Demon biedt nieuwe ADSL-producten voor consumenten #7

Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste
Acties:
  • 2.315 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-02 22:42
jagermeister1 schreef op 02 december 2003 @ 09:31:
[...]

Kan iemand mij misschien vertellen waarom het zo is dat bij de ene nieuwe klant zijn lijn al ver vóór oplevering werkt en bij de ander niet?
Nee niet echt, maar ik stel mij voor dat er regelmatig wordt aangesloten op de routers, maar dat er bijv maar 1 of 2 keer in de week wordt doorgegeven wie er zijn aangsloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:34
jagermeister1 schreef op 02 december 2003 @ 09:31:
[...]
Kan iemand mij misschien vertellen waarom het zo is dat bij de ene nieuwe klant zijn lijn al ver vóór oplevering werkt en bij de ander niet?
Dat is puur toeval aangezien ze meestal een groep mensen aansluiten, en als je
net de laatste bent van een groep dan kun je snel worden aangesloten, ben je
daarentegen de 1e, dan moet je even wachten.

Is dus net de omgekeerde wereld, de laatste is de eerste :)

[ Voor 7% gewijzigd door Snowwie op 02-12-2003 09:47 ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:32

boesOne

meuh

sylvesterrr schreef op 02 december 2003 @ 00:28:
Mijn telefoonlijn wordt op 29 december opgeleverd. Ik heb ook al een opzeggingsbrief naar UPC verstuurd om chello per 20 januari op te zeggen.
Als ik op 22/23 december Demon ADSL aanvraag, zit ik dan een paar dagen zonder internet? Ik woon btw in Nijmegen.
tis en blijft een gok..
ik heb op 6/11 demon aangevraagd en op 24/11 upc mijn modem laten ophalen.. dinsdags de 25ste stond de postbode op de stoep met een modem.. en de lijn werkt.
Ook in nijmegen trouwens...

dus.. als je geluk hebt heb je een tijdje 2 lijnen, heb je pech dan zit je een week of 2 zonder..

[ Voor 4% gewijzigd door boesOne op 02-12-2003 10:30 ]

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlevd
Snowwie schreef op 02 december 2003 @ 09:47:
[...]

Dat is puur toeval aangezien ze meestal een groep mensen aansluiten, en als je
net de laatste bent van een groep dan kun je snel worden aangesloten, ben je
daarentegen de 1e, dan moet je even wachten.

Is dus net de omgekeerde wereld, de laatste is de eerste :)
Hoe zit het nu eigenlijk met jou verbinding, heb je dat nu al eens voor elkaar gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 04:00
Is die Zyxel router eigenlijk een beetje veilig qua firewall?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds afgelopen vrijdag heb ik mijn modem in huis. Ik heb alles netjes aangesloten en o.a de lampjes "100m/bit" en "DSL" branden keurig op de modem.

Ik heb echter geen verbinding, en nog geen IP-nummer toegewezen gekregen, waarschijnlijk omdat mijn lijn nog niet officieel is opgeleverd.

Denk ik.....

Nu is mijn vraag: Bij mijn voormalige isp (@home) moest ik een systeem/computernaam in voeren "CC100066-6....", ik neem aan dat het bij demon niet nodig is om een "systeemnaam" in te voeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nope, open internet explorer en als het goed is ga je naar de mac-adres pagina van demon.
Daar wordt je mac adres gekoppeld aan een IP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 08:26

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Aanvraag nummer 3 (voor mij dan) ga ik vanmiddag aansluiten,
leen mijn Alcatel uit aan die mensen.
Ben benieuwd of het al werkt, denk het niet, staat pas sinds maandag op geaccepteerd,
maar heeft wel 3 weken op Bevestigd gestaan, dus misschien ook wel. :)

Aanvraag nummer 4 is zaterdag de 22ste aangevraagd en staat nog niet op Bevestigd :?
Is dat tegenwoordig ook standaard, dus dat de afkoelperiode langer dan 7 dagen duurt :X
Toch vind ik het wel opvallen dat het lijkt alsof alles zo lang mogelijk gerekt wordt.
Maja, ik zal het wel mis hebben, misschien is er gewoon iets aan de hand bij nummer 4,
want ze zijn pas afgelopen vrijdag naar dat nieuwe adres verhuisd,
de telefoon deed het pas gisteren, als het fout was, had ik toch wel iets gezien op "Mijn DSL Express" 8)7

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
cjdijk schreef op 02 december 2003 @ 11:30:

Maja, ik zal het wel mis hebben, misschien is er gewoon iets aan de hand bij nummer 4,
want ze zijn pas afgelopen vrijdag naar dat nieuwe adres verhuisd,
de telefoon deed het pas gisteren, als het fout was, had ik toch wel iets gezien op "Mijn DSL Express" 8)7
Je geeft het antwoord zelf al, KPN heeft de telefoonlijn pas gisteren aangesloten.
Je kunt alleen adsl krijgen op een aangesloten telefoonlijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dolby schreef op 02 december 2003 @ 11:59:
[...]

Je geeft het antwoord zelf al, KPN heeft de telefoonlijn pas gisteren aangesloten.
Bij mij nog waziger, me telefoon lijn is afgesloten, als ik thuisnummer bel krijg ik dit nummer bestaat niet of iets in die richting, maar Demon werkt wel? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlevd
Verwijderd schreef op 02 december 2003 @ 11:22:
Sinds afgelopen vrijdag heb ik mijn modem in huis. Ik heb alles netjes aangesloten en o.a de lampjes "100m/bit" en "DSL" branden keurig op de modem.

Ik heb echter geen verbinding, en nog geen IP-nummer toegewezen gekregen, waarschijnlijk omdat mijn lijn nog niet officieel is opgeleverd.

Denk ik.....

Nu is mijn vraag: Bij mijn voormalige isp (@home) moest ik een systeem/computernaam in voeren "CC100066-6....", ik neem aan dat het bij demon niet nodig is om een "systeemnaam" in te voeren?
Staat je verbinding wel op automatisch een ip verkrijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mlevd schreef op 02 december 2003 @ 12:02:
[...]

Staat je verbinding wel op automatisch een ip verkrijgen?
Ja, alles is goed ingesteld.
Heb alleen een ip adres ingevoerd om de modem te bereiken, en daarna weer terug gezet op automatisch.

25-10-2003 Ingediend.
02-11-2003 Verzonden.
06-11-2003 Bevestigd.
21-11-2003 Geaccepteerd.

Verzenddatum modem : 27-11-2003

Ik neem aan dat mijn lijn binnenkort officieel wordt opgeleverd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riffey#4
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-07 13:37

riffey#4

aka Beever#4

Racemol schreef op 02 december 2003 @ 09:20:
Maar misschien moet je een mooie brief naar demon sturen waarin je alles (netjes) uitlegt. En dat je aan neemt dat je pas hoeft te betalen als het werkt. Daar bereik je 10x meer mee dan hier op het forum zitten te "janken".
Ik loop ook niet te janken, ik heb al een net briefje naar Demon gestuurd waarin ik aangeef dat wat mij betreft de verbinding niet tot stand is gekomen.

Ik heb ook niks op Demon tegen, integendeel, er gebeurt wel degelijk iets aan mijn probleem.
Maar dat wil niet zeggen dat ik betaal voor een niet geleverde dienst.
En een onterechte afboeking mag je bij de bank laten storneren. Zou toch te gek zijn dat iemand zomaar geld van mijn rekening mag afschrijven? Het moment dat dat gebeurt verander ik van bank...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
  • Laatst online: 20:53

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Ik heb er alle vertrouwen in dat ik vandaag of morgen m'n modem binnen krijg.

Wat ik me nu afvraag, kan ik op de kamer waar de pc staat en waar een stopcontact voor isdn is waar een isdn telefoon op aangesloten is, hier ook de adsl splitter op aansluiten ?

Of moet dit allemaal persee vanuit de meterkast komen ?

