Wat denk je van ADSL verbindingen die momenteel qua prijs als een baksteen in prijs zakken. Voor €65,- heb je al een 8mbit verbinding zonder restricties en vergelijk dat maar is met een chello-plus verbinding.
Ik mocht van Chello niet eens laat staan klagen dat ik geen VPN verbinding kon maken met m'n werk want dat was commerciëel gebruik.
Mijn mail komt altijd aan en antwoorden lukt ook altijd, dat probleem heb ik niet. Newsservers interesseren mij niet kijk er nooit dus daarover 'geen mening'.
Of je mailt weinig maar de keren dat de mailservers van chello bij mij niet werkten zijn bij mij niet te tellen. Heb indertijd hiervoor zelfs een aparte (automatische werkende) fallback verbinding voor aangeschaft.
Je eigen bekabeling voor € 350,= vernieuwen lijkt met heel erg overdreven en wuif ik maar weg met een vriendelijk bedoeld gebaar met mijn wijsvinger op mijn voorhoofd. Wat kost een stukje Coax of UTP-Kabel nu nog?
Wellicht ben je enigzins ontwetend over prijzen. Ik heb nu een (bijna) volledige Hirschman antenne installatie. Reken je FF mee:
Uit m'n hoofd, 50m coax a €1.25 de meter, ca 50 metalen coax stekers van €2.5 per stuk, 1 antenne versterker met retour kanaal van €90,-, één 8 voudige trunk van €45,-, 6 verdeeldozen à €10,- per stuk plus, plus wat ander los spul en exclusief arbeidsloon.
OK ms kon het goedkoper maar op een zeker moment ben je het helemaal zat en wil je alles uitsluiten want slechte bekabeling kan idd oorzaak zijn van falende verbindingen.
Wat ik dus niet begrijp van ALLE klagers, als je niet tevreden bent stap je toch over? Maar dan komt zeker ineens weer het verhaal, geen ADSL beschikbaar waar ik woon. Nou, dat is pech hebben voor je. Ik heb 3 jaar moeten wachten op kabelinternet en sinds 2 maanden kan ik over op ADSL.
Idd, niet erg lang geleden was hier nog geen snel-internet en had UPC het monopolie.
Nu ben ik dus wel overgestapt want ik was het spuugzat om als een infantiel kind behandeld te worden.
Qua internet kosten betaal ik nu in totaal €85,- wat €20,- per maand meer is dan voorheen maar heb daar dan wel 6 keer meer performance voor.
Begrijp dat de oriëntatie van iermand die (nog) geen ADSL kan kiezen wellicht een andere is maar da's weer een mank gaande vergelijking.
Ik word een beetje erg moe van al dat gezeur. Het is ook nooit goed. Ik kan me de tijd van ver voor de kabel en ADSL nog goed herinneren. Met een 2800 baud modem via de telefoonllijn contact zoeken met een BBS waar je soms dik een uur bezig was om 2 mb binnen te halen. Weer later Superweb waar je uren bezig was om in te loggen om er na een uur uitgeflikkerd worden.
Dat is een vergelijking die ook helemaak mank gaat en waarmee je alles kan goedpraten. Beetje m'n Oma vertelt syndroom. Je moet niet zeuren want de in de oorlog hadden we niet eens telefoon.
Technologie schrijdt voort en je moet het vergelijken met wat in je omgeving gangbaar is. Vroeger dat wij TV kregen accepteerde je onvolkomenheden & ruis, nu eis je dat het perfect & altijd werkt.
Nee, ik verlang niet echt terug naar de tijd van omgerekend € 350,= aan telefoonrekeningen per maand.
Idd want die kosten zijn ook niet meer nodig omdat de technologie veel goedkoper is. Zelfs dan nog vind ik dat de kosten voor KaTelco nog steeds behoorlijk worden overdreven.
Daarom ben ik ook groot voorstander dat ook andere partijen mogen en kunnen concurreren. Helaas, een bedrijf à la UPC doet er alles aan dat te voorkomen. De initiatieven van XS4ALL om ook op de kabel te gaan zitten worden stelselmatig geblokkeerd.
Ben het met je eens dat wanneer je tevreden bent, er geen reden is voor klagen. en lekker moet blijven zitten.
Maar dat wil niet zeggen dat aanwezige klachten moet wegwuiven of die niet moet (kunnen) ventileren. Heb zelf Chello ruimschoots de gelegenheid gegeven hun problemen op te lossen maar na 3 jaar, wens ik ze veel succes en zonder mij.