10 jaar Sony MiniDisc - Post hier je foto's

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 7.782 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-05 13:41
Breepee schreef op 25 november 2003 @ 15:50:
[...]

Hoe lang he bje dat deck al en hoe bevalt hij? Mij spreekt het @ vier speed opnemen erg aan. Zit er ook nog een (optische) digitale ingang in om MD's mee op te nemen?
Ik heb zelf de mdx-d3 zie een aantal post terug die kan ook op 4 speed cd's overnemen neemt ook CD-text over. Bevalt erg goed en ja hij heeft ook een optische in. Enigste nadeel vind ik is bepaalde cd's tegenwoordig copy-control hebben sony ondersteunt dit dus die wil hij niet kopieren.
Zegt het deck copy-protected cannot copy.
Moet ik nog wat op verzinnen aangezien het toch een kopie voor eigen gebruik beteft.

Cd die deze kuren vertonen massive attack 100th window.
ohja toen ik mijne kocht in 1999 betaalde ik er maar liefst 600 gulden voor.

[ Voor 7% gewijzigd door leonbong op 25-11-2003 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97905

Vlugge Japie schreef op 25 november 2003 @ 15:20:
en ik heb dit verrotte ding gehad, die na een half jaar al niet meer kon opnemen, en na driekwart jaar helemaal was overleden... je kon amper een MD volledig opnemen met 2 (!) AA batterijen.
[afbeelding]
Toch raar dat iedereen problemen heeft met deze! Bij mij neemt hij, zoals in het boekje staat, 7,5 uur op op twee batterijen. Meer zelfs, 7,5 uur doet hij op NiMH, Duracell's gaan wel wat langer mee! Klinkt prima, werkt allemaal zoals het hoort, draait probleemloos af... Heb he nu sinds augustus 2000 en nooit enige klacht over gehad. Oh jawel, toen ik hem net had gaf hij af en toe aan dat hij 'open' was, net alsof ik het klepje open deed. Toen heeft hij een keer een tik gehad en is het probleem weggebleven. Zo werkt dat altidj bij mij. Bij mij gaat nooit iets kapot, maar in het begin heeft het wel vaak iets. M'n telefoon hetzelfde. Nadat hij viel werkte 'ie prima ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vyo
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Vyo

dank je, half-leven, ik ga em binnenkort maar eens aanschaffen. :)
Nog een een vraag: is de pc die ik gebruik voor mp3's en dergelijke [P1@200mhz/64MB ] in staat sonicstage te draaien en op een enigzins acceptabele snelheid muziek over te zetten? of zal ik steeds alles eerst mijn vaders pc moeten kopieeren om het vandaar over te zetten [AMD XP 2000+ / 256MB] ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:40

icecreamfarmer

en het is

Levo schreef op 26 november 2003 @ 12:37:
dank je, half-leven, ik ga em binnenkort maar eens aanschaffen. :)
Nog een een vraag: is de pc die ik gebruik voor mp3's en dergelijke [P1@200mhz/64MB ] in staat sonicstage te draaien en op een enigzins acceptabele snelheid muziek over te zetten? of zal ik steeds alles eerst mijn vaders pc moeten kopieeren om het vandaar over te zetten [AMD XP 2000+ / 256MB] ?
dat zul je op je vaders pc moeten doen dan ik dacht dat je minimaal 300mhz nodig had.

trouwens een vraagje als ik bij sonicstage import music loopt ie vast is dit bij jullie

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75224

Je kan inderdaad beter de pc van je vader gebruiken. Alles moet worden omgezet naar Atrac3 en dit kost nogal wat rekenkracht. Als je dit op je eigen pc zou doen ben je waarschijnlijk langer bezig met re-coden dan het gewoon real time opnemen.

Bij mijn loopt sonicstage niet vast als ik wat importeer. Het kan even helpen om je sonicstage te updaten naar de nieuwste versie. Voor meer infor zie:
http://www.mdcenter.nl/forums/viewtopic.php?t=9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _WgV_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-05 12:35

_WgV_

It's a magical world!

Anoniem: 75224 schreef op 25 november 2003 @ 18:38:
[...]

Uhm goede vraag, ik heb net gisteren mijn 40e disc opgenmomen en heb 2 rekjes van 20. Dus mijn rekje is nu dus ook vol. Ik ben dus ook opzoek naar een goed rekje. www.myminidisc.de verkoopt ze maar is nogal duur, en dan ook nog is de verzendkosten. www.minidiscworld.nl verkoopt ze ook geloof ik, kan ik niet controleren site doet het even niet.
Die 2 rekjes die ik nu heb, heb ik niet zelf gekocht. Iemand anders heeft ze gekocht bij een cd winkel waar ze stof aan het collecteren waren. Dus misschien moet je gewoon een cd winkel binnen gaan en er om vragen. Dat ga ik ook eerst doen, verder zou je kunnen zoeken naar dealers van het merk "Harma".
Ze hebben ze ook gewoon bij de V&D :)

#StopBurningStuff

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Anoniem: 75224 schreef op 26 november 2003 @ 22:01:
Je kan inderdaad beter de pc van je vader gebruiken. Alles moet worden omgezet naar Atrac3 en dit kost nogal wat rekenkracht. Als je dit op je eigen pc zou doen ben je waarschijnlijk langer bezig met re-coden dan het gewoon real time opnemen.

Bij mijn loopt sonicstage niet vast als ik wat importeer. Het kan even helpen om je sonicstage te updaten naar de nieuwste versie. Voor meer infor zie:
http://www.mdcenter.nl/forums/viewtopic.php?t=9
ik heb de nieuwste zat bij mij vaio pc
maar heb je al geprobeert je kazaa folder te importeren

Nieuwe aanwinst!
Afbeeldingslocatie: http://dreeke.crewserver.com/~stijn/GOT/mds.jpg
En dat twee keer. Andere helft krijg ik pas met Sinterklaas (Jammerjammer).
Vol met top muziek... Nouja, is waar je van houdt, al gaat het heel ver hoor! Van Faithless naar Miles Davis naar Porcupine Tree naar Toto, Robbie Williams, Led Zeppelin, Elvis, Joe Jackson, ben zelfs Shakira en een hardcore-MD tegengekomen. Kosten? 339 discs voor 170 euro :D

• Aphelion
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-05 09:33
wil zelf ook eens minidisc gaan proberen, heeft iemand een idee welk tweedehandsje ik naar kan gaan kijken om het eens uit te proberen voor ik echt 200 euro uitgeef aan een goede :) ?

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-05 09:03
Anoniem: 97905 schreef op 27 november 2003 @ 21:26:
Nieuwe aanwinst!
[afbeelding]
Vol met top muziek... Nouja, is waar je van houdt, al gaat het heel ver hoor! Van Faithless naar Miles Davis naar Porcupine Tree naar Toto, Robbie Williams, Led Zeppelin, Elvis, Joe Jackson, ben zelfs Shakira en een hardcore-MD tegengekomen. Kosten? 339 discs voor 170 euro :D
Waar haal je die zut toch?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ghehehe, goed uitkijken op www.marktplaats.nl. Hij verkocht z'n MD inclusief discs of de discs los, vroeg een euro per disc. Ik vertelde hem dat je ze voor 1,39 nieuw kunt krijgen en vroeg of 1 euro z'n uiterste prijs was. Toen zakte hij direct naar 75 eurocent. Nog even afpingelen en uiteindelijk had ik de 341 discs voor 170 euro inclusief verzenden. Ergo: 47 eurocent per stuk. Iets meer trouwens, het bleken er 339 te zijn. Jàmmer!
Dat geldt trouwens ook voor Maurice. Een MDS-JE320 (deck) heb je al voor 75 euro. Momenteel ben ik alles aan't analogiseren... Nouja, niet alles. Er blijft ook wel e.e.a. op MiniDisc staan, maar het grootste deel gaat op tape. Staat zóveel leuks op!
Afbeeldingslocatie: http://dreeke.crewserver.com/~stijn/GOT/digitaliseer.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 97905 op 28-11-2003 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Laatst online: 08-04 15:53
Anoniem: 88625 schreef op 17 november 2003 @ 18:44:
Hier is de mijne, luister er nog steeds met veel plezier naar :)

[afbeelding]
Deze heb ik ook, alleen een andere kleur.
Een heel speciale groen/geel achtig, het was niet helemaal mijn smaakt maar het scheelde 40 euro.

Ik vind het wel stom dat door het clipje, wat op het tasje zit, slijt plekjes komen op de achterkant van de MD.

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fetcher
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-01-2024
Ik heb zelf ook nog de Sony MZ-R37 liggen. Sinds ik een auto heb (ruim 3 jaar) heb ik hem niet meer aangeraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
Anoniem: 97905 schreef op 27 november 2003 @ 21:26:
Nieuwe aanwinst!
[afbeelding]
Wat moet je nou met 339 discs??

Ik heb er iets van 7 vol staan, op LP2, en daar heb ik ook wel genoeg aan.
Als ik ze alle 10 vol heb maak ik er gewoon weer een leeg.
Dat is toch veel goedkoper??

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik maak ze niet leeg, ik zet er CD's op en maak verzameldiscs, dus dat scheelt :-). En verder doe ik niet aan LP2, klinkt me te slecht. MD is al gecomprimeerd, da's al erg zat ;-). Ik had er 60 vol, kan nou flink aan't opnemen! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Vanitas schreef op 30 november 2003 @ 20:00:
[...]

Wat moet je nou met 339 discs??

Ik heb er iets van 7 vol staan, op LP2, en daar heb ik ook wel genoeg aan.
Als ik ze alle 10 vol heb maak ik er gewoon weer een leeg.
Dat is toch veel goedkoper??
Als je het zo aanpakt kun je beter een MP3speler kopen.

Ik heb gewoon helemaal geen CD's maar alles op MD (bijna alles SP, soms LP2). Vind ik veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb het meeste op LP an analoge geluidsband staan. Ook een hele shitload CD's, maar da's bij gebrek aan beter. MD is vooral voor compilatiedoeleinden, bij mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
Breepee schreef op 01 december 2003 @ 16:35:
[...]

Als je het zo aanpakt kun je beter een MP3speler kopen.

Ik heb gewoon helemaal geen CD's maar alles op MD (bijna alles SP, soms LP2). Vind ik veel beter.
Nee MP3 vind ik brak.
En dan zit je meestal te prutsen met Discman formaat, en dat vind ik te groot.
Tenzij dat je een IPod koopt (te duur)
Dsu MD is perfect (en lekker klein), IMO.

En ik heb trouwens toch niet veel CD's.
Ik heb er zo genoeg aan en het bevalt me goed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36690

minidisc is echt werelds. (nog steeds discussies met mense die denken dat het geflopt is.) Maar ja. Ik ben sins '99 ofzo trotse eigneraar van de md-je520 ofzo (iig moest ik de 530 hebben maar die verkoper zei dat het verschil niets uit maakte. Achteraf mis ik nu 1 of andere link zodat mijn cd text niet naar mijn minidisc word verzonde :( .. Heb de cde-xe530 cd speler overigens)

Anyways. afgelopen jaar een minidisc speler gekocht voor 300 euro. Met lp. Helaas was net net-md in opkomst en ondersteunde die van mij dat net niet. (Was trouwens wel het top model.) Maar ja. Zoals velen volgens mij heb ik geen zin om 320 minute te wachte om een minidiscie vol te gooien met muziek. Dus laat ik hem een beetje links liggen.. Hebbe ze niet van die apperaten dat ik minidiscies in mijn computer kan doen?

Wat trouwens ook irritant is. Omdat mijn portable lp onderstuent gebruik ik mijn home dek iig niet meer. Tja 1 cd op 1 md is tegenwoordig beetje weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mjah... Eerlijk gezegd vind ik LP niet goed genoeg klinken. ATRAC doet het heel netjes, maar langer dan 80 minuten op een 80 minutendisc vind ik echt al niet meer mooi...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Anoniem: 36690 schreef op 02 december 2003 @ 21:23:
minidisc is echt werelds. (nog steeds discussies met mense die denken dat het geflopt is.) Maar ja. Ik ben sins '99 ofzo trotse eigneraar van de md-je520 ofzo (iig moest ik de 530 hebben maar die verkoper zei dat het verschil niets uit maakte. Achteraf mis ik nu 1 of andere link zodat mijn cd text niet naar mijn minidisc word verzonde :( .. Heb de cde-xe530 cd speler overigens)

Anyways. afgelopen jaar een minidisc speler gekocht voor 300 euro. Met lp. Helaas was net net-md in opkomst en ondersteunde die van mij dat net niet. (Was trouwens wel het top model.) Maar ja. Zoals velen volgens mij heb ik geen zin om 320 minute te wachte om een minidiscie vol te gooien met muziek. Dus laat ik hem een beetje links liggen.. Hebbe ze niet van die apperaten dat ik minidiscies in mijn computer kan doen?

Wat trouwens ook irritant is. Omdat mijn portable lp onderstuent gebruik ik mijn home dek iig niet meer. Tja 1 cd op 1 md is tegenwoordig beetje weinig.
die hebben ze maar dan moet je een vaiO pc kopen in japan dus als je geld over hebt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe-star
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik heb deze:

Afbeeldingslocatie: http://www.minidisc.org/images/sharp_mdmt88_large.jpg

Ik heb hem nu 2 jaar. Was wel een duur ding. Maar hij is al weer erg verouderd. Dat ding dat erop zit is voor de batterij. Er gaat één penlite in. Ik ben er wel tevreden over. Hij kan naast afspelen ook opnemen.

EDIT//

Ik neem altijd in SP op, en heb iets van 30 discs. Ik heb er misschien 5 vol. Een deck lijkt me trouwens niet handig (als je geen radiotechnicus bent)

Maar die ene pioneer auto-MD speler ziet er wel cool uit. :9

[ Voor 29% gewijzigd door Joe-star op 29-12-2003 01:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101107

Heb sinds december vorig jaar de Sony MZ-N707 (blauw)... En ik vind het echt een geweldig dingetje nu nog steeds... Hij speelt lekker met dat MDLP en ook al is het weer een jaar dat ik dat ding heb... Op de bijgeleverde batterij speelt hij per week op vol volume nog steeds zo'n 12 tot 13 uur! Gewoon heerlijk.. Thuisgekomen in de lader en na een paar uurtjes is ie al weer vol..
Wat in een andere reply stond van onderbrekingen, heb ik geen last... Heb totaal nog nergens last van gehad, maar zou het wel fijner vinden als ze er standaard een remote met bglight bij konden stoppen is soms toch wel wat fijner dan zonder bglight... :P

Maar dus gewoon een geweldig ding, beter dan elke MP3-Speler. Als ik er nu weer 1 zou kopen zou ik waarschijnlijk de MZ-N10 kopen, ontzettend vet design...

Greetz Robbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas
  • Laatst online: 19:15
Ik heb bij een net-md speler van een collega gemerkt dat je nummers die je met de computer naar md hebt gekopieerd niet kunt verwijderen of editen met je deck. Nu vraag ik me af of je dan ook niet de minidisc full kunt ereasen met deck. Weet iemand hier meer over?

Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:35
ik vraag me nu eigenlijk af: Zijn er nog wel autoradio's met ingebouwde md speler te koop?? ik heb nu een n710 ofzo (blauw) destijds gekocht bij minidiskworld.nl, leuk dingetje, doet dagelijks z'n werk ook goed en heeft usb2.0 wat ook wel erg makkelijk is maar helaas kan ik dat niet gebruiken aangezien mijn pc (p1 166/48mb) dus niet echt aan de systeem eisen voldoen want sonicstage weigert op te starten, dus moet alles analoog opnemen (had em o.a. gekocht vanwege het snelle overzetten via usb)

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

En net het geweldige nieuws op de frontpage dat er een hi-netmd komt
:9~ :9~ :9~ :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weekend warrior
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:45
nadat iemand(ik zal hem niet bij naam noemen maar ik was het zelf niet) mijn analoge ingang vandaag heeft gemolt :'( . heb ik hem(we spreken over en sony mz-r500) net maar ff geopereert.

dacht de pinnetjes wel ff terug te kunne buigen.dus voor en achterkant eraf, maar ik kon er nog niet bij. lekker compact dus. uit elkaar halen is geen probleem maar in elkaar zetten heeft me tijd en zinloos geweld gekost. hij zit nu in elkaar en werkt ook nog. heb alleen een veertje van de deksel over gehouden(als ik die erin zette kreeg ik de bodem er niet goed op) nouja zonder dat veertje zal ik er ook nog wel ff plezier van hebben. ik gebruik hem al 1,5 jaar probleem loos.

ook heb ik sinds heel kort een deck van sony en wel de mds-je480, was volgens mij een koopje (99 eurie-nieuw) en dit is hiermee mijn laaste aanwinst voorlopig. eerst moet de mz-r500 maar kapot, maar ik hoop dat dat nog ff duurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
ramonpeters schreef op 11 januari 2004 @ 00:03:de mds-je480, was volgens mij een koopje (99 eurie-nieuw)
Das inderdaad een koopje. Waar heb je hem gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weekend warrior
Breepee schreef op 11 januari 2004 @ 12:47:
[...]

Das inderdaad een koopje. Waar heb je hem gekocht?
www.outletplaza.nl en das een onderdeel van pcnet.nl geloof ik. en ik moet zeggen ze hebben ook nog hele snelle service donderdag middag besteld vrijdag in huis :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:15
Ik ben ook grote fan van minidisc. Ik heb het altijd al een handig medium gevonden. Helemaal voor in de auto.

Minidisc in de auto:

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/liquid-orange/minidisc/md1.jpg
MDX-61
Shuifje open.

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/liquid-orange/minidisc/md2.jpg
MDX-61
Schuifje dicht.

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/liquid-orange/minidisc/md3.jpg
CDX-C5000RX
Deze jongen stuurt de md-wisselaar aan.

Minidisc voor onderweg:

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/liquid-orange/minidisc/md4.jpg
MZ-R35
Dit was de allereerste md-speler die ik kocht. Koste toendertijd 500 gulden.
Ik kan er nog steeds geen afstand van doen, omdat hij nog steeds super werkt Soms zelfs beter dan die nieuwere NetMD. Dit model is trouwens ook te zien in The X-files film.

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/liquid-orange/minidisc/md5.jpg
MZ-R505
De nieuwere md-walkman. Deze heb ik gekocht omdat ie kleiner is en slechts op 1 penlight werkt. Daarnaast kan ik hem op de computer aansluiten wat echt een uitkomst is. 'T is inderdaad een NetMD.

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/liquid-orange/minidisc/md6.jpg
Tasje voor de NetMD.

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/liquid-orange/minidisc/md7.jpg
Hoofdtelefoon + afstandsbediening van de NetMD. De hoofdtelefoon heb ik gekocht via eBay. Deze is alleen in Japan te koop. Hij echt super, want je hoort bijna geen omgevingsgeluid meer, echt een aanrader!

Minidisc thuis:

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/liquid-orange/minidisc/md8.jpg
MDS-JE480
De laatste aanwinst. Mijn md-deck.

Het leuke aan al deze spelers is dat ik de R35 nieuw in de winkel heb gekocht. De rest komt allemaal van eBay of Marktplaats. Ik wil de wisselaar in de auto ooit nog eens gaan vervangen door een nieuwer model die ook MD-LP aankan, want deze kan dat niet.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45135

Ik heb een Sony MDS-JE530 deck:

Afbeeldingslocatie: http://www.minidisc.org/images/mds-je530.gif

Toen maar meteen een portable speler meegenomen, kon niet kiezen, toch maar een blauwe MZ-R70:

Afbeeldingslocatie: http://www.turk-hardware.com/resim/sony_mzr70pc.gif

Gebruik ze niet zo vaak meer, maar ze maken zich nog steeds verdienstelijk, door onderandere een goede geluidskwaliteit en het gemak.
Digitale opnamen met een goede microfoon klinken nog altijd zeer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxster4th
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-12-2023

Maxster4th

.....are YOU kiddin' me..

Ik heb de MDS JE330 zo'n 6 jaar geleden gekocht, voor toen 450 gulden. Er was toen een speciale actie waarbij je een portable minidisc (MZ-E33) kon kopen voor 100 gulden! Deze kan niet opnemen, maar werkt echt nog steeds als een trein. Ik gebruik hem bijna elke dag dat ik naar school moet en op één penlite gaat hij met gemak 8 uur mee.

Ik gebruik alleen m'n AB niet meer (met display), omdat dat flink in de afspeelduur snijd en ik kijk er zelden op.

Afbeeldingslocatie: http://shopping.yahoo.com/catz/images/78/59/catz.y.364327.jpg
Maar dan heb ik hem in het zwart.

Afbeeldingslocatie: http://stp.ling.uu.se/~mariae/mds-je330.jpg
Van deze aankoop had ik later (nu nog steeds een beetje) spijt, omdat hij geen digitale uitgang heeft.

Succes is een keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
liquid-orange schreef op 11 januari 2004 @ 14:38:
[afbeelding]
Hoofdtelefoon + afstandsbediening van de NetMD. De hoofdtelefoon heb ik gekocht via eBay. Deze is alleen in Japan te koop. Hij echt super, want je hoort bijna geen omgevingsgeluid meer, echt een aanrader!
Zijn dat niet gewoon Sony EX71's? die zijn wel in NL te koop hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ffluppestijn01
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:14

ffluppestijn01

Dus ...

Anoniem: 97905 schreef op 28 november 2003 @ 12:54:
Ghehehe, goed uitkijken op www.marktplaats.nl. Hij verkocht z'n MD inclusief discs of de discs los, vroeg een euro per disc. Ik vertelde hem dat je ze voor 1,39 nieuw kunt krijgen en vroeg of 1 euro z'n uiterste prijs was. Toen zakte hij direct naar 75 eurocent. Nog even afpingelen en uiteindelijk had ik de 341 discs voor 170 euro inclusief verzenden. Ergo: 47 eurocent per stuk. Iets meer trouwens, het bleken er 339 te zijn. Jàmmer!
Dat geldt trouwens ook voor Maurice. Een MDS-JE320 (deck) heb je al voor 75 euro. Momenteel ben ik alles aan't analogiseren... Nouja, niet alles. Er blijft ook wel e.e.a. op MiniDisc staan, maar het grootste deel gaat op tape. Staat zóveel leuks op!
[afbeelding]
waar koop je die voor 1,39?

Solis putatis esse mentulas vobis, solis licere, quidquid est puellarum, confutere et putare ceteros hircos?
Nou, MOOI NIET!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80529

Ik heb een aardige verzameling legale cd's (150 and counting ;)). Ik heb jarenlang met een discman geprutst om deze onderweg te beluisteren. Ik zag weleens iemand met een MD maar ik had gewoon geen zin in dat "opnemen". Tot ik 3/4 jaar geleden ontdekte dat Sony zoiets had ontwikkeld als NetMD. Dit is het resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://www.minidisc.org/images/sony_mzn710s_big.jpg

MZ-N710

Gekocht voor 279 eurie's (kost een paar centen maar dan heb je ook wat) bij sony-overtoom in Amsterdam (relaxte zaak trouwens).

Tevens gelijk maar dit erbij gekocht:

Afbeeldingslocatie: http://www.avland.co.uk/sony/mdrg63/mdrg63.jpg

MDR-G63

Nu wil ik nooit meer zonder. Als je een flinke PC hebt werkt die NetMD software echt prima (ik hoor er weleens klachten over). Cd'tje is in 5/10 minuutjes over gezet met alle tekst (CDDB ondersteuning :9). Long live NetMD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:00
die mz-n710 heb ik zelf ook :) . erg leuk dingetje, alleen geen backlight, soms lastig. verder kun je 'm schudden wat je wilt zonder schokken.

Afbeeldingslocatie: http://www.seeraamuun.net/~seeraamuun/mz-n710.jpg
dit is de mijne met die leuke gekleurde sony-schijfjes. maxell heeft ze alleen helemaal in kleur, waaronder kanariegeel, paars en roze :> .

Afbeeldingslocatie: http://www.fmf.nl/~ami/set.jpg
dit is mijn hifi: de amp is een TA-FE530R, de cd-speler een CDP-XE520 en het md-deck een MDS-JE480, ook voor 99 piek gekocht bij outletplaza. goedkoper dan een tweedehandse :+ . wat me minder aangenaam verraste: geen fade-functie zoals m'n cd-speler; geen group support; als je een titel van 13 karakters heb zie je alleen de eerste 12. maar: hij klinkt gewoon goed, op mijn mission 760i's :) .

Afbeeldingslocatie: http://www.seeraamuun.net/~seeraamuun/mission.jpg
m'n walkman ligt met wat md's naast een mission :) .

netmd op m'n deck vond ik niet zo nodig, mdlp-support wel wenselijk omdat het ruimte weggooien is als je eens wat mp3s op een md zet in SP-mode. opnametijd vind ik geen probleem, titels invoeren ook niet. wat ik wel een beetje jammer vind is dat je niet gewoon atrac-files op je computer kunt zetten vanaf een md zodat je op je gemak kunt herordenen. hoewel ik dat niet echt vaak zou doen. met m'n hifi zo kan ik audio en computers zoveel mogelijk scheiden (cd's fikken vind ik een pijn in de aars)... en dat is precies wat ik wil. het helpt trouwens ook als je mensen in je kennissenkring hebt die het formaat gebruiken. en nu himd is aangekondigd heb ik er zeker geen spijt van aangezien ik m'n media voorlopig nog wel af kan spelen.
het is zelfs zo dat m'n walkman ervoor gezorgd heeft dat ik meer muziek ben gaan luisteren. op m'n computer vond ik het aldoor zwaar irritant en nu kon het ineens anders, veel leuker enzo... en toen ik eens met een vriend speakers ben gaan luisteren in een hifi-zaak is er dus echt schot in de zaak gekomen en ben ik er erg blij mee :) .

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-05 18:33

mace

Sapere Aude

Ik krijg binnenkort deze (jaja uit amerika als gift, ebay rulez :D )

Afbeeldingslocatie: http://www.superproducts.com/images/prods/MZ-NE410.JPG

Was niet duur, maar kan alleen via USB (NetMD dus) opnemen, mja, gewoon met EAC van CD naar wav en dan naar atrac met die software die je er bij krijgt.

edit: oja het is de MZ-NE410 (niet in NL verkrijgbaar)

[ Voor 16% gewijzigd door mace op 25-01-2004 01:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
nu had ik ergens hier op GoT gelezen dat als je met sonicstage iets op je netmd zet hij het naar LP2 stereo converteert ookal maak je een opname in SP :? ? zou ik weer iets minder vinden... ik moet trouwens ook eens ergens 2ehands media scoren voor een prikkie :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
ucchan schreef op 25 januari 2004 @ 01:10:
nu had ik ergens hier op GoT gelezen dat als je met sonicstage iets op je netmd zet hij het naar LP2 stereo converteert ookal maak je een opname in SP :? ? zou ik weer iets minder vinden... ik moet trouwens ook eens ergens 2ehands media scoren voor een prikkie :) .
Sterker nog, de encoder van Sonicstage/OpenMG is zo brak dat je altijd veel slechtere kwaliteit hebt dan wanner je gewoon digitaal (of zelfs analoog) opneemt. Dus LP2 opgenomen via USB klinkt slechter dan opgenomen via line-in. En SP tracks worden inderdaad gewoon opgerekt vanaf LP2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
hmm, dit is niet leuk, nu loopt sonic stage vast bij het converteren... naja, komt nog wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krush
  • Niet online
Ik heb een portable die ik nog nooit ergens anders ben tegengekomen: de Sony MZ-E75

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/DR1RO45R5L

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/M486N6B5U6

Verder heb ik ooit nog een deck gehad dat ik ook nooit ergens anders heb gezien: de Sony MDS-S39. Waardeloos ding, ging al na 1 jaar kapot.

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/YV6ZK3QJP9

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/QOL6R3R36Y

Nu heb ik behalve de E75 een MD-JE640:

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/297Y2BFED7

en een MDX-C6500RX in de auto:

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/UQP9779MGE

[ Voor 2% gewijzigd door Krush op 25-01-2004 15:36 . Reden: oversized plaatje ]

Doors, windows in the house are used for their emptyness; thus, we are helped by what is not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weekend warrior
[b]Krush schreef op 25 januari 2004 @ 15:33
Verder heb ik ooit nog een deck gehad dat ik ook nooit ergens anders heb gezien: de Sony MDS-S39. Waardeloos ding, ging al na 1 jaar kapot.
Weet je gelijk waarom ;) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Breepee schreef op 25 januari 2004 @ 09:35:
[...]

Sterker nog, de encoder van Sonicstage/OpenMG is zo brak dat je altijd veel slechtere kwaliteit hebt dan wanner je gewoon digitaal (of zelfs analoog) opneemt. Dus LP2 opgenomen via USB klinkt slechter dan opgenomen via line-in. En SP tracks worden inderdaad gewoon opgerekt vanaf LP2.
Hmmz, kuttig. Is er niet een of ander freeware (betere?) encoder voor netmd? sonicstage/openmg is nl de enige manier om muziek op mijn minidisc te krijgen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

der zijn andere een ervan is realplayer met een plugin en nog een paar onafhankelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
zou je ook de namen van die onafhankelijken kunnen noemen :) ? ik heb al best wat gegoogled, maar nog niks nuttigs gevonden namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Er is maar 1 zgn. 'encoder-core' (die van OpenMG/Sonicstage) en wordt in alle andere programma's die ook dingen op je netMD kunnen zetten gebruikt. Programma-switchen heeft dus geen zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Hmm, jammer, dan moet ik maar een OGG decoder chip in mijn minidisc solderen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAM
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-04 14:21

JAM

icecreamfarmer schreef op 07 januari 2004 @ 18:54:
En net het geweldige nieuws op de frontpage dat er een hi-netmd komt
:9~ :9~ :9~ :*)
Ik zie dat niemand dit (Hi-MD dus) nog heeft opgemerkt.....
.....meer weten??!

http://www.minidisc.org/hi-md_faq.html

en

http://www.mdcenter.nl/

Voor zover ik kan beoordelen heeft dit systeem een stuk meer kans van slagen dan de gewone NetMD (zeker gezien de ondersteuning van een stuk meer bestandsformaten) :-) :-)

edit:

En hier (halverwege de pagina) zijn een aantal toepassingen voor de toekomst te zien. :9~

http://www.howardforums.com/archive/topic/277220-1.html

[ Voor 15% gewijzigd door JAM op 26-01-2004 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
hm, wat ik nu weer niet zo leuk vind is dat de bitrate voor "normale" opnamen omlaag is gegaan. raw pcm is daarentegen wel weer vet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mimic
  • Niet online

mimic

O ja joh?

Dit is mijn setje :)

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/hifi1.jpg
* klik voor grotere versie *

ik vraag me af wat die sony md/cd speler die ik heb nieuw kost.. helaas heb ik nog niet zo veel kunnen vinden, iemand een idee? en wat hij 2e hands waard is?

op marktplaats hebben ze tot nu toe 115 euro geboden... is dit zoiets van, gelijk verkopen! of wachten tot ze meer bieden?

Het is een MXD-D3 van sony :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
Ik heb ook een MXD-D3 heeft in het jaar (2000) dat hij uit kwam Fl 579,- gekost bij de Block in de aanbieding. De MXD-D4 was op komst namelijk die wel MD-LP onderstuent.
Maar dat is een top-deck die doe je toch niet weg 8)7 ding kopieert ook Cd-text naar MD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davitos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-04 20:57
De nieuwe minidisc serie,
Hi-Md, komt ongeveer April uit in NL

Zie http://www.himd.nl/

ziet er wel strak uit
Afbeeldingslocatie: http://www.himd.nl/sony-mz-nh1.jpg
499 euro's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
hm, ik vraag me af of mijn CDP-XE520 icm een digitaal aangesloten MDS-JE480 die cd-text ook pakt :) . heb geen cd's met cd-text namelijk. mja, straks wel, maar die moet in een grote doos van een ebayhandelaar nog uit de us of a komen...

heb trouwens nog wat technische dingetjes opgezocht... bij MDLP (niet echt mooi ofzo, maar als de bron toch al brak is...) wordt een klein gedeelte van de bits opgeofferd om stilte te coderen zodat het backwards compatible is. en je hebt van die decks die raw atrac data kopieren, zouden die dan ookal bestond MDLP toen nog niet ook kunnen kopieren :) ?

en verder heb ik op zo'n site dingen over service manuals gelezen... als ik m'n homedeck zo kan fixen dat ie ook een md kan wissen die gedeeltelijk met netmd is opgenomen is het wel handig, het is wat irritant dat niet wil nu :) .

trouwens, mooie kleur md in m'n avatar he O-) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mimic
  • Niet online

mimic

O ja joh?

leonbong schreef op 04 februari 2004 @ 17:21:
Ik heb ook een MXD-D3 heeft in het jaar (2000) dat hij uit kwam Fl 579,- gekost bij de Block in de aanbieding. De MXD-D4 was op komst namelijk die wel MD-LP onderstuent.
Maar dat is een top-deck die doe je toch niet weg 8)7 ding kopieert ook Cd-text naar MD.
Bedankt, ik weet nu ongeveer wat hij waard is.
En idd CD txt naar Md is reuze handig, maar omdat ik geen portable md speler heb heeft het niet zo veel nut voor mij om zo een ding te hebben.

Cd's speel ik toch af in mijn dvd speler, en de rest van mijn muziek, sja die staat zowat als elk andere tweaker op mn pc...

Trouwens, zoveel cd's luister ik niet, rip ze toch gelijk..

Maarja, voor mij lijkt me nog steeds het beste om hem gewoon weg te doen aangezien ik hem toch niet zo veel gebruik.

• Haas
Davitos schreef op 04 februari 2004 @ 21:45:
De nieuwe minidisc serie,
Hi-Md, komt ongeveer April uit in NL

Zie http://www.himd.nl/

ziet er wel strak uit
[afbeelding]
499 euro's
ik heb de topic nu geupdate, zodat er ook over Hi-MD gediscussierd kan worden :)

Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED

Anoniem: 96789

Ik vind minidisc gewoon met 1 woord te omschrijven super!!!!
Prachtig digitaal opnemen. :9 Prachtig geluid , zelfs nou met NetMD mp3 tjes erop zetten via de USB van de computer uit dat is een optie dan ga je ook merken hoe fijn die ATRAC is , maar wat ik veel doe is digitaal , vanuit mijn computer.Dit doe ik alleen met de 980QS dus niet met mijn draagbare , daar heb ik nog nooit mee opgenomen.

Mijn eerste MD was er eentje van Kenwood.

Nou heb ik een Sony MDS-Jb 980 QS
Effe kort de specificaties :)
Quality Standard (QS) constructie & prestaties

NetMD

Aluminium frontpaneel

ATRAC DSP Type-S

Hybrid Pulse D/A-converter

1 optisch & 1 coaxiaal digitaal in

Optische uitgang

Alle edit-functies inclusief SF Edit

Long Time Recording en Playback (LP2, LP4)

Toetsenbord

Leverbaar in zwart of zilver

Deze is NetMD vind ik wel handig.En vooral dat ATRAC is zéér fijn , Ik heb me toen ook gelijk een Draagbare MD gekocht die met NetMD om kan gaan , bedoel ik mee afspelen.Mijn oude ging dat niet mee.

Draagbare MD =MZ-R410(kun je ook mee opnemen maar gebruikt dat nooit daar heb ik de 980 QS voor)Deze heb ik gekocht die was nog goedkoper als ik er eentje zou kopen die niet kon opnemen.De draagbare vind ik niet belangrijk als hij maar kan afspelen en dat doet hij perfect.

Dan heb ik ook nog een Autoradio Minidisc deze is al 6 jaar , dus helaas geen NetMd afspeelbaar :? Maar ben aan het kijken voor een nieuwe.Typenummer van mijn Autoradio = MDX-C7970R

Foto's Hier mijn Minidisc 980QS
Afbeeldingslocatie: http://www.avland.co.uk/sony/mdsjb980/mdsjb980sil.jpg
Hier mijn draagbare
Afbeeldingslocatie: http://images-eu.amazon.com/images/P/B00008IM81.03.LZZZZZZZ.jpg

Voor mij is Minidisc een zéér goede uitvinding geweest , en het belooft nog steeds veel goeds , Sony is met MD's bezig waar 1GB op kan.

En de Minidiscjes zelf zijn ook niet meer te duur , ik ga ze netjes in Duitsland halen , waar een 5pack Sony MD 4.95 euro kosten , TDK kost maar 4 euro en Maxell maar 3.50 Euro.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 96789 op 12-02-2004 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
crap, dat had ik ook moeten weten...

naja :) .

maar over net-md: als je in sonicstage zegt dat ie in SP mode moet opnemen doen ze het wel in je auto, hoor^^; .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
Anoniem: 96789 schreef op 12 februari 2004 @ 20:36:

Knip Bla Bla

En de Minidiscjes zelf zijn ook niet meer te duur , ik ga ze netjes in Duitsland halen , waar een 5pack Sony MD 4.95 euro kosten , TDK kost maar 4 euro en Maxell maar 3.50 Euro.
Daar hoef je niet voor duitland er zijn regelmatig aanbiedingen in NL voor gelijke prijzen. Heb laatst nog een 10-pak 80 min sony gekocht voor 11 Euri bij de Fame (Is meestal erg duur de fame). Dat spaart je een trip 11 / 10 = 1,1 Eur p/s.
4,95 / 5 = 0,99 Eur p/s.
Spaar je de moeite |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 96789

leonbong schreef op 13 februari 2004 @ 14:00:
[...]

Daar hoef je niet voor duitland er zijn regelmatig aanbiedingen in NL voor gelijke prijzen. Heb laatst nog een 10-pak 80 min sony gekocht voor 11 Euri bij de Fame (Is meestal erg duur de fame). Dat spaart je een trip 11 / 10 = 1,1 Eur p/s.
4,95 / 5 = 0,99 Eur p/s.
Spaar je de moeite |:(
Hoezo de moeite sparen ;) Ik woon 100 meter van de Duitse grens af , en 500Meter van een Centrum in Duitsland :9 Dus die moeite hoeft ik me niet te sparen :) Ik woon in Limburg dus zo wie zo een Fame ligt hier niet.
Dan loop ik liever dus naar Duitsland toe voor 0.99Eur p/s als paar KM verder op met de auto gaan voor 1,1 Euro p/s.Effe benzine bijtellen enz.En eerst volgende centrum in Nederland bij mij in de buurt kosten ze over de 7 euro per 5 van Sony.Misschien was het bij Fame een aanbieding?Maar in Duitsland zijn dat geen aanbiedingen , daar zijn het standaard prijzen
crap, dat had ik ook moeten weten...

naja .

maar over net-md: als je in sonicstage zegt dat ie in SP mode moet opnemen doen ze het wel in je auto, hoor^^; .
Betreft NetMD alleen LP2 , LP4 functie speelt hij niet af mijn autoradio , wel dus SP en LP(mono dubbele opname wel iets anders als LP2 functie)

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 96789 op 13-02-2004 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Ik heb al een jaar of 5 een minidisk deck staan, en ongeveer 4 of 4,5 jaar een MZ-E33. Ik heb minidisc altijd veel toffer dan CD gevonden, vooral het portable natuurlijk.

Het formaat is gewoon zo fijn.

Maar ik zie eerlijk gezegd geen toekomst voor Minidisk. Flash en HD based mp3 spelers zullen denk ik de markt overnemen. Hoe sympatiek ik ook tegenover MD stond, ik heb nu een iPod. En ik moet toegeven, veel handiger dan al die losse disks.

Dus ik heb er gemengde gevoelens over, ik vind het jammer dat zo'n prachtig medium nooit echt goed doorgedrongen is... Tot zo'n 2-3 jaar geleden was het eigenlijk het enige serieuze medium voor portable audio, behalve dan al die gekken die met een CD-speler liepen te sjouwen, waren er alleen nog flashspelers die reteduur waren en weinig geheugen hadden.

Overigens, mijn eerste generatie Maxell MD's hebben allemaal het loodje gelegd. Ik weet niet hoe het met sony's zit, maar die Maxells zijn in ieder geval niet zo duurzaam :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar
  • Laatst online: 15-04 13:07

Shaidar

Ik ben 4 weken m'n rijbewijs kwijt, en moet dus met de trein naar m'n werk ...

Onderweg heb ik het eerst met Walkman ... mjah ... cassetjes ... daarna een Discman geprobeerd ... maar heb je al eens met een non-esp discman op de tram gezeten? lol :) Daarna op zoek gegaan om iets te kopen, mar eest een MZ-N707 geleend van een vriending ...

Man man man, wat een openbaring, geweldig apparaat! Direct verknocht aan MD, en wil er nu ook eentje aanschaffen... Maar ik denk dat ik ga wachten op die Hi-MD, totdat die er komt vooraleer ik er een koop ...

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT
  • Laatst online: 20:59

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

En ik moet er ook weer aan geloven...
ik had al die jaren een Sharp md speler (ooit voor 450gulden gekocht met zwaar krantenwijk lopen)
Afbeeldingslocatie: http://images-eu.amazon.com/images/P/B00005KBOG.03.TZZZZZZZ.jpg
Maar deze heeft anderhalf jaar geleden ongeveer de geest geven (een veel voorkomend probleem bij dit type, want op internet was ik niet de enige). Dus mijn vertrouwen in sharp was een beetje stuk omdat vrienden van me met een sony nogsteeds dezelfde gebruiken :)

Maar het was tijd voor wat nieuws:
8cm mp3 speler dan maar, want mp3 was in.. kanonnen wat een miskoop.. pure ellende :) vergeleken met zo'n robuuste md speler.. (enige voordeel was snel opnemen met mp3 en daar houd het wel op) want ik was gewend er 1 batt. in te doen en een maand lang muziek te luisteren.. maar met een mp3 speler is dat bar onmogelijk. Dus dan maar een flash-speler.. maar daar gaan ook maar 5albums op.. en als je sogges wakker wordt en toch wat anders wilt horen dan er al opstaat.. dan was ff snel een md-tje uit de kast pakken er niet bij.. kon ik lekker door me mp3 colelctie browsen en het erop gaan copieren.. gaap'er'de'gaap. naja en nog meer ellende..

Dus ik heb nu de:
Afbeeldingslocatie: http://www.avland.co.uk/sony/mzn510/mzn510silver.jpg
Wat een verademing!! ding is echt perfect :) Ff me minidisc opnieuw in LP2 opgenomen en ik kon er meteen nog 3cd's bij kwijt per MD.. echt super!
Ding speelt ook nog langer op 1 batt.. alsof die niks verbruikt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58852

The Immortal: ik heb net deze week ook zo'n Sony NetMD besteld, dezelfde als de jouwe (MZ-N510, in het rood dan wel :p).
Er liep een speciale actie bij www.mdcenter.nl en daardoor heb ik hem op de kop kunnen tikken voor 128 euro, inclusief 5 lege sony minidiscjes.
Een zeer goede koop al zeg ik het zelf :) Ik mag hem morgen gaan ophalen :9~
Hopelijk klinkt die LP2 modus redelijk goed, dan kan je lekker 160minuten op een 80minuten schijfje zetten, ideaal vind ik dat.
Voor alle mensen met een NetMD is het trouwens aan te raden van SonicStage II te gebruiken, dit is de nieuwe software voor NetMD, is compatibel met de voorgangers en stukken stabieler. Er is nu ook geen beperking meer ivm gelimiteerde check-outs, en het is nu ook mogelijk om VBR mp3 te gebruiken (iets wat voordien niet kon).

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 58852 op 21-03-2004 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87194

Anoniem: 58852 schreef op 21 maart 2004 @ 13:59:
The Immortal: ik heb net deze week ook zo'n Sony NetMD besteld, dezelfde als de jouwe (MZ-N510, in het rood dan wel :p).
Er liep een speciale actie bij www.mdcenter.nl en daardoor heb ik hem op de kop kunnen tikken voor 128 euro, inclusief 5 lege sony minidiscjes.
Een zeer goede koop al zeg ik het zelf :) Ik mag hem morgen gaan ophalen :9~
Hopelijk klinkt die LP2 modus redelijk goed, dan kan je lekker 160minuten op een 80minuten schijfje zetten, ideaal vind ik dat.
Voor alle mensen met een NetMD is het trouwens aan te raden van SonicStage II te gebruiken, dit is de nieuwe software voor NetMD, is compatibel met de voorgangers en stukken stabieler. Er is nu ook geen beperking meer ivm gelimiteerde check-outs, en het is nu ook mogelijk om VBR mp3 te gebruiken (iets wat voordien niet kon).
Ik heb dezelfde als die jij hebt besteld, 139 euro bij de mediamarkt. En ik ben er zeer content mee. De netmd functie gebruik ik niet, aangezien ik niet kapot ben van de kwaliteit, maar de lp2/4 functie is zeker een uitkomst _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT
  • Laatst online: 20:59

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

hmja r00tx daar wilde ik 'm ook gaan bestellen, dus ik was even naar een electrozaak in de buurt gegaan om 'm ff te bekijken, dus ik kom bij de bijenkorf, en daar was die net in de aanbieding :P 139euro.. dus heb'k em maar meteen laten inpakken. Rood was wel al op, maarja, zilver is ook mooi :) Bij de V&D ligt'ie nog gewoon voor 170euro :P En minidiscjes heb ik al genoeg.

Hoeveel MB gaat er op een 80min MD ? 170mb? Ik heb nog alleen 74min MD'tjes en daar gaat 157mb op..

Verder vind ik de kwaliteit van LP2 goed genoeg voor oordoppies :) Ik denk dat als je ze in een hifi set zou afspelen het klinkt als 128kpbs+ mp3's.

[ Voor 4% gewijzigd door CT op 21-03-2004 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mJohnny
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-09-2023
Dit is mijn MD speler. Deze heb ik in New York gekocht, hij is niet in deze stijl verkrijgbaar in Nederland :*)
Afbeeldingslocatie: http://images.amazon.com/images/P/B000068IHS.01.LZZZZZZZ.jpg

PIRAAT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porto33
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-12-2023
Deze MD van Sharp (de 722) deed trouwe dienst in de trein naar m'n werk totdat ik m'n rijbewijs haalde. :+ Had hem indertijd nog geimporteerd uit Japan; 4 maanden later kwam ie in Nederland uit, enkele kleine veranderingen maar uiterlijk hetzelfde. De draaischijf in t midden was wel na 2 maanden al einde oefening maar dat zou wel komen door de low-cost sleepcontacten eronder; was wel berehanding met namen geven aan tracks! :P

http://home.planet.nl/~goent000/DSC03428t.JPG

Deze afstandsbediening kreeg ik erbij, ik geloof dat ze in Nederland deze niet erbij kregen; wel een goedkoper ogend model wat hier totaal niet op lijkt. Er zit een klokkie in met, jawel, een alarmfunctie om je te wekken! _/-\o_

http://home.planet.nl/~goent000/DSC03432t.JPG

hier een fotootje van de AB met backlight aan, let op het rondzwemmend visje als een track speelt! :) De letters in de achtergrond zitten 'dieper' dan het display zodat je een 3D effect krijgt.

http://home.planet.nl/~goent000/DSC03434t.JPG

En deze Sennheiser HD25-13 DJ hoofdtelefoon maakte het geheel af en had een schitterend geluid tot gevolg! :9

http://home.planet.nl/~goent000/DSC03431t.JPG

Dat was m'n setje die nu al een paar jaar ligt te verstoffen. Mijn AB zegt iedereen:

http://home.planet.nl/~goent000/DSC03435t.JPG

:z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-05 12:32
Mijn eerste (en laatste :P) minidisc was een Sony MZ-R900, op dat moment het topmodel.
Afbeeldingslocatie: http://www.minidisc.org/brian_youn/R900_photos/R900_discinsert.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.minidisc.org/brian_youn/R900_photos/white_R900_jacks.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.minidisc.org/brian_youn/R900_photos/red_R900_ESdisc.jpg
met dope remote
Afbeeldingslocatie: http://www.minidisc.org/brian_youn/R900_photos/R900_remote2.jpg

Daar heb ik ongeveer 1,5 jaar lang van genoten. Heerlijk klein (was ook aan de achterkant helemaal vlak), behuizing compleet van magnesium en hij was lekker energiezuinig (deed 20 uur met ingebouwde accu). Echt zo'n mooi gadget-hebbedingetje :P

Toch begon ik me langzamerhand steeds meer aan de nadelen te ergeren. Het lange opnemen, elke keer zelf weer die tags invoeren, en het geluid was ook niet bepaald super dankzij 2x 5mw output. Ook de bass was niet echt lekker. Ben daarom toen overgestapt op een no-name mp3-cd speler, en een paar maand geleden op de iRiver iHP120.

Ik zou nu niet meer terug willen naar een minidisc, maar ik blijf het toch mooi spul vinden, met name die topmodellen van Sony.

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas
BOEMMMMM! een DIKKE schop! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:34
Ik vind minidisk echt super, ik neem er al mijn vinyl mee op.

Afbeeldingslocatie: http://www.minidisc.org/MDS-JA3ES-gold-normal.gif

Ik heb een zwarte versie. Volgens mij worden er alleen geen nieuwe MD decks meer gemaakt.

www.minidisk.org is trouwens ook een goede source

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas
Dj_Neo_Ziggy schreef op 05 juli 2004 @ 10:32:
Ik vind minidisk echt super, ik neem er al mijn vinyl mee op.

[afbeelding]

Ik heb een zwarte versie. Volgens mij worden er alleen geen nieuwe MD decks meer gemaakt.

www.minidisk.org is trouwens ook een goede source
Is deze van de ES serie?

Af en toe komt er een nieuw type deck uit die meestal een paar jaar worden verkocht. Ik verwacht nu eigenlijk wel een HI-MD deck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
Van die nieuwe decks vraag ik me af, wat de kwaliteit is. Ik wil het liefst gewoon lossless. Atrac 3 doet het erg goed vind ik, en verschillen tussen 3 en 4 zijn er zowat niet. Daarom snap ik de strategie ook niet van sony, dat ze zich eerst richten op comressie ipv kwaliteit.

Als ze nou op zo'n Hi-MD een betere codec kunnen planten. Ben ik verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58852

Atrac3 Plus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium
  • Laatst online: 21:02

B-lennium

Volvo 164 1975!

ok mijn Minidisc!

Cd-speler = Sony CDP-XE500
MD-Deck = Sony MDS-JE520 <--- die dus :P
Versterker = Sony STR-DB780QS (laatste en beste aankoop!)

Afbeeldingslocatie: http://httpd.chello.nl/~gjm.ferron/tweakers/myht/Klein/IMG_0015.JPG

en als portable heb ik de Sony MZ-E62
deze is echt bijna aan z'n eind, heeft ook 4 jaar in mn broekzak gezeten (trein,school,trein). hij leest erg slecht (geluid blijft hangen dan is hij weer aan het zoeken en bufferen)

minidisc is (vind ik) echt een uitkomst! alleen jammer dat toen het een beetje bekend werdt iedereen een cd-brander kocht !

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
Die versterker lijkt wel verdomd veel op de DB1080...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
Maar is dat nou goed? Ik las op minidisc.org dat het alleen een betere compressie had. Ik ben eigenlijk op zoek naar iets wat kan opennemen beter dan cd kwaliteit.

Dus waarom compressie gebruiken op een Hi-MD? Ik had die extra ruimte gebruikt om meer sonische informatie op kwijt te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium
  • Laatst online: 21:02

B-lennium

Volvo 164 1975!

Dj_Neo_Ziggy schreef op 05 juli 2004 @ 16:54:
Die versterker lijkt wel verdomd veel op de DB1080...
ja klopt , die heeft iets meer vermogen en instellingen... ben hier Zeer blij mee :P

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyP0
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-02 12:33

LyP0

it is I , you worst nightmare

ik heb nog steeds mijn vertrouwde sony mz-r500 en ik wil hem niet missen , egt een heerlijk dingetje , hij is ongeveeer 4 jaar oud en werkt perfect . als ik hem op longplay 4 zet kan ik 320 min muziek mee nemen op 1schijfje . en dat is echt relax
het enige prob is dat het opnemen net zo lang duurt als de werkelijke afspeel tijd daarom had ik graag een nieuwe , maar zo lang deze het nog doet . hele goeie aankoop , heeft me toen maar 220 euro gekost . had niet veel geld dus het was een rib uit me lijf . nog altijd geen spijt van _/-\o_

ik voel me lekkaah !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:40

PD2JK

ouwe meuk is leuk

LP4 gebruik ik alleen bij spraak, als ik muziek met LP4 opneem is het niet om aan te horen.
LP2 kun je beter gebruiken voor muziek, is nog 160 min. :)

Heb zelf een MZ-R700 'gemod' naar een MZ-R900. Aankoop was ook 220 euro. Ondertussen 2x defect geweest, maar opgestuurd en weer gerepareerd. Maar goed dat ik er 3 jaar garantie bij heb gekocht. Anders zat ik nu dus zonder Walkman. :/

Voor thuis gebruik ik m'n midi-set, hier zit een MD gedeelte bij in. Ondersteund alleen geen LP2/4. Maar daar heeft dit midi-setje ook weer wat voor; een speciale 'MD Walkman Link' ingang. Gewoon een extra line-in voor je walkman dus.

MD is voor mij niet meer weg te denken.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Laatst online: 27-04 10:13
Afbeeldingslocatie: http://www.minidisc.org/sony_mdsje530.jpg
Deck: MDS-JE530

Afbeeldingslocatie: http://minidisc.org/sonyim/MZ-N10_02J_low.jpg
Portable: MZ-N10

Afbeeldingslocatie: http://www.sony.net/Products/walkman/images/history_1996_img.gif
Oude portable: MZ-E50

Afbeeldingslocatie: http://minidisc.org/images/sony_mdxm690.jpg
Auto: MDX-M690

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
B-lennium schreef op 05 juli 2004 @ 17:03:
[...]

ja klopt , die heeft iets meer vermogen en instellingen... ben hier Zeer blij mee :P
Heb net ff doorgelezen wat dat ding allemaal kan. Ik zag dat het een 5.1 versterker was. Heeft ie eigenlijk ook een phono ingang?

Ik heb zelf de DB1080, dat was een hele setup, ben eigen nog steeds bezig om de goede setup aan te zwengelen. 6.1 is echt niet verkeerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 00:13

steveman

Comfortabel ten onder

Mijn md ervaring begon met de Sharp md-mt15 : Afbeeldingslocatie: http://www.ai.rug.nl/~renkema/sharpmd.jpg

echter na een ongelukkige val van m'n bureau met een mdtje half in het apparaat kon ie niet meer opnemen. Toen is ie 3 weken weg geweest voor reparatie, binnen garantie. Toen lange tijd veel lol van gehad. Tot een donkere dag ruim een jaar geleden. De laserunit stuk vervangen: 170 euro... nou dank je wel :P

nieuwe gekocht met 50e korting:

Afbeeldingslocatie: http://www.ai.rug.nl/~renkema/sonymd.jpg

Die heeft ruim een jaar vlekkeloos dienst gedaan. Prima geluid LP2 en 4 modi en überlange batterijduur, bleef me verbazen hoe lang een enkele 1600mah batterij het uithield. Al moet ik zeggen dat ik de bediening van de sharp 10x zo makkelijk vond, voor bijna alle functies een eigen knopje, vooral de bass gebruikte ik vaak. Deze zit bij de sony in een menutje verscholen :(

Nu heb ik echter een 256 usbmp3speler gekocht (msi megastick) en nu lijkt het md tijdperk voor mij nu over te zijn. Hét voordeel van dit ding is dat ie het ook gewoon doet als je aan het hardlopen bent.

[ Voor 13% gewijzigd door steveman op 05-07-2004 19:38 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bianca
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik ben ook helemaal voor MD, ik vind het echt een super systeem juist met al die losse minidiscs.

Eerst ben ik begonnen met deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.techtronics.com/uk/images/audio-video/sharp-md-sr50h-X.jpg
Net binnen de garantie heeft die een keer een nacht buiten gehangen in de regen :( Toen ik erachter kwam, kwam er een hele plons water uit. Ik naar de winkel en eerlijk verteld wat er gebeurd was en tot mijn grote verbazing had Sharp mijn minidisc speler weer gemaakt :-) echt een super service van hun. Later na een jaar of 2 was die echt helemaal op, maarja dat is op zich niet vreemd als je elke dag 4,5 reist en dus mijn minidisc zoveel gebruikte.

Daarna was het tijd voor een nieuwe en toen heb ik meteen NetMD genomen. Deze dus:
Afbeeldingslocatie: http://avland.co.uk/sony/mzn710/mzn710bluelrg.jpg
en hier ben ik helemaal tevreden mee.

Ik hoop dus ook dat MD nog lang blijft maar toch denk ik dat over een tijdje alles op van die mp3 spelers over gaat :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97447

Zelf ben ik ook een fan van de minidisc. Indertijd nog 3maand elk weekend voor een autoradio met Minidisc gewerk. Werd die natuurlijk gestolen :( . Ik begrijp ook nog steeds niet waarom deze techniek niet meer in de PC gebruikt wordt, schijfjes zijn robuust, krasbestendig herschrijfbaar en vrij goedkoop.

Zelf gebruik ik nog steeds dagelijks deze om is slaap te vallen. Hij (of zij?) is al gedeukt en versleten. Kan zelfs het typenummer niet meer lezen.

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/pleuris/IM001564.jpg
En nog steeds geen problemen mee gehad en dat is zéér uitzonderlijk bij mij.

Ode aan de MD _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94711

Als eerste deze MD speler bij ons in huis de MZ-R2 die het maar 5 jaar uit gehouden heeft en je raad het al toen was de garantie net verlopen.
Koste toch nog FL1000,-
Afbeeldingslocatie: http://www.panuworld.net/misc/mz-r2_1.jpg

Daarna kocht ik deze en die zou het nog steeds moeten doen. Maar aangezien ik hem al zo'n tijd niet meer gebruikt heb....
Afbeeldingslocatie: http://minidisc.amulation.com/images/sony_mzr30_front.jpg

Toen ook maar een mooi midi setje met MD speler er in
Afbeeldingslocatie: http://www.itsbeenfound.com/property_pictures/Sony%20Midi%20Hi-Fi%20System%20(1).JPG Zonder het casette deck er onder aangezien ik al erg snel van bandjes af ben gestapt.

En daar horen deze speakertjes bij
Afbeeldingslocatie: http://www.itsbeenfound.com/property_pictures/Sony%20Midi%20Hi-Fi%20System%20(2).JPG
Al gebruik ik nu mijn andere schatjes namelijk mn JBL LX5jes.

En in plaats van de MD walkman's gebruik ik nu Mijn H&B JK20 (20gb MP3 speler)

Helaas zijn de MD spelers bij mij maar weinig gebruikt en worden nu alleen nog maar gebruikt om af en toe snel iets op te nemen. Aangezien vrij snel hierna de CD branders zijn intreden in dit huis deden :S En de MP3 speler niet te vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102028

Ik heb deze:
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/pleuris/IM001564.jpg
Inclusief de deuk :?

Afbeeldingslocatie: http://www.minidisc.org/images/asahi_images/mds-w101.jpg
Maar dan in het zwart. Ik had eerst een ander model besteld bij IT's. Maar nadat mijn eerste keus na twee maanden nog niet binnen was, kon ik deze meenemen voor dezelfde prijs (500 gulden). Het oorspronkelijke prijskaartje was 1500 gulden :9

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
  • Laatst online: 10-05 09:13
4 jaar geleden een Sharp MD Mt-15S gekocht bij de Staffhorst voor 320 gulden. Ook nog los een batterij voor 40 gulden. Is veel gebruikt en ziet er nog uitstekend uit. Ging na 2 jaar slechter opnemen ( na 50 minuten ofzo) en ik heb hem toen vaak opengemaakt om schoon te maken. Beestjes op het display enzo ;)
Half jaar geleden heb ik voor 25 euro exact hetzelfde model van iemand gekocht, en het loopwerk/laser met elkaar verwisseld. Nu doet ie het dus weer heel goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113707

Paar weken geleden bij bcc voor 60 euro een minidisc-recorder gekocht omdat ie lekker goedkoop was. Deze:
http://www.sharp.nl/templ...1&pageID=2574&ProdID=1166

De reden dat de minidisc tot u toe de cassetterecorder niet heeft vervangen is lijkt me de prijs. Aan Hi-MD ga ik me niet wagen omdat ik het niet kan betalen...
LP4 geeft nog goed geluid dus alle cd's worden bij mij op LP4 opgenomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte
  • Laatst online: 28-08-2024

Acolyte

Lid

Afbeeldingslocatie: http://www.minidisc.org/images/sony_mzr700_blue.jpg

Is nu alleen stuk :'( Ik wacht op de nieuwe Hi-MD recorders :9~

Waarom doet iedereen btw zo lichtjes over dat zijn/haar minidisc stuk is? Tzijn geen goedkope dingen :|

[ Voor 6% gewijzigd door Acolyte op 10-07-2004 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-05 04:42
Acolyte schreef op 10 juli 2004 @ 18:29:
[afbeelding]

Is nu alleen stuk :'( Ik wacht op de nieuwe Hi-MD recorders :9~

Waarom doet iedereen btw zo lichtjes over dat zijn/haar minidisc stuk is? Tzijn geen goedkope dingen :|
heb exact dezelfde!!!!!!!!! Hij is bijna dood. Het afstandbedieningkje was na 6maanden dood. Ooit opengeprutst en draden terug gesoldeerd nu is ie terug kapot.
Laatste en ergste probleem. De koptelefoon aansluiting doet raar. Welke dopjes ik ook gebruik, ik moet de fiche opzei duwen voor geluid. Zal hem ooit open schroeven.

Maar iig, ik geloof in MD. Voor prof is het zeer goed spul. Voor de gewone man is het ook goed spul, maar duurder en meer 'prosumer'. Als sony het syteem iets beter had doordacht en de schijfjes bruikbaar had gemaakt voor de pc (sneller!!), had het kunnen doorbreken bij de gewone consument. Iig denk ik dat sony nooit verlies heeft geleden aan de minidisc.
Elke profesionele studio heeft wel een md-aparaat liggen en elke degelijk mens dat zich met audio bezig houd (professionals of amateurs) hebben ook zo'n ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte

Acolyte

Lid

Mja, maar Sony gelooft er nog steeds in hoor, want ze ontwikkelen het nog wel steeds door: netMD, Hi-MD en wie weet wat er nog komen gaat. Want je zou ze de kost moeten geven die dachten dat het na de MZ-R35 afgelopen was met de minidisc. Er gingen hardnekkige geruchten dat Sony geen brood meer zag in Minidisc.

Gelukkig maar dat Sony door heeft gezet want reken er maar op dat met Hi-MD heel wat MP3 speler fanaten over zullen stappen. Niets staat hen meer in de weg!

Maar toch: iedereen doet hier in mijn ogen wat makkelijk over dat zo'n duur apparaat stuk is gegaan... Het zijn niet de goedkoopste dingen en ik moet zeggen dat ik er behoorlijk van baal dat die van mij nou stuk is. Maar met het grootste gemak wordt er weer een nieuwere gekocht en we aanvaarden het maar dat die weer binnen een jaar ofzo de pijp uit gaat... Sonde hoor :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
mwa, zie het zo, op een nieuwe zit een betere ATRAC-chip ;)

tenminste, als je ouwe redelijk oud is dan :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bashy
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:36
Acolyte schreef op 10 juli 2004 @ 23:02:
Gelukkig maar dat Sony door heeft gezet want reken er maar op dat met Hi-MD heel wat MP3 speler fanaten over zullen stappen. Niets staat hen meer in de weg!
:/
Dan moeten ze eerst firwire of USB 2.0 gaan gebruiken, want 1GB volgooien met USB 1.1 is vooralsnog niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zegato
  • Niet online
* Zegato heeft deze nu al ruim een jaar:
Afbeeldingslocatie: http://www.yesky.com/image20010518/49217.jpg
Sony MZ-N910 NetMD

Over het apparaat zelf ben ik heel erg tevreden. De NetMD functie is echt fijn.
En hij is echt klein:
Afbeeldingslocatie: http://www.yesky.com/image20010518/49240.jpg

Maar toch zou ik hierna nooit meer een MD kopen, de mp3-spelers zijn nu eenmaal fijner, ondanks de mindere geluidskwaliteit.

Een paar maanden geleden heb ik 'm proberen te verkopen, maar er was toen bijna geen interesse in. ;(

[ Voor 14% gewijzigd door Zegato op 11-07-2004 20:38 ]

T.net gallery | V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Bashy schreef op 11 juli 2004 @ 19:00:
[...]

Dan moeten ze eerst firwire of USB 2.0 gaan gebruiken, want 1GB volgooien met USB 1.1 is vooralsnog niet te doen.
ja maar hij schrijft niet snel genoeg daarom hebben ze er ook geen usb 2.0 opgezet.
verder de mijne deed het nog steeds tot vrijdag toen liet ik hem vallen en is de laser niet meer goed uitgelijnd. (2 jaar oud)
verder baalde ik er niet zoveel van omdat ik toch een hi-md ging/ga kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte

Acolyte

Lid

Bashy schreef op 11 juli 2004 @ 19:00:
[...]

Dammit volges mij heb je daar wel een punt :|. Het verbaasde mij ook toen ik las dat ook de Hi-MD recorders uitgerust zullen worden met USB1.1. Maar ach, je kunt dan je muziek alsnog snelgenoeg overpompen want met een beetje compressie dan zit je ver onder de maximale doorvoersnelheid van USB1! 256kbit/s ATRAC3plus is prima kwaliteit en dat kan dus op zo'n 45x snelheid opgenomen worden (Hi-MD dat is :)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Mijn inmiddels overleden MD recorder: de Sony MZ-R700 (blauw) ( €199 euro)

Afbeeldingslocatie: http://www.garyolsen.com/GoClarke/Videoaudio/audio-mzr700.jpg

maarjaa hij moest al veel dood gaan >:) hij is 2 keer volledig verdronken in water en daarna deed hij het nog wel(met een raar opvallend ratelend geluid )

Mijn miniset met MD recorder (model : JVC MX-S6MDR) (SP/LP2/LP4), met 3 cd wisselaar. optical in, aux(aan achterkant, tulp stekkers) in en out en aan voorzijde een 3,5 mm line in.
(€300 , jaahaa t was een heel mooi showmodel dus was het afdingen niet zo moeilijk :) )

Afbeeldingslocatie: http://www.minidisc.org/images/jvc_mxs6mdr.jpg

binnenkort ga ik de Sony MZ-NH600 kopen: en dan die in het blauw.(WEETJE: It's in Utrecht verkoopt hem voor €230,-!)

Afbeeldingslocatie: http://www.dewinkel.nl/assets/big/sony-mz-nh600.jpg

Bij mijn R 700 is mijn stick wel 3 keer kapot gegaan en daarna heb ik die afstandsbediening er tussen uit gehaald. daar moet Sony echt nog wat aan gaan doen.Mijn broer heeft het ook al enkele keren meegemaakt dat de AB kapot is gegaan.

dan heb ik nog 3 vragen...

vraag 1
ik zoek voor mijn pc een geluidskaart met een optical out. nu las ik op http://www.mdcenter.nl/ dat de Terratec SixPack 5.1+ wel goede prijs/ kwaliteit verhouding heeft. (momenteel zit ik met onboard geluid AC'97 op een ASUS plank) heeft iemand ervaringen hiermee? met deze kaart is het dus mogelijk mijn pc digitaal aan te sluiten aan mijn Mini set met optical in? of is dit verkeerd begrepen. de de site staat wel duidelijk dat "Een standaard computer zal deze niet aan boord hebben (ook niet de Soundblaster Live!)" een soundblaster niet goed is omdat deze een ander soort optische signaal uitzend.

vraag 2
ze zeggen dat je op een Hi-MD wel 45 cd's kan opnemen?! klopt dit? is dit dan in data-files of kan je al die nummers ook echt beluisteren?(45x15tracks= 675 nummers ongeveer op één Hi-MD schijfje? dat is toch eigelijk onmogelijk? met welke kwaliteit is dat eigelijk?

vraag 3
de laatste... als ik het goed begrijp na het lezen van de handleiding van de MZ-NH 600 dan kan ik door middel van mijn computer met daarin de Terratec SixPack 5.1+ en mijn Mini set van JVC het geluid van mijn Hi-MD's digitaal afspelen?

ter verduidelijking:
MZ-NH600 usb verbonden aan pc--->terratec optical out met een TOS-link kabel verbonden aan mijn Miniset. of werkt dit niet en moet het signaal nog steeds anoloog worden uitgezonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122418

Afbeeldingslocatie: http://www.minidisc.org/images/panasonic_sjmj88.jpg

Panasonic MJ88

Wou dat ik hem nog had, was de kleinste ter wereld en blijf een van de kleinste ter wereld.
En je kon je afstandsbediening op HOLD zetten waardoor die LCD doorzichtig werd (Dus ook geen achtergrond!)

Afmetingen 78.5Dx 11.8H x 71.5Wmm, 54g

Alleen iemand heeft hem van mij gejat :(

Afbeeldingslocatie: http://wayweary.tripod.com/mj88/01b.jpg

De MJ88 is de onderste van deze

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 122418 op 01-09-2004 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

willy1986 schreef op 01 september 2004 @ 12:11:
dan heb ik nog 3 vragen...

vraag 1
ik zoek voor mijn pc een geluidskaart met een optical out. nu las ik op http://www.mdcenter.nl/ dat de Terratec SixPack 5.1+ wel goede prijs/ kwaliteit verhouding heeft. (momenteel zit ik met onboard geluid AC'97 op een ASUS plank) heeft iemand ervaringen hiermee? met deze kaart is het dus mogelijk mijn pc digitaal aan te sluiten aan mijn Mini set met optical in? of is dit verkeerd begrepen. de de site staat wel duidelijk dat "Een standaard computer zal deze niet aan boord hebben (ook niet de Soundblaster Live!)" een soundblaster niet goed is omdat deze een ander soort optische signaal uitzend.

vraag 2
ze zeggen dat je op een Hi-MD wel 45 cd's kan opnemen?! klopt dit? is dit dan in data-files of kan je al die nummers ook echt beluisteren?(45x15tracks= 675 nummers ongeveer op één Hi-MD schijfje? dat is toch eigelijk onmogelijk? met welke kwaliteit is dat eigelijk?

vraag 3
de laatste... als ik het goed begrijp na het lezen van de handleiding van de MZ-NH 600 dan kan ik door middel van mijn computer met daarin de Terratec SixPack 5.1+ en mijn Mini set van JVC het geluid van mijn Hi-MD's digitaal afspelen?
1 de optische signalen zijn allemaal hetzelfde dat is een standaart
alleen de soundblaster heeft geen optische uitgang.

2 je moet 45X20 rekenen en ja die kun je afspelen de kwal;iteit is 44 kb/s

3 dat kun je ook doen via je md je hebt geen aparte geluidskaart nodig als het goed is zit op het europese model een optische in/uitgang

Pagina: 1 2 3 Laatste