[keyboard] UltraX

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:
  • 6.325 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
Potver3. Ik heb niets meer te doen met DGDR.com en die server, maar ik zal t.z.t. zelf eens hosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:42

Reinier

\o/

dgdr.com doet het hier prima hoor. :X

[ Voor 14% gewijzigd door Reinier op 10-06-2004 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 10:08
Ik heb gewoon Winamp5 geinstalleerd. Deze ondersteund Hotkeys en zo kan je met bijvoorbeeld ctrl+shift+alt+pijltje rechts, een nummer doorspoelen.

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Reinier schreef op 10 juni 2004 @ 12:59:
dgdr.com doet het hier prima hoor.
Ja, maar als je dingen wilt downloaden dan functioneert dat aanzienlijk minder. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Nou ben ik wel een muggenzifter, maar.. Soms mist het keyboard aanslagen op de enter-knop. Blijk, dat als je een toets heel snel raakt, maakt niet uit welke, dat deze dan niet geregistreerd wordt. Bij normaal typen heb ik daar geen last van, maar de enter wil ik sommge gevallen nog wel eens een snelle tik geven.. En dan ben ik er toch vrij zeker van dat ik hem helemaal doordruk.

Anderen mensen dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 06:56

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Heb dit tobotje ook sinds gister tikt errug lekker en geen zinloze fratsen precies zoals het moet.

Een absolute aanrader :*)

Turn it off and on again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:12
http://www.path.cz/icq/download/DKSETUP.EXE

hier heb je dat dreamkeys programmatje

I'm not deaf, I'm just ignoring you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Ohja, da's waar ook, het staat idd op tig freeware-sites :+. Helaas staan daar de plug-ins niet bij, maar ik heb alles nu zelf ook online staan: http://software.randysimons.com/dreamkeys

Aanraders voor extra plug-ins naast de standaard: Always On Top, Volume en Priority.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damouzer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-08 11:59
Ik heb het toetsenbord al een weekje in bezit en moet zeggen dat het erg fijn typt. Stukken beter dan mijn Microsoft Office Keyboard. Ook gamen gaat zonder problemen. (heb nu ook digicam, dus hier paar pix).

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~dino1337/ultrax/1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~dino1337/ultrax/2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~dino1337/ultrax/3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Ben het toch met Randy eens, als je een toets te haastig intikt mist ie de aanslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-09 09:10

Wok

Dakloos...

Hier ook een (gelukkige) bezitter van het betreffende keyboard :)

Ik heb het toetsenbord nu sinds een maandje of drie in mijn bezit en tot op heden ben ik zeer tevreden mee :)

Voordelen:
- Gelikt uiterlijk
- Heerlijke aanslag

Helaas is het toetsenbord niet echt robuust uitgevoerd:

- Het zilverkleurige deel van de behuizing is behoorlijk krasgevoelig. Ik heb er al een aantal krasjes opzitten doordat ik per ongeluk het bord aantikte bij het wegzetten van bierflesje.
- De toetsen vertonen al gauw gebruikssporen: na drie maanden vertonen een aantal veelgebruikte toetsen (W,S,A,D,E,R,T en spatiebalk) kale plekken. Bij normaal daglicht valt het nauwelijks tot niet op, maar 's avonds als de bereaulamp aan staat ziet het er armoedig uit. Ik kan me niet herinneren dat mijn vorige toetsenborden zo snel al dergelijke slijtplekken vertoonden.

Met uitzondering van de knop 'Favorites', werken alle multimediaknoppen bij mij zonder daarvoor exra tooltjes te installeren. Zelf gebruik ik eigenlijk alleen de knoppen 'E-mail' en 'WWW'.

Persoonlijk kan ik er niet mee zitten dat er groene LED's zijn gebruikt. Ze passen mooi bij de LED van mijn monitor en van mijn kast. :Y)

Al met al vin ik het een zeer fijn bordje en heb ik geen spijt van de aanschaf (alhoewel ik 30 euro voor een toetsenbord toch een aardig bedrag vind). Ik hoop echter wel dat voor het geld het bord het ook een hele tijd uit gaat houden. Een bordje van 3 euro bij MyCom heeft het twee maanden volgehouden (bordje @ tweede PC) en ligt sinds vanmiddag in de container...

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-09 09:08

Spockz

Live and Let Live

Het vreemde is dat ik mijn tobo toch aardig wat gebruik maar er niet echt sprake is van slijtvlekken? Ook geen krasjes of wat dan ook. Maar wel plakkende toetsen. :X (Dubbelfrrrris anyone? :X)

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Zover ik er naar gekeken heb, kan je alleen het volume in winamp aanpassen, en werkt het niet op het "algemene" volume b.v tijdens games.
Ik denk dat ik nu kan zeggen dat ik eraan gewend ben geen volume te kunnen veranderen, ik ben het zoeken naar gekke tooltjes enzo nogal moe :P

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

How to laat de MM-toetsen doen wat jij wilt!

• Zoek ergens Girder 3.2 (latere versies zijn geen freeware meer)
• Installeer Girder en lees je een beetje in de materie in via de website
• Installeer de keyboard plugin (deze)
• Voeg de multimediaknoppen van je UltraX toe via de add functie van de keyboard plugin, dit houdt in dat de keystrokes door Girder worden afgevangen en niet naar je OS gestuurd worden
• Koppel de gewenste acties toe aan de geblockte toetsen, bijvoorbeeld volume- en volume+ aan respectievelijk Media en Play/Pause
• Enjoy :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
2Dutch schreef op 12 juni 2004 @ 23:31:
[...]

Zover ik er naar gekeken heb, kan je alleen het volume in winamp aanpassen, en werkt het niet op het "algemene" volume b.v tijdens games.
Ik denk dat ik nu kan zeggen dat ik eraan gewend ben geen volume te kunnen veranderen, ik ben het zoeken naar gekke tooltjes enzo nogal moe :P
Die is er wel, de dk_volume plug-in. Let wel, vreemd genoeg werkte volume down als mute met de standaard winXP drivers voor de soundcard, maar met de echte drivers werkt het prima.

Hmm, ik heb ooit eens een SDK in elkaar geknutseld voor DreamKeys, maar die staat nog ergens op een backup-CD. Een plug-in maken is in C en Delphi echt een koud kunstje overigens :)

[addon]
Zoek ergens Girder 3.2 (latere versies zijn geen freeware meer)
Toevallig Girder ook gezocht voor mijn Philips SBC RU885 über AB :) Het was geen eenvoudige klus om de laatste freewareversie te vinden, maar ik maak het jullie makkelijk: http://randysimons.com/girder329b.exe (1,7MB)

Mocht iemand stiekem toch een nieuwere hebben, geef ff URL of mail het.
[/addon]

[ Voor 23% gewijzigd door Fuzzillogic op 13-06-2004 02:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dit toetsenbord nou net zoals de coolermaster Q volledig alu van de bovenkant of is het plastic met een alu kleurtje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Verwijderd schreef op 14 juni 2004 @ 12:57:
Is dit toetsenbord nou net zoals de coolermaster Q volledig alu van de bovenkant of is het plastic met een alu kleurtje?
Het lijkt sjieker dan het is hoor, het is gewoon grijs kunststof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havocnl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-09 15:18
Nexxennium schreef op 10 juni 2004 @ 01:07:
De spatiebalk van mijn Ultraatje reageert niet als je em helemaal aan de rand (links/rechts) raakt, tenzij je erg hard drukt. Is het een probleempje van het model (hebben jullie dat ook?) en moet ik er maar aan wennen dat ik de spatie gewoon meer in het midden moet raken, of moet ik gaan jammeren voor garantie?

Overigens, voor het hotkey gebeuren: op http://www.dgdr.com/ staan nog mijn tooltje DreamKeys, met wat plug-ins voor o.a. volume en winamp. Mijn @dgdr.com mailadres werkt niet meer, eventuele vragen kun je dus hier kwijt of naar m'n e-mail in de profile.
Ik ook, site werkt wel... Links werken geen van alle...

Wèh zedde gij??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havocnl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-09 15:18
YES!! Ik ben nu ook een trotse eigenaar van een eigen Logietch UltraX Toetsenbord :D
En het lollige is dat hij tegelijk met mijn oude toetsenbord wertk (ultrax op sp2, oude (logitech cordless MX op usb)
Ik ga girder maar eens proberen want die dreamkeys vind ik persoonlijk niks....

Wèh zedde gij??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Havocnl schreef op 18 juni 2004 @ 17:28:
Ik ga girder maar eens proberen want die dreamkeys vind ik persoonlijk niks....
Ben benieuwd, ik ben nog geen mede-enthousiastelingen van Girder tegengekomen (op Luxx na)... succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarmaniaK
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-07 11:58
Zit te denken of ik het bordje ook zal kopen of niet.
Moet weten of het echt goed gamed (ben zelf een snelle ut2k4 fragger...).
Ook is het geen usb keyboard en kan je minder toetsen tegelijk indrukken (weet iemand eigenlijk hoeveel toetsen dat zijn met ps/2 en usb?).
En het schoonmaken is dan nog wel even een punt... zijn die toetsen eruit te wrikken en er weer heelhuids in te poken?
en de afslijtende toetsen hoor je maar van een aantal mensen en een aantal andere niet. maargoed eerst nog maar even wachten denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz

Spockz

Live and Let Live

3 met dit tobo,
Ik heb totaal geen last van afslijtende toetsen maar heb dan ook geen vette vingers enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
ik heb net vandaag deze bestelt
http://shop.informatique.nl/pic500/657008.jpg

komt hopelijk snel binnen, voordeel voor mij is dat op ik op redelijk donkere kamer zit, het toch fijn is als de toetsen iets op lichten :) en het is aan/uit te zetten en ook laptop aanslag toetsen :)

Recom Slim Design Keyboard blue backlight, USB
is van fabrikant Zippy dacht ik zo uit mijn hoofd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Die is ook best leuk ja.
Voordeel van de UltraX vind ik juist dat ie een gewone layout heeft, dus de cursortoetsen er niet tussenin geprutst enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz

Spockz

Live and Let Live

ja, denk je dat je op de pijltjes drukt loop je op de insert te rammen :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb trouwens wel een beetje last van afslijtende toetsen. Ze worden wat gladder en glanzender (vooral de spatiebalk), maar de letters blijven er gewoon perfect opzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz

Spockz

Live and Let Live

Ja ok, dat heb ik ook wel. Maar niet hinderlijk ofzo? Vooral de 'A' is erg. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-08 14:55
Ik heb toevallig deze op een LAN Party gekocht afgelopen weekend. En ik betaalde er maar €24,- voor, PS/2 stekker was ook geen probleem. Alleen tikt ie ongelovelijk lekker :D

Was meer een noodgedwongen aanschaf omdat de batterijen van mijn BT toetsenbord leeg waren. Maar al met al een heerlijk ramplankje deze UltraX :) Alleen vind persoonlijk de "enter" toet wat klein. Maar ben de Logitech Internet Navigator SE gewend, die heeft een grotere enter toets!!

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos707
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:08
Heeft er iemand al een oplossing gevonden voor volume toetsen te configureren op dit plankje? Heb alle reeds opgesomde programmas geprobeerd in dit topic maar geen één lijkt optimaal te werken. HotkeyControl werkt wel maar dan moet het programma altijd in de taakbalk actief blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz

Spockz

Live and Let Live

je kan winamp gebruiken met sneltoetsen:
ctrl + num + of
ctrl + num - ofzo. Kijk maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos707
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:08
Pic_Art schreef op 08 juli 2004 @ 00:57:
je kan winamp gebruiken met sneltoetsen:
ctrl + num + of
ctrl + num - ofzo. Kijk maar :)
Ja idd, maar spijtig dat je zo niet het master volume van windows kan wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Wat is er dan mis met DreamKeys icm de Volume plug-in? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ontopic denk ik:

Ik heb mijn Logitec UltraX-Flat keyboard besteld bij EMPC Solutions, en na wat beter kijken zie ik dit staan bij de specs:
Innovative comfort and productivity
The UltraX keyboard offers a familiar, full-size key layout in a compact size. A flat profile and flat notebook-style keycaps provide an exceptional typing experience and comfort for prolonged daily use. The plug-and-play hot-keys boost productivity with one-touch access to frequent tasks and multimedia control.

Familiar mouse comfort and superior performance
The silver optical wheel mouse provides the comfort of Logitech design and ease of a scrolling wheel. State-of-the-art optical sensors provide the smoothest tracking on almost any surface. Since they have no moving parts, optical mice require less maintenance than and outlast ball-based mice.

Features

6 Hot Keys
Optical Mouse
Notebook keycaps
Standard 104 Layout (US)
Snap-in keycap replacement
Electroplated hot keys

Product Specifications

Part Number 967397-0403
Mouse Resolution 400dpi
Keyboard Connector PS/2 only; PC99 compatible
Receiver Connector PS/2
Keyboard color Quick Silver and Black Keycaps
Mouse color Quick Silver
Cable type Shielded
Cable length 6 Feet
Switch lifetime 1.000.000 Actuations
Electrical MTBF 150.000 Hours
Package dimensions 5cm x 47cm x 26cm
Een muis? :?
Ik had echt geen idee dat er een muis bij zat... heeft iemand anders er een muis bij gekregen?
Ik heb al m'n MX510 besteld... 8)7

Hier nog een directe link naar de specs on de webpagina van EMPC Solutions:
http://www.empc.nl/index....Produktinformatie&Id=5802

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2004 12:50 . Reden: typo en directe link ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz

Spockz

Live and Let Live

er zit standaard helemaal geen muis bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He, goede topic. Ik heb hem helemaal doorgelezen, en het bleek dat niemand zeker wist of het toetsenbord zou werken op een PC zonder PS/2. Het kan wel, met een USB->PS/2 splitter. Ik heb mijnes gekocht op www.norrod.nl (kijk bij 'supplies') en werkt helemaal goed. Ook de media toetsen doen het goed, behalve de favorites (zoals bij iedereen)... Dus, kopen dat toetsenbord met de splitter, want het typt super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Verwijderd schreef op 03 augustus 2004 @ 22:06:
He, goede topic. Ik heb hem helemaal doorgelezen, en het bleek dat niemand zeker wist of het toetsenbord zou werken op een PC zonder PS/2. Het kan wel, met een USB->PS/2 splitter. Ik heb mijnes gekocht op www.norrod.nl (kijk bij 'supplies') en werkt helemaal goed. Ook de media toetsen doen het goed, behalve de favorites (zoals bij iedereen)... Dus, kopen dat toetsenbord met de splitter, want het typt super!
Oh, nou, de mijne doet het ook perfect met zon adapterkabeltje. Dacht dat dat ook wel in dit topic stond :)
En zo super vind ik het toetsenbord niet echt. Als je een toets net iets te snel of te vluchtig induwt pakt-ie hem niet, gebeurt bij mij vooral bij de spatiebalk en de entertoets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-08 21:35
Ik heb een klacht over dit tobo: hij ligt te lekker :P

Afbeeldingslocatie: http://www.cs.vu.nl/~bkarel/pics/kitty_keyboard.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Laatst online: 19-05 15:55
Leuke review, daar niet van maar:
OEM, geen handleiding o.i.d. meegeleverd, saaie doos.
Dit is TWEAKERS.net, hoe kun je dit nou als minpunten noemen?!?! :)

WTF moet je met een handleiding?
Erin douwen, typen, klaar.

Wat boeit de doos? Gaat toch in de prullenbak.

Ontbreken van USB aansluiting is geen minpunt bij desktop pc's, alleen bij laptops.
en het bleek dat niemand zeker wist of het toetsenbord zou werken op een PC zonder PS/2.
Ik ben nog nooit een PC tegengekomen zonder ps/2.

[ Voor 62% gewijzigd door Yokozuna op 06-08-2004 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-09 12:57
Verwijderd schreef op 03 augustus 2004 @ 22:06:
Favorites doen het hier wel gewoon ... zonder extra dingen geinstalleerd te hebben ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Niet online
Yokozuna schreef op 06 augustus 2004 @ 23:12:
Leuke review, daar niet van maar:

[...]

Dit is TWEAKERS.net, hoe kun je dit nou als minpunten noemen?!?! :)

WTF moet je met een handleiding?
Erin douwen, typen, klaar.
Wat boeit de doos? Gaat toch in de prullenbak.
We zijn inderdaad Tweakers, en ik heb hier een mooie muur vol met mooie dozen staan. :P Een mooie doos geeft een leuke versiering in de kamer :P
Ontbreken van USB aansluiting is geen minpunt bij desktop pc's, alleen bij laptops.

[...]

Ik ben nog nooit een PC tegengekomen zonder ps/2.
Het is soms toch wel handig om USB te hebben. Hot-swappable en het werkt direct. Als ik een van mijn systemen start zonder iets in de PS/2 poorten, worden deze disabled en moet ik rebooten als ik een toetsenbord aan wil sluiten. USB heeft hier geen last van. Maar er staat meer informatie over USB in deze thread.

Mijn UltraX is een tijdje geleden wat defecten gaan vertonen. Via Logitech heb ik toen een navigator deluxe gekregen voor niks. Aangezien E&E computer failliet is en het een OEM product is, kon ik geen nieuwe UltraX krijgen.

[ Voor 5% gewijzigd door Laurent op 07-08-2004 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Laatst online: 19-05 15:55
Oke, is dit trouwens het stilste toetsenbord dat je kent>? Ben wel benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Niet online
Eigenlijk is het toetsenbord van mijn Acer notebook stiller, maar ik heb weinig andere toetsenborden gezien die stiller zijn. Bijvoorbeeld de Ligitech navigator is in het begin redelijk stil, maar na poosje hoor je al klik-geluidjes bij de toetsen.

De toetsenborden van Cherry zijn ook redelijk stil hier, je hoort geen klik. Helaas tiepen de Cherry borden erg zwaar, vooral vergeleken met de UltraX. (tenminste, de 2 Cherry's die ik in m'n handen heb gehad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Miura-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-09 19:50
nog even een klein vraagje over die usb converter.

Het tobo werkt dan toch gewoon als een usb tobo - gewoon veel knopjes enzo kunnen gebruiken :D ?

verder is het gewoon een super lekker tobo namelijk, maar ik heb nog wel is veel toetsen tegelijk nodig ... :p

ik ga denk ik deze kopen - klik! - stuk goedkopen dan die norrod via verzending
te vinden via klik! onderaan bij: USB To PS2 Cable Mouse/Keyboard

[ Voor 60% gewijzigd door -Miura- op 25-08-2004 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op mijn laptop zit wel een ps2 ingang... :) ik ben ook trotse eigenaar van dit plankje. Typt heerlijk, lekker stil en is nog strak vormgegeven ook.

trouwens, hij staat wel op de website van Logitech OEM maar niet op de normale website van logitech....ook wel redelijk logisch.. :)

http://www.logitech.com/i...5,categoryID=18,scrid=925

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2004 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Res-q
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 11:52

Res-q

Redder in nood?

Kickje...

Ik heb m nu ook, ik vind dat ie heerlijk typt :)

Ik heb voor winamp de volgende plugin geïnstalleerd: RM-X. Hiermee kun je elke willekeurige toets aan winamp koppelen... Ik heb nu bijvoorbeeld F9 Previous track, F10 nex track, F12 stop :). Werkt heel makkelijk, te meer omdat ik zo de ander hotkeys kan blijven gebruiken :) .

Verder zag ik dat er nu ook een UltraX muis is: http://www.logitech.com/i...,SCRID=925,CONTENTID=8931

Heeft iemand daar al ervaringen mee?

en zo is het voorspeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:28
persoonlijk vind ik de Mouseman Traveller veel beter bij de UltraX passen

Afbeeldingslocatie: http://img72.exs.cx/img72/1958/UltraX.png Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/lang/images/0/25.gif

[ Voor 49% gewijzigd door OnTracK op 03-09-2004 23:01 ]

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz

Spockz

Live and Let Live

Ik vind die UltraX zoals Logitech hem noemt nou ook niet echt passen bij dit tobo. Die van OnTrack dan weer wel.

Misschien dat ik die ga kopen. (Als hij los verkrijgbaar is en een beetje hanteerbaar is.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Res-q schreef op 03 september 2004 @ 22:16:
Kickje...
Verder zag ik dat er nu ook een UltraX muis is: http://www.logitech.com/i...,SCRID=925,CONTENTID=8931

Heeft iemand daar al ervaringen mee?
Volgens mij is dat gewoon een Click! Optical met een ander kleurtje. Ik denk trouwens dat een zilvergrijze MX1000 (midnight black) erg mooi bij het UltraX toetsenbord past :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-05 07:44
Op die coolermaster heb ik gemerkt dat de wsad knoppen veel gevoeliger zijn.
Hier heb ik dus niks aan, want ik speel met thfg.

Dat is dus niet echt leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

offtopic:
Ikke zoek een stil toetsenbordje, voor als ik 'snachts om 2uur door wil gaan computeren, zonder dat continu mijn moeder zeikt.
Toetsenbord moet dus aan 4 voorwaarden voldoen;
- Mot lekker en stil typen
- Mot van Logitech zijn :P
- Mot bij mijn MX310 passen, dus zwart/zilver
- Mot met draad en minder als 30 euro kosten
Twijfel op dit moment tussen de Logitech UltraFlatX en de Internet Navigator SE.
Tweede geef ik mijn voorkeur, ziet er superstoer uit, en heeft lekker veel multimedia knoppen

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

YellowNeck schreef op 04 september 2004 @ 20:21:
offtopic:
Ikke zoek een stil toetsenbordje, voor als ik 'snachts om 2uur door wil gaan computeren, zonder dat continu mijn moeder zeikt.
Toetsenbord moet dus aan 4 voorwaarden voldoen;
- Mot lekker en stil typen
- Mot van Logitech zijn :P
- Mot bij mijn MX310 passen, dus zwart/zilver
- Mot met draad en minder als 30 euro kosten
Twijfel op dit moment tussen de Logitech UltraFlatX en de Internet Navigator SE.
Tweede geef ik mijn voorkeur, ziet er superstoer uit, en heeft lekker veel multimedia knoppen
Toch denk ik dat je dan beter voor de Ultrax kunt gaan :) zeker als stilte een hoge prioriteit heeft. Mijn buurvrouw heeft de Internet Navigator SE en, eerlijk is eerlijk, ook dat bord heeft een fijne aanslag, maar de UltraX is naar mijn idee beduidend stiller bij het typen (maar zeker niet geruisloos).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Wok schreef op 07 september 2004 @ 17:58:
[...]

Toch denk ik dat je dan beter voor de Ultrax kunt gaan :) zeker als stilte een hoge prioriteit heeft. Mijn buurvrouw heeft de Internet Navigator SE en, eerlijk is eerlijk, ook dat bord heeft een fijne aanslag, maar de UltraX is naar mijn idee beduidend stiller bij het typen (maar zeker niet geruisloos).
Hmm.. Dus komt op neer; Inet Navigator SE is "stil"..maar de UltraX is "superstil"?
Want neem met "stil" wel genoegen, en ik heb persoonlijk het gevoel dat ik met her eerstgenoemde toestenbord meer waar voor me geld krijg.
Ik zal eens ff Mediamarkt bezoeken en daar de toetsenbordjes een flink aanslaan...zal wel moeilijk te horen zijn daar, aangezien 1 gang verderop de Speakersetjes staan, waar je naar hartelust kan testen.. :|

[ Voor 11% gewijzigd door Yellowneck op 07-09-2004 21:16 ]

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bogy
  • Laatst online: 07-04 16:39

bogy

Show me what u got!

psmeets schreef op 22 november 2003 @ 18:06:
[...]

Ja zeker!

Maar hij is wel wat minder designachtig vergeleken met de UltraX:

[afbeelding]
ow shit ... wij distribueren deze toetsenborden ... en dat logitech logootje zit er bij ons NIET op...

Volg BoGy's Visie op http://dcnet.be/praten. Op deze blog kan je eens wat anders lezen als op een ander...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz

Spockz

Live and Let Live

Hier bij mij zit er wel op hoor. Welke zaak is "ons"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:09

NoTimeRemains

I know

ik vind de MX500 er nog steeds t mooiste bij staan maja geen enkele kutzaak heeft nog een mx500 liggen :S

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

YellowNeck schreef op 07 september 2004 @ 21:14:
[...]

