[Vodafone] Eurocall veranderd, en opzeggen maar weer!

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 7.237 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Utopist
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-09 15:48
Eurocall verdwijnt. dit is een wijziging in de voorwaarden en je kunt dus per 1 dec opzeggen. kostenloos.

(ik heb gezocht, maar kon niets vinden wat dit betreft. behalve: Vodafone] Opzeggen i.v.m. wijziging A.V. November 2003 )

Bron: www.vodafone.nl

[rml]-Utopist- in "[ Vodafone] Eurocall veranderd, en opzegg..."[/rml]

[ Voor 17% gewijzigd door Utopist op 21-11-2003 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-09 14:27

IvoB

Prutst er rustig op los

-Utopist- schreef op 21 november 2003 @ 10:06:
Eurocall verdwijnt. dit is een wijziging in de voorwaarden en je kunt dus per 1 dec opzeggen. kostenloos.

(ik heb gezocht, maar kon niets vinden wat dit betreft. behalve: Vodafone] Opzeggen i.v.m. wijziging A.V. November 2003 )

Bron: www.vodafone.nl
Zie niets staan op de site..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:42

Boss

+1 Overgewaardeerd

Heb je de voorwaarden gelezen? Staat erin dat je mag opzeggen als zij wijzigen?

Waarom denk jij dan dat je kostenloos op mag zeggen?

Lees de andere wijzig/opzeg topics er maar eens op na. Dit is kansloos.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Utopist
Boss schreef op 21 november 2003 @ 10:15:

gast.

doe ff normaal ja? wat weet jij nou weer? :/

Het staat vanaf vandaag op de site, en er 1 dec gaat het in. je kunt om deze reden je contract kostenloos beeindigen.

dit is nl al de 2e keer dat ze deze tarieven wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 14:23

Whuzz

Dodgeball!

T-mobile nieuwe voorwaarden, abonnement opzeggen?

Lees dat maar eens aandachtig door. Daar wordt het fabeltje dat je bij elke AV-wijziging kunt opzeggen grondig onderuit geschopt.

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:42

Boss

+1 Overgewaardeerd

Waar staat het, ik kan het niet vinden op de site:
- dat eurocall gaat verdwijnen?
- dat je daarom kostenloos je abo kunt opzeggen

Daarna kan je dingen gaan roepen als
gast
en
doe ff normaal ja? wat weet jij nou weer?

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09-2019
in feite is het zo dat als ze iets wijzigen wat in je contract staat, je DAN mag verbreken... (zo is het mij geleerd) ..

| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Utopist
Boss schreef op 21 november 2003 @ 10:25:
Waar staat het, ik kan het niet vinden op de site:
- dat eurocall gaat verdwijnen?
- dat je daarom kostenloos je abo kunt opzeggen

Daarna kan je dingen gaan roepen als

[...]

en

[...]
http://gathering.tweakers...5Bsearch%5D=Zoek#hitstart
Boss schreef op 21 november 2003 @ 10:15:

Ja natuurlijk staat het in de voorwaarden, en JA ik ken de voorwaarden van Vodafone, En ik draai al heel wat langer mee in telecom land als jij zo te horen. Ik heb zelf al 3 vodafone contracten opgezegd en meegelopen in andere topics. moest ik deze moeite echt nemen? omdat jij me niet kon geloven? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hullepim
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-09 20:41
(jarig!)
Misschien een domme vraag, maar wat is eurocall?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
van de site :
Vodafone is onderdeel van het grootste netwerk ter wereld. En dat is prettig voor u. daardoor kunt u bijvoorbeeld gebruik maken van het Eurocall EuropaTarief. U betaalt automatisch één tarief voor al uw gesprekken binnen 31 Europese landen. Dit geldt voor bellen in de 31Eurocall landen zelf, van deze landen naar de andere Eurocall landen en naar Nederland. Ongeacht op welk netwerk of tijdstip u belt.
maaruhm..Eurocall is toch voor Vodafone Izi ? dus zullen standaard abonnement houders hier toch niets mee te maken hebben en hiervan nix in hun contract hebben staan, dus kunnen ze toch niet opzeggen ?

[ Voor 53% gewijzigd door whitehouse op 21-11-2003 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.vodafone.nl/4_...=97&actionid=1124&cnid=63

Dus nee, het is niet alleen voor Izi . . .

(hoewel als je zoekt op eurocall alleen de izi tariefen tevoorschijn komen . . . )

Ik kan verder nergens duidelijk vinden dat eurocall gaat verdwijnen . . .

Zou je hier misschien een duidelijke bron vermelding voor kunnen geven??

edit:
.

Overigens mag geen enkele provider de Algemene voorwaarde wijzigen zonder hiervan de betreffende personen persoonlijk en schriftelijk minimaal 31 dagen van te voren op de hoogte te stellen.

Er zijn twee mogelijke wijzigingen:
Wijziging voor alle AV.
in dit geval kan je altijd opzeggen, de geen die het onderuit haalt, heeft het mis vrees ik. jij bent akkoord gegaan met de toen der tijd geldende voorwaardes en ze kunnen je niet verplichten om, in jou nadeel, je contract 'uit te zingen'

en je hebt Wijziging AV voor nieuwe abonees & retentions
Dan houd je je eigen AV, maar alle nieuwe abo's en verlengingen krijgen met de nieuwe set AV te maken.

Je hoeft (indien de nieuwe AV voor iedereen geld) niet aan te tonen dat je door de nieuwe AV negatief uit bent, ze kunnen jou opzegging daarom ook nooit weigeren.

Dutchtone heeft deze fout ooit begaan, en is hierdoor ruim 50% van zijn klanten kring kwijt geraakt.
Het lijkt me sterk dat vodafone de zelfde domme zet doet :)

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2003 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
Eurocall slaat dus ook op alle abonnementen ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Utopist
Verwijderd schreef op 21 november 2003 @ 10:43:
Zou je hier misschien een duidelijke bron vermelding voor kunnen geven??
Hier zouden sommige mensen nog iets van kunnen leren, Dit is tenminste netjes.

Ja, Zilverdael, geen probleem, ik ga nu even voor je zoeken. Ik post het zodra ik het weer heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hullepim
(jarig!)
Ik lees hier dat je er wel een aparte sim voor moet hebben.
De code van je sim bepaalt of eurocall werkt:
http://www.vodafone.nl/4_...=98&actionid=635&cnid=136

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Whuzz schreef op 21 november 2003 @ 10:20:
T-mobile nieuwe voorwaarden, abonnement opzeggen?

Lees dat maar eens aandachtig door. Daar wordt het fabeltje dat je bij elke AV-wijziging kunt opzeggen grondig onderuit geschopt.
Dat is omdat T-Mobile geen clausule heeft opgenomen dat de consument bij wijziging mag opzeggen.
Vodafone, en KPN overigens, hebben het ons heel gemakkelijk gemaakt. Er staat daar letterlijk in de AV dat je mag opzeggen bij wijziging :)
Dit heeft voor mij al twee keer gewerkt zonder enig probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hullepim schreef op 21 november 2003 @ 10:48:
Ik lees hier dat je er wel een aparte sim voor moet hebben.
De code van je sim bepaalt of eurocall werkt:
http://www.vodafone.nl/4_...=98&actionid=635&cnid=136
nee, dat is geen aparte sim, dat is een nieuwe serie sim . . .
Als ik me goed herinner, zijn ALLE vodafone sims voorzien van eurocall.
De bovenstaande tekst (hieronder als extra quote) geeft aan dat het NIET met een oude LIBERTEL kaart gaat werken. . . .

(ps. correct me if i'm wrong, iedereen ff foon los prutsen en sim nummer controleren ;))
Controleer hier of u over de juiste SIM-kaart beschikt

het Vodafone logo is zichtbaar op de SIM-kaart

SIM-kaart begint met de codering 032, 016C001, 016C002, 016D005, 016D006, 016M005, 016M006, 016M007, 016Z003 en 016Z004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oscar Mopperkont schreef op 21 november 2003 @ 10:49:
[...]

Dat is omdat T-Mobile geen clausule heeft opgenomen dat de consument bij wijziging mag opzeggen.
Vodafone, en KPN overigens, hebben het ons heel gemakkelijk gemaakt. Er staat daar letterlijk in de AV dat je mag opzeggen bij wijziging :)
Dat het er niet staat betekend niet dat het niet mag! :)
Je hebt als provider geen meldplicht, maar het is een burgerlijk RECHT om onder een contract uit te stappen wanneer de AV veranderen.

Gezien er in de AV van b.v. je huurcontract staat dat je jaarlijks verhoging krijgt, gaat het daar dus niet voor op, maar een tarief verhoging voor mobile operators is niet structueel, en staat niet 'gedekt' in de AV, je mag dus ten aller tijden opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Laatst online: 26-08 09:08

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Oscar Mopperkont schreef op 21 november 2003 @ 10:49:
[...]

Nou verkeer ik in de veronderstelling dat deze beide aanbieders (KPN iig) juist laatse de AV hadden aangepast om dit te veranderen in "Als er iets verandert wat netto een nadelig gevolg voor de klant met zich meebrengt", heel leuk met buitenlandse tarieven, als jij in je afgelopen 2 jaar abo nooit in het buitenland hebt gebeld, vinden ze niet dat je op mag zeggen als ze de buitenlandse tarieven veranderen, omdat het voor jou "toch niet relevant is" want je belt daar nooit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kippenijzer schreef op 21 november 2003 @ 10:55:
[...]

Nou verkeer ik in de veronderstelling dat deze beide aanbieders (KPN iig) juist laatse de AV hadden aangepast om dit te veranderen in "Als er iets verandert wat netto een nadelig gevolg voor de klant met zich meebrengt", heel leuk met buitenlandse tarieven, als jij in je afgelopen 2 jaar abo nooit in het buitenland hebt gebeld, vinden ze niet dat je op mag zeggen als ze de buitenlandse tarieven veranderen, omdat het voor jou "toch niet relevant is" want je belt daar nooit...
Ben ik het niet mee eens, zij kunnen namelijk niet voor je beslissen dat jij niet toevallig op vakantie mag.
Als je dat in je opzegging netjes vermeld, schop je daarmee hun reden voor weigering dus pertinent onderuit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Lord
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15-09 23:39
Voor zover mij bekend is bij wet bepaald dat een consument altijd de mogelijkheid moet worden geboden om een contract kostenloos en met onmiddelijke ingang op te zeggen indien de aanbieder van de diensten wijzigingen doorvoert.

Algemene voorwaarden hangen nauw samen met het contract en geven zodoende al snel een gegronde reden tot kostenloze opzegging. Maar als in de AV iets wordt gewijzigd dat niet direct betrekking heeft op de consument dan wordt dit al een stuk ingewikkelder.

Neem als voorbeeld een telecom SP. Wijzigt deze de tarieven voor abonnement A en de consument gebruikt B dan is er weinig reden voor kostenloze opzegging.

geeft geen inhoudelijke reacties meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Utopist
Okay, voor de ongelovigen:

http://www.vodafone.nl/4_...=97&actionid=1124&cnid=63
Vanaf 1 december maakt Vodafone "bellen in het buitenland" een stuk eenvoudiger voor u met Vodafone World.
http://www.vodafone.nl/4_...1709&actionid=323&cnid=63

Dit is de wijziging, tarieven wijzigen ook, en volgens mij wordt dit ook niet publiekelijk bekend gemaakt. Dus.

ow en de discussie over het wel of niet mogelijk zijn tot opzeggen is zon beetje in ELK topic over wijzigingen gehouden, en het is bij vodafone gewoon mogelijk om op te zeggen als ze tarieven of voorwaarden wijzigen omdat het gewoon contractbreuk is, staat in gedeelte 8.1 of 8.6 (uit mijn hoofd) van de Algemene voorwaarden.

dus het lijkt me beter om de discussie wel of niet opzeggen niet in dit topic te voeren....

[ Voor 35% gewijzigd door Utopist op 21-11-2003 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-09 14:27

IvoB

Prutst er rustig op los

Verwijderd schreef op 21 november 2003 @ 10:52:
[...]

nee, dat is geen aparte sim, dat is een nieuwe serie sim . . .
Als ik me goed herinner, zijn ALLE vodafone sims voorzien van eurocall.

[...]
Dat klopt, je hebt alleen een vodafone SIM nodig om nog goedkoper te kunnen bellen op de vodafone netwerken in het buitenland. Mensen met een Libertel SIM bellen gewoon tegen het Eurocall tarief, maar krijgen geen extra korting op Vodafone netwerken.

[ Voor 14% gewijzigd door IvoB op 21-11-2003 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

@Kippenijzer
Voor zover bij mij bekend was dat niet de wijziging bij Vodafone en KPN, het ging in beide gevallen om een tariefswijziging, of nieuwe berekening van de tarieven. Bij Vodafone is er zkeer niets veranderd aan de opzegclausule bij wijziging waar ik op doel. Want alleen LIVE! gebruikers konden opzeggen.

@Zilverdeal en The Lord
Jammer voor jullie maar er is juist NIET in de wet geregeld dat de gebruiker altijd mag opzeggen bij wijziging. En het is ook niet verboden om een clausule op te nemen, zoals T-Mobile had gedaan, om de optie tot eenzijdig wijzigen te verbieden.
Bij T-mobile wordt het juridisch gezien een heel moeilijk verhaal, omdat de wet erover zwijgt. Tevens is er weinig jurisprudentie over. Maar als je er meer over wilt weten. De discussie loopt op hoog niveau. Wekkel en 7111, beide met een behoorlijke juridische achtergrond, hebben zich erin verdiept. En ik loop er ook nog een beetje mee te blaten, als 4e maands rechtenstudent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Euh . . . het zal aan mij liggen, maar ik zie geen nadelig netto voor de klant. . . .

Of je zou land voor land tegen elkaar moeten afsteken en een negatief puntje vinden, maar ik ga denk ik hierom niet opzeggen . . . .

het wordt goedkoper
geen nadeel voor de klant . . . lijkt me niet dat vodafone dus opzeggingen jegens tariefwijziging zal accepteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oscar Mopperkont schreef op 21 november 2003 @ 11:05:
@Kippenijzer
bla

@Zilverdeal en The Lord
Jammer voor jullie maar er is juist NIET in de wet geregeld dat de gebruiker altijd mag opzeggen bij wijziging. En het is ook niet verboden om een clausule op te nemen, zoals T-Mobile had gedaan, om de optie tot eenzijdig wijzigen te verbieden.
Bij T-mobile wordt het juridisch gezien een heel moeilijk verhaal, omdat de wet erover zwijgt. Tevens is er weinig jurisprudentie over. Maar als je er meer over wilt weten. De discussie loopt op hoog niveau. Wekkel en 7111, beide met een behoorlijke juridische achtergrond, hebben zich erin verdiept. En ik loop er ook nog een beetje mee te blaten, als 4e maands rechtenstudent :)
En ik heb in een foonwinkel gewerkt, en kon zonder enig probleem opzeggen.
De ervaring leert dus anders dan de wet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Utopist
Verwijderd schreef op 21 november 2003 @ 11:07:
Euh . . . het zal aan mij liggen, maar ik zie geen nadelig netto voor de klant. . . .

Of je zou land voor land tegen elkaar moeten afsteken en een negatief puntje vinden, maar ik ga denk ik hierom niet opzeggen . . . .

het wordt goedkoper
geen nadeel voor de klant . . . lijkt me niet dat vodafone dus opzeggingen jegens tariefwijziging zal accepteren :)
Nee, sommige landen worden idd goedkoper, sommige duurder.

maar ookal is een wijziging van tarieven in het voordeel van de consument, dan is het nog steeds een wijziging, en in de voorwaarden wordt bepaald dat een klant het contract kosteloos kan beeindigen bij een wijziging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
Ik heb 16M003 ... oude kaart, maar nieuw abo (Vodafone 180) ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Utopist
whitehouse schreef op 21 november 2003 @ 11:10:
Ik heb 16M003 ... oude kaart, maar nieuw abo (Vodafone 180) ...
volgens mij heb je ook een 32k vodafone sim nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Utopist- schreef op 21 november 2003 @ 11:09:
[...]

Nee, sommige landen worden idd goedkoper, sommige duurder.

maar ookal is een wijziging van tarieven in het voordeel van de consument, dan is het nog steeds een wijziging, en in de voorwaarden wordt bepaald dat een klant het contract kosteloos kan beeindigen bij een wijziging.
Dat tussen beide . . .
De tariefen worden nog niet erg duidelijk gecorrespondeerd . . . .

Ik ga eind December naar Egypte, volgens de tariefentabel op Egypte vodafone site lap ik €0,56 p/m voor bellen nationaal

en wat ik uit de tekst van de nieuwe tariefen opmaak, wordt dat maar liefst € 1,95 p/m

Ik zit momenteel op de zaak, en kan hier -helaas- niet bellen, maar ik ga hierover zeker de klantenservice bellen . . . Als dat zo is, is 't per direct bye bye vodafone!

Ik heb me vodafone aangehouden voor het buitenland, maar op deze manier wordt 't me wel erg duur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
waarom heb ik een 32k kaart nodig ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:31

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Klein erratum onder aan de nieuwe tarieven pagina

< ** Als u belt naar Europa of de rest van de wereld vanaf een aantal uitzonderingsnetwerken dan betaalt u per minuut 4,20 euro. >

Worden leuke facturen bij Vodafone :p

An Explanation of l33t Speak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Utopist
Verwijderd schreef op 21 november 2003 @ 11:16:
[...]
Dat tussen beide . . .
De tariefen worden nog niet erg duidelijk gecorrespondeerd . . . .

Ik ga eind December naar Egypte, volgens de tariefentabel op Egypte vodafone site lap ik €0,56 p/m voor bellen nationaal

en wat ik uit de tekst van de nieuwe tariefen opmaak, wordt dat maar liefst € 1,95 p/m

Ik zit momenteel op de zaak, en kan hier -helaas- niet bellen, maar ik ga hierover zeker de klantenservice bellen . . . Als dat zo is, is 't per direct bye bye vodafone!

Ik heb me vodafone aangehouden voor het buitenland, maar op deze manier wordt 't me wel erg duur
kijk, hiervoor is dit topic. mooi, ben blij dat ik je heb kunnen helpen, ik ga zelf ook mijn abo opzeggen.

bij mijn weten wordt dit niet publiekelijk bekend gemaakt, maar graag gedaan hoor ;)

maar ik kan het niet hebben als mensen meteen 2e post al beginnen te flamen. zonder dat ze zelf ook maar even kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
ik ben ook een buitenland beller..dus ik ga dit ff checken.. maaruhm... dan ben je wel je nummer kwijt he ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

whitehouse schreef op 21 november 2003 @ 11:24:
ik ben ook een buitenland beller..dus ik ga dit ff checken.. maaruhm... dan ben je wel je nummer kwijt he ?!
Nummerportatie misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Utopist
whitehouse schreef op 21 november 2003 @ 11:24:
nee, je kunt bij beeindiniging van het contract aangeven dat je nummer behouden moet worden voor evt. portering.

en dan behou je je nummer bij een ander netwerk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
oe...das wel fijn..nu ff zo'n standaard brief vinden, gegevens invullen en doorsturen.. als ik me nummer heb geporteerd, kan ik een andere provider (T-mobile bijv) dan opdracht geven dat nummer te claimen voor mij ? hehe..had nog 1,5 jaar te gaan met deze 6310i :D .. dit is heeeeel handig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Verwijderd schreef op 21 november 2003 @ 11:08:
[...]

En ik heb in een foonwinkel gewerkt, en kon zonder enig probleem opzeggen.
De ervaring leert dus anders dan de wet :)
Dan was dat waarschijnlijk bij Vodafone of KPN. Want T-Mobile doet nooit makkelijk, wat ik opmaak uit alle topics die daarover gaan.

Maar goed we gaan offtopic.

Voor Vodafone is het allemaal heel simpel :) Ze hebben het gewoon in de AV geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hullepim
(jarig!)
Heeft iemand het faxnummer nog? of eventueel het adres waar het heen moet?
Het gaat trouwens om artikel 8.2 van de algemene voorwaarden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Utopist
whitehouse schreef op 21 november 2003 @ 11:39:
oe...das wel fijn..nu ff zo'n standaard brief vinden, gegevens invullen en doorsturen.. als ik me nummer heb geporteerd, kan ik een andere provider (T-mobile bijv) dan opdracht geven dat nummer te claimen voor mij ? hehe..had nog 1,5 jaar te gaan met deze 6310i :D .. dit is heeeeel handig ;)
hullepim schreef op 21 november 2003 @ 11:43:
Die gegevens heb ik al eens in een eerder topic gezet, welk bescheiden erbij moest, en Ginz heeft in datzelfde topic ook een standaard brief gepost.. (even zoek doen ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de opzegperiode van 3 maanden ook nog steeds van toepassing?
Of is het per direct?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Utopist
Verwijderd schreef op 21 november 2003 @ 11:49:
Is de opzegperiode van 3 maanden ook nog steeds van toepassing?
Of is het per direct?
het is per direct, kostenloos, en binnen 30 dagen vanaf de publiekelijke bekendmaking. (dat was de 20ste November)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:36
Resumé: ben door de de ruzie uit de eerste posts de draad kwijt, het kan dus weer?

ff quoten met een ja of nee er onder, strax heb ik ook ruzie ;)

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
ehm..hoe snel wordt je "gedisconnect" ? kom jer er achter als je "ineens" geen verbinding meer hebt ? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Utopist
Martinus schreef op 21 november 2003 @ 11:53:
Resumé: ben door de de ruzie uit de eerste posts de draad kwijt, het kan dus weer?

ff quoten met een ja of nee er onder, strax heb ik ook ruzie ;)
jep we zijn weer ontopic bezig! :P ;)

ik zou wel even voorgaande posts lezen, staat toch wel belangrijke informatie in!
whitehouse schreef op 21 november 2003 @ 11:56:
ehm..hoe snel wordt je "gedisconnect" ? kom jer er achter als je "ineens" geen verbinding meer hebt ? :D
Kun je zelf bepalen! als ik het goed heb. wel binnen die 30 dagen...

ik heb dus net bevestiging gehad van vodafone, de enige publieke notificatie hiervan is diegene die ik heb ontdekt en dat is genoeg voor de wet om het een publieke notificatie te noemen. net als op een zaterdag in 3 landelijke dagbladen, maar dat wordt niet gedaan.

[ Voor 43% gewijzigd door Utopist op 21-11-2003 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonOfSam
  • Laatst online: 11:24
Heb net met de klanten service gebeld. het kan :D
fax nummer ook ff gevraagd. en dat is 045-5607661.
heb thuis nog wel zo'n standaard fax uit een ander topic liggen dus dat doen we dan vanavond ook wel weer. Alstu

[ Voor 3% gewijzigd door SonOfSam op 21-11-2003 12:01 ]

Time flies like an arrow, but fruitflies like a banana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
ehm..kun je dan ook gelijk nieuw abo aanvragen bij vodafone ?
zonee, hoe lang moet je wachten voordat je een nieuw abo mag aanvragen bij Vodafone ?
man..dit is toch echt een goeie manier om onder je abo uit te komen en lekker een nieuw toestel te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:35
Het zou leuk zijn als het kan, maar denk dat het ook ontzettend lullig staat. Ikzelf heb een Orange abo (al sinds dat het nog dutchtone heette), maar als dit ook eens bij Orange gebeurt, dan ga ik waarschijnlijk naar een ander netwerk. Als ik niet nu al de goedkoopste heb. >:)

Ik hoop voor jullie dat het werkt, maar aan de laatste posts te zijn is dat geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Utopist
whitehouse schreef op 21 november 2003 @ 12:10:
ehm..kun je dan ook gelijk nieuw abo aanvragen bij vodafone ?
zonee, hoe lang moet je wachten voordat je een nieuw abo mag aanvragen bij Vodafone ?
man..dit is toch echt een goeie manier om onder je abo uit te komen en lekker een nieuw toestel te krijgen
dat klopt. dit doen we al tijden joh! :*) :Y)

gewoon eerst een nieuwe aanvragen, dan je oude opzeggen. die niewe kun je dan wel niet opzeggen, omdat je akkoord bent gegaan met de nieuwe voorwaardes. en vodafone kennende, die wijzigen toch om de 2 a 3 maanden wel weer iets. de sukkels :P >:)

kijk maar eens in de search, daar staan al veel topics oven opzeggen van vodafone contracten.... Heb ze al gevonden :)

[ Voor 20% gewijzigd door Utopist op 21-11-2003 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom is het zo populair om bij voorwaarden-wijziging meteen op te willen zeggen? Ik neem aan dat jullie een abbonement nemen om te kunnen bellen?

Ik betaal voor mijn 300 minuten gewoon 30 euro ofzo en om nou vanwege wijziging abbo op te zeggen om nieuwer gsm-etje te krijgen en dmv formulieren invullen nummer te behouden of iedereen te sms-en omdat ik WEER een ander nummer heb.. nou nee dank je..

Zoiets doe je toch ook niet met andere abbonementen zoal internet of tijdschriften???

Of hebben we het hier hoofdzakelijk over scholieren van 16 ofzo?

:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
ehm..nou..om een extra telefoon te hebben bijvoorbeeld..tis best lucratief..kun je op deze manier een nieuwe telefoon krijgen, kost je weinig, kun je de oude verkopen... tel op je winst..ook blijf je altijd bijna gratiz bij met de nieuwste telefoontjes ;) .. ieder zijn eigen hobby..heeft nix te maken met leeftijd (het getuigt niet van "leeftijd" om de "leeftijd" aan te snijden

[ Voor 4% gewijzigd door whitehouse op 21-11-2003 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Utopist
Verwijderd schreef op 21 november 2003 @ 12:22:
Waarom is het zo populair om bij voorwaarden-wijziging meteen op te willen zeggen? Ik neem aan dat jullie een abbonement nemen om te kunnen bellen?
omdat je dan van je contract van 1 of 2 jaar afkunt, en weer een nieuw abbo kunt nemen met een nieuwe telefoon, of goedkoper bellen zonder telefoon.
Ik betaal voor mijn 300 minuten gewoon 30 euro ofzo en om nou vanwege wijziging abbo op te zeggen om nieuwer gsm-etje te krijgen en dmv formulieren invullen nummer te behouden of iedereen te sms-en omdat ik WEER een ander nummer heb.. nou nee dank je..
je kunt je mobiel nummer meenemen, en het in pricipe weinig moeite om onder een contract uit te komen. waar de gemiddelde mens toch al niet zo blij mee is... en ook nog eens een mooie nieuwe mobiel te krijgen.
Zoiets doe je toch ook niet met andere abbonementen zoal internet of tijdschriften???
nou, bij ADSL zou ik het ook zo doen! maar je krijgt zon mooi kadotje bij een nieuw GSM abo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
Verwijderd schreef op 21 november 2003 @ 12:22:

Of hebben we het hier hoofdzakelijk over scholieren van 16 ofzo?

:?
Nee, 16 is te jong voor een contract.

In dit geval gaat het om een student die best wat moeite wil doen voor z'n vierde cashdeal (en nog steeds dezelfde telefoon) van maarliefst 350 tot 400 euro. :)

En porteren is zo moeilijk niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reden waarom ik op zou zeggen?
Ik wordt niet graag financieel genaaid!

Als ik dit topic niet voorbij had zien komen, had ik VETTE problemen opgelopen.
Het wordt voor mij duurder om met mijn vodafone abo in 't buitenland te bellen, ik lijk wel GEK als ik daarmee akkoord ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed even voor een blondje... (nou ja, geen vrouw en niet blond) maar goed...

Ff voor mijn duidelijkheid, volgende situatie, kan dit :

Ik heb nu :

Vodafone 240 abo, sms bundel, 2e simkaart en Live Zero.
Debitel abootje via Vodafone (toen gedaan voor een gratis 6100)

Ik wil :
Nieuw abo (mogelijk Vodafone) vanwege nieuwe telefoon.
Huidige voda abo kostenloos opzeggen vanwege eerder genoemde wijziging...

Ik ga :
Nieuw (Vodafone) abo aanvragen met nummerportering van m'n oude Voda nummer, inclusief leuke nieuwe telefoon.
Oude Vodafone opzeggen met als reden eerder genoemde wijziging, ik geef aan dat 't nummer beschikbaar moet blijven voor portering. Ik stuur een fax naar Vodafone waar dit allemaal in staat.

En tot slot :
Vraag ik weer een SMS bundel aan, een 2e simkaart (en een Vodafone Live Zero abo)...

En hou dan over :
Nieuw abo (met nieuwe telefoon)...
Debitel abo...

Het is misschien wat wazig opgeschreven allemaal, maar goed, kan dit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Utopist
nee. je kunt niet je oude vodafone nummer porteren naar vodafone (huidige provider) helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

-Utopist- schreef op 21 november 2003 @ 13:05:
nee. je kunt niet je oude vodafone nummer porteren naar vodafone (huidige provider) helaas.
Wel met een truc! Eerst porteren naar een pre-paid nummer en dan van pre-paid naar Vodafone :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oscar Mopperkont schreef op 21 november 2003 @ 13:11:
[...]

Wel met een truc! Eerst porteren naar een pre-paid nummer en dan van pre-paid naar Vodafone :)
Even om duidelijk te zijn:
Je moet je abo in dat geval laten omzetten in prepaid. . . .
Als dat gebeurt is, ga je naar de shop en sluit je een abo af met portering . . . .

je moet dan feitelijk NIET opzeggen!
De klantenservice, en misschien vodafone shop kan dit regelen voor je. . . .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed, niet bij Vodafone, maakt me eigenlijk ook niet uit. Net de site van Orange ff doorgespit... Ziet er ook goed uit. Alles uit 1 bundel en mms ondersteuning e.d.

Duidelijk...

Van 't weekend maar ff twee faxen de deur uit doen... M'n vriendin wil ook een nieuw toestel >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipfel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-09 19:04
misschien een domme vraag, maar geldt dit ook als je vodafone hebt via debitel, waarschijnlijk niet ofwel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Roy_ schreef op 21 november 2003 @ 13:30:
misschien een domme vraag, maar geldt dit ook als je vodafone hebt via debitel, waarschijnlijk niet ofwel?
Domme vragen bestaan niet! Ook al willen sommige tweakers je dat wel doen geloven....

Je zou moeten kijken of Debitel ook de tarieven voor je wijzigen. Als dat zo is, dan moet je de algemene voorwaarden bekijken. Hebben ze opgenomen dat je mag opzeggen bij wijziging dan kun je waarschijnlijk heel makkelijk opzeggen.
Debitel kennende hebben ze dat niet gedaan. In dat geval zou ik een nieuw topic erover openen en het T-Mobile topic doorlezen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hullepim
(jarig!)
Zijn er al mensen die hebben gefaxt of brieven hebben gestuurd?
Ben benieuwd hoe het verloopt.
Waarschijnlijk ga ik vanmiddag mijn fax de deur uit doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
Roy_ schreef op 21 november 2003 @ 13:30:
nee; dan heb je immers een andere av en andere tarieven...

[edit]
volgens mij had ik ff op f5 moeten rammen O-)

[ Voor 11% gewijzigd door Maestro.mosjuh op 21-11-2003 13:50 ]

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ff voor 't gemak, ik weet dat't in andere topics ook staat maar goed...

Zoiets ff als voorbeeld fax :

Vodafone Libertel N.V.
Postbus 3500
6401 CA Heerlen

Dhr. xxxxxxx
xxxxxxxxxxxx
xxxxxxxxxxxxxxxx

Klantnummer: xxxxxxxxxxxxxxx
Mobielnummer: xxxxxxxxx
Simcardnummer: xxxxxxxxxxxxx

Betreffende: opzegging Vodafone contracten n.a.v. wijzigingen Eurocall

Zaandam, 21-11-2003

Beste Meneer/mevrouw,

Naar aanleiding van de wijzigingen die Vodafone doorvoert per 1 december mbt Eurocall wil ik graag mijn abonnement opzeggen en het nummer behouden. Ik doe dit op basis van artikel 2.8 van de algemende voorwaarden.

Ik zou graag mijn nummer willen porteren naar mijn nieuwe provider. Ik verzoek u daarom dit nummer niet te laten vervallen.

Ik zal voor het einde van het contract een verzoek tot nummerbehoud via mijn nieuwe provider uw richting opsturen. Het abonnement mag per 1 december worden stopgezet.

Ik hoop u hierbij voldoende te hebben voorgelicht.

Met vriendelijke groet,

Dhr. xxxxxxxxxxx

Bijlage 1: kopie passpoort Dhr.xxxxxxxxxxxxxx

faxen naar 045-5607661

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hullepim
(jarig!)
Verwijderd schreef op 21 november 2003 @ 14:51:

Vodafone Libertel N.V.
T.A.V. retention admin
Postbus 3500
6401 CA Heerlen

Dhr. xxxxxxx
xxxxxxxxxxxx
xxxxxxxxxxxxxxxx

Klantnummer: xxxxxxxxxxxxxxx
Mobielnummer: xxxxxxxxx
Simcardnummer: xxxxxxxxxxxxx

Betreffende: opzegging Vodafone contracten n.a.v. wijzigingen Eurocall

Zaandam, 21-11-2003

Beste Meneer/mevrouw,

Naar aanleiding van de wijzigingen die Vodafone doorvoert per 1 december mbt Eurocall wil ik graag mijn abonnement opzeggen en het nummer behouden. Ik doe dit op basis van artikel 2.8 van de algemende voorwaarden.

Ik zou graag mijn nummer willen porteren naar mijn nieuwe provider. Ik verzoek u daarom dit nummer niet te laten vervallen.

Ik zal voor het einde van het contract een verzoek tot nummerbehoud via mijn nieuwe provider uw richting opsturen. Het abonnement mag per 1 december worden stopgezet.

Ik hoop u hierbij voldoende te hebben voorgelicht.

Met vriendelijke groet,

Dhr. xxxxxxxxxxx

Bijlage 1: kopie passpoort Dhr.xxxxxxxxxxxxxx

faxen naar 045-5607661
Ik heb er even een TAV tussen gezet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Utopist
ik zou ook een bankpas kopie meefaxen (dat moet nl) en " mag per 1 december worden stopgezet" zou ik iets zetten in de trant van "moet per 1 december worden stopgezet"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Area53
  • Laatst online: 12-05 21:29

Area53

I'am lost in space!!

-Utopist- schreef op 21 november 2003 @ 15:02:
ik zou ook een bankpas kopie meefaxen (dat moet nl) en " mag per 1 december worden stopgezet" zou ik iets zetten in de trant van "moet per 1 december worden stopgezet"
kopie bankpas is geen vereiste, kopie paspoort wel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net ff met de klantenservice gebeld, bankpas wordt niet genoemd. Fax (uiteraard) en kopie ID bewijs is voldoende...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 11:06
Komt mij iig ook zeer goed uit. Ik heb een abo van 2 jaar en ben pas op de helft daarvan. Maar ik heb sinds 3 maanden een toestel van mijn baas gekregen waar ik in principe ook privé mee mag bellen. Ik betaal dus al een tijd dubbel. Dat hoeft nu dus blijkbaar niet meer. :P

Thanks Utopist voor de attentie! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
mijn vriendin en ik hebben allebij vodafone en willen er allebij vanaf. dus dat word 2 briefjes schrijven.

voor de 'pro's' ;) onder ons (die vaker opgezegt hebben) hoe versturen jullie de opzegging?:
- per fax
- per normale post
- per aangetekende post

ik zit nl te twijffelen. ik heb zelf geen fax; op het postkantoor faxen is erg duur heb ik gemerkt. en als ik het via normale post verstuur weet ik niet zeker offie aankomt. (zal je NET zien dattie 'kwijtraakt' O-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hullepim
(jarig!)
Ik stuur hem per fax!
Ging vorige keer prima, s'morgens verstuurd, s'middags afgesloten!

EDIT :
Zijn er al mensen die al zijn afgesloten? ik hoef geen nummer behoud.

[ Voor 36% gewijzigd door hullepim op 21-11-2003 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

- per aangetekende post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rewind.
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 21:44
dank u mensen _/-\o_ ik ga ook mijn vodafone abotje opzeggen. Maar je simkaartnummer is dat dat complete nummer op je simkaart of 1 regel daarvan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masselink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:13

Masselink

Voor de dorst

Telt dat ook voor Debitel over het vodafone netwerk ?

Koffie en meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
is het dus mogelijk om het bij vodafone op te zeggen, dit vanaf 1 december door te voeren, en zodat ik op 1 december bij T-mobile mijn nummer weer kan gebruiken ?? (door op 1 dec. naar T-Mobile toe te gaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stoney187 schreef op 21 november 2003 @ 15:48:
dank u mensen _/-\o_ ik ga ook mijn vodafone abotje opzeggen. Maar je simkaartnummer is dat dat complete nummer op je simkaart of 1 regel daarvan ?
ik heb al die getallen erop gezet met een spatie ertussen, dus 1 regel ervan gemaakt. Zekere voor het onzekere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Masselink schreef op 21 november 2003 @ 15:51:
Telt dat ook voor Debitel over het vodafone netwerk ?
Nee, al duizend keer gezegd, in de voorwaarden van Debitel staat dat zij hun Algemene Voorwaarden mogen wijzigen zonder dat er iemand kan opzeggen. Alleen KPN en Vodafone kun je opzeggen na een wijziging in de AV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hullepim
(jarig!)
Ik heb de mijne net gefaxt, nu even wachten voor ik de lucht uit ben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zal niemand voor 1 december uit de lucht zijn. De wijziging gaat namelijk pas in per 1 december. Als je voor 1 december een fax stuurt ben je 1 december uit de lucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hullepim
(jarig!)
Bij mijn weten was ik bij de vorige wijziging al voor de datum van ingang al uit de lucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Nu online

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Verwijderd schreef op 21 november 2003 @ 16:05:
[...]

......in de voorwaarden van Debitel staat dat zij hun Algemene Voorwaarden mogen wijzigen zonder dat er iemand kan opzeggen. Alleen KPN en Vodafone kun je opzeggen na een wijziging in de AV
Dat is dus pertinent niet waar!

Kijk voor de gein eens wat Wekkel daar over schrijft hier en lees er het BW 6.233 eens op na.
Wijzigen mag zeker, alleen moeten zij aangeven ( verklaren) wat het nut van deze wijziging is en moeten de wijzigingen binnen proporties blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Wat is trouwens de officiele bekendmakingsdatum? Ofwel tot wanneer kan er opgezegd worden?

Het is wel weer ongelofelijk dom van Vodafone, ik heb net weer 2 weken een abo bij ze en zou dus nu weer kunnen opzeggen! :)

Is het moreel nog wel juist om het te doen vraag je je af....

@I2Paq
i2Paq schreef op 21 november 2003 @ 17:40:
[...]

Dat is dus pertinent niet waar!

Kijk voor de gein eens wat Wekkel daar over schrijft hier en lees er het BW 6.233 eens op na.
Wijzigen mag zeker, alleen moeten zij aangeven ( verklaren) wat het nut van deze wijziging is en moeten de wijzigingen binnen proporties blijven.
Pertinent onwaar is niet zo. Ook Wekkel en 7111 geeft aan dat het een hele moeilijke zaak gaat worden, gewoon omdat er nog geen duidelijkheid over is in de jurisprudentie.

[ Voor 54% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 21-11-2003 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Nu online

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Oscar Mopperkont schreef op 21 november 2003 @ 17:42:
Pertinent onwaar is niet zo. Ook Wekkel en 7111 geeft aan dat het een hele moeilijke zaak gaat worden, gewoon omdat er nog geen duidelijkheid over is in de jurisprudentie.
Oké, daar heb je gelijk :> .
Werd een beetje pissig dat iemand zich mengt zonder zich in de materie te verdiepen.

[ Voor 6% gewijzigd door i2Paq op 21-11-2003 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VIC_TOR
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-04-2024
Over Nummerportering:

Denk erom dat er 10 dagen nodig zijn om je nummer te porteren naar het nieuwe netwerk. Ik heb zo het gevoel dat het met velen mis gaat lopen aangezien dit geen normale opzegging is en er dus geen opzegtermijn is. Je hebt dus kans dat je meteen uit de lucht gaat en je nummer ben ja dan meestal ook meteen kwijt. Je kan je nergens op beroepen omdat je zelf voor deze opzeggingswijze kiest.
Mensen met een heel belangrijk nummer moeten dus goed oppassen, want het kan mislopen.

Nummerporteren van VOD naar VOD gaat sowieso niet. Je zou kunnen proberen om het nummer door te laten gaan op prepaid maar ik vraag me af of dat in dit geval mogelijk is.

Nogmaals: het kan goed gaan, maar zeker weet je het in dit geval nooit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Graag leg ik de volgende situatie voor:
Onlangs (vorige week donderdag of afgelopen maandag) heeft een vriend een vodafone abo afgesloten met cashback. Op die cashback moet nog zo'n 12 weken gewacht worden. Ik ga er van uit (maar weet dat op dit moment niet zeker) dat de oude AV op deze overeenkomst van toepassing zijn, want anders gaat de vlieger van kosteloos opzeggen uiteraard niet op. Als hij nu kosteloos opzegt ogv de gewijzigde AV, betekent dit dat hij dan kan fluiten naar die cashback of wordt die gewoon uitbetaald in de periode januari-februari 2004? De onderliggende overeenkomst bestaat dan al niet meer, mits het lukt om kosteloos op te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racverberne
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-09 20:16
@ fat chas
in zo'n geval krijg je gewoon je cashback. Niet de klant, maar de provider komt zijn verplichtingen niet na. Het is me op deze manier al een keer binnen een week gelukt op te zeggen bij Talkline (debitel) en ik kreeg mooi de cashback.
Ook nu heb ik mijn geld nog niet binnen, maar dat is geen probleem.

P4 1,6@2,24 MSI 845 ultra-c retail cooler 1 casefan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je opzegd en je aangeeft dat je je nummer wilt behouden, dan houdt Vodafone het nummer gewoon vast. Moet je natuurlijk wel zorgen dat de aanvraag van de nieuwe provider voor 1 december binnen is gaat het gewoon goed. Anders zeg je op per 1 januari of 15 december. Je kunt gewoon je nummer behouden, maar dat moet je wel aangeven op de fax/brief die je stuurt. Ik heb dit gechecked bij de klantenservice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

VIC_TOR schreef op 22 november 2003 @ 01:41:
Over Nummerportering:

Denk erom dat er 10 dagen nodig zijn om je nummer te porteren naar het nieuwe netwerk. Ik heb zo het gevoel dat het met velen mis gaat lopen aangezien dit geen normale opzegging is en er dus geen opzegtermijn is. Je hebt dus kans dat je meteen uit de lucht gaat en je nummer ben ja dan meestal ook meteen kwijt. Je kan je nergens op beroepen omdat je zelf voor deze opzeggingswijze kiest.
Mensen met een heel belangrijk nummer moeten dus goed oppassen, want het kan mislopen.

Nummerporteren van VOD naar VOD gaat sowieso niet. Je zou kunnen proberen om het nummer door te laten gaan op prepaid maar ik vraag me af of dat in dit geval mogelijk is.

Nogmaals: het kan goed gaan, maar zeker weet je het in dit geval nooit. :)
Dus moet je het anders aanpakken in je brief. Je zegt dat je je abonnement opzegt op het moment van nummerportering. Dan is op een gegeven moment je simkaart inactief en kun je verder bellen met je nieuwe kaart :)

Je moet dus geen datum opgeven. Verder mocht je met je oude nummer weer naar Vodafone willen gaan moet je het volgende doen:
1)Zeg Vodafone op op basis 2.8 en zeg dat het abonnement moet eindigen op het moment van nummerportering
2)Bel Vodafone een paar dagen na je fax/brief en vraag of je aanvraag tot stopzetting geaccepteerd is en noteer met wie je gesproken hebt en wanneer (just in case :) )
3)Ga naar de Belcompany en koop voor 15,- een prepaid pakket van Dutchtone Orange en vraag daarbij de gratis nummerportering aan.
4)Binnen 10 dagen is je nummer naar Dutchtone Orange geporteerd en is je Vodafone abo be-eindigd.
5)Vraag een nieuw Vodafone abo aan en porteer je nummer vanaf Dutchtone Orange. En je hebt je doel bereikt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Oscar Mopperkont schreef op 22 november 2003 @ 13:24:
[...]
porteer je nummer vanaf dutchtone :)

En je hebt je doel bereikt :)
...het heet nu orange, maar verder is hij ideaal >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:11
Interessant dit :)

ik heb zelf ook een Vodafone abonnement, en hoewel ik in principe tevreden ben over het abonnement zelf (kosten, bereikbaarheid) ben ik dat niet over de GPRS prijzen. Ik betaal iets van 20-25 euro per Mb. Dat kan bij een andere aanbieder dus veel goedkoper.

Probleem is dat ik m'n huidige nummer absoluut niet kwijt wil, omdat iedereen dat nummer heeft en het een heel handig nummer is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-09 20:52

aKra

Intentionally left blank.

Ik zou hem zelfs heel graag willen opzeggen, maar vorige keer heb ik zoveel gekloot gehad, maanden die ik toch nog moest gaan betalen, het opzeggen wat niet helemaal wilde, de nieuwe aanvraag en toch geen nummerportering zoals afgesproken...

Ik zou graag een nieuwe telefoon willen omdat ik erg ben uitgekeken op m'n 7210 en graag naar een ander netwerk zoals Orange ivbm. de GPRS/meenemen van het beltegoed.

Intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga hem ook opzeggen.

Zou er eigenlijk nog een jaar aan vastzitten. Dinsdagmiddag even naar de BC voor een T610 met Orange 40 2 jaar. Dus dan maandag maar even bellen naar Vodafone en dan waarschijnlijk faxen.... Kan ik eerst nog even vragen, wanneer mijn nummer afgesloten wordt, als ik na het belletje mijn fax verstuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 november 2003 @ 17:12:
Dinsdagmiddag even naar de BC voor een T610 met Orange 40 2 jaar.
Even OT maar ik zag vandaag dat 'ie bij de Orange shop zelf bij 1 jaar 40 al gratis is... Scheelt je toch € 480!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
  • Laatst online: 17-01-2022
Verwijderd schreef op 22 november 2003 @ 19:32:
[...]

Even OT maar ik zag vandaag dat 'ie bij de Orange shop zelf bij 1 jaar 40 al gratis is... Scheelt je toch € 480!
Achja, als je je huidige telefoon houdt scheelt het je datzelfde bedrag op je abonnementskosten dmv cashdeal.

Een gratis telefoon bij je contract is eigenlijk een gsm kopen op afbetaling. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 november 2003 @ 19:32:
[...]

Bedankt voor de tip.... heb dus weer eens met m'n neusgaten zitten lezen blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-09 22:49

Fisico

by Fabian

cornelixnootje1 schreef op 22 november 2003 @ 23:15:

Achja, als je je huidige telefoon houdt scheelt het je datzelfde bedrag op je abonnementskosten dmv cashdeal.

Een gratis telefoon bij je contract is eigenlijk een gsm kopen op afbetaling. :)
Onder normale omstandigheden zou ik dat ook vinden, sterker nog normaal zou ik helemaal niet opzeggen. Echter, twee weken terug heb ik mijn 6510 (net als vodafone was ik daar zeer tevreden over) in de 40graden was gedaan.

Dus ipv goedkoper bellen, ga ik maar een nieuwe gsm scoren.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rewind.
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 21:44
Fisico schreef op 23 november 2003 @ 13:13:
[...]

Onder normale omstandigheden zou ik dat ook vinden, sterker nog normaal zou ik helemaal niet opzeggen. Echter, twee weken terug heb ik mijn 6510 (net als vodafone was ik daar zeer tevreden over) in de 40graden was gedaan.

Dus ipv goedkoper bellen, ga ik maar een nieuwe gsm scoren.
Haha ik ben dus niet de enige die zo stom is. mijn Nokia 6100 heeft ook een wasje meegedraait en nu doet ie het nog wel alleen het licht niet en ik kan je vertellen dat het dan moeilijk is om te lezen wat op je scherm staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-09 08:08

reuzekind

Ik geloof in GoT

Verwijderd schreef op 21 november 2003 @ 14:51:

Ik doe dit op basis van artikel 2.8 van de algemende voorwaarden.
Bedankt voor de voorbeeld fax/brief, maar toch nog even een vraagje, hier schreef hullepim het volgende:
hullepim schreef op 21 november 2003 @ 11:43:
Is het nou artikel 8.2 of 2.8?

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Area53
  • Laatst online: 12-05 21:29

Area53

I'am lost in space!!

reuzekind schreef op 23 november 2003 @ 20:00:

Het is artikel 2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
reuzekind schreef op 23 november 2003 @ 20:00:
[...]

Bedankt voor de voorbeeld fax/brief, maar toch nog even een vraagje, hier schreef hullepim het volgende:

[...]

zie de post hierboven mij; maar je had natuurlijk zelf ook in de av kunnen kijken (heb ik nl ook gedaan; ik weet dus nu wat het artikel inhoud)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hullepim
(jarig!)
Sorry, ik had het verkeerd gelezen. Het is idd 2.8
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste