Demon biedt nieuwe ADSL-producten voor consumenten #5

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.286 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MXL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-09 23:49

MXL

dolby schreef op 30 oktober 2003 @ 05:59:
[...]

Je zegt dat je al adsl hebt, ik neem aan dat je dus ook al een modem hebt?
Meeste modems werken zonder al te grote problemen met meerdere dsl providers.
Of er voordeel is tussen die 2 merken die je opnoemt?, die is er eigenlijk niet.
Beide merken zijn goed genoeg, helemaal voor het type abo wat jij gaat nemen.
Succes met de overstap.
Ik heb de keuze erg makkelijk gemaakt voor mijzelf, ik heb gewoon de 1024 genomen. Het kost me het eerste jaar maar 60 euro meer, daarna zie ik wel weer verder.

Powered by Solarfrontier 3060 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco20
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-04 11:51
jagermeister1 schreef op 29 oktober 2003 @ 22:37:
[...]
Reken wel op een lange wachttijd. Tenminste, dat is mijn ervaring. Ik heb nog niets gehoord of ontvangen van Demon, terwijl ik al op 1 oktober mijn aanvraag geplaatst heb. Op 9 oktober is de laatste status wijziging te zien geweest op de site van Demon. Daarna niets meer :?
Het geldt blijkbaar niet voor iedereen :) Ik ken iemand die sinds maandag 8 mbit heeft, en er totaal 12 dagen over deed om aangesloten te worden. Hij had wel het geluk dat ie nog een alcatel modem had liggen van z'n vorige aansluiting. Z'n zyxel moet nog komen :P

edit: en zonet is z'n modem binnengekomen :D

[ Voor 13% gewijzigd door Remco20 op 30-10-2003 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Ik heb net m'n modem binnengehaald.
Eerste indruk, wat zijn die dingen compact geworden :)

Vooral de splitter. Een splitter van KPN is 15x8x3cm en een splitter van demon maar 5x4x2cm.

De Zyxel is ook zo'n 20% kleiner dan mijn Speedtouch. Nou is het wel zo dat die Speedtouch, ondanks zijn formaat, heel snel warm wordt. Zeker toen ie constant zat te routen. Ik vraag me af of de zyxel geen last van warmte zal hebben.

Nog geen zin gehad om te installeren though. Ben nog zo erg aan het downloaden. Moet een week of twee inhalen natuurlijk.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha!

Voor mij was het pas wennen, van een coax splitter / kabelmodem naar een ADSL modem / splitter

Ik kon dat ding haast niet vinden in me doos :P

Nu 1 week m'n ADSL aangesloten, gister bevestiging en felicitaties gekregen per mail!

Top down, 215! Top up, 90k!
S'nachts, S'ochtends,S'middags, en S'avonds!
Jeetje, dat was wel anders toen ik nog Chello had!

Ping tijden rond de 17-20 ms!

Ik heb niks, MAAR DAN OOK NIKS TE KLAGEN!

Demon, petje af :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 08:26

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Ik ben ook al weer zowat 1 dag verbonden met Demon (2048/1024). >:)
Op dit moment nog via mijn SpeedTouchHome (niet getweaked) en Draytek Vigor 2200E.
Wat een genot, vooral die upload is geweldig, gaat tien keer sneller dan vroeger, dan via Adsl van KPN (HccNet). :Y)
En die nieuwsgroepen is ook wel simpel te leren, heb nu Kazaa, nieuwsgroepen en TeleportPro (webspider) tegelijk aan staan,
loopt allemaal lekker door alsof het niets is. :)
Verzenden van emails, 1MB attachments, 10 seconden zijn ze verzonden, wat een verschil. :9~

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4p0c
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-08 17:27
cjdijk schreef op 30 oktober 2003 @ 13:07:
Ik ben ook al weer zowat 1 dag verbonden met Demon (2048/1024). >:)
Op dit moment nog via mijn SpeedTouchHome (niet getweaked) en Draytek Vigor 2200E.
Wat een genot, vooral die upload is geweldig, gaat tien keer sneller dan vroeger, dan via Adsl van KPN (HccNet). :Y)
En die nieuwsgroepen is ook wel simpel te leren, heb nu Kazaa, nieuwsgroepen en TeleportPro (webspider) tegelijk aan staan,
loopt allemaal lekker door alsof het niets is. :)
Verzenden van emails, 1MB attachments, 10 seconden zijn ze verzonden, wat een verschil. :9~
welke instellingen heb je gebruikt voor je vigor 2200e, ik moet hem nog aansluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lexxx schreef op 29 oktober 2003 @ 10:55:
[...]

Je kunt even kijken op www.speedtest.nl en je postcode invoeren. Je krijgt dan een overzicht van welke providers er zijn getest in Roermond.

Maar even snel voor je gekeken:

Resultaten voor stad/gemeente : Roermond Provider Abonnement Modem Snelheid
Afwijking Aantal gebr. Aantal tests p/m
euro
1. XenoSite/XSDSL WebRocket 8192/1024
ADSL bbned 1:25 517.42 0.00 1 6 64.00
2. @Home @Home Breedband
Kabel 261.12 96.63 24 337 47.95
3. Demon Internet NL Demon DSL Express 2048/1024
ADSL 210.26 0.00
Hier Demon 8192/1024

mijn postcode (eindhoven) was er bij speedtest maar 1 persoon die de test had gedaan resultaat 460 down en 61 up, mijn test vlamde er met 880 down en 88 up ff overheen, staar je dus niet blind op de resultaten van andere mensen in jouw gemeente.

Ik heb hier nu ff voor te testen m'n 3 pc's van emule voorzien, alledrie zitten nu boven de 120 down en de 90 up is lekker verdeeld over de 3 pc's.

Kazaa is helemaal om te smullen, de volle 880 down gebruiken om ff in een nacht de hele videotheek binnen te trekken.

(natuurlijk heb ik alle bestanden binnen 24 uur gedelete zonder ze bekeken te hebben) ;)

Loopt als een Tiet !!!!

Demon kan een puntje zuigen aan z'n eigen product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zal vast al gemeld zijn maar tog maar ff snel...

hoelang moet je ong wachten op je modem nadat je status geacepteerd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:50

Wallie

Herr

Verwijderd schreef op 30 oktober 2003 @ 14:16:

Paar dagen.. zoiets, niet langer als een week :)

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 04:00
Verwijderd schreef op 30 oktober 2003 @ 14:00:
[...]

Hier Demon 8192/1024

mijn postcode (eindhoven)

Loopt als een Tiet !!!!

Demon kan een puntje zuigen aan z'n eigen product.
Same here, postcode 5613, loopt erg lekker. :) Ik heb iets van 800 down en 85 up, als het niet meer is. ;)

[ Voor 11% gewijzigd door eX0duS op 30-10-2003 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

Wallie schreef op 30 oktober 2003 @ 14:20:
[...]

Paar dagen.. zoiets, niet langer als een week :)
- sinds 17-10 staat mijn status op geaccepteerd.
- tot op heden nog geen modem ontvangen.
- 28ste een mailtje verzonden aan Demon om opheldering
- 29ste antwoord, modem kwam er aan, reden: 'drukte'

da's dus langer dan een week en gewoon gebruikelijk bij Demon bij tijden van drukte.

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

tastingw schreef op 30 oktober 2003 @ 13:12:
[...]

welke instellingen heb je gebruikt voor je vigor 2200e, ik moet hem nog aansluiten
Zo heb ik hem ingesteld, werkt prima, tenminste tot 600 kilobyte per seconde,
vandaar dat ik het 2048/1024 abbo genomen heb, gaat tot 200 kilobyte per seconde.

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/cjdijk/tweakers/Draytek%20Vigor%202200E%20met%20Demon%20settings.jpg

Je hoeft trouwens helemaal nooit een pc direct op je modem aan te sluiten,
ook niet om je verbinding aktief te maken.
Demon registreert en saved het mac adres van je Draytek Vigor 2200E router. :)
Verwijderd schreef op 30 oktober 2003 @ 14:16:

aardbeix15 schreef op 30 oktober 2003 @ 14:46:
[...]

- sinds 17-10 staat mijn status op geaccepteerd.
- tot op heden nog geen modem ontvangen.
- 28ste een mailtje verzonden aan Demon om opheldering
- 29ste antwoord, modem kwam er aan, reden: 'drukte'

da's dus langer dan een week en gewoon gebruikelijk bij Demon bij tijden van drukte.
Verbinding werkt 7 dagen na status geaccepteerd.
Modem ontvang je 10 dagen na status geaccepteerd.
Tenminste dat is mijn eigen ervaring (het modem heb ik nog niet,
maar die tijd duurde het bij die kennis van mij). :)

[ Voor 40% gewijzigd door cjdijk op 30-10-2003 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een tijdje geleden had ik een hele mooie Nederlandse site met een handleiding voor Grabit, inclusief hoe het moet .par files...

Jammer genoeg ben ik die page kwijt :( Iemand van jullie die deze nog weet? Search levert mij niks op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco20
  • Laatst online: 09-04 11:51
Verwijderd schreef op 30 oktober 2003 @ 15:03:
Een tijdje geleden had ik een hele mooie Nederlandse site met een handleiding voor Grabit, inclusief hoe het moet .par files...

Jammer genoeg ben ik die page kwijt :( Iemand van jullie die deze nog weet? Search levert mij niks op...
check hier eens :P, http://www.tutorialbase.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Laatst online: 12:07

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lol okay :)

En de .par files? Is daar ook een guide voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Laatst online: 12:07
Wat is moeilijk aan .par files? Je hebt er FSraid voor nodig (of smartpar), je klikt op de .par file en als het goed is opent Fsraid/smartpar de set en gaat je rars checken.. Indien er eentje corrupt is en je hebt genoeg .P** files gedownload.. maakt het programma de files voor je aan :*) :+

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dimmu, bedankt voor je uitleg over de par files, als ik tijd heb ga ik die programma's eens downloaden ik wist dat je de files er mee kon maken maar ik wist niet hoe _/-\o_
Verder demon is top, en ik geloof dat we met ze alle zitten te wachten op de verhoging, ik heb geduld en denk maar dat het vorig jaar word, dan valt het altijd mee :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waar halen jullie die track and trace nummers vandaan voor het modem? ...of krijg ik die pas over een aantal dagen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij duurde het 2 dagen geloof ik voordat het nummer er stond (smorgens net voor het pakketje aan kwam :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 oktober 2003 @ 16:27:
waar halen jullie die track and trace nummers vandaan voor het modem? ...of krijg ik die pas over een aantal dagen ?
Die zie je vanzelf verschijnen op je statuspagina als het zover is :)

Heb trouwens vandaag m'n modem ontvangen en m'n DSL-lampje brandde meteen. Alles binnen 15 dagen na m'n aanvraag _/-\o_

Hopelijk is dit m'n laatste post via Casema :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Heeft bij de weg bij iemand de track en trace wél gewerkt, dat je echt je pakje kan volgen ? Kheb namelijk al 2 x met modem besteld bij kennisen, en de combinatie is onbekend bij tpg tracktrace :) Ook na levering nooit werkende tracktrace van de modem gezien :)

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apacer
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-12-2024
cjdijk schreef op 30 oktober 2003 @ 04:47:

Zelf heb ik mijn SpeedTouch nooit getweaked, en ook de fimware nooit ge-updated, en hij doet het nu prima met Demon.
Heb nooit de behoefte gehad hem in Pro modus te krijgen, gezien ik al een losse router heb (Draytek).
Het enige waar je om moet denken, is hem zo af en toe eens uit/aan te zetten.
Als hij na een tijd geen DSL signaal ziet, gaat hij op een gegeven moment niet meer kijken of er signaal is.
Bij mij was het aantal dagen tussen geaccepteerd en On-line 7.5 dagen, aantal dagen zonder Adsl 9 dagen en 1 uur. :)
Ik heb hetzelfde gedaan met de Speedtouch Home (met laatste firmw.update) en heb nog nooit aan/uitgezet om die redenen.., draai hem dag en nacht!

Wanneer gaat ie dat doen, na hoeveel uur, dagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4p0c
  • Laatst online: 28-08 17:27
cjdijk schreef op 30 oktober 2003 @ 14:48:
[...]

Zo heb ik hem ingesteld, werkt prima, tenminste tot 600 kilobyte per seconde,
vandaar dat ik het 2048/1024 abbo genomen heb, gaat tot 200 kilobyte per seconde.

[afbeelding]

Je hoeft trouwens helemaal nooit een pc direct op je modem aan te sluiten,
ook niet om je verbinding aktief te maken.
Demon registreert en saved het mac adres van je Draytek Vigor 2200E router. :)
Bij mij werkt het nu ook ! ik heb een beschrijving gekregen van draytek.

Ik heb eerst de modem als router moeten instellen. Daarna de ip wijzigen van de vigor naar 192.168.100.1. Daar de instellingen invullen die jij ook liet zien in je printscreen. tevensmoest ik een statisch adres invullen.

k post hieronder wel het mailtje van draytek wat ik kreeg

L.S.,

De instructie is dan als volgt:

Stap 1 : U dient het 'Ehternet adres' door te geven op de demonpagina, het adres bevindt zich onder de Zyxel router
http://www.demon.nl/support/services/macadres.html

Stap 2 : Zyxel instellen als router
http://www.zyxel.nl/p650/p650script.html#router (ga naar start - uitvoeren - 'typ' telnet 192.168.1.1)

Stap 3 : 2200e instellen(identiek instellen als de copperjet instructie) http://www.draytek.nl/router/extra/copperjet.html

Stap 4 : Computers statisch instellen http://www.draytek.nl/router/extra/statisch.html

Stap 5 : Indien communicatieproblemen richting de router ga naar : http://www.draytek.nl/router/extra/communicatieprobleem.html

Wacht ongeveer 20 minuten i.v.m. het verwerken van het MAC adres bij Demon.

Via http://www.draytek.nl/router/extra/e-mail.html vindt u de instructies inzake de wijze waarop wij graag de gegevens ontvangen en welke gegevens wij graag ontvangen om uw vraag of probleem z.s.m. te kunnen beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

apacer schreef op 30 oktober 2003 @ 19:00:
[...]

Ik heb hetzelfde gedaan met de Speedtouch Home (met laatste firmw.update) en heb nog nooit aan/uitgezet om die redenen.., draai hem dag en nacht!

Wanneer gaat ie dat doen, na hoeveel uur, dagen?
Er is mij verteld, dat als een modem een hele dag geen dsl signaal krijgt,
dat hij dan in een soort slaap stand gaat staan, en dus niet meer wakker wordt.
Dus als je over een jaar eens een stroomuitval krijgt en daarna ineens voor het eerst on-line komt nadat de stroom er weer op is, dan weet je hoe dat komt. :+
tastingw schreef op 30 oktober 2003 @ 19:09:
[...]

Bij mij werkt het nu ook ! ik heb een beschrijving gekregen van draytek.

Ik heb eerst de modem als router moeten instellen. Daarna de ip wijzigen van de vigor naar 192.168.100.1. Daar de instellingen invullen die jij ook liet zien in je printscreen. tevensmoest ik een statisch adres invullen.

k post hieronder wel het mailtje van draytek wat ik kreeg

L.S.,

De instructie is dan als volgt:

Stap 1 : U dient het 'Ehternet adres' door te geven op de demonpagina, het adres bevindt zich onder de Zyxel router
http://www.demon.nl/support/services/macadres.html

Stap 2 : Zyxel instellen als router
http://www.zyxel.nl/p650/p650script.html#router (ga naar start - uitvoeren - 'typ' telnet 192.168.1.1)

Stap 3 : 2200e instellen(identiek instellen als de copperjet instructie) http://www.draytek.nl/router/extra/copperjet.html

Stap 4 : Computers statisch instellen http://www.draytek.nl/router/extra/statisch.html

Stap 5 : Indien communicatieproblemen richting de router ga naar : http://www.draytek.nl/router/extra/communicatieprobleem.html

Wacht ongeveer 20 minuten i.v.m. het verwerken van het MAC adres bij Demon.

Via http://www.draytek.nl/router/extra/e-mail.html vindt u de instructies inzake de wijze waarop wij graag de gegevens ontvangen en welke gegevens wij graag ontvangen om uw vraag of probleem z.s.m. te kunnen beantwoorden.
Vreemd dat jij het modem eerst in router modus moest zetten.
Dat was bij mij helemaal niet nodig.
Ik heb al die tijd het modem standaard gelaten (untweaked),
maar wel ingesteld van VPN (KPN) naar bridge (BBNed) modus.
Toen heb ik mijn Draytek Vigor 2200E router erop gezet,
daarachter pas mijn pc's.
Zodra het Line Sync ledje van knipperen naar constant branden overging,
heb ik op een willekeurige pc die op mijn Draytek Router zit,
internet explorer opgestart, en www.hotmail.com ingetikt,
waarna ik op de mac registratie pagina van Demon kwam,
mijn systeemnaam en paswoord heb ingevoerd,
waarna het mac adres van mij Draytek bij Demon gesaved was.
Daarna 15 minuten wachten, Draytek herstarten, en daar was mijn nieuwe vaste Demon IP adres. :*)
Maar misschien dat het met een Zyxel anders gaat, denk het niet eigenlijk,
ik heb mijn Zyxel op dit moment nog net, gebruik nu mijn KPN modem.
Volgens mij moet je trouwens wel bij een Zyxel modem het IP adres van de router wijzigen, zoals jij ook zegt, omdat die beide anders dezelfde hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door cjdijk op 30-10-2003 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasajo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2021
iemand enig idee waarom het vanaf demon niet mogelijk is om via MSN direct send een file met een constante snelheid over te zenden?
Normaal uploaden geen probleem, speedtest is goed, alleen via msn daalt de transfer rate binnen 5 seconden naar 1 a 2 k per seconde...

Dit probleem is vanaf 2 demon lijnen, beiden met een modem geconfigureerd als router. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigJohnG
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-10-2023
Aarrgh!!!

Zit (al) een week op de acceptatie voor 8Mb te wachten... Ik zie al die reacties voorbij komen en word gek!!!! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tutti-frutti schreef op 30 oktober 2003 @ 18:40:
Heeft bij de weg bij iemand de track en trace wél gewerkt, dat je echt je pakje kan volgen ? Kheb namelijk al 2 x met modem besteld bij kennisen, en de combinatie is onbekend bij tpg tracktrace :) Ook na levering nooit werkende tracktrace van de modem gezien :)
Neuh, die track & trace gaat zo langzaam, dat het modem al eerder bij mij aankwam, dan dat de trace geupdated wordt :D

/me meldt zich trouwens online via Demon :*)

first post :+

sorry, BigJohnG :{

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2003 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigJohnG
Om nog gekker te worden...

Heeft iemand al ervaring met mIrc met een bMb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigJohnG
Sorry,
8Mb natuurlijk

Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif use it!

[ Voor 74% gewijzigd door Korakal op 30-10-2003 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mm grappemaker ik wacht nu al drie weken |:( . Eigenlijk durf ik dit forum al niet meer te bekijken, ik wordt er steeds meer :r en :'( van.

ook 8Mb....

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2003 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
  • Laatst online: 03-06 13:25
Ik wacht al 5 weken; ook 8 mb. Ik ken nu wel al alle ins-en-outs. Dankzij dit forum :-)

Jammer dat mijn geduld zo op de proef wordt gesteld door BabyXL;
30-09-2003 Bevestigd. De ordergegevens zijn gecontroleerd en goedgekeurd door de DSL partner. Er zal nu een technisch onderzoek blablablabla........
Verder ben ik razend benieuw wat de eindsnelheid wordt; heb hier ook nog een copperjet liggen om de upload speed te kunnen vergelijken met de Zyxel en een Nokia MW1122 . Ik wacht met spanning af.....

Zal de conclusie van mijn onderzoekje hier posten.......moet wel ff de lijn opgeleverd worden.

[ Voor 77% gewijzigd door garp op 30-10-2003 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand overigens ook of je die 'modulaire adapter' die je bij je ADSL-splitter bijgeleverd krijgt ook ergens online kunt bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klovan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-08 22:37
Verwijderd schreef op 30 oktober 2003 @ 22:21:
Weet iemand overigens ook of je die 'modulaire adapter' die je bij je ADSL-splitter bijgeleverd krijgt ook ergens online kunt bestellen?
Je krijgt, als je een modem bij demon bestelt, er een splitter bij. :9
Waneer je geen modem besteld, krijg je geen splittter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klovan schreef op 30 oktober 2003 @ 22:31:
[...]
Je krijgt, als je een modem bij demon bestelt, er een splitter bij. :9
Waneer je geen modem besteld, krijg je geen splittter.
Ja dat weet ik want ik heb dat hele pakket van Demon vandaag ontvangen ;)
Maar ik bedoel juist dat kastje wat _bij_ die splitter zit. Ik wil er gewoon nóg eentje hebben :+

Trouwens, dat modem is (gelukkig) een stuk kleiner dan ik altijd dacht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-09 17:57
Ik heb zo'n zin in mijn Demon Account dat de hele meuk aan UTP kabel er al hangt :9 :9 :9

Afstand tot de centrale : 1200 meter (is mooi dichtbij).

Ik heb het advies opgevolgt om de lengte van de telefoonkabel tussen het telefoonkastje
en het modem zo kort mogelijk te houden. Deze is nu nog maar 50 cm lang.
Zat er zelfs al aan te denken om het 50 cm lange telefoonkabeltje in te wikkelen
met bladlood :) GEKKENWERK ARGHHHH ;) ;)

Utp kabel (Twisted Pair), van 15 meter heb ik via de gang via het plafond naar
de hobbykamer geleidt, mooi uit de buurt van elektromagnetische velden.
Afplakstrippen eroverheen en daar zie je niets meer van. UTP mag 100 meter
lang zijn. Voorheen bij mijn Mxstream had ik altijd 15 meter normale telefoonkabel.

Ik heb de 8mbit/1mbit aangevraagd op 16 oktober, vandaag even gebeld van
hoe of wat, ze verwachten de aansluiting half november te kunnen realiseren,
dus nog even geduld :)

Keb nu nog wel een Alcatel modem liggen, wat kun je daar nu nog mee doen dan?

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
Euh...die alcatel kun je gewoon aan je lijn hangen; kun je zien wanneer je lijn het doet.. Meestal werkt de lijn al voordat hij officieel opgeleverd wordt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaterik
  • Laatst online: 03-06 00:26
Verwijderd schreef op 30 oktober 2003 @ 12:47:
Haha!

Voor mij was het pas wennen, van een coax splitter / kabelmodem naar een ADSL modem / splitter

Ik kon dat ding haast niet vinden in me doos :P

Nu 1 week m'n ADSL aangesloten, gister bevestiging en felicitaties gekregen per mail!

Top down, 215! Top up, 90k!
S'nachts, S'ochtends,S'middags, en S'avonds!
Jeetje, dat was wel anders toen ik nog Chello had!

Ping tijden rond de 17-20 ms!

Ik heb niks, MAAR DAN OOK NIKS TE KLAGEN!

Demon, petje af :D
Hoever zit jij bij de centrale vandaan?

Digital Nomad, frequent flyer en minimalist...https://erikvandermeulen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apacer
DinoPK schreef op 30 oktober 2003 @ 20:16:
iemand enig idee waarom het vanaf demon niet mogelijk is om via MSN direct send een file met een constante snelheid over te zenden?
Normaal uploaden geen probleem, speedtest is goed, alleen via msn daalt de transfer rate binnen 5 seconden naar 1 a 2 k per seconde...

Dit probleem is vanaf 2 demon lijnen, beiden met een modem geconfigureerd als router. Iemand tips?
Heb ik ook direct gemerkt, toen ik dat ging proberen de laatste dagen, vreemd hoor, wat is dat eigenlijk?? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

apacer schreef op 30 oktober 2003 @ 23:45:
[...]

Heb ik ook direct gemerkt, toen ik dat ging proberen de laatste dagen, vreemd hoor, wat is dat eigenlijk?? 8)7
Ik kan met ICQ en MSN naar een chello adres ook niet met meer dan 40KB/sec sturen.
En Demon knijpt de outgaande mail volgens mij dicht bij 40KB/sec , maar waar praten we dan over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-08 14:35
Effe vraagje tussendoor,

Ik heb 23ste aanvraag online gedaan, ik hoor toch de 30ste status "bevestigd" te krijgen? Bij mij er is niks bijgekomen/veranderd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Snowwie schreef op 30 oktober 2003 @ 23:06:
Ik heb zo'n zin in mijn Demon Account dat de hele meuk aan UTP kabel er al hangt :9 :9 :9

Ik heb het advies opgevolgt om de lengte van de telefoonkabel tussen het telefoonkastje
Zat er zelfs al aan te denken om het 50 cm lange telefoonkabeltje in te wikkelen

lang zijn. Voorheen bij mijn Mxstream had ik altijd 15 meter normale telefoonkabel.

Tja, ik vind het zelf wat overdreven. Ik heb sinds MxStream al de splitter 5 meter verder van de hoofdlijn en de modem weer 2 meter verder.
Nu is de nieuwe splitter nog steeds 5 meter van de hoofdlijn en 10cm verder zit de modem (je krijgt 2 korte telefoonkabels).

Ik krijg gewoon zo'n 200-250kb/s download. Maar ik heb ook maar een 2048-lijn.. Voor een 8Mbit lijn kan ik het wel enigszins begrijpen. Maar ja.... je hebt toch twee weken niks te doen terwijl je op je verbinding wacht, dus....

Iets wat me nu pas was opgevallen (en ik heel vreemd vind)... de uitgang op m'n alcatelmodem is tegenwoordig gewoon straight geworden :?
Toen ik m'n laptop aansloot moest ik een straightkabel erinsteken. Kon toch herinneren dat ik ooit een crossover daarvoor nodig had, of ben ik nou vreemd?
The Conman schreef op 31 oktober 2003 @ 00:12:
Effe vraagje tussendoor,

Ik heb 23ste aanvraag online gedaan, ik hoor toch de 30ste status "bevestigd" te krijgen? Bij mij er is niks bijgekomen/veranderd...
Nee hoor, kan 7 dagen, kan ook 8-9 dagen zijn. (bij mij was 8 dagen)

[ Voor 75% gewijzigd door kmf op 31-10-2003 00:22 ]

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaterik
Effe vraagje tussendoor,

Wacht nou gewoon ff rustig af :P Ik weet dat het moeilijk is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaterik
OOk nog ff een vraagje! Hoe komt de website van Demon eruit te zien als je lid bent? Wel een goede portal met nieuws en makkelijke links of blijft hij zo skraal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Snowwie schreef op 30 oktober 2003 @ 23:06:

Garp schreef op 30 oktober 2003 @ 23:08:
Euh...die alcatel kun je gewoon aan je lijn hangen; kun je zien wanneer je lijn het doet.. Meestal werkt de lijn al voordat hij officieel opgeleverd wordt....
Je kunt daarmee kijken wanneer KPN Adsl eraf is/gaat en wanneer BBNed/BabyXL erop komt.
Als je de instellingen wijzigt, heb je al een week eerder Adsl,
al voordat je het modem van Demon hebt.
Effe vraagje tussendoor,

Als je 's avonds na kantoortijd, telt die dag niet mee en is het 8 dagen.
Als je 's ochtends voor kantoortijd aanvraagt is het 7 dagen.
Alleen die eerste optie 's avonds 21:00 heb ik 2 keer toegepast,
was in beide gevallen precies 8 dagen.

[ Voor 15% gewijzigd door cjdijk op 31-10-2003 05:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apacer
[quote]cjdijk schreef op 30 oktober 2003 @ 19:27:
[...]

Dus als je over een jaar eens een stroomuitval krijgt en daarna ineens voor het eerst on-line komt nadat de stroom er weer op is, dan weet je hoe dat komt.

[...]

Ik heb zelf ook even gezocht en gevonden:
>http://www.wintervorst.com/wintervorst.com/
>Zie gedeelte van de Speed Touch Pro (Alcatel).
>Ik heb hetzelfde gedaan met mijn Alcatel Speed Touch Home(origineel/zonder
>tweak) en ben nu online via de "Speed Touch"!
>Ik heb wel effe de range van m'n vast ip-adres effe veranderd om in
>eth.modem (10.0.0.138) te komen: 10.0.0.150 en subnetmask: 255.255.255.0
>Nu opstelling: Alcatel Speed Touch Home-Linksys WRTG54/router-pc's 1,2,3,
>etc. en alles werkt perfect!

quote vanuit nieuwsgroep demon:

Niet vergeten: DHCP-server van de Alcatel uitschakelen. Kwam ik
zojuist achter... Bij mij werkt het nu ook volgens bovengenoemde
beschrijving.

eind quote..

Kies dus voor "no DHCP". :)

[ Voor 4% gewijzigd door apacer op 31-10-2003 05:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ismael86
  • Laatst online: 11:04
ik wacht dus nu al 3 weken op de lijntest. IK had zo gehoopt dat het meteen werkte na het aansluiten van de modem. Ik kan niet wachten totdat ik de UPC dump op het kantoor van UPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

[quote]apacer schreef op 31 oktober 2003 @ 05:58:
cjdijk schreef op 30 oktober 2003 @ 19:27:
[...]

Dus als je over een jaar eens een stroomuitval krijgt en daarna ineens voor het eerst on-line komt nadat de stroom er weer op is, dan weet je hoe dat komt.

[...]

Ik heb zelf ook even gezocht en gevonden:
>http://www.wintervorst.com/wintervorst.com/
>Zie gedeelte van de Speed Touch Pro (Alcatel).
>Ik heb hetzelfde gedaan met mijn Alcatel Speed Touch Home(origineel/zonder
>tweak) en ben nu online via de "Speed Touch"!
>Ik heb wel effe de range van m'n vast ip-adres effe veranderd om in
>eth.modem (10.0.0.138) te komen: 10.0.0.150 en subnetmask: 255.255.255.0
>Nu opstelling: Alcatel Speed Touch Home-Linksys WRTG54/router-pc's 1,2,3,
>etc. en alles werkt perfect!

quote vanuit nieuwsgroep demon:

Niet vergeten: DHCP-server van de Alcatel uitschakelen. Kwam ik
zojuist achter... Bij mij werkt het nu ook volgens bovengenoemde
beschrijving.

eind quote..

Kies dus voor "no DHCP". :)
Dat laatste "no DHCP" is alleen van belang als je jouw Speedtoch wel getweaked hebt van Home naar Pro.
Zelf heb ik dat dus nooit gedaan, gezien ik zelf al een losse router heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:01

Wokschotel

Op 6 wielen

Topicstarter
Misschien een aardige tip voor mensen met een Planet-abo dat nog een tijd doorloopt: zet je ADSL-abo om naar een inbelabo van 2,95 per maand. Dan hoef je dus niet zoveel maanden nog ADSL te betalen. Het _schijnt_ te werken!

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 04:00
Flat_erik schreef op 31 oktober 2003 @ 00:24:
OOk nog ff een vraagje! Hoe komt de website van Demon eruit te zien als je lid bent? Wel een goede portal met nieuws en makkelijke links of blijft hij zo skraal?
Blijft zo "schraal".
Het is niet net zoals bij Chello of @home of whatever dat je een super gelikte portal krijgt, maar ja boeiend ik zit daar niet mee.
Het gaat om de snelheid. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasajo
  • Laatst online: 12-10-2021
DinoPK schreef op 30 oktober 2003 @ 20:16:

geen reacties gehad, niemand een idee?

Tevens vraag ik me af of ik ergens ook kan zien wat de status is van de newsserver van demon, aangezien die op dit moment down is (geen connectie en niet te pingen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Laatst online: 07:03

Wildfire

Joy to the world!

DinoPK schreef op 31 oktober 2003 @ 10:08:

[...]

Tevens vraag ik me af of ik ergens ook kan zien wat de status is van de newsserver van demon, aangezien die op dit moment down is (geen connectie en niet te pingen)
Gewoon ff kijken op www.supernews.com -
System Issues
Friday, 31 October 2003, 9:10 GMT Posted by Mark

We are currently experiencing backend issues. Service performance will be degraded. An update with details will be posted as soon as determined.
Er zijn dus idd problemen.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

eX0duS schreef op 31 oktober 2003 @ 09:47:
[...]

Blijft zo "schraal".
Het is niet net zoals bij Chello of @home of whatever dat je een super gelikte portal krijgt, maar ja boeiend ik zit daar niet mee.
Het gaat om de snelheid. ;)
Helemaal mee eens.
Ik heb zo'n hekel aan die franje, geef mij maar zakelijk.

Trouwens, klopt het dat news.demon.nl eruit ligt nu?
Ik krijg op dit moment "Too many connections"
Wel balen, gisteren liep het lekker :) , vannacht ging hij steeds trager,
nu helemaal niets meer. :(

Edit: Ik lees net hierboven dat het bekend is, ok :)

[ Voor 8% gewijzigd door cjdijk op 31-10-2003 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-08 18:52
Wokschotel schreef op 31 oktober 2003 @ 08:41:
Misschien een aardige tip voor mensen met een Planet-abo dat nog een tijd doorloopt: zet je ADSL-abo om naar een inbelabo van 2,95 per maand. Dan hoef je dus niet zoveel maanden nog ADSL te betalen. Het _schijnt_ te werken!
Hey wat cool :) Ik heb net m'n planet opgezegd (gaat er 1 december uit), maar goed, heb zat vrienden die t wel even kunnen gaan proberen :D

~_~ kan je dan een ADSL omzetten naar inbel? haha wat cool :) ~_~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

KLopt het dat het niet echt lekker gaat... pagina's opvragen gaat hier sloom, upload is traag, connecties per minuut om te huilen:

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Fri Oct 31 2003 om 16:32:27 UTC+0100)

Download : 203.4 KByte/sec (normaal 210)
Upload : 14.1 KByte/sec (normaal 52)
Connection : 53.0 Conn/min (normaal 1200)
Ping test Nederland : 20.0 ms

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Tutti-frutti schreef op 31 oktober 2003 @ 16:32:
KLopt het dat het niet echt lekker gaat... pagina's opvragen gaat hier sloom, upload is traag, connecties per minuut om te huilen:

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Fri Oct 31 2003 om 16:32:27 UTC+0100)

Download : 203.4 KByte/sec (normaal 210)
Upload : 14.1 KByte/sec (normaal 52)
Connection : 53.0 Conn/min (normaal 1200)
Ping test Nederland : 20.0 ms
Bij mij loopt het prima, was net wel even mijn verbinding kwijt.
Ik verdenk dat eMule iets teveel van mijn router vraagt.

Download 208.4 KByte/sec
Upload 75.4 KByte/sec
Connection 558.0 Conn/min
Ping test Nederland 19.0 ms

Ik gebruik overgens een Alcatel SpeedtouchHome en een Draytek 2200E router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Het ligt hier aan de centrale ben ik bang. Iemand anders hier in dordrecht die ook via bbned zit, maar andere centrale, heeft geen last... ik bel nu demon :)..

Even wat upload testjes gedaan, ook naar demon ftp etc (11.9 kb/s :+ ). Er is een "ticket" aan gemaakt voor dit probleem, en ik wordt terug gebeld als ze echt wat hebben gevonden. Maarja, voor het zelfde geld is over een kwartiertje alles weer ok. (het gaat hier btw om 2048/512)

Centrale: Prunuslaan 25

[ Voor 55% gewijzigd door Tutti-frutti op 31-10-2003 17:10 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Topicstarter
Thunk schreef op 31 oktober 2003 @ 11:41:
[...]

Hey wat cool :) Ik heb net m'n planet opgezegd (gaat er 1 december uit), maar goed, heb zat vrienden die t wel even kunnen gaan proberen :D

~_~ kan je dan een ADSL omzetten naar inbel? haha wat cool :) ~_~
Ik heb het zelf niet geprobeerd, maar nogmaals het _schijnt_ te werken. Ik ben uiteraard nergens verantwoordelijk voor :P Hoe het precies zit met het slopen van de KPN-adsl op je lijn weet ik dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Topicstarter
brakke proxy

[ Voor 98% gewijzigd door Wokschotel op 31-10-2003 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfr0st
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-09 14:54

dfr0st

Geel is mooier

Relax, ben er net achter gekomen dat je je username.demon.nl kunt gebruiken ivp je IP. Das een stuk makkelijker te onthouden.
Ben een FTP server het het opzetten, dus even testen:
[het is wel goed ni] (1MB)

*Hoef alleen te weten als het niet lukt. Lep op anonymous heeft geen 'list' aanstaan maar alleen 'read'. Dus kijken wat er nog meer opstaat zal niet gaan.

Kun je meteen zien hoe snel de upload is van 8/1 via isdn. Met nog geen drivers geupdate is de max behaalde snelheid tot nu toe ongeveer 85kb/s. Dus dat vind ik zeer netjes.

[ Voor 32% gewijzigd door dfr0st op 31-10-2003 19:47 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfr0st

dfr0st

Geel is mooier

wat resultaten tot nu toe:
xxx.demon.nl 84
xxx.demon.nl 84
xxx.chello.nl 24
xxx.demon.nl 78
xxx.tue.nl 80

om een beetje een idee te krijgen van de upload speed (het kan natuurlijk zijn beinvloed door meerdere users of dat de downloader ook iets anders aan het downloaden was)

[ Voor 238% gewijzigd door dfr0st op 31-10-2003 17:50 . Reden: nuttig gebruik maken van de dubbel post ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

dfr0st schreef op 31 oktober 2003 @ 17:24:
Relax, ben er net achter gekomen dat je je username.demon.nl kunt gebruiken ivp je IP. Das een stuk makkelijker te onthouden.
Ben een FTP server het het opzetten, dus even testen:
ftp://familiekok.demon.nl/bird.mpeg (1MB)

*Hoef alleen te weten als het niet lukt. Lep op anonymous heeft geen 'list' aanstaan maar alleen 'read'. Dus kijken wat er nog meer opstaat zal niet gaan.

Kun je meteen zien hoe snel de upload is van 8/1 via isdn. Met nog geen drivers geupdate is de max behaalde snelheid tot nu toe ongeveer 85kb/s. Dus dat vind ik zeer netjes.
Hij doet het hier.
Arm vogeltje.
Had ik niet achter zo'n KA gezocht. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Meerdere toekomstige Demon dsl express abo's hebben deze email ontvangen.
Dus check je status of je bent teruggezet.
Misschien zou het handig zijn als Demon de betreffende centrales op de website zet, dan weten andere mensen die abonnee willen worden waar ze aan toe zijn.

=======================
Middels deze e-mail willen wij u van extra informatie voorzien met
betrekking tot de status van uw Demon DSL Express aanvraag. Als gevolg
van capaciteitsproblemen op een aantal centrales van onze
netwerkleveranciers lopen de opleveringen van verbindingen op deze
centrales enige vertraging op. Helaas loopt ook de oplevering van uw
aanvraag hierdoor vertraging op.

Op dit moment wordt er hard gewerkt aan de uitbreiding van deze
centrales. De verwachte datum waarop alle capaciteitsproblemen op de
betrokken centrales zullen zijn verholpen is 8 december. Echter, de
meeste centrales zullen voor die tijd weer beschikken over voldoende
capaciteit zodat verbindingen kunnen worden opgeleverd. Wij hopen u
voldoende te hebben geïnformeerd.

Onze welgemeende excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,
Demon Internet
Customer Service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-09 10:25

boesOne

meuh

Minder...
Waar kom je vandaan dan ?
Lijkt me niet dat voor alle regios geldt ..

* boesOne wil net Demon aanvragen ..

[ Voor 18% gewijzigd door boesOne op 31-10-2003 19:06 ]

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
Ik heb deze mail ook gekregen (Amsterdam, centrale Sloterdijk, Demon aangevraagd 22 september)

Via de helpdesk weet ik inmiddels dat ik aangemeld ben bij BabyXL. Ik dacht in het begin dat dat positief was, hahaha. Blijkt toch weer dat iedere keer dat ik ook maar enigszins in aanraking kom met Tiscali - wat ik uit all macht als de pest probeer te mijden - een bak stront (excuus, maar zo voelt het nu eenmaal) over mijn hoofd omgedraaid zie.

Helaas. Dan maar geen internet voorlopig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpin
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-12-2022
UPDATE

Ik had toch een probleem met mijn uploadsnelheid?
Vandaag is BBned bij me langs geweest en heeft de lijn gemeten.
Daarna naar de centrale gegaan, belde me op, vanuit de centrale, en vertelde me, dat juist net de poort waarop ik zit ( lijnsplitser) defect is.
Ik zit met 24 andere op die kaart, dus ze gaan de kaart, vannacht vervangen _/-\o_
Ik ben benieuwd, mijn upload is nu 9kb en mijn download 214kb.
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

carpin schreef op 31 oktober 2003 @ 19:54:
UPDATE

Ik had toch een probleem met mijn uploadsnelheid?
Vandaag is BBned bij me langs geweest en heeft de lijn gemeten.
Daarna naar de centrale gegaan, belde me op, vanuit de centrale, en vertelde me, dat juist net de poort waarop ik zit ( lijnsplitser) defect is.
Ik zit met 24 andere op die kaart, dus ze gaan de kaart, vannacht vervangen _/-\o_
Ik ben benieuwd, mijn upload is nu 9kb en mijn download 214kb.
8)7
Dordrecht toevallig ?
Tutti-frutti in "Demon biedt nieuwe ADSL-producten voor c"

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpin
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-12-2022
nee Den haag,

Ik zit 770 meter van de centrale, bij opleveren was mijn download 700-750kb en mijn upload 21kb.
Na een paar dagen ging mijn download naar 214kb en mijn upload naar 17kb.
Vreemde was dat het zyxel modem een betere upload had dan de draytek vigor 2600

Dit is de diagnose van het zyxel modem van de upload

upload
relative capacity occupation: 109%
noise margin upstream: 4.0 db
output power downstream: 20.0 dbm
attenuation upstream: 16.0 db
carrier load: number of bits per symbol(tone)
tone 0- 31: 00 00 00 02 44 65 65 43 20 22 23 33 44 56 66 00
tone 32- 63: 00 00 00 45 66 77 88 89 99 aa aa aa aa bb bb bb
tone 64- 95: 0b bb bb bb bb bb bb bb bb bc cc bb cc c2 cc cc
tone 96-127: cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc
tone 128-159: cc cc bc cc cc cc cc cb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 160-191: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 192-223: ba ba ba aa aa aa aa aa aa aa aa a9 aa 99 99 99
tone 224-255: 99 99 98 88 88 88 87 77 76 54 30 00 00 00 00 00

download
relative capacity occupation: 79%
noise margin downstream: 14.0 db
output power upstream: 12.0 dbm
attenuation downstream: 19.5 db
carrier load: number of bits per symbol(tone)
tone 0- 31: 00 00 00 02 44 65 65 43 20 22 23 33 44 56 66 00
tone 32- 63: 00 00 00 45 66 77 88 89 99 aa aa aa aa bb bb bb
tone 64- 95: 0b bb bb bb bb bb bb bb bb bc cc bb cc c2 cc cc
tone 96-127: cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc
tone 128-159: cc cc bc cc cc cc cc cb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 160-191: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 192-223: ba ba ba aa aa aa aa aa aa aa aa a9 aa 99 99 99
tone 224-255: 99 99 98 88 88 88 87 77 76 54 30 00 00 00 00 00

dit was voordat mijn upload en download nog slechter werd 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000

Phydomir

Dennis

Ik heb sinds een dag of twee m'n adsl Zyxel 650R-31 binnen van Demon, nu heb ik net even gekeken naar die aansluitingen enzo. Alles aangesloten, maar nu vroeg ik mij af of er een mogelijkheid is om zonder dat ik m'n pc aansluit, ik kan zien of mijn internet verbinding toevallig al werkt.

Het is officieel nog niet opgeleverd maar ik heb verhalen gehoord dat het al wel eens wil werken zonder dat het offcieel door demon is opgeleverd.

Ik heb nu alleen nog even geen telefoonkabel die lang genoeg is om hem op m'n pc aan te sluiten.

[ Voor 12% gewijzigd door Phydomir op 31-10-2003 20:20 ]

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Phydomir schreef op 31 oktober 2003 @ 20:20:
Ik heb sinds een dag of twee m'n adsl Zyxel 650R-31 binnen van Demon, nu heb ik net even gekeken naar die aansluitingen enzo. Alles aangesloten, maar nu vroeg ik mij af of er een mogelijkheid is om zonder dat ik m'n pc aansluit, ik kan zien of mijn internet verbinding toevallig al werkt.

Het is officieel nog niet opgeleverd maar ik heb verhalen gehoord dat het al wel eens wil werken zonder dat het offcieel door demon is opgeleverd.

Ik heb nu alleen nog even geen telefoonkabel die lang genoeg is om hem op m'n pc aan te sluiten.
dsl lampje moet dan aanstaan, that's all :)
Phydomir schreef op 31 oktober 2003 @ 20:35:
[...]

hmmz, dus als ie aanstaat en aan blijft staan zou ik al kunnen internetten via demon?
ja

[ Voor 15% gewijzigd door Tutti-frutti op 31-10-2003 20:35 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Tutti-frutti schreef op 31 oktober 2003 @ 20:26:
[...]

dsl lampje moet dan aanstaan, that's all :)
hmmz, dus als ie aanstaat en aan blijft staan zou ik al kunnen internetten via demon?

edit: woei 8)

[ Voor 5% gewijzigd door Phydomir op 31-10-2003 20:41 ]

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben me toch nog echt aan het afvragen, wanneer wordt mijn 1024/512 nou 2048/1024, zit er echt op te wachten ook omdat de mensen die nu bestellen het zowieso al krijgen ... en aan de site van dslexpress.nl heb ik ook weinig omdat daar nog steeds staat: planning moet nog gemaakt worden :S
Is er iemand hier die het al WEL doorgevoerd gekregen heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

-boesOne- schreef op 31 oktober 2003 @ 19:05:
Minder...
Waar kom je vandaan dan ?
Lijkt me niet dat voor alle regios geldt ..

* cjdijk wil net Demon aanvragen ..
Hopen voor je dat je uit een kleinere plaats komt (Veenendaal).
Hier gaat het best wel snel, lijntest duurt 1 dag, aansluiten 8 dagen,
zonder Adsl 9 dagen (vraag me af of er mensen zijn die een kortere zonder adsl periode hebben). :P
Phydomir schreef op 31 oktober 2003 @ 20:35:
[...]

edit: woei 8)
Kan ik bevestigen, ik heb mijn Zyxel ook nog niet, en zit al wel op Demon via mijn Alcatel modem (sinds woensdag).
Heb ook nog steeds geen track and trace info, dus zal hem pas volgende week krijgen.
Je laat hem gewoon aanstaan, zonder PC eraan, zodra het Line Sync ledje van knipperen overgaat naar constant branden,
hang je een pc eraan, en kom je op de mac registratie pagina van Demon.
Het enige is wel dat je zo af en toe je modem even uit moet zetten, zolang je nog geen DSL signaal hebt,
gezien het modem anders in een soort slaapstand komt, en dus niet meer kijkt of er DSL signaal is. :)

[ Voor 23% gewijzigd door cjdijk op 31-10-2003 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Laatst online: 07:03

Wildfire

Joy to the world!

cjdijk schreef op 31 oktober 2003 @ 10:18:

[...]

Trouwens, klopt het dat news.demon.nl eruit ligt nu?
Ik krijg op dit moment "Too many connections"
Wel balen, gisteren liep het lekker :) , vannacht ging hij steeds trager,
nu helemaal niets meer. :(

Edit: Ik lees net hierboven dat het bekend is, ok :)
Vanochtend reageerde de server een tijdje helemaal niet meer, lag echt plat dus.

Waar jij het over hebt is een ander probleem, dat al langer speelt. Tenminste, als je "too many connections from realm Demon.nl" bedoelt. Demon heeft namelijk een x aantal connecties ingekocht bij Supernews en door de drukte de laatste tijd proberen er regelmatig meer mensen in te loggen op de newsserver dan er connecties voor ingekocht zijn. En dan krijg je dus die melding.

Krijg je een normale "too many connections", dus zonder dat "realm Demon.nl" dan heb je zelf geprobeerd teveel verbindingen te leggen. Maximaal drie verbindingen tegelijkertijd, that's it.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo heb demon nou loopt perfect alles goed
nou heb ik een vraagje als iemand mijn probeert te pingen lukt dat niet ik kan trouwens ook niemand pingen weet iemand daar de oorzaak van ligt dit aan de instelingen van me zyxel modem

vraag dit omdat ik een teamspeak server wil draaien maar er zelf ook niet inkom en niemand en denk dat hier het probleem ligt nou alvast bedankies en ik hoor het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfr0st

dfr0st

Geel is mooier

firewall / router ???

[ Voor 3% gewijzigd door dfr0st op 31-10-2003 23:25 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phydomir schreef op 31 oktober 2003 @ 20:20:

Ik las meerdere malen dat mensen beweren dat als je dsl lampje brandt je ook per defenitie kunt internetten via demon, dit is NIET waar, ook al is het dan in de meestel gevallen wel zo. Enige manier om het zeker te weten is toch een pc aansluiten en kijken of je op de mac adres pagina komt van demon.

-edit- Ik las over klachten dat het versturen van bestanden via msn niet soepel gaat, is dat een individueel probleempje of hebben meer mensen hier last van? Ik las ook dat degene die het probleem met 2 verbindingen had de modems wel als router had ingesteld, misschien dat daar het probleem inzit?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2003 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Conman
cjdijk schreef op 31 oktober 2003 @ 21:16:
zonder Adsl 9 dagen (vraag me af of er mensen zijn die een kortere zonder adsl periode hebben). :P
Ik hoop dat het bij mij ook goed gaat, mijn KPN was in de ochtend al afgesloten. Betekend ook dat ze vrij snel zijn in dat soort dingen, hoewel ik hoopte dat ze het pas in de avond afsloot, kon ik nog net mijn laatste mail checken hehe.

Zit zelf in Den Haag, in 8 dagen heb ik vandaag 2 statussen gekregen, doorgestuurd en bevestigd op 1 dag. Hoop dat ik maandag Geaccepteerd krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weezer-DC
  • Laatst online: 17-07 21:02
Per 1 november morgen/vandaag dus ben ik van planet af.
Alhoewel de verbinding altijd goed heeft gewerkt en de nieuwsserver de laatste tijd ook goed in orde is, is de prijs/snelheid niet meer intressant in vergelijking met demon.

Nu moet dus die adsl sync van me lijn af vooraleer ik demon kan aanvragen (alhoewel met die 1 week bedenktijd daar wel wat speling in mag zitten >:) )
hoelang is doorgaans/gemiddeld de tijd dat kpn het adls signaal eraf "sloopt"
Ik had begrepen dat planet die sloop opdracht pas verstuurd na het aflopen van het contract bij hun

* Weezer-DC wil zo snel als mogelijk weer internetten @ home (raar hee :D )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Conman
Weezer-DC schreef op 01 november 2003 @ 00:07:
Alhoewel de verbinding altijd goed heeft gewerkt en de nieuwsserver de laatste tijd ook goed in orde is, is de prijs/snelheid niet meer intressant in vergelijking met demon.

Nu moet dus die adsl sync van me lijn af vooraleer ik demon kan aanvragen (alhoewel met die 1 week bedenktijd daar wel wat speling in mag zitten >:) )
Ik had begrepen dat planet die sloop opdracht pas verstuurd na het aflopen van het contract bij hun

Wanneer jij hebt bevestigd dat jij Planet wil beeindigen, geeft Planet opdracht aan KPN om het te slopen. KPN stuurt je een brief ter bevestiging, daar staat een datum op wanneer het wordt beeindigd, dus ook de dag dat het signaal eraf gaat. Vanaf die dag mag Demon de lijntest doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wacht toch al een tijd op de snelheidsverhoging, voel me nu behoorlijk genaaid en betaal gewoon teveel voor wat ik krijg, aangezien ik nu betaal voor een 8048/1024 abonnement en maar 2048/512 krijg..

Ze mogen wel eens opschieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:06
Hier ook het mailtje gehad van Demon dat ze volle centrales hebben :( :'( :(
Stad: Zwolle
Centrale: Parkstraat.

Ik hoop toch echt dat het niet tot 8 december gaat duren, dat zou wel erg lang gaan duren.

Gewoon spullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Wildfire schreef op 31 oktober 2003 @ 21:59:
[...]

Vanochtend reageerde de server een tijdje helemaal niet meer, lag echt plat dus.

Waar jij het over hebt is een ander probleem, dat al langer speelt. Tenminste, als je "too many connections from realm Demon.nl" bedoelt. Demon heeft namelijk een x aantal connecties ingekocht bij Supernews en door de drukte de laatste tijd proberen er regelmatig meer mensen in te loggen op de newsserver dan er connecties voor ingekocht zijn. En dan krijg je dus die melding.

Krijg je een normale "too many connections", dus zonder dat "realm Demon.nl" dan heb je zelf geprobeerd teveel verbindingen te leggen. Maximaal drie verbindingen tegelijkertijd, that's it.
Dat van die 3 connecties was me al wel bekend.
Je moet wat te doen hebben tijdens die periode zonder adsl,
dus had ik al die topics m.b.t. Demon offline gelezen,
die had ik alvast binnengehaald toen ik nog wel adsl had.
Nu loopt het trouwens beter dan ooit, kom nu zelfs op 180 kilobyte,
terwijl het eigenlijk 150 kilobyte per seconde zou kunnen/mogen zijn.
Die nieuwsgroepen dat is gewoon geweldig. _/-\o_
Ik ga morgen even kijken hoe dat quickpar werkt,
om de gedownloade films te checken.
Is dat een goede keus geweesd, dus Grabit en Quickpar?
Weezer-DC schreef op 01 november 2003 @ 00:07:

The Conman schreef op 01 november 2003 @ 00:22:
[...]

Wanneer jij hebt bevestigd dat jij Planet wil beeindigen, geeft Planet opdracht aan KPN om het te slopen. KPN stuurt je een brief ter bevestiging, daar staat een datum op wanneer het wordt beeindigd, dus ook de dag dat het signaal eraf gaat. Vanaf die dag mag Demon de lijntest doen.
Dat is idd het beste, wachten op de officiele brief van KPN.
De datum die daarop staat wordt jouw afsluit datum.
Vanaf de dag erna mag Demon de lijntest doen.
Als Demon de lijntest doet als KPN er nog op zit,
wordt je aanvraag geannuleerd en moet je weer een week langer wachten. :(

Dat planet de sloop van de lijn pas op 1 november doorgeeft aan KPN,
zou betekenen dat je lijn pas 10 november KPN adsl vrij zal zijn.
Bij mij had HccNet het namelijk ook pas vrij laat doorgegeven,
op 10-10-2003 om precies te zijn, kreeg 2 dagen later de brief van KPN,
waar dus die afsluit datum van 20-10-2003 opstond.
Heb toen 13-10-2003 's avonds rond 21:00 Demon aangevraagd,
zodat mijn lijntest op 21-10-2003 kon beginnen.
Bij Xs4all gaat het beter, daar krijg je al een maand vantevoren een brief van KPN,
dat je een maand later afgesloten wordt, zouden andere providers ook moeten doen. :)

Dus Weezer, je hebt nog helemaal geen brief van KPN begrijp ik.
Als ik jou geweesd was was ik 2 weken geleden al begonnen met bellen met Planet,
om te eisen dat ze hun opzegging uiterlijk 10 dagen voor 1 november al aan KPN doorgeven.
Of heb je nu tijdelijk weer even kabelinternet, dan is het niet zo erg om 10 dagen langer zonder adsl te zitten. :)
Soepie schreef op 01 november 2003 @ 00:41:

Ik hoop toch echt dat het niet tot 8 december gaat duren, dat zou wel erg lang gaan duren.
Ik leef met je mee, balen zeg, je zult maar net zonder adsl zitten,
wachtend op Demon, en dan dit bericht krijgen, dat je aansluiting langer gaat duren.
Maar over het algemeen worden problemen vrij snel verholpen is mijn ervaring.
Toch wel netjes dat je ingelicht wordt hierover, meestal kan je er vanuit gaan dat die vertraging die Demon noemt in werkelijkheid korter is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cjdijk schreef op 01 november 2003 @ 03:42:
[...]
Is dat een goede keus geweesd, dus Grabit en Quickpar?
Tja, zoals ik het zie is Grabit prima voor als je af en toe eens iets wilt downloaden, maar als je regelmatig vele gigabytes wilt gaan binnenhalen heeft dat programma toch veel te weinig mogelijkheden, vind ik.
Wat betreft newsreader zou ik dan toch eerder kiezen voor Newsbin Pro, voornamelijk vanwege de uitgebreidere filtermogelijkheden, en de mogelijkheid om de headers van meerdere groepen tegelijk op het scherm te tonen. En ook automatisch downloaden is hiermee mogelijk.

Maar als je van te voren al weet wat je zoekt, bijvoorbeeld omdat je de omschrijving of filenaam al elders hebt gevonden, kun je het beste kiezen voor een programma wat XPAT ondersteunt, omdat je dan nl. helemaal geen headers meer hoeft te downloaden wat, vooral in de dumpgroepen, een hoop tijd scheelt.
De enige newsreaders met XPAT zijn op dit moment Xnews, NewsPro en Newsleecher. Ikzelf gebruik NewsPro, omdat deze verreweg de meeste mogelijkheden biedt voor de veeleisende gebruiker, maar voor beginners is-ie nogal lastig om onder de knie te