Wat mij zo verbaasd is dat na jaren ADSl het nog steeds niet mogelijk is om andere voorwaarden te gaan stellen. We leven nu eenmaal in een snelle maatschappij waarbij flexibiliteit word verwacht van zowel bedrijven als particulieren. Ondanks dat het in hun kontrakt staat vermeld meen ik mij te herinneren dat bij een maandelijks abonnement het niet meer dan redelijk is dat men ten hoogste nog 1-2 maanden abbo vordert. Volgens mij is dat terug te vinden in het burgelijk wetboek ? Tevens vind ik het sowieso een arrogantie van de bedrijven, want stel je sluit een een knotrakt van een jaar af bij een nieuw bedrijf, zaken gaan ineens slecht, produkt verminderd, service word slechter, dan zit je alsnog voor een jaar vast. Onbegrijpelijk voor deze tijd waar juist door de overheid en Europese unie zo word gehamerd op marktwerking. Niemand neem een aansluiting voor een maand om vervolgens iedere maand weer een andere provider te nemen, onzin, wat zou het gewin daarvan zijn bij de consument ? Het word eens tijd dat de OPTA hier eens verandering in gaat brengen, of andere instantie's. De herziening van de telecommunicatie wet mag hier zeker wel eens wat aan doen. Maar zolang niemand er voor vecht verandert er dus niets. Dat is ook 1 van de reden waarom ik niet zo gauw overstap op ADSL, die achterlijke kontrakten. Laten ze dan je abbo opheffen en je gewoon de volle pond betalen voor nieuwe aansluitkosten, dat is mijns inziens wat gerechtvaardiger. Maar rehtvaardigheid word altijd in het belang van de bedrijven voorop gesteld, niet voor de consument. Mooi voorbeeld in het verlengde daarvan is de invoering van de Euro, koste voor Nederland: 30 miljard. Wie mag dat gaan betalen : De burger. Hadden wij inspraak ofdat we de Euro wilde hebben ? Nee, zelfs nu nog blijkt dat de de burger de Euro maar niets vind, net zoals vele anderen landen, maarja, bedacht door het bedrijfsleven, omdat die er beter van werd. Per saldo is de burger daar alleen maar slechter van geworden.
Ik zou het er niet bij laten zitten, eenmaal een krachtige brief opstellen en deze versturen naar de instantie's die daar wat dieper naar moeten gaan kijken. ADSL mag dan nu wel in een prijzenoorlog verkeren, maar het is maar een rookgordijn voor hun eigen gewin, met de voorschoteling dat de burger er van beter word. Time wil tell, in dit specifieke geval ben ik het er niet mee eens, je word gedwongen tot en met en we krijgen steeds minder rechten in vele zaken als burger. Het ultieme voorbeeld is de overheid met de bezuinigingen die alleen maar dwingen, zonder overleg...... De democratie staat onder druk, een maatschappij waar stress een een creatie is om burgers te dwingen om het continu maar volgens hun regels te spelen.
Ik heb ooit eens een inschrijving gedaan bij BBned voor een aansluiting, 8 weken lang niets gehoord van ze en plots wilde ze even binnen 3 dagen de boel komen aansluiten zonder ook maar in overleg een aansluitdatum af te spreken, toen wist ik wel genoeg. En die helpdesk is al helemaal een flag op een modderschuit, zeker als je niet correct word behandeld en + dat ze neit bereidwillig zijn het 1 en ander te regelen, met coulantie naar de consument toe, als of hun bedrijfsvoering daar zou onder lijden. Eiegenlijk kan ik wel stellen dat dit een schande is, een klant is tegenwoordig allnag geen koning meer, nergens. En dus krijg je een onderdeel van de recessie, consumenten verliezen het vertrouwen waardoor men nog voorzichtiger word om nieuwe uitgave's te gaan doen. Tuurlijk, internet missen als je het zo gewend bent is vervelend maar met een 56k modem/ISDN kun je ze nog steeds aardig het leven zuur maken, minder inkosten. Online gaming heb je breedband voor nodig, maar met al die cheats is online gemaing niet meer zo leuk. Downloaden is een rage, met afzwakkende maten, dus wat blijft er straks over van het hele internet : Een zeepbel die inhoudsloss is, behalve lucht

en die niet meer vernieuwend is. Ait al 7 jaar op het net maar de markt is overspoeld op het net, alles word steeds dun gezaaider en dus steeds minder aantrekkelijk.
Dus, pak de strijdbijl en haal je gram. En anders afsluiten en gewoon hun post negeren en niet meer betalen, hun actie's om je geld te krijgen zal alleen maar oplopen wat per saldo inhoud dat dat ze weinig aan je openstaande rekeningen steeds minder overhouden, niet goed schiks, dan maar kwaadschiks. Byte them. Uit hun reactie;s blijkt wel dat de arrogantie bij ze zeggen, het interesseert ze neits, en daar zijn kontrakten niet voor bedoeld, simpel. Dus klim in de papieren en laat ze maar zien dat je ook terug kan bijten, je hoeft niet alles van ze pikken.