Er zijn toch ook MD-Drives? Als een soort mengeling tussen floppy en CD-RW? Heb ze wel eens gezien in een film en wéét dat ze echt bestaan. Wellicht is dat leuk om eens naar uit te kijken
Bedoel je niet toevallig Zipdrives? Lijkt enigszins op MD qua vorm imho, alhoewel het een andere techniek isAnoniem: 97905 schreef op 23 november 2003 @ 15:23:
Er zijn toch ook MD-Drives? Als een soort mengeling tussen floppy en CD-RW? Heb ze wel eens gezien in een film en wéét dat ze echt bestaan. Wellicht is dat leuk om eens naar uit te kijken
[ Voor 11% gewijzigd door Zap op 23-11-2003 15:34 ]
#
Anoniem: 75224
Deze bestaan inderdaad, misschien is het beter om te zeggen deze zijn er ooit geweest. En het is heel hard geflopt. Waarom? Omdat het verschrikkelijk traag is en het bestandssysteem niet goed in elkaar stak. De gewone lees en schrijfsnelheid laag al heel erg laag en er moest constant worden weggeschreven waar alles stond. Dit is dus nooit wat geworden, helaas.
Deze heb ik ook nog gehad, ik ben nu over gestapt op de MZ-n505 en ik moet zeggen dat netmd is echt HET meest relaxte wat er is. Ik zoek alleen nog een goeie plaats om EX-71's te kopen en dan ben ik er ook weer klaar voorKorakal schreef op 17 november 2003 @ 20:42:
Deze heb ik zo'n 5 jaar geleden gekocht:
[afbeelding]
[afbeelding]
JVC XM-R70. Vrij zeldzaam tussen alle Sony's maar wel een erg goed apparaat. Helemaal van aluminium, Lithium accu erin en veel functies
[edit/reactie op hierboven] De data md's zijn idd hard geflopt maar vooral omdat ze met scsi werkte en lang niet zo snel waren als netmd doet denken[/edit]
[ Voor 13% gewijzigd door Subz op 23-11-2003 16:07 ]
Koop de beste MD speler die er te krijgen is, en nog steeds haalt hij de geluidskwaliteit niet die je uit een goed CD of DCC deck haalt. Er is gewoon teveel compressie.
Om deze reden heb ik een jaar of 8 geleden een Philips DCC380 gekocht.

In die tijd kwamen de MD en DCC net uit en ik vond de geluidskwaliteit van de MD zo slecht dat ik een DCC heb gekocht. Werkt nog steeds...staat alleen stof te verzamelen (ach ja, die CD-recorder toch)
Ik vind dat Sony, Sharp e.d. veel te lang door blijven gaan met de MD, een echte concurrent voor de cd wordt het toch nooit.
Om deze reden heb ik een jaar of 8 geleden een Philips DCC380 gekocht.
In die tijd kwamen de MD en DCC net uit en ik vond de geluidskwaliteit van de MD zo slecht dat ik een DCC heb gekocht. Werkt nog steeds...staat alleen stof te verzamelen (ach ja, die CD-recorder toch)
Ik vind dat Sony, Sharp e.d. veel te lang door blijven gaan met de MD, een echte concurrent voor de cd wordt het toch nooit.
HIER !!! PAK AAN
Anoniem: 97905
Nee, ik bedoelde echt een MD-Drive. Leek me leuk, zou ook goed moeten kunnen zijn al voegt het weinig toe, kan maar 144MB op!
Wat Flarrestein net zei is waar. Een CD op MD zetten geeft een achteruitgang, dat hoor je. Wat je helemáál niet moet doen is een DCC op CD zetten, dat verschil is echt gigantisch. Opvallend is wèl dat, als je een LP op MD zet en diezelfde LP ook op CD, dat de MD meer klinkt als het origineel. CD maakt hem tòch schriller en een MD doet dat niet. Waarom niet? Nouja, ik denk dus omdat hij dat schrille hoog niet weer kan geven ;-). Soms is vervorming en beperking niet lelijk!
Wat Flarrestein net zei is waar. Een CD op MD zetten geeft een achteruitgang, dat hoor je. Wat je helemáál niet moet doen is een DCC op CD zetten, dat verschil is echt gigantisch. Opvallend is wèl dat, als je een LP op MD zet en diezelfde LP ook op CD, dat de MD meer klinkt als het origineel. CD maakt hem tòch schriller en een MD doet dat niet. Waarom niet? Nouja, ik denk dus omdat hij dat schrille hoog niet weer kan geven ;-). Soms is vervorming en beperking niet lelijk!
Ik gebruik nog altijd (net als THW Arie ooit) mijn SONY MZ-R55:

Heb het apparaat ooit in 1998 gekocht en heb er nog steeds plezier van. Ik heb de blauwe uitvoering met de afstandsbediening zoals op het plaatje aangegeven. Later is men bij dit model overgegaan op een andere afstandsbediening die er naar mijn mening lang niet zo mooi uitziet.
Een grote domper was echter het batterijverbruik (ik meen 6 uur afspelen met de meegeleverde batterij). Tegenwoordig gebruik ik vaak de battery case (2x1,5V AA batterijen) om de speelduur enigzins te rekken aangezien mijn inmiddels 2de Ni-MH batterij al snel leeg is.
Wat me in het begin ook zorgen baarde zijn de luide mechanische geluiden die het apparaatje soms maakt tijdens het gebruik. In de handleiding staat echter dat dit volkomen normaal is en de MD-speler heeft verder ook nooit dienst geweigerd.

Heb het apparaat ooit in 1998 gekocht en heb er nog steeds plezier van. Ik heb de blauwe uitvoering met de afstandsbediening zoals op het plaatje aangegeven. Later is men bij dit model overgegaan op een andere afstandsbediening die er naar mijn mening lang niet zo mooi uitziet.
Een grote domper was echter het batterijverbruik (ik meen 6 uur afspelen met de meegeleverde batterij). Tegenwoordig gebruik ik vaak de battery case (2x1,5V AA batterijen) om de speelduur enigzins te rekken aangezien mijn inmiddels 2de Ni-MH batterij al snel leeg is.
Wat me in het begin ook zorgen baarde zijn de luide mechanische geluiden die het apparaatje soms maakt tijdens het gebruik. In de handleiding staat echter dat dit volkomen normaal is en de MD-speler heeft verder ook nooit dienst geweigerd.
Specs: 1,98 m | 83 kg | mt 45
'K heb een Sharp MT190. Is mooi spul en ik vind (vooral het formaat) die discs zo uberhandig
Niet te klein niet te groot.
Alleen is het opnemen zo'n ontzettend heikel karwei. Vooral de snelheid, maar ook de toeren die ik uit moeten halen om een mp3tje op MD te krijgen (nee, NetMD is geen oplossing). Daarom twijfel ik of ik nou mijn 'master copies' op MD moet zetten op gewoon op CD of nog iets anders. Met de geluiskwaliteit ben ik heel tevreden, dus dat is niet zo'n punt. MD lijkt aan de stervende kant, howel het ding nu nog steeds bestaat en er heel wat modellen bij verschijnen.
Wat denken jullie, komt er nog eens een compacte geluisdrager met een goeie integratie met hifi set's (dat heeft mp3 dus niet) en verdwijnt de MD, of blijft hij toch?
En wat gaat de SACD met de MD volgens jullie? Volgens kenners een op de kop af perfect manier om geluid vast te leggen en als dat niet al zo was vertrouw ik er wel op dat de platenindustrie ons dat wijs maakt
dus dat maakt het gat tussen MD en de 'standaard geluidsdrager ook niet kleiner. Heeft sony er een antwoord op (je zou zeggen dat ze nu genoeg van hun fouten hebben geleerd en weten wat ze moeten doen voor een succesvol MiniDisc2 systeem)?
Alleen is het opnemen zo'n ontzettend heikel karwei. Vooral de snelheid, maar ook de toeren die ik uit moeten halen om een mp3tje op MD te krijgen (nee, NetMD is geen oplossing). Daarom twijfel ik of ik nou mijn 'master copies' op MD moet zetten op gewoon op CD of nog iets anders. Met de geluiskwaliteit ben ik heel tevreden, dus dat is niet zo'n punt. MD lijkt aan de stervende kant, howel het ding nu nog steeds bestaat en er heel wat modellen bij verschijnen.
Wat denken jullie, komt er nog eens een compacte geluisdrager met een goeie integratie met hifi set's (dat heeft mp3 dus niet) en verdwijnt de MD, of blijft hij toch?
En wat gaat de SACD met de MD volgens jullie? Volgens kenners een op de kop af perfect manier om geluid vast te leggen en als dat niet al zo was vertrouw ik er wel op dat de platenindustrie ons dat wijs maakt
[ Voor 25% gewijzigd door Brent op 23-11-2003 17:00 ]
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
MD verdwijnt. Of SACD iets wordt weet ik ook niet.
Het moet voor de meeste mensen vooral klein en zo veel mogelijk op één schijfje. Dus sowieso is MD wat dat betreft al uitgerangeerd. Als ze bijv. het DVD-systeem in een kleiner huisje deden (MD-DVD, zeg maar) zou het misschien wel wat worden. Probleem is dat er dan weer andere techniek aan moet worden geschaft en veel mensen vinden het dan 'meer van hetzelfde'. Binnenkort werkt alles met SM-achtige kaartjes. Geen bewegende delen meer, denk ik zo. Bitrate kan zelf gekozen worden, dat zal blijven. Compressiesysteem ATRAC is perfect, wie weet wordt dat nog wel groter.
Het moet voor de meeste mensen vooral klein en zo veel mogelijk op één schijfje. Dus sowieso is MD wat dat betreft al uitgerangeerd. Als ze bijv. het DVD-systeem in een kleiner huisje deden (MD-DVD, zeg maar) zou het misschien wel wat worden. Probleem is dat er dan weer andere techniek aan moet worden geschaft en veel mensen vinden het dan 'meer van hetzelfde'. Binnenkort werkt alles met SM-achtige kaartjes. Geen bewegende delen meer, denk ik zo. Bitrate kan zelf gekozen worden, dat zal blijven. Compressiesysteem ATRAC is perfect, wie weet wordt dat nog wel groter.
je vergeet dat een diskje 3 euro kost, en een geheugenkaart met vergelijkbare opnamecapaciteit 30 euro tot 50 euro.Anoniem: 97905 schreef op 23 november 2003 @ 17:19:
MD verdwijnt. Of SACD iets wordt weet ik ook niet.
We hebben sinds 2 weken de nieuwe Sharp NetMD in stock (mediamarkt), ik ga volgende week es kijken of ik 'm mee kan smokkelen voor een test
[ Voor 10% gewijzigd door HunterPro op 23-11-2003 17:27 ]
en dat was voor mij ook de reden om een netmd te kopen in plaats van een mp3 speler
een md schijfje kost iets van 3 euro en zo groot is het niet
een md schijfje kost iets van 3 euro en zo groot is het niet
ik zie ik zie wat jij niet ziet
@ Hunterpro: We hebben het hier over de toekomst, vergeet dat niet. In de toekomst wordt e.e.a. vervangen door chipjes, zoals alles vervangen wordt door chipjes, lijkt het wel.
Overigens heb ik pas 341 MD's gekocht voor 47 cent per stuk. Propvol muziek van alle soorten. Hopelijk goed geïndexeerd, anders kom ik er ook niet uit, maar dan heb ik in elk geval lege MD's. Overigens heb ik MD puur voor het gemak, niet omdat het zo mooi klinkt. tKlinkt prima hoor, maar geef mij toch maar die grote lompe spoel :-)
Overigens heb ik pas 341 MD's gekocht voor 47 cent per stuk. Propvol muziek van alle soorten. Hopelijk goed geïndexeerd, anders kom ik er ook niet uit, maar dan heb ik in elk geval lege MD's. Overigens heb ik MD puur voor het gemak, niet omdat het zo mooi klinkt. tKlinkt prima hoor, maar geef mij toch maar die grote lompe spoel :-)
zondeFastBunny schreef op 17 november 2003 @ 18:32:
[...]
[afbeelding]
Ik heb al zowat 6 of 7 jaar de Sony MZ-R35
Weet nog dat ie net uitwas dat ik hem kocht
En echtwaar nog steeds doet ie het prima, en die accu is gewoon geweldig. Haalt nog steeds ruim 8 uur afspelen. Geweldig dingetje. Gebruik hem alleen niet meer, vanwege het hebben van een auto met autoradio
vind minidisc een mooi systeem, had indertijd gekozen voor mp3 en heb daar zeer veel spijt van ..
Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness
Ik besloot vijf jaar geleden ook een minidisc-speler aan te schaffen omdat ik de discmans veel te groot vond (en vind). Daarnaast had mijn muziekleraar op school zo'n ding en het was toch wel een handig apparaat.
Dus een sharp portable ding gekocht:

Veel gebruikt, vooral toen ik een geluidskaart kreeg in één van mijn pc's die een digitale optische uitgang had. Zo kon ik muziek goed overzetten zonder kwaliteitsverlies en zonder gezeik dat het volume niet goed is.
Toen ik twee jaar later (zo ongeveer gok ik) een hele QS-set ging kopen van Sony heb ik ook de MDS-JB940 gekocht.

Dit was helemaal handig want ik kon hem digitaal aansluiten op mijn CD-speler (heb ik nog steeds). Daarnaast was ik van het gezeik van titels invoeren op mijn portable minidisc speler af want op dit ding kan ik een ps/2 toetsenbord aansluiten.
Ik heb hier een groot aantal opgenomen minidiscs, maar ik betrap mezelf erop dat ik het amper nog gebruik. Dit komt vooral doordat de optische uitgang van mijn pc niet meer werkt (geen drivers voor windows 2000/XP). Ik vind het zonde om het analoog op te nemen omdat er dan een hoop ruis doorheen komt.
Binnenkort ga ik een nieuwe geluidskaart kopen met weer een optische uitgang die dan ook goed werkt onder de nieuwe OS'en en misschien dat ik minidisc dan weer ga gebruiken.
Echter, ik denk dat ik te lui ben om het op te nemen; het is geen netMD en dus blijf je de 1:1 opnametijd houden, wat toch vrij lang is. Ik wil graag een MP3-speler omdat die niet overslaan en nog net weer iets kleiner en lichter zijn. Het minidisc-systeem blijf ik misschien wel gebruiken, misschien ga ik ooit nog eens alle mp3-muziek die niet op een album staat op losse MD's opnemen. Ooit...

Veel gebruikt, vooral toen ik een geluidskaart kreeg in één van mijn pc's die een digitale optische uitgang had. Zo kon ik muziek goed overzetten zonder kwaliteitsverlies en zonder gezeik dat het volume niet goed is.
Toen ik twee jaar later (zo ongeveer gok ik) een hele QS-set ging kopen van Sony heb ik ook de MDS-JB940 gekocht.

Dit was helemaal handig want ik kon hem digitaal aansluiten op mijn CD-speler (heb ik nog steeds). Daarnaast was ik van het gezeik van titels invoeren op mijn portable minidisc speler af want op dit ding kan ik een ps/2 toetsenbord aansluiten.
Ik heb hier een groot aantal opgenomen minidiscs, maar ik betrap mezelf erop dat ik het amper nog gebruik. Dit komt vooral doordat de optische uitgang van mijn pc niet meer werkt (geen drivers voor windows 2000/XP). Ik vind het zonde om het analoog op te nemen omdat er dan een hoop ruis doorheen komt.
Binnenkort ga ik een nieuwe geluidskaart kopen met weer een optische uitgang die dan ook goed werkt onder de nieuwe OS'en en misschien dat ik minidisc dan weer ga gebruiken.
Echter, ik denk dat ik te lui ben om het op te nemen; het is geen netMD en dus blijf je de 1:1 opnametijd houden, wat toch vrij lang is. Ik wil graag een MP3-speler omdat die niet overslaan en nog net weer iets kleiner en lichter zijn. Het minidisc-systeem blijf ik misschien wel gebruiken, misschien ga ik ooit nog eens alle mp3-muziek die niet op een album staat op losse MD's opnemen. Ooit...
Er wordt al 5 jaar lang geroepen dat MiniDisc dood gaat. En het is nog steeds niet dood. Steeds meer mensen in mijn omgeving krijgen een MD. En er komen steeds meer verschillende MiniDisc units uit. Kenwood is weer begonnen met units te maken. Aiwa is ook weer begonnen. Panasonic is met nieuwe modellen gekomen. Sony en Sharp blijven door produceren. Dit allemaal in het laatste halfjaar! Hoezo sterft minidisc uit als er 2 nieuwe fabrikanten in de markt stappen nadat ze er tijdje uit zijn geweest? MiniDisc is in Europa en de VS niet zo groot. Als je kijkt naar Azie, daar loopt iedereen met een MD.
En over de geluidskwaliteit. Sinds Atrac 4.5 is de geluidskwaliteit beter dan die van een CD. Daarna kwam Atrac R die nu is opgevolgd door Atrac Type S.
En voorlopig is er ook nog geen ander medium wat zulke mogelijkheden bied op het gebied van life opnemen en bewerken.
MiniDisc is nooit een main-stream media geweest. En zie het ook niet gebeuren dat het dit wel wordt. In Japan is het dit wel geworden, dat komt mede door dat daar het hele MP3 gedoe nooit zo gehyped is zoals hier.
MP3 zijn hip en goedkoop, maar ook vaak van flut kwaliteit, geluidskwaliteit is erg slecht, batterijduur is om te huilen en aan de opname en bewerkingsmogelijkheden van MD kunnen ze niet aan tippen.
En over de geluidskwaliteit. Sinds Atrac 4.5 is de geluidskwaliteit beter dan die van een CD. Daarna kwam Atrac R die nu is opgevolgd door Atrac Type S.
En voorlopig is er ook nog geen ander medium wat zulke mogelijkheden bied op het gebied van life opnemen en bewerken.
MiniDisc is nooit een main-stream media geweest. En zie het ook niet gebeuren dat het dit wel wordt. In Japan is het dit wel geworden, dat komt mede door dat daar het hele MP3 gedoe nooit zo gehyped is zoals hier.
MP3 zijn hip en goedkoop, maar ook vaak van flut kwaliteit, geluidskwaliteit is erg slecht, batterijduur is om te huilen en aan de opname en bewerkingsmogelijkheden van MD kunnen ze niet aan tippen.
Heb je ook een mooie foto van die prachtige QS set van je? 
ddc schreef op 23 november 2003 @ 20:22:toon volledige bericht
Ik besloot vijf jaar geleden ook een minidisc-speler aan te schaffen omdat ik de discmans veel te groot vond (en vind). Daarnaast had mijn muziekleraar op school zo'n ding en het was toch wel een handig apparaat.
[afbeelding]
[afbeelding]
Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED
ik zie de laatste tijd inderdaad steeds meer mensen kiezen voor (net)md en ik dacht ook gehoord te hebben dat de kwaliteit beter was dan cd maar ik hoor het verschil meestal toch niet dus ik dacht dat degene die hierboven zie dat de kwaliteit slecht was wel klopte maar ligt er dus aan dat hij een oude md heeftAnoniem: 75224 schreef op 23 november 2003 @ 20:31:
Er wordt al 5 jaar lang geroepen dat MiniDisc dood gaat. En het is nog steeds niet dood. Steeds meer mensen in mijn omgeving krijgen een MD. En er komen steeds meer verschillende MiniDisc units uit. Kenwood is weer begonnen met units te maken. Aiwa is ook weer begonnen. Panasonic is met nieuwe modellen gekomen. Sony en Sharp blijven door produceren. Dit allemaal in het laatste halfjaar! Hoezo sterft minidisc uit als er 2 nieuwe fabrikanten in de markt stappen nadat ze er tijdje uit zijn geweest? MiniDisc is in Europa en de VS niet zo groot. Als je kijkt naar Azie, daar loopt iedereen met een MD.
Ik denkdat het belangrijk is even 3 dingen te scheiden, namelijk de gebruikte codec, het systeem en het niveau waarop het signaal wordt uitgewisseld.Anoniem: 75224 schreef op 23 november 2003 @ 20:31:
[...]
Bij Minidisc is de codec goed, het systeem super en het (output) signaal altijd geextraheerd (1:1 kopie's maken kan dus niet). Bij mp3 is de codec super, het systeem min of meer afwezig en het hoeft niet per se met signalen te werken (een datastroom (wel 1:1 kopie) is ook mogelijk). Dat laatste van mp3 vind ik een enorm voordeel tov. Minidisc.
Het sterke punt van de Minidisc is, is dat het zo goed is geintegreerd met bijna alle hardware behalve de pc. Je kunt het digitale singaal heel makkelijk uitwisselen met andere componenten. Wat de codec betreft, is mp3 toch beter dan Atrac. Alleen doordat Atrac is verweven met de Minidisc en die zo compatibel is met de rest. Uitwisseling met de PC is (en blijft helaas) op het niveau van een geextraheerd signaal.
Sommige audiofielen beweren zelfs dat bij sommige soorten geluid/muziek de Atrac encoder zo nauwkeurig dynamisch de input encodeerd, dat dat soms beter klinkt dan CD (wel direct van de bron opnemen natuurlijk!). Dit praat ik overigens gewoon na, dus als het onzin is, zeg je het maar.
Het 'vervelende' van mp3 is, is dat er eigenlijk geen systeem bij hoort. Het wordt tegenwoordig bijna overal toegepast. Aan de ene kant is dat, mooi, maar aan de andere kant is dat jammer, want er is geen 'product' wat de markt opgedrukt kan worden. Er is bijvoorbeeld geen hoogwaardige mp3-hifi-apparatuur waardoor het als vervanger van de CD geen alternatief is. Ik tel dan DVD-spelers die mp3 afspelen en op hifi-versterkers aangesloten kunnen worden even niet mee, want dat is natuurlijk geen hoogwaardige apparatuur zoals een CD-speler van duizend euro (als die er toch zijn, wijs me dan alseblieft in de juiste richting!!!) of een goede en moderne Atrac 3.5 Minidisc speler uit de QS serie.
[edit]
Ik gebruik misschien wat vreemde (verkeerde) termen en/of vaag taalgebruik, maar dat komt omdat ik geen beschikking heb over een uitgebreidde audiowoordenschat. Ik denk dat jullie wel weten wat ik bedoel
[ Voor 5% gewijzigd door Brent op 23-11-2003 21:38 ]
Ik heb momenteel geen goede foto, wel een document waar de vier apparaten in staan die ik heb en het laatste onderdeel die ik nog wil kopen ook.-roberth- schreef op 23 november 2003 @ 21:08:
Heb je ook een mooie foto van die prachtige QS set van je?
Ik kan ook een foto maken als er weer daglicht is. Zeg maar wat je wilt.
@breepee
wat is geextraheerd
ken het van de scheikunde maar wat heeft het met muziek te maken
en qs dat is toch de dure serie van sony
wat is geextraheerd
ken het van de scheikunde maar wat heeft het met muziek te maken
Met geextraheerd (= uitgepakt) bedoel ik het rauwe digitale signaal (is geloof ik 44kHz en 16bit).icecreamfarmer schreef op 23 november 2003 @ 22:10:
@breepee
wat is geextraheerd
ken het van de scheikunde maar wat heeft het met muziek te maken![]()
Anoniem: 55933
Ik heb nu het huidige op-één-na topmodel, de N710 of zo? Hij is echt
mooi 
Alleen is hij nu bij de Sony reparatie omdat hij nogal vaag deed: ik kon niets meer op MD zetten
Maar het geluid is geweldig, twee LCD's (een in afstandbediening), en een geweldige equalizer (zo'n goede heb ik nog nooit gezien in een mobiel apparaat). Ook doet 'ie met gemak twee-en-halve week met één keer opladen (hij heeft een dockingstation
), en ik gebruikte hem nogal intensief.
Ik wacht met smart op het telefoontje van Sony dat ze hem terugsturen
Alleen is hij nu bij de Sony reparatie omdat hij nogal vaag deed: ik kon niets meer op MD zetten
Maar het geluid is geweldig, twee LCD's (een in afstandbediening), en een geweldige equalizer (zo'n goede heb ik nog nooit gezien in een mobiel apparaat). Ook doet 'ie met gemak twee-en-halve week met één keer opladen (hij heeft een dockingstation
Ik wacht met smart op het telefoontje van Sony dat ze hem terugsturen
okBreepee schreef op 23 november 2003 @ 22:17:
[...]
Met geextraheerd (= uitgepakt) bedoel ik het rauwe digitale signaal (is geloof ik 44kHz en 16bit).
het is trouwens 48 khz is meer als een cd
Een mooie foto bij daglicht!ddc schreef op 23 november 2003 @ 22:05:
[...]
Ik heb momenteel geen goede foto, wel een document waar de vier apparaten in staan die ik heb en het laatste onderdeel die ik nog wil kopen ook.
Ik kan ook een foto maken als er weer daglicht is. Zeg maar wat je wilt.
Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED
PLEASE zeg mij waar je zo'n minidisc rekje kan kopen!!!!!!!!!!!! heb overal gezochtAnoniem: 75224 schreef op 20 november 2003 @ 00:45:
En als laatste mijn muziek collectie. Heb nu 39 discj'jes opgenomen, meeste in LP2 De laatste 15 ofzo allemaal in SP.
[afbeelding]
Kia Niro-EV 2024
ligt er aan, ga je ervoor dat je ook documenten kunt meenemen, of ga je voor een lichte goedkope speler waar je niet halverwege je vliegtuigreis zoiets hebt van %@%(^@#% dit nummer heb ik nou al 10x gehoord... bij MD is het dan gewoon *schuif* nieuw diskje er in, bij MP3-spelers die mainstream zijn betekent dat een andere geheugenkaart er in, of gewoon niks (solid-state zonder uitbreiding).jvvv schreef op 24 november 2003 @ 21:40:
Is net-md echt de top ? Of ben je met een MP3 speler beter af?
En let op, nu komen de harddisk-mp3-gekken om de hoek kijken. Maar, je NetMD van Sony (de 515 bijv) kost 166 euro, tegen > 300 euro voor een HD-speler, waarbij je met de Sony een kleinere speler hebt met meer functionaliteit, en bovendien geen fragiel harddisk-loopwerk bevat...
Wow kosten die netMD dingen tegenwoordig ZO goedkoop??!
Ik heb al een paar jaar een Sony CD/MD deck, waarmee je 4x zo snel van CD naar MD kan opnemen. Verder heb ik een Sharp MD walkman gehad, maar die begaf het na een half jaar al. Ik heb nu al meer dan een jaar een sony MC walkman, echt een goed ding.
Ik zat laatst te twijfelen om een Ipod te kopen, het leek me wel een beter systeem omdat ik ook aardig wat mp3's heb.
Ik heb alleen nog niet echt van iemand gehoord hoe snel nu de overdracht is van een mp3'tje naar je netMD. Ik weet dat het va USB gaat, maar kan iemand mij vertellen hoe lang het duurt voordat een nummer van, zeg, 5 minuten op je MD staat?
Ik heb al een paar jaar een Sony CD/MD deck, waarmee je 4x zo snel van CD naar MD kan opnemen. Verder heb ik een Sharp MD walkman gehad, maar die begaf het na een half jaar al. Ik heb nu al meer dan een jaar een sony MC walkman, echt een goed ding.
Ik zat laatst te twijfelen om een Ipod te kopen, het leek me wel een beter systeem omdat ik ook aardig wat mp3's heb.
Ik heb alleen nog niet echt van iemand gehoord hoe snel nu de overdracht is van een mp3'tje naar je netMD. Ik weet dat het va USB gaat, maar kan iemand mij vertellen hoe lang het duurt voordat een nummer van, zeg, 5 minuten op je MD staat?
het gaat afhankelijk van het model en het uiteindelijke formaat op zo'n 32 speed, dus 300/32= ongeveer 10 sec. Een halve minuut op zijn hoogst.Vlugge Japie schreef op 25 november 2003 @ 12:41:
Wow kosten die netMD dingen tegenwoordig ZO goedkoop??!
Maar weet wel dat de geluidskwaliteit van je muziek stukken minder is als je het via NetMD overzet t.o.v. normaal opnemen. Kijk een rond op reeds genoemde MiniDisc site voor details.
Hoe kan het nou eigenlijk dat de kwaliteit zoveel achteruitgaat als ik een mp3tje op een NetMD walkman zet? Het gaat (in principe) toch gewoon zo neem ik aan: mp3->wav->atrac? Als de kwaliteit van het mp3tje goed gaat, zou ie toch ook goed op de minidisc moeten komen? En hoe is de kwaliteit als je via je computer een audio-cd rechtstreeks naar je netmd walkman kopieert?
T mooiste zou eigenlijk zijn als je zoals een mp3 speler zo je nummertjes naar de MD speler sleept, een MD met mp3 codec zeg maar. dit zal wel niet werken, omdat een MD nou eenmaal juist ATRAC is, maar het zou wel d ultieme oplossing zijn, aangezien de schijfjes stukken goedkoper zijn dan een geheugenkaart waar je zoveel op kan opnemen.
De ideale portable audio heb ik ook nog niet gevonden, MP3 is vaak vrij klein ( 512MB geeft pas voldoende afwisseling als je em wekelijks update. Een HDD is gevoelig, en MD geeft lage qualiteit bij snel opnemen of hoge qualiteit bij 1:1. En een mp3 cd speler vreet batterijen en is groot.
De ideale portable audio heb ik ook nog niet gevonden, MP3 is vaak vrij klein ( 512MB geeft pas voldoende afwisseling als je em wekelijks update. Een HDD is gevoelig, en MD geeft lage qualiteit bij snel opnemen of hoge qualiteit bij 1:1. En een mp3 cd speler vreet batterijen en is groot.
Ik vind 1cd per md-schijfje opzich prima te doen. Zijn toch klein genoeg om er altijd 3 of 4 mee te nemen. Het enige nadeel vind ik aan md is dat het overnemen gewoon niet zo makkelijk werkt als dat het zou moeten (ik moet het zelfs nog met een sony mz-r70 doen; 1:1 dus...)
Oh das best snel, in ieder geval beter dan 1:1.Breepee schreef op 25 november 2003 @ 12:50:
[...]
het gaat afhankelijk van het model en het uiteindelijke formaat op zo'n 32 speed, dus 300/32= ongeveer 10 sec. Een halve minuut op zijn hoogst.
Maar weet wel dat de geluidskwaliteit van je muziek stukken minder is als je het via NetMD overzet t.o.v. normaal opnemen. Kijk een rond op reeds genoemde MiniDisc site voor details.
Ik vind het een beetje zonde om al m'n MD'tjes weg te mikken en compleet over te gaan op MP3, met een HD MP3 speler, die dingen zijn me toch iets te groot.
Ik denk dat ik maar eens ga kijken voor een mooie NetMD recorder...
oh btw, ik heb deze MD apparatuur:
Sony MXD-D40 CD/MD deck (4 speed overzetten van CD naar MD)

en Sony MZR-500 recorder, gaat heel wat uurtjes mee op 1 AA batterij

en ik heb dit verrotte ding gehad, die na een half jaar al niet meer kon opnemen, en na driekwart jaar helemaal was overleden... je kon amper een MD volledig opnemen met 2 (!) AA batterijen.

Die sony walkman die ik nu heb is geweldig, ik heb er alleen nooit mee opgenomen omdat ik dat MD deck al had. (en MD spelers waren toen ongeveer net zo duur als recorders...dus ach...)

en Sony MZR-500 recorder, gaat heel wat uurtjes mee op 1 AA batterij

en ik heb dit verrotte ding gehad, die na een half jaar al niet meer kon opnemen, en na driekwart jaar helemaal was overleden... je kon amper een MD volledig opnemen met 2 (!) AA batterijen.

Die sony walkman die ik nu heb is geweldig, ik heb er alleen nooit mee opgenomen omdat ik dat MD deck al had. (en MD spelers waren toen ongeveer net zo duur als recorders...dus ach...)
Hoe lang he bje dat deck al en hoe bevalt hij? Mij spreekt het @ vier speed opnemen erg aan. Zit er ook nog een (optische) digitale ingang in om MD's mee op te nemen?Vlugge Japie schreef op 25 november 2003 @ 15:20:
oh btw, ik heb deze MD apparatuur:
[afbeelding]
Dat CD/MD deck heb ik al 2 jaar.
En er zit idd een optische ingang op.
Ik heb 2 jaar geleden zo'n USB link apparaatje gekocht, die sluit je aan op je PC met een USB kabeltje, en dat sluit je weer aan op je deck met een optische kabel. Dat apparaatje zet dus USB signalen om in optische signalen. (koste toen iets van 200 gulden).
Hier staan alle specs
Alleen op die pagina staat dat ie 475 euro kost, maar ik had hem 2 jaar geleden voor 600 gulden gekocht!
oh...en hij bevalt prima! Als ie ooit nog eens kapot gaat koop ik meteen een nieuwe (als ie nog ergens te krijgen is...)
En er zit idd een optische ingang op.
Ik heb 2 jaar geleden zo'n USB link apparaatje gekocht, die sluit je aan op je PC met een USB kabeltje, en dat sluit je weer aan op je deck met een optische kabel. Dat apparaatje zet dus USB signalen om in optische signalen. (koste toen iets van 200 gulden).
Hier staan alle specs
Alleen op die pagina staat dat ie 475 euro kost, maar ik had hem 2 jaar geleden voor 600 gulden gekocht!
oh...en hij bevalt prima! Als ie ooit nog eens kapot gaat koop ik meteen een nieuwe (als ie nog ergens te krijgen is...)
[ Voor 11% gewijzigd door Vlugge Japie op 25-11-2003 16:03 ]
Zit er ook iemand tussen met ervaring over de MZ-N710?
schijnt opzich een hele goede te zijn voor zijn prijs, ik vroeg me alleen of wat de kwaliteit van de equalizer is, en hoe stevig hij is, ik ga namelijk nogal eens op m'n bek tijdens eht skateboarden / mountainbiken...
schijnt opzich een hele goede te zijn voor zijn prijs, ik vroeg me alleen of wat de kwaliteit van de equalizer is, en hoe stevig hij is, ik ga namelijk nogal eens op m'n bek tijdens eht skateboarden / mountainbiken...
Uhm goede vraag, ik heb net gisteren mijn 40e disc opgenmomen en heb 2 rekjes van 20. Dus mijn rekje is nu dus ook vol. Ik ben dus ook opzoek naar een goed rekje. www.myminidisc.de verkoopt ze maar is nogal duur, en dan ook nog is de verzendkosten. www.minidiscworld.nl verkoopt ze ook geloof ik, kan ik niet controleren site doet het even niet.Freak187 schreef op 24 november 2003 @ 18:28:
[...]
PLEASE zeg mij waar je zo'n minidisc rekje kan kopen!!!!!!!!!!!! heb overal gezocht
Die 2 rekjes die ik nu heb, heb ik niet zelf gekocht. Iemand anders heeft ze gekocht bij een cd winkel waar ze stof aan het collecteren waren. Dus misschien moet je gewoon een cd winkel binnen gaan en er om vragen. Dat ga ik ook eerst doen, verder zou je kunnen zoeken naar dealers van het merk "Harma".
De kwaliteit van NetMD is trouwens echt niet zo slecht hoor. Het is gewoon LP2 kwaliteit. En onderweg zul je het verschil tussen SP en LP2 echt niet merken hoor. De kwaliteit van van LP2 is ongeveer te vergelijken met MP3 192-256 kbit.
De Equalizer van de N710 is echt geweldig. Hij zit ook op de E10 die ik heb. De kwaliteit is super voor een portable device. Stukken beter dan de equalizers die ik op mp3 spelers heb gezien. Ik gebruik mijn E10 eigenlijk nooit zonder equalizer. Even zoeken naar een goede instelling is het meer dan waard.
Ik heb zelf de mdx-d3 zie een aantal post terug die kan ook op 4 speed cd's overnemen neemt ook CD-text over. Bevalt erg goed en ja hij heeft ook een optische in. Enigste nadeel vind ik is bepaalde cd's tegenwoordig copy-control hebben sony ondersteunt dit dus die wil hij niet kopieren.Breepee schreef op 25 november 2003 @ 15:50:
[...]
Hoe lang he bje dat deck al en hoe bevalt hij? Mij spreekt het @ vier speed opnemen erg aan. Zit er ook nog een (optische) digitale ingang in om MD's mee op te nemen?
Zegt het deck copy-protected cannot copy.
Moet ik nog wat op verzinnen aangezien het toch een kopie voor eigen gebruik beteft.
Cd die deze kuren vertonen massive attack 100th window.
ohja toen ik mijne kocht in 1999 betaalde ik er maar liefst 600 gulden voor.
[ Voor 7% gewijzigd door leonbong op 25-11-2003 18:42 ]
Toch raar dat iedereen problemen heeft met deze! Bij mij neemt hij, zoals in het boekje staat, 7,5 uur op op twee batterijen. Meer zelfs, 7,5 uur doet hij op NiMH, Duracell's gaan wel wat langer mee! Klinkt prima, werkt allemaal zoals het hoort, draait probleemloos af... Heb he nu sinds augustus 2000 en nooit enige klacht over gehad. Oh jawel, toen ik hem net had gaf hij af en toe aan dat hij 'open' was, net alsof ik het klepje open deed. Toen heeft hij een keer een tik gehad en is het probleem weggebleven. Zo werkt dat altidj bij mij. Bij mij gaat nooit iets kapot, maar in het begin heeft het wel vaak iets. M'n telefoon hetzelfde. Nadat hij viel werkte 'ie prima ;-).Vlugge Japie schreef op 25 november 2003 @ 15:20:
[afbeelding]
dank je, half-leven, ik ga em binnenkort maar eens aanschaffen. 
Nog een een vraag: is de pc die ik gebruik voor mp3's en dergelijke [P1@200mhz/64MB ] in staat sonicstage te draaien en op een enigzins acceptabele snelheid muziek over te zetten? of zal ik steeds alles eerst mijn vaders pc moeten kopieeren om het vandaar over te zetten [AMD XP 2000+ / 256MB] ?
Nog een een vraag: is de pc die ik gebruik voor mp3's en dergelijke [P1@200mhz/64MB ] in staat sonicstage te draaien en op een enigzins acceptabele snelheid muziek over te zetten? of zal ik steeds alles eerst mijn vaders pc moeten kopieeren om het vandaar over te zetten [AMD XP 2000+ / 256MB] ?
dat zul je op je vaders pc moeten doen dan ik dacht dat je minimaal 300mhz nodig had.Levo schreef op 26 november 2003 @ 12:37:
dank je, half-leven, ik ga em binnenkort maar eens aanschaffen.
trouwens een vraagje als ik bij sonicstage import music loopt ie vast is dit bij jullie
Je kan inderdaad beter de pc van je vader gebruiken. Alles moet worden omgezet naar Atrac3 en dit kost nogal wat rekenkracht. Als je dit op je eigen pc zou doen ben je waarschijnlijk langer bezig met re-coden dan het gewoon real time opnemen.
Bij mijn loopt sonicstage niet vast als ik wat importeer. Het kan even helpen om je sonicstage te updaten naar de nieuwste versie. Voor meer infor zie:
http://www.mdcenter.nl/forums/viewtopic.php?t=9
Bij mijn loopt sonicstage niet vast als ik wat importeer. Het kan even helpen om je sonicstage te updaten naar de nieuwste versie. Voor meer infor zie:
Ze hebben ze ook gewoon bij de V&DAnoniem: 75224 schreef op 25 november 2003 @ 18:38:
[...]
Uhm goede vraag, ik heb net gisteren mijn 40e disc opgenmomen en heb 2 rekjes van 20. Dus mijn rekje is nu dus ook vol. Ik ben dus ook opzoek naar een goed rekje. www.myminidisc.de verkoopt ze maar is nogal duur, en dan ook nog is de verzendkosten. www.minidiscworld.nl verkoopt ze ook geloof ik, kan ik niet controleren site doet het even niet.
Die 2 rekjes die ik nu heb, heb ik niet zelf gekocht. Iemand anders heeft ze gekocht bij een cd winkel waar ze stof aan het collecteren waren. Dus misschien moet je gewoon een cd winkel binnen gaan en er om vragen. Dat ga ik ook eerst doen, verder zou je kunnen zoeken naar dealers van het merk "Harma".
#StopBurningStuff
ik heb de nieuwste zat bij mij vaio pcAnoniem: 75224 schreef op 26 november 2003 @ 22:01:
Je kan inderdaad beter de pc van je vader gebruiken. Alles moet worden omgezet naar Atrac3 en dit kost nogal wat rekenkracht. Als je dit op je eigen pc zou doen ben je waarschijnlijk langer bezig met re-coden dan het gewoon real time opnemen.
maar heb je al geprobeert je kazaa folder te importeren
Nieuwe aanwinst!

En dat twee keer. Andere helft krijg ik pas met Sinterklaas (Jammerjammer).
Vol met top muziek... Nouja, is waar je van houdt, al gaat het heel ver hoor! Van Faithless naar Miles Davis naar Porcupine Tree naar Toto, Robbie Williams, Led Zeppelin, Elvis, Joe Jackson, ben zelfs Shakira en een hardcore-MD tegengekomen. Kosten? 339 discs voor 170 euro

Vol met top muziek... Nouja, is waar je van houdt, al gaat het heel ver hoor! Van Faithless naar Miles Davis naar Porcupine Tree naar Toto, Robbie Williams, Led Zeppelin, Elvis, Joe Jackson, ben zelfs Shakira en een hardcore-MD tegengekomen. Kosten? 339 discs voor 170 euro
wil zelf ook eens minidisc gaan proberen, heeft iemand een idee welk tweedehandsje ik naar kan gaan kijken om het eens uit te proberen voor ik echt 200 euro uitgeef aan een goede
?
Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness
Waar haal je die zut toch?Anoniem: 97905 schreef op 27 november 2003 @ 21:26:
Nieuwe aanwinst!
[afbeelding]
Ghehehe, goed uitkijken op www.marktplaats.nl. Hij verkocht z'n MD inclusief discs of de discs los, vroeg een euro per disc. Ik vertelde hem dat je ze voor 1,39 nieuw kunt krijgen en vroeg of 1 euro z'n uiterste prijs was. Toen zakte hij direct naar 75 eurocent. Nog even afpingelen en uiteindelijk had ik de 341 discs voor 170 euro inclusief verzenden. Ergo: 47 eurocent per stuk. Iets meer trouwens, het bleken er 339 te zijn. Jàmmer!
Dat geldt trouwens ook voor Maurice. Een MDS-JE320 (deck) heb je al voor 75 euro. Momenteel ben ik alles aan't analogiseren... Nouja, niet alles. Er blijft ook wel e.e.a. op MiniDisc staan, maar het grootste deel gaat op tape. Staat zóveel leuks op!
Dat geldt trouwens ook voor Maurice. Een MDS-JE320 (deck) heb je al voor 75 euro. Momenteel ben ik alles aan't analogiseren... Nouja, niet alles. Er blijft ook wel e.e.a. op MiniDisc staan, maar het grootste deel gaat op tape. Staat zóveel leuks op!

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 97905 op 28-11-2003 13:06 ]
Deze heb ik ook, alleen een andere kleur.Anoniem: 88625 schreef op 17 november 2003 @ 18:44:
Hier is de mijne, luister er nog steeds met veel plezier naar![]()
[afbeelding]
Een heel speciale groen/geel achtig, het was niet helemaal mijn smaakt maar het scheelde 40 euro.
Ik vind het wel stom dat door het clipje, wat op het tasje zit, slijt plekjes komen op de achterkant van de MD.
Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.
Ik heb zelf ook nog de Sony MZ-R37 liggen. Sinds ik een auto heb (ruim 3 jaar) heb ik hem niet meer aangeraakt.
Wat moet je nou met 339 discs??Anoniem: 97905 schreef op 27 november 2003 @ 21:26:
Nieuwe aanwinst!
[afbeelding]
Ik heb er iets van 7 vol staan, op LP2, en daar heb ik ook wel genoeg aan.
Als ik ze alle 10 vol heb maak ik er gewoon weer een leeg.
Dat is toch veel goedkoper??
Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.
Ik maak ze niet leeg, ik zet er CD's op en maak verzameldiscs, dus dat scheelt :-). En verder doe ik niet aan LP2, klinkt me te slecht. MD is al gecomprimeerd, da's al erg zat ;-). Ik had er 60 vol, kan nou flink aan't opnemen!
Als je het zo aanpakt kun je beter een MP3speler kopen.Vanitas schreef op 30 november 2003 @ 20:00:
[...]
Wat moet je nou met 339 discs??
Ik heb er iets van 7 vol staan, op LP2, en daar heb ik ook wel genoeg aan.
Als ik ze alle 10 vol heb maak ik er gewoon weer een leeg.
Dat is toch veel goedkoper??
Ik heb gewoon helemaal geen CD's maar alles op MD (bijna alles SP, soms LP2). Vind ik veel beter.
Ik heb het meeste op LP an analoge geluidsband staan. Ook een hele shitload CD's, maar da's bij gebrek aan beter. MD is vooral voor compilatiedoeleinden, bij mij...
Nee MP3 vind ik brak.Breepee schreef op 01 december 2003 @ 16:35:
[...]
Als je het zo aanpakt kun je beter een MP3speler kopen.
Ik heb gewoon helemaal geen CD's maar alles op MD (bijna alles SP, soms LP2). Vind ik veel beter.
En dan zit je meestal te prutsen met Discman formaat, en dat vind ik te groot.
Tenzij dat je een IPod koopt (te duur)
Dsu MD is perfect (en lekker klein), IMO.
En ik heb trouwens toch niet veel CD's.
Ik heb er zo genoeg aan en het bevalt me goed.
Anoniem: 36690
minidisc is echt werelds. (nog steeds discussies met mense die denken dat het geflopt is.) Maar ja. Ik ben sins '99 ofzo trotse eigneraar van de md-je520 ofzo (iig moest ik de 530 hebben maar die verkoper zei dat het verschil niets uit maakte. Achteraf mis ik nu 1 of andere link zodat mijn cd text niet naar mijn minidisc word verzonde
.. Heb de cde-xe530 cd speler overigens)
Anyways. afgelopen jaar een minidisc speler gekocht voor 300 euro. Met lp. Helaas was net net-md in opkomst en ondersteunde die van mij dat net niet. (Was trouwens wel het top model.) Maar ja. Zoals velen volgens mij heb ik geen zin om 320 minute te wachte om een minidiscie vol te gooien met muziek. Dus laat ik hem een beetje links liggen.. Hebbe ze niet van die apperaten dat ik minidiscies in mijn computer kan doen?
Wat trouwens ook irritant is. Omdat mijn portable lp onderstuent gebruik ik mijn home dek iig niet meer. Tja 1 cd op 1 md is tegenwoordig beetje weinig.
Anyways. afgelopen jaar een minidisc speler gekocht voor 300 euro. Met lp. Helaas was net net-md in opkomst en ondersteunde die van mij dat net niet. (Was trouwens wel het top model.) Maar ja. Zoals velen volgens mij heb ik geen zin om 320 minute te wachte om een minidiscie vol te gooien met muziek. Dus laat ik hem een beetje links liggen.. Hebbe ze niet van die apperaten dat ik minidiscies in mijn computer kan doen?
Wat trouwens ook irritant is. Omdat mijn portable lp onderstuent gebruik ik mijn home dek iig niet meer. Tja 1 cd op 1 md is tegenwoordig beetje weinig.
Mjah... Eerlijk gezegd vind ik LP niet goed genoeg klinken. ATRAC doet het heel netjes, maar langer dan 80 minuten op een 80 minutendisc vind ik echt al niet meer mooi...
die hebben ze maar dan moet je een vaiO pc kopen in japan dus als je geld over hebtAnoniem: 36690 schreef op 02 december 2003 @ 21:23:
minidisc is echt werelds. (nog steeds discussies met mense die denken dat het geflopt is.) Maar ja. Ik ben sins '99 ofzo trotse eigneraar van de md-je520 ofzo (iig moest ik de 530 hebben maar die verkoper zei dat het verschil niets uit maakte. Achteraf mis ik nu 1 of andere link zodat mijn cd text niet naar mijn minidisc word verzonde.. Heb de cde-xe530 cd speler overigens)
Ik heb deze:

Ik heb hem nu 2 jaar. Was wel een duur ding. Maar hij is al weer erg verouderd. Dat ding dat erop zit is voor de batterij. Er gaat één penlite in. Ik ben er wel tevreden over. Hij kan naast afspelen ook opnemen.
EDIT//
Ik neem altijd in SP op, en heb iets van 30 discs. Ik heb er misschien 5 vol. Een deck lijkt me trouwens niet handig (als je geen radiotechnicus bent)
Maar die ene pioneer auto-MD speler ziet er wel cool uit.

Ik heb hem nu 2 jaar. Was wel een duur ding. Maar hij is al weer erg verouderd. Dat ding dat erop zit is voor de batterij. Er gaat één penlite in. Ik ben er wel tevreden over. Hij kan naast afspelen ook opnemen.
EDIT//
Ik neem altijd in SP op, en heb iets van 30 discs. Ik heb er misschien 5 vol. Een deck lijkt me trouwens niet handig (als je geen radiotechnicus bent)
Maar die ene pioneer auto-MD speler ziet er wel cool uit.
[ Voor 29% gewijzigd door Joe-star op 29-12-2003 01:57 ]
Anoniem: 101107
Heb sinds december vorig jaar de Sony MZ-N707 (blauw)... En ik vind het echt een geweldig dingetje nu nog steeds... Hij speelt lekker met dat MDLP en ook al is het weer een jaar dat ik dat ding heb... Op de bijgeleverde batterij speelt hij per week op vol volume nog steeds zo'n 12 tot 13 uur! Gewoon heerlijk.. Thuisgekomen in de lader en na een paar uurtjes is ie al weer vol..
Wat in een andere reply stond van onderbrekingen, heb ik geen last... Heb totaal nog nergens last van gehad, maar zou het wel fijner vinden als ze er standaard een remote met bglight bij konden stoppen is soms toch wel wat fijner dan zonder bglight...
Maar dus gewoon een geweldig ding, beter dan elke MP3-Speler. Als ik er nu weer 1 zou kopen zou ik waarschijnlijk de MZ-N10 kopen, ontzettend vet design...
Greetz Robbert
Wat in een andere reply stond van onderbrekingen, heb ik geen last... Heb totaal nog nergens last van gehad, maar zou het wel fijner vinden als ze er standaard een remote met bglight bij konden stoppen is soms toch wel wat fijner dan zonder bglight...
Maar dus gewoon een geweldig ding, beter dan elke MP3-Speler. Als ik er nu weer 1 zou kopen zou ik waarschijnlijk de MZ-N10 kopen, ontzettend vet design...
Greetz Robbert
Ik heb bij een net-md speler van een collega gemerkt dat je nummers die je met de computer naar md hebt gekopieerd niet kunt verwijderen of editen met je deck. Nu vraag ik me af of je dan ook niet de minidisc full kunt ereasen met deck. Weet iemand hier meer over?
ik vraag me nu eigenlijk af: Zijn er nog wel autoradio's met ingebouwde md speler te koop?? ik heb nu een n710 ofzo (blauw) destijds gekocht bij minidiskworld.nl, leuk dingetje, doet dagelijks z'n werk ook goed en heeft usb2.0 wat ook wel erg makkelijk is maar helaas kan ik dat niet gebruiken aangezien mijn pc (p1 166/48mb) dus niet echt aan de systeem eisen voldoen want sonicstage weigert op te starten, dus moet alles analoog opnemen (had em o.a. gekocht vanwege het snelle overzetten via usb)
Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi
En net het geweldige nieuws op de frontpage dat er een hi-netmd komt
nadat iemand(ik zal hem niet bij naam noemen maar ik was het zelf niet) mijn analoge ingang vandaag heeft gemolt
. heb ik hem(we spreken over en sony mz-r500) net maar ff geopereert.
dacht de pinnetjes wel ff terug te kunne buigen.dus voor en achterkant eraf, maar ik kon er nog niet bij. lekker compact dus. uit elkaar halen is geen probleem maar in elkaar zetten heeft me tijd en zinloos geweld gekost. hij zit nu in elkaar en werkt ook nog. heb alleen een veertje van de deksel over gehouden(als ik die erin zette kreeg ik de bodem er niet goed op) nouja zonder dat veertje zal ik er ook nog wel ff plezier van hebben. ik gebruik hem al 1,5 jaar probleem loos.
ook heb ik sinds heel kort een deck van sony en wel de mds-je480, was volgens mij een koopje (99 eurie-nieuw) en dit is hiermee mijn laaste aanwinst voorlopig. eerst moet de mz-r500 maar kapot, maar ik hoop dat dat nog ff duurt
dacht de pinnetjes wel ff terug te kunne buigen.dus voor en achterkant eraf, maar ik kon er nog niet bij. lekker compact dus. uit elkaar halen is geen probleem maar in elkaar zetten heeft me tijd en zinloos geweld gekost. hij zit nu in elkaar en werkt ook nog. heb alleen een veertje van de deksel over gehouden(als ik die erin zette kreeg ik de bodem er niet goed op) nouja zonder dat veertje zal ik er ook nog wel ff plezier van hebben. ik gebruik hem al 1,5 jaar probleem loos.
ook heb ik sinds heel kort een deck van sony en wel de mds-je480, was volgens mij een koopje (99 eurie-nieuw) en dit is hiermee mijn laaste aanwinst voorlopig. eerst moet de mz-r500 maar kapot, maar ik hoop dat dat nog ff duurt
Das inderdaad een koopje. Waar heb je hem gekocht?ramonpeters schreef op 11 januari 2004 @ 00:03:de mds-je480, was volgens mij een koopje (99 eurie-nieuw)
www.outletplaza.nl en das een onderdeel van pcnet.nl geloof ik. en ik moet zeggen ze hebben ook nog hele snelle service donderdag middag besteld vrijdag in huisBreepee schreef op 11 januari 2004 @ 12:47:
[...]
Das inderdaad een koopje. Waar heb je hem gekocht?
Ik ben ook grote fan van minidisc. Ik heb het altijd al een handig medium gevonden. Helemaal voor in de auto.
Minidisc in de auto:

MDX-61
Shuifje open.

MDX-61
Schuifje dicht.

CDX-C5000RX
Deze jongen stuurt de md-wisselaar aan.
Minidisc voor onderweg:

MZ-R35
Dit was de allereerste md-speler die ik kocht. Koste toendertijd 500 gulden.
Ik kan er nog steeds geen afstand van doen, omdat hij nog steeds super werkt Soms zelfs beter dan die nieuwere NetMD. Dit model is trouwens ook te zien in The X-files film.

MZ-R505
De nieuwere md-walkman. Deze heb ik gekocht omdat ie kleiner is en slechts op 1 penlight werkt. Daarnaast kan ik hem op de computer aansluiten wat echt een uitkomst is. 'T is inderdaad een NetMD.

Tasje voor de NetMD.

Hoofdtelefoon + afstandsbediening van de NetMD. De hoofdtelefoon heb ik gekocht via eBay. Deze is alleen in Japan te koop. Hij echt super, want je hoort bijna geen omgevingsgeluid meer, echt een aanrader!
Minidisc thuis:

MDS-JE480
De laatste aanwinst. Mijn md-deck.
Het leuke aan al deze spelers is dat ik de R35 nieuw in de winkel heb gekocht. De rest komt allemaal van eBay of Marktplaats. Ik wil de wisselaar in de auto ooit nog eens gaan vervangen door een nieuwer model die ook MD-LP aankan, want deze kan dat niet.
Minidisc in de auto:

MDX-61
Shuifje open.

MDX-61
Schuifje dicht.

CDX-C5000RX
Deze jongen stuurt de md-wisselaar aan.
Minidisc voor onderweg:

MZ-R35
Dit was de allereerste md-speler die ik kocht. Koste toendertijd 500 gulden.
Ik kan er nog steeds geen afstand van doen, omdat hij nog steeds super werkt Soms zelfs beter dan die nieuwere NetMD. Dit model is trouwens ook te zien in The X-files film.

MZ-R505
De nieuwere md-walkman. Deze heb ik gekocht omdat ie kleiner is en slechts op 1 penlight werkt. Daarnaast kan ik hem op de computer aansluiten wat echt een uitkomst is. 'T is inderdaad een NetMD.

Tasje voor de NetMD.

Hoofdtelefoon + afstandsbediening van de NetMD. De hoofdtelefoon heb ik gekocht via eBay. Deze is alleen in Japan te koop. Hij echt super, want je hoort bijna geen omgevingsgeluid meer, echt een aanrader!
Minidisc thuis:

MDS-JE480
De laatste aanwinst. Mijn md-deck.
Het leuke aan al deze spelers is dat ik de R35 nieuw in de winkel heb gekocht. De rest komt allemaal van eBay of Marktplaats. Ik wil de wisselaar in de auto ooit nog eens gaan vervangen door een nieuwer model die ook MD-LP aankan, want deze kan dat niet.
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Anoniem: 45135
Ik heb een Sony MDS-JE530 deck:

Toen maar meteen een portable speler meegenomen, kon niet kiezen, toch maar een blauwe MZ-R70:

Gebruik ze niet zo vaak meer, maar ze maken zich nog steeds verdienstelijk, door onderandere een goede geluidskwaliteit en het gemak.
Digitale opnamen met een goede microfoon klinken nog altijd zeer goed.

Toen maar meteen een portable speler meegenomen, kon niet kiezen, toch maar een blauwe MZ-R70:

Gebruik ze niet zo vaak meer, maar ze maken zich nog steeds verdienstelijk, door onderandere een goede geluidskwaliteit en het gemak.
Digitale opnamen met een goede microfoon klinken nog altijd zeer goed.
Ik heb de MDS JE330 zo'n 6 jaar geleden gekocht, voor toen 450 gulden. Er was toen een speciale actie waarbij je een portable minidisc (MZ-E33) kon kopen voor 100 gulden! Deze kan niet opnemen, maar werkt echt nog steeds als een trein. Ik gebruik hem bijna elke dag dat ik naar school moet en op één penlite gaat hij met gemak 8 uur mee.
Ik gebruik alleen m'n AB niet meer (met display), omdat dat flink in de afspeelduur snijd en ik kijk er zelden op.

Maar dan heb ik hem in het zwart.

Van deze aankoop had ik later (nu nog steeds een beetje) spijt, omdat hij geen digitale uitgang heeft.
Ik gebruik alleen m'n AB niet meer (met display), omdat dat flink in de afspeelduur snijd en ik kijk er zelden op.

Maar dan heb ik hem in het zwart.

Van deze aankoop had ik later (nu nog steeds een beetje) spijt, omdat hij geen digitale uitgang heeft.
Succes is een keuze
Zijn dat niet gewoon Sony EX71's? die zijn wel in NL te koop hoorliquid-orange schreef op 11 januari 2004 @ 14:38:
[afbeelding]
waar koop je die voor 1,39?Anoniem: 97905 schreef op 28 november 2003 @ 12:54:
Ghehehe, goed uitkijken op www.marktplaats.nl. Hij verkocht z'n MD inclusief discs of de discs los, vroeg een euro per disc. Ik vertelde hem dat je ze voor 1,39 nieuw kunt krijgen en vroeg of 1 euro z'n uiterste prijs was. Toen zakte hij direct naar 75 eurocent. Nog even afpingelen en uiteindelijk had ik de 341 discs voor 170 euro inclusief verzenden. Ergo: 47 eurocent per stuk. Iets meer trouwens, het bleken er 339 te zijn. Jàmmer!
[afbeelding]
Solis putatis esse mentulas vobis, solis licere, quidquid est puellarum, confutere et putare ceteros hircos?
Nou, MOOI NIET!!!
Anoniem: 80529
Ik heb een aardige verzameling legale cd's (150 and counting
). Ik heb jarenlang met een discman geprutst om deze onderweg te beluisteren. Ik zag weleens iemand met een MD maar ik had gewoon geen zin in dat "opnemen". Tot ik 3/4 jaar geleden ontdekte dat Sony zoiets had ontwikkeld als NetMD. Dit is het resultaat:

MZ-N710
Gekocht voor 279 eurie's (kost een paar centen maar dan heb je ook wat) bij sony-overtoom in Amsterdam (relaxte zaak trouwens).
Tevens gelijk maar dit erbij gekocht:

MDR-G63
Nu wil ik nooit meer zonder. Als je een flinke PC hebt werkt die NetMD software echt prima (ik hoor er weleens klachten over). Cd'tje is in 5/10 minuutjes over gezet met alle tekst (CDDB ondersteuning
). Long live NetMD!

MZ-N710
Gekocht voor 279 eurie's (kost een paar centen maar dan heb je ook wat) bij sony-overtoom in Amsterdam (relaxte zaak trouwens).
Tevens gelijk maar dit erbij gekocht:

MDR-G63
Nu wil ik nooit meer zonder. Als je een flinke PC hebt werkt die NetMD software echt prima (ik hoor er weleens klachten over). Cd'tje is in 5/10 minuutjes over gezet met alle tekst (CDDB ondersteuning
die mz-n710 heb ik zelf ook
. erg leuk dingetje, alleen geen backlight, soms lastig. verder kun je 'm schudden wat je wilt zonder schokken.

dit is de mijne met die leuke gekleurde sony-schijfjes. maxell heeft ze alleen helemaal in kleur, waaronder kanariegeel, paars en roze
.

dit is mijn hifi: de amp is een TA-FE530R, de cd-speler een CDP-XE520 en het md-deck een MDS-JE480, ook voor 99 piek gekocht bij outletplaza. goedkoper dan een tweedehandse
. wat me minder aangenaam verraste: geen fade-functie zoals m'n cd-speler; geen group support; als je een titel van 13 karakters heb zie je alleen de eerste 12. maar: hij klinkt gewoon goed, op mijn mission 760i's
.

m'n walkman ligt met wat md's naast een mission
.
netmd op m'n deck vond ik niet zo nodig, mdlp-support wel wenselijk omdat het ruimte weggooien is als je eens wat mp3s op een md zet in SP-mode. opnametijd vind ik geen probleem, titels invoeren ook niet. wat ik wel een beetje jammer vind is dat je niet gewoon atrac-files op je computer kunt zetten vanaf een md zodat je op je gemak kunt herordenen. hoewel ik dat niet echt vaak zou doen. met m'n hifi zo kan ik audio en computers zoveel mogelijk scheiden (cd's fikken vind ik een pijn in de aars)... en dat is precies wat ik wil. het helpt trouwens ook als je mensen in je kennissenkring hebt die het formaat gebruiken. en nu himd is aangekondigd heb ik er zeker geen spijt van aangezien ik m'n media voorlopig nog wel af kan spelen.
het is zelfs zo dat m'n walkman ervoor gezorgd heeft dat ik meer muziek ben gaan luisteren. op m'n computer vond ik het aldoor zwaar irritant en nu kon het ineens anders, veel leuker enzo... en toen ik eens met een vriend speakers ben gaan luisteren in een hifi-zaak is er dus echt schot in de zaak gekomen en ben ik er erg blij mee
.

dit is de mijne met die leuke gekleurde sony-schijfjes. maxell heeft ze alleen helemaal in kleur, waaronder kanariegeel, paars en roze

dit is mijn hifi: de amp is een TA-FE530R, de cd-speler een CDP-XE520 en het md-deck een MDS-JE480, ook voor 99 piek gekocht bij outletplaza. goedkoper dan een tweedehandse

m'n walkman ligt met wat md's naast een mission
netmd op m'n deck vond ik niet zo nodig, mdlp-support wel wenselijk omdat het ruimte weggooien is als je eens wat mp3s op een md zet in SP-mode. opnametijd vind ik geen probleem, titels invoeren ook niet. wat ik wel een beetje jammer vind is dat je niet gewoon atrac-files op je computer kunt zetten vanaf een md zodat je op je gemak kunt herordenen. hoewel ik dat niet echt vaak zou doen. met m'n hifi zo kan ik audio en computers zoveel mogelijk scheiden (cd's fikken vind ik een pijn in de aars)... en dat is precies wat ik wil. het helpt trouwens ook als je mensen in je kennissenkring hebt die het formaat gebruiken. en nu himd is aangekondigd heb ik er zeker geen spijt van aangezien ik m'n media voorlopig nog wel af kan spelen.
het is zelfs zo dat m'n walkman ervoor gezorgd heeft dat ik meer muziek ben gaan luisteren. op m'n computer vond ik het aldoor zwaar irritant en nu kon het ineens anders, veel leuker enzo... en toen ik eens met een vriend speakers ben gaan luisteren in een hifi-zaak is er dus echt schot in de zaak gekomen en ben ik er erg blij mee
💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻♂️
Ik krijg binnenkort deze (jaja uit amerika als gift, ebay rulez
)

Was niet duur, maar kan alleen via USB (NetMD dus) opnemen, mja, gewoon met EAC van CD naar wav en dan naar atrac met die software die je er bij krijgt.
edit: oja het is de MZ-NE410 (niet in NL verkrijgbaar)
Was niet duur, maar kan alleen via USB (NetMD dus) opnemen, mja, gewoon met EAC van CD naar wav en dan naar atrac met die software die je er bij krijgt.
edit: oja het is de MZ-NE410 (niet in NL verkrijgbaar)
[ Voor 16% gewijzigd door mace op 25-01-2004 01:09 ]
nu had ik ergens hier op GoT gelezen dat als je met sonicstage iets op je netmd zet hij het naar LP2 stereo converteert ookal maak je een opname in SP
? zou ik weer iets minder vinden... ik moet trouwens ook eens ergens 2ehands media scoren voor een prikkie
.
Sterker nog, de encoder van Sonicstage/OpenMG is zo brak dat je altijd veel slechtere kwaliteit hebt dan wanner je gewoon digitaal (of zelfs analoog) opneemt. Dus LP2 opgenomen via USB klinkt slechter dan opgenomen via line-in. En SP tracks worden inderdaad gewoon opgerekt vanaf LP2.ucchan schreef op 25 januari 2004 @ 01:10:
nu had ik ergens hier op GoT gelezen dat als je met sonicstage iets op je netmd zet hij het naar LP2 stereo converteert ookal maak je een opname in SP? zou ik weer iets minder vinden... ik moet trouwens ook eens ergens 2ehands media scoren voor een prikkie
.
hmm, dit is niet leuk, nu loopt sonic stage vast bij het converteren... naja, komt nog wel...
Ik heb een portable die ik nog nooit ergens anders ben tegengekomen: de Sony MZ-E75

Verder heb ik ooit nog een deck gehad dat ik ook nooit ergens anders heb gezien: de Sony MDS-S39. Waardeloos ding, ging al na 1 jaar kapot.

Nu heb ik behalve de E75 een MD-JE640:

en een MDX-C6500RX in de auto:
Verder heb ik ooit nog een deck gehad dat ik ook nooit ergens anders heb gezien: de Sony MDS-S39. Waardeloos ding, ging al na 1 jaar kapot.
Nu heb ik behalve de E75 een MD-JE640:
en een MDX-C6500RX in de auto:
[ Voor 2% gewijzigd door Krush op 25-01-2004 15:36 . Reden: oversized plaatje ]
Doors, windows in the house are used for their emptyness; thus, we are helped by what is not.
Weet je gelijk waarom[b]Krush schreef op 25 januari 2004 @ 15:33
Hmmz, kuttig. Is er niet een of ander freeware (betere?) encoder voor netmd? sonicstage/openmg is nl de enige manier om muziek op mijn minidisc te krijgen.Breepee schreef op 25 januari 2004 @ 09:35:
[...]
Sterker nog, de encoder van Sonicstage/OpenMG is zo brak dat je altijd veel slechtere kwaliteit hebt dan wanner je gewoon digitaal (of zelfs analoog) opneemt. Dus LP2 opgenomen via USB klinkt slechter dan opgenomen via line-in. En SP tracks worden inderdaad gewoon opgerekt vanaf LP2.
der zijn andere een ervan is realplayer met een plugin en nog een paar onafhankelijk.
zou je ook de namen van die onafhankelijken kunnen noemen
? ik heb al best wat gegoogled, maar nog niks nuttigs gevonden namelijk...
Er is maar 1 zgn. 'encoder-core' (die van OpenMG/Sonicstage) en wordt in alle andere programma's die ook dingen op je netMD kunnen zetten gebruikt. Programma-switchen heeft dus geen zin.
Hmm, jammer, dan moet ik maar een OGG decoder chip in mijn minidisc solderen
Ik zie dat niemand dit (Hi-MD dus) nog heeft opgemerkt.....icecreamfarmer schreef op 07 januari 2004 @ 18:54:
En net het geweldige nieuws op de frontpage dat er een hi-netmd komt
![]()
![]()
![]()
.....meer weten??!
http://www.minidisc.org/hi-md_faq.html
en
http://www.mdcenter.nl/
Voor zover ik kan beoordelen heeft dit systeem een stuk meer kans van slagen dan de gewone NetMD (zeker gezien de ondersteuning van een stuk meer bestandsformaten) :-) :-)
edit:
En hier (halverwege de pagina) zijn een aantal toepassingen voor de toekomst te zien.
http://www.howardforums.com/archive/topic/277220-1.html
En hier (halverwege de pagina) zijn een aantal toepassingen voor de toekomst te zien.
http://www.howardforums.com/archive/topic/277220-1.html
[ Voor 15% gewijzigd door JAM op 26-01-2004 01:08 ]
hm, wat ik nu weer niet zo leuk vind is dat de bitrate voor "normale" opnamen omlaag is gegaan. raw pcm is daarentegen wel weer vet.
Hi-MD gaat hier : [rml][ Minidisc] 1GB Hi-MD[/rml]
Dit is mijn setje 

* klik voor grotere versie *
ik vraag me af wat die sony md/cd speler die ik heb nieuw kost.. helaas heb ik nog niet zo veel kunnen vinden, iemand een idee? en wat hij 2e hands waard is?
op marktplaats hebben ze tot nu toe 115 euro geboden... is dit zoiets van, gelijk verkopen! of wachten tot ze meer bieden?
Het is een MXD-D3 van sony

* klik voor grotere versie *
ik vraag me af wat die sony md/cd speler die ik heb nieuw kost.. helaas heb ik nog niet zo veel kunnen vinden, iemand een idee? en wat hij 2e hands waard is?
op marktplaats hebben ze tot nu toe 115 euro geboden... is dit zoiets van, gelijk verkopen! of wachten tot ze meer bieden?
Het is een MXD-D3 van sony
Ik heb ook een MXD-D3 heeft in het jaar (2000) dat hij uit kwam Fl 579,- gekost bij de Block in de aanbieding. De MXD-D4 was op komst namelijk die wel MD-LP onderstuent.
Maar dat is een top-deck die doe je toch niet weg
ding kopieert ook Cd-text naar MD.
Maar dat is een top-deck die doe je toch niet weg

De nieuwe minidisc serie,
Hi-Md, komt ongeveer April uit in NL
Zie http://www.himd.nl/
ziet er wel strak uit

499 euro's
ziet er wel strak uit

499 euro's
hm, ik vraag me af of mijn CDP-XE520 icm een digitaal aangesloten MDS-JE480 die cd-text ook pakt
. heb geen cd's met cd-text namelijk. mja, straks wel, maar die moet in een grote doos van een ebayhandelaar nog uit de us of a komen...
heb trouwens nog wat technische dingetjes opgezocht... bij MDLP (niet echt mooi ofzo, maar als de bron toch al brak is...) wordt een klein gedeelte van de bits opgeofferd om stilte te coderen zodat het backwards compatible is. en je hebt van die decks die raw atrac data kopieren, zouden die dan ookal bestond MDLP toen nog niet ook kunnen kopieren
?
en verder heb ik op zo'n site dingen over service manuals gelezen... als ik m'n homedeck zo kan fixen dat ie ook een md kan wissen die gedeeltelijk met netmd is opgenomen is het wel handig, het is wat irritant dat niet wil nu
.
trouwens, mooie kleur md in m'n avatar he
?
heb trouwens nog wat technische dingetjes opgezocht... bij MDLP (niet echt mooi ofzo, maar als de bron toch al brak is...) wordt een klein gedeelte van de bits opgeofferd om stilte te coderen zodat het backwards compatible is. en je hebt van die decks die raw atrac data kopieren, zouden die dan ookal bestond MDLP toen nog niet ook kunnen kopieren
en verder heb ik op zo'n site dingen over service manuals gelezen... als ik m'n homedeck zo kan fixen dat ie ook een md kan wissen die gedeeltelijk met netmd is opgenomen is het wel handig, het is wat irritant dat niet wil nu
trouwens, mooie kleur md in m'n avatar he

Bedankt, ik weet nu ongeveer wat hij waard is.leonbong schreef op 04 februari 2004 @ 17:21:
Ik heb ook een MXD-D3 heeft in het jaar (2000) dat hij uit kwam Fl 579,- gekost bij de Block in de aanbieding. De MXD-D4 was op komst namelijk die wel MD-LP onderstuent.
Maar dat is een top-deck die doe je toch niet wegding kopieert ook Cd-text naar MD.
En idd CD txt naar Md is reuze handig, maar omdat ik geen portable md speler heb heeft het niet zo veel nut voor mij om zo een ding te hebben.
Cd's speel ik toch af in mijn dvd speler, en de rest van mijn muziek, sja die staat zowat als elk andere tweaker op mn pc...
Trouwens, zoveel cd's luister ik niet, rip ze toch gelijk..
Maarja, voor mij lijkt me nog steeds het beste om hem gewoon weg te doen aangezien ik hem toch niet zo veel gebruik.
ik heb de topic nu geupdate, zodat er ook over Hi-MD gediscussierd kan wordenDavitos schreef op 04 februari 2004 @ 21:45:
De nieuwe minidisc serie,
ziet er wel strak uit
[afbeelding]
499 euro's
Anoniem: 96789
Ik vind minidisc gewoon met 1 woord te omschrijven super!!!!
Prachtig digitaal opnemen.
Prachtig geluid , zelfs nou met NetMD mp3 tjes erop zetten via de USB van de computer uit dat is een optie dan ga je ook merken hoe fijn die ATRAC is , maar wat ik veel doe is digitaal , vanuit mijn computer.Dit doe ik alleen met de 980QS dus niet met mijn draagbare , daar heb ik nog nooit mee opgenomen.
Mijn eerste MD was er eentje van Kenwood.
Nou heb ik een Sony MDS-Jb 980 QS
Effe kort de specificaties
Quality Standard (QS) constructie & prestaties
NetMD
Aluminium frontpaneel
ATRAC DSP Type-S
Hybrid Pulse D/A-converter
1 optisch & 1 coaxiaal digitaal in
Optische uitgang
Alle edit-functies inclusief SF Edit
Long Time Recording en Playback (LP2, LP4)
Toetsenbord
Leverbaar in zwart of zilver
Deze is NetMD vind ik wel handig.En vooral dat ATRAC is zéér fijn , Ik heb me toen ook gelijk een Draagbare MD gekocht die met NetMD om kan gaan , bedoel ik mee afspelen.Mijn oude ging dat niet mee.
Draagbare MD =MZ-R410(kun je ook mee opnemen maar gebruikt dat nooit daar heb ik de 980 QS voor)Deze heb ik gekocht die was nog goedkoper als ik er eentje zou kopen die niet kon opnemen.De draagbare vind ik niet belangrijk als hij maar kan afspelen en dat doet hij perfect.
Dan heb ik ook nog een Autoradio Minidisc deze is al 6 jaar , dus helaas geen NetMd afspeelbaar
Maar ben aan het kijken voor een nieuwe.Typenummer van mijn Autoradio = MDX-C7970R
Foto's Hier mijn Minidisc 980QS

Hier mijn draagbare

Voor mij is Minidisc een zéér goede uitvinding geweest , en het belooft nog steeds veel goeds , Sony is met MD's bezig waar 1GB op kan.
En de Minidiscjes zelf zijn ook niet meer te duur , ik ga ze netjes in Duitsland halen , waar een 5pack Sony MD 4.95 euro kosten , TDK kost maar 4 euro en Maxell maar 3.50 Euro.
Prachtig digitaal opnemen.
Mijn eerste MD was er eentje van Kenwood.
Nou heb ik een Sony MDS-Jb 980 QS
Effe kort de specificaties
Quality Standard (QS) constructie & prestaties
NetMD
Aluminium frontpaneel
ATRAC DSP Type-S
Hybrid Pulse D/A-converter
1 optisch & 1 coaxiaal digitaal in
Optische uitgang
Alle edit-functies inclusief SF Edit
Long Time Recording en Playback (LP2, LP4)
Toetsenbord
Leverbaar in zwart of zilver
Deze is NetMD vind ik wel handig.En vooral dat ATRAC is zéér fijn , Ik heb me toen ook gelijk een Draagbare MD gekocht die met NetMD om kan gaan , bedoel ik mee afspelen.Mijn oude ging dat niet mee.
Draagbare MD =MZ-R410(kun je ook mee opnemen maar gebruikt dat nooit daar heb ik de 980 QS voor)Deze heb ik gekocht die was nog goedkoper als ik er eentje zou kopen die niet kon opnemen.De draagbare vind ik niet belangrijk als hij maar kan afspelen en dat doet hij perfect.
Dan heb ik ook nog een Autoradio Minidisc deze is al 6 jaar , dus helaas geen NetMd afspeelbaar
Foto's Hier mijn Minidisc 980QS

Hier mijn draagbare

Voor mij is Minidisc een zéér goede uitvinding geweest , en het belooft nog steeds veel goeds , Sony is met MD's bezig waar 1GB op kan.
En de Minidiscjes zelf zijn ook niet meer te duur , ik ga ze netjes in Duitsland halen , waar een 5pack Sony MD 4.95 euro kosten , TDK kost maar 4 euro en Maxell maar 3.50 Euro.
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 96789 op 12-02-2004 20:43 ]
crap, dat had ik ook moeten weten...
naja
.
maar over net-md: als je in sonicstage zegt dat ie in SP mode moet opnemen doen ze het wel in je auto, hoor^^; .
naja
maar over net-md: als je in sonicstage zegt dat ie in SP mode moet opnemen doen ze het wel in je auto, hoor^^; .
Daar hoef je niet voor duitland er zijn regelmatig aanbiedingen in NL voor gelijke prijzen. Heb laatst nog een 10-pak 80 min sony gekocht voor 11 Euri bij de Fame (Is meestal erg duur de fame). Dat spaart je een trip 11 / 10 = 1,1 Eur p/s.Anoniem: 96789 schreef op 12 februari 2004 @ 20:36:
Knip Bla Bla
4,95 / 5 = 0,99 Eur p/s.
Spaar je de moeite

Anoniem: 96789
Hoezo de moeite sparenleonbong schreef op 13 februari 2004 @ 14:00:
[...]
Daar hoef je niet voor duitland er zijn regelmatig aanbiedingen in NL voor gelijke prijzen. Heb laatst nog een 10-pak 80 min sony gekocht voor 11 Euri bij de Fame (Is meestal erg duur de fame). Dat spaart je een trip 11 / 10 = 1,1 Eur p/s.
4,95 / 5 = 0,99 Eur p/s.
Spaar je de moeite
Dan loop ik liever dus naar Duitsland toe voor 0.99Eur p/s als paar KM verder op met de auto gaan voor 1,1 Euro p/s.Effe benzine bijtellen enz.En eerst volgende centrum in Nederland bij mij in de buurt kosten ze over de 7 euro per 5 van Sony.Misschien was het bij Fame een aanbieding?Maar in Duitsland zijn dat geen aanbiedingen , daar zijn het standaard prijzen
Betreft NetMD alleen LP2 , LP4 functie speelt hij niet af mijn autoradio , wel dus SP en LP(mono dubbele opname wel iets anders als LP2 functie)crap, dat had ik ook moeten weten...
naja .
[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 96789 op 13-02-2004 21:26 ]
Ik heb al een jaar of 5 een minidisk deck staan, en ongeveer 4 of 4,5 jaar een MZ-E33. Ik heb minidisc altijd veel toffer dan CD gevonden, vooral het portable natuurlijk.
Het formaat is gewoon zo fijn.
Maar ik zie eerlijk gezegd geen toekomst voor Minidisk. Flash en HD based mp3 spelers zullen denk ik de markt overnemen. Hoe sympatiek ik ook tegenover MD stond, ik heb nu een iPod. En ik moet toegeven, veel handiger dan al die losse disks.
Dus ik heb er gemengde gevoelens over, ik vind het jammer dat zo'n prachtig medium nooit echt goed doorgedrongen is... Tot zo'n 2-3 jaar geleden was het eigenlijk het enige serieuze medium voor portable audio, behalve dan al die gekken die met een CD-speler liepen te sjouwen, waren er alleen nog flashspelers die reteduur waren en weinig geheugen hadden.
Overigens, mijn eerste generatie Maxell MD's hebben allemaal het loodje gelegd. Ik weet niet hoe het met sony's zit, maar die Maxells zijn in ieder geval niet zo duurzaam
Het formaat is gewoon zo fijn.
Maar ik zie eerlijk gezegd geen toekomst voor Minidisk. Flash en HD based mp3 spelers zullen denk ik de markt overnemen. Hoe sympatiek ik ook tegenover MD stond, ik heb nu een iPod. En ik moet toegeven, veel handiger dan al die losse disks.
Dus ik heb er gemengde gevoelens over, ik vind het jammer dat zo'n prachtig medium nooit echt goed doorgedrongen is... Tot zo'n 2-3 jaar geleden was het eigenlijk het enige serieuze medium voor portable audio, behalve dan al die gekken die met een CD-speler liepen te sjouwen, waren er alleen nog flashspelers die reteduur waren en weinig geheugen hadden.
Overigens, mijn eerste generatie Maxell MD's hebben allemaal het loodje gelegd. Ik weet niet hoe het met sony's zit, maar die Maxells zijn in ieder geval niet zo duurzaam
Ik ben 4 weken m'n rijbewijs kwijt, en moet dus met de trein naar m'n werk ...
Onderweg heb ik het eerst met Walkman ... mjah ... cassetjes ... daarna een Discman geprobeerd ... maar heb je al eens met een non-esp discman op de tram gezeten? lol
Daarna op zoek gegaan om iets te kopen, mar eest een MZ-N707 geleend van een vriending ...
Man man man, wat een openbaring, geweldig apparaat! Direct verknocht aan MD, en wil er nu ook eentje aanschaffen... Maar ik denk dat ik ga wachten op die Hi-MD, totdat die er komt vooraleer ik er een koop ...
Onderweg heb ik het eerst met Walkman ... mjah ... cassetjes ... daarna een Discman geprobeerd ... maar heb je al eens met een non-esp discman op de tram gezeten? lol
Man man man, wat een openbaring, geweldig apparaat! Direct verknocht aan MD, en wil er nu ook eentje aanschaffen... Maar ik denk dat ik ga wachten op die Hi-MD, totdat die er komt vooraleer ik er een koop ...
iPhone 12 Pro 128GB MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)