Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED
Anoniem: 33651
http://www.bug.hr/bolex/bug116-2/in.jpg
*edit: wat ik nog even wilde zeggen is dat ik de bijgeleverde software erg slecht vond. Ik heb nu van een vriend, die één van de nieuwste md-spelers heeft gekocht, de cd mogen lenen die daarbij zat, Sonicstage heet die software, en dat is echt een wereld van verschil. De overdracht gaat een stuk sneller en er kan nu tegelijk worden omgezet naar atrac en verzonden worden naar je md-speler, erg handig.
[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 33651 op 17-11-2003 16:06 ]
Ik heb geen sony maar een sharp, omdat ik een mp3 speler heb die zuiniger is met batterijen gebruik ik em alleen niet zo veel meer.
For it is the doom of men that they forget... Huidige en vroegere hardware specs The Z80 is still alive!
Ik heb thuis nog een MDS-JE530 staan. Prima home-deck.
This one:

On the road heb ik heel lang een Sharp MD-MS 701 gehad. Is twee keer kapot gegaan, beide keren buiten de garantieperiode en beide keren gratis hersteld (hulde!). Maar nu begint 'ie toch echt op te raken.
Deze dus:

Werkte wel fantastisch i.c.m. one-point stereo microfoon van Sony (ECM-MS957).
En hoppaa... weer een foto:

"Kos wat, maar dan hebbie ook wat"
Punctuality is the politeness of kings
Anoniem: 19894

Veel gebruikt voor live opnames van orkesten, met goede resultaten (Ik had wel een mengpaneeltje ertussen met goede mics)
Helaas is ze begin dit jaar overleden
Ik ben op zoek naar een vervanging, alleen weet ik dat het zeker geen minidisc zal gaan worden; Eerder zal het een MP3 recorder worden of een echte harddisk recorder (iets minder portable, maar goed.)
I hit the CTRL key, but I'm still not in control!
Anoniem: 15443
Die MDspelers die blijven nog wel even, zeker met NetMD in de rijpingsfase
MiniDisc is gewoon geperfectioneerd, en hét medium voor muziekliefhebbers
LOL @ SeeMann -> Mark was nog ingelogd op mijn PC en daarom poste ik per ongeluk onder zijn naam, ik (Bo Hurkmans) poste dit bericht dus
[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 15443 op 17-11-2003 18:26 ]
Anoniem: 19894 schreef op 17 november 2003 @ 16:43:
Ik heb zo'n 5 jaar lang heel veel plezier gehad van m'n Sony MZ-R30
[afbeelding]
Veel gebruikt voor live opnames van orkesten, met goede resultaten (Ik had wel een mengpaneeltje ertussen met goede mics)
Helaas is ze begin dit jaar overleden![]()
Ik ben op zoek naar een vervanging, alleen weet ik dat het zeker geen minidisc zal gaan worden; Eerder zal het een MP3 recorder worden of een echte harddisk recorder (iets minder portable, maar goed.)

Ik heb al zowat 6 of 7 jaar de Sony MZ-R35
Weet nog dat ie net uitwas dat ik hem kocht
En echtwaar nog steeds doet ie het prima, en die accu is gewoon geweldig. Haalt nog steeds ruim 8 uur afspelen. Geweldig dingetje. Gebruik hem alleen niet meer, vanwege het hebben van een auto met autoradio
Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL
kan meer muziek de schijfjes zijn goedkoper dan die flash kaartjes echt top
en dat maar voor €120
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Voor onderweg heb ik de MZ-E300 hier liggen, maar ook die wordt niet veel meer gebruikt sinds ik een auto heb.
Blijf het prachtige techniek vinden, though.
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
Was leuk ding, had nog geen shock memory of hele slechte, en kon net aan 1 discje spelen dan was accu leeg. Kostte toen iets van fl. 1500,-
En heb eind 1995 deze gekocht:

dat was al beter die ging 2 discjes mee op een set batterijen. Kostte toen iets van fl. 1000,-
En in die tijd kostten de lege discjes (die je toen ook nog in 60 minuten en 74 minuten had) nog fl. 30,-
ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

ik ben er altijd heel tevreden mee geweest (vooral tijdens m'n school-periode), maar tegenwoordig doe ik er nog nauwelijks iets mee
en kreeg later een Homedeck aangeboden voor weinig geld, de MDS-JE640

maar dan in het zilver
later kreeg ik ook nog een Minidisc autoradio aangeboden:

De portable is inmiddels gesneuveld (in de auto laten liggen in de brandende zon, hij was zo warm dat ik hem niet eens vast kon houden. Sindsdien speeltie een minuut of 5 goed, en daarna beginnen de foutmeldingen)
Het homedeck staat maar tussen m'n overige componenten te staan en m'n autoradio heb ik er weer terugverwisseld met een cdspeler aangezien we van de zomer op vakantie gingen met de auto en de CD toch een gangbaarder formaat is
Zit er ook nog altijd aan te denken om een MD met NetMD aan te schaffen, want het analoog opnemen (+ daarbij tracktitels invoegen enzo) is wel een tijdrovende bezigheid wat mij er altijd van weerhoudt om snel ff een MD'tje vol te knallen. Maar mooi spul is het zeker
M'n broertje heeft een E900 die ik nu meestal gebruik om te luisteren, want bij mij is de jackplug aansluiting voor de koptelefoonuitgang kapot!

