Demon biedt nieuwe ADSL-producten voor consumenten #5

Dit topic is afgesplitst vanuit een ander topic of gemerged; de topicstarter is daarom niet gelijk aan de topicstarter zoals vermeld in de topiclijst.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.287 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 08:26

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Nogmaals mijn vraag:
Quickpar kan par1 en par2 aan, Smartpar alleen par1 (heb ik gelezen).
Waarom zou ik trouwens Smartpar erbij willen hebben :?

Overgens zie ik op dit moment idd. wel het voordeel van XPAT.
Als ik een grote nieuwsgroep open, krijg ik de vraag of ik een filter wil toepassen,
waardoor hij idd. sneller klaar is. :)

Btw, ik heb zojuist mijn eerste film omgezet van par/rar naar avi.
Gaat best wel simpel, moet nu eerst even wat wegbranden.
Heb in 2 dagen 20GB weggetrokken, tjonge wat een verschil t.o.v. Kazaa. :9~

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-08 10:48
Demon is echt super.....

http://server030.demon.nl

had niets gemerkt van de prijsverlaging. Wel relax, kan ik net zo goed naar de maxx account upgraden ;)

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cjdijk schreef op 01 november 2003 @ 16:05:
Nogmaals mijn vraag:
Quickpar kan par1 en par2 aan, Smartpar alleen par1 (heb ik gelezen).
Waarom zou ik trouwens Smartpar erbij willen hebben :?
Aha! Nee ik gebruikte vroeger alleen smartpar, omdat er toen nog geen quickpar was. Nu werk ik nog steeds met quickpar 0.4, en die deed nog geen par1, volgens mij. Verder vond ik smartpar een stuk sneller, maar dat zal wel door die par1 komen, weet niet hoe snel quickpar op par1 is. Maar aan het huidige versienummer te zien is quickpar sindsdien behoorlijk geupgraded zie ik, dus tijd voor mij om bij te scholen ;)
Overgens zie ik op dit moment idd. wel het voordeel van XPAT.
Als ik een grote nieuwsgroep open, krijg ik de vraag of ik een filter wil toepassen,
waardoor hij idd. sneller klaar is. :)

Btw, ik heb zojuist mijn eerste film omgezet van par/rar naar avi.
Gaat best wel simpel, moet nu eerst even wat wegbranden.
Heb in 2 dagen 20GB weggetrokken, tjonge wat een verschil t.o.v. Kazaa. :9~
Yep, gaat best wel lekker he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand wanneer BBNED die verhoging nou eens gaat toepassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Phydomir

Dennis

Zijn er hier trouwens ook mensen met een Sitecom router + 4p switch? (de dc-201 is dat geloof ik, oudere type)...

Ik heb namelijk zoals al eerder te lezen viel demon getest, werkte allemaal perfect, 800Kb/s enzo down (van planet via tucows).

Nu heb ik echter m'n router er tussen gezet en haal ik nog maar rond de 350 op speedtest en dezelfde planet server. Echter, ga ik op de ftp van xs4all een test bestandje downloaden gaat dat wel met rond de 750Kb/s.

Kan ik er vanuit gaan dat die site op dit moment gewoon trager zijn dan rond 3 uur of ligt het aan de router die er tussen zit?? (mijn pc zit op de dmz dus de firewall kan het niet zijn)
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Sat Nov 1 2003 om 18:14:05 UTC+0100)

Download : 374.0 KByte/sec
Upload : 80.4 KByte/sec
Connection : 1,374.0 Conn/min
Ping test Nederland : 20.0 ms
nog steeds 2x sneller dan chello, gaan die snelheden die ik vanmiddag haalde waren helemaal lekker, toen m'n Zyxel modem direct op m'n pc was aangesloten.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Is het niet handiger om dat in het software betreffende forum te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

dolby schreef op 01 november 2003 @ 19:02:
[...]

Is het niet handiger om dat in het software betreffende forum te vragen.
Mijn vraag is al beantwoord, dank aan Recman. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 november 2003 @ 00:26:
Wacht toch al een tijd op de snelheidsverhoging, voel me nu behoorlijk genaaid en betaal gewoon teveel voor wat ik krijg, aangezien ik nu betaal voor een 8048/1024 abonnement en maar 2048/512 krijg..

Ze mogen wel eens opschieten.
Als dit niet van de hand van een nederlander komt weet ik het niet meet.

Talk about looking a given horse in the mouth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:29
Ik wil ook voor het abbo gaan van Demon 8mbit, maar hoe weet ik nu zeker dat ik er op vooruit ga. ( dat kan je niet zeker weten )

Ik zit ongeveer 800 meter van de centrale af.

Maar mijn chello doet het ook uitstekend heb echt niks te klagen 180 kb down.
En uppen doe ik niet zoveel.

Maarja voor die prijs zo'n verbinding dat is toch wel lekker :9~

Chello kan je toch per maand opzeggen als je het al 3 jaar hebt ?

Heeft iemand ervaring in Rotterdam met het overstappen van Chello naar Demon 8mbit ?

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mag er van uit gaan dat je wel ruim 4x zo snelle verbinding als chello hebt.
Heb zelf geen Demon maar CistroN en zit op net iets minder dan 1 kilometer
Haal ruim 800+ KB.

Ligt natuurlijk ook aan de bekabeling verder enzevoort

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2003 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 22:47

Crusader

Arc Nature

Verwijderd schreef op 02 november 2003 @ 08:28:
[...]

Als dit niet van de hand van een nederlander komt weet ik het niet meet.

Talk about looking a given horse in the mouth
Exact.
Moet je eens kijken in de nieuwsgroep(en) van demon zelf, daar zitten nog veel meer "Hollanders" ;)

Ik zit in hetzelfde schuitje, maar mij hoor je niet klagen.
Komt vanzelf wel. Gewoon geduld hebben. Je mag al blij zijn dat er uberhaupt een verhoging komt.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

henkyyyyyyy schreef op 02 november 2003 @ 09:26:
Ik wil ook voor het abbo gaan van Demon 8mbit, maar hoe weet ik nu zeker dat ik er op vooruit ga. ( dat kan je niet zeker weten )

Heeft iemand ervaring in Rotterdam met het overstappen van Chello naar Demon 8mbit ?
Zelf heb ik overgens nooit Chello gehad, maar het valt mij altijd op dat iemand die nog niet is overgestapt, altijd de snelheid van zijn Chello noemt midden in de nacht door de week, en dan uitkomt zo rond de 200 KiloByte per seconde.
Terwijl iemand die al wel is overgestapt, zijn ex Chello snelheid noemt in het weekend overdag, van rond de 50 KiloByte per seconde.
Terwijl je bij Demon bij het abbo van 55 euro constant 200 KiloByte per seconde hebt, onafhankelijk van het tijdstip, door de week of in het weekend, maakt geen verschil in snelheid.
Zelfde voor de upload, iemand die nog niet is overgestapt, zegt dat het hem niets uit maakt, terwijl iemand die net is overgestapt, zo te spreken is over de upload, dat het verzenden van 1MB slechts 10 seconden duurt.
Mijn excuses als dit een beetje offtopic is, het valt me gewoon op.
Hier een tevreden Demon(BBNed) 2048/1024 gebruiker (ex HccNet-KPN Adsl). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
henkyyyyyyy schreef op 02 november 2003 @ 09:26:

Als je tevreden met je Chello abo bent, zoals je zegt, waarom wil je dan overstappen?
Opzeggen kan per maand, yep
Je bent oa afhankelijk van de kwaliteit van je telefoonlijn of je die max snelheid haalt, als ik jou was en je gaat overstappen, neem het 2048 Demon abo, als je dan bent aangesloten check je de diagnostische gegevens van je dsl modem daarin staat hoe de lijn kwaliteit is, als die goed zijn kan je kosteloos je abo upgraden naar 8 abo.
Crusader schreef op 02 november 2003 @ 11:23:
[...]

Gewoon geduld hebben. Je mag al blij zijn dat er uberhaupt een verhoging komt.
idd, en boos dat ze worden, als blijkt dat de leechers alleen "maar 3x512" verbinding kunnen maken met de newsserver.

[ Voor 14% gewijzigd door dolby op 02-11-2003 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoers
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-08 20:40
Ik heb nu iets vreemds.. Sinds kort Demon 1024/512 ADSL aangesloten
en tegelijk met mijn chello classic abonnement speedtest en mordax gedraaid.

Op speedtest met adsl 1024 haal ik maximaal 60kb/psec download (terwijl het gemiddelde op mijn postcode op 90/100 staat).

Met chello classic haal ik bijna 200Kb/sec, dus het ligt niet aan de drukte op speedtest..

Met Download accellerator haal ik (3 downloads opgeteld) met de ADSL lijn wel 110 Kb/sec. Of mag ik die snelheden niet optellen (40+50+20kb/sec)

Download ik het testbestand van de demon FTP server kom ik ook niet boven de 60Kb/sec. Gewoon met explorer FTP en telnet..

Als speedtest niet geheel klopt met ADSL verbindingen, hoe kan het dan dat de gemiddelden van mijn postcodegebied wel op 100kb/sec staan ?

Hebben meer mensen met Demon hier last van ? Of wordt de lijn geknepen, ik heb de standaard Zyxel 650R prestige modem/router. Is er anders een tweak voor die modem?

happy 2023 !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:35

JvS

Ik heb hem zelf ook

als je met veel downloads tegelijk wel de snelheid haalt, dan ligt het aan de instellingen van je PC, MTU waardes enzo waarshijnlijk. De lijn kan die snelheid in elk geval wel aan, dus dat is het probleem niet.

(of je provider heeft een overall probleem, maar dan zou iedereen zo 'traag' moeten gaan en zou het s'nachts weer snel moeten zijn ofzo).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
  • Laatst online: 16:35

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

En ik zit nog steeds te wachten op de lijncheck, al vanaf 18-10

had gehoopt om eind oktober @home op te kunnen zeggen maar zit er nu weer een maand langer aan vast :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

skoers schreef op 02 november 2003 @ 12:13:

Op speedtest met adsl 1024 haal ik maximaal 60kb/psec download (terwijl het gemiddelde op mijn postcode op 90/100 staat).

Met chello classic haal ik bijna 200Kb/sec, dus het ligt niet aan de drukte op speedtest..

Met Download accellerator haal ik (3 downloads opgeteld) met de ADSL lijn wel 110 Kb/sec. Of mag ik die snelheden niet optellen (40+50+20kb/sec)

Download ik het testbestand van de demon FTP server kom ik ook niet boven de 60Kb/sec. Gewoon met explorer FTP en telnet..

Als speedtest niet geheel klopt met ADSL verbindingen, hoe kan het dan dat de gemiddelden van mijn postcodegebied wel op 100kb/sec staan ?

Hebben meer mensen met Demon hier last van ? Of wordt de lijn geknepen, ik heb de standaard Zyxel 650R prestige modem/router. Is er anders een tweak voor die modem?
Wat geeft dumeter (www.dumeter.com) aan als je meerdere downloads tegelijk doet.... als die dan 100~120 kb/s aangeeft, dan is het niet je verbinding.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Nu online

Phydomir

Dennis

skoers schreef op 02 november 2003 @ 12:13:

Ik heb precies hetzelfde.

gewoon downloaden van bv de xs4all ftp gaat met zo'n 800KB/s. speedtest komt maar tot de 370KB/s

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had er al eerder een post over gezien, maar kan nu ook uit eigen ervaring zeggen dat het verzenden van bestanden via msn (en ook icq) een ramp is. In het begin lijkt het even snel te gaan, daarna zakt hij naar een paar kb/s. :'( Baal hier stevig van, juist voor de hogere upstream (en hopelijk iets meer stabiliteit dan @home) ben ik overgestapt. Tot nu toe is @home stukken sneller met bestanden versturen! Heb een 2048/1024 abbo... Speedtest geeft wel rond de 75 kb/s upload aan.

-edit- Heb het bij meerdere mensen geprobeerd die verschillende providers hebben. Bij allen hetzelfde probleem dus...

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2003 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Verwijderd schreef op 02 november 2003 @ 15:32:
Ik had er al eerder een post over gezien, maar kan nu ook uit eigen ervaring zeggen dat het verzenden van bestanden via msn (en ook icq) een ramp is. In het begin lijkt het even snel te gaan, daarna zakt hij naar een paar kb/s. :'( Baal hier stevig van, juist voor de hogere upstream (en hopelijk iets meer stabiliteit dan @home) ben ik overgestapt. Tot nu toe is @home stukken sneller met bestanden versturen! Heb een 2048/1024 abbo... Speedtest geeft wel rond de 75 kb/s upload aan.

-edit- Heb het bij meerdere mensen geprobeerd die verschillende providers hebben. Bij allen hetzelfde probleem dus...
msn 4.7 = full upload

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik 6.1 maar dat zou geen probleem mogen zijn lijkt me. Om dat uit te sluiten heb ik de oude messenger ook geprobeerd, zelfde probleem. Met het versturen van e-mail gaat ie als een speer, dan zit ik tegen het max aan van 896 kbps. Zowel via de smtp server van de hostingprovider van mijn domeinnaam als die van demon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:34
zucht, steeds weer lees ik die heerlijke verhalen hier, die verrukkelijke snelheden,
* Snowwie kwijlt al helemaal weg bij de gedachte. :P :P

En ik heb maar geen geduld :)
Toe nou Demon, hup hup, aanvraag is al op 16 oktober gedaan, schiet op met
die meuk..... 8)7 8)7

Krijg jeuk van dat afkicken van mijn internetverslaving :9

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Nu online

Phydomir

Dennis

Snowwie schreef op 03 november 2003 @ 02:45:
zucht, steeds weer lees ik die heerlijke verhalen hier, die verrukkelijke snelheden,
* Phydomir kwijlt al helemaal weg bij de gedachte. :P :P

En ik heb maar geen geduld :)
Toe nou Demon, hup hup, aanvraag is al op 16 oktober gedaan, schiet op met
die meuk..... 8)7 8)7

Krijg jeuk van dat afkicken van mijn internetverslaving :9
Ik had mijn aanvraag 10oktober gedaan, 1 novemnber was ik online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

is er nog behoefte aan een complete status log :? (aanvraag 02-10, oplevering 29-10, 4-11 online (na ontvangst modem), Amsterdam West, aangesloten op BaByXL)

Vandaag is mijn lijn opgeleverd en tevens is gelijktijdig daarmee het modem verzonden. Anders dan dat ze in hun geaccepteerd mailtje doen voorkomen.

Btw. hoe gaat dat met zo'n pakketje duurt dat een dag of komt het op dezelfde dag aan als verzending?

[ Voor 17% gewijzigd door aardbeix15 op 03-11-2003 11:07 ]

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Phydomir schreef op 03 november 2003 @ 10:54:
[...]

Ik had mijn aanvraag 10oktober gedaan, 1 novemnber was ik online.
Hoeveel dagen was jij zonder Adsl?
Ik was 9 dagen zonder Adsl. :)
aardbeix15 schreef op 03 november 2003 @ 11:03:
is er nog behoefte aan een complete status log :? (aanvraag 02-10, oplevering 29-10, 4-11 online (na ontvangst modem), Amsterdam West, aangesloten op BaByXL)

Vandaag is mijn lijn opgeleverd en tevens is gelijktijdig daarmee het modem verzonden. Anders dan dat ze in hun geaccepteerd mailtje doen voorkomen.

Btw. hoe gaat dat met zo'n pakketje duurt dat een dag of komt het op dezelfde dag aan als verzending?
Statuslog mag niet, je kan een voorbeeldje zien in de openingspost.
Wat bedoel je met dat je lijn is opgeleverd?
Als je bedoelt dat je op status geaccepteerd staat,
dan duurt het nog wel een week voor je DSL signaal op je lijn hebt,
en ook nog anderhalve week voor je jouw modem ontvangt.
Zelf ben ik sinds afgelopen woensdag on-line, heb mijn modem nog niet,
gebruik nu nog mijn KPN modem (Alcatel Speedtouch Home). :)

Btw. het enige wat mij op dit moment stoort aan Demon,
is dat ze geen harddisk meeleveren met hun abbo.
Op dit moment heb ik mijn download maar ff uitgezet.
Heb mijn 40 Gieg aan vrije ruimte opgebruikt,
moet eerst ff wat data wegbranden.
Gelukkig heb ik nog wel wat spindeltjes in voorraad.
Nieuwsgroepen van Demon _/-\o_ :) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
cjdijk schreef op 03 november 2003 @ 11:21:

Dus je hebt in 5 dagen 40G!?!? gedownload?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

dolby schreef op 03 november 2003 @ 11:27:
[...]

Ja, ik schaam mij diep.
En dat terwijl mijn lijn nog niet eens is opgeleverd, en ik ook nog geen modem heb van Demon.
Maja, ik ben ook wel weer zo, dat ik nu eerst even netjes mijn administratie ga bijwerken,
dus mijn "lijstje" met films updaten, ondertitels en covers erbij zoeken, enz...
Alleen was ik tot nu toe altijd gewend Kazaa en Emule te gebruiken,
en dan duurt het meestal een maand om aan die 40 Gieg te komen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:54

Wokschotel

Op 6 wielen

Topicstarter
[...]

Btw. het enige wat mij op dit moment stoort aan Demon,
is dat ze geen harddisk meeleveren met hun abbo.
Gelukkig heb ik nog wel wat spindeltjes in voorraad.
Nieuwsgroepen van Demon _/-\o_ :) :P
:/ Ik persoonlijk heb het niet zo op mensen die downloaden om het downloaden. Het is tanelijk onzinnig om gigaveel te downloaden en dan de boel maar weg te flikkeren. Maargoed, laten we het erop houden dat je in het begin nogal enthousiast bent ;)

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Wokschotel schreef op 03 november 2003 @ 11:58:
[...]
:/ Ik persoonlijk heb het niet zo op mensen die downloaden om het downloaden. Het is tanelijk onzinnig om gigaveel te downloaden en dan de boel maar weg te flikkeren. Maargoed, laten we het erop houden dat je in het begin nogal enthousiast bent ;)
Je hebt me niet helemaal goed begrepen.
Ik had het niet zo goed in de gaten dat het zo hard ging.
Alles wat ik heb gedownload ben ik op dit moment aan het ordenen.
Dus de nederlandse ondertitels erbij zoeken, syncen, covertje erbij,
mijn lijstje met films netjes bijwerken, en als laatste op cd's wegbranden.
Ben ik wel even mee bezig, zolang dat nog niet klaar is, download ik niets.
Het is zeker niet zo, dat ik alles zomaar wegflikker zoals jij zegt.
Dat zo wel heel erg verspillend zijn dacht ik zo.
Het enige dat zou kunnen is dat ik ongeveer de helft niet daadwerkelijk ga kijken.
Maar het is wel zo, dat ik regelmatig films kijk op mijn breedbeeld TV en 5.1 audioset,
die weer via een kabel op mijn pc zit aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
Wokschotel schreef op 03 november 2003 @ 11:58:
[...]
:/ Ik persoonlijk heb het niet zo op mensen die downloaden om het downloaden.
idd, en er zijn problemen met de demon newsvoorziening omdat mensen gewoon 3 connecties constant open hebben staan om maar binairies te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:03

Wildfire

Joy to the world!

dolby schreef op 03 november 2003 @ 12:19:
[...]

idd, en er zijn problemen met de demon newsvoorziening omdat mensen gewoon 3 connecties constant open hebben staan om maar binairies te downloaden.
Als we nou gewoon full-speed vanaf de newsserver zouden kunnen downloaden, dan zouden de gewone downloaders (die dus niet de hele dag zitten te downloaden) veel sneller klaar zijn met de downloads waardoor die connecties eerder vrij zijn... dat zou volgens mij toch ook schelen.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

[...]

Naja, ik vind dat het gewoon moet kunnen, dat je zo AF EN TOE eens 3 connecties tegelijk aan hebt staan,
maar ik ben het met je eens dat het niet echt zinvol is om CONSTANT het maximale uit je verbinding te halen.
Zelf heb ik wel constant een adsl verbinding open staan, alleen loopt er op dit moment vrijwel geen dataverkeer. :)
Wildfire schreef op 03 november 2003 @ 12:49:
[...]

Als we nou gewoon full-speed vanaf de newsserver zouden kunnen downloaden, dan zouden de gewone downloaders (die dus niet de hele dag zitten te downloaden) veel sneller klaar zijn met de downloads waardoor die connecties eerder vrij zijn... dat zou volgens mij toch ook schelen.
Denk het niet.
Er zullen er altijd bij zijn die downloads niet op hun harddisk neerzetten,
maar direct vanaf de nieuwsgroepen op cd branden :P , om vervolgens die cd's op te stapelen,
om er vervolgens niet meer naar te kijken. :D
Dus een hogere snelheid betekent voor hun alleen dat ze een nieuwe brander gaan kopen. :+

[ Voor 38% gewijzigd door cjdijk op 03-11-2003 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muppet
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

cjdijk schreef op 03 november 2003 @ 12:51:

Denk het niet.
Er zullen er altijd bij zijn die downloads niet op hun harddisk neerzetten,
maar direct vanaf de nieuwsgroepen op cd branden :P , om vervolgens die cd's op te stapelen,
om er vervolgens niet meer naar te kijken. :D
Dus een hogere snelheid betekent voor hun alleen dat ze een nieuwe brander gaan kopen. :+
Lol :D :D ervaring?? :D Merk het bij mij zelf af en toe ook wel eens. Maar goed er is altijd wel iemand in mijn vrienden groep die er intresse in heeft.

There is no art to find the minds construction in the face

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Muppet schreef op 03 november 2003 @ 13:13:
[...]

Lol :D :D ervaring?? :D Merk het bij mij zelf af en toe ook wel eens. Maar goed er is altijd wel iemand in mijn vrienden groep die er intresse in heeft.
Hmm...Ja. O-) Toen ik voor het eerst Adsl had van KPN, eind 2001.
Toen heb ik idd. wel een periode gehad dat ik meer aan het branden was dan aan het kijken.
Beetje vergelijkbaar met mijn "Commodore 64" periode, was toen ook meer aan het copieren dan aan het spelen.
Totdat je erachter komt dat niemand daar eigenlijk iets aan hebt,
dat je zegt hoeveel films je hebt, maar je weet niet wat voor films het zijn. 8)7
Op een gegeven moment heb ik de tijd genomen om in ieder geval een verbinding te maken tussen mijn pc boven en mijn tv/audio beneden, zelfs inclusief tweede muis.
Toen ben ik netjes alle ondertitels erbij gaan zoeken en bij elke film een korte omschrijving en cover.
Ben in die tijd ook even zonder werk geweesd, vandaar, heb mijn tijd nuttig kunnen besteden.
Nu heb ik er een gewoonte van gemaakt niet gewoon maar te branden,
maar altijd gelijktijdig die andere zaken ook af te handelen.
Verder kijk ik ook altijd ff op imdb.com of ik een bepaalde film wel leuk vind.
Als je eenmaal een nette lijst hebt, is het relatief weinig moeite deze netjes bij te houden.
Op dit moment heb ik 544 films, maar daar zitten die nieuwe nog niet allemaal bij, ben ik nog mee bezig.
Ik kijk regelmatig films, ook samen met familie of vrienden, best wel leuk.
Films die op TV worden uitgezonden kijk ik eigenlijk niet meer, zeer irritant al die reklame, en dat 4:3 beeld.
O ja, soms koop ik ook wel eens een DVD, bij mij vind ik 10 euro een acceptabele prijs. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil een draadloosnetwerk gaan aanleggen(met ADSL van Demon) in huis, maar nu is het beton nogal dik(20-30 cm). Gaat dat dan op de tweede verdieping(en in een kelder) ook nog werken (met volle sneldheid downloaden e.d.?

Ik heb volgens mij nodig:

-Modem van Demon.
-Draadloze router (modem plug ik in in de router)
-Een of ander accespoint of zo?

Hoeveel kost zo'n accespoint en is alles dan klaar?
Of moet ik nog een ethernetkaart hebben?

Het lijkt me dat je in je computer gewoon een of andere kaart(welke kaart dus) kan stoppen, en dat het dan dus werkt. (dus niet dat je nog een of andere antenne naast je pc hebt staan ofzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-07 21:02
Verwijderd schreef op 03 november 2003 @ 16:11:
Ik wil een draadloosnetwerk gaan aanleggen(met ADSL van Demon) in huis, maar nu is het beton nogal dik(20-30 cm). Gaat dat dan op de tweede verdieping(en in een kelder) ook nog werken (met volle sneldheid downloaden e.d.?

-Modem van Demon.

Het lijkt me dat je in je computer gewoon een of andere kaart(welke kaart dus) kan stoppen, en dat het dan dus werkt. (dus niet dat je nog een of andere antenne naast je pc hebt staan ofzo).
Als je een draadloze router neemt zit daar al een acces point in.
US robotics hebben mooie staan :)
Verder moet je dan nog draadloze nics in de pc plaatsen,
neem daar bv 3coms voor als je het meteen goed wil doen.
Wel degene nemen die echt voor pci zijn gemaakt,
niet die pci comverters en dan een pcmcia(laptop) kaartje erin

BTW, beetje offtopic hier :P

[ Voor 3% gewijzigd door Weezer-DC op 03-11-2003 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Tja, op zich is 3 connecties niet veel, maar wel als je die constant open hebt staan. Zoals ik het begrepen heb, heeft Demon een contract voor maar een maximaal aantal connecties bij Supernews. Daarom heeft Demon het aantal connecties wat je als klant mag gebruiken kort geleden al eens verlaagd naar 3. Blijkbaar zijn er zoveel klanten bijgekomen dat dit nog niet voldoende was om de problemen op te lossen. Maar er wordt gewerkt aan een oplossing, meende ik. Zelf heb ik het voordeel dat ik ook nog gebruik kan maken van mijn newsservers bij Wanadoo, Euronet en XS4ALL, dus alleen als een file daar niet te vinden is, wordt de 'Demon' newsserver door mij gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Toch ben bang dat dat wel mee zal vallen. Ik vrees dat er dan gewoon veel meer gedownload zou worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scooper
  • Laatst online: 11-09 13:38
Ik gebruik momenteel Newsleecher als Newsreader, opzich fijn programma, alleen laad hij wel altijd alle connecties openstaan, donders irritant. andere newsreaders sluiten netjes de connectie wanneer je klaar bent met downloaden.

SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weezer-DC schreef op 03 november 2003 @ 17:21:
[...]
Als je een draadloze router neemt zit daar al een acces point in.
US robotics hebben mooie staan :)
Verder moet je dan nog draadloze nics in de pc plaatsen,
neem daar bv 3coms voor als je het meteen goed wil doen.
Wel degene nemen die echt voor pci zijn gemaakt,
niet die pci comverters en dan een pcmcia(laptop) kaartje erin
Sterker nog, als-ie het Demon-modem als router gebruikt heeft-ie alleen maar een accesspoint nodig ;)

US Robotics is idd. erg mooi, die heb ik zelf ook. Maar koop dan wel (iig. bij de snelste variant daarvan) ook de nic's van US Robotics, anders haal je de maximum speed niet. US Robotics heeft nl. als extra een eigen 'snellere' versie van het protocol, die alleen werkt met hun eigen nics. Als je een ander merk nic gebruikt werkt-ie overigens als een gewone 812.11b of g.

[/offtopic]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scooper schreef op 03 november 2003 @ 17:35:
Ik gebruik momenteel Newsleecher als Newsreader, opzich fijn programma, alleen laad hij wel altijd alle connecties openstaan, donders irritant. andere newsreaders sluiten netjes de connectie wanneer je klaar bent met downloaden.
Bij veel andere newsreaders kun je dat gewoon instellen, misschien kan dat ook bij Newsleecher?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Verwijderd schreef op 03 november 2003 @ 16:11:

-Modem van Demon.

Een draadloze router is eigenlijk een router met ingebouwde accespoint.
Daarnaast heb je nog een draadloze netwerkkaart nodig per pc/laptop.
Wat jij wilt is nooit met zekerheid te zeggen of het feilloos door het beton heengaat.
Mijn accespoint schakelt bij slechte verbinding terug van 11 Megabit stapsgwijs terug naar minimaal 2 Megabit.
In jouw geval zou je dus je modem in kunnen stellen als router,
en dan een accespoint met draadloze nic kopen (setje).
Zelf heb ik ook zo'n set (van Asus) bij Mycom gekocht.
Is geloof ik 160 euro als ik het goed heb (accesspoint en kaart voor laptop).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Voor mensen die sinds vrijdag upload problemen hebben, een instabiele upload en lage conn/min:
Er is een storing bij NRP 4 van bbned, waardoor een klein deel van de demon klanten een probleem kan ondervinden sinds vrijdag. Hier de quote van Niels Raijer uit de nieuwsgroepen (medewerker van demon):
In article <slrnbqb12i.1mod.niels@extrix.fusix.nl>, Niels Raijer wrote:

>Er is dus zeker geen algemeen probleem, maar als er een probleem is dan
>zal dat slechts een gedeelte van de klanten betreffen, en daarom heb ik
>dus meer gegevens nodig om het te onderzoeken. Als het alle of een groot
[...]

Update: ik zie inderdaad dat op bbned NRP 4 er een daling in geupload
verkeer is sinds vrijdag. Dit geldt niet voor de overige NRP's, dus het
probleem is inderdaad tot een klein gedeelte van de klanten beperkt. Ik
heb het aangemeld bij bbned en zal jullie op de hoogte houden.
2048/512, Dordrecht:
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Mon Nov 3 2003 om 19:02:18 UTC+0100)

Download : 210.6 KByte/sec (-)
Upload : 15.1 KByte/sec (normaal 53 kb/s)
Connection : 138.0 Conn/min (normaal 1200 conn/min)
Ping test Nederland : 20.0 ms (-)

[ Voor 19% gewijzigd door Tutti-frutti op 03-11-2003 19:02 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kheb een vraagje, kwil dus dat 1024/512 abbo aangaanvragen.. maar nu las ik dit":
Kan ik mijn telefoonlijn met alarminstallalatie/PIN voor mijn Demon DSL Express aansluiting gebruiken?
Het combineren van DSL en functies anders dan normale telefonie op een en dezelfde telefoonlijn wordt sterk afgeraden. Het is in principe wel mogelijk, echter bij oudere alarminstallaties kan dit storingen veroorzaken. Demon heeft niet de mogelijkheid om alarm/PIN-installaties voor u te testen. Wij raden u aan om uw DSL aansluiting op een separate telefoonlijn aan te vragen of in ieder geval uw installatiebedrijf of meldkamer te raadplegen voordat u uw order plaatst. Demon is niet aansprakelijk voor schade die geleden wordt door een niet goed werkende alarm/PIN-installatie in combinatie met DSL.
Ik heb dus een Alarm van Essent. sinds zo; n 3a 4maanden.. maar kán ik nou, zonder een extra lijn te nemen adsl nemen?? ik heb ook al een mail naar Essent gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op 03 november 2003 @ 17:30:

[...]

Toch ben bang dat dat wel mee zal vallen. Ik vrees dat er dan gewoon veel meer gedownload zou worden ;)
Ik maak regelmatig gebruik van binary groepen, als Demon me sneller laat downloaden ga ik echt niet meer downloaden. Ik ben dan gewoon blij dat m'n downloads eerder binnen zijn dan normaal...

Helaas zijn er ook aardig wat gebruikers die alleen maar denken "meer snelheid = meer downen!"... en het erge is, het gaat die mensen eigenlijk ook alleen maar om het feit dat ze dan veel gedownload hebben zodat ze er over kunnen opscheppen - ipv de downloads ook daadwerkelijk te installeren of kijken...

Afijn... ik hoop dat Demon iig een gulden middenweg weet te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dolby schreef op 03 november 2003 @ 11:27:
[...]

Ik heb m'n Download bij Emule zelf afgeknepen bij 200KB/sec :) Omdat ik bang ben dat m'n schijf vol is voor dat ik wakker ben :)

(Chello gebruikers, dit is geen mop)

Zouden de andere 24 gebruikers waar ik op papier een lijn mee deel ook last hebben van mijn constant gebruik van upload ??, wat ik bedoel : is de upload ook 25.1 ??

Uit sociale overweging heb ik alleen s'nachts mijn P2P shit aanstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaterik
  • Laatst online: 03-06 00:26
Ik heb nu thuis Chello met een router/WlanAP...

Hoe ga ik dit straks doen met mijn Demon modem? Is dit een router of gewoon een optie in het apparaat?

Digital Nomad, frequent flyer en minimalist...https://erikvandermeulen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErA
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:00

ErA

ik heb net demon besteld. Nu maar wachten. Met een beetje mazzel wordt het een mooie sinterklaas cadeau. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfr0st
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-09 14:54

dfr0st

Geel is mooier

Verwijderd schreef op 03 november 2003 @ 19:24:
Ik heb dus een Alarm van Essent. sinds zo; n 3a 4maanden.. maar kán ik nou, zonder een extra lijn te nemen adsl nemen?? ik heb ook al een mail naar Essent gestuurd.
We hebben thuis een alarm op de ISDN lijn en hebben contact
opgenomen met de alarmcentrale nav de Demon FAQ gegevens:
--------------
Op ISDN lijnen is het in ieder geval niet mogelijk om ADSL en alarm/PIN functionaliteit
tegelijk te gebruiken, omdat beide diensten gebruikmaken van het D-kanaal van de lijn.
------------------

We kregen van het alarmbedrijf te horen dat deze gegevens niet meer relevant zouden zijn en dat het tegenwoordig geen problemen meer oplevert. Ook vanwege het feit dat het alarm geen gebruik maakt van het D-kanaal.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klovan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-08 22:37
Flat_erik schreef op 03 november 2003 @ 20:46:
Ik heb nu thuis Chello met een router/WlanAP...

Hoe ga ik dit straks doen met mijn Demon modem? Is dit een router of gewoon een optie in het apparaat?
Je kan er een router van maken, normaliter fungeert ie gewoon als een modem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Topicstarter
[...]

Ach, binnenkort is dat leechen vanaf Supernews toch verleden tijd. Eens kijken hoeveel mensen hier dan gaan lopen mekkeren.

Zie ook news:slrnbqddjo.1rqn.niels@extrix.fusix.nl

[ Voor 7% gewijzigd door Wokschotel op 03-11-2003 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apacer
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-12-2024
Wat is de stand van zaken van de "502 too many connections" bij de newsserver van Demon. Ik dacht dat het een tijdelijk probleem was, maar de meesten kunnen 's avonds niet eens meer behoorlijk in de text-nieuwsgroepen komen, binaries duurt ook nu verdomde lang om te benaderen. M'n laatste posting in de support-groep lukt niet eens meer, die kan niet weg, want er zijn too many connections!

De fout-melding:

Outlook Express kan het bericht niet posten. Onderwerp 'Re: Too many connections', Account: 'news.demon.nl', Server: 'news.demon.nl', Protocol: NNTP, Reactie van server: '502 too many connections from realm DemonNL (82.1xx.x.xx)', Poort: 119, Beveiligd(SSL): Nee, Serverfout: 502, Foutnummer: 0x800CCCA0

Het surfen gaat zeer goed, maar news wordt steeds problematischer, misschien kan er een bericht op de frontpage van het topic geplaatst worden, bij gedeelte "nieuwsserver". Misschien negatieve reklame, maar het is al enkele weken aan de gang en er komt maar geen def. oplossing.

Jammer, Demon laat hier een vette steek vallen en hoop op spoedige beterschap! :(

[ Voor 5% gewijzigd door apacer op 03-11-2003 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:13

rally

Deyterra Consultancy

Wokschotel schreef op 03 november 2003 @ 22:02:
[...]
Ach, binnenkort is dat leechen vanaf Supernews toch verleden tijd. Eens kijken hoeveel mensen hier dan gaan lopen mekkeren.
@Wokschotel:
Waarom is dat binnenkort afgelopen? Je linkje is een maillink. Moeten we met z'n allen daar een mailtje naar toe sturen om te vragen waarom het binnenkort verleden tijd is? :)

Ik gebruik momenteel ook de Newsgroepen van SuperNews en betaal daar ook gewoon voor. Ik beschik over zowel een Demon als een Eweka account, maar om technische redenen kan ik mijn Demon account even niet gebruiken voor NNTP.
Aangezien ik betaal voor die NNTP server van SuperNews verwacht ik daar wel een bepaalde kwaliteit voor. Ik heb op het moment 1 thread open staan (van de vier die ik maximaal mag gebruiken) en hoezee _/-\o_ wel 30Kb/s down :( :( Die Leechers verpesten het gewoon voor iedereen.
Ik dowload ook wel een grote bestanden, maar ik download zeker niet om het downloaden.
Van mij mag er gewoon een limiet op die newsserver en als je er overheen gaat moet je voor de meerprijs betalen. Moet je kijken hoe snel het leechen terug gaat lopen. (Overigens is het niet superduur $ 10,95 voor een 10GB limiet. Kun je toch aardig wat voor downen dacht ik zo)

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Rally - correctie: Demon staat drie connecties toe, meer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Topicstarter
rally schreef op 03 november 2003 @ 22:10:
[...]

@Wokschotel:
Waarom is dat binnenkort afgelopen? Je linkje is een maillink. Moeten we met z'n allen daar een mailtje naar toe sturen om te vragen waarom het binnenkort verleden tijd is? :)
Nee, dat is een newsbericht. Linkje werkt niet, is al aangemeld in Bugs. Hier is de tekst:
n article <vqd5s512oe1b19@corp.supernews.com>, Piet wrote:

>> heb je er helemaal geen support op. Van mij mag Demon dan ook rustig
>> keiharde datalimieten gaan hanteren voor Supernews
>
>Van mij niet. Dan ben ik, + nog heel wat andere Demonusers weg. En nee, wees

Nou, er is bijvoorbeeld iemand die in een maand tijd een halve terabyte
heeft gedownload van Supernews. Ik denk dat je wel begrijpt dat dit soort
feestjes binnenkort afgelopen zal zijn. Misschien kun je nu alvast
beginnen met wat minder downloaden, dan is het straks niet zo'n grote
schok meer.
--
Niels Raijer
niels apedinges databeest.net
Ik gebruik momenteel ook de Newsgroepen van SuperNews en betaal daar ook gewoon voor. Ik beschik over zowel een Demon als een Eweka account, maar om technische redenen kan ik mijn Demon account even niet gebruiken voor NNTP.
Aangezien ik betaal voor die NNTP server van SuperNews verwacht ik daar wel een bepaalde kwaliteit voor. Ik heb op het moment 1 thread open staan (van de vier die ik maximaal mag gebruiken) en hoezee _/-\o_ wel 30Kb/s down :( :( Die Leechers verpesten het gewoon voor iedereen.
Ik dowload ook wel een grote bestanden, maar ik download zeker niet om het downloaden.
Je betaalt voor de verbinding, niet voor de newsserver. Als Demon besluit om opeens een text-only server neer te zetten (wat ze van mij mogen doen) heb je geen poot om op te staan IMHO.
Van mij mag er gewoon een limiet op die newsserver en als je er overheen gaat moet je voor de meerprijs betalen. Moet je kijken hoe snel het leechen terug gaat lopen. (Overigens is het niet superduur $ 10,95 voor een 10GB limiet. Kun je toch aardig wat voor downen dacht ik zo)
Gewoon iedereen die van dat ding leeched die $10 laten betalen, dan is dat geleech snel over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Demon kennende zullen ze vast wel een einde maken aan degene die een halve terrabyte downloaden. Echter als je dan nog een 50 GB/maand mag downloaden is dat ook ruim voldoende.

[ Voor 183% gewijzigd door Cyberpope op 03-11-2003 23:04 ]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

$14,95/maand @ Usenetserver.com UNLIMITED downloads.
Ik gebruik Supernews al niet te veel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klovan
  • Laatst online: 29-08 22:37
Een halve Terabyte is ook wel rampzalig veel.. Als ISP moet je dan ook wel ingrijpen anders kost zo'n klant echt te veel geld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crusader schreef op 03 november 2003 @ 23:18:
$14,95/maand @ Usenetserver.com UNLIMITED downloads.
Ik gebruik Supernews al niet te veel meer.
Dat klopt maar het dataverkeer gaat dan nog altijd via Demon. Wat ik uit het newsbericht van die Niels heb begrepen gaan ze het dataverkeer vanaf de Supernews-server beperken, omdat dat af en toe de spuigaten uitloopt. Maar geldt dat nou ook voor het dataverkeer wat je ergens anders aan opmaakt? Krijgen we dan bijv. 2 fair use poilicies, 1 algemene, en 1 speciaal voor de Supernews-server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Laatst online: 10-09 04:00
Hmpf sommige leechen wel érg veel.
Ik weet ook wel sinds dat ik Demon heb dat ik meer download, ik dowload ook vlugger iets, dan toen ik nog Chello had.
Maar goed, Demon is nu eenmaal een stuk sneller, dus kan ik best wel wat meer downloaden als ik dat wil, ook al gebruik ik daar het meeste niet eens van, of iig ik gooi het daarna weer weg. Maar ik weet zeker dat ik qua downloaden zeker niet boven de 30 GB per maand uit ga kopen (dowload en upload). Met Chello had ik altijd nog maar iets van 15 GB.

[ Voor 5% gewijzigd door eX0duS op 04-11-2003 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

De mensen die vinden dat de NG-toegang veranderd moet worden kunnen vinden wat ze willen, zolang demon zelf niks officieel zegt daarover, blijft alles gewoon zoals nu is.

De enige officiele medeling van Demon is dat ze de "too many connections.."-problemen weten en er "een oplossing" voor zullen vinden.

Wat die oplossing is weet niemand hier, dus ga dat dan niet opschrijven alsof het een vaststaand feit is.

Ditzelfde probleem was bij de introductie van newszilla van Xs4all ook voorgekomen. Zij zijn nooit daarvan afgestapt omdat zij weten dat een goede newsserver een van de, of misschien zelfs DE selling point is. Waarom wordt er zoveel voor Demon gekozen en niet voor een andere aanbieder. Heel vaak is de toegang tot Supernews de reden daarvoor. Demon zal heus niet zomaar deze weghalen.
Misschien vermindering van aantal threads, bandwidth, maar helemaal weghalen zullen ze waarschijnlijk niet doen.

Persoonlijk vind ik een vermindering van max. aantal threads, maar een verhoging van de snelheid het beste idee. Als een thread nou 3x zo snel kan worden dan is er minder reden om 3 threads te laten lopen.

[ Voor 12% gewijzigd door kmf op 04-11-2003 00:36 ]

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Nu online

Phydomir

Dennis

Beetje late reactie, maar ik ben van chello over gegaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-08 14:35
Ik denk dat het bij mij wel wat langer gaat duren.
23ste aanvraag, 31 bevestigd en nu nog geen lijntest (geaccepteerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Conman schreef op 04 november 2003 @ 00:59:
[...]

Ik denk dat het bij mij wel wat langer gaat duren.
23ste aanvraag, 31 bevestigd en nu nog geen lijntest (geaccepteerd).
NU NOG niet???????? Sodejuu, dat duurt tering lang bij jou zeg (3 dagen - 2 dagen weekend = 1 HELE DAG AL :'( )

ps.: bij mij duurde het precies 4 weken, eventueel alvast sterkte dus! :+

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2003 01:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een tip voor mensen (met een netwerk) die hun bandbreedtegebruik in de gaten willen houden: Dat Zyxel-modem van Demon is SNMP-manageable. Daarmee kun je dus met programma's als PRTG leuke overzichtjes maken zoals dit :)

Afbeeldingslocatie: http://updates.paessler.com/prtg/html/Daily_Graph_62.146.84.82_Port_2.png

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2003 02:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kweet niet hoe de rest erover denkt, maar ik bedenk me net dat als je een klant van Demon bent, je totaal geen privacy hebt. In die zin, iemand die een nslookup op je ipadres uitvoert heeft direct je mail adres. Vind dat eigenlijk best wel enorm slecht! :( (nslookup ip geeft systeemnaam.demon.nl -> email naar <systeemnaam>@demon.nl) Of zeg ik nu iets raars?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 november 2003 @ 02:37:
Kweet niet hoe de rest erover denkt, maar ik bedenk me net dat als je een klant van Demon bent, je totaal geen privacy hebt. In die zin, iemand die een nslookup op je ipadres uitvoert heeft direct je mail adres. Vind dat eigenlijk best wel enorm slecht! :( (nslookup ip geeft systeemnaam.demon.nl -> email naar <systeemnaam>@demon.nl) Of zeg ik nu iets raars?
Behalve dat het dan whatever@systeemnaam.demon.nl wordt heb je gelijk. Overigens kun je door alleen emailadressen te gebruiken, ipv. je systeemnaam bij het ophalen van de post, de spam die je binnenhaalt wel wat beperken.
Verder heb ik voor de zekerheid ook maar niet m'n echte naam of m'n nick gebruikt als systeemnaam bij Demon, misschien iets minder onveilig als je bv. iets in de binary newsgroups post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Verwijderd schreef op 04 november 2003 @ 02:00:
Misschien een tip voor mensen (met een netwerk) die hun bandbreedtegebruik in de gaten willen houden: Dat Zyxel-modem van Demon is SNMP-manageable. Daarmee kun je dus met programma's als PRTG leuke overzichtjes maken zoals dit :)

[afbeelding]
Geweldig! Ik gebruikte zelf MRTG, maar daarmee kon ik niet direct inzichtelijk maken wat mijn verbruik was.
Nu dus wel, thanks! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

rally schreef op 03 november 2003 @ 22:10:
[...]

@Wokschotel:

Ik vind dat ze bij Demon verschillende opties hebben:
-Grootverbruikers knijpen in snelheid.
-Meer bandbreedte inkopen bij SuperNews.
-Minder snelheid per thread.
Waarbij ik de eerst genoemde het meest gewensd vind.
Meer bandbreedte is voor ons het beste, maar wellicht te duur voor Demon.
Minder snelheid per thread is wel jammer, maar nog altijd beter dan nu,
dus dat je zo af en toe compleet geen verbinding kunt maken.
Geen optie vind ik:
-Afschaffen supernews en zo'n klein servertje zoals bij Xs4All gaan nemen.

Als ze dat gaan doen ga ik direct naar de concurrent.
Bij SpeedXS kan je zelf kiezen welke nieuwsserver je wilt hebben,
en ze zijn ook nog eens ietsje goedkoper.
Nu zul je misschien zeggen, ja dat gaat niet, want je hebt een jaarcontract,
die bij mij overgens nog niet is begonnen, want ik ben nog niet officieel opgeleverd.
Maar reken maar dat ik er wel vanaf kom. })
Het zijn juist de nieuwsgroepen waardoor ik naar Demon ben overgestapt.

Even ter vergelijking, ik heb gehoord van iemand die Canal+ heeft genomen,
vanwege de formule 1 wedstrijden die daar uitgezonden zouden gaan worden.
Toen een maand later dat uit de programmering gehaald werd,
is die man gaan klagen, en heeft uiteindelijk 11 maanden abbonnementsgeld terug ontvangen, ondanks het jaarcontract.
Dat je bij Canal+ ook natuurfilms kan kijken is niet voor iedereen relevant. :P
Het zou wel jammer zijn van die 2000 spindeltjes van 100 cdr's die ik een week terug heb gekocht, om een backupje te maken van Supernews. :+ :D
Gewoon zeggen, je hebt Demon voor internet en niet voor nieuwsgroepen,
vind ik gewoon een onzinnige opmerking die niet voor iedereen geldt.
Maar Demon kennende gaan ze dit probleem wel oplossen.
Nogmaals, ik verwacht niet boven 200 GB per maand te komen,
gezien ik altijd gericht zoek, en niet zomaar alles leech,
om vervolgens het grootste deel ongebruikt te wissen. 8)7
Dat vind ik echt asosiaal gedrag. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Topicstarter
cjdijk schreef op 04 november 2003 @ 07:56:
[...]

.

:w
Nu zul je misschien zeggen, ja dat gaat niet, want je hebt een jaarcontract,
die bij mij overgens nog niet is begonnen, want ik ben nog niet officieel opgeleverd.
Maar reken maar dat ik er wel vanaf kom. })
En daar zijn er al teveel van de laatste tijd.
Nogmaals, ik verwacht niet boven 200 GB per maand te komen,
gezien ik altijd gericht zoek, en niet zomaar alles leech,
om vervolgens het grootste deel ongebruikt te wissen. 8)7
Dat vind ik echt asosiaal gedrag. |:(
200 gb? :D Als je dat al geen asociaal gedrag vindt weet ik het echt niet meer. 200 Gb is echt bespottelijk veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
[...]

Inbegrepen bij DSL Express:
oa
Toegang tot de Demon nieuwsservers
Waar staat dat het Supernews moet zijn die binairies doorgeeft? _nergens_
Als Demon besluit een text newsserver te gebruiken is dat volledig correct zoals in productomschrijving staat.
Ik hoop dat ze spoedig met een oplossing komen want het is toch te zot voor woorden dat er zo'n misbruik wordt gemaakt van het pompen van binairies, dan maar een harde limiet zoals Cistron, XS4ALL Power, een halve terrabyte heeft iemand al gedowned, hoe haal je het in je hoofd.
Aangezien er nu geen rem opzit is dit probleem ontstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

dolby schreef op 04 november 2003 @ 08:24:

[...]
Waar staat dat het Supernews moet zijn die binairies doorgeeft? _nergens_
Als Demon besluit een text newsserver te gebruiken is dat volledig correct zoals in productomschrijving staat
Door al tijdenlang toegang te leveren tot een binary newsserver hebben ze gewoonterecht opgebouwd waar de gebruiker gebruik van kan maken mochten ze naar text-only overschakelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Geen optie vind ik:
-Afschaffen supernews en zo'n klein servertje zoals bij Xs4All gaan nemen.
Eeuh.... zo klein is die server van XS4ALL echt niet hoor, ik geloof dat-ie zelfs nog steeds de grootste van Nederland is (buitenlandse servers niet meegerekend). En ze zijn volgens mij weer aan het uitbreiden, krijg de indruk dat de retentie weer wat langer wordt ( > 14 dagen). Geloof me, het is absloluut niet behelpen met die XS4ALL-server, alhoewel het jammer blijft dat ze geen DVD-groepen voeren. Maar goed, daar hebben we het al eens eerder over gehad ;)
Maar dat kan bij Demon toch ook? Als je wilt maak je gewoon geen gebruik van Supernews, en neem je gewoon een andere. Je zult Demon daar niet over horen klagen, hoor ;)
Het zou wel jammer zijn van die 2000 spindeltjes van 100 cdr's die ik een week terug heb gekocht, om een backupje te maken van Supernews. :+ :D
DVDr's Hans, DVDr's. Met CD's aleen kom je er niet meer :+ ;)
Gewoon zeggen, je hebt Demon voor internet en niet voor nieuwsgroepen,
vind ik gewoon een onzinnige opmerking die niet voor iedereen geldt.
Maar Demon kennende gaan ze dit probleem wel oplossen.
Klopt, de mogelijkheden van de newsserver speelt ook bij mij een hele grote rol bij de keuze van mijn internetprovider. Maar zelfs als Demon het helemaal zou afschaffen, zou ik denk ik toch niet meer weggaan, ze zijn nl. verder natuurlijk ook nog een hele goede interprovider. Eventueel zou ik dan gewoon een payserver erbij nemen. (Als ik XS4ALL er niet zou bijhebben, natuurlijk ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Wokschotel schreef op 04 november 2003 @ 08:20:
[...]

:w

[...]
En daar zijn er al teveel van de laatste tijd.

[...]

200 gb? :D Als je dat al geen asociaal gedrag vindt weet ik het echt niet meer. 200 Gb is echt bespottelijk veel.
Ik moet eerlijk toegeven dat ik er eigenlijk nooit zo op let.
Maar 200 GB is het niet, heb zowiso gemiddeld slechts 40 GB vrije ruimte op mijn harddisk.
Toen ik nog bij HccNet zat, had ik daar voldoende aan, dus max 40 GB per maand.
Ik was alleen op een gegeven moment wel geschrokken van dat ik die ruimte spontaan in 5 dagen had gevuld, nu ik bij Demon zit.
Ik ben nog niet zo ervaren m.b.t. nieuwsgroepen, heb tot nu toe alles met Kazaa en Emule gedaan.
Het gaat gewoon veel harder nu.
Sinds gisteren heb ik nog geen MegaByte verbruikt, gezien ik mijn volle harddisk aan het ordenen ben.
Zal nog wel een week duren voor ik meer ga downloaden.
Dus zo erg heen, als jij mij nu voorstelt is het niet. :)
Dat getal van 200 GB noemde ik meer, omdat anderen dat ook vaak noemen als grens.
Ik denk dat ik gemiddeld rond de 50 GB verbruik heb, soms meer, soms minder.
Verwijderd schreef op 04 november 2003 @ 08:35:
DVDr's Hans, DVDr's. Met CD's aleen kom je er niet meer :+ ;)
Ja, soms denk ik wel eens, had ik nu maar zo'n el cheapo brander genomen.
Ik begrijp er niets van dat mijn Plextor 16 speed van 3 jaar het nog steeds doet,
heb er toch al wel zo'n duizend cdr's mee gebrand schat ik in.
Zodra die het niet meer doet, ga ik zeker een DVD brander kopen. :)

[ Voor 17% gewijzigd door cjdijk op 04-11-2003 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
Wokschotel schreef op 03 november 2003 @ 22:55:

Je betaalt voor de verbinding, niet voor de newsserver. Als Demon besluit om opeens een text-only server neer te zetten (wat ze van mij mogen doen) heb je geen poot om op te staan IMHO.
idd, lijkt mij ook, staat nergens in de specs dat het een supernews moet zijn
Wildfire schreef op 04 november 2003 @ 08:33:
[...]

Door al tijdenlang toegang te leveren tot een binary newsserver hebben ze gewoonterecht opgebouwd waar de gebruiker gebruik van kan maken mochten ze naar text-only overschakelen...
Helaas, usenet is niet ontwikkeld voor binairies, text-only voldoet prima aan de specs waarmee de abonnees akkoord zijn gegaan.
Ik geef de bedrijfsjurist van Demon meer kans dan een abonnee die met gewoonte recht komt aanzetten. Hoelang heeft men supernews nu? nog niet jaren toch?

[ Voor 26% gewijzigd door dolby op 04-11-2003 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Topicstarter

[afbeelding]
Ga ik toevoegen in de startpost, thanx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmz...

Ik ging met chello al rond de 50-100 gb per maand zitten.
Verwacht met Demon daar wel wat bovenop te komen.

Zelf zie ik ook 200GB als absolute grens, maar blijf liever onder de 150GB

Tja, 200 gb veel?
klopt.

Maarja, ik betaal er ook €55, 110 guldens voor!

Als je planet internet neemt, dan zul je niet veel dl'en.Huis tuin en keuken adsl.

Maar Demon weet gewoon, dat hun grootverbruikers zullen aantrekken met hun superabbo's!

Niet zeuren dus vind ik dan...

zodra mensen boven de 250GB gaan, vind ik het ook niet meer acceptabel.Mee eens idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wokschotel schreef op 04 november 2003 @ 08:20:
[...]
Wellicht is het asociaal, maar feit is wel dat ik vorige maand verschillende Demon-medewerkers heb gevraagd naar een indicatie van de fair use policy, en allen verzekerden me min of meer, dat 200 GB geen enkel probleem was, en dat ze daar ruim voldoende capaciteit voor hadden. Ik had het toen wel over de fair use policy en niet over de Supernews-downloads. Overigens kom ik zelf nooit boven de 60 GB uit, zelfs niet met Newszilla ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-08 20:23
Even over iets totaal anders als de nieuwsservers:

Ik heb een netwerk met het zyxel modem, waar vervolgens een SMC barricade router aan hangt die het routen op zich neemt. Werkt perfect daar niet van, maar het is nu niet mogelijk de zyxel de managen. Ik heb al het een en het andere geprobeert met het forwarden van poorten, maar dat lukte niet erg.
Hoe moet ik dit doen?
De barricade heeft 2 menutjes om met poorten te werken
virtual server en special application

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joppe schreef op 04 november 2003 @ 09:03:

Ik heb een netwerk met het zyxel modem, waar vervolgens een SMC barricade router aan hangt die het routen op zich neemt. Werkt perfect daar niet van, maar het is nu niet mogelijk de zyxel de managen. Ik heb al het een en het andere geprobeert met het forwarden van poorten, maar dat lukte niet erg.
Hoe moet ik dit doen?
Ik heb hetzelfde probleem. Wat ik heb geprobeerd is om de Zyxel in router-mode aan de WAN-port van m'n oude router te hangen, en ik dus een router/firewall extra ertussen had zitten. Alleen lukte het me toen maar niet om die Zyxel dan lokaal te managen, via het internet was het in elk geval geen probleem. Maar ik zou graag ook een betere oplossing zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 november 2003 @ 08:53:
[...]

Wellicht is het asociaal, maar feit is wel dat ik vorige maand verschillende Demon-medewerkers heb gevraagd naar een indicatie van de fair use policy, en allen verzekerden me min of meer, dat 200 GB geen enkel probleem was, en dat ze daar ruim voldoende capaciteit voor hadden. Ik had het toen wel over de fair use policy en niet over de Supernews-downloads. Overigens kom ik zelf nooit boven de 60 GB uit, zelfs niet met Newszilla ;)
Daar komen ze nog wel op terug. Alleen al met het oog op de overboeking is een groot aantal grootverbruikers (> 100-150 gb) nooit houdbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Topicstarter

Hoe moet ik dit doen?
Dat probleem heb ik ook. Tijdelijke oplossing was om de Zyxel even in de LAN-poort te hangen, dan werkt ie wel. Volgens mij heb ik een tijd geleden een andere oplossing gevonden maar die kan ik zo 1-2-3 niet meer terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Hoe moet ik dit doen?
Volgens mij is dat altijd zo.
Ik kan ook niet bij mijn Alcatel modem zolang mijn Draytek router ertussen zit.
Zelf zie ik het nut eigenlijk niet zo, je stelt hem 1 keer goed in,
verder hoef je er toch niet aan te zitten lijkt me?
Zo heel af en toe zet ik wel eens wat poorten open of dicht op mijn router,
maar het modem, wat zou ik daarmee moeten instellen?
Maar ik heb gezien bij die kennis dat er een seriele aansluiting zit op die Zyxel,
daarmee kan je via telnet toch ook gewoon alles instellen (misschien zelfs meer dan via ethernet)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wokschotel schreef op 04 november 2003 @ 09:19:
[...]
Daar komen ze nog wel op terug. Alleen al met het oog op de overboeking is een groot aantal grootverbruikers (> 100-150 gb) nooit houdbaar.
Daar ben ik inderdaad ook wel een beetje bang voor. Ik denk dat ze het grote aantal abonnees (waaronder denk ik toch behoorlijk wat grootverbruikers), die er in toch zo'n korte tijd zijn bijgekomen, wel wat onderschat hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Heb zojuist mijn modem ontvangen.
Maakt het nog wat uit kwa snelheid of stabiliteit, een Alcatel Speedtouch Home of een Zyxel Prestige 650?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-08 20:23
cjdijk schreef op 04 november 2003 @ 09:23:
[...]

Volgens mij is dat altijd zo.
Ik kan ook niet bij mijn Alcatel modem zolang mijn Draytek router ertussen zit.
Zelf zie ik het nut eigenlijk niet zo, je stelt hem 1 keer goed in,
verder hoef je er toch niet aan te zitten lijkt me?
Zo heel af en toe zet ik wel eens wat poorten open of dicht op mijn router,
maar het modem, wat zou ik daarmee moeten instellen?
Maar ik heb gezien bij die kennis dat er een seriele aansluiting zit op die Zyxel,
daarmee kan je via telnet toch ook gewoon alles instellen (misschien zelfs meer dan via ethernet)?
De rede dat ik dat wil doen is onder andere om zo'n datagebruik-grafiekje te maken, maar ook omdat het makkelijker is te managen zo, ik heb het modem weggewerkt in een kast, dus even het modem mee nemen om het aan de com-poort te hangen is niet zo makkelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joppe schreef op 04 november 2003 @ 09:33:
[...]
De rede dat ik dat wil doen is onder andere om zo'n datagebruik-grafiekje te maken, maar ook omdat het makkelijker is te managen zo, ik heb het modem weggewerkt in een kast, dus even het modem mee nemen om het aan de com-poort te hangen is niet zo makkelijk
Als je hem als router aan een van de LAN-poorten van je oude router/switch hangt is het uiteraard ook geen probleem. Maar toch zou het beter moeten kunnen, hoop ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Wokschotel schreef op 04 november 2003 @ 09:20:
[...]
Dat probleem heb ik ook. Tijdelijke oplossing was om de Zyxel even in de LAN-poort te hangen, dan werkt ie wel. Volgens mij heb ik een tijd geleden een andere oplossing gevonden maar die kan ik zo 1-2-3 niet meer terugvinden.
Er staat me iets van bij, dat je het modem niet in de wan poort van je router moet doen, maar gewoon op 1 van de pc uitgangen.
Tenminste er staat me iets van bij, dat ik dat ergens gelezen heb in 1 van die andere 4 Demon topics. :)
Die heb ik allemaal offline zitten lezen toen ik ff zonder adsl was.

[ Voor 6% gewijzigd door cjdijk op 04-11-2003 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cjdijk schreef op 04 november 2003 @ 09:46:
[...]
Er staat me iets van bij, dat je het modem niet in de wan poort van je router moet doen, maar gewoon op 1 van de pc uitgangen.
Dat werkt inderdaad, mits je 'm als router instelt en gebruikt. Als modem aan een WAN-poort zal volgens mij ook niet gaan werken, maar ik begrijp niet waarom ik hem ook als router aan de WAN-poort lokaal niet zie. Als ik een traceroute doe ziet hij dan nl. gewoon m'n 2 routers wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap niet wat iedereen loopt te zeiken over leechen?!

Iedereen die hier is leeched!!! Of wil je zeggen dat ze het er speciaal voor jou opzetten?

Het forum gaat hier trouwens niet over de al dan niet perfectie newserver.

Als je alleen over het aantal gb's/tb's en newsserver praat, maak dan een ander topic aan!

Hopen dat het dan beter wordt, dat gezeur hier schiet toch niet op?!

Groeten _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Eerlijk gezegt snap ik er weinig van om je modem in te stellen als router.

Ik heb dus die kabel er aan gehangen, en die in de COM poort gestopt.
Dan doe ik telnet 192.168.1.1, maar dit werkt niet.

Ik heb mijn PC ingestelt met een vast IP adres.

Maar wat wel is, die modem hangt wel aan een andere PC, die nu als router ingestelt is, maar die COM kabel zit in een andere PC.
Die andere PC is dus wel op een switch aangesloten die aan die router PC hangt.

Wat moet ik precies doen? Moet die modem met een cross cable oid aan die switch gehangen worden, of met een gewone (die rode die ik er bij kreeg) in de uplink poort?

En het werk niet zonder die COM kabel?

[ Voor 3% gewijzigd door eX0duS op 04-11-2003 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

eX0duS schreef op 04 november 2003 @ 10:45:
Eerlijk gezegt snap ik er weinig van om je modem in te stellen als router.

Ik heb dus die kabel er aan gehangen, en die in de COM poort gestopt.
Dan doe ik telnet 192.168.1.1, maar dit werkt niet.

Ik heb mijn PC ingestelt met een vast IP adres.

Maar wat wel is, die modem hangt wel aan een andere PC, die nu als router ingestelt is, maar die COM kabel zit in een andere PC.
Die andere PC is dus wel op een switch aangesloten die aan die router PC hangt.

Wat moet ik precies doen? Moet die modem met een cross cable oid aan die switch gehangen worden, of met een gewone (die rode die ik er bij kreeg) in de uplink poort?

En het werk niet zonder die COM kabel?
naar mijn beste weten is die kabel toch gewoon optioneel en als je hem gewoon met UTP aan je PC of switch hangt dan kan je hem toch telnetten? dat was het idee wat ik erbij had. Wel handig om nog ff te dubbelchecken met elkaar, dit vanwege de komst van mijn modem vanavond welke ik ook als router wil gaan installen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
aardbeix15 schreef op 04 november 2003 @ 10:56:
[...]

naar mijn beste weten is die kabel toch gewoon optioneel en als je hem gewoon met UTP aan je PC of switch hangt dan kan je hem toch telnetten? dat was het idee wat ik erbij had. Wel handig om nog ff te dubbelchecken met elkaar, dit vanwege de komst van mijn modem vanavond welke ik ook als router wil gaan installen :)
Je modem aan een switch hangen is toch hetzelfde als hem gewoon in een NIC stoppen? Dan kan ik nml. ook niet telnetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 november 2003 @ 09:56:
[...]

Dat werkt inderdaad, mits je 'm als router instelt en gebruikt. Als modem aan een WAN-poort zal volgens mij ook niet gaan werken, maar ik begrijp niet waarom ik hem ook als router aan de WAN-poort lokaal niet zie. Als ik een traceroute doe ziet hij dan nl. gewoon m'n 2 routers wel..
Heeft waarschijnlijk te maken met de routering van je router. Stel: modem is 192.168.0.1, router 192.168.0.2. Als je je modem op je WAN-poort zet zal hij de pakketjes in de 192.x reeks niet je WAN-poort opgooien. Tenminste, lijkt mij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had op 13 sep aangevraagd en had de mogelijkheid om op 19 september op te zeggen en opnieuw aan te vragen voor de nieuwe (dubbel)snelheid. Bellen naar Demon op 19 sep, mij werd verteld dat ik de nieuwe snelheid ook bij oplevering zou krijgen, dus het was niet nodig om op te zeggen en hernieuw aan te vragen. Maar nu krijg ik 'mooi' wel de oude snelheid en moet wachten op de upgrade! Ik ben dus misleid en belazerd door Demon. Heeft iemand ook zo’n ervaring met Demon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaterik
  • Laatst online: 03-06 00:26

[afbeelding]
Is dit een progje op een pc ( die dus dag/nacht aan moet staan) of is het een soort plugin voor je modem?

Digital Nomad, frequent flyer en minimalist...https://erikvandermeulen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

Regelmatig een [ENTER] verhoogt de leesbaarheid.

De leveringstermijnen van Demon zijn variabel, het termijn wat je shetst is lang maar zeker niet te lang. Wat betreft de snelheid/upgarde zoals het nu bij je gaat is gewoon volgens de communicatieberichten op hun site/

verder hebben voor dit soort posts al een topic lopen; Demon biedt nieuwe ADSL-producten voor consumenten #5

[ Voor 49% gewijzigd door aardbeix15 op 04-11-2003 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Laatst online: 16:06
Juist. De upgrade krijg je vast wel. Sommige nieuwe klanten krijgen 'm meteen, anderen moeten wachten op de upgrade. Sommigen betalen dus al vanaf oktober 20 euro voor een 512 KBit lijntje en ik betaal nog steeds 40 euro, maar ga binnenkort vast wel omhoog.

Vind het verder niet heel erg, maar wel een beetje zonde van de 20 euro die ik schijnbaar elke maand weg gooi. Gewoon wachten lijkt de oplossing.

edit: ja, idd... daar is dat andere topic ook wel heel erg geschikt voor |:(

[ Voor 10% gewijzigd door dreamscape op 04-11-2003 12:15 ]

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

"Slecht ervaring met Demon" van user 'dragonballz' merged met "Demon biedt nieuwe ADSL-producten voor consumenten #5"

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newjersey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:46
naar vele replies door te lezen heb ik nu eindelijk demon aangevraagd, chello gaat er per 28 november uit :)...

eindelijk verlost ervan :P
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.