[keyboard] UltraX

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 6.322 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jensd schreef op 29 februari 2004 @ 12:19:
Als ik me niet vergis, kan je toch netjes alle drivers en extrabutton software downloaden van de logitech site? Ik heb nog nooit de CD die erbij zat gebruikt omdat de software op de site altijd weer iets nieuws heeft.

BTW/ Ik heb hier wel degelijk MAC's staan met PS/2 aansluitingen (of toch zeker PS/2-achtig)
Nee, kan niet. De standaard iTouch werkt maar half voor dit toetsenbord. :/ Andere drivers zijn er niet, en die van de DiNovo Desktop werken ook niet.
Plague schreef op 29 februari 2004 @ 12:27:
Ow... ik zie het topic nu pas :+

Ik heb er al geruime tijd 1, en hij tikt echt super! Ik vind hem ook veel mooier dan die Coolermaster ;) Hij is erg stylie ;) Volgens mij kan je hem gewoon USB aansluiten, maar ik heb het zelf nog niet geprobeerd. Voor andere specifieke vragen: kwak ze maar hier neer, ik kijk wel of ik ze kan beantwoorden. :)
Er zit alleen een PS/2 aansluiting op het bord, en er zit geen USB verloopstukje in de doos. Aansluiten op USB kun je dus waarschijnlijk wel vergeten.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 29-02-2004 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Die verloopjes zijn eigenlijk alleen als je een usb tobo op een ps2 poort wilt aansluiten, en niet andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RD
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-06 11:24

RD

focus

Ik vraag me af hoe hoog/plat de ultraX is? Ik heb zaterdag de coolermaster gezien, die toch ook erg prettig oogt, maar die staat op iets van een verhoging. Ik wil wel een echt super platte toetsenbord of is de ervaring met de CM ondanks wat "hogere" opzet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bratos
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09-2024

bratos

Meh.

De UltraX flat is op t hoogste punt 1,4 cm met de pootjes ingeklapt. de mediaknoppen steken dan nog wel ietsjes uit.

eerst kijken dan zeiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RD

RD

focus

heb de ultrax toch maar ff gehaald bij paradigit leiden. Volgens mij hadden ze een hele stapel achter de toonbank.
Ziet er super strak uit en lekker plat! wel wennen hoor. De toetsen zijn nog niet zo lekker als op mijn laptop, maar ja die wordt al 2 jaar misbruikt.

Tevens ook ff een mx310 gehaald, lekkere muis! Alleen is de rechtermuisknop stugger dan de linker. Iemand ook deze ervaring? best irritant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-09 12:57
Heb je nog aparte drivers nodig voor die mediaknoppen eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RD

RD

focus

nee geen drivers. Opzich werken ze goed zonder drivers.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jur schreef op 29 februari 2004 @ 16:45:
Die verloopjes zijn eigenlijk alleen als je een usb tobo op een ps2 poort wilt aansluiten, en niet andersom.
Ze bestaan zeker wel, kosten alleen 35 euro. Zit een soort mini trafootje in het snoer dan. In principe bestaat overal een verloopje voor (als computerverkoper word je daar de kop gek om gezeurd, mensen die een PC kopen zonder parallelle poort en thuis nog een oude Deskjet hebben staan enz), maar of het ook werkt is een tweede. En het is duur.

Dit tik ik trouwens op mijn UltraX die ik net 5 minuten in bezit heb :)

Gekocht bij Challenge computers, echt een aanrader. Algemene prijspeil ligt niet te hoog (integendeel), en een hele goede en snelle (zondag besteld en geld overgemaakt, maandag bevestiging, dinsdag verzonden, woensdag in huis) afhandeling van bestellingen met een goede, werkende en ook begrijpelijke statusmonitor op de website. Dus niet een statusmonitor zoals bij MyCom, dat het een maand lang op "Geauthoriseerd door Mycom" staat.

Was welgeteld 20 seconden wennen dit ding, dat kwam omdat ik een echte hakker ben geworden. Had in mijn oude keyboard een glowwire gemod, waardoor de toetsaanslag een stuk ongevoeliger was geworden :) De multimedia toetsen doen het overigens prima. "Media" verwijst naar Winamp (vraag niet waarom?) en dat is perfect :)

Alleen jammer van die saaie groene ledjes. In zo'n funky toetsenbord horen gewoon blauwe. Ben geen ledjesneuker maar in dit geval ben ik echt geneigd om mijn soldeerbout er bij te houden.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2004 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:53

NoTimeRemains

I know

ik heb de logitech versie net binnen super man :) op mijn stage ....

en er liggen er nog 4 :)

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:47

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Mooie review Aikeleer :)

Mijn ms Natural Multimedia toetsenbord is net stuk gegaan (niet eens mijn schuld :( ) en wil dus een nieuwe halen. Dit UltraX ding of weer hetzelfde ramplankje maar dan in het zwart (heb nu wit)

Twijfel nog een beetje. Ben erg gehecht aan het natural keyboard, maar jij bent er ook vanaf gestapt :)... No sé

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

je wil nix anders meer het is egt fijn en ik voel t meteen veel lichter tikken enz :)

de multimedia toetsen werken ook perfect (winamp / outlook / ie) deden t meteen zonder software (niet dat die er bij zitten)

alleen de play/pauze toets niet
iemand een id hoe ik aan de praat krijg of evt een andere functie kan geven?

[ Voor 22% gewijzigd door NoTimeRemains op 03-03-2004 18:16 ]

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn voor Winamp wel plugins waarmee je die gewoon kan gebruiken. Geldt voor ieder keyboard met multimedia toetsen. Die toetsen hebben gewoon een code en de diverse programmaatjes pikken dat gewoon op.

Maarre, ik snap alleen niet dat ik er een bruine kartonnen doos omheen kreeg. Zat niets in behalve het keyboard in plastic, en een dopje op de PS/2 plug. That's it. Logitech heeft om alle producten altijd mooie wit met groene dozen.

Erg vreemd. Vreemd ook dat er maar weinig zaken zijn die dit ding verkopen, in de pricewatch staan maar drie ofzo. Terwijl je met die andere toetsenborden van Logitech wordt doodgegooid.

Wat steekt hier achter? :)

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2004 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 19:59

Zjemm

...

het is een oem product en wordt normaal alleen bij nieuwe systemen geleverd. vandaar dat er geen mooie doos omheen zit enz.

software is niet echt nodig. ideaal.

heb hem vandaag gekocht bij paradigit in wageningen

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is niet vreemd.

UltraX is een toetsenbord dat normaal alleen bij een nieuwe PC geleverd wordt. Het is een OEM product. Het zou eigenlijk niet los verkocht mogen worden. Toch gebeurt dat nogal. En ik heb het bij een winkel gekocht die niet in de pricewatch staat.

Het is wel jammer dat er vaak hele mooie OEM producten zijn, waar je niet aan kunt komen buiten de aanschaf van een nieuwe PC om. Maar er zijn ook zaken die gewoon bijvoorbeeld een doosje CD's aanslaan als "nieuwe PC", en dat toetsenbord erbij zetten. :P

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2004 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wilde het net posten, ja.

Ik bekeek de doos nog eens goed en op het plastic wat om het keyboard heen zat, stond dat.

Nou ja, wij blij :) En Logitech verdient eraan toch? Niet zeiken. Moeten ze het maar als retail leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Er zijn gewone PS/2 -> USB convertertjes, zoals je al in mijn review kon lezen, maar deze werken niet op de UltraX. Er zijn ook PS/2 adapters die op USB draaien, zodat je toch je toetsenbord kan aansluiten op je USB poort. Het nadeel hiervan is dat het toetsenbord vaak niet werkt in de BIOS (driver-afhankelijk) en hierdoor misschien ook ruzie krijgt met b.v. Linux. Sitecom heeft zo'n convertertje.
We Are Borg schreef op 03 maart 2004 @ 17:27:
Mooie review Aikeleer :)

Mijn ms Natural Multimedia toetsenbord is net stuk gegaan (niet eens mijn schuld :( ) en wil dus een nieuwe halen. Dit UltraX ding of weer hetzelfde ramplankje maar dan in het zwart (heb nu wit)

Twijfel nog een beetje. Ben erg gehecht aan het natural keyboard, maar jij bent er ook vanaf gestapt :)... No sé
Dank. :)

Ik ben er niet vanaf gestapt, ik ben echt gehecht aan mijn natural bord. :o Ik gebruik hem op een andere pruts PC en zo nu en dan sluit ik hem aan op m'n workstation.
Dat multimedia toetsenbord heb ik ook onder m'n handen gehad, de aanslag daarvan was niet bepaald om over naar huis te schrijven. De aanslag voelde wat 'plastic', je zal wel even moeten wennen qua aanslag met die UltraX. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Get real, get smart, get going...

Get blue LED's!!!

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/dervati/ultrax3.jpg

Voila. Ben geen soldeerheld maar heb het toch voor elkaar gekregen. Vond een aantal sites op internet over de UltraX, niet erg veel. In deze Duitse review kwam de UltraX als erg cool naar voren, maar de reviewer deelde mijn mening mbt de LED's:
Das einzige, was negativ aufgefallen ist, sind die grünen LEDs, welche nicht zu dem Keyboard passen. Blaue würden das Gesamtbild abrunden.
Dus ik aan het sleutelen. Kreeg het ding alleen niet open. Je kan het grijze gedeelte rondom losklikken, maar in het midden blijft het vastzitten. Toen kwam ik na heel veel googlen op dit Franse forum terecht, en met mijn roestige Frans (Babelfish bewees zich weer eens als klote) kreeg ik toch een hint in de goede richting. Onder rubberachtige dopjes zitten nog vier schroeven verbogen.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/dervati/ultrax1.jpg

Behalve de tien zichtbare schroeven moet je dus ook die vier dopjes eraf wippen en die verborgen schroeven losdraaien. Daarna is het kinderspel.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/dervati/ultrax2.jpg

Bow for me, for I am leet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Ik vind het inderdaad een stuk beter passen bij de ramplank... Mooi werk :)

Zelf alleen niet zo'n zin om dit juweeltje open te slopen...

Nog een gedachte: Ben ik de enige die vindt dat de letters op de toetsen aanvoelen alsof 't er erg snel vanaf zal gaan slijten? 't lijkt wel een soort verf, je kunt 't voelen... En de eerste vale plek zit al op m'n spacebar ;)

[ Voor 47% gewijzigd door strandbal op 04-03-2004 17:37 ]

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik wil iedereen even waarschuwen op te passen met die pootjes. Ik leunde net wat op het tobo en hier is 1 pootje afgebroken, zonde dus. Ik heb het pootje gewoon bewaard, als het goed is kan die er weer op worden gezet als hij gelijmd is. Toch is het pootje redelijk snel afgebroken, er stond nog niet eens zoveel kracht op het tobo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:36
hmm, als ik zo voel lijken ze toch best stevig te zijn

heb nu dus naast mijn Coolermaster plank ook nog een UltraX gehaald, ik vind de UltraX net wat fijner tikken, de coolermaster tikt net wat te "makkelijk"

en voor de Dvorak gasten hier (zullen er wel niet veel zijn :P) de UltraX is helemaal om te bouwen, bij de coolermaster zijn 2 toetsen niet om te draaien ( "]}" en "=+")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan er met dit keyboard een beetje gegamed worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt er goed mee gamen, indien je niet als een debiel met de toetsen tekeer gaat. :+ Ik speel er in elk geval zonder problemen shooters mee. Als je op een laptoptoetsenbord kunt gamen (qua aanslag dan), dan kun je het ook op dit keyboard.

Trouwens Skuzz, wat is er zo speciaal aan DVORAK?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2004 02:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof
  • Laatst online: 12-05 10:38

Xof

Gamen is idd geen probleem op dit toetsenbord.. speel er al een tijdje UT2K4 mee zonder problemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
Verwijderd schreef op 14 maart 2004 @ 01:34:
Je kunt er goed mee gamen, indien je niet als een debiel met de toetsen tekeer gaat. :+ Ik speel er in elk geval zonder problemen shooters mee. Als je op een laptoptoetsenbord kunt gamen (qua aanslag dan), dan kun je het ook op dit keyboard.

tjah, wat is er zo speciaal aan....
nou, het is gemaakt voor toetsenborden, en niet zoals QWERTY voor typmachines

als je bij een typmachine de meest gebruikt letters naast elkaar zet komen de hamertjes vast te zitten, daarom zijn bij qwerty de meest gebruikte letters uit elkaar gehaald.

bij dvorak zitten de meest gebruikte letters op de middelste regel, dus in theorie zou je minder met je handen moeten bewegen :)

note: dvorak is gemaakt voor engels, dus engels typen is "efficienter"

meer info op: http://www.mwbrooks.com/dvorak/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 maart 2004 @ 01:34:

Besteld, bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

Skuzz schreef op 05 maart 2004 @ 17:28:
hmm, als ik zo voel lijken ze toch best stevig te zijn

heb nu dus naast mijn Coolermaster plank ook nog een UltraX gehaald, ik vind de UltraX net wat fijner tikken, de coolermaster tikt net wat te "makkelijk"

en voor de Dvorak gasten hier (zullen er wel niet veel zijn :P) de UltraX is helemaal om te bouwen, bij de coolermaster zijn 2 toetsen niet om te draaien ( "]}" en "=+")
kan je donderdag even je coolermaster plankje meenemen naar S?

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
HIValicious schreef op 14 maart 2004 @ 16:08:
[...]

kan je donderdag even je coolermaster plankje meenemen naar S?
je kan ook even langskomen ofzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 21:48
Ik ga morgen ook ff zo'n UltraX halen 8) mn Microsoft Wireless begint steeds meer software matige hangers te krijgen (toetsen blijven hangen zonder dat ze blijven hangen zeg maar :?) maar ja wat wil je van een gratis tobo (er waren probs met de muis: 1 van de draaidingetjes aan de binnenkant was te ver gedrukt waardoor het balletje niet goed aangedrukt werd :P)

Dus tnx voor dit topic, anders had ik zo'n burgelijke Logitech Navigator SE gekocht :)

jullie zullen de eerste zijn die te horen krijgen hoe het tikt :)

[ Voor 9% gewijzigd door MewBie op 14-03-2004 19:24 ]

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Eindelijk..heb em dan :D Challenge computers had een stand op regroup en kon er daar eentje halen (ze waren op, maar een werknemer ging een aantal halen @ zaak, werd eentje voor me weggelegd).
Bevalt me prima, tikt lekker..moet wel een beetje wennen hoor: ernaast tikken met volume +/-..die toetsen heeft ie helaas niet.
Nu ben ik uberbrak van Regroup maar bij het voorbeeld scrippie in het programma Girder een sneltoets ervoor maken werkt niet, het "standaard" opstartende proggel/functie doet het dan alleen. Mocht iemand ooit zelf zoiets wel voor mekaar krijgen, hou ik me aanbevolen :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zoek een manier om scancodes uit te lezen in Windows.

Ik ben bezig met het bekijken van WinDriver, om interrupts af te vangen. Dat is gelukt, en als ik nu scancodes kan lezen, kan ik een progje maken om de toetsen in te stellen :)

Als dat lukt, horen jullie het nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Hey, dat klinkt goed! Hou ons inderdaad maar eens op de hoogte :)
Ben zelf helaas totaal niet goed in programmeren en aanverwante toestanden, wel jammer: kan je zelf dingen maken/verbeteren.
Trouwens ook gewoon crappy van Logitech dat je bij sommige toetsen wel bv een programma of commando kan starten, maar met de mediatoets alleen maar "een" mediaprogramma..beetje cheap ass if you ask me :P

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
2Dutch schreef op 15 maart 2004 @ 03:20:
beetje cheap ass if you ask me :P
het zou me niks verbazen als er op de hele logitech website ook niks over dit ramtikplankje gezegt wordt

*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is inderdaad niks over dit bordje te vinden op de Logitech site. Het is een OEM bord, dat alleen bij nieuwe computers geleverd zou moeten worden. In het retail kanaal "bestaat het bord niet", dus je vindt er ook niets over op de site van Logitech.

Er zijn geen programma's om de toetsen in te stellen. Als je Windows XP gebruikt, hebben de toetsen standaard functies. Met TweakUI voor XP kun je een aantal toetsen aanpassen, maar niet allemaal.

Het is misschien wel lomp dat die media-toetsen zo weinig mogelijkheden hebben... maar het is qua uiterlijk wel een van de mooiste bordjes van Liogitech, en het typt uitermate plezant.

Het tikt véél lichter dan een standaard toetsenbord, waardoor ik sneller typen kan. (Tot 700 aanslagen per minuut!)

Ik ga eens proberen wat over scancodes te vinden (moet toch niet zó moeilijk zijn, vroeger kon ik dat al in Borland Pascal onder DOS.) Als dat lukt, ga ik een progje proberen te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de Logitech Y-SX49 is dat dezelfde als waar jullie het over hebben ? hij lijkt er wel veel op... maar ik kan er geen groter plaatje van vinden

Afbeeldingslocatie: http://www.eynstein.nl/ai/y-sx49.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
yup, op de achterkant van mijn UltraX staat ook Y-SX49

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aaah das heel fijn mijn tekst op de achterkant is verdwenen in de was... ja ik was mijn toetsenbord soms wel eens... maar ok ik wou er graag nog 1 bij en kon alleen die dus vinden, dus weet ik nu genoeg :*)

trouwens er is geen versie met usb zeker hiervan ? de oude van mij de heeft alleen maar ps2 maar ik las laatst ook ergens dat er wel een usb versie was..

(Aansluiting op de USB poort). Logitech Ultraplat toetsenbord Y-SX49 die zag ik dus staan kan dat kloppen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
hmmm. ik zou zeggen, probeer het eens :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb uitgezocht hoe ik scancodes kan lezen. Vrij simpel eigenlijk: getch() in C++ :)

A => 65
B => 66

Speciale toetsen worden vooraf gegaan door een 0. 072 is bijvoorbeeld Pijl Omhoog.

Hopelijk werkt dit ook voor de mediatoetsen. Dan heb ik geen WinDriver nodig, en ben ik al half klaar. Jullie horen er nog wel van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 19:59

Zjemm

...

interesant

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
Ik had beloofd dat ik jullie als eerste zou vertellen hoe hij tikt, nou in vergelijking met mn Microsoft Wirless Desktop is het een wereld van verschil, 2 plaatjes om het verschil te demonstreren
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/fam.bastiaan/Images/PC/IMAG0045.JPG
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/fam.bastiaan/Images/PC/IMAG0046.JPG
tikt eigenlijk best wel lekker moet ik bekennen.
het zal de komende dagen wel ff wennen zijn zo'n plat tobo, maar tot nu toe ben ik er onwijs tevreden mee, alleen mn Media, play/pause knoppen doen het niet

*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het werkt niet zoals ik dacht. Mediatoetsen genereren geen scancodes die met getch() afgevangen kunnen worden.

Progje voor het uitlezen van scancodes

Escape verlaat het programmaatje, en de spatiebalk maakt het venster schoon. Zoals je ziet, als je het programmaatje runt, worden de mediatoetsen niet weergegeven. Als er een programma aan vastzit start dat wél.

Tevens, het indrukken van toetsen icm met ALT en/of CTRL geeft nogal vreemde codes, waar niet echt iets uit te concluderen valt. Het programmaatje verwerkt alle scancodes als "standaard" codes (0+code voor specials, zoals pijltjes, de gewone code voor normale toetsen), maar CTRL/ALT + toetscombo's zijn blijkbaar soms speciaal en soms niet.

Toch maar eens rommelen met WinDriver en kijken of ik interrupts krijg als er op die mediatoetsen wordt gedrukt. Ik houd jullie wel op de hoogte als ik iets nuttigs vind.

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2004 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
Verwijderd schreef op 15 maart 2004 @ 15:51:
Het werkt niet zoals ik dacht. Mediatoetsen genereren geen scancodes die met getch() afgevangen kunnen worden.

Escape verlaat het programmaatje, en de spatiebalk maakt het venster schoon. Zoals je ziet, als je het programmaatje runt, worden de mediatoetsen niet weergegeven. Als er een programma aan vastzit start dat wél.

Tevens, het indrukken van toetsen icm met ALT en/of CTRL geeft nogal vreemde codes, waar niet echt iets uit te concluderen valt. Het programmaatje verwerkt alle scancodes als "standaard" codes (0+code voor specials, zoals pijltjes, de gewone code voor normale toetsen), maar CTRL/ALT + toetscombo's zijn blijkbaar soms speciaal en soms niet.

Toch maar eens rommelen met WinDriver en kijken of ik interrupts krijg als er op die mediatoetsen wordt gedrukt. Ik houd jullie wel op de hoogte als ik iets nuttigs vind.
ik krijg een error over het missen van de file: CC3260.dll

*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wazig, dan moet je toch niet C++ Builder installed hebben?

Nou, ik maak effe een nieuw zipje dan, met een volledige compile/link, inclusief libs. Probeer dan nog maar eens.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2004 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
Coolermaster vs UltraX
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/25878/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/25877/thumb.jpg

aangezien ik ze toch beide heb kan ik net zo goed wat pics ervan maken om te vergelijken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De CoolerMaster heeft een laptoplayout. Ik had verwacht dat dit véél meer ruimte zou besparen dan net een paar centimeter.

Ik ga toch voor de UltraX, zowel qua uiterlijk als layout :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
de play/pause knop werkt trouwens alleen in WMP bij mij :) of eigenlijk :(

*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Daarom wil ik het ook zelf kunnen instellen :) Ik maak zelf wel uit wat er start met welke knop, tot nu gebruik ik alleen de mute knop.: omdat ik de rest niet naar wens krijg

[ Voor 13% gewijzigd door 2Dutch op 15-03-2004 17:41 . Reden: halve zin afmaken :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer eens PowerToys voor XP. Daarmee kun je ook al een paar knoppen instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oeps nevermind foutje gemaakt :o

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2004 18:04 . Reden: foutje bedankt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
Verwijderd schreef op 15 maart 2004 @ 17:49:
Probeer eens PowerToys voor XP. Daarmee kun je ook al een paar knoppen instellen.
in powertoys kan je idd de Media knop aan WinAmp koppelen, alleen de pause/play knop werkt dan nog steeds niet

*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-09 09:08

Spockz

Live and Let Live

en hoe krijgen we die wel werkend? En natuurlijk is mijnpostbank.nl weer offline na een bestelling :(

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
Pic_Art schreef op 15 maart 2004 @ 22:15:
en hoe krijgen we die wel werkend? En natuurlijk is mijnpostbank.nl weer offline na een bestelling :(
geen idee, iemand had de itouch software van Logitech toch ook al geprobeerd? ik ga hem iig nu ff proberen

edit:
het is gewoon een kwestie van de itouch software gebruiken, alle toetsen doen het nu gewoon, en als je de optie "show onscreen key-effect uitzet heb je ook de groene tekst niet in beeld als je op een knop drukt :)

[ Voor 27% gewijzigd door MewBie op 15-03-2004 22:38 ]

*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Thijs©
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:27
Ik ben gewoon echt verliefd geworden op dat keyboard :9~ de schoonheid! maar ieder geval ik hem besteld bij Eynstein was in totaal toch nog 31,98 kwijt......

Als het nou maar lukt die LEDs te vervangen is ie hele maal af

daag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MewBie schreef op 15 maart 2004 @ 22:28:
[...]

geen idee, iemand had de itouch software van Logitech toch ook al geprobeerd? ik ga hem iig nu ff proberen

edit:
het is gewoon een kwestie van de itouch software gebruiken, alle toetsen doen het nu gewoon, en als je de optie "show onscreen key-effect uitzet heb je ook de groene tekst niet in beeld als je op een knop drukt :)
Volgens mij kun je echter die software niet goed instellen, in combinatie met dit toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
Verwijderd schreef op 16 maart 2004 @ 21:59:
[...]

Volgens mij kun je echter die software niet goed instellen, in combinatie met dit toetsenbord.
dat klopt dat het niet helemaal werkt, maar de play/pause knop werkt in Winamp en de media toets werkt ook gewoon en de rest ook. het enigste nadeel is dat je wel het media menuutje krijgt ipv dat ie gewoon winamp opstart bijvoorbeeld

*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlmh
  • Laatst online: 09-09 21:48

dlmh

Lo-Fi

Heb 'm vandaag gekocht bij de Paradigit in Utrecht. ERRUG fijn toetsenbord. Typt lekker, is compact en ook erg belangrijk: hij ziet er geil uit! Past mooi bij m'n MX700 en m'n LianLi kast. En voor die €29,- die ik er voor neergelegd heb zekers het geld waard! Ook al vond ik m'n Navigator SE Black ook fijn, deze is het helemaal voor mij. Een absolute aanrader!

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MewBie schreef op 16 maart 2004 @ 23:06:
[...]

dat klopt dat het niet helemaal werkt, maar de play/pause knop werkt in Winamp en de media toets werkt ook gewoon en de rest ook. het enigste nadeel is dat je wel het media menuutje krijgt ipv dat ie gewoon winamp opstart bijvoorbeeld
En dat menu wil ik dus gewoon niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Heb geen Itouch drivers geinstalleerd om die reden. Geen menu's please :P
Dacht wel te kunnen wennen aan het ontbreken van de volume + / - toetsen, maar dat valt dus vies tegen.
Niks is handiger dan tijdens een game ff het geluid harder/zachter zetten met de toetsenbord knoppen. Nee, heb geen headset met volumeregelaar nee :P
Begint me nu wel te irriteren..maar goed, het bordje tikt wel lekker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is een progje om dat volume te regelen met een sneltoets.
Zal het even opzoeken z.s.m.

Ik mis mijn volumetoetsen ook :'(

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2004 01:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz

Spockz

Live and Let Live

skuzz, waar heb je jouw logitech gehaald want hij heeft een heel andere indeling, of zijn ze allemaal zo :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur
  • Niet online

Jur

Dus....

Pic_Art schreef op 18 maart 2004 @ 09:14:
skuzz, waar heb je jouw logitech gehaald want hij heeft een heel andere indeling, of zijn ze allemaal zo :'(
Wat voor indeling heb je dan?
De mijne heeft gewoon de US int. indeling, qwerty dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz

Spockz

Live and Let Live

Op zijn foto heeft ie in de middelste rij A O E staan, dus ik dacht dat ze allemaal zo waren. :P
Gelukkig niet dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

skuzz heeft zn toetsenbord ingedeeld als een dvorak toetsenbord voor meer info zie skuzz zn post ...

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Verwijderd schreef op 18 maart 2004 @ 01:11:
Er is een progje om dat volume te regelen met een sneltoets.
Zal het even opzoeken z.s.m.

Ik mis mijn volumetoetsen ook :'(
Al wat gevonden firepower? Ik krijg vreselijke ontwenningsverschijnselen..start elke keer Winamp op ipv volume veranderen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah, goed dat je me er even aan heriinnert.

Volume Hotkey 1.6

Je kunt het volume regelen met:
CTRL + ALT + Keypad Pijl omhoog
CTRL + ALT + Keypad Pijl omlaag

(Het programma is wel Duits, maar dat is alleen de Readme, en de beëindigingsbevestiging.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur
  • Niet online

Jur

Dus....

Verwijderd schreef op 20 maart 2004 @ 17:15:

Volume Hotkey 1.6

CTRL + ALT + Keypad 8 omhoog
CTRL + ALT + Keypad 2 omlaag
CTRL + ALT + Keypad 5 mute

(Het programma is wel Duits, maar dat is alleen de Readme, en de beëindigingsbevestiging.)
Da's handig, thanks. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Jur op 20-03-2004 17:44 . Reden: Kleine toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

Jur schreef op 20 maart 2004 @ 17:41:
[...]

Da's handig, thanks. :)
dit zit in gebakken in Winamp 5 ...
uhm global hotkeys onders je prefs menutje

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, maar daarmee kun je niet het geluidsniveau instellen tijdens het spelen van een spel of iets dergelijks. Of, draai jij WinAmp als je een spel aan het spelen bent? Kan wel, maar ik niet in elk geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

Ow ok ...

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Verwijderd schreef op 20 maart 2004 @ 17:15:

Volume Hotkey 1.6

CTRL + ALT + Keypad Pijl omhoog
CTRL + ALT + Keypad Pijl omlaag

Ook namens mij thanks :) Het zal wel even wennen worden, maar het werkt tenminste :)
Oh, als er ooit iemand een programma schrijft om die mediatoetsen naar eigen inzicht in te kunnen delen, die werkt tijdens games en niet crasht: Je krijgt een Bossche Bol van me :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het geprobeerd, maar het zijn geen gewone scankeys die worden afgegeven.

Het scankey progje dat ik hierboven heb gepost werkt wel, maar wel alleen maar met de "gewone" toetsen, en de mediatoetsen ziet het progje niet :/

Ik weet nou niet echt hoe ik die toetsen moet afvangen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Dat is wel erg jammer zeg :/ Heb trouwens gemerkt dat het duitse volumetooltje niet lekker werkt met in ieder geval Enemy Territory..hij gaat dan half terug naar windows zal ik maar zeggen. Wat balen zeg..volumegedoe
Een ideetje om ze bij Logitech eens te mailen daarvoor? Ben ertoe in staat :P

[ Voor 3% gewijzigd door 2Dutch op 22-03-2004 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Ik heb die logitech ook gekocht voor 29 pleuro bij Paradigit in Enschede, hij is idd niet zo makkelijk te vinden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2Dutch schreef op 22 maart 2004 @ 00:43:
Een ideetje om ze bij Logitech eens te mailen daarvoor? Ben ertoe in staat :P
Als ik binnen afzienbare tijd geen manier vind om die codes uit te lezen, ga ik zelfs BELLEN met Logitech. De laatste 2 keer werd ik aardig goed geholpen met een probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Hou ons op de hoogte. Ik wil het ook wel doen, heb de komende tijd vrije tijd genoeg.
Laat maar even weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer maar. Ik heb nog geen mail terug. Vrijdag ga ik eens bellen.

Hoe meer mensen bellen, hoe meer kans we hebben op een fatsoenlijk antwoord van de één of ander :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Ben morgen niet thuis denk ik, maar kan wel kijken of ik vandeweek ff tijd heb..mailtje en belletje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dit bordje gisteren bij paradigit in eindhoven gehaald voor 29 euro (samen met een mx310) ik moet zeggen dat ie erg fijn tikt. Ik probeer ff de codes te vinden om het volume omhoog en omlaag te gooien en voor volgend nummer en dan ff iemand strikken om het te compilen in c++. Dan kan ik die progjes via i-touch aan mijn toetsen binden als het goed is. Als iemand nog goede sites heeft voor die codes hou ik mezelf aanbevolen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het volume verhogen en verlagen gebeurt niet met codes. Dat gebeurt via aanroepen naar de API van Windows.

iTouch ondervangt wel de speciale scancodes van sommige van die knoppen, maar niet van allemaal. Het is wel mogelijk een programmaatje te maken om het volume te verhogen en te verlagen, en dat dan inderdaad via iTouch aan te roepen.

Ik ben zelf ook op zoek naar iets in deze trant: oftewel een programma maken dat de scancodes ondervangt, oftwel API aanroepen gebruiken voor zulke functies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 maart 2004 @ 18:09:
Het volume verhogen en verlagen gebeurt niet met codes. Dat gebeurt via aanroepen naar de API van Windows.

iTouch ondervangt wel de speciale scancodes van sommige van die knoppen, maar niet van allemaal. Het is wel mogelijk een programmaatje te maken om het volume te verhogen en te verlagen, en dat dan inderdaad via iTouch aan te roepen.

Ik ben zelf ook op zoek naar iets in deze trant: oftewel een programma maken dat de scancodes ondervangt, oftwel API aanroepen gebruiken voor zulke functies.
Je weet er duidelijk al iets meer vanaf dan ik maar ik heb ook nog niet echt gezocht, ik ga er morgen eens ff naar kijken want zoiets moet toch te vinden zijn :P, als ik iets gefixt heb zal ik het wel ff uppen en hier de links posten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zoek naar mogelijkheden om de scancodes van de multimediatoetsen op te vangen, zodat ik een eigen iTouch-achtig iets zou kunnen schrijven. Als je een methode zou vinden, hoor ik het graag.

Mogelijkheden voor mij:
Borland C++ Builder 6
Borland Delphi 7 of 8

Misschien is er een component voor een van deze omgevingen die dit soort scancodes kan opvangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gheghe ik google 2 secondes en ik heb dit gevonden http://homepages.cwi.nl/~aeb/linux/kbd/scancodes-5.html en onder het kopje Logitech Cordless Desktop Pro keyboard staat het al > e0 5f (Moon (sleep)), e0 32 (Homepage), e0 6c (Mail), e0 65 (Search), e0 66 (runningguuy), e0 20 (Mute), e0 2e (VolDown), e0 30 (VolUp), e0 22 (Play/Pause), e0 24 (Stop), e0 10 (Rewind), e0 19 (ff), e0 21 (Logitech). Nu nog ff kijken hoe ik dat in een progje krijg :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar gelden deze codes ook voor dit UltraX toetsenbord :?

Daarnaast, om het in een progje te krijgen, moet je gaan werken met een "global keyboard hook". Dat is een "kettinghaak", een manier om een programma in een ketting te hangen. Dat wil zeggen dat Windows toetscombinaties opvangt, en verstuurt naar elk programma dat in de keyboardketting hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 maart 2004 @ 12:38:
Maar gelden deze codes ook voor dit UltraX toetsenbord :?

Daarnaast, om het in een progje te krijgen, moet je gaan werken met een "global keyboard hook". Dat is een "kettinghaak", een manier om een programma in een ketting te hangen. Dat wil zeggen dat Windows toetscombinaties opvangt, en verstuurt naar elk programma dat in de keyboardketting hangt.
Het lijkt me wel dat logitech enige vorm van universele code hanteert voor zoiets anders is het voor hun ook niet meer te overzien. Als je een beetje op google kijkt zie je dat ook veel mensen met linux er zelf aan hebben zitten sleutelen en daar stat al erg veel info over hoe zoiets eruit zou moeten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone
  • Laatst online: 10:04

Q-bone

Dusss...

kan skuzz misschien ook zeggen welke zijn voorkeur heeft? de coolermaster lijkt me namelijk ook wel oke :D

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
Ik heb hem nu ook, en hij tikt erg lekker & ziet er netjes uit. Bij mij werken de mediatoetsen in Winamp 5.03 als je in de preferences slechts de global hotkeys enabled (hotkeys staan al standaard ingesteld op play/pause knop). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsrace
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-09 15:39

IJsrace

null

ik heb hem vanmiddag gekocht, (samen met Rafe :9~)
echt top dingetje! tikt verrukkelijk en alle hotkeys werken, ook in winamp

morgen misschien even kijken voor mooie blauwe ledjes er in te knallen! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Thijs©
koop ik speciaal voor me newe PC dit heerlijke keyboard.... Zit er geen PS 2 aansluiting op |:( kan ik hem alsnog aansluiten met een converter of zo?? hij typt zo lekker namelijk B)

daag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke PC heeft er nu geen PS/2 aansluiting? |:(

Een USB aansluiting gebruiken voor een simpel iets als een toetsenbord vind ik altijd zo'n verspilling....

Zover ik weet zijn er wel PS/2 -> USB convertors, maar die zijn zó duur dat je beter een 2de PC kunt halen bij wijze van spreken.

Welk moederbord is dat overigens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Thijs©
Verwijderd schreef op 30 maart 2004 @ 16:58:
Welke PC heeft er nu geen PS/2 aansluiting? |:(

Een USB aansluiting gebruiken voor een simpel iets als een toetsenbord vind ik altijd zo'n verspilling....

Zover ik weet zijn er wel PS/2 -> USB convertors, maar die zijn zó duur dat je beter een 2de PC kunt halen bij wijze van spreken.

Welk moederbord is dat overigens?
Het is die newe medion PC bij de aldi B) heeft echt alle aansluitingen van de wereld maar PS 2 heb ik nog niet kunnen ontdekken. Aida 32 vind dit: Moederbordeigenschappen
Moederbord ID 02/12/2004-Springdale-G-6A79AM4WC-00
Moederbordnaam Onbekend

kween ie of je daar iets wijzer van word

daag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz

Spockz

Live and Let Live

Als vanochtend de opdracht verwerkt is bij de Postbank. Wanneer kan ik hem dan in huis hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 13:49
Pic_Art schreef op 30 maart 2004 @ 17:38:
Als vanochtend de opdracht verwerkt is bij de Postbank. Wanneer kan ik hem dan in huis hebben?
Dat ligt eraan waar je 'm besteld hebt :?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz

Spockz

Live and Let Live

Eynstein, sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Via Eynstein? Morgen waarschijnlijk. Die winkel levert heel snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz

Spockz

Live and Let Live

kijk *in handen wrijvend*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er iemand die ervaring heeft met ACK 711 Slim Media Keyboard van Keysonic
Ik heb hem nl. sinds vandaag binnen en heb getwijfeld tussen de ultra x en deze.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2004 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz

Spockz

Live and Let Live

gister lag er zo'n briefje in de bus dat er een bestelling was waarvoor getekend moest worden. Nu staat er dat je de volgende werkdag hem pas op kan halen. Zal hij er nou al wel zijn op het postkantoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
Pic_Art schreef op 03 april 2004 @ 10:05:
gister lag er zo'n briefje in de bus dat er een bestelling was waarvoor getekend moest worden. Nu staat er dat je de volgende werkdag hem pas op kan halen. Zal hij er nou al wel zijn op het postkantoor?
zaterdag is over het algemeen geen werkdag toch?

*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz

Spockz

Live and Let Live

Nee, klopt maar heb hem wel opgehaald nu. Ik ga hem nu installeren.

//Ok heb hem nu geïnstalleerd. Wel even wennen moet ik zeggen maar tikt wel lekker. Moet ik hiervoor nou ook nog de iTouch software installeren?

Wat ik wel irri vind is dat ik meer op de capslock zit dan op de 'a'.

[ Voor 63% gewijzigd door Spockz op 03-04-2004 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pic_Art schreef op 03 april 2004 @ 11:52:
Nee, klopt maar heb hem wel opgehaald nu. Ik ga hem nu installeren.

//Ok heb hem nu geïnstalleerd. Wel even wennen moet ik zeggen maar tikt wel lekker. Moet ik hiervoor nou ook nog de iTouch software installeren?
Je kunt het eens proberen, maar volgens mij werkt die niet helemaal perfect met dit toetsenbord.
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.