Router en chello is 250 euro boete

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 843 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-09 10:53

ralpje

Deugpopje

Verwijderd schreef op 24 november 2003 @ 16:30:
[...]
Verder is het opvallend dat mensen van UPC/Chello hier lopen roepen dat hun klant staat te liegen (dat is in explicite termen uitgedrukt dat het niet waar is) in plaats van dat ze het tot de bodem gaan uitzoeken en excuses gaan maken naar die klant (of het nou waar is of niet). Het gaat om de algehele houding van monopolist naar klant! En de reacties die je hier ziet, liegen er nou eenmaal niet om!
Dus nu moet chello excuses aan gaan bieden omdat een klant een onwaar verhaal verteld? 8)7 |:(

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-09 11:44

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op 25 november 2003 @ 08:24:
gerbenw, misschien moet je de modbreak nog eens goed lezen.

Wat bedoel je met 'we'? Ik heb meer mensen gezien die zeggen 'UPC kennende zou dat wel eens waar kunnen zijn' dan mensen die het niet geloofden. Als we dus een poll zouden houden, dan zal het zo'n beetje 8-3 staan in het voordeel van de mensen die denken dat het verhaal waar kan zijn.
Met we bedoel ik natuurlijk iedereen waarvan jij zegt dat die de ts een leugenaar noemt. Maar... even voor de duidelijkheid: jij denkt dus dat de partij die 'voor staat' (als het 8-3 staat) automatisch gelijk heeft? Mij best hoor, ik ga je verder maar niet meer proberen te overtuigen, want dat is toch een onbegonnen zaak zolang ts niet terugkeert in dit topic.
ralpje schreef op 25 november 2003 @ 08:41:
[...]

Dus nu moet chello excuses aan gaan bieden omdat een klant een onwaar verhaal verteld? 8)7 |:(
Gelukkig, iemand die 't snapt! :)

[ Voor 30% gewijzigd door Bergen op 25-11-2003 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 november 2003 @ 15:17:
Ik wil derhalve besluiten met op te merken dat je wederom de spijker op zijn kop slaat door te stellen dat het UPC helemaal niet uitmaakt, 10 klanten meer of minder... Dat is nou precies het probleem!
Hier ben ik het toch wel mee eens, en ik denk ook dat upc zich dit goed moet realiseren.

Realiteit is dat het bedrijf met een groot aantal ontevreden klanten te kampen heeft. Onderzoek heeft uitgewezen dat een ontevreden gebruiker dit ventileert aan iedereen die er oren naar heeft en deze gebruiker nieuwe klanten dus zal afschrikken door het hele produkt zonder meer af te raden. Als het bij een klein aantal blijft maakt dit weinig uit, maar met de aantallen waar het volgens mij nu om gaat zit het toch anders. Er gaat een negatief sentiment ontstaan en dit zal upc op de lange termijn nog veel meer klanten gaan kosten.

Nu zul je denken, ach, een internetforumpje.. normaal stelt dat inderdaad niets voor, maar nu zijn wij wel de hoofddoelgroep van een produkt als chello. Intensieve gebruikers met veel kennis van zaken zijn juist de genen die het product zouden moeten promoten.. Maar dit gaat dus tegen ze werken.

Wat ze nu zouden moeten doen is juist dit soort zaken voorkomen. Stel de kerngebruikers tevreden, accepteer het als ze meer service behoeven, hier heeft ieder commercieel bedrijf namelijk mee te kampen.

Dit kunnen ze onder andere doen door zaken als deze sneller te verwerken, op te houden met die top 25 gebruikers af te sluiten, concurrerende voorwaarden aan te bieden, etc. Zorg eerst eens dat je je produkt op orde hebt voordat je nog meer wanorde veroorzaakt upc !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Zodra de concurrentie van ADSL doorkomt, mag UPC wat mij betreft grootste problemen krijgen. De administratieve bende is gewoon te triest voor woorden. Jaar in jaar uit staan ze hoog in de lijsten bij Kassa en Radar. Zo'n bedrijf kan toch nooit aantrekkelijk zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:16

SuBBaSS

-has Ryzen

Wekkel schreef op 25 november 2003 @ 10:12:
Jaar in jaar uit staan ze hoog in de lijsten bij Kassa en Radar. Zo'n bedrijf kan toch nooit aantrekkelijk zijn?
En als je nou eens kijkt naar de andere bedrijven die in diezelfde lijst voorkomen? KPN, ESSENT, mobiele aanbieders? Allemaal hele slechte bedrijven zeker?
Als het bedrijf niet aantrekkelijk is, dan ga je er niet mee in zee, lijkt me simpel. Je zult in "monopoliegebied" voor de televisie (CATV) geen andere keus hebben, maar voor de rest is er in het grootste deel van Nederland concurrentie voor alle producten die UPC levert. Als je in een klein dorpje woont, kan je ongeluk hebben, maar dat is voor de andere spelers (ESSENT ed. dus) niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 november 2003 @ 09:44:
[...]

Realiteit is dat het bedrijf met een groot aantal ontevreden klanten te kampen heeft. Onderzoek heeft uitgewezen dat een ontevreden gebruiker dit ventileert aan iedereen die er oren naar heeft en deze gebruiker nieuwe klanten dus zal afschrikken door het hele produkt zonder meer af te raden. Als het bij een klein aantal blijft maakt dit weinig uit, maar met de aantallen waar het volgens mij nu om gaat zit het toch anders. Er gaat een negatief sentiment ontstaan en dit zal upc op de lange termijn nog veel meer klanten gaan kosten.
Volkomen mee eens. Ik heb met mijn slechte ervaring, iedereen en dan ook iedereen in mijn familie geadviseerd _niet_ met chello in zee te gaan. Daarnaast heb ik enkelen in mijn kenniskring ook erop gewezen dat kiezen voor chello gelijk staat aan kiezen voor problemen.

Gelukkig, ze hebben allemaal voor adsl gekozen en dat doet me een deugd. Ik heb ze heel wat ellende bespaard.

En ik zit mijn mars tegen chello onverminderd hard voort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drogo
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 00:12
Realiteit is dat het bedrijf met een groot aantal ontevreden klanten te kampen heeft
Gelijk, maar er zijn ook klanten die gewoon niet tevreden zijn te houden of te krijgen. Voorbeeldje:
Verder is het opvallend dat mensen van UPC/Chello hier lopen roepen dat hun klant staat te liegen
Wat moet je nou met zo'n opmerking?

Beste hasse_m, bekijk dit 's, is van de ts:
Is dit waar/heeft iemand dit wel eens eerder meegemaakt
Ik zeg: nee, dit is niet waar en nee, hoogstwaarschijnlijk heeft niemand dit eerder meegemaakt.

Een paar andere mensen die er ook verstand van hebben zeggen hetzelfde. Opgelost toch?

[edit]
En ik zit mijn mars tegen chello onverminderd hard voort!
Leuk, maar heeft verder weinig met de vraag van de ts te maken toch?

[ Voor 12% gewijzigd door Drogo op 25-11-2003 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

SuBBaSS schreef op 25 november 2003 @ 10:47:
[...]
En als je nou eens kijkt naar de andere bedrijven die in diezelfde lijst voorkomen? KPN, ESSENT, mobiele aanbieders? Allemaal hele slechte bedrijven zeker?
Je breekt me toch niet de bek open over NUON? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga deze constructie binnenkort ook aansluiten, laat maar komen! })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 105% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-09 22:41

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

lijkt mij een hoax en anders niet :+

stel ik heb een chello account en ik maak in mijn outlook een emailadres aan met als afzender abuse@chello.nl of iets dergelijks

ik stuur naar een bekende van mij zon mail met een leuke tekst en voila allom paniek.

als je kijkt naar de ip van de afzender is het chello en een derde persoon lacht zich helemaal rot dus volgens mij is er iemand die een geintje flikt :Y)

computer voor alle werkzaamheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Verwijderd schreef op 25 november 2003 @ 22:58:
Tja... verhaal van TS gaat dus de kant op dat het niet zo is. Toch denk ik dat de boodschap in dit forum duidelijk is: Door de houding van UPC/Chello in het algemeen vinden mensen het gedrag dat TS beschrijft bij UPC/Chello passen, hoe idioot zo'n boete ook is!
Ik ga niet zitten turven en overbodige postings achterwege laten :)

Het is altijd zo dat tevreden mensen minder snel reageren dan ontevreden mensen.

Je hebt ook mensen die er plezier aan beleven alles en iedereen af te branden en die alleen waar zij zelf gebruik van maken perfect vinden.

Ik ga niet CHELLO de hemel in prijken maar de conclusie die jij trekt is i.mo. niet correct en ongefundeerd.

In die gebieden waar je geen ADSL kunt krijgen ben je al snel klaar als er alleen CHELLO is. Ik kan op dit moment overstappen maar ga er gegarandeerd qua snelheid op achteruit (volgens mijn in ADSL teleurgestelde buurman). Daarnaast heb ik meerdere keren al gepost dat ik tevreden ben, erg tevreden, zéér tevreden.

Jij blij met jouw provider en ik met de mijne. Goh, wat zijn wij beiden toch gelukkige mensen :)

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op 25 november 2003 @ 09:44:
[...]
Nu zul je denken, ach, een internetforumpje.. normaal stelt dat inderdaad niets voor,
Euh... nou, volgens www.big-boards.com is GoT wereldwijd het grootste hardware&software forum! (nr. 1 en 2 in die lijst zijn gaming-forums.) We roeleren de pan uit! 8) En Fok! ook, als de nummer 1 van de general discussion-fora! :Y)
Verwijderd schreef op 25 november 2003 @ 22:58:
Omdat TS niet reageert op mijn e-mail heb ik Coax gevraagt of ze wel eens een klacht hadden gehad over boetes. Dit hebben ze niet gehad. Verder geven ze aan ze een boete niet eens kunnen opleggen en dat je je geen zorgen hoeft te maken.

Tja... verhaal van TS gaat dus de kant op dat het niet zo is. Toch denk ik dat de boodschap in dit forum duidelijk is: Door de houding van UPC/Chello in het algemeen vinden mensen het gedrag dat TS beschrijft bij UPC/Chello passen, hoe idioot zo'n boete ook is!

Maar goed, ik zou het risico niet nemen en voor de zekerheid een aansluiting nemen waar servers en routers doodnormaal zijn (ADSL heet dat!). 't leuke is dat het nog sneller is ook (zie mijn eerdere posts voordat men hierop gaat reageren).

Oh ja, coax leest mee in dit forum ;) bedankt voor de reactie!
* Bergen wuift naar de coax-lezers! :) Niet iedereen vindt het gedrag wat TS beschrijft bij UPC/Chello passen; sommige lezers zijn helder van geest, lezen TS zijn vraag, kijken dan naar de AV, lezen nergens dat er een boete kan worden gegeven en concluderen vervolgens terecht dat er geen boete kan worden geven, dus dat het antwoord op TS zijn vraag "nee" luidt. Geen beschulding naar TS en geen beschuldiging naar UPC/Chello.

[ Voor 9% gewijzigd door Bergen op 26-11-2003 02:14 ]

Verwijderd

.

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdburgt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-04 10:59

wvdburgt

MacOS all the way baby!

volgens mij zijn ze bij chello echt stom
ik draai hier een servertje en deel internet over 3 computers.
daarnaast is mijn dataverkeer 70 gig alleen deze pc dus das nou ook nie echt een rede om me als klant te houden lol.
khoop dat ze toch nie achter kome achter mijn router.
kwil zo ie zo adsl
kpn is behoorlijk aan et stunten:D

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:16

SuBBaSS

-has Ryzen

Nou dan ga jij lekker over op ADSL, want types als jij verstoren de snelheid voor andere gebruikers toch alleen maar, met je 70 gig per maand.
Nog nooit een brief gehad trouwens? Of zit je op een hub naast een bejaardencentrum? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

SuBBaSS schreef op 04 december 2003 @ 09:16:
Nou dan ga jij lekker over op ADSL, want types als jij verstoren de snelheid voor andere gebruikers toch alleen maar, met je 70 gig per maand.
Nog nooit een brief gehad trouwens? Of zit je op een hub naast een bejaardencentrum? :)
70 gig per maand mag best... dan krijg je nog lang geen brief.

[ Voor 5% gewijzigd door Bergen op 04-12-2003 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 13:36

AngelDust

D'r mat mear n**kt wurde!

Verwijderd schreef op 28 november 2003 @ 09:57:
Die paar klanten die Chello had gaan nu ook weg: http://www.xs4all.nl/nieu.../adsl2004_nogsneller.html

KPN verdubbelt wederom de ADSL snelheden!

Ik kan me nog goed herinneren dat Chello alleen de tarrieven verhoogt!
Ik zit nu al tijden bij chello en zou niet weten waarom ik over zou stappen?

We bellen namelijk ook via de UPC en als ik ADSL wil moeten we weer bellen via de KPN, dat kost ons weer een bak aansluitkosten...

en ik zie geen ADSL aanbieder met dezelfde snelheid voor hetzelfde geld :?

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdburgt

wvdburgt

MacOS all the way baby!

SuBBaSS schreef op 04 december 2003 @ 09:16:
nee nog geen last.
hier zitte vooral veel 50 ers met soms kinderen ouder als ik

maar et zijn grote b00ns dus:D

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 129% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op 17 december 2003 @ 11:49:
Bij Chello sluiten ze je momenteel al af als je 32GB/Mnd aan dataverkeer hebt!

Er is inmiddels een ander topic over: Dataverbruik te hoog. Chello sluit onmiddellijk af!!

Sterkte aan alle Chello mensen!
"momenteel"? Hij schrijft dat dat anderhalf jaar geleden was, hasse_m. |:( Beter lezen voordat je blaat. Hij had ook een datalimiet van 6 gig opgelegd gekregen. Dat soort praktijken doet Chello momenteel ook niet aan. 32 GB/maand ligt echt *ver* onder de top.

(het gaat over deze post)

[ Voor 15% gewijzigd door Bergen op 17-12-2003 18:41 ]

Verwijderd

Ik vind het maar heel vreemd. 12 maanden geleden vroeg een vriend van mij bij chello naar de mogelijkheden om op één huisadres 2 abo's te kunnen krijgen. Hij wilde netjes zijn en met 2 pc's internetten , conform de regels zonder router. Dus dan maar 2 abo's op een huisadres. Antwoord chello : dat kan niet zowel technisch niet als organisatorisch niet. :( Tegelijkertijd had ik thuis een chello modem (Com21) van de zaak (kon ik alleen mee op een door chello geserviced VPN van ons bedrijf terecht) en via een gewone splitter op de kabel ook nog een privé modemaansluiting (motorola) om te kunnen internetten. Wel aangesloten op een hele dikke coax kabel. Als je al spreekt over 2 IP adressen op één huisadres, had ik dat wel. }) Hij nog verwijzen naar mijn situatie maar volgens chello kon hij niet 2 modems op een huisadres krijgen, hij moest maar een chello zakelijk abo nemen voor zwaar gebruik. ;( Wordt hij doorverbonden met chello voor bedrijven. Wat zeggen ze daar. Meneer, dat is toch voor prive gebruik veel te duur en onnodig. Waarom neemt u niet gewoon een router en 2 netwerkkaarten? 8)7
NB Performance bij mij met 2 modems op 1 kabel aansluiting viel trouwens dik mee. Draaiden allebei tegelijk met behoorlijke doorvoersnelheden. Zal wel door die extra dikke coax komen. Zit nu met één modem maar ben dan ook de enige gebruiker met de UPC kast direct voor de deur. :P

• wvdburgt

wvdburgt

MacOS all the way baby!

mja ik vind dat ze wel liegen: dikke reclame van jah ander half mbit en zo.
maar in de praktijk klopt er niks van.
normaal is 200 a 300 minder maar hier is het geregeld onder 800 kbit:S
hier word ik niet blij van hoor dikke ellende:S

• Drogo
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 00:12
zeggen ze daar. Meneer, dat is toch voor prive gebruik veel te duur en onnodig. Waarom neemt u niet gewoon een router en 2 netwerkkaarten?
Precies! Dus nogmaals: Chello maakt helemaal geen probleem van een router. Was ook al duidelijk, dus ik begrijp niet helemaal waarom hasse dit topic weer omhoog schopt met een onzinreactie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 oktober 2003 @ 20:16:
hmmm lastig, ik heb een chello classic abbo. En ik heb het altijd gedeelt via een p1 servertje, die ik ook gebruikte om s'nachts te downloaden. Echter ik woon niet meer thuis en mijn ouders vinden het onzin om een server 24/7 aan te laten staan. En daar ben ik het eigenlijk mee eens.

probleem is, er zijn 2 pc's die echt alle twee in een inet verbinding moeten hebben. Dus router. Toen heb ik ook meteen gekeken of chello-light niet iets voor ons was, maar voor mijn regio is alleen classic beschikbaar. Dit vanwege het feit dat de de infrastructuur er niet geschikt voor is, en dat is weer het geval omdat er hier(gelderland) com21 modem's zijn uitgedeelt, die het zoiezo niet kunnen.

Dus wat moet ik? Router mag niet(mijn server dus eigenlijk ook niet), en chello premium kan niet.

en voor het gemak, is adsl ook niet beschikbaar, fijn he. 200meter verder wel, maar doortrekken homaar, daar wacht ik al 2 jaar op.
Wat betreft een Com21, ik zit in NO Friesland, daar deelt KabelNoord, de plaatselijke kabelaar ook Com21's uit. Maar hoewel Chello bij de postcode check zegt dat er geen entry en light beschikbaar is, biedt KabelNoord dit wel aan. Het heeft dus blijbaar niets met het modem te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Klopt, je kunt niet echt vertrouwen op die postcodecheck; die geeft wel vaker verkeerde resultaten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 3 jaar Chello (Classic) gehad en 3 jaar een router gebruikt en in 3 jaar geen problemen gehad.
Toen Chello met meerdere pakketten kwam (light en plus) zag ik bij de voorwaarden van de plus dat je internet verbinding mocht delen :o
Ben nu zeer tevreden Demon (8mb) gebruiker
Pagina: 1 2 3 Laatste