Bij mijn oude JVC R70 was die van de AB kapot!
Ben ik nou zo onvoorzichtig of zijn er meer mensen die dit probleem hebben?
#StopBurningStuff

Deze was echter iets te groot om in m'n broekzak te proppen en dus besloot ik maar om weer eens diep in de buidel te tasten voor een nieuwe model.
Dat werd dus de MZ-R55, op dat moment het topmodel, kleinste portable recorder ter wereld.
Wat sony er niet bij vertelde was dat het battery verbruik het grootst van de wereld was (max 4 uur op een batterij

Vanwege het dramatische batterij verbruik van de R55 moest ik dus een nieuwe kopen, en vanwege wat minder geld kon het deze keer ook niet het topmodel worden.
Dus besloot ik voor het middenmodel te kiezen:

Lekkere speler, klein, licht, zeer energiezuinig. En de beste eigenschap was nog wel dat er een gewone AA batterij in kon. Ideaal dingetje dus.
Jammer genoeg ging de hoofd telefoon plug kapot en moest er dus weer een nieuwe komen.
Sinds een maand of 6 zit de MZ-N10 in m'n broekzak, kost een paar centen, maar is ook wel een geweldige unit.
Samen met een stel Sony EX71 oordopjes is dit de ideale combinatie voor mij.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.
Anoniem: 43103
Anderzijds, Minidisc is niet echt uitgestorven, en het feit dat ze nog steeds gemaakt worden geeft wel aan dat er een zekere markt voor is.
Als ik hier prijzen lees van Fl. 1000 tot 1500 voor een unit toen...Anoniem: 43103 schreef op 17 november 2003 @ 19:21:
Ik vindt het zo gek dat minidisc nooit echt is doorgebroken ala cd's. Het was toch de nieuwe vorm van cassetebandjes, om het kort door de bocht te zeggen. Persoonlijk denk ik dat de prijs te lang te hoog is gebleven. En die ontwikkeling met die NetMD hadden ze veel eerder moeten maken, aan het begin van het MP3 gebeuren. Misschien dat er dan nog perspectief inzat.
Anderzijds, Minidisc is niet echt uitgestorven, en het feit dat ze nog steeds gemaakt worden geeft wel aan dat er een zekere markt voor is.
Dan is dat wel te begrijpen (ik heb ook €330,- voor die van mij betaalt maar dat was al weer paar jaar later)
#StopBurningStuff
Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED
toen overgestapt op een sony, met lp.
heb nu nogsteeds die sony en een homesetje met netmd :

netmd, mdlp, internet radio
Deze heb ik ook, ook sinds het begin. Hij was gloednieuw toen.FastBunny schreef op 17 november 2003 @ 18:32:
[...]
[afbeelding]
Ik heb al zowat 6 of 7 jaar de Sony MZ-R35
Weet nog dat ie net uitwas dat ik hem kocht
En echtwaar nog steeds doet ie het prima, en die accu is gewoon geweldig. Haalt nog steeds ruim 8 uur afspelen. Geweldig dingetje. Gebruik hem alleen niet meer, vanwege het hebben van een auto met autoradio
Ook mijne doet het nog zo goed als perfect en de accu haalt de 8 uur ook nog steeds! .. Het enige probleem dat ik soms heb is dat hij overslaat in de auto.
En ja ik gebruik hem ook in de auto omdat ik vooralsnog alleen een autoradio heb met cassettespeler, en ik de MD dus aansluit via zo'n tape met line-plug
Oh ik heb trouwens ook nog een MDS-JE520 deck dat het nog prima doet.
[ Voor 5% gewijzigd door ScuL op 17-11-2003 19:45 ]
ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

3 1/2 jaar geleden gekocht voor 300 gulden.
Apparaat werkt perfect, jammer is alleen dat ik het niet zoveel meer gebruik.
(wil eigenlijk ook iets nieuws, 74 minuten muziek betekend ook 74 minuten wachten op het opnemen)
<edit>
url maar effe in img veranderd.
[ Voor 11% gewijzigd door mcb1 op 17-11-2003 21:42 ]
mcb1

Signatures zijn voor mietjes!

Geeft mij MD maar.

Inmiddels d00d en vervangen door een diva mp3, maar jaren (...trouwens, volgens mij maar 2 of drie

JVC XM-R70. Vrij zeldzaam tussen alle Sony's maar wel een erg goed apparaat. Helemaal van aluminium, Lithium accu erin en veel functies
Anoniem: 18023
Jij gooit de audio-app bij de bonte was op 40 graden?
Ik heb mijn MDS-JE520 ook al weer een tijdje, het is het 3e full-size MD-deck dat is geproduceerd. Ik geloof dat ik dat ding nu zo'n 6 jaar heb.
Anoniem: 78265
Netmd is trouwens echt een mega handige uitvinding als dat er niet had geweest had ik waarschijnlijk nooit aan het md begonnen
U houdt van Sony?Anoniem: 18023 schreef op 17 november 2003 @ 20:47:
[...]
Ik heb mijn MDS-JE520 ook al weer een tijdje, het is het 3e full-size MD-deck dat is geproduceerd. Ik geloof dat ik dat ding nu zo'n 6 jaar heb.
[afbeelding]
[afbeelding]
Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.
Anoniem: 18023
Nee, Arcam
Dit gedoe heb ik al 6 jaar, alles zelfde merk is mooier en gemakkelijker qua afstandsbediening. Bovendien was Sony de enige met een MD-deck en 200cd-wisselaar in het assortiment.
[img]=http://www.home.zonnet.nl/roberth/mymd.jpg[/img]Charly schreef op 17 november 2003 @ 20:41:
Ben ik dan de enige die deze heeft?
[afbeelding]
Inmiddels d00d en vervangen door een diva mp3, maar jaren (...trouwens, volgens mij maar 2 of drie) lang plezier van gehad in de tijd dat ik nog dagelijks anderhalf uur in de trein en bus door bracht.
Je bent zeker niet de enige! Ik heb ook dezelde en nog 2 minidisc decks. Die post ik morgen ff.
WTF? Hoe kom je aan 9 verschillende decks? Eens tellen hoor:Anoniem: 18023 schreef op 17 november 2003 @ 20:47:
[...]
[afbeelding]
[afbeelding]
-versterker
-receiver
-tape?
-cd
-md
-video?
-equalizer
-DVD speler
-plaat?
[ Voor 3% gewijzigd door bloasfist op 17-11-2003 21:03 ]
Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
- LPBor_de_Wollef schreef op 17 november 2003 @ 21:03:
Nooit een minidisc gehad. Ik was een van de weinigen die indertijd voor het technisch betere dcc van philips ging. Helaas, want dat flopte gigantischOverigens was het concept van minidisc beter qua gebruik omdat het compacter was als dcc wat toch weer een (digitale) tape was.
- Versterker
- Tuner
- Tape
- MiniDisc
- CD wisselaar
- DVD speler
- Video recorder
Denk ik.
Alsof MD zo enorm doorgebroken is. Je wil niet weten hoeveel mensen ik heb moeten uitleggen wat een MD is. en dat er uberhaupt zo iets bestond (bestaat)Bor_de_Wollef schreef op 17 november 2003 @ 21:03:
Nooit een minidisc gehad. Ik was een van de weinigen die indertijd voor het technisch betere dcc van philips ging. Helaas, want dat flopte gigantischOverigens was het concept van minidisc beter qua gebruik omdat het compacter was als dcc wat toch weer een (digitale) tape was.
versterker
cd speler?
cassette
md
200 cd wisselaar?
dvd speler
video
ontopic: ik heb ook een Sony R500. Momenteel ff zonder foto maar ik vind het een lekker dingetje! grootste nadeel is toch dat ik vaak te lui ben om nieuwe muziek op te nemen en dus een half jaar dezelfde 5 MDs luister
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
tis alleen geen sony

Kvind het wel een fijn dingetje maar ja hij is wat oud dus:
- 1 op 1 opnemen

- zwaar
- dik
Verder heb ik nog een mp3speler, die gebruik ik ongeveer evenvaak.
[ Voor 5% gewijzigd door da_rippah op 17-11-2003 21:30 ]
Ehm, volges mij ging dit topic over Sonyda_rippah schreef op 17 november 2003 @ 21:26:
Ik heb deze nu een jaartje ofzo, toendertijd gekocht voor maar 139 euro, in nederland is hij nog steeds 169 geloof ik
[afbeelding]
tis alleen geen sony![]()
Kvind het wel een fijn dingetje maar ja hij is wat oud dus:
- 1 op 1 opnemen![]()
- zwaar
- dik
Verder heb ik nog een mp3speler, die gebruik ik ongeveer evenvaak.
(Kheb zelf overigens ook een Sharp gehad, waar mijn vader nu fijn mee mag spele
Tesla Model Y RWD (2024)
Onverwoestbaar inderdaad! Ik ben twee keer gevallen met de motor met 1 keer 50km per uur op de teller en dat ding zat in mijn rugzak in het voorvak! Jas kapot, broek kapot, motor zwaar beschadigd, ik een gekneusde duimTHW Arie schreef op 17 november 2003 @ 19:17:
Mijn MiniDisc ervaring begon allemaal met een degelijke en onverwoestbare MZ-R30:
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Niet in oude vorm... Die LP functies, daar ben ik niet weg van, kan er ook niet goed over oordelen, maar een NetMD word nix voor mij... Wou er wel graag een toen het uitkwam, maar de kwaliteit scheen toch redelijk prut te zijn
Ik hoop strax een iPod te kunnen kopen
Hier mijn stuff:
Kocht ooit eerst een MD-deckje bij BCC MDS-JE520... MD met de basic feature's
- optische in en uitgang
- en coaxiale ingang
Hij fungeert nu als 'brug' tussen mijn pc en mijn hifi setje:
Toen (3 jaar terug), op vakantie in Amerika, in new york, cannalstreet (allemaal chinezen ensjow
Ook simpel, redelijk dun, z'n 15 mm...
Maar de batterij gaat nog maar 1 a 2 uurtjes mee, en ik word het overzetten van pc --> md, tags invoeren ensjow, toch redelijk zat, vandaar hopelijk snel een iPod

Totslot mijn redelijk nederige collectie md's uit die 3 a 4 jaar:
edit: let niet op de casebages
[ Voor 7% gewijzigd door MasterM op 17-11-2003 21:38 ]
Dat is waar maar van dcc hebben zelfs een heleboel tweakers nog nooit gehoord. Minidisc is niet erg doorgebroken misschien maar heeft het wel van dcc gewonnen...Charly schreef op 17 november 2003 @ 21:19:
[...]
Alsof MD zo enorm doorgebroken is. Je wil niet weten hoeveel mensen ik heb moeten uitleggen wat een MD is. en dat er uberhaupt zo iets bestond (bestaat)
Ik had dit monster:

[ Voor 11% gewijzigd door Bor op 17-11-2003 21:57 ]
Anoniem: 39835
In het begin was DCC duidelijk beter dan Minidisc wat betreft geluidskwaliteit, maar MD is natuurlijk doorontwikkeld waardoor het verschil veel kleiner is.
If it ain't broken, tweak it!
koop hem in de VS en laat hem verzenden als gift
geen importkosten etc
is 2x zo goedkoop
Die heb ik ook gehad, alleen werd ik gek van de dropouts op de tapeBor_de_Wollef schreef op 17 november 2003 @ 21:54:
[...]
Dat is waar maar van dcc hebben zelfs een heleboel tweakers nog nooit gehoord. Minidisc is niet erg doorgebroken misschien maar heeft het wel van dcc gewonnen...
Ik had dit monster:
[afbeelding]

Toen ben ik "maar" overgestapt op MiniDisk

Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
Alvast bedankt!
Gelukkig heb ik daar nooit last van gehadAnoniem: 19894 schreef op 17 november 2003 @ 22:17:
[...]
Die heb ik ook gehad, alleen werd ik gek van de dropouts op de tape
Toen ben ik "maar" overgestapt op MiniDisk
Ik heb precies dezelfde alleen mijne is nu stukAnoniem: 88625 schreef op 17 november 2003 @ 18:44:
Hier is de mijne, luister er nog steeds met veel plezier naar![]()
[afbeelding]
ligt eraan of je een netmd of een gewone kooptRoflmao schreef op 17 november 2003 @ 22:31:
Ik heb een vraagje aan alle MD-freaks, ik wil heel misschien een MD spelertje kopen, maar ik heb een prangende vraagje voor jullie, stel je voor je wilt 65 minuten muziek opnemen, moet je dan 65 min wachten? Of is dat anders, of zijn er daar betere spelers/technieken voor en hoe herken je die technieken/ hoe heten die technieken?
Alvast bedankt!
een netmd kan je op je pc aansluiten en schrijft binnen 5 min(ruim) een md val van 80 min
maar als het geen netmd is moet je idd 65 min wachten.
dus advies koop een netmd

Gebruik hem dus weinig meer vanwege dat ik bijna dagelijks muziek luister, en me batterijen dan toch wel snel leeg zijn. Dus gebruik vaak me mp3 speler. Maar die is 128MB, dus is de muziek variatie weer klein, maar ik doe wel 12uur op 1 aaa batterij, dus ik denk dat ik binennkort wat cd's op MD ga zetten, om ze beide te gaan gebruiken.

Ik ben er uitermate te spreken over, heb 'm al 3,5 jaar. Niks kapot geweest en al 3x een leuk kameradenfeestje mee gegeven.
En voor onderweg deze: (MZ-R700)

Weg met de MP3 spelers!
Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4
Anoniem: 69718
Ik heb 'em een aantal jaren terug, in 1997 geloof ik, in HongKong gekocht. Het enige probleem was dat de handleiding er in zowat elke asiatische taal bij zat behalve in het Engels. Ondertussen weet ik wel hoe ik hem moet bedienen. Als opvolger denk ik toch aan een iPod of misschien wel de MP3 player van Dell, wie weet.
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 69718 op 17-11-2003 23:35 ]

gekocht met een Sony CDP-XE520 van het verzekeringsgeld dat ik terug kreeg
na een ongelukje met wat water (lees vriend in vijver
Het slachtoffer was deze oude bekende

In mijn geval de blauwe
Hij is toen opgestuurd en bleek onfixbaar
Hij speelt wonderbaarlijk ondertussen echter weer zij het met wat kuren..
Heb ook nog de MZE-40

Heb verder ook nog een DCC deck staan, maar gebruik ik eigenlijk never nooit.
Wel jammer dat dat geflopt is idd, maar achteraf gezien niet echt vreemd (blijft allemaal een beetje lomp groot zowel cassetes als de decks, mijn deck heeft bijv. een enorme koelrib achterop zitten en is zo groot als 2x mijn cd-speler)
M'n MD deck gebruik ik eigenlijk ook heel weinig meer. Komt vooral omdat hij natuurlijk maar 1 op 1 record en omdat ik geen compacte player heb (welke ik ook niet meer ga kopen)
The future is accessible | Sony a6700 + primes | Trek Checkpoint SL5 Gen2 | Trek Emonda SL7 2019

Daarna een Sony MZ-R90, R91 en R900 (niet tegelijk hoor
Heb nu al 1,5 jaar een iPod en wil niet meer terug
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Kites rise highest against the wind - not with it (Winston Churcill)
Ok thx voor je advies, maar zijn de netmd's net nieuw, of waren ze al op de oudere modellen te vinden?icecreamfarmer schreef op 17 november 2003 @ 22:49:
[...]
ligt eraan of je een netmd of een gewone koopt
een netmd kan je op je pc aansluiten en schrijft binnen 5 min(ruim) een md val van 80 min
maar als het geen netmd is moet je idd 65 min wachten.
dus advies koop een netmd
Bor_de_Wollef schreef op 17 november 2003 @ 22:35:
[...]
Gelukkig heb ik daar nooit last van gehadVerder was het wel een super apparaat, maar ja, het is en blijft een tape he. Het spoelen irriteerde mij altijd behoorlijk.
Een nieuwe tape was nooit een probleem, maar na 2, 3 keer afspelen kreeg ik die dropouts. Erg jammer, want ik vond het geluid van de DCC stukken beter klinken, warmer en zeker een hogere dynamiek
Heeft iemand hier ooit een MD data deck gehad
helaas niet meer dan 30 keer gebruikt ofzo maargoed....
Sony MD5-W1...
[click voor full size]

[/click voor full size]
Ik heb hem toen bij Radio-Correct in R'dam gekocht en sindsdien ook nooit meer ergens gezien.., trouwens dit is ook de enigste Dubbeldecks-MD speler die ik ooit gezien heb...
Op de sites van Sony kan ik hem niet vinden en Google kent hem ook al niet...
[ Voor 6% gewijzigd door digital8 op 18-11-2003 01:17 ]
Het was zo'n MDS gevalletje voor bij een keten, alleen hield hij er na een jaar mee op. Net buiten garantie. Nieuw loopwerk kostte evenveel als een nieuwe. Sindsdien heb ik geen MD deck meer.
Ook heb ik een portable JVC player gehad, die zijn werk uitstekend deed. 20u op batterij enz, jog proof heel leuk. Spijtig dat het enkel een speler was.
Heb ook het idee dat ook minidisc een stukje vergane glorie zal gaan worden. In het begin geloofde ik itt DCC er wel in.
Voor m'n homestudio heb ik een 8 sporen minidisk (MD8):

Het apparaat is qua gebruik echt fabuleus. 8 sporen simultaan opnemen !!! Ook de editing mogelijkheden zijn fantastisch en hij is midi aanstuurbaar.
Alleen soms wil het diskklepje soms/vaak niet opengaan en herkent hij ook soms de disk niet
Verder staan er verspreid nog wat consumenten decks mooi te staan.
[ Voor 8% gewijzigd door PtrO op 18-11-2003 09:53 ]
Go with the flow blocking your way and use AD for achieving results
netmds bestaan ongeveer 1.5 jaar maar het staat altijd duidelijk aangegeven of het een netmd is of nietRoflmao schreef op 17 november 2003 @ 23:17:
[...]
Ok thx voor je advies, maar zijn de netmd's net nieuw, of waren ze al op de oudere modellen te vinden?
m'n Sony RX-99 set..
helaas ging na iets langer dan een jaar het loopwerk kapot..
laten repareren bij Correct Rotterdam (ook gekocht daar)
koste toen iets van f120,-..
en na een jaar was het weer raak..
Rx-99 is inmiddels ook vervangen..
heb nog wel een MD Walkman.. helaas geen recorder..
hoopte altijd dat Sony nog is een keer iets uit zou vinden dat MD
als vervanger van diskettestation zou worden ofzo...
leek me wel wat... 74min audio of 650Mb data op zo'n klein schijfje..
[ Voor 22% gewijzigd door Fox-Racing op 18-11-2003 15:22 ]
1. De geluidskwaliteit van Atrac3 is beduidend beter dan MP3. Atrac3 loop op zo'n 292 kbps en is dus veel beter dan een 192 kbit mp3-tje.Anoniem: 39835 schreef op 17 november 2003 @ 22:02:
Ik was een groot fan van MD. Het is nog steeds een handig medium, alleen jammer dat het niet een algemeen medium is geworden. Ik heb sinds deze zomer een iriver IHP100 en ik moet zeggen, ik zou niet meer teruggaan naar MD. geluidskwaliteit is beter, op zich wel logisch, je kunt de bitrate zelf bepalen. Een 192 kbit mp3 klinkt beduidend beter dan mn MD speler (mzr-90) Ik heb nu eigenlijk alleen nog maar een mzr70 met een dig mic, omdat dat verrekte goed werkt!, verder heb ik nog wel MD op mn stereo, maar die gebruik ik eigenlijk nooit meer. Heb nu mn IHP100 optisch op mn stereo aangesloten, geen MD meer nodigIk denk dat momenteel de mp3spelertjes het winnen van MD. Ik kan me geen voordeel meer bedenken voor MD eigenlijk....
2. HET grote voordeel van MD spelers t.o.v. MP3 spelers is voor mij dat ze EN kunnen opnemen van elke bron die je wilt EN extra opslagruimte belachelijk goedkoop is vergeleken met memory sticks of HDs.
We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.
Anoniem: 85270
Plug & Play
Door het kleine formaat makkelijk mee te nemen
Geschikt voor: SD, MMC, MS, MS PRO, SM,
MD en CF type I en II
USB snelheid: High-Speed 480MB/Sec
of Full-Speed 12MB/sec.
Ondersteunt Windows® 98SEmet USB v1.1 standaard,
en Windows® 2000 SP4/XP SP1
met USB 2.0 standaard
MD??? weet iemand of dit dezelfde MD is, of is het een nieuw soort geheugen??
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 85270 op 18-11-2003 15:33 ]
Een van de eerste? Dat valt best wel mee hoor, dit was een homedeck voor de MHC-EX serie, (getuige het 28cm? design). Er werden toen toch al 3 a 4 jaar minidisc's gemaakt hoor
ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!
Microdrive denk ik?Anoniem: 85270 schreef op 18 november 2003 @ 15:32:
Ja daar heb ik ook altijd op gewacht omdat het opnemen natuurlijk lang duurde en ik ooit ergens gelezen had dat het mogelijk was. Helaas heeft mijn MD-speler het laatst begeven en wat lees ik afgelopen week in de lidl folder: een cardreader met deze specs:
Plug & Play
Door het kleine formaat makkelijk mee te nemen
Geschikt voor: SD, MMC, MS, MS PRO, SM,
MD en CF type I en II
USB snelheid: High-Speed 480MB/Sec
of Full-Speed 12MB/sec.
Ondersteunt Windows® 98SEmet USB v1.1 standaard,
en Windows® 2000 SP4/XP SP1
met USB 2.0 standaard
MD??? weet iemand of dit dezelfde MD is, of is het een nieuw soort geheugen??
Ik heb zelf een Sony Minidisc, en het is eigenlijk wel erg mooi spul om te zien. Die schijfjes zien er toch wel wat gaver uit als een suf cdtje ofzo :d
Dat heb ik nu gedaan_WgV_ schreef op 17 november 2003 @ 19:16:
Dat hij nog pics zou gaan maken...
De R909 is dus van mij en de E900 van m'n broertje.

Ff met m'n phone en koptelefoon erbij

[ Voor 9% gewijzigd door _WgV_ op 18-11-2003 18:53 ]
#StopBurningStuff
Dankje voor de foto.

Totdat hij 2 maanden terug gestolen werd. Heb jij mijne soms
Ik heb ook een homedeck CD-MD combinatie Sony MXD-D3
Helaas nog geen nieuwe portable maar komt eraan
Ideaal zo'n deck copieert cd-text zelfs via de optische in.
Heb daarvoor nog een sharp gehad en een aiwa gaven allebei snel de geest.
Ik moet snel een nieuwe portable hebben anders liggen me blanco's (+/- 70 stuks)weg te kwijnen.
[ Voor 2% gewijzigd door leonbong op 18-11-2003 19:24 . Reden: typo ]

Geweldig apparaat, toen de duurste van de Sharp serie geloof ik.
In de tussentijd ook al een nieuwe stereoset gekocht waar natuurlijk een MD speler in moest zitten

Helaas is de voeding van mijn stereoset van het weekend overleden en heb ik nog geen tijd gehad deze te vervangen. Tot die tijd gebruik ik mijn oude portable om muziek te luisteren en hij doet het nog
Achteraf had ik misschien beter een Diskman kunnen kopen, maar Minidisk blijft relaxed. De disks zijn klein en er kon digitaal gekopiëerd worden van CD naar MD

Sony MDS-JE330
Mijn eerste MiniDisc deck waar ik lekker voor had gespaard en bij BCC in Hilversum kon ophalen. Ik weet niet meer waarom ik zo graag MiniDisc wilde hebben. Wel nam ik veel op met bandjes maar irriteerde me aan het spoelen en die vreselijke kwaliteit. In die tijd had ik ook nog geen cd-brander dus MD was een uitkomst! Het deck stond toen nog aangesloten op een oude stereo Hitachi versterker met 4 speakers. Die heb ik een paar jaar later verkocht.

Sony MZ-R37
Mijn zusje ging op haar verjaardag meteen een portable MiniDisc recorder zoeken en die hebben we gevonden bij de Dixons in Soest. Inmiddels heb ik hem van haar overgenomen omdat ze meer CD's heeft als MD's. Ik luister er iedere dag met plezier naar in de trein!

Sony MDS-JE480
Een maandje terug heb ik mijn HomeTheater compleet gemaakt met een zilveren deck dat beter bij de andere componenten staat.
Ik ben dus een echte MiniDisc-freak en heb daarom deze topic geopend. Ik zie nog wel heil in de MD en ik hoop dat het een beetje gaat aanslaan in de toekomst. Dat cassettebandje moet er nou toch echt uit! Denk dat eerst de prijzen wat moeten zakken om MiniDisc wat betaalbaar te maken.
[ Voor 9% gewijzigd door Haas op 18-11-2003 21:42 ]
FF in alle hastig heid een fototje gemaakt :

Gebruik em dagelijks, laat me batterij om de 2 weken op, lekker relax dus.
Echte aanrader
Ik heb 'm ook nog en hij werkt nog steeds perfectAnoniem: 19894 schreef op 17 november 2003 @ 16:43:
Ik heb zo'n 5 jaar lang heel veel plezier gehad van m'n Sony MZ-R30
[afbeelding]
Helaas is ze begin dit jaar overleden![]()
Heb dat ding gekocht in de tijd dat je voor één MD nog fl 20,- betaalde.
[ Voor 4% gewijzigd door InZane op 19-11-2003 16:07 ]

Daarna een setje van Sony met deze:

En toen ik een auto kreeg deze:

Bevalt mij allemaal goed. Alleen jammer dat dit allemaal van voor het MDLP tijdperk stamt. Het is dat ik muziek op MD heb staan maar verder. Als ik het niet had zou ik het ook niet missen. Het was destijds gemakkelijk met digitaal opnemen maar tegenwoordig heb je eigenlijk veel sneller een CDtje gebrand. Op die autoradio heb ik ook een cd wisselaar aangesloten en ik moet zeggen dat ik vaker een CDtje draai dan een MDtje.
Anoniem: 62484

ps ik heb hem in zilver/blauw
Anoniem: 75224
Ik begon met een (zwarte) Sony MZ-R500 deze heb ik in de zomer van 2001 gekocht, ben dus nog niet zolang aan de MiniDisc.

Een prima dingetje een heeft prima werk geleverd. Heb hem inmiddels verkocht en heb daar nog altijd spijt van.
Eind 2002 heb ik er een NetMD deck bij gekocht, de MDS-JE780. Zo'n deck is echt een uitkomst. In het begin veel gebruik gemaakt van NetMD maar nu niet meer. Vind het een groot nadeel dat je geen normale stereo opnames kan maken met NetMD.

Foto is niet echt gelukt maar het is ook donker en een flitser maakt het er niet mooier op. Wat lijken die decks trouwens lelijk/oud/afgeracht op de foto
Toen ik de eerste plaatjes van de MZ-E10 zag was ik meteen verkocht. En ik heb toen ook meteen 1 gekocht toen hij uitkwam in april. Echt een geweldig ding, klein licht mooi en goede batterijduur. En de geluidskwaliteit is ook super. Enige nadeel is dat er vrij snel krasjes en deukjes inkomen, en dat je die ook vrij goed ziet.

Geen eigen foto van me E10, krijg geen fatsoendelijke foto ervan in dit licht.
En als laatste mijn muziek collectie. Heb nu 39 discj'jes opgenomen, meeste in LP2 De laatste 15 ofzo allemaal in SP.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 75224 op 20-11-2003 01:11 ]
Anoniem: 94711
helaas geen fotows.....
Zijn er ook mensen waarbij de md portables steeds resetten als je tegen t klepje tikt?? mijn mz-r2 had dus last van slecht contact in de aan/uit switches in het dekseltje

Zodoende net voor het einde van een jaar garantie teruggebracht en mocht iets anders uitzoeken. Weer een Minidisk speler gekocht, die ik de zelfde dag nog verkocht heb, uiteindelijk maar 20 euro verloren.
Heb nu een van de eerste discmans die een mp3 tje kunnen afspelen. Dit ding is ook niks, batterij gaat redelijk lang mee, probleem is wel dat de shock protection heel slecht is. Dus nu heb ik geen draagbare speler meer, misschien ooit iets wat werkt.
Het enige wat altijd heel goed werkte is een van de laatste draagbare cassetespelers, 30 uur op 1 batterij en het leuke was dat je kon zappen tussen nummers. Het ding kon ook schokken aan.

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter
Ik denk dat als je die nieuwe md-speler gehouden had, ipv verkocht, dan had je daar veel meer plezier van gehad als van die mp3speler, en dat werkt zéker een stuk beter als cassettespelers.Sharkys schreef op 21 november 2003 @ 18:16:
Ik had een goedkope sharp, eerlijk gezegd geen idee meer welk model. In het begin werkte het goed. Na een paar maanden zuipte de handel steeds meer batterijen, niet dat ik daar een verklaring voor had. Met één batterij werkte de knommel maar 10 minuten, daarna was het ding alleen nog te redden met een nieuwe batterij(zelfs met Duracells).
Zodoende net voor het einde van een jaar garantie teruggebracht en mocht iets anders uitzoeken. Weer een Minidisk speler gekocht, die ik de zelfde dag nog verkocht heb, uiteindelijk maar 20 euro verloren.
Heb nu een van de eerste discmans die een mp3 tje kunnen afspelen. Dit ding is ook niks, batterij gaat redelijk lang mee, probleem is wel dat de shock protection heel slecht is. Dus nu heb ik geen draagbare speler meer, misschien ooit iets wat werkt.
Het enige wat altijd heel goed werkte is een van de laatste draagbare cassetespelers, 30 uur op 1 batterij en het leuke was dat je kon zappen tussen nummers. Het ding kon ook schokken aan.
Anoniem: 97905

en 25 augustus 2000 meteen deze:

En ik ben nog steeds grote fan, ook al hoor ik ook wel dat een DCC en een gewone analoge tape beter klinkt... Maar tis zo handig!
Pas een koopje gedaan: 341 discs propvol allerlei soorten muziek voor 170 euro. Laat ik natuurlijk niet liggen!
[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 97905 op 23-11-2003 02:04 ]
My thoughts exactly...Dr_Frickin_Evil schreef op 22 november 2003 @ 18:04:
[...]
Ik denk dat als je die nieuwe md-speler gehouden had, ipv verkocht, dan had je daar veel meer plezier van gehad als van die mp3speler, en dat werkt zéker een stuk beter als cassettespelers.
Ik heb trouwens nooit problemen gehad met m'n sharp en zoals je ziet is hij echt niet altijd even zachtzinnig behandeld!
heb foto van andere poster gebruikt
ik heb hem in het zwart
i wou toen eigenlijk de zilveren versie, maar die was uitverkocht (door de slijtage is op sommige plekken het zwart er al af dus heb me wens bijna)
heb er 5 jaar geleden 430 gulden voor betaald en nog geen spijt gehad
is nog nooit overgesprongen en heb hem 5 jaar lang elke dag gebruikt.
ga misschien ooit eens eentje kopen die ik met behulp van usb kan bespelen (zonder station) maar alleen als hij me al de mogenlijkheden bied die deze ook heeft zoals 2 aansluitingen voor oordopjes enzo.
en bij mij op school wist 5 jaar geleden niemand wat MD was en nu 5 jaar later zie ik ze erg vaak.
Dat was inderdaad een hele goede stap van Sony om 2 uitgangen op die MZ-R70 te zetten.Bigbot schreef op 23 november 2003 @ 02:14:
http://home.planet.nl/~smi01728/SonyMD.jpg
heb foto van andere poster gebruikt
ik heb hem in het zwart
i wou toen eigenlijk de zilveren versie, maar die was uitverkocht (door de slijtage is op sommige plekken het zwart er al af dus heb me wens bijna)
heb er 5 jaar geleden 430 gulden voor betaald en nog geen spijt gehad
is nog nooit overgesprongen en heb hem 5 jaar lang elke dag gebruikt.
ga misschien ooit eens eentje kopen die ik met behulp van usb kan bespelen (zonder station) maar alleen als hij me al de mogenlijkheden bied die deze ook heeft zoals 2 aansluitingen voor oordopjes enzo.
en bij mij op school wist 5 jaar geleden niemand wat MD was en nu 5 jaar later zie ik ze erg vaak.
Wel jammer dat ze dat later niet hebben herhaald.

#StopBurningStuff
Anoniem: 87194
Jah die heb ik ookAnoniem: 97488 schreef op 17 november 2003 @ 22:38:
Ik heb deze in de kast staan. Het is een super ding![]()
.
[afbeelding]
Ik heb ook nog een portable mrz-70 , maar ik ben een schroefje verloren met als gevolg dat dat ding nu continu uitvalt
Anoniem: 14845
Hier staan de nieuwe sharp modellen: http://www.mdcenter.nl/pr...p?type=walkman&time=nieuw
En de Aiwa's:
http://www.mdcenter.nl/pr...?type=walkman&time=huidig
Vooral de AM-NX1 ziet er erg mooi uit!
[ Voor 40% gewijzigd door Dr_Frickin_Evil op 23-11-2003 14:04 ]
Anoniem: 75224
Je hebt inderdaad geen NetMD nodig om van een mengpaneel op te nemen en het vervolgens op je pc te krijgen. NetMD kan namelijk geen muziek uploaden, alleen de track info. Je moet dus nog steeds gebruik maken van je line-in. Wel kan het programma Win NMD de via NetMD geleverde track info gebruiken om de opnames in te verdelen in de verschillende tracks en deze de hernoemen naar de naam op de MD.
Tjerk
MDCenter.nl