Als dit zou kunnen namelijk dan kan ik het modem bij de pc zetten
Anders komt dat ding in de meterkast te staan heb ik begrepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
mlevd schreef op 02 december 2003 @ 10:37:
[...]

Hoe zit het nu eigenlijk met jou verbinding, heb je dat nu al eens voor elkaar gekregen?
Nee nog steeds niet, het DSL lampje brand wel al constant (line sync met de telefooncentrale (=opzich al positief)). Volgens de helpdesk was mijn lijn nog niet
officieel opgeleverd, zou deze week wel plaatsvinden.

Maar wat wel gek is dat ik mijn modem tevens niet kan benaderen middels een telnet sessie :? :? Ik heb meerdere kabels geprobeerd, zelfs de pc van mijn vriendin er even aangehangen maar kan em niet bereiken, en volgens mij staat dit toch wel los van het feit of je lijn is opgeleverd of niet. Wat kan er aan die kabel liggen, of aan de instellingen van mijn pc ? Automatisch IP adres verkrijgen is ingegeven, en de rest is uit...

[ Voor 27% gewijzigd door Snowwie op 02-12-2003 12:50 ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt het modem alleen benaderen als je een VAST IP op je PC gebruikt. Dit staat allemaal in de handleiding dat je bij je modem hebt gekregen. Er staat zelfs welk IP je kunt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riffey#4
  • Registratie: Juli 2000

riffey#4

aka Beever#4

Snowwie schreef op 02 december 2003 @ 12:47:
[...]
Maar wat wel gek is dat ik mijn modem tevens niet kan benaderen middels een telnet sessie :? :?
Automatisch IP adres verkrijgen is ingegeven, en de rest is uit...
Lees jij wel eens een post, of dump je alleen maar vragen hier?

mlevd - Monday 01 December 2003 13:56
Heef het je gisteren al haarfijn uitgelegd, en nu vraag je het weer?

[ Voor 14% gewijzigd door riffey#4 op 02-12-2003 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

dolby schreef op 02 december 2003 @ 11:59:
[...]

Sinds wanneer is de afkoel periode afgeschaft dan?
BBNed is als het goed is afgelopen maandag pas begonnen met de lijntest,
en toen was er een werkende telefoonlijn. :)
Speedy_Gonzalez schreef op 02 december 2003 @ 12:32:
Ik heb er alle vertrouwen in dat ik vandaag of morgen m'n modem binnen krijg.

Wat ik me nu afvraag, kan ik op de kamer waar de pc staat en waar een stopcontact voor isdn is waar een isdn telefoon op aangesloten is, hier ook de adsl splitter op aansluiten ?

Of moet dit allemaal persee vanuit de meterkast komen ?

Als dit zou kunnen namelijk dan kan ik het modem bij de pc zetten
Anders komt dat ding in de meterkast te staan heb ik begrepen
Zolang je maar geen andere telefoon(s) hebt aangesloten voor de splitter,
is het geen probleem, al heb je wel kans dat je iets minder snelheid hebt.
Dat laatste is alleen van toepassing als je 8192 down / 1024 upload hebt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

Hoe zit dat met het reggen van je MAC adres via een modem/router?

Ik heb dus een e-tech router met ingebouwd modem, als ik via mn desktop naar inet ga komt mn router auto op de MAC reg pagina? En die wordt dan geregged? Of zie ik dat verkeerd?

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is een beetje normale reactietijd voor een e-mail aan support? Ik heb zaterdagmiddag een mailtje gestuurd en tot op heden geen reactie gekregen (wel standaardreply met ticketnr). Aangezien er in het weekend ook bezetting is, zijn we nu dus ruim twee en een halve dag verder... :O

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2003 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-09 15:51

jagermeister

Artillerie magneet :-(

Verwijderd schreef op 02 december 2003 @ 13:20:
Wat is een beetje normale reactietijd voor een e-mail aan support? Ik heb zaterdagmiddag een mailtje gestuurd en tot op heden geen reactie gekregen (wel standaardreply met ticketnr). Aangezien er in het weekend ook bezetting is, zijn we nu dus ruim twee en een halve dag verder... :O
1ste X had ik na 1 dag een antwoord terug. Was ook een nietszeggend antwoord, dus veel had ik er niet aan. 2de X duurde 2 dagen, maar ze hadden ook wat meer moeite gedaan het mailtje te beantwoorden. Nog niet helemaal top, maar in iedergeval iets.

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
cjdijk schreef op 02 december 2003 @ 13:15:
[...]

BBNed is als het goed is afgelopen maandag pas begonnen met de lijntest,
en toen was er een werkende telefoonlijn. :)
Als het door KPN administratief geregeld is, als dat nog niet gebeurd is dan volgt een weigering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlevd
Snowwie schreef op 02 december 2003 @ 12:47:
[...]

Nee nog steeds niet, het DSL lampje brand wel al constant (line sync met de telefooncentrale (=opzich al positief)). Volgens de helpdesk was mijn lijn nog niet
officieel opgeleverd, zou deze week wel plaatsvinden.

Maar wat wel gek is dat ik mijn modem tevens niet kan benaderen middels een telnet sessie :? :? Ik heb meerdere kabels geprobeerd, zelfs de pc van mijn vriendin er even aangehangen maar kan em niet bereiken, en volgens mij staat dit toch wel los van het feit of je lijn is opgeleverd of niet. Wat kan er aan die kabel liggen, of aan de instellingen van mijn pc ? Automatisch IP adres verkrijgen is ingegeven, en de rest is uit...
Er is in mijn ogen toch echt iets mis met jouw instellingen hoor.
Ik weet voor 99,99% zeker dat jij al dagen een werkende verbinding hebt.
Loop nou je instellingen eens rustig door met alle aanwijzingen die je hier al hebt gehad en dan moet het echt goed gaan.
Wat betreft de kabel, het maakt niets uit of een twisted of straight kabel gebruikt, dit wordt automatisch gedetecteerd. Hij kan alleen mischien stuks zijn of dat je draadjes niet goed zijn aangesloten in het stekkertje. Maar aangezien je lan-lampje brand verwacht ik dit niet.
De modem is in pricipe goed ingesteld voor jouw verbinding op het moment dat je die ontvangt, maar loop eventueel voor zekerheid als niets lukt ook die instellingen eens door.
Hier in dit pdf'je staat alles heel duidelijk uitgelegt hoe de diverse instellingen moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Ik heb hetzelfde als Demonfreak, echter is mijn lijn nog niet officieel opgeleverd. Ik kan overigens wel mijn modem benaderen via telnet. Ook zie ik af en toe het PPPoE lampje fel flikkeren, als ik bijvoorbeeld een opdracht als ipconfig /renew geef. Helaas geeft hij altijd aan dat de verbinding met de DHCP niet lukt.

Ik ga straks het volgende eens proberen: ipconfig /release en dan vervolgens een reboot. Misschien dat het dan wel werkt. Ik las namelijk dit en toen bedacht ik mij ineens dat ik altijd eerst /release deed en vervolgens /renew. Nooit na /release geprobeerd te rebooten. Als dit het is, dan is het gewoon een stupid actie van mijn kant 8)7

[ Voor 35% gewijzigd door jagermeister op 02-12-2003 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

dolby schreef op 02 december 2003 @ 13:39:
[...]

Als het door KPN administratief geregeld is, als dat nog niet gebeurd is dan volgt een weigering.
Op "Mijn DSL Express" staat alleen...Bevestigd (zojuist is de status gewijzigd, dus na 10 dagen, terwijl het bij mij na 7 dagen was). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jagermeister1 schreef op 02 december 2003 @ 14:07:
[...]
Ik heb hetzelfde als Demonfreak, echter is mijn lijn nog niet officieel opgeleverd. Ik kan overigens wel mijn modem benaderen via telnet. Ook zie ik af en toe het PPPoE lampje fel flikkeren, als ik bijvoorbeeld een opdracht als ipconfig /renew geef. Helaas geeft hij altijd aan dat de verbinding met de DHCP niet lukt.

Ik ga straks het volgende eens proberen: ipconfig /release en dan vervolgens een reboot. Misschien dat het dan wel werkt. Ik las namelijk dit en toen bedacht ik mij ineens dat ik altijd eerst /release deed en vervolgens /renew. Nooit na /release geprobeerd te rebooten. Als dit het is, dan is het gewoon een stupid actie van mijn kant 8)7
Ik heb al een week een opgeleverde lijn en heb precies het zelfde probleem :(
Dus ik hoop dat het inderdaad nog iets te maken heeft met een niet opgeleverde lijn anders kun je je lol op. })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
mlevd schreef op 02 december 2003 @ 13:40:
[...]

Loop nou je instellingen eens rustig door met alle aanwijzingen die je hier al hebt gehad en dan moet het echt goed gaan.
Wat betreft de kabel, het maakt niets uit of een twisted of straight kabel gebruikt, dit wordt automatisch gedetecteerd. Hij kan alleen mischien stuks zijn of dat je draadjes niet goed zijn aangesloten in het stekkertje. Maar aangezien je lan-lampje brand verwacht ik dit niet.
De modem is in pricipe goed ingesteld voor jouw verbinding op het moment dat je die ontvangt, maar loop eventueel voor zekerheid als niets lukt ook die instellingen eens door.
Hier in dit pdf'je staat alles heel duidelijk uitgelegt hoe de diverse instellingen moeten zijn.
* Snowwie gaat er vanavond eens goed in duiken, [[edit] duh weet het nog niet.... :)

[ Voor 3% gewijzigd door Snowwie op 02-12-2003 18:40 ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trunksmd
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-06 12:17
eX0duS schreef op 02 december 2003 @ 11:17:
Is die Zyxel router eigenlijk een beetje veilig qua firewall?
De meegeleverde Zyxel router heeft geen firewall. Dit word NAT genoemd en heeft feitelijk eenzelfde soort werking als een firewall. standaard staan alle poorten gesloten en op het moment dat je niet op internet surft (pagina aanklikt), ben je, zeg maar. onzichtbaar op internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Trunksmd schreef op 02 december 2003 @ 14:42:
[...]

De meegeleverde Zyxel router heeft geen firewall. Dit word NAT genoemd en heeft feitelijk eenzelfde soort werking als een firewall. standaard staan alle poorten gesloten en op het moment dat je niet op internet surft (pagina aanklikt), ben je, zeg maar. onzichtbaar op internet.
Gaat dan ook het portmappings verhaal gelden als je bijvoorbeeld online gaat gamen enzo? Sorry for being n00bish... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al verbinding alleen mijn verbinding staat in de centrale nog op testprofiel (640/128kbps) i.p.v. 2-8mbit.
Net een reply van Demon gehad, dat ze weinig konden zien omdat mijn modem niet aan staat. Lijkt me logisch, want mijn kabelaansluiting is op dit moment vele malen sneller. Overigens hoeft Demon niet naar mijn lijn te kijken, ze moeten iemand van BBNed in de centrale het testprofiel laten wijzigen in het juiste.
Dit maar weer geantwoord. intussen heb ik al 3 ticketnummers voor hetzelfde probleem en kan ik weer twee en een halve dag gaan wachten op de volgende reply van Demon. Nu maar hopen dat ze WEL antwoord op de vraag geven en iemand naar de centrale willen sturen. Het is toch een bekend probleem inmiddels.

Die reply van Demon ziet er echt uit alsof iemand koortsachtig z.s.m. bezig is om kulantwoorden op e-mails te geven, zodat ze kunnen blijven beweren dat ze met 2 tot 3 dagen altijd hun mail beantwoorden. Maarja, dan verwacht je natuurlijk wel een ZINNIG antwoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Trunksmd schreef op 02 december 2003 @ 14:42:
[...]

Aha ik had begrepen dat het idd een NAT router is, maar ik wilde weten of hij verder wel veilig is ed. Of dat ik misschien beter een software router kan nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 15:30
jagermeister1 schreef op 02 december 2003 @ 14:57:
[...]
Gaat dan ook het portmappings verhaal gelden als je bijvoorbeeld online gaat gamen enzo? Sorry for being n00bish... :P
Als je hem in routermode hebt staan wel, staat ie in bridge mode dan heb je nergens last van
Verwijderd schreef op 02 december 2003 @ 15:09:
Ik heb al verbinding alleen mijn verbinding staat in de centrale nog op testprofiel (640/128kbps) i.p.v. 2-8mbit.
Net een reply van Demon gehad, dat ze weinig konden zien omdat mijn modem niet aan staat. Lijkt me logisch, want mijn kabelaansluiting is op dit moment vele malen sneller. Overigens hoeft Demon niet naar mijn lijn te kijken, ze moeten iemand van BBNed in de centrale het testprofiel laten wijzigen in het juiste.
Dit maar weer geantwoord. intussen heb ik al 3 ticketnummers voor hetzelfde probleem en kan ik weer twee en een halve dag gaan wachten op de volgende reply van Demon. Nu maar hopen dat ze WEL antwoord op de vraag geven en iemand naar de centrale willen sturen. Het is toch een bekend probleem inmiddels.

Die reply van Demon ziet er echt uit alsof iemand koortsachtig z.s.m. bezig is om kulantwoorden op e-mails te geven, zodat ze kunnen blijven beweren dat ze met 2 tot 3 dagen altijd hun mail beantwoorden. Maarja, dan verwacht je natuurlijk wel een ZINNIG antwoord!
Je kan toch gewoon je modem aanzetten? Dan kan demon als ze dat zo graag willen in je modem kijken. Als je zelf een beetje meewerkt kan het ook wat soepeler gaan natuurlijk

[ Voor 67% gewijzigd door Racemol op 02-12-2003 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Verwijderd schreef op 02 december 2003 @ 14:22:
[...]

Ik heb al een week een opgeleverde lijn en heb precies het zelfde probleem :(
Dus ik hoop dat het inderdaad nog iets te maken heeft met een niet opgeleverde lijn anders kun je je lol op. })
Nou ik kan je geruststellen. Het werkt niet. Ik zie wel dat PPPoE/act lampje driftig knipperen zodra m'n PC bijna opgestart is, maar geen resultaat. Hij blijft met dat bloody 169.254 adres op de proppen komen. Dit wordt dus echt wachten tot Demon en BBned eindelijk eens actie gaan ondernemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Laatst online: 12-09 08:29
jagermeister1 schreef op 02 december 2003 @ 16:15:
[...]
Nou ik kan je geruststellen. Het werkt niet. Ik zie wel dat PPPoE/act lampje driftig knipperen zodra m'n PC bijna opgestart is, maar geen resultaat. Hij blijft met dat bloody 169.254 adres op de proppen komen. Dit wordt dus echt wachten tot Demon en BBned eindelijk eens actie gaan ondernemen.
Bij mij ook nog steeds hetzelfde met een opgeleverde lijn vanaf 27 november.

Jammer!

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
mlevd schreef op 02 december 2003 @ 13:40:
[...]

Goed, heb dus die handleiding doorgenomen, en ook hierin staat vermeldt dat je
je pc een vast ip adres moet geven, maar zoals gewoonlijk, NET als in de Zyxel
pdf snelstart gids staat niet HOE dit moet :( waar voer je het vaste ip nummer in? Bij netwerkeigenschappen, tc/ip en eigenschappen, ? Of ergens anders ?
Ik zie overigens steeds twee ip nummers de revue passeren : nl : 192.168.1.1 en
192.68.1.1 :?

Wat is nu eigenlijk de standaard werkvolgorde als alles opgeleverd zou zijn :

-1. Je pc een vast IP adres toekennen
-2. In je adsl modem instelling doen (zoals username + pw)
-3. netwerk eigenschappen een automatisch ip adres laten verkrijgen
-4. MacAdres registreren

Is bovenstaande de correcte volgorde ?

