Toon posts:

Demon Customer Care weet het beter

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 374 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• VooDoo|IA
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 02-12-2013
Hier wordt ik toch een beetje treurig van als mensen denken in hun gelijk te staan zonder zich eerst een beetje in de regelementen te verdiepen.
Jochemd heeft volkomen gelijk.

Om dat even te demonstreren :
PipoDeClown schreef op 18 oktober 2003 @ 16:39:
Of het nu in de voorwaarden staat of niet
Pipo de Treurling, Izze Zimpell = jouw manier van denken.
Als het in de voorwaarden staat, zou het dan toch wellicht misschien indien mogelijk zo kunnen zijn dat de ISP zich aan de door hun gestelde voorwaarden houdt waar een klant mee instemt bij afnemen van de door de ISP geleverde dienst ?
Neeeeee, als het in de voorwaarden staat is dat vast niet zo. Het is maar bizar allemaal.

Pfff, leer lezen.

Verwijderd

Niet om lullig te doen, maar wat ben jij een zeikerd. (tenminste dat denk ik als ik de briefwisseling lees). Is het nou zo moeilijk om te accepteren dat je een nieuwe aansluiting krijgt i.p.v. dat de oude meeverhuisd? Dit maakt toch geen zak uit?
Je geeft al aan gewoon de resterende maanden door te betalen dus dat kan het niet zijn. Volgens mij ben je gewoon weer zo'n eikeltje die de algemene voorwaarden niet goed heeft gelezen en daar nu onderuit probeert te komen en daarnaast gewoon het zeer duidelijke antwoord niet accepteerd.

Reken maar dat de rechter hetzelfde zal denken dan ik.

P.S. Ik ben geen medewerker van Demon (mocht je dat denken)

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:32

DDX

Verwijderd schreef op 19 October 2003 @ 02:09:
Is het nou zo moeilijk om te accepteren dat je een nieuwe aansluiting krijgt i.p.v. dat de oude meeverhuisd? Dit maakt toch geen zak uit?
ander ip/hostname ?

https://www.strava.com/athletes/2323035

• Oele_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-09-2023
Je bent een jaarcontract voor een DSL aansluiting _op je oude adres_ aangegaan. Op dat moment wist je -of kon je weten, als je de beschikbare informatie had gelezen-, dat je bij Demon je ADSL-aansluiting niet kan verhuizen. Nu ga je verhuizen, en vraag je Demon of ze je aansluiting willen verhuizen. Demon antwoordt netjes dat dat niet kan. Vervolgens vraag je het nog een keer of 3, maar het antwoord van Demon blijft 'nee'. In plaats van je hier bij neer te leggen, ga je boze brieven sturen, zoeken naar juridische gaatjes in de voorwaarden en herrie schoppen op een forum.

Natuurlijk mag je dit allemaal zelf weten, maar het komt op mij een beetje kinderachtig over. Je bent een overeenkomst met bepaalde voorwaarden aangegaan en daar probeer je nu op alle mogelijke manieren onderuit te komen.

Verder heeft Kryz natuurlijk helemaal gelijk: Je neemt een dienst af bij Demon, en je zal je dus altijd tot Demon moeten richten. Het heeft helemaal geen zin om bbned te gaan bellen. Zij kunnen, mogen en zullen niets op eigen houtje doen. Demon is hun klant, niet jij! Demon levert de dienst 'ADSL lijn verhuizen' niet. Demon heeft ook nooit beweerd dit wel te doen. Ik vind het ook een beetje vreemd dat je het zo vanzelfsprekend vind dat Demon opeens allerlei kosten zou willen gaan maken omdat jij zo nodig wil verhuizen. Goed, het is vervelend, ik leef met je mee, ik begrijp dat je dingen niet altijd van te voren weet, maar je hebt deze situatie zelf veroorzaakt door (1) een 'niet verhuisbaar' product af te nemen en (2) toch te gaan verhuizen. Toen je de lijn aanvroeg, kon je weten dat je niet binnen een jaar moest gaan verhuizen, als je niet dubbel wil betalen. Als je dit dan _toch_ doet, waarom moet dan in vredesnaam _Demon_ daar voor opdraaien? Wat je zegt is: 'Demon, ik ga verhuizen, dus jullie zoeken maar uit hoe jullie bbned voor de rest van het jaar betalen!'. Ik snap dat je het niet als jouw schuld ziet dat je verhuist, maar is het dan de schuld van Demon?

Geloof me, Demon is er niet op uit om je op te lichten. De enige DSL leverancier die een echte verhuisprocedure heeft, is KPN ADSL, om de simpele reden dat KPN ook de verhuizing van het 'voice' gedeelte regelt. De andere aanbieders (bbned, tiscali, versatel) _kunnen_ niets anders dan de oude verbinding opzeggen en een nieuwe aanvragen. Ok, bbned heeft een 'relocate' functie in hun orderinterface (in de webinterface, _NIET_ de geautomatiseerde XML-interface die Demon gebruikt), maar die doet ook niets anders dan opzeggen & nieuw aanvragen. Dit alles alleen maar om aan te geven dat Demon dit allemaal niet verzint om jou dwars te zitten. Demon probeert gewoon een mooi product te leveren, met een scherpe prijs een een zo goed mogelijke service. Die service houdt alleen ergens op. Een belangrijk onderdeel van 'goede service' is m.i. duidelijk zijn en indien nodig 'nee' verkopen. 'Nee' is nooit een leuk antwoord om te krijgen, maar ik denk dat je je er toch bij neer zal moeten leggen in dit geval.

Voordat dit stukje ook op je website verschijnt: Ja, ik werk bij Demon, maar ik post dit in mijn eigen vrije tijd, op persoonlijke titel, dus _niet namens Demon_.

Verwijderd

Topicstarter
Oele:
Als ik van Assen naar Maastricht verhuis kan ik me eea. voorstellen, maar binnen dezelfde KPN-centrale ?
Ga als Demon toch eens meedenkend en creatief om met "niet standaard situaties". Kap niet alles af met "het kan niet binnen de eerste 12 maanden want daar zijn geen procedures voor". Een ISP die met z'n klanten meedenkt heeft mi. de toekomst. Demon heeft (had er voor mij) alle schijn van maar ik twijfel nu. Nogmaals de dienst (lees adsl-verbinding) die ze leveren (of is dat BBned ?) is perfect ! Alleen het creatief omgaan met niet standaard zaken is kennelijk onmogelijk, sterker nog men wil er niet eens op ingaan. Mijn basale vraag is, "lever de dienst op een ander draadje". Nergens in de correspondentie van Demon wordt een antwoord gegeven op die vraag of hoe ik dat zou moeten regelen.

• Oele_
Verwijderd schreef op 19 October 2003 @ 03:02:
Oele:
Als ik van Assen naar Maastricht verhuis kan ik me eea. voorstellen, maar binnen dezelfde KPN-centrale ?
Ga als Demon toch eens meedenkend en creatief om met "niet standaard situaties". Kap niet alles af met "het kan niet binnen de eerste 12 maanden want daar zijn geen procedures voor". Een ISP die met z'n klanten meedenkt heeft mi. de toekomst. Demon heeft (had er voor mij) alle schijn van maar ik twijfel nu. Nogmaals de dienst (lees adsl-verbinding) die ze leveren (of is dat BBned ?) is perfect ! Alleen het creatief omgaan met niet standaard zaken is kennelijk onmogelijk, sterker nog men wil er niet eens op ingaan.
Als het zou kunnen, zou ik persoonlijk de KPN centrale voor je ingaan, en die 2 draadjes omprikken. Het ligt alleen niet zo simpel. Je moet je realiseren, dat KPN een enorm aantal lijnen beheert en daar dagelijks ontzettend veel wijzigingen op moet uitvoeren. Daarom zijn voor dit soort dingen gewoon vaste procedures bedacht. Het is dus geen kwestie van de dienstdoende monteur opbellen met 'hee Kees, kan je effe dat DSL lijntje van meneer OkkieP omprikken?'. Het enige dat Demon kan doen, is -via bbned- een order bij KPN carrier services indienen. De enige 2 orders die KPN cs kent zijn 'aansluiten' en 'afsluiten'. Punt, uit. Met andere woorden: KPN is hier degene die star is en als je het aan mij vraagt, is dat alleen maar goed. Natuurlijk zou het mooi zijn als klanten van Demon hun lijn konden verhuizen, maar dan wel _met_ een mooie werkende procedure. Wat denk je dat er gebeurt als Demon & bbned & KPN al die verhuisopdrachten handmatig met een of andere houtje-touwtje oplossing zouden gaan uitvoeren? Ik kan je verzekeren dat dat chaos wordt en dat je hier binnen de kortste keren "het grote demon-verkloot-mijn-adsl-verhuizing topic #54" hebt.
Mijn basale vraag is, "lever de dienst op een ander draadje". Nergens in de correspondentie van Demon wordt een antwoord gegeven op die vraag of hoe ik dat zou moeten regelen.
Dat antwoord is wel gegeven, namelijk: 'Nee'. Het is geen leuk antwoord, maar wel het enige juiste.

Verwijderd

Wat mij zo verbaasd is dat na jaren ADSl het nog steeds niet mogelijk is om andere voorwaarden te gaan stellen. We leven nu eenmaal in een snelle maatschappij waarbij flexibiliteit word verwacht van zowel bedrijven als particulieren. Ondanks dat het in hun kontrakt staat vermeld meen ik mij te herinneren dat bij een maandelijks abonnement het niet meer dan redelijk is dat men ten hoogste nog 1-2 maanden abbo vordert. Volgens mij is dat terug te vinden in het burgelijk wetboek ? Tevens vind ik het sowieso een arrogantie van de bedrijven, want stel je sluit een een knotrakt van een jaar af bij een nieuw bedrijf, zaken gaan ineens slecht, produkt verminderd, service word slechter, dan zit je alsnog voor een jaar vast. Onbegrijpelijk voor deze tijd waar juist door de overheid en Europese unie zo word gehamerd op marktwerking. Niemand neem een aansluiting voor een maand om vervolgens iedere maand weer een andere provider te nemen, onzin, wat zou het gewin daarvan zijn bij de consument ? Het word eens tijd dat de OPTA hier eens verandering in gaat brengen, of andere instantie's. De herziening van de telecommunicatie wet mag hier zeker wel eens wat aan doen. Maar zolang niemand er voor vecht verandert er dus niets. Dat is ook 1 van de reden waarom ik niet zo gauw overstap op ADSL, die achterlijke kontrakten. Laten ze dan je abbo opheffen en je gewoon de volle pond betalen voor nieuwe aansluitkosten, dat is mijns inziens wat gerechtvaardiger. Maar rehtvaardigheid word altijd in het belang van de bedrijven voorop gesteld, niet voor de consument. Mooi voorbeeld in het verlengde daarvan is de invoering van de Euro, koste voor Nederland: 30 miljard. Wie mag dat gaan betalen : De burger. Hadden wij inspraak ofdat we de Euro wilde hebben ? Nee, zelfs nu nog blijkt dat de de burger de Euro maar niets vind, net zoals vele anderen landen, maarja, bedacht door het bedrijfsleven, omdat die er beter van werd. Per saldo is de burger daar alleen maar slechter van geworden.

Ik zou het er niet bij laten zitten, eenmaal een krachtige brief opstellen en deze versturen naar de instantie's die daar wat dieper naar moeten gaan kijken. ADSL mag dan nu wel in een prijzenoorlog verkeren, maar het is maar een rookgordijn voor hun eigen gewin, met de voorschoteling dat de burger er van beter word. Time wil tell, in dit specifieke geval ben ik het er niet mee eens, je word gedwongen tot en met en we krijgen steeds minder rechten in vele zaken als burger. Het ultieme voorbeeld is de overheid met de bezuinigingen die alleen maar dwingen, zonder overleg...... De democratie staat onder druk, een maatschappij waar stress een een creatie is om burgers te dwingen om het continu maar volgens hun regels te spelen.

Ik heb ooit eens een inschrijving gedaan bij BBned voor een aansluiting, 8 weken lang niets gehoord van ze en plots wilde ze even binnen 3 dagen de boel komen aansluiten zonder ook maar in overleg een aansluitdatum af te spreken, toen wist ik wel genoeg. En die helpdesk is al helemaal een flag op een modderschuit, zeker als je niet correct word behandeld en + dat ze neit bereidwillig zijn het 1 en ander te regelen, met coulantie naar de consument toe, als of hun bedrijfsvoering daar zou onder lijden. Eiegenlijk kan ik wel stellen dat dit een schande is, een klant is tegenwoordig allnag geen koning meer, nergens. En dus krijg je een onderdeel van de recessie, consumenten verliezen het vertrouwen waardoor men nog voorzichtiger word om nieuwe uitgave's te gaan doen. Tuurlijk, internet missen als je het zo gewend bent is vervelend maar met een 56k modem/ISDN kun je ze nog steeds aardig het leven zuur maken, minder inkosten. Online gaming heb je breedband voor nodig, maar met al die cheats is online gemaing niet meer zo leuk. Downloaden is een rage, met afzwakkende maten, dus wat blijft er straks over van het hele internet : Een zeepbel die inhoudsloss is, behalve lucht ;) en die niet meer vernieuwend is. Ait al 7 jaar op het net maar de markt is overspoeld op het net, alles word steeds dun gezaaider en dus steeds minder aantrekkelijk.

Dus, pak de strijdbijl en haal je gram. En anders afsluiten en gewoon hun post negeren en niet meer betalen, hun actie's om je geld te krijgen zal alleen maar oplopen wat per saldo inhoud dat dat ze weinig aan je openstaande rekeningen steeds minder overhouden, niet goed schiks, dan maar kwaadschiks. Byte them. Uit hun reactie;s blijkt wel dat de arrogantie bij ze zeggen, het interesseert ze neits, en daar zijn kontrakten niet voor bedoeld, simpel. Dus klim in de papieren en laat ze maar zien dat je ook terug kan bijten, je hoeft niet alles van ze pikken.

Verwijderd

Zijn er nog meer providers met die 12 maanden voorwaarde, of is Demon de enigste...??

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

Verwijderd schreef op 19 October 2003 @ 05:46:
Zijn er nog meer providers met die 12 maanden voorwaarde, of is Demon de enigste...??
zover ik weet alle bbned providers.
na de eerste 12 maanden zijn er een stel die contracten alleen per 12 maanden verlengt, en een stel die je per maand kunt opzeggen.

Maar daarvoor zul je alle voorwaarden moeten doorspitten. En dat is altijd wijs om te doen voordat je een contract aangaat.

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

Verwijderd

Okkie,

Ik vind het zo op het eerste gezicht wel grappig maar ook goed dat je je er zo in vastbijt en er zo vreselijk veel tijd en moeite insteekt in dit hele gebeuren.

Het is gewoon zo dat je in deze tijd door bedrijven meestal min of meer genaaid wordt, vooral in de hoek van de (tele)communicatie (en de bouw trouwens ook sterk!). Hoeveel geld ik wel niet kwijt ben geraakt aan o.a. Ben die weigert geld terug te storen als je chipkaartje (pre-paid) kapot is die je net volgestort hebt bv... ze kunnen het wel maar ze doen het niet. Daarnaast je beltegoed wat gewoon weggejat wordt (je geld "vervalt" ??) als je er langer dan een jaar voor nodig hebt om het op te maken. (eindelijk nu EENTJE (Orange) die hier wat aan doet).

Ik sluit mij ook geheel aan bij wat Parabellum hierboven zegt over de infexibiliteit van deze bedrijven vooral ook vwb ADSL abonnementen waar je een jaar aan vast zit en niet verhuisd kan worden.

UPC is ook een bekend verhaal, bij elke rekening die ze sturen en wat ze ook doen proberen ze je weer een poot uit te draaien door bv een modem in rekening te brengen die je hebt teruggestuurd bij opzegging (dat verhaal heb ik al van verschillende kanten gehoord).
En probeer dan maar eens je geld terug te krijgen als ze het binnen hebben! Dat duurt minstens een half jaar ALS je het al terug krijgt. En moet je dat eens vergelijken met hoe snel je altijd lid gemaakt bent bij dat soort bedrijven en je geld van je rekening afgeschreven is!
Zomaar wat voorbeeldjes.

Ik moet trouwens van Demon ook nog steeds 17 euro teruggestort krijgen terwijl ze me dat maanden geleden al beloofd hebben en het iedere keer maar weer niet blijkt te lukken om dit in mindering te brengen op mijn maandabonnementsbedrag. Ik heb ze hier al meerdere malen over benaderd en ze blijven beloven.

Het is walgelijk, maar is helaas de realiteit van deze tijd. Als klant ben je altijd de lul en moet je maar afwachten wat ze doen. Bedrijven kunnen altijd een hoop maken. TE veel in mijn ogen.

Succes!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2003 11:19 ]

Verwijderd

Ik snap het probleem niet eigenlijk, het staat immers duidelijk in de voorwaarden:

4.3
Wij bieden de Dienst aan in samenwerking met verschillende Telecomoperators. Verhuizen van een Verbinding is alleen mogelijk als de Verbinding op de nieuwe locatie leverbaar is door dezelfde Telecomoperator.
Indien de Dienst op de nieuwe locatie geleverd wordt door een andere Telecomoperator, is er geen sprake van een verhuizing, maar van een nieuwe aansluiting.

Binnen de eerste 12 (twaalf) maanden na de ingangdatum van de Dienst bent u in geval van verhuizing verplicht de periodieke vergoedingen door te betalen, omdat de Telecomoperators de Verbinding voor minimaal 1 (één) jaar leveren.

Wanneer je binnen de eerste 12 maand wilt verhuizen moet je dus periodiek vergoeding voor die lijn doorbetalen.

Volgens mij ben je veel meer tijd en geld kwijt met dit soort dingen dan het afhandelen van deze zaak. Ik zou helemaal geen lid meer willen blijven maar gewoon willen opzeggen als je zo boos en ontevreden bent.

Ook krijg je deze melding bij het aanvragen van de dienst:

"Als u van plan bent binnen een jaar te verhuizen kunt u beter nog geen Demon DSL Express aanvragen. Voor meer informatie zie de voorwaarden."

Dat iemand dat advies niet wil aannemen is niet de fout van demon imho.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2003 11:28 ]

Verwijderd

Nee ik neem het Demon ook niet zo kwalijk eigenlijk en in mijn ogen zijn ze tot nu toe in ieder geval nog steeds behoorlijk OK. Hoop dat dat ook zo blijft.
Die verhuis-voorwaarden hebben ze nl. allemaal en dat schijnt dus nou eenmaal niet anders te kunnen ofzo?
Die voorwaarden zijn in ieder geval duidelijk en zoals ik al las in een brief v Demon aan de topicstarten benadrukten ze ook nog eens dat ze ook duidelijk bij het aanmelden vermelden dat als je binnen een jaar van plan bent te verhuizen je je beter niet kunt aanmelden. En dat klopt. Dikke voldoende dus voor Demon,... ook al zit ik wel al maanden te wachten om die 17 euro nogwat teruggestort te krijgen ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2003 11:37 ]

• jochemd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-12-2025
Oele_ schreef op 19 October 2003 @ 03:32:
[...]

De enige 2 orders die KPN cs kent zijn 'aansluiten' en 'afsluiten'. Punt, uit. Met andere woorden: KPN is hier degene die star is en als je het aan mij vraagt, is dat alleen maar goed.
Sinds 1 april (?) biedt KPN ook de dienst Access Line Migration aan. Voor lijnen zonder linesharing bestaat de procedure dus wel.
edit:
Dit wil niet zeggen dat de procedure ook bij BBned en Demon bestaat.

[ Voor 12% gewijzigd door jochemd op 19-10-2003 12:37 ]

Verwijderd

Ik ben het helemaal met je eens Sally. Overigens vind ik het zelf ook nogal "vreemd" om in een lopende zaak een dergerlijke website te beginnen. Volgens mij sta je daardoor juridisch alleen maar slechter in je schoenen omdat Demon nu ook een zaak heeft wat betreft smaad.

• jochemd
Verwijderd schreef op 19 October 2003 @ 11:36:
Nee ik neem het Demon ook niet zo kwalijk eigenlijk en in mijn ogen zijn ze tot nu toe in ieder geval nog steeds behoorlijk OK. Hoop dat dat ook zo blijft.
Die verhuis-voorwaarden hebben ze nl. allemaal en dat schijnt dus nou eenmaal niet anders te kunnen ofzo?
De rationale hierachter is dat KPN een lijn alleen voor minimaal een jaar zou willen porteren. Ik heb die voorwaarde echter nergens op de website van KPN-Wholesale terug kunnen vinden. Gezien de wijze waarop het tarief tot stand is gekomen zou ik die voorwaarde van minimaal 12 maanden afnemen ook volstrekt onlogisch vinden.

Maar ja, daar kom je dus nooit achter als je niet zelf een contract met KPN Carrier Services hebt gesloten.

• chemistone
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-12-2025
Ik ben het met bovenstaande mensen eens, het staat duidelijk in de voorwaarden, en bij twijfel is het denk ik goed om het van te voren even te checken. Het punt is dat BBnet de lijnen moet huren voor een jaar, en dat zij dat jaar zowiezo moeten betalen. Het is dan ook logisch dat ze dezelfde eisen opleggen voor hun klanten. Degene die je erop aan moet kijken is de KPN en niet Demon. KPN is zelf wel bereid om voor een gering bedrag eigen klanten te verhuizen, ook binnen een jaar, maw het is eerder machtsmisbruik van de KPN dan van Demon.

• dfr0st
  • Laatst online: 23-04 20:36

dfr0st

Geel is mooier

Je bent gewoon in het ongelijk! Je wist de voorwaarden toen je abonnee werd dus het is jou fout. Er wordt zelfs aangeraden dat je het niet moet aanvragen als de mogelijkheid er is dat je binnekort moet verhuizen. En nu moet je niet gaan zeuren dat zij niet flex zijn.

De goedkoopste oplossing is dat de mensen die in je oude woning komen je abbo overnemen. Hoe het dan zit met je systeemnaam moet je even vragen.

-

• dfr0st

dfr0st

Geel is mooier

jochemd schreef op 19 October 2003 @ 11:44:
Sinds 1 april (?) biedt KPN ook de dienst Access Line Migration aan. Voor lijnen zonder linesharingbestaat de procedure dus wel.
Dus zakelijk, en dat kan ik me goed voorstellen die betalen ook heel wat meer per maand. En zullen voor zo'n verhuizing ook best voor moeten betalen.

-edit- k, niet alleen zakelijk. Maar wel een dure lijn gericht op de zakenmarkt. Alles wat zakelijk bedoeld is, is ook partikulier te krijgen als je knaken hebt.

[ Voor 19% gewijzigd door dfr0st op 19-10-2003 13:00 ]

-

• jochemd
dfr0st schreef op 19 oktober 2003 @ 12:53:
[...]

Dus zakelijk, en dat kan ik me goed voorstellen die betalen ook heel wat meer per maand. En zullen voor zo'n verhuizing ook best voor moeten betalen.
ATL is niet alleen zakelijk.

• DDX

DDX

eh dan snap ik nogsteeds niet waarom demon niet meld :
ok verhuizen kan, maar dat kost u xx maanden * 30 euro (oid, de kosten die ze kwijt zijn aan bbned voor resterende deel jaar)

zodat je iig op nieuwe locatie je ip/dns naam ed kan houden

Verwijderd

Wat ben ik blij dat ik BBNED via Cistron heb, dat is tenminste nog zo'n echt "van gebruikers, voor gebruikers" bedrijf.
Sterkte er mee, ik ben bang dat het nog wel even gaat duren voordat dit (als je alleen al kijkt hoe lang het wisselen van ISP duurt tegenwoordig) geregeld is.

• Oele_
Verwijderd schreef op 19 October 2003 @ 11:17:
Het is walgelijk, maar is helaas de realiteit van deze tijd. Als klant ben je altijd de lul en moet je maar afwachten wat ze doen. Bedrijven kunnen altijd een hoop maken. TE veel in mijn ogen.
Ik vind het altijd een beetje jammer dat in dit soort gevallen veel mensen alleen de 'rechten' van de consument zien, en niet die van een bedrijf. Er is hier een overeenkomst tussen twee partijen aangegaan. Beiden zullen zich aan die overeenkomst moeten houden. Het lijkt wel alsof veel mensen vinden dat op het moment dat de overeenkomst in het nadeel van de consument blijkt uit te pakken, deze plots komt te vervallen. Die voorwaarden zijn er natuurlijk niet voor niets.

Zie het zo: Demon besluit op een dag ADSL via bbned te gaan leveren. Op dat is duidelijk, dat verhuizen van DSL lijnen bij bbned niet kan. Demon heeft op dat moment 2 keuzemogelijkheden:

1) Geen ADSL via bbned gaan leveren
2) Wel ADSL via bbned gaan leveren en klanten duidelijk maken dat ze niet kunnen verhuizen.

Demon kiest voor de tweede optie. Vervolgens gaat OkkieP naar de website van Demon, ziet daar dat hij als hij ADSL bestelt, zijn verbinding niet kan verhuizen, kiest er *toch* voor om ADSL te bestellen, gaat *toch* verhuizen, en wordt boos als Demon zegt dat ze zijn lijn niet kunnen verhuizen.

Als je je klanten niet meer aan de voorwaarden waarmee ze zelf akkoord zijn gegaan mag houden, kan je er als bedrijf i.m.h.o. net zo goed mee ophouden. Welk deel van een overeenkomst heeft dan nog wel enige waarde?

Ik ben het er overigens wel mee eens, dat het handiger en klantvriendelijker zou zijn als verhuizen wel mogelijk zou zijn, en ik denk dat dat in de toekomst ook best wel een keer zal komen. Dit is echter een totaal andere discussie.

Verwijderd

DDX schreef op 19 October 2003 @ 12:59:
eh dan snap ik nogsteeds niet waarom demon niet meld :
ok verhuizen kan, maar dat kost u xx maanden * 30 euro (oid, de kosten die ze kwijt zijn aan bbned voor resterende deel jaar)

zodat je iig op nieuwe locatie je ip/dns naam ed kan houden
Dat is toch precies wat ze wel doen? Bij verhuizing moet het termijn worden voldaan... bent u in geval van verhuizing verplicht de periodieke vergoedingen door te betalen.

Volgens mij staat demon gewoon in haar recht hier.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2003 13:15 ]

Verwijderd

Ze kunnen toch ook simpel aanbieden om de overgangskosten in rekening te brengen inplaats nog van de rest van de maanden van je kontrakt in rekening te brengen ? Lijkt me niet meer dan redelijk. Bestaanden snelheden kunnen toch ook worden verhoogd zonder meerkosten, terwijl ze hiervoor ook hardwarematig update's moeten aanbrengen ? Waar het om gaat hier is min of meer een principe kwestie. Tuurlijk, in het begin van ADSL moest men deze voorwaarden wel hanteren om dat er flink geld in een nieuw netwerk was geinvesteerd en abbo's werden berekend, net zoals de voorwaarden destijds die werden geschreven, op een bepaalde termijn gebruik dus werd dit zo kontraktueel vastgelegd. Nu dezer dagen waar dat niet meer opgaat kunnen providers ook wel inzien dat die regeling niet meer van toepassing is. Maar ze WILLEN het gewoon niet veranderen en zo houden ze afhankelijk en dat is nu gewoon de reden waar het om draait. 3 maanden opzeg termijn in de huidige situatie vind ik ook nog wel coulant, maar 12 maanden ? En zolang niemand onderwerpen aankaart of probeert te veranderen dan zal er ook nooit iets veranderen.

De telecom markt is een grote sector en vergt veel investeringen maar in de grote lijn merk ik gewoon dat verbruikers teveel moeten bloeden daarvoor en continu voor hun problemen/kosten moeten opdraaien. KPN staat er ook moeilijk voor met hun grote negatief saldo, maar ze blijven maar nieuwe systemen aanleggen die over het algemeen de mensen niet eens willen hebben. Maar toch maar steeds aanleggen die netwerken en investeren. Zo was het ook met Chello, een netwerk betaald door investeerders en nu is het aandeel praktisch niets meer waard, gevolg ? Als ze straks uit de rooie cijfers zijn strijken hun de winsten op en loopt er iemand hard in zijn vuistje te lachen. herinnenren we ons WorldOnline nog ? Dito met een *, en ze komen er nog mee weg ook, terwijl grte investeerders 10tallen miljoenen per stuk verloren. Nee, 1 uitdrukking is eigenlijk van toepassing hier : Witte boorden maffia ! Arrogantie ten top en niemand doet er wat aan, zelfs de overheid niet, maarja, die heeft zelf nog een groot belang in het voormalig staatsbedrijf......... Jammer gewoon dat er geen oplossingen mogelijk zijn, schermen met alleen maar regeltjes is zo goedkoop en ons maar voorhouden dat we flexibel moeten zijn en aan marktwerking moeten meedoen. Eenzijdig verhaal, altijd in het belang van de grote bedrijven, om te kotsen :( Klant is koning, ja, waar en wanneer.......

• DDX

DDX

Verwijderd schreef op 19 October 2003 @ 13:14:
[...]

Dat is toch precies wat ze wel doen? Bij verhuizing moet het termijn worden voldaan... bent u in geval van verhuizing verplicht de periodieke vergoedingen door te betalen.
eh dat doen ze toch niet ?
ze zeggen verhuizen niet mogelijk.
dus je raakt ip/dns enzo kwijt

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Ik heb even je website gelezen TS. En inhoudelijk vind ik eerlijk gezegd dat demon gelijk heeft. Wellicht zouden ze zich iets klantvriendelijker mogen opstellen en kijken naar de mogelijkheden, maar dat zou alleen coulance zijn waartoe ze niet verplicht zijn.

Maar ik moet zeggen dat ik de briefwisseling van demon zwaar en zwaar onder de maat vind. De telefoongesprekken zijn alleen jou versie en niet die van demon. Maar een brief inhoudelijk niet behandelen omdat er wellicht onvriedelijke telefoontjes zijn geweest. Dat kan toch niet. Ja, je kunt de klant een hufter, zeikerd, lul de behanger en nog veel meer en erger vinden, je behandeld elke brief en zaak netjes en inhoudelijk. Dit doe je door je standpunt uiteen te zetten en naar de algemene voorwaarden te verwijzen. Niet door op deze wijze. kom op! Krijg je dan weer een brief en je vind het onzin om weer lang te reageren, stuur je een brief van 2 regels (hierbij verwijs ik naar ons standpunt onze vorige brief, uw reactie heeft deze zienswijze niet gewijzigd), en doe je een kopie van de vorige brief er weer bij. Klaar. Maar zoals die gebeurd... Tjezus dat is zoooo onproffesioneel (gelukkig hebben ze meer verstand van internetverbindingen :) ): Niet ondertekende brieven, brieven zonder naam van de behandelaar, de arrogantie die uit de brieven spreekt, de benadering uit het negatieve, alles bij de klant neerleggen en de persoonlijke frustratie die eruit spreekt. Dat kan toch niet, los van of je gelijk hebt of niet.

Dus vind ik dat TS gelijk heeft. Nope. Had Demon coulanter kunnen zijn? Weet ik niet, ik weet niet wat mogelijk is. Klaag TS terecht over de toon en kwaliteit van de correspondentie. JA. Volledig. En de boodschap is zo goed als hij overkomt. Dit soort corespondentie zorgt ervoor de de klant blijft zuren omdat de vorm van de boodschap de inhoud volledig teniet doet.

Het lijkt er bijna op dat de TS met al zijn post/reacties telkens bij dezelfde knakker uitkomt. Eentje die schijnbaar niet het vermogen heeft om zijn persoonlijk ongenoegen los te koppelen van de zakelijk kant van het verhaal. Wellicht eens via engeland proberen?

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• jochemd
Verwijderd schreef op 19 October 2003 @ 13:20:
Ze kunnen toch ook simpel aanbieden om de overgangskosten in rekening te brengen inplaats nog van de rest van de maanden van je kontrakt in rekening te brengen ?
Ik denk dat je daar niet vrolijk van wordt. Als er nog geen procedure is wordt dat veel uren handwerk. Lijkt me geen goed idee.
Lijkt me niet meer dan redelijk. Bestaanden snelheden kunnen toch ook worden verhoogd zonder meerkosten, terwijl ze hiervoor ook hardwarematig update's moeten aanbrengen ?
Daar hoeft geen hardware voor te veranderen.
Tuurlijk, in het begin van ADSL moest men deze voorwaarden wel hanteren om dat er flink geld in een nieuw netwerk was geinvesteerd en abbo's werden berekend, net zoals de voorwaarden destijds die werden geschreven, op een bepaalde termijn gebruik dus werd dit zo kontraktueel vastgelegd. Nu dezer dagen waar dat niet meer opgaat
Waarom zou dat niet meer opgaan?
Maar ze WILLEN het gewoon niet veranderen en zo houden ze afhankelijk en dat is nu gewoon de reden waar het om draait. 3 maanden opzeg termijn in de huidige situatie vind ik ook nog wel coulant, maar 12 maanden ?
Dat is toch heel gewoon? Als je een auto leased dan lease je die ook per heel jaar? Een ziektekostenverzekering heeft toch ook een minimum contractduur van een jaar? Een hypotheek ga je aan voor 30 jaar en daar mag je ook maar eens in de 5 jaar vanaf.

Verwijderd

DDX schreef op 19 October 2003 @ 02:14:
[...]

ander ip/hostname ?
Ik kan mij op geen enkele manier voorstellen waarom dat erg zou zijn. Let wel: het lijntype is een consumentenvariant. Een ip wijziging is voor een bedrijf veel erger.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2003 13:49 ]

Verwijderd

Ja maar Jochem die dingen die je noemt verhuizen gewoon netjes met je mee. Demon (eigenlijk Bbned) zou dat dus ook moeten kunnen en daar ben ik het wel mee eens. Dat zou wel zo netjes zijn natuurlijk. Je blijft dan ook een jaar geabonneerd bij ze, alleen dat ze je verbinding even met je meeverhuizen als je onverhoopt toch een keer (zo vaak zal dat niet gebeuren!) naar een ander adres gaat!
Je post verhuist toch ook gratis met je mee als je even je adreswijziging doorgeeft?

Het gaat hier meer over een service binnen een service, en niet hoelang je aan die service vastzit.
Ik denk dat het puur gewoon wat lastiger ligt, er teveel handelingen bij komen kijken/te duur, waardoor ze dit niet doen. Maar ik heb er geen inzicht in of dit niet makkelijker kan zodat verhuizen wel mogelijk is.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2003 13:52 ]

• dfr0st

dfr0st

Geel is mooier

Verwijderd schreef op 19 October 2003 @ 13:20:
Ze kunnen toch ook simpel aanbieden om de overgangskosten in rekening te brengen inplaats nog van de rest van de maanden van je kontrakt in rekening te brengen ?
Overgangs kosten = Resterende maanden eerste jaar + Nieuwe installatie

En als je het topic leest staat er volgens mij dat KPN bepaalt dat het mininum 1 jaar moet zijn. Je zou dan bij KPN moeten gaan klagen en niet bij Demon.

Van de cristron site: Dit is een gevolg van het feit dat bbned, om ADSL te kunnen leveren, de aansluitlijn van KPN moet huren, en dat KPN daarbij eist dat de huur minimaal een jaar duurt en aansluitkosten betaalt. Bbned zet die looptijd en die kosten naar ons door, en wij op onze beurt weer aan onze klanten.
Verwijderd schreef op 19 October 2003 @ 13:01:
Wat ben ik blij dat ik BBNED via Cistron heb, dat is tenminste nog zo'n echt "van gebruikers, voor gebruikers" bedrijf.
Sterkte er mee, ik ben bang dat het nog wel even gaat duren voordat dit (als je alleen al kijkt hoe lang het wisselen van ISP duurt tegenwoordig) geregeld is.
Wat een onzin post, cistron heeft precies dezelfde voorwaarden en het wisselen van ISP heeft altijd zo lang geduurt (als het niet langer is geweest)

-edit-
Verwijderd schreef op 19 October 2003 @ 13:49:
Je post verhuist toch ook gratis met je mee als je even je adreswijziging doorgeeft?
De post gaat via de PTT en de PTT neemt af bij (je raad het al) de PTT en die kunnen dus dat soort dingen doorvoeren
ADSL gaat via KPN centrales en Demon(BBned) neemt af bij KPN en die stellen de tijd van 1 jaar vast plus de kosten daarvan.

-edit 2- KPN maakt misbruik van deze positie en bied klanten via HUN netwerk een verhuizing voor maar 34 euro aan.
U betaalt € 11,50 voor het verhuizen van de telefoonaansluiting, plus een bedrag van € 34,03 voor de verhuizing van de ADSL-verbinding. Afhankelijk van de werkzaamheden die de monteur moet verrichten, komen hier monteurskosten bij.
bron

[ Voor 49% gewijzigd door dfr0st op 19-10-2003 14:07 ]

-

• jochemd
Verwijderd schreef op 19 October 2003 @ 13:49:
Ja maar Jochem die dingen die je noemt verhuizen gewoon netjes met je mee.
Maar het verschil is dat bij die diensten het afleveradres geen integraal onderdeel van de dienst is. Bij ADSL is het afleveradres dat wel, en dus is een verandering van het afleveradres een verandering van de dienst. Zie de definitie van verbinding in de AV van Demon.
Ik denk dat het puur gewoon wat lastiger ligt, er teveel handelingen bij komen kijken/te duur, waardoor ze dit niet doen. Maar ik heb er geen inzicht in of dit niet makkelijker kan zodat verhuizen wel mogelijk is.
Misschien moet je je dan eens gaan inlezen in de reeds herhaaldelijk gelinkte documentatie op de KPN Wholesale website.

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

'Inlezen' is het goede woord, Jochemd. Iets waar je dagen of weken mee zoet bent. KPN is en blijft onmiskenbaar een Telco en blijft het extreem moeilijk maken voor buitenstaanders om iets te begrijpen van de materie waar KPN in handeld.

Wat Okkie en andere posters onderschatten is de mate waarin er fysieke arbeid plaats moet vinden om een DSL aan te leveren, en wat de kosten zijn van iemand met een dogger en klosje draad de centrale insturen. Want met dat draadje ben je er niet. Je moet bijhouden wat er aan kruisdraden ligt. Een fout kan een schadeclaim opleveren, en die claims kunnen fors zijn. Een scheve kruisdraad en de stoplichten op de Dam vallen uit, en de gemeente Amsterdam wordt dan *erg* boos.

KPN is duur met dit soort dingen, maar niet overdreven duur. Niet meer sinds de OPTA de tarieven vaststelt. Natuurlijk. Het kan veel goedkoper. Maar dan moeten we alle bestaande spullen dumpen, de hele KPN-organisatie opdoeken, en het allemaal veel beter en makkelijker doen. Achteraf zien hoe het beter had gekund is heel makkelijk. Het KPN kabelnet kost overigens slecht 350.000.000.000 euro, dus als iedereen 60.000 euro per telefoonaansluiting lapt kunnen we alles krijgen wat we willen.

BBNed rekent zo op het eerste gezicht ook fors. Maar zet het maar even op een rijtje. Toegang tot een centrale (is dat nog altijd 150.000 euro eenmalig en 150.000 euro per jaar?), een DSLAM (enkele tienduizenden euro's), voor iedere abonnee een kaart (800 euro), aansluiten via KPN (200 euro) en dan de rest nog. ATM-verbinding van Kutkrabbeveen naar Amsterdam (50.000 tot 300.000 euro eenmalig en een paar tienduizenden euro's per jaar per verbinding). Groot hok in Amsterdam (1000 euro per vierkante meter per jaar) vol met routers (50.000 euro per 1000 aangesloten klanten per reseller)

Ook het idee van een minimum contractsduur schijnt erg vreemd te zijn. Als je een topmodel GSM voor nul euro uit een winkel haalt vind iedereen het heel normaal dat je twee jaar aan een duur abonnement vastzit, maar voor DSL lijken de zaken anders te liggen.

BBNed rekent vele tientjes voor het aansluiten, vele tientjes voor het afsluiten, en houdt die minimum-periode van een jaar strak in de hand. Als een provider makkelijk omgaat met verhuizingen en opzeggingen is faillisement gegarandeerd. Een fout met een lijn kan een schadepost opleveren die de volledige winst van 20-40 andere abonnees opslurpt.

300 keer makkelijk omgaan met Okkie's en de tent kan dicht, voor Demon. Coulance is leuk, maar aan het eind van de maand wil iedereen z'n loon hebben.

[ Voor 17% gewijzigd door burne op 19-10-2003 15:39 ]

I don't like facts. They have a liberal bias.

• zakalwe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-02 14:30
Download het Demonlogo en maak zelf even een 'redirect verzoek', zet daar de namen onder van de gesproken medewerkers van Demon. Uitprinten in kleur en opsturen. :+

On topic:
Ik snap best dat het vervelend is voor de ISPs, maar ze moeten je toch op een redelijke wijze tegemoet komen. In het eerste jaar dat er ADSL mogelijk is in Nederland verwacht je dit soort praktijken, maar we leven toch niet meer in de steentijd?

Ik snap best dat Demon niet direct verantwoordelijk is voor het 'tiranieke' gedrag (wél voor het onbeschofte gedrag). Maar de KPN is eigenlijk diegene die dit 'tiranieke' gedrag veroorzaakt. Misschien moet men zich daar maar eens op gaan richten.

[ Voor 4% gewijzigd door zakalwe op 19-10-2003 16:02 ]

• jochemd
Burne schreef op 19 October 2003 @ 15:22:
'Inlezen' is het goede woord, Jochemd. Iets waar je dagen of weken mee zoet bent.
Weekendje.
KPN is en blijft onmiskenbaar een Telco en blijft het extreem moeilijk maken voor buitenstaanders om iets te begrijpen van de materie waar KPN in handeld.
(..)
KPN is duur met dit soort dingen, maar niet overdreven duur. Niet meer sinds de OPTA de tarieven vaststelt. Natuurlijk. Het kan veel goedkoper. Maar dan moeten we alle bestaande spullen dumpen, de hele KPN-organisatie opdoeken, en het allemaal veel beter en makkelijker doen.
KPN moet zich in een aantal gevallen gewoon een stuk klantvriendelijker opstellen. Ze zijn geen monopolist meer die alles zelf mag bepalen, maar een monopolist die zich aan de wet moet houden. Trucjes als wel toegang geven tot het aansluitnet, maar niet tot gebouwen waar dat aansluitnet in ligt zijn niet meer van deze tijd.
Het KPN kabelnet kost overigens slecht 350.000.000.000 euro, dus als iedereen 60.000 euro per telefoonaansluiting lapt kunnen we alles krijgen wat we willen.
Hier zit je er toch wel enkele ordes van grootte naast. Met een geschatte prijs van iets meer dan 1000 euro per aansluiting om die opnieuw aan te leggen en zo'n 8 miljoen aansluitingen wordt dat zo'n 10 miljard euro.
BBNed rekent zo op het eerste gezicht ook fors. Maar zet het maar even op een rijtje. Toegang tot een centrale (is dat nog altijd 150.000 euro eenmalig en 150.000 euro per jaar?), een DSLAM (enkele tienduizenden euro's), voor iedere abonnee een kaart (800 euro), aansluiten via KPN (200 euro) en dan de rest nog. ATM-verbinding van Kutkrabbeveen naar Amsterdam (50.000 tot 300.000 euro eenmalig en een paar tienduizenden euro's per jaar per verbinding). Groot hok in Amsterdam (1000 euro per vierkante meter per jaar) vol met routers (50.000 euro per 1000 aangesloten klanten per reseller)
Ook hier zit je er wel een beetje naast. De juiste orde grootte is 45 duizend eenmalig / 3 duizend per jaar voor een colo, 40 duizend voor een volledige DSLAM met 360 poorten, en ATM voor 10 duizend eenmalig/4 duizend per maand. NRP's voor 4 duizend per duizend klanten. En natuurlijk 2.25/9.89 per aansluitlijn per maand.

En er zijn partijen die voor de hardware veel minder betalen omdat ze die uit faillisementen kopen.
Ook het idee van een minimum contractsduur schijnt erg vreemd te zijn. Als je een topmodel GSM voor nul euro uit een winkel haalt vind iedereen het heel normaal dat je twee jaar aan een duur abonnement vastzit, maar voor DSL lijken de zaken anders te liggen.
Die minimum contractduur vind ik inderdaad vreemd. Als de prijzen van KPN kostprijsgeorienteerd zijn, dan mogen de porteringskosten dus ook niet gesubsidieerd worden vanuit de maandelijkse kosten. Dan is er wat dat betreft geen noodzaak om een minimum termijn vast te stellen. Bij een mobieltje is dat anders, daar worden de eenmalige kosten (het mobieltje zelf) deels terugverdient vanuit de maandelijkse kosten.

Van de andere kant weet ik dat BBned die minimumtermijn wel rekent (dus Demon kan daar niets aan doen). Dus ergens bij KPN of BBned komt die minimum termijn er bij, maar ik zie de noodzaak daarvan niet.
Misschien leest er iemand mee die wel weet of KPN CS nog steeds aan BBned een minimum afnametermijn rekent van 12 maanden? >:)

• jochemd
Zakalwe schreef op 19 October 2003 @ 16:00:

Ik snap best dat het vervelend is voor de ISPs, maar ze moeten je toch op een redelijke wijze tegemoet komen.
Ze moeten niets.

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:46

The Third Man

The Third Jellyfish

En hoe zit het dan het consumentenrecht?

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-05 21:53
dat mag de rechter beslissen :P

TheS4ndm4n#1919

• dfr0st

dfr0st

Geel is mooier

Lekkere Kwal schreef op 19 oktober 2003 @ 16:29:
[...]
En hoe zit het dan het consumentenrecht?
Consumentenrecht is niet alles.

Bedrijvenrecht is hier meer van toepassing als dat bestaat.

-

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Er staat gewoon duidelijk dat je de lijn gedurende het eerste contractsjaar niet kan verhuizen. Je had dus van te voren kunnen weten dat dit problemen op ging leveren nu je binnen het eerste jaar al gaat verhuizen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• eth0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09-2025
Ik vind het een beetje jammer hoe demon reageerd met alleen: nee het kan niet, doei zie av. Ze hebben niet eens de andere optie's aangeboden die er wel zijn. zoals eerst downgraden en op nieuw aanvragen.

ps. Mocht je site offline gehaald worden ik heb nog wel hosten :)

Suc6 verder,

[ Voor 11% gewijzigd door eth0 op 19-10-2003 16:52 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Cyberpope schreef op 19 oktober 2003 @ 13:33:
Ik heb even je website gelezen TS. En inhoudelijk vind ik eerlijk gezegd dat demon gelijk heeft. Wellicht zouden ze zich iets klantvriendelijker mogen opstellen en kijken naar de mogelijkheden, maar dat zou alleen coulance zijn waartoe ze niet verplicht zijn.

Maar ik moet zeggen dat ik de briefwisseling van demon zwaar en zwaar onder de maat vind. De telefoongesprekken zijn alleen jou versie en niet die van demon. Maar een brief inhoudelijk niet behandelen omdat er wellicht onvriedelijke telefoontjes zijn geweest. Dat kan toch niet. Ja, je kunt de klant een hufter, zeikerd, lul de behanger en nog veel meer en erger vinden, je behandeld elke brief en zaak netjes en inhoudelijk. Dit doe je door je standpunt uiteen te zetten en naar de algemene voorwaarden te verwijzen. Niet door op deze wijze. kom op! Krijg je dan weer een brief en je vind het onzin om weer lang te reageren, stuur je een brief van 2 regels (hierbij verwijs ik naar ons standpunt onze vorige brief, uw reactie heeft deze zienswijze niet gewijzigd), en doe je een kopie van de vorige brief er weer bij. Klaar. Maar zoals die gebeurd... Tjezus dat is zoooo onproffesioneel (gelukkig hebben ze meer verstand van internetverbindingen :) ): Niet ondertekende brieven, brieven zonder naam van de behandelaar, de arrogantie die uit de brieven spreekt, de benadering uit het negatieve, alles bij de klant neerleggen en de persoonlijke frustratie die eruit spreekt. Dat kan toch niet, los van of je gelijk hebt of niet.

Dus vind ik dat TS gelijk heeft. Nope. Had Demon coulanter kunnen zijn? Weet ik niet, ik weet niet wat mogelijk is. Klaag TS terecht over de toon en kwaliteit van de correspondentie. JA. Volledig. En de boodschap is zo goed als hij overkomt. Dit soort corespondentie zorgt ervoor de de klant blijft zuren omdat de vorm van de boodschap de inhoud volledig teniet doet.

Het lijkt er bijna op dat de TS met al zijn post/reacties telkens bij dezelfde knakker uitkomt. Eentje die schijnbaar niet het vermogen heeft om zijn persoonlijk ongenoegen los te koppelen van de zakelijk kant van het verhaal. Wellicht eens via engeland proberen?
Ik ben het hier voor de volle honderd procent mee eens. De onprofessionaliteit van Demon (welke blijkt uit de verstuurde brieven) is werkelijk verschrikkelijk. Uiteraard kan ik niet beoordelen hoe het er aan de telefoon aan toe is gegaan; maar de mensen bij Demon die deze brieven hebben verstuurd mogen een stevige cursus communicatie gaan volgen....

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Oele_
eth0 schreef op 19 October 2003 @ 16:51:
Ik vind het een beetje jammer hoe demon reageerd met alleen: nee het kan niet, doei zie av. Ze hebben niet eens de andere optie's aangeboden die er wel zijn. zoals eerst downgraden en op nieuw aanvragen.
Downgraden kan niet binnen het eerste jaar.

Verwijderd

Het valt me op dat de meeste reacties Demon in het gelijk stellen (ikzelf ook). Ik zie de site ook meer als het proberen zwart te maken van Demon dan een uitleg waarom topicstarter gelijk zou hebben.

Verwijderd

Topicstarter
FreekJan:
Los van het feit of Demon nu gelijk heeft of niet is de manier van reageren van bepaalde Demon medewerker(s) (mn. de teamleader customer service) buiten alle proporties.
Als je mijn verhaal en de verschillende posts van mij leest zie je dat ik over de dienst die Demon levert uitermate tevreden ben en ik wil Demon ook helemaal niet zwart maken, alleen het absurde gedrag van bovengenoemde mederwerker(s) publiekelijk bekend maken. Ik hoop dat er bij Demon een creatieveling opstaat en een reëele oplossing aandraagt voor mijn "probleem"
Wie een goede adsl-verbinding wil kieze voor Demon ism. BBned. Ook de helpdesk werkt prima bij standaard "problemen".

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 October 2003 @ 17:32:
FreekJan:
Los van het feit of Demon nu gelijk heeft of niet is de manier van reageren van bepaalde Demon medewerker(s) (mn. de teamleader customer service) buiten alle proporties.
Als je mijn verhaal en de verschillende posts van mij leest zie je dat ik over de dienst die Demon levert uitermate tevreden ben en ik wil Demon ook helemaal niet zwart maken, alleen het absurde gedrag van bovengenoemde mederwerker(s) publiekelijk bekend maken. Ik hoop dat er bij Demon een creatieveling opstaat en een reëele oplossing aandraagt voor mijn "probleem"
Wie een goede adsl-verbinding wil kieze voor Demon ism. BBned. Ook de helpdesk werkt prima bij standaard "problemen".
Dat Demon niet netjes is in communicatie is wel duidelijk nu. Ik weet echter niet wat er buiten de op de site geposte brieven over en weer is gegaan tussen topicstarter en demon. We zijn de hele situatie nu van een kant en dat maakt het niet echt mogelijk om een objectief oordeel te geven. Gezien de inhoud van de "klacht" ben ik van mening dat Demon absoluut gelijk heeft hoewel de wijze van communicatie absoluut beneden niveau is. Nogmaals, ik heb geen enkel idee wat hier verder over en weer is gegaan. Wanneer men een website als aangegeven in de startpost gaat maken is er vast meer aan de hand. Wie zegt ons dat demon ook nooit onjuist is benaderd?

• Oele_
Verwijderd schreef op 19 October 2003 @ 17:32:
FreekJan:
Als je mijn verhaal en de verschillende posts van mij leest zie je dat ik over de dienst die Demon levert uitermate tevreden ben en ik wil Demon ook helemaal niet zwart maken, alleen het absurde gedrag van bovengenoemde mederwerker(s) publiekelijk bekend maken.
Tot zover kan ik je volgen. Het gaat je niet om de inhoud van je probleem, maar om de manier waarop je werd behandeld.
Ik hoop dat er bij Demon een creatieveling opstaat en een reëele oplossing aandraagt voor mijn "probleem"
Maar hier ben ik je weer kwijt. Nu begin je opeens weer over een oplossing voor het probleem. Daar ging het toch helemaal niet om? Of gaat het je daar wel degelijk om en hoop je dat Demon zo bang wordt van het feit dat je iedereen vertelt hoe klantonvriendelijk ze wel niet zijn, dat ze je toch je zin geven?

Verwijderd

Topicstarter
Oele_:
Wat heet probleem, ik wil zsm. weer (Demon-BBned) adsl op mijn nieuwe adres.
Al het even kan met dezelfde systeemnaam en ip. Met creatieveling bedoel ik iemand die dat wil begrijpen. Tot dusver heb ik (ook in alle, neem svp. aan nette, telefoongesprekken) niets anders gehoord dan "meneer dat kan niet" punt uit. Niemand van Demon die hierin (wil) meedenken.

Verwijderd

Oele_ schreef op 19 October 2003 @ 17:46:

Maar hier ben ik je weer kwijt. Nu begin je opeens weer over een oplossing voor het probleem. Daar ging het toch helemaal niet om? Of gaat het je daar wel degelijk om en hoop je dat Demon zo bang wordt van het feit dat je iedereen vertelt hoe klantonvriendelijk ze wel niet zijn, dat ze je toch je zin geven?
Ik denk dat je hier de spijker op de kop slaat. Zoals ik het "lees" is dit ook het doel van de hele "aktie". Ik snap niet waarom iemand die zo ontevreden is toch bij het bedrijf diensten wil blijven afnemen.

Dit hele topic staat nu al vol met zaken waarom het zo geregeld is en waarom men niet binnen een jaar kan opzeggen. Het blijft gewoon een welles nietes verhaal en zoals ik al aangaf is het voor ons niet mogelijk een objectief oordeel te vellen zonder beide kanten van het verhaal te horen.

Dat niemand wil meedenken bij Demon komt mijns inziens gewoon door het feit dat er maar 1 oplossing is, welke ook in de voorwaarden staat genoemd: het voldoen van de termijnen om de oude lijn "af te kopen" en vervolgens een nieuwe aansluiting aanvragen op de nieuwe woonlokatie. Feit is dat dit in de overeengekomen voorwaarden staat. Ik snap derhalve het probleem ook niet, behalve dat Demon's communicatie bijzonder slecht is.

Het behouden van ip en machinenaam hoeft in het geheel geen probleem te zijn, nogmaals het gaat hier om een variant voor consumenten.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2003 19:10 ]

• Flex
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-03 13:03
Heb het hele verhaal gelezen maar er resten mij toch wel wat vragen.

Is een F.A.Q op een website bindend?
Ik zie namelijk alleen in de FAQ staan dat verhuizen niet mogelijk is,en niet in de voorwaarden.
De tekst in de voorwaarden op http://www.cmsassen.demon.nl/D-C03.htm zijn hetzelfde als de bijzondere voorwaarden van DSL Business,alleen kan ik de voorwaarden van DSL Express nergens vinden?

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:46

The Third Man

The Third Jellyfish

Flex schreef op 19 October 2003 @ 19:14:

Ik zie namelijk alleen in de FAQ staan dat verhuizen niet mogelijk is,en niet in de voorwaarden.
De tekst in de voorwaarden op http://www.cmsassen.demon.nl/D-C03.htm zijn hetzelfde als de bijzondere voorwaarden van DSL Business,alleen kan ik de voorwaarden van DSL Express nergens vinden?
Over de FAQ: zie laatste regel Verwijderd in "Demon Customer Care weet het beter"

• Oele_
Flex schreef op 19 oktober 2003 @ 19:14:

Zie je ergens staan dat het _wel_ mogelijk is?

Verwijderd

Flex schreef op 19 October 2003 @ 19:14:

De voorwaarden van DSL expres staan gewoon op de dsl express website:

https://services.nl.demon.net/xdsl/express/index.html

(klik links -> demon voorwaarden)

Hierin staat wederom Binnen de eerste 12 (twaalf) maanden na de ingangdatum van de Dienst bent u in geval van verhuizing verplicht de periodieke vergoedingen door te betalen, omdat de Telecomoperators de Verbinding voor minimaal 1 (één) jaar leveren

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2003 20:17 ]

• Flex
Oele_ schreef op 19 October 2003 @ 20:12:
[...]

Zie je ergens staan dat het _wel_ mogelijk is?
Das waar :) maar het zou toch mogelijk moeten zijn zolang de TS zijn telefoonlijn inclusief nummer meeneemt naar zijn nieuwe adres?(met bijbetaling van aansluitkosten voor de TS)
Ik neem aan dat dat niet zo ingewikkeld is voor Demon om dit over te zetten.
Bij veel ISP-ers is het gewoon mogelijk om te verhuizen inclusief ADSL lijn,dus waarom zou dat een probleem moeten zijn bij Demon.
Bbned maakt er geen probleem van om een ADSL lijn te verhuizen.(zijn wel kosten aan verbonden)

• Flex
Verwijderd schreef op 19 October 2003 @ 20:15:
[...]

De voorwaarden van DSL expres staan gewoon op de dsl express website:

https://services.nl.demon.net/xdsl/express/index.html

(klik links -> demon voorwaarden)

Hierin staat wederom Binnen de eerste 12 (twaalf) maanden na de ingangdatum van de Dienst bent u in geval van verhuizing verplicht de periodieke vergoedingen door te betalen, omdat de Telecomoperators de Verbinding voor minimaal 1 (één) jaar leveren
Idd overheen gelezen....sorry.
Maar het is wel van de zotte dat een ISP-er een ADSL lijn niet kan verhuizen terwijl hij in diezelfde centrale wordt ondergebracht.
Uiteindelijk blijft de klant bij de ISP-er zijn produkt afnemen zoals voorheen.

• jochemd
Verwijderd schreef op 19 October 2003 @ 18:37:

Wat heet probleem, ik wil zsm. weer (Demon-BBned) adsl op mijn nieuwe adres.
Dan moet je het op dat adres aanvragen.
Al het even kan met dezelfde systeemnaam en ip.
Dat kan niet even.

• jochemd
Flex schreef op 19 oktober 2003 @ 20:31:
[...]

Maar het is wel van de zotte dat een ISP-er een ADSL lijn niet kan verhuizen terwijl hij in diezelfde centrale wordt ondergebracht.
Uiteindelijk blijft de klant bij de ISP-er zijn produkt afnemen zoals voorheen.
De aansluitlijn waarop geleverd wordt is onderdeel van het product. Dus is het verhuizen wel degelijk een ander product.

• Oele_
Flex schreef op 19 October 2003 @ 20:26:
Das waar :) maar het zou toch mogelijk moeten zijn zolang de TS zijn telefoonlijn inclusief nummer meeneemt naar zijn nieuwe adres?(met bijbetaling van aansluitkosten voor de TS)
Je hebt 2 contracten:

- een voor een voicedienst bij KPN
- een voor een internetverbinding bij Demon

Dit zijn in principe 2 van elkaar los staande diensten. Als je telefoon het niet doet, neem je contact op met KPN, als je internetverbinding het niet doet, bel je Demon. Als je een van beide diensten opzegt, zal de ander gewoon blijven werken. Hetzelfde gebeurt bij een verhuizing: als je KPN je nummer laat verhuizen, sluiten ze de voice-dienst op het oude adres af, en sluiten ze 'm weer opnieuw aan op je nieuwe adres. Diensten van andere telco's die toevallig op het zelfde lijntje zitten, laten ze gewoon met rust. Zo kan het dus gebeuren dat je Demon ADSL aansluiting nog gewoon werkt, terwijl je telefoon al 'dood' is.
Ik neem aan dat dat niet zo ingewikkeld is voor Demon om dit over te zetten.
Bij veel ISP-ers is het gewoon mogelijk om te verhuizen inclusief ADSL lijn,dus waarom zou dat een probleem moeten zijn bij Demon.
De ISP's die je bedoelt, nemen het ADSL product van KPN af. KPN heeft wel voorzieningen getroffen om hun eigen ADSL product mee te verhuizen in geval van een verhuizing van hun eigen voice product, maar niet om de ADSL producten van andere telco's mee te verhuizen.
Bbned maakt er geen probleem van om een ADSL lijn te verhuizen.(zijn wel kosten aan verbonden)
Inderdaad, bbned heeft een dienst die ze 'verhuizen' noemen, maar die komt er in de praktijk op neer dat ze op een bepaalde datum de oude lijn afsluiten en een nieuwe aansluiten, inclusief alle financiele gevolgen daarvan. Het enige dat je hiermee op zou kunnen schieten, is dat je geen overlap-periode hebt, maar dat is in dit geval niet interessant, omdat je zowiezo het eerste jaar uit zal moeten betalen, of die lijn nu nog werkt of niet.

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Verwijderd schreef op 19 October 2003 @ 17:44:
Dat Demon niet netjes is in communicatie is wel duidelijk nu. Ik weet echter niet wat er buiten de op de site geposte brieven over en weer is gegaan tussen topicstarter en demon. We zijn de hele situatie nu van een kant en dat maakt het niet echt mogelijk om een objectief oordeel te geven.
Inhoudelijk ben ik het met je eens. Maar de brieven van demon die er staan zijn ronduit slecht. (en druk ik me zacht uit). Als ik een bedrijf had en een werknemer die dergelijke brieven eruit deed, mocht hij voordat hij een cursus had gehad geen stukje wc papier meer het gebouw uit sturen.

Je hebt als bedrijf een zeker standaard hoog te houden, zeker een groot en proffesioneel bedrijf als demon. We hebben hier niet over de plaatselijke sufferd om de hoek. Dat er dan 1x een briefje doorglipt, schaam je maar oke. Maar je ziet er hier minimaal al 2 die absoluut niet kunnen. Vooral de laatste brief van demon op de site. Pffffff.

Ik ben het met je eens dat het doel van de TS niet helemaal helder is. Indien hij echt van mening is dat hij in zijn gelijk staat, moet hij het maar via de rechter afdwingen (en dat publiceren, hebben we allemaal nog iets aan). Maar door middel van dit soort negatieve reclame demon onderdruk zetten is niet slim en kinderachtig. Aan de andere kant is elk middel geoorloofd vanaf de de zijde van de consument. Wellicht lukt het hem.

Persoonlijk zou ik als ik demon was gewoon 12x het maandbedrag van een abbo + installatie kosten als verhuiskosten rekenen. Dan is het dus mogelijk, maar.......

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Verwijderd

Cyberpope schreef op 19 October 2003 @ 21:08:
[...]

Persoonlijk zou ik als ik demon was gewoon 12x het maandbedrag van een abbo + installatie kosten als verhuiskosten rekenen. Dan is het dus mogelijk, maar.......
Volgens mij is dat ook wat ze doen hoor..

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Verwijderd schreef op 19 October 2003 @ 21:11:

Volgens mij is dat ook wat ze doen hoor..
Ja, maar nu leggen ze uit waar het bedrag vandaan komt en dan vallen mensen erover omdat het onredelijk is. Als je gewoon zegt dat het b.v. 500 euro kost, heb je die discussie niet meer.

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 10:41

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op 19 October 2003 @ 11:17:
UPC is ook een bekend verhaal, bij elke rekening die ze sturen en wat ze ook doen proberen ze je weer een poot uit te draaien door bv een modem in rekening te brengen die je hebt teruggestuurd bij opzegging (dat verhaal heb ik al van verschillende kanten gehoord).
En probeer dan maar eens je geld terug te krijgen als ze het binnen hebben! Dat duurt minstens een half jaar ALS je het al terug krijgt. En moet je dat eens vergelijken met hoe snel je altijd lid gemaakt bent bij dat soort bedrijven en je geld van je rekening afgeschreven is!
Zomaar wat voorbeeldjes.
Je bent toch niet achterlijk? Jij bent echt iemand die met de menigte mee loopt. "Iedereen vindt UPC slecht, dus ik ook." Iedereen loopt maar wat achter elkaar aan en op laatst denkt heel Nederland er zo over, terwijl 99% van de klanten eigenlijk helemaal geen problemen heeft met UPC. Je denkt toch niet serieus dat dat soort dingen met opzet wordt gedaan?? |:( Spookrekeningen en dingen die niet op rekeningen thuis horen worden veroorzaakt doordat er iets niet klopt in de software. Ik mag toch hopen dat de gemiddelde tweaker wel zo slim is om dat te begrijpen.

Zou jij zoiets met opzet doen? Nee! Waarom niet? Omdat je daar klanten mee weg zou jagen! Snap je nu ongeveer waarom zulke dingen niet opzettelijk worden gedaan? Klanten wegjagen is iets wat geen enkel bedrijf wil. Helaas worden problemen met rekeningen e.d. bij het ene bedrijf wat sneller opgelost dan bij het andere bedrijf.

Ik vind het ook begrijpelijk dat Demon niet 'creatief' met jouw probleem omgaat. Als ze beginnen creatief om te gaan met problemen kunnen ze aan de gang blijven, want ik neem aan dat jij niet de enige bent met een probleem. Demon bekijkt het zo: ze kunnen 'creatief' met jouw verhuizing aan de slag gaan en heen en weer gaan bellen tussen afdelingen en er een uur in steken (en het misschien nog niet eens voorelkaar krijgen), of ze kunnen het op de normale procedure doen en in 5 minuten een verbinding opzeggen en een compleet nieuw abonnement aanmaken op een ander adres. Drie keer raden voor welke optie ze kiezen. Als ze creatief beginnen hebben ze 10x zoveel werknemers nodig en werknemers zijn duur. Daar zijn standaardprocedures voor uitgevonden.

Het is allemaal iets lastiger dan 'het abonnenent op 2 andere draadjes zetten'. Er hangt een hele batterij aan systemen achter zo'n bedrijf. Een adreswijziging is wel iets meer 'een account oppakken en bij een ander adres neerzetten'. Zo'n wijziging moet door heel wat systemen geloodsd worden (wat natuurlijk wel automatisch gaat, neem ik aan) en in jouw geval weigert het systeem de hele order gewoon vanwege een tegenstrijdigheid.

Je moet het zo zien: die mensen op de klantenservice werken met een frontend wat intern aan een aantal systemen gekoppeld zit. Als dat frontend dus iets weigert dan kunnen ze gewoon niet verder. Ze zouden dan in de achterliggende systemen moeten gaan spitten, maar daar hebben ze simpelweg geen toegang tot, dus om iets gedaan te krijgen zouden ze met een x aantal afdelingen moeten gaan bellen die die toegang wel hebben. Helaas zouden die gewoon reageren met "Nee, dat doen we niet. Volg maar gewoon de normale procedures.", dus begint de klantenservice daar niet eens aan.

Dat gaat bij Demon zo, dat gaat bij UPC zo, dat gaat bij elk bedrijf van formaat zo.

[ Voor 7% gewijzigd door Bergen op 20-10-2003 02:01 ]

• dfr0st

dfr0st

Geel is mooier

Idd, daarom is de prijs ook lager, geen bulshit op de website, twee mogelijk heden bij ADSL; Aansluiten en Afsluiten. Dus weinig merknemers.

-

• Oele_
GerbenW schreef op 19 oktober 2003 @ 23:49:
Ik vind het ook begrijpelijk dat Demon niet 'creatief' met jouw probleem omgaat. Als ze beginnen creatief om te gaan met problemen kunnen ze aan de gang blijven, want ik neem aan dat jij niet de enige bent met een probleem.
Precies. Daarbij krijg je door de publiciteit op te zoeken alleen maar minder kans dat Demon uit vrije wil een uitzondering gaat maken, want als eenmaal bekend is dat ze dat doen, eist iedereen die verhuist hetzelfde.
Demon bekijkt het zo: ze kunnen 'creatief' met jouw verhuizing aan de slag gaan en heen en weer gaan bellen tussen afdelingen en er een uur in steken (en het misschien nog niet eens voorelkaar krijgen), of ze kunnen het op de normale procedure doen en in 5 minuten een verbinding opzeggen en een compleet nieuw abonnement aanmaken op een ander adres. Drie keer raden voor welke optie ze kiezen. Als ze creatief beginnen hebben ze 10x zoveel werknemers nodig en werknemers zijn duur. Daar zijn standaardprocedures voor uitgevonden.

Het is allemaal iets lastiger dan 'het abonnenent op 2 andere draadjes zetten'. Er hangt een hele batterij aan systemen achter zo'n bedrijf. Een adreswijziging is wel iets meer 'een account oppakken en bij een ander adres neerzetten'. Zo'n wijziging moet door heel wat systemen geloodsd worden (wat natuurlijk wel automatisch gaat, neem ik aan) en in jouw geval weigert het systeem de hele order gewoon vanwege een tegenstrijdigheid.

Je moet het zo zien: die mensen op de klantenservice werken met een frontend wat intern aan een aantal systemen gekoppeld zit. Als dat frontend dus iets weigert dan kunnen ze gewoon niet verder. Ze zouden dan in de achterliggende systemen moeten gaan spitten, maar daar hebben ze simpelweg geen toegang tot, dus om iets gedaan te krijgen zouden ze met een x aantal afdelingen moeten gaan bellen die die toegang wel hebben. Helaas zouden die gewoon reageren met "Nee, dat doen we niet. Volg maar gewoon de normale procedures.", dus begint de klantenservice daar niet eens aan.

Dat gaat bij Demon zo, dat gaat bij UPC zo, dat gaat bij elk bedrijf van formaat zo.
Hier zou ik nog aan willen toevoegen, dat creatieve oplossingen niet alleen mensen kosten, maar ook nog eens ontzettend foutgevoelig zijn. Er moet voor zo'n actie, zoals je aangeeft, in meerdere systemen, verspreid over 3 bedrijven, van alles worden gewijzigd. Ergens in die keten een foutje maken betekent een inconsistentie waar je jaren later nog last van kan hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Nieuwe ontwikkelingen.
Kennelijk doet een "juridische" afzender Demon sneller reageren.
En een nieuwe naam als demon-correspondent (om privacy redenen heb ik die wel "afgeplakt").
http://www.cmsassen.demon.nl

Verwijderd

Nou ja je ziet het he...

Denk niet dat je een kans maakt als er duidelijk in de voorwaarden staat dat het erg prijzig is om te "verhuizen" oftewel nieuwe aansluiting te regelen.

• Tweeke
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Je moet blij zijn dat je überhaupt nog een nieuwe aansluiting wordt aangeboden. Ik vind de claim alleszins onredelijk om de redenen die Demon vermeld in haar reactie op de claim. De Demon Voorwaarden zijn héél erg duidelijk op het punt van verhuizen.

De schriftelijke communicatie van Demon mocht dan in het begin het 1 en ander te wensen over laten, nu ziet het er fatsoenlijk uit.

Je bent IMHO veel te ver doorgeslagen in je eisen. Dreigen met een rechtszaak is totaal niet op zijn plaats, en ik denk ook dat je maar weinig kans maakt in de rechtszaal.

Overigens vind ik het wel melig dat je met gelijke munt word terugbetaald: jij dreigt met een rechtszaak als Demon je eisen niet inwilligd. Demon sommeert je vervolgens hun logo van je site te verwijderen. Dit hadden ze nog niet eerder gedaan, maar ja als jij (onterecht) met juridische stappen gaat dreigen dan kan je niet veel medewerking meer verwachten.

The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw

• DDX

DDX

trouwens beetje offtopic maar 'redelijk kosten' voor verhuizing zouden zijn :

http://www.xs4all.nl/adsl/verhuizen.php

'Het tarief voor een verhuizing is EUR 208,25 (incl. BTW). Na de verhuizing geldt opnieuw een contract voor 1 jaar. '

(dit is dus xs4all via bbned)

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-05 19:14
Gaap..... :Z

Als je nu in je recht stond of verkeerd geinformeerd was, maar volgens mij heb jij gewoon een |:( voor je hoofd. Zou zeggen begin een rechtzaak en kom van een koude kermis thuis.

Verwijderd

Leuk voor al die hits op de site maar tot nu toe heb ik hier nog niemand gezien die topicstarter gelijk geeft. Ik geef hem in de rechtzaal dan ook weinig kans eigenlijk. Het is wel duidelijk nu wat de achterliggende gedachten is van dit topic: druk op demon zetten. Erg jammer dat iemand op deze manier "zijn recht" probeert te halen terwijl het om een misinterpretatie van kant topicstarter gaat.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2003 13:24 ]

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:38

Wildfire

Joy to the world!

Waslijn schreef op 24 October 2003 @ 15:25:
Gaap..... :Z

Als je nu in je recht stond of verkeerd geinformeerd was, maar volgens mij heb jij gewoon een |:( voor je hoofd. Zou zeggen begin een rechtzaak en kom van een koude kermis thuis.
Hoop ik ook... Demon geeft duidelijk aan dat als je binnen jaar van plan bent te verhuizen je beter geen ADSL-verbinding kunt nemen. Verder staat uitgebreid beschreven wat er in geval van verhuizing moet gebeuren betreffende je verbinding.

Dat die kwiebus vervolgens denkt alles aan z'n laars te kunnen lappen en denkt het beter te weten, so be it.

Wordt gniffelen voor ons als 'ie met de staart tussen de benen moet afdruipen...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 October 2003 @ 13:24:
Leuk voor al die hits op de site maar tot nu toe heb ik hier nog niemand gezien die topicstarter gelijk geeft.
Al eerder gaf ik aan, dat de TS op grond van onduidelijk opgestelde voorwaarden m.i. zeker niet kansloos is.
Tevens neem ik aan dat zijn juridische bijstand hem niet zou willen bijstaan bij een bij voorbaat kansloze missie.

Verwijderd

Toch fijn dat ik dit even lees. Ik ken wat mensen die nu ongetwijfeld niet meer staan te springen om over te stappen naar Demon, zodra ze van hun huidige verbinding afkunnen.

Ik hou tenminste zelf niet van internetproviders die vinden dat je maar niet moet verhuizen, als je geen torenhoge boete wil betalen...

Maar inderdaad, feitelijke "hufter" is weer de KPN (echt een k*tbedrijf daar hoor...), die verhuurt een lijn alleen per jaar om zo de concurrentie wat extra dwars te zitten. Zelf hoeven ze die lijnen natuurlijk niet te hurem!

Verwijderd

Ik vraag me toch af of de voorwaarden van Demon niet getoetst kunnen worden bij de rechter. Ik praat dan over het feit dat men betaald per maand en wanneer dit het geval is kan men ook binnen 1-2 maanden onder een kontrakt uitkomen. Ik weet niet beter dat wanneer je betaalt per maand dat je dan ook per maand kan opzeggen, ongeacht kontrakten.

• Oele_
Verwijderd schreef op 27 oktober 2003 @ 18:33:
Ik vraag me toch af of de voorwaarden van Demon niet getoetst kunnen worden bij de rechter. Ik praat dan over het feit dat men betaald per maand en wanneer dit het geval is kan men ook binnen 1-2 maanden onder een kontrakt uitkomen. Ik weet niet beter dat wanneer je betaalt per maand dat je dan ook per maand kan opzeggen, ongeacht kontrakten.
Inderdaad, contracten zijn niets waard. De enige die rechten heeft is de consument. Verder zijn jaarcontracten die per maand worden betaald ook helemaal niet gebruikelijk bij bijvoorbeeld telefoonabonnementen. Het zijn allemaal vuile oplichters, die providers! ISP's moeten gewoon altijd een opzegtermijn van een maand hanteren, ongeacht wat hun leverancier doet. Het maakt niet uit of ze dan verlies maken op een abonnement, want ze kunnen toch niet failliet! |:(

Freekjan: beter zo? :)

[ Voor 4% gewijzigd door Oele_ op 27-10-2003 19:46 . Reden: Freekjan: beter zo? :) ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 oktober 2003 @ 18:30:

Ik hou tenminste zelf niet van internetproviders die vinden dat je maar niet moet verhuizen, als je geen torenhoge boete wil betalen...
Sorry, maar dat is bijna overal zo.
Al eerder gaf ik aan, dat de TS op grond van onduidelijk opgestelde voorwaarden m.i. zeker niet kansloos is.
Sorry, maar ik zie niet in waarom de voorwaarden onduidelijk zouden zijn. Topicstarter probeert de voorwaarden expres verkeerd te intreperteren lijkt het wel. Vrijwel iedereen is het niet met hem eens in dit topic. Bovendien vind ik de zaak waarop kwalijk en niet correct.

Dat men niet kan verhuizen / opzeggen staat duidelijk in de voorwaarden. Bovendien wordt het zelfs daarbovenop nog eens door demon afgeraden.

Oele-> wat minder |:( 's mag ook wel hoor.

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2003 19:37 ]

• Tweeke
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 27 October 2003 @ 18:33:
Waar is dat contract dan wél voor? Dat zijn echt geen 'algemene richtlijnen' die je enkel van toepassing acht als ze gunstig voor jezelf zijn hoor. Dat contract is er ter bescherming van zowel de Leverancier van de dienst als voor de Consument. Houd een leverancier zich niet aan het contract, dan kan je haar daarop aanvechten. Andersom geldt hetzelfde.

Overigens snap ik écht niet waar je vandaan haalt dat je binnen 1-2 maanden kan opzeggen als je ook maandelijks betaalt. Volgens mij verzin jij gewoon je eigen regels 8)7 :P

The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw

Verwijderd

Toen ik m'n demon lijn nam heb ik 's even goed nagedacht of ik zou gaan verhuizen het komende jaar.. Omdat je, als je de voorwaarden leest, redelijk snel kan zien dat binnen een jaar opzeggen erg duur is..

Je zou de voorwaarden anders kunnen intepreteren en denken dat je ook op je nieuwe adres de maandelijkse kosten zou moeten blijven betalen maar als dat zo was dan was die hele vermelding onzin geweest (aangezien iedere idioot begrijpt dat je je resterende maanden niet voor niks krijgt als je verhuisd 8)7 )

Vraag aan de TS: Als je zo stipt bent met algemene voorwaarden waarom heb je dan niet even gebeld over die ene wazige zin voor je je abbo. nam? Als ik wist dat ik ging verhuizen ging ik niet gokken op een 'gat' in de voorwaarden..

Als je hier een rechtzaak van maakt ben ik bang dat de rechter zou zeggen dat je met je gezond verstand dit al lang had aan kunnen zien komen..

Neem je verlies als een man en steek je tijd in wat leuks! :)

(niet sarcastisch bedoelt)

Verwijderd

Topicstarter
Lezen is hier, net als zo vaak, het sleutelwoord. Als je dat goed had gedaan, had je kunnen weten dat ik op het moment dat ik het abo nam er nog niet het flauwste idee van had dat ik zou gaan verhuizen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 oktober 2003 @ 19:34:
[...]

Sorry, maar dat is bijna overal zo.

[...]
Ik kan mijn verbinding zo laten verleggen naar een ander adres hoor. Moet je alleen zorgen, dat je binnen het verzorginsgebied blijft wonen. Hiervoor worden een paar tientjes kosten in rekening gebracht.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:24

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Verwijderd schreef op 08 december 2003 @ 09:25:
[...]

Ik kan mijn verbinding zo laten verleggen naar een ander adres hoor. Moet je alleen zorgen, dat je binnen het verzorginsgebied blijft wonen. Hiervoor worden een paar tientjes kosten in rekening gebracht.
Ik neem aan dat jij bij KPN zit dan? Dat is naar mijn weten de enige provider waar dat binnen het eerste jaar wel mogelijk is.

Wat is trouwens de status van dit "probleem"?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

Topicstarter
Lezen ! Bor, lezen .... zie boven

http://www.cmsassen.demon.nl

of als het inmiddels is afgesloten....

http://shipcolours.com/demon

• Bor

Bor

Ik had die site al een tijd niet meer gechecked en het zag er hier behoorlijk dood uit de laatste tijd, vandaar. Nog niet opgelost dus...

[ Voor 27% gewijzigd door Bor op 08-12-2003 15:54 ]

Verwijderd

Bor_de_Wollef schreef op 08 december 2003 @ 10:36:
[...]

Ik neem aan dat jij bij KPN zit dan? Dat is naar mijn weten de enige provider waar dat binnen het eerste jaar wel mogelijk is.

Wat is trouwens de status van dit "probleem"?
Nee @home.

• Bor

Bor

Dan ben je al langer lid dan een jaar waarschijnlijk. @home sluit namelijk ook contracten af waar je het eerst jaar niet kunt verhuizen (of je moet gigantisch betalen).

• dfr0st

dfr0st

Geel is mooier

@home is ook geen ADSL

-

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

ide rol van de afi-jurist is me niet helemaal duidelijk, die heeft nu jouw abbo opgezegd? is dat dan rechtsgeldig? je bent zelf toch wel capabel zo een brief ter opzegging te schrijven?

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Verwijderd

Topicstarter
Ook hier geldt... lezen !
Natuurlijk kan ik dat zelf, zelfs liever, maar op 19 november is mij in een telefoongesprek met Demon duidelijk gemaakt dat men niet meer met MIJ wil communiceren, alleen maar alleen met de jurist. So be it. Demon is voor mij finito.

• Bor

Bor

Wat ga je nu doen dan? Behalve KPN heeft iedereen deze voorwaarde namelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Alweer... lezen !

Ik ga nix doen ik heb al wat gedaan, Demon opgezegd, en omzien naar een andere provider.

• Bor

Bor

Ik heb het hele topic globaal doorgewerkt en was het niet tegengekomen. Ik doelde niet op "ga je het opzeggen of niet", maar op "welke provider ga je nu nemen".

Anyway, heb je al een provider gevonden (naast KPN) die deze voorwaarden niet heeft?

offtopic:
Je kunt niet verwachten dat iedereen zowel dit topic als de site gaat bijhouden.

[ Voor 122% gewijzigd door Bor op 11-12-2003 09:57 ]

• S1W
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-05 11:35

S1W

Phew... wat een verhaal zeg. Ik zag dit topic vandaag pas en heb de site van OkkieP bekeken. Uberhaupt al belachelijk dat een bedrijf zo ontzettend klantonvriendelijk is. Op deze manier raak je alleen maar klanten kwijt, ook al heeft Demon in theorie gelijk, de klant blijft koning toch? En zeker in een overspannen breedband markt als nu...

Mijn XS4all abbo loopt per 31/12 af (ook ivm een verhuizing) en ik wilde naar Demon gaan, maar nu ik dit lees ben ik al bang voor eventuele confrontaties met de uitermate vriendelijke en goed opgeleide helpdesk van Demon Internet :( Ik denk dat ik weer ga kiezen voor XS4all, aangezien ik daar nog nooit problemen heb gehad met de helpdesk of klantenservice... dat is met toch ook wel wat waard. Dan maar een minder snelle verbinding maar betere service. Jammer voor Demon.... Hopelijk leren ze snel wat klantenservice betekend en misschien een cursusje bij XS4all volgen?

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
S1W schreef op 11 december 2003 @ 09:55:
Hopelijk leren ze snel wat klantenservice betekend en misschien een cursusje bij XS4all volgen?
Verhaal over de inkasso-unie niet gelezen? xs4all abonnees die zomaar zo'n dreigbrief ontvingen.
Administratie is bij xs4all erg achteruit gegaan.

• S1W
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-05 11:35

S1W

dolby schreef op 11 december 2003 @ 10:00:
[...]

Verhaal over de inkasso-unie niet gelezen? xs4all abonnees die zomaar zo'n dreigbrief ontvingen.
Administratie is bij xs4all erg achteruit gegaan.
Eh nee? :P

Enniewee ik sprak uit persoonlijke ervaring, ik mag nu kiezen tussen twee providers (XS en Demon) dus dit verhaal schrikt mij wel een beetje af... :Y)

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
S1W schreef op 11 december 2003 @ 10:03:
[...]

Eh nee? :P

Enniewee ik sprak uit persoonlijke ervaring, ik mag nu kiezen tussen twee providers (XS en Demon) dus dit verhaal schrikt mij wel een beetje af... :Y)
Lees http://groups.google.nl/g...o-unie&btnG=Google+Search eens.
Ik maak gebruik van Demon en XS4ALL en heb ook de administratie problemen ondervonden (mutaties en bedragen die niet kloppen) respons was pas na 7!weken.
Technisch zijn beide providers goed, ligt eraan wat voor abo je wilt, 8/1 is mogelijk bij Demon voor 65euro, bij XS4ALL betaal je flink meer.

[ Voor 9% gewijzigd door dolby op 11-12-2003 10:18 ]

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

S1W schreef op 11 december 2003 @ 09:55:
<knip>Dan maar een minder snelle verbinding maar betere service.</knip>
Ligt er maar net aan wat voor verbinding je afneemt bij xs4all. Ik ben namelijk pas overgestapt van chello naar power dsl en tot nu toe bevalt het uitstekend! Ik heb namelijk gelijk de nieuwe variant (1 mbit up/8 mbit down) van power gekregen, en haal in de praktijk zo'n 832kbit up en 7072 mbit down. Het draait dus echt als een tierelier :Y)

Ook de lijnen van KPN worden trouwens erg interessant m.b.t. prijs/kwaliteit: 1mbit down / 320kbit up, 2mbit down / 320 kbit up en 4mbit down / 640kbit up vanaf week 3 van 2004 voor dezelfde prijs als de huidige 384kbit, 1mbit en 2 mbit lijnen. Qua upload wellicht nog niet zo snel als BBned, maar qua download zitten ze aardig bij elkaar in de buurt...

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 december 2003 @ 09:06:
Lezen is hier, net als zo vaak, het sleutelwoord. Als je dat goed had gedaan, had je kunnen weten dat ik op het moment dat ik het abo nam er nog niet het flauwste idee van had dat ik zou gaan verhuizen.
Ten eerste: ik heb je hele site (incl. alle scans van brieven) gelezen, dus daar ligt het niet aan lijkt me..

Of je nou wel of niet wist of je ging verhuizen, feit blijft dat als je die voorwaarden logisch bekijkt je er maar 1 ding uit kunt halen. En dat is: niet verhuizen binnen een jaar..

nogal offtopic:

Nog niet zo lang geleden was iedereen enthousiast over demon maar sinds kort hoor je alleen maar gezeur op demon. Het zal wel het 'hoge bomen' principe zijn ofzo.. Ik heb zelf totaal geen klachten. Ik word altijd netjes te woord gestaan en krijg altijd binnen een dag antwoord op mail..

• Bor

Bor

Verwijderd schreef op 11 december 2003 @ 22:32:
[...]

nogal offtopic:

Nog niet zo lang geleden was iedereen enthousiast over demon maar sinds kort hoor je alleen maar gezeur op demon. Het zal wel het 'hoge bomen' principe zijn ofzo.. Ik heb zelf totaal geen klachten. Ik word altijd netjes te woord gestaan en krijg altijd binnen een dag antwoord op mail..
Dat heb ik zelf ook. Iedereen die ik spreek is zeer behulpzaam en weet goed te adviseren. Feit blijkt wel dat de manier waarop er naar topicstarter is gecommuniceerd absoluut belachelijk is.

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:28
Heb het net aangevraagd, maar heb er wel vertrouwen in.

Ik denk een provider als DEMON moet niet zo moeilijk doen. ze hadden chris in mijn ogen best om kunnen zetten. want wat is nu het probleem? geen procedures. want simpel weg ' het kan niet' bestaad niet.

naja chris, good luck met je andere Provider :)

• Bor

Bor

Piksa schreef op 14 januari 2004 @ 21:09:
Heb het net aangevraagd, maar heb er wel vertrouwen in.

Ik denk een provider als DEMON moet niet zo moeilijk doen. ze hadden chris in mijn ogen best om kunnen zetten. want wat is nu het probleem? geen procedures. want simpel weg ' het kan niet' bestaad niet.

naja chris, good luck met je andere Provider :)
De problemen bij het omzetten zijn volgens mij uitvoerig in dit topic behandeld. Heb je het wel gelezen? Feit blijft dat ts niet goed is behandeld natuurlijk.

[ Voor 7% gewijzigd door Bor op 14-01-2004 23:47 ]

Verwijderd

offtopic:
'bestaad' bestaat ook niet

Wellicht een idee meldingen van aanvraag in het algemene Demon topic te doen ;)
Pagina: 1 2 Laatste