T-mobile nieuwe voorwaarden, abonnement opzeggen?

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 6.356 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djeejdjeej
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-09 10:53
Verwijderd schreef op 08 december 2003 @ 15:13:
[...]

Aardige jongen ben jij. Prima dat je een slaatje uit deze situatie probeert te slaan, maar om de klantenservice hier nou om "overhoop" te schelden...
Ik vind dit ook een lame actie, alsof ze bij de helpdesk het beleid van T-Mobile zelf bepalen... Lekker stoer hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ankhie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:33

ankhie

Co-founder bij Mobile2Morrow

djeejdjeej schreef op 08 december 2003 @ 15:33:
[...]

Ik vind dit ook een lame actie, alsof ze bij de helpdesk het beleid van T-Mobile zelf bepalen... Lekker stoer hoor.
Met verrot schelden bedoel ik het natuurlijk niet letterlijk met enige godslasterende taal. Maar als ze mij voor de zoveelste keer als "dom figuur" (nadat ze mijn vriendin ook hebben lopen afkatten en afsnauwen en behandelen als een 4 jarig kind) had ik geen behoefte aan teveel gezeur van "jah meneer maar dit en ja meneer maar dat". Neem me volgende keer aub niet zo letterlijk, ik ben nou eenmaal gek :)

P.S. : het gaat me trouwens niet eens om slaatjes slaan ;) maar meer dat we wegwillen bij dit belabberde bedrijf waar ik nog geen goeie service van heb gehad.

[ Voor 13% gewijzigd door ankhie op 08-12-2003 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Verwijderd schreef op 08 december 2003 @ 13:19:
ik heb de discussie nu nagelzen ook op telecomvergelijker, maar 1 ding zit me nog wel dwars.
Het is namelijk zo dat ik contract dus verlengt heb, op 11 oktober , MAAR dat deze in pricipe pas 1 Jan 2004 ingaat.
Dit is een struikelblok denk ik , het is wel zo dat ik op 11 oktober getekent heb voor de voorwaarden van het nieuwe contract, die dus 1 Jan ingaan.
Is dit zo ?
Ik heb al wel getekent maar sta zeg maar in de w8 tot Januari , totdat mijn nieuwe contract ingaat.
Bedankt Alvast
Ik denk niet dat jij na 11 oktober nog van je verlenging af had gekund, ook al gaat de verlenging daadwerkelijk in op 1 januari 2004. Je hebt getekend en afgesproken op 11 oktober en daarmee zit je vast. Nou is het natuurlijk niet zo dat bij jou binnen 3 maanden na het sluiten van de overeenkomt de prijs wordt verhoogd. Jouw overeenkomst is namelijk verlengd, en niet zozeer vernieuwd of opnieuw aangegaan. Echter, dit geval lijkt zo erg op de regeling bij een nieuw contract dat je natuurlijk een poging kan wagen. Een postzegel en een A4'tje is niet zoveel inspanning, me dunkt. Ik heb mijn best gedaan. De standaardbrief met (i) geen ter hand stelling, (ii) onredelijke prijswijziging na verlenging contract binnen 3 maanden en (iii) onredelijke wijziging AV.

De brief wordt hoe langer hoe uitgebreider...
L.S.,

Bij deze reageer ik op uw bericht van <*> waarin u aangeeft dat de algemene voorwaarden van T-Mobile gaan wijzigen per 22 december 2003. Ik ga niet akkoord met deze wijzigingen, hetgeen ik hieronder zal toelichten.

Op <*> heb ik een overeenkomst met T-Mobile gesloten. Deze overeenkomst heb ik op <*> verlengd met ingang van <*>. Ik heb voor of bij het afsluiten van mijn contract met T-Mobile geen exemplaar van de (destijds) geldende algemene voorwaarden (“AV”) mogen ontvangen. Derhalve heb ik geen kennis kunnen nemen van de inhoud van de AV voor of bij het sluiten van de overeenkomst. Op grond van artikel 6:233 sub b BW zijn bedingen in AV vernietigbaar indien er geen redelijke mogelijkheid is geboden om van de algemene voorwaarden kennis te nemen. Uit artikel 6:234 lid 1 sub a en b BW vloeit voort dat feitelijke ter hand stelling de hoofdregel is. Slechts indien ter hand stelling redelijkerwijs niet mogelijk is, kan worden volstaan met een verwijzing naar ter inzage liggende AV. Ter hand stelling van de AV was in mijn geval redelijkerwijs gewoon mogelijk.

Daarbij wijs ik u op het arrest van de Hoge Raad 6 april 2001, RvdW 2001, 7 (VNP Parkeersystemen/Havrij). In dit arrest werd bij een overeenkomst tussen twee professionele partijen een beding opgenomen waarin naar de ter inzage liggende AV werd verwezen. De Hoge Raad oordeelde in cassatie dat dit niet een redelijke mogelijkheid tot kennisneming van de AV betekende. Er had ter hand stelling plaats moeten vinden. Kortheidshalve verwijs ik u naar de tekst van deze uitspraak: http://www.rechtspraak.nl/uitspraak/frameset.asp?ui_id=24641

Mede in het licht van bovenstaande ben ik derhalve van mening dat mij geen redelijke mogelijkheid tot inzage in de AV is geboden om van de AV kennis te nemen, en dat ik daarmee een beroep kan doen op artikel 6:233 sub b BW terzake van bedingen uit de AV. Bij deze vernietig ik dan ook het beding op basis waarvan T-Mobile de huidige AV wenst te wijzigen. Verder behoud ik mij het recht voor op enig moment vernietiging van andere bepalingen uit de AV te vorderen.

Susidiair vormt de wijziging van de AV een prijsverhoging binnen 3 maanden na verlenging van mijn contract. Een beding in AV waarin wordt voorzien in een prijsverhoging binnen 3 maanden na het sluiten van het contract is onredelijk bezwarend volgens artikel 6:236 sub i BW. Een verlenging van een bestaand contract valt daar strikt genomen niet onder. Echter, mijn geval is dermate vergelijkbaar met dit artikel op de zwarte lijst dat het beding in de AV in kwestie ook in mijn geval onredelijk bezwarend is. Immers, de overwegingen om mijn contract te verlengen zijn evenals bij het aangaan van een nieuw contract mede gelegen in de inhoud van de AV met daarin de prijsstelling. Een wijziging binnen 3 maanden na het moment van contractsverlenging kent hetzelfde onredelijke karakter als een prijswijziging binnen 3 maanden na het sluiten van een nieuw contract. Ik vernietig derhalve het wijzigingsbeding ten aanzien van de prijsstijgingen met een beroep op artikel 6:233 sub a BW.

Nog meer subsidiair stel ik het volgende. Volgens artikel 6:233 sub a BW is een beding in AV onredelijk bezwarend indien het, gelet op de aard en de overige inhoud van de overeenkomst, de wijze waarop de voorwaarden zijn tot stand gekomen, de wederzijds kenbare belangen van partijen en de overige omstandigheden van het geval, onredelijk bezwarend is. De indicatieve lijst in de Europese Richtlijn 93/13/EEG kent als uitwerking van bedingen die als oneerlijk worden gezien onderdeel k, luidend als volgt: “de verkoper te machtigen zonder geldige, in de overeenkomst vermelde reden eenzijdig de voorwaarden van de overeenkomst te wijzigen”. Ik verwijs naar http://europa.eu.int/comm...fa_cont_term/uct01_nl.pdf voor de volledige tekst van deze richtlijn. Verder merk ik op dat in de parlementaire geschiedenis bij de totstandkoming van Titel 5 Afdeling 3 van Boek 6 BW is opgemerkt dat een bevoegdheid tot wijziging in overeenstemming met de redelijkheid en billijkheid moet worden uitgeoefend (MvA I Inv, Parl. Gesch. Boek 6 (inv. 3, 5 en 6), p. 1684).

Ik merk op dat de overeenkomst met T-Mobile noch de AV vermelden de grond(en) op basis waarvan T-Mobile de overeenkomst zou kunnen wijzigen. Verder merk ik op dat de wijzigingen niet beperkt blijven tot beperkte wijzigingen, maar vrij fors van aard zijn. Ik merk op de verlenging van de opzegtermijn met 150% naar 3 maanden in artikel 10 lid 2, de beperking van aansprakelijkheid als beschreven in artikel 16.2c die van EUR 225.000 naar EUR 2.250 wordt verlaagd en de bepaling in artikel 5 lid 1 waarin aan de AV wordt toegevoegd dat T-Mobile kosten in rekening kan brengen voor vervanging van een gestolen of defecte SIM-kaart. Voor alledrie de aangehaalde wijzigingen betreft het een substantiële verslechtering van mijn positie als consument. In het licht van bovenstaande ben ik dan ook van mening dat de wijziging zoals deze nu wordt doorgevoerd een wijziging betreft die de wijzigingsbepaling in de huidige AV onredelijk bezwarend maakt op grond van artikel 6:233 sub a BW, mede gezien de regeling in de besproken EU richtlijn en de parlementaire geschiedenis en het aangehaalde artikel in Boek 6 zelf. De AV noch de overeenkomst met T-Mobile bevatten de grond(en) voor wijziging door T-Mobile, de wijziging is dermate van aard dat niet gesproken kan worden van een beperkte wijziging, waardoor wijziging niet kan zonder de mogelijkheid te bieden van kosteloze ontbinding mijnerzijds en de wijziging is dermate substantieel dat de wijziging niet als redelijk kan worden betiteld. Subsidiair vernietig ik dan ook het wijzigingsbeding in de huidige AV op grond van artikel 6:233 sub a BW danwel vraag ik kosteloze ontbinding van mijn overeenkomst met T-Mobile.

Ik zie uw schriftelijke reactie graag tegemoet.

Met vriendelijke groet,

<*>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Ik loop nog na te hijgen van het lezen.
Had je vandaag niets beters te doen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Gewoon een enkele alinea toegevoegd aan een eerder voorbeeld. Ook bruikbaar voor Debitel met aangepaste namen en het stuk over de onredelijke wijzigingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:32

Stewie!

Keen must die!

Wekkel schreef op 08 december 2003 @ 19:53:
Gewoon een enkele alinea toegevoegd aan een eerder voorbeeld. Ook bruikbaar voor Debitel met aangepaste namen en het stuk over de onredelijke wijzigingen.
alweer hulde aan wokkelwekkel _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Nu online

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Wekkel schreef op 08 december 2003 @ 19:53:
Ach, ik wacht nog op een reactie van onze vriend Joop op mijn 2de brief aan T-mobile.

En debitel heeft een 2de brief van mij, kijk maar even in het debitel topic; i2Paq in "Nieuwe voorwaarden Debitel"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:57
Lijkt mij dat Joop aan de kant is gezet door T-mobile's legal team...

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Nu online

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

P5ycho schreef op 08 december 2003 @ 21:06:
Lijkt mij dat Joop aan de kant is gezet door T-mobile's legal team...
Vertel!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphfx
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-09 19:58
i2Paq schreef op 08 december 2003 @ 08:55:
[...]

Jou datum valt idd. binnen de genoemde periode, opzeggen dus.

Ook al roepen ze dat jij je telefoon moet teruggeven, niet meteen doen.
Vertel ons eerst even hoe de deal was waardoor jij je telefoon kreeg.
Als het een aktie was van b.v. T-mobile zelf dan moet hij (denk ik) terug.
Als het een aktie was van een winkel dat je bij het afsluiten een telefoon kreeg, gewoon houden.
Ik zou hem niet (nooit) teruggeven, zij veranderen wat, jij bent het er niet mee eens en mag weg , dus dan hoeft de telefoon niet terug.
nou vooruit:

- contract ingegaan: 15 oktober 2003
- kosten samsung E700: 33 euro excl. verzendkosten
- contract: 2 jarig t-mobile 150 + sms 80 bundel
- afgesloten bij/via: http://www.gsmtrack.nl
- was een aanbieding bij gsmtrack

Ik hoop dat er iemand weet of ik m'n telefoon terug moet geven...

P.S Het is de E700 t-mobile simlock versie.

[ Voor 3% gewijzigd door Ralphfx op 08-12-2003 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
  • Laatst online: 06:57
Ik denk dat Joop niet de kennis heeft die benodigd is bij het beantwoorden van zo'n rechtstechnisch behoorlijk indrukwekkende brief... Joop is hoofd klantenservice en niet hoofd legal matters, dus waarschijnlijk heeftie dit al lang doorgeschoven, denk ik dan.

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wekkel , heel erg bedankt voor deze brief.
Ik zal ze morgen is een brief sturen.
Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik probeer deze thread voor 2 andere mensen te volgen, Zij hebben beiden hun contract onlangs verlengd met resp. 1 en 2 jaar.

(Bij die verlenging komen helemaal geen voorwaarden te pas, je tekent 1 papiertje, krijgt je nieuwe telefoon van de winkel en je kan weer gaan.)

Ik begrijp van de laatste erg lange brief de link naar "Susidiair vormt de wijziging van de AV een prijsverhoging binnen 3 maanden na verlenging van mijn contract. " niet helemaal. Bedoel je dat het abonnement echt duurder wordt, of duurder omdat je er op achteruit gaat? Ik denk zelf het laatste maar wil het graag zeker weten.

[ Voor 41% gewijzigd door BounceMeister op 08-12-2003 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Ik weet niets van een prijsverhoging per 22 december 2003, dat staat verder niet in de AV zelf. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Nu online

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

P5ycho schreef op 08 december 2003 @ 21:16:
[...]

Ik denk dat Joop niet de kennis heeft die benodigd is bij het beantwoorden van zo'n rechtstechnisch behoorlijk indrukwekkende brief... Joop is hoofd klantenservice en niet hoofd legal matters, dus waarschijnlijk heeftie dit al lang doorgeschoven, denk ik dan.
Joop is directeur klantenservice en uit die naam ondertekend hij zijn brieven.
Zijn uitspraken zijn wel bindend denk ik, maar natuurlijk eerst gechecked door Legal ;)
Zou een blamage zijn om uitspraken op schrift te herroepen.
Nu weet ik (gehoord van anderen) dat Joop soms "voor zijn beurt praat" :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3LTA
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-09 20:41
na het lezen van deze thread ben ik er nog niet helemaal uit of dit nu ook geldt voor als je nog een oude ben abbo hebt van ong. een jaar terug ???

zal iemand me dat willen vertellen ?

dankje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:00
@D3LTA:
Ik heb ook een oud Ben abbo en volgens mij geldt dit ook gewoon voor ons.

Heb de rest even gelezen en eigenlijk een simpele casus:
ik heb een 2-jarig Ben abbo van eind mei 2002. Deze loopt dus eind mei 2004 af. Ik wil graag naar een andere provider met een andere aanbieding, maar wil best nog wel even tot dan wachten. Ik hoef dus niet zo nodig nu er onder uit.
Ideale situatie is dan om eind maart mijn contract op te zeggen, eind mei een nieuw abonnement nemen bij een andere provider die er voor zorgt dat binnen een maand mijn nummerbehoud is geregeld? Dan zit ik met 1 maand overlap en dat is nog te overzien (22,50 eur).

Klopt het dat dit dan DE manier is?

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

artikel 10.2 nieuwe voorwaarden, uittreksel:
De Klant kan de Overeenkomst tegen en na het verstrijken van de minimale contractperiode schriftelijk opzeggen via T-Mobile Klantenservice (Postbus 16272, 2500 BG Den Haag) onder vermelding van zijn/haar naam, adres, postcode, woonplaats, mobiele telefoonnummer en de gewenste datum van opzegging, dit met inachtneming van een opzegtermijn van 3 maanden. Deze termijn vangt aan op de laatste dag van de factuurperiode waarin de opzegging door T-Mobile wordt ontvangen.
Eind maart opzeggen, 31 mart vangt de 3 maanden aan, eind juni is opzegging effectief. He, vervelend, die nieuwe AV :(

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm Ik wil mijn abbonoment nu ook opzeggen.
Maar 1 probleem. ik heb de tmobile simlock versie van de T610
Mijn contract was july 2002 ingegaan.

Kan ik bij het opzeggen mijn telefoon meesturen zodat de simlock verwijderdt kan worden? of hoe zit dat precies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@dreamscape
volgens mij moet je dan gewoon einde februari je abo opzeggen per einde mei en heb je dus geen last van overlapping. Gewoon in je opzeg brief schrijven dat je hun(t-mobile dan) 10 dagen voor afloop van je abo bekent geeft naar welke provider je de nummerportretatie wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3LTA
dus wel van toepassing ?

ze houden niet de oude voorwaarden voor de oude ben gebruikers dus ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet hoe het met de oude ben abo's zit. Hebben ze je wel de nieuwe AV toegestuurd en heb je ook nog een brief gehad met de bekentmaking van de wijzing? Als dat zo is zou het dus ook voor de oude BEN abo's gelden.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2003 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ankhie
  • Laatst online: 11:33

ankhie

Co-founder bij Mobile2Morrow

Verwijderd schreef op 08 december 2003 @ 22:59:
hmm Ik wil mijn abbonoment nu ook opzeggen.
Maar 1 probleem. ik heb de tmobile simlock versie van de T610
Mijn contract was july 2002 ingegaan.

Kan ik bij het opzeggen mijn telefoon meesturen zodat de simlock verwijderdt kan worden? of hoe zit dat precies
Je moet gewoon in je omgeving op zoek gaan naar een winkel die em voor je unlockt. Zal je goekoper uit zijn. Als je rond Amsterdam woont is Teletools een optie. Heb het daar voor 25 euro kunnen doen. Als je je telefoon opstuurt en ze gaan beginnen over dat je je tel moet inleveren zie je hem waarschijnlijk niet meer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XwiZ
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-03-2023

XwiZ

Sinds wanneer is de opzegtermijn eigenlijk 2 maanden? Ik meen mij te kunnen herinneren dat ik bij het afsluiten van mijn contract(april 2002) een opzegtermijn van 1 maand had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovereign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 23:52
Nou Wekkel, je doet wel je best. Had je dit ook al niet gepost in nl.juridisch? Anyway, of T-Mobile inhoudelijk op een dergelijk schrijven zal reageren moet ik nog zien. In een zaak die ik voor iemand anders behartig (onterechte ontbinding) wilden ze op mijn meest recente, zeer uitgebreide schrijven geen antwoord meer geven. :D

Ik heb ze vooralsnog opnieuw verzocht om dat standpunt te heroverwegen. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

He he, een brief niet willen beantwoorden is niet iets wat erg in dank wordt afgenomen :*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan ik dit onderaan de brief zetten ?
Het is namelijk zo dat je je toestel weer in moet leveren bij Verlengingen.
Echter heb ik gewoon betaalt voor de telefoon.
Weliswaar met korting, maar toch.
Ik weet ook niet of ik dit hard kan maken dus ik zet het stukje hier wel neer.
Als iemand nog suggesties heeft, graag.

-------------------------------------------------------------

Ik zie uw schriftelijke reactie graag binnen 7 dagen na dagtekening van deze brief tegemoet.
Ik wil u er op wijzen dat ik geen genoegen neem met een standaard brief aangezien dan niet duidelijk is of mijn verweer in deze wel serieus genomen is.
Tevens wil ik u erop wijzen dat ik niet van plan ben mijn mobiele telefoon in te leveren.
Ik heb toendertijd een telefoon zonder simlock genomen, en de koop overeenkomst is met de dealer geweest en niet met T-Mobile.
Deze actie heb ik met de winkel kort gesloten en niet met T-Mobile.
Ik heb het toestel gekocht met een aanbieding van de winkel, en niet van T-Mobile.

---------------------------------------------------------------
Zoiets alleen moet wat zakelijker klinken denk ik, iets harder maar oooh ohh ik ben zo slecht in broeven he :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Klinkt redelijk aggressief. Als je er achter staat, moet je er gewoon voor gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Nu online

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Verwijderd schreef op 09 december 2003 @ 09:14:

-------------------------------------------------------------

Ik zie uw schriftelijke reactie graag binnen 7 dagen na dagtekening van deze brief tegemoet.
Ik wil u er op wijzen dat ik geen genoegen neem met een standaard brief aangezien dan niet duidelijk is of mijn verweer in deze wel serieus genomen is.
Tevens wil ik u erop wijzen dat ik niet van plan ben mijn mobiele telefoon in te leveren.
Ik heb toendertijd het toestel gekocht met een aanbieding van een winkel, niet van T-Mobile.

---------------------------------------------------------------
Zoiets alleen moet wat zakelijker klinken denk ik, iets harder maar oooh ohh ik ben zo slecht in broeven brieven he ;)
Zoiets beter?

[ Voor 17% gewijzigd door i2Paq op 09-12-2003 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hehe 1 spelfout :P

Maar is het nou echt zo dat ik toestel in moet leveren ?
Als het zo is krijg ik toch wel geld terug he, maar ik heb uhh 170 euro betaalt voor 2 jarig verlenging voor een SE T610. wel de normale, niet de Tmobile versie.
In principe kunnen ze het terug eisen toch !?, omdat ik al van de aanbieding gebruik heb gemaakt.
Echter er zat aardig wat prijsverschil tussen de winkels met dezlefde verlenging van het contract.
Dus ik denk dat de winkels mede bepalen aan de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Ik heb geen idee hoe julie er bij komen dat je je telefoon weer in zou moeten leveren.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shiver23 schreef op 09 december 2003 @ 10:02:
Ik heb geen idee hoe julie er bij komen dat je je telefoon weer in zou moeten leveren.
ondebouw je stelling dan ?!
ik zit hier nog mee, ik weet nie precies wat ik in de brief moet zetten :S
tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Je sluit een abonnement af en je koopt een telefoon.
Afhankelijk van het afgesloten abonnement krijg je een bepaald bedrag aan korting. Dit bedrag trekken ze van de aanschafprijs van je telefoon af.

Op het moment dat dit een gesimlockte telefoon is, is het enige verschil dat deze telefoon 1 jaar lang alleen maar gebruikt kan worden op het netwerk waarop het toestel gelocked is. Verder is deze telefoon je eigen bezit.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mm dus ik hoef niet in de brief te zetten dat ik me telefoon wil houden ?
dan laat ik dat weg en stuur ik hem zo op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
In de brief van T-Mobile staat dat contracten afgesloten tussen 23 september 2003 en 22 december 2003 kostenloos beeindigd kunnen worden. Ik neem aan dat dit ook voor een verlenging geldt? Dit is toch ook een contract?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb in augustus 2003 een verlenging gedaan die op 11 oktober 2003 is ingegaan (dus binnen de genoemde 3 maanden periode). Voor dit abonnement heb ik intussen van T-Mobile een bevestgingsbrief gekregen waarin staat dat mijn abonnement per 22 december kostenloos ontbonden wordt. Zelfs mijn verzoek voor nummerbehoud wordt geaccepteerd. Zodra het verzoek voor de portering van mijn nummer binnen is wordt mijn abonnement kostenloos stopgezet. Tot dit moment blijft het in dienst.

Lijkt me duidelijk dus: T-Mobile behandelt deze keer de verlengingen net zo als nieuwe contracten.

NB. mijn eerder afgesloten abonnement mag ik niet kostenloos beëindigen. Wordt dus een gang naar de Geschillencommissie.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2003 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Nu online

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Verwijderd schreef op 09 december 2003 @ 13:11:
Ik heb in augustus 2003 een verlenging gedaan die op 11 oktober 2003 is ingegaan (dus binnen de genoemde 3 maanden periode). Voor dit abonnement heb ik intussen van T-Mobile een bevestgingsbrief gekregen waarin staat dat mijn abonnement per 22 december kostenloos ontbonden wordt. Zelfs mijn verzoek voor nummerbehoud wordt geaccepteerd. Zodra het verzoek voor de portering van mijn nummer binnen is wordt mijn abonnement kostenloos stopgezet. Tot dit moment blijft het in dienst.

Lijkt me duidelijk dus: T-Mobile behandelt deze keer de verlengingen net zo als nieuwe contracten.
Duidelijke, je mag weg.
NB. mijn eerder afgesloten abonnement mag ik niet kostenloos beëindigen. Wordt dus een gang naar de Geschillencommissie.
Of toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 december 2003 @ 13:11:

me brief is aangetekent gestuurd, net op de post gedaan.
Ik maak op dat jouw verlenging ingegaan is op 11 oktober.
In augustus echter heb je getekent als ik het zo lees.
Dan zijn het geen 3 maanden.
Ik heb op 11 Oktober verlengt, en dat gaat 1 Jan in, ben benieuwd wat ze gaan doen

ps , wat is de reden dat jij niet kosteloos weg mag dan ?!

eerst wel , nu niet :|

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2003 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je verlening ingaat van 23 september t/m 23 december mag je weg.
Hopelijk niet zoals mij , gevraagd om nummerbehoud en zo afgesloten op 4 december.
Meteen gebeld en ze zouden kijken of ik nummer nog kon behouden, er zou teruggebeld worden, nu nog niks gehoord.
Maar nieuw nummer bij orange aangevraagd € 40 sim-only

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 december 2003 @ 14:29:
Als je verlening ingaat van 23 september t/m 23 december mag je weg.
Hopelijk niet zoals mij , gevraagd om nummerbehoud en zo afgesloten op 4 december.
Meteen gebeld en ze zouden kijken of ik nummer nog kon behouden, er zou teruggebeld worden, nu nog niks gehoord.
Maar nieuw nummer bij orange aangevraagd € 40 sim-only
nee denk niet dat je gelijk hebt.
Het is zo wanneer je voor de verlenging tekent, op dat moment heb je een overeenkomst.
ik heb dus op 11 okt getekent , verlenging echter gaat pas 1 Jan 2004 in.
Brief is al weg.
Iemand op het forum van telecomvergelijker heeft hetzelfde gehad als ik heb, en kon ook weg.
Dus ik verwacht geen problemen, ja misschien met het toestel maja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net een rechtzaak van T-Mobile gewonnen.

Ben vorig jaar op de Malediven geweest en moest een paar keer bellen waardoor de kosten beetje hoger werden. Natuurlijk telefonisch aan hun doorgegeven. Bij thuiskomst was het nummer buiten gebruik gesteld. Bij navraag bleek dat er eerst betaald moest worden, de factuur hievan zou over een weekje in de bus vallen. Wanneer er dan betaald is dan werd het nummer weer in gebruik gesteld. Men ging er al vooraf vanuit dan ik niet kon betalen (€ 886).

Gezien dit niet in de voorwaarden stond heb ik dus éénzijdig de overeenkomst opgezegt wat resulteerde in een rechtzaak die zijn aanspanden tegen mij.

Bij de rechter kon T-Mobile nog niet eens uitleg geven over bepaalde nota's en rammelde de voorwaarden van alle kanten.

Dus.... T-Mobile heeft verloren en tevens veroordeeld in alle gemaakte kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3LTA
ik heb volgens mij nooit nieuwe av gehad??

is het nu wel of niet van toepassing op een oude ben abbo van 2002 of niet ?

als het wel van toepassing is zou ik toch moeten kunnen opzeggen :S

ga dan zo ineens van een maand opzeg termijn naar 3 maand, das toch neit normaal?

er waren nog meer wijzigingen geloof ik ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

staat er ook niks op je laatste rekening dat ze de av gaan veranderen?

Anders zal ik gewoon de klantenservice even bellen en navragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3LTA
zullen ze dat eerlijk zeggen dan ? als het het nu niet eerlijk zeggen dan ??

P.s ik snap helemaal geen drol van die rechten als consument enz.. dus neem me niet kwalijk :S

[ Voor 40% gewijzigd door D3LTA op 09-12-2003 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphfx
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-09 19:58
maar toch nog eens de vraag:

Abbo afgesloten tussen 22 september en 22 december
Toestel: E700, kosten 33 euro, t-mobile simlock

Moet het toestel nu wel of niet ingeleverd worden? En hoe zit dit met abbo's afgesloten in dezelfde periode met een ander toestel? Er zijn er een paar hier die dit wel graag willen weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben gelukkig nu aangesloten bij orange.
Kreeg net brief van t-mobile dat ze er 30 dagen over gaan nadenken waarom ik zo ben afgesloten terwijl ik om nummerbehoud had gevraagd in m'n brief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sen
  • Laatst online: 11-09 08:03

Sen

<-->

Ik heb net na een week antwoord terug gehad op de fax dat het niet mogelijk is op te zeggen ik heb mijn abbo tussen 22 september en 22 december afgesloten. Kan iemand mij helpen wat ik nu moet doen hoe krijg ik ze nu zo ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shit, het lukt dus niet altijd.
Lekker vaag, sommige wel sommige niet :(
het zou moeten kunnen, want het is binnen de 3 maanden een wijziging in de AV

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2003 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Nu online

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Sen schreef op 09 december 2003 @ 16:22:
Ik heb net na een week antwoord terug gehad op de fax dat het niet mogelijk is op te zeggen ik heb mijn abbo tussen 22 september en 22 december afgesloten. Kan iemand mij helpen wat ik nu moet doen hoe krijg ik ze nu zo ver.
Wat is de argumentatie van T-mobile?
Heb je verwezen naar mijn brief van Joop Evers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sen
  • Laatst online: 11-09 08:03

Sen

<-->

i2Paq schreef op 09 december 2003 @ 16:50:
[...]

Wat is de argumentatie van T-mobile?
Heb je verwezen naar mijn brief van Joop Evers?
Yup die brief was vals. Volgens hun. Ik denk wtf mij voor leugenaar uitmaken hoe durven ze. Maar waar staat in het rechtboek dat je binnen 3 maanden mag opzeggen. Ik heb namelijk de voorwaarden wel gezien en gehad dus daar kan ik het niet op gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sen schreef op 09 december 2003 @ 16:53:
[...]

Yup die brief was vals. Volgens hun. Ik denk wtf mij voor leugenaar uitmaken hoe durven ze. Maar waar staat in het rechtboek dat je binnen 3 maanden mag opzeggen. Ik heb namelijk de voorwaarden wel gezien en gehad dus daar kan ik het niet op gooien.
Zet gewoon in de brief dat je hem niet ontvangen heb, kunnen hun niet controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

[...]

Gooi het op reflexwerking van artikel 6:236 i BW via de algemene toets van art. 6:233 sub a BW. Het staat in mijn laatste voorbeeldbrief in een tussenalinea ;)

Zoals altijd, geen garanties over de uitkomst :Y)

Uiteraard geldt dat alleen als je binnen 3 maanden voor de aangekondigde prijsverhoging hebt verlengd en vóór het moment dat je de inhoud van de wijzigingen kennis hebt kunnen nemen.

[ Voor 59% gewijzigd door Wekkel op 09-12-2003 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Nu online

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

[...]

Er staat, in mijn t-mobile brief van Joop Evers, duidelijk dat mensen die tussen 22 september en 22 decmber hebben getekend kosteloos weg mogen!
Dat zou lekker wezen, ik mag niet weg omdat ik buiten deze periode val en om te zieken zet hij dat erin.
Vervolgens wil iemand daar wel gebruik van maken, het is naar mijn idee een geldig statement, en dan zou die brief ineens vals zijn of ons aller Joop "lult" maar wat uit zijn nek volgens zijn eigen mensen!

Ben zeer benieuwd wat de GC of een Rechter hier van vindt?! :(

Desnoods fax ik je het origineel

belt nu met T-mobile

[ Voor 7% gewijzigd door i2Paq op 09-12-2003 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Nu online

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Oké, net van de phone met T-mobile.
Gesproken met een lieftallige dame en zij verteld mij dat het dus wel kan.

Mocht je dus willen opzeggen verwijs even naar Referentie 20031127.1524576.1.

:Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je was me voor, dus het kan wel :) mooi
Met dat referentienummer he , ik heb straks brief weggedaan zonder dit er in staat, als ik nu een afwijzing krijg van de ontbinding van het contract , dan maak *ik* :) gewoon een nieuwe brief met de verwijzing naar dat referentie nummer ?!

[ Voor 156% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2003 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Nu online

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Verwijderd schreef op 09 december 2003 @ 17:41:
Je was me voor, dus het kan wel :) mooi
Met dat referentienummer he , ik heb straks brief weggedaan zonder dit er in staat, als ik nu een afwijzing krijg van de ontbinding van het contract , dan maak *ik* :) gewoon een nieuwe brief met de verwijzing naar dat referentie nummer ?!
Joe snap it ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja snap het wel , maar heb gister het hele topic doorgelezen, en heb 10tallen brieven gezien, en zoveel termen waar ik nog nooit van gehoort heb en de strafrechten shit :D
Ik wacht af wat hun reactie zal zijn, ik heb in de brief gezet dat ik binnen 7 dagen antwoord wil.
Hopen dat ze zich hier aan zullen houden.
Als ze nu helemaal niet reageren he, en ik stuur brief nog een keer, en ze reageren dan weer niet, dan zijn hun in gebreke gebleven toch ?
Is dit een reden om op te zeggen ? :/ ben nie zo technich hoor , sorry :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok,

mag ik ff een vraagje stellen voor mijn geval?

ik heb op 1-10-2003 mijn nieuwe gsm gekregen voor een verlenging,
die gaat 1 januarie pas in.

kan ik er van afkomen?
moet ik mijn gsm terug stuuren?
kom ik er van af met 'die lange brief' ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een jaar geleden ongeveer een 2jarig abbo afgesloten toen was het nog bEn maar ik kan dus niet van abbo af? :-( ...na alles door te hebben gelezen snap ik t nog niet echt |:(

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2003 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nokiatonez: zoals ik het begrijp kan je niet weg....
Sjorsl:
alleen als je tussen 22 september en 22 december een handtekening hebt gezet voor verlenging of een nieuw abbonement.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 december 2003 @ 19:12:

Sjorsl:
alleen als je tussen 22 september en 22 december een handtekening hebt gezet voor verlenging of een nieuw abbonement.....
ik heb het via een internet site verlengt,
dus zie ik dit als een yes...

gsm terug?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2003 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Nu online

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Verwijderd schreef op 09 december 2003 @ 19:17:
[...]

ik heb het via een internet site verlengt,
dus zie ik dit als een yes...

gsm terug?
Yes, kan dan idd weg.

Je GSM hoeft niet terug (als je deze niet via T-mobile hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

i2Paq schreef op 09 december 2003 @ 21:04:
[...]

Yes, kan dan idd weg.

Je GSM hoeft niet terug (als je deze niet via T-mobile hebt).
is dus moeilijk zeggen, want meestal als je verlenging met toestel neemt krijg je korting op je toestel.
Die korting is van T-Mobile.
Dit is voor mij nog een grote vraag hoe ze zich hier tegenover stellen.

edit : via site gaat dus denk ik niet via tmobile
via winkel dus ook niet, is hetzelfde principe.

Trouwens ik ben bij meedere telefoonzaken geweest om te verlengen en ik merkte toen aardig wat prijsverschillen .
Deze bepaalt schijnbaar de winkel ook, dus denk niet dat T-Mobile hier ook iets mee te maken heeft

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2003 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Nu online

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Verwijderd schreef op 09 december 2003 @ 21:34:
[...]

is dus moeilijk zeggen, want meestal als je verlenging met toestel neemt krijg je korting op je toestel.
Die korting is van T-Mobile.
Dit is voor mij nog een grote vraag hoe ze zich hier tegenover stellen.

edit : via site gaat dus denk ik niet via tmobile
via winkel dus ook niet, is hetzelfde principe.

Trouwens ik ben bij meedere telefoonzaken geweest om te verlengen en ik merkte toen aardig wat prijsverschillen .
Deze bepaalt schijnbaar de winkel ook, dus denk niet dat T-Mobile hier ook iets mee te maken heeft
Precies, de korting geeft T-mobile aan de winkel die jou dat abbo van T-mobile verkoopt.
Telefoon blijft dus gewoon waar hij hoort, bij jou.

Ze zullen vast wel gaan schreeuwen, maar ik zou daar niet op reageren.
doet i2Paq ook niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en als ze nu zeggen dat ze me pas afsluiten als ik telefoon trugstuur ?!
gewoon brief weer schrijven dat de tel van mij is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Nu online

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Verwijderd schreef op 10 december 2003 @ 07:06:
en als ze nu zeggen dat ze me pas afsluiten als ik telefoon trugstuur ?!
gewoon brief weer schrijven dat de tel van mij is ?
Zo'n vaart zal 't wel niet lopen.

Ze moeten je contract wel stopzetten, ze kunnen hoogsten "iemand" op je dak jagen om je mobiel terug te vorderen maar daar heb ik nog nooit van gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is een post van het forum van telecomvergelijker :

--------------------------------------------------------------------

Brief van T-Mobile ontvangen over het opzeggen:

-----------------------------------------------------------

Geachte heer,

U heeft ons een brief geschreven, waarin u aangeeft uw contract kosteloss te willen beëndigen wegens de wijziging van de algemene voorwaarden T-Mobile Abonnee. Wij kunnen u het volgende berichten.

Wanneer een contract met T-Mobile wordt afgesloten en er binnen drie (3) maanden na de contractafsluiting een wijziging van de algemene voorwaarden plaatsvindt, dan heeft de desbetreffende klant het recht het afgesloten contract kosteloos te beëindigen.

De nieuwe algemene voorwaarden van T-Mobile Abonnee gelden met ingang van 22 december 2003. Klanten die het niet eens zijn met de nieuwe algemene voorwaarden en hun contract hebben afgesloten of verlengd in de periode 23 september tot en met 22 december 2003, hebben het recht hun contract kosteloos te beëindigen. Uit onze administratie blijkt dat uw contract gedurende deze periode is afgesloten of verlengd.

Gelet op het bovenstaande willen wij uw verzoek tot contractbeëindiging dan ook inwilligen. Dit gebeurd pas echter pas wanneer u uw toestel met alle toebehoren (dus inclusief SIM-kaart, oplader en accessoires, zo onherkenbaar mogelijk verpakt, aan ons hebt geretourneerd per aangetekende post. Sluit bij de verpakking een kopie van het door u getekende verlengingsformulier in. Stuur dit geheel aan;

T-Mobile Klantenservice BV
Back Office Geschreven Klachten
Waldorpstraat 60
2521 CC Den Haag

Zodra wij uw toestel in goede orde hebben ontvangen, zullen wij uw aansluiting buiten gebruik stellen.

Wij wijzen erop dat u verantwoordelijk blijft voor de kosten van het abonnement die worden gemaakt tot het moment van afsluiten. Wellicht ten overvloede voegen wij hieraan toe dat wij de kosten van de aangetekende verzending zullen verrekenen met een eventueel openstaand saldo.

Wij vertrouwen erop u hiermee een passend voorstel te hebben gedaan. Mochten wij uw toestel niet binnen 10 dagen na dagtekening van deze brief hebben ontvangen, dan gaan wij ervan uit dat u niet op ons voorstel wenst in te gaan en u het abonnement wilt voortzetten.

Mocht u nog vragen hebben naar aanleiding van deze brief, richt u die schriftelijk aan T-Mobile, afdeling Geschreven Klachten. Vermeld in uw brief uw mobiele nummer en de in de aanhef genoemde referentie.

Mocht u nog andere vragen hebben, neemt u dan contact op met de T-Mobile Klantenservice op 0800-7111.

Met vriendelijke groet,

Joop Evers
Directeur T-Mobile Klantenservice

------------------------------------------------

Ze kunnen het dus wel trugvragen :S jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Nu online

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Verwijderd schreef op 10 december 2003 @ 09:01:
*knip*

Zoals Wekkel hier ergens schrijft;
Het ligt er maar net aan onder welke voorwaarden jij je toestel hebt gekregen.
Was het een aktie van een winkel welke korting geeft op een toestel ( zij krijgen weer geld van T-mobile) als ze een abbo verkopen?
Of was het een deal rechtstreeks met T-mobile?
In dat eerste geval mag jij je toestel houden, in het tweede (het toestel komt direct van T-mobile) zul je het denk ik moeten inleveren.
T-mobile kan volgens mij nooit je abbo in de lucht houden als jij aangeeft te willen ontbinden.
Hoogstens kunnen ze geld eisen voor het toestel als jij dat wenst te houden.
Dit klinkt meer als chantage, je abbo staat los van je toestel m.i.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amien90
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-07-2021
ik heb gewoon moeten betalen voor mijn phone .. gaat tmobile die kosten dan ook vergoeden? zeker dat ze dat niet doen .. en ik wil mijn aansluitkosten a 50 euro ook terug .. zit er nog geen 3 weken op

heb helaas nog geen reactie op mijn brief .. maar 2e brief komt er zeker aan bij afwijzing ..

telefoon terug is absoluut geen optie voor mij ..

"mensen die tussen 22 september en 22 decmber hebben getekend kosteloos weg mogen!"

dat zou betekenen dat als ik vandaag een nieuwe phone ga halen .. het contract nog zou kunnen ontbinden? vreemde zaak O-)

[ Voor 24% gewijzigd door Amien90 op 10-12-2003 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Nu online

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Amien90 schreef op 10 december 2003 @ 10:11:

"mensen die tussen 22 september en 22 decmber hebben getekend kosteloos weg mogen!"

dat zou betekenen dat als ik vandaag een nieuwe phone ga halen .. het contract nog zou kunnen ontbinden? vreemde zaak O-)
Nee, want ze wijzen je nu op de nieuwe AV (als het goed is :X ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 december 2003 @ 09:01:
Dit is een post van het forum van telecomvergelijker :

--------------------------------------------------------------------

Brief van T-Mobile ontvangen over het opzeggen:

-----------------------------------------------------------

Geachte heer,

HEEL VEEL TEKST

Met vriendelijke groet,

Joop Evers
Directeur T-Mobile Klantenservice

------------------------------------------------

Is het mogelijk dat je deze brief inscant en op inet zet in pdf oid?

Ik heb ze net gebeld, ze zeggen dat deze brieven niet aan mij gericht zijn en dus niet gelden voor mij.
Ik ben van mening dat dit wel het geval is, mede omdat onze beste joop het heeft over de voorwaarden voor wel in aanmerking komen.
Ze willen nu een brief met de brieven bijgevoegd en van mij een onderbouwing.

Ik zal zo de brief van mij even posten ter controle :)

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2003 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

i2Paq schreef op 10 december 2003 @ 09:18:
[...]

Zoals Wekkel hier ergens schrijft;

[...]

In dat eerste geval mag jij je toestel houden, in het tweede (het toestel komt direct van T-mobile) zul je het denk ik moeten inleveren.
T-mobile kan volgens mij nooit je abbo in de lucht houden als jij aangeeft te willen ontbinden.
Hoogstens kunnen ze geld eisen voor het toestel als jij dat wenst te houden.
Dit klinkt meer als chantage, je abbo staat los van je toestel m.i.
Ja maar is dus moeilijk te achterhalen.
Toen ik in de winkel ging verlengen kreeg ik het toestel erbij voor 169 euro, ik ben bij T For telecom ook geweest en daar is het toestel dan 176 euro, precies dezelfde verlenging.
Hoe kan ik dan in godsnaam achterhalen of het nu rechtstreeks via T-Mobile is of via de dealer zelf.
Dan is het namelijk zo dat de winkel gewoon de prijzen bepaalt.
Het is zo vaag he, om uit te zoeken of het nu via T-Mobile gaat of niet.
Ik heb toen korting op toestel gekregen ivm verlenging, echter zit er verschil in prijzen ondeling in winkels, ondanks hetzelfde toestel en abbo.
Nouja, ik wacht gewoon eerst de brief af die ik krijg, en dan zie ik wel verder.
Mocht ik hem trug moeten sturen , dan krijg je toch wel het aankoopbedrag trug toch ?, anders is het ook niet kosteloos opzeggen.
Tevens kun je dan kijken naar nieuwe acties, want deze maand ben je goedkoper uit, dan met de verlenging die in Januari voor mij ingaat.
Tnx i2paq voor je tijd hier, en voor al je antwoorden, heeft me al veel geholpen, toppie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Nu online

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Verwijderd schreef op 10 december 2003 @ 10:40:
[...]

Is het mogelijk dat je deze brief inscant en op inet zet in pdf oid?

Ik heb ze net gebeld, ze zeggen dat deze brieven niet aan mij gericht zijn en dus niet gelden voor mij.
Ik ben van mening dat dit wel het geval is, mede omdat onze beste joop het heeft over de voorwaarden voor wel in aanmerking komen.
Ze willen nu een brief met de brieven bijgevoegd en van mij een onderbouwing.

Ik zal zo de brief van mij even posten ter controle :)
Net als met mijn brief ontkennen ze eerst dat dit een algemene uitspraak is.
Over mijn brief zeiden ze dat hij "vals" zou zijn.
Vandaar dat ik gisteren na deze uitspraak op hoge poten naar T-mobile belde.
Het antwoord van de dame aldaar was dat je het referentienummer van die brief moet hebben en daarna verwijzen in je eigen brief.
Uiteraard kunnen bepaalde uitspraken/afspraken alleen gelden voor de ontvanger van de brief.
Staan er echter uitspraken van algemene zin in dan zou je kunnen claimen dat deze dus voor iedereen in dezelfde situatie geldt.

Als ik die brief zo lees denk ik dat het een algemene brief is en gelden de uitspraken dus voor iedereen.
Mijn brief bevat een gelijksoortige uitspraak over kostenloos opzeggen binnen drie maanden indien de AV wijzigd.

[ Voor 10% gewijzigd door i2Paq op 10-12-2003 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Nu online

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Verwijderd schreef op 10 december 2003 @ 10:48:
Ja maar is dus moeilijk te achterhalen.
Toen ik in de winkel ging verlengen kreeg ik het toestel erbij voor 169 euro, ik ben bij T For telecom ook geweest en daar is het toestel dan 176 euro, precies dezelfde verlenging.
Hoe kan ik dan in godsnaam achterhalen of het nu rechtstreeks via T-Mobile is of via de dealer zelf.
Dan is het namelijk zo dat de winkel gewoon de prijzen bepaalt.
Het is zo vaag he, om uit te zoeken of het nu via T-Mobile gaat of niet.
Ik heb toen korting op toestel gekregen ivm verlenging, echter zit er verschil in prijzen ondeling in winkels, ondanks hetzelfde toestel en abbo.
Nouja, ik wacht gewoon eerst de brief af die ik krijg, en dan zie ik wel verder.
Mocht ik hem trug moeten sturen , dan krijg je toch wel het aankoopbedrag trug toch ?, anders is het ook niet kosteloos opzeggen.
Precies, kosteloos is dus in mijn ogen dat je;

1. Je toestel mag houden, je hebt er voor betaald.

of,

2. Je krijgt het aankoopbedrag terug plus je aansluitkosten.

Dit zou ik gewoon in mijn nieuwe brief zetten.
Tevens kun je dan kijken naar nieuwe acties, want deze maand ben je goedkoper uit, dan met de verlenging die in Januari voor mij ingaat.
Ik zou daar even mee wachten totdat eea. met T-mobile is afgehandeld.
Tnx i2Paq voor je tijd hier, en voor al je antwoorden, heeft me al veel geholpen, toppie.
:D :>

en Wekkel natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Laatst online: 09-09 18:02
Wat ik nu weer meemaak.

Mijn vriendin wilt haar abbo opzeggen vanwege de AV, omdat hij gewijzigd is. Zegt T-mobile niet accoord te gaan. Ze geven geen reden waarom, maar opzeggen omdat de AV veranderd is mag blijkbaar niet meer!
Je kan toch wel opzeggen omdat je het niet eens bent met de nieuwe AV?

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Nu online

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Dj_Neo_Ziggy schreef op 10 december 2003 @ 11:07:
Wat ik nu weer meemaak.

Mijn vriendin wilt haar abbo opzeggen vanwege de AV, omdat hij gewijzigd is. Zegt T-mobile niet accoord te gaan. Ze geven geen reden waarom, maar opzeggen omdat de AV veranderd is mag blijkbaar niet meer!
Je kan toch wel opzeggen omdat je het niet eens bent met de nieuwe AV?
Even voor de duidelijkheid; zit zij in de 23 september - 22 december periode?
oftewel, wanneer ging haar contract in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
Ja, ze zit precies in die periode, om precies te zijn, op 24 september 2004 loopt haar abbo af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Nu online

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Dj_Neo_Ziggy schreef op 10 december 2003 @ 11:21:
Ja, ze zit precies in die periode, om precies te zijn, op 24 september 2004 loopt haar abbo af.
Wat is de argumentatie van T-mobile dan dat ze niet kan/mag opzeggen?
Gewoon verwijzen naar de brief met Referentie 20031127.1524576.1.
Dat is mijn t-mobile brief van Joop Evers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

i2Paq schreef op 10 december 2003 @ 11:26:
[...]

Wat is de argumentatie van T-mobile dan dat ze niet kan/mag opzeggen?
Gewoon verwijzen naar de brief met Referentie 20031127.1524576.1.
Dat is mijn t-mobile brief van Joop Evers.
Ik weet zeker dat ik straks ook een standaard brief krijg.
Ik wil namelijk al beetje beginnen met nieuwe brief omdat ik zeker weet dat ik toch een standaard brief krijg.
Dus zoals i2Paq zei, in nieuwe brief verwijzen naar het referentie nummer.
Het is echt zo dat T-Mobile alles probeert om je als klant te houden.
Echter dankzij inspanningen van i2Paq EN Wekkel is het mogelijk om toch nog op te zeggen.
Ik snap ook niet waarom ze moeilijk doen, want in de AV hebben ze zelf ingezet dat als er na 3 maanden een wijziging in de AV plaats vind, dat je dan kosteloos op mag zeggen.
Dan moeten ze dat eruit laten, nu is het eigen schuld dikke bult.
Ps, was niet van plan om nu al meteen een andere abbo af te sluiten hoor :9, was meer bij wijze van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier is hij dan, mijn brief.

Kan iemand hem een beetje controleren?

T-Mobile
T.a.v. Afd. Klachten
Postbus 16272
2500 BG Den Haag

Almere, woensdag 10 December 2003
Betreft: Opzegging abonnement

L.S.

Naar aanleiding van de wijzigingen in de algemene voorwaarden welke in gaan op 22 december 2003 wil ik mijn abonnement opzeggen vanaf 22 december 2003.
Ik wil u graag verwijzen naar referentie nummer: 20031127.1524576.1.

Zoals u kunt lezen in deze brief is het toegestaan voor een ieder die in de periode van 23 september tot 22 december 2003 heeft getekend om de overeenkomst te beëindigen.

Mobiel nummer: xxx
Op naam van: xxx
Geboortedatum: xxx
Adres: xxx
xxx

Bij dezen maak ik daar gebruik van, dit moet volgens de wet kosteloos plaatsvinden.
Als u mijn mobiele telefoon wenst te ontvangen wil ik u bij deze ook meteen wijzen op het feit dat ik voor dit toestel betaalt heb en hiervan eigenaar ben, het toestel is bij een webshop aangeschaft.

Ik heb alvorens deze brief te schrijven eerst contact opgenomen met de klantenservice, volgends deze mevrouw kon ik niet opzeggen omdat mijn verlenging pas in gaat op 21 januari, echter zou ik nooit hebben getekend voor een verlenging op 21 oktober wanneer de wijzigingen bij mij bekend waren geweest.

Bijgevoegd vindt u een kopie van de brief die ik u op gaf als referentie.

U kunt van mij een aanvraag voor nummerbehoud verwachten voor 22 december na uw bevestiging voor een nog nader te noemen andere provider.

Hoogachtend,

Stefan Kop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Ik vind 'm wel aardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Nu online

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

T-Mobile
T.a.v. Afd. Klachten
Postbus 16272
2500 BG Den Haag

Almere, woensdag 10 December 2003.
Betreft: Opzegging abonnement.

L.S.

Naar aanleiding van de wijzigingen in de algemene voorwaarden welke in gaan op 22 december 2003 wil ik mijn abonnement kosteloos ontbinden per 22 december 2003.
Ik wil u graag verwijzen naar referentie nummer: 20031127.1524576.1.
Zoals u kunt lezen in deze bijgevoegde brief is het toegestaan voor een ieder die in de periode van 23 september 2003 tot 22 december 2003 een contract heeft afgesloten of verlengd om deze overeenkomst kosteloos te beëindigen.

Als u mijn mobiele telefoon wenst te ontvangen wil ik u er op wijzen dat ik voor dit toestel heb betaald en hiervan dus eigenaar ben.
Verder kunt u van mij voor 22 december 2003 een aanvraag voor nummerportatie verwachten naar een nog nader te noemen andere provider.
Dit uiteraard nadat ik van u een bevestiging heb ontvangen tot kostenloze ontbinding.
Deze bevestiging verwacht ik binnen 7 werkdagdagen na dagtekening van deze brief.

Met vriendelijke groeten,

<naam>
<adres>
<postcode en woonplaats>
<Klantnummer>
<mobielnummer>

Bijgevoegd; kopie brief.
Bijgevoegd; kopie paspoort.
Zoek de verschillen.... :Y)

[ Voor 14% gewijzigd door i2Paq op 10-12-2003 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

i2Paq schreef op 10 december 2003 @ 12:30:
[...]

Zoek de verschillen.... :Y)
Wat moet er komen op die laatse 3 regels xxxx?
En eigenlijk moet er nog tussen dat ik binnen 7 dagen antwoord wens te hebben.
Moet dit aan het einde van de brief voor mijn gegevens?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2003 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alaksandus
  • Laatst online: 11-09 17:11

Alaksandus

Vae puto deus fio

Oke nu ben ik de draad een beetje kwijt. Is het nu zo dat i2Paq en Wekkel het is gelukt dat je abo kosteloos kunt opzeggen ook al val je buiten de periode van 23 sep 03 - 23 dec 03?
Zolang je maar het referentienr. vermeldt???

Als dit zo is ontstaat er dadelijk denk ik een stomloop naar T-Mobile van opzeggingen :)

Maar kan iemand mij vertelle of ik mijn abo van 2002 kan opzeggen??

Als een god in Nijmegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Nu online

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

@LilBW

Aangepast :Y)

@Coronaextra

Nee, nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alaksandus
  • Laatst online: 11-09 17:11

Alaksandus

Vae puto deus fio

i2Paq schreef op 10 december 2003 @ 13:57:
@LilBW

Aangepast :Y)

@Coronaextra

Nee, nog niet.
ah nòg niet >:) Good Luck guys!!!

Als een god in Nijmegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
Nog Even, waarvoor moet ik dat referentie nummer toevoegen? Ik heb net mijn rechtsbijstandsverzekering gebeld. En die waren best wel vaag bezig. Het zit zo, als de rest van het abbo + kosten hoger zijn dan €225,- betaald de verzekering uit.

[ Voor 29% gewijzigd door Dj Neo Ziggy op 10-12-2003 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Nu online

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Dj_Neo_Ziggy schreef op 10 december 2003 @ 14:19:
Nog Even, waarvoor moet ik dat referentie nummer toevoegen? Ik heb net mijn rechtsbijstandsverzekering gebeld. En die waren best wel vaag bezig. Het zit zo, als de rest van het abbo + kosten hoger zijn dan €225,- betaald de verzekering uit.
Ik zou zo zeggen, lees de laatste 4 pagina's een rustige door B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van: http://ookdatnog.kro.nl

Per 22 december 2003 gaat er wat veranderen in de algemene voorwaarden van mobiele telefoonaanbieder T-Mobile. De opzegtermijn wordt verlengd met een maand en gaat van twee naar drie maanden. Van die opzegtermijn kunnen mensen pas gebruik maken een jaar na afsluiting van een abonnement.
Voor klanten van T-Mobile heeft deze beslissing negatieve gevolgen. Als zij van een abonnement af willen duurt het na 22 december 2003 nog eens een maand langer. Mag dat zomaar?

Gevolgen voor consumenten
Volgens Contijn van Marle van Stichting De Ombudsman is de rechtspraak meestal redelijk.
”Als er verbetering komt in de algemene voorwaarden is een contract ontbinden niet redelijk. Dan wordt het voor consumenten moeilijk om in dit geval onder het contract van T-Mobile uit te komen.
In dit geval is er geen sprake van verbetering, maar juist verslechtering van de algemene voorwaarden. Volgens het Burgerlijk wetboek kan een consument in dit geval aandringen op onmiddellijke ontbinding van het contract. Omdat de algemene voorwaarden dus verslechteren kan een klant van T-Mobile dus onder zijn of haar overeenkomst met het bedrijf uitkomen.”

Contract geldt niet meer
Omdat de algemene voorwaarden verslechteren kunnen klanten die minder dan twaalf maanden abonnee zijn van T-Mobile ook onder hun contract uitkomen. Dat is wettelijk zo geregeld.
Van Marle: “Je moet uitgaan van het moment dat je besluit je handtekening te zetten. De algemene voorwaarden van dat moment gelden. Dat is wettelijk zo geregeld. Als de consument in dit geval geen gelegenheid krijgt om acuut het contract op te zeggen is er sprake van een oneerlijk beding. Dat is verboden in Nederland.”

Monopoliepositie
Iedere consument die geconfronteerd wordt met het besluit van T-Mobile kan dus onder zijn of haar contract uitkomen. Of u er wat mee opschiet is wat anders!
Van Marle: “Alle mobiele telefoonbedrijven proberen naar die drie maanden opzegtermijn te gaan. Op die manier hebben ze in geval van opzegging langer de tijd om iemand te overtuigen om te blijven. De algemene voorwaarden van telefoonbedrijven gaan steeds meer op elkaar lijken. Er ontstaat een soort monopoliepositie!”

Contract opzeggen
Een consument heeft normaal hooguit een maand de tijd om het contract met T-Mobile op te zeggen. Het hangt ervan af hoeveel publiciteit eraan is gegeven. T-Mobile is haar abonnees op de hoogte aan het stellen van de wijziging van de algemene voorwaarden. Het is aan de consument om daarop te reageren

Naar aanleiding van de radio-uitzending van Ook Dat Nog heeft T-Mobile toegezegd te zullen kijken of mensen van hun contract af kunnen. Wilt u dat, doe dan het volgende: stuur een mail met uw naam en nummer naar ookdatnog@kro.nl Wij zorgen ervoor dat uw mail op de goede plek komt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:09

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Pom.. pom.. kan iemand die radio uitzending vinden?

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo atb , tnx voor deze nuttige post.
Staat nuttige info in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit nog steeds met dat telefoon terug gedoe van T-mobile.

Wat als er op het contract geen IMEI nummer is ingevuld dan?

Dan weten ze toch ook niet welk toestel je hebt en of het om
een T-mobile- versie gaat?
ik denk dat ik de brief toch ma ga versturen

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2003 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jizzle, is het zo dat jij je tel moet inleveren ?!
Heb jij verlengt ?
En krijg je geld terug als je hem weer opstuurt ? (aankoop bedrag) ?!
Dit moet haast wel toch ?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kep de brief nog niet opgestuurd.
Ik wil alleen mijn telefoon niet kwijt.

neej ik heb een contract afgesloten
op 8 nov.

Als ik hem toch moet opsturen dan
wil ik wel de kosten die ik er voor betaald
heb terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tspawn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 11:48
Toch net gebeld met T-Mobile, wat een maffe mensen daar zeg...

Letterlijk zin:

" Ja meneer, maar het is leuk wat er in het burgelijk wetboek staat maar dat zijn onze voorwaarden"

Dus ! T-Mobile staat boven de wet, jongens en meisjes. Het is jammer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 december 2003 @ 16:07:
Van: http://ookdatnog.kro.nl

Per 22 december 2003 gaat er wat veranderen in de algemene voorwaarden van mobiele telefoonaanbieder T-Mobile. De opzegtermijn wordt verlengd met een maand en gaat van twee naar drie maanden. Van die opzegtermijn kunnen mensen pas gebruik maken een jaar na afsluiting van een abonnement.
Voor klanten van T-Mobile heeft deze beslissing negatieve gevolgen. Als zij van een abonnement af willen duurt het na 22 december 2003 nog eens een maand langer. Mag dat zomaar?

Gevolgen voor consumenten
Volgens Contijn van Marle van Stichting De Ombudsman is de rechtspraak meestal redelijk.
”Als er verbetering komt in de algemene voorwaarden is een contract ontbinden niet redelijk. Dan wordt het voor consumenten moeilijk om in dit geval onder het contract van T-Mobile uit te komen.
In dit geval is er geen sprake van verbetering, maar juist verslechtering van de algemene voorwaarden. Volgens het Burgerlijk wetboek kan een consument in dit geval aandringen op onmiddellijke ontbinding van het contract. Omdat de algemene voorwaarden dus verslechteren kan een klant van T-Mobile dus onder zijn of haar overeenkomst met het bedrijf uitkomen.”

Contract geldt niet meer
Omdat de algemene voorwaarden verslechteren kunnen klanten die minder dan twaalf maanden abonnee zijn van T-Mobile ook onder hun contract uitkomen. Dat is wettelijk zo geregeld.
Van Marle: “Je moet uitgaan van het moment dat je besluit je handtekening te zetten. De algemene voorwaarden van dat moment gelden. Dat is wettelijk zo geregeld. Als de consument in dit geval geen gelegenheid krijgt om acuut het contract op te zeggen is er sprake van een oneerlijk beding. Dat is verboden in Nederland.”

Monopoliepositie
Iedere consument die geconfronteerd wordt met het besluit van T-Mobile kan dus onder zijn of haar contract uitkomen. Of u er wat mee opschiet is wat anders!
Van Marle: “Alle mobiele telefoonbedrijven proberen naar die drie maanden opzegtermijn te gaan. Op die manier hebben ze in geval van opzegging langer de tijd om iemand te overtuigen om te blijven. De algemene voorwaarden van telefoonbedrijven gaan steeds meer op elkaar lijken. Er ontstaat een soort monopoliepositie!”

Contract opzeggen
Een consument heeft normaal hooguit een maand de tijd om het contract met T-Mobile op te zeggen. Het hangt ervan af hoeveel publiciteit eraan is gegeven. T-Mobile is haar abonnees op de hoogte aan het stellen van de wijziging van de algemene voorwaarden. Het is aan de consument om daarop te reageren

Naar aanleiding van de radio-uitzending van Ook Dat Nog heeft T-Mobile toegezegd te zullen kijken of mensen van hun contract af kunnen. Wilt u dat, doe dan het volgende: stuur een mail met uw naam en nummer naar ookdatnog@kro.nl Wij zorgen ervoor dat uw mail op de goede plek komt..
Yeah aandacht van de media!
Je bericht is verzonden naar: Adres
opslaan:

ookdatnog@kro.nl
8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja maar dat is uit de woorden van een Tmobile helpdesk.
En niet van de personen die er over gaan heb ik het idee.
Makkelijk om te zeggen, maar wij als consument staan toch sterker hoor, en het Wetboek gaat boven de AV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Bij Debitel leest men mee op Telecomvergelijker: http://www.telecomvergeli..._offset=460&post_limit=20

Geen nare dingen of plannetjes in de fora zetten derhalve :*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

k heb mijn brief net op de post gedaan....

k zal zosnel ik een reply het meedendelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Nu online

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Wekkel schreef op 10 december 2003 @ 17:53:
Bij Debitel leest men mee op Telecomvergelijker: http://www.telecomvergeli..._offset=460&post_limit=20

Geen nare dingen of plannetjes in de fora zetten derhalve :*
En je schuilhouden achter een alias 8)
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste