Demon biedt nieuwe ADSL-producten voor consumenten #5

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 3.288 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 04:00
Newjersey schreef op 04 november 2003 @ 13:21:
chello

eindelijk verlost ervan :P
_/-\o_

Goede keus.
Ben zelf erg tevreden met Demon. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponz
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

Zojuist aangesloten, alles werkt.
Het bleek echter dat de upload slechts 22 kB was. Dit kwam omdat ik de kpn ADSL splitter gebruikte en niet de bij het Demon/ZyXEL geleverde splitter gebruikte.

Na omruil haalde ik 56 kB.
Ik dacht, splitter is splitter, maar dat is dus blijkbaar niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik overweeg op het moment om over te stappen naar Demon (van een andere BBNed provider) .. maar ik heb niet zoveel zin om 3-6 weken down te zijn.
Nu heb ik hier en daar geruchten gehoord dat over een bepaalde tijd je zonder downtime zou kunnen switchen tussen BBNed providers.
Weet iemand hier iets meer van? (ja ik heb al gesearched en gegoogled, niks gevonden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
cjdijk schreef op 04 november 2003 @ 09:28:
Heb zojuist mijn modem ontvangen.
Maakt het nog wat uit kwa snelheid of stabiliteit, een Alcatel Speedtouch Home of een Zyxel Prestige 650?
Met jou abo type: nope, laat maar lekker in de doos ;)
Sponz schreef op 04 november 2003 @ 14:18:
Het bleek echter dat de upload slechts 22 kB was. Dit kwam omdat ik de kpn ADSL splitter gebruikte en niet de bij het Demon/ZyXEL geleverde splitter gebruikte.

Vreemd, zou idd niets moeten uitmaken, misschien was kabeltje niet goed? of was splittertje al gaar ;)

[ Voor 24% gewijzigd door dolby op 04-11-2003 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 08:26

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Dat lijkt me heel vreemd.
Ik gebruik nog steeds mijn KPN splitter en haal 80 KiloByte upload.
Heb op dit moment nog niet de moeite genomen mijn vanochtend geleverde modem en splitter aan te sluiten.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:35

JvS

Ik heb hem zelf ook

nou dat is raar, een splitter doet namelijk niets met het adsl signaal, die gaat gewoon linea recta weer naar buiten. Het telefoonsignaal wordt met een laagdoorlaatfilter gefilterd en that's that. (tenminste, bij de nieuwe adsl splitters, mischien dat die alcatal 1000LP het adsl signaal ook met een hoogdoorlaatfilter filtert?

[ Voor 10% gewijzigd door JvS op 04-11-2003 14:48 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TdV
  • Laatst online: 15:41

TdV

JvS schreef op 04 november 2003 @ 14:48:
[...]
nou dat is raar, een splitter doet namelijk niets met het adsl signaal, die gaat gewoon linea recta weer naar buiten. Het telefoonsignaal wordt met een laagdoorlaatfilter gefilterd en that's that. (tenminste, bij de nieuwe adsl splitters, mischien dat die alcatal 1000LP het adsl signaal ook met een hoogdoorlaatfilter filtert?
Ik heb ook wat vreemds; af en toe rinkelt mijn oude telefoon (zo'n bakkelieten ding uit de jaren 60 of zo) zachtjes terwijl mijn draadloze telefoons dat niet doen; zou er niet voldoende gefilterd worden door de splitter van demon? Alles werkt overigens naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
TdV schreef op 04 november 2003 @ 14:53:
[...]

Ik heb ook wat vreemds; af en toe rinkelt mijn oude telefoon (zo'n bakkelieten ding uit de jaren 60 of zo) zachtjes terwijl mijn draadloze telefoons dat niet doen; zou er niet voldoende gefilterd worden door de splitter van demon? Alles werkt overigens naar behoren.
Dat is het Demon demoontje die wat data komt brengen :D
Maar zonder dolle, heb je de splitter wel goed gemonteerd?
Ik kan me vaag iemand herinneren die ook zoiets had, bleek dat ie toch foutje had gemaakt met splitter installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponz
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

Het zal dan wel een slechte verbinding zijn geweest, als anderen het met de kpn splitter wel lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TdV
  • Laatst online: 15:41

TdV

dolby schreef op 04 november 2003 @ 14:57:
[...]
Dat is het Demon demoontje die wat data komt brengen :D
Maar zonder dolle, heb je de splitter wel goed gemonteerd?
Ik kan me vaag iemand herinneren die ook zoiets had, bleek dat ie toch foutje had gemaakt met splitter installatie.
Ja hoor; alles is goed aangesloten en de snelheden zijn ook goed. Het enige wat ik er van weet is dat oude telefoons geen filter hebben, je hoort bijvoorbeeld ook gerinkel als je een andere telefoon opneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oele_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-09-2023
Verwijderd schreef op 04 november 2003 @ 14:19:
Ik overweeg op het moment om over te stappen naar Demon (van een andere BBNed provider) .. maar ik heb niet zoveel zin om 3-6 weken down te zijn.
Nu heb ik hier en daar geruchten gehoord dat over een bepaalde tijd je zonder downtime zou kunnen switchen tussen BBNed providers.
Weet iemand hier iets meer van? (ja ik heb al gesearched en gegoogled, niks gevonden)
Zal wel een keer komen, maar er is op het moment nog geen planning bekend. Ik zou er niet op wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centauriprime
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:22
4 november 2003
Mededeling naar aanleiding van eerder aangekondigde snelheidsupgrades

In september heeft Demon bekendgemaakt dat ook Demon DSL Express klanten die via bbned en BaByXL zijn aangesloten zullen profiteren van de aangekondigde snelheidsverhoging. Daarbij is aangegeven dat de upgrades in de loop van de komende maanden zouden plaatsvinden. Het uitvoeren van de upgrades blijkt complexer dan in eerste instantie ingeschat. De voorlopige planning gaat ervan uit dat we alle upgrades in de laatste twee weken van december kunnen uitvoeren.

De voorbereidingen voor de upgrades zullen niet geheel geruisloos verlopen: om de capaciteit op de apparatuur te waarborgen zal een deel van de lijnen verhuisd moeten worden naar andere apparatuur, dit heeft tot gevolg dat een deel van onze klanten een nieuw IP-adres toegewezen zal krijgen. Indien dit voor uw aansluiting het geval zal zijn, zult u hiervan ruim van tevoren via e-mail door ons op de hoogte worden gesteld. Het is op dit moment nog niet bekend voor welke aansluitingen de IP-adressen zullen veranderen.

In samenwerking met onze partners wordt bovendien gewerkt aan een uitbreiding van de geautomatiseerde processen, waardoor grote aantallen upgrades tegelijk verwerkt kunnen worden.

Hieronder een samenvatting van de verwachte planning per klantgroep:

Demon DSL Express klanten via bbned: Eventuele IP-omnummering in november, uitvoering upgrades laatste twee weken december.

Demon DSL Express klanten via BaByXL: uitvoering upgrades laatste twee weken december

De snelheidsupgrades zijn niet van toepassing op DSL Business Express lijnen.

Demon DSL Metro klanten via BaByXL of Versatel en DSL Express klanten via Versatel zullen in een aparte mededeling op de hoogte gebracht worden.

Let op: zie onze eerdere statements Prijsverlaging Demon DSL Express en Reactieve statement Demon voor de voorwaarden van de snelheidsupgrades.

Na afronding van de upgrades zal de functie 'up- en downgraden' op de Demon Self Service pagina weer beschikbaar gemaakt worden. Binnen het eerste jaar van het contract is het niet mogelijk om uw account te downgraden.

Aan deze voorlopige planning kunnen geen rechten worden ontleend. Er zijn verschillende elementen die voor vertraging kunnen zorgen. Demon en haar partners streven ernaar om de upgrades volgens planning uit te voeren.

Voor verdere informatie vragen we u de volgende mededeling van Demon af te wachten. Onze medewerkers van sales, support en customer-service hebben geen additionele informatie.
December dus. Nog ff geduld

15x330 SW38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Laatst online: 16:06
Eindelijk nieuws!
Ik begon me al af te vragen wanneer het zou gaan gebeuren. Ik vind het helemaal niet erg om 40 euro per maand te betalen, maar als nieuwe klanten hetzelfde krijgen voor 20 en tegen mij gezegd wordt:

'Jij krijgt straks het dubbele, maar nog even niet, dus nog even te veel betalen en je hoort nog van ons. Ons niet bellen of vragen stellen, want we vertellen lekker toch niks',

dan is dat toch een beetje vreemd. En bovenstaande is - kort door de bocht - wel ongeveer wat Demon doet.
Goed, ze kunnen ook niet anders, maar heel handig is het niet.

Maar goed, we wachten nog even rustig af. Ben eigenlijk steeds heel tevreden met de jongens van Demon.

[ Voor 13% gewijzigd door dreamscape op 04-11-2003 17:18 ]

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flat_erik schreef op 04 november 2003 @ 12:01:
[...]

Is dit een progje op een pc ( die dus dag/nacht aan moet staan) of is het een soort plugin voor je modem?
Het is voor je PC, als die uit staat monitort-ie niets. Maar als-ie uit staat heb je waarschijnlijk ook geen dataverkeer, dus dan maakt het niet uit (ervanuitgaande dat je geen netwerk hebt). In een netwerk installeer je hem gewoon op een server bijv.
Wel onthoudt-ie alle eerdere metingen, dus die raak je niet meer kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voorlopige planning upgrades

4 november 2003
Mededeling naar aanleiding van eerder aangekondigde snelheidsupgrades

In september heeft Demon bekendgemaakt dat ook Demon DSL Express klanten die via bbned en BaByXL zijn aangesloten zullen profiteren van de aangekondigde snelheidsverhoging. Daarbij is aangegeven dat de upgrades in de loop van de komende maanden zouden plaatsvinden. Het uitvoeren van de upgrades blijkt complexer dan in eerste instantie ingeschat. De voorlopige planning gaat ervan uit dat we alle upgrades in de laatste twee weken van december kunnen uitvoeren.

De voorbereidingen voor de upgrades zullen niet geheel geruisloos verlopen: om de capaciteit op de apparatuur te waarborgen zal een deel van de lijnen verhuisd moeten worden naar andere apparatuur, dit heeft tot gevolg dat een deel van onze klanten een nieuw IP-adres toegewezen zal krijgen. Indien dit voor uw aansluiting het geval zal zijn, zult u hiervan ruim van tevoren via e-mail door ons op de hoogte worden gesteld. Het is op dit moment nog niet bekend voor welke aansluitingen de IP-adressen zullen veranderen.

In samenwerking met onze partners wordt bovendien gewerkt aan een uitbreiding van de geautomatiseerde processen, waardoor grote aantallen upgrades tegelijk verwerkt kunnen worden.

Hieronder een samenvatting van de verwachte planning per klantgroep:

Demon DSL Express klanten via bbned: Eventuele IP-omnummering in november, uitvoering upgrades laatste twee weken december.

Demon DSL Express klanten via BaByXL: uitvoering upgrades laatste twee weken december

De snelheidsupgrades zijn niet van toepassing op DSL Business Express lijnen.

Demon DSL Metro klanten via BaByXL of Versatel en DSL Express klanten via Versatel zullen in een aparte mededeling op de hoogte gebracht worden.

Statement Demon

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2003 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wokschotel schreef op 04 november 2003 @ 11:11:
[...]
Heeft waarschijnlijk te maken met de routering van je router. Stel: modem is 192.168.0.1, router 192.168.0.2. Als je je modem op je WAN-poort zet zal hij de pakketjes in de 192.x reeks niet je WAN-poort opgooien. Tenminste, lijkt mij :P
Klopt, daarom heb ik 'm ook ingesteld als router. M'n oude router routeert naar de Zyxel (in routermodus), en de Zyxel routeert naar Demon. Internet werkt prima, alleen kan ik die Zyxel niet lokaal bereiken, wel via internet. En het gekke is ook nog dat ik ze dan in dezelfde netwerkreeks heb zitten. Als ik 1 van de 2 in een andere netwerkreeks zet, en die dan als gateway opgeef zoals het eigenlijk zou moeten, wil m'n oude router de zaak niet routeren :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

dolby schreef op 04 november 2003 @ 14:26:
[...]

Met jou abo type: nope, laat maar lekker in de doos ;)

[...]

Vreemd, zou idd niets moeten uitmaken, misschien was kabeltje niet goed? of was splittertje al gaar ;)
Ik heb het zaakje net toch maar even aangesloten, wilde wel weten of het werkt.
Het werkte overgens direct goed, maakt idd. geen verschil in snelheid.
Alleen viel me op, dat ik helemaal geen IP adres hoef te veranderen op het modem.
Ik heb tenminste gehoord dat een Alcatel zowiso in een ander range zit 10.0.0.150,
als mijn router, die op 192.168.1.1 zit.
Kortom het is niet noodzakelijk het IP van je Draytek router of je Zyxel modem te veranderen.
Die spullen van Alcatel zijn btw wel een stuk groter, zowel het modem als de splitter. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-06 08:31

Largo

Donderdraak

Centauriprime schreef op 04 november 2003 @ 17:09:
[...]
December dus. Nog ff geduld
Allemachtig, nog 1.5 maand dus.
Beetje halfgaar van bbnet/babyxl gezien ze de aankondiging al begin september gedaan hebben. Maar goed, hopelijk houden ze deze planning wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cjdijk schreef op 04 november 2003 @ 18:00:
[...]
Ik heb het zaakje net toch maar even aangesloten, wilde wel weten of het werkt.
Het werkte overgens direct goed, maakt idd. geen verschil in snelheid.
Alleen viel me op, dat ik helemaal geen IP adres hoef te veranderen op het modem.
Ik heb tenminste gehoord dat een Alcatel zowiso in een ander range zit 10.0.0.150,
als mijn router, die op 192.168.1.1 zit.
Kortom het is niet noodzakelijk het IP van je Draytek router of je Zyxel modem te veranderen.
Die spullen van Alcatel zijn btw wel een stuk groter, zowel het modem als de splitter. :)
Als de Zyxel alleen in modem (bridge)-modus werkt, maakt het voor het internetten niet uit op welk IP-adres hij staat, je router maakt er dan toch geen gebruik van. Alleen als je de Zyxel wilt bereiken via de web- of telnet- interface moet je dan in dezelfde IP-range zitten (en het modem niet aan de WAN-poort hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Largow schreef op 04 november 2003 @ 18:02:
[...]

Allemachtig, nog 1.5 maand dus.
Beetje halfgaar van bbnet/babyxl gezien ze de aankondiging al begin september gedaan hebben. Maar goed, hopelijk houden ze deze planning wel aan.
BBned kwam onverwacht (voor zowel klant als partners) met deze verhogingen, BaByXl heeft alleen besloten om mee te gaan. Dus de halfgare vinger is alleen voor BBned in dit geval ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Verwijderd schreef op 04 november 2003 @ 18:18:
[...]

Als de Zyxel alleen in modem (bridge)-modus werkt, maakt het voor het internetten niet uit op welk IP-adres hij staat, je router maakt er dan toch geen gebruik van. Alleen als je de Zyxel wilt bereiken via de web- of telnet- interface moet je dan in dezelfde IP-range zitten (en het modem niet aan de WAN-poort hangen.
/Offtopic
Thanks again, je bent erg behulpzaam. :*)
Ik zie trouwens dat je van hetzelfde bouwjaar bent als ik. :)
Je usericon, ben jij dat zelf?
/Offtopic

Trouwens, sinds dat ik adsl van KPN had (vanaf 2001),
had ik een lichte brom in mijn telefoonlijn zitten, nooit wat van gezegd.
Nu ik mijn nieuwe Zyxel modem/splitter aangesloten heb, is die brom helemaal weg.
Lekker belangrijk, maar het valt me gewoon in 1 keer op, best apart. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 november 2003 @ 17:40:
Ik kan niet wachten, want 45 euro voor 768/128 is nu toch echt wel heel duur aan het worden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Zo, het is gelukt om de modem in te stellen als router, het was een hoop gekloot, maar het werkt. :)

Kan het zijn dat mijn verbinding nu trager is geworden? Ik heb het idee dat ik nu minder snel download dan eerst.

Ik heb wel de nieuwste firmware zojuist geflashed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cjdijk schreef op 04 november 2003 @ 18:56:
[...]

/Offtopic
Thanks again, je bent erg behulpzaam. :*)
Ik zie trouwens dat je van hetzelfde bouwjaar bent als ik. :)
Je usericon, ben jij dat zelf?
/Offtopic
Goed bouwjaar hè :+
Maar nee, dat icon heb ik ooit ergens opgerakeld nav. de Afbeeldingslocatie: http://www.sgop.nl/images/smilies/sgop/nerd.gif-smiley in dit topic. Ikzelf heb helaas niet zo'n gave bril ;)

[/offtopic]

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2003 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Ik moet trouwens wel zeggen dat ik het stom vind dat die nieuws server het bijna nooit doet, steeds error 502. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief_B
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-06 12:25

Chief_B

kan het zijn dat momenteel de upload erg traag is ? serv op mirc maar hij haalt maar 3kb ... meer mensen last van ?

The Chief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rig0r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-03 16:08
Mja, volgens speedtest zit ik op 40k/s upload ipv de normale 80.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaterik
  • Laatst online: 03-06 00:26
Eerste week wachten op mijn aansluiting voorbij :|

Digital Nomad, frequent flyer en minimalist...https://erikvandermeulen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief_B

Chief_B

speedtest daar had ik nog niet aan gedacht .... 111kb down (dat klopt) maar 8.3 up en dat klopt niet (lol) zou 53kb moeten zijn. Waarschijnlkijk zijn ze dan toch met de lijnen bezig ...

The Chief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Chief_B schreef op 04 november 2003 @ 22:23:
speedtest daar had ik nog niet aan gedacht .... 111kb down (dat klopt) maar 8.3 up en dat klopt niet (lol) zou 53kb moeten zijn. Waarschijnlkijk zijn ze dan toch met de lijnen bezig ...
Tutti-frutti in "Demon biedt nieuwe ADSL-producten voor c..."

alstu... ik heb het ook

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief_B

Chief_B

thx tutti ... had hier nog niets over gehoord ... hoop dat het snel opgelost is ...

The Chief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garfield
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-09 20:13
Verwijderd schreef op 04 november 2003 @ 17:40:
Voorlopige planning upgrades

Oei, ik hoop niet dat dit bij mij gebeurd, ik heb thuis een web- en mail server draaien, dit zou betekenen dat ik dan even zonder zit :'( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:34
Weet iemand ook hoe je nu precies je pc moet configureren voor het DEMON
account als je je zyrel modem nog niet hebt, maar alvast wilt gaan kloten met
een Alcatel modem ?

De site van Cistron heb ik gelezen en opgeslagen, maar hoe configureer je het
zaakje voor Demon dan bij je Network places ?

Linkje zou handig zijn.
Ps. Ik kan hier niet echt naar gaan zoeken, inet nu nog via een modem, =
dure business. :)

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-02 22:42
Snowwie schreef op 05 november 2003 @ 00:38:
een Alcatel modem ?

Linkje zou handig zijn.
Je pc is heel simpel, ip en dns op automatisch zetten is genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Snowwie schreef op 05 november 2003 @ 00:38:
een Alcatel modem ?

Linkje zou handig zijn.
Het was handiger geweesd om voordat je afgesloten werd alvast dat soort info lokaal op te slaan. ;)
Mocht jouw Alcatel Speedtouch Home (niet getweaked) nog willen instellen:
http://home.wanadoo.nl/cjdijk/tweakers/ALCATEL.HTM
Zet wel zo af en toe eens je modem uit,
het schijnt zo te zijn dat hij in een slaapstand gaat staan,
als hij een tijdje geen DSL signaal ziet.
Nu maar hopen dat bij jou de linetest ook slechts 1 dag duurt, zoals bij mij.
Misschien kan je mijn record van slechts 9 dagen zonder Adsl breken :)

[ Voor 34% gewijzigd door cjdijk op 05-11-2003 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:34
mlevd schreef op 05 november 2003 @ 00:42:
[...]

Je pc is heel simpel, ip en dns op automatisch zetten is genoeg.
Ja maar je hebt toch een username + paswoord van Demon die je moet gebruiken?
Ik had bij Adsl van Xs4all altijd een icoontje van "mxstream" op mijn bureaublad
staan, waar ik altijd eerst op moest inloggen, en toen was ik pas online.
Valt me op dat een kameraad van mij met een nieuwere modem van xs4all gelijk
al online is, die hoeft geneens in te loggen. :+

Maar kan ik dan gewoon onder network places een nieuwe verbinding aanmaken?
Wat moet je dan kiezen daar ? Bij demon moet je toch eerst een IP adres verkrijgen ? :?

Het is me nog niet echt helemaal duidelijk. :|

[ Voor 6% gewijzigd door Snowwie op 05-11-2003 14:20 ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-11-2024

NBK

Weercam-Avatar

Ik heb al een jaar een DSL Metro en ik heb vorige week een paar dagen zonder hostname gezeten omdat m'n hostname al verwees naar m'n nieuwe IP terwijl ik steeds m'n oude IP kreeg toegewezen, waarschijnlijk omdat de persoon die op m'n nieuwe IP zat een router had en dus niet reboote.
Gelukkig heb ik nu m'n nieuwe IP :D Ik heb alleen nog geen verhoogde snelheid :( Ik heb inmiddels wel een mail liggen waarin bevestigd wordt dat de snelheid van het babyXL netwerk verhoogd gaat worden. Alleen is er nog geen datum gegeven.
* NBK wacht maar af op de dingen die komen gaan

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
Snowwie schreef op 05 november 2003 @ 14:17:
[...]

Ik had bij Adsl van Xs4all altijd een icoontje van "mxstream" op mijn bureaublad

Wat moet je dan kiezen daar ? Bij demon moet je toch eerst een IP adres verkrijgen ? :?

Tis een beetje verwarrend als je kpn dsl gewend bent, maar de Demon manier is eigenlijk simpeler.
Als je Demon lijn is opgeleverd en je start een web browser op kom je automatisch op een registratie pagina, hier vul je je gebruikersnaam en wachtwoord in.
Vervolgens word je netwerk kaart's zgn mac adres hieraan gekoppeld, zo weet Demon wie jij bent.
Deze procedure is 1malig.
Dus je stelt je OS in op dhcp, start een browser op, registreert, dat is alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

[...]

Dat VPN connectie/PPTP systeem van KPN Adsl is idd. veel omslachtiger.
Bij Demon (BBNed/Tiscali:BabyXL) hoef je alleen in te stellen "internet via lan".
Je gooit gewoon al je inbel verbindingen weg, of je zegt bij je standaard inbelverbinding "kiezen als er geen netwerkverbinding is".
De rest laat je gewoon op automatisch staan, geen naam of paswoord nodig.
Behalve de allereerste keer dat je verbinding maakt.
Dan kom je op de "mac registratie pagina" van Demon,
daar moet je dan eenmalig je systeemnaam en paswoord invoeren.
Maar dat is dus puur alleen op je browser. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Klopt, maar die hoef je maar 1x op te geven, de eerste wanneer je automatisch naar het MAC-adres pagina wordt geleid. Dat unieke MAC-adres van jou wordt geregistreerd en daaraan kunnen ze bij Demon altijd zien dat jij het bent, wanneer je later weer 'inlogt' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:28

rally

Deyterra Consultancy

cjdijk schreef op 05 november 2003 @ 14:12:
[...]

Nu maar hopen dat bij jou de linetest ook slechts 1 dag duurt, zoals bij mij.
Misschien kan je mijn record van slechts 9 dagen zonder Adsl breken :)
Ik weet niet of het valsspelen is, maar ik heb geen enkele dag zonder DSL gezeten... of telt het niet als je een extra DSL lijn aanvraagd :+

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

rally schreef op 05 november 2003 @ 14:33:
[...]

Ik weet niet of het valsspelen is, maar ik heb geen enkele dag zonder DSL gezeten... of telt het niet als je een extra DSL lijn aanvraagd :+
Dat telt idd. niet. :P
Dan zou iedereen die van kabel naar adsl overstapt ook 0 dagen hebben.
Nadeel van jouw methode is wel dat je telefoonnummer wijzigt toch?
Of behoud je beide telefoonlijnen, of ga je wellicht bundelen,
zo'n load balancer ertussen, voor een 16384/2048 abbo dus. :D
Wat ik trouwens nog wel een beetje mis in dit topic,
tenminste ik denk dat dit relevante info is voor iedereen die nog wil overstappen,
namelijk met name hoeveel dagen een lijntest in jouw regio duurt.
Het blijkt namelijk vooral de tijdsduur van de lijntest te zijn die uitmaakt,
en natuurlijk het lef wat je hebt om zo krap mogelijk aansluitend aan te vragen,
zoals ik gedaan heb. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katwijck1
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-09 13:52

Katwijck1

So little time to spend

To cjdijk:

Ik heb vandaag een brief binnen gehad van kpn, dat de adsl aansluiting per 11 november 2003 buiten werking zal worden gesteld.

Betekent dit dat ik dan nu demon kan aanvragen ?

Want hccnet abo eindigt 6 december (heb ik mail over gehad)

Exploring the island of Tsushima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cjdijk schreef op 05 november 2003 @ 15:40:
[...]

Dat telt idd. niet. :P
Dan zou iedereen die van kabel naar adsl overstapt ook 0 dagen hebben.
Nadeel van jouw methode is wel dat je telefoonnummer wijzigt toch?
Of behoud je beide telefoonlijnen, of ga je wellicht bundelen,
zo'n load balancer ertussen, voor een 16384/2048 abbo dus. :D
Wat ik trouwens nog wel een beetje mis in dit topic,
tenminste ik denk dat dit relevante info is voor iedereen die nog wil overstappen,
namelijk met name hoeveel dagen een lijntest in jouw regio duurt.
Het blijkt namelijk vooral de tijdsduur van de lijntest te zijn die uitmaakt,
en natuurlijk het lef wat je hebt om zo krap mogelijk aansluitend aan te vragen,
zoals ik gedaan heb. :)
Als je het topic nóg iets beter had gelezen, was je ook een paar posts van mij tegen gekomen. Dan had je kunnen weten dat het totaal nergens aan gebonden is. In het kort nog even:

IK:
24-09 aangevraagd 02-10 verzonden 02-10 bevestigd/lijntest 28-10 geaccepteerd

BUURMAN (óók isdn, zélfde kpn-centrale, zélfde abo):
02-10 aangevraagd 09-10 verzonden 09-10 bevestigd/lijntest 11-10 geaccepteerd

* Met andere woorden: TOTAAL overbodig om ieders ervaring van afgeronde lijntesten te posten.

-edit- Op het moment loopt Demon achter met het versturen van de modems. De termijn van één week waarin het modem wordt toegestuurd (zoals je kunt lezen in het 'vooropleverings' mailtje) wordt op dit moment bij lange na NIET gehaald.

-edit2- Bij Demon weten ze helaas ook niet wat een vast IP adres is. Al tot 2 keer toe (eerst alleen bij BabyXL klanten, nu met de migratie ook bij BBNed klanten) worden IP adressen klakkeloos gewijzigd. Als je IP adres namelijk door werkzaamheden kan veranderen moet je het net zoals @home dat doet géén vast ip adres noemen maar een dynamisch. Daar krijg je je IP adres ook toegewezen via dhcp, n.a.v. je systeemnaam (exact hetzelfde principe als demon). Bij @home zeggen ze iig netjes dat je ip adres kan veranderen bij werkzaamheden of problemen (achja, het zal vast wel weer ergens in de voorwaardes staan vermeld). Misschien heeft het iets te maken met de enorm oude systemen/software, die afstamt van de tijd waarin Demon in NL werd opgericht (zoals _Oele_, mederwerker van Demon, wel eens over verteld heeft in één van zijn posts). Flexibiliteit lijkt soms ver te zoeken mijn inziens.

-edit3- Het LIJKT alsof verbindingen met andere providers soms erg slecht zijn. Ik merk op dat het versturen van bestanden naar andere ADSL klanten vaak uitstekend verloopt, maar vooral naar kabelaars soms onaanvaardbaar slecht is. Regelmatig zijn uploads met een paar kb/s niet vreemd, terwijl ik met mijn @home de maximiale upload van een 14 kb/s haal *continu* naar praktisch *iedereen* (normale uitzonderingen daargelaten).

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2003 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Katwijck1 schreef op 05 november 2003 @ 17:12:
To cjdijk:

Ik heb vandaag een brief binnen gehad van kpn, dat de adsl aansluiting per 11 november 2003 buiten werking zal worden gesteld.

Betekent dit dat ik dan nu demon kan aanvragen ?

Want hccnet abo eindigt 6 december (heb ik mail over gehad)
--------Edit:
Als je gisteren na kantoortijd aanvraagt (mijn tijdstip was 21:00).
Zal woensdag 12 november de lijntest van Demon/BBNed beginnen. :)
Als je vandaag 21:00 aanvraagt zal de lijntest donderdag 13 november beginnen,
en heb je dus een hele dag speling, geeft minder stress.
--------Edit

Dus idd. precies het goede moment om zonder speling aan te vragen,
maar het zou natuurlijk mis kunnen gaan :( (1 week vertraging als het fout gaat).
Dus 11 november liefst de hele dag het Line Sync ledje in de gaten houden.
Bij mij ging op die dag om 14:00 het ledje knipperen gelukkig. _/-o_
Zolang hij blijft branden en niet gaat knipperen, KPN bellen. :/
Je zou kunnen overwegen 1 dag speling te nemen wat ik zelf NIET gedaan heb.
En bij mij is het ook goedgegaan.
Waarschijnlijk zal bij jou internet het ook gewoon na 6 november ook nog even blijven werken,
ondanks dat je contract volgens HccNet dan al beeindigd zal zijn, was bij mij ook zo namelijk. :)
Tenminste je schrijft 6 december, je bedoelt 6 november neem ik aan. :)
Verwijderd schreef op 05 november 2003 @ 17:12:
[...]
IK:
24-09 aangevraagd 02-10 verzonden 02-10 bevestigd/lijntest 28-10 geaccepteerd
BUURMAN (óók isdn, zélfde kpn-centrale, zélfde abo):
02-10 aangevraagd 09-10 verzonden 09-10 bevestigd/lijntest 11-10 geaccepteerd
* Met andere woorden: TOTAAL overbodig om ieders ervaring van afgeronde lijntesten te posten.

-edit2- Bij Demon weten ze helaas ook niet wat een vast IP adres is.
-edit3- Het LIJKT alsof verbindingen met andere providers soms erg slecht zijn.
Dat van die variabele lijntest tijdsduur in 1 regio is nieuw voor mij.
Ik heb een kennis van mij en mijzelf aangemeld, we hadden beide 1 dag lijntest,
en zitten op dezelfde telefooncentrale, vandaar dat ik dat dacht.
Dus ben ik het met je eens, tijdsduur lijntest is niet van belang. :)

Ik heb op dit moment een webservertje draaien, mijn IP is nog nooit gewijzigd,
en iemand uit Groot Brittannie download bij mij Divx'jes met 40-50 KiloByte per seconde,
heb tegelijk ook eMule aanstaan met 32 KiloByte per seconde upload.
Bij mij geen enkel probleem met upload en IP, zijn stabiel/statisch. :)
Het enige wat me wel eens stoort, is dat die ene keer dat ik iets wil downloaden van de nieuwsgroepen, dat het af en toe niet lukt, omdat het eruit ligt. :'(

[ Voor 40% gewijzigd door cjdijk op 05-11-2003 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaterik
  • Laatst online: 03-06 00:26
dolby schreef op 05 november 2003 @ 14:27:
[...]

Tis een beetje verwarrend als je kpn dsl gewend bent, maar de Demon manier is eigenlijk simpeler.
Als je Demon lijn is opgeleverd en je start een web browser op kom je automatisch op een registratie pagina, hier vul je je gebruikersnaam en wachtwoord in.
Vervolgens word je netwerk kaart's zgn mac adres hieraan gekoppeld, zo weet Demon wie jij bent.
Hoe gaat dit bij KPN dan?

Digital Nomad, frequent flyer en minimalist...https://erikvandermeulen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
Flat_erik schreef op 05 november 2003 @ 18:34:
[...]

Hoe gaat dit bij KPN dan?
Zie http://www.xs4all.nl/help...ndowsxp/configureren.html

Dat is voor als de modem niet zelf een verbinding kan opzetten, andere dsl modems kunnen dat wel en dan hoef je ook alleen dhcp te kiezen in je OS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Even een update voor mensen met een lage upload, en langzaam browsen etc:
05 nov 18:10. Het noodonderhoud op NRP 4 is afgerond, maar heeft helaas niet het gewenste resultaat gehad; de uploadsnelheid van DSL-verbindingen achter NRP 4 blijft lager dan gebruikelijk. bbned onderzoekt het probleem.
http://www.demon.nl/demon/nieuws/netwerkstatus.html

Er wordt dus hard aan gewerkt, en goed komt het heus wel. Jammer dat het helaas al sinds vrijdag is en dit noodonderhoud jammer genoeg niets heeft geholpen

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Marshal-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-11-2024
eX0duS schreef op 04 november 2003 @ 21:04:
Ik moet trouwens wel zeggen dat ik het stom vind dat die nieuws server het bijna nooit doet, steeds error 502. :/
Newsserver doet het prima, te goed zelfs :)

De 502 error is dat er te veel verbindingen zijn vanaf Demon naar de newsserver.
Als je een newsreader hebt die continue verbinding probeert te maken, kom je er wel tussen.

Maar ook aan dit probleem(pje) wordt gewerkt.

Distributed.net, the only reason my computer is on right now !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief_B

Chief_B

zit al de hele de avond op die netwerkstatus-pagina refresh te klikken (lol) zal toch wel een flink probleem zijn denk ik omdat het zo lang duurd voordat het opgelost is, niets voor Demon ...

[ Voor 10% gewijzigd door Chief_B op 05-11-2003 20:25 ]

The Chief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katwijck1
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-09 13:52

Katwijck1

So little time to spend

cjdijk schreef op 05 november 2003 @ 17:53:

Tenminste je schrijft 6 december, je bedoelt 6 november neem ik aan. :)
Nee er stond in de mail 6 december. check:

----------------------------
Geachte heer/mevrouw,

Hierbij bevestig ik u de invoer van uw opzegging en uw einddatum facturatie en einde abonnement
zijn op 6-12-2003

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,

Admin Support HCCnet

Daarom vindt ik het wel opvallend dat ik dan nu al een brief heb gehad.

Heb overigens vandaag om 17.58 een aanvraag ingediend bij Demon...
Hopen dat dat niet voor nix is gedaan. :/

Exploring the island of Tsushima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-08 14:35
@cjdijk

Jij had toch een Vigor2200? Welke settings gebruik je bij "MPoA (RFC1483/2684) Mode"-settings onder "Encapsulation"?

En heb je automatische IP of zelf eentje aangegeven? Bij geval van het eerste geval, is domain name en router name nodig voor Demon?

Ik kon me herinneren dat jij een screenshot had gepost maar ik kan dat niet meer terug vinden. (Mocht het kunnen, met mijn 9600bps modem in mijn GSM, ben ik tot morgen bezig).

Alvast tnx

Ik begin nu me te vervelen zonder breedband internet, 31-10 bevestigd. Nu nog geen volgende status.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Katwijck1 schreef op 05 november 2003 @ 22:10:
[...]

Nee er stond in de mail 6 december. check:

Geachte heer/mevrouw,

Hierbij bevestig ik u de invoer van uw opzegging en uw einddatum facturatie en einde abonnement
zijn op 6-12-2003

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,

Admin Support HCCnet

Daarom vindt ik het wel opvallend dat ik dan nu al een brief heb gehad.

Heb overigens vandaag om 17.58 een aanvraag ingediend bij Demon...
Hopen dat dat niet voor nix is gedaan. :/
Knap van HccNet dat ze adsl willen blijven leveren als KPN adsl eraf is.
Zodra KPN het spulletje "sloopt" is het einde adsl.
Het gaat dus om de datum die KPN noemt, die van HccNet is niet relevant.
Al zou het wel kunnen zijn dat je tot 6 december adsl doorbetaalt,
terwijl je dan al lang geen verbinding meer hebt. :/
Overgens heb ikzelf ervoor gekozen de ComputerTotaal te houden,
en dus eigenlijk over te gaan van Adsl naar "free" bij HccNet.
Dus betaal ik nog wel voor het maandblad en kan ik gratis naar de HccDagen.
Je zou voor de zekerheid even kunnen bellen met KPN,
het heeft geen zin te bellen met HccNet. :)
Mocht het zo zijn dat KPN een maand later afsluit (wat me erg sterk lijkt)
dan is er nog niet aan de hand, je aanvraag Demon wordt dan vanzelf na een
week geannuleerd en je kan dan opnieuw dezelfde systeemnaam aanvragen,
op het nieuwe meest gunstige aanvraagdatum. ;)
Het is pas hinderlijk als KPN 1 dag na je lijntest de verbinding sloopt,
dan zit je zowiso een week langer zonder adsl. :(
Houd ons op de hoogte, je kan mij ook emailen (zie mijn profiel).
The Conman schreef op 06 november 2003 @ 00:07:
@cjdijk

Jij had toch een Vigor2200? Welke settings gebruik je bij "MPoA (RFC1483/2684) Mode"-settings onder "Encapsulation"?

En heb je automatische IP of zelf eentje aangegeven? Bij geval van het eerste geval, is domain name en router name nodig voor Demon?

Ik kon me herinneren dat jij een screenshot had gepost maar ik kan dat niet meer terug vinden. (Mocht het kunnen, met mijn 9600bps modem in mijn GSM, ben ik tot morgen bezig).

Alvast tnx

Ik begin nu me te vervelen zonder breedband internet, 31-10 bevestigd. Nu nog geen volgende status.
Die term komt mij niet bekend voor :?
Ik heb idd. een Draytek Vigor 2200E Router,
daar zit overgens geen modem ingebouwd mocht je dat denken.
Je moet hem instellen dat hij automatisch een IP van Demon krijgt,
en je hoeft geen domeinnaam in te voeren.
Hierbij de settings van mijn router :)

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/cjdijk/tweakers/Draytek%20Vigor%202200E%20met%20Demon%20settings.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newjersey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:46
dolby schreef op 05 november 2003 @ 14:27:
[...]

weet iemand of je dit kan doen als je via bijv. een linux router zit? ik zit daar namelijk achter en heb geen zin om die netwerkkaart eerst uit die pc te halen, in me eigen te zetten en dan pas via de browser naar de demon pagina te gaan om me macadres te registeren..

kan je dus gewoon je server instellen als dhcp, en dan via NAT op de pagina komen en het macadres aangeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

Newjersey schreef op 06 november 2003 @ 07:57:
[...]

weet iemand of je dit kan doen als je via bijv. een linux router zit? ik zit daar namelijk achter en heb geen zin om die netwerkkaart eerst uit die pc te halen, in me eigen te zetten en dan pas via de browser naar de demon pagina te gaan om me macadres te registeren..

kan je dus gewoon je server instellen als dhcp, en dan via NAT op de pagina komen en het macadres aangeven?
je hoeft dan alleen het mac-adres van je router te registreren.. maar je mag ook meerdere mac's registeren. Gewoon gaan surfen dus en als i om een mac vraagt gewoon geven, wanneer die het nog eens extra vraagt gewoon weer toestemming geven :)

offtopic:
woei sinds gisterenavond online :) meteen als router ingesteld en het werkt super, onzettend lage ping ook (babyxl A'dam)

[ Voor 10% gewijzigd door aardbeix15 op 06-11-2003 08:01 ]

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aardbeix15 schreef op 06 november 2003 @ 08:00:
[...]

offtopic:
woei sinds gisterenavond online :) meteen als router ingesteld en het werkt super, onzettend lage ping ook (babyxl A'dam)
Wat is ontzettend laag dan? naar Tnet met BBned heb ik op dit moment een ping van 14/15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een wazig probleem met KPN. ik heb m'n mxstream abbo per 1 nov opgezegd, en ik zit dus ook al sinds die tijd zonder internet. van de KPN heb ik weken geleden al een brief ontvangen dat op 1 nov mijn lijn gesloopt zou worden. maar wat blijkt? mijn demon aanvraag is afgekeurd omdat de lijn nog bezet is. het is inmiddels 6 nov en de KPN zit nog steeds op de lijn!!

bellen heb ik geprobeerd, maar het is zinloos. ik krijg steeds van die "behulpzame" helpdeskmedewerkers die me gewoon niet willen helpen. ik heb ze geprobeerd uit te leggen dat de KPN zich niet aan de afspraak houdt, maar ze snappen het niet. het is nu "in behandeling" en daar word ik (ooit) nog over teruggebeld. dus ik geef aan dat ik een klacht wil indienen. je raadt het al, dit kan alleen bij degene die mij nog terug gaat bellen, ALS dat al gebeurt.

nu heb ik al een nieuwe aanvraag bij Demon lopen, maar ik ben bang dat deze ook weer afgekeurd gaat worden. iemand anders ook zulke fantastische ervaringen met KPN? er moet toch een manier zijn om de KPN te verplichten zich aan hun eigen belofte te houden? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
Verwijderd schreef op 06 november 2003 @ 08:34:
ik heb een wazig probleem met KPN. ik heb m'n mxstream abbo per 1 nov opgezegd, en ik zit dus ook al sinds die tijd zonder internet. van de KPN heb ik weken geleden al een brief ontvangen dat op 1 nov mijn lijn gesloopt zou worden. maar wat blijkt? mijn demon aanvraag is afgekeurd omdat de lijn nog bezet is. het is inmiddels 6 nov en de KPN zit nog steeds op de lijn!!

bellen heb ik geprobeerd, maar het is zinloos. ik krijg steeds van die "behulpzame" helpdeskmedewerkers die me gewoon niet willen helpen. ik heb ze geprobeerd uit te leggen dat de KPN zich niet aan de afspraak houdt, maar ze snappen het niet. het is nu "in behandeling" en daar word ik (ooit) nog over teruggebeld. dus ik geef aan dat ik een klacht wil indienen. je raadt het al, dit kan alleen bij degene die mij nog terug gaat bellen, ALS dat al gebeurt.

nu heb ik al een nieuwe aanvraag bij Demon lopen, maar ik ben bang dat deze ook weer afgekeurd gaat worden. iemand anders ook zulke fantastische ervaringen met KPN? er moet toch een manier zijn om de KPN te verplichten zich aan hun eigen belofte te houden? :/
En wie is/was je provider?

[ Voor 3% gewijzigd door dolby op 06-11-2003 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee ik heb sinds maandag geen internet meer. ik zat bij xs4all. ik heb eind oktober m'n abbonement per 1 nov laten beeindigen, en ik kreeg een weekje later van zowel xs4all als KPN een brief dat per 1 nov de lijn vrij zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
Verwijderd schreef op 06 november 2003 @ 08:42:
nee ik heb sinds maandag geen internet meer. ik zat bij xs4all. ik heb eind oktober m'n abbonement per 1 nov laten beeindigen, en ik kreeg een weekje later van zowel xs4all als KPN een brief dat per 1 nov de lijn vrij zou zijn.
En je hebt _nu_ nog steeds dsl signaal op je lijn? op je modem brand het lampje?
Meestal is de opzegtermijn 1 maand, dus als je eind oktober opzegt ->>> 1maand->>> eind november

[ Voor 12% gewijzigd door dolby op 06-11-2003 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee dat is sinds afgelopen maandag weg. ik heb toen ik dit constateerde direct met KPN gebeld om te vragen of het zaakje echt is gesloopt, en ze wisten me te vertellen dat dit "gedeeltelijk" is uitgevoerd, maar nog niet volledig. nu zit ik dus in de situatie dat ik niet meer kan internetten, maar ik kan ook niks aanvragen bij andere telco's, omdat de KPN wie weet hoe lang nog die lijn bezet houdt. echt een goeie actie weer van onze bovenste beste telefoonmaatschappij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 november 2003 @ 08:58:
nee dat is sinds afgelopen maandag weg. ik heb toen ik dit constateerde direct met KPN gebeld om te vragen of het zaakje echt is gesloopt, en ze wisten me te vertellen dat dit "gedeeltelijk" is uitgevoerd, maar nog niet volledig. nu zit ik dus in de situatie dat ik niet meer kan internetten, maar ik kan ook niks aanvragen bij andere telco's, omdat de KPN wie weet hoe lang nog die lijn bezet houdt. echt een goeie actie weer van onze bovenste beste telefoonmaatschappij!
Als het lampje van je modem (de sync lamp) het niet meer doet dan kan je gewoon een andere provider aanvragen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
Verwijderd schreef op 06 november 2003 @ 08:58:
nee dat is sinds afgelopen maandag weg. ik heb toen ik dit constateerde direct met KPN gebeld om te vragen of het zaakje echt is gesloopt, en ze wisten me te vertellen dat dit "gedeeltelijk" is uitgevoerd, maar nog niet volledig.
En wanneer kwam de Demon afwijzing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou ja, ik heb net de KPN gebeld en nu blijkt dat de lijn 5 november volledig is "gesloopt". het heeft dus nog 5 extra dagen moeten duren. net op tijd overigens, want Demon heeft mijn aanvraag vandaag naar de DSL partner gestuurd.

goed, mijn problemen zijn dus opgelost. het blijft een slecht aktie van de KPN, maar goed. bedankt voor de aandacht zover. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
Verwijderd schreef op 06 november 2003 @ 09:07:
nou ja, ik heb net de KPN gebeld en nu blijkt dat de lijn 5 november volledig is "gesloopt". het heeft dus nog 5 extra dagen moeten duren. net op tijd overigens, want Demon heeft mijn aanvraag vandaag naar de DSL partner gestuurd.

goed, mijn problemen zijn dus opgelost. het blijft een slecht aktie van de KPN, maar goed. bedankt voor de aandacht zover. :)
Ik denk dat je iets fout hebt gedaan met de aanvraag termijn, je zegt dat vandaag Demon de aanvraag naar dsl partner heeft gestuurd, dat betekend dat je minimaal 7dagen geleden deze 2e aanvraag hebt gedaan, toen was het oktober.
Op welke datum heb je de 1ste Demon aanvraag gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok het is idd geen logisch verhaal. ik zal het ff kort uitleggen. ik heb half oktober mijn eerste aanvraag al bij Demon neergelegd omdat Demon mij vertelde dat BBned automatisch zou wachten totdat de kpn van de lijn af was. met andere woorden, ik kon de aanvraag alvast indienen en deze zou gewoon tot 1 nov "bevroren" worden. helaas vergiste Demon zich in wat BBned kan of doet, want BBned heeft in oktober al een lijntest gedaan en deze is dus afgekeurd.

daarna heb ik Demon gebeld, die gaven toe dat ze verkeerd ingelicht waren en boden me aan om van de periode van 7 dagen bedenktijd af te zien, zodat de aanvraag direct naar BBned gezonden zou worden. ik moest echter eerst een nieuwe aanvraag indienen. dit heb ik 29 oktober gedaan, en ik heb ook diezelfde dag een fax ontvangen van Demon waarin ik kon afzien van het herroepingsrecht. nu had ik al m'n twijfels over KPN, helemaal omdat ik het weekend van 1+2 november nog gewoon kon internetten! dus voordat ik die fax van Demon terugstuurde heb ik op maandag 3 november met KPN gebeld, en zodoende kwam ik erachter dat de lijn slechts "gedeeltelijk" was gesloopt.

die eerste aanvraag is dus veel te vroeg ingediend (maar Demon heeft me verkeerd ingelicht). de 2e aanvraag is op tijd ingediend, maar ik had er niet zoveel vertrouwen in dat de KPN zich aan haar afspraak zou houden, en dit is dus ook uitgekomen. ze zijn 5 dagen te laat geweest met het slopen van de lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
Verwijderd schreef op 06 november 2003 @ 09:37:
ok het is idd geen logisch verhaal. ik zal het ff kort uitleggen......
Aha, okay, tis nu helemaal duidelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

ok het is idd geen logisch verhaal. ik zal het ff kort uitleggen. ik heb half oktober mijn eerste aanvraag al bij Demon neergelegd omdat Demon mij vertelde dat BBned automatisch zou wachten totdat de kpn van de lijn af was. met andere woorden, ik kon de aanvraag alvast indienen en deze zou gewoon tot 1 nov "bevroren" worden. helaas vergiste Demon zich in wat BBned kan of doet, want BBned heeft in oktober al een lijntest gedaan en deze is dus afgekeurd.

daarna heb ik Demon gebeld, die gaven toe dat ze verkeerd ingelicht waren en boden me aan om van de periode van 7 dagen bedenktijd af te zien, zodat de aanvraag direct naar BBned gezonden zou worden. ik moest echter eerst een nieuwe aanvraag indienen. dit heb ik 29 oktober gedaan, en ik heb ook diezelfde dag een fax ontvangen van Demon waarin ik kon afzien van het herroepingsrecht. nu had ik al m'n twijfels over KPN, helemaal omdat ik het weekend van 1+2 november nog gewoon kon internetten! dus voordat ik die fax van Demon terugstuurde heb ik op maandag 3 november met KPN gebeld, en zodoende kwam ik erachter dat de lijn slechts "gedeeltelijk" was gesloopt.

die eerste aanvraag is dus veel te vroeg ingediend (maar Demon heeft me verkeerd ingelicht). de 2e aanvraag is op tijd ingediend, maar ik had er niet zoveel vertrouwen in dat de KPN zich aan haar afspraak zou houden, en dit is dus ook uitgekomen. ze zijn 5 dagen te laat geweest met het slopen van de lijn.
Dit is een rampsenario, balen zeg. :(
Daar waar ik zelf bang voor was (bij mij goedgegaan) is bij jou wel fout gegaan.
Maar de dag voor je lijntest was je Line Sync ledje wel gaan knipperen?
Bij mij was precies het moment dat dit gebeurde (constant branden naar knipperen) het moment dat mijn Adsl verbinding het niet meer deed.
Dus ik heb toch wel erg veel geluk gehad, als ik dit zo lees. ;)
Maar ja, het goede nieuws is, dat ik denk dat je laatste aanvraag wel goed zal gaan,
maar je hebt nu wel een langere periode zonder adsl. :X
Overgens heeft Oele (werkzaam bij Demon) al eens verteld dat het onmogelijk is een aansluitend abbonnement te nemen die vanzelf uitgesteld wordt als KPN nog op de lijn zit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb momenteel ook demon dsl. Alleen ik het het probleem dat de download snelheid niet optimaal is.
Hij download maximaal op 450kb/s, nu heb ik hier een keer op het forum gelezen dat andere mensen dit ook hadden.
Ik kan echter die posts niet meer vinden en dus weet ik ook niet hoe het programma en de site heette. Kan iemand mij mee helpen zoeken? Het gaat om een programma om iets van het register aan te passen.

De upload is 85kb/s dus het ligt niet aan de lijn!

Alvast bedankt!

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2003 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Conman
cjdijk schreef op 06 november 2003 @ 06:46:
Die term komt mij niet bekend voor :?
Ik heb idd. een Draytek Vigor 2200E Router,
daar zit overgens geen modem ingebouwd mocht je dat denken.
Je moet hem instellen dat hij automatisch een IP van Demon krijgt,
en je hoeft geen domeinnaam in te voeren.
Hierbij de settings van mijn router :)

[afbeelding]
Tnx
Vriend van me heeft een Vigor2500 aangeschaft en wilde de instellingen van die page effe weten. Dacht dat Vigor2200 ook ongeveer het zelfde is bij die page. Maar idd 2500 heeft een ingebouwde modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Conman schreef op 06 november 2003 @ 12:57:
[...]

Tnx
Vriend van me heeft een Vigor2500 aangeschaft en wilde de instellingen van die page effe weten. Dacht dat Vigor2200 ook ongeveer het zelfde is bij die page. Maar idd 2500 heeft een ingebouwde modem.
Gewoon autodetect doen en dan werkt het prima.

Autodetect -> popup of je fixed ip heb, die doe je op nee/cancel -> en dan stel je Nederland in en dan gaat ie detecten werkt prima ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigJohnG
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-10-2023
Reactie van Demon op vraag waarom m'n lijn nog steeds niet is geaccepteerd:

"Er bleek inuw wijkcentrale een capaciteits probleem te zitten, dat is deze week verholpen en uw order zal dan ook zeer spoedig van status veranderen. Onze xcuses voor dit ongemak."

Yes! Eindelijk... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiNlUx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09-2023
Even een vraag tussendoor, (ga niet alle 39 pages doorspitten) maar heeft er nu al iemand die snelheidsverhoging gehad??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

WiNlUx schreef op 06 november 2003 @ 14:46:
Even een vraag tussendoor, (ga niet alle 39 pages doorspitten) maar heeft er nu al iemand die snelheidsverhoging gehad??
nee, laatste 2 weken december... een vande vorige 5 pagina's kan je dat lezen en ook op de demon site :)

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiNlUx
  • Laatst online: 12-09-2023
Tutti-frutti schreef op 06 november 2003 @ 14:49:
[...]

nee, laatste 2 weken december... een vande vorige 5 pagina's kan je dat lezen en ook op de demon site :)
|:( van me zelf :P Maar iig dankjewel :)

Btw. Mijn internet doet het nu echt perfect! Nog geen 1 keer uitval gehad. Heb nu al een maand een eigen domein waarbij ik zelf de dns, mail, http, ftp van draai en het werkt nog snel ook. Mij zou je nu toch wel een tevreden klant kunnen noemen, na al dat gezeik met die lage snelheden :P _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

WiNlUx schreef op 06 november 2003 @ 14:46:
Dat antwoord staat een paar berichten eerder...

en hier nog eens de directe link: https://services.nl.demon.net/xdsl/express/statement.html

(demon past het statement aan als er meer bekent wordt, dus nog een keer klikken kan er veel nieuwe info opleveren)

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

The Conman schreef op 06 november 2003 @ 12:57:
[...]

Tnx
Deze settings voor Demon/BBNed (zelfde als voor 2600):
http://www.draytek.nl/router/2600isp.php?at=bbned

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NokiaFan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:03
Kun je elk willekeurig ADSL modem, dat geschikt is voor ISDN bij (Business) Demon gebruiken of moet ik nog op speciale dingen letten? Wie heeft hier positieve ervaringen met welk modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

NokiaFan schreef op 06 november 2003 @ 15:35:
Kun je elk willekeurig ADSL modem, dat geschikt is voor ISDN bij (Business) Demon gebruiken of moet ik nog op speciale dingen letten? Wie heeft hier positieve ervaringen met welk modem?
Zover ik weet lukt het in ieder geval NIET bij de ISDN versie van de Alcatel Speedtouch Home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

woohooooo k heb ook demon bestelt :)
eerst kpn gebelt voor tel aansluiting en toen demon.

Hopelijk over 2-5 weken mag ik ook genieten van die úber verbinding (alles is beter als @homo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:54

Wokschotel

Op 6 wielen

Topicstarter
Ik ben bezig met het opzetten van een database waarin iedereen zijn doorlooptijd kan registreren. Nut heeft het niet, maar het is gewoon interessant om te zien :P

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
Wokschotel schreef op 06 november 2003 @ 17:22:
Ik ben bezig met het opzetten van een database waarin iedereen zijn doorlooptijd kan registreren. Nut heeft het niet, maar het is gewoon interessant om te zien :P
En dat je ook kan melden welke dsl provider je hebt gekregen, babyxl-bbned? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Ik denk dat je hier veel vrienden mee maakt.
Want dan weten toekomstige Demon overstappers ook waar ze aan toe zijn.
Uiteraard liefst zoveel mogelijk info, als woonplaats e.d. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb momenteel ook demon dsl. Alleen ik het het probleem dat de download snelheid niet optimaal is.
Hij download maximaal op 450kb/s, nu heb ik hier een keer op het forum gelezen dat andere mensen dit ook hadden.
Ik kan echter die posts niet meer vinden en dus weet ik ook niet hoe het programma en de site heette. Kan iemand mij mee helpen zoeken? Het gaat om een programma om iets van het register aan te passen.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeWazowski
  • Nu online

MikeWazowski

Look into my eye

ik heb half oktober mijn eerste aanvraag al bij Demon neergelegd omdat Demon mij vertelde dat BBned automatisch zou wachten totdat de kpn van de lijn af was. met andere woorden, ik kon de aanvraag alvast indienen en deze zou gewoon tot 1 nov "bevroren" worden. helaas vergiste Demon zich in wat BBned kan of doet,
Jah, dit heb ik ook te horen gekregen via email van Demon: ik zou eind december dit jaar mijn aanvraag in kunnen dienen en dan zou alles ik actie komen nadat Planet/KPN mijn abbo stopgezet hebben op 1 februari 2004 - "Uw aanvraag wordt dan tot de datum van vrijkomen van uw telefoonlijn vastgehouden".
Helaas heeft Oele me uit deze droom geholpen ;(. Ik zal er toch nog eens een email aan wagen, kijken of ze nog steeds hetzelfde zeggen O-)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

UPLOAD IS WEER GOED OP NPR 4 !
Net mijn internet plat.. en ik heb mijn ouwe speeds weer :D
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Thu Nov 6 2003 om 18:19:38 UTC+0100)

Download : 211.6 KByte/sec
Upload : 51.3 KByte/sec
Connection : 1,332.0 Conn/min
Ping test Nederland : 20.0 ms

06 nov 16:30. Noodonderhoud bbned NRP 4 om 18:00 / Emergency maintenance bbned NRP 4 at 18:00 -- finger status@info.demon.nl

Status information

06 nov 16:30. Om 18:00 vanavond zal wederom noodonderhoud plaatsvinden aan bbned NRP 4, waardoor klanten met een DSL-verbinding achter die NRP ongeveer twee minuten geen verbinding zullen hebben. -- At 18:00 tonight, there will be emergency maintenance on bbned NRP 4, causing customers with a DSL connection behind that NRP to lose their connections for about two minutes.

edit: Damn dit surft weer lekkerrrrr :D

[ Voor 3% gewijzigd door Tutti-frutti op 06-11-2003 18:23 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:54

n00bs

Het is weer Zomer!

Verwijderd schreef op 06 november 2003 @ 17:56:

Alvast bedankt!
Je download is dus 450 kbit/sec? of bedoel je misschien 450KB/sec? En wat voor verbinding heb je...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief_B

Chief_B

Tutti ... bij geeft ie 41kb ipv 52kb aan maar ja beter dan het was !

The Chief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ismael86
  • Laatst online: 15:37
Ik heb nu eindelijk een bericht gekregen dat mijn lijn klaar is. In het mailtje dat ik van hun gekregen heb staat dat ik VPI: 0 VCI: 35 Encapsulation protocol: RFC1483 LLC Bridged IP moet instellen dat heb ik dus gedaan maar mijn adsl lampje op de modem brand niet(Zyxel 650 Anoloog)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Conman
cjdijk schreef op 06 november 2003 @ 17:55:
[...]

Ik denk dat je hier veel vrienden mee maakt.
Want dan weten toekomstige Demon overstappers ook waar ze aan toe zijn.
Uiteraard liefst zoveel mogelijk info, als woonplaats e.d. :)
Lijkt me goed idee Wokschotel, tenminste... mij interesseerd het wel :)

Type abo, welke centrale (woonplaats+wijk), lijn type (isdn of analog).. en (nick)name

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-06 13:25
Heb ik eindelijk de langste , hahaha.

[ Voor 80% gewijzigd door garp op 06-11-2003 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weerz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 22:18
Zo heb vandaag gezien dat alles gegevens goed zijn en dat ze een technisch onderzoek gaan doen ( regio : Barendrecht )
Hopelijk zie ik morgen dat het kan en volgende week adsl en eindelijk van dat chello af :P

Instagram | Flickr | Nikon D500 -> Sigma Art 18-35MM F/1.8 | NIKKOR AF-S 50MM F/1.8G | TAMRON 70-200MM G2 F2.8 | TAMRON 150-600MM G2 F/5-6.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Conman
Weerz schreef op 06 november 2003 @ 20:30:
Zo heb vandaag gezien dat alles gegevens goed zijn en dat ze een technisch onderzoek gaan doen ( regio : Barendrecht )
Hopelijk zie ik morgen dat het kan en volgende week adsl en eindelijk van dat chello af :P
Ik kom persoonlijk naar Barendrecht en trek jou lijn naar Den Haag....als dat gebeurd bij jou :)

Zit al een week te wachten op de technische onderzoek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu maar een download van 450 kilobyte maar dit moet veel meer zijn, is een programma voor, weet niet hoe dit heet? enig idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

Verwijderd schreef op 06 november 2003 @ 08:31:
[...]

Wat is ontzettend laag dan? naar Tnet met BBned heb ik op dit moment een ping van 14/15
na ja ook zoiets, ik dacht dat het verschil hoger lag, niet dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Conman
effe offtopic vraagje,

Per 29-10 was mijn xs4all beëindigd. Hiervoor heb ik ook een bevestigende brief van xs4all ontvangen.
Ik kreeg vandaag een factuur van xs4all binnen voor de abonementskosten 2-11-2003 t/m 2-12-2003.

Is er iemand die dit ook meegemaakt heeft? Mij lijkt het niet terecht om voor die periode geld af te schrijven.

Is het nog nodig om de machtiging in te laten trekken? Hoe kan ik dat regelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Conman schreef op 06 november 2003 @ 23:31:
effe offtopic vraagje,

Per 29-10 was mijn xs4all beëindigd. Hiervoor heb ik ook een bevestigende brief van xs4all ontvangen.
Ik kreeg vandaag een factuur van xs4all binnen voor de abonementskosten 2-11-2003 t/m 2-12-2003.

Is er iemand die dit ook meegemaakt heeft? Mij lijkt het niet terecht om voor die periode geld af te schrijven.

Is het nog nodig om de machtiging in te laten trekken? Hoe kan ik dat regelen?
Lekker zo laten (wel in de gaten houden) had ik ook, maar een weekje later kreeg ik een factuur met een terugboeking/beeindigin _/-\o_

Staat ook op de site van xs4all vermeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

het zal wel aan mij liggen hoor maar ik kan het niet vinden. Hoe moet ik inloggen op de mail server om _alle_ mail verzonden naar [bladiebla]@[mijnsysteemnaam].demon.nl binnen te krijgen :?

username wordt dan [mijnsysteemnaam] of [mijnsysteemnaam].demon.nl :?

alvast bedankt voor het antwoord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aardbeix15 schreef op 07 november 2003 @ 00:02:
het zal wel aan mij liggen hoor maar ik kan het niet vinden. Hoe moet ik inloggen op de mail server om _alle_ mail verzonden naar [bladiebla]@[mijnsysteemnaam].demon.nl binnen te krijgen :?

username wordt dan [mijnsysteemnaam] of [mijnsysteemnaam].demon.nl :?

alvast bedankt voor het antwoord :)
Vroeg ik me ook af en heb het hier gevonden

Wildfire in "Demon biedt nieuwe ADSL-producten voor c..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErA
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:00

ErA

Stomme vraag mischien enzo. Maar uh, ik krijg dus binnenkort ADSL. Ben 100% n00b als het om configureren van ADSL gaat :-).

Maar goed, net als de alle routers heeft die Zyxel adsl modem dus ook een webinterface.

Is het nou mogelijk om daar in te komen als je een router er tussen hebt staan? Of is het het slimste om de modem eerst direct aan je pc te hangen etc?

Ik heb de balle verstand ervan >:)
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.