Zal mijn vakantiekiekjes ook maar ff plaatsen... Foto's (3 per pano) genomen op het fort Hohlandsbourg in Frankrijk (Elsas)...
en de andere kant

en de andere kant

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Tja, was mijn eerste poging op nachtfotografie, zonder statief. Ik had de 10 foto's eerst wat kunnen nabewerken, maar ik vind het zo wel goed. Op zo'n foto zoom je toch nooit meer dan beeldvullend in en dan vind ik het effect wel goed geslaagd persoonlijk.Ik vind hem niet echt mooi. Ten eerste omdat ie bewogen is dus onscherp, ten tweede is tie niet mooi gestitch er zitten aardig wat fouten in.
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
ook al wonend in heerenveenMurphy schreef op 09 juli 2004 @ 14:35:
Hehe, klik eens op de foto?
Die oppoetsbeurt van je helpt aardig, je haalt alleen wel de sfeer van die dag er uit
Het was echt zo'n snoeikoude klapperdag en dat is in het orgineel nog wel enigzins te zien. Bij jouw versie zijn de kleuren 'verbeterd' en is het een neutraal weertje geworden.
Verder prima teamwork
| Specs! | IRC is just multiplayer notepad | }:O |
Moet je kijken wat een wereldstad! En je ziet geen koeien!
Verwijderd
zo kijkt een spin dus om zich heenJeldert schreef op 14 juli 2004 @ 09:54:
Eerste panorama die ik gemaakt heb, aardig geslaagd al zeg ik het zelf, al is ie niet zo spannend:
[afbeelding]
Hij is dus compleet in 360o.
The space between is where you'll find me hiding, waiting for you
Verwijderd
Distributed.net, the only reason my computer is on right now !
MSI GNB Max-FISR, P4 3,06GHz, MSI Ti4800SE-VTD8X
Hoe je hem ook op de foto zet....het blijft een überlelijk stadionMibber schreef op 11 juli 2004 @ 22:18:
een panorama van de arena, het dak is enigzins golvend in het midden...
heb het geprobeerd te fixen, maar niet gelukt. Het plaatje linkt naar de grotere versie.
[afbeelding]
reacties zijn welkom!
Default blanke hetero
[ Voor 8% gewijzigd door MeteoVir op 19-07-2004 20:08 ]
[ Voor 13% gewijzigd door jfeelders op 19-07-2004 19:43 ]
Verwijderd
Die tweede foto is op RTL4 geweest, bij het weer!!!MeteoVir schreef op 19 juli 2004 @ 14:08:
Hieronder twee panorama's van het onweer afgelopen zaterdag 17 juli, genomen net ten ZW-en van Vianen. Camera is een Nikon D70, geschoten op 18mm (omgerekend naar normaal SLR-formaat is dat 27mm). De foto's zijn niét nabewerkt.
[afbeelding]
Iets kleiner panorama maar niet minder indrukwekkend.
[afbeelding]
I cna tpye 300 worsd pre minute
XBL: theArthurrrr
Eerlijk gezegt niet, nee. Ik heb hem niet opgestuurd. Als dat zo is, dan wil ik daar wel graag het fijne van weten. Zal eens kijken of ik ergens die weerberichten terug kan kijken. Was het bij Editie NL of het weerbericht om 19:50u ?intermusic schreef op 20 juli 2004 @ 12:56:
[...]
Die tweede foto is op RTL4 geweest, bij het weer!!!
Ik weet zeker dat DIT die ene foto is!
Heb je em opgestuurd ofzo...?
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Het was het normale weer van 18:00 uur geloof ik, de dag na het noodweer!MeteoVir schreef op 20 juli 2004 @ 20:46:
[...]
Eerlijk gezegt niet, nee. Ik heb hem niet opgestuurd. Als dat zo is, dan wil ik daar wel graag het fijne van weten. Zal eens kijken of ik ergens die weerberichten terug kan kijken. Was het bij Editie NL of het weerbericht om 19:50u ?
Verwijderd
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2004 23:18 ]
Verwijderd
Die heb ik zeker. Ga eens naar de HEMA. Als je lokale filiaal ook een D-LAB2 heeft staan dan heb je geluk. Die krengen printen op rollen. Wat er gebeurt is het volgende: je geeft aan dat je foto's in de 1 uurs service op 13x18 af wil laten drukken. Vervolgens kies je er voor om de optie FILL-IN niet te gebruiken. Je krijgt nu geen witte randen, maar de minilab blijft printen tot hij aan het einde van de foto is.Verwijderd schreef op 20 juli 2004 @ 12:27:
Ik wil 1 of 2 hiervan in het groot laten uitprinten, kan hier op me werk op fotopapier A3 formaat laten printen, hebben jullie nog andere tips?
[ Voor 18% gewijzigd door schijndel op 03-08-2004 18:58 ]
Hoe krijg je die extreem donkere lucht voor elkaar? Gezien het verloop in helderheid zou ik op een polafilter gokken, of zit ik ernaast?
Verwijderd
Verwijderd
Ey Grimreaper,Grimreaper schreef op 03 augustus 2004 @ 18:56:
[...]
Die heb ik zeker. Ga eens naar de HEMA. Als je lokale filiaal ook een D-LAB2 heeft staan dan heb je geluk. Die krengen printen op rollen. Wat er gebeurt is het volgende: je geeft aan dat je foto's in de 1 uurs service op 13x18 af wil laten drukken. Vervolgens kies je er voor om de optie FILL-IN niet te gebruiken. Je krijgt nu geen witte randen, maar de minilab blijft printen tot hij aan het einde van de foto is.
Heb hier nu al 20 panorama's uit laten printen: 13x46 cm. Voor de kosten van een normale 13x18 foto. Te weten 50 euro-cent
Let er wel op dat de prints niet langer dan 50 cm mogen worden, en dat je verticale resolutie niet hoger is dan 1800. Weet niet precies wat de grenzen zijn, maar hier kwam ik empirisch op uit. Wordt het panorama groter of de resolutie hoger dan loopt de printer vast. Vinden ze niet leuk. En dan wordt je opdracht gecanceld.
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2004 16:26 ]
Verwijderd
Precies, haha, weet ik dat ook weerVerwijderd schreef op 16 augustus 2004 @ 16:26:
Je hebt zeker panofactory gebruikt? en dan exposure matching aan gezet en op 0 laten staan bij darker 0 0 0 0 0 0 0 lighterniet doen dan wordt ie niet echt mooi, zie hier dus bij jou plaat.
Verwijderd
hmm donderdagavond, niets te doenVerwijderd schreef op 16 augustus 2004 @ 21:48:
Hier een voorbeeldje waar dus ghosting te zien is, hoe krijg ik dit weg?
[afbeelding]
Hier de originele 2 foto's.
http://home.tiscali.nl/~jrnkrn/panorama/STA_0751.JPG
http://home.tiscali.nl/~jrnkrn/panorama/STB_0752.JPG
[ Voor 13% gewijzigd door El Reino op 19-08-2004 21:58 ]
Verwijderd
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2004 21:55 ]
Verwijderd
wow! Die ziet er wel goed uitEl Reino schreef op 19 augustus 2004 @ 21:50:
[...]
hmm donderdagavond, niets te doen
[afbeelding]
/edit...dat zag ik idd direct al...tot twee keer toe fout gefixt...zoals ik al zei, het is donderdagavond
Zal je grote versie ff mailen...(ow wat ben ik aardigVerwijderd schreef op 19 augustus 2004 @ 23:14:
[...]
wow! Die ziet er wel goed uitKun je mij misschien vertellen hoe je dat gedaan hebt? Je kunt me ook mailen op mijn mailadres in mijn profiel.
Verwijderd
Ik heb m'n mailadres even veranderd naar een die grotere attachements kan ontvangen. Alvast bedankt voor het sturenEl Reino schreef op 19 augustus 2004 @ 23:35:
[...]
Zal je grote versie ff mailen...(ow wat ben ik aardig![]()
)
heb het overigens met PixMaker Pro gedaan.
...sent again...Verwijderd schreef op 20 augustus 2004 @ 00:04:
[...]
Ik heb m'n mailadres even veranderd naar een die grotere attachements kan ontvangen. Alvast bedankt voor het sturen
Cigarette + Coffee = Breakfast of champion
Verwijderd
Mooie foto, hier en daar wat stitchfouten (ik noem de tent en die twee witte figuren links van die tent vooraan). Probeer je horizon in het midden te houden dan krijg je niet zo dat hol/bolle effect.Sick Nick schreef op 19 augustus 2004 @ 23:39:
[afbeelding]
Panorama shotje van circuitpark zandvoort5 foto's aan elkaar gemaakt met Ulead Cool360. Foto's geschoten met een canon S1. Dit is de verkleinde, zelfs dan nog indrukwekkend vind ik.
Verwijderd
hoeveel overlap heb je gebruikt? Want ik heb de Raynox 0,5 wide en als ik daarmee een pano probeer te maken stitch ie niet goed.GrittyKitty schreef op 20 augustus 2004 @ 10:30:
vraag aan alle jongens die hier een foto hadden gepost, vooral bezitters van camera met attachable objectieven: 'gebruiken jullie ook wide angle lensen?'
zoals:
[afbeelding]
deze tweede foto had ik bij de rechter beetje teveel bewogen.
[afbeelding]
nikon CP4300 + E063 groothoek objectief.
[ Voor 13% gewijzigd door Mibber op 20-08-2004 12:05 ]
meestal gebruik ik een overlap van 1/4 (af en toe ook 1/3). Het is dus kwestie van proberen met een overlappen van 1/3 tot bijna geen overlap.Verwijderd schreef op 20 augustus 2004 @ 11:56:
hoeveel overlap heb je gebruikt? Want ik heb de Raynox 0,5 wide en als ik daarmee een pano probeer te maken stitch ie niet goed.
[ Voor 7% gewijzigd door GrittyKitty op 20-08-2004 15:01 ]
Cigarette + Coffee = Breakfast of champion
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Nee, het is geen scan. Hij is geschoten met mijn Powershot A75 en gemaakt met photostitch, waarna ik nog even de levels heb aangepast.Verwijderd schreef op 02 september 2004 @ 22:59:
Leuk, alleen is de lucht wat overbelicht, waar heb je deze foto mee gemaakt? Het lijkt op een scan van een dia of negatief.
[ url=http://server.nl/grotefoto.jpg ][ img ]http://server.nl/kleinefoto.jpg[ /img ][ /url ]deff schreef op 02 september 2004 @ 23:55:
hoe maak je btw nou ook alweer een plaatje klikable????
Verwijderd
Verwijderd
Dat was niet het origineel maar een andere, je bedoeld die ene met de tractor?Verwijderd schreef op 02 september 2004 @ 23:39:
[...]
Nee, het is geen scan. Hij is geschoten met mijn Powershot A75 en gemaakt met photostitch, waarna ik nog even de levels heb aangepast.
Die van jou is ook mooi. Zelf bewerkt in photoshop? Ik meen dat ik het origineel op dpz had gezien, klopt dat?
Verwijderd
Die laatste is mooi, en moeilijk, omdat er ook voorwerpen dichtbij staan (kijk maar naar dat doosje op de counterVerwijderd schreef op 03 september 2004 @ 03:11:
Hier 4 panorama's die ik ooit heb gemaakt. Sommige al een paar jaar geleden.
Ik heb ze wel beperkt tot een hoogte van 450 pixels, om de filesize nog handzaam te houden.
Nog groter is op verzoek beschikbaar.
Hoek van Holland:
[afbeelding]
klikbaar
Nürburgring bij Adenau:
[afbeelding]
klikbaar
Loonse en Drunense Duinen:
[afbeelding]
klikbaar
www.NicoAlblas.nl
[afbeelding]
klikbaar
Gedaan met een crusty old 2.1 MP Fuji Finepix 2600Z. Adenau met een Canon A70.
En een even antieke versie van Panorama Factory, en uiteraard nabewerkt met Photoshop.
[ Voor 15% gewijzigd door Keida op 13-04-2007 09:59 ]
Verwijderd
3.: van die stitchfoutjes klopt ja, maar ik heb niks weggekloond ofzoAcid_Burn schreef op 20 september 2004 @ 17:44:
Stitchfoutjes in:
3: dubbele afrastering en een lichte streep op 1/3 van links en bij die rol rechts van het midden duidelijk iets weggemoffeld.
4: spookpaal voor in beeld, wederom lichte vertikale strepen in 1/2 en 2/3 van het beeld.
5: vette blur in het weiland op 1/3 en 2/3
6: spookwolkjes op 1/3Jammer dat je net de bovenkant van het huis eraf hebt geknipt.
Ik moet zeggen dat ik deze pano's van je weinig interessant vind. De lucht is IMHO veel te blauw (polafilter zeker?).
Ik vind de plaatjes wel zeer mooi, alleen zonde van die foutjes ja en de ongelijke kleuren in de lucht.Verwijderd schreef op 20 september 2004 @ 15:54:
*Oké hier een klein kickje van mij*
Ik ben van het weekend in Overloon geweest op zo'n bungalowpark. Ik heb daar heel wat pano's gemaakt, hier alvast een voorproefje. Alles uit de hand geschoten.
1.
[afbeelding]
2.
[afbeelding]
3.
[afbeelding]
4.
[afbeelding]
5.
[afbeelding]
6.
[afbeelding]
Meer volgt later als ik die gestitcht heb
[ Voor 19% gewijzigd door Micha op 21-09-2004 09:04 ]
Verwijderd
Lekker tochmicdis schreef op 21 september 2004 @ 14:59:
Je luchten zijn zoals eerder gezegd wel erg blauw
Ik vind het ook wel mooi. Heb je dat met een polarisatiefilter gedaan of met PS? Gezien de kleurverschillen zou ik zeggen filter..
[ Voor 11% gewijzigd door FaceDown op 21-09-2004 16:14 ]
Groetjes, FaceDown.
Verwijderd
Verwijderd
Distributed.net, the only reason my computer is on right now !
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq