Jemig, die ear-clip koptelefoon is ook niet echt geweldig hoor. Net heel eventjes geluisterd, maar ik denk dat ik het toch bij mijn eigen Sennheiser MX300 oordopjes ga houden...
Ik heb die meegeleverde oordopjes die bij mn 128mb zaten maar een keer gebruikt. toen ik hem kocht had ik mn sennheiser MX400 bij me en ik heb die meegeleverde dingen vorige week eens uitgepakt om te kijken hoe die klinken. en damn... ze klinken bagger. Toen snel maar weer mn sennheisers gepakt. Toch ben ik niet helemaal tevreden over de geluidskwaliteit. Ik gebruik sinds kort zelfs thuis weer mn discman (een panasonic) omdat die gewoon veel beter klinkt. Het geluid van de stick is aardig, maar op hogere volumes (en die heeft de sennheiser nodig) begint het toch aardig flets te worden.
Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl
mentalmadnizz: vind je dat nog steeds als je de equalizer uit (op 'normal') zet? Ik vind vooral dat de equalizer het geluid lelijk vervormt, maar ik kan 'm eigenlijk best redelijk hard zetten zonder dat ik de kwaliteit echt slecht vind.
Zo, vandaag ff nieuwe oordopjes gehaald. De MDR-ED31LP van Sony
Ik zocht eigenlijk naar de EX71, maar die kwamen pas weer in juni, en daar had ik geen zin in 
Iig deze leken erg op mijn vorige (zelfde vorm enzo, met zon uitsteekseltje wat in je oor gaat
) alleen dan een stapje beter. Klonk goed, dus meegenomen. En ze zijn ook goed
Bass komt er weer mooi uit en het geluid klinkt weer prima. En ze waren goedkoper dan de EX71
Iig deze leken erg op mijn vorige (zelfde vorm enzo, met zon uitsteekseltje wat in je oor gaat
Gewoon een nieuwe eisen. Je bent in iedergeval al genaaid omdat je een gebruikte hebt gekregen, en ik hoop dat je nog een nieuwe krijgt.tijn.online schreef op 10 mei 2004 @ 18:43:
Oké, 'k ben vandaag naar de MyCom in Utrecht geweest om een Mega Stick 256MB te kopen. Ik helemaal blij naar huis, wat blijkt daar? Die verkoper heeft me gewoon een gebruikt exemplaar meegegeven (verpakking zeker niet meer nieuws, speler licht beschadigd, zakjes al geopend). Kan ik daar nu morgen naartoe gaan en eisen dat ze me een (echt) nieuwe geven? Of ben ik gewoon genaaid?
Voor bass had je beter de philips + extra bass boost kunnen kopenDanceTrend schreef op 13 mei 2004 @ 17:09:
Zo, vandaag ff nieuwe oordopjes gehaald. De MDR-ED31LP van SonyIk zocht eigenlijk naar de EX71, maar die kwamen pas weer in juni, en daar had ik geen zin in
Iig deze leken erg op mijn vorige (zelfde vorm enzo, met zon uitsteekseltje wat in je oor gaat) alleen dan een stapje beter. Klonk goed, dus meegenomen. En ze zijn ook goed
Bass komt er weer mooi uit en het geluid klinkt weer prima. En ze waren goedkoper dan de EX71
Philips staat bekend om hun goede kraakvrije bass
[ Voor 38% gewijzigd door dev icey op 13-05-2004 23:39 ]
Mijn verhaal is goed afgelopen gelukkig. De volgende dag meteen terug naar de MyCom-winkel, gezegd dat ik een gebruike had gekregen, en kreeg meteen een (nu wel echt) nieuwe mee. Echt, zonder ook maar te vragen of te kijken, zo simpel. Je zou haast zeggen dat ze daar elke dag gebruikte spullen verkopen en terug krijgen...

Ja bass is niet mijn enige eisdev icey schreef op 13 mei 2004 @ 23:38:
[...]
Voor bass had je beter de philips + extra bass boost kunnen kopen
Philips staat bekend om hun goede kraakvrije bassWMA kwaliteit zorgt nog voor een mooiere bass. Zeker bij hardcore.
En bovendien hadden ze geen ander merk bij die winkel waar ik was
Verwijderd
Ik heb vrijdag de MSI Megastick 256 mb aangeschaft, voor 129,00. Hij bevalt me goed
.
Heb alleen een probleem, Als ik de mp3 studio wil installeren, dan geeft hij aan dat er files missen. Kan iemand de setup (graag in winzip/winrar formaat) mij toesturen?
(urnie538@hotmail.com) Of, als het te groot is, via ftp?
Alvast bedankt!
Heb alleen een probleem, Als ik de mp3 studio wil installeren, dan geeft hij aan dat er files missen. Kan iemand de setup (graag in winzip/winrar formaat) mij toesturen?
Alvast bedankt!
http://www.msi.com.tw/pro...pt_swr_detail.php?UID=543Verwijderd schreef op 16 mei 2004 @ 17:26:
Ik heb vrijdag de MSI Megastick 256 mb aangeschaft, voor 129,00. Hij bevalt me goed.
Alvast bedankt!
Ik heb op mijn Megastick een hele lading MLG-bestanden staan (bootlog0.mlg t/m bootlog9.mlg). Ik heb geen idee wat er gebeurt als ik ze eraf haal, dus doe ik het nog maar even niet. Maar eigenlijk vind ik ze wel een beetje lelijk staan. Heeft iemand enig idee of ik deze bestandjes zonder problemen kan verwijderen?
Zijn je logo'tjes. Kunnen gewoon pleite. Maaruh, het is een USB-stick man. Gewoon even op je pc zetten, van je Megastick afmieteren en checken of hij het nog doet. Of had je dit niet zelf kunnen verzinnen?tijn.online schreef op 23 mei 2004 @ 23:06:
Ik heb op mijn Megastick een hele lading MLG-bestanden staan (bootlog0.mlg t/m bootlog9.mlg). Ik heb geen idee wat er gebeurt als ik ze eraf haal, dus doe ik het nog maar even niet. Maar eigenlijk vind ik ze wel een beetje lelijk staan. Heeft iemand enig idee of ik deze bestandjes zonder problemen kan verwijderen?
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Nu je het zo zegt, klinkt het eigenlijk wel heel erg logisch...
Ja ik wil ook wel eens wat maken, maar wat?Verwijderd schreef op 25 mei 2004 @ 17:52:
Heeft er iemand trouwens nog mooie zelfgemaakte logo's? Misschien klein contestje ofzo?
Uitdaging: maak een animated logo!!DanceTrend schreef op 25 mei 2004 @ 20:25:
[...]
Ja ik wil ook wel eens wat maken, maar wat?Ideëen altijd welkom
Ik doe niet mee met de uitdaging. Lijkt me best lollig om iets unieks te maken, maar ik kijk echt vrijwel nooit op m'n MP3-stick. En al helemaal niet als ik 'm aanzet. Heb wel wat beters te doen.
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Is een animated logo überhaupt wel mogelijk? Volgensmij moet je dan je firmware gaan hacken met een extra loopje waarbij die bootlogo 0 tm/ 9 doorgeeft.
[ Voor 56% gewijzigd door Terror op 25-05-2004 20:38 ]
Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64
Precies, da's toch een echte uitdaging!!Terror schreef op 25 mei 2004 @ 20:35:
Is een animated logo überhaupt wel mogelijk? Volgensmij moet je dan je firmware gaan hacken met een extra loopje waarbij die bootlogo 0 tm/ 9 doorgeeft.
Als iemand toch bezig is met het hacken van de firmware zie ik liever eerst andere verbeteringen 
Dus maar geen animated logo. Maar wat wel?
Dus maar geen animated logo. Maar wat wel?
Verwijderd
Ik krijg het (128 MB) niet aan de praat met mijn pc, hij loopt dan altijd vast.
Abit NF-S 2.0
XP Pro NL SP1
Stick (2.xx) heeft nieuwste firmware en drivers.
Abit NF-S 2.0
XP Pro NL SP1
nou ja, ik ben ook op zoek naar een vervanger voor mijn ouwe walkman (nou ja oud, een jaar of 4 oud.. 
hier staat hij: http://www.dealtime.co.uk/xPC-Sony_SRF_M35
ik zoek natuurlijk een goede vervanger, met een klein formaat.. maar nu heb ik een aantal vragen over het FM-gedeelte..
0 Hoe is de ontvangst en de geluidskwaliteit van het FM-gedeelte? ik woon in een nogal 'moeilijk' stuk van het land qua FM-ontvangt (twente), en heb veel last van dichtdruk verschijnselen (dat de zenders elkaar wegdrukken enzo), hoe vangt deze dat op, hoe nauwkeurig is hij?
0 Zit er RDS (tekst) op??
0 Wat is de batterijduur van het apparaatje? Deze gaat pak en beet 24 uur mee op ze batterij (een maat kleiner als penlite)
ik wil natuurlijk geen miskoop doen, vandaar dat ik hier een beetje rondvraag
ik zoek natuurlijk een goede vervanger, met een klein formaat.. maar nu heb ik een aantal vragen over het FM-gedeelte..
0 Hoe is de ontvangst en de geluidskwaliteit van het FM-gedeelte? ik woon in een nogal 'moeilijk' stuk van het land qua FM-ontvangt (twente), en heb veel last van dichtdruk verschijnselen (dat de zenders elkaar wegdrukken enzo), hoe vangt deze dat op, hoe nauwkeurig is hij?
0 Wat is de batterijduur van het apparaatje? Deze gaat pak en beet 24 uur mee op ze batterij (een maat kleiner als penlite)
Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.
Wat loopt vast? De USB stick? Windows? Wanneer? Als je 'm inplugt? Bij bestands-overdracht? Meer info is wel nodig denk ik...Verwijderd schreef op 31 mei 2004 @ 10:45:
Abit NF-S 2.0
XP Pro NL SP1
- FM radio vind ik persoonlijk NIET in orde, ik krijg ook amper helder een zender door hier... Als ik ga sporten neem ik toch gewoon m'n Nike ACT100 mee, die heeft dan weer geen MP3, maar de ontvangst daarvan is 10x beter.rozndaal schreef op 31 mei 2004 @ 11:04:
- RDS tekst zit er niet op
- Er gaat ook 1 zo'n mini-penlite in (zo'n ding wat ook in je afstandbediening van je tv zit meestal), ik pleur er altijd Duracell's in, kost wel wat (1,50E per stuk ofzo), daar doe je gemiddeld zo'n 8 uur mee schat ik.
Kortom: ik ben erg tevreden met dit ding, maar de FM radio en de bijgeleverde koptelefoon zijn dingen waar je hem NIET voor moet kopen.
nou ja, dan is het heel makkelijk, dan wordt het hem gewoon niet, want dat zijn toch wel min of meer de vereisten die ik stel aan mijn 'opvolger'spaceboy schreef op 31 mei 2004 @ 11:08:
[...]
- FM radio vind ik persoonlijk NIET in orde, ik krijg ook amper helder een zender door hier... Als ik ga sporten neem ik toch gewoon m'n Nike ACT100 mee, die heeft dan weer geen MP3, maar de ontvangst daarvan is 10x beter.
- RDS tekst zit er niet op
- Er gaat ook 1 zo'n mini-penlite in (zo'n ding wat ook in je afstandbediening van je tv zit meestal), ik pleur er altijd Duracell's in, kost wel wat (1,50E per stuk ofzo), daar doe je gemiddeld zo'n 8 uur mee schat ik.
Kortom: ik ben erg tevreden met dit ding, maar de FM radio en de bijgeleverde koptelefoon zijn dingen waar je hem NIET voor moet kopen.
Deze radio heeft ook wel een goed ontvangst, maar wordt constant dichtgedrukt door duitsers.. k moet gewoon een gevoelige walkman hebben, maar goed, ik zoek wel verder op GoT
Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.
NF = nForce2 platform?? Dat zit een bug in.Verwijderd schreef op 31 mei 2004 @ 10:45:
Abit NF-S 2.0
XP Pro NL SP1
Is daar eigenlijk een oplossing voor, het vastlopen bij bestandsoverdracht op een nforce2 mobo?
Ik heb het namelijk ook wel is, vrij irritant...
Verwijderd
Is dat niet op te lossen m.b.v. een extra USB PCI kaartje?gabberjoost schreef op 31 mei 2004 @ 13:09:
Is daar eigenlijk een oplossing voor, het vastlopen bij bestandsoverdracht op een nforce2 mobo?
Mhm,. k heb nog geen mp3-spelers met RDS gezien maarja.rozndaal schreef op 31 mei 2004 @ 11:04:
nou ja, ik ben ook op zoek naar een vervanger voor mijn ouwe walkman (nou ja oud, een jaar of 4 oud..
Ik was laatst bij mn nichtje die had een I-river gekregen (128) Mb,. en mijn eerste indruk van de radio was zeer goed. De I-rivers zijn wel wat duurder maar staan wel bekend om uitstekende geluidskwaliteit. Misschien dat je daar maar is naar moet kijken.
Blaatschaap
Verwijderd
rozndaal schreef op 31 mei 2004 @ 11:04:
Verwijderd
-->Ik woon zelf ook in twente, en tja. De ontvangst is niet echt super met de MSI Megastick 256. Als je gewoon stil zit, dan ontvant hij het beste. Meestal ontvang ik een stuk of 4 (sky,538,hot,3fm) zenders geruisloos. Je kunt handmatig en automatisch zoeken, zelf gebruikte ik voor het instellen van de zenders de handmatige (duurt wel langer) functie, aangezien hij nog al eens over zenders heen wil scannen.
--> Ik heb ook nog geen mp3 spelers gzien met RDS.
--> In de msi 256 zit 1 AAA batterij. Hij gaat ongeveer 10 tot 14 uur mee (afhankelijk van de hoeveelheid ruimte ik vol heb) Ikzelf heb een oplader + oplaadbare batterijen aangeschaft. Dat bedrag is er na 15 a 20 keer opladen uit.
Cheack anders ook even:
http://www.msi.com.tw/pro...6&UID=485&NA=Mega%20Stick
Na een half jaar is er een kabelbreuk gekomen in de oordopjes van me MegaStick1
Dus ik heb nieuwe nodig, nu weet ik dat die sennheiser perfecte oordopjes zijn.
Maar ik wil hem graag wel nog om me nek kunnen hangen, met iemand of oordopjes met zo'n koort ook te koop zijn, of een eventuele andere oplossing.
Dus ik heb nieuwe nodig, nu weet ik dat die sennheiser perfecte oordopjes zijn.
Maar ik wil hem graag wel nog om me nek kunnen hangen, met iemand of oordopjes met zo'n koort ook te koop zijn, of een eventuele andere oplossing.
Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD
Verwijderd
Als ik via de megeleverde mp3 studio een logo maak voor mijn msi 256, en dan op save druk, en hem dan de naam geef: Bootlog.mlg dan pakt hij met niet. Als ik dan naar startup logo ga, staat hij er niet bij.
Kan iemand mij hiermee helpen?
Kan iemand mij hiermee helpen?
Verwijderd
ik heb een usb megastick gekocht maar hij wil als ik hem open in xp zegt ie : apperaat is niet toegankelijk
en als ik hem dan wil formateren zegt ie dat het een onbekent apparaat is het is de 256mb versie maar hij wil hem gewoon niet herkennen en is denk ik niet benaderbaar wat kan ik er aan doen ?
heb trouwens windows xp service pack 1 intergradet er opstaan
en als ik hem dan wil formateren zegt ie dat het een onbekent apparaat is het is de 256mb versie maar hij wil hem gewoon niet herkennen en is denk ik niet benaderbaar wat kan ik er aan doen ?
heb trouwens windows xp service pack 1 intergradet er opstaan
Verwijderd
Toch even de drivers downloaden en installeren: http://us-download.msi.co...dvr_exe/mega_stick256.zip
Staat er in je taakbalk (helemaal rechts) iets van hardware veilig verwijderen? Zoja, doe dat dan!
Heb je dit trouwens bij meer computers?? Dan zal je stick kapot zijn.....
Staat er in je taakbalk (helemaal rechts) iets van hardware veilig verwijderen? Zoja, doe dat dan!
Heb je dit trouwens bij meer computers?? Dan zal je stick kapot zijn.....
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2004 19:05 ]
Verwijderd
ok bedankt maar hij ziet de usb device wel als : usb apparaat voor massaoplag en dan staat er in het systeem een uitroepteken bij , hij vind het apparaat wel maar niet correct

En wat voor melding staat er dan bij uitroepteken? iets in de trand van "voor dit apparaat zijn de juiste drivers niet aanwezig"?Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 19:56:
ok bedankt maar hij ziet de usb device wel als : usb apparaat voor massaoplag en dan staat er in het systeem een uitroepteken bij , hij vind het apparaat wel maar niet correct
![]()
![]()
Een beetje meer info zou niet mistaan.....
[ Voor 3% gewijzigd door i2Paq op 14-06-2004 08:34 ]
Verwijderd
hallo ben sinds vandaag ook in het bezit van de msi megastick 128 mb
maar ik heb een vraag, hoe verander ik de naam van de mp3 die op het scherm verschijnt? heb winME
maar ik heb een vraag, hoe verander ik de naam van de mp3 die op het scherm verschijnt? heb winME
Op je computer zelf kan je dat het beste doen, door file name te renamen maar meestal met winamp of met windows media player de ID3 tag van een mp3 tje te veranderen
Als je geen winamp hebt kun je (alleen in windows XP) rechts op bestand kliken, eigenschapen > samenvatting > geavanceerd en daar kun je ook de titel van een mp3tje aanpassen.
Als je geen winamp hebt kun je (alleen in windows XP) rechts op bestand kliken, eigenschapen > samenvatting > geavanceerd en daar kun je ook de titel van een mp3tje aanpassen.
[ Voor 35% gewijzigd door SithWarrior op 11-06-2004 21:08 ]
You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?
Verwijderd
hmm als ik de titel uit die ID3 tag verander, dan helpt dat niet, vreemd
laat maar hij werkt, met winamp werkt het niet maar met een mp3 converter wel
laat maar hij werkt, met winamp werkt het niet maar met een mp3 converter wel
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2004 11:52 ]
ik gebruik mijn MSI mega stcik 256 vaak op werk, nu had ik hem er perongeluk een keer te snel uitgetrokken (zonder hardware veilig verwijder procedure) als ik hem nu wil aandrukken zegt ie ! media error is ie nou kadoek of?
Verwijderd
Moet je m even formatteren en je muziek er opnieuw opzetten, er zijn nu waarschijnlijk gewoon muziekbestanden beschadigd.rutgerprins schreef op 14 juni 2004 @ 11:08:
ik gebruik mijn MSI mega stcik 256 vaak op werk, nu had ik hem er perongeluk een keer te snel uitgetrokken (zonder hardware veilig verwijder procedure) als ik hem nu wil aandrukken zegt ie ! media error is ie nou kadoek of?
Verwijderd
en gewoon leeghalen? of kun je m helemaal niet benaderen in Windows?rutgerprins schreef op 14 juni 2004 @ 12:42:
format gaat niet
blijkt dat ie gecrashed is, ik stuur em vandaag op en krijg een nieuwe
Ik ben nu ook een trotse bezitter van de 256 versie 
Maar de gebrekkige bass (ook met m'n sony groove dopjes) valt me wel op. Vooral bij rocknummers valt het me op dat de "rock" preset (vies woord is het ook) niet écht geweldig is, zeker ook niet slecht overigens.
dit moet toch ergens te tweaken zijn? Zo had een oude sharp md-speler ook een service mode waar je wat in kon rommelen
Googlen heeft nog geen resultaat geboekt. Ook kan ik met m'n firmware versie 2.11 niet bij de files op de speler zelf (weet ook niet meer zeker of dit kon met de orginele versie..) zodat ik dat wat in kan proberen.
Weet iemand of hier tools voor zijn?
(pas op dat als je zulke tools hebt je je speler niet vernuekt!)
(de usb stekker er gewoon uit zonder dat hardware veilig dinges (wist niet dat het bestond
) maar gaf geen problemen (overigens niet tijdens schrijven geprobeerd))
Maar de gebrekkige bass (ook met m'n sony groove dopjes) valt me wel op. Vooral bij rocknummers valt het me op dat de "rock" preset (vies woord is het ook) niet écht geweldig is, zeker ook niet slecht overigens.
dit moet toch ergens te tweaken zijn? Zo had een oude sharp md-speler ook een service mode waar je wat in kon rommelen
Googlen heeft nog geen resultaat geboekt. Ook kan ik met m'n firmware versie 2.11 niet bij de files op de speler zelf (weet ook niet meer zeker of dit kon met de orginele versie..) zodat ik dat wat in kan proberen.
Weet iemand of hier tools voor zijn?
(pas op dat als je zulke tools hebt je je speler niet vernuekt!)
(de usb stekker er gewoon uit zonder dat hardware veilig dinges (wist niet dat het bestond
[ Voor 13% gewijzigd door steveman op 04-07-2004 20:45 ]
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Verwijderd
Bij mij is dat pas fout gegaan, er was toen een mp3'tje beschadigd.steveman schreef op 04 juli 2004 @ 20:44:
(de usb stekker er gewoon uit zonder dat hardware veilig dinges (wist niet dat het bestond) maar gaf geen problemen (overigens niet tijdens schrijven geprobeerd))
de bas viel mij idd ook wat tegen, maar na het kopen van sennheiser dopjes werd het al een stuk beter, ook moet je bij setting > EQ even op Rock zetten dan heb je de zwaarste bas.steveman schreef op 04 juli 2004 @ 20:44:
Ik ben nu ook een trotse bezitter van de 256 versie
Maar als er een tweak proggie zou zijn voor dit zou dat idd wel fijn zijn
je kunt ook je mp3's aanpassen en ik moet zeggen dat werkt best goed!
zie Bass van MP3-tjes permanent verhogen
zie Bass van MP3-tjes permanent verhogen
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Is er trouwens al een oplossing voor de N-Force2-bug? Ik heb een n-force2 moederbord, en vaak als ik m'n Megastick in de usb-poort stop loopt heel windows vast. Totdat ik de usb poort weer vrijmaak tenminste. "Ff wat mp3tjes overzetten" is onderhand een hele klus geworden.
Verwijderd
Ik heb eerder in dit topic het idee aangedragen om een usb pci kaartje te kopen, maar daar is niet op gereageerd, dus ik heb geen idee of dat werkt (ik vermoed van wel).Timorad schreef op 05 juli 2004 @ 20:59:
Is er trouwens al een oplossing voor de N-Force2-bug? Ik heb een n-force2 moederbord, en vaak als ik m'n Megastick in de usb-poort stop loopt heel windows vast. Totdat ik de usb poort weer vrijmaak tenminste. "Ff wat mp3tjes overzetten" is onderhand een hele klus geworden.
Hmm, ze waren geloof ik bezig met nieuwe usb drivers, alleen dit weet ik niet meer helemaal zeker....
Verwijderd
Nee het is Nforce 2 bug, Mega Stick zelf is prima
Trouwens is nieuwe firmware (2.05) voor Mega stick 1
Die "nieuwe" firmware (V2.05) heb ik er al een aantal maanden in staanVerwijderd schreef op 06 juli 2004 @ 12:23:
Nee het is Nforce 2 bug, Mega Stick zelf is primaTrouwens is nieuwe firmware (2.05) voor Mega stick 1
Dus zo nieuw is die niet.
[ Voor 3% gewijzigd door Gaitman op 06-07-2004 12:37 ]
Verwijderd
Haha o.k, ik kwam hetm net tegen dus..
Maarja gelijk mis na firmwareupdate, Mega stick was gelijk dood
, maar hij leeft nu weer
Verwijderd
/me heeft hem net aangeschaft. Had in eerste instantie die MP3 player gekocht van die aanbieding van het Kruidvat. Wateen baggersound kwam daar uit man...OMG
Nu las ik over deze player dat je de bootscreens kan wijzigen?! ( http://www.kieskeurig.nl bij de reviews)
HOE?!
Nu las ik over deze player dat je de bootscreens kan wijzigen?! ( http://www.kieskeurig.nl bij de reviews)
HOE?!
Ik heb gister ook een MSI mega stick 256 gekocht. Heb hem aangeschaft voor het trimmen en moet zeggen dat hij daar buitengewoon goed voor is; een stevig draaghoesje voor aan je broekrand, oordopjes die niet uit je oor donderen en waar redelijk geluid uit komt.
Ik zit alleen nog met 1 probleem: de FM frequenties lopen van 75 tot 91.5 ongeveer. Dit is natuurlijk niet handig met Radio3 op 96 en 538 op 102 oid...
Nu heb ik gezocht op de support fora, en het lijkt er op dat dit de USjapanse instellingen zijn voor FM frequenties. Nu zie ik dat een firmware upgrade met Europese firmware de oplossing is. Echter vraag ik me af of er niet ook een andere manier is... Wat ik me eigenlijk nog meer afvraag is; waarom levert Mycom deze apparaten met deze instelling uit
Dit gaat ze toch bakken support werk en ontevreden klanten opleveren
editbtw; mijn collega vertelt me net dat de VS andere stapgrootte gebruikt bij het afstemmen van FM frequenties. Zou het kunnen zijn dat de mensen die eerder in dit topic meldden dat de radio niet goed afstemt hier last van hebben
(en dat zij dus een europese firmware moeten installen om dit te verhelpen?) de VS schijnt nl wel het zelfde bereik (85-108) te hebben waardoor het probleem minder opvalt...
Ik zit alleen nog met 1 probleem: de FM frequenties lopen van 75 tot 91.5 ongeveer. Dit is natuurlijk niet handig met Radio3 op 96 en 538 op 102 oid...
Nu heb ik gezocht op de support fora, en het lijkt er op dat dit de USjapanse instellingen zijn voor FM frequenties. Nu zie ik dat een firmware upgrade met Europese firmware de oplossing is. Echter vraag ik me af of er niet ook een andere manier is... Wat ik me eigenlijk nog meer afvraag is; waarom levert Mycom deze apparaten met deze instelling uit
Dit gaat ze toch bakken support werk en ontevreden klanten opleveren
editbtw; mijn collega vertelt me net dat de VS andere stapgrootte gebruikt bij het afstemmen van FM frequenties. Zou het kunnen zijn dat de mensen die eerder in dit topic meldden dat de radio niet goed afstemt hier last van hebben
[ Voor 21% gewijzigd door j_du_pee op 09-07-2004 10:13 ]
kaart != map && bottel != fles
Wacht op antwoord
Dat zijn gewoon die bootlogo-bestanden in de root dir. Op de driver-CD staat een tooltje om ze te kunnen editen (maar het zijn gewoon monochrome bitmaps zonder enige vorm van headerinformatie, dus je zou ze ook met een tekenprogramma in raw mode moeten kunnen lezen/schrijven).Verwijderd schreef op 08 juli 2004 @ 23:09:
Nu las ik over deze player dat je de bootscreens kan wijzigen?! (
HOE?!
Verwijderd
ik wil de liedjes in een bepaalde volgorde hebben (bv. 1 t/m 20), maar als ik ze een naam geef werkt dit niet bij alle liedjes.
wat kan ik doen of moet ik veranderen, zodat dit wel lukt?
Verwijderd
Volgens mij de ID3 tag, deze kun je veranderen met o.a. WinAmp (eigenschappen van het muziekbestand o.i.d.)Verwijderd schreef op 10 juli 2004 @ 10:57:
ik wil de liedjes in een bepaalde volgorde hebben (bv. 1 t/m 20), maar als ik ze een naam geef werkt dit niet bij alle liedjes.
Het ding sorteert alleen op bestandsnaam en dan zelfs maar alleen op de eerste paar (8? 10?) karakters ervan. Je kunt dus het beste je bestanden nummeren en dan moet het nummer dus vooraan staan (nummering als Naam Van De Artiest - Naam Van Het Album - Nr - Naam van het Nummer werkt dus niet). Misschien komt dat doordat het ding alleen de korte (DOS) bestandsnaam beschouwt.
Verwijderd
ja ik doe het zo:
01 naam
02 naam
03 naam
04 naam
maar toch staat nummer 16 dan na 5 en 22 na 4 ofzoiets, het grootste deel staat goed maar sommig totaal niet
01 naam
02 naam
03 naam
04 naam
maar toch staat nummer 16 dan na 5 en 22 na 4 ofzoiets, het grootste deel staat goed maar sommig totaal niet
Het sorteerd eerst op ID3 tag nummer, kun je in winamp veranderen ja of in XP rechts op bestand klikken en dan eigenschappen. Als je ze daar nummerd komen ze ook op die volgorde weer naar boven
Enig idee hoe ik em kan recoveren na een crash tijdens een firmware update? hij doet nu niks meer en m'n pc wil em ook opeens niet meer herkennen....
/edit
Ben ermee teruggegaan naar de winkel en heb inmiddels een nieuwe
/edit
Ben ermee teruggegaan naar de winkel en heb inmiddels een nieuwe
[ Voor 22% gewijzigd door Schweino op 16-07-2004 13:10 ]
ik heb m'n mappen zo ingedeeld:
\voice
\fm
\music\map1
\music\map2
\music\map3
zo sorteert ie de muziek per map op nummers. Vind ik wel zo makkelijk. Echter toen ik de map1..... etc in de root neerplempte deed ie er nix mee, vandaar dus eerst de map music. nummers heb ik ook zo aangegeven ##_artiest_titel
\voice
\fm
\music\map1
\music\map2
\music\map3
zo sorteert ie de muziek per map op nummers. Vind ik wel zo makkelijk. Echter toen ik de map1..... etc in de root neerplempte deed ie er nix mee, vandaar dus eerst de map music. nummers heb ik ook zo aangegeven ##_artiest_titel
Heb het volgende probleem met mijn MSI Megastick (128MB):
Onder w2k (laptop) wordt ie zonder probleem herkend als USB opslag en kan ik em gebruiken.
Onder winXP (desktop) lukt dit met geen mogelijkheid. Automatisch niet, via hardware toevoegen ook niet. Heb ook de MSI drivers al geinstalleerd (was onder w2k niet eens nodig), maar ook dit helpt helaas niet.
Iemand een idee wat ik nog kan proberen om em ook onder XP te kunnen gebruiken?
Onder w2k (laptop) wordt ie zonder probleem herkend als USB opslag en kan ik em gebruiken.
Onder winXP (desktop) lukt dit met geen mogelijkheid. Automatisch niet, via hardware toevoegen ook niet. Heb ook de MSI drivers al geinstalleerd (was onder w2k niet eens nodig), maar ook dit helpt helaas niet.
Iemand een idee wat ik nog kan proberen om em ook onder XP te kunnen gebruiken?
Verwijderd
tip: flash je speler naar de nieuwste firmware. zelfs al heb je al een van de nieuweste versies.
heb net mijn 256mb versie 2.10 geflashed naar 2.11 europees. Volgens msi lost dat alleen bepaalde vastlopers op, maar ik merk zo veel verschil: bijvoorbeeld de radio die het nu beter doet en de volumeregeling die nu een stuk kleinere stapjes heeft.
(waarschijnlijk had ik dus ook een japanse of amerikaanse firmware versie ofzo)
heb net mijn 256mb versie 2.10 geflashed naar 2.11 europees. Volgens msi lost dat alleen bepaalde vastlopers op, maar ik merk zo veel verschil: bijvoorbeeld de radio die het nu beter doet en de volumeregeling die nu een stuk kleinere stapjes heeft.
(waarschijnlijk had ik dus ook een japanse of amerikaanse firmware versie ofzo)
^^ hoe moet dit??heb net mijn 256mb versie 2.10 geflashed naar 2.11 europees.
[ Voor 3% gewijzigd door rutgerprins op 20-07-2004 12:23 ]
Verwijderd
moet je even in je manual kijken (staat op de bijgeleverde cdrom; ook hier te vinden: http://www.msi.com.tw/pro...detail.php?UID=543&kind=6)
de firmware vind je hier:
http://www.msi.com.tw/pro...frm_ia_detail.php?UID=543
hier de goede versie uitzoeken en dan installeren met de bijgeleverde drivers zoals beschreven in je manual
de firmware vind je hier:
http://www.msi.com.tw/pro...frm_ia_detail.php?UID=543
hier de goede versie uitzoeken en dan installeren met de bijgeleverde drivers zoals beschreven in je manual
Verwijderd
goede service bij de mycom trouwens:
firmware corrupt tijdens kopiëren, ik terug naar de mycom, stond binnen 5 min weer buiten met een gloednieuwe megastick 256...
firmware corrupt tijdens kopiëren, ik terug naar de mycom, stond binnen 5 min weer buiten met een gloednieuwe megastick 256...
Verwijderd
O ja mislukte firmupdate kan je gewoon verhelpen hoor
Gata gewoon niet stuk MSI Mega Stick
Hoe dan? Ik heb de mijne ook moeten ruilen, wilde helemaal niks meer na een FW update.Verwijderd schreef op 14 augustus 2004 @ 18:21:
O ja mislukte firmupdate kan je gewoon verhelpen hoorGata gewoon niet stuk MSI Mega Stick
Verwijderd
ik kan van een vriend megastick kopen echter is de geluidsuitgang kapot in zin van hij zit los
je kan hem zo heen en weer doen.. hoe is dit te maken?
hij is namelijk de bon kwijt
??
Maar klopt het dat de fabrikant hem alsnog moet maken als jij kan aantonen dmv serienummer dat hij jonger dan een jaar is?
hij is namelijk de bon kwijt
Maar klopt het dat de fabrikant hem alsnog moet maken als jij kan aantonen dmv serienummer dat hij jonger dan een jaar is?
Verwijderd
Ik had het ook zovaak dood na firmware update, maar gewoon batterij eruit halen en opnieuw proberen
Dan was de mijne echt dood, deed echt niks meer, pc herkende em als een gesloopte usb stick, ook zonder de batterijen erin te hebben.
Verwijderd
niemand?? sorry maar ik moet het snel wetenVerwijderd schreef op 14 augustus 2004 @ 19:55:
ik kan van een vriend megastick kopen echter is de geluidsuitgang kapot in zin van hij zit losje kan hem zo heen en weer doen.. hoe is dit te maken?
hij is namelijk de bon kwijt??
Heb je zelf al wat onderzoek gedaan? Misschien kun je contact opnemen met de winkel waar je vriend 'm gekocht heeft (zelfs als die het zelf niet willen regelen kunnen ze je nog wel informeren over garantie van de producent) of anders contact opnemen met MSI Nederland?
Verwijderd
Klopt of XP herkent hem helemaal nietSchweino schreef op 14 augustus 2004 @ 23:27:
Dan was de mijne echt dood, deed echt niks meer, pc herkende em als een gesloopte usb stick, ook zonder de batterijen erin te hebben.
Verwijderd
huh? bedankt.. echt raar ik had via internet site opgezocht maar ik kreeg andere layout.. misschien per ongeluk oude link ofzow??? of ik heb er overheen gekeken..Soultaker schreef op 15 augustus 2004 @ 03:01:
Heb je zelf al wat onderzoek gedaan? Misschien kun je contact opnemen met de winkel waar je vriend 'm gekocht heeft (zelfs als die het zelf niet willen regelen kunnen ze je nog wel informeren over garantie van de producent) of anders contact opnemen met MSI Nederland?
ieder geval bedankt
Verwijderd
Hehe eindelijk oplossing uitgevonden voor Nforce 2 bug; geen SP1 en in de bios zet je USB 2.0 compatible uit, verder zet je use USB 1.1 en niet USB 1.1 en 2.0. Nu werkt het super fijn met Abit NF-S 2.0
Er is weer een nieuwe firmware.. 3.000.nogwat
maar die zuigt
Neemt ten eerste veel meer ruimte in, en ten tweede heb je t probleem met volume stapjes weer! MSI is echt slecht bezig wat dat betreft..
Nouja maar weer wachten op de volgende dan..
Linkje: http://www.msi.com.tw/pro...frm_ia_detail.php?UID=543
maar die zuigt
Neemt ten eerste veel meer ruimte in, en ten tweede heb je t probleem met volume stapjes weer! MSI is echt slecht bezig wat dat betreft..
Nouja maar weer wachten op de volgende dan..
Linkje: http://www.msi.com.tw/pro...frm_ia_detail.php?UID=543
http://www.msi.com.tw/pro...detail.php?UID=485&kind=6
Hier ook voor de 128 mb versie onderaan, maar zou dat zowel voor de eerste als voor de 2 de versie zijn?
Hier ook voor de 128 mb versie onderaan, maar zou dat zowel voor de eerste als voor de 2 de versie zijn?
Ik heb laatst ook wat WMA's op m'n Megastick 256MB gezet maar veel van die nummers haperen om de 2 seconden (en dat ligt niet aan de nummers zelf.)
Oftewel ga ik 'm voortaan weer vullen met MP3's.
Oftewel ga ik 'm voortaan weer vullen met MP3's.
Heb die nieuwe versie op me 128 mb versie 2 geknalt, nu doet ie idd weer hogere tikken met volume, meschien was dat ook wel de bedoeling ik weet het niet.
Dit snap ik alleen niet:
New file system: The file system has been rewritten to support up to FAT32
Hij was bij mij toch al Fat32 dus waarom zouden ze dat her schrijven?
En weet iemand of die cords nog los te koop zijn, ik kom net achter dat me zusje mijnes gesloopt heeft
Of waar je een goede ketting kan kopen waar je em aan kan hangen ofzo.
Dit snap ik alleen niet:
New file system: The file system has been rewritten to support up to FAT32
Hij was bij mij toch al Fat32 dus waarom zouden ze dat her schrijven?
En weet iemand of die cords nog los te koop zijn, ik kom net achter dat me zusje mijnes gesloopt heeft

[ Voor 22% gewijzigd door SithWarrior op 27-08-2004 16:30 ]
Ik bedoelde er meer 1 waar ook oordopjes aan zitten en dat je dan muziek kan luisteren enzo
hmmm, ik heb die fw versie 3 gedownload, maar om de een of andere reden wil de fw-upgade-utility niet pakken. versie 1.1 en 1.2 wel gewoon, maar die 3.0 niet. heb hardware versie 1 v/d 128mb versie. any idea's?
-I am Jack's wasted life.
Verwijderd
klopt, maar ik vertrouw dat versturen nooit zo, al problemen mee gehad.. en 20 euro valt wel mee. Dan haal ik m liever en heb m meteen inplaats van 3 dagen wachten..
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2004 17:12 ]
Verwijderd
Ik ben al lange tijd met tevredenheid in bezit van een MSI 128.
Op het moment gaat de stick bij willekeurige aanraking van een van de knoppen over op de functie -geluid opname-(record). De stick is niet meer uit deze functie te krijgen en gaat zelfs op geen enkele wijze meer uit. Enkel te doen door battery te verwijderen. De enige functie van de stick is het uitwisselen van bestanden.
Ik heb alle nieuwe versies firmware al een keer geinstalleerd zonder resultaat.
Zijn er meer mensen die hier last van hebben of last van hebben gehad?
Hoe is dit op te lossen?
Of kan ik beter gelijk terug naar de winkel (valt nog net binnen garantietermijn)
Groet
ik heb de player nu een maand of vier en bevalt mij goed. allleen meteen andere oordopjes gekocht. senheisser mx400 gehaald plus gp baterijen van 800 Mah. maar kan iemand me uitleggen hoe ik de titel naam van het nummer kan scrollen?
ja weet ik maar kun je dat ook handmatig doen??
Heb de megastick 256 afgelopen woensdag ontvangen (besteld via internet). Bij het openen van het pakje viel me meteen het 'plastic' uiterlijk van de player op. Ziet er niet echt solide uit. De oordopjes die in de doos zaten waren geen dopjes, maar klepjes die je om je oor moet vouwen > ze zitten standaard veel te los, waardoor het geluid erg crappy is. Verder vond ik de speler erg traag en de bediening erg onhandig (met name van de FM radio).
Eén van de redenen (buiten de prijs) dat ik dit apparaat heb aangeschaft was de FM-functie: midden in Utrecht ontvang ik 3FM goed en de meeste andere 'grote' zenders komen binnen met ruis. Veel ruis.
De mijne wordt morgen teruggestuurd.
Eén van de redenen (buiten de prijs) dat ik dit apparaat heb aangeschaft was de FM-functie: midden in Utrecht ontvang ik 3FM goed en de meeste andere 'grote' zenders komen binnen met ruis. Veel ruis.
De mijne wordt morgen teruggestuurd.
Verwijderd
Er schijnt een probleem te zijn met de versie die je op je stick hebt staan.. Als dat een usa versie is kan je problemen hebben met het tunen omdat in usa er andere maten worden gebruikt.. hoe het precies zit weet ik ook niet