T-mobile nieuwe voorwaarden, abonnement opzeggen?

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 6.354 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

tranztaz schreef op 03 december 2003 @ 16:04:
Dank je vriendelijk i2Paq ;) . Ik heb toch wel even het topic doorgelezen, maar het is precies wat je zegt. Ik raak helemaal de draad kwijt hier.
Ik snap je brief wel een beetje en de brief vertelt goede redenen. Ik kan natuurlijk als argument erbij gebruiken, dat waar ik het meeste vertoef een uitermate slechte verbinding geniet. Rest mij nog een vraag...

Ik ben aan mijn 1e contract in het 4e kwartaal van 2001 begonnen, het 4e kwartaal van 2002 heb ik een verlenging van 2 jaar afgesloten. Welk contractdatum moet ik als referentie gebruiken? Het 1e of het 2e contract?
Geen dank.

Ik zou dd. van 4e kwartaal 2002 aanhouden, 2de contract dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Nu online

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Verwijderd schreef op 03 december 2003 @ 16:03:
i2Paq,

ik heb enkele pagina's van deze topic gelezen maar moet ook bekennen dat ik er niks van snap

simpel gezegd: kan ik de brief die jij plaatst gewoon kopieren, zonder wat toe te voegen of aan te passen? (naast de datum en abo. vorm natuurlijk)

zoals gezegd heb ik een 150 abonnement sinds dec. 2000, onlangs verlengd met 1 jaar

alvast bedankt!
Ik heb even in mijn voorbeeldbrief op pagina 16 vet gemaakt wat je dient te veranderen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar ik ben nu ook wel benieuwd naar of ik nu meteen nog een abo kan afsluiten met een telefoon en dan meteen voor 22 december weer mijn abo opzeggen omdat de algemene voorwaarden gewijzigd worden en zodoende de telefoon behouden. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Kijk domweg eens op de website van T-Mobile (als je het via hun website afsluit). De toepasselijkheid van de AV moet je expliciet aanklikken, net daarboven staat de link naar de AV. Daarmee doen ze het toch behoorlijk goed qua ter hand stelling (lees: ze komen dicht in de buurt).

Als je op de link voor de AV klikt, zie je:
Algemene voorwaarden
Hier vind je de algemene voorwaarden T-Mobile Abonnee: Let op: Per 22 december 2003 wijzigen de Algemene Voorwaarden van T-Mobile Abonnee voor alle T-Mobile Abonnee klanten. De belangrijkste wijzigingen betreffen:
wijziging van de opzegtermijn naar drie maanden (artikel 10.2);
toevoeging van artikel 12 met betrekking tot content en contentdiensten.

Algemene voorwaarden T-Mobile Abonnee tot en met 21 december
Algemene voorwaarden T-Mobile Abonnee met ingang van 22 december
Je kan dus moeilijk beweren dat je niet van de wijziging op de hoogte was, noch dat je geen versie van de nieuwe AV hebt kunnen inzien. Dat zou in een winkel natuurlijk anders kunnen zijn, maar dit ziet dus alleen op het ter hand stellings verhaal. Als je de nieuwe AV gewoon (mede) onder je neus krijgt geschoven, kan je betogen dat bij het afsluiten van de overeenkomst de wijzigingen in de AV, waar we het nu even over hebben, meteen geaccepteerd hebt als concreet toekomstige AV. De ingangsdatum is zelfs bekend :o Van een prijswijziging binnen 3 maanden kan je dan niet spreken, de prijs op 22 december 2003 is immers al bekend.

Kortom, een snelle gratis telefoonscam gaat aan je neus voorbij.

[ Voor 4% gewijzigd door Wekkel op 03-12-2003 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Nu online

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Wekkel schreef op 03 december 2003 @ 17:30:
Kijk domweg eens op de website van T-Mobile (als je het via hun website afsluit). De toepasselijkheid van de AV moet je expliciet aanklikken, net daarboven staat de link naar de AV. Daarmee doen ze het toch behoorlijk goed qua ter hand stelling (lees: ze komen dicht in de buurt).

Als je op de link voor de AV klikt, zie je:

[...]

Je kan dus moeilijk beweren dat je niet van de wijziging op de hoogte was, noch dat je geen versie van de nieuwe AV hebt kunnen inzien. Dat zou in een winkel natuurlijk anders kunnen zijn, maar dit ziet dus alleen op het ter hand stellings verhaal. Als je de nieuwe AV gewoon (mede) onder je neus krijgt geschoven, kan je betogen dat bij het afsluiten van de overeenkomst de wijzigingen in de AV, waar we het nu even over hebben, meteen geaccepteerd hebt als concreet toekomstige AV. De ingangsdatum is zelfs bekend :o Van een prijswijziging binnen 3 maanden kan je dan niet spreken, de prijs op 22 december 2003 is immers al bekend.

Kortom, een snelle gratis telefoonscam gaat aan je neus voorbij.
Dat was vorige week dus nog niet zo.
Wel netjes van T-mobile...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het mogelijk je zakelijk abonnement ook op te zeggen? Volgens mij wel, bij de laatste factuur van mijn zakelijk abonnement zat wel de nieuwe voorwaarden. Iemand al een fax gestuurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaas
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Kaas schreef op 03 december 2003 @ 12:48:
... Ook staat daar dat de aparte SMS bundel voorwaarden vervallen per 22 december...
Ik heb dus nog net ff rondgekeken op de site van T-Mobile en daar staan de algemene voorwaarden van sms-bundels. Er staan daar overigens nergens de nieuwe voorwaarden, moet ik er nu vanuit gaan dat deze voorwaarden dus in z'n geheel vervallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:57
Verwijderd schreef op 03 december 2003 @ 17:16:
Maar ik ben nu ook wel benieuwd naar of ik nu meteen nog een abo kan afsluiten met een telefoon en dan meteen voor 22 december weer mijn abo opzeggen omdat de algemene voorwaarden gewijzigd worden en zodoende de telefoon behouden. 8)
Ga anders gewoon geld van je moeder stelen ofzo als je toch geen geweten hebt |:(

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:28

SkyStreaker

Move on up!

Trouwens, hoeveel zou het kosten om mijn contract af te kopen??? (beetje OT)

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
tranztaz schreef op 03 december 2003 @ 19:40:
Trouwens, hoeveel zou het kosten om mijn contract af te kopen??? (beetje OT)
Het aantal maanden wat je nog te gaan heb maal je maandelijkse abbo kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand toevallig of Telfort ook zijn Voorwaarden heeft veranderd de afgelopen 3 maanden? :)

thanx.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2003 21:49 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Nu online

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Verwijderd schreef op 03 december 2003 @ 21:11:
Weet iemand toevallig of Telfort ook zijn Voorwaarden heeft veranderd de afgelopen 3 maanden? :)

thanx.
Nee, laatste keer was op of rond februari dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Maar eens mijn beste beentje voorgezet. Een (standaard)brief met een gelaagde structuur, zijnde (i) AV niet ter hand gesteld en, subsidiair, (ii) onredelijke wijziging AV.
L.S.,

Bij deze reageer ik op uw bericht van <*> waarin u aangeeft dat de algemene voorwaarden van T-Mobile gaan wijzigen per 22 december 2003. Ik ga niet akkoord met deze wijzigingen, hetgeen ik hieronder zal toelichten.

Op <*> heb ik een overeenkomst met T-Mobile gesloten. Ik heb voor of bij het afsluiten van mijn contract met T-Mobile geen exemplaar van de (destijds) geldende algemene voorwaarden (“AV”) mogen ontvangen. Derhalve heb ik geen kennis kunnen nemen van de inhoud van de AV voor of bij het sluiten van de overeenkomst. Op grond van artikel 6:233 sub b BW zijn bedingen in AV vernietigbaar indien er geen redelijke mogelijkheid is geboden om van de algemene voorwaarden kennis te nemen. Uit artikel 6:234 lid 1 sub a en b BW vloeit voort dat feitelijke ter hand stelling de hoofdregel is. Slechts indien ter hand stelling redelijkerwijs niet mogelijk is, kan worden volstaan met een verwijzing naar ter inzage liggende AV. Ter hand stelling van de AV was in mijn geval redelijkerwijs gewoon mogelijk.

Daarbij wijs ik u op het arrest van de Hoge Raad 6 april 2001, RvdW 2001, 7 (VNP Parkeersystemen/Havrij). In dit arrest werd bij een overeenkomst tussen twee professionele partijen een beding opgenomen waarin naar de ter inzage liggende AV werd verwezen. De Hoge Raad oordeelde in cassatie dat dit niet een redelijke mogelijkheid tot kennisneming van de AV betekende. Er had ter hand stelling plaats moeten vinden. Kortheidshalve verwijs ik u naar de tekst van deze uitspraak: http://www.rechtspraak.nl/uitspraak/frameset.asp?ui_id=24641

Mede in het licht van bovenstaande ben ik derhalve van mening dat mij geen redelijke mogelijkheid tot inzage in de AV is geboden om van de AV kennis te nemen, en dat ik daarmee een beroep kan doen op artikel 6:233 sub b BW terzake van bedingen uit de AV. Bij deze vernietig ik dan ook het beding op basis waarvan T-Mobile de huidige AV wenst te wijzigen. Verder behoud ik mij het recht voor op enig moment vernietiging van andere bepalingen uit de AV te vorderen.

Subsidiair stel ik het volgende. Volgens artikel 6:233 sub a BW is een beding in AV onredelijk bezwarend indien het, gelet op de aard en de overige inhoud van de overeenkomst, de wijze waarop de voorwaarden zijn tot stand gekomen, de wederzijds kenbare belangen van partijen en de overige omstandigheden van het geval, onredelijk bezwarend is. De indicatieve lijst in de Europese Richtlijn 93/13/EEG kent als uitwerking van bedingen die als oneerlijk worden gezien onderdeel k, luidend als volgt: “de verkoper te machtigen zonder geldige, in de overeenkomst vermelde reden eenzijdig de voorwaarden van de overeenkomst te wijzigen”. Ik verwijs naar http://europa.eu.int/comm...fa_cont_term/uct01_nl.pdf voor de volledige tekst van deze richtlijn. Verder merk ik op dat in de parlementaire geschiedenis bij de totstandkoming van Titel 5 Afdeling 3 van Boek 6 BW is opgemerkt dat een bevoegdheid tot wijziging in overeenstemming met de redelijkheid en billijkheid moet worden uitgeoefend (MvA I Inv, Parl. Gesch. Boek 6 (inv. 3, 5 en 6), p. 1684).

Ik merk op dat de overeenkomst met T-Mobile noch de AV vermelden de grond(en) op basis waarvan T-Mobile de overeenkomst zou kunnen wijzigen. De redenen voor de onderhavige wijzigingen zijn niet bekend gemaakt. Verder merk ik op dat de wijzigingen niet beperkt blijven tot beperkte wijzigingen, maar vrij fors van aard zijn. Ik merk op de verlenging van de opzegtermijn met 150% naar 3 maanden in artikel 10 lid 2, de beperking van aansprakelijkheid als beschreven in artikel 16.2c die van EUR 225.000 naar EUR 2.250 wordt verlaagd en de bepaling in artikel 5 lid 1 waarin aan de AV wordt toegevoegd dat T-Mobile kosten in rekening kan brengen voor vervanging van een gestolen of defecte SIM-kaart. Voor alledrie de aangehaalde wijzigingen betreft het een substantiële verslechtering van mijn positie als consument. In het licht van bovenstaande ben ik dan ook van mening dat de wijziging zoals deze nu wordt doorgevoerd een wijziging betreft die de wijzigingsbepaling in de huidige AV onredelijk bezwarend maakt op grond van artikel 6:233 sub a BW, mede gezien de regeling in de besproken EU richtlijn en de parlementaire geschiedenis en het aangehaalde artikel in Boek 6 zelf. De AV noch de overeenkomst met T-Mobile bevatten de grond(en) voor wijziging door T-Mobile, de wijziging is dermate van aard dat niet gesproken kan worden van een beperkte wijziging, waardoor wijziging niet kan zonder de mogelijkheid te bieden van kosteloze ontbinding mijnerzijds en de wijziging is dermate substantieel dat de wijziging zelf niet als redelijk kan worden betiteld. Subsidiair vernietig ik dan ook het wijzigingsbeding in de huidige AV op grond van artikel 6:233 sub a BW danwel vraag ik kosteloze ontbinding van mijn overeenkomst met T-Mobile in verband met de aangekondigde wijziging van de AV.

Ik zie uw schriftelijke reactie graag tegemoet.

Met vriendelijke groet,

<*>

[ Voor 5% gewijzigd door Wekkel op 04-12-2003 07:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:17

Whuzz

Dodgeball!

Wekkel schreef op 03 december 2003 @ 22:49:
Maar eens mijn beste beentje voorgezet. Een (standaard)brief met een gelaagde structuur, zijnde (i) AV niet ter hand gesteld en, subsidiair, (ii) onredelijke wijziging AV.

[ Insert brief]
Eat that, T-Mobile! :Y)

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben vandaag door een heel vriendelijke mevrouw van T-Mobile gebeld waarin zij het betreurd dat ik mijn contract heb opgezegd. Omdat ik in mijn opzegging (naast mijn redenen, t.w. verlenging opzegtermijn, aansprakelijkheid en kosten vervanging sim-kaart) aangaf dat ik nummerbehoud wilde, deelde de mevrouw mij mede dat mijn nieuwe provider mijn opzegging moest regelen. Ik dacht bij mijzelf, goh dat gaat wel heel eenvoudig die opzegging, maar mevrouw had vergeten in het systeem te kijken dat mijn contract nog tot maart 2005 liep. Toen had ze het ineens over afkoopsommen en deelde ze mij mede dat ik getekend heb voor de algemene voorwaarden bij het aangaan van het contract (overigens nooit aan mij uitgereikt) en dat T-Mobile in de AV ook aangeeft dat zij gerechtigd is tot het tussentijds wijzigen van deze AV. Dus ook in het nadeel van de gebruiker? vroeg ik vervolgens. Zij gaf vervolgens aan dat T-Mobile dit inderdaad kon doen. Toen vertelde ze mij iets wat ik niet helemaal begreep, maar de AV kon niet gewijzigd worden indien dit de prijsbundel betrof en dit van nadelige invloed voor de gebruiker zou zijn. Hiervan was volgens haar geen sprake. Ik heb aangegeven dat zij dit maar schriftelijk aan mij moesten uitleggen met verwijzing naar de wet. Zij zou hiervoor zorgdragen! Zodra ik de brief heb, zal ik hem plaatsen! Wat een vage toestanden zeg.
Had ook een abo bij Vodafone lopen die ik niet meer gebruikte, heb door hun wijziging voor het tarief van bellen in het buitenland van Eurocall-tarief naar World-call tarief eveneens een opzegging per direct per fax verzonden. Binnen twee dagen zonder mokken afgesloten. Kijk, als T-Mobile ook zo klantvriendelijk was. Dit komt hun naam namelijk niet ten goede.
:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is een brief die op telecomvergelijker geplaatst is:

http://www.i2paq.org/t-mob1.pdf

Even simpel, maar toch logisch geredeneerd:
In de brief van T-Mobile staat letterlijk dat het contract kosteloos beeindigd kan worden als het contract is aangegaan in de periode 22-09-2003 t/m 22-12-2003. Het is volgens T-Mob zelf dus wel mogelijk om voor 22-12-2003 nog even een T-mobile abo'tje te nemen en die meteen weer kosteloos te beeindigen!!! We hebben het nu allemaal zwart op wit, het staat er gewoon als een soort uitnodiging!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2003 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Nu online

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Verwijderd schreef op 04 december 2003 @ 00:04:
Dit is een brief die op telecomvergelijker geplaatst is:

http://www.i2paq.org/t-mob1.pdf

Even simpel, maar toch logisch geredeneerd:
In de brief van T-Mobile staat letterlijk dat het contract kosteloos beeindigd kan worden als het contract is aangegaan in de periode 22-09-2003 t/m 22-12-2003. Het is volgens T-Mob zelf dus wel mogelijk om voor 22-12-2003 nog even een T-mobile abo'tje te nemen en die meteen weer kosteloos te beeindigen!!! We hebben het nu allemaal zwart op wit, het staat er gewoon als een soort uitnodiging!
Dat is mijn brief! :o

Staat hier op pagina 15 of 16 ;)

hint: check mijn naam en dan....... i2paq.org 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alaksandus
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 17:11

Alaksandus

Vae puto deus fio

Wekkel schreef op 03 december 2003 @ 22:49:

[...]
Klinkt als een sprookje :'(

Nu moet T-Mobile mij wel laten gaan >:)

Wekkel you are the BEST!!!

Als een god in Nijmegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

I2Paq, Wekkel > maar in die brief staat dan toch letterlijk dat als ik nu nog een abo afsluit, dat ik dan ook mag opzeggen? Het is simpel geredeneerd, maar ik kan er niets anders van maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alaksandus
  • Laatst online: 11-09 17:11

Alaksandus

Vae puto deus fio

Verwijderd schreef op 04 december 2003 @ 09:29:
I2Paq, Wekkel > maar in die brief staat dan toch letterlijk dat als ik nu nog een abo afsluit, dat ik dan ook mag opzeggen? Het is simpel geredeneerd, maar ik kan er niets anders van maken...
Maar de wijzigingen van de nieuwe AV zijn bekend en je zult waarschijnlijk ook wel de gelegeneheid krijgen om die in te zien. Denk niet dat dit kan. Zou wel kewl zijn anders. Ken nog wel een telefoon met mijn naam erop :)

Als een god in Nijmegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-09 17:05
Ik lees dit Topic nu al een paar dagen en ik heb nu een vraagje waar nog niks over vermeld wordt.

Als je nu opzegt (om wat voor reden dan ook) betekent dit volgens mij dat je je nummer ook kwijt bent. Ik voel er zelf namelijk wel wat voor om op te zeggen, maar ik wil mijn nummer dus niet kwijt. daarnaast is mijn contract begin Augustus verlengt. Toen ik mijn contract verlengde werd mijn trouwens gemeld dat de oude voorwaarden geldig bleven en niet de nieuwe van dat moment (geen idee wat de verschillen op dat moment waren trouwens).

De enige mogelijkheid tot nummerbehoud (correct me if i'm worng) is als je bij een andere provider een nieuw abonnement afsluit. Op dat moment geldt de (nu nog) 2 maanden opzegtermijn. Voor mijn geval betekent dit dat ik dus aan T-mobile vastzit tot Augustus 2004 en dat ik per mei 2004 pas een abonnement bij een andere provider af kan sluiten.

Sorry dat het misschien een beetje een vaag relaas is geworden, maar wat ik eigenlijk wil weten is hoe kan ik makkelijk van T-Mobile af, terwijl ik wel mijn nummer kan behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

contractverlenging is eigenlijk een contractvernieuwing.

http://www.t-mobile.nl/pe...n/contractvernieuwing.asp

met verlengen ga je duz een nieuw contract aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Nu online

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

jswinkels schreef op 04 december 2003 @ 11:03:
Als je nu opzegt (om wat voor reden dan ook) betekent dit volgens mij dat je je nummer ook kwijt bent. Ik voel er zelf namelijk wel wat voor om op te zeggen, maar ik wil mijn nummer dus niet kwijt. daarnaast is mijn contract begin Augustus verlengt. Toen ik mijn contract verlengde werd mijn trouwens gemeld dat de oude voorwaarden geldig bleven en niet de nieuwe van dat moment (geen idee wat de verschillen op dat moment waren trouwens).
Heb je een gegronde reden waarom jij denkt dat je kostenloos kan/mag opzeggen?
Als je opzegt maak dan wel melding van het feit dat jij je nummer wilt behouden en porteren en dat T-mobile zsm. een aanvraag tot nummerportatie van een nog nader te noemen provider krijgt.

Heb je een schriftelijke bevestiging van het feit dat jij onder je oude AV kon doorgaan?
Zo niet, naam van diegene diet je dat vertelde?
Anders sta je niet sterk.
Praten we trouwens over de oude AV van voor september 2002 van je oude contract wat je verlengde en de huidige (nog geldende) AV september 2002 of de nu geldende AV september 2002 en de komende AV december 2003?
De enige mogelijkheid tot nummerbehoud (correct me if i'm worng) is als je bij een andere provider een nieuw abonnement afsluit. Op dat moment geldt de (nu nog) 2 maanden opzegtermijn. Voor mijn geval betekent dit dat ik dus aan T-mobile vastzit tot Augustus 2004 en dat ik per mei 2004 pas een abonnement bij een andere provider af kan sluiten.
Je opzegtermijn gaat pas in NA einde contract T-mobile.
Je kan eerder weg als jij je laatste maanden gewoon afkoopt.
Sorry dat het misschien een beetje een vaag relaas is geworden, maar wat ik eigenlijk wil weten is hoe kan ik makkelijk van T-Mobile af, terwijl ik wel mijn nummer kan behouden.
Contract afkopen (omdat we nog niet weten of we weg kunnen), aangeven dat je nummerportatie wil en een nieuw contract afsluiten bij een ander en nummerportatie aanvragen. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

i2Paq schreef op 04 december 2003 @ 08:00:
[...]

Maar heb je al reactie gehad op je tweede brief? Toch wel lachen, ff Joop Evers het vuur aan de schenen leggen!

Eigenlijk zou er iemand moeten zijn die dit tot de rechtbank zou willen nemen. Waarschijnlijk schrikt T-Mobile dan al terug, maar als ze toch denken dat ze een zaak hebben, en ze verliezen, dan wordt het zeer pijnlijk voor T-Mobile en alle andere aanbieders. Dan is het hek van de dam :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Nu online

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Oscar Mopperkont schreef op 04 december 2003 @ 12:31:
[...]

Maar heb je al reactie gehad op je tweede brief? Toch wel lachen, ff Joop Evers het vuur aan de schenen leggen!

Eigenlijk zou er iemand moeten zijn die dit tot de rechtbank zou willen nemen. Waarschijnlijk schrikt T-Mobile dan al terug, maar als ze toch denken dat ze een zaak hebben, en ze verliezen, dan wordt het zeer pijnlijk voor T-Mobile en alle andere aanbieders. Dan is het hek van de dam :)
Nôpe, nog geen woord van Joop.

Heb al wel een reactie gehad waarvan ik dacht dat het een reactie op mijn tweede brief was.
Bleek een reactie te zijn op mijn per post verstuurde eerste brief.
Diezelfde brief had ik dus ook per fax verstuurd en daarop heeft Joop dus al gereageerd (zie t-mob1.pdf).

Ik denk dat er pas na het weekend, maandag of dinsdag, een reactie komt.
Keep you posted B)

Ik ben zeer wel bereid erg ver te gaan, mijn vriendin vindt het best als het een rechtszaak word.
Tenslotte, als je in je recht staat moet jij je recht ook krijgen.
En daarbij ga ik eerst langs de Geschillencommissie Telecom. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

T-Mobile kan dure, duuuuure advocaatjes betalen he? Ik weet natuurlijk niet hoe het met jou zit :)

Evenwel, ik hoop niet dat het zover komt. Kan je ook niet de Consumenten Bond opbellen naast de Geschillencommissie?

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Nu online

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

tranztaz schreef op 04 december 2003 @ 13:29:
T-Mobile kan dure, duuuuure advocaatjes betalen he? Ik weet natuurlijk niet hoe het met jou zit :)

Evenwel, ik hoop niet dat het zover komt. Kan je ook niet de Consumenten Bond opbellen naast de Geschillencommissie?
Ik wacht gewoon eerst de reactie af van T-mobile op mijn tweede brief (met dank aan Wekkel).
Elke stap bekijken we wel als hij gezet moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Wekkel of i2paq

Heb vandaag de zelfde brief van t-mobile ontvangen als i2paq. Nu wil ik een reactie, gebaserend op jou voorbeeldbrief, sturen en vraag mij af of het verstandig is de brief met volgende zin aftesluiten:

"Ik zie uw schriftelijke reactie voor ingaan van de nieuwe AV op 22.12.03 graag tegemoet, dit i.v.m. met een eventueel nodige stap naar de GC."

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2003 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyNameIs
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-09 17:10
Verwijderd schreef op 04 december 2003 @ 14:28:
@ Wekkel of i2paq

Heb vandaag de zelfde brief van t-mobile ontvangen als i2paq. Nu wil ik een reactie, gebaserend op jou voorbeeldbrief, sturen en vraag mij af of het verstandig is de brief met volgende zin aftesluiten:

"Ik zie uw schriftelijke reactie voor ingaan van de nieuwe AV op 22.12.03 graag tegemoet, dit i.v.m. met een eventueel nodige stap naar de GC."
Wanneer had jij die brief gestuurd :?
Ik heb nog steeds geen antwoord van T-Mobile :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op 21 november 03

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Nu online

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Verwijderd schreef op 04 december 2003 @ 14:28:
@ Wekkel of i2paq

Je bedoelt de brief zoals Wekkel die voor mij dichte?

Ik zou met dat laatste wachten tot je een reactie van hen op je tweede brief hebt gehad.
Nu al dreigen met de GC lijkt me te voorbarig want misschien is de GC helemaal niet nodig.
Als ze op de tweede brief niet of nauwelijks reageren dan sturen we desnoods een derde brief, stellen ze indien mogelijk in gebreke, en kunnen we ze melden dat we naar de GC gaan.

Indien we naar de GC gaan lijkt het me verstandig dit gezamelijk te doen, sta je sterker.
Eventueel met steun van Wekkel een duidelijke klacht formuleren.

i2Paq gaat nu naar de stad, met vriendin :> eerst wat eten en dan naar Finding Nemo.

[ Voor 5% gewijzigd door i2Paq op 04-12-2003 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

O.K.

i2Paq gaat nu naar de stad, met vriendin :> eerst wat eten en dan naar Finding Nemo.[/quote]

Welke van de 2? :*)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2003 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kreeg als 1e reactie een brief om abonnement af te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HELP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ben er ineens uitgegooid door T-mobile.
Niet even netjes een brief van tevoren en geen nummerportering naar orange, wat te doen??????????????????????

Ben nu onbereikbaar en m'n nummer kwijt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat heb je in je brief geschreven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brief gestuurd voor opzeggen met nummerportering naar orange.

T-Mobile B.V.
Afdeling Klantenservice
Postbus 16272
2500 BG DEN HAAG

Poortugaal, 17 november 2003

Betreft: Opzegging met nummerbehoud naar aanleiding wijziging AV per 22-12-2003

Geachte heer/mevrouw,

Naar aanleiding van het wijzigen van de Algemene Voorwaarden per 22 december 2003 wil ik mijn abonnement met nummer 06-....... opzeggen met nummerbehoud.
Voor de ingang van de nieuwe Algemene Voorwaarden kunt u een aanvraag voor nummerportatie naar Orange verwachten. Ik neem aan dat u deze zonder problemen zult doorvoeren

Vindt namelijk het verlengen van de opzegtermijn en het aanzienlijk verlagen van het aansprakelijkheidsbedrag door T-mobile zeer in het nadeel van mij als klant.
Heb op internet al verhalen gelezen dat wordt voorgehouden dat het niet mogelijk zou zijn om bij wijziging Algemene Voorwaarden op te zeggen.
Het is namenlijk zo (verteld door de consumentenbond) dat als er een wijziging in de AV komt en deze is in nadeel van de klant, je het lopende abonnement zonder verdere bijkomende kosten op mag zeggen.
En anders wil ik het ook wel aan de Geschillencomissie voorleggen.

Met vriendelijke groeten,
Wij hebben uw e-mailbericht ontvangen en geven hierop graag de volgende
reactie.

U geeft aan dat u al eerder een opzegbrief had gestuurd, maar hier nog niets
over vernomen had. Uw opzegbrief van 17 november is vandaag in behandeling
genomen. U zult hier binnenkort post over ontvangen.

U wilt uw T-Mobile contract beëindigen in verband met de wijzigingen in de
algemene voorwaarden T-Mobile, welke per 22 december 2003 van kracht zullen
zijn. In artikel 2.4 van de (oude en nieuwe) algemene voorwaarden staat
echter aangegeven dat de algemene voorwaarden door T-Mobile kunnen worden
gewijzigd. Dit betekent dat de nieuwe algemene voorwaarden T-Mobile Abonnee
ook op uw contract van toepassing zijn. U kunt daarom uw contract om deze
reden niet kosteloos beëindigen. U ontvangt daarom ook een afkoopnota van
T-Mobile.

Een van de belangrijkste wijzigingen van de Algemene Voorwaarden is de
verlenging van de opzegtermijn van 2 naar 3 maanden. De nieuwe opzegtermijn
is 3 maanden gerekend vanaf de laatste dag van de factuurperiode waarin de
opzegging door T-Mobile wordt ontvangen. T-Mobile kondigt deze wijzigingen
tijdig aan bij haar klanten en zal hiernaast op 1 december 2003 zorgen voor
een publicatie in de landelijke dagbladen en de Staatscourant.

U geeft in uw opzegbrief aan dat u uw nummer wilt meenemen naar Orange. Als
u inderdaad uw contract bij T-Mobile wilt verbreken, dient u tijdig
nummerbehoud bij Orange aan te vragen. Uw mobiele nummer van T-Mobile dient
namelijk actief te zijn op het moment dat uw nummer wordt overgezet naar
Orange. Als uw mobiele nummer niet meer in gebruik is, kunt u het nummer
niet meer meenemen. U kunt Nummerbehoud aanvragen bij Orange.

Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Als u nog vragen
heeft, kunt u die stellen via www.t-mobile.nl.

Met vriendelijke groet,

Joop Evers
Directeur T-Mobile Klantenservice
Kon er dus eerst niet vanaf alleen afkopen
Nota voor afkopen ligt voor m'n neus 240 euro

en nu zonder bericht eruit gegooid en waarschijnlijk m'n nummer kwijt

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2003 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Gewoon klagen en vooral heel goed duidelijk maken dat je nummer wil porteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Nu online

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Je bedoelt de NL of de OV versie?

De OV versie (Engels).

Leuke film, had er "meer" van verwacht....

Ohh, ehhh :D , welke van de 2 vriendinnen?
Is de vriendin van mijn vriendin :P

[ Voor 25% gewijzigd door i2Paq op 04-12-2003 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@recaro

het enigste wat mij opvalt bij je brief is dat je niet om een kostenloze opzegging vraag. Misschien ligt het daaraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 december 2003 @ 23:26:
@recaro

het enigste wat mij opvalt bij je brief is dat je niet om een kostenloze opzegging vraag. Misschien ligt het daaraan.
Dat mag, gezien de rest van de inhoud van zijn brief, niet uitmaken. Volgens mij zit T-Mobile hier hardstikke fout, omdat hij de intentie om nummerportatie toe te passen al aangeeft in zijn brief. Dit lijkt erg op "natrappen"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tspawn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 11:48
Wat een stel stakkers !!!

Kan wel merken dus dat T-Mobile niet overweg kan met de nederlandse consumentenrechten.

Heel kinderachtig om meteen iemand eruit te schoppen. En niet gewoon het nummer klaar zetten voor portering.

Triest heel triest.

[Update]
Nou net gebeld, en ze hebben mijn fax niet ontvangen. Nou da`s vreemd !? had ik niet verwacht. Nu maar eens gaan kijken of een aangetekende brief werkt....

Stelletjes *PIEP* gasten... :r

[ Voor 30% gewijzigd door tspawn op 05-12-2003 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje.
Mijn nieuwe t-mobile abbo heb ik afgesloten via de T-mobile site op 10 september. Omdat ik echter een E-700 toestel daarbij had besteld, heeft de levering pas plaats gevonden omstreeks 25 oktober.

Vanaf 16 september is wel mijn nummer geactiveerd, vanaf dat moment betaal ik kennelijk ook abbo kosten, alhoewel ik dus geen gebruik van de dienst maken kon.

De vraag is nu wanneer er een overeenkomst is gesloten. In de AV par. 3 staat:
3. Totstandkoming van de overeenkomst
3.1 De Overeenkomst komt tot stand op het moment dat de Klant de verpakking van de SIM-kaart verbreekt of, indien de Overeenkomst schriftelijk wordt aangegaan, door ondertekening door de Klant van het door T-Mobile daartoe opgestelde formulier.

Voor mij is dit of 10 september door ondertekening van het formulier of bij openmaking van de sim enveloppe omstreeks 25 oktober waarmee ik dus ook accoord ga met de AV.

Wanneer is mijn o.k. gesloten? ik hoop het laatste...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

... Als je dit topic haar belangrijkste punten van zorg eens door de Kassa of iets dergelijks zou laten lezen of de cons. bond...

Ik had nooit bij Ben moeten gaan, gadverdamme. Ik ben heel erg teleurgesteld in die firma. Bah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Nu online

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

tspawn schreef op 05 december 2003 @ 08:06:
Nou net gebeld, en ze hebben mijn fax niet ontvangen. Nou da`s vreemd !? had ik niet verwacht. Nu maar eens gaan kijken of een aangetekende brief werkt....
Nogmaals faxen, met ontvangsbevestiging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tspawn
Ja ik heb de ontvangst bevestiging hier liggen, maar het schijnt dat de afd. Klachten een achterstand van 10 dagen heeft...

Vreemd he...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icegodd
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03 20:55
vreemd maar eerste thx i2paq.
ik belde net tmobile op... ivm AV. een vraag aan jullie hebben de andere aanbieder ook 3 maanden opzegt termijn kpn enz.
een ding weet ik wel zekers i2paq ik sluitachter jouaan. ben ook niet happy met tmobile. vroegerrrrrr had wij BEN.

thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Nu online

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

icegodd schreef op 05 december 2003 @ 18:08:
ik belde net tmobile op... ivm AV. een vraag aan jullie hebben de andere aanbieder ook 3 maanden opzegt termijn kpn enz.
Sommige wel, hoezo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

icegodd schreef op 05 december 2003 @ 18:08:
Inderdaad. Alleen Orange heeft een opzegtermijn van 2 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren heb ik Klantenservice opgebelt ivm met opzegge,
Krijg ik echt een ***** aan de Telfoon die blijf volhouden
dat T-mobile de Av mag Wijzigen en dat ik het niet kan opzeggen
Bel vervolgens nog een keer krijg ik in eerste instantie een aardige
Mevrouw aan de telefoon. Die verteld mij dat ze het gaat navragen. Ze
zou me terug bellen. Kep nog niks van haar weer gehoord.

Ben blij al ik weg ben bij die gasten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icegodd
  • Laatst online: 18-03 20:55
via de telefoon liet ik aan hun weten dat ik niet mee eens was met 3 maanden. toen zei ze 'maar das normaal iedereen hebben 3 maanden en daarom gaat wij het ook doen'
en toen kon ik niet verder in gaan. |:(

volgens mij hebben ze nu zoveel ervaring met onze. dat ze nu alle antwoorden klaar hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretorian_nl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-08 15:20
Daar kun je juist wel op ingaan, dat was voor jou 1 van de redenen om toen voor ben/t-mobile te kiezen. Nu ze dat veranderen wil je weg....

Heeft er eigenlijk weinig mee te maken maar ook veel mensen met ineens onverklaarbare torenhoge rekeningen?? Ik heb 2 bundels, 1 van 600 en 1 van 300 en ineens heb ik bij allebei onverklaarbaar veel gebeld (ben ik al achteraan) bij 1 17 uur over budget, bij ander 9 uur (zou ik bijna 2 volle dagen hebben lopen bellen) Is er een manier om mijn gelijk te bewijzen, want de vriendelijke telefoniste liet al doorschemeren dat dit waarschijnlijk onmogelijk wordt.

[ Voor 64% gewijzigd door pretorian_nl op 06-12-2003 07:48 ]

Digital Media Junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Zo, bij mij is inmiddels ook een briefje richting T-Mobile verstuurd O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Nu online

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Wekkel schreef op 06 december 2003 @ 13:27:
Komop, wij willen leesvoer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickN
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-06 10:52
Wekkel schreef op 06 december 2003 @ 13:27:
Ik kreeg vandaag de brief van TMobile, ik had eerder nog niks van de wijzigingen gehoord.
Ik zit best te twijfelen. Ik ben absoluut niet tevreden over TMobile (totaal géén bereik op m'n werkplek) en zit in principe nog 1,5 jaar aan m'n abbo vast. Ik wil er dus wel graag onderuit, maar als ik dit topic zo lees gaat dat nog een heel gevecht worden. Ook wil ik graag m'n nummer behouden, betekent dat dan dat ik als ik nu bij TMobile opzeg ik dan ook meteen een nieuw abbo bij b.v. Vodafone moet aanvragen, terwijl ik nog niet eens zeker weet of ik wel kostenloos onder TMobile uit kan komen?

@Wekkel: Als ik het nou toch probeer, raad je me dan aan die gelaagde brief te gebruiken die je eerder poste, of is dat wat teveel van het goede om te beginnen?

He who knows only his own side of the case knows little of that.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Nu online

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

RickN schreef op 06 december 2003 @ 14:00:
[...]

Ik kreeg vandaag de brief van TMobile, ik had eerder nog niks van de wijzigingen gehoord.
Ik zit best te twijfelen. Ik ben absoluut niet tevreden over TMobile (totaal géén bereik op m'n werkplek) en zit in principe nog 1,5 jaar aan m'n abbo vast. Ik wil er dus wel graag onderuit, maar als ik dit topic zo lees gaat dat nog een heel gevecht worden. Ook wil ik graag m'n nummer behouden, betekent dat dan dat ik als ik nu bij TMobile opzeg ik dan ook meteen een nieuw abbo bij b.v. Vodafone moet aanvragen, terwijl ik nog niet eens zeker weet of ik wel kostenloos onder TMobile uit kan komen?

@Wekkel: Als ik het nou toch probeer, raad je me dan aan die gelaagde brief te gebruiken die je eerder poste, of is dat wat teveel van het goede om te beginnen?
Waar wil je voor gaan?
Het ter hand stelling van de AV aanvechten of het feit dat de wijzigingen in de AV te ruim zijn voor het recht van T-mobile de AV te mogen wijzigen (als ze dat al mogen uiteraard)?

i2Paq gaat nu sluiten, avondje stappen met de vriendinnen in een ondeugende tent :9

[ Voor 6% gewijzigd door i2Paq op 06-12-2003 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Heb je de AV voor of bij het sluiten van je abo overhandigd gekregen?
i2Paq schreef op 06 december 2003 @ 13:55:
[...]

Komop, wij willen leesvoer ;)
Hij verschilt niet zoveel van de 'standaard' brief.

[ Voor 60% gewijzigd door Wekkel op 06-12-2003 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
[...]
toen zei ze 'maar das normaal iedereen hebben 3 maanden en daarom gaat wij het ook doen'
Volgens mij is Orange nog gewoon 2 maanden hoor.

Wat een lange thread, ik ben al even aan het lezen en de brieven aan het bekijken, maar het toch nog wat vragen aan de "experts" ;)

Kan naar aanleiding van een aantal bekende reacties van T-Mobile de "eerste" brief aangepast worden om zo de standaard reactie van T-Mobile te omzeilen?

Welke wijzigingen of toevoegingen zijn dan belangrijk?

Kun je ook zonder de kwestie over de ter hand stelling van de AV een goede kans maken?

[ Voor 71% gewijzigd door BounceMeister op 06-12-2003 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickN
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-06 10:52
i2Paq schreef op 06 december 2003 @ 14:07:
[...]

Waar wil je voor gaan?
Het ter hand stelling van de AV aanvechten of het feit dat de wijzigingen in de AV te ruim zijn voor het recht van T-mobile de AV te mogen wijzigen (als ze dat al mogen uiteraard)?
Beide, zelf vind ik de wijzigingen het zwaarste wegen (heb me al es gruwelijk zitten ergeren aan de lange opzegtermijn bij debitel).
Maar als ik het op die ter hand stelling moet gooien vind ik het ook prima. Ik heb m'n abbo bij belcompany afgesloten, daar heb ik wel zo'n heel tmobile pakket gekregen waar ongetwijfeld een AV in zit, maar heb ik em echt letterlijk onder m'n neus geschoven gekregen? Nee.

Het gaat me hier helemaal niet om een gratis telefoon, zit hier toch met een gesimlockte T610 en zal waarschijnlijk toch niet de moeite nemen om em te unlocken. Nee, ik heb gewoon helemaal niks aan TMobile, geen bereik op m'n werk, en een onbetrouwbare verbinding icm T610. Ik heb ze de eerste week van m'n abbo al laten weten dat ik niet tevreden was en dat ik er onderuit wilde, maar toen moesten ze me zonodig aan m'n handtekening houden.....Nou, dan kunnen ze het nu krijgen ook.

[ Voor 3% gewijzigd door RickN op 06-12-2003 14:23 ]

He who knows only his own side of the case knows little of that.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Als in het pakket voor het tekenen van je overeenkomst de AV zaten, zijn ze wel ter hand gesteld. Als je niet voor (i) wil gaan, moet je gewoon deel (ii) laten staan en "subsidiair" laten vallen.

Over standaard brieven moet je je niet druk maken. Onbeantwoorde vragen, daar sturen we gewoon een rapelletje voor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero
  • Laatst online: 07:22

Hero

Duck power!

Wekkel schreef op 06 december 2003 @ 14:41:
Als in het pakket voor het tekenen van je overeenkomst de AV zaten, zijn ze wel ter hand gesteld. Als je niet voor (i) wil gaan, moet je gewoon deel (ii) laten staan en "subsidiair" laten vallen.

Over standaard brieven moet je je niet druk maken. Onbeantwoorde vragen, daar sturen we gewoon een rapelletje voor ;)
De handleiding (met achterin de AV) zit in het pakket dat je krijgt nadat je het contract hebt getekend. Door het pakketzegel te verbreken ga je akkoord met de AV.

Je krijgt de AV pas na het tekenen ter hand gesteld (ze gaan er wel van uit dat je de hele handleiding doorleest, er staat niet op de omslag dat de AV er in staan). Is dit te laat is de vraag. En dat lijkt me wel, toch?

Zelf zit ik nog te twijfelen of ik een brief ga sturen. M'n abonnement loopt tot eind februari en ik kan natuurlijk ook voor 22 december een brief met opzegging versturen. Dan zijn de nieuwe AV nog niet ingegaan en geldt de oude opzegtermijn nog.

In ieder geval: iedereen die druk aan het schrijven is met T-Mobile, veel succes!

"If I have seen farther than others, it is because I was standing on the shoulder of giants." - Isaac Newton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Kijk maar uit, straks krijg je alsnog de nieuwe AV voor je kiezen qua opzeggen ;) Ze gelden immers vanaf 22 december en niet pas per februari :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero
  • Laatst online: 07:22

Hero

Duck power!

Wekkel schreef op 06 december 2003 @ 15:00:
Kijk maar uit, straks krijg je alsnog de nieuwe AV voor je kiezen qua opzeggen ;) Ze gelden immers vanaf 22 december en niet pas per februari :o
Dat is zo, maar als ik voor 22 december opzeg per, bv, 22 februari, houd ik netjes twee maanden opzegtermijn in acht wat ik volgens de nu AV hoor te doen. Dan kunnen ze niet opeens gaan schermen met de nieuwe AV, lijkt mij. Als ze dat wel doen, ga ik gewoon meedoen met het overspoelen van T-Mobile met brieven >:).

"If I have seen farther than others, it is because I was standing on the shoulder of giants." - Isaac Newton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Je kan ook nu gewoon een brief sturen en daaroverheen nog je opzegging voor 22 feb :Y)

:o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 10:14
Vandaag een brief van T-Mobile ontvangen waarin ze me nogmaals informeren dat de AV per 22/12 wijzigen. Uit de brief:

"Wij willen u in het bijzonder wijzen op de nieuwe opzegtermijn van 3 maanden zoals opgenomen in artikel 10.2 van de algemene voorwaarden en het nieuw toegevoegde artikel 12 betreffende content en contentdiensten. Tevens laten wij u weten dat de T-Mobile SMS-bundel voorwaarden per 22 december 2003 als aparte voorwaarden komen te vervallen."

Ik weet niet wat ze met die brief willen, maar ik ga toch maar es wat verzinnen om het contract voortijdig te beëindigen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die brief heb ik ook ontvangen. Opzich heel netjes van t-mobile, ook hadden ze die al gelijk bij de nieuwe AV kunnen bijleggen.

Maar wat mij stoort is dat ze ons alleen maar op de besondere wijziging van de opzegtermin van 2 naar 3 maanden attent maken + het SMS gedeelte. Ik vind toch de wijziging in de aanspraaklijkheid zeker net zo belangrijk, waarom wordt dit niet genoemd? Die brief wekt bij mij dus het gevoel van "laten wij maar geen slapende honden waker maken"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Daar is natuurlijk een simpele reden voor: iets over een beperking van aansprakelijkheid noemen werkt als een rode lap op een stier. Een beetje hetzelfde als: u moet meer belasting betalen :o

Zo, nu heb ik ook al in nl.juridisch zitten spammen met mijn visie, dus het balletje zou moeten rollen ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Wekkel op 07-12-2003 01:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Nu online

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Wekkel schreef op 06 december 2003 @ 20:38:
Daar is natuurlijk een simpele reden voor: iets over een beperking van aansprakelijkheid noemen werkt als een rode lap op een stier. Een beetje hetzelfde als: u moet meer belasting betalen :o
Precies, en mijn horentjes groeien met de dag!
Zo, nu heb ik ook al in nl.juridisch zitten spammen met mijn visie, dus het balletje zou moeten rollen ;)
Waar vind ik nl.juridisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Nieuwsgroepen.

Een newsreader, zoals Forte Agent, Xnews of zo, en news.<insert provider>.nl, groep nl.juridisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou,

ik heb vandaag die brief gekregen dat er wat veranderd was,
ik meteen naar het GoT ofcourse, zie ik een topic van 20 pagina's :P

misschien is het handig om overzichtelijke post te maken of het al iemand gelukt is of dat het geen zin heeft om het te gaan proberen.

ik heb namelijk net gebeld met t-mobile en het zou niet mogelijk zijn omdat er maar 1 deel veranderd is waar de klant wat van zou merken of zoiets....

dus, misschien een nieuw topic met overzichtelijke openings post?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ankhie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:33

ankhie

Co-founder bij Mobile2Morrow

Ik volg het nu ook al een tijdje dit topic, maar ik vind het nog steeds niet duidelijk of het nou al eens gelukt is of dat het zinloze moeite is.
Mijn vriendin heeft een T-mobile abbo en ik heb zelf net de klantenservice van T-Mobile overhoop gescholden, ze zeiden dat ik weinig kans maak (tuurlijk zeggen ze zoiets). Die (anti-)klantenservice heeft al voor veel kosten gezorgd (afsluiten / heraansluitkosten omdat ze steeds van de verkeerde rekening geld wilden halen etc etc) dus we willen er ook vanaf en gewoon naar vodafone (werk ik zelf)

Dus als er misschien idd (in een nieuw topic?) wat info komt over of het nou al gelukt is of niet, of dat er een duidelijke post van wat mensen komen daarover, ben ikke blij :D

edit: wat is trouwens het faxnummer waar de brief naartoe gefaxt moet worden ? Ik kan het niet vinden op hun site :)

[ Voor 8% gewijzigd door ankhie op 07-12-2003 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidoff402
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-03-2022

Davidoff402

The more you tweak....

Wat een geouwehoer over blabla is de beste en dit is de beste en deze is beter. Laten we lekker zelf uitmaken wat het beste voor jezelf is en blijf bij het topic. Wanneer er voor jou onacceptabele nieuwe wijzigingen in de algemene voorwaarden zijn, zeg dan je abbo op. Heb je geen bereik? Jammer, ga naar andere provider. Een discussie over welke provider "beste" is kun je toch niet winnen.

Sempron 3800+ 8k9a7i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphfx
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-09 19:58
i2Paq schreef op 04 december 2003 @ 08:00:
[...]

Ik lees hier al de hele tijd mee en deze brief heb ik nu ook al vaker gelezen, maar wat houdt dit nou voor mij in? Mijn contract is op 15 oktober ingegaan, dit is dus binnen de in de brief aangegeven periode. Kan ik dan kostenloos m'n contract beeindigen en telefoon houden???

Ik vind het allemaal een beetje raar en te mooi om waar te zijn als ik die brief lees...

En nog een vraag, stel ik kan kostenloos opzeggen en telefoon houden, maakt t-mobile het me dan moeilijk om bij een andere provider een contract af te sluiten?

[ Voor 13% gewijzigd door Ralphfx op 07-12-2003 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Nu online

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Xandalf schreef op 07 december 2003 @ 19:56:
edit: wat is trouwens het faxnummer waar de brief naartoe gefaxt moet worden ? Ik kan het niet vinden op hun site :)
Faxen kan naar afdeling administratie; 070-3055443 :Y)

Staat op pagina 7, bij mijn voorbeeldbrief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Nu online

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Ralphfx schreef op 07 december 2003 @ 23:30:
[...]

Ik lees hier al de hele tijd mee en deze brief heb ik nu ook al vaker gelezen, maar wat houdt dit nou voor mij in? Mijn contract is op 15 oktober ingegaan, dit is dus binnen de in de brief aangegeven periode. Kan ik dan kostenloos m'n contract beeindigen en telefoon houden???

Ik vind het allemaal een beetje raar en te mooi om waar te zijn als ik die brief lees...

En nog een vraag, stel ik kan kostenloos opzeggen en telefoon houden, maakt t-mobile het me dan moeilijk om bij een andere provider een contract af te sluiten?
Jou datum valt idd. binnen de genoemde periode, opzeggen dus.

Ook al roepen ze dat jij je telefoon moet teruggeven, niet meteen doen.
Vertel ons eerst even hoe de deal was waardoor jij je telefoon kreeg.
Als het een aktie was van b.v. T-mobile zelf dan moet hij (denk ik) terug.
Als het een aktie was van een winkel dat je bij het afsluiten een telefoon kreeg, gewoon houden.
Ik zou hem niet (nooit) teruggeven, zij veranderen wat, jij bent het er niet mee eens en mag weg , dus dan hoeft de telefoon niet terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Nu online

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Wij zijn er nog niet uit of we zonder kosten weg mogen.
Ik wacht nog op antwoord van T-mobile op mijn 2de brief (met dank aan Wekkel), dus hopelijk deze week meer nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:54

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

ik heb nog geen brief gehad, wel een briefje 'hallo, onlangs kreeg je nieuwe voorwaarden, die douwen we door je strot. groet, de directeur'

Kunnen ze die AV dan niet bij zo'n brief invouwen, of zijn ze daadwerkelijk de brief in eerste instantie vergeten?? Raar bedrijf..

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb op 11 oktober me contract verlengt met 2 jaar.
Dit nieuwe contract gaat vanaf Januari in.
Tevens heb ik in de winkel getekent met een oude AV van tmobile.
Kan ik deze dan ook opzeggen ?
Ik heb op 11 oktober er voor getekent.
Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Nu online

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Verwijderd schreef op 08 december 2003 @ 10:50:
Tevens heb ik in de winkel getekent met een oude AV van tmobile.
Bedankt
Bekijk deze brief http://www.i2paq.org/t-mob1.pdf , bel dan met T-mobile en leg het ze voor.
Ik denk dat je gewoon weg kan.

[ Voor 8% gewijzigd door i2Paq op 08-12-2003 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-09 17:01

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

dit is een beetje een offtopic vraag, maar is het ook mogelijk om een nieuw abbo te nemen en dit te laten ingaan vanaf een bepaalde datum?

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cereal
  • Laatst online: 27-08 16:25
pjottum schreef op 08 december 2003 @ 10:11:
ik heb nog geen brief gehad, wel een briefje 'hallo, onlangs kreeg je nieuwe voorwaarden, die douwen we door je strot. groet, de directeur'

Kunnen ze die AV dan niet bij zo'n brief invouwen, of zijn ze daadwerkelijk de brief in eerste instantie vergeten?? Raar bedrijf..
Ik kreeg bij mijn factuur een boekje met de nieuwe voorwaarden, de brief kreeg ik ook later..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tspawn
Is het misschien een idee , om een andere organisatie te mialen? OPTA, Consumentenbond, Radar.

Ik ben wel benieuwd wat zij hier op te zeggen hebben....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb op 11 october bij belcompany getekent voor nieuwe contract.
hij gaat pas in op 1 jan.
Ik heb dus wel al getekent, en heb geen AV gezien.
Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 december 2003 @ 10:50:
edit : geen av gezien, zit ook niet in boekje die ik meekreeg
Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He stomme quote:P
ok ik zal het eff duidelijk maken hoe het bij mij zit :
Op 1 jan dit jaar heb ik een 75 min contract afgesloten voor 1 jaar.
Op 11 oktober heb ik deze laten verlengen met 2 jaar bij Belcompany.
( Op dat moment ben ik dus akkoord gegaan met de voorwaarden ).
Kan ik hier nu onderuit ?
Want immers, T-Mobile kan ook zeggen dat het Contract 1 Jan 2004 ingaat.
Want eerst word je oude contract afgemaakt en per 1 Jan gaat de verlenging in zeg maar.
Maaaar , ik heb op 11 Oktober dus getekent met de oude voorwaarden.
Hoor ik dan in het rijtje van dit :

"Klanten die het niet eens zijn met de nieuwe algemene voorwaarden en hun contract afgesloten hebben in de periode 22 september 2003 tot en met 22 december 2003, hebben het recht hun contract kosteloos te beëindigen"

Ik heb dus het CONTRACT afgesloten op 11 Oktober dit jaar.
Iedereen bedankt die me kan helpen.
Ps, mocht het mogelijk zijn, wat moet ik dan in de brif sturen, ik ben niet zo goed in brieven schrijven. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Nu online

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Verwijderd schreef op 08 december 2003 @ 11:47:
He stomme quote:P
ok ik zal het eff duidelijk maken hoe het bij mij zit :
Op 1 jan dit jaar heb ik een 75 min contract afgesloten voor 1 jaar.
Op 11 oktober heb ik deze laten verlengen met 2 jaar bij Belcompany.
( Op dat moment ben ik dus akkoord gegaan met de voorwaarden ).
Kan ik hier nu onderuit ?
Want immers, T-Mobile kan ook zeggen dat het Contract 1 Jan 2004 ingaat.
Want eerst word je oude contract afgemaakt en per 1 Jan gaat de verlenging in zeg maar.
Maaaar , ik heb op 11 Oktober dus getekent met de oude voorwaarden.
Hoor ik dan in het rijtje van dit :

"Klanten die het niet eens zijn met de nieuwe algemene voorwaarden en hun contract afgesloten hebben in de periode 22 september 2003 tot en met 22 december 2003, hebben het recht hun contract kosteloos te beëindigen"

Ik heb dus het CONTRACT afgesloten op 11 Oktober dit jaar.
Iedereen bedankt die me kan helpen.
Ps, mocht het mogelijk zijn, wat moet ik dan in de brif sturen, ik ben niet zo goed in brieven schrijven. |:(
Waag er een gokje aan zou ik zo zeggen.
Download mijn brief, schrijf een briefje naar T-mobile in de trand van;
Graag wijs ik u op de gewijzigde voorwaarden december 2003 waarmee ik niet accoord ga.
Bijgevoegd vindt u een brief waarin aangegeven wordt dat ik mijn contract afgesloten op 11 oktober en ingaande op 1 januari 2004 kan ontbinden.
succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

i2Paq schreef op 08 december 2003 @ 11:01:
[...]

Bekijk deze brief http://www.i2paq.org/t-mob1.pdf, bel dan met T-mobile en leg het ze voor.
Ik denk dat je gewoon weg kan.
Ik weet niet waarom, maar als ik je brief probeer te openen, krijg ik de melding dat de url niet bestaat? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Nu online

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Verwijderd schreef op 08 december 2003 @ 12:05:
[...]

Ik weet niet waarom, maar als ik je brief probeer te openen, krijg ik de melding dat de url niet bestaat? :?
http://www.i2paq.org/t-mob1.pdf (komma weghalen ;) ) :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

't is maandagochtend :X
ik ben nog een beetje aan het wakker worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chatslet
  • Laatst online: 10-09 07:42
Waarom wilt iedereen eigenlijk zijn abbo meteen op zeggen? T-Mobile is toch niet zo slecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@tha_lord
icm de t610 is het vrij slecht. Verder heb ik menig ruzie moeten uitvechten met t-mobile over rekeningen. Mijn vriendin heeft automatische afschrijving, maken zij een fout met de rekeningen, krijgt ze een boete wegens te laat betalen :? Ik heb totaal geen positieve ervaringen met t-mobile. Ik heb een sim-only abbo, moest ik na een maand het volle tarief betalen. Zegt de dame doodleuk, tja dat was van tijdelijke aard. Ongehoord een bedrijf die zich dergelijke uitlatingen verleend. Uiteindelijk wel weer goed gekomen, gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chatslet
  • Laatst online: 10-09 07:42
Ik heb ook een sim only abbo maar ik betaal nog steeds 50% Waar ik wel even van schrik is dat het met de T610 vrij slecht is ik heb nu een T68i waarmee ik gewoon helemaal niet kan bellen op T-Mobile maar die word door Sony-Erricson vervangen voor een T610 maar als het daar ook slecht mee gaat dan schiet ik er natuurlijk helemaal niets mee op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tnx i2Paq voor je hulp, ik ga een gokje wagen omdat ik 11 oktober heb getekent en dat valt in die periode .
Eff je post vinden met brief maar vind ik wel :D
Tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tha_Lord schreef op 08 december 2003 @ 12:26:
Ik heb ook een sim only abbo maar ik betaal nog steeds 50% Waar ik wel even van schrik is dat het met de T610 vrij slecht is ik heb nu een T68i waarmee ik gewoon helemaal niet kan bellen op T-Mobile maar die word door Sony-Erricson vervangen voor een T610 maar als het daar ook slecht mee gaat dan schiet ik er natuurlijk helemaal niets mee op.
Euh...... ik zou als ik jou was een poging ondernemen om een t630 of z600 te bemachtigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:37

Nitai

Live the life you love.

Ik kreeg een 2 brieven van het weekend, eentje van 'Onlangs hebben we u de nieuwe AV verzonden bla bla'. De tweede brief was als reactie op mijn brief die ik geschreven had, en ze zeiden domweg dat ze binnen 30 dagen zouden reageren.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Nu online

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Nitai schreef op 08 december 2003 @ 12:55:
Ik kreeg een 2 brieven van het weekend, eentje van 'Onlangs hebben we u de nieuwe AV verzonden bla bla'. De tweede brief was als reactie op mijn brief die ik geschreven had, en ze zeiden domweg dat ze binnen 30 dagen zouden reageren.
Stond er in je brief dat jij een reactie binnen 7 werkdagen na dagtekening verwachte?
Zo ja, op de 8ste dag een herinnering sturen met daarbij de opmerking dat als ze wederom geen gehoor aan je verzoek geven steld dat ze in gebreke blijven.....
Ik moet nog even een paar dagen geduld hebben ;)

check ok even het debitel topic, daar ben ik ongeveer met hetzelfde bezig....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de discussie nu nagelzen ook op telecomvergelijker, maar 1 ding zit me nog wel dwars.
Het is namelijk zo dat ik contract dus verlengt heb, op 11 oktober , MAAR dat deze in pricipe pas 1 Jan 2004 ingaat.
Dit is een struikelblok denk ik , het is wel zo dat ik op 11 oktober getekent heb voor de voorwaarden van het nieuwe contract, die dus 1 Jan ingaan.
Is dit zo ?
Ik heb al wel getekent maar sta zeg maar in de w8 tot Januari , totdat mijn nieuwe contract ingaat.
Bedankt Alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Nu online

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Verwijderd schreef op 08 december 2003 @ 13:19:
ik heb de discussie nu nagelzen ook op telecomvergelijker, maar 1 ding zit me nog wel dwars.
Het is namelijk zo dat ik contract dus verlengt heb, op 11 oktober , MAAR dat deze in pricipe pas 1 Jan 2004 ingaat.
Dit is een struikelblok denk ik , het is wel zo dat ik op 11 oktober getekent heb voor de voorwaarden van het nieuwe contract, die dus 1 Jan ingaan.
Is dit zo ?
Ik heb al wel getekent maar sta zeg maar in de w8 tot Januari , totdat mijn nieuwe contract ingaat.
Bedankt Alvast
Je contract ben je aangegaan op 11 oktober, dat die pas op 8 januari 2004 ingaat doet niet ter zake.
Hebben ze je de nieuwe AV gegeven of waren het de oude?
Als ze je niet gezegd hebben dat het de nieuwe AV waren, of er helemaal niet op gewezen hebben zou ik het daar op spelen.
Heb wel een standaard brief voor je die je kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou heel mooi zijn !!
je kunt me emailen op : edit
Ik heb geen eens de voorwaarden gezien.
Maar bedankt voor je hulp, ik ga nu zeker weten brief sturen en zal jullie op de hoogte houden.
Tnxx again ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2003 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Nu online

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Verwijderd schreef op 08 december 2003 @ 14:56:
Zou heel mooi zijn !!
je kunt me emailen op : mregeling (ad)hotmail(punt)com

Ik heb geen eens de voorwaarden gezien.
Maar bedankt voor je hulp, ik ga nu zeker weten brief sturen en zal jullie op de hoogte houden.
Tnxx again ;)
haal even je e-mail weg, of verander hem

Hier heb je brief 1 i2Paq in "T-mobile nieuwe voorwaarden, abonnement ..."

Hier een ander brief i2Paq in "Nieuwe voorwaarden Debitel"

Wel even "ombouwen" naar wat voor jou van toepassing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xandalf schreef op 07 december 2003 @ 19:56:
Ik volg het nu ook al een tijdje dit topic, maar ik vind het nog steeds niet duidelijk of het nou al eens gelukt is of dat het zinloze moeite is.
Mijn vriendin heeft een T-mobile abbo en ik heb zelf net de klantenservice van T-Mobile overhoop gescholden, ze zeiden dat ik weinig kans maak (tuurlijk zeggen ze zoiets).
Aardige jongen ben jij. Prima dat je een slaatje uit deze situatie probeert te slaan, maar om de klantenservice hier nou om "overhoop" te schelden...
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste