"de grote versie" is net zo groot als de kleine hier, maar wel een mooie pano.Erwinh schreef op 12 mei 2004 @ 08:47:
Hier een panorama van het straatbeeld in San Jose (Costa Rica):
[afbeelding]
linkje naar grote versie: hier te vinden
Geen enkel dubbel persoon, best knap vond ik zelf
Oeps... nu niet meerOpgezetfan schreef op 12 mei 2004 @ 09:46[/message]:
[...]
"de grote versie" is net zo groot als de kleine hier, maar wel een mooie pano.

Anoniem: 83626
Prachtig, ik hou wel van die dramatische, zware kleurenMolybdenum schreef op 20 april 2004 @ 21:26:toon volledige bericht
Een paar die ik in Andalusië, Zuid Spanje, heb gemaakt:
Een vallei, vlakbij Granada
Acinipo, uitzicht vanaf een klif
Serranía de Ronda
Playa de Monsúl
Cabo de Gata in Almería - veel westerns hier opgenomen
Cabo de Gata in Almería - zondsondergang
Acinipo - Romeinse ruine stad. Elk hoopje steen was een gebouw 2000 jaar geleden.
In de verte Gibraltar en zelfs het Rif-gebergte in Marokko zichtbaar
Wat voor camera?
Niet echt zo'n panorama's als de bovenstaande posts, maar het zijn toch echt stitches van 2 of 3 foto's. heb de 2e foto hier op GOT wel eens gepost, maar bij deze nog een keer 
Dit is een stitch van 2 pics.

en deze is gewoon puur geluk dat de belichting klopte! want het licht flitste als een gek! lijkt op de foto of die lampen steeds in dezelfde stand stonden. was dus niet
Dit is een stitch van 2 pics.

en deze is gewoon puur geluk dat de belichting klopte! want het licht flitste als een gek! lijkt op de foto of die lampen steeds in dezelfde stand stonden. was dus niet

[ Voor 15% gewijzigd door abrakadaver op 14-05-2004 15:49 ]
Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS
Die laatste is erg origineel. Eens wat anders dan bergjes en natuur...
Hier mijn eerste panoprobeersel. Geschoten door mijn moeder (onder mijn supervisie
)
Aan elkaar gebreid met Photostich van Canon.
Vanzelfsprekend klikbaar voor orgineel:

[ Voor 71% gewijzigd door magicstar op 13-05-2004 01:16 ]
Anoniem: 67410
zitten nogal wat foutjes in, maar ziet er wel mooi uit.magicstar schreef op 13 mei 2004 @ 01:12:
Hier mijn eerste panoprobeersel. Geschoten door mijn moeder (onder mijn supervisie)
[afbeelding]
hier 1tje van mij:
http://fuss.xerax.nl/fotos/azfeest/panorama.jpg
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 67410 op 13-05-2004 09:21 ]
Anoniem: 67410
beetje hoge jpeg compressie lijkt meAnoniem: 102173 schreef op 13 mei 2004 @ 09:48:
Eentje van vanochtend van het metrostation Troelstralaan te Schiedam.
[afbeelding]
*klikbaar*
Hoe krijg ik dat getrapte weg in PS(dit komt door het roteren)?
Anoniem: 102173
Nee ik weet dat het door het roteren van het plaatje komt, want het is ook al in de tif versie. Als ik de pano aan elkaar plak en de horizon scheef laat staan dan zie ik het niet.
Er zijn pics waar je het idee krijgt dat het ook daadwerkelijk 1 pic is, maar er zijn er waar een enorme ronding opzit. Wat zijn de oorzaken daarvan ? Object te dichtbij + het fotograferen van een rechte 'weg' lijkt me ?
http://home.wanadoo.nl/erwin.harkink/Photo/Panorama.html = erg leuke site om te zien hoe en wat je kan met panorama !
http://home.wanadoo.nl/erwin.harkink/Photo/Panorama.html = erg leuke site om te zien hoe en wat je kan met panorama !
Als je een rechte weg fotografeert en je staat er vlak bij, dan krijg je vanzelf een U vorm.. Tenzij je die recht trekt, maar dan staat de horizon weer erg bol..
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Canon EOS D30 en de lens die ik heb gebruikt is de Sigma 28 mm f/1.8Anoniem: 83626 schreef op 12 mei 2004 @ 10:04:
[...]
Prachtig, ik hou wel van die dramatische, zware kleuren![]()
Wat voor camera?
Als je de camera niet goed horizontaal houdt worden de foto's vanzelf "bol"/"hol" aan elkaar geplakt. Soms ook "golvend".Blizard schreef op 13 mei 2004 @ 17:10:
Er zijn pics waar je het idee krijgt dat het ook daadwerkelijk 1 pic is, maar er zijn er waar een enorme ronding opzit. Wat zijn de oorzaken daarvan ? Object te dichtbij + het fotograferen van een rechte 'weg' lijkt me ?
Dank jehttp://home.wanadoo.nl/erwin.harkink/Photo/Panorama.html = erg leuke site om te zien hoe en wat je kan met panorama !
offtopic:
Erwin.. heb je toevallig op de MTS in Vlissingen gezeten, je naam komt mij zo bekend voor namelijk...
Erwin.. heb je toevallig op de MTS in Vlissingen gezeten, je naam komt mij zo bekend voor namelijk...
[ Voor 6% gewijzigd door Acid_Burn op 14-05-2004 17:37 ]
Voor goede panorama foto's moet jee een hulpstukje maken zodat het midden van je ccd precies in het midden van je draaipunt is. In de fotografiegids van computertotaal staat geloof ik een stukje over hoe je dat het beste kunt doen. Als ik weer een keer thuis ben, zal ik het eens opzoeken en het op mn site zetten. Ik heb het namelijk niet gevonden op de site van computertotaal....
O, en de belichting voor alle foto's hetzelfde houden en de focus ook! Dan is het pas echt goed te stitchen en heb je geen last van een vlekkerig beeld door verschillende belichtingswaarden!
O, en de belichting voor alle foto's hetzelfde houden en de focus ook! Dan is het pas echt goed te stitchen en heb je geen last van een vlekkerig beeld door verschillende belichtingswaarden!
[ Voor 9% gewijzigd door Ursamajor op 23-05-2004 02:07 ]
Gadgets FTW!
ongeveer 160 graden panorama vanaf het windorgel in Vlissingen
*klik voor 2000x177*
Gemaakt uit 12 foto's.
Alleen de rechterkant gecropped:
*klik voor 1200x263*
Originele totaal panorama was 18869x1666 pix
Ik heb van het Bellamypark nog een panorama proberen te maken, maar met veel rondlopende mensen en auto's is dat nog niet makkelijk (ghosting).
*klik voor 2000x177*

Gemaakt uit 12 foto's.
Alleen de rechterkant gecropped:
*klik voor 1200x263*

Originele totaal panorama was 18869x1666 pix
Ik heb van het Bellamypark nog een panorama proberen te maken, maar met veel rondlopende mensen en auto's is dat nog niet makkelijk (ghosting).
[ Voor 9% gewijzigd door Acid_Burn op 21-05-2004 22:04 ]
Anoniem: 76405
Oi,
klein vraagje: kan je best zorgen voor redelijk wat overlapping tssn je foto's, of zorg je best voor zo weinig mogelijk overlapping?
Btw, allemaal ZEER knappe foto's!
@Barf: heb je al info ivm die Cokin Magnetic Lenzen?
klein vraagje: kan je best zorgen voor redelijk wat overlapping tssn je foto's, of zorg je best voor zo weinig mogelijk overlapping?
Btw, allemaal ZEER knappe foto's!
@Barf: heb je al info ivm die Cokin Magnetic Lenzen?
Veel overlapping is beter. De vervorming word groter naarmate je verder uit het centrum van je beeld zit, dit moet dus allemaal weer gecompenseerd worden. Panorama factory bijvoorbeeld raad tussen de 20 en 50 procent overlap aan. Persoonlijk gebruik ik rond de 30%. In de zoeker van mijn D70 staat een grid weergegeven (kan je aanzetten) die het beeld in 9 vlakken verdeeld. Daarmee bepaal ik dan hoever ik mijn camera moet draaien.
Die uit malta vind ik wel mooi door die rotswand aan weerszijden. Die framed de boel een beetje.
Zaterdag op de heide geweest. Zie resultaat (quicktime nodig)
High Res Quicktime panorama
Gewoon uit de hand geschoten...
[ Voor 20% gewijzigd door Ebayzo op 24-05-2004 14:46 ]
Default blanke hetero
Met welk prog. heb jij die pannorama zo gemaakt EbAyzo ?
Met Panorama Factory kan je dit soort pano's maken.clonedonkey schreef op 24 mei 2004 @ 15:25:
Met welk prog. heb jij die pannorama zo gemaakt EbAyzo ?
Wie is die KKK handlanger in je fotoEbAyzo schreef op 24 mei 2004 @ 14:46:
Zaterdag op de heide geweest. Zie resultaat (quicktime nodig)
Pano is gemaakt met Panorama Factory inderdaad
De Kuip erbij en hij is perfect
[ Voor 35% gewijzigd door Ebayzo op 25-05-2004 22:44 ]
Default blanke hetero
--- Weg ---
[ Voor 96% gewijzigd door Coltrui op 28-05-2004 18:25 ]

Een panorama uit de woestijn: Deze boom speelt mee in Lawrence of Arabia.

Stukje ruines uit Palmyra, ongeveer 15 minuten na zonsopgang.
(klikbaar)

Station van Damascus (schijnt beroemd te zijn) en dan bij nacht.
Ik heb er meer, ik heb de originele formaten maar ik denk dat deze resizes wel voldoen voor de indruk?
[ Voor 9% gewijzigd door Delerium op 28-05-2004 14:43 ]
Uhhh kan jij niet lezen of zo?? Het topic heet "Panorama's - deel II" er is een apart topic met zonsondergangen/ luchten.Wezen schreef op 28 mei 2004 @ 14:17:
Ik ken geen bal van fotograferen, maar deze vind ik zelf mooi - alleen om wille van de lucht uiteraard
Sydney, Darling Harbour 21.30 u hartje zomer:
[afbeelding]
BTW je hebt een beetje last van Hotpixels of dodepixels (witte puntjes in je foto)
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 102173 op 28-05-2004 16:25 ]
Van deze 2 laatste foto's is het jammer dat je de bovenkant mist. Bij de ruines precies in het midden die pilaar en bij het station heb je de bovenkant bij de klok er af geknipt.Ecteinascidin schreef op 28 mei 2004 @ 14:35:
[afbeelding]
Stukje ruines uit Palmyra, ongeveer 15 minuten na zonsopgang.
(klikbaar)
[afbeelding]
Station van Damascus (schijnt beroemd te zijn) en dan bij nacht.
Ik heb er meer, ik heb de originele formaten maar ik denk dat deze resizes wel voldoen voor de indruk?
Sorry, hij is al weg meneer. Goed zo?Anoniem: 102173 schreef op 28 mei 2004 @ 16:25:
[...]
Uhhh kan jij niet lezen of zo?? Het topic heet "Panorama's - deel II" er is een apart topic met zonsondergangen/ luchten.
BTW je hebt een beetje last van Hotpixels of dodepixels (witte puntjes in je foto)

LoL
Hij wijst je alleen op de topictitel!
Default blanke hetero
hier eentje vanop onze school gemaakt, uitzicht over Oostende.
Niet zo spectaculair als de meeste hier, maar theeft iets voor mij.
Ben hier ook nog maar een week mee bezig dus.

http://www.sillevl.be - blog http://www.sillevl.be/blog - flickr http://www.flickr.com/sillevl
Prachtig! Mooi van compositie en mooi kleurverloop! Een grote versie a.u.b.?
Klik op het plaatje. Ik heb doorklikken aangezet in de gallery...Een grote versie a.u.b.?
Waarschuwing: volledig plaatje is 3676158 bytes, 7459 x 2034
[ Voor 22% gewijzigd door bassekeNL op 31-05-2004 21:28 ]
Anoniem: 41851
Ik heb eens zitten rommelen met panorama's. Dit is mijn eerste poging.
4 foto's, rond 21:30 genomen in het park achter ons huis, en aan elkaar gekleefd met PhotoMerge uit Photoshop CS. Achteraf heb ik de kleuren bewerkt om een apart/herfstachtig iets te creëren, ondanks dat de foto pas gisteren is gemaakt. De 4 foto's zijn uit de losse hand geschoten, en aan de bewerking heb ik een minuut of 10 besteed.

Misschien niet erg boeiend tegenover sommigen hier (er staan echt mooie tussen
), maar kan het er een beetje mee door als experiment? Klikbaar voor een wat grotere versie. Niet super qua kwaliteit, maar de hosting voor grote files onbreekt.
4 foto's, rond 21:30 genomen in het park achter ons huis, en aan elkaar gekleefd met PhotoMerge uit Photoshop CS. Achteraf heb ik de kleuren bewerkt om een apart/herfstachtig iets te creëren, ondanks dat de foto pas gisteren is gemaakt. De 4 foto's zijn uit de losse hand geschoten, en aan de bewerking heb ik een minuut of 10 besteed.

Misschien niet erg boeiend tegenover sommigen hier (er staan echt mooie tussen
[ Voor 52% gewijzigd door Anoniem: 41851 op 08-06-2004 02:08 ]
idd vrij weinig boeiend
blup
Panfoto gemaakt met Pixmaker...van een AVI-filmpje

El Reino ken je ff je foto's naar 800px breed resizen je vern*&%$t de layout.
@Bommetje: aparte pano's alleen jammer dat bij allebei een stitchfout zit.
Euh, ja verneukt de lay-out, heb je gelijk in....maar gezien ik toch niet de enige ben, leek het me niet heel erg functioneel om ze te resizen....aangezien ze dan erg klein worden
edit:
sjeees...ben ik toch nog ff aardig zeg.....
...toch nog geresized... (en voila, zie daar nog immer een vern$#$*te lay-out!)
sjeees...ben ik toch nog ff aardig zeg.....
[ Voor 30% gewijzigd door El Reino op 15-06-2004 17:26 ]
Anoniem: 20380
Zou je me kunnen zeggen waar? ik zie het namelijk nietAnoniem: 102173 schreef op 15 juni 2004 @ 15:28:
Anoniem: 41851
Anoniem: 102173 schreef op 15 juni 2004 @ 15:28:
Met Bommetje ^^Anoniem: 20380 schreef op 15 juni 2004 @ 17:45:
Zou je me kunnen zeggen waar? ik zie het namelijk niet
Dat doe je wel vaker, Opgezetfan, zeggen dat er fouten in een foto zitten, maar dan niet erbij zeggen WAT er fout is. Ik zie in de pano's van Bommetje namelijk ook niks fout qua stitch...
[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 41851 op 15-06-2004 18:02 ]
Ik neem aan dat je bedoelt net rechts van die scooter; daar zit in de eerste foto inderdaad een lelijke naad. Op de tweede foto is ook een minder mooie stitch te zien, een stukje links van de twee jongetjes die tegen de helling opklauteren. Dat ene jongetje kijkt zelfs naar die stitchRayzman schreef op 15 juni 2004 @ 20:58:
Opgezetfan bedoelt dat ie in de 1e pic bij die rode scooter niet zo netjes aan elkaar zit
This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper. -T.S. Eliot
over pano 1
Als ik het goed begrijp zou hier dus de fout moeten zitten
Als ik het goed begrijp zou hier dus de fout moeten zitten

[ Voor 58% gewijzigd door Anoniem: 20380 op 15-06-2004 23:45 ]
Nee, net naast die rooie scooter...tussen die scooter en die kerel met dat witte shirt
Idd, zit een beetje een "golf"in het beeld....net als in die andere foto als je goed kijkt....
Kun je er wel uit krijgen...moet je met pixmaker werken
heb ik nog nooit golfies mee gehad
Kun je er wel uit krijgen...moet je met pixmaker werken
http://members.home.nl/kortbeek/pano.html
NY,NY vanaf het dak van het Metropolitan uitzicht over Central Park en verder.
Niet helemaal gelukt, uit de hand gedaan met mn Pentax OptioS en met photoshop geplakt.
Niet helemaal gelukt, uit de hand gedaan met mn Pentax OptioS en met photoshop geplakt.
Ik zou het altijd in andere volgorde gedaan hebben eerst een stitch programma en dan bijwerken met photoshopLarixk schreef op 16 juni 2004 @ 19:01:
http://members.home.nl/kortbeek/pano.html
Is een beetje moeilijk om te beschrijven wat er dan fout is, ennu ik zei toch dat er een STITCHFOUT in zat dan hoef ik toch niet helemaal te beschrijven waar.
Pixmaker geeft een nog slechter resultaat. Dat BMW logo op de grond overlapt helemaal niet meer, het worden er gewoon 2Anoniem: 20380 schreef op 16 juni 2004 @ 12:40:
Ik heb nu photostitch gebruikt. Zal Pixmaker dan maar eens proberen.

Bij de eerste zie je echt die diepte heel mooi!El Reino schreef op 15 juni 2004 @ 13:12:
Oh, en deze ook gemaakt met Pixmaker, respectievelijk uit 3 en uit 9 foto's
[afbeelding]
[afbeelding]

gemaakt in Oosterijk deze winter. dit is m'n (dual monitor) bureaublad achtergrond.
en clickable.
reacties op de foto/kleuren aub.
[ Voor 14% gewijzigd door abrakadaver op 18-06-2004 16:15 ]
stuur ze mij maar eens toe dan...zeker weten dat het beter kan...heb je de losse images ergens online staan?Pixmaker geeft een nog slechter resultaat. Dat BMW logo op de grond overlapt helemaal niet meer, het worden er gewoon 2
ja hoorEl Reino schreef op 18 juni 2004 @ 15:48:
[...]
stuur ze mij maar eens toe dan...zeker weten dat het beter kan...heb je de losse images ergens online staan?
http://www.dewaerdeforumm...jk/barcelonamotogp029.jpg
http://www.dewaerdeforumm...jk/barcelonamotogp030.jpg
http://www.dewaerdeforumm...jk/barcelonamotogp031.jpg
[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 20380 op 18-06-2004 23:06 ]
Bommetje, wat een ongelovelijk grote overlap heb je bij die foto's, je kan foto 1 en 3 bijna aan elkaar plakken. Heb je de panorama hulp van je ixus gebruikt of zelf een overlap gekozen?
Hier je foto's aan elkaar geplakt met imageassembler.

[ Voor 37% gewijzigd door Rayzman op 21-06-2004 13:33 . Reden: Was niet clickable ]
Ik heb de pano functie van de ixus gebruikt. Maar heb zo'n grote overlap gekozen omdat links en rechts weinig interresants was om op de foto te plaatsen.Rayzman schreef op 18 juni 2004 @ 23:24:
Bommetje, wat een ongelovelijk grote overlap heb je bij die foto's, je kan foto 1 en 3 bijna aan elkaar plakken. Heb je de panorama hulp van je ixus gebruikt of zelf een overlap gekozen?
[afbeelding]
http://tubbie.allphotoalbum.com/imagepages/panorama.htm
hier die van mij dit is mijn eerste panorama foto geschoten in turkije-Marmaris
hier die van mij dit is mijn eerste panorama foto geschoten in turkije-Marmaris
die van hen is mooi....
Yo bommetje...nou, ik kan het wel aan de rest overlaten merk ik
Heb hier ook ff pixmaker niet bij de hand, maar you get the picture denk ik wel?
(oh, disclaimer: was niet de bedoeling om arrogant over te komen of zo hoor, in de zin van "je kunt er niets van, laat mij het maar eens even doen"....ik zat mijn eigen berichie nog eens te lezen
)
(oh, disclaimer: was niet de bedoeling om arrogant over te komen of zo hoor, in de zin van "je kunt er niets van, laat mij het maar eens even doen"....ik zat mijn eigen berichie nog eens te lezen
Dude, daar heb ik gewoonweg ook drie jaar op school gezeten!LittleWan schreef op 29 mei 2004 @ 13:01:
hier eentje vanop onze school gemaakt, uitzicht over Oostende.
[afbeelding]
Volgens mij heet het plaatje Uitzichtzesde.jpg dus wat denk je zelf?Laagvliegerke schreef op 19 juni 2004 @ 11:58:
[...]
Dude, daar heb ik gewoonweg ook drie jaar op school gezeten!Van welke verdieping is dat gemaakt?
Tsjek de rode rondjes. Ik denk dat hier nog wel wat gefinetuned ken worden: (dit is trouwens de versie van AcidBurn)
http://members.rott.chell...2/panoramabarca1groot.jpg
Hehe.. tja.. gumfoutjes.. die circel om die motorrijder in de achtergrond is niet terecht btw. Kijk maar op de origele, er zit een vlag oid achter die rijder.Anoniem: 102173 schreef op 20 juni 2004 @ 13:03:
Tsjek de rode rondjes. Ik denk dat hier nog wel wat gefinetuned ken worden: (dit is trouwens de versie van AcidBurn)
Heb ik toch weer iets te vlug gewerkt
Ik heb ook nog een leuke liggen van afgelopen wintersport, gemaakt van een stuk of 5 foto's en geheel met de hand aan elkaar geplakt.

Hier vind je de grote uitvoering
Gemaakt met mijn vorige camera, een Kodak DX6340.

Hier vind je de grote uitvoering
Gemaakt met mijn vorige camera, een Kodak DX6340.
Oh ja, ik merkte dat die versie van mij niet clickable was. Nu wel.
Schitterend! Vooral ook leuk om eens een keer een verticaal 'panorama' voorbij te zien komen voor de afwisseling
This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper. -T.S. Eliot

Mont Blanc massief bij Chamonix september 2003. Moet nog bijgesneden worden ivm klein dakrandje rechtsonder.
[ Voor 16% gewijzigd door Guardian Angel op 05-08-2004 19:16 ]
ARME AOW’er
@GuardianAngel: Heb jeje foto in PS geresized? als je dat doet zorg dan dat "Bicubic" aanstaat en niet "Linear" want dan krijg je dat getrapte effect in je foto.
Voor de rest (op de dakrand na) is het een prachtfoto.
Voor de rest (op de dakrand na) is het een prachtfoto.
Niet gerisezed voor zover ik me herinner en zeker niet in PS.
Mijn LIDL camera (yess) had er wat software bij dit eindresultaat verzorgde. Oorspronkelijk zijn het vier foto's.
En wat bedoel je met getrapte effect? Ik ben niet zo'n fototechneut.
Mijn LIDL camera (yess) had er wat software bij dit eindresultaat verzorgde. Oorspronkelijk zijn het vier foto's.
En wat bedoel je met getrapte effect? Ik ben niet zo'n fototechneut.
ARME AOW’er
Jij wil dus zeggen dat dit formaat uit de camera komt??? die foto is maar 720x126 pixels dat is 0,9 megapixel. Ik denk dat de software hem heeft geresized voor webgebruik.
Dat getrapte effect bedoel ik mee: dat je schuine lijnen niet meer vloeiend zijn maar blokkig.
Dat getrapte effect bedoel ik mee: dat je schuine lijnen niet meer vloeiend zijn maar blokkig.
Leuk alleen een paar stitch foutjes: (van rechts naar links)
1. rechts bij dat opel spandoek.
2. bij het podium (precies in het midden van het podium)
3. bij dat tentje met dat indische eten.
4. links van die pizaa tent (hoekje van het dak en persoon)
5. links van de blauwe luifel van die vistent
1. rechts bij dat opel spandoek.
2. bij het podium (precies in het midden van het podium)
3. bij dat tentje met dat indische eten.
4. links van die pizaa tent (hoekje van het dak en persoon)
5. links van de blauwe luifel van die vistent
Anoniem: 48600
ja wist ik... ik heb hele erge fouten (mensen die door elkaar lopen) er wel uitgehaald, maar voor de rest is het een beetje standaard en dan krijg je dat
Anoniem: 28844
Hey, een panorama topic
Zie ik nu pas.
Een van mijn eerste Panasonic DMC-FZ10 foto's, onder linux met de tools hugin en enblend gemaakt/geplakt.

Klikbaar; er is ook een nog grotere (2.6MB) versie.
Opm. Trams hebben hier normaal gesproken 4 ipv 5 delen...;)
Een van mijn eerste Panasonic DMC-FZ10 foto's, onder linux met de tools hugin en enblend gemaakt/geplakt.

Klikbaar; er is ook een nog grotere (2.6MB) versie.
Opm. Trams hebben hier normaal gesproken 4 ipv 5 delen...;)
Ik ook maar eentje,
Samengesteld uit 6 foto's. Genomen vanuit Stanley Parc in Vancouver. Aan elkaar gelijmt met the panorama factory. Doordat het origineel iets te breed is voor dit forum moeten resizen met photoshop. Hierdoor gaat er wel wat verloren, maar het leek me toch een zinnige bijdrage.
Samengesteld uit 6 foto's. Genomen vanuit Stanley Parc in Vancouver. Aan elkaar gelijmt met the panorama factory. Doordat het origineel iets te breed is voor dit forum moeten resizen met photoshop. Hierdoor gaat er wel wat verloren, maar het leek me toch een zinnige bijdrage.

Vincere Per Belli
Anoniem: 28844
Gaaf contrast, met die van mij erboven: Zurich, zo typisch laagbouw (5 a 6 verdiepingen maximaal), kleinstedelijk, en dan zo'n wereldstad eronder, met alles groter, meer water, hogere gebouwen etcetc...
Heb je nog een iets grotere versie (als link) ? 800 pixels breed is wel wat klein...
Heb je nog een iets grotere versie (als link) ? 800 pixels breed is wel wat klein...
Tuurlijk. Alhoewel ik hoop dat mijn webspacedatalimiet het nog even uithoud.Anoniem: 28844 schreef op 06 juli 2004 @ 16:32:
Gaaf contrast, met die van mij erboven: Zurich, zo typisch laagbouw (5 a 6 verdiepingen maximaal), kleinstedelijk, en dan zo'n wereldstad eronder, met alles groter, meer water, hogere gebouwen etcetc...
http://home.wanadoo.nl/peeth/pano%20vancouver%20k.jpg (is ongeveer de halve grootte van het origineel)
Het contrast was mij nog niet opgevallen, maar nu je het zo zegt, het kwam wel leuk uit zo.
Vincere Per Belli
New York City by night, gezien vanaf het Empire State Building (360 graden):

Beeldvullend (1280 breed):
http://www.xs4all.nl/~sr7...-panorama%20low%20res.jpg

Beeldvullend (1280 breed):
http://www.xs4all.nl/~sr7...-panorama%20low%20res.jpg
[ Voor 13% gewijzigd door Dr. Strangelove op 09-07-2004 18:01 ]
These are my principles. If you don't like them, I have others.
^^niet dat het direct afdoet aan de foto, maar je eigen schaduw op de foto zetten is imho een beetje knullig.
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
Misschien voor jou, maar ik heb het juist bewust gedaan ik vond het wel wat hebben.YellowCube schreef op 07 juli 2004 @ 13:50:
^^niet dat het direct afdoet aan de foto, maar je eigen schaduw op de foto zetten is imho een beetje knullig.
Ja idd ben hem geloof ik al 3 x tegengekomen 
En over mijn schaduw: idd ik had dan beter mijn hele schaduw in de foto moeten zetten. Nou ja hele gaat niet, maar een groter deel als nu.
En over mijn schaduw: idd ik had dan beter mijn hele schaduw in de foto moeten zetten. Nou ja hele gaat niet, maar een groter deel als nu.
Ik vind hem niet echt mooi. Ten eerste omdat ie bewogen is dus onscherp, ten tweede is tie niet mooi gestitch er zitten aardig wat fouten in.Dr. Strangelove schreef op 06 juli 2004 @ 19:52:
New York City by night, gezien vanaf het Empire State Building (360 graden):
[afbeelding]
Grote versie (2,7Mb):
http://www.xs4all.nl/~sr78/ESB-night-panorama.jpg
Ik print ze eigenlijk zelden, maar als ik ze print doe ik dat gewoon bij de AH (50x75) en dan snij ik het overtollige eraf.Blizard schreef op 07 juli 2004 @ 14:53:
Waar printen jullie je panorama's af als ik vragen mag ?
Maar er schijnt ook een frans bedrijf te zijn (nederlandse communicatie) die panorama's kan afdrukken tot wel 3 meter of nog groter. Ben ff de naam kwijt.
*Gevonden: http://photo.rivinfo.com/*
[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 102173 op 08-07-2004 11:37 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
1.
Gaarne de foto's resizen naar 600px
2.
mocht je mail krijgen van www.pan-o-rama.nl met allerlei "fantastische" aanbiedingen omtrend je foto laat ons dat dan even weten via een DM of een mail naar de FG crew. Het is namelijk niet helemaal de bedoeling om zo te handelen en op die manier kunnen we er op ingrijpen.
1.
Gaarne de foto's resizen naar 600px
2.
mocht je mail krijgen van www.pan-o-rama.nl met allerlei "fantastische" aanbiedingen omtrend je foto laat ons dat dan even weten via een DM of een mail naar de FG crew. Het is namelijk niet helemaal de bedoeling om zo te handelen en op die manier kunnen we er op ingrijpen.