T-mobile nieuwe voorwaarden, abonnement opzeggen?

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 6.353 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja en nu wil ik toch ook wel een keer reageren. ( na dit hele topic doorgelezen te hebben).

Ik was al jaren klant van Ben en ben toen meegegaan naar T-Mobile. Begin juli is mijn toen lopende contract omgezet naar een sim-only (op mijn verzoek).

In eerste instantie zag ik dat je alleen kon opzeggen als je dus binnen die bepaalde termijn viel.
Nu lees ik echter dat verhaal van Ook dat nog en daar maak ik uit op dat ik er misschien wel onderuit kan komen.

Heeft iemand een idee????????
En al zou het op een bepaalde manier kunnen wat worden dan nu mijn stappen?

(tja en aan de andere kant vraag ik mij af; met welke provider kan ik nog meer zo goedkoop bellen?? KPN en Telfort vallen voor mij al direct af. Dan heb je Orange... leuk alles uit 1 bundel alleen jammer dat die bundel zo snel leeg is }) ;) nou ja dan Vodafone misschien??? :? )

Met andere woorden vraag ik mij af het wel nut heeft om op te zeggen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Je hoeft je pijlen niet direct op opzegging te richten. Je kan ook de desbetreffende bepalingen die wijzigen aanvallen met een vernietiging, waardoor je de facto met de huidige voorwaarden verder gaat. Dat betekent dus 2 maanden ipv 3 maanden opzegtermijn. Als oud Benner had je overigens 2 dagen! opzegtermijn. Dat hebben ze in een eerder stadium al gewijzigd. In theorie zou je met een beroep op niet ter hand stelling van de AV zelfs het hele beding voor opzegging kunnen vernietigen, dus ook de 2 maanden :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 18:02
Okay, wat moet ik nou doen? Mijn vriendin vertelt dus dat ze de oude AV nooit heeft gezien, omdat ze via voormalig BEN een telefoon heeft gekocht. Voor de huidige AV heeft ze niets getekend, laat staan gezien!

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@wekkel

Dank voor je antwoord, alleen gaat dat niet helemaal op voor mij.
Ik heb toendertijd mijn abo verlengd (lees laten omzetten naar een sim-only) via een webshop en daar moest je dus eerst aanvinken dat je de AV had gelezen anders kon je niet bestellen!

Dus ja ik heb de AV toendertijd gelezen en DAAR ben ik mee akkoord gegaan, alleen wat ze nu gaan doen ben ik het niet zo mee eens. Ik zie het er dan ook nog wel van komen dat ze hun tarieven omhoog gooien (dan kan je er trouwens wel makkelijk vanaf, alhoewel toendertijd bij Dutchtone).

Maar wat houdt dat verhaal van Ook dat nog nou in? Wat gaan ze doen met je naam en tel.nr.??? En zou dat een manier zijn om op te zeggen? of dien je sowieso een brief te sturen naar T-Mobile?

En nogmaals de vraag aan anderen, bij welke provider zit je een beetje in de buurt van de sim-only tarieven van T-mobile? (denk daarbij aan ongeveer 450 minuten in de maand + 20 smsjes). Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Striker2k2
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-07 11:32
wou je me zeggen dat als ik nu een nieuwe foon haal en abbo ik overmorgen alweer kan opzeggen? 8)
Of gaan ze dan je foon terugvorderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Verwijderd schreef op 10 december 2003 @ 20:08:
@wekkel

Dank voor je antwoord, alleen gaat dat niet helemaal op voor mij.
Ik heb toendertijd mijn abo verlengd (lees laten omzetten naar een sim-only) via een webshop en daar moest je dus eerst aanvinken dat je de AV had gelezen anders kon je niet bestellen!
Dat is slechts fase 1 die je dan niet kan gebruiken. Dan blijft altijd nog fase 2 over, onredelijkheid van de wijziging zelf. Wanneer heb je overigens verlengd/omgezet?
Striker2k2 schreef op 10 december 2003 @ 20:41:
wou je me zeggen dat als ik nu een nieuwe foon haal en abbo ik overmorgen alweer kan opzeggen? 8)
Of gaan ze dan je foon terugvorderen?
Ik betrap je op het niet lezen van de draad :(

[ Voor 22% gewijzigd door Wekkel op 10-12-2003 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wekkel schreef op 10 december 2003 @ 20:44:
[...]
Wanneer heb je overigens verlengd/omgezet?
Begin April aangevraagd en per Juli 2003 echt omgezet!
Kan ik daar nog iets mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Striker2k2
  • Laatst online: 08-07 11:32
heb wel gelezen (nee niet alles nee), nieuwe av gaat 22e in, dus ik val nog in de periode van 3 maanden, maar gaat die vlieger op of niet, moet deze week nog nieuw abbo en foon halen dus zou mooi zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Striker2k2 schreef op 10 december 2003 @ 20:55:
heb wel gelezen (nee niet alles nee), nieuwe av gaat 22e in, dus ik val nog in de periode van 3 maanden, maar gaat die vlieger op of niet, moet deze week nog nieuw abbo en foon halen dus zou mooi zijn :)
Lees dan ook even die link van wekkel van TelecomVergelijker. Krijg je dalijk fraude aan je broek...ik zou het er niet op wagen. De AV zijn immers nu bekend gemaakt en ze vertellen je het, of laten je het lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kreeg vandaag ook fanmail van T-mobile met de standaard brief van "over 30 dagen zeggen we nog een keer dat we er 30 dagen over na gaat denken tot uw contract officieel afloopt" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 december 2003 @ 21:07:
Kreeg vandaag ook fanmail van T-mobile met de standaard brief van "over 30 dagen zeggen we nog een keer dat we er 30 dagen over na gaat denken tot uw contract officieel afloopt" ;)
dus ze gaan nog 30 dagen bedenken of ze het opzeggen ?? wtf !!!
Leuk, krijg je een brief waar in staat dat ze er 30 dagen over na gaan denken, en na 30 dagen zeggen ze, nee u kunt niet weg :S

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-09 09:37

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Ik heb OokDatNog een mailtje gedicht en verwezen naar ons topic over debitel :Y)
Dit in het licht van waar OokDatNog met bezig is richting T-mobile.

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:37

Nitai

Live the life you love.

i2Paq, je bent echt een held :D

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

UPDATE!
Laatste alinea van OokDatNog is veranderd:

Mail uw klacht.

Naar aanleiding van de radio-uitzending van Ook Dat Nog heeft T-Mobile toegezegd alle klachten te willen verhelpen en te zullen kijken of mensen van hun contract af kunnen. Heeft u een probleem met T-Mobile, doe dan het volgende: stuur een mail met uw naam en nummer naar ookdatnog(ed)kro.nl!
Wij zorgen ervoor dat uw mail op de goede plek komt. T-Mobile heeft beloofd dan nog deze week contact met u op te nemen.
Deze week wordt wel erg kort dag :o

[ Voor 5% gewijzigd door i2Paq op 11-12-2003 12:37 ]

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:05

MaDLiVe

.-Observer-.

i2Paq schreef op 11 december 2003 @ 12:36:
UPDATE!

[...]

Deze week wordt wel erg kort dag :o
:D

Ik ga nu ff een mailtje sturen naar de kro. Kijken of ik word terug gebeld. In principe kan t-mobile haar klanten met zulke maatregelen gewoon in een wurggreep houden zonder dat ze daar iets aan kunnen doen. Zo onlogisch kan het recht toch niet zijn.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Verwijderd

uuh... moet je ook een mailtje sturen naar ook dat nog als je al een brief naar T-mobile hebt gestuurd???

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Verwijderd schreef op 11 december 2003 @ 13:43:
uuh... moet je ook een mailtje sturen naar ook dat nog als je al een brief naar T-mobile hebt gestuurd???
W :O t denk je zelf?

:+

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Dan een andere vraag. Is alleen een mail naar Ook dat nog voldoende? Of moet je ook nog een brief sturen?

• pretorian_nl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-08 15:20
Ik heb ook even een mail via ook dat nog eruit gedaan, ik wil beide abonnementen die ik heb (600 en 300) opzeggen, lets see what happens.

