C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8
Verwijderd
Het lukt nog niet echt met een "Global Keyboard hook", maar dat is wel de juiste manier volgens de meesten....
Dan zou ik mijn eigen hotkeyproje kunnen schrijven voor dit toetsenbord.
ik heb mijn oude er uit getrokken, deze er in geramt en alle toetsen werken, ook in Winamp
misschien een kwestie van geluk
Van de week even langs de Paradigit in Utrecht gegaan en er daar eentje opgepikt voor 30 euro.
Ik heb een hekel aan hot-key's (begrijp het nut nooit, als je net zo goed alt-ctrl-x key's in windows kunt aanmaken) behalve dan de volume key die mis(te) ik wel. En de rest van de hostkey's zijn mooi weg gewerkt.
Maar dankzij dat programmatje dat firepower poste is dat ook geen enkel probleem meer.
[ Voor 12% gewijzigd door HermeS op 11-04-2004 21:54 ]
Verwijderd
Of heb je meer kans dat je je toetsenbord dan in 2 of meerdere stukken hebt liggen?
Maar BTC heeft ook een dergelijk toetsenbord uitgebracht met daarop wel een volume harder en zachter toets, zie T.net frontpage nieuws: BTC 6300 Multimedia Keyboard uitgebracht
Hij ziet er ook best goed uit, dus ik ben aardig aan de twijfel, wil binnenkort toch wel een laptop bordje voor mijn pc hebben ....
Wèh zedde gij??
Verwijderd
Ik mis mijn volume keys
Maar het toetsenbord tikt zoooo lekker...

Verwijderd
Verwijderd
Tevens kun je als zelfgedefinieerde acties in TweaUI voor XP alleen maar programma's opgeven die moeten worden gestart.
betreft volume knop, tja jammer. maar dat kleine progje werkt uitstekend, dan maar tijdelijk zo. morgen ff proberen er blauwe ledjes in te plaatsen
Overigens kan je even zoeken SYQ, er zijn meerdere mensen met dat probleem. Een oplossing is de Typematic Rate in je BIOS op 250 zetten, dit werkt alleen niet altijd. Een recent topic hierover is bijvoorbeeld: 3 toetsen tegelijk.
morgen weer een ultratje kopen
Verwijderd
Dat had echter geen normale indeling.
Ik denk dus dat hij dat bord ook weer terugbrengt, en de UltraX terugkoopt.
Of zoiets

trouwens, ben paar plaatjes tegen gekomen in dit topic met blauwe ledjes. die ik had was toch echt groen. zijn er 2 varianten van ofzo?? of was de blauwe gewoon een mod geval
Ik heb nog wel steeds dat ik de 'capslock' aantik ipv de 'a'
Ben trouwens helemaal vergeten even contact op te nemen met Logitech

Altijd een goed idee te laten weten dat je niet de enige bent die iets wil.
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
eens kijken of ik wat kan fabriceren voor de volume shit als ik hem heb.
Wèh zedde gij??
Verwijderd
Je bent ondertussen ook vergeten mij te mailen.2Dutch schreef op 24 april 2004 @ 12:33:
Nou, ik ga mijn "geen volumetoetsen probleem" maar anders oplossen, een bekende van me had nog een mooie headset liggen met een volumeregelaartje in het snoer..
Ben trouwens helemaal vergeten even contact op te nemen met LogitechZal FirePower wel mailen en vragen naar wat hij ze gestuurd heeft..kan ik er eventueel ook naar verwijzen.
Altijd een goed idee te laten weten dat je niet de enige bent die iets wil.
Logitech had alleen te zeggen dat de toetsen standaard met WinXP werkten, en dat er wel "programmaatjes waren om de functies te wijzigen", maar niet van Logitech zelf. iTouch werkt niet volledig naar behoren met dit toetsenbord, en er zijn geen plannen om dat te veranderen.
Dit is de reden waarom er ook op de doos staat "Compatible with Windows XP".
daar heb ik ook last van, maar je ik heb dan ook een typgebrek ofzoietsPic_Art schreef op 24 april 2004 @ 09:14:
Ik heb nog wel steeds dat ik de 'capslock' aantik ipv de 'a'

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*
OepsVerwijderd schreef op 30 april 2004 @ 01:51:
[...]
Je bent ondertussen ook vergeten mij te mailen.
Logitech had alleen te zeggen dat de toetsen standaard met WinXP werkten, en dat er wel "programmaatjes waren om de functies te wijzigen", maar niet van Logitech zelf. iTouch werkt niet volledig naar behoren met dit toetsenbord, en er zijn geen plannen om dat te veranderen.
Dit is de reden waarom er ook op de doos staat "Compatible with Windows XP".

Wel beetje goedkope oplossing van Logitech..maar ja, like I said; koptelefoon met volumeregeling in t snoer dan maar. Zeer jammer, ze hadden er denk ik best wel een nog groter gat mee in de markt gehad denk ik zo.
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Verwijderd
Deze tool werkt echter niet met de UltraX.
Er jammer inderdaad. Maar, ik blijf rondkijken. Als ik weet hoe ik die keys global kan uitlezen, proggel ik wel wat. (Het kan met een keyboardhook, maar het lukt niet goed
Wèh zedde gij??
Verwijderd
Jij mag dan veel vertrouwen hebben, maar ik heb niet zoveel tijd.Havocnl schreef op 01 mei 2004 @ 09:56:
Ik heb vertrouwen in je dat het je lukt. En als dat zo is dan hoor ik zeer graag
Releasedate: Pending, expected around August 2009

Bedankt mensen!
[ Voor 11% gewijzigd door ck2000nl op 04-05-2004 20:56 ]
| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |
Ik zit hem trouwens al mijn vrienden en familie aan te raden, damn dat typt toch fijn
5,85kWp 15x Sunpower Max3 390Wp OZO | live PV output | LabelA@‘78
Hoe zie je datVerwijderd schreef op 04 december 2003 @ 00:14:
Ik vind dat coolermaster toetsenbord maar raar de Y en de Z zitten verkeerd om
@ NiZNO
Met gamen heb je misschien wat last, de game pijlen zitten mij te veel bij de andere toetsen waardoor je coordinatie verzwakt.
Dit veschil heb ik opgedaan met mijn tobo vs me pa's tobo.
Bedankt! Jammer, hij is wat te breed...kan dan mijn muismatje niet meer kwijtPluk schreef op 04 mei 2004 @ 21:07:
46x16 istie
Ik zit hem trouwens al mijn vrienden en familie aan te raden, damn dat typt toch fijn

Verwijderd
Koop een smallere muismat.
Heb mij inmiddels ook een ultra-x bekomen, lekker bordje, alleen inderdaad wel ruk van die mediatoetsen. Niet dat ik ze mis, mijn vorige tobo had ze uberhaupt niet, maar ik heb een hekel aan loze knopjes op apparaten. Dat is niet Tao.
[ Voor 4% gewijzigd door adana op 06-05-2004 00:04 ]
"One day I may find it quite amusing,
how touch and tongues make life so confusing."
Anne Clark
Helaas heb ik niet zoveel verstand van het proggen van programmatjes, anders was ik er voor jullie ook wel mee aan de slag gegaan.
ik heb een volume knop op me headset en op boxen zitten
rest van de functies zijn met de muis te bedienen of openen zich automagisch met starten van windows (ie, outlook, msn, winamp, etc... ) dus
This is the Way.
De laptop aanslag is megafijn maak veel minder aanslag fouten dan ik voorheen maakte. Denk alleen dat ik t nu minder leuk ga vinden om bij mijn ouders die een logitech cordless desktop hebben te werken.
Verder de mediatoetsen doen t prima en dat volumetooltje is ook wel handig, op mijn microsoft zaten ook geen volumetoetsen, dus zal t ook niet missen.
Hmmm, mijn Trust is echt 41 cm met (bijna) normale layoutVerwijderd schreef op 05 mei 2004 @ 22:54:
Dat is toch echt wel redelijk minimaal voor een toetsenbord met normale layout.
Koop een smallere muismat.
En voelt zich hiermee eigenaar van een Laptop..
De feeling de look de sound. . geweldig, maar vreselijk wennen aan de kleine toetsjes. K zit stiekem te spieken naar de lettertjes
Zo plat als dit heb ik nog nooit gezeten met typen.
Hij is ultra dun aan alle kanten echt vet
Proud Owner
Verwijderd
Doe die URL eens goed maken.
[ Voor 3% gewijzigd door Reinier op 12-05-2004 19:56 ]
[ Voor 185% gewijzigd door Reinier op 12-05-2004 19:57 ]
Peace is not simply the absence of war.
Die ledjesmod vind ik niet zo nuttig aangezien 2 van de 3 nooit aan zullen staan
Wèh zedde gij??
perfect. Ik baalde alleen dat er geen volume toetsen op zitten nu stond er in op deze site een prog: voor maar die werkt niet tijdens een SPEL,
Ik heb een betere gevonden;HOTKEYCONTROL XP en die werkt perfect ook tijdens
het gamen!!!!!!!!!!!!! HIJ is hier te vinden.
http://www.freedownloads.nl/hotkey_xp.htm
Interessant! Maar aangezien het toetsenbord bij mij niet pasthenkes0 schreef op 17 mei 2004 @ 20:21:
Ik ben ook zo iemand die een ULTRAX heeft aangeschaft en het typt,
perfect. Ik baalde alleen dat er geen volume toetsen op zitten nu stond er in op deze site een prog: voor maar die werkt niet tijdens een SPEL,
Ik heb een betere gevonden;HOTKEYCONTROL XP en die werkt perfect ook tijdens
het gamen!!!!!!!!!!!!! HIJ is hier te vinden.
daag
2Dutch schreef op 18 maart 2004 @ 01:08:
Heb geen Itouch drivers geinstalleerd om die reden. Geen menu's please
Dacht wel te kunnen wennen aan het ontbreken van de volume + / - toetsen, maar dat valt dus vies tegen.
Niks is handiger dan tijdens een game ff het geluid harder/zachter zetten met de toetsenbord knoppen. Nee, heb geen headset met volumeregelaar nee
Begint me nu wel te irriteren..maar goed, het bordje tikt wel lekker
Verwijderd
uit nieuwsgierigheid toch maar effe gaan kijken in winkel in Den Haag.
effe proeftikken en voila, ik was meteen verkocht. keyboard gekocht en wil niks anders meer, helemaal top!
Beste 35 Euro die ik de laatste tijd heb uitgegeven.
Heerlijk lichte aanslag.
Peace is not simply the absence of war.
Via Girder kan je willekeurige acties aan de MM knoppen koppelen, wat ik eerder al zei. Werkt uitstekend.
Verwijderd
Als dat werkt, en het is freeware, dan stop ik met progprobeersels. Ik ga niet iets maken dat al lang en breed bestaat
Effe kijken.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2004 23:21 ]
Kom ik thuis heeft een nichtje DUBBELFRIS over mijn tobo heen gekeild. Iemand enig idee om dit schoon te maken.
De hele onderste rijd toetsen is nu vernaggeld, moeilijk in te toetsen en komt ontzetteendd ttraaaaag weer omhoog. Iets van alcohol erin mikken ofzo?
Tried that too, maar ik ben er niet zo handig in hoor..moet ik toegeven.Verwijderd schreef op 18 mei 2004 @ 23:21:
Girder...
Als dat werkt, en het is freeware, dan stop ik met progprobeersels. Ik ga niet iets maken dat al lang en breed bestaat
Effe kijken.
kreeg het toen niet blijvend voor elkaar iig.
Beetje rommelig programma.
Je moet ook geen patat eten of zo met zo'n mooi keyboardjeReinier schreef op 18 mei 2004 @ 23:15:
Ik heb hem inmiddels ook aangesloten (andere pc), en hij typt erg lekker en ziet er zeer sjiek uit! Vraag me alleen af hoelang het zilver mooi zilver blijft, met die vieze vette klauwen van me...
Via Girder kan je willekeurige acties aan de MM knoppen koppelen, wat ik eerder al zei. Werkt uitstekend.

Maar het werkt wél
Dus jij hebt bijvoorbeeld de "media" toets als vol + en de "play/pause" als vol- ?Reinier schreef op 19 mei 2004 @ 00:39:
Girder is inderdaad niet freeware en ook veel te uitgebreid voor dit doel (ik gebruik het ook voor bijv. mijn zelfgemaakte IR-ontvangertje). En daarom is het ook nogal ingewikkeld, rommelig.
Maar het werkt wél
Is dat te saven naar een configfile die anderen kunnen loaden in het proggel?
Ik werd nogal gestoord van die opties en knoppen
Hier staat wat blaat van microsoft:
http://www.microsoft.com/whdc/device/input/w2kscan-map.mspx
Verder kan je in je registry in ieder geval toetsen remappen. Als je eenmaal de scancode van die toets weet kan je m misschien aan een andere toets hangen(die al dan niet op je tobo zit).
Verder zou je kunnen proberen een driver voor het tobo te schrijven, ipv een proggie wat alles afvangt.
Onder FreeBSD had ik het zo op die manier binnen 5 min aan het werken(geremapped naar f13-f16).
Gewoon wat ideetjes
Voor de hotkeys gebruik ik gewoon iTouch van logitech (had het er nog op staan van me vorige keyboard) je kan gewoon van alles op die keys zetten daarmee.
Verwijderd
Ik heb dit board ook besteld, maar ik geef dus echt niks om al die multimediatoetsen... van mij mogen ze er zelfs van af
Wat heb ik nou aan die toetsen
Mgoed, iedereen is anders... ik heb het board meer gekocht voor de feeling van een notebook board...
Alleen die MUTE knop vind ik af en toe wel van pas komen... De rest mag er wat mij betreft met onmiddellijke ingang vanaf vallen
Ik blijf het een heerlijk keyboard vinden... Bijna iedereen die ik ken, die mijn toetsenbord hebben gezien en gevoeld, hebben er zelf ook een gehaald
Bij mij zit de eerste slijtplek al op m'n spatiebalk trouwens... Vale plek omdat ik die altijd met dezelfde vinger op dezelfde plek raak. Beetje jammer, maarja...
Hier stond een dode link.
Hier stond een dode link.
Mja ik heb een drupje cola over mijn tobo laten flikkeren en nu blijft de : plakkenPic_Art schreef op 18 mei 2004 @ 23:53:
GRmlbl #&%R*.
Kom ik thuis heeft een nichtje DUBBELFRIS over mijn tobo heen gekeild. Iemand enig idee om dit schoon te maken.![]()
De hele onderste rijd toetsen is nu vernaggeld, moeilijk in te toetsen en komt ontzetteendd ttraaaaag weer omhoog. Iets van alcohol erin mikken ofzo?
Heb je het al opgelost?
Edit: ik heb het nu gelukkig wel opgelost
Wat terpetine en water doet wonderen
[ Voor 13% gewijzigd door Xof op 28-05-2004 01:05 ]
Verwijderd
Misschien heb ik niet goed gezocht ofzo
nou, als iemand die beide borden heeft kan ik je zeggen dan de UltraX beter is, de normale indeling tikt ook wat fijner. maarja, dat is maar wat je gewend bentVerwijderd schreef op 30 mei 2004 @ 23:44:
Is er ook een recensie van die CoolerMaster toetsenbord?
Misschien heb ik niet goed gezocht ofzo, maar ik vond alleen dit topic (staat ook wel veel in maar toch)
ik heb het idee dat de coolermaster minder goed tegen vuil kan, je merk het snel als wat vuil onder de toetsen zit
Verwijderd
En sommige toetsen hebben soms, maar niet altijd, te kraken als een oude deur...
Verder heb ik nog geen last gehad van troep in mijn toetsenbord terwijl er toch al wel het een en ander aan sigarettenas/broodkruimels/chips/ander eetbare troep/flesje bier/een paar baco's in het toetsenbord is verdwenen. (ja, ik zit meestal (vrij) nuchter achter mn pc), en heb nog niet het idee dat in een kringetje anonieme zuiplappen over mijn consumpties moet gaan praten
Verwijderd
Design vind ik mooier en volgens anderen hier tikt ie wel ok. Slechter dan mijn huidige toetsenbord kan ie niet zijn
Ik zal mijn ervaringen ook wel posten als ik em binnenheb etc.
Verwijderd
Als je van een korte laptopaanslag houdt waarbij de "travel distance" van de toetsen heel klein is, dan tikt hij perfect. Vind je een laptop toetsenbord slecht typen, bestel hem dan maar weer af...dinokiller schreef op 31 mei 2004 @ 19:50:
Heb ook maar 3x de UltraX besteld, ben benieuwd of ie zo goed typt als hier beschreven wordt
Hij heeft een half glas Dubbelfriss niet overleefd. Had hem al flink nat gemaakt, maar het mocht niet baten...
Binnenkort maar weer nieuwe halen dan...
Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn
Verwijderd
Hier ligt nog een iTouch Navigator, die nog trouw elke 2 maanden wordt uitgezogen en waar nog nooit 1 druppel vocht op is terechtgekomen zonder dat ik het zelf wilde. Het ding is over een paar maanden 5 jaar oud.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2004 22:55 ]
- Geen enkel probleem met multimediatoetsen, je kunt ze in TweakUI (PowerToys) instellen. Hiervoor kun je ook externe programma's aanroepen, zo heb je voor WinAmp bijvoorbeeld een setje .exe's die bv play/pause doen (bij mij werkte het al direct).
iTouch software is niet alleen overbodig maar zelfs hinderlijk.
- "Choco biscuits met suikertjes" eten met dit toetsenbord is minder aan te raden. De afstand tussen toetsen en toetsenbord is in ingedrukte afstand 0, dus als daar zo'n suikertje tussen zit kun je drukken wat je wilt, maar je krijg 'm gewoon niet ingedrukt. Als je een toets aan de bovenkant en dan de onderkant lospulkt kun je 'm er redelijk makkelijk uithalen. Goed plaatsen en vertikaal aandrukken om 'm terug te doen. Ervaring is dat het witte indrukmechanisme waar het toetsje op zit best degelijk is
- Toont al vrij snel slijtageplekken; gladde toetsen. Gaat iets sneller dan gewone toetsenborden denk ik.
Kan je toch alleen de num-lock veranderenReinier schreef op 17 mei 2004 @ 00:04:
Ik ga hem bij Paradigit halen komende week, als ze ze nog hebben! (verkopen hem officieel niet los, tenzij je er naar vraagt).
Die ledjesmod vind ik niet zo nuttig aangezien 2 van de 3 nooit aan zullen staan
Omdat het een OEM tobo is.dinokiller schreef op 01 juni 2004 @ 16:50:
Waarom zouden ze het toetsenbord niet vermelden op de Nederlandse/Engelse logitech site? (Of zou dan de te dure diNovo niet meer verkopen)
Verwijderd
Ik heb dit toetsenbord ook, werkt perfect, alleen de play/pauze en media toets niet.wacko schreef op 01 juni 2004 @ 04:14:
M'kay, ervaringen:
- Geen enkel probleem met multimediatoetsen, je kunt ze in TweakUI (PowerToys) instellen. Hiervoor kun je ook externe programma's aanroepen, zo heb je voor WinAmp bijvoorbeeld een setje .exe's die bv play/pause doen (bij mij werkte het al direct).
iTouch software is niet alleen overbodig maar zelfs hinderlijk.
Hoe doe je dat wat je hierboven beschrijft? welke exe's moeten aangeroepen worden? zelfgeschreven? (zo ja, heb je broncode (lijkt me een 3 regels programma
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2004 08:43 ]
dinokiller schreef op 01 juni 2004 @ 16:50:
Waarom zouden ze het toetsenbord niet vermelden op de Nederlandse/Engelse logitech site? (Of zou dan de te dure diNovo niet meer verkopen)
Logitech.com > Partners > System Builers > Toetsenborden
Ook op de NL talige site!
De M gaat ook al weg etc... Bij veel toetsen zie je al stukjes van de letters af...
Zover waren we alBartjeee schreef op 08 juni 2004 @ 18:51:
Om de media toetsen te gebruiken moet je gewoon Logitech's iTouch downloaden kwam ik achter. Ik had hiervoor namelijk een ander Logitech bordje en de driver stonden er nog op en ik ram op een van die toetsjes en het werkt. Alleen is de lay out van de toetsten effe wennen maar wat een fijn tobo. Ik vergis me vooral vaak in de Capslock ik denk dan op de a te duwen en dan duw ik op de capslock
.
Ik ben er nu al aan gewend geraakt dat ik het niet instellen kan, dat Girder gedoe is veels te ingewikkeld en werkt ook niet hierzo..
Ook is een headset met ingebouwde volumeknop in t snoer ideaal..
Srry dan heb ik er dus over heen gelezen2Dutch schreef op 08 juni 2004 @ 20:28:
[...]
Zover waren we alMaar er zijn mensen die het volume willen aanpassen door 2 toetsen in te stellen als vol - en vol +
Ik ben er nu al aan gewend geraakt dat ik het niet instellen kan, dat Girder gedoe is veels te ingewikkeld en werkt ook niet hierzo..
Ook is een headset met ingebouwde volumeknop in t snoer ideaal..

Overigens, voor het hotkey gebeuren: op http://www.dgdr.com/ staan nog mijn tooltje DreamKeys, met wat plug-ins voor o.a. volume en winamp. Mijn @dgdr.com mailadres werkt niet meer, eventuele vragen kun je dus hier kwijt of naar m'n e-mail in de profile.
Mijne werkt prima, ook aan de randen. Je zou dus kunnen gaan jammerenNexxennium schreef op 10 juni 2004 @ 01:07:
De spatiebalk van mijn Ultraatje reageert niet als je em helemaal aan de rand (links/rechts) raakt, tenzij je erg hard drukt. Is het een probleempje van het model (hebben jullie dat ook?) en moet ik er maar aan wennen dat ik de spatie gewoon meer in het midden moet raken, of moet ik gaan jammeren voor garantie?
404Nexxennium schreef op 10 juni 2004 @ 01:07:
De spatiebalk van mijn Ultraatje reageert niet als je em helemaal aan de rand (links/rechts) raakt, tenzij je erg hard drukt. Is het een probleempje van het model (hebben jullie dat ook?) en moet ik er maar aan wennen dat ik de spatie gewoon meer in het midden moet raken, of moet ik gaan jammeren voor garantie?
Overigens, voor het hotkey gebeuren: op http://www.dgdr.com/ staan nog mijn tooltje DreamKeys, met wat plug-ins voor o.a. volume en winamp. Mijn @dgdr.com mailadres werkt niet meer, eventuele vragen kun je dus hier kwijt of naar m'n e-mail in de profile.

Dit topic is gesloten.