Router en chello is 250 euro boete

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 845 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drogo
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 00:12
Wanneer je geen n00b bent maakt 't niet veel uit inderdaad, en dan wordt je ook wel geholpen.

Maar er zijn ook mensen die je opdracht moet geven fysiek de UTP kabel van PC naar modem te volgen en die er dan pas achter komen dat 'er iets tussenzit'. En dat is de ruime meerderheid... die krijgen (nadat ze de router gereset hebben, helpt ook errug vaak) het advies hun pc eerst maar 's rechtstreeks aan te sluiten.

Wat betreft de MAC adressen: inderdaad erg handig dat je aan de eerste zes tekens kan zien welk merk 't is en soms zelfs welk type. Maar omdat het mac van de nic gekloond moet worden in de router voor een werkende verbinding, kan het helaas niet vaak gebruikt worden om te zien welke router iemand heeft.
Wat dus formeel onmogelijk was in combinatie met de Chello voorwaarden.
ah, ok :) Als 't legaal moet zit je inderdaad aan een duur zakelijk abo vast.
Maar 't is bij de meeste ISP's niet de bedoeling dat je de standaard abo's voor zakelijke doeleinden gaat gebruiken neem ik aan.

[ Voor 39% gewijzigd door Drogo op 15-11-2003 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PtrO
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 22:21
hessel schreef op 15 november 2003 @ 22:33:
Wat ik hier mis ... is de opmerking dat je aan het mac address de leverancier/het product kunt herkennen. Zo zullen de netwerk kaart van 3com met bv aa:bb:xx:xx beginnen en van realtec met bb:a2:xx:xx enz enz.
Op de ze manier is het dus mogelijk dat UPC zegt er hangt een router aan.
Nee dat hoeft niet.

Diverse kaarten en (zeker) gangbare routers kan je voorzien van een gefaked MAC-addres. Router-functionaliteit kan je simpel herkennen door het verkeer te qua gedrag analyseren en/of bepaalde (merk afhankelijke) poort/protocollen te scannen. Verder heb je, in het TCPIP verkeer nog bepaalde bitjes die bijv. kunnen duiden op NAT (adresvertaling).
Bij een goed ingestelde Router/NAT doos is het bijna onmogelijk te bewijzen.
Maar met een paar simpele vragen van een helpdesker komen ze er vlug genoeg achter. Bijv. "Type nu een ipconfig /renew en leest u in het scherm eens voor wat er staat bij ipconfig /all".

Je moet dan verrekte snel denken, omzetten en goed op de hoogte zijn wat er op het scherm moet staan zijn om de helpdesk voor te kunnen liegen.

Kenmerk van recherche werk is het stellen van vragen die je eenvoudig moet kunnen beantwoorden. Duurt dit bijv. te lang of klopt het antwoord niet , heb je een mogelijke leugenaar te pakken. Bij ons op de zaak is dat proces altijd uiterst vermakelijk. Helemaal wanneer er gesniffered moet gaat worden.

Maak jezelf dus niet belachelijk door een helpdesker voor te liegen. Het risico is wel dat een ongemotiveerd iemand z'n closed call-quote wil halen en er geen zin in heeft en zegt. "routers worden niet gesupport, goedenavond.".

Go with the flow blocking your way and use AD for achieving results

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

c hello to ADSL and g'bye to CABLE

EIndelijk ben ik er van overtuigd dat Sjello te duur en bagger levert. Ik ben overgestapt naar ADSL, veel goedkoper. Ik heb mijn hele familie afgeraden met sjello in de stront te gaan. ADSL was voor elk familielid goedkoper dan sjello.

Daarnaast deel ik hier met 4 pc's mijn netwerk. 4 gezinnen genieten volop van 1 lijntje sjello, en ze betalen allemaal prima mee in de kosten. Maar we gaan nu adsl nemen voor meer stabiliteit!

Dat verhaal van de boete klopt NIET. Ze kunnen geen boete opleggen volgens hun eigen AV. Ik heb de indruk dat de topicstarter een liefhebber is van sjello en er belang bij heeft. Nou veel succes met sjello. Lang leve het echte internet ( en dat is zeker geen sjello!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

hmz.. als je nou online gamet met x-box &/of ps2?? :9

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PtrO
Cochrane schreef op 15 november 2003 @ 22:42:
ah, ok :) Als 't legaal moet zit je inderdaad aan een duur zakelijk abo vast.
Maar 't is bij de meeste ISP's niet de bedoeling dat je de standaard abo's voor zakelijke doeleinden gaat gebruiken neem ik aan.
Daarom wil ik ook een abo hebben die zich daar niet mee bemoeit geen gedonder geeft wanneer ik 's meer dan 30Gbyte of nog veel meer verkeer in een maand heb.

Kword ook behoorlijk irri wanneer iemand stelt dat IPsec/VPN verbindingen per definitie zakelijk zijn (echt meegemaakt) en dus daarom niet gesupport wordt.

Verder wie is de ISP wel om te bepalen wat wel of niet zakelijk is. Kan je überhaupt nog wel die grens trekken ?

[ Voor 3% gewijzigd door PtrO op 15-11-2003 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om nog even off-topic door te gaan:
Volgens de laatste chello nieuwsbrief vinden ze (chello) ook nog dat ze een beter/sneller product bieden voor minder geld dan de huidige ADSL abbo's. Dit betekent dus dat ze NIKS GAAN DOEN AAN HET CLASSIC/PLUS abbo.
Dat is net de druppel die mijn emmertje nodig had.
Byebye chello.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bullshit!!!, ik ben sinds een maand weg na dik een jaar trouwe dienst bij UPC en ze doen er helemaal NIETS aan, ze kunnen het niet eens nakijken joh, ik zal het mooier vertellen....die fup??? ook bullshit, ze kunnen aleen zien welke node's veel bandwith verbruiken, over eindgebruikers kunnen ze haast niets te weten komen!
Ik ga er niet verder op in maar geloof me nou,ze kunnen je niks maken, en als ze al de moeite hebben genomen om jouw routertje te traceren, dan kunnen ze hooguit een waarschuwing geven met het verzoek chello plus te gaan gebruiken (3 pc's toegestaan) :+ NO WORRIES! :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik niet begrijp is dat mensen nog steeds sjello nemen. Kijk als je alleen mailt en wat beetje surft, kan je prima uit zijn met de GOEDKOOPSTE ADSL abbo's, MITS je een tel.lijn hebt. Gebieden waar ADSL NIET aanwezig is, laat ik ff erbuiten.

Als je geen tel.lijn hebt en er ook geen 1 wilt, dan is dat te begrijpen (m.n. in de studentenhuizen). Dan zie je pas hoe dur sjello light bv is. JE kan er geen kant op.

Desalniettemin: chello is gewoon té duur. Voor beetje snelheid, een beroerde verbinding, beroerde mailserver, beroerde helpdesk, beroerde bereikbaarheid ga je toch GÉÉN 50 pleuros neertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drogo
Router kan inderdaad geen kwaad.
Maar om nou te zeggen dat Chello je niks kan maken... ze kunnen je abo stopzetten wanneer ze maar willen ;)
Bovendien kan men exact zien hoeveel GB je deze dag of maand gedownload hebt... zou wel heel erg zijn als een isp dat niet kan.

[edit]
DDX, vage helpdesk medewerker hoor ;) Tis 'gewoon' Sun :)

[ Voor 8% gewijzigd door Drogo op 16-11-2003 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:06

DDX

hessel schreef op 15 november 2003 @ 22:33:
Wat ik hier mis ... is de opmerking dat je aan het mac address de leverancier/het product kunt herkennen. Zo zullen de netwerk kaart van 3com met bv aa:bb:xx:xx beginnen en van realtec met bb:a2:xx:xx enz enz.
Op de ze manier is het dus mogelijk dat UPC zegt er hangt een router aan.
dat doet me denken aan gesprek met de helpdesk medewerker toen ik mijn mac adres wou doorgeven
ik heb het een aantal keer moeten herhalen, want hij was het er niet mee eens
het zou niet kunnen bestaan e.d.

(kul natuurlijk...)

08:00:20:96:xx:xx

(helpdesk medewerker was het er niet mee eens dat het met 08 begon ;) )

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 november 2003 @ 11:50:
Desalniettemin: chello is gewoon té duur. Voor beetje snelheid, een beroerde verbinding, beroerde mailserver, beroerde helpdesk, beroerde bereikbaarheid ga je toch GÉÉN 50 pleuros neertellen?
Te duur??? Ik ben nog geen adsl abonnement tegengekomen die dezelfde downloadsnelheid bied als chello, als jij er 1tje weet mag die ook hier beschikbaar is wil ik het graag weten.

Snelheid??? Ik haal nu al 3 jaar lang elke dag, op elk moment van de dag mijn maximale downloadsnelheid van 180 kb/s alleen de upload snelheid is een beedje jammer.

Beroerde verbinding??? Ik heb welgeteld 1 keer geen verbinding gehad in 3 jaar tijd. Dat kwam door een verkeerde wandcontactdoos, gemaakt door de electricien.

Beroerde mailserver??? Ik krijg gemiddeld 5 tot 10 mailtjes per dag, en verstuur er ook netzoveel. Ik heb er nog geen problemen mee gehad.

Beroerde helpdesk, klopt, al heb ik er slechts 1 keer gebruik van hoeven maken.

Dus niet voor iedereen is chello slecht. Maar dat betekend niet dat ik altijd blijf kijken naar een beter abonnement. Tis alleen jammer dat ADSL hier nog niet volledig beschikbaar is. Ik kan maar via een paar ISP´s hier ADSL krijgen.

T enige wat ik wel irritant vind is de trage uploadsnelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eMiz0r
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 13:44
Verwijderd schreef op 17 november 2003 @ 14:06:
[...]

Te duur??? Ik ben nog geen adsl abonnement tegengekomen die dezelfde downloadsnelheid bied als chello, als jij er 1tje weet mag die ook hier beschikbaar is wil ik het graag weten.
Weet je wat ik nou niet snap. Dat mensen dit soort uitspraken nog steeds durven te doen.

Bij www.speedxs.nl betaal je voor een 8192/1024 verbinding 49,95 per maand. Wou je zeggen dat dat NIET sneller was ? Voor een soortgelijke verbinding als Chello betaal je bij deze provider: (jawel) 35 euro. Dat is allemaal duurder dan Chello (?)

Waar zit het verstand vraag ik me dan af..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 13:32
Nog even over die helpdesk: Bel nu maar eens een medewerker van UPC op , je krijgt in no-time nu iemand aan de telefoon hooguit 2 min wachten , dus de helpdesk is flink verbeterd!

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poing
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Mag je dan ook 250 euro boete aanrekenen indien internet ff uit ligt?

Geven ze je 100% zekerheid tegen hackers? Ik denk het niet, dus mag je altijd een "SYSTEEM" installeren dat verdachte packets naar een ander intern ip sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eMiz0r schreef op 17 november 2003 @ 14:37:
[...]
Weet je wat ik nou niet snap. Dat mensen dit soort uitspraken nog steeds durven te doen.

Bij www.speedxs.nl betaal je voor een 8192/1024 verbinding 49,95 per maand. Wou je zeggen dat dat NIET sneller was ? Voor een soortgelijke verbinding als Chello betaal je bij deze provider: (jawel) 35 euro. Dat is allemaal duurder dan Chello (?)

Die is dus hier niet beschikbaar, net de postcodecheck gedaan. Als ie beschikbaar was had je mij niet gehoord.
Evengoed bedankt voor je tip ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmace
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-07-2022
Verwijderd schreef op 17 november 2003 @ 15:34:
[...]
Dat de wachttijd verbetert is komt vermoedelijk omdat bijna iedereen die over kan stappen op ADSL dat inmiddels gedaan heeft, een overschot aan helpdeskmedewerkers dus.
Als die uberhaupt al weten waar ze over praten. Volgens mij hebben ze bij chello alleen een standaard scherm met uitvlucht-procedures. ;) (waarvan "wij bellen u terug" toch wel de ergste is)

Afgelopen halfjaar zijn er slechts 4000 nieuwe gebruikers bijgekomen bij Chello.
Ter vergelijking, dat waren er 180.000 bij Zonnet (niet mijn 1e keus qua ADSL, maar a la).

Het rapport van UPC durfde helaas geen vermelding te doen van de veel hogere hoeveelheid mensen die Chello de deur uit hebben gedaan.

>Select * FROM users WHERE clue > 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben al 3 jaar vaste klant van Chello en zonder klachten tot dus ver. Zelfs verhuisd in de tussentijd en zonder problemen.
Onlangs helpdesk nodig gehad maar en kwam er achter dat het euvel aan m'n pc lag, maar verbinding met de mannen in 2 minuten.

Ben het wel met velen eens dat de tarieven niet meer van deze tijd zijn 50 euro's is gewoon te veel in deze tijden van ADSL stunten!

Router :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNyL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik heb nog nooit gehoord van Chello dat het niet mag, en van uitgedeelde boetes heb ik al helemaal nooit gehoord.

Bij niet-deskundige vrienden :) heb ik hun Chello Classic gedeeld met een router en zij hebben de helpdesk wel eens gebeld bij storing. Deze vraagt zelfs of je een router hebt zo ja dan moet je deze ff resetten. En zowieso mag het toch door de komst van XBox Live ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_Rabbit10
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-10-2022
[...]

Je bedoelt zeker E58,20 per maand.
Er komt jaarlijks E99,- bij voor administratie kosten. 99/12=E8,25+E49,95=E58,20 per maand....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eMiz0r
Prima, dan pak je www.ladot.nl waar voor eenzelfde verbinding 40 euro excl. btw per maand gevraagd wordt. Maar elders in dit topic wordt ook niet gekeken op die paar euro.

Waar het om draait is dat je voor ongeveer hetzelfde bedrag een 10 maal zo hoge upload krijgt en 5 maal zo hoge download kunt krijgen.

Ben trouwens wel eens benieuwd hoe dit hele verhaal nu afgelopen is. Heeft Chello nog van zich laten horen ? Is de boete betaald of kwijtgescholden ? Van de TS hoor je ook niets meer, waarom ruikt dit zo ontzettend erg naar grote onzin..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-09 11:44

Bergen

Spellingscontroleur

Chopsticks schreef op 17 november 2003 @ 16:01:
[...]

Je bedoelt zeker E58,20 per maand.
Er komt jaarlijks E99,- bij voor administratie kosten. 99/12=E8,25+E49,95=E58,20 per maand....
99,- administratiekosten? :? Misschien ben je in de war met eenmalige installatiekosten? (hoewel daar ook vaak of altijd akties voor zijn...)

[ Voor 18% gewijzigd door Bergen op 17-11-2003 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_Rabbit10
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-10-2022
GerbenW schreef op 17 november 2003 @ 17:01:
[...]
99,- administratiekosten? :? Misschien ben je in de war met eenmalige installatiekosten? (hoewel daar ook vaak of altijd akties voor zijn...)
Nee, hoor, ik ben niet in de war:
Abonnement per maand: € 49,95
Doe-het-zelf installatie vanaf: € 69,00*
Jaarlijkse administratiekosten: € 99,00
Dataverkeer per maand: onbeperkt
E-mail accounts: 10 (unlimited aliassen)
Webmail: ja
Eigen www site:
50 Mb (1 Gb traffic)
FTP toegang: ja
Eénmalige entreekosten: € 119,00**

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:59

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

die jaarlijkse kosten kloppen idd...laatst nog zien staan toen ik me orienteerde op ADSL.

Btw heb ik ook van een vriend gehoord dat hij iemand kende die ook een boete gehad zou hebben voor gebruik van een router.....daarna echter nooit iets meer van gehoord...

ik denk zelf dat het onzin is...

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drogo
hasse_m / dmace: onzin

Over de kosten van een helpdesk: denk je dat je gratis een helpdesk kan opzetten, dat die elke maand 0,00 aan arbeidsloon kost, en dat zo'n telefoonlijn huren van KPN ook gratis is?
Bovendien, denk je dat een gratis nr - zoals Chello in het verleden wel gehad heeft overigens - er niet voor zal zorgen dat er gigantische hoeveelheden mensen gaan bellen met onzinnige vragen over hun PC waar de helpdesk niet eens voor bedoeld is? En 10 Eurocent is niet zo'n onoverkoombaar hoog bedrag toch?

Wat betreft de kennis van de helpdeskmedewerkers: jullie spuien als klant nu toch meer crap uit dan ik in dit gehele draadje gedaan heb :>

[edit]
Er zijn ongetwijfeld mensen met goeie en slechte Chello ervaringen. Maar om meteen compleet Chello af te zeiken omdat jij niet tevreden bent is een beetje scheef, of niet?

[ Voor 14% gewijzigd door Drogo op 17-11-2003 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Chopsticks schreef op 17 november 2003 @ 17:13:
[...]

Nee, hoor, ik ben niet in de war:

[...]
Ohhhhh n/m, ik dacht dat je 't over Chello had... en dan quote jij het ook nog eens en toen dacht ik helemaal WTF. :)
Verwijderd schreef op 17 november 2003 @ 15:34:
[...]
Maar het is wel een beetje kortzichtig om de kwaliteit van een helpdesk te meten aan uitsluitend de wachttijd.... Of je nou bij UPC lang of kort wacht, je krijgt toch nooit iemand aan de telefoon die er ook maar een heel klein beetje verstand van heeft! Laat staan dat je iemand krijgt die je probleem ook daadwerkelijk wil oplossen.
Je moet me even uitleggen waarom we je probleem niet zouden willen oplossen.
Bij UPC/Chello levert het wachten hun geld op (duur telefoonnummer / per minuut), dus als je korter moet wachten dan levert de helpdesk ze minder op en dan moet je je pas echt zorgen gaan maken!
OMG LOL. Al eens nagedacht van wie die lijn eigenlijk is? Juist, van de KPN. UPC betaalt een deel van de kosten en de klant betaalt een deel van de kosten. UPC vangt die 10 ct/min niet ofzo.. |:( 10 ct/min is trouwens helemaal niet duur als je ziet wat sommige bedrijven durven te vragen. Een gratis nummer speciaal voor storingen invoeren werkt ook niet. Als iemand een gewone vraag, denk je dat die dan naar 't betaalde nummer belt? Ik dacht het niet. Iedereen probeert het dan eerst bij het gratis nummer. Gevolg: wachtrijen.

[ Voor 76% gewijzigd door Bergen op 17-11-2003 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PtrO
Cochrane schreef op 17 november 2003 @ 17:39:
hasse_m / dmace: onzin

Over de kosten van een helpdesk: denk je dat je gratis een helpdesk kan opzetten, dat die elke maand 0,00 aan arbeidsloon kost, en dat zo'n telefoonlijn huren van KPN ook gratis is?
Bovendien, denk je dat een gratis nr - zoals Chello in het verleden wel gehad heeft overigens - er niet voor zal zorgen dat er gigantische hoeveelheden mensen gaan bellen met onzinnige vragen over hun PC waar de helpdesk niet eens voor bedoeld is? En 10 Eurocent is niet zo'n onoverkoombaar hoog bedrag toch?
Natuurlijk moet een product gerichte helpdesk gratis zijn.
Pure kwats om geld te vragen voor hulp aan een product wat niet gewoon niet werkt.
Ik zat al bij chello voordat ze geld gingen vragen, de prijs gingen verhogen, de service verlagen en vond het bijzonder irri dat je ze voor al hun producten alleen nog maar via een betaalnummer kon bereiken. Zelfs als het ging om fouten van toegestuurde rekeningen.

Ook het €0.10 per minuut gaan betalen voor een wachtmuziekje vind ik totale onzin. Da's gewoon collecteren. Verder kan je best eventueel splitsen tussen storingen en het verlenen van hand & spandiensten. Zou trouwens nog een aardige insteek qua service kunnen zijn ook.
Wat betreft de kennis van de helpdeskmedewerkers: jullie spuien als klant nu toch meer crap uit dan ik in dit gehele draadje gedaan heb :>

[edit]
Er zijn ongetwijfeld mensen met goeie en slechte Chello ervaringen. Maar om meteen compleet Chello af te zeiken omdat jij niet tevreden bent is een beetje scheef, of niet?
Ik zit, bijna zat, 3 (of was het 5) jaar bij Chello en mijn ervaringen zijn in dat opzicht zeer gemixed. Er zijn (meestal) tijden geweest dat het bar en boos was. OK ms dat het nu verbeterd is maar het krediet bij mij is op. Zou het bedillerige Chello nog niet eens meer voor €10,- in de maand willen hebben. Betaal liever m'n €85,- aan een ander.

Wat Chello als organisatie nooit begrepen heeft is dat het geld voor vele gebruikers, zeker diegenen die net als ik early adopters zijn, geen eerste issue was.
Waar het om gaat is dat je betrouwbaarheid en deskundigheid eist, en bovenal serieus wil worden genomen. Verkopen stopt niet bij het afsluiten van een abonnement via een gratis nummer.
In alle drie de primaire opzichten is Chello bij mij te vaak in gebreke gebleven.

Los van alles. Op het moment dat ik niet tevreden ben over een product wens ik fatsoenlijk te woord te worden gestaan en niet na 45min wachten het bos in te worden gestuurd met , kweetniet en probeert U het morgen nog maar 's.

Oorzaak van een laconieke houding is/was overigens in eerste instantie de gebrekkige communicatie tussen hun layers.
De helpdesk kon bij mij vaak ook geen zinnig woord zeggen omdat ze eenvoudigweg niet de deskundigheid hadden en, niet op de hoogte waren van storingen of wijzigingen. Hieraan is/was mi niet de werkvloer schuldig maar bovenal de starre organisatie en daar ageer ik tegen.

Helaas, zoals zo vaak, krijgt dan de man/vrouw aan de telefoon de wind van voren te verwerken terwijl de leiding daar voor 99.9% schuldig aan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 101% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Het is verbazingwekkend dat bedrijven als UPC nog bestaan tegenwoordig. Blijkbaar is de consumentenhonger naar TV en Internet nog steeds groter dan het verstand. Ik wil echt 0,0 met UPC te maken hebben en dat is ieder verstandig mens met mij eens, lijkt mij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 110% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op 18 november 2003 @ 08:59:
[...]

Als je in de wacht staat voor een helpdesk is het enorm asociaal dat je daar geld voor durft te vragen! Ook als die melkert-helpdesk-medewerker vervolgens je probleem niet wil oplossen (als je perse 'kan' wil lezen, doe dat gerust) dan is het nog veel asocialer dat je daar geld voor vraagt. Al is het maar 1 euro cent, het is compleet van de zotte! En ik bel een helpdesk echt niet voor niets hoor!

We spuien in dit draadje echt niet meer 'crap' dan UPC helpdesk medewerkers doen. Sterker nog, we geven iedereen gratis advies om niet met UPC in zee te gaan. En mijn circle of influence is ook buiten dit draadje erg groot.

[...]

Jullie houden toch alles bij in jullie computertjes? Nou kijk daar maar eens in! Meer dan genoeg voorbeelden waarbij jullie je eigen problemen niet WILden oplossen, je verschuilend achter 'de regels' terwijl het echt niet door mij kwam! Ik zal 1 voorbeeld aanhalen, maar ik benadruk wel dat er veel meer zijn, die zoek je maar op in je computertje. Totdat (en ook er na) ik UPC er uit gegooid had, heb ik 1,5 jaar lang iedere maand een rekening gehad die gewoonweg niet klopte, bedragen waren echt compleet fout! UPC wist dat, dat heb ik ze meerdere malen uitgebreid uitgelegd en er werd soms ook gezegt dat ze het in orde zouden maken. Spontaan sloten ze vervolgens mijn mailbox. Ik bellen, nee ik moest eerst de foutieve openstaande post betalen voordat ze dat wilden oplossen. Ik kon uitleggen dat het een foute rekening betrof en dat ze dat al wisten en dat ze het al gingen oplossen maar het waren de regels.... Ik heb 2 weken zonder e-mail gezeten en heb wel 30x de helpdesk gebeld, maar ik kreeg nooit iemand aan de telefoon die het WILde oplossen. Overigens is in alle 30 gevallen dat ik belde de verbinding bruut verbroken door de flapdrol van de helpdesk die zijn werk niet WIL doen! (overigens heb ik achteraf toen het weer werkte 1 maand abonements geld weten te reclameren, maar die bevalling zal ik jullie besparen)
Euh ik heb het over het oplossen van Chello-problemen, niet over rekeningvragen bij de klantenservice van UPC. Ik mag hopen dat je die 2 helpdesks niet over een kam scheert. Dit is een Chello-topic, geen UPC rekeningen-topic. Laten we het een beetje on-topic houden.
I rest my case.... zie mijn reactie op de eerste quote. Kosten delen? doe toch normaal man. Als het niet werkt dan moet ik toch niet opdraaien voor de kosten. Het is de wereld op de kop. Een ijzersterk product heeft in de praktijk nauwelijks helpdesk nodig! En daarmee bedoel ik dat het ook gericht is op n00bs die echt moeite hebben met computers.
Helemaal waar! Maar ik probeer alleen maar uit te leggen dat UPC niet verdient aan die wachtrijen, zoals eerder werd beweerd.
Ik raad echt alleen mijn vijanden aan om met UPC/Chello te gaan werken. Daarnaast kun je met ADSL gewoon sneller surfen, ook met de pakketten met minder bandbreedte. Dit komt omdat de netwerkvertraging bij Chello zo groot is dan de 'wacht tijd' ,op een plaatje van een website bijvoorbeeld, veel groter is dan de overdrachtstijd. (zie mijn eerdere post in dit draadje voor meer details)
Dat was ook nog maar 20.000x verteld...
Verwijderd schreef op 18 november 2003 @ 10:29:
Het probleem is alleen dat ze een monopolie hebben op de kabel.
Als je het zo bekijkt zijn andere kabelboeren ook monopolist in hun eigen gebied. Het netwerk van UPC is er gewoon klaar voor om andere aanbieders toe te laten. Elke keer als iemand roept dat UPC monopolist is denk ik bij mezelf: jij blaat ook maar met de rest mee, je hebt geen idee waar je 't over hebt. Als het aan UPC ligt zijn ze juist NIET monopolist.
Schotel en digitenne zijn (voor mensen met meerdere TV's) niet echt een volwaardig alternatief. Losse decoders en extra zappers en problemen met videorecorders inprogrammeren etc. etc. Het wordt dan allemaal wel erg gebruikersonvriendelijk. Of weet jij misschien een betaalbaar apparaatje dat van een digitaal signaal gewoon 25 zenders op de analoge coax zet (zodat ik al mijn tv's gewoon kan blijven gebruiken zoals ik nu al doe).
Nope, maar het zou wel een gat in de markt zijn. :)

[ Voor 18% gewijzigd door Bergen op 18-11-2003 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Ik heb er een maandje gewerkt en kan niet anders concluderen dat een helpdeskmedewerker voor 90% voor jan met de korte achternaam achter zijn pc zit. Geen middelen, geen ingang bij de supervisor, helemaal niets. Voor die ene 10% kan hij vanachter zijn pc iets regelen in de hoop dat het niet langs een andere afdeling hoeft. Indien dat het geval is, is er weer 99,99% kans dat het niet lukt :X

UPC heeft maar een ding voor ogen gehad, en dat is verhoging omzet. Meer omzet, nog meer omzet, service en klanttevredenheid is iets dat wel na de zondvloed komt :X De eerste beste die mij gaat benaderen over Priority Telecom ga ik echt heel hard uitlachen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Cochrane schreef op 16 november 2003 @ 14:00:
[...]
DDX, vage helpdesk medewerker hoor ;) Tis 'gewoon' Sun :)
klopt idd ja ;)
maar die helpdeskmedewerker wou daar niet aan

ook weer lekker vaag trouwens :
ik heb eind oktober opzegging gedaan bij chello (aangetekend)
keurig week erna bevestiging per brief
en dat ik binnenkort de eindafrekening zou krijgen, waar de borg vanaf gehaald zou worden (ok rekening van 5 euro verwacht ik dus)
ook heeft upc een afspraak met mij gemaakt voor ophalen modem op 1 december(grappig ik had in brief genoemd dat ze mij konden bellen voor afspraak, ik heb geen telefoontje gehad...)

krijg ik gisteren rekening:
gewoon normale bedrag voor november (naja oktober+november -al betaald oktober)
wat is slim nu slim....
gewoon bedrag overmaken - 45 euro (even uitzoeken hoeveel borg precies is)
en mailtje richting helpdesk en daar mogen ze het mee doen
(staat in brief dat ze dit zouden verekenen met de rekening in november nml....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:56

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

DDX schreef op 18 november 2003 @ 11:08:
direct hierboven een heel verhaal
Ik zou rustig om een gecorrigeerde rekening vragen en niks over maken. Tevens denk ik dat het heel leuk zou kunnen zijn om op 1 december niet thuis te zijn >:)

[ Voor 61% gewijzigd door Freee!! op 18-11-2003 11:53 . Reden: Quote overbodig ]

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat }:O werken er bij sjello zeg!!!

Ik heb op 28-10 twee verschillende opzeggeingen verstuurd in 1 fax, dus 4 pagina's. Grappige is: ene opzegging is verwerkt en bevestiging is ontvangen. Bij navraag van de andere opzegging, zegt sjello: die fax hebben we nooit gehad. 8)7

Hoe debiel kan debiel nog zijn??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op 18 november 2003 @ 10:58:
[...]

En DAT is precies wat ik bedoel. De ene aap wijst naar de andere en zegt er niets mee te maken te hebben. Mijn complimenten voor deze inkopper. Dit is dus precies waar UPC voor staat: Nee, u moet niet bij mij zijn, u moet mijn collega hebben.
Jah, wat verwacht je dan wat ik zeg, "Ja je hebt gelijk, we prutsen maar wat aan met die rekeningen van je"? Wij zijn de technische dienst, wij zijn er om storingen te verhelpen, wij doen niets met rekening. Zo ingewikkeld is dat toch niet? Dat is bij UPC toch niet meer dan normaal? Bij elk bedrijf heb je verschillende afdelingen!
UPC/Chello is voor mij 1 geheel.
Het spijt me dat ik het zeg, maar dan vind ik je erg simpel van geest.
En als mijn e-mail niet werkt dan bel ik de helpdesk en als de oorzaak bij de financiele administratie ligt ook.
Maar de storingsdienst kan je niet helpen bij rekeningvragen en de klantenservice kan je niet helpen bij e-mailproblemen. Is dat zo moeilijk?
Ik moet gewoon 1 iemand aan de telefoon krijgen (gratis)
Gratis? Dat wordt lastig...
die het probleem binnen een paar minuten weet te verhelpen!
Hangt nogal van het probleem af he... Soms is 't idd in 2 minuten verholpen en soms ben je een half uur aan het klooien, vooral bij trage brakke Windows-installaties.
Dat is wat normaal verondersteld mag worden!
"Verwacht" bedoel je. "Verondersteld" is wat anders.
Ik wil dus geen rare excuses horen waarbij de schuld aan van alles en nogwat gegeven wordt.
Als jij een 'excuus' (het zijn jouw woorden) raar vindt moet je dat toch gewoon zeggen tegen de betreffende medewerker? Die mag dat dan uitleggen.
Dat verhaal van die boete, ik geloof dat wel. Ze zijn er asociaal genoeg voor bij UPC/Chello.
Hehe... nouja het is toch echt bullshit.

[ Voor 2% gewijzigd door Bergen op 18-11-2003 13:21 . Reden: dt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
GerbenW: Als ik nu ga belllen 1 van de medewerkers om te vragen hoe het met die QoS poorten zit ( dat ze die dicht knijpen) zeggen ze dan ook van "Ja daar weten wij niks van af" of zijn jullie dan gewoon eerlijk ?

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Possible schreef op 18 november 2003 @ 13:19:
GerbenW: Als ik nu ga belllen 1 van de medewerkers om te vragen hoe het met die QoS poorten zit ( dat ze die dicht knijpen) zeggen ze dan ook van "Ja daar weten wij niks van af" of zijn jullie dan gewoon eerlijk ?
Beide, want over die QoS hebben we serieus niets gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Mr. Liu schreef op 18 november 2003 @ 11:52:
[...]

Ik zou rustig om een gecorrigeerde rekening vragen en niks over maken. Tevens denk ik dat het heel leuk zou kunnen zijn om op 1 december niet thuis te zijn >:)
mja ik ga denk maar een emailtje sturen naar ze

om nu nog meer kosten te gaan maken voor aangetekende brieven ed heb ik geen zin meer in

brieven die nu gestuurd zijn ed lijken me erg duidelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DDX schreef op 18 november 2003 @ 13:58:
[...]

mja ik ga denk maar een emailtje sturen naar ze

om nu nog meer kosten te gaan maken voor aangetekende brieven ed heb ik geen zin meer in

brieven die nu gestuurd zijn ed lijken me erg duidelijk
Verwacht jij een reactie te krijgen op je email?
NOu ik dacht het niet. Stuur maar beter een fax.
Die komt zeker aan en bel meteen achterna om te vragen of de fax al is verwerkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Verwijderd schreef op 18 november 2003 @ 14:03:
[...]

Verwacht jij een reactie te krijgen op je email?
NOu ik dacht het niet. Stuur maar beter een fax.
Die komt zeker aan en bel meteen achterna om te vragen of de fax al is verwerkt!
nee verwacht ik niet
maar brieven die ik hier heb zijn vrij duidelijk

laatste rekening zouden ze modem borg verrekenen
hebben ze niet gedaan, dus die laatste rekening klopt niet

nou mailtje erachteraan dus
(geen zin om alsnog die rekening via portokosten volledig te gaan betalen)

en dan had ik zelf idee om alvast correcte factuur te betalen
mochten ze ooit deurwaarder langssturen kan ik het onderbouwen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

DDX schreef op 18 november 2003 @ 14:22:
[...]
nee verwacht ik niet
maar brieven die ik hier heb zijn vrij duidelijk
Toch wel kopieën bewaard hoop ik :?
laatste rekening zouden ze modem borg verrekenen
hebben ze niet gedaan, dus die laatste rekening klopt niet

nou mailtje erachteraan dus
(geen zin om alsnog die rekening via portokosten volledig te gaan betalen)

en dan had ik zelf idee om alvast correcte factuur te betalen
En welke rente vang je over de borg :? Laat zij maar netjes uitrekenen wat het correcte factuurbedrag is en dat op de voorgeschreven manier mededelen.
mochten ze ooit deurwaarder langssturen kan ik het onderbouwen....
Je vertelt de deurwaarder dat ze maar lekker een geding aanspannen, waar jij de hele zaak volledig kan onderbouwen en ze worden uit de zaal weggelachen.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op 18 november 2003 @ 14:16:
@gerbenW, lezen is zoooo ontzettend moeilijk he..... ('k snap nu waarom je bij upc werkt). Anyhow ik zal nog even een klein stukkie in andere bewoording herhalen, en dan kap ik er mee, want UPC kost al te veel tijd in het algemeen.

Stel: rekening klopt niet en upc administratie weet dat maar toch wordt de e-mail afgesloten. Helpdesk: "Ik WIL het niet aansluiten, regels he....", Administratie: "Tja, daar gaan wij niet over, moet je bij de helpdesk zijn".
En wat jij doet is nu precies hetzelfde! Ik moet zeggen je past wel goed in het geheel.
Grapjurk... :) In plaats van "ik wil niet" zouden we zeggen "ik mag niet". We willen namelijk best, maarja. De administratie zou niet zeggen "daar gaan wij niet over", omdat ze er wèl over gaan. Het is toch een administratiekwestie als de rekening niet klopt? Zij vragen ook om de heraansluiting als iemand heraangesloten moeten worden. Je verhaal klopt trouwens zowieso niet; Als iemand wordt afgesloten wordt niet alleen de mail afgesloten, maar de hele verbinding. Ze worden wel los van elkaar afgesloten en het komt wel eens voor dat alleen de mail wordt afgesloten of dat bij een heraansluiting alleen de verbinding wordt heraangesloten en de mail niet, maar het hoort niet zo.
Wanneer komen ze er nou eindelijk eens achter wat het woord 'klant' betekend? Voor een klant is het gewoon 1 bedrijf. Klanten hebben gewoon niets te maken met interne regeltjes en afdelingen. En keer op keer hoor je allemaal smoesjes waarmee mensen zich verschuilen achter regels en anderen. Te gek voor woorden! Doe alsof het jouw eigen bedrijf was, dat je moet vechten voor iedere cent en klant! Wees ondernemer en zorg voor tevreden klanten en als regels je werk in de weg zitten dan hou je je maar niet aan die regels! Dat is de enige manier van een gezonde bedrijfsvoering.
Misschien wel, maar wat dat betreft hebben wij weinig te zeggen over de regeltjes en de bedrijfsvoering. Over dat vechten voor iedere cent, alsof het mijn eigen bedrijf was: liever niet. Als ik klanten hun rekeningproblemen ga uitzoeken kan ik net zo goed bij de Chello helpdesk weggaan en op de klantenservice gaan werken. Waar zijn die afdelingen dan goed voor?
maar ik weet het wel: jullie zitten daar alleen maar omdat je eind van de maand graag wat bijgestort ziet worden op je bankrekening. Maar goed, dat is ook geen zekerheid als je zo werkt zoals jullie nu doen.
Juist wel. Als we problemen van andere afdeling gaan oplossen daalt het aantal calls wat je per uur haalt drastisch, waardoor je weinig kans maakt op contractverlenging.
Kwestie van tijd voordat de hoogte van een WW uitkering je je ogen laat openen.
Lol... :) Het is geen fulltime baan hoor, 't is een bijbaan naast m'n opleiding.
oh, je en jullie is gericht aan UPC medewerkers die hier kennelijk lezen.....
Ik kap nu met dit verhaal want er komt anders geen eind aan.

Toch vindt ik het tot slot erg grof dat mensen van UPC hier beweren dat TS staat te liegen. Waarom zou TS uberhaupt liechen? Ik denk eerder dat de interne communicatie bij UPC zo scheef is dat sommige mensen bellen vanwege boetes en dat anderen daar niets van weten. Klinkt mij veel logischer in de oren en daarmee beschuldig ik niemand van leugens!
Nou, als je nou even goed had gelezen zag je dat TS zichzelf juist afvroeg of het waar was of niet. :) Ik citeer:
Nu heeft Chello hun opgebeld en gezegd dat ze meerdere ip-adressen hadden en dat ze hiervoor een boete kregen van 250 euro.

Is dit waar/heeft iemand dit wel eens eerder meegemaakt :?
Chello belt over zulke dingen zowieso niet; dat soort dingen gaat natuurlijk schriftelijk. De enige afdelingen die bellen zijn sales (om produkten aan de man te brengen) en correspondentie (nav brieven en faxen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eMiz0r
GerbenW schreef op 18 november 2003 @ 17:04:
Chello belt over zulke dingen zowieso niet; dat soort dingen gaat natuurlijk schriftelijk. De enige afdelingen die bellen zijn sales (om produkten aan de man te brengen) en correspondentie (nav brieven en faxen).
Mja terugbellen, zoals door veel helpdeskmedewerkers geroepen wordt gebeurd inderdaad niet. Na 2 weken niets te horen over de foute facturen ("binnen 2 dagen bellen wij u op") kun je er alsnog weer zelf over bellen. En uitzonderlijk is dat niet.

[ Voor 4% gewijzigd door eMiz0r op 18-11-2003 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

eMiz0r schreef op 18 november 2003 @ 17:25:
[...]
Mja terugbellen, zoals door veel helpdeskmedewerkers geroepen wordt gebeurd inderdaad niet. Na 2 weken niets te horen over de foute facturen ("binnen 2 dagen bellen wij u op") kun je er alsnog weer zelf over bellen. En uitzonderlijk is dat niet.
Dat is dus een aangetekende brief met faktuur voor de gemaakte kosten (inclusief aanteken, € 5,75 als ik me niet vergis). En vergeet het afschrift naar de juridische afdeling van Chello niet >:) (ook berekenen >:) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

eMiz0r schreef op 18 november 2003 @ 17:25:
[...]

Dat hoor je inderdaad vaak... komt doordat iedereen z'n terugbelafspraken zelf bij moet houden en die worden dan weer vergeten ofzo... Ik heb ooit een paar maanden bij de Postbank gewerkt (outbound) en daar was het terugbellen echt perfect geregeld. Terugbelafspraken werden in de computer gezet en elke dag kreeg iemand dan een uitgeprint lijstje met telefoonnummers en afgesproken tijdstippen. Werkte uitstekend. Zo'n systeem zouden ze bij UPC ook moeten hebben, maarja, probeer dat er maar eens door te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Dat is energie die naar de verkoopafdeling moet vloeien. Omzet is belangrijk, het uiteindelijke product niet ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocky
  • Laatst online: 26-11-2021

Rocky

Remember Gina

Ik heb respect voor de wijze waarop GerbenW elke keer maar weer probeert duidelijk te maken hoe het allemaal zit bij Chello/Upc, zeker als je elke keer maar weer in discussie gaat met mensen die negatieve ervaringen hebben met Chello/Upc. Het is dan eigenlijk al een verloren discussie omdat zij vinden dat zij gelijk hebben.

Ik zie altijd ontevreden mensen roepen dat er niks deugt dat alles fout gaat en dat er veel gratis moet zijn.

Helaas gaat nu eenmaal niet alles goed en is zeker bijna niks meer gratis. (en niet alleen bij Chello/Upc)

Als het dan fout gegaan is dan scharen zij zich bij het rijtje Chello/Upc afzeikers die er wel vaker voorbij komen.

Ik denk toch echt dat er meer tevreden dan ontevreden gebruikers zijn van Upc/Chello en dat er hier op het forum een hoop pechvogels zijn is alleen maar omdat die het eerste roepen hoe slecht het allemaal wel niet is.

Als ik om mijn heen kijk in Almere bij vrienden kennissen en familie dan zijn er echt maar heel weinig ontevreden. Natuurlijk hebben wij zo nu en dan wel eens uitval gehad of een trage verbinding, maar voor 99% dik tevreden. Ook ik gebruik een router en 3 Pc's download regelmatig grote hoeveelheden maar heb hier nog nooit problemen mee ondervonden. Ook ontvang ik voor mijn bedrijf veel email en heb ook hier eigenlijk nooit problemen mee..

Het bedrijf doet in mijn ogen haar best en dat mag ook wel eens gewaardeerd worden. Het was misschien slechter maar er mag ook wel eens gezegd worden dat er hard gewerkt wordt aan verbeteringen.

Helaas is het een mens eigen om eerder kritiek te geven dan complimenten.

En nee ik werk er niet maar ben een meer dan tevreden gebruiker van Chello en in het verleden ook Priority (nu alweer 4 jaar)

PocketGear3025[MS2003] Acer Travelmate 234LC WindowsXP![ Systeem: AMD Athlon1.4][INTEL PIII 400 e.d][AMD Duron 800][AMDk6-300][Hp laptop voor de vrouw] en wifi in de house!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Gelukkig zijn er slechts een paar klachtjes als er wel iets mis is met de administratie. Die lost UPC getuige de landelijke hetze zo onderhand klaarblijkelijk snel en probleemloos op :z Een tevreden gebruiker is toch niet een zalving van een ontevreden gebruiker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Rocky schreef op 18 november 2003 @ 17:58:
[...]
Ik denk toch echt dat er meer tevreden dan ontevreden gebruikers zijn van Upc/Chello
Natuurlijk, als je ontevreden bent blijf je geen gebruiker, dus zullen ze al gauw meer tevreden gebruikers hebben dan ontevreden.
en dat er hier op het forum een hoop pechvogels zijn is alleen maar omdat die het eerste roepen hoe slecht het allemaal wel niet is.
Plus een hoop ontevreden ex-gebruikers die niet weten of (en hoe) het verbeterd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PtrO
GerbenW schreef op 18 november 2003 @ 10:48:
....
Als je het zo bekijkt zijn andere kabelboeren ook monopolist in hun eigen gebied. Het netwerk van UPC is er gewoon klaar voor om andere aanbieders toe te laten. Elke keer als iemand roept dat UPC monopolist is denk ik bij mezelf: jij blaat ook maar met de rest mee, je hebt geen idee waar je 't over hebt. Als het aan UPC ligt zijn ze juist NIET monopolist.
....
@GerbenW, ik respecteer je/jullie positie waar je als medewerker van de uitvoering probeert binnen je mogelijkheden, optimale service te verlenen en je call quota te halen.

Het idd niet fair om appelen en peren op één hoop te gooien en er moes van te maken. Maar da's wel het gevolg van hoe UPC zichzelf profileert. Wanneer je een one-stop shopping verkoopt, moet je ook accepteren dat er qua kritiek geen onderscheid word gemaakt. Kvind dat ik er geen bal mee te maken heb hoe de structuur van een bedrijf in elkaar zit. He tprobleem dat jij als frontliner niet bij andere systemen kan komen is een gebrek dat het bedrijf zelf bewust veroorzaakt.

Dat UPC geen monopolist wil zijn is, getuige het verleden, niet waar. UPC/Chello probeert met alle alle macht te markt gesloten te houden en staat niet echt open voor suggesties ter verbetering. Alleen onder zware druk van klanten(verlies) is zij genegen zaken te verbeteren.
Voor het laatste verwijs ik je naar de de COAX organisatie die zacht gezegd toch niet op (altijd) echt op goede voet met elkaar omgaan.

Van het opengooien van de kabel voor andere providers, wil UPC begrijpelijk (net als idd andere kabelco's) niets weten. Hiervoor verwijs ik je naar de pogingen die XS4ALL op dit gebied in het verleden heeft ondernomen. zie draadje http://www.xs4all.nl/kabel/upc.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

PtrO schreef op 18 november 2003 @ 20:14:
[...]

@GerbenW, ik respecteer je/jullie positie waar je als medewerker van de uitvoering probeert binnen je mogelijkheden, optimale service te verlenen en je call quota te halen.

Het idd niet fair om appelen en peren op één hoop te gooien en er moes van te maken. Maar da's wel het gevolg van hoe UPC zichzelf profileert. Wanneer je een one-stop shopping verkoopt, moet je ook accepteren dat er qua kritiek geen onderscheid word gemaakt. Kvind dat ik er geen bal mee te maken heb hoe de structuur van een bedrijf in elkaar zit. He tprobleem dat jij als frontliner niet bij andere systemen kan komen is een gebrek dat het bedrijf zelf bewust veroorzaakt.
Noouuu... we kunnen er wel bij, dus als iemand vraagt hoe hoog het openstaande bedrag is kan ik dat na 1 muisklik wel vertellen, maar als iemand bijvoorbeeld vraagt hoe snel dat moet worden betaald zou ik dat niet weten. Je kunt wel gaan schatten/gokken maar daar heeft de klant niet zoveel aan, die moet het zeker weten.
Dat UPC geen monopolist wil zijn is, getuige het verleden, niet waar. UPC/Chello probeert met alle alle macht te markt gesloten te houden en staat niet echt open voor suggesties ter verbetering. Alleen onder zware druk van klanten(verlies) is zij genegen zaken te verbeteren.
Voor het laatste verwijs ik je naar de de COAX organisatie die zacht gezegd toch niet op (altijd) echt op goede voet met elkaar omgaan.

Van het opengooien van de kabel voor andere providers, wil UPC begrijpelijk (net als idd andere kabelco's) niets weten. Hiervoor verwijs ik je naar de pogingen die XS4ALL op dit gebied in het verleden heeft ondernomen. zie draadje http://www.xs4all.nl/kabel/upc.html
Hmm ik heb de brieven aandachtig zitten lezen, ik had ze nog niet gezien. De stand van zaken daarover verbaast me overigens niets... Ik probeer niets goed te praten, maar zo te zien hebben ze van Casema en Essent evenmin meer iets vernomen, sinds bijna 2 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-09 23:22
Jongens, houd het aub een beetje rustig.

Daarnaast wordt er in dit topic vrij veel op de man gespeeld, met alle gevolgen van dien. Ik wil dus ook sterk benadrukken dat flames, trolls en dat soort dingen NIET de bedoeling zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 105% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie101
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:22
bij chello zitten niet zo gek veel mensen die er watvan afweten gelukkig

ik ken personen die met een switch 5 ip's aanvragen...

gewoon steeds voor alle pcs een ip van chello aanvragen...

werkt op com21 modems as far as i know...

dan wordt het wel een beetje moeilijk om dit standpunt hard te maken voor hun...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drogo
Op Com21 modems werkt dat vast wel ja, ook al is 't lang niet zeker dat je verbinding met die andere IP's goed werkt. met docsis zal 't je niet meer lukken.

hasse_m ik begin een klein beetje nieuwsgierig te worden hoe je zo ontzettend zwartgallig kan zijn over Chello. Als je wil, mail je klantnr dan 's :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op 19 november 2003 @ 09:31:dat je me nu beschuldigd van liegen vind ik uitermate ernstig en tegelijk representatief voor UPC. Kom maar langs dan mag je mijn UPC dossier in zien. Als je komt, van mij krijg je in iedergeval geen koffie.
Maar ik hou zo van koffie... :'( Nee even serieus: zou je willen quoten waar ik jou beschuldig van liegen? Ik heb zitten zoeken maar ik zie 't niet. Het enige wat ik kan vinden waar jij misschien op doelt is het stukje waar ik zeg: "Jouw verhaal klopt zowieso niet..." en daar beschuldig ik je niet van liegen, maar daar corrigeer ik je even met het feit dat niet alleen de mail wordt afgesloten maar de hele verbinding als er te lang niet wordt betaalt. Bedoel je dat of bedoel je iets anders?
krijg je hier op je werk geen problemen mee? Het lijkt toch alsof je duidelijk uit naam van UPC/Chello spreekt.
Nouja, wat heet 'uit naam van UPC spreken'? Ik vertel alleen maar feiten eigenlijk... Natuurlijk heb ik wel een geheimhoudingsplicht qua klantgegevens en interne informatie. Dat soort informatie zul je mij hier ook niet over het forum zien roepen. Als je met 'uit naam van UPC' bedoelt dat ik me van de domme zou houden of zou liegen: nee. Wat zou ik daar voor baat bij hebben? Ik volg UPC-topics ook maar omdat ik dat leuk vind. Dat ik toevallig bij UPC werk is alleen maar handig vanuit oogpunt dat ik het een en ander kan verduidelijken.
Het lijkt me nou niet bepaald goede reclame waar je mee bezig bent.
Huh? Ik ben hier toch niet degene die probeert UPC de grond in te boren? Zowieso schrijf ik hier toch ook niet om reclame te maken? Als ik er nou voor werd betaald om hier te schrijven, dan zou ik de produkten misschien wel enthousiast aanprijzen... :+
Gelukkig is het voor jou een bijbaantje daar, dan weet je tenminste waarvoor je een fatsoenlijke opleiding doet. Ik heb ooit vakken gevuld in een supermarkt, dat is weliswaar minder low-life dan helpdesk bijchello/upc maar dat motifeerde hard werken tijdens de studie wel behoorlijk!
Ach... jij hebt nooit op de UPC storingsdienst gezeten dus jij kunt imo niet goed beoordelen of het een low-life baan is of niet. Klanten met Windows-instellingen helpen, kabeltelevisie-aansluitingen fixen, modems uitlezen, telefoniekasten uitlezen, wijkcentrales schakelen, Priority-kasten uitlezen, monteurs inplannen, klanten met nieuwe pc's online helpen, etc. etc. lijkt me eerlijk gezegd minder low-life dan vakken vullen.
Ff over dat monopolie van UPC.... Ik wil TV van een andere provider hebben, hoe doe ik dat dan? (ik heb 4 TV's, 3 radio's, 1 PC-TV, 1 PC-DVB-c in huis en dus moet het TV signaal wel op een coax kabel staan, jammer voor sateliet en digitenne)
Momenteel: niet. Kan het wel in niet-UPC-gebieden?

[ Voor 6% gewijzigd door Bergen op 19-11-2003 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 november 2003 @ 13:13:
wat }:O werken er bij sjello zeg!!!

Ik heb op 28-10 twee verschillende opzeggeingen verstuurd in 1 fax, dus 4 pagina's. Grappige is: ene opzegging is verwerkt en bevestiging is ontvangen. Bij navraag van de andere opzegging, zegt sjello: die fax hebben we nooit gehad. 8)7

Hoe debiel kan debiel nog zijn??
Update:
Binnen 24 uur is het geregeld. De fax van 28-10 was plotseling wel aangkomen. Ik heb ze dus gister een tweede fax gestuurd en met wag hoog juridisch gebral en het heeft klaarblijkelijk wel gewerkt. Per 30-11 worden wij beiden afgesloten.

De opzegging is al in het systeem ingevoerd.

Wat moet je dan niet verwachten van zo'n verziekte organisatie!!!! 8)7
Weg met Chello, bagger!

Dat lucht op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 104% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drogo
Gebral ben je wel goed in PcPirate ;)
Volgens mij heb je echt het idee dat medewerkers doodbang worden als je op hoge poten opbelt om een juridisch verhaal op te hangen. Waarschijnlijk lachen ze alleen maar om dit soort dingen. Gewoon je verhaal vertellen werkt vaak beter hoor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

De fax goed bewaren, daar worden ze bij UPC veel banger van. Damn, weer omzet gemist :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drogo
Inderdaad. Doodsbang. Zie 't al voor me: "O mijn god, PcPirate heeft op aanraden van Wekkel een fax bewaart die we hier ook al hebben :'( "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op 19 november 2003 @ 10:44:
[...]
Ja dat bedoelde ik. Als je beweert dat mijn verhaal niet klopt dan is dat hetzelfde als beweren dat ik lieg alleen is de toon wat minder hard. Maar 't komt op 't zelfde neer.
Nou, ik ben het niet helemaal met je eens. Liegen is beweren dat de ander niet de waarheid spreekt. Jij denkt dat je de waarheid spreekt, maar ik weet dat het anders zit, dus ik corrigeer je. Hoe zou ik jou nu voor leugenaar uit kunnen maken als ik weet dat jij het zonder te weten bij het verkeerde eind hebt? Daar kun jij toch niks aan doen?
Mijn conclusie is daardoor dat je zelf niet weet hoe het werkt bij UPC, iedere afdeling, ieder persoon zelfs, hanteerd zijn eigen regels en niemand weet van elkaar wat ze doen. Dus ook jouw bewerking dat het verhaal van TS (over die boete) niet zou kunnen kloppen ontkracht je hier ernstig mee! Het sommetje is namenlijk simpel: ik vertel mijn verhaal, jij beweert dat dat niet klopt, ik weet dat het wel klopt en omdat jij ook beweert dat het verhaal van TS niet klopt, denk ik dus dat het verhaal van TS gewoon waar kan zijn. snap je?
Ik snap wel wat je bedoelt, maar dat verhaal zou alleen opgaan als ik werkelijk niet zeker ben van mijn zaak. Gelukkig werk ik al lang genoeg voor UPC om te weten hoe de vork in de steel zit. Dat denk ik niet, dat weet ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cochrane schreef op 19 november 2003 @ 11:03:
Inderdaad. Doodsbang. Zie 't al voor me: "O mijn god, PcPirate heeft op aanraden van Wekkel een fax bewaart die we hier ook al hebben :'( "
Goh, jij kan beter wel ff dimmen. Je weet niet eens wat er aan de hand is. Ik bewaar zeker alles. Met UPC weet je het maar nooit.

Je bent toch gestoord als je een fax naar upc stuurt met 4 pagina's, waarvan de helft is verwerkt en de helft is volgens UPC NOOIT aangekomen. OP mijn verzendbewijsje staat dat de fax succesvol is afgeleverd.

Dan snap ik niet wat UPC voor faxapparaat in huis heeft, maar lijkt me toch onmogelijk dat een fax voor de helft aankomt en de helft niet aankomt EN het bewijsje geeft ok aan.

Ja, volgens UPC, ben ik dan gek. Bij hun gaat het dus _NOOIT_ fout. Ja, me moeder...

Zeg, blijf je je maar lekker verdedigen voor UPC. Die dag zal nog voor je wel hard aankomen. Ik heb mijn hele familie afgeraden om met UPC in zee te gaan vwb internet betreft. He, eens slecht bedrijf, blijft altijd slecht.

De dag dat UPC failliet gaat, trakteer ik je, ok?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2003 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cochrane schreef op 19 november 2003 @ 10:46:
Gebral ben je wel goed in PcPirate ;)
Volgens mij heb je echt het idee dat medewerkers doodbang worden als je op hoge poten opbelt om een juridisch verhaal op te hangen. Waarschijnlijk lachen ze alleen maar om dit soort dingen. Gewoon je verhaal vertellen werkt vaak beter hoor :+
Zelfs mijn normale verhaal begreep de helpdesk niet. De mensen zijn niet voldoende ontwikkeld om iets normaals te kunnen begrijpen. Normaal nederlands is zelfs moeilijk voor de helpdesk.

Wat had dat opgelucht, toen ik de bange medewerker van de helpdesk te spreken kreeg. Die medewerker kon bijna wel janken! Jammer, die heeft er zelf voor gekozen bij zo'n "oplichter" te gaan werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drogo
Ik bekijk het natuurlijk vanuit mijn oogpunt. Krijg elke dag zo'n 40-50 mensen aan de lijn die de meest uiteenlopende problemen hebben en die vrijwel allemaal weer tevreden ophangen - er zijn serieus maar één of twee per gehele week die kwaad zijn. En zoals jullie (PcPirate, Wekkel, hasse_m) tekeer gaan heb ik nog maar zeer zelden meegemaakt.

Ik weet dat er in het verleden echt heel veel mis gegegaan is met de facturatie, maar dat daar tegenwoordig niet veel problemen meer mee zijn. Daarom heb ik wat moeite met jullie verhaal (zal ongetwijfeld waar zijn overigens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

35,-euro. En wat betekent dan: Jaarlijkse administratiekosten 99,-euro? Is dat niet nog 8,25 euro per maand erbij? dan kom je op 43,25 per maand, of zie ik het verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 102% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-09 16:08
kijk, wij hebben thuis nu ongeveer al 4 jaar UPC.

Ik zal niet zeggen dat UPC een goed bedrijf is, in het begin hadden we veel last van uitvallen van internet, soms dagen.. Toen hebben wij een paar keer niet betaald (nooit wat van gehoord trouwens..:S)

Maar sinds nu ruim anderhalf jaar hebben we nergens meer last van, de snelheid is redelijk, (zitten met 6 pc's om internet)

wou ik nog ff zeggen, UPC doet het na mijn mening nog wel redelijk, maar ja, d'r zullen altijd mensen bljiven zeuren, dus ja, wat doe je d'r aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Wij hebben nu ook ongeveer 4/5 jaar Chello (voorheen was dat bij ons Telekabel) maar goed. In het begin hadden we totaal GEEN problemen nog, maar later kregen we toch wel wat problemen , uitval van internet , werkzaamheden aan de kabels .Daarna ging het weer een tijdje goed tot een paar weken geleden kregen wij de volgende problemen:

-Verbinding werd traag
-de QoS poorten werden dus geblokt :X
-Mijn ping is enorm KUT gewoon nu (s'avonds soms wel 200+ en S'middags 130+)

Hierover heb ik de helpdesk wel een paar keer gebeld maar mij werd verteld dat ze van die QoS poorten niks af wisten (sure , en varkens vliegen) , verder vertelde een knakker van de helpdesk dat mijn PING goed was en dat ik maar even het modem direct moest gaan aansluiten , dat had ik verder allemaal gedaan maar het probleeem was nog steeds niet opgelost ! :( en mij werd maar verteld dat de ping wel goed was ( had zelf gezegd dat de ping op website's enzo wel goed was maar in games niet) waarbij hij me vervolgens niet meer kon helpen 8)7
_/-\o_ aan chello/UPC/Helpdesk

[ Voor 16% gewijzigd door Possible op 19-11-2003 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-09 12:52

DJ

Laat ik dan ook maar even een positief punt geven aan UPC/ Chello.

Ik heb al vanaf eind 2000 Chello in Eindhoven. Ik heb sindsdien 1 keer een IP nummer wisseling gehad (was in 2001). Ik heb één keer de Helpdesk gebeld toen internet het niet deed en toen bleek het aan mijzelf te liggen (brakke kabel . . . |:( ).

Verder draait het perfect. Heb nooit problemen met Ping snelheden of download snelheden. Het enige wat ik op zou willen merken is dat de upstream snelheid nog steeds erg laag is. Niet dat ik die nu echt nodig heb, maar in vergelijking tot de concurrent is die wel laag (1,5Mbit down en maar 128Kbit up . . .).

Als er geen Religie's zouden zijn, dan waren we allemaal gewoon mensen geweest
Cisco & Ubiquity powered network

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Laatst online: 22:20
Verwijderd schreef op 27 oktober 2003 @ 19:47:
Een vriend van mij heeft thuis Chello classic via een router gedeeld internet. Nu had hij geen internet, heeft de stekker er een tijd uitgelaten en heeft hij zich via de provisioning.upc.nl opnieuw aangemeld op een andere pc (via een ander macadres hoogstwaarschijnlijk).

Nu heeft Chello hun opgebeld en gezegd dat ze meerdere ip-adressen hadden en dat ze hiervoor een boete kregen van 250 euro.

Is dit waar/heeft iemand dit wel eens eerder meegemaakt :?
Kreeg je er ook een broodje bij ?

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drogo
Verwijderd schreef op 19 november 2003 @ 13:01:
[...]

Ik weet zelf ook zeker dat ik een tiental nieuwe abonementen zeker heb weten te voorkomen. En van 3 al aangesloten chello's weet ik dat ik ze naar ADSL heb geadviseerd. En dit zijn alleen de getallen die ik echt zeker weet. Mogelijk zijn er nog veeeel meer mensen op basis van mijn advies niet met UPC in zee gegaan.

Ik trakteer ook als UPC failliet is! Laten we een UPC=Dead party organiseren op die dag! Wie doet mee?
Ik krijg een beetje 't idee dat je ontzettend zelfingenomen bent hierover ;) Waarschijnlijk maakt het UPC maar heel weinig uit (UPC heeft alleen in Nederland al dik 5 miljoen klanten, dus die tien van jouw... tsja...), maar volgens mij denk je dat omdat jij slechte ervaringen met UPC hebt, dat UPC per definitie een slecht bedrijf is. Mischien moeten andere mensen dat voor zichzelf bepalen ipv dat jij een soort anti-UPC-kruistocht aan het houden bent?

Mischien diepgewortelde haatgevoelens jegens UPC, ik begin echt steeds nieuwsgieriger te worden wat er allemaal misgegaan is bij jouw ;)

[edit]
Iemands woorden verdraaien is geen sportieve manier van discussie voeren hasse_m.
En zoals je ziet zijn er nog meer dan genoeg tevreden mensen (dankje Riemer ;))

[ Voor 8% gewijzigd door Drogo op 19-11-2003 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 135% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 02:56
Er staat in hun regels (al tijden, mijn eerste Chello classic abbo bij mijn ouders thuis, met Com21 modem had het ook al in het contract staan) dat je het internet NIET over meerdere PC's mocht delen.
Ik kon het vorig jaar niet meer vinden in hun algemene voorwaarden. Ik heb die ellende 3x doorgelezen maar _NIETS_ kunnen vinden over het gebruik van meerdere PC's met een Chello abbonement. Ik was er ook zeker van dat het erin stond, maar toen was het opeens weg.

Senile! Senile Oekaki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Naja, na de oekaze richting Chello.... :|

Ik ben een tevreden Chello gebruiker sinds 1999, ondanks dat de verhuizing binnen Lelystad niet helemaal gladjes verliep, maar de helpdesk heeft dit prima opgelost.

Afspraken kwamen ze na, werd netjes terug gebeld _o_

En wat de helpdesk al zei, net zoals als de installateurs van Schuring telecommunicatie:

"gebruik van routers op chello classic voor eigen risiko " :)

Ik heb deze draad helemaal gelezen, en ik denk eerder dat die hele € 250 boete een broodje aap verhaal is....

Hulde aan GerbenW, Cochrane en collega's daar op de Chello helpdesk _o_

[ Voor 6% gewijzigd door aReaRe op 19-11-2003 17:24 ]

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op 18 november 2003 @ 14:16:
Ik kap nu met dit verhaal want er komt anders geen eind aan.
Verwijderd schreef op 19 november 2003 @ 15:17:
Ik had al aangeven hier niet langer op door te gaan!
kostelijk :+
Riemer Reinalda schreef op 19 november 2003 @ 15:50:
Hulde aan GerbenW, Cochrane en collega's daar op de Chello helpdesk _o_
Dankjewel! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marshal
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-09-2022

marshal

Reality beats fiction by far

Ach ja, ik weet precies wat het is om aan de helpdesk te zitten.. Bepaalde mensen zijn harstikke blij als je een probleem op kunt lossen (hoe lang dat dan ook duurt) en andere die beginnen te zeiken als het ook maar 1 minuut te lang duurt.

Nogmaals, ik heb weinig problemen met chello, heb de helpdesk maar een aantal keren aan de lijn gehad, en toen ging het misschien ook niet helemaal van een leien dakje, maar uiteindelijk werkte het wel weer.
Heb zelfs mee mogen maken dat chello een modem wat door verkeerd gebruik (lees: door een fout van een installatiebedrijf) kapot gegaan was voor niks om kwam ruilen.

Misschien dat het voor sommige mensen niet verkeerd zou zijn om te weten hoeveel moeite je als helpdesker soms moet doen om iets weer werkend te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Verwijderd schreef op 19 november 2003 @ 10:32:
Wat moet je dan niet verwachten van zo'n verziekte organisatie!!!! 8)7
Weg met Chello, bagger!

Dat lucht op!
PcPirate, ik heb gister nog een zeer duidelijke waarschuwing geplaatst. Ik raad je dan ook ten sterkste aan je nu NIET meer op deze manier uit te laten in deze draad.

Dit geld overigens voor iedereen. Vanaf nu hebben we het op een NETTE manier over het feit dat Chello een boete kan/doet geven.
Dus ook echt alleen over dat, niet over of ADSL een betere keus is, of sommige posters mischien partijdig zijn, of andere dingen in die richting.

Mensen die het hier niet mee eens zijn kunnen een mail verwachten, maar bij teveel gegadigden gaat dit topic simpelweg op slot.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

En zo kankeren wij Nederlanders wat af op:

Het Nederlands Elftal, de NS, de KPN, T-Mobile, de regering, de Euro, Opel, Ford, AH, ALDI, LIDL, Siemens, Sony, Philips....

En ja, in dat rijtje hoort UPC ook thuis. Een groot bedrijf waar misschien dan wel relatief gezien veel fouten gemaakt werden maar waar men in het algemeen toch stinkend zijn best doet om het e.e.a. te verbeteren heb ik het idee.

Als je dan als UPC medewerker het lef hebt om 'jouw toko' te verdedigen en (aardig) openhartig bent is dat alleen maar toe te juichen.

Als men zich nu eens realiseerde dat men niet expres fouten maakt zijn we al een aardig eind op de goede weg.

Plaatsing gebeurde gelijktijdig met de modbreak maar ik zou het op prijsstellen niet afgerekend te worden op deze posting.

[ Voor 10% gewijzigd door Guardian Angel op 20-11-2003 00:07 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

Cutebritney schreef op 19 november 2003 @ 23:56:
[...]

PcPirate, ik heb gister nog een zeer duidelijke waarschuwing geplaatst. Ik raad je dan ook ten sterkste aan je nu NIET meer op deze manier uit te laten in deze draad.

<font color=red>Dit geld overigens voor iedereen. Vanaf nu hebben we het op een NETTE manier over het feit dat Chello een boete kan/doet geven.
Dus ook echt alleen over dat, niet over of ADSL een betere keus is, of sommige posters mischien partijdig zijn, of andere dingen in die richting.

Mensen die het hier niet mee eens zijn kunnen een mail verwachten, maar bij teveel gegadigden gaat dit topic simpelweg op slot.</font>
Wat mij betreft mag dit wel dicht. Het gaat nu over heel wat andere dingen. Het is erg off-topic geworden!

Verwijderd

.

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 22:05 ]

Verwijderd

Als jij chello hebt en je hebt de voorwaarden geaccepteerd en daarin staat dat je maar 1 pc op het inet mag hangen,maar je hebt ermeer... zeg maar dag 250 euro. Had je maar de voorwaarden maar beter of niet moeten accepteren. chello iszowiezo bagger !!!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Ik snap het zoiezo niet, mensen gaan akoord met de voorwaarden zoals deze aan het product hangen. En dan later hier gaan 'klagen' dat het opeens .....

Gewoon een keertje verder lezen dan de prijs en de snelheid .. is het nu zo moelijk?

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

bjck schreef op 20 november 2003 @ 00:39:
Ik snap het zoiezo niet, mensen gaan akoord met de voorwaarden zoals deze aan het product hangen. En dan later hier gaan 'klagen' dat het opeens .....

Gewoon een keertje verder lezen dan de prijs en de snelheid .. is het nu zo moelijk?
Helemaal mee-eens, eigen schuld, dikke boete :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 november 2003 @ 00:37:
Als jij chello hebt en je hebt de voorwaarden geaccepteerd en daarin staat dat je maar 1 pc op het inet mag hangen,maar je hebt ermeer... zeg maar dag 250 euro. Had je maar de voorwaarden maar beter of niet moeten accepteren. chello iszowiezo bagger !!!
Mag ik je er op attenderen dat chello mij _NOOIT_ hun algemen voorwaarden heeft opgestuurd!. Ik was overgenomen door hun. Normaliter is het zo, dat als je tekent, dat je dan akkoord gaat met hun algemene voorwaarden.

IK heb echter niets getekend bij chello, dus hoesjo moet ik me plots aan hun voorwaarden houden?

Om nog maar 1 keer te herhalen: er staat niets over een boete in AV. Dus kunnen ze je niet beboeten. Hoogstens kunnen ze je waarschuwen en/of je verbinding afsluiten en je de resterende maanden in één keer laten betalen.

Maar ik weet nu niet zeker of ze je de resterende maanden nog mogen laten betalen, hetzij in 1 keer.

• Xandrios
En dit is dan de laatste waarschuwing voor PcPirate (en de rest): Doe eens een normale houding gebruiken tegenover je mede users, dit gaat echt nergens meer over.

Dus vanaf nu gaan we op een normale manier verder, met een opbouwende discussie. Bij geschreeuw of ander overdreven gedrag gaat de draad gewoon op slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

anders lees ik even beter

[ Voor 103% gewijzigd door Bergen op 21-11-2003 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het blijft inderdaad een steeds groter vraagstuk.
Als ze zich nou houden aan een datalimiet, dan vind ik dat ze niet moeten lopen zeuren of er nou wel of niet een router in je netwerk zit,
Dus op het moment dat je een server in je netwerk zit, mag het wel ? Maar een router is verboden ?
Het is diep triest
Gewoon je mac adres klonen in je router en dan ben je van het gezeur af ...
Chello als je wat wil bereiken met je klanten, moet je ze niet lopen irriteren met dit soort dingen !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drogo
Chello als je wat wil bereiken met je klanten, moet je ze niet lopen irriteren met dit soort dingen !!
Grappig dat zoiets meteen voor waar aangenomen wordt, terwijl niemand hier ooit gehoord heeft van een boete van Chello vanwege een router, en dat er ook nog nooit iemand anders zo'n brief gehad heeft.

TS, als dit een grap is, is het in ieder geval een erg goeie. Er lopen hier zo te zien veel goedgelovige mensen rond...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 101% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Hasse_m, ik denk dat je 't beste de startpost nog een keer kunt doorlezen. TS beweert namelijk niet iets, hij vraagt zich alleen af of het waar is. We zeggen dus ook niet dat hij liegt, we beantwoorden zijn vraag en zeggen dat het verhaal niet klopt.

Het is 't zelfde als dat ik een topic open met: "Ik hoorde van een vriend dat er mensen zijn geland op Mars. Klopt dat?" en dat jij antwoordt: "Nee, dat is bullshit." Dan zeg je niet dat ik lieg, dan zeg je alleen dat het verhaal -wat ik heb gehoord- niet klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbemans
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-07 20:01
Nou nou... wanneer gaat dit topic nou dicht?
Pagina: 1 2 3 Laatste