Digital Media Junkie

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Oscar Mopperkont schreef op 11 december 2003 @ 16:26:
Dan een andere vraag. Is alleen een mail naar Ook dat nog voldoende? Of moet je ook nog een brief sturen?
Ik zou voor beide opties gaan;

1. brief naar T-mobile waarin je de wijzigingen in de nieuwe AV verwerpt samen het het wijzigingsbeding.

2. mailtje naar OokDatNog met daarin je naam en tel-nummer waarin je laat weten dat je kostenloos wilt ontbinden.

Zit je altijd goed!

Verwijderd

Ook maar een berichtje gedaan naar ookdatnog....

Verwijderd

2.4 De algemene voorwaarden kunnen door T-Mobile worden gewijzigd.

Dit staat in de 'oude' algemene voorwaarden. M.a.w ten tijden van ondertekening van het contract ben je als abonnee hiermee accoord gegaan.

helaas pindakaas....

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

2.5 U bent horige en derhalve een slaaf van T-Mobile. T-Mobile is gerechtigd alles met u te doen. Resistance is futile.

Verdorie, we zijn nu allemaal het sjakie ;(

Verwijderd

Wekkel schreef op 11 december 2003 @ 21:56:
2.5 U bent horige en derhalve een slaaf van T-Mobile. T-Mobile is gerechtigd alles met u te doen. Resistance is futile.

Verdorie, we zijn nu allemaal het sjakie ;(

damn, had ik dit geweten :'(

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Verwijderd schreef op 11 december 2003 @ 21:49:

Dit staat in de 'oude' algemene voorwaarden. M.a.w ten tijden van ondertekening van het contract ben je als abonnee hiermee accoord gegaan.

helaas pindakaas....
Shit man, hebben we al die pagina's van dit topic voor niks lopen schrijven... al die juridische discussies voor niets, alle verwijzingen naar het BW overbodig. Uitspraken van de HR over de ter hand stelling. Al dat werk voor niks! :+

Geintje Froetie, als je ff topic doorleest (ff ja.... :/) dan kun je zien dat dat heel snel gezegd is. En dat de discussie erover ging of T-Mobile uberhaupt zo'n beding mocht opnemen in de AV, en daarna kwam Wekkel ermee dat je het ook op de "ter hand stelling" kunt gooien, onderbouwd met een uitspraak van de HR. I2Paq is al goed bezog om T-Mobile het vuur aan de schenen te leggen. En ookdatnog bemoeit zich er nu dus ook mee.

• bAdmuTs
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-08 14:11

bAdmuTs

mAzE

Een vraagje, heb een deel van het topic doorgelezen maar snap er de ballen van :?

Heb bijna 4 jaar geleden een BEN 2 jarig abbo afgesloten en na die 2 jaar weer voor 2 jaar verlengt, dat loopt dus ten einde in jan/feb 2004.

Als ik het dus goed begrepen heb heb ik dus ook voor die AV getekent (de keer dat ik het heb verlengt)

Heb in beide gevallen nog nooit een AV gezien

Ik betaal nog steeds hetzelfde bedrag per maand als 4 jaar geleden en krijg ook nog steeds hetzelfde aantal belminuten.

Mijn vraag is nu, word het opzegtermijn voor mij nu dus ook 3 mnd en kan ik me abbo ook kosteloos opzeggen :?

edit: of heeft het voor mij geen zin omdat me contract over 2/3 mnd is afgelopen, of word het stilzwijgend met 1 jaar verlengt :?

[ Voor 19% gewijzigd door bAdmuTs op 12-12-2003 00:27 ]

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje, maar het is te klein om er een heel topic voor te openen en het heeft redelijk wat met die onderwerp te maken.

Ik heb vandaag een T-Mobile abonnement afgesloten, 300 2jr. incl. Nokia 6600 (gratis). Nu heb ik niks getekend. Ik heb geen contract gezien en niks getekend, maar wel de simkaart + telefoon mee gekregen. Doordat ik druk aan het bellen was (ja sorry aso) heb ik dit niet eens door gehad, ik wilde gewoon zo snel mogelijk naar huis met mijn nieuwe mobiel. Pas thuis besefte ik dit. Nu is mijn vraag, wat nu? Nu geld dit contract toch niet? Maar betekend dat ook dat ik de telefoon moet teruggeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs
  • Laatst online: 31-08 14:11

bAdmuTs

mAzE

Verwijderd schreef op 12 december 2003 @ 00:45:
Ik heb een vraagje, maar het is te klein om er een heel topic voor te openen en het heeft redelijk wat met die onderwerp te maken.

Ik heb vandaag een T-Mobile abonnement afgesloten, 300 2jr. incl. Nokia 6600 (gratis). Nu heb ik niks getekend. Ik heb geen contract gezien en niks getekend, maar wel de simkaart + telefoon mee gekregen. Doordat ik druk aan het bellen was (ja sorry aso) heb ik dit niet eens door gehad, ik wilde gewoon zo snel mogelijk naar huis met mijn nieuwe mobiel. Pas thuis besefte ik dit. Nu is mijn vraag, wat nu? Nu geld dit contract toch niet? Maar betekend dat ook dat ik de telefoon moet teruggeven?
lol volgens mij hebbie nu een gratis tel en geen abbo :D, hebben ze niet eens een contract gepakt dan, gewoon tel gepakt en meegegeven :?, of ben jij omdat je aan het bellen was er zomaar vandoor gegaan :P

[ Voor 9% gewijzigd door bAdmuTs op 12-12-2003 01:01 ]

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovereign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 23:52
Wekkel schreef op 10 december 2003 @ 17:53:
Bij Debitel leest men mee op Telecomvergelijker: http://www.telecomvergeli..._offset=460&post_limit=20

Geen nare dingen of plannetjes in de fora zetten derhalve :*
Zoiets had ik al verwacht. Geschillencommissie, bleh. Zo'n commissie kan ook nooit onafhankelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

bAdmuTs schreef op 11 december 2003 @ 23:39:
Een vraagje, heb een deel van het topic doorgelezen maar snap er de ballen van :?

Heb bijna 4 jaar geleden een BEN 2 jarig abbo afgesloten en na die 2 jaar weer voor 2 jaar verlengt, dat loopt dus ten einde in jan/feb 2004.

Als ik het dus goed begrepen heb heb ik dus ook voor die AV getekent (de keer dat ik het heb verlengt)

Heb in beide gevallen nog nooit een AV gezien

Ik betaal nog steeds hetzelfde bedrag per maand als 4 jaar geleden en krijg ook nog steeds hetzelfde aantal belminuten.

Mijn vraag is nu, word het opzegtermijn voor mij nu dus ook 3 mnd en kan ik me abbo ook kosteloos opzeggen :?

edit: of heeft het voor mij geen zin omdat me contract over 2/3 mnd is afgelopen, of word het stilzwijgend met 1 jaar verlengt :?
Je contract wordt stilzwijgend verlengd , niet met 1 jaar maar met inachtneming van 3 maanden opzegtermijn.
Als je nu OokDatNog mailt dat je wilt opzeggen kun je weg, als je dat wilt.
Als je tevreden bent kun je blijven (je hoeft nog maar 2/3 maanden) en kun je tegen die tijd gaan kijken naar een nieuw abbo en phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Verwijderd schreef op 11 december 2003 @ 21:49:

helaas pindakaas....
HK-mode

:/ ;( :'(

Al mijn (en Wekkel) werk voor niets, al die hoop die ik in de hartjes van anderen heb doen leven. Al mijn dichtelijke kunsten en die van Wekkel. Al die dagen en nachten van onrust of we het bij het juiste eind zouden hebben. En dat alleen omdat niemand hier de moeite nam de AV eens door te lezen.
Ik trek hieruit mijn politieke conclusie en neem mijn verantwoording en treed terug als....., ehh, als wat eigenlijk?

lol, kon 't niet laten :+

/HK-mode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hk mode ??!

kreeg ik vandaag brief van tmobile ik d8 wow das snel, is het een factuur :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bAdmuTs schreef op 12 december 2003 @ 00:59:
[...]

lol volgens mij hebbie nu een gratis tel en geen abbo :D, hebben ze niet eens een contract gepakt dan, gewoon tel gepakt en meegegeven :?, of ben jij omdat je aan het bellen was er zomaar vandoor gegaan :P
Nee hij heeft wel een kopie van het contract meegegeven (zonder handtekening en met een nokia imei sticker over het simnummer 8)7 en toen zei hij: tasje erom heen? Dus ik ja is goed, dus ik ben niet zomaar weg gelopen, maar hij heeft dus gewoon een contract maar zonder handtekening, ik heb hier ook een simkaart gewoon in envelop met nummer. Maar jij zegt dat ik nu een gratis tel heb en geen abbo, maar is het zo simpel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Als je gaat bellen en ze weten je te vinden, dan mag je toch mooi de kosten dokken. Overeenkomsten kunnen ook stilzwijgend ontstaan, dus gratis bellen lijkt mij niet aan de orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee precies dat begrijp ik, maar stel ik bel niet. De envelop zit nog dicht en ga er ook niet aankomen. Dus nu heb ik gewoon een orange kaartje in de telefoon. Dus wat gaat er nu gebeuren? Ze kunnen nu toch geen geld van mijn rekening halen? Want ze hebben geen handtekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Zolang je niet belt, gebeurt er weinig. Echter, hoe langer jij blijft rondlopen met een telefoon die niet van jou is, hoe meer je de schijn tegen hebt. Een gratis telefoon heb je niet zomaar. Op zijn minst heb je nu een telefoon onverschuldigd meegekregen, die je derhalve terug zal moeten geven. Op zijn zwaarst heb je gewoon een overeenkomst ondanks het ontbreken van je handtekening op het contract, omdat je het hele zaakje geaccepteerd en meegenomen hebt, en niet binnen redelijke termijn hebt teruggegeven. Deze twee uitgangspunten en alles er tussenin is een kwestie van interpretatie van de daadwerkelijke feiten.

Ze kunnen je gewoon vinden aan de hand van de gegevens in het contract (waarvan ik aanneem dat die in het ongetekende contract staan). Dan zal vanzelf de discussie losbarsten wat nou eigenlijk de status van de transactie is. Zoals gezegd zal je minimaal de telefoon moeten retourneren als je niet alsnog wil tekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke bedankt. Ik wacht dus wel af wat er gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Dat lijkt mij niet verstandig als ze je gegevens hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Want, ik heb tenslotte niks fout gedaan. Ik was nu toch nog niet van plan dat t-mobile contract te gebruiken, ik had sowiezo mijn orange kaartje erin gedaan. Dus dat ik het niet gebruik, dat moet kunnen. Het is niet mijn fout. Ik wacht gewoon af wat T-mobile dus nu gaat doen. En als jouw verhaal klopt kan ik toch dan alsnog de keuze maken tussen tekenen en de telefoon terug geven?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2003 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ankhie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:33

ankhie

Co-founder bij Mobile2Morrow

i2Paq schreef op 12 december 2003 @ 09:43:
[...]
HK-mode

:/ ;( :'(

Al mijn (en Wekkel) werk voor niets, al die hoop die ik in de hartjes van anderen heb doen leven. Al mijn dichtelijke kunsten en die van Wekkel. Al die dagen en nachten van onrust of we het bij het juiste eind zouden hebben. En dat alleen omdat niemand hier de moeite nam de AV eens door te lezen.
Ik trek hieruit mijn politieke conclusie en neem mijn verantwoording en treed terug als....., ehh, als wat eigenlijk?

lol, kon 't niet laten :+

/HK-mode
Hahaha ... geniaal i2paq, geniaal :P

[ Voor 6% gewijzigd door ankhie op 12-12-2003 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Verwijderd schreef op 12 december 2003 @ 11:41:
En als jouw verhaal klopt kan ik toch dan alsnog de keuze maken tussen tekenen en de telefoon terug geven?
Je loopt nu met een telefoon rond die je (blijkbaar) gebruikt. Zodra er iets met die telefoon gebeurd (gebruikssporen, diefstal), heb je een probleem als T-Mobile even na komt vragen over die handtekening en je abonnnement en je geen handtekening wil zetten. Zoals gezegd kan je ook de discussie krijgen of je toch niet een overeenkomst bent aangegaan, maar dan mondeling. Dat zijn risico's wat je zelf maar moet inschatten. Als ze je gegevens hebben, is de telefoon houden niet veel meer dan het probleem vooruit schuiven. Straks mag je van alles gaan uitleggen als T-Mobile toch braaf een eerste factuur zend, ondanks het ontbreken van je handtekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tspawn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 11:48
Nu heb ik een mail gestuur naar ookdat nog maar nog niks gehoord ? Wat is nu de procedure ??

Gewoon afwachten ? (ongeduldig .... O-)

[ Voor 3% gewijzigd door tspawn op 12-12-2003 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oscar Mopperkont schreef op 11 december 2003 @ 23:18:
[...]

Shit man, hebben we al die pagina's van dit topic voor niks lopen schrijven... al die juridische discussies voor niets, alle verwijzingen naar het BW overbodig. Uitspraken van de HR over de ter hand stelling. Al dat werk voor niks! :+

Geintje Froetie, als je ff topic doorleest (ff ja.... :/) dan kun je zien dat dat heel snel gezegd is. En dat de discussie erover ging of T-Mobile uberhaupt zo'n beding mocht opnemen in de AV, en daarna kwam Wekkel ermee dat je het ook op de "ter hand stelling" kunt gooien, onderbouwd met een uitspraak van de HR. I2Paq is al goed bezog om T-Mobile het vuur aan de schenen te leggen. En ookdatnog bemoeit zich er nu dus ook mee.
Algemene voorwaarden zijn prima, maar de wet staat boven de algemene voorwaarden. Je zal het dus in de wet moeten zoeken. Als je het daar niet kan vinden, dan zal de rechter beslissen op basis van "redelijkheid"

Er zijn wel mogelijkheden, maar ik raad je aan deze wel even goed te bekijken.
En vooral ook hoeveel moeite je erin wilt steken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Edit:

<Zie vorige pagina.>

(http://www.kro.nl/ookdatnog//indemedia/optv/bellen.asp)

Wat zij zeggen klinkt zeer aannemelijk. Allemaal OokDatNog mailen dus!

[ Voor 92% gewijzigd door BounceMeister op 12-12-2003 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Sorry, maar heb jij de laatste 3 pagina's van dit topic wel heeeeeeeeeeel goed gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Kreeg vandaag een brief van T-mobile nav. mijn brief van 10 december, en dat ik nog even geduld moet hebben omdat ze binnen 30 dagen gaan reageren.
Ik nog zo van :? 10 december?
Laat ik eens bellen dacht ik, en wat blijkt.
Ze hebben mijn brief van 1 december doodleuk pas 10 december binnen geboekt terwijl ik een bevestiging van ontvangst heb per fax van 1 december en per aangetekend van 3 december.
Ben ik blij dat ik gisteren mijn 3de brief heb gestuurd waarin ik ze nogmaals wijs op de 7 werkdagen response tijd die ze vanaf 1 december hadden (en dus niet na kwamen) en als ze nu niet binnen 7 werkdagen inhoudelijk reageren op mijn 1 december brief ze in gebreke blijven en dus ingebrekestelling zal volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die brief heb ik dus vandaag ook gekregen. Ik denk dat dit de beloofde reactie op mijn mailtje van 10.12. naar ookdatnog is want mijn 2e brief/fax heb ik al op 2 dec. gestuurd en niet pas de 10e. Alleen hebben we an zo een reactie natuurlijk niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Van Wekkel;

De Telecommunicatiewet wordt gewijzigd, de 2e Kamer heeft het wetsvoorstel 28851 op 14 november 2003 aangenomen. In dit wetsvoorstel staan overigens interessante artikelen. Zie bijvoorbeeld:
Artikel 7.1
1. Een aanbieder van een openbare elektronische communicatiedienst
verstrekt voor of bij het sluiten van een overeenkomst met een consument
aan hem de volgende gegevens op schrift of op een andere te zijner
beschikking staande en voor hem toegankelijke duurzame gegevensdrager:
a. de naam en het adres van vestiging van de aanbieder;
b. de te verstrekken diensten en de wachttijd bij eerste aansluiting op
een openbare elektronische communicatiedienst;
c. het kwaliteitsniveau van de te verstrekken diensten;
d. de soorten onderhoudsdiensten;
e. de geldende tariefstructuur, de belangrijkste tarieven en de wijze
waarop informatie verkregen kan worden over de geldende tarieven en
onderhoudskosten;
f. de duur van de overeenkomst alsmede de voorwaarden waaronder de overeenkomst of onderdelen daarvan, kan worden verlengd of beëindigd;
g. de schadevergoedingsregeling of terugbetalingsregeling die geldt indien de overeenkomst, voor zover het het kwaliteitsniveau van de geleverde dienst betreft, niet wordt nagekomen, en
h. de wijze waarop gebruik kan worden gemaakt van de geschillencommissie, bedoeld in artikel 12.1 of van de procedure, bedoeld in artikel 12.9.

2. Een aanbieder van een openbare elektronische communicatiedienst zorgt ervoor dat de gegevens die hij voor of bij het sluiten van de overeenkomst verstrekt, opgenomen worden in de tussen hem en de desbetreffende consument te sluiten overeenkomst.

3. Bij ministeriële regeling kunnen categorieën van openbare elektronische communicatiediensten worden aangewezen met betrekking waartoe voor de desbetreffende aanbieder de in het eerste en tweede lid bedoelde verplichting geheel of gedeeltelijk buiten toepassing blijft.

Artikel 7.2
Ten minste vier weken voordat een voorgenomen wijziging van een beding dat is opgenomen in een overeenkomst van kracht wordt:
a. biedt een aanbieder van een openbare elektronische communicatiedienst
de abonnee de mogelijkheid om de overeenkomst kosteloos te beëindigen, en
b. stelt de aanbieder de abonnee op genoegzame wijze op de hoogte van de inhoud van de voorgenomen wijziging en van de mogelijkheid om de overeenkomst kosteloos te beëindigen.
en
Artikel 7.8
1. Voor zover de andere artikelen van dit hoofdstuk hierin niet voorzien, kunnen bij of krachtens algemene maatregel van bestuur regels worden gesteld voor aanbieders van openbare elektronische communicatienetwerken of openbare elektronische communicatiediensten inzake
consumentenbescherming. De regels kunnen onder meer betrekking hebben op:
a. het bekendmaken van informatie over de geldende tarieven;
b. het maximale tarief dat voor een oproep in rekening mag worden gebracht indien het tarief mede betrekking heeft op een inhoudsdienst;
c. de omstandigheden waaronder een aanbieder de levering van een openbare elektronische communicatiedienst mag opschorten of beëindigen.

2. De regels, bedoeld in het eerste lid, kunnen voor bij die regels te bepalen categorieën van openbare elektronische communicatienetwerken of openbare elektronische communicatiediensten verschillen. Bij die
regels kunnen taken worden opgedragen en bevoegdheden worden
verleend aan het college.
Vooral 7.1 is heel leuk, vooral omdat debitel daar juist op wil inhaken!

Wekkel :Y)

[ Voor 3% gewijzigd door i2Paq op 12-12-2003 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
  • Laatst online: 22-08 10:14
@Wekkel:

Even over dit stukje uit je brief:
Nog meer subsidiair stel ik het volgende. Volgens artikel 6:233 sub a BW is een beding in AV onredelijk bezwarend indien het, gelet op de aard en de overige inhoud van de overeenkomst, de wijze waarop de voorwaarden zijn tot stand gekomen, de wederzijds kenbare belangen van partijen en de overige omstandigheden van het geval, onredelijk bezwarend is. De indicatieve lijst in de Europese Richtlijn 93/13/EEG kent als uitwerking van bedingen die als oneerlijk worden gezien onderdeel k, luidend als volgt: “de verkoper te machtigen zonder geldige, in de overeenkomst vermelde reden eenzijdig de voorwaarden van de overeenkomst te wijzigen”. Ik verwijs naar http://europa.eu.int/comm...fa_cont_term/uct01_nl.pdf voor de volledige tekst van deze richtlijn. Verder merk ik op dat in de parlementaire geschiedenis bij de totstandkoming van Titel 5 Afdeling 3 van Boek 6 BW is opgemerkt dat een bevoegdheid tot wijziging in overeenstemming met de redelijkheid en billijkheid moet worden uitgeoefend (MvA I Inv, Parl. Gesch. Boek 6 (inv. 3, 5 en 6), p. 1684).
je verwijst naar onderdeel k uit die Europese Richtlijn. Moet dat niet onderdeel j zijn? Die verwijst namelijk naar de tekst die je aanhaalt. :)

Is die Richtlijn niet al op zichzelf voldoende om onder het contract uit te komen? Ik bedoel: er staat duidelijk in wat niet mag. En T-Mobile doet nu juist datgene wat volgens die Richtlijn niet is toegestaan :{
In hoeverre is die Richtlijn bindend?

Ik vind onderdeel 2 punt b van de Bijlage van die Richtlijn trouwens errrug belangrijk:
Punt j) staat evenmin in de weg aan bedingen waarbij de verkoper zich het recht voorbehoudt de voorwaarden van een overeenkomst voor onbepaalde tijd eenzijdig te wijzigen, mits hij verplicht is de consument daarvan redelijke tijd vooraf in kennis te stellen en het de laatste vrijstaat de overeenkomst te ontbinden.
En dat laatste is juist wat T-Mobile verzuimt ...

[ Voor 3% gewijzigd door RoelJewel op 12-12-2003 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Ik dus bellen met T-mobile over de nieuwe Telecomwet per 27-12-03.

T- "ehh, ja, we weten er van".
i2- "Maar dat kostenloos opzeggen nu?".
T- "Even in u brief wijzen op de nieuwe Telecom wet, dit kan niet per telefoon".
i2- "dank u!"

En weer wat wijzer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

RoelJewel schreef op 12 december 2003 @ 14:57:
je verwijst naar onderdeel k uit die Europese Richtlijn. Moet dat niet onderdeel j zijn? Die verwijst namelijk naar de tekst die je aanhaalt. :)
Ik zie het ;) J en K lijken erg op elkaar... :X

Wat de status van deze richtlijn is, dat weet ik niet precies. Ik kan mij voorstellen dat de BW wetgever anticiperend op deze richtlijn de AV regeling in Boek 6 heeft opgesteld. Dan kan naderhand bij implementatie van de richtlijn naar reeds voorhanden zijnde wetgeving worden gewezen in de trant dat de bestaande wetgeving al aan de richtlijn voldoet (hetgeen ook deels gebeurde met de recente richtlijn consumentenkoop). Dat zal ik eens napluizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
i2Paq schreef op 12 december 2003 @ 15:02:
T- "Even in u brief wijzen op de nieuwe Telecom wet, dit kan niet per telefoon".
Wel grappig dat dat niet per telefoon kan bij een TELECOM bedrijf...

Ik denk dat je met een verwijzing naar die wet wel erg sterk staat. Daar kunnen ze toch niet omheen? Dan alleen nog de vraag of de korting op een los aangeschaft toestel moet worden terugbetaald... En hoe het zit met alle andere kosten die je maakt om zo'n abo aan en af te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag de brief gefaxt en op de post gedaan.

Daarna meteen even gebeld om te vragen of ze hem hadden ontvangen (ondanks de succesvolle bevestiging die ik heb), kreeg ik het verhaal van meneer vergeet uw geprofiteer maar, u bent dan verplicht om met de oude AV accoord te gaan.

Niet mee accoord gaan dus, gewoon zeggen dat hun nalatig zijn geweest (telecomwet verplicht hun een optie te sturen naar de klanten om op te zeggen), zeggen dat de relatie klant-verkoper niet goed meer is (onjuiste voorlichting bij klantenservice) en verwijzen naar de brief van I2Paq.

Moet nu alleen de brief nog een keer sturen met handtekening en kopie paspoort (stupid me, vergeten) en dan krijg ik een bevestiging van opzegging, vervolgens kan ik nummerportatie aanvragen bij een andere provider en dan ben ik definitief van T-Mobile af.

Thnx for all the hard work Wokkel en I2Paq!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:30

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik weet nie of ik hier terecht kan met mijn prob, anders maak ik wel een eigen topic, maar probleem is het volgende:

Ik heb 2 mobiele abbo's (150 en 300) alles lekker normaal lopend (ok, 2 weken afgesloten door foutief acceptgironummer maar ok..). Nu loopt mijn 150 abbo 5 januari af, maar wil gewoon verder gaan. Nu zie je vaak advertenties bij die webshops voor de sim-only verlengingen, waar je in principe alles 50% krijgt. Ideaal denk ik zo. Ik dus netjes wachten op de uitnodiging van T-mobile (je krijgt altijd info erover), maar tot nu toe nix ontvangen. Ik vandaag gebeld, bleek niet te verlengen te zijn via telefoon, dus ze zouden het pakket opsturen. Ik neem aan dat hier even overheen gaat, daarbij het terugsturen en dergelijke, dat dit mischien wel eens de 5 januari gaat overschrijven. Maar 5 januari wordt (zover ik weet uit de AV, vandaar hier mijn post dus) mijn abbo stilzwijgend verlengt, wat ik dus absoluut niet wil (+150 euro rekening per maand, wil naar een 450abbo -> 50% is goedkoper).

Nu wil ik morgen weer gaan bellen, en dus dit _voor_ 5 januari rond hebben. Goed, met praten kom ik er wel, maar wat als 5 januari niet gehaald gaat worden, en ik moet door op mijn 150 abbonnement, kan ik dan enig recht maken op directe opzegging?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KarreMania schreef op 12 december 2003 @ 18:21:
Ik weet nie of ik hier terecht kan met mijn prob, anders maak ik wel een eigen topic, maar probleem is het volgende:

Ik heb 2 mobiele abbo's (150 en 300) alles lekker normaal lopend (ok, 2 weken afgesloten door foutief acceptgironummer maar ok..). Nu loopt mijn 150 abbo 5 januari af, maar wil gewoon verder gaan. Nu zie je vaak advertenties bij die webshops voor de sim-only verlengingen, waar je in principe alles 50% krijgt. Ideaal denk ik zo. Ik dus netjes wachten op de uitnodiging van T-mobile (je krijgt altijd info erover), maar tot nu toe nix ontvangen. Ik vandaag gebeld, bleek niet te verlengen te zijn via telefoon, dus ze zouden het pakket opsturen. Ik neem aan dat hier even overheen gaat, daarbij het terugsturen en dergelijke, dat dit mischien wel eens de 5 januari gaat overschrijven. Maar 5 januari wordt (zover ik weet uit de AV, vandaar hier mijn post dus) mijn abbo stilzwijgend verlengt, wat ik dus absoluut niet wil (+150 euro rekening per maand, wil naar een 450abbo -> 50% is goedkoper).

Nu wil ik morgen weer gaan bellen, en dus dit _voor_ 5 januari rond hebben. Goed, met praten kom ik er wel, maar wat als 5 januari niet gehaald gaat worden, en ik moet door op mijn 150 abbonnement, kan ik dan enig recht maken op directe opzegging?
gewoon naar een webshop gaan en dan kiezen voor verlenging.
Begin maar op gsmshop.pagina.nl.
Je kan namelijk gewoon via internet verlengen, je krijgt dan een contract, print hem uit, vul hem in, op de post en volia je hebt een verleng abo met meer minuten.

suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:54

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

de tekst op http://www.kro.nl/ookdatnog//indemedia/optv/bellen.asp is trouwens veranderd... lijken wel algemene voorwaarden, je let ff niet op en hops.. ;)

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gebeld met de klantenservice, en gemeld dat ik mijn abonnement wilde opzeggen omdat de algemene voorwaarden veranderd zouden worden. Toen vertelde ze mij dat ik de oude voorwaarden kon behouden als ik een brief zou schrijven waarin ik mijn wens de oude voorwaarden te behouden zou uiten. Dan ben je toch behoorlijk uitgeluld met je reden om je abo op te zeggen, want ze geven jou dus de optie dat er niets verandert.

Is dit nu een slimme truc om onder al die weglopers uit te komen, waar dus ook niet onder uit te komen is, of is het nog steeds mogelijk je abonnement op te zeggen (als je hem al langer dan 3 mnd hebt) door dat grapje met die telecom wet aan te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 december 2003 @ 00:17:
Ik heb gebeld met de klantenservice, en gemeld dat ik mijn abonnement wilde opzeggen omdat de algemene voorwaarden veranderd zouden worden. Toen vertelde ze mij dat ik de oude voorwaarden kon behouden als ik een brief zou schrijven waarin ik mijn wens de oude voorwaarden te behouden zou uiten. Dan ben je toch behoorlijk uitgeluld met je reden om je abo op te zeggen, want ze geven jou dus de optie dat er niets verandert.

Is dit nu een slimme truc om onder al die weglopers uit te komen, waar dus ook niet onder uit te komen is, of is het nog steeds mogelijk je abonnement op te zeggen (als je hem al langer dan 3 mnd hebt) door dat grapje met die telecom wet aan te halen?
ja das best slim van ze.
Ik vraag me alleen af of ze zich hier echt aan houden, want het is makkelijk om dat zo te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:22

Hero

Duck power!

Hmm, eenduidigheid kennen ze nog steeds niet bij T-Mobile. Naar aanleiding van het stukje bij Ook Dat Nog heb ik ook maar eens gebeld en ik kreeg te horen dat opzeggen of een brief sturen dat ik het niet eens ben met de voorwaarden niet tot de mogelijkheden behoort. Mijn contract loopt tot februari en als ik er per dan vanaf wil, zal ik nu al op moeten zeggen. De communicatie is weer prima!

[ Voor 21% gewijzigd door Hero op 13-12-2003 10:33 ]

"If I have seen farther than others, it is because I was standing on the shoulder of giants." - Isaac Newton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb vandaag een brief van tmobile ontvangen waarin staat dat ik de oude av houd dus dat ik nu niet van abbo af kan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

OokDatNog;
Contract opzeggen
T-Mobile is haar abonnees op de hoogte aan het stellen van de wijziging van de algemene voorwaarden. Nu u dit weet moet u wel snel reageren naar T-Mobile als u graag uw contract wilt opzeggen. Dat zou moeten gebeuren voor eind januari 2004.
Dat kan op twee manieren. T-Mobile laat weten dat het callcentre consumenten zal wijzen op de mogelijkheid onder het contract van T-Mobile uit te komen.

Meer informatie kunt u opvragen op nummer 0800-7111.
Dit nummer is gratis!
De andere mogelijkheid is een mailtje sturen naar Ook dat Nog. Hieronder staat meer informatie hierover!

Mail uw klacht
Mensen die klachten hebben over T-Mobile of het niet eens zijn met de nieuwe Algemene Voorwaarden van T-Mobile kunnen dit mailen naar Ook Dat Nog.
De redactie zorgt ervoor dat de klachten op de goede plek komen.
Ik heb dus even gebeld, en inderdaad, je kunt onder je contract uit als je een briefje stuurt naar;

T-mobile
T.a.v. BackOffice
Postbus 16272
2500 BG Den Haag

Vermeld hierbij dat je gebruik wilt maken van de OokDatNog regeling en voor januari 2004 je contract wil ontbinden.
Als jij je nummer wilt behouden vermeld dan dat T-mobile een aanvraag tot nummerportatie zal krijgen van een nog nader te noemen provider nadat T-mobile jou een schriftelijke bevestiging heeft gestuurd dat je weg kan/mag.

Op dit moment weet ik nog niet of eea. kostenloos kan.
Daar krijg ik maandag pas antwoord op.

Goed weekend of wat!? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Verwijderd schreef op 13 december 2003 @ 11:01:
ik heb vandaag een brief van tmobile ontvangen waarin staat dat ik de oude av houd dus dat ik nu niet van abbo af kan :(
Cool, ik heb dezelfde brief gekregen. Erg slim van ze :D

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Laatst online: 10-09 14:44

Gutteguttegut

CEO of TFD

i2Paq schreef op 13 december 2003 @ 11:11:
OokDatNog;

[...]

Ik heb dus even gebeld, en inderdaad, je kunt onder je contract uit als je een briefje stuurt naar;

T-mobile
T.a.v. BackOffice
Postbus 16272
2500 BG Den Haag

Vermeld hierbij dat je gebruik wilt maken van de OokDatNog regeling en voor januari 2004 je contract wil ontbinden.
Als jij je nummer wilt behouden vermeld dan dat T-mobile een aanvraag tot nummerportatie zal krijgen van een nog nader te noemen provider nadat T-mobile jou een schriftelijke bevestiging heeft gestuurd dat je weg kan/mag.

Op dit moment weet ik nog niet of eea. kostenloos kan.
Daar krijg ik maandag pas antwoord op.

Goed weekend of wat!? :o
Ik ben heel benieuwd of het ook echt gaat lukken.
Voor Januari 2004 is wel kort dag....

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

Wow! Das cool, maar ik zie door de bomen het bos niet meer.

Mijn pa heeft een SIMOnly abo (half dit jaar afgesloten) en door een fout in het contract (wat wel is getekend) heeft ie een normaal abo. Dat is dus 2 jaar lang het dubbele betalen. Na enorm veel communicatie en beloftes is er niks gebeurt.
Het leek me misschien wel een uitkomst om via dit onder het contract uit te komen.

Ik heb het topic doorgelezen en het zijn allemaal persoonlijke voorbeeld brieven. Nu vraag ik me af wat ik nu nog kan doen. Is alleen de OokDatNog brief voldoende? Dan zou je het abo wel kosteloos kunnen ontbinden?
Hoop dat iemand me snel kan helpen, want als het positief is dan moet die brief weg! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

waar komt nu weer de 'OokDatNog' regeling vandaan?

Ik heb vandaag, net als velen, een briefje gehad waarin staat dat de oude av geldig blijven. Nuw as dat ook hetgeen ik in mijn brief geschreven had, maar ik vind het wel raar. Ik heb in eerste instantie via de site een mailtje gestuurd en kreeg daarop direct artikel 2.4 om mijn oren. Niet erg verder, maar wel verwarrend dat nu de oude AV toch geldig blijven..

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Verwijderd schreef op 13 december 2003 @ 11:01:
Precies wat ik wil bereiken. Missie geslaagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

Ik heb net met T-Mobile gebeld.
Het is NIET (!) (meer) mogelijk om het contract te stoppen, maar je kunt wel onder de oude voorwaarden abo blijven. Heeft hen waarschijnlijk teveel klanten gekost! ;)

Als je dat wilt kun je een brief schrijven aan:
T-Mobile Klantenservice
t.a.v. Backoffice
Postbus 16272
2500 BG Den Haag

Natuurlijk vermeld je in je brief dat je de oude voorwaarden wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet maar volgens de nieuwe communicatie wet moeten ze je toch laten gaan:

Artikel 7.2
Ten minste vier weken voordat een voorgenomen wijziging van een beding dat is opgenomen in een overeenkomst van kracht wordt:
a. biedt een aanbieder van een openbare elektronische communicatiedienst
de abonnee de mogelijkheid om de overeenkomst kosteloos te beëindigen, en
b. stelt de aanbieder de abonnee op genoegzame wijze op de hoogte van de inhoud van de voorgenomen wijziging en van de mogelijkheid om de overeenkomst kosteloos te beëindigen.

Die info brief over het wijzigen van de AV heb ik trouwens pas op 5 dec. ontvangen, dus niet 4 weken voor het ingaan van de wijziging.

Ik zie dat namelijk zo:

1. Hadden ze die brief eerder moeten versturen en
2. Hadden ze mij in die brief de mogelijkheid voor kosteloze beëindigen van de overeenkomst moeten aanbieden.

Om nauw achteraf te zeggen: "oh sorry maar voor u gelden de oude AV nog" werkt volgens mij niet.

Of zie ik dat zo verkeerd?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2003 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

damn,

ik heb mij brief van de week verstuurd, en zal u dus een brief terug krijgen dat ik de oude AV kan houden.

is hier nog wat tegen te doen?
sta ik nu machteloos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

@Regula
volgens mij wel, want ze bieden je een valide alternatief.
Allen die bezwaar maken blijven onder de oude av; dit wil overigens niet zeggen dat dat ook zo is, als ik volgend jaar weg zou gaan dan moet ik vast wel meer dan de 5 werkdagen uit mijn AV doorgeven dat ik weg wil.. (om nu naar de rechter te gaan vanwege de 45 euro die je dan aan abonnementsgeld doorbetalen moet..)

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

@Sjors
Je behoudt je oude voorwaarden, dat is hetgeen je bezwaar tegen maakte.
Dat T-mobile daar misschien wel enorme kosten voor moet maken (administratie!) die een andere Telco waarschijnlijk niet wil maken doet daar niks aan af. Er veranderd namelijk niks..

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pjottum schreef op 13 december 2003 @ 13:21:
@Regula
volgens mij wel, want ze bieden je een valide alternatief.
Allen die bezwaar maken blijven onder de oude av; dit wil overigens niet zeggen dat dat ook zo is, als ik volgend jaar weg zou gaan dan moet ik vast wel meer dan de 5 werkdagen uit mijn AV doorgeven dat ik weg wil.. (om nu naar de rechter te gaan vanwege de 45 euro die je dan aan abonnementsgeld doorbetalen moet..)
ja, maar volgens de nieuwe communicatie wet hadden zij mij de mogelijkheid moeten aanbieden om de overeenkomst kostenloos te beëindigen en dat hebben ze dus niet gedaan.

Ok slaat het nergens op dat alleen voor diegene die bezwaar maken de oude AV blijven gelden. Dan hadden ze maar gelijk gezegd dat de nieuwe AV alleen voor nieuwe abonnes gelt.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2003 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

T-Mobile mag toch het voorstel doen om de nieuwe AV van toepassing te laten zijn op de overeenkomst? Mits ze het duidelijk communiceren (met nadelige wijziging en al), moet dat toch mogelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickN
  • Laatst online: 14-06 10:52
Wekkel schreef op 13 december 2003 @ 14:34:
T-Mobile mag toch het voorstel doen om de nieuwe AV van toepassing te laten zijn op de overeenkomst? Mits ze het duidelijk communiceren (met nadelige wijziging en al), moet dat toch mogelijk zijn.
Daar heb je gelijk in Wekkel, maar aan de andere kant, eerst proberen ze je te naaien (nieuwe voorwaarden in je maag splitsen), beweren ze bij hoog en laag dat je dat maar hebt te pikken en als vervolgens blijkt dat ze misschien toch wel geen poot hebben om op te staan krabbelen ze terug. Mijn vertrouwen in TMobiles doel om hun klanten een goede dienst te leveren en netjes te behandelen is nu weg en ik wens daar geen abbonee meer te zijn. Ik wil ze dus gewoon aan hun mededeling dat voor mij de AV zouden wijzigen houden en daarop kostenloos ontbinden. (Ook speelt natuurlijk mee dat ik totaal niet tevreden ben over de kwaliteit van de geleverde dienst, te weten geen dekking en T610 problemen).

De vraag is nu dus of je nu verplicht bent te accepteren dat ze hun eerdere mededeling terugtrekken....

He who knows only his own side of the case knows little of that.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Als je bedingen uit de AV kan vernietigen omdat ze je niet ter hand zijn gesteld, kan je natuurlijk de opzegtermijn vernietigen. Dan is dat beding niet meer van toepassing op je overeenkomst. Dan zal je m.i. wel een redelijke termijn voor opzegging in acht moeten nemen, maar dan denk ik eerder aan 2 a 3 weken dan aan 3 maanden ;)

Voor andere benaderingen blijft er na toezegging dat er onder de oude AV wordt doorgegaan weinig ruimte over. Dan zal je de rit uit moeten zitten. Dan krijg je ook precies waarvoor je getekend hebt, dus dat moet dan ook geen probleem zijn. Geen sneue berichten derhalve dat je niet kosteloos kan opzeggen. Het leven is niet gratis, afspraak is afspraak :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wekkel schreef op 13 december 2003 @ 14:34:
Now voorstel kun je dat niet noemen. Het was gewoon een bekentmaking en daaran heb je je te houden volgens hun eerste reactie (verwijs naar art. 2.4). maar nu Ookdatnog in het spel komt krabben ze terug en de consument moet het maar pikken.

Volgens mij gaan ze op dit moment de fout in als ze de brief versturen met de wijziging van de nieuwe AV, die 1. niet op tijd is (geen 4 weken vooraf) en 2e de klant niet de mogelijkheid bieden voor een kostenloze ontbinden.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2003 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er iemand die het nog snapt.

Heb bezwaar gemaakt tegen wijziging AV opzeggen met nummerbehoud.
Hierop kreeg ik een brief dat ik erniet vanaf kon, alleen afkopen voor € 240
- 4 december plotseling toch afgesloten zonder nummerbehoud
- Bezwaar gemaakt bij t-mobile
- Ondertussen nieuw abo aangevraagd bij orange
- 9 december orange sim binnen gekregen
- 12 december bericht gehaddat t-mobile 9 december nummer
weer had aangesloten om nummerbehoud mogelijk te maken
- 12e nummerbehoud formulier opgestuurd naar orange
- 12e mail gehad van t-mobile dat als orange voor 22
december nummerbehoud aanvraagt ze m'n telefoonnummer
kosteloos vrij kunnen geven
- Vandaag brief t-mobile dat de oude AV blijven gelden
en ik helemaal niet zou kunnen opzeggen

Wat te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

Verwijderd schreef op 13 december 2003 @ 17:01:
Is er iemand die het nog snapt.

Heb bezwaar gemaakt tegen wijziging AV opzeggen met nummerbehoud.
Hierop kreeg ik een brief dat ik erniet vanaf kon, alleen afkopen voor € 240
- 4 december plotseling toch afgesloten zonder nummerbehoud
- Bezwaar gemaakt bij t-mobile
- Ondertussen nieuw abo aangevraagd bij orange
- 9 december orange sim binnen gekregen
- 12 december bericht gehaddat t-mobile 9 december nummer
weer had aangesloten om nummerbehoud mogelijk te maken
- 12e nummerbehoud formulier opgestuurd naar orange
- 12e mail gehad van t-mobile dat als orange voor 22
december nummerbehoud aanvraagt ze m'n telefoonnummer
kosteloos vrij kunnen geven
- Vandaag brief t-mobile dat de oude AV blijven gelden
en ik helemaal niet zou kunnen opzeggen

Wat te doen?
Oh-oh... das kut!

Je hebt duidelijk niet echt slim gehandeld en ik denk dat het enige wat je kan doen (als je het contract van Orange al getekend hebt) is heel veel bellen!

Volgens mij grijpen heel veel mensen deze nieuwe voorwaarden aan om hun abo af te kopen, wat op zich niet erg is, maar T-Mobile heeft dat ook wel door! Daardoor geven ze mensen de kans om de oude AV te houden (erg slim van ze). Zo behouden ze hun klanten nog even!
Ze staan, volgens mij, gewoon in hun recht door jou de oude AV te laten hanteren ipv de nieuwe. Daaronder heb je ooit het contract getekent, dus onder uit kom je niet.

Ik denkt dat je pech heb... :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Brief gehad van T-mobile,

voor mij blijven de oude voorwaarden gelden, brief moet ik goed bewaren.

Nou, das dan mooi.
heeft eea. duidelijk zin gehad. >:)

nu nog verder met debitel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stond dat in de brief? dat je hem goed moest bewaren!!!

Mooi is dat, hun zeggen dat je de Oude Av blijft hanteren
moet je wel goed zorgen voor je papiertje.

ik denk dat ik mn abbo to opzeg. De klanterservice is
hierin flink tekort geschoten!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

i2Paq schreef op 13 december 2003 @ 17:33:
Brief gehad van T-mobile,

voor mij blijven de oude voorwaarden gelden, brief moet ik goed bewaren.

Nou, das dan mooi.
heeft eea. duidelijk zin gehad. >:)

nu nog verder met debitel.
Ik had dus namens mijn vriendin ff mailtje naar ookdatnog gestuurd, en ook zij kreeg vandaag die brief. Het heeft dus een beetje zin gehad, maar HET doel is natuurlijk niet bereikt... Want be-eindiging was natuurlijk gewoon het doel. Ik vind het dus gee overwinning.

Maar jij bent er kennelijk wel blij mee I2Paq?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyNameIs
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-09 17:10
Zo zo, iedereen weer blij.
Ik had dus rond 23 november die brief gestuurd en dacht wat duurt het lang he, ligt er een brief van T-Mobile onder een stapel kerstkaarten :X Ik dacht dus: nou dat zou wel weer de 3e standaard brief zijn, maar ik kreeg dezelfde als die van jullie :*)
Nou missie geslaagt dus: voortaan dus geen AV wijzigingen meer van T-Mobile of we zeggen gewoon af >:)
I2Paq, Wekkel en natuurlijk ook de media _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ (de wave :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Oscar Mopperkont schreef op 13 december 2003 @ 18:03:
[...]

Ik had dus namens mijn vriendin ff mailtje naar ookdatnog gestuurd, en ook zij kreeg vandaag die brief. Het heeft dus een beetje zin gehad, maar HET doel is natuurlijk niet bereikt... Want be-eindiging was natuurlijk gewoon het doel. Ik vind het dus gee overwinning.

Maar jij bent er kennelijk wel blij mee I2Paq?
Wat denk je dat er gebeurd als t-mobile wel de AV wijzigt ;)

Een goeie overwinning dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionysos
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-04 11:39

Dionysos

Nec scire fas est omnia

Ik heb een vraagje aan jullie. Ik heb zaterdag een nieuwe telefoon gekocht en moet dus het contract van mijn oude telefoon opzeggen. Op zich geen probleem, maar ze hebben (gaan) de AV dus veranderd (Zoals jullie wel weten in dit topic ;) )
Als ik mijn abbo op 6 januari van het volgende jaar opzeg, maar ik stuur de brief nu, val ik dan onder de opzegtermijn van 2 of 3 maanden?

Dit is mijn brief:
Apeldoorn, 15-12-2003

T.a.v. Klantenservice
Postbus 16272
2500 BG Den Haag

Geachte heer/mevrouw,

Hierbij wil ik graag mijn overeenkomt met T-Mobile opzeggen. Ik ben mij bewust van de twee maanden opzegtermijn, welke vermeld staan in de Algemene Voorwaarden onder 10.2. (te weten de AV welke geldig is tot 21 December 2003)
Graag zie ik mijn contract dan ook beëindigd worden op de datum 6 Januari 2004, immers dan heb ik voldaan aan de minimale contractperiode van 12 maanden, gesteld in 10.1 van de AV.
Hieronder volgen mijn gegevens:
Naam
Adres
Klantnummer: **********

Gaarne zie ik van U een bevestiging van dit schrijven.

Met vriendelijke groeten,

Alvast bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

MaDLiVe schreef op 13 december 2003 @ 21:23:
[...]

Wat denk je dat er gebeurd als t-mobile wel de AV wijzigt ;)

Een goeie overwinning dus.
Dat doen ze ook nog steeds, ze zeggen alleen dat voor "ons" de oude voorwaarden van toepassing blijven. Alleen bij een prijswijzigingn hangen ze echt, als ze die ook voor ons in rekening brengen. Aan die opzegtermijn ebje weinig, want daar maak je pas gebruik van aan het einde van je contract dus ja...

Leuk dat T-Mobile in ieder geval inziet dat ze niet zomaar kunnen wijzigen, maar jammer dat we niet meteen kunnen opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Oscar Mopperkont schreef op 13 december 2003 @ 18:03:
[...]

Maar jij bent er kennelijk wel blij mee i2Paq?
Het ging er mij in eerste instantie om te kijken of ik de nieuwe AV kon dismissen.
Tweede instantie om misschien te kunnen ontbinden.

Het eerste is gelukt, het tweede komt volgend jaar wel, als de AV gaat wijzigen en de nieuwe telecomwet van toepassing is.

Ik ga nog wel even schrijven met T-mobile dat ik het onredelijk vindt dat ik straks moet aantonen dat voor mij de oude AV nog gelden.
Als ik later weg wil weet niemand bij T-mobile dat voor mij de september 2002 AV gelden en zit ik straks weer met de nodige ellende.
We zijn dus (nog) niet klaar!

brief plus e-mail naar OokDatNog :Y)

[ Voor 3% gewijzigd door i2Paq op 14-12-2003 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dionysos schreef op 14 december 2003 @ 11:46:
Ik heb een vraagje aan jullie. Ik heb zaterdag een nieuwe telefoon gekocht en moet dus het contract van mijn oude telefoon opzeggen. Op zich geen probleem, maar ze hebben (gaan) de AV dus veranderd (Zoals jullie wel weten in dit topic ;) )
Als ik mijn abbo op 6 januari van het volgende jaar opzeg, maar ik stuur de brief nu, val ik dan onder de opzegtermijn van 2 of 3 maanden?

Dit is mijn brief:

[...]

Alvast bedankt voor de hulp!
jij wil dus nu een brief sturen om het per 06-01-2004 op te zeggen...Als jij je brief voor 21 december verzend, dan loopt je contract iig tot minimaal 15 tot 21-02-2004 door (afhankelijk wanneer ie aankomt) maximaal loopt ie tot wanneer jij zou willen...je zit toch met 2 maanden opzegtermijn...dus je kan beter aangeven dat je wil opzeggen ingaande op de eerst mogelijke datum. Anders krijg je zo'n afkoopsom..en die minuten kan je dan ook naar fluiten. In principe kan je nu dus nog elke datum aangeven...het is minimaal twee maanden, max mag jij weten.
Als je eindatum 06-03-2004 is zou ik dat gewoon opschrijven.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2003 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionysos
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-04 11:39

Dionysos

Nec scire fas est omnia

Verwijderd schreef op 14 december 2003 @ 13:25:
[...]

jij wil dus nu een brief sturen om het per 06-01-2004 op te zeggen...Als jij je brief voor 21 december verzend, dan loopt je contract iig tot minimaal 15 tot 21-02-2004 door (afhankelijk wanneer ie aankomt) maximaal loopt ie tot wanneer jij zou willen...je zit toch met 2 maanden opzegtermijn...dus je kan beter aangeven dat je wil opzeggen ingaande op de eerst mogelijke datum. Anders krijg je zo'n afkoopsom..en die minuten kan je dan ook naar fluiten. In principe kan je nu dus nog elke datum aangeven...het is minimaal twee maanden, max mag jij weten.
Als je eindatum 06-03-2004 is zou ik dat gewoon opschrijven.
Ah bedankt!
Ik heb het nu veranderd in:

"Graag zie ik mijn contract dan ook beëindigd worden op eerst mogelijke datum, te weten twee maanden na aankomst van deze brief. Bovendien heb ik dan voldaan aan de minimale contractperiode van 12 maanden, gesteld in 10.1 van de AV."

Dat is beter denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar concluderend kan ik stellen dat waar het eigenlijk allemaal om te doen was, beindiging van het abonnement, niet gaat lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben benieuwd was Ookdatnog over deze oplossing van t-mobile zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Je kan niets doen en vrolijk een 3 maanden opzegtermijn tegemoet zien, danwel even protesteren en een 2 maanden opzegtermijn behouden. Aan jou de keuze ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben van mening dat T-Mobile toch meer heeft nagedacht dan collega providers (zij het te laat, maar goed)...en ben zelf wel blij met het behoud van mijn 2 maanden opzegtermijn.
Had namelijk met de nieuwe A.V. voor 15 dagen extra moeten betalen en dan ook nog eens die 3 maanden daarbij...nu scheelt het me dus weer 17,50 bij het opzeggen...het is ook wel goed voor de mensen die hier van zouden willen profiteren...dat feest gaat nu niet door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10-09 15:51
Verwijderd schreef op 14 december 2003 @ 14:00:
ik ben van mening dat T-Mobile toch meer heeft nagedacht dan collega providers (zij het te laat, maar goed)...en ben zelf wel blij met het behoud van mijn 2 maanden opzegtermijn.
Had namelijk met de nieuwe A.V. voor 15 dagen extra moeten betalen en dan ook nog eens die 3 maanden daarbij...nu scheelt het me dus weer 17,50 bij het opzeggen...het is ook wel goed voor de mensen die hier van zouden willen profiteren...dat feest gaat nu niet door.
Kirby. Je snapt het blijkbaar nog steeds niet helemaal.

Stel je hebt een abo van 12 maanden. Dan moet je nu in maand 9 al de opzegbrief sturen ipv in maand 10. Het kost je dus geen extra geld nu (behalve dus als je nu toevallig in de 10e maand zit).

Het is uiteraard niet zo dat je pas na 12 maanden een brief mag sturen en dat dan pas de opzegtermijn van 3 maanden ingaat, zodat je dus 15 maanden aan een abo vast zou zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:37

Nitai

Live the life you love.

same here, mijn oude voorwaarden blijven gelden, ik dien de brief waarin het staat goed te bewaren. Toch wel netjes, niet helemaal wat ik wilde, maar toch fijn dat ik de oude av mag handhaven

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretorian_nl
Ik val ook nog onder de oude voorwaarden, toch raar dat algemene voorwaarden niet zo algemeen zijn 8)7. Ik zeg in ieder geval 1 van mijn 2 abbos op, die andere loopt nog even, maar ik heb het wel gehad met dit bedrijf, iemand nog tips voor een goede andere provider (geen orange), is telfort wat?

Digital Media Junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ankhie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:33

ankhie

Co-founder bij Mobile2Morrow

Gaer schreef op 14 december 2003 @ 17:27:
Ik val ook nog onder de oude voorwaarden, toch raar dat algemene voorwaarden niet zo algemeen zijn 8)7. Ik zeg in ieder geval 1 van mijn 2 abbos op, die andere loopt nog even, maar ik heb het wel gehad met dit bedrijf, iemand nog tips voor een goede andere provider (geen orange), is telfort wat?
Telfort is imo vrij weinig. En dan heb ik het over bereik. Qua service waren ze redelijk onbereikbaar (mijn moeder had telfort en heb het voor haar moeten opzeggen). Als geld minder een rol speelt zou ik zeggen, neem Vodafone. Je hebt genoeg punten in heel NL waar je heenkan voor support. Mijn ervaring met de helpdesk is dat ze snel zijn. En het bereik is net zo goed als dat van de KPN. (KPN is net iets duurder). En ze doen ook niet moeilijk als je je abbo opzegt. (Ging ook erg gemakkelijk afgelopen oktober).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretorian_nl
Thnks voor de info, bereik is best belangrijk, dat en vage rekeningen zijn de reden dat ik bij T-mobile weg wil.

Digital Media Junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:57
Ik ga lekker nog een brief schrijven, al is het alleen maar om mijn ongenoegen te uiten over de manier van behandelen, afscheepverhalen van de klantenservice, en mijn persoonlijke problemen met het bereik aan te kaarten. Dat ze alsnog overstag gaan en mijn abonnement beeindigen lijkt me heel sterk, maar het lucht wel op.

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

Pogostokje

* twiet *

P5ycho schreef op 14 december 2003 @ 21:16:
overstag gaan en mijn abonnement beeindigen lijkt me heel sterk, maar het lucht wel op.
Doe het wel per mail, want anders is het zonde van je postzegel. Zo'n verhaal met alleen maar klachten daar maakt niemand zich druk om. Feiten ... daar kan je wat mee. Klachten over bereik zijn je eigen schuld.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Pogostokje schreef op 14 december 2003 @ 21:21:
Klachten over bereik zijn je eigen schuld.
Die mag je even toelichten :?
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste