[keyboard] UltraX

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 6.324 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-09 09:08

Spockz

Live and Let Live

Ik heb gezien dat je de toetsen ook gewoon in winamp kan instellen. (de mediatoetsen bedoel ik hé) WWW en E-Mail en Mute en Media deden het standaard. BIj de play/pause knop krijg ik hem maar op 1 ding ingesteld, of als Play of als Pause. De knop Favorites werkt niet, maar daar ben ik niet zo rauwig om.

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil écht een manier vinden om de scancodes van die toetsen op te vangen.

Het lukt nog niet echt met een "Global Keyboard hook", maar dat is wel de juiste manier volgens de meesten....

Dan zou ik mijn eigen hotkeyproje kunnen schrijven voor dit toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz

Spockz

Live and Let Live

Maar waar heb je dat dan voor nodig? Het werkt nu toch ook redelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daarom net.

Het werkt REDELIJK.

Het moet echter GOED werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsrace
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-09 15:39

IJsrace

null

Ik heb echt nergens problemen mee om eerlijk te zijn

ik heb mijn oude er uit getrokken, deze er in geramt en alle toetsen werken, ook in Winamp
misschien een kwestie van geluk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 22:45
Echt een prima toetsenbordje. Welke ik gekocht heb daardat ik dit topic tegen kwam.

Van de week even langs de Paradigit in Utrecht gegaan en er daar eentje opgepikt voor 30 euro.

Ik heb een hekel aan hot-key's (begrijp het nut nooit, als je net zo goed alt-ctrl-x key's in windows kunt aanmaken) behalve dan de volume key die mis(te) ik wel. En de rest van de hostkey's zijn mooi weg gewerkt.

Maar dankzij dat programmatje dat firepower poste is dat ook geen enkel probleem meer.

[ Voor 12% gewijzigd door HermeS op 11-04-2004 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het bij dit toetsenbord ook zo dat als je hem perongeluk van je bureau af laat vallen dat er een gat in je vloer valt zoals bij het coolermaster toetsenbord omdat daar een behoorlijk dikke alu plaat op zit?

Of heb je meer kans dat je je toetsenbord dan in 2 of meerdere stukken hebt liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havocnl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-09 15:18
Ik ben ook een grote fan van dit toetsenbord en vooral van logitech en heb hem vorige week op een beurs bijna gekocht maar toch maar niet gedaan :?
Maar BTC heeft ook een dergelijk toetsenbord uitgebracht met daarop wel een volume harder en zachter toets, zie T.net frontpage nieuws: BTC 6300 Multimedia Keyboard uitgebracht
Hij ziet er ook best goed uit, dus ik ben aardig aan de twijfel, wil binnenkort toch wel een laptop bordje voor mijn pc hebben .... :?

Wèh zedde gij??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loc
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 22:09

loc

Ja ik vind het ook echt kl*te dat er geen volume toetsen op die logitech zit, dat gebruik ik bijna nog meer dan de gemiddelde letter-keys! prachtig board, maar zonder volume ga ik er echt niet voor. HEEL jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hehe, als die BTC goed werkende software voor de multimediatoetsen heeft, dan zou het wel eens kunnen zijn dat mijn Logitech UltraX naar mijn 2de PC verhuist (daar hangt nu een Logitech iTouch Navigator aan), en dan wordt dat BTC bord mijn primaire keyboard.

Ik mis mijn volume keys :'(
Maar het toetsenbord tikt zoooo lekker... :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit ook te overwegen om mijn wat moeilijk typende Logitech Navigator te vervangen voor dit plankje, maar ik mis de volumeknoppen wel een beetje. Wat ik niet heb kunnen vinden: Zitten er forward en rewind knoppies op? (werkt namelijk super voor muziek tijdens het gamen), en zo nee, is het ook niet in te stellen dat die multimedia knoppen iedere actie kunnen doen die je ze aanwijst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, kan niet. Geen forward en next.

Tevens kun je als zelfgedefinieerde acties in TweaUI voor XP alleen maar programma's opgeven die moeten worden gestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

heb hem vandaag ook gekocht, wel ff wennen man na zon internet navigator. lijkt alsof ik op mijn bureau zit te tikken :D

betreft volume knop, tja jammer. maar dat kleine progje werkt uitstekend, dan maar tijdelijk zo. morgen ff proberen er blauwe ledjes in te plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

:|

je kunt geen 3 toetsen tegelijk indrukken, bv met spelletjes. wel een grote misser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz

Spockz

Live and Let Live

dan doe je toch wat verkeerd :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Pic_Art: Daar heeft SYQ niet erg veel aan hè...

Overigens kan je even zoeken SYQ, er zijn meerdere mensen met dat probleem. Een oplossing is de Typematic Rate in je BIOS op 250 zetten, dit werkt alleen niet altijd. Een recent topic hierover is bijvoorbeeld: 3 toetsen tegelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

heb hem vanmiddag terug gebracht, omdat ik een zon blauw lichtgevende ben tegengekomen. achteraf toch geen normaal toetsenbord indeling :(

morgen weer een ultratje kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz

Spockz

Live and Let Live

Sorry Aikeleer... Maar was nogal pisses vanmiddag.

SYQ heb je nou de UltraX teruggebracht of die met de blauwe gloed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij heeft zijn UltraX teruggebracht, omdat hij een bord met een blauwe gloed had gezien.
Dat had echter geen normale indeling.

Ik denk dus dat hij dat bord ook weer terugbrengt, en de UltraX terugkoopt.

Of zoiets :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz

Spockz

Live and Let Live

Is dat dan niet die coolermaster ofzo? En waarom zou je tobo's terugbrengen? (behalve dan om de reden hij een kut-layout heeft) Ik kom hier altijd tobos tekort bij het testen van comps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

jah, vandaag de dag was het steeds sjouwen met toetsenborden. zit nu weer achter mijn internet navigator deluxe. morgen weer ff de ultrax kopen voor 25 euro.

trouwens, ben paar plaatjes tegen gekomen in dit topic met blauwe ledjes. die ik had was toch echt groen. zijn er 2 varianten van ofzo?? of was de blauwe gewoon een mod geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz

Spockz

Live and Let Live

Ja dat was een mod. Ik heb niet zo'n behoefte om te modden. Alles wat op mijn desk staat geeft groen licht, en alles wat eronder staat blauw.

Ik heb nog wel steeds dat ik de 'capslock' aantik ipv de 'a'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Nou, ik ga mijn "geen volumetoetsen probleem" maar anders oplossen, een bekende van me had nog een mooie headset liggen met een volumeregelaartje in het snoer.. :)
Ben trouwens helemaal vergeten even contact op te nemen met Logitech :X Zal FirePower wel mailen en vragen naar wat hij ze gestuurd heeft..kan ik er eventueel ook naar verwijzen.
Altijd een goed idee te laten weten dat je niet de enige bent die iets wil.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havocnl
Dit toetsenbord komt er voor mij ook binnenkort aan :) (gekocht via inkoop actie)
eens kijken of ik wat kan fabriceren voor de volume shit als ik hem heb.

Wèh zedde gij??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2Dutch schreef op 24 april 2004 @ 12:33:
Nou, ik ga mijn "geen volumetoetsen probleem" maar anders oplossen, een bekende van me had nog een mooie headset liggen met een volumeregelaartje in het snoer.. :)
Ben trouwens helemaal vergeten even contact op te nemen met Logitech :X Zal FirePower wel mailen en vragen naar wat hij ze gestuurd heeft..kan ik er eventueel ook naar verwijzen.
Altijd een goed idee te laten weten dat je niet de enige bent die iets wil.
Je bent ondertussen ook vergeten mij te mailen. :)

Logitech had alleen te zeggen dat de toetsen standaard met WinXP werkten, en dat er wel "programmaatjes waren om de functies te wijzigen", maar niet van Logitech zelf. iTouch werkt niet volledig naar behoren met dit toetsenbord, en er zijn geen plannen om dat te veranderen.

Dit is de reden waarom er ook op de doos staat "Compatible with Windows XP".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:01
Pic_Art schreef op 24 april 2004 @ 09:14:
Ik heb nog wel steeds dat ik de 'capslock' aantik ipv de 'a'
daar heb ik ook last van, maar je ik heb dan ook een typgebrek ofzoiets :/

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz

Spockz

Live and Let Live

hehehehe. Ik ook meestal als dat gebeurt. Moet je even snel iets tikken, maar het wordt al minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Verwijderd schreef op 30 april 2004 @ 01:51:
[...]

Je bent ondertussen ook vergeten mij te mailen. :)

Logitech had alleen te zeggen dat de toetsen standaard met WinXP werkten, en dat er wel "programmaatjes waren om de functies te wijzigen", maar niet van Logitech zelf. iTouch werkt niet volledig naar behoren met dit toetsenbord, en er zijn geen plannen om dat te veranderen.