Hmm.. Dus komt op neer; Inet Navigator SE is "stil"..maar de UltraX is "superstil"?
Want neem met "stil" wel genoegen, en ik heb persoonlijk het gevoel dat ik met her eerstgenoemde toestenbord meer waar voor me geld krijg.
Ik zal eens ff Mediamarkt bezoeken en daar de toetsenbordjes een flink aanslaan...zal wel moeilijk te horen zijn daar, aangezien 1 gang verderop de Speakersetjes staan, waar je naar hartelust kan testen.. :|
Dat hangt er ook maar net vanaf hoeveel waarde je hecht aan al die extra functietoetsen ;) Persoonlijk heb ik juist een gruwelijke hekel aan al die 'supersonische' toetsenborden met scrollwieltjes, mediatoetsten en andere ongein. Zelfs de zes extra toetsen op mijn Ultrax zijn mij een doorn in het oog, maar gelukkig zijn ze keurig opgenomen in het design van de Ultrax. :P

Als je veel extra toetsen wilt voor (imho) (on)zinnige functionaliteit, dan moet je zeker voor de Navigator SE gaan. De Ultrax is (buiten die zes mediatoetsen) juist heel erg basic, wat ik persoonlijk zeer weet te waarderen :)

Beide bordjes hebben een prettige aanslag, maar de UltraX is voor mij prettiger, omdat de Navigator zogenaamde 'fullsize' toetsen heeft en daardoor relatief meer inspanning (kracht) van je vingers vergt om aangeslagen te worden, met meer geluid als gevolg (je mept onbewust ook harder op een dergelijk toetsenbord dan op een laptop-like bord als de Ultrax ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kom net bij Computerland vandaan (Eindhoven) en zag tot mijn verbazing dat ze deze voortaan verkopen voor € 29,- , met PS/2 aansluiting. En gewoon losse verkoop, dus niet speciaal bij een systeem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 september 2004 @ 12:58:
En gewoon losse verkoop, dus niet speciaal bij een systeem :)
Ik heb hem ook los gekocht, verpakt in een plastic hoes waarop staat: ''Alleen verkrijgbaar met een nieuwe pc''. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shedman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-07 15:38

Shedman

Met het hart op de goede plek

Bij Norrod staat ie op de site voor 27,50. Ook gewoon los. Maar die verkopen ook die standaard optische muisjes in hoesjes 'Alleen verkrijgbaar bij aanschaf van een nieuwe PC' :P

Hier stonden al heel lang linkjes naar sites die het allang niet meer deden ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
ik heb toch liever mijn nieuw eluminx keyboardje zaaaalig

Maar ik moet wel toegeven dat die logitec er leuk uitziet ook met noteboek knopjes zoals mijn eluminx, wel niet verlicht zoals de mijne :).

Als ik deze eerder zou gezien hebben zou ik wel getwijfeld hebben! Maar niemand neemt nu nog mijn eluminxje af :9~

http://www.toytronic.de/images/images_big/KBELBLUE.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Hmm, ik heb nu mijn UltraX sinds juni ofzo en mijn right shift blijft nu al soms hangen :X Dat vind ik echt wel storend :(
Heb het al eens losgemaakt, maar blijft nog steeds hangen. Pff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Niet online
pisart schreef op 08 september 2004 @ 16:44:
Hmm, ik heb nu mijn UltraX sinds juni ofzo en mijn right shift blijft nu al soms hangen :X Dat vind ik echt wel storend :(
Heb het al eens losgemaakt, maar blijft nog steeds hangen. Pff
Had ik ook met C toets, daaronder bleek een sukje koek(krummel) te zitten :X
Tobo even omstekop hangen en spanken, waardoor de krummel(s) der uitvielen. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Niet online
Hmm, heb het nog eens losgemaakt, met een schroevendraaier in dat wit zitten wrikken en nu blijft het niet meer hangen \o/ Maar toch paar maanden oud en al zoiets :? Bij mijn Internet Navigator en Cordless Desktop MX duurde het toch iets langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz

Spockz

Live and Let Live

Daar is de ruimte ook groter dus moet er ook meer troep zitten voordat je het merkt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
wijze raad, eet niet aan de computer, peuter niet in je neus, drink niet, :) dat zal al heel wat narigheid besparen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Verwijderd schreef op 10 september 2004 @ 15:01:
offtopic:
wijze raad, eet niet aan de computer, peuter niet in je neus, drink niet, :) dat zal al heel wat narigheid besparen
offtopic:
Peuteren in je neus mag wel :P..veeg het alleen wel ff af op je speakers ofzo...als je weer wilt gaan typen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:X

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2004 16:11 ]

• Bellsofwar
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-05 13:49
Hey Aikeleer,

Ik heb dus ook een Logitech UltraX keyboard. Echt een goede keyboard!!

Heb em dus ook geprobeerd op een verloopstekkertje, van de mediamarkt,
van ps/2 --> usb : Die deed het dus wel....maaar....na verloop van tijd, varieert van een half uur tot een uur blijft het gewoon haken dus krijg je tijdens het typen opeens dit: ik ga naarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr (oneindig vastloper). Hij doet het dus wel, maar misschien ligt het aan mn verloopstekkertje, is wel nieuw maar jah...geprobeerd met een muis, doet het prima. Is zo n Ednet USB adapter. Ik plug em er namelijk uit en dan weer erin, doet het weer prima totdat.....na bijv 3 kwartier weer een vastloper komt.

In mn system devices staat ook aangegeven: HID compliant Keyboard/USB Keyboard. Geen vraagtekens of unknown device.

Ik heb logitech daarop gemaild waarop ze zeiden dat een Logitech ps/2 device zulke converters niet officieel ondersteund. Maar toch...hij doet het wel, jammer dat ik tijdens het typen dus de hele tijd zoiets in n achterhoofd heb van het loopt weer vast...dus terug gezet naar ps/2

Maar goed...of het is de converter, of de ondersteuning vanuit Logitech (OEM fabrikant) of........jah...verzin maar B)

• Bellsofwar
Maakt dat veel uit in prestatie/snelheid --> usb aansluiting???? Of is dat gewoon beter om aan te schaffen gezien vanuit een toekomstig perspectief?

Bovendien dat toetsenbord doet het wel gewoon met die I touch software, dus de internettoetsen zijn wel gewoon in te stellen.

• Bellsofwar
["Hey Aikeleer,"]

Geldt btw ook voor jullie gathered tweakers...maar het was vanwege zn review

Sorry voor die 3 post achter elkaar, kon niet editen, problemen op mn werk met die ow zo leuke compu :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand enig idee waar hij nog op voorraad is/komt? heb een gerucht gehoord dat ze niet meer gefabriceerd zouden worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:25

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Challenge Computers heeft 'm nog in de prijslijst staan, 24 euro op het moment... Zou alleen niet weten of ze 'm ook echt kunnen leveren :)

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Niet online
Bellsofwar schreef op 16 september 2004 @ 12:30:
Hey Aikeleer,

Ik heb dus ook een Logitech UltraX keyboard. Echt een goede keyboard!!
Vind ik ook. :P
Heb em dus ook geprobeerd op een verloopstekkertje, van de mediamarkt,
van ps/2 --> usb : Die deed het dus wel.
Dat klinkt als een echte USB-PS/2 adapter.

Even voor de duidelijkheid: er zijn adapters en converters. De convertertjes krijg je bij elk fatsoenlijk toetsenbord en muis, dat zijn van die kleine blokjes. Hier gebeurt niet erg veel in, gewoon een kwestie van wat connectors die op een bepaalde manier verbonden worden.

Er zijn ook nog adapters, waaronder een Sitecom ding en dat Ednet ding. Hierin zit nog wat extra electronica verwerkt.

Bij een converter krijgt het toetsenbord zelf door dat hij op USB is aangesloten, en zendt vervolgens een USB signaal door. Bij de UltraX is dit niet het geval, deze kan alleen een PS/2 signaal doorsturen zo ver ik weet. Een adapter zet PS/2 signalen om naar USB signalen. Hierdoor kan je elk PS/2 apparaat wel draaien op USB.
...maaar....na verloop van tijd, varieert van een half uur tot een uur blijft het gewoon haken dus krijg je tijdens het typen opeens dit: ik ga naarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr (oneindig vastloper). Hij doet het dus wel, maar misschien ligt het aan mn verloopstekkertje, is wel nieuw maar jah...geprobeerd met een muis, doet het prima. Is zo n Ednet USB adapter. Ik plug em er namelijk uit en dan weer erin, doet het weer prima totdat.....na bijv 3 kwartier weer een vastloper komt.
Het is echter de vraag of je het toetsenbord altijd kan gebruiken; ik ben wel benieuwd of alles goed gaat in de BIOS?

Die problemen met je adapter lijken me knap vervelend, misschien kan je 'm omruilen voor een adapter van een ander merk. Sitecom heeft er dus iig één.
In mn system devices staat ook aangegeven: HID compliant Keyboard/USB Keyboard. Geen vraagtekens of unknown device.

Ik heb logitech daarop gemaild waarop ze zeiden dat een Logitech ps/2 device zulke converters niet officieel ondersteund. Maar toch...hij doet het wel, jammer dat ik tijdens het typen dus de hele tijd zoiets in n achterhoofd heb van het loopt weer vast...dus terug gezet naar ps/2

Maar goed...of het is de converter, of de ondersteuning vanuit Logitech (OEM fabrikant) of........jah...verzin maar B)
Opzich werkt het toetsenbord ook niet slecht op PS/2, gelukkig. Ik gok zelf eigenlijk op de converter, aangezien het apparaat volgens mij dus alleen PS/2 signalen door kan sturen, en het blijkbaar geen problemen geeft als je de adapter ertussen weglaat.

Theoretisch werkt USB sneller en beter (hot-swappable). Het is echter maar de vraag of je het echt merkt. Ik merk het zelf met mijn MS Natural keyboard wel, maar dat heeft ook met andere dingen te maken. Zo zijn er toetsenborden waarbij de buffer een stuk groter is op USB. Dit betekent dat je op PS/2 een piep krijgt als je een X aantal toetsen tegelijk indrukt, terwijl dit aantal op USB een stuk hoger is (een grotere buffer dus).

Het is echter meer een kwestie van zelf testen. :)

[ Voor 9% gewijzigd door Laurent op 20-09-2004 18:01 ]

• Zandor
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-03 23:22
Nou na het overlijden van mijn OUDE olivetti super toetsenbord, snel naar de winkel gerend en deze gekocht. Mijn ervaring van 10 minuten dus is:
typt SUPERlekker :) me happy

ik kan nu trouwens ook wat sneller te tikken dan op mijn oude :)

E8400, P5K EPU, patriot extreme 800 4GB, EN9600gt, hoontech dsp24v, samsung F1 1TB, dell 2407wfp, canon LBP5200
Canon 50D, 17-85IS, 28-135 IS, 100-300mm, 50mm 1.8

Verwijderd

Hallo mensen,

Ik ben ook gelukkige eigenaar van de Logitech UltraX, super toetsenboardje.

Heb alleen met gamen het probleem dat ik de ene keer 4, en de andere keer maar 2 of 3 knoppen tegelijkertijd kan indrukken, afhankelijk van de plaats op het toetsenboard.

Met bovenstaande replies wordt gesuggereerd dat je als je je usb poort gebruikt, je meer knoppen tegelijkertijd kan indrukken.

Zou dit de oplossing zijn voor mijn probleem ??

Thuis gelijk proberen !

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2004 03:47 ]

• Bellsofwar
Ik heb dat probleem (nog) niet ondervonden. Maar uit eigen ervaring: die ps/2 to usb converters zorgen er schijnbaar voor dat het ps/2 signaal dat het tobo verstuurt verstoord raakt waardoor ik een vastloper krijg, moet ik telkens repluggen.

Je kan het proberen met een adaptertje, als het lukt, tell me please, dan weet ik tenminste welke ik kan aanschaffen om dit probleem niet te krijgen.

[ Voor 3% gewijzigd door Bellsofwar op 23-09-2004 08:23 ]

• KarmaniaK
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-07 11:58

• Laurent
  • Niet online
Verwijderd schreef op 23 september 2004 @ 03:22:
Hallo mensen,

Ik ben ook gelukkige eigenaar van de Logitech UltraX, super toetsenboardje.

Heb alleen met gamen het probleem dat ik de ene keer 4, en de andere keer maar 2 of 3 knoppen tegelijkertijd kan indrukken, afhankelijk van de plaats op het toetsenboard.

Met bovenstaande replies wordt gesuggereerd dat je als je je usb poort gebruikt, je meer knoppen tegelijkertijd kan indrukken.

Zou dit de oplossing zijn voor mijn probleem ??

Thuis gelijk proberen !
Wees gerust, jij bent niet de enige met dit probleem. ;)

Zoals Bellsofwar al zegt zou het opzich kunnen met een adaptertje. Gelukkig zijn er ook alternatieven, die geen geld kosten. Het gaat hier om een BIOS instelling. Deze topics zijn wel handig om door te nemen:
[rml][ Keyboard] Meerdere toetsen tegelijk[/rml]
3 toetsen tegelijk
• [search=typematic piep toetsenbord]
• Het stuk over keyboards are evil is ook interessant om door te nemen
Thuggy schreef op 01 december 2003 @ 17:46:
Ik denk dat ik 't nu verholpen heb.
Ik heb de Typematic Rate in de Bios gewijzigd(stond uit) en tot nu toe geen problemen meer gehad.

Typematic Rate Setting -> Enabled
Typematic Delay (Chars/Sec) -> 6
TYpematic Delay (Msec) -> 250

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellsofwar
Met typematic rate ingesteld: no effect...het ligt gewoon aan de converter.
Dus als je er eentje wilt kopen, kijk maar of die sitecom het doet, maar deze die ik heb doet het sowieso niet. Ik heb em ook getest met andere ps/2 only keyboards en op andere systemen. Misschien een fabrieksfout :(....dunno, muis doet het echter wel goed :s

[ Voor 105% gewijzigd door Bellsofwar op 24-09-2004 17:49 . Reden: Sorry te laat de post boven mij post gelezen... ]

• Japie.G
  • Laatst online: 22:15

Japie.G

Colour Classic

Hee hee!

Ik heb hem inmiddels ook! Wil graag de LEDmod uitvoeren. Wat voor LEDjes zijn gebruikt. Is nog niet genoemd in dit topic, alleen dat je geen extra fel moet nemen :P

Ik zoek het meer in de voltages. Dus welk type LED hebben de tweakers gebruikt, en eventueel waar je ze gehaald hebt...

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deleenheir
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-04-2024
Ik heb net een uktrax toetsenbord gekocht voor 22€ het is een hele verandering tov de cherry spacesaver die ik gewoon ben dit typt echt veel makkelijker het lijkt me wel niet zo stevig maarja met een toetsenbord moet je ook niet gaan slaan hé.... weet iemand trouwens hoe je de toetsen eruit haalt voor het geval je het wil proper maken?

"If it works, don't fix it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Laatst online: 22:55

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Ik heb 'm sinds gisteren. Typt ongelooflijk fijn.

't Zijn net laptop toetsen, even wennen, maar het is echt te doen. :)

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellsofwar
deleenheir schreef op 06 oktober 2004 @ 19:07:
Ik heb net een uktrax toetsenbord gekocht voor 22€ het is een hele verandering tov de cherry spacesaver die ik gewoon ben dit typt echt veel makkelijker het lijkt me wel niet zo stevig maarja met een toetsenbord moet je ook niet gaan slaan hé.... weet iemand trouwens hoe je de toetsen eruit haalt voor het geval je het wil proper maken?
Stond een paar pages terug in deze topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Die 6 hotkeys, die waren toch zelf (custom) in te stellen..? Kan ik dus ook bijvoorbeeld next track, previous track, stop, play enzo kiezen?

[ Voor 40% gewijzigd door Yellowneck op 07-10-2004 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:09

NoTimeRemains

I know

nadat mijn muisje overleden is heb ik me maar een ultra x muis gekocht ... volges mij is t gewoon een iclick muis met een andere vormgeving maar goed hij gaat redelijk lekker en was neit te duur... binnekort dan maar een mx510 of mx1000

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deleenheir
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-04-2024
Ik heb gedurende een week een Ultrax. Eerst moest ik wel een beetje wennen aan de platte toetsen vermits ik een chery spacesaver gewoon was.

ik ramde in het begin nogal hard op de toetsen maart dat wende snel.
het Enige wat ik kan zeggen over dit tobo is dat een grotere spatiebalk het ding helemaal af zou maken.

Maar nog even een vraagje: Kunnen de toetsen eruit? Bijvoorbeeld als je er vuil onderuit wil halen (ik eet nl. nogal vaak aan m'n comp)

"If it works, don't fix it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb pasgeleden een cherry G83-6000 gekocht voor mijn 2de bak. Ik heb hem ook geprobeerd op mijn primaire computer omdat men ervan zegt dat het bord die ouderwetse "IBM Klik aanslag" heeft. Niet dus... wat tikt de G83-6000 ongelooflijk irritant tegenover een UltraX. Zeker de spatiebalk die bij elke tik erop "KLANG!" zegt als een waanzinnige.

Dat G83-6000 toetsenbord blijft mooi op mijn 2de bak, en wordt desnoods wel gebruikt als backup. Het UltraX bord is nog steeds het best typende bord dat ik tot nu toe heb gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Niet online
deleenheir schreef op 10 oktober 2004 @ 22:16:
Ik heb gedurende een week een Ultrax. Eerst moest ik wel een beetje wennen aan de platte toetsen vermits ik een chery spacesaver gewoon was.

ik ramde in het begin nogal hard op de toetsen maart dat wende snel.
het Enige wat ik kan zeggen over dit tobo is dat een grotere spatiebalk het ding helemaal af zou maken.

Maar nog even een vraagje: Kunnen de toetsen eruit? Bijvoorbeeld als je er vuil onderuit wil halen (ik eet nl. nogal vaak aan m'n comp)
Yep, ze kunnen eruit. Als je je tobo voor je hebt, een schroevendraaier oid voor de toets onderin zetten en het plastiek omhoog duwen. Om het terug te zetten, het metalen ding op zijn plaats zetten en op duwen/slaan. Tot nu toe is er nog geen enkele bij mij kapot gegaan. :p

Spijtig dat sommige toetsen nogal stroef zijn of blijven hangen, die koffie wat erover is gevallen :( , maar ik ben blij dat het nog leeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
  • Laatst online: 10-09 10:03
En nog een UltraX eigenaar hier ;)

Heb het keyboard nu een weekje, en het is echt het beste toetsenbord dat ik ooit gehad heb, wil nooit geen andere meer! ;) Winamp shortcuts: Media: winamp opstarten, Play/Pauze: pauze, F9 is previous, F10 is next en F11 is play :) En deze knoppen werken onder elk programma, dus zonder dat winamp op de voorgrond staat. Leve de global hotkeys in winamp 5.03 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof
  • Laatst online: 12-05 10:38

Xof

pisart schreef op 11 oktober 2004 @ 07:28:
[...]

Yep, ze kunnen eruit. Als je je tobo voor je hebt, een schroevendraaier oid voor de toets onderin zetten en het plastiek omhoog duwen. Om het terug te zetten, het metalen ding op zijn plaats zetten en op duwen/slaan. Tot nu toe is er nog geen enkele bij mij kapot gegaan. :p

Spijtig dat sommige toetsen nogal stroef zijn of blijven hangen, die koffie wat erover is gevallen :( , maar ik ben blij dat het nog leeft.
Ik had dus ook last van toetsen die vast bleven plakken, maar dit had ik opgelost door allemaal schoonmaak spul op mijn toetsenbord te spuiten (alle electra zit toch rechtsbovenin). Even een tijdje laten weken, en toetsen een paar keer ingedrukt zodat alles lekker loskomt.
Daarna alle schoonmaak troep eruit laten druppen, daarna even wat water erover heen gegooid zodat het resterende schoonmaak spul eruit is. En daarna alles drooggeföhnt en nu is die weer als nieuw :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellsofwar
Het viel mij wel op dat bepaalde toetsencombi's op deze tobo een beetje moeizaam gingen.

Bijvoorbeeld de smilie ":P"

Dat ging niet helemaal goed, soms stond er helemaal niets op mijn scherm, maar gelukkig nog niets gemerkt bij games dat bepaalde combinaties niet werken waardoor ik direct gefragged werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

Verklaar? Ik heb geen problemen met :P
Heb geen moeite met toetsencombo's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellsofwar
Er zal wel gewoon iets (water of zo) op gevallen zijn. Ik ben bijv op MSN bezig, en ik typ redelijk snel. Dus bijvoorbeeld de smilie :P --> je ziet alleen de : De P komt er niet te staan. Maar bij smiles met andere letters, dus combinaties :O :| enz, die lukken dus wel. Het is alleen de letter P die moeilijkheden geeft.
Alleen kan ik mij niet herinneren dat ik ooit iets van vloeistof of wat dan ook erop heb laten vallen...Ik zal kijken of er misschien meer toetsencombo's zijn die evt problemen geven. Als dat zo is...terugbrengen naar de winkel dan maar :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

En dan nog als er water opgevallen is, water zorgt er echt niet voor dat de P niet werkt (zie een paar posts van mij naar boven en kun je zien dat ik er water overheen heb gegooid om het schoon te maken). Er zit toch geen electrische dingen achter de P.

Met je oude toetsenbord had je daar nooit last van? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellsofwar
Nee, ik heb daar nooit last van gehad bij mn oude tobo. Het wordt gewoon terugbrengen naar de winkel. Zal wel weer gewoon pech hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

ik had hem ook besteld maar kreeg vandaag een e-mail terug van die winkel met de volgende mededeling:
<knip>

Het gaat om het toetsenbord van Logitech. maar nu blijkt komt er volgende week een nieuw model van uit. Het verschil zit hem in de aansluiting: het nieuwe model bevat zowel een USB als PS2 aansluiting.

<knip>
dus logitech heeft toch geluisterd naar alle commentaar erover.
goede vooruitgang dus. voor mij word het dus een UltraX met USB :)

[ Voor 17% gewijzigd door Gekkenhuis op 12-10-2004 15:09 ]

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  Watch S7  AirPods Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Maikeltje schreef op 12 oktober 2004 @ 15:08:
ik had hem ook besteld maar kreeg vandaag een e-mail terug van die winkel met de volgende mededeling:

[...]

dus logitech heeft toch geluisterd naar alle commentaar erover.
goede vooruitgang dus. voor mij word het dus een UltraX met USB :)
Weet je dat zeker? Ik kan er niets over vinden op de Logitech (System Builders) site. Wel verstandig van Logitech trouwens. Ze kunnen hem ook best in een retail variant uitbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

Reinier schreef op 12 oktober 2004 @ 16:24:
[...]

Weet je dat zeker? Ik kan er niets over vinden op de Logitech (System Builders) site. Wel verstandig van Logitech trouwens. Ze kunnen hem ook best in een retail variant uitbrengen.
ik heb een e-mail terug gekregen van Eynstein computers.
neem aan dat ze het niet verzinnen?

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  Watch S7  AirPods Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi dingetje hoor. Een vriend van mij heeft laatst een Fujitsu-Siemens pc gekocht en hij kreeg daar bij een setje draadloos toetsenbord en muis. Dat toetsenbord vertoond enorm veel overeenkomsten met deze, maar het toetsenbord is danwel draadloos. Ik zou hem direct kopen als die draadloos was. Weet iemand of er nog zo'n variant zit aan te komen??? (Zou helemaal top zijn met een MX1000 muis combi _/-\o_ ). Anders ga ik hem maar met draad kopen en de MX1000 er los bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De DiNovo is draadloos, hij werkt via Bluetooth. Dat is een toetsenbord met een iets ander uiterlijk, maar met dezelfde aanslag, en er zit een MX900 bij. Hij is met 200 euro alleen een beetje aan de prijs...
Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.