Wildfire schreef op 31 oktober 2003 @ 21:59:
[...]
Vanochtend reageerde de server een tijdje helemaal niet meer, lag echt plat dus.
Waar jij het over hebt is een ander probleem, dat al langer speelt. Tenminste, als je "too many connections from realm Demon.nl" bedoelt. Demon heeft namelijk een x aantal connecties ingekocht bij Supernews en door de drukte de laatste tijd proberen er regelmatig meer mensen in te loggen op de newsserver dan er connecties voor ingekocht zijn. En dan krijg je dus die melding.
Krijg je een normale "too many connections", dus zonder dat "realm Demon.nl" dan heb je zelf geprobeerd teveel verbindingen te leggen. Maximaal drie verbindingen tegelijkertijd, that's it.
Dat van die 3 connecties was me al wel bekend.
Je moet wat te doen hebben tijdens die periode zonder adsl,
dus had ik al die topics m.b.t. Demon offline gelezen,
die had ik alvast binnengehaald toen ik nog wel adsl had.
Nu loopt het trouwens beter dan ooit, kom nu zelfs op 180 kilobyte,
terwijl het eigenlijk 150 kilobyte per seconde zou kunnen/mogen zijn.
Die nieuwsgroepen dat is gewoon geweldig.
Ik ga morgen even kijken hoe dat quickpar werkt,
om de gedownloade films te checken.
Is dat een goede keus geweesd, dus Grabit en Quickpar?
Weezer-DC schreef op 01 november 2003 @ 00:07:
Per 1 november morgen/vandaag dus ben ik van planet af.
Alhoewel de verbinding altijd goed heeft gewerkt en de nieuwsserver de laatste tijd ook goed in orde is, is de prijs/snelheid niet meer intressant in vergelijking met demon.
Nu moet dus die adsl sync van me lijn af vooraleer ik demon kan aanvragen (alhoewel met die 1 week bedenktijd daar wel wat speling in mag zitten

)
hoelang is doorgaans/gemiddeld de tijd dat kpn het adls signaal eraf "sloopt"
Ik had begrepen dat planet die sloop opdracht pas verstuurd na het aflopen van het contract bij hun
* Weezer-DC wil zo snel als mogelijk weer internetten @ home (raar hee
)
The Conman schreef op 01 november 2003 @ 00:22:
[...]
Wanneer jij hebt bevestigd dat jij Planet wil beeindigen, geeft Planet opdracht aan KPN om het te slopen. KPN stuurt je een brief ter bevestiging, daar staat een datum op wanneer het wordt beeindigd, dus ook de dag dat het signaal eraf gaat. Vanaf die dag mag Demon de lijntest doen.
Dat is idd het beste, wachten op de officiele brief van KPN.
De datum die daarop staat wordt jouw afsluit datum.
Vanaf de dag erna mag Demon de lijntest doen.
Als Demon de lijntest doet als KPN er nog op zit,
wordt je aanvraag geannuleerd en moet je weer een week langer wachten.
Dat planet de sloop van de lijn pas op 1 november doorgeeft aan KPN,
zou betekenen dat je lijn pas 10 november KPN adsl vrij zal zijn.
Bij mij had HccNet het namelijk ook pas vrij laat doorgegeven,
op 10-10-2003 om precies te zijn, kreeg 2 dagen later de brief van KPN,
waar dus die afsluit datum van 20-10-2003 opstond.
Heb toen 13-10-2003 's avonds rond 21:00 Demon aangevraagd,
zodat mijn lijntest op 21-10-2003 kon beginnen.
Bij Xs4all gaat het beter, daar krijg je al een maand vantevoren een brief van KPN,
dat je een maand later afgesloten wordt, zouden andere providers ook moeten doen.
Dus Weezer, je hebt nog helemaal geen brief van KPN begrijp ik.
Als ik jou geweesd was was ik 2 weken geleden al begonnen met bellen met Planet,
om te eisen dat ze hun opzegging uiterlijk 10 dagen voor 1 november al aan KPN doorgeven.
Of heb je nu tijdelijk weer even kabelinternet, dan is het niet zo erg om 10 dagen langer zonder adsl te zitten.

Soepie schreef op 01 november 2003 @ 00:41:
Hier ook het mailtje gehad van Demon dat ze volle centrales hebben

Stad: Zwolle
Centrale: Parkstraat.
Ik hoop toch echt dat het niet tot 8 december gaat duren, dat zou wel erg lang gaan duren.
Ik leef met je mee, balen zeg, je zult maar net zonder adsl zitten,
wachtend op Demon, en dan dit bericht krijgen, dat je aansluiting langer gaat duren.
Maar over het algemeen worden problemen vrij snel verholpen is mijn ervaring.
Toch wel netjes dat je ingelicht wordt hierover, meestal kan je er vanuit gaan dat die vertraging die Demon noemt in werkelijkheid korter is.