Jajajajajajaja! Zo, dat is eruit! Ik heb de Champions League gewonnen met Ajax...
Mijn 4-4-2 tactiek die ik de hele tijd (de eerste 1,5 seizoen) gebruikt heb was niet zo denderend als ik hoopte, dus ik ben wat gaan experimenteren.
Uiteindelijk heb ik een 4-3-3 tactiek gevonden die Ajax op het lijf geschreven is. In de achtste finale van de CL heb ik van Lazio Roma gewonnen, in de kwartfinale van Dinamo Kiev (erg sterke ploeg trouwens!) en in de halve finale van: Bayern München. Ik zag het eigenlijk echt niet zitten, te meer omdat Bayern aardig ingekocht had: Thierry Henry, Zinedine Zidane en Adriano waren naar Bayern toe gegaan. Maar goed, de eerste wedstrijd was thuis, en na 7 minuten scoort Todorov de 1-0. Ik blij natuurlijk, maar dat duurde niet lang want Henry strafte een fout van mijn linksback, Kléber, genadeloos af.
In de tweede helft scoorde ik uit een corner (Martin Albrechtsen) de 2-1, maar nog steeds had ik er een hard hoofd in. Bayern gooide alle op de aanval, en uit een scherp uitgevoerde counter scoorde Evandro Roncatto de 3-1! Toen was er opeens van alles mogelijk natuurlijk! Dankzij Todorov werd het in blessuretijd zelfs 4-1, waardoor ik al met een half been in de finale stond natuurlijk! De uitwedstrijd werd relatief makkelijk: na een kwartier zette Todorov (wie anders) me op 1-0, het werd 1-1 door Zidane vlak voor rust. Vlak na rust werd het 2-1 voor Bayern door Adriano, maar Daniel Fredheim Holm maakte aan alle onzekerheid een einde door een kwartier voor tijd de 2-2 binnen te schieten: ik zat in de finale!
Snel bekeken wie mijn tegenstander in de finale zou zijn, de andere halve finale ging naemlijk tussen Juventus en .... PSV. PSV was in de competitie redelijk bezig, maar ze morsten te veel punten tegen de mindere goden. Ik ben in één week tijd twee keer onderuit gegaan tegen PSV (beker en comp.) en was dus niet echt blij met deze tegenstander, alhoewel het wel leuk is voor het nederlandse voetbal!
Maar goed, de finale: Kort verhaal, PSV wordt helemaal zoek gespeeld, die gatsen komen er niet aan te pas. Het enige minpuntje is dat de score maar 2-0 blijft, in plaats van 5 of 6-0. Maar ja, who gives a dinges weet je wel
Iedereen blij natuurlijk, supporters en directie (die vierde zelfs feest met de fans).
Opstelling:
GK Stekelenburg
DR Nigel de Jong
DL Kléber
DC Vincent Kompany
DC MArtin Albrechtsen
DMC Simon Francis
ML Van der Vaart
MR Carlos Diogo
FL Evandro Roncatto
FC Anatoli Todorov
FR Daniel Fredheim Holm
subs:
GK Sebastian Saja
D/DM C Gary Roberts
D/DM LC John O'Brien
DM RC Tomas Galasek
AM RL Wesley Sneijder
SC Iain Hume
SC Wesley Sonck
Tactiek:
............................GK
DR........DC........................DC.......................DL
............................DMC
...............................|
MR...........................|....................................ML
FR----->................FC............................<-----FL
In dit seizoen (evenals vorig seizoen) ook kampioen geworden. Alles gaat wel heel erg fantastisch nu, vrijwel elke jonge aankoop ontwikkelt zich goed (Hume, Modebadze, Favalli, Roberts), ik heb een aardig transferbudget van 17,75 miljoen (ook al ben ik niet van plan om veel wijzigingen in mijn selectie door te voeren), en iedereen is blij met me.
Nu wordt het taak om volgend jaar weer minstens de halve finale van de CL te halen, uiteraard kampioen te worden en toch ook eens proberen om de beker weer binnen te halen.
Contracten: Tomas Galasek gaat weg; hij wilde niet tekenen voor wat ik hem aanbood (overigens ruim 4x zoveel als hij nu krijgt)
Jari Litmanen gaat met pensioen en wordt coach. (Evenals Arthur Numan trouwens, die ik aan het begin van het seizoen als coach heb binnengehaald)
Verder gaat er een zwik jeugdspelers weg die niet goed genoeg zijn.
Todorov heeft me blij verrast door redelijk eenvoudig een nieuw contract te tekenen, Evandro Roncatto doet juist wel moeilijk

Hij wil een eenjarige verbintenis met min. fee relause clause, voor bijna het maximum wat ik hem kan bieden (55.000), terwijl hij nog een 3-jarig contract heeft voor 1.000 per maand.
Dus dat kan hij mooi vergeten!
And if you don't expect too much from me, you might not be let down.