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snowwie schreef op 02 december 2003 @ 18:39:
[...]

Goed, heb dus die handleiding doorgenomen, en ook hierin staat vermeldt dat je
je pc een vast ip adres moet geven, maar zoals gewoonlijk, NET als in de Zyxel
pdf snelstart gids staat niet HOE dit moet :( waar voer je het vaste ip nummer in? Bij netwerkeigenschappen, tc/ip en eigenschappen, ? Of ergens anders ?

-4. MacAdres registreren

1- je mac adres registreren.
2- wachten tot je internet hebt :)
3- wil je perse in je moden dan ga je idd naar netwerk eigenschappen, dan je lan kaart eigenschappen, dan tcp/ip eigenschappen, dan geef je een ip in bv: 192.168.1.5
4- dan in IE naar 192.168.1.1 , inloggen met admin / 1234

Daar aanpassen wat je wil, daarna, weer stap 3 opnieuw doen maar alles weer op automatisch zetten en je kan weer internetten.
Zo deed ik het iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

@Oele_:

Heb je er zelf nog cat op waar je geplaatst wordt (bedoel dan BBned of BaByXL) In mijn centrale is allebei mogelijk en volgens mij zijn de meeste probs bij bbned.

Of zie ik dit verkeerd?

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
Snowwie schreef op 02 december 2003 @ 18:39:

-4. MacAdres registreren

Hoe je aan 192.68.1.1 komt weet ik niet, maar die moet je vergeten.

192.168.1.1 is het standaard ip-adres van je modem. Als je een verbinding naar je modem wilt maken, om bijvoorbeeld de configuratie te wijzigen (wat niet nodig is) moet je jouw pc een vast ip-adres geven in dezelfde range als je modem. Dus dat wordt dan iets als 192.168.1.33 Hoe je dat doet is hierboven minstens 20x uitgelegd, ff lezen dus.

Het is niet de bedoeling dat je jouw username en wachtwoord in de modem/router zet. Je hoeft deze gegevens eenmalig op de mac pagina in te vullen.

Dus de "normale" volgorde is:
1: Je tcp/ip instellingen op automatisch zetten.
2: Je modem aansluiten op de manier in de gebruiksaanwijzing.
3: naar een willekeurige pagina op internet gaan (je hebt inmiddels automatisch een ip nummer gekregen, dit kan je controleren door in een dos scherm ipconfig te typen. Heb je dit niet gekregen dan hoef je niet verder te gaan, want dan werkt het toch niet)
4: Je krijgt de mac pagina voor je, registreerd je mac en vult je systeemnaam + ww in.
5: 15 min wachten en klaar ben je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puntslash
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Hoi,
Ik heb op dit moment Demon 2048/512 en word dus binnenkort op 8mbit gezet.
Nu heb ik een redelijk drukke webserver draaien en zie tot mijn verbazing de volgende gegevens:

Afbeeldingslocatie: http://xxplosive.org/~mike/trash/net_eth0-day.png

Afbeeldingslocatie: http://xxplosive.org/~mike/trash/iptraf.gif

Hij verstuurd op dit moment dus meer dan 800kbit per seconde..
Hoe kan dat?

[ Voor 7% gewijzigd door Puntslash op 02-12-2003 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 19:43
xxplosiefje schreef op 02 december 2003 @ 19:50:
Hoi,
Ik heb op dit moment Demon 2048/512 en word dus binnenkort op 8mbit gezet.
Nu heb ik een redelijk drukke webserver draaien en zie tot mijn verbazing de volgende gegevens:

[afbeelding]

[afbeelding]

Hij verstuurd op dit moment dus meer dan 800kbit per seconde..
Hoe kan dat?
Lijkt erop dat je upload geupgrade is, of er is iets aan de hand met de software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puntslash
  • Niet online
Waslijn schreef op 02 december 2003 @ 20:01:
[...]
Lijkt erop dat je upload geupgrade is, of er is iets aan de hand met de software.
Hmm, laten we maar hopen op het eerste.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
xxplosiefje schreef op 02 december 2003 @ 20:04:
[...]

Hmm, laten we maar hopen op het eerste.. :)
Kun je niet ff inloggen op je modem en kijken op welke snelheid die loopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puntslash
  • Niet online
Waslijn schreef op 02 december 2003 @ 20:08:
[...]
Kun je niet ff inloggen op je modem en kijken op welke snelheid die loopt?
Ik heb mijn modem als brigde configureerd, met daarachter een linux firewall. Dus helaas kan ik dan niet inloggen op dat ding (laptop met serieel lukt ook niet want de laptop staat op het werk :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed, nu zit ik alweer een tijdje bij @home, maar erger me toch steeds meer aan de service en de upload traagheid.

Maar ik zit toch te twijfelen om over te stappen op Demon DSL Xpress, en dan uiteraard het 8mbit abbo. Het is toch weer ff een paar euro meer per maand...

Dus, nu wil ik graag 1 ding weten: Is Demon het waard?
(ja/nee is voldoende :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:07

spaceboy

Op grote hoogte

Nog 1 vraagje over usenet. Na een dag m'n pc niet te hebben aangehad heb ik net weer opgestart en Xnews opgestart. Vervolgens probeer ik drie nieuwsgroepen tegelijk te "openen" (headers downloaden). Eentje gaat goed, de andere krijg ik weer:

Afbeeldingslocatie: http://www.euronet.nl/users/tcls/temp/502.jpg

Als ik wacht tot de ene groep "geladen" is, kan ik de tweede doen, etc. Oftewel: het lijkt of hij maar 1 connectie mag hebben. Klopt dit?? Toen ik gisteren m'n Demon voor 't eerst werkend had kon ik rustig 3 groepen tegelijk downloaden. Iemand een idee? Ik heb dus nu zeker maar 1 verbinding met usenet vanaf m'n IP actief...

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
  • Laatst online: 22:56
Weet iemand misschien wat de DNS-sen zijn van Demon? Ik wil ff een pc'tje van die DHCP af halen, maar dan moet ik meteen alle specs weten natuurlijk :) Kan het nergens vinden. Heb weer zo'n dag denk ik :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Laatst online: 22:50
Verwijderd schreef op 02 december 2003 @ 15:09:

Bij mij hebben ze het inmiddels om gezet, Download is 760 & upload 54 ik neem aan dat mijn upgrade dan nog moet komen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
Verwijderd schreef op 02 december 2003 @ 20:52:
Goed, nu zit ik alweer een tijdje bij @home, maar erger me toch steeds meer aan de service en de upload traagheid.

Maar ik zit toch te twijfelen om over te stappen op Demon DSL Xpress, en dan uiteraard het 8mbit abbo. Het is toch weer ff een paar euro meer per maand...

Dus, nu wil ik graag 1 ding weten: Is Demon het waard?
(ja/nee is voldoende :) )
Er zijn mometeel wat problemen op het netwerk van BBned, maar ik zou zeggen JA. Mijn overstap van Chello -> 1024/512 Demon bevalt nog elke dag, een stabiele verbinding is mij meer waard dan een snelle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:44

Wildfire

Joy to the world!

spaceboy schreef op 02 december 2003 @ 21:03:
Nog 1 vraagje over usenet. Na een dag m'n pc niet te hebben aangehad heb ik net weer opgestart en Xnews opgestart. Vervolgens probeer ik drie nieuwsgroepen tegelijk te "openen" (headers downloaden). Eentje gaat goed, de andere krijg ik weer:

[afbeelding]

Als ik wacht tot de ene groep "geladen" is, kan ik de tweede doen, etc. Oftewel: het lijkt of hij maar 1 connectie mag hebben. Klopt dit?? Toen ik gisteren m'n Demon voor 't eerst werkend had kon ik rustig 3 groepen tegelijk downloaden. Iemand een idee? Ik heb dus nu zeker maar 1 verbinding met usenet vanaf m'n IP actief...
Dit is een oud probleem waar we het al genoeg over hebben gehad. Gebruik de search voortaan aub;

En nee, het heeft niets te maken met een limiet op jouw aantal connecties maar op het totaal aantal connecties van Demon naar Supernews toe. Dat zit af en toe aan z'n max.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlevd
DJTimo schreef op 02 december 2003 @ 21:04:
Weet iemand misschien wat de DNS-sen zijn van Demon? Ik wil ff een pc'tje van die DHCP af halen, maar dan moet ik meteen alle specs weten natuurlijk :) Kan het nergens vinden. Heb weer zo'n dag denk ik :D
demon dns:
194.159.73.135 en
194.159.73.136
:)

Ik sluit mij wat de dns'en trouwens aan bij mijn bovenbuurman. ;)

[ Voor 17% gewijzigd door mlevd op 02-12-2003 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
  • Laatst online: 22:56
mlevd schreef op 02 december 2003 @ 21:37:
demon dns:
194.159.73.135 en
194.159.73.136
Namens de feestcommisie: "Bedankt!" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Racemol schreef op 02 december 2003 @ 19:11:
[...]

Hoe je aan 192.68.1.1 komt weet ik niet, maar die moet je vergeten.

192.168.1.1 is het standaard ip-adres van je modem. Als je een verbinding naar je modem wilt maken, om bijvoorbeeld de configuratie te wijzigen (wat niet nodig is) moet je jouw pc een vast ip-adres geven in dezelfde range als je modem. Dus dat wordt dan iets als 192.168.1.33 Hoe je dat doet is hierboven minstens 20x uitgelegd, ff lezen dus.

Het is niet de bedoeling dat je jouw username en wachtwoord in de modem/router zet. Je hoeft deze gegevens eenmalig op de mac pagina in te vullen.

Dus de "normale" volgorde is:
1: Je tcp/ip instellingen op automatisch zetten.
2: Je modem aansluiten op de manier in de gebruiksaanwijzing.
3: naar een willekeurige pagina op internet gaan (je hebt inmiddels automatisch een ip nummer gekregen, dit kan je controleren door in een dos scherm ipconfig te typen. Heb je dit niet gekregen dan hoef je niet verder te gaan, want dan werkt het toch niet)
4: Je krijgt de mac pagina voor je, registreerd je mac en vult je systeemnaam + ww in.
5: 15 min wachten en klaar ben je.
Om even op jouw bericht te reageren :

1. Heb ik gedaan
2. Modem is correct aangesloten, handleiding op cd-rom gaf aan dat het
oranje lampje betekend dat je een goede 100mbit lan hebt. Is dus goed.
3. Dit lukt niet, hij zegt dan 'cannnot find server'

In de prompt krijg ik bij Ipconfig het volgende resultaat :
Hoe weet ik of deze Ip die hier staat goed is, hij moet toch in dezelfde
range vallen als dat van het modem ?

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~eddykui/temp.jpg

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weerz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:44
Snowwie schreef op 02 december 2003 @ 22:50:
[...]

1. Heb ik gedaan

[afbeelding]
Het komt er gewoon op neer dat je nog geen ip hebt gekregen.....
Meerdere mensen hebben dit probleem net zoals ik dus krijg je het standaard ip beginnend met 169 van je ethernetkaart en dus niet van je modem!
Als je lijn is opgeleverd moet je demon bellen.
Deze zullen dan contact opnemen met bbned en dat kan 1 tot 5 dagen duren en in het ergste geval 10 zeggen ze, meestal is dit 3 dagen.....

offtopic:
Weerz wil nou wel eens eindelijk zijn demon internet werkend hebben, morgen is de derde dag dus laten we hopen

Instagram | Flickr | Nikon D500 -> Sigma Art 18-35MM F/1.8 | NIKKOR AF-S 50MM F/1.8G | TAMRON 70-200MM G2 F2.8 | TAMRON 150-600MM G2 F/5-6.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

[...]

1. Heb ik gedaan

[afbeelding]
Jij krijgt simpelweg geen contact met de DHCP server. Net als ik. Het IP dat je hier ziet is een automatisch toegewezen IP. Dit heb ik van de nieuwsgroepen (support.demon.nl):
169.254.0.0/16 - This is the "link local" block. It is allocated for communication between hosts on a single link. Hosts obtain these addresses by auto-configuration, such as when a DHCP server may not be found.
Dus als je geen contact krijgt met de DHCP server, dan krijg je zo'n IP automatisch toegewezen en is het logisch dat je niet kan internetten omdat het alleen gebruikt kan worden voor een LAN (als ik het goed heb begrepen).

Je kunt niets anders doen dan wachten vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
Op jouw andere vragen is al antwoord gegeven door de mensen hier boven mij :).

Je ip moet in dezelfde range vallen als dat van je modem, maar dan alleen als je hem wilt configureren. Nu wil je dus internetten, dan hoor je een 82.x.x.x adres te krijgen (bij demon, bij een andere provider kan het weer heel anders zijn natuurlijk), als je dat hebt zit je goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Racemol schreef op 02 december 2003 @ 23:21:
[...]

Je ip moet in dezelfde range vallen als dat van je modem, maar dan alleen als je hem wilt configureren. Nu wil je dus internetten, dan hoor je een 82.x.x.x adres te krijgen (bij demon, bij een andere provider kan het weer heel anders zijn natuurlijk), als je dat hebt zit je goed.
En dan maar hopen dat je je macadres kan registreren en een ip adres krijgt :(
Heb eerst 5 dagen helemaal gaan verbinding gehad toen heb ik mijn ip adres opgegeven zodat ze me konden verhuizen naar een andere NRP en zit ik al 8 dagen tegen dit verhaal aan te kijken.

Helaas, er is een fout opgetreden bij het achterhalen van het MAC-adres voor ********.demon.nl, de foutmelding is:

"Could not insert the MAC address into the DHCP config"

Als u deze foutmelding blijft krijgen, neemt u dan contact op met onze supportafdeling via e-mail naar support@demon.nl of per telefoon op het (gratis) nummer 0800 - 33 6666 8 (op werkdagen van 9:00 tot 23:00 en in het weekend van 10:00 tot 17:00). Voor een snelle oplossing van het probleem is het belangrijk dat u de exacte foutmelding kunt geven.

Na de oplevering van de dienst heeft het 14 dagen gewerkt en nu al 14 dagen niet :(
Als dit van de week nog niet is opgelost ga ik mijn account bij demon opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Jipieeeeeee :D

Ik zit eindelijk via demon 8192/1024 nu !

Zo te zien werkt het allemaal, maar vraag me wel af waarom ik nu geen telefoon meer heb nergens :?

Nouja, morgen eens onderzoeken nog
Of heeft iemand van jullie gelijk de gouden tip bij de hand ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlevd
Racemol schreef op 02 december 2003 @ 23:21:
[...]

Demon heeft echt niet alleen 82.*** hoor, ik denk dat dat afhankelijk is van of je via bbned of babyxl aangesloten bent. Zelf heb ik een ip beginnend met 212.***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bbned heeft gisteren eindelijk het provisioning probleem opgelost dus bij mij werkt de lijn nu ook, 96k/s up met een Lucent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:26

Wokschotel

Op 6 wielen

Topicstarter
Iemand nog goede ideeën voor de startpost? :)

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Laatst online: 22:50
Nou hier ging het smiddags goed 750 down en 50 up
Savonds ff proberen 450 down dus te doen maar upload is 13.1

Niet echt netjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
mlevd schreef op 03 december 2003 @ 07:03:
[...]

Demon heeft echt niet alleen 82.*** hoor, ik denk dat dat afhankelijk is van of je via bbned of babyxl aangesloten bent. Zelf heb ik een ip beginnend met 212.***
Toen ik het schreef zat ik er al aan te twijfelen. Maar iedreen met demon die ik ken heeft 82.x.x.x dus vandaar..

Hoe moet je anders uitleggen wanneer je een goed IP hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Aaargh ik word helemaal gek van die kl*te Zeiksel modem/router, in router modus valt hij me toch iets té vaak uit. En om nou een andere router te kopen omdat Demon geen goede wil leveren... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Wokschotel schreef op 03 december 2003 @ 08:33:
Iemand nog goede ideeën voor de startpost? :)
Niet teveel ingaan op het technische gedeelte (hoeveel snelheid haal ik, wat is gegarandeerd etc.) Maar meer op NRP probs, MAC registratie etc.

(had iemand trouwens al een antwoord op mijn vraag:)
Roeligan schreef op 02 december 2003 @ 13:17:

Ik heb dus een e-tech router met ingebouwd modem, als ik via mn desktop naar inet ga komt mn router auto op de MAC reg pagina? En die wordt dan geregged? Of zie ik dat verkeerd?
Dus een beetje aandacht aan alle problemen die lopen met die NRP's etc. (een uitleg wat het is en doet)

Verder zie ik met plezier het nwe topic tegemoet!

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mlevd schreef op 02 december 2003 @ 21:37:
[...]

demon dns:
194.159.73.135 en
194.159.73.136

Ik sluit mij wat de dns'en trouwens aan bij mijn bovenbuurman. ;)
Bij een kennis van mij is de lijn al 3 weken geleden opgeleverd maar hij krijgt nog steeds geen IP-nummer. Begrijp ik als ik nu zelf een IP-adres verzin (of anders waar moet ik rekening mee houden met het verzinnen van een IP-adres) en ik vul de bovenstaande DNS in, ik dan waarschijnlijk wel verbinding heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redshark
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:24
Ik hoor er ook helemaal bij nu!

Modem is gister binnengekomen en alles gewoon geinstalleerd.

Het is wel een beetje vreemd dat ik geen handleiding bij het pakket kreeg over het installeren van de splitter, maar goed die was ook gewoon te downloaden dus dat was zo opgelost.

Snelheid is goed bij mij, zit ergens tussen de 50/60 kb in voor down en up rond de 25 (heb 512/256). Nog geen problemen gehad, ook niet met uitval (kan ook komen omdat ik het pas laat aan de praat had en het dan iets rustiger is. Welke NRP ik heb weet ik nog niet, maar tot nu toe ben ik prima tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
Roeligan schreef op 02 december 2003 @ 13:17:

Ik heb ook een router, je komt dan inderdaad automatisch op de mac pagina terecht. Dan moet je ff op registreer drukken o.i.d. en klaar ben je. Dus het MAC adres van je router zal geregistreerd worden

[ Voor 25% gewijzigd door Racemol op 03-12-2003 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekkere staus pagina van Demon. Ze hebben hem al sinds de 30e november niet meer geupdate.

Same met status@info.demon.nl. Lijkt me erg stug dat er niets meer te melden valt. Er zijn nog zat mensen die info willen denk ik zo.

Iemand van inside (Demon) enig idee?

Is er ook een manier om BBNET te monitoren, status van hun netwerk via een site of server?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2003 09:55 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
toeter schreef op 03 december 2003 @ 09:41:
Ik hoor er ook helemaal bij nu!

Modem is gister binnengekomen en alles gewoon geinstalleerd.

Het is wel een beetje vreemd dat ik geen handleiding bij het pakket kreeg over het installeren van de splitter, maar goed die was ook gewoon te downloaden dus dat was zo opgelost.

Snelheid is goed bij mij, zit ergens tussen de 50/60 kb in voor down en up rond de 25 (heb 512/256). Nog geen problemen gehad, ook niet met uitval (kan ook komen omdat ik het pas laat aan de praat had en het dan iets rustiger is. Welke NRP ik heb weet ik nog niet, maar tot nu toe ben ik prima tevreden.
De uitval problemen zijn (praktisch) opgelost, ikzelf heb ook nooit daarvan last gehad.
Prima snelheidswaarden die je laat zien, veel plezier met je verbinding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlevd
eX0duS schreef op 03 december 2003 @ 09:26:
Aaargh ik word helemaal gek van die kl*te Zeiksel modem/router, in router modus valt hij me toch iets té vaak uit. En om nou een andere router te kopen omdat Demon geen goede wil leveren... :(
Een losse router kopen werkt niet, aangzien ik met een losse dezelfde problemen had als jij met de modem als router.
Wat bij mij wel werkte was het volgende:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
 Menu 4 - Internet Access Setup

ISP's Name= MyISP
        Encapsulation= ENET ENCAP Versatel/BBned/BaByXL zonder wachtwoord!

Multiplexing= LLC-based   Versatel/BBned/BaByXL
        VPI #= 0                  Versatel/BBned/BaByXL
        VCI #= 35                 BBned:35, Versatel:32, BaByXL:34
        ATM QoS Type= UBR
         Peak Cell Rate (PCR)= 0 Bij problemen 5500 proberen
         Sustain Cell Rate (SCR)= 0
         Maximum Burst Size (MBS)= 0
         My Login= N/A
         My Password= N/A
         ENET ENCAP Gateway= N/A

IP Address Assignment= Dynamic
          IP Address= 0.0.0.0
       Network Address Translation= SUA ONLY
          Address Mapping Set= N/A

Press ENTER to Confirm or ESC to Cancel:

En dan gaat het met name hierom: Peak Cell Rate (PCR)= 0 Bij problemen 5500 proberen

Dit alles staat in de handleiding om je modem als router in te stellen.
Na dit heb ik niet 1 keer meer het probleem gehad van disconnects.

Wellicht is dit iets voor de startpost

edit:

Oja, linkje naar de handleiding voor instellen als router

[ Voor 5% gewijzigd door mlevd op 03-12-2003 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Speedy_Gonzalez schreef op 03 december 2003 @ 02:41:
Jipieeeeeee :D

Ik zit eindelijk via demon 8192/1024 nu !

Zo te zien werkt het allemaal, maar vraag me wel af waarom ik nu geen telefoon meer heb nergens :?

Nouja, morgen eens onderzoeken nog
Of heeft iemand van jullie gelijk de gouden tip bij de hand ?
Splitter verkeerd om aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Hmmm niet gezien, had ook niet verwacht dat het er in stond eigenlijk, omdat ik ook geen oplossing op GoT kon vinden. ;) Maar ja bedankt iig ik ga dat vanmiddag eens proberen. _/-\o_
En ik weet niet of we hetzelfde probleem hebben, maar mijn router heeft dus wel gewoon een IP adres van Demon, maar hij route gewoon niet meer, als ik de modem op bridge zet ipv. router dan krijgt mijn PC een IP adres van Demon en dan werkt het gewoon weer. Mijn PC krijgt met de modem in router modus ook gewoon een IP van de router (192.168.1.xx) maar ik kan verder gewoon niet internetten, ook niet op andere PC's.

[ Voor 112% gewijzigd door eX0duS op 03-12-2003 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:59

rally

Deyterra Consultancy

Wellicht voor de Startpost?

Een uitleg over aDSL.

Op deze pagina begint het verhaal:
http://www.vreer.net/adsl/

Omdat die NRP's zoveel ter sprake kwamen (en dan vooral de vraag wat het precies is en hoe ze eruit zien) heb ik ook even de link bijgevoegd met die NRP's erop.

Op deze pagina komen de DSLAM's en NRP's ter sprake incl foto's:
http://www.vreer.net/adsl/infra-nw.html

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Racemol schreef op 03 december 2003 @ 09:41:
[...]

Ik heb ook een router, je komt dan inderdaad automatisch op de mac pagina terecht. Dan moet je ff op registreer drukken o.i.d. en klaar ben je. Dus het MAC adres van je router zal geregistreerd worden
K thx...

Iemand enig idee hoe dat nu zit met BBNed en BaByXL? >> Heb ik invloed op de keuze daartussen. Doen ze uberhaupt nog met BBned, gezieen de problemen, zaken voor nwe aansluitingen?

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

KillerAce_NL schreef op 03 december 2003 @ 10:11:
[...]

Splitter verkeerd om aangesloten.
Het probleem heeft zichzelf opgelost
Blijkbaar heeft isdn effe tijd nodig om zich weer te herstellen

Evengoed bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfenstein
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:48
Voor ons studentenhuis hebben we nu Demon 2048/1024 besteld.
We zijn van plan het internet met 6 mensen te delen. 2 op de 1e verdieping, 2 op de 2e verdieping en 2 op de 3e verdieping van het huis.
Nu heb ik 2 manieren waarop we het zouden kunnen aansluiten, namelijk:
code:
1
2
3
4
5
6
7
Zyxel als modem
       |
4 poorts router
|     |       |
PC    PC      4poorts switch
              |    |   |   |
              PC   PC  PC  PC

of
code:
1
2
3
4
5
Zyxel als Router
    |
8 poorts switch
|  |  |  |  |  |
PC PC PC PC PC PC

De 4 poorts router uit oplossing 1 heb ik liggen dus alleen de 4 of 8 poorts switch hoeft worden aan geschaft.
De afstand tussen de Zyxel (op de 1e verdieping) en de 2 verste PC's (op de 3e verdieping) is ongeveer 20 meter kabel. Bij oplossing 1 zou dit dus ca 2 * 10 meter zijn aangezien daar halverwege nog een switch (op de 2e verdieping) hangt (wat mischien voor minder storing kan zorgen :?)

Wat is de beste oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedhaste
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 19:15
Roeligan schreef op 03 december 2003 @ 10:45:
[...]

K thx...

Iemand enig idee hoe dat nu zit met BBNed en BaByXL? >> Heb ik invloed op de keuze daartussen. Doen ze uberhaupt nog met BBned, gezieen de problemen, zaken voor nwe aansluitingen?
Ik heb 16-11 demon aangevraagd en was 29-11 aangesloten. (inc 1 week wachten op opzeg termijn)

Dat is wel lekker snel, ik ben wel op BaByXL aangesloten (waarschijnlijk door de problemen met bbned).

Ik moet alleen helaas nog op m'n modem wachten, ik verwacht de postbode vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Laatst online: 16:49

Wallie

Herr

Wolfenstein schreef op 03 december 2003 @ 11:17:
Voor ons studentenhuis hebben we nu Demon 2048/1024 besteld.
We zijn van plan het internet met 6 mensen te delen. 2 op de 1e verdieping, 2 op de 2e verdieping en 2 op de 3e verdieping van het huis.
Nu heb ik 2 manieren waarop we het zouden kunnen aansluiten, namelijk:
code:
1
2
3
4
5
6
7
Zyxel als modem
       |
4 poorts router
|     |       |
PC    PC      4poorts switch
              |    |   |   |
              PC   PC  PC  PC

of
code:
1
2
3
4
5
Zyxel als Router
    |
8 poorts switch
|  |  |  |  |  |
PC PC PC PC PC PC

De 4 poorts router uit oplossing 1 heb ik liggen dus alleen de 4 of 8 poorts switch hoeft worden aan geschaft.
De afstand tussen de Zyxel (op de 1e verdieping) en de 2 verste PC's (op de 3e verdieping) is ongeveer 20 meter kabel. Bij oplossing 1 zou dit dus ca 2 * 10 meter zijn aangezien daar halverwege nog een switch (op de 2e verdieping) hangt (wat mischien voor minder storing kan zorgen :?)

Wat is de beste oplossing?
Maakt geen bal uit.. switch meer of minder merk je niet in de snelheid en zolang je utp kabels niet langer als 100m zijn krijg je ook geen storing :)

[ Voor 4% gewijzigd door Wallie op 03-12-2003 11:24 ]

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SynergY
  • Laatst online: 17-07 14:54

SynergY

<Insert title here>

Iemand hier ervaringen met Demon Demon DSL Express 8192/1024 via BBned in Enschede? Via speedtest.nl zie ik dat ze hier maar 48 kb/s halen... ik weet dat speedtest niet echt betrouwbaar is maar het verontrust me toch een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkAboutIt
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-09 15:07
Roeligan schreef op 03 december 2003 @ 10:45:
[...]

K thx...

Vorige week geaccepteerd, effe gebeld met de helpdesk, aangesloten op BBnet (BBnet en BabyXL beide beschikbaar) dus hun voorkeur gaat waarschijnlijk toch nog steeds uit naar BBnet (goedkoper misschien??)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlevd
eX0duS schreef op 03 december 2003 @ 10:13:
[...]

Hmmm niet gezien, had ook niet verwacht dat het er in stond eigenlijk, omdat ik ook geen oplossing op GoT kon vinden. ;) Maar ja bedankt iig ik ga dat vanmiddag eens proberen. _/-\o_
En ik weet niet of we hetzelfde probleem hebben, maar mijn router heeft dus wel gewoon een IP adres van Demon, maar hij route gewoon niet meer, als ik de modem op bridge zet ipv. router dan krijgt mijn PC een IP adres van Demon en dan werkt het gewoon weer. Mijn PC krijgt met de modem in router modus ook gewoon een IP van de router (192.168.1.xx) maar ik kan verder gewoon niet internetten, ook niet op andere PC's.
Ik had idd hetzelfde probleem, na enige tijd (met name als ik een tijdje niets deed, bv na een nacht) was er gewoon geen verbinding. De router was gewoon gestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
mlevd schreef op 03 december 2003 @ 11:42:
[...]

Ik had idd hetzelfde probleem, na enige tijd (met name als ik een tijdje niets deed, bv na een nacht) was er gewoon geen verbinding. De router was gewoon gestopt.
En wat deed je toen? ik begin dan gewoon wat te kloten en op een gegeven moment werkt het gewoon weer... Maar ja dat kan ik weet niet hoe lang duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlevd
eX0duS schreef op 03 december 2003 @ 11:47:
[...]

En wat deed je toen? ik begin dan gewoon wat te kloten en op een gegeven moment werkt het gewoon weer... Maar ja dat kan ik weet niet hoe lang duren.
Idd, beetje klooien met ipconfig /release /renew en iets dergelijks, of ff opnieuw opstarten. Dan was het probleem wel weer verholpen. Nu draait mijn sys alweer dagen zonder disconnects.

edit:

Hou wel in de gaten dat een aantal instellingen alleen toegangbaar zijn met een telnetsessie via de seriele kabel en niet via de webinetrface.

edit:

Ik heb trouwens geen flauw idee wat die instelling precies doet, misschien is er iemand anders die daar meer duidelijk over kan geven

[ Voor 28% gewijzigd door mlevd op 03-12-2003 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Wie kan me ff helpen.

Ik kan ondanks ik een vast ip ingesteld heb maar niet in de settings van het zyxell modem komen.

Ik heb geprobeert mijn eigen internet ip vast in te stellen, en ook om een lokaal vast ip in te stellen (192.168.0.5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Speedy_Gonzalez schreef op 03 december 2003 @ 12:43:
Wie kan me ff helpen.

Ik kan ondanks ik een vast ip ingesteld heb maar niet in de settings van het zyxell modem komen.

Ik heb geprobeert mijn eigen internet ip vast in te stellen, en ook om een lokaal vast ip in te stellen (192.168.0.5)
Lamaa, al gevonden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlevd
Je hebt je naam niet voor niets gekozen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Tevens is hier de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif -knop voor ;)

Vindt die "afkoelperiode" behoorlijk irritant worden :P

Hoop echt dat ik via BaByXL aangesloten wordt of iig op een goeie NRP

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oele_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-09-2023
Verwijderd schreef op 03 december 2003 @ 09:53:
Lekkere staus pagina van Demon. Ze hebben hem al sinds de 30e november niet meer geupdate.

Same met status@info.demon.nl. Lijkt me erg stug dat er niets meer te melden valt. Er zijn nog zat mensen die info willen denk ik zo.

Iemand van inside (Demon) enig idee?
Er worden op de statuspagina alleen berichten geplaatst die van belang zijn voor grote hoeveelheden klanten (bijvoorbeeld problemen met een hele router). Die zijn er sinds de 30e dus niet meer geweest. Bij problemen met een paar klanten (bijvoorbeeld 1 KPN centrale), dan worden deze klanten meestal gemaild. Via status@info.demon.nl krijg je overigens altijd dezelfde informatie als via de statuspagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:07

spaceboy

Op grote hoogte

Zo te lezen hier KAN het wel, maar toch kom ik er niet uit, ik probeer m'n Zyxel 650 als router in te stellen. Ik doe alles exact volgens http://www.zyxel.nl/p650/z009.html maar uiteindelijk is in menuoptie 24.1 het IP-adres gewoon 0.0.0.0... Moet je voor Demon iets ANDERS doen dan op die site staat genoemd? Moet ik een kwartier wachten? Heb ik vette pech en kan ik een losse router gaan kopen? Net al 53 minuten in de wachtrij gehangen bij Demon dus dat is niet echt een optie... (plus dat ze er officieel geen support op geven)

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gakkethijs
  • Registratie: December 2003

gakkethijs

niks

heb elkaar gezegd dat ik nooit probs had met bbned met demon. nou nu dus wel met games ping van 120. en download van 30 en upload van 15.mag hopen voor ze dat aan het bouwen zijn of een goede reden hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

13-11-2003 Ingediend.
22-11-2003 Verzonden.
22-11-2003 Bevestigd.

Mijn statuspagina is na 22-11 dus niet meer gewijzigd, heeft iemand enig idee hoelang dit nog kan duren?

Op mijn mail van 2 december 2003 kreeg ik het volgende antwoord.

"Ik kan u geen uitsluitsel geven. Als alles in orde is wordt de lijn opgeleverd, en anders kan hij nog steeds afgewezen worden. Hoe dan ook, u zult eerst deze aanvraag moeten afwachten."

Wij kunnen, ivm met werk, niet zonder internet en ik wil toch wel heel graag van @Home af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit het nu eigelijk met die nrp's ik zat eerst op nrp16 en nu krijg ik iets heel anders bbned-demon-10k-01.router.nl.demon.net zijn dit nieuwe routers ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oele_ schreef op 03 december 2003 @ 13:50:
[...]

Er worden op de statuspagina alleen berichten geplaatst die van belang zijn voor grote hoeveelheden klanten (bijvoorbeeld problemen met een hele router). Die zijn er sinds de 30e dus niet meer geweest. Bij problemen met een paar klanten (bijvoorbeeld 1 KPN centrale), dan worden deze klanten meestal gemaild. Via status@info.demon.nl krijg je overigens altijd dezelfde informatie als via de statuspagina.
Behalve al die nieuwe klanten die ondanks dat de lijn is opgeleverd nog steeds niet kunnen internetten, maar blijkbaar is dit een te kleine groep voor Demon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Laatst online: 12-09 08:29
Verwijderd schreef op 03 december 2003 @ 15:09:
[...]

Behalve al die nieuwe klanten die ondanks dat de lijn is opgeleverd nog steeds niet kunnen internetten, maar blijkbaar is dit een te kleine groep voor Demon.
Ja hier zit ook nog steeds mee , nog steeds geen Ip-adres.

Ook hoor ik maar verder maar niks van ze.

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-oz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-12-2021

k-oz

do not feed the trolls

jagermeister1 schreef op 02 december 2003 @ 23:06:
[...]

Dus als je geen contact krijgt met de DHCP server, dan krijg je zo'n IP automatisch toegewezen en is het logisch dat je niet kan internetten omdat het alleen gebruikt kan worden voor een LAN (als ik het goed heb begrepen).
...sterker nog: het ip komt niet verder dan je eigen pc, dus ook niet op een LAN... ;)

...Microsoft KB article Q172653: "Sometimes Barney Starts Playing Peeka boo on His Own""

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinto
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-10-2024
Verwijderd schreef op 03 december 2003 @ 14:28:
13-11-2003 Ingediend.
22-11-2003 Verzonden.
22-11-2003 Bevestigd.

Mijn statuspagina is na 22-11 dus niet meer gewijzigd, heeft iemand enig idee hoelang dit nog kan duren?
Dit valt nogal mee! Een kennis van me had:

29-09-2003 Ingediend.
07-10-2003 Verzonden.
07-10-2003 Bevestigd.
26-11-2003 Geaccepteerd.
Verzenddatum modem : 02-12-2003

Ze heeft dus bijna twee maanden op haar modem moeten wachten sinds de bevestiging! Ze heeft na een week of vier een mail gestuurd waarom het zo lang duurde.. Demon mailde toen terug dat er problemen waren met de capaciteit in de telefooncentrale in haar buurt en dat ze maximaal tot 6 December zou moeten wachten.

Jouw aanvraag is nog niet eens twee weken geleden bevestigd. In de openingspost staat ook dat het 1 dag tot 3 weken duurt vanaf de bevestiging. Even geduld nog dus! Vanaf de 14e mag je pas ongeduldig worden. ;)

Reporter: 'What do you think about western civilization?'
Gandhi: 'I think it would be a good idea.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

mboots schreef op 03 december 2003 @ 16:03:
[...]
Ze heeft dus bijna twee maanden op haar modem moeten wachten sinds de bevestiging! Ze heeft na een week of vier een mail gestuurd waarom het zo lang duurde.. Demon mailde toen terug dat er problemen waren met de capaciteit in de telefooncentrale in haar buurt en dat ze maximaal tot 6 December zou moeten wachten.
Bij mij gaat het zo:

01-10-2003 Ingediend.
09-10-2003 Verzonden.
09-10-2003 Bevestigd.
21-11-2003 Geaccepteerd.
27-11-2003 Verzenddatum modem

Na 4 weken gemaild, maar ik kreeg gewoon quote uit mijn status pagina terug. Verder niets, lekker klantvriendelijk dus. Ik kreeg pas een fatsoenlijk antwoord van Demon nadat ik na 6 weken weer gemaild had; Ook capaciteits problemen, maar een datum van uiterlijke oplevering werd er bij mij niet gesteld en dus zit ik nog steeds te wachten op de officiële oplevering.

Wat mij verbaasd is dat er mensen zijn die nog geen IP-adres krijgen nadat de lijn is opgeleverd en daar ben ik dus ook heel bang voor! Deze mensen krijgen ook maar geen duidelijkheid en dat vind ik een kwalijke zaak. Dat zou voor mij in het ergste geval dus betekenen dat ik nóg langer moet wachten na oplevering, want alles wijst erop dat ik hetzelfde probleem als hen heb. Ik heb spijt van mijn keuze voor Demon en hoop dat die spijt ooit nog omgezet gaat worden in tevredenheid!

Sorry, ik zit weer lekker te klagen, maar dat mag ook wel na zo'n tijd vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Laatst online: 23:47

Crusader

Arc Nature

k-oz schreef op 03 december 2003 @ 15:25:
[...]

...sterker nog: het ip komt niet verder dan je eigen pc, dus ook niet op een LAN... ;)
tenzij de andere pc's ook geen dhcp hebben kunnen vinden, dan krijgen die ook een adres uit die reeks en kun je wel verder communiceren dan je eigen pc.
Maar da's totally offtopic.

Google eens op de termen "apipa dhcp" voor meer info.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eindelijk!!

nog niet opgeleverd..maar toch!

Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 823.4 KByte/sec

Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar 80.2 KByte/sec

Veelvuldig maken van een connectie naar een server in Nederland. Klaar 773.0 Conn/min

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Verwijderd schreef op 03 december 2003 @ 17:06:
eindelijk!!

nog niet opgeleverd..maar toch!

Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 823.4 KByte/sec

Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar 80.2 KByte/sec

Veelvuldig maken van een connectie naar een server in Nederland. Klaar 773.0 Conn/min
Ja en wat was je probleem? Kreeg je ook geen IP?

Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.