuren. Maar om nou meteen zo wild te reageren? Ik vind het allemaal zeer overdreven. maargoed dat is mijn mening, en ik moet ook niet zeuren wat bij mij werkt het allemaal.
Maar misschien moet je een mooie brief naar demon sturen waarin je alles (netjes) uitlegt. En dat je aan neemt dat je pas hoeft te betalen als het werkt. Daar bereik je 10x meer mee dan hier op het forum zitten te "janken".
No offence BTW
e-mail heb ik al gedaan en werd toen voor leugenaar uitgemaakt dus dat doe ik niet meer, bellen doe ik ook niet meer want dat heb ik ook al vaak genoeg gedaan.
Kan iemand mij misschien vertellen waarom het zo is dat bij de ene nieuwe klant zijn lijn al ver vóór oplevering werkt en bij de ander niet?Anus Cocainus schreef op 02 december 2003 @ 00:38:
Vandaag begon mijn 'DSL' lampje eindelijk te branden,
over 2 weken wordt m'n lijn pas 'officieel opgeleverd'.
Alles werkt in 1 keer, helemaal geen probs tot zover!
Zit op NRP-17...
Op Speedtest 210 down , 85 up, met een 2/1 abbo.
Dit topic is gesloten.