Dit is de reden waarom er ook op de doos staat "Compatible with Windows XP".
Oeps :X Ja blame it on my late diensten..ik moet alles gaan opschrijven :P
Wel beetje goedkope oplossing van Logitech..maar ja, like I said; koptelefoon met volumeregeling in t snoer dan maar. Zeer jammer, ze hadden er denk ik best wel een nog groter gat mee in de markt gehad denk ik zo.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Di Novo desktop heeft jammer genoeg wel een tooltje om de knopjes te kunnen aanpassen.

Deze tool werkt echter niet met de UltraX.

Er jammer inderdaad. Maar, ik blijf rondkijken. Als ik weet hoe ik die keys global kan uitlezen, proggel ik wel wat. (Het kan met een keyboardhook, maar het lukt niet goed :'( De keys werken alleen als dat programma actief is. :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havocnl
Ik heb vertrouwen in je dat het je lukt. En als dat zo is dan hoor ik zeer graag :D

Wèh zedde gij??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Havocnl schreef op 01 mei 2004 @ 09:56:
Ik heb vertrouwen in je dat het je lukt. En als dat zo is dan hoor ik zeer graag :D
Jij mag dan veel vertrouwen hebben, maar ik heb niet zoveel tijd.

Releasedate: Pending, expected around August 2009 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04 14:49
Wil iemand de afmetingen van dit toetsenbordje voor me op meten, zit te twijfelen of ik em ga kopen. Want de ruimte is bij mij beperkt, bij dat plankie van mijn buro waar het toetsenbord op ligt |:( Gebruik nu namelijk zo'n Trust Silverline toetsenbordje die ook vrij klein is: 41 cm breed.

Bedankt mensen!

[ Voor 11% gewijzigd door ck2000nl op 04-05-2004 20:56 ]

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lonkhuijzen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:03

lonkhuijzen

100% ADH

46x16 istie

Ik zit hem trouwens al mijn vrienden en familie aan te raden, damn dat typt toch fijn :)

5,85kWp 15x Sunpower Max3 390Wp OZO | live PV output | LabelA@‘78

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz

Spockz

Live and Let Live

met ingeklapte pootje 1,5 cm, met uitgeklapte pootjes 2,x cm.

Niet hoger dan 3 cm dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Niet online
Verwijderd schreef op 04 december 2003 @ 00:14:
Ik vind dat coolermaster toetsenbord maar raar de Y en de Z zitten verkeerd om :D
Hoe zie je dat :| tering.! LOL

@ NiZNO

Met gamen heb je misschien wat last, de game pijlen zitten mij te veel bij de andere toetsen waardoor je coordinatie verzwakt.
Dit veschil heb ik opgedaan met mijn tobo vs me pa's tobo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
Pluk schreef op 04 mei 2004 @ 21:07:
46x16 istie

Ik zit hem trouwens al mijn vrienden en familie aan te raden, damn dat typt toch fijn :)
Bedankt! Jammer, hij is wat te breed...kan dan mijn muismatje niet meer kwijt :P |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is toch echt wel redelijk minimaal voor een toetsenbord met normale layout.

Koop een smallere muismat. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adana
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:07

adana

merzbow, schmerzbow

of een trackball ;)

Heb mij inmiddels ook een ultra-x bekomen, lekker bordje, alleen inderdaad wel ruk van die mediatoetsen. Niet dat ik ze mis, mijn vorige tobo had ze uberhaupt niet, maar ik heb een hekel aan loze knopjes op apparaten. Dat is niet Tao.

[ Voor 4% gewijzigd door adana op 06-05-2004 00:04 ]

"One day I may find it quite amusing,
how touch and tongues make life so confusing."
Anne Clark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Niet online
Het is echt maar waar je gewend aan bent. Op mijn Microsoft Naturel Elite keyboard heb ik helemaal geen multimedia toetsen, the same goes for m'n Cherry toetsenbord. Ik heb al tijden gebruik gemaakt van een Winamp key-controller. Het is geen oplossing, maar ik heb toch bijna altijd Winamp aan staan. :)

Helaas heb ik niet zoveel verstand van het proggen van programmatjes, anders was ik er voor jullie ook wel mee aan de slag gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:31

NoTimeRemains

I know

ik vind die mediatoetsen niet egt makkelijk ...

ik heb een volume knop op me headset en op boxen zitten

rest van de functies zijn met de muis te bedienen of openen zich automagisch met starten van windows (ie, outlook, msn, winamp, etc... ) dus

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickael
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 09:25
Ben blij dat ik mijn microsoft natural de deur uit heb gedaan (als aan mijn server gehangen) en nu op dit ramplankje mijn slagen maak.

De laptop aanslag is megafijn maak veel minder aanslag fouten dan ik voorheen maakte. Denk alleen dat ik t nu minder leuk ga vinden om bij mijn ouders die een logitech cordless desktop hebben te werken.

Verder de mediatoetsen doen t prima en dat volumetooltje is ook wel handig, op mijn microsoft zaten ook geen volumetoetsen, dus zal t ook niet missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
Verwijderd schreef op 05 mei 2004 @ 22:54:
Dat is toch echt wel redelijk minimaal voor een toetsenbord met normale layout.

Koop een smallere muismat. :P
Hmmm, mijn Trust is echt 41 cm met (bijna) normale layout ;) Kijken of ik ergens een dunnere/kleinere muismat kan kopen voor mijn optische muis.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Niet online
Heeft bij CompTechWorld zijn logitech ultra X tobo gekocht >:)
En voelt zich hiermee eigenaar van een Laptop..
De feeling de look de sound. . geweldig, maar vreselijk wennen aan de kleine toetsjes. K zit stiekem te spieken naar de lettertjes :9
Zo plat als dit heb ik nog nooit gezeten met typen.
Hij is ultra dun aan alle kanten echt vet :)

Proud Owner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
Ik heb hem gisteren gekocht en ik ben meteen verliefd geworden op het ding! Top boardje! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppleeuw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-05-2024
anders dan ik jullie hoor zeggen is er wel een website over dit tobotje op logitech.com!

[ Voor 24% gewijzigd door ppleeuw op 11-05-2004 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu is er misschien wel informatie te vinden op de website, een tijdje geleden echter niet.

Doe die URL eens goed maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:24

Reinier

\o/

Misschien is het al genoemd, maar misschien kan je de multimediatoetsen met Girder (http://www.girder.nl) aanpassen? Je kan de keystrokes i.i.g. afvangen en alleen naar Girder sturen.

[ Voor 3% gewijzigd door Reinier op 12-05-2004 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

En weet iemand of hij (al) in USB variant verkrijgbaar is? Of een vergelijkbare? Die van BTC is nog nergens te koop.

[ Voor 185% gewijzigd door Reinier op 12-05-2004 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT
  • Laatst online: 19:42

KroeT

[...]

Zooo, net even eentje besteld bij Eynstein. Hij zal er dinsdag wel zijn. Wat voor blauwe ledjes moet je gebruiken om in de plaats van die groene te zetten?

Peace is not simply the absence of war.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Ik ga hem bij Paradigit halen komende week, als ze ze nog hebben! (verkopen hem officieel niet los, tenzij je er naar vraagt).
Die ledjesmod vind ik niet zo nuttig aangezien 2 van de 3 nooit aan zullen staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz

Spockz

Live and Let Live

Je kan een verloop stekkertje kopen. (zeldzaam en duur) Hij is er niet in USB uitvoering, en die ledjes mod. Och boven mijn bureau zijn het allemaal groene ledjes, en beneden allemaal blauwe ledjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havocnl
Ik denk dat je gewoon met 3mm blauwe ledjes (zou geen xtra fel nemen dan heb je plafond verlichting ;)) het wel moet lukken (heb de mijne nog nie binnen, gaat via IA....)

Wèh zedde gij??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkes0
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-03-2022
Ik ben ook zo iemand die een ULTRAX heeft aangeschaft en het typt,
perfect. Ik baalde alleen dat er geen volume toetsen op zitten nu stond er in op deze site een prog: voor maar die werkt niet tijdens een SPEL,
Ik heb een betere gevonden;HOTKEYCONTROL XP en die werkt perfect ook tijdens
het gamen!!!!!!!!!!!!! HIJ is hier te vinden.
http://www.freedownloads.nl/hotkey_xp.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
henkes0 schreef op 17 mei 2004 @ 20:21:
Ik ben ook zo iemand die een ULTRAX heeft aangeschaft en het typt,
perfect. Ik baalde alleen dat er geen volume toetsen op zitten nu stond er in op deze site een prog: voor maar die werkt niet tijdens een SPEL,
Ik heb een betere gevonden;HOTKEYCONTROL XP en die werkt perfect ook tijdens
het gamen!!!!!!!!!!!!! HIJ is hier te vinden.
Interessant! Maar aangezien het toetsenbord bij mij niet past ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Thijs©
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:27
Ik heb voor 15 eurie een verloopsterkertje gehaald (wel duur :P) en hij doet het nu gewoon

daag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkes0
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-03-2022
probeer deze eens die werkt ook otijdens het gamen en ook geen lastige menu's

2Dutch schreef op 18 maart 2004 @ 01:08:
Heb geen Itouch drivers geinstalleerd om die reden. Geen menu's please :P
Dacht wel te kunnen wennen aan het ontbreken van de volume + / - toetsen, maar dat valt dus vies tegen.
Niks is handiger dan tijdens een game ff het geluid harder/zachter zetten met de toetsenbord knoppen. Nee, heb geen headset met volumeregelaar nee :P
Begint me nu wel te irriteren..maar goed, het bordje tikt wel lekker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Ik heb net het laatste exemplaar van het Paradigit filiaal in Enschede gekocht :) Jammer dat ik er nog niets mee kan aangezien ik het verloopstekkertje naar USB morgen pas ga halen (EUR 6 zoveel, hopen dat die werk anders wordt het zo'n duurdere, intelligentere converter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees dit topic en denk mwa, zal wel zo zijn. grappig.

uit nieuwsgierigheid toch maar effe gaan kijken in winkel in Den Haag.
effe proeftikken en voila, ik was meteen verkocht. keyboard gekocht en wil niks anders meer, helemaal top!

Beste 35 Euro die ik de laatste tijd heb uitgegeven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT
  • Laatst online: 19:42

KroeT

[...]

Ja, daar kan ik me helemaal bij aansluiten. Het typt echt belachelijk lekker, hoewel hij wat foutgevoeliger is dan mijn 1987er IBM met staalplaat en typmachine-aanslag. Daar kon je er nog wel eens naastzitten, en er achter komen dat je geen 3 kilo gewicht op de toetsen had geplaatst ;)

Heerlijk lichte aanslag.

Peace is not simply the absence of war.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Ik heb hem inmiddels ook aangesloten (andere pc), en hij typt erg lekker en ziet er zeer sjiek uit! Vraag me alleen af hoelang het zilver mooi zilver blijft, met die vieze vette klauwen van me... ;)
Via Girder kan je willekeurige acties aan de MM knoppen koppelen, wat ik eerder al zei. Werkt uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Girder...

Als dat werkt, en het is freeware, dan stop ik met progprobeersels. Ik ga niet iets maken dat al lang en breed bestaat :P

Effe kijken. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2004 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz

Spockz

Live and Let Live

GRmlbl #&%R*.

Kom ik thuis heeft een nichtje DUBBELFRIS over mijn tobo heen gekeild. Iemand enig idee om dit schoon te maken. :(
De hele onderste rijd toetsen is nu vernaggeld, moeilijk in te toetsen en komt ontzetteendd ttraaaaag weer omhoog. Iets van alcohol erin mikken ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Verwijderd schreef op 18 mei 2004 @ 23:21:
Girder...

Als dat werkt, en het is freeware, dan stop ik met progprobeersels. Ik ga niet iets maken dat al lang en breed bestaat :P

Effe kijken. :)
Tried that too, maar ik ben er niet zo handig in hoor..moet ik toegeven.
kreeg het toen niet blijvend voor elkaar iig.
Beetje rommelig programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
Reinier schreef op 18 mei 2004 @ 23:15:
Ik heb hem inmiddels ook aangesloten (andere pc), en hij typt erg lekker en ziet er zeer sjiek uit! Vraag me alleen af hoelang het zilver mooi zilver blijft, met die vieze vette klauwen van me... ;)
Via Girder kan je willekeurige acties aan de MM knoppen koppelen, wat ik eerder al zei. Werkt uitstekend.
Je moet ook geen patat eten of zo met zo'n mooi keyboardje 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Girder is inderdaad niet freeware en ook veel te uitgebreid voor dit doel (ik gebruik het ook voor bijv. mijn zelfgemaakte IR-ontvangertje). En daarom is het ook nogal ingewikkeld, rommelig.
Maar het werkt wél :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Reinier schreef op 19 mei 2004 @ 00:39:
Girder is inderdaad niet freeware en ook veel te uitgebreid voor dit doel (ik gebruik het ook voor bijv. mijn zelfgemaakte IR-ontvangertje). En daarom is het ook nogal ingewikkeld, rommelig.
Maar het werkt wél :)
Dus jij hebt bijvoorbeeld de "media" toets als vol + en de "play/pause" als vol- ?
Is dat te saven naar een configfile die anderen kunnen loaden in het proggel?
Ik werd nogal gestoord van die opties en knoppen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viva Vince
  • Laatst online: 07-11-2024
Is het geen idee om eens te kijken of je niet gewoon in windows de scancodes kan remappen.

Hier staat wat blaat van microsoft:
http://www.microsoft.com/whdc/device/input/w2kscan-map.mspx

Verder kan je in je registry in ieder geval toetsen remappen. Als je eenmaal de scancode van die toets weet kan je m misschien aan een andere toets hangen(die al dan niet op je tobo zit).

Verder zou je kunnen proberen een driver voor het tobo te schrijven, ipv een proggie wat alles afvangt.

Onder FreeBSD had ik het zo op die manier binnen 5 min aan het werken(geremapped naar f13-f16).

Gewoon wat ideetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz

Spockz

Live and Let Live

Weet iemand of ik de toetsen van dit toetsenbord er zomaar af kan halen zonder het tobo te vernaggelen? Moet ik nog ergens op letten bij het eraf halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SICK
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 14:05
Sinds een paar dagen ben ik ook in het bezit van dit keyboard. Ben er erg tevreden over, door de lekkere lichte toetsen worden je vingers ook niet moe :>.

Voor de hotkeys gebruik ik gewoon iTouch van logitech (had het er nog op staan van me vorige keyboard) je kan gewoon van alles op die keys zetten daarmee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:)
Ik heb dit board ook besteld, maar ik geef dus echt niks om al die multimediatoetsen... van mij mogen ze er zelfs van af :D
Wat heb ik nou aan die toetsen ;)
Mgoed, iedereen is anders... ik heb het board meer gekocht voor de feeling van een notebook board...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:46

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Same here... Wat moet ik nou met "WWW" hotkeys op m'n ramplank... Browser staat toch altijd open :P

Alleen die MUTE knop vind ik af en toe wel van pas komen... De rest mag er wat mij betreft met onmiddellijke ingang vanaf vallen ;)

Ik blijf het een heerlijk keyboard vinden... Bijna iedereen die ik ken, die mijn toetsenbord hebben gezien en gevoeld, hebben er zelf ook een gehaald :)

Bij mij zit de eerste slijtplek al op m'n spatiebalk trouwens... Vale plek omdat ik die altijd met dezelfde vinger op dezelfde plek raak. Beetje jammer, maarja...

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

huh?
wat voor plek is dat dan?
gaat dat zwart eraf dan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe zit t nu met gamen, gaat dat echt goed of niet? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:46

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Nee, het zwart gaat er niet af... Je ziet gewoon dat de toetsen glad worden :) Niet hinderlijk vind ik, ik heb het met veel keyboards... Worden gewoon veel gebruikt hier ;)

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof
  • Laatst online: 12-05 10:38

Xof

Pic_Art schreef op 18 mei 2004 @ 23:53:
GRmlbl #&%R*.

Kom ik thuis heeft een nichtje DUBBELFRIS over mijn tobo heen gekeild. Iemand enig idee om dit schoon te maken. :(
De hele onderste rijd toetsen is nu vernaggeld, moeilijk in te toetsen en komt ontzetteendd ttraaaaag weer omhoog. Iets van alcohol erin mikken ofzo?
Mja ik heb een drupje cola over mijn tobo laten flikkeren en nu blijft de : plakken :(
Heb je het al opgelost? :)

Edit: ik heb het nu gelukkig wel opgelost :)
Wat terpetine en water doet wonderen :D

[ Voor 13% gewijzigd door Xof op 28-05-2004 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er ook een recensie van die CoolerMaster toetsenbord?

Misschien heb ik niet goed gezocht ofzo :), maar ik vond alleen dit topic (staat ook wel veel in maar toch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
  • Laatst online: 19:39
Verwijderd schreef op 30 mei 2004 @ 23:44:
Is er ook een recensie van die CoolerMaster toetsenbord?

Misschien heb ik niet goed gezocht ofzo :), maar ik vond alleen dit topic (staat ook wel veel in maar toch)
nou, als iemand die beide borden heeft kan ik je zeggen dan de UltraX beter is, de normale indeling tikt ook wat fijner. maarja, dat is maar wat je gewend bent :P

ik heb het idee dat de coolermaster minder goed tegen vuil kan, je merk het snel als wat vuil onder de toetsen zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ook zo'n coolermaster, ik vind het heen fijn plankje dat ook lekker tiept. Ik kan niet vergelijken, maar ik kan je wel vertellen dat die iets andere indeling wel ff wennen is.

En sommige toetsen hebben soms, maar niet altijd, te kraken als een oude deur...

Verder heb ik nog geen last gehad van troep in mijn toetsenbord terwijl er toch al wel het een en ander aan sigarettenas/broodkruimels/chips/ander eetbare troep/flesje bier/een paar baco's in het toetsenbord is verdwenen. (ja, ik zit meestal (vrij) nuchter achter mn pc), en heb nog niet het idee dat in een kringetje anonieme zuiplappen over mijn consumpties moet gaan praten ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz

Spockz

Live and Let Live

Oh, heb nu 2maal wat over dit tobo gekregen. (1maal zelf en 1x door een nichtje :() Heb het met die braun scheerspul bus schoongespoten en de onderste rij toetsen plakken nu nog een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik was beetje in dubio, maar heb toch gekozen voor de Coolermaster.
Design vind ik mooier en volgens anderen hier tikt ie wel ok. Slechter dan mijn huidige toetsenbord kan ie niet zijn :)

Ik zal mijn ervaringen ook wel posten als ik em binnenheb etc. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damouzer
  • Laatst online: 15-08 11:59
Heb ook maar 3x de UltraX besteld, ben benieuwd of ie zo goed typt als hier beschreven wordt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dinokiller schreef op 31 mei 2004 @ 19:50:
Heb ook maar 3x de UltraX besteld, ben benieuwd of ie zo goed typt als hier beschreven wordt ;)
Als je van een korte laptopaanslag houdt waarbij de "travel distance" van de toetsen heel klein is, dan tikt hij perfect. Vind je een laptop toetsenbord slecht typen, bestel hem dan maar weer af... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moartn
  • Niet online

Moartn

Team Coco

* Moartn heeft z'n UltraX om zeep geholpen ;(

Hij heeft een half glas Dubbelfriss niet overleefd. Had hem al flink nat gemaakt, maar het mocht niet baten...

Binnenkort maar weer nieuwe halen dan...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tobo N00bs.... :P ;)

Hier ligt nog een iTouch Navigator, die nog trouw elke 2 maanden wordt uitgezogen en waar nog nooit 1 druppel vocht op is terechtgekomen zonder dat ik het zelf wilde. Het ding is over een paar maanden 5 jaar oud. :) (Of 4? Kort na de introductie gekocht...)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2004 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-08 21:35
M'kay, ervaringen:

- Geen enkel probleem met multimediatoetsen, je kunt ze in TweakUI (PowerToys) instellen. Hiervoor kun je ook externe programma's aanroepen, zo heb je voor WinAmp bijvoorbeeld een setje .exe's die bv play/pause doen (bij mij werkte het al direct).
iTouch software is niet alleen overbodig maar zelfs hinderlijk.

- "Choco biscuits met suikertjes" eten met dit toetsenbord is minder aan te raden. De afstand tussen toetsen en toetsenbord is in ingedrukte afstand 0, dus als daar zo'n suikertje tussen zit kun je drukken wat je wilt, maar je krijg 'm gewoon niet ingedrukt. Als je een toets aan de bovenkant en dan de onderkant lospulkt kun je 'm er redelijk makkelijk uithalen. Goed plaatsen en vertikaal aandrukken om 'm terug te doen. Ervaring is dat het witte indrukmechanisme waar het toetsje op zit best degelijk is :).

- Toont al vrij snel slijtageplekken; gladde toetsen. Gaat iets sneller dan gewone toetsenborden denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damouzer
  • Laatst online: 15-08 11:59
Waarom zouden ze het toetsenbord niet vermelden op de Nederlandse/Engelse logitech site? (Of zou dan de te dure diNovo niet meer verkopen ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renekosterman
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-03-2019
Reinier schreef op 17 mei 2004 @ 00:04:
Ik ga hem bij Paradigit halen komende week, als ze ze nog hebben! (verkopen hem officieel niet los, tenzij je er naar vraagt).
Die ledjesmod vind ik niet zo nuttig aangezien 2 van de 3 nooit aan zullen staan :)
Kan je toch alleen de num-lock veranderen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz

Spockz

Live and Let Live

dinokiller schreef op 01 juni 2004 @ 16:50:
Waarom zouden ze het toetsenbord niet vermelden op de Nederlandse/Engelse logitech site? (Of zou dan de te dure diNovo niet meer verkopen ;))
Omdat het een OEM tobo is. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wacko schreef op 01 juni 2004 @ 04:14:
M'kay, ervaringen:

- Geen enkel probleem met multimediatoetsen, je kunt ze in TweakUI (PowerToys) instellen. Hiervoor kun je ook externe programma's aanroepen, zo heb je voor WinAmp bijvoorbeeld een setje .exe's die bv play/pause doen (bij mij werkte het al direct).
iTouch software is niet alleen overbodig maar zelfs hinderlijk.
Ik heb dit toetsenbord ook, werkt perfect, alleen de play/pauze en media toets niet.

Hoe doe je dat wat je hierboven beschrijft? welke exe's moeten aangeroepen worden? zelfgeschreven? (zo ja, heb je broncode (lijkt me een 3 regels programma :P))

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2004 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

downtime schreef op 01 juni 2004 @ 16:53:
[...]
Kan je toch alleen de num-lock veranderen :+
8)7 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

dinokiller schreef op 01 juni 2004 @ 16:50:
:?
Logitech.com > Partners > System Builers > Toetsenborden

Ook op de NL talige site!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz

Spockz

Live and Let Live

Ik zie nu in de nieuwsbrief dat het tobo in prijs gezakt is, dus ik kijken. Zijn er veel meer winkels die dit tobo hebben. (ipv de 2 die er eerst waren, en later eijnsteijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rico
  • Laatst online: 20:22

Rico

Wie dit leest is gek....

Bij mij gaan de letters van de toetsen....de N is er al bijna helemaal af.
De M gaat ook al weg etc... Bij veel toetsen zie je al stukjes van de letters af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz

Spockz

Live and Let Live

Oh, bij mij blijft alles nog zitten. Maar het scheelt natuurlijk dat ik niet de hele dag werk op dit ding en ook geen vette vingers enzo heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Niet online
Om de media toetsen te gebruiken moet je gewoon Logitech's iTouch downloaden kwam ik achter. Ik had hiervoor namelijk een ander Logitech bordje en de driver stonden er nog op en ik ram op een van die toetsjes en het werkt :). Alleen is de lay out van de toetsten effe wennen maar wat een fijn tobo. Ik vergis me vooral vaak in de Capslock ik denk dan op de a te duwen en dan duw ik op de capslock :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Bartjeee schreef op 08 juni 2004 @ 18:51:
Om de media toetsen te gebruiken moet je gewoon Logitech's iTouch downloaden kwam ik achter. Ik had hiervoor namelijk een ander Logitech bordje en de driver stonden er nog op en ik ram op een van die toetsjes en het werkt :). Alleen is de lay out van de toetsten effe wennen maar wat een fijn tobo. Ik vergis me vooral vaak in de Capslock ik denk dan op de a te duwen en dan duw ik op de capslock :P.
Zover waren we al :P Maar er zijn mensen die het volume willen aanpassen door 2 toetsen in te stellen als vol - en vol +
Ik ben er nu al aan gewend geraakt dat ik het niet instellen kan, dat Girder gedoe is veels te ingewikkeld en werkt ook niet hierzo..
Ook is een headset met ingebouwde volumeknop in t snoer ideaal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Niet online
2Dutch schreef op 08 juni 2004 @ 20:28:
[...]

Zover waren we al :P Maar er zijn mensen die het volume willen aanpassen door 2 toetsen in te stellen als vol - en vol +
Ik ben er nu al aan gewend geraakt dat ik het niet instellen kan, dat Girder gedoe is veels te ingewikkeld en werkt ook niet hierzo..
Ook is een headset met ingebouwde volumeknop in t snoer ideaal..
Srry dan heb ik er dus over heen gelezen :X ik dacht ik post het maar O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
De spatiebalk van mijn Ultraatje reageert niet als je em helemaal aan de rand (links/rechts) raakt, tenzij je erg hard drukt. Is het een probleempje van het model (hebben jullie dat ook?) en moet ik er maar aan wennen dat ik de spatie gewoon meer in het midden moet raken, of moet ik gaan jammeren voor garantie?

Overigens, voor het hotkey gebeuren: op http://www.dgdr.com/ staan nog mijn tooltje DreamKeys, met wat plug-ins voor o.a. volume en winamp. Mijn @dgdr.com mailadres werkt niet meer, eventuele vragen kun je dus hier kwijt of naar m'n e-mail in de profile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Nexxennium schreef op 10 juni 2004 @ 01:07:
De spatiebalk van mijn Ultraatje reageert niet als je em helemaal aan de rand (links/rechts) raakt, tenzij je erg hard drukt. Is het een probleempje van het model (hebben jullie dat ook?) en moet ik er maar aan wennen dat ik de spatie gewoon meer in het midden moet raken, of moet ik gaan jammeren voor garantie?
Mijne werkt prima, ook aan de randen. Je zou dus kunnen gaan jammeren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Nexxennium schreef op 10 juni 2004 @ 01:07:

Overigens, voor het hotkey gebeuren: op http://www.dgdr.com/ staan nog mijn tooltje DreamKeys, met wat plug-ins voor o.a. volume en winamp. Mijn @dgdr.com mailadres werkt niet meer, eventuele vragen kun je dus hier kwijt of naar m'n e-mail in de profile.
404 :/

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.