Mijn post is verwijderd :/

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 146 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-10 21:09
1. Support voor opera is niet aan de orde
2. Een groep ontwikkelaars van een complex product als dit forum met "Frontpage" bekogelen is nooit grappig (c) Stenders. Doe dit niet als je serieus genomen wilt worden.
3. Kom ook niet met offtopic geblaat aan, komt absoluut niet professioneel over.

Ik kan trouwens wel heel goed aanvoelen het onbegrip als je reactie verwijderd wordt. Er werd laatst ook een reply van mij verwijderd zonder bericht of teken waarom ie verwijderd wordt, nahja, dat vind ik niet kunnen.

[ Voor 32% gewijzigd door Arnout op 24-10-2003 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals iedereen hier weet, kritiek mag niet!. Dus gaarne alleen iets zeggen als het positief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-10 16:56

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Verwijderd schreef op 24 October 2003 @ 11:35:
Zoals iedereen hier weet, kritiek mag niet!. Dus gaarne alleen iets zeggen als het positief is.
Het mag wel, mits normaal verteld en beargumenteerd.
Dit is een kutforum, zelfs m'n oma kan met Frontpage nog wat beters in elkaar prutsen!
of
Dit forum mist naar mijn idee een aantal cruciale onderdelen, namelijk
1. Mogelijkheid tot ....., vanwege...

Hierdoor vind ik het, en ik denk meerderen, het niet fijn om hier te komen.
ik neem aan dat je de verschillen zelf wel kan zien.

(beiden alleen als voorbeeld, zonder enige vorm van waarheid)

[ Voor 55% gewijzigd door gorgi_19 op 24-10-2003 11:39 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Leuke aanname, maar dat klopt dus niet :). Alle kritiek is welkom, positief of negatief. Echter, wel onderbouwd natuurlijk! Anders kan niemand er wat mee en is het vrij zinloos om te posten ;)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je ook gezien hoeveel discussies er in LA toegestaan worden en dat er op dit topic nog geen slotje zit? Maargoed, je troll heeft succes, want ik reageer erop ;) Het komt erop neer dat kritiek altijd mag, als je het maar argumenteert. Alleen roepen dat het allemaal zo'n ellende is is dus vrij nutteloos :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2003 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Kun je wellicht jouw frustraties even toelichten? Ik weet niet wat je op je lever hebt zitten maar voor iemand die al 995 dagen meeloopt had ik wel een iets 'beter onderbouwde' post verwacht dan deze troll.

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laat ik hierover duidelijk zijn: Ik weet dat dit geheel bijna helemaal is opgebouwd door vrijwilligers. Er zou dan ook bij die vrijwilligers ook geen twijfel moeten bestaan, dat (bijna) iedereen die hier rondloopt enorm veel respect heeft voor de mensen die dit hebben opgebouwd en hier aan het reguleren zijn.

Maar, ik heb ook het gevoel, dat omdat deze site is opgebouwd in de vrije uurtjes met veel liefde en geduld er soms iets teveel met emotie wordt gereageerd op kritiek op danwel de moderatie, danwel het systeem op zich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19

gorgi_19

Verwijderd schreef op 24 October 2003 @ 11:44:
Laat ik hierover duidelijk zijn: Ik weet dat dit geheel bijna helemaal is opgebouwd door vrijwilligers. Er zou dan ook bij die vrijwilligers ook geen twijfel moeten bestaan, dat (bijna) iedereen die hier rondloopt enorm veel respect heeft voor de mensen die dit hebben opgebouwd en hier aan het reguleren zijn.

Maar, ik heb ook het gevoel, dat omdat deze site is opgebouwd in de vrije uurtjes met veel liefde en geduld er soms iets teveel met emotie wordt gereageerd op kritiek op danwel de moderatie, danwel het systeem op zich.
Kan je 1 of meerdere voorbeelden noemen van de posts die dit gevoel bij je oproepen?

* gorgi_19 is curious.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Hmm, ik gebruik ook Opera, maar ik heb nergens last van. Ik heb net nog even een search gedaan om het uit te proberen.

Edit: of ging dit misschien over de FP? De TS is daar niet duidelijk over.

Edit2: Ook op de FP geen problemen.

[ Voor 35% gewijzigd door Polaris op 24-10-2003 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:26

chem

Reist de wereld rond

Ik heb idd het bericht verwijderd en je een PM gestuurd om je op de hoogte te stellen dat ik dat gedaan heb.

Ik vind het smakeloos hoe je reageert; het is kritiek zonder onderbouwing, niet constructief en eigenlijk gewoon kansloos.

Daarbij:
Dus gasten daar bij Parse doe je werk goed of doe het gewoon niet okee? En stop met Frontpage te werken :P
Ik ben misschien raar, maar die :P slaat imho op het gebruik maken van Frontpage, niet op "doe je werk goed of doe het niet".

Verder getuigt het van een totaal gebrek aan inzicht wat er nou React is, en wat er nou template/got is.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Er is een verschil tussen "alle gevloek en getier van 16000 users toestaan" en "enkel goed beargumenteerde en net geformuleerde kritiek" toestaan. Als jij een voorbeeld heb waar we tegen het 2e zondigen ben ik heel verbaasd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gorgi_19 schreef op 24 October 2003 @ 11:45:
[...]

Kan je 1 of meerdere voorbeelden noemen van de posts die dit gevoel bij je oproepen?

* gorgi_19 is curious.. :)
Nou misschien vanavond, heb ik wat meer tijd. Probleem is alleen dat deze posts dus meesta verwijderd zijn..

Ik heb voor mijn persoonlijke beleving nog wel een vraag over de moderatie. Wordt er altijd op individuele basis gemodereerd of wordt er voordat iemand puur op zijn eigen gevoel en emotie reageerd ook wel onderling overlegd?
Want als er eenmaal (eventueel verkeerd) is gemodereerd, kunnen de collega moderators natuurlijk moeilijk(er) hun collega afvallen, en gaat iedereen dan mee in een impulsreactie van de eerste moderator...

Zie ik dit zo goed of niet?

edit:
Vaak kan een discussie in het begin vrij nutteloos lijken, maar als er gewoon de-escalerend wordt gereageerd door de moderators, kan het toch nog allemaal erg interessant worden

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2003 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Verwijderd schreef op 24 October 2003 @ 11:55:
Ik heb voor mijn persoonlijke beleving nog wel een vraag over de moderatie. Wordt er altijd op individuele basis gemodereerd of wordt er voordat iemand puur op zijn eigen gevoel en emotie reageerd ook wel onderling overlegd?
Want als er eenmaal (eventueel verkeerd) is gemodereerd, kunnen de collega moderators natuurlijk moeilijk(er) hun collega afvallen, en gaat iedereen dan mee in een impulsreactie van de eerste moderator...

Zie ik dit zo goed of niet?

In principe worden slotjes en modbreaks individueel besloten en uitgevoerd. Daar deze echter zichtbaar blijven komen ook andere mods ze tegen, en indien die het er niet mee eens zijn levert dit spannende discussies in de crewfora op :)

Zwaardere activiteiten zoals trashen en waarschuwingen geschiedt eigenlijk alleen bij zware overtredingen, en bij de minste twijfel over het terecht zijn wordt er via crewfora/ICQ/MSN/IRC overlegd. Binnen de meeste fora zijn ook afspraken dat niet iedereen OW's mag versturen.

Bannen gebeurt in principe altijd in uitgebreid overleg, tenzij automatisch volgend uit de Banrichtlijnen of bij extreme overtredingen. Slechts een kleine subsectie van de crew heeft dan ook de rechten om feitelijk een ban te zetten (max 20% of zo). Die subsectie kun je trouwens terugvinden in de Organisatie-FAQ.

[ Voor 5% gewijzigd door curry684 op 24-10-2003 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krankenstein
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-09 20:06
crisp schreef op 24 October 2003 @ 11:33:
Je bericht komt op mij erg verwijtend over (ik hoop dat je mijn reply ook nog gelezen hebt - die is echter ook verwijderd). Verder voegt het gewoon 0,0 toe - als je nou een alternatief of oplossing had aangedragen :/

Ik denk dat het of een bug in Opera is, of een tekortkoming in de Opera render engine - feit is dat het correct javascript is (zie mijn andere posts in het topic), en het gedrag van Opera dus niet correct is - hij zou nooit mogen refreshen!

En wie ben jij om te beoordelen dat Opera zich beter aan de standaarden houd dan bijvoorbeeld een Mozilla? Omdat zij dat zelf zeggen? kom op zeg...

Oh ja, zoals je in dat topic kan zien was ik al aan het kijken of er een oplossing voor is - daarmee zijn je 'beschuldigingen' dus al helemaal niet terecht...
Het voegt toe dat ik vind dat, omdat het in React 1.8 wel werkt, jullie beter kunnen downgraden (of in ieder geval de searchfunctie daaruit, hoewel ik dat niet expliciet zei).

Wat opera betreft: ik heb ergens gelezen dat dat zo is, weet helaas niet meer waar. Verder heb ik veel ervaring met pagina's die wel door IE maar niet (goed) door Mozilla en Opera worden gerenderd, dus heb ik al snel de neiging te concluderen dat veel pagina's helaas brakke IE-code gebruiken, terwijl het me sterk lijkt dat zowel Mozilla als Opera geen goede ondersteuning voor HTML hebben. Daardoor is de link als snel gelegd...
Maar je hebt gelijk dat ik geen echt "bewijs" heb dat Opera volledige HTML ondersteuning heeft.

En verder waren mijn 'beschuldigingen' gebaseerd op wat in dat andere bugtopic stond en wat er bovenin het topic werd gezegd. Sorry dat ik jou post min of meer over het hoofd gezien had toen ik "reply" klikte.
Die post is een grote troll en flamebait, not to mention onbeargumenteerde aanval op de developers, plus een hoop door jezelf al aangegeven offtopic geblaat en een hoop foute smilies en persoonlijke beledigingen.

Eigenlijk mag je blij zijn dat je er met een trash vanaf komt
Zoals ik al zei: die aanval/belediging op/van de Parse devver moet je met een korreltje zout nemen.

Wat dat offtopic geblaat betreft: zie het als een overdreven versie van mijn mening over wat er gaande was, maar met een (imho) humoristisch tintje.

Foute smilies: jouw mening. Ik vond ze heel toepasselijk.

meer replies volgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Niet online
(overleden)
Even zwaar offtopic: Ik heb mijn vorige post tweemaal geedit, en zie tot mijn verrassing dat React bij het percentage de edits bij elkaar optelt. Fraai! Ja chem, er zijn ook nog mensen die je werk waarderen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krankenstein
Verwijderd schreef op 24 October 2003 @ 11:34:
[...]
Je zegt het zelf al, je valt hem aan :) Crisp had overigens ook uitgelegd, met linkjes erbij, dat het hier Opera is die zich niet aan de standaard houd. In dat geval gaan jouw argumenten niet echt op, en blijft er alleen nog een troll en flame over.
Het heeft anders prima gewerkt in opera (ook 7.xx).

[ Voor 41% gewijzigd door Krankenstein op 24-10-2003 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krankenstein schreef op 24 oktober 2003 @ 12:07:
Het heeft anders prima gewerkt in opera (ook 7.xx).
En dankzij crisp heeft ACM het nu weer aangepast, dus straks werkt het weer lekker in Opera :) Zoals ze zelf al zeiden: ze zijn niet te beroerd om iets aan te passen, ze gaan alleen zelf niet op zoek naar fouten in vele verschillende browsers. Maargoed, dát is dus al opgelost.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2003 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krankenstein
2. Een groep ontwikkelaars van een complex product als dit forum met "Frontpage" bekogelen is nooit grappig (c) Stenders. Doe dit niet als je serieus genomen wilt worden.
Da's jouw mening. Ik vind het wel grappig. Daarom postte ik het ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:50

momania

iPhone 30! Bam!

Krankenstein schreef op 24 October 2003 @ 12:04:
[...]

Het voegt toe dat ik vind dat, omdat het in React 1.8 wel werkt, jullie beter kunnen downgraden (of in ieder geval de searchfunctie daaruit, hoewel ik dat niet expliciet zei).
Dan heb je met 1.8 als Opera gebruiker dus geluk gehad zeg maar.
Wat opera betreft: ik heb ergens gelezen dat dat zo is, weet helaas niet meer waar. Verder heb ik veel ervaring met pagina's die wel door IE maar niet (goed) door Mozilla en Opera worden gerenderd, dus heb ik al snel de neiging te concluderen dat veel pagina's helaas brakke IE-code gebruiken, terwijl het me sterk lijkt dat zowel Mozilla als Opera geen goede ondersteuning voor HTML hebben. Daardoor is de link als snel gelegd...
Maar je hebt gelijk dat ik geen echt "bewijs" heb dat Opera volledige HTML ondersteuning heeft.
Dus van horen zeggen ga jij er ook maar vanuit dat het zo is, dat Opera volledig, niet brakke ondersteuning heeft :?

Kijk voor de grap is de lange lijst van bug topic door mbt Opera: klik

Verder doen de devvers hun uiterste best om dit product op zoveel mogelijk browers te kunnen laten draaien. Dus mag je er echt wel vanuit gaan dat zij zich wel aan de standaard houden.
De software achter dit forum is nml. ook een commercieel product, dus daar wordt veel aandacht aan besteed.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krankenstein

Hier sluit ik me min of meer bij aan (alleen dat van die vrije uurtjes niet maar ik neem aan dat dat niet letterlijk bedoeld was).

Overigens was mijn argumentatie dat het feit dat iets werkt in IE of Mozilla geen criterium is voor of iets werkt (wel een al dan niet goede indicatie overigens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krankenstein
Kijk voor de grap is de lange lijst van bug topic door mbt Opera: klik
Die site blijft steeds refreshen :? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-10 17:48

LauPro

Prof Mierenneuke®

chem schreef op 24 October 2003 @ 11:46:
Verder getuigt het van een totaal gebrek aan inzicht wat er nou React is, en wat er nou template/got is.
Ik wil hier toch even op reageren want je gaat imo wéér de fout in: Een gebruiker hoeft bij een systeem helemaal niet de technische kant te weten, daar zijn de ontwikkelaars en systeembeheerders voor. Je moet dus gebruikers ook niet gaan bemoeien met 'ow dat is een template-bug'. En wat je al helemaal niet moet doen is eisen van gebruikers dat zij zich gaan verdiepen in de werking van iets waar ze geen behoefte aan hebben.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ReemF schreef op 24 October 2003 @ 11:36:

[...]
Leuke aanname, maar dat klopt dus niet :). Alle kritiek is welkom, positief of negatief. Echter, wel onderbouwd natuurlijk! Anders kan niemand er wat mee en is het vrij zinloos om te posten ;)
Euh, helaas zijn de heren mods nogal selectief in het lezen van een onderbouwing. En jullie bepalen ook mbv slotjes wat wel en niet onderbouwd is... lijkt me een hele kromme situatie. De bekritiseerde bepaalt wat goed/slecht is.

Nog een opvallend punt vind ik dat de meeste topics met kritiek vrijsnel opslot gaan (ik voorspel voor deze ook een slotje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Ik wil hier toch even op reageren want je gaat imo wéér de fout in: Een gebruiker hoeft bij een systeem helemaal niet de technische kant te weten, daar zijn de ontwikkelaars en systeembeheerders voor. Je moet dus gebruikers ook niet gaan bemoeien met 'ow dat is een template-bug'. En wat je al helemaal niet moet doen is eisen van gebruikers dat zij zich gaan verdiepen in de werking van iets waar ze geen behoefte aan hebben.
Een gebruiker hoeft dat niet te weten nee, maar zodra hij zelf wijs genoeg denkt te zijn om de oorzaak van een probleem ergens neer te kunnen leggen (bijvoorbeeld Parse c.q. React), dan zou hij er wel voor moeten zorgen dat hij het bij het juiste eind heeft, zeker als hij er op zo'n manier op inhakt.

[ Voor 42% gewijzigd door Wouter Tinus op 24-10-2003 12:23 ]

Professioneel Hyves-weigeraar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Krankenstein schreef op 24 October 2003 @ 12:04:
[...]
Verder heb ik veel ervaring met pagina's die wel door IE maar niet (goed) door Mozilla en Opera worden gerenderd, dus heb ik al snel de neiging te concluderen dat veel pagina's helaas brakke IE-code gebruiken, terwijl het me sterk lijkt dat zowel Mozilla als Opera geen goede ondersteuning voor HTML hebben. Daardoor is de link als snel gelegd...
Alleen rendert Mozilla alles het juist wel goed, dus is het een beetje loze conclusie in dit geval. Elke browser heeft wel z'n eigen kuren, en ik denk niet dat je op alle browsers alle bugs van die browser kan ontwijken. IE/Mozilla compatibiliteit is eerste doelstelling, en dat vind ik an sich niet slecht. Dat daarna Opera, Konqueror en weet ik hoe ze heten nog errors geven is lastig, maar heeft denk ik een lagere prioriteit omdat het fouten van de browsers zijn, niet van de code.

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19

gorgi_19

LauPro schreef op 24 October 2003 @ 12:18:
[...]
Dan vraag ik me helemaal af waarom er een beschuldigende vinger naar Parse wordt gewezen? :? Immers, Tweakers maakt gebruik van dit product en zij maken hun eigen template. Dat deze template niet goed werkt op alle browsers, is iets waar Parse niets aan kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:50

momania

iPhone 30! Bam!

Krankenstein schreef op 24 October 2003 @ 12:17:
[...]

Die site blijft steeds refreshen :? ;)

offtopic:
Bekend probleem: [rml][ Search] Continue redirect met Opera[/rml]
Zou nu opgelost moeten zijn :?

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:40

crisp

Devver

Pixelated

Krankenstein schreef op 24 October 2003 @ 12:16:
[...]

Hier sluit ik me min of meer bij aan (alleen dat van die vrije uurtjes niet maar ik neem aan dat dat niet letterlijk bedoeld was).
ik kan je verzekeren dat er door heel veel mensen wel degelijk heel veel vrije tijd in gestopt wordt.
Overigens was mijn argumentatie dat het feit dat iets werkt in IE of Mozilla geen criterium is voor of iets werkt (wel een al dan niet goede indicatie overigens).

absoluut mee oneens; geen enkele browser is zonder bugs, en geen enkele browser biedt volledige ondersteuning voor alle standaarden. Dan zijn er ook nog eens gevallen waarbij de standaard zich niet uitlaat over hoe een bepaalde techniek in een UA geimplementeerd dient te worden waardoor je ook verschillen krijgt waarvan niet gezegd kan worden dat het wel of niet volgens de standaard is.
Naar mijn mening heb jij er gewoon te weinig kaas van gegeten om hier ueberhaupt gefundamenteerde uitspraken over te kunnen doen...
(of wil je ook nog voorbeelden? - die schud ik zo voor je uit m'n mouw hoor)
momania schreef op 24 oktober 2003 @ 12:27:
[nohtml]
[...]
[/nohtml]
offtopic:
Bekend probleem: [NOHTML][rml][ Search] Continue redirect met Opera[/rml][/NOHTML]
Zou nu opgelost moeten zijn :?

Met 'Lokaal aangepast' bedoeld ACM dat het in de development versie is aangepast - op een later tijdstip wordt het pas (eventueel samen met andere wijzigingen) doorgevoerd op GoT zelf ;)

[ Voor 18% gewijzigd door crisp op 24-10-2003 12:31 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19

gorgi_19

crisp schreef op 24 oktober 2003 @ 12:29:
(of wil je ook nog voorbeelden? - die schud ik zo voor je uit m'n mouw hoor)
Zonder de waarheid hiervan in twijfel te trekken, ben ik hier wel nieuwsgierig naar, puur voor eigen lering. :) links zouden ook al erg mooi. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

gorgi_19 schreef op 24 October 2003 @ 12:31:
[...]

Zonder de waarheid hiervan in twijfel te trekken, ben ik hier wel nieuwsgierig naar, puur voor eigen lering. :) links zouden ook al erg mooi. :)

is meer iets voor een W&G topic denk ik ;)
Dingen die me zo te binnen schieten:
-boxmodel verschillen (Opera neigt naar mijn mening vaak naar het IE-model)
-document.all (waarom, als je beweerd een standards-compliant browser te zijn, bouw je toch support in voor een - verouderd - IE propriety model?)
-rendering van scrollbars binnen of buiten de box? (IE en Opera binnen de box - Mozilla buiten de box)

Opera is naar mijn mening toch meer een wannabee browser die om meer acceptatie te krijgen toch vaak IE-dingetjes overneemt en het daardoor ook niet altijd al te nauw neemt wb standaarden...

[ Voor 13% gewijzigd door crisp op 24-10-2003 12:39 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Verwijderd schreef op 24 October 2003 @ 12:23:
[...]
Nog een opvallend punt vind ik dat de meeste topics met kritiek vrijsnel opslot gaan (ik voorspel voor deze ook een slotje)

Met dit soort volslagen idiote beweringen zonder onderbouwing gaat er hier idd een slot opkomen ja |:(

Voor jou geldt hetzelfde als je 2 voorgangers met dezelfde bewering: GEEF DAN VOORBEELDEN.

* curry684 is dit moddergooien zonder argumenten lichtelijk zat :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Dat topic betreft een specifieke bug in Opera, er wordt daar aandacht besteed aan een juiste definiering van waar de fout ligt en hoe dit veroorzaakt kan worden.

Men is eerlijk erin dat kleinere browsers, als Opera (of Safari, wat ikzelf gebruik) geen hoge prioriteit heeft, en dat is toch enigszins begrijpbaar. De mannen van Parse moeten die prioriteiten stellen.

De betreffende post is niks anders dan een algemene opmerkingen over browsers en ondersteuning van standaarden, hiermee druk je de discussie al snel in algemeenheden, waardoor de kans dat dit specifieke probleem wordt opgelost erg klein wordt.

De momenteel geprefereerde oplossing is nu om dit soort 'offtopic trekkende' replies te verwijderen, dit om de discussie gespecificeerd te houden op datgene wat resultaat kan hebben, als je een algemene discussie wilt hebben over dat onderwerp kan je dat ergens anders doen, maar dat topic in BUg is daarvoor niet de juiste plek.

De toeloop op GoT is erg groot, een 'lopend' topic wordt veel gezien.
Maar qua onderwerpen, is er een streven om de topics doelgericht te houden (anders dan meer algemene forums, waar de discussie zelf meer het doel is, kom we bespreken eens wat).

Als je niet op deze manier modereerd gaat er een 'wet van de gemiddelde kennis' reageren, in plaats dat specifieke en specialistische onderwerpen goed uit de verf komen, zullen juist de meest algemene, clichematige gespreks-onderwerpen goed lopen.
Ook zullen dan snel toegerichte vragen uitlopen op algemeenheden, zoals 'of Opera beter/slechter is dan msie/mozilla', daar is BUG niet voor en momenteel is juist het belang dat de discussie daar goed verloopt zeer groot.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

curry684 schreef op 24 oktober 2003 @ 13:14:

[...]

Met dit soort volslagen idiote beweringen zonder onderbouwing gaat er hier idd een slot opkomen ja |:(

Voor jou geldt hetzelfde als je 2 voorgangers met dezelfde bewering: GEEF DAN VOORBEELDEN.

Nou een voorbeeld dan. Jij zegt nu dat iemand een volslagen idiote bewering doet. Op zich is dat niet een objectieve reactie meer, je gaat op de persoon af met dikke letters nogal schreeuwerig reageren. Dit komt vrij aggresief over.

Zou degene over wie je het nu hebt een reactie in dezelfde toon teruggeven, ben ik er inderdaad zeker van dat hier een slot op komt, want dat mag niet.

Dit soort situaties werkt (voor mij in ieder geval) vrij frustrerend. Je kunt dan alleen nog maar peer to peer verder praten met de moderator welke dan al opgenaaid is, daar valt al niet redelijk meer mee te praten. Eigenlijk zal de boel moeten worden overgedragen naar een mede moderator, om zo het persoonlijke conflict buiten het geheel te laten...

Of praat ik nu poep..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

curry684 schreef op 24 oktober 2003 @ 13:14:

[...]

Goed, zo'n reactie zou mij dus een mailtje van GoT opleveren..

ovedreven reacties van mods
Ontevreden over GoT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Verwijderd schreef op 24 oktober 2003 @ 14:01:
Nou een voorbeeld dan. Jij zegt nu dat iemand een volslagen idiote bewering doet. Op zich is dat niet een objectieve reactie meer, je gaat op de persoon af met dikke letters nogal schreeuwerig reageren. Dit komt vrij aggresief over.
Daarin heb je wel een punt. Het kan ook anders worden geformuleerd. Echter is de reactie van Curry in die zin objectief dat hij reageerd op een niet-onderbouwd verwijt. Dat soort opmerkingen zijn gewoon super irritant. Ik vind het prima dat je mee doet in een discussie, echter wanneer je met argumenten of verwijten komt geef dan ook voorbeelden en feiten. Opmerkingen zoals
raken kant nog wal. Het komt over alsof je zomaar iets loopt te roepen en dat is killing in een discussie. Of post met voorbeelden of post niks.
Zou degene over wie je het nu hebt een reactie in dezelfde toon teruggeven, ben ik er inderdaad zeker van dat hier een slot op komt, want dat mag niet.
Actie -> Reactie

Ik denk dat wij daar iets soepeler mee omgaan. Wanneer je om niets zo reageerd dan kan ik me voorstellen dat daar wat van gezegt word. Maar een zelfde reactie op zo'n reply krijgt ook wel begrip... iig van mijn kant.
Dit soort situaties werkt (voor mij in ieder geval) vrij frustrerend. Je kunt dan alleen nog maar peer to peer verder praten met de moderator welke dan al opgenaaid is, daar valt al niet redelijk meer mee te praten. Eigenlijk zal de boel moeten worden overgedragen naar een mede moderator, om zo het persoonlijke conflict buiten het geheel te laten...
Er zijn ook andere moderators in deze discussie, dus dat komt wel goed :)
Of praat ik nu poep..
Ja en nee :P

Tot tien tellen voordat je post geldt voor een ieder, crew of geen crew :)

[ Voor 3% gewijzigd door Han op 24-10-2003 14:12 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 01-10 12:54

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op 24 October 2003 @ 14:07:
[...]

Ontevreden over GoT

Hallo? Je negeert gewoon de opmerking dat alleen ononderbouwde nutteloze kritiek op slot gaat. Dat laatste topic is zo'n topic waarin alleen vanuit imand zelf geredeneerd wordt, die eerste is compleet uitgepraat en heeft gewoon open gestaan totdat alle partijen aangaven dat het afegandeld was, net als deze. En voor zo'n opmerking had jij echt geen mailtje gekregen, kom nou even...

Als je op deze manier doorgaat, gaat dit topic inderdaad op slot ja. Onderbouw je kritiek, maar ga niet loos kritiek geven om het kritiek geven... We kunnen wel tegen kritiek, maar de discussie moet wel een discussie zijn en dat betekent niet dat jij je punten spuwt en wij die maar te slikken hebben, we geven antwoord en verklaring en jij gaat er gewoon niet op in. Dan gaat een topic inderdaad op slot, omdat het blijkbaar niet nuttig is, jij niet uit bent op een discussie maar gewoon op je gelijk halen...

Als je een discussie voert met argumenten, is er niemand te beroerd om erop in te gaan, je hoeft niet alleen maar te slijmen, je mag wel kritiek geven, maar doe dan ook mee aan de discussie en ga in op de antwoorden die gegeven worden en blijf niet alleen enkel bij je eigen standpunt "crew is kut" (ofzo) hangen.

[ Voor 32% gewijzigd door JvS op 24-10-2003 14:18 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

[...]

Nee en daar gaan jij en Naish dus zo hard (en voor mij/ons frustrerend) de fout in: als jij persoonlijk wordt aangevallen en ondanks 2 verzoeken om opheldering nog steeds geen argumenten krijgt maar alleen maar meer absoluut niet onderbouwde onzin toegeworpen krijgt, mag jij wanhopig schreeuwen om onderbouwing en krijgen de aanvallers een tik op de vingers. Je doet net alsof het hier een oorlog is van crew tegen users, het enige wat we echter vragen is redelijkheid en respect.

Een slot op dit topic zou al 10 keer meer dan passend zijn geweest, omdat er hier alleen geflamed wordt zonder argumenten. Wie het 'slachtoffer' van die flames is doet er niet toe.

Ik zal naar je aangedragen topics kijken zodra GoT weer op snelheid terug is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ontevreden over GoT
De bovenste (overdreven reacties) bracht mij ook aan het denken. Personen welke daarin mee hebben gepraat zijn 2 weken gebanned vanwege de thread over IBM die hier in staat... De modjes van wie het gedrag ook discutabel is, komen er ongeschonden uit, de users (voor wie het forum uiteindelijk is) wordt de mond gesnoerd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19

gorgi_19

Verwijderd schreef op 24 October 2003 @ 14:18:
De bovenste (overdreven reacties) bracht mij ook aan het denken. Personen welke daarin mee hebben gepraat zijn 2 weken gebanned vanwege de thread over IBM die hier in staat... De modjes van wie het gedrag ook discutabel is, komen er ongeschonden uit, de users (voor wie het forum uiteindelijk is) wordt de mond gesnoerd..
Hoe weet jij zo zeker dat zij 'achter de schermen' er niet op aangesproken zijn? Evenals dat een hele hoop zaken achter de schermen met users geregeld worden, wordt ook een hoop achter de schermen door mods onderling geregeld.

[ Voor 14% gewijzigd door gorgi_19 op 24-10-2003 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

[...]

De bovenste (overdreven reacties) bracht mij ook aan het denken. Personen welke daarin mee hebben gepraat zijn 2 weken gebanned vanwege de thread over IBM die hier in staat...
Pardon? Wat weet jij daarvan? Wie is twee weken geband en wat is daar aan officiele waarschuwingen aan vooraf gegaan? wmd is zowieo niet geband, niet gewaarschuwd, helemaal niets. Dat is gewoon uitgepraat.

Ik weet niet wat voor een "conspiracy's" jij in het dagelijks leven allemaal vermoed, maar je bent wel echt EXTREEM wantrouwens en meld hier alles alsof wij alles fout doen en om het minste of geringste puntje kritiek bannen. Ben jij al geband dan? Ik zie je al heel vaak ononderbouwd dingen roepen die niet waar zijn, je acount doet het toch nog? Mag ik je bij deze dan alsjeblieft verzoeken niet zulke dingen te suggereren als je zelf het levende bewijs bent dat het niet zo is?

(hier heb je weer een reden om dit op slot te doen, ononderbouwde, halve info die dusdanig gebracht wordt dat het lijkt alsof wij iedereen die kritiek heeft bannen, misschien moesten we het maar doen ook dan, zijn we gelijk van jou af, maar geeft je ook gelijk.. Jeetje dilemma zeg :{).
De modjes van wie het gedrag ook discutabel is, komen er ongeschonden uit, de users (voor wie het forum uiteindelijk is) wordt de mond gesnoerd..
yeah, right.

[ Voor 39% gewijzigd door JvS op 24-10-2003 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_stickie
  • Laatst online: 14-09 11:46
ik vind het persoonlijk bijzonder opvallend dat in deze thread het users EN mods zijn die elkaar dingen verwijten op lichteljk agressieve manier. Dit topic had al lang op slot geweest had er niet iemand een opmerking gemaakt in de zin van "deze gaat ook op slot je zal wel zien", en terecht.

niemand heeft behoeft aan deze thread. het is alleen belanrijk dat beide partijen conclusies trekken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

curry684 schreef op 24 October 2003 @ 14:16:

[...]

Nee en daar gaan jij en Naish dus zo hard (en voor mij/ons frustrerend) de fout in: als jij persoonlijk wordt aangevallen en ondanks 2 verzoeken om opheldering nog steeds geen argumenten krijgt maar alleen maar meer absoluut niet onderbouwde onzin toegeworpen krijgt, mag jij wanhopig schreeuwen om onderbouwing en krijgen de aanvallers een tik op de vingers. Je doet net alsof het hier een oorlog is van crew tegen users, het enige wat we echter vragen is redelijkheid en respect.

Een slot op dit topic zou al 10 keer meer dan passend zijn geweest, omdat er hier alleen geflamed wordt zonder argumenten. Wie het 'slachtoffer' van die flames is doet er niet toe.

Ik zal naar je aangedragen topics kijken zodra GoT weer op snelheid terug is.
Zie en dat is nu jammer. Nu blijven er blijkbaar van beide kanten frustraties over. Ik heb op dit forum wel vaker meegemaakt, dat als een topic niet op slot gaat, maar er gewoon verder wordt gediscusieerd, iedereen weer op een lijn zit.

Ik denk ook dat als je dit topic verder laat lopen, iedereen het weer over hetzelfde heeft. We hebben dan even een aanvaring gehad, maar dit is later weer uitgepraat. Dit verder lopen hoeft natuurlijk niet publiekelijk, maar het is wel prettig als je betrokkenen er allemaal betrokken bij blijven.

Nu blijven er volgens mij veel frustraties hangen en kun je zelfs, "Ik krijg je nog wel" reacties gaan verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

[...]

Ik heb allebei de topics doorgelezen, kan zo snel niemand vinden die 2 weken gebanned is, beide topics staan op slot omdat ze afgehandeld zijn.

Lieve Adjes is een discussieforum waar je prettig en onprettig met de crew in de clinch kan duiken om punten te verdedigen en aan te vallen. Wat hierbij niet hoort is zoals 30 keer gezegd al ononderbouwd schreeuwen, wat in beide topics helaas veel gebeurt. Wat er niet bij hoort is "ey die kutmod heeft m'n topic gesloten dus nu zuigt heel de kroew" wat er ook vrijwel letterlijk gezegd wordt.

GoT heeft als een van de weinige fora wereldwijd een feedbackforum als Lieve Adjes waar je alles ter discussie mag en kan stellen. We nemen het dermate serieus dat we zelfs een compleet modteam van 6 man hebben (zie rode kruisjes) dat hier actief meediscussieert en soms zelfs expliciet de kant van de klager kiest. Maar zoals sommige mensen ons aanspreken en behandelen heb ik soms eigenlijk wel de neiging om gewoon heel LA te sluiten en weer lekker dictatoriaal te gaan regeren als crew zoals het op alle andere fora op deze planeet ook werkt waar ze willekeurige mensen gratis en voor niets een dienst beschikbaar stellen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Nu online

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

[...]

er is daar volgens mij niemand gebanned? die gebruiker was zelf absoluut ontevreden met de uitkomst en begon over iets algemeens 'met de IT-wereld' en heeft hierna zijn eigen posts gedeleted.
Ik neem aan dat hijzelf niet langer meer aanwezig wilde zijn op GoT, en daartoe heeft hij alle recht wat mij betreft.

Het feit dat ook de oorspronkelijke reacties van moderatoren daar (niet zozeer de eerste reactie van BalusC, maar bv wel de gestuurde mail) niet geheel net is, is ook door moderatoren erkend, en zoiets is ook wel degelijk iets dat de crew zich aantrekt.
Ook zij mogen niks alles zeggen en hun woorden worden ook 'gewogen'

enkel is die waagschaal niet eentje die enkel weegt tussen 'goede replie of anders een OW'.
een OW is enkel een uiterste actie, die enkel wordt toegepast als direkte communicatie, ofwel in een thread, door modbreaks, ofwel via mail/PM geen nut blijkt te hebben.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JvS schreef op 24 October 2003 @ 14:23:

[...]
Pardon? Wat weet jij daarvan? Wie is twee weken geband en wat is daar aan officiele waarschuwingen aan vooraf gegaan? wmd is zowieo niet geband, niet gewaarschuwd, helemaal niets. Dat is gewoon uitgepraat.

Ik weet niet wat voor een "conspiracy's" jij in het dagelijks leven allemaal vermoed, maar je bent wel echt EXTREEM wantrouwens en meld hier alles alsof wij alles fout doen en om het minste of geringste puntje kritiek bannen. Ben jij al geband dan? Ik zie je al heel vaak ononderbouwd dingen roepen die niet waar zijn, je acount doet het toch nog? Mag ik je bij deze dan alsjeblieft verzoeken niet zulke dingen te suggereren als je zelf het levende bewijs bent dat het niet zo is?

[...]
yeah, right.
US1111 die daar ook meepraatte is gebanned. En ik suggereer niets, ik snap ook niet dat je zo fel reageerd. Ik ken jou als een erg redelijke moderator.

En ik heb het niet over conspiracies, ik zal mijn reacties nog eens nalezen en bedenken waarom jij dat zo ervaart..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Verwijderd schreef op 24 October 2003 @ 14:25:
[...]
Ik denk ook dat als je dit topic verder laat lopen, iedereen het weer over hetzelfde heeft. We hebben dan even een aanvaring gehad, maar dit is later weer uitgepraat. Dit verder lopen hoeft natuurlijk niet publiekelijk, maar het is wel prettig als je betrokkenen er allemaal betrokken bij blijven.
Nee LA is er juist om frustraties uit te praten, en dat proberen we dan ook te doen. Dit moet echter wel vanuit 2 kanten op een redelijke manier gebeuren (en deze zin is niet noodzakelijkerwijs een uithaal naar enige specifieke gebruiker/crewlid).
Nu blijven er volgens mij veel frustraties hangen en kun je zelfs, "Ik krijg je nog wel" reacties gaan verwachten.

Als ik last had van puberale 'Ik krijg je nog wel' gevoelens mocht ik hier echt niet met banrechten rondlopen, en had jij de effecten van die banrechten al lang gemerkt ;)

Zoals gezegd: frustraties zijn er om te verhelpen. Dus, komen er nog eens voorbeelden waar "de crew" actief klagers de mond heeft gesnoerd door slotjes of bans? :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op 24 oktober 2003 @ 14:28:
[...]

US1111 die daar ook meepraatte is gebanned. En ik suggereer niets, ik snap ook niet dat je zo fel reageerd. Ik ken jou als een erg redelijke moderator.
Je suggereert niets? Je zegt dat users geband worden om dat topic terwijl mods er heelhuids uitkomen. Je beweert daarmee dat je geen kritiek mag geven en dat je dan maar geband wordt om dat topic.

Dus Us111 is niet om dat topic geband, jij weet daar niet van af, die gast had al drie keer een mailtje met een officiele waarschuwing over hele andere dingen gehad en jij komt hier nu beweren dat users om die thread geband wordt.:
Personen welke daarin mee hebben gepraat zijn 2 weken gebanned vanwege de thread over IBM die hier in staat...
Kom nou zeg...

Ja ik reageer fel, ik reageer fel als je mensen vals beschuldigt met punten die totaal nergens op slaan. Ik ben redelijk als ik vind dat je redelijke onderbouwde punten hebt, ik ben zwaar voorstander van redelijk en netjes en respectvol moderern, maar ik kan bijzonder slecht tegen dit ononderbouwde, overdreven, uit verband getrokken, negatief gestelde, slachtoffer uithangende gepost tegen de crew. Ze afschilderend als "ze bannen mensen die ze niet mogen en doen zelf alles wat niet mag"... Ja, daar heb ik echt een broertje dood aan en als je dat doet, heb je mij inderdaad flink tegen je.

Ik kan bijzonder goed tegen commentaar, kritiek, zolang het maar terecht is, als je zegt dat er soms te bot gemod wordt, zeg ik dat klopt, zeker als je met goede voorbeelden komt en een echte onderbouwing. Dat doe je hier niet.... Jij komt hier gewoon met complete crap aanzetten om je punt te maken, wat dus echt nergens op slaat.
En ik heb het niet over conspiracies, ik zal mijn reacties nog eens nalezen en bedenken waarom jij dat zo ervaart..
Probeer vooral eens niet dingen te beweren als je niet eens weet of het zo is, maar je er vanuit gaat dat het zo is... :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

curry684 schreef op 24 October 2003 @ 14:29:

Als ik last had van puberale 'Ik krijg je nog wel' gevoelens mocht ik hier echt niet met banrechten rondlopen, en had jij de effecten van die banrechten al lang gemerkt ;)
Nee, dit sloeg ook niet op jullie, maar op degene welke jullie 'op slot doen', de gebruiker dus.

En JVS als je mij dan toch wilt bannen, ga je gang dan maar, no hard feelings. Maar geef dan ook een uitleg waarom je dat dan doet, want zo extreem zijn mijn reacties nu toch ook weer niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik wil jou niet bannen, ik geef aan dat je jezelf al loos half/fout onderbouwd kritiek op de crew postende vanzelf tegenspreekt om het simpele feit dat je zelf niet geband wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

US1111 is geTEMPbanned (wat ie ook in z'n mail kan zien) omwille van een topic in SeM wat jij dus niet na kunt lezen, maar geloof me dat het heel lomp was. Omdat dit de 3e of 4e keer was dat hij een officiele waarschuwen kreeg voor ronduit lomp gedrag hoort daar een tempban bij. Heeft dus niets met LA van doen, en wederom voorbeeld van te snel conclusies trekken.

Wij hebben notes, wij hebben crewfora. Er wordt daarin heeeeel veeeeel besproken voordat er sancties worden ondernomen. En dat is stukken meer informatie dan er publiek op het forum te vinden is inderdaad, en dat is maar goed ook vanwege de privacy. Maar nee, wij bannen blijkbaar iedereen die 'poep' in een post gebruikt :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JvS schreef op 24 October 2003 @ 14:37:

[...]
Je suggereert niets? Je zegt dat users geband worden om dat topic terwijl mods er heelhuids uitkomen. Je beweert daarmee dat je geen kritiek mag geven en dat je dan maar geband wordt om dat topic.

Dus Us111 is niet om dat topic geband, jij weet daar niet van af, die gast had al drie keer een mailtje met een officiele waarschuwing over hele andere dingen gehad en jij komt hier nu beweren dat users om die thread geband wordt.:
[...]
Kom nou zeg...

Ja ik reageer fel, ik reageer fel als je mensen vals beschuldigt met punten die totaal nergens op slaan. Ik ben redelijk als ik vind dat je redelijke onderbouwde punten hebt, ik ben zwaar voorstander van redelijk en netjes en respectvol moderern, maar ik kan bijzonder slecht tegen dit ononderbouwde, overdreven, uit verband getrokken, negatief gestelde, slachtoffer uithangende gepost tegen de crew. Ze afschilderend als "ze bannen mensen die ze niet mogen en doen zelf alles wat niet mag"... Ja, daar heb ik echt een broertje dood aan en als je dat doet, heb je mij inderdaad flink tegen je.

Ik kan bijzonder goed tegen commentaar, kritiek, zolang het maar terecht is, als je zegt dat er soms te bot gemod wordt, zeg ik dat klopt, zeker als je met goede voorbeelden komt en een echte onderbouwing. Dat doe je hier niet.... Jij komt hier gewoon met complete crap aanzetten om je punt te maken, wat dus echt nergens op slaat.

[...]
Probeer vooral eens niet dingen te beweren als je niet eens weet of het zo is, maar je er vanuit gaat dat het zo is... :{
Hmm, ik denk dat dit dan een aardig knelpunt zal zijn. Je ziet een topic waar je je niet in kan vinden. En je laat dat blijken. Ik vraag me af of dat zo verstandig is, als er zo'n pruttopic is, reageer dan niet en laat het doodbloeden. Dan heb je volgens mij een stuk minder 'hard feellings' van de gebruikers af. Kwaad met kwaad vergelden werkt niet. Dat zou je als mod zeker moeten weten.

Oh, en die onderbouwing, die jullie zo graag willen zien dmv voorbeeldtopics: heb je er wel eens aan gedacht dat de 'frustratie' een opeenhoping van puntjes kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JvS schreef op 24 October 2003 @ 14:43:
Ik wil jou niet bannen, ik geef aan dat je jezelf al loos half/fout onderbouwd kritiek op de crew postende vanzelf tegenspreekt om het simpele feit dat je zelf niet geband wordt.
Ik geef inderdaad kritiek op de crew. Maar eigenlijk had ik ook tot doel om uit deze discussie begrip voor jullie te kweken. Dit is best redelijk gelukt, ik weet nu ook een beetje hoe het achter de schermen bij jullie toegaat. Ik heb ook een aantal antwoorden gezien waar ik me (persoonlijk) goed in kan vinden.

Wat denken jullie bijvoorbeeld van dit idee of vraag, geen flauw idee of dit al gebeurd. Bouwen gebruikers ook 'tolerantie' punten op? Zo zou een poster welke vaak goede techtips geeft iets toleranter worden aangepakt als iemand die hier alleen komt om te nijten.

Maar goed, waar hebben we het eigenlijk over. Bottom line van mij is in ieder geval dat ik wel respect voor jullie heb, maar dat er (natuurlijk) her en der van beide kanten ook fouten worden gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op 24 oktober 2003 @ 14:46:
[...]

Hmm, ik denk dat dit dan een aardig knelpunt zal zijn. Je ziet een topic waar je je niet in kan vinden. En je laat dat blijken. Ik vraag me af of dat zo verstandig is, als er zo'n pruttopic is, reageer dan niet en laat het doodbloeden. Dan heb je volgens mij een stuk minder 'hard feellings' van de gebruikers af. Kwaad met kwaad vergelden werkt niet. Dat zou je als mod zeker moeten weten.
als we niet reageren krijg je posts met "hallo?!" erin of "jezus ze reageren niet eens". Ik ga er gewoon serieus op in, ik heb toch niets te verliezen want zolang ik weet dat wat beweerd wordt niet waar is, vertel ik dat ook. Ik ben hier niet aan het liegen ofzo (ik zou niet weten waarom mensen dat toch altijd denken) en als ik hier zie dat iemand met onwaarheden aan komen zetten, dan ben ik er zeker wel bij om dat te ontkrachten.

Reageer jij dan eens inhoudelijk op mijn post in plaats van te melden dat ik niet moet reageren.
Oh, en die onderbouwing, die jullie zo graag willen zien dmv voorbeeldtopics: heb je er wel eens aan gedacht dat de 'frustratie' een opeenhoping van puntjes kan zijn?
Nou, als het er zoveel zijn, kom dan eens met voorbeelden die ik niet in een keer weg kan zetten omdat ze gewoonweg niet waar zijn? Ik kan me voorstellen dat mensen zich aan bepaalde dingen ergeren, maar probeer eens te kijken of dat niet gewoon puur aan je eigen wantrouwen ligt ofzo.

Er zijn zeker dingen die niet goed gaan, je kan ook niet verwachten van een groot forum dat alles helemaal 100% goed gaat, mods blijven mensen die ook fouten maken, ook weleens lomp doen, maar wat er hier gesteld wordt (je mag geen kritiek hebben, die topics gaan allemaal op slot, users worden dan geband) is gewoon complete waanzin en daar ga ik dan dus weldegelijk op in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JvS schreef op 24 October 2003 @ 14:54:

[...]
als we niet reageren krijg je posts met "hallo?!" erin of "jezus ze reageren niet eens". Ik ga er gewoon serieus op in, ik heb toch niets te verliezen want zolang ik weet dat wat beweerd wordt niet waar is, vertel ik dat ook. Ik ben hier niet aan het liegen ofzo (ik zou niet weten waarom mensen dat toch altijd denken) en als ik hier zie dat iemand met onwaarheden aan komen zetten, dan ben ik er zeker wel bij om dat te ontkrachten.

Reageer jij dan eens inhoudelijk op mijn post in plaats van te melden dat ik niet moet reageren.

[...]
Nou, als het er zoveel zijn, kom dan eens met voorbeelden die ik niet in een keer weg kan zetten omdat ze gewoonweg niet waar zijn? Ik kan me voorstellen dat mensen zich aan bepaalde dingen ergeren, maar probeer eens te kijken of dat niet gewoon puur aan je eigen wantrouwen ligt ofzo.

Er zijn zeker dingen die niet goed gaan, je kan ook niet verwachten van een groot forum dat alles helemaal 100% goed gaat, mods blijven mensen die ook fouten maken, ook weleens lomp doen, maar wat er hier gesteld wordt (je mag geen kritiek hebben, die topics gaan allemaal op slot, users worden dan geband) is gewoon complete waanzin en daar ga ik dan dus weldegelijk op in.
Waarom moeten er speciaal voorbeelden zijn. Is een omschrijving niet voldoende? Trouwens onze 2 posts zijn waarschijnlijk op het zelfde moment aangekomen. Toch leuk dat we beide op hetzelfde moment tot de conclusie komen dat er wel fouten worden gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:10

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Verwijderd schreef op 24 October 2003 @ 14:56:
[...]

Waarom moeten er speciaal voorbeelden zijn. Is een omschrijving niet voldoende?
Een omschrijving van een user die mijn inziens lichtelijk geirriteerd overkomt? Volgens mij niet. Ik heb nu dit hele topic gelezen maar nog geen enkel voorbeeld gezien die waar maakt dat "user geen kritiek mogen hebben".

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Verwijderd schreef op 24 October 2003 @ 14:54:
[...]
Wat denken jullie bijvoorbeeld van dit idee of vraag, geen flauw idee of dit al gebeurd. Bouwen gebruikers ook 'tolerantie' punten op? Zo zou een poster welke vaak goede techtips geeft iets toleranter worden aangepakt als iemand die hier alleen komt om te nijten.
Dit is een tweezijdig zwaard :) We proberen het aan de ene kant te voorkomen om geen 'vriendjespolitiek' te voeren. Anderzijds zijn we ook maar mensen en krijgen reguliere goede posters (al is het maar onbewust) inderdaad hier en daar meer krediet. Tegen dat 2e wordt ook absoluut niet opgetreden juist omdat we de goede users graag willen behouden en ze over het algemeen zelf wel weten wanneer ze 'out of line' zijn of iets echt fout doen.
Maar goed, waar hebben we het eigenlijk over. Bottom line van mij is in ieder geval dat ik wel respect voor jullie heb, maar dat er (natuurlijk) her en der van beide kanten ook fouten worden gemaakt.

We stellen het ook op prijs als daarop gewezen wordt, maar het moet dan dus niet in de vorm "j000 all sux0r!" komen die we helaas iets te vaak zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

[nohtml]
[...]

Waarom moeten er speciaal voorbeelden zijn. Is een omschrijving niet voldoende?
Nou nee niet echt, jouw omschrijvingen tot nu toe waren gewoonweg niet waar :o. Je omschrijvingen waren meer beweringen dat iets zo en zo was en dat blijkt totaal niet waar te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Waarom moeten er speciaal voorbeelden zijn. Is een omschrijving niet voldoende? Trouwens onze 2 posts zijn waarschijnlijk op het zelfde moment aangekomen. Toch leuk dat we beide op hetzelfde moment tot de conclusie komen dat er wel fouten worden gemaakt.
Als er geen duidelijke voorbeelden zijn van wat jij zegt dan:

• kunnen wij niet zien waar het fout gaat
• of je niet zomaar wat loopt te roepen
• kunnen wij niet specifiek onze kant van het verhaal uiten

Ik kan me voorstellen dat je puntje twee als een belediging ziet omdat je zelf overtuigt bent van je verhaal en dat het ook daadwerkelijk zo is, maar heb dan ook begrip voor onze kant. Je moest eens weten hoe vaak er zomaar iets geroepen wordt. Door een beetje door te vragen en om voorbeelden te vragen zie je 80% van de opmerkingen al smoren omdat je gewoon kant nog wal raken. Dus daarom om simpele verzoek om wat voorbeelden te geven. Als ik iets negatiefs beleef dan blijft dat bij mij hangen.... wanneer ik dan zoiets aanhaal dan is het voor mij dan dan ook geen moeite om met voorbeelden over de brug te komen. Het gevoel dat je zomaar iets roept wordt nu wel erg versterkt doordat je dingen loopt te roepen die gewoonweg niet waar zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Han op 24-10-2003 15:04 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JvS schreef op 24 oktober 2003 @ 14:54:
[nohtml]
[...]

Lees je post nu nog eens over, en denk eens aan de regel die ik hierboven heb laten staan... Denk je serieus dat je zo nog een niet flamende/enz/enz reactie gaat krijgen? Ik denk het nl niet, met deze regel heb je zojuist aan mij verteld dat ik tot nu toe alleen maar onzin heb lopen uitkramen. En dat lijkt me nou niet bepaald de ideale manier om tot een redelijk gesprek te komen....

Als ik tegen jou zeg dat jouw standpunten complete b*llshit is, zou je mij dan nog redelijk tewoord staan? Denk het niet.

Oh, en over dat niet reageren.. Ik bedoel dat het dan misschien beter is voor jou om niet te reageren. Misschien is er een andere mod die wat beter/vriendelijker/whatever met dit soort "kritiek" kan omgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En weer durft een van de bezoekers zijn nek uit te steken door kritiek te hebben op de omstreden behandeling van bezoeker met push-messages die nergens op slaan. Dit ondanks dat deze criticus nu word afgebrand door die zelfde brave crew die er zo de mond vol van heeft hoe het niet zou moeten.

Bedenk dat voor iedere Krankenstein er vele bezoekers zijn die zich niet durven uitspreken, omdat ze er voor passen dezelfde degenererende behandeling te moeten ondergaan.

Ik zie mijn voorspellingen uit soortgelijke topics weer dichterbij komen. Jammer jammer jammer hoe een leuk forum om zeep geholpen word door een paar onverantwoordelijke ego-trippers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19

gorgi_19

* gorgi_19 snapt sommige users niet...

Er wordt gevraagd om voorbeelden (al veel te veel posts lang), en nog worden deze nu niet echt gegeven, waaruit de beschuldigingen duidelijk blijken.
Bedenk dat voor iedere Krankenstein er vele bezoekers zijn die zich niet durven uitspreken, omdat ze er voor passen dezelfde degenererende behandeling te moeten ondergaan.
En zeer vele, zeer waarschijnlijk veel meer, bezoekers die er zijn die vinden dat de crew het ook fantastisch doet, maar zich ook niet laten horen? :?

en over die mening en gebanned worden.. Ik heb ook wel eens een vrij groot meningsverschil gehad met een moderator (drm destijds), en ook mijn 'verhaal' gedaan. Echter, geen ban, OW, oid daarvoor gehad.

[ Voor 65% gewijzigd door gorgi_19 op 24-10-2003 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krankenstein
FF om op DarkX te reageren:

Ik was aan het uitleggen waar ik het idee vandaan had dat Opera zich aan de standaarden houdt. Je hebt gelijk als je zegt dat dat in dit geval niet opging voor Mozilla, maar zo kwam ik dus aan dat idee.

En @ gorgi_19:

Er staat hieronder in het blauw "ontwikkeld door Parse". Vandaar die 'beschuldigende' vinger die kant op. Weet ik veel hoe het systeem verder werkt en is onderverdeeld tussen Parse/t.net. Vandaar.

@Crisp:
ik kan je verzekeren dat er door heel veel mensen wel degelijk heel veel vrije tijd in gestopt wordt.
Ja maar niet alleen maar. Een deel is natuurlijk gewoon full-time werk. Dat bedoelde ik eigenlijk te zeggen.
is meer iets voor een W&G topic denk ik
Dingen die me zo te binnen schieten:
-boxmodel verschillen (Opera neigt naar mijn mening vaak naar het IE-model)
-document.all (waarom, als je beweerd een standards-compliant browser te zijn, bouw je toch support in voor een - verouderd - IE propriety model?)
-rendering van scrollbars binnen of buiten de box? (IE en Opera binnen de box - Mozilla buiten de box)

Opera is naar mijn mening toch meer een wannabee browser die om meer acceptatie te krijgen toch vaak IE-dingetjes overneemt en het daardoor ook niet altijd al te nauw neemt wb standaarden...
respectievelijk:
-Is dat boxmodel dan wel gedefinieerd door w3? Anders lijkt het me dat ze het kunnen doen zoals ze willen (dus bijv. zoals het IE model).
-Dat is een toevoeging lijkt me. Op zich zou dat de werking van "goede" code, waar dat niet in voorkomt niet moeten beïnvloeden. Verder vind ik het wel slecht omdat dat soort toevoegingen het gebruik van 'slechte' code in de hand werken.
-Idem zoals punt 1

Maar goed ik ben ervan overtuigd dat je wel meer redenen hebt om Opera 'slecht' te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Verwijderd schreef op 24 October 2003 @ 15:07:
En weer durft een van de bezoekers zijn nek uit te steken door kritiek te hebben op de omstreden behandeling van bezoeker met push-messages die nergens op slaan. Dit ondanks dat deze criticus nu word afgebrand door die zelfde brave crew die er zo de mond vol van heeft hoe het niet zou moeten.

Ik zie mijn voorspellingen uit soortgelijke topics weer dichterbij komen. Jammer jammer jammer hoe een leuk forum om zeep geholpen word door een paar onverantwoordelijke ego-trippers.

:{

je krijgt me niet snel op de banken, want ik sta open voor kritiek net als mijn collega's, maar dit soort replies halen écht wel het bloed onder mn nagels vandaan. Dit zijn echte dooddoeners, het is meer een uiting van je onmacht dat je je gelijk niet kan halen, dus je gooit maar een hoop geblaat door de discussie heen.

Allemaal weer loze ononderbouwde aanteigingen waar NIEMAND wat mee kan. Wat moet ik hier nou concreet mee? Hoe zou ik mezelf of andere mods kunnen verbeteren? waar HEB je het over??

Wat een onzin weer, dat je blijkbaar geen kritiek mag hebben. Ik word daar onderhand wel een beetje moe van, we bewijzen toch juist door de discussie aan te gaan dat je dat WEL mag hebben? En dat je echt niet om je mening gebanned gaat worden?? Zucht...

Pure stemmingmakerij als je het mij vraagt,

[ Voor 5% gewijzigd door LuNaTiC op 24-10-2003 15:14 ]

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XceeD schreef op 24 oktober 2003 @ 15:03:

[...]
Als er geen duidelijke voorbeelden zijn van wat jij zegt dan:

• kunnen wij niet zien waar het fout gaat
• of je niet zomaar wat loopt te roepen
• kunnen wij niet specifiek onze kant van het verhaal uiten

Ik kan me voorstellen dat je puntje twee als een belediging ziet omdat je zelf overtuigt bent van je verhaal en dat het ook daadwerkelijk zo is, maar heb dan ook begrip voor onze kant. Je moest eens weten hoe vaak er zomaar iets geroepen wordt. Door een beetje door te vragen en om voorbeelden te vragen zie je 80% van de opmerkingen al smoren omdat je gewoon kant nog wal raken. Dus daarom om simpele verzoek om wat voorbeelden te geven. Als ik iets negatiefs beleef dan blijft dat bij mij hangen.... wanneer ik dan zoiets aanhaal dan is het voor mij dan dan ook geen moeite om met voorbeelden over de brug te komen. Het gevoel dat je zomaar iets roept wordt nu wel erg versterkt doordat je dingen loopt te roepen die gewoonweg niet waar zijn.
Okee, het gaat hier allemaal een beetje t r a g e r vanavond moet ik werken, weekend ben ik jarig, maandagavond zal ik eens rustig thuis gaan zoeken. Hopenlijk tref ik dan dezelfde personen hier weer..

En ik zie punt 2 echt niet als een belediging, zelfs zonder jou uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Nu online

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

[nohtml]
Krankenstein schreef op 24 October 2003 @ 15:10:
-Is dat boxmodel dan wel gedefinieerd door w3? Anders lijkt het me dat ze het kunnen doen zoals ze willen (dus bijv. zoals het IE model).
CSS-2 Box model

The_Stickie schreef op 24 October 2003 @ 14:24:
ik vind het persoonlijk bijzonder opvallend dat in deze thread het users EN mods zijn die elkaar dingen verwijten op lichteljk agressieve manier. Dit topic had al lang op slot geweest had er niet iemand een opmerking gemaakt in de zin van "deze gaat ook op slot je zal wel zien", en terecht.

niemand heeft behoeft aan deze thread. het is alleen belanrijk dat beide partijen conclusies trekken...

Goede post.
Momenteel is het beleid in LA op gericht om topics zo lang mogelijk 'open' te houden, om juist een beter overzicht te krijgen van heersende meningen.

Dit topic is een negatief voorbeeld van waar dat beleid toe kan leiden, een draad die volledig offtopic gaat, en ik erken hierin ook dat beide partijen schuld dragen.

Overigens ook een goed voorbeeld waarom men in BUG de moeite doet om topics niet 'offtopic' te laten gaan, en zich te concentreren op de betreffende problemen zelf.
Ik denk dat dat ook eventuele vragen beantwoord waarom men daar kiest om een post te verwijderen en een gebruiker vraagt zulke 'algemeniserende opmerkingen' dan achterwege te laten.

[ Voor 66% gewijzigd door RM-rf op 24-10-2003 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

En weer durft een van de bezoekers zijn nek uit te steken door kritiek te hebben op de omstreden behandeling van bezoeker met push-messages die nergens op slaan.
Waar heb jij het over? :o
Dit ondanks dat deze criticus nu word afgebrand door die zelfde brave crew die er zo de mond vol van heeft hoe het niet zou moeten.
Niemand wordt hier afgebrand. Er word gewoon verzocht om voorbeelden te geven van de verwijten die men ons toebedeelt. Ik vind dat niet onredelijk. Alles wat wij doen op ons forum doen wij met een reden. Wanneer iemand daar naar vraagt kunnen wij die reden geven dormiddel van voorbeelden. Dus andersom zou het ook zo moeten zijn. Ik snap werkelijk niet dat men iemand iets kan verwijten zonder ook daadwerkelijk hun verwijt te onderbouwen...
Heb je uberhaupt het topic in zijn geheel doorgelezen? Volgens mij niet :)
Hop... en weer zo'n ononderbouwde verwijt. Wie zijn onverantwoordelijke ego-trippers? Waaruit maak je dat op? Omdat er naar onderbouwing wordt gevraagt? Kom op, als men jou iets verwijt dan ga jij toch ook ragen waar men dat op baseert? Reply's zoals deze zijn juist de reply's die geen meerwaarde hebben voor een discussie en een verkeerde toon zetten. Ngmaals, zoals al 100 keer gevraagt, kom nou eerst eens met duidelijke voorbeelden voordat je uberhaupt dergelijke uitspaken doet...
Verwijderd schreef op 24 October 2003 @ 15:12:
Okee, het gaat hier allemaal een beetje t r a g e r vanavond moet ik werken, weekend ben ik jarig, maandagavond zal ik eens rustig thuis gaan zoeken. Hopenlijk tref ik dan dezelfde personen hier weer..
Ok :)

Maar had je dan niet beter kunnen wachten met reageren? Je had beter eerst kunnen kijken of je je mening en verwijten kunt onderbouwen. Je kan er van uit gaan dat er naar gevraagt wordt :)

[ Voor 13% gewijzigd door Han op 24-10-2003 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LuNaTiC schreef op 24 October 2003 @ 15:12:

[...]

:{

je krijgt me niet snel op de banken, want ik sta open voor kritiek net als mijn collega's, maar dit soort replies halen écht wel het bloed onder mn nagels vandaan. Dit zijn echte dooddoeners, het is meer een uiting van je onmacht dat je je gelijk niet kan halen, dus je gooit maar een hoop geblaat door de discussie heen.

Allemaal weer loze ononderbouwde aanteigingen waar NIEMAND wat mee kan. Wat moet ik hier nou concreet mee? Hoe zou ik mezelf of andere mods kunnen verbeteren? waar HEB je het over??

Wat een onzin weer, dat je blijkbaar geen kritiek mag hebben. Ik word daar onderhand wel een beetje moe van, we bewijzen toch juist door de discussie aan te gaan dat je dat WEL mag hebben? En dat je echt niet om je mening gebanned gaat worden?? Zucht...

Pure stemmingmakerij als je het mij vraagt,
Okee, uitdaging, wat denken jullie van een (desnoods regelmatige) poll om de gebruikers te vragen wat ze van het niveau van moderatie vinden. Misschien zijn mensen welke het niet eens zijn met de kritiek van dit forum wel schaars. But we'll never know will we?

Voor jullie eigen beeld zou er eigenlijk ook een relatie moeten kunnen worden gelegd tussen hoe lang een gebruiker hier rondloopt en zijn algemene gevoel over zaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Verwijderd schreef op 24 October 2003 @ 15:17:
[...]

Okee, uitdaging, wat denken jullie van een (desnoods regelmatige) poll om de gebruikers te vragen wat ze van het niveau van moderatie vinden. Misschien zijn mensen welke het niet eens zijn met de kritiek van dit forum wel schaars. But we'll never know will we?

Voor jullie eigen beeld zou er eigenlijk ook een relatie moeten kunnen worden gelegd tussen hoe lang een gebruiker hier rondloopt en zijn algemene gevoel over zaken...

Die uitdaging zou ik persoonlijk best aan willen gaan, sterker nog, een soortgelijke poll hebben we wel eens eerder gehouden (zij het een behoorlijke tijd geleden, dat wel ;))

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19

gorgi_19

[...]

Even een klein 'tussenopmerkingetje' tussendoor.. :P

1. iedere moderator is anders; het wordt dan ook heel lastig om alles op 1 kam te scheren. (ieder subforum heeft zijn eigen karakteristieken; HK wordt heel anders gemod van PW).

2. Onder de veronderstelling van 1; hoe verklaar je dan de positieve resultaten van [rml][ P&W] Het Grote Klanttevredenheidsonderzoek[/rml] ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar had je dan niet beter kunnen wachten met reageren? Je had beter eerst kunnen kijken of je je mening en verwijten kunt onderbouwen. Je kan er van uit gaan dat er naar gevraagt wordt :)
Ja, weet ik, maar ik had tot tien geteld, en kon niet langer wachten. Maar ik weet van mezelf wel dat ik die punten kan onderbouwen, alleen het zoeken erna gaat iets minder makkelijk... Eigenlijk hoor ik nu ook al LANG weer hard aan het werk te zijn... :( Maar net zoals jullie waarschijnlijk laat ik me een beetje meeslepen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08:31

Wokschotel

Op 6 wielen

:X Sorry, maar dat slaat nergens op. Ik ben het ook wel ergens mee oneens, maar om crewleden ego-trippers te noemen is volstrekte kolder. Je doet net alsof de crew bij elke PM of OW schaterlachend op de krop drukt omdat ze weer een user mogen waarschuwen. Get real, reageer je frustraties ergens anders af ofzo.

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
jongens het enige dat de crew vraagt is de punten van kritiek even te onderbouwen met wat linkjes naar voorbeelden ervan. Als het zo veelvoudig voorkomt dat users die hun best doen worden afgebrand, dat onderbouwde kritiek* zomaar onder tafel geschoven wordt is dat toch heel simpel aan te tonen?

* Dus dat je aan de hand van feitelijke posts je punt duidelijk maakt. Dus niet alleen met algemeenheden en/of persoonlijke gevoelens.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Verwijderd schreef op 24 oktober 2003 @ 15:17:
Een poll is niet representatief. Het heeft zeg maar een hoge 'Maurice de Hond' gehalte. Met een poll krijg je wederom een ongefundeerd beeld. Ik zie liever een discussie in LA waar men op een goede manier met elkaar discuseerd. En met een goede discussie bedoel ik onderbouwde opmerkingen :)
True... maar mogen wij dan ook kijken naar de verhoudingen? We hebben > 80.000 geregistreerde bezoekers waarvan er zo'n 15.000 echt actief zijn. Zet dat eens af tegen die 20 á 30 users die zich niet kunnen vinden in het beleid. Conclusie snel gemaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Krankenstein schreef op 24 October 2003 @ 15:10:
[...]

Maar goed ik ben ervan overtuigd dat je wel meer redenen hebt om Opera 'slecht' te vinden.

Ik vind Opera niet slecht hoor, integendeel zelfs - ik vind dat ze met Opera 7 een goede weg zijn ingeslagen, en het steeds meer een 'volwassen' browser aan het worden is.
Mijn opmerkingen zijn enkel ter illustratie dat er meer redenen kunnen zijn waarom een bepaalde code in browser A een andere uitwerking heeft dan in browser B - dat gaat verder dan het implementeren van standaarden namelijk.
Opera spiegelt zich in deze inderdaad veel aan IE (de makkelijke weg), bij de ontwikkeling van Mozilla wordt alles echter tot in den treure bediscusseert en worden soms andere beslissingen genomen die soms beter, soms slechter uitpakken. Voor beide is wat te zeggen natuurlijk, het blijft vaak subjectief.

waarom heb ik het idee dat dit nu opeens zwaar offtopic is?

[ Voor 4% gewijzigd door crisp op 24-10-2003 15:28 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Verwijderd schreef op 24 October 2003 @ 15:12:
[...]
Hopenlijk tref ik dan dezelfde personen hier weer..

Rode kruisjes zijn ingebouwd meubilair van Lieve Adjes, en JvS en Xceed hadden zo recent nog een rood kruisje dat ze nog niet losgelast zijn :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

[...]

2 weken geleden nog gedaan: [rml][ P&W] Het Grote Klanttevredenheidsonderzoek[/rml] :D

edit:
hey gorgi doe's nie zo snel mijn ruiten ingooien ;)

[ Voor 5% gewijzigd door curry684 op 24-10-2003 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Poll is idd leuk, maar zegt niet zoveel (want daar heb je weer die onderbouwing ;)).

Zelf heb ik als moderator HK destijds tijdens de poll EXPLICIET gevraagd om open vragen, ipv multiple choice. Ik hecht namelijk veel aan kritiek en feedback van de gebruikers, om zo de fora leuker en prettiger te maken. Woorden zeggen dan veel meer dan alleen maar 'vind je het beleid goed 'ja, nee, soms' en meer van dat soort loze antwoorden (uiteindelijk kun je er niks meer).

Maar zelfs met de open vragen (waar ik toch een hoop nuttige dingen heb gezien hoor, dat terzijde) zit je weer met een afweging die je moet maken, nl het aspect van anonimiteit.

Als je anoniem je verhaal mag doen, dan durf je veel meer kritiek te geven dan als ze weten wie je bent. Logisch, dat is bijna bij ieder mens wel (uitzonderingen daar gelaten ;)). Je krijgt meer feedback dus dan, en ook wat negatievere, maar daar moet je tegenkunnen als mod ;)

Maar ook aan die anonimiteit zit weer een nadeel. ik denk dat iedereen het wel van zichzelf herkent IRL dat je aan de mening van de een veel meer waarde dan die van een ander. Als jouw buurjongen een ongelooflijke eikel is en alleen maar blaat, scheldt, etc, dan zul je daar minder waarde aan hechten dan een goede vriend van je (bijv). Het feit dat die poll dus anoniem was, en ik zie iemand felle kritiek uiten, dan weet ik niet wie dat gezegd heeft. Als mod weet je een beetje wie je regulars zijn in het forum, en als iemand zegt die vaak in je forum komt, veel voor dat forum doet, sfeer erin houdt enzo, zal zijn kritiek mij sneller aan het denken zetten dan iemand die er nooit komt, of al tig waarschuwingen heeft gehad voor wat dan ook.

Dus een poll is leuk, maar er kleven altijd wel (en niet al te kleine dus) nadelen aan. Dus als jij een waterdicht systeem weet, zeg het dan ff :P ík ben iig niet vies van kritiek, iedereen mag mij bekritiseren mits dat op een normale onderbouwde manier gebeurd. Ik ben niet moderator omdat ik macht wil uitoefenen, of mn macht misbruiken omdat ik me zo goed voel. Dat geldt ook voor mn collega's. Iedereen die weleens een aanvaring met me gehad heeft kan (hoop ik :P) beamen dat ik gewoon correct antwoord geef op vragen en kritiek, als iemand me normaal benadert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmmm... kon zo de resultaten niet vinden.. Maar een push poll (dus dat iedereen mee moet doen of in ieder geval actief van de poll afweet) zou veel representatiever zijn lijkt mij.... Maar ik ga wieberen nu, moet nog iets doen bij een klant vanavond...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

naish> Wat bedoel je eigenlijk met de relatie tussen hoe lang iemand hier rondloopt en wat zijn gevoel is? Denk je dat oudere users minder last hebben van crew ofzo :? Of juist meer :?

Een vraagje trouwens: je komt gelijk met keiharde meningen ("zoals iedereen weet: kritiek mag niet" e.d.), terwijl je hier nog niet echt veel meegedaan hebt. Hoe heb je zo'n sterke mening kunnen opbouwen? Ik vraag me af wat er gebeurd is dat je zo boos maakt tegen het beleid, en zo zeker van je mening en die van andere. Ik zie wel dat je hier al lang rondloopt, maar je hebt weinig eigen inbreng.

[ Voor 58% gewijzigd door DarkX op 24-10-2003 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Verwijderd schreef op 24 October 2003 @ 15:34:
[...]
Hmmmm... kon zo de resultaten niet vinden.. Maar een push poll (dus dat iedereen mee moet doen of in ieder geval actief van de poll afweet) zou veel representatiever zijn lijkt mij.... Maar ik ga wieberen nu, moet nog iets doen bij een klant vanavond...

Er is geen samenvatting van gemaakt, dus helaas zul je 233 posts of zo moeten doorlezen :)

Waar het echt om gaat is dat daar met de vaste Programming & Webscripting-bezoeker een open discussie is aangegaan over het huidige beleid, waarin alles gezegd mocht en kon worden (indien ontopic en onderbouwd, zie disclaimer in de openingspost ;) ). Er is daar uitgekomen dat vrijwel alle bezoekers het met vrijwel al onze acties eens waren, en het zal de P&W-regulars hopelijk opgevallen zijn dat we ook echt wat met de dissonante geluiden hebben gedaan.

Dit typeert overigens heel duidelijk wat LuNaTiC ook al zegt dat je dit per subforum moet doen eigenlijk, en niet een hele evaluatie van heel GoT, al is het maar omdat je dan 100+ verschillende crewleden als 1 homogeen blok probeert te evalueren (wat niet kan, je moet de ruzies in Gathering of Tweakers Crew soms eens zien, daar is een topic als dit lieve knuffelarij bij :X :) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

curry684 schreef op 24 oktober 2003 @ 15:39:

[...]

Er is geen samenvatting van gemaakt, dus helaas zul je 233 posts of zo moeten doorlezen :)

Waar het echt om gaat is dat daar met de vaste Programming & Webscripting-bezoeker een open discussie is aangegaan over het huidige beleid, waarin alles gezegd mocht en kon worden (indien ontopic en onderbouwd, zie disclaimer in de openingspost ;) ). Er is daar uitgekomen dat vrijwel alle bezoekers het met vrijwel al onze acties eens waren, en het zal de P&W-regulars hopelijk opgevallen zijn dat we ook echt wat met de dissonante geluiden hebben gedaan.

Dit typeert overigens heel duidelijk wat LuNaTiC ook al zegt dat je dit per subforum moet doen eigenlijk, en niet een hele evaluatie van heel GoT, al is het maar omdat je dan 100+ verschillende crewleden als 1 homogeen blok probeert te evalueren (wat niet kan, je moet de ruzies in Gathering of Tweakers Crew soms eens zien, daar is een topic als dit lieve knuffelarij bij :X :) ).
Opzich heb je gelijk. Iedere mod is (gelukkig) anders.. maar tegelijkertijd krijg je hiermee weer een verdeling van het totale forum (wat weer jammer is)... gebruikers kijken alleen nog in de subfora waar een mod rondloopt die in hun ogen goed is. Dat lijkt me totaal niet de bedoeling.

Wat LuNaTiC sorry Curry684 heeft gedaan is zeker een goed initiatief (oid), al heb ik het zelf niet gezien helaas (volgt p&w nog niet heel lang, en reacgeer zelden). Wel is het zo dat p&w 1 van de 2 subfora is waar ik speciale aandacht aan geef, wat me een compliment lijkt.

@darkX: aantal posts vind ik absoluut geen graadmeter voor ervaring oid. Ik heb iets van 530 posts gedaan (geloof ik).. maar wel een gebruikersnummer dat laag is.. maw.. sommige lezen veel meer dan ze posten, daardoor zijn ze zeker niet onervaren (misschien juist wel andersom)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2003 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

[nohtml]
Verwijderd schreef op 24 October 2003 @ 15:53:
[...]
Opzich heb je gelijk. Iedere mod is (gelukkig) anders.. maar tegelijkertijd krijg je hiermee weer een verdeling van het totale forum (wat weer jammer is)... gebruikers kijken alleen nog in de subfora waar een mod rondloopt die in hun ogen goed is. Dat lijkt me totaal niet de bedoeling.
Het is niet zozeer de mod als wel de inhoud die het publiek bepaalt hoop ik toch. En ik schat dat zo'n 80% van onze actieve userbase 80% van z'n posts in 20% van de fora plaatst: iedereen heeft zo z'n thuishonk. Ik zat zelf op 97% P&W geloof ik voordat ik mod werd (nu wil je het niet weten ;) ).
Wat LuNaTiC heeft gedaan is zeker een goed initiatief (oid), al heb ik het zelf niet gezien helaas (volgt p&w nog niet heel lang, en reacgeer zelden). Wel is het zo dat p&w 1 van de 2 subfora is waar ik speciale aandacht aan geef, wat me een compliment lijkt.
Mmm haal je nu LuNaTiC en mij door mekaar of klopt je zin gewoon niet? :P Iig staat daar geloof ik een compliment voor Programming & Webscripting, dus bedankt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Verwijderd schreef op 24 October 2003 @ 15:53:
[...]

@darkX: aantal posts vind ik absoluut geen graadmeter voor ervaring oid. Ik heb iets van 530 posts gedaan (geloof ik).. maar wel een gebruikersnummer dat laag is.. maw.. sommige lezen veel meer dan ze posten, daardoor zijn ze zeker niet onervaren (misschien juist wel andersom)
Nouja. Ik vraag me toch af hoeveel ervaring je met het moderation beleid hebt om zo boos te zijn als je iets van 20 posts hebt. En het is geen kritiek of beschuldiging, ik vraag me gewoon serieus af waarom. En ik heb dan ook liever gewoon een antwoord van hem, ipv kritiek op mijn vraag :)

[ Voor 43% gewijzigd door DarkX op 24-10-2003 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

Verwijderd schreef op 24 oktober 2003 @ 14:54:

Officieel gebeurt dit niet en het is volgens mij ook niet verstandig om zoiets in te voeren, omdat mensen nu eenmaal geneigd zijn gebruik te maken van de ruimte die je ze geeft. Het forum wordt door elke overbodige flame onleefbaarder, of het nu van een C++ guru of een n00b komt en het zou het hier dus alleen maar slechter worden als je sommigen opeens toestond te flamen, terwijl ze nu net als alle andere users zich gewoon aan de regels dienen te houden. Als ik altijd oude vrouwtjes help met oversteken krijg ik evengoed een boete voor door rood rijden en dat is ook volkomen terecht.

Minder officieel gebeurt het natuurlijk wel degelijk: moderatoren zijn ook mensen en bij mensen kan je krediet opbouwen. Iemand die positief is opgevallen zal na een enorme flame misschien met een PM en gewijzigde post wegkomen, waar een ander een OW had gekregen. Dat is onvermijdbaar in grote sociale omgevingen als deze; je behandelt vrienden ook anders dan onbekenden.

Overigens vallen de meeste gebruikers in een neutrale categorie, die in eerste instantie het voordeel van de twijfel krijgen: OW's worden meestal uitgedeeld aan mensen die herhaaldelijk aan het klooien zijn.

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Als we dan toch allemaal door elkaar aan het kletsen zijn kan ik ook nog wel even op de topicstart reageren
Krankenstein schreef op 24 October 2003 @ 11:26:
Ik zag net een pushmessage over een bericht dat ik even geleden postte in [rml][ Search] Continue redirect met Opera[/rml].

Daar had ik dit gepost:
quote:ACM schreef op 23 oktober 2003 @ 21:58:
Die location.hash hoort naar het goede deel te scrollen, mij werd verteld dat dit gewoon correcte javascript is en aangezien dat zowel in Mozilla als IE goed werkte heb ik daar verder geen aandacht meer aan besteed.
------

Ja en alles wat in IE werkt is correcte code |:(
D'r staat toch echt dat het in Mozilla en IE goed werkt, dus niet alleen in IE...
Sterker nog, chem en ik testen voornamelijk met Mozilla...
Opera geeft zelf aan dat ze zich volledig aan de HTML standaarden houden dus blijkbaar zit er bij jullie iets fout. Dat IE en Mozilla wel doen wil alleen maar zeggen dat die met brakke code weten om te gaan :( :(.
Dus omdat Opera zelf aangeeft dat ze zich volledig aan de standaarden houden werkt Opera perfect??
De betreffende code is/was correcte Javascript, dat Opera een refresh-actie hangt aan het verschuiven van het beeld is hun fout, verwijt die ajb niet aan mij.
Dus gasten daar bij Parse doe je werk goed of doe het gewoon niet okee? En stop met Frontpage te werken :P
Sinds wanneer kan je iets dat niet puur html (templates) of geen ASP (php) is met Frontpage ontwikkelen :?
Ik zou het haast opvatten als een belediging, maar die :P suggereert dat het een leuke (:?) grap is...
Ik pleit voor het terugzetten van React 1.8. Daar werkt het tenminste (en dat bewijst bovendien dat het prima kán werken).
Dat er een feature (op verzoek van gebruikers, maar dat vergeet je voor het gemak) bijkomt zegt nog niet dat de oplossing om het bugvrij te maken het teruggaan naar een oude versie is...
Want dat klopt natuurlijk wel, een leeg php-script bevat geen bugs... ook geen functionaliteit, maar das een detail natuurlijk.
Offtopic blaat mode:

Verder stel ik voor dat t.net op Windows servers gaat draaien, aangezien ze blijkbaar graag meewerken aan de groei van het Microsoft empire door de site ontoegankelijk te maken voor andere browsers dan IE en Mozilla (die toevallig mazzel heeft dat het brakke Frontpage-code ondersteunt) :X :X :X
Ontoegankelijk ???
Kewl.... hoe kon jij deze posting doen :?
En die brakke code die jij brak noemt voldoet dus gewoon prima aan de javascript "standaard"...
Ik val ACM aan op iets wat hij imho fout heeft gedaan (moet kunnen lijkt me),
Kritiek en commentaar leveren is prima.
Maar net doen of je ergens verstand van hebt, op grond daarvan een stel trolls en flames samenpakken en dan ook nog eens verontwaardigd zijn dat daar (conform de gegeven regels) wat mee gedaan wordt is imho niet zo prima.
Had dan op zijn minst aangegeven hoe het wel opgelost kon worden...
Sorry maar als jullie geen commentaar willen hebben, zeg dat dan in de FAQ.
Als we geen commentaar wilden hebben kon je daar niet reageren, we vinden commentaar en kritiek prima (zie alinea hierboven).
Om dit soort onterechte redenen mijn message verwijderen vind ik ronduit stuitend :(.
[/nohtml]
't was een onzinnige, beledigende en offtopic reactie, drie redenen waarom het in het BUG-forum verwijderd kan worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Nu online

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

ter toevoeging op de post van ACM,
de tekst van de PM betrof een opmerking dat de post verwijderd was, en hierin werd de tekst van de oorspronkelijk post vermeld, zodat de gebruiker hier eventueel verder over kon beschikken.
verder stond er een opmerking dat dit een flame was, zonder een veroordeling uit te spreken.

Dat ACM dit aangaf als flame is volgens mij redelijk correct, het was een duidelijke direkte aanval jegens mensen die bij Parse werken, danwel crewleden (en enkele gebruikers) die direkt bij de ontwikkeling van templates betrokken zijn.
verder is er, behalve de PM en het feit dat de post verwijderd werd geen aktie op ondernomen.

Ik kan niet anders dan concluderen dat ACM correct is geweest, en zijn PM valt zelfs gedeeltelijk als behulpzaam op te vatten, aangezien hij niet zomaar de tekst weggooit maar dmv de PM de tekst overdraagt aan de gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Dan vul ik RM-rf maar weer aan ;)
't Was chem's PM en chem's handeling, maar ik zou het waarsch ook zo gedaan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

*met twee centen strooit:*

Het moet me van het hart dat het presenteren van een bug geen gemakkelijke opgave is. Het door GoT geboden kanaal is BUG, ik stel mij zo voor dat je daar ook als volstrekte n00b je ei in kwijt moet kunnen. Het beroep op inzicht in het verschil tussen react en templates en wat al niet vind ik dan ook flauwekul. Als het niet werkt, dan werkt het niet en daar moet een platform voor zijn.

Het probleem is echter dat BUG imo toch wel moderatie met lange tenen kent. Als voorbeeld draag ik caching aan. Hier wordt melding gemaakt van een cache-fout. Chem's eerste reaktie is "ligt niet aan ons", zijn tweede is "NIET KICKEN (repeat)" en tot slot gooit hij het topic wegens datzelfde "kicken" op slot. Heel raar: als je je eigen verantwoordelijkheid afwijst ("het ligt aan je proxy") is het toch juist nuttig als diverse mensen aangeven onder welke omstandigheden de fout optreedt? Bovendien wordt nergens aangegeven dat er wordt teruggekomen op het standpunt dat het niet aan react ligt; dus dan lijkt het me logisch dat mensen die het daar niet mee eens zijn hun ervaring posten.

In de sluitmessage staat dan nog wel dat ACM er mee bezig is (vandaar dat ik verder ook niet meer heb gereageerd, al vind ik het een uiterst storende bug), maar ook dat is niet uit het draadje op te maken (het enige wat ACM met ons deelt zijn wat generieke opmerkingen over timezones; waarbij ik wil aantekenen dat het me zeer zou verbazen als dat op templateniveau opgelost wordt).

Dit kortaffe gedrag komt volgens mij regelmatig voor. Zoals het er nu voor lijkt te staan, is het forum alleen beschikbaar voor communicatie van bezoekers naar de crew. Wat meer tweewegverkeer zou denk ik een hoop onvrede wegnemen; anders moet je er misschien maar over denken dit subforum door een mailadres te vervangen; of natuurlijk dezelfde software gebruiken als voor de fp - die lijkt ook heel wat users van overmatig posten te weerhouden :D

offtopic:
Ik ben trouwens beide wel tegengekomen: als iemand klaagt over (zeg) Konqueror, krijgt 'ie te horen dat men er niet aan gaat beginnen om alles te ondersteunen, klaagt iemand over IE dan krijgt 'ie het advies om eens een "echte" browser te proberen. What to do, what to do...

Dit alles laat onverlet dat je best van een topic in BUG mag eisen dat het volledig ontopic is, en dat de ts dus niet moet zeuren O-)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Rataplan schreef op 24 October 2003 @ 17:41:
Het probleem is echter dat BUG imo toch wel moderatie met lange tenen kent. Als voorbeeld draag ik caching aan. Hier wordt melding gemaakt van een cache-fout. Chem's eerste reaktie is "ligt niet aan ons", zijn tweede is "NIET KICKEN (repeat)" en tot slot gooit hij het topic wegens datzelfde "kicken" op slot. Heel raar: als je je eigen verantwoordelijkheid afwijst ("het ligt aan je proxy") is het toch juist nuttig als diverse mensen aangeven onder welke omstandigheden de fout optreedt? Bovendien wordt nergens aangegeven dat er wordt teruggekomen op het standpunt dat het niet aan react ligt; dus dan lijkt het me logisch dat mensen die het daar niet mee eens zijn hun ervaring posten.
Eensch, de communicatie rond dat topic was ronduit slecht. Het was een extreem irritant en veelvoorkomend probleem, dat me echt hier en daar heeft zitten etteren. Ik heb ook op een gegeven moment gekicked met "Hoi gebeurt er nog wat mee?", en die post van mij is net zo hard getrashed (so far for elitebehandeling crew ;) ), terwijl er totaal geen feedback kwam wat er aan gebeurd was en of er uberhaupt naar gekeken werd. Toevallig hoorde ik geloof ik op IRC dat ACM er mee bezig was, maar wat communicatie betreft was het idd allesbehalve een schoonheidsprijs waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krankenstein
@ACM:

Op sommige van je standpunten heb ik in het begin al commentaar gegeven, en op de rest zou ik dat ook kunnen doen, ware het niet dat ik het, na een half dagje herkauwen, er mee eens ben dat de een deel van de post misschien wat ongenuanceerd was, waarvoor mijn excuses.

Wat echter mijn hoofdreden was om te reageren, was dat ik redelijk pissed was (en ben) door de vele sites waarvoor ik in plaats van Opera (volgens mij best een goed product, en het wordt nog steeds beter) een andere browser moet gebruiken, vanwege incompatibiliteit.
Als ik dan zie dat die search het jaren heeft gedaan, tot een dagje geleden, en als ik dan vervolgens de reactie krijg: "we doen er niks aan want Opera=='slecht' " (zei het in andere woorden), dan wordt ik daar best wel pissed door, zeker omdat het me een vrij makkelijk te tackelen probleem lijkt (kopieer wat code uit de vorige versie van de search als dat mogelijk is).

Overigens zie ik dat het weer werkt. Bedankt dat er ook nog aan de Opera gebruikers wordt gedacht (mouse gestures rulez :) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Krankenstein> Nou, dat is natuurlijk geen oplossing. Men wil nieuwe functionaliteit inbouwen, en als je steeds oude code blijft gebruiken omdat opera het niet koel vind komt er weinig ontwikkeling :) Is al ergens eerder aangegeven. Dan hoef je nooit iets te verbeteren. Dus men probereert EN de nieuwe shit te implementeren, EN het w3 en wat dan ook compatible te houden. Wanneer Opera dan door een bugje niet meekan... jammer, dat heeft geen prioriteit. Dus dat kan even duren voor het opgelost is :)

Voor Opera kun je trouwens elke kleinere browser lezen (safari, konqueror, enz). Mozilla is het testplatform, met IE secundair.

Heb ik zo alles goed begrepen? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Het ging hier om een nieuwe feature, namelijk dat de search bij het laten zien van de resultaten direct automatisch naar de resultaten scrolled zodat je dat niet zelf hoeft te doen - in de vorige versie kreeg je eerst weer je form te zien en moest je met de hand naar de resultaten scrollen.
Deze feature werkte dus ook gewoon in oudere versie van Opera 7 dus kon niemand vermoeden dat het in 7.21 opeens een ongewenst effect zou veroorzaken (je kan nu eenmaal niet alle versies van een browser testen).
ACM gaf in het begin van het topic al het volgende aan:
Als je kan vinden waar het aan ligt zullen we het wel veranderen, maar we gaan niet actief op zoek naar problemen die in meerdere andere browsers gewoon niet optreden.
heel duidelijk lijkt me...

Ikzelf gebruik Opera regelmatig om dingen te testen; de meeste opera-bugs kijk ik dan ook wel naar en als ik een oplossing zie dan stel ik dat ook voor en daar wordt door de devvers bijna altijd wel iets mee gedaan - getuige ook deze specifieke bug.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

crisp schreef op 24 October 2003 @ 22:15:
Deze feature werkte dus ook gewoon in oudere versie van Opera 7

Nu je het zegt, hij is toen zelfs nog aangepast naar een versie die in opera ook zou werken :X
Leuk dan dat Opera dat met v7.21 weer verpest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinball
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

pinball

Electric Monk

Krankenstein schreef op 24 October 2003 @ 22:07:
Wat echter mijn hoofdreden was om te reageren, was dat ik redelijk pissed was (en ben) door de vele sites waarvoor ik in plaats van Opera (volgens mij best een goed product, en het wordt nog steeds beter) een andere browser moet gebruiken, vanwege incompatibiliteit.
Dat je pissed bent als er weer eens iets niet werkt snap ik (als linux/mac gebruiker zonder IE) beter dan wie dan ook. Maar:
1. Je brengt het (erg) beroerd. Genoeg van dat soort reacties en de non-IE surfers worden standaard gezien als zeikers/zealots/fanatici. Ontwikkelaars beledigen is meestal niet de beste manier om ondersteuning te krijgen voor 1 of andere obscure browser.
2. t.net is de echt niet de plek om daarover te klagen. Door alles met Mozilla te laten werken zorgen ze er hier voor dat je hier met elk van de 3 populaire platforms (win/lin/mac) terecht kan, en daar kunnen een hoop sites veel van leren.

Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09:44

Snow_King

Konijn is stoer!

Krankenstein schreef op 24 October 2003 @ 11:31:
Wat dat respect betreft:
Als de devvers niet de moeite willen nemen om deze site (de search athans)compatibel te maken met Opera, ondanks meerdere users die hierover klagen, dan heb ik daar geen goed woord voor over. Dat overigens niet zonder respect, maar dat blijkt misschien niet zo duidelijk.
mag ik dan even op jou reageren, ik vind je dan gewoon onbeschoft!

Die devvers werken zich kapot een goed product neer te zetten (en ja 1.9 is een goed product)

Het is altijd zo simpel om mensen af te zeiken en te zeggen dat ze het niet goed doen, kunnen we tegenwoordig allemaal!
Maar beter doen, Ho maar!

Dus, ajb, ga dan een ander forum zoeken, want als je zo tegenover de devvers staat hoor je hier niet thuis imho..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krankenstein
Snow_King schreef op 26 October 2003 @ 12:20:
[...]

mag ik dan even op jou reageren, ik vind je dan gewoon onbeschoft!

Die devvers werken zich kapot een goed product neer te zetten (en ja 1.9 is een goed product)

Het is altijd zo simpel om mensen af te zeiken en te zeggen dat ze het niet goed doen, kunnen we tegenwoordig allemaal!
Maar beter doen, Ho maar!

Dus, ajb, ga dan een ander forum zoeken, want als je zo tegenover de devvers staat hoor je hier niet thuis imho..
Dat vind ik dan ook weer onzin. Ik zeg dat ik 'daar' (oftewel: het niet willen aanpassen v.d. site zodat het werkt in Opera) geen goed woord voor over heb. Dat geldt natuurlijk niet voor de devvers. Voor hen (bijna) niets dan hulde, want ik kan me voorstellen wat een werkt het is om zo'n forum te proggen.

En kritiek geven moet kunnen (werd hierboven ook bevestigd), en daarvoor hoeft iemand het niet per sé zelf beter te kunnen, want dat zou betekenen dat er helemaal geen users zonder verstand van devven meer zouden kunnen klagen. En dat zijn nou eenmaal de gebruikers.

[ Voor 15% gewijzigd door Krankenstein op 26-10-2003 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:26

chem

Reist de wereld rond

Wbt het caching topic: er werd om de dag gekickt "joehoe het werkt nog niet". ja, dat is allemaal heel nuttig, maar daarmee lost het problem zich nog niet op.
Achteraf bleek dat er een rsync foutje was waardoor oude 304-testcode in de templates op 1 productieserver achterbleef (3x raden welke dat was). Dat had, inderdaad, wat beter gecommuniceerd kunnen worden; maar ik weet ook niet hoe vaak ik moet aangeven dat een fatsoenlijke topictitel en geduld eerder een bug oplost dan heel zenuwachtig doen (zie ook een sloot aan search-topics).

Opera vind ik (met de nadruk op IK) een slechte browser. Ik vind IE op veel punten nog vervelender, maar die heeft een groot marktaandeel waar je moeilijk om heen kan.

Daarbij is voor veel gebruikers niet duidelijk waar de grens React en GoT (templates) ligt. Tieren dat het Vroegâh allemaal betâh was, ja, daar kan ik niks mee.

Feit blijft dat Opera meer kuren heeft imho dan IE of Mozilla, en de kuren van IE mij wel bekend zijn, itt tot die van Opera. En ik vind het niet meer dan normaal dan dat je je best doet om te kijken of de code wel in alle browsers zal gaan werken, maar alles testen is enorm tijdrovend, wat ten koste gaat van beschikbare tijd van oa. ACM om aan GoT en t.net te werken. De 30, 40 man die GoT dmv Opera bezoeken, hoor ik zelden klagen.

Ik vind dat wij (React/Parse) enorm veel ondersteuning voor alternatieve browsers bieden. Niet alles wordt door GoT overgenomen, en dat is hun goede recht.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-10 17:48

LauPro

Prof Mierenneuke®

chem schreef op 26 oktober 2003 @ 12:34:
Daarbij is voor veel gebruikers niet duidelijk waar de grens React en GoT (templates) ligt. Tieren dat het Vroegâh allemaal betâh was, ja, daar kan ik niks mee.
Je hebt niet gereageerd op mijn vorige reply dus nogmaals: waarom en hoe moet de gebruiker weten waar die grens ligt? En stel dat een bug template-gerelateerd is dan kan je dat topic toch gewoon laten staan voor diegene die over de template gaat :?. Ik zie het probleem niet. Het lijkt zo langzamerhand wel alsof we op GoT een 'fort React' hebben waar je het liefst geen bugs mag melden.

Als je wil dat gebruikers zelf tenplate-bugs aangeven, maak dan een tweede template aan (die voor iedereen beschikbaar is bij prefs) zodat men iig zelf kan testen of een bug template-gerelateerd is.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Nu online

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
LauPro schreef op 26 October 2003 @ 12:54:
[...]
Je hebt niet gereageerd op mijn vorige reply dus nogmaals: waarom en hoe moet de gebruiker weten waar die grens ligt? En stel dat een bug template-gerelateerd is dan kan je dat topic toch gewoon laten staan voor diegene die over de template gaat :?. Ik zie het probleem niet. Het lijkt zo langzamerhand wel alsof we op GoT een 'fort React' hebben waar je het liefst geen bugs mag melden.
Beetje omgekeerde wereld. Het belangrijkste (denk ik) wat besloten is tussen T.net en Parse is dat ze een appart forum krijgen waar bugs en feat gemeld kunnen worden. Ik kan me wel voorstellen dat 20 topics over 1 onderwerp vervelend worden. Template topics blijven naar mijn mening gewoon open; de parse devvers bemoeien zich daar niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_stickie
  • Laatst online: 14-09 11:46
maar een gemiddelde gebruiker (zelfs tweakers) heeft maar een bijzonder vaag, of zelfs totaal geen idee van hoe een forum als dit "werkt"...
om dan gebruikers te laten kiezen waar hun "bug" geplaatst moet worden, is dat dan wel verstandig (zeker als je ziet hoe moeilijk sommigen het hebben al het juiste forum te kiezen voor hun "normale" vragen).
Verder hoeft er eigenlijk niemand te kunnen replyen op een bugmelding of featurerequest... en bugs en featurerequest die nnog niet opgelost zijn kunnen gewoon blijven staan, zodat anderen ook kunnen zien dat iemand anders die feature/bug al heeft aangevraagd/-gemeld
Pagina: 1 2 Laatste