100 % met je eens.Verwijderd schreef op 04 september 2004 @ 13:37:
Eh, tja, is dit alles?
Hij draait hier goed, zelfs met 2x FSAA en alle details op z'n hoogst op een Radeon 9700, maar ik ben totaal niet onder de indruk van het spel: Niet mooi, niet bijzonder, meer van hetzelfde.
EA lijkt zo trots te zijn op alle nieuwe technologieën die in het spel zouden zitten, maar of ze vallen niet, of ze kletsen weer eens uit hun nek.
De physics zijn matig. Net als in het introductie filmpje van laatst schokken ze (bespaart vast een hoop berekeningen). Ragdolls worden zelden gebruikt. Schiet je ze neer, dan vallen ze met zo'n standaard animatie op de grond. Alleen als je ze neermept (en misschien bij explosies) komt het inaccurate ragdoll effect van pas.
De AI is niet super. Er is wel wat te zien van verschillende tactieken soms lijkt het, maar slim zijn ze zeker niet. Voor de grap liep ik aan het begin in een keer door naar het punt waar die vrachtwagen zou ontploffen door te lopen, nadat ik had gewacht totdat m'n teammates al dood waren (op ik denk de medic na). Ze hadden de grootste moeite om me te vinden. Dat is niet omdat ik me goed verstopte oid.
Het AI van je team is ook niet super. Iedereen heeft natuurlijk weer aandacht voor jou. "Tom dit!" "Tom dat!" "Good shooting Tom! Jij schiet zo goed dat ik maar ga kijken waar jij op schiet ipv dat ik mezelf nuttig ga maken"
Voor de rest is het gewoon bijzonder scripted. Volgens de executive producer zou de AI een 'banzai charge' doen zodra de situatie er hopeloos uitzag. Niets van te zien. Altijd op hetzelfde moment.
Hetzelfde met de vliegtuigen. Zo gescript als het maar kan. De vliegtuigen zoeken jou helemaal niet op als doel, omdat je een gevaar bent (dat zeiden ze). Het spel is zo gescript dat jij een doel bent, omdat het zo moet.
Nu is dit natuurlijk slechts een demo, maar wel eentje die flink is uitgesteld. Binnen 3 maanden moeten ze met het hele spel klaar zijn. Het zal ongetwijfeld wel weer een kassucces worden: Een Medal of honor spel zo rond de kerst. Maar met de demo laten ze niet zien dat EA zijn leven probeert te beteren (als dat een doel was)
Ik vind echter de gezichten wel heel mooi , vooral als je op het begin wakker wordt gemaakt.
Verder is het heel lineair, en met toppers als HL2 op komst , kan dit op deze manier geen 'competitie' meer bieden.