T-mobile nieuwe voorwaarden, abonnement opzeggen?

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 6.350 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyNameIs
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-09 17:10
@i2paq:
Nog ff een vraag over de brief:
Moet er geen kopie van je ID-kaart, rijbewijs of paspoort bij?

Waarom stuur je de brief via regulier, aangetekend en fax?
Is aangetekend niet genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-09 09:37

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

MyNameIs schreef op 21 november 2003 @ 14:27:
@i2paq:
Nog ff een vraag over de brief:
Moet er geen kopie van je ID-kaart, rijbewijs of paspoort bij?

Waarom stuur je de brief via regulier, aangetekend en fax?
Is aangetekend niet genoeg?
Waarom zou ik er een kopie van een ID bij moeten doen?
De brief is duidelijk genoeg en ik stel alleen maar dat ik niet akkoord ga met hun nieuwe AV.

Aangezien de geschiedenis mij heeft geleerd dat de tegenpartij brieven placht "kwijt" te raken (zij zeggen "we hebben niets ontvangen" O-) ) stuur ik ze dus aangetekend, regulier en indien mogelijk ook per fax.
Ik ben zelfs een keer zo ver gegaan dat ik ze aan de receptie ben gaan brengen en daar heb laten tekenen voor elke brief/pagina die ze in ontvangst namen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyNameIs
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-09 17:10
i2Paq schreef op 21 november 2003 @ 14:49:
[...]

De brief is duidelijk genoeg en ik stel alleen maar dat ik niet akkoord ga met hun nieuwe AV.

Aangezien de geschiedenis mij heeft geleerd dat de tegenpartij brieven placht "kwijt" te raken (zij zeggen "we hebben niets ontvangen" O-) ) stuur ik ze dus aangetekend, regulier en indien mogelijk ook per fax.
Ik ben zelfs een keer zo ver gegaan dat ik ze aan de receptie ben gaan brengen en daar heb laten tekenen voor elke brief/pagina die ze in ontvangst namen :Y)
Sorry, ben niet zo goed in briefstijlen, maar ik zie nergens waar ik mijn adres moet doen :X
Of denk je dat ze die zelf wel op kunnen sturen aan de hand van de gegevens die je in de brief hebt verwerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Je eindigd je brief met;
Met vriendelijke groeten,

"plaats voor handtekening"

Jouw volledige naam hier.
Jouw adres zet je maar hier.
Jouw postcode en woonplaats hier.
Jouw mobiele nummer gaat gewoon hier.
:Y)

pas je wel de brief aan zodat hij op maat is voor jouw doeleinde.

[ Voor 37% gewijzigd door i2Paq op 21-11-2003 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
i2Paq schreef op 21 november 2003 @ 14:49:
[...]

Lachwekkend maar het is soms de enige mannier. Veel bedrijven maken er opzettelijk een zooitje van als er iets nadelig moet worden opgelost. Mijn motto is om gewoon constant achter hun broek aan te zitten tot dat je probleem is opgelost. Iedere 3 á 4 dagen bellen om te vragen naar je status van je probleem helpt echt, serieus.
Daarnaast zodra je wat verstuurt, of het nu een fax, brief/aangetekende altijd een kopie bewaren met data's! Bij telefoongesprekken altijd de naam van de persoon waarmee je gesproken hebt noteren op een blaadje. Zodra je problemen hebt moet je zorgen dat je dat jij je boeltje voor elkaar hebt en zo de indruk geeft dat jij strek staat. Stel dat je dan een belofte is gedaan door zo'n helpdesk muts dan kun je haar bij naam noemen. Brieven niet ontvangen, mevrouw/menneer ik heb U op dd-mm een brief verstuurd. Zoniet dan kun je die bijvoorbeeld direct door faxen.
Loopt het niet zoals je wilt, blijf netjes en zorg dat je in de volgende correspondentie bluft/meent dat je al het hun brieven samen met die van jou naar de consumentenbond hebt gestuurd.

Ik heb het verschillende keren meegemaakt met zowel een kpn, O2.. zodra jij de indruk geeft dat je sterk staat dus redelijkerwijs kunt aantonen en hardmaken van je correspondentie verkeer je een heel eind moet komen.

* Bij O2 hadden de hufters na mijn afsluiting gewoon 2 maanden na mijn afsluiting nog steeds geld afgeschreven voor een abonnement wat zogenaamd doorliep. De bedragen zouden worden gecrediteerd: je kent het wel 1 week, 2 weken, 3de week heb ik ze iedere 2 dagen gebeld waar mijn geld bleef: echt toen had ik het zo binnen!

[ Voor 3% gewijzigd door Miki op 21-11-2003 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philipnorth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-08 17:24

philipnorth

Zeg maar Danny

iemand hier al contact gehad met klantenservice hierover?
zo ja, wat zeiden ze?

-Xbox Gamertag: Dbongers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:24

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

philipnorth:
er zijn inderdaad mensen die al contact gehad hebben, de klantenservice zal ten alle tijde aangeven dat je niet kan opzeggen. Ik heb ze een mailtje gestuurd met de vraag of mijn oude voorwaarden geldig blijven (toen ik mijn contract afsloot heb ik AV van Ben gehad, hierin staat bijvoorbeeld dat de opzegtermijn 3 werkdagen is...). Nieuwe AV van t-m heb ik nog niet gehad tot vandaag, een rekening + nieuwe AV - zonder begeleidend schrijven.

Ik heb de nieuwe AV even naast degene die op de tm website staan gelegd, er zijn veel verschillen, zelfs een heel nieuw artikel... (eh, 12 geloof ik. )

Alle wijzigingen:
- 5.1 aangepast
- 9 is uitgebreid met 9.5 tot 9.8
- 10.2 is veranderd
- 11.5 is nieuw
- 11.6 is nieuw
- 12 is helemaal nieuw
- 15.2 wordt (ook nieuw) gerept over een privacy statement - ik heb het nooit gezien.
- 17.2c: bedrag is aangepast - waar vervolgens in 17.4 het oude bedrag weer staat.

Kortom, ik vind het nogal veel wijzigingen. En dit is alleen maar ten opzichte van de AV zoals die op de website staan, dit zijn niet de AV zoals Ben die vroeger had.
(en dan heb ik het ook nog niet heel grondig gelezen)

[ Voor 5% gewijzigd door pjottum op 21-11-2003 16:22 . Reden: enteren! ]

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

pjottum, plaats eens de volgende zaken in de nieuwe AV (als je wilt :> )

- 9 is uitgebreid met 9.5 tot 9.8
- 10.2 is veranderd
- 11.5 is nieuw
- 11.6 is nieuw
- 12 is helemaal nieuw
- 15.2 wordt (ook nieuw) gerept over een privacy statement - ik heb het nooit gezien.
- 17.2c: bedrag is aangepast - waar vervolgens in 17.4 het oude bedrag weer staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Dat is uit de nieuwe av ;-)

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tspawn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 11:48
Maar wat denken julllie, gewoon opzeggen onder het mom van ik ga niet akkoord met de voorwaarden. Ik zeg abbo op, klaar ?

Vodafone deed er toendertijd geen centje moeilijk over. dus ik verwacht dat T-Mobile ook niet anders kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

T-Mobile gaat juist wél moeilijk doen! Ze laten je niet zomaar gaan. Pas na veel brieven of zelfs de Geschillencommissie Telecommunicatie kom je van ze af in dit soort gevallen.

Overigens gaat de opzegtermijn naar 3 maanden, maar tegelijk gaat die pas in op de laatste dag van de factuurperiode. In ongunstige gevallen kan de opzegtermijn dus zelfs 4 maanden zijn. In ieder geval wordt 't dus nog langer dan 3 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

pjottum schreef op 21 november 2003 @ 22:48:
Dat is uit de nieuwe av ;-)
Dat bedoel ik ook ;)

Ik wil graag weten wat daar bij die punten staan!

Dus, hup, in het toetsenbord en verblijd ons met je dichtelijke kunsten :9
dus gewoon overtypen wat daar, bij die punten, in de nieuwe AV staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Verwijderd schreef op 22 november 2003 @ 00:26:
T-Mobile gaat juist wél moeilijk doen! Ze laten je niet zomaar gaan. Pas na veel brieven of zelfs de Geschillencommissie Telecommunicatie kom je van ze af in dit soort gevallen.

Overigens gaat de opzegtermijn naar 3 maanden, maar tegelijk gaat die pas in op de laatste dag van de factuurperiode. In ongunstige gevallen kan de opzegtermijn dus zelfs 4 maanden zijn. In ieder geval wordt 't dus nog langer dan 3 maanden.
Precies, en dat lezende maakt me zo BOOS dat ik dus echt tot het einde ga.
Waar je ook een contract tekend, einde contract is einde contract en dan nog niet een 3 maanden verplicht "opzeggen".

"See you in court" >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@i2paq

heb je die nieuwe AV nu al binnen? Hoeveel dagen van de voren moeten ze de klant informeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Verwijderd schreef op 22 november 2003 @ 12:05:
@i2Paq

heb je die nieuwe AV nu al binnen? Hoeveel dagen van de voren moeten ze de klant informeren?
;)

Nee, zal de AV wel krijgen als ik op of rond 4-12 mijn factuur krijg.
Hoever ze je van te voren moeten informeren weet ik niet, een redelijke termijn zou ik 2 maanden vinden (dit wordt algemeen een redelijke termijn gevonden).

Maar waarom zouden ze je informeren als je er verder niets mee kan.
Ik ben vol vertrouwen, denk wel dat het een robbertje vechten word met T-mobile als ik zo de verhalen hoor.
Ik zie het wel, ben geen held in dit soort zaken maar eens moet de eerste keer zijn.
Mijn vriendin(nen) hebben gezegd me te steunen ook al gaat het misschien geld kosten.
Als niemand iets zegt dan loopt T-mobile steeds weer over iedereen heen.
Verder begrijp ik dat T-mobile weinig respect heeft voor mensen die klagen, dat ze alles naar de GC verwijzen en enorm intimiderend bezig zijn.

maar nogmaals, we zien wel 8)

Verder zal T-mobile hier en op TelecomVergelijker.nl heus wel meelezen en mijn brief, die ik hier geplaatst heb, en alle toekomstige brieven vast wel herkennen B)

[ Voor 8% gewijzigd door i2Paq op 22-11-2003 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:05

Stewie!

Keen must die!

Ben je niet bang dat je hierna moeilijk aan een abo gaat komen?
Niet om je bang te maken, maar zo zijn ze ook wel weer.

Verder steun ik je volledig (geestelijk :P), en vooral die opmerking over de opzegtermijn klopt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou mijn fax hebben ze gisteren ook binnen gekregen en als ze nagaan dat ik al wegen 0,38 euro door ga tot ik mijn recht heb zullen ze nu al weten dat ik niet opgeef. :)

en oh ja, ik heb ook nog een abo bij orange lopen, dus daar maak ik mij geen zorgen over.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2003 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Oscar Mopperkont schreef op 21 november 2003 @ 10:34:
Je bekijkt de wet nu te veel vanuit het "gsm-oogpunt". Je tekent nu gewoon dat je de AV hebt gehad en dat je er mee akkoord bent. Volgens mij hang je dan dus door 1 enkele zin ja.
Ik mag dus concluderen dat naar jouw mening de werking van bepalingen in Titel 5 Afdeling 3 Boek 6 van het BW buitenboord kan worden gehouden voor wat betreft de ter hand stelling en de gevolgen bij de niet naleving daarvan door een enkel zinnetje in de overeenkomst op te nemen :? Zeer, zeer onbevredigend naar mijn gevoel.

Als ik een client zou moeten adviseren over het gebruik van AV zou ik uiteraard deze zin op laten nemen in de overeenkomst. Deze zin tracht een bewijspositie zeker te stellen. Baat het niet, het schaadt ook niet, toch? Of het ook het gevolg heeft dat een consument zich niet meer op het standpunt kan stellen de AV niet op tijd te hebben gekregen (er vanuit gaande dat ter hand stellen nodig is volgens de wet) omdat in het contract staat dat hij ze gekregen heeft, dat betwijfel ik ten zeerste. Een groot bedrijf dat met standaardcontracten werkt (daar wordt niet over onderhandeld, keer op keer) en deze bepaling erin fietst tegenover de consument die alles blind tekent. Vervolgens komt de bewijsvraag naar voren of de AV ter hand zijn gesteld of niet. Ik heb ernstig het idee dat het bedrijf de bewijslast gaat krijgen in plaats van de consument, maar dat is natuurlijk slechts mijn persoonlijke inschatting. We hoeven het niet eens te worden op dit punt ;)

Het is maar afwachten op wat jurisprudentie op dit vlak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Wekkel schreef op 22 november 2003 @ 17:03:
[...]
geen zin om een proefproces te starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

voor mijn gevoel behoor je ook _zelf_ te vragen naar AV als je een contract tekend waarop hierover iets staat. (je leest immers wat je tekend, toch??) waarmee het punt over ter hand stelling vervalt.
Maar als die AV veranderen, dan heb je volgens mij een grond om op te zeggen; je hebt jezelf immers geinformeerd over de voorwaarden die geldig waren toen je tekende.

Is er al iemand die op grond daarvan een opzegging gedaan heeft?

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Idd, opzeggen, wij mogen toch ook niet zomaar de AV aanpassen en de opzegtermijn verkorten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Wekkel schreef op 22 november 2003 @ 17:03:
[...]

Ik mag dus concluderen dat naar jouw mening de werking van bepalingen in Titel 5 Afdeling 3 Boek 6 van het BW buitenboord kan worden gehouden voor wat betreft de ter hand stelling en de gevolgen bij de niet naleving daarvan door een enkel zinnetje in de overeenkomst op te nemen :? Zeer, zeer onbevredigend naar mijn gevoel.

Als ik een client zou moeten adviseren over het gebruik van AV zou ik uiteraard deze zin op laten nemen in de overeenkomst. Deze zin tracht een bewijspositie zeker te stellen. Baat het niet, het schaadt ook niet, toch? Of het ook het gevolg heeft dat een consument zich niet meer op het standpunt kan stellen de AV niet op tijd te hebben gekregen (er vanuit gaande dat ter hand stellen nodig is volgens de wet) omdat in het contract staat dat hij ze gekregen heeft, dat betwijfel ik ten zeerste. Een groot bedrijf dat met standaardcontracten werkt (daar wordt niet over onderhandeld, keer op keer) en deze bepaling erin fietst tegenover de consument die alles blind tekent. Vervolgens komt de bewijsvraag naar voren of de AV ter hand zijn gesteld of niet. Ik heb ernstig het idee dat het bedrijf de bewijslast gaat krijgen in plaats van de consument, maar dat is natuurlijk slechts mijn persoonlijke inschatting. We hoeven het niet eens te worden op dit punt ;)

We hoeven het idd niet eens te zijn met elkaar. Maar wat vind je dan van de PTT die bij overhandiging ook laat tekenen voor ontvangst? Wat moet T-mobile dan doen?

Overigens heeft mijn vriendin de AV volgens mij niet gekregen in de winkel. Dus ik zou T-Mobile sowieso aanraden er eens voor te zorgen dat je de AV WEL krijgt bij het tekenen, in plaats van zich juridisch tegen alles in te dekken. Voorkomen is beter dan genezen of indekken :)

Ik denk dus dat T-Mobile door die zin best wel sterk staat en dat de bewijslast bij de consument komt te liggen, die heeft immers (blind) getekend. Maar ik zal het er ook nog eens met mijn (werkcollege)docent over hebben, hij is zelf pas 22 en ook nog niet afgestudeerd, maar hij kan het weer navragen op de vakgroep. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

DaMorpheus schreef op 22 november 2003 @ 17:09:
[...]

geen zin om een proefproces te starten?
Wekkel misschien niet, maar duidelijk is dat er nu maar eens duidelijkheid moet komen wie nu, of waar nu, de verantwoordelijkheid ligt.
Zoals Wekkel stelt, "moet T-mobile aantonen dat ik (lees: klant) de AV eerder heeft gelezen dan het tekenen van het contract, of dat ik (lees: kant) de AV later heeft gelezen dan teken contract"?
T-mobile moet bewijzen dat ik ze eerder dan het tekenen van het contract heb gelezen, maar de standaard handeling is: eerste tekenen contract, dan accoord door T-mobile contract, dan uitreiken en in werkinstelling sim T-mobile.

Ik wil nu eens "living life dangerously" en ga dus eens kijken waar het schip strand.
Mijn vriendinnen ( :9 ) hebben mij in deze alle steun toegezegd en ook ik wil nu eens doorzetten.
Kost het geld, dan kost het geld, maar duidelijkheid (zeker in deze materie) en eerlijkheid (lees: rechten gebruiker) zijn voor mij ineens (seen the light) belangriijk.
Niet ik als individu, maar gebruikers van T-mobile in het algemeen, verdienen te weten wat hun rechten (en plichten) zijn.
T-mobile kan, zoals ik lees, niet iedereen als een hond behandelen.

Oké, het klinkt allemaal heel "mooi" maar ik heb me in de afgelopen 40-jaar er altijd met een "Jantje van lijen" van afgemaakt en er mee weggekomen.
Nu is het, in mijn ogen, pay back time.

Sentimental of niet, ik ga tot het einde.

Iedereen die dus NIET accoord gaat met de nieuwe AV moet dit dus wel duidelijk maken aan T-mobile.
Het gras voor de voeten wegmaaien doe ik wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Wekkel schreef op 19 november 2003 @
het door T-Mobile niet of onjuist verstrekken, het onzorgvuldig beheren of verwerken van gegevens betreffende Klanten dan wel fouten in administratieve verrichtingen samenhangend met die gegevens tot een maximum van € 225.000,- per benadeelde en tot een maximum bedrag van € 900.000,- per gebeurtenis
Goed. Vrouw gaat scheiden van haar man die haar mishandeld. Ze duikt onder na bedreigingen. Neemt een T-mobile abo. T-Mobile publiceert ondanks alle aangekruiste hokjes op het contract haar naam, adresgegevens en nummer (of laat die publiceren in een KPN-gids) en haar ex spoort haar op en mishandelt haar nogmaals.

Vanaf 22 december krijgt ze een fooitje, terwijl ze tot die tijd de kosten van verhuizen en opnieuw onderduiken op T-mobile kan verhalen.

Ik heb een aan bovenstaand verzinsel verwant conflict met T-debiel. Ik begrijp dat ik maandag m'n advokaat tot haast moet manen, anders wordt het nooit wat.

Onredelijk bezwarend?

[ Voor 8% gewijzigd door burne op 23-11-2003 02:20 ]

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Ik zou zeggen: kansloos

maar wie ben ik? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

slecht nieuws voor de mensen die zeggen dat ze geen algemene voorwaarden hebben gehad.

in ieder geval vanaf 1 januari 2003, toen heb je een wit pakket gekrijgen waar je sim kaart in zat, en daar zit de AV ook in, en verzegeld, dus met dat smoesje kom je niet weg.

think twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat is juist het probleem van t-mobile.

1. krijg ik de sim pas naar het tekenen en

2. staat in de AV dat de overeenkomst tot stand komst op het moment dat de klant de verpakking van de SIM-kaart verbreekt. Dus volgens mij kunnen ze die AV beter niet bij de verpakking van de SIM-kaart bijlegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 november 2003 @ 14:51:
Mijn abonnement loopt nog tot februari. Als ik per 22-12 kan opzeggen, scheelt me dat weer 2 maanden abokosten, +- 70 euro dus.

Ik heb zelf nog niet de nieuwe AV ontvangen, dus die brief kan ik niet gebruiken. Ik kan er wel inzetten natuurlijk dat ik via via gehoord heb dat de AV zijn veranderd; sta ik dan nog steeds zo sterk?

Ik zie hier trouwens door de bomen het bos niet meer, kan iemand een duidelijk antwoord geven op de vraag of we voortijdig kunnen beëindigen of niet?

Dank u _/-\o_
Ik heb ook de nieuwe AV gekregen, en zit er al een paar jaar...

Het is echter gewoon zo, opzeg termijn gaat van 2 naar 3 maanden, dus extra kosten welke in het nadeel zijn van de eindgebruiker. Dat is dus in het nadeel van de eindgebruiker en is het opzegbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Verwijderd schreef op 23 november 2003 @ 08:27:
slecht nieuws voor de mensen die zeggen dat ze geen algemene voorwaarden hebben gehad.

in ieder geval vanaf 1 januari 2003, toen heb je een wit pakket gekrijgen waar je sim kaart in zat, en daar zit de AV ook in, en verzegeld, dus met dat smoesje kom je niet weg.

think twice.
Read twice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zipsop
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Voor de liefhebbers. Dan weet iedereen waar we het over hebben.

Hier is de nieuwe AV AV.zip
Het zijn 4 jpeg scans de zip is 4,36 MB groot.

Ik ben ook vanplan om het iig te gaan proberen om van mijn abbo af te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk iemand die hem post.

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

ZiPsop schreef op 23 november 2003 @ 18:40:
Voor de liefhebbers. Dan weet iedereen waar we het over hebben.

Hier is de nieuwe AV AV.zip
Het zijn 4 jpeg scans de zip is 4,36 MB groot.

Ik ben ook vanplan om het iig te gaan proberen om van mijn abbo af te komen.
:D heeft iemand ze al proberen te lezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Boekje gelezen, weinig schokkende dingen anders dan bedingen die je zou verwachten. T-Mobile veel, consument weinig rechten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Neej, T-Mobile alle, consument geen rechten.

Ik zat te bedenken: als zij de voorwaarden mogen veranderen omdat het in de av staat, dan kan ik natuurlijk op mijn contract schrijven dat ik dat ook wil kunnen - als ze me dan accepteren als abonnee, dan kan ik ze gewoon een briefje sturen met nieuwe voorwaarden ;-)

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Even gebeld met T-mobile en gevraagd of mijn brief al binnen was.
Keurig te woord gestaan maar in het systeem onder mijn naam staat nog geen vermelding over fax/brief.
De dame vertelde dat ik binnen 30(!) dagen antwoord zou krijgen :?
Ik vertelde haar dat ik in mijn brief stelde dat 7 werkdagen het maximum was :D
Zij kon niet bevestigen dat er dan afgeweken zou worden van het gangbare proces en er idd. binnen 7 werkdagen gereageerd zou worden.

Morgen maar weer bellen dan :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tspawn
Weet iemand eigenlijk het fax nummer van T-Mobile ? Want dat willen ze niet geven.

Heb ik meteen een bevestiging en schriftelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon fax nummer op de rekening nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Verwijderd schreef op 23 november 2003 @ 09:13:
Het is echter gewoon zo, opzeg termijn gaat van 2 naar 3 maanden, dus extra kosten welke in het nadeel zijn van de eindgebruiker. Dat is dus in het nadeel van de eindgebruiker en is het opzegbaar.
Extra kosten zijn er alleen voor de mensen van wie de contractstermijn al is afgelopen of binnen twee maanden afloopt, en die deze maand nog wilden opzeggen met het doel om binnen twee maanden van het abonnement af te zijn. En ik denk dat T-Mobile voor deze mensen wel de oude opzegtermijn aanhoudt.

Voor alle andere mensen brengt de wijziging van de opzegtermijn géén extra kosten met zich mee. Men moet alleen een maand eerder opzeggen. Stel, je contract loopt 1 maart af, dan moet je nu vóór 1 december opzeggen in plaats van vóór 1 januari. Je abonnement stopt dan gewoon per 1 maart.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

tspawn schreef op 24 november 2003 @ 13:41:
Weet iemand eigenlijk het fax nummer van T-Mobile ? Want dat willen ze niet geven.

Heb ik meteen een bevestiging en schriftelijk...
Topic gelezen?

Faxen kan naar afdeling administratie; 070-3055443 t.a.v. Afd. Klacht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Canaria schreef op 24 november 2003 @ 13:50:
[...]

Voor alle andere mensen brengt de wijziging van de opzegtermijn géén extra kosten met zich mee. Men moet alleen een maand eerder opzeggen. Stel, je contract loopt 1 maart af, dan moet je nu vóór 1 december opzeggen in plaats van vóór 1 januari. Je abonnement stopt dan gewoon per 1 maart.
Je opzegtermijn gaat PAS in NA afloop van je contract. Dus zit je 3 maanden EXTRA bij T-mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

i2Paq schreef op 24 november 2003 @ 13:57:
[...]

Je opzegtermijn gaat PAS in NA afloop van je contract. Dus zit je 3 maanden EXTRA bij T-mobile.
Dit verbaast me. Dat is voor zover ik weet bij geen enkele andere provider. Dan is het dus bij T-Mobile niet mogelijk om een jaarcontract te nemen, maar alleen 14 maanden contracten. Die nu met terugwerkende kracht worden omgezet naar 15 maanden contracten.

Tja, dat is wel een forse contractbreuk van T-Mobile, maar het lijkt me eerlijk gezegd sterk dat wat je schrijft klopt.

edit:
Klopt dus wel... vanaf nu duren alle jaarcontracten bij T-Mobile dus standaard 15 maanden.

[ Voor 9% gewijzigd door Canaria op 24-11-2003 14:05 ]

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Canaria schreef op 24 november 2003 @ 14:02:
[...]

Dit verbaast me. Dat is voor zover ik weet bij geen enkele andere provider. Dan is het dus bij T-Mobile niet mogelijk om een jaarcontract te nemen, maar alleen 14 maanden contracten. Die nu met terugwerkende kracht worden omgezet naar 15 maanden contracten.

Tja, dat is wel een forse contractbreuk van T-Mobile, maar het lijkt me eerlijk gezegd sterk dat wat je schrijft klopt.

edit:
Klopt dus wel... vanaf nu duren alle jaarcontracten bij T-Mobile dus standaard 15 maanden.
Precies, ik sluit een contract af voor 2 x 12= 24 maanden en dus geen 24 + 3 = 27 maanden.
Als ik ergens ga werken met een contract van 12 maanden met 2 maanden opzegtermijn is mijn contract? Juist ja, 12 maanden en geen 14.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

i2Paq schreef op 24 november 2003 @ 14:22:
[...]

Precies, ik sluit een contract af voor 2 x 12= 24 maanden en dus geen 24 + 3 = 27 maanden.
Als ik ergens ga werken met een contract van 12 maanden met 2 maanden opzegtermijn is mijn contract? Juist ja, 12 maanden en geen 14.
Volgens mij is het hier ook gewoon 12 maanden, hoor.

Uit de AV:

10.2 De Klant kan de Overeenkomst tegen en na het verstrijken van de minimale contractperiode schriftelijk opzeggen via T-Mobile Klantenservice...

... dit met inachtneming van een opzegtermijn van 3 maanden.

Je moet alleen zorgen dat je op tijd opzegt.
Ik zie niet in dat je 15 maanden aan je contract vast zou zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrlck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 15:03
En als je nou opzegt moet je dan nog wel je telefoon betalen die je bij je abbo heb gekregen?? Dat lijk me wel minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Nu online
Canaria schreef op 24 november 2003 @ 14:02:
[...]

edit:
Net ff T-mobile gebeld om over de opzegtermijn wijziging info te krijgen. Wat kwam daar uit: Stel je abonnement loopt op 5 maart 2004 af dan moet je als je van T-mobile afwilt in December opzeggen..3 maanden. Stel je wilt je kontrakt verlengen en je bent op 5 maart 2003 bij T-mobile aangesloten dan kun je op 6 december 2003 een verlenging van je contract aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kev0867
  • Laatst online: 12-12-2020
Miki, dit klopt helemaal..heb zelf namelijk vele abbonnementen afgesloten en verlengd bij T-mobile(Ben), ben zelf namelijk 6jaar al lid van hun..

dit was even ter bevestiging..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kev0867
*kick*

Heb ook net mijn nieuwe AV gekregen bij mij rekening..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kev0867 schreef op 24 november 2003 @ 17:56:
Miki, dit klopt helemaal..heb zelf namelijk vele abbonnementen afgesloten en verlengd bij T-mobile(Ben), ben zelf namelijk 6jaar al lid van hun..
...terwijl Ben in februari 1999 pas live ging in Nederland :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kev0867
correctie 4jaar :D (schaamte) heb al 6jaar een mobiel, dat was het :P

2jaar Libertel gehad hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Het maakt toch niet uit dat je de voorwaarden wel of niet gelezen hebt bij het afsluiten van het abonnement?
Ook al staat er in de AV dat ze vanalles mogen wijzigen, dat kan niet zomaar. Het gaat hier duidelijk om een verslechtering en dat kun je niet zomaar eenzijdig doorvoeren. Als zij dat mogen, mag jij dat dan ook? Dan stuur je ze nieuwe voorwaarden dat je nu maar de helft van de kosten hoeft te betalen?! Dat kan toch ook niet!
Mijns inziens zou je gewoon op moeten kunnen zeggen wanneer zij met nieuwe voorwaarden komen, in jouw nadeel, en waar je het niet mee eens bent. Zonder bijkomende kosten welteverstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even snel een vraagje, om dit hele topic niet door te hoeven spitten, want ik vind et zo snel ef niet.

is het opzeggen vanwege de gewijzigde av wel of niet mogelijk, en zo jah, onder welke voorwaarden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
  • Laatst online: 22-08 10:14
Zojuist gebeld met T-Mobile klantenservice. Geholpen door een aardige mevrouw :)

Eerst heb ik laten uitleggen wat er veranderd was. Belangrijkste natuurlijk die opzegtermijn en de blokkade op dure bestemmingen als T-Mobile dat nodig acht. Oud nieuws :)

Gevraagd wat ik als klant voor rechten heb (oftewel: kan ik opzeggen). Haar eerste reactie was "ja, volgens mij wel, maar dat is geloof ik afhankelijk van de einddatum van uw contract" (zou ik onzin vinden, maar goed).
Ze is dat gaan navragen, maar toen kwam er geen antwoord. Ik heb haar aangegeven dat niet alleen ik duidelijkheid wil hebben over het wel of niet opzeggen in dit soort gevallen. Begreep ze volkomen.Ze herhaalde
nogmaals dat het volgens haar wel mogelijk was.
e heeft het doorgestuurd naar een andere afdeling en zou mij terugbellen. Ik wacht af en houd jullie op de hoogte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-09 10:12

Whuzz

Dodgeball!

Verwijderd schreef op 26 november 2003 @ 14:32:
Even snel een vraagje, om dit hele topic niet door te hoeven spitten, want ik vind et zo snel ef niet.

is het opzeggen vanwege de gewijzigde av wel of niet mogelijk, en zo jah, onder welke voorwaarden?
|:(
Doh, daar gaat dit hele topic nou juist over en daar zijn we dus nog niet uit. Dat is een heel ingewikkeld verhaal en als je het fijne er van weten dan moet je... juist... het hele topic doorspitten ;)

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

RoelJewel schreef op 26 november 2003 @ 14:39:
Zojuist gebeld met T-Mobile klantenservice. Geholpen door een aardige mevrouw :)
Logisch, van onvriendelijkheid is nooit iemand beter geworden.
Eerst heb ik laten uitleggen wat er veranderd was. Belangrijkste natuurlijk die opzegtermijn en de blokkade op dure bestemmingen als T-Mobile dat nodig acht. Oud nieuws :)
Je contract gaat dus "achteruit".
Dit zonder dat jij daar wat tegenovergesteld krijgt.
Heb jij daarvoor getekend? "nee"

T-mobile kan wel schrijven in de AV dat zij deze mogen wijzigen, maar laten we eerlijk zijn, die wijzigingen moeten wel reeël blijven.
Gevraagd wat ik als klant voor rechten heb (oftewel: kan ik opzeggen). Haar eerste reactie was "ja, volgens mij wel, maar dat is geloof ik afhankelijk van de einddatum van uw contract" (zou ik onzin vinden, maar goed).
Ze is dat gaan navragen, maar toen kwam er geen antwoord. Ik heb haar aangegeven dat niet alleen ik duidelijkheid wil hebben over het wel of niet opzeggen in dit soort gevallen. Begreep ze volkomen.Ze herhaalde
e heeft het doorgestuurd naar een andere afdeling en zou mij terugbellen. Ik wacht af en houd jullie op de hoogte :)
Neem nou van mij aan dat wat ze ook zeggen door de telefoon, schriftelijk is het enige bewijs.
En dan nog.... :X
Mijn brief is maandag door T-mobile ontvangen, ontvangstbewijs is vandaag binnengekomen :Y)
Volgens de dagtekening hebben ze 7 werkdagen om schriftelijk te reageren (21 plus 7 = 28) hun reactie verwacht ik niet eerder dan 3 december in huis (als ze al reageren).
4 december gaat brief 2 er uit, is hij op 5 dcember (jawel, Sinterklaas >:) ) bij hun binnen.

Geduld is een schone zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
i2Paq schreef op 26 november 2003 @ 15:03:
[...]

Logisch, van onvriendelijkheid is nooit iemand beter geworden.
Neuh, maar ik kan me Dutchtone herinneren, waar ik regelmatig aan 't ruziën was met een van de medewerksters ;)
[...]

Je contract gaat dus "achteruit".
Dit zonder dat jij daar wat tegenovergesteld krijgt.
Heb jij daarvoor getekend? "nee"

T-mobile kan wel schrijven in de AV dat zij deze mogen wijzigen, maar laten we eerlijk zijn, die wijzigingen moeten wel reeël blijven.
Klopt. Ik zeg ook niet dat dat niet zo is :)
[...]

Neem nou van mij aan dat wat ze ook zeggen door de telefoon, schriftelijk is het enige bewijs.
En dan nog.... :X
Ik wacht hun reactie af. Heb in elk geval de naam van betreffende medewerker genoteerd; da's tenminste iets ;) Mochten ze ineens heel rare dingen gaan roepen, dan kan ik daar altijd op terugkomen ...
Als ze me terug bellen met een reactie zal ik ook vriendelijk vragen om dat op papier te zetten. 't Lijkt me vanzelfsprekend dat dat voor anderen als "jurisprudentie" dient.
Jullie horen 't wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
RoelJewel schreef op 26 november 2003 @ 14:39:

Ze heeft het doorgestuurd naar een andere afdeling en zou mij terugbellen. Ik wacht af en houd jullie op de hoogte :)
Aanvullend op bovenstaande post:

Ik werd zojuist al teruggebeld door diezelfde aardig mevrouw.
Ik kan mijn abonnement niet opzeggen. Reden? Het artikel in de huidige AV dat T-Mobile het recht heeft de AV aan te passen.

Da's dus gewoon onzin.
Als dat zo is, kan T-Mobile van haar abonnees bijvoorbeeld eisen dat ze 4 keer per jaar een nieuwe mobiele telefoon van T-Mobile kopen. Om maar een voorbeeld te noemen. Dan kun je dus gewoon alles eisen ...

Iemand die thuis is in de wettelijke onderbouwing van dit soort overeenkomsten? Ik kan me nauwelijks voorstellen dat dit soort artikelen wettelijk zonder meer zijn toegestaan ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Als je nou eerst eens dit topic rustig doorleest, er staat namelijk de nodige wijsheid van Wekkel in.

In het kort, "Ja, ze mogen dit in hun AV zetten".
En ja, "Ze mogen wijzigingen in hun AV aanbrengen".
En nu komt het, "Mits de wijzigingen reële zijn".

De vraag is nu of de wijzigingen die T-mobile aanbrengt in hun AV reëel zijn om artikel 2.4 van hun AV stand te doen houden.
De klantenservice zal altijd zeggen van wel.
We zullen zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

ik ben bezig een briefje te schrijven, deels gebaseerd op de brief van i2paq, maar met een andere insteek: per 1 maart heb ik - net als andere t-mobile-abonnees een brief gehad waarin staat: de oude av blijven geldig. Hierop heb ik contact met t-mobile gezocht, om te vragen hoe dat zat. De nieuwe av vervangen die van ben. Dus, de wijzigingen betreffen wijzigingen op de av zoals je die bij je ben-contract gekregen hebt. (voor 1 maart dus)

De wijzigingen per 1 maart komen er nu dan dus nog bij.
Zodra mijn briefje klaar is, zal ik dit op de post doen.

i2paq: ik begrijp dat jij nog de AV van ben van voor 1 maart hebt, kan je die ergens online maken? Of mailen richting mij? Ik ben benieuwd of die anders zijn dan mijn AV zoals ik die heb..

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tspawn
Nou onder het mom, wie niet waagt die niet wint, ofzo.

Heb ik maar een opzegging van het contract gefaxt en we gaan gewoon kijkn wat er gebeurt.

als het nee is, ben ik heel benieuwd wat hun onderbouwing is, en hoe ze dat hard gaan maken.

8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

pjottum schreef op 26 november 2003 @ 15:49:
ik ben bezig een briefje te schrijven, deels gebaseerd op de brief van i2paq, maar met een andere insteek: per 1 maart heb ik - net als andere t-mobile-abonnees een brief gehad waarin staat: de oude av blijven geldig. Hierop heb ik contact met t-mobile gezocht, om te vragen hoe dat zat. De nieuwe av vervangen die van ben. Dus, de wijzigingen betreffen wijzigingen op de av zoals je die bij je ben-contract gekregen hebt. (voor 1 maart dus)

De wijzigingen per 1 maart komen er nu dan dus nog bij.
Zodra mijn briefje klaar is, zal ik dit op de post doen.

i2paq: ik begrijp dat jij nog de AV van ben van voor 1 maart hebt, kan je die ergens online maken? Of mailen richting mij? Ik ben benieuwd of die anders zijn dan mijn AV zoals ik die heb..
Ik heb dus wel een Ben-sim en een Ben-netwerk maar ben (heb) pas sind 28-8-2003 een T-mobile abbo.
Helaas, geen Ben abbo en dus geen oude AV.

Ik weet niet hoe dat bij jou nu zit want ik ga er van uit dat jouw oude AV van Ben gewoon doorlopen.
Zou leuk zijn, Ben wordt overgenomen en jij krijgt (moet) ineens verder met nieuwe AV van T-mobile.
Misschien dat Wekkel hier meer van weet maar ook al reageer je niet, je mag er toch van uit gaan dat de oude AV van Ben blijven gelden?
per 1 maart heb ik - net als andere t-mobile-abonnees een brief gehad waarin staat: de oude av blijven geldig. Hierop heb ik contact met t-mobile gezocht, om te vragen hoe dat zat. De nieuwe av vervangen die van ben.
Tegenstrijdigheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

tspawn schreef op 26 november 2003 @ 15:50:
Nou onder het mom, wie niet waagt die niet wint, ofzo.

Heb ik maar een opzegging van het contract gefaxt en we gaan gewoon kijkn wat er gebeurt.

als het nee is, ben ik heel benieuwd wat hun onderbouwing is, en hoe ze dat hard gaan maken.

8)
Ben ook benieuw naar je brief en hoe de onderbouwing is van je reden om op te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tspawn
Oftewel zoals Vodafone indertijd zei: "moeten we het maar niet veranderen"

En dus ook dat T-Mobile geen poot heeft om op te staan. En mensen die weg willen. weg kunnen.

De reden dat ik opgezegd heb is dat ik niet akkoord ga met de opzegtermijn, Aansprakelijkeheid, en voornamelijk dat je nu zelf voor het vervangen van de simkaart op moet draaien.

Maar een salesmanager van vodafone heet mij ooit verteld dat als ook alleen maar een komma in het nadeel van de klant veranderen,de klant mag opzeggen.

[ Voor 51% gewijzigd door tspawn op 26-11-2003 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

i2Paq schreef op 26 november 2003 @ 15:58:
[...]
Ik heb dus wel een Ben-sim en een Ben-netwerk maar ben (heb) pas sind 28-8-2003 een T-mobile abbo.
Helaas, geen Ben abbo en dus geen oude AV.

Ik weet niet hoe dat bij jou nu zit want ik ga er van uit dat jouw oude AV van Ben gewoon doorlopen. Zou leuk zijn, Ben wordt overgenomen en jij krijgt (moet) ineens verder met nieuwe AV van T-mobile. Misschien dat Wekkel hier meer van weet maar ook al reageer je niet, je mag er toch van uit gaan dat de oude AV van Ben blijven gelden?

[...]
Tegenstrijdigheid?
Eh, nee, ik bedoelde: ik heb NU contact opgenomen en NU gaan de nieuwe AV in, wat tegenstrijdig is met de brief van maart.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

De AV van Ben van op of omstreeks 1-10-1999 die ik heb doorgenomen bevatten keurig de wijzigingsbevoegdheid in artikel 2.4. Als T-Mobile nu op grond daarvan wil wijzigen, zit je als oude Benner hoe dan ook in dezelfde discussie (met een ander uitgangspunt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

@tspawn:
zou je je brief willen knippen en plakken in dit forum?

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

@wekkel
tuurlijk, maar het beroep op de terhand stelling vind ik nogal dunnetjes..

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaMorpheus schreef op 16 november 2003 @ 15:38:
[...]
[...]
hoe kom je aan die onzin?

In de randstad heeft t-mobile bijvoorbeeld de beste spraakkwaliteit en in heel Nederland staan ze echt niet ver achter KPN!
Volgens mij bevestig je nu wat hij net zei, maargoed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

pjottum schreef op 26 november 2003 @ 16:06:
@wekkel
tuurlijk, maar het beroep op de terhand stelling vind ik nogal dunnetjes..
Dat is dan jouw afweging. We hoeven het niet eens te zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

leuke diskussie ;)

maar ik heb dus nog steeds geen brief ontvangen dat de av veranderd :?
en mijn vriendin ook nog niet.
ik neem aan dat niet ik maar hun moeten aantonen dat wij de nieuwe av niet hebben gehad ?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tspawn
Naar aanleiding van uw melding dat u per 22-december-2003 de algemene voorwaarden wijzigt, deel ik u mee dat ik met deze eenzijdige wijziging van de overeenkomst met u niet akkoord ga.

Voornamelijk de volgende voorwaarden, zijn voor mij de reden dat ik niet akkoord ga.

• Opzegtermijn: onder artikel 10.2 (tien punt twee) gaat de opzegtermijn van 2 maanden naar 3 maanden.
• Aansprakelijkheid T-mobile: onder artikel 17.2c (zeventien punt twee c) is het maximum per benadeelde van € 225.000 verlaagd naar € 2.250.
• SIM-kaart en mobile apparatuur: onder artikel 5.1 (vijf punt één) T-mobile is gerechtigd kosten in rekening te brengen voor de vervanging van een gestolen of defecte SIM-kaart .

Ik wil bij mijn nieuwe provider, Orange graag mijn huidige nummer behouden. Ik verzoek u dus mijn nummer NIET te laten vervallen. Ik zal hiervoor voor het einde van het contract nummerbehoud aanvragen en dit via mijn nieuwe provider aan u opsturen.

Hierbij verzoek ik u dan ook mijn contracten per 22 december 2003 aanstaande kostenloos te ontbinden.
Typefouten schrijfstijl commentaar steek je maar ergens, maar val mij er niet mee lastig. hij is duidelijk. En heeft gewerkt bij Vodafone...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tspawn schreef op 26 november 2003 @ 16:01:
Aansprakelijkeheid, en voornamelijk dat je nu zelf voor het vervangen van de simkaart op moet draaien.
Dit is al jaren zo, dus dat verandert niet, je betaalt nu ook gewoon €15 voor een nieuwe SIM-kaart :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

De Sim blijft gewoon eigendom van T-Mobile. Het is alleen de vraag wie zonder iets geregeld te hebben aansprakelijk is voor verlies door bijvoorbeeld (niet verwijtbare) diefstal. Door hier een bepaling voor op te nemen, ligt het risico zonder meer bij de gebruiker van de SIM.

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Geen enkele AV kan boven de wet staan, en in de wet staat bij mijn weten geschreven dat een contract niet eenzijdig gewijzigd mag worden indien dit een verslechtering van omstandigheden betekent. En dat is de 3 maanden opzegtermijn zeker WEL.

Wat denk je als je je nummer wilt porteren naar een nieuw abonnement? Dan moet je ipv 2 maanden nu 3 maanden met 2 nummers rondlopen, dus 2x abonnementskosten en het is heel lastig voor mensen om te weten welk nummer ze moeten bellen, je oude of je tijdelijke. Dus dat het een verslechtering is, is duidelijk.

Als ik T-Mobile was (en dat ben ik gelukkig niet), dan zou ik ook zeggen dat je het niet kan opzeggen vanwege dat ene regeltje, als de helft dan al afhaakt, scheelt dat weer een heleboel tijd en geld.

Lijkt me erstandig om evt. de krachten te bundelen als er problemen ontstaan. Ik heb zelf gelukkig geen T-Mobile abo meer, ik heb nu Orange en ben er zeer tevreden mee.

• Oscar Mopperkont
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

BounceMeister schreef op 27 november 2003 @ 10:18:
Geen enkele AV kan boven de wet staan, en in de wet staat bij mijn weten geschreven dat een contract niet eenzijdig gewijzigd mag worden indien dit een verslechtering van omstandigheden betekent. En dat is de 3 maanden opzegtermijn zeker WEL.
Als je topic gelezen had, daan had je geweten dat er helaas niet zo'n bepaling in de wet staat en dat er tevens nog geen jurisprudentie over is geweest... :X

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

Even voor de duidelijkheid, ook oude Ben-abbonees krijgen een nieuwe AV.
Ik had een 1-jarig ben-contract, heb dat in januari van dit jaar verlengd met 2 jaar, nog voor Ben T-Mobile werd. Heb nu dus "Ben 75 '01" en ik heb net bij mijn laatste rekening een nieuwe AV ontvangen...
Ik w8 heel ff I2Paq's resultaat af, maar dan ga ik ook proberen op te zeggen...

Verwijderd

Vandaag ook netjes een brief gehad van t-mobile dat zij mijn fax ontvangen hebben en dat ik nog even geduld moest hebben dat ze binnen 30 tagen zouden reageeren. Als ze echt zo overtuigd waren dat je niet kunt opzeggen hadden ze dit toch gelijk kunnen schrijven, of niet?

• Amien90
  • Laatst online: 29-07-2021
Verwijderd schreef op 27 november 2003 @ 13:28:
Als ze echt zo overtuigd waren dat je niet kunt opzeggen hadden ze dit toch gelijk kunnen schrijven, of niet?
niet .. dat doen ze standaard.. ongeacht de inhoud van de brief

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Verwijderd schreef op 27 november 2003 @ 13:28:
Vandaag ook netjes een brief gehad van t-mobile dat zij mijn fax ontvangen hebben en dat ik nog even geduld moest hebben dat ze binnen 30 tagen zouden reageeren. Als ze echt zo overtuigd waren dat je niet kunt opzeggen hadden ze dit toch gelijk kunnen schrijven, of niet?
Wanneer heb jij gefaxt, ik heb nog niets ontvangen :?

Verwijderd

Ik heb hem vrijdagmiddag gefaxt.

Ik dacht dat jij ook al wat ontvangen had:
Mijn brief is maandag door T-mobile ontvangen, ontvangstbewijs is vandaag binnengekomen

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2003 14:33 ]

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Verwijderd schreef op 27 november 2003 @ 14:31:
Ik heb hem vrijdagmiddag gefaxt.

Ik dacht dat jij ook al wat ontvangen had:
Mijn brief is maandag door T-mobile ontvangen, ontvangstbewijs is vandaag binnengekomen
Oké, ze hebben hem binnen, morgen krijg ik vast de "standaard" brief :Y)
Wat had ik daarover ook alweer in mijn brief aan T-mobile gezet?
Eens even kijken......
"Kunt u mij schriftelijk bevestigen, binnen 7 werkdagen na dagtekening van deze brief, hoe u denkt om te gaan met het feit dat ik niet akkoord ga met deze nieuwe AV.
Ik wil u er op wijzen dat ik geen genoegen neem met een standaard brief aangezien dan niet duidelijk is of mijn verweer in deze wel serieus genomen is."
>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ncrflx
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-09-2024
chucky666 schreef op 16 november 2003 @ 12:10:
ik heb nog geen brief gehad met nieuwe voorwaarden :?
kan je hem ff scannen ?

mijne loopt toch af in febr. dan stap ik toch over op orange ;)
Op Orange overgaan??
zou ik niet doen, je betaalt stiekem meer per minuut dan bij T-mobile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-09 15:57

Nitai

Live the life you love.

heb beide abo's (een bij Orange en een bij T-Mobile), je bent bij orange duurder uit maar op gebied van sms'en en dataverkeer (GPRS e.d.) kom ik bij Orange goedkoper uit dan bij T-Mobile.... soms sms ik meer in de maand dan dat ik bel, dat valt allemaal in je bundel..erg handig.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mij is t-mobile als je veel belt nog steeds het goedkoopste, zeker met een simonly, of is telfort tegenwoordig goedkoper? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

Verwijderd schreef op 28 november 2003 @ 18:50:
volgens mij is t-mobile als je veel belt nog steeds het goedkoopste, zeker met een simonly, of is telfort tegenwoordig goedkoper? :?
Als je veel belt of heel veel (100+) smst dan is Telfort goedkoper. Bij redelijk GPRS-gebruik is Telfort een stuk goedkoper, pas bij grote hoeveelheden data (15-20Mb) is T-Mobile weer goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:30

netblade

Sunrise

Whuzz schreef op 28 november 2003 @ 19:35:
[...]

Als je veel belt of heel veel (100+) smst dan is Telfort goedkoper. Bij redelijk GPRS-gebruik is Telfort een stuk goedkoper, pas bij grote hoeveelheden data (15-20Mb) is T-Mobile weer goedkoper.
Maarja, ik heb hier MIDDEN IN DE RANDSTAD, geen bereik met telfort. Terwijl je 3 straten verder wel bereik hebt met hun netwerk. Hoe bedoel je ik prik maar met me ogen dicht waar ik een dekkingsmast plaats, de rest werkt hier allemaal top

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephane
  • Laatst online: 29-06 11:36

Stephane

Behhhhh

Blijf even on-topic.

Het lijkt me inmiddels wel duidelijk dat wij van mening zijn dat veranderingen niet zomaar doorgevoerd kunnen worden. De enige nuttige info die hier nog zou moeten staan bestaat uit reacties van T-mobile en/of positieve of negatieve resultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

UPDATE:

Ik heb vandaag een brief gekregen in reactie op mijn brief (zie pagina 7).
Dit is in tegenstelling tot wat ik dacht geen standaard brief maar ze gaan enigzins oppervlakkig in op mijn argumenten.
In het kort;

1. Zij zijn gerechtigd de AV te wijzigen.
2. Brengen geheel volgens eisen OPTA de klanten op tijd op de hoogte van de nieuwe AV.
3. Dat ik gebonden ben aan de nieuwe AV omdat ik daarvoor getekend heb.
4. Dat ik had moeten vragen naar de AV voor het tekenen van het Contract.

5. Iedereen die een contract heeft van na 23 September mag kostenloos weg.

Heb helaas geen scanner maar maandag lees ik hem in en zal hem hier plaatsen zodat jullie er op kunnen schieten.
Uiteraard vindt T-mobile dat zij het volste recht hebben eea. te wijzigen.
Aangezien ze verder niet ingaan op de belangrijkste punten gaan we maandag weer een nieuwe brief dichten, gebaseerd op mijn eerste brief want ik wil dat ze daar antwoord op geven.
Als met al heb ik dus toch een standaar brief gekregen, zij het met een persoonlijk tintje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

i2Paq schreef op 29 november 2003 @ 14:08:
4. Dat ik had moeten vragen naar de AV voor het tekenen van het Contract.
Dit is een beetje raar als je het naast artikel 6:234 legt :?
Artikel 234
1.
De gebruiker heeft aan de wederpartij de in artikel 233 onder b bedoelde mogelijkheid geboden, indien hij
a.
hetzij de algemene voorwaarden voor of bij het sluiten van de overeenkomst aan de wederpartij ter hand heeft gesteld,
b.
hetzij, indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, voor de totstandkoming van de overeenkomst aan de wederpartij heeft bekend gemaakt dat de voorwaarden bij hem ter inzage liggen of bij een door hem opgegeven Kamer van Koophandel en Fabrieken of een griffie van een gerecht zijn gedeponeerd, alsmede dat zij op verzoek zullen worden toegezonden.
Bovendien heeft de HR met haar aangehaalde 2001 uitspraak een verweer dat men maar had moeten vragen naar de AV als daarnaar wordt verwezen ten tijde van het sluiten van de overeenkomst onder tafel geveegd. Met deze redenering van T-Mobile zijn ze er dus wat mij betreft niet.

[ Voor 16% gewijzigd door Wekkel op 29-11-2003 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meelmark
  • Laatst online: 01-02 13:26
[quote]i2Paq schreef op 29 november 2003 @ 14:08:
UPDATE:

quote]

hmm, trouwens, opzeg termijn zomaar naar 3 maanden gooien vind ik vij agressieve vorm van klantenbinding. Fuck it!

Is het eigenlijk - losstaand van alles - mogelijk mijn 150 min (a 22,50) vanaf het einde van het contract jaar op te zeggen, en daarna meteen een nieuwe sim (zo'n eentje voor helft van geld) via T-Mobile te bestellen?

"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Wekkel schreef op 29 november 2003 @ 14:18:
[...]

Dit is een beetje raar als je het naast artikel 6:234 legt :?

[...]

Bovendien heeft de HR met haar aangehaalde 2001 uitspraak een verweer dat men maar had moeten vragen naar de AV als daarnaar wordt verwezen ten tijde van het sluiten van de overeenkomst onder tafel geveegd. Met deze redenering van T-Mobile zijn ze er dus wat mij betreft niet.
Hi Wekkel,

ik ga je in het weekend niet lastig vallen met deze zaak.
Laten we lekker wachten tot maandag, zijn we weer fris na een rustig weekend ;)

Ik heb de T-mobile brief nog een paar keer gelezen en ik denk dat jij hem heel leuk gaat vinden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

meelmark schreef op 29 november 2003 @ 14:23:
hmm, trouwens, opzeg termijn zomaar naar 3 maanden gooien vind ik vij agressieve vorm van klantenbinding. Fuck it!

Is het eigenlijk - losstaand van alles - mogelijk mijn 150 min (a 22,50) vanaf het einde van het contract jaar op te zeggen, en daarna meteen een nieuwe sim (zo'n eentje voor helft van geld) via T-Mobile te bestellen?
Bel T-mobile zou ik zo zeggen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ptoeneigh
  • Niet online
i2Paq schreef op 29 november 2003 @ 14:26:
[...]

Hi Wekkel,

ik ga je in het weekend niet lastig vallen met deze zaak.
Laten we lekker wachten tot maandag, zijn we weer fris na een rustig weekend ;)

Ik heb de T-mobile brief nog een paar keer gelezen en ik denk dat jij hem heel leuk gaat vinden :D
Ik word nieuwsgiering..!!!!!!!!
Heb zelf ook alvast een opzegging gefaxt.
Ze hebben me genaaid volgens mi, de eerste keer met dat sms was ik nog geen 3 maanden klant en hadden ze er 22ct van gemaakt.
ik wilde toen opzeggen en dat hebben ze nie gedaan.
gewoon standaardbrief met einddatum kreeg ik.
Maar de eerste 3 maanden een tariefswijz. daarom mag je toch kostenloos weg?
Zou ik daar alsnog gebruik van kunnen maken nu?
ik heb toen inmiddels direct aangegeven dat ik het niet eens was?
Dus die 22ct wijziging en dit bij elkaar?
Dreigen met geschillencomissie ofzo?
iemand enig idee / verstand van rechten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amien90
  • Laatst online: 29-07-2021
"5. Iedereen die een contract heeft van na 23 September mag kostenloos weg."

ik vraag ook gelijk mijn aansluitkosten terug a 50 euro! :)

da's mooi .. mijn T610 is nog geen maand oud!.. morgen ff een briefje/fax sturen.. heeft iemand het fax nummer voor me??

[ Voor 17% gewijzigd door Amien90 op 29-11-2003 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hironshy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-08 18:18

Hironshy

Orooo!!!

Hmmm mooi zo..ik ben op 26 september aangesloten >:)
Maar geldt er dan nog steeds een opzegtermijn van 2 maanden? of mag je bepalen wanneer je wordt afgelsoten? Is nummerbehoud dan nog mogelijk? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Ik heb verlengd na die datum, mag je dan ook weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ptoeneigh
  • Niet online
Amien90 schreef op 29 november 2003 @ 21:55:
"5. Iedereen die een contract heeft van na 23 September mag kostenloos weg."
Waarom is dat? om dat deze mensen in de eerste 3 maanden van hun contract zitten?
(bij mij was namelijk na 1 maand het sms-tarief gewijzigd)
Toen mocht ik niet weg. Ik denk dat ik even wacht op jullie antwoorden en een brief naar de geschillencomissie ga schrijven omdat ze me bij die sms-wijziging hadden moeten laten gaan neem ik dan aan als ik dit lees?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

DaMorpheus schreef op 29 november 2003 @ 23:21:
Ik heb verlengd na die datum, mag je dan ook weg?
Lijkt me van wel, maar bel T-mobile.
Mocht je mijn brief, met daarin dat zinnetje, nodig hebben dan wil ik hem graag voor je faxen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ptoeneigh
  • Niet online
i2Paq schreef op 30 november 2003 @ 13:32:
[...]

Lijkt me van wel, maar bel T-mobile.
Mocht je mijn brief, met daarin dat zinnetje, nodig hebben dan wil ik hem graag voor je faxen!
Is het mogelijk dat je die brief online kunt zetten?
Ik denk dat er veel mensen zijn die je erg dankbaar zijn daarom!

Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@i2Pac, ik zou je ook dankbaar zijn als je de brief online zet. Heb mijn contract op 15 oktober afgesloten, dus dat komt mooi uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markklok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 14:25

markklok

< Tijdelijk buiten gebruik >

Ik heb me contract nu al 14 maanden... eigenlijk wel weer blij als ik een andere telefoon mag kiezen :D

Legion 7i i9 3080 32gb

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste