Je zou even de moeite kunnen nemen dit topic door te lezen.
Maar dan zul je waarschijnlijk door de bomen het bos niet meer zien
Kort gezegd; We weten nog niet of we kunnen opzeggen, we zitten nog in de verkennende fase.
Ik ben bezig om onder het contract uit te komen door te stellen (wat overigens waar is) dat mij nooit een AV ter hand is gesteld.
Verder zou je op pagina 7 van dit topic mijn "voorbeeldbrief" eens kunnen bekijken en deze aanpassen naar wat voor jou van belang is.
Het stukje over de ter hand stelling kun je dan weglaten.
Het overige, dat de wijzigingen te ruim zijn om 2.4 te doen standhouden kun je wel aanvoeren.

ké, jij je zin
Let wel, hij "mist' dus het stukje ter hand stelling (heb je niet nodig dacht ik).
pas wel dat aan wat betrekking heeft op jou bv. datum, type contract etc.
Faxen kan naar afdeling administratie; 070-3055443
T-mobile
T.a.v. Afd. Klacht
Postbus 16272
2500 BG Den Haag
"stad", "datum"-2003
L. S.
Op 28 augustus 2003 is er tussen T-mobile Netherlands B.V. en mij een "overeenkomst voor mobiele telefonie tussen T-mobile Netherlands B.V. en klant." afgesloten. Deze overeenkomst heeft betrekking op een T-mobile 300 abonnement met een duur van twee jaar en is geactiveerd op 28 augustus 2003. Op eerdergenoemde overeenkomst zijn de algemene voorwaarden van T-mobile Netherlands B.V. van toepassing, waarbij in artikel 2.2 (twee punt twee) onder “algemene bepalingen” wordt vermeld dat “Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle Overeenkomsten tot het leveren van de Dienst door T-Mobile over het Netwerk, alsmede op alle (rechts)handelingen, die daaraan redelijkerwijs vooraf gaan.”
Bij het aangaan van deze overeenkomst is er in de toen geldende AV onder 10.2 (tien punt twee) een opzegtermijn van 2 maanden vastgesteld. Verder staat er bij 16.2c (zestien punt twee c) een aansprakelijkheidsbeperking van T-mobile van € 225.000,- .
In de nieuwe AV die ingaat op 22-12-2003 zijn de volgende wijzigingen opgenomen;
• Opzegtermijn: onder artikel 10.2 (tien punt twee) gaat de opzegtermijn van 2 maanden naar 3 maanden.
• Aansprakelijkheid T-mobile: onder artikel 17.2c (zeventien punt twee c) is het maximum per benadeelde van € 225.000 verlaagd naar € 2.250.
• SIM-kaart en mobile apperatuur: onder artikel 5.1 (vijf punt één) T-mobile is gerechtigd kosten in rekening te brengen voor de vervanging van een gestolen of defecte SIM-kaart .
• Artikel 12 (twaalf), Content en contentdiensten.
Het betreft hier dus namelijk niet alleen de wijziging van de algemene voorwaarden, maar ook een enorme achteruitgang voor mij als klant.
In het bijzonder is de aansprakelijkheid van T-mobile achteruitgegaan. T-mobile haar aansprakelijkheid in deze word hierbij namelijk nihil en ik zou dus willen verwijzen naar BW 6 art 237 sub f. aangezien T-mobile niet aangeeft op welke grond zij deze wijziging wil doorvoeren. Daarbij gaat de opzegtermijn van 2 naar 3 maanden zonder dat duidelijk is waar T-mobile deze 3 maanden voor nodig heeft.
Ook zijn de kosten van het vervangen van een defect of gestolen simkaart ineens voor de rekening van de klant. Een simkaart wordt mij door T-mobile verstrekt, blijft ook eigendom van T-mobile, als onderdeel van het contract, als deze defect gaat zal hij vervangen moeten worden en mijns inziens zonder dat ik daar als klant financieel aansprakelijk voor ben. Onduidelijk is wat het nieuwe artikel, Artikel 12: Content en contentdiensten, nu of in de toekomst gaat betekenen voor de huidige klanten.
Daarbij introduceert T-Mobile een nieuw beding op de overeenkomst en algemene voorwaarden. Deze wijziging van de AV en zodoende de overeenkomst beperkt de inhoud van de verplichtingen die T-Mobile naar de wederpartij van de overeenkomst heeft, zonder dat wederpartij dat redelijkerwijs op grond van de afgesloten overeenkomst en zonder dit beding in de algemene voorwaarden kon verwachten. Al met al zijn deze wijzigingen te ruim om de wijzigingsbevoegdheid uit artikel 2.4 (twee punt vier) van de AV redelijk te achten op grond van BW 6 art. 233 sub a.
Kunt u mij schriftelijk bevestigen, binnen 7 werkdagen na dagtekening van deze brief, hoe u denkt om te gaan met het feit dat ik niet akkoord ga met deze nieuwe AV.
Ik wil u er op wijzen dat ik geen genoegen neem met een standaard brief aangezien dan niet duidelijk is of mijn verweer in deze wel serieus genomen is.
Deze brief ontvangt u per reguliere post, aangetekende post en fax.
U leest de _______________________ versie.
Met vriendelijke groet,
[
Voor 13% gewijzigd door
i2Paq op 03-12-2003 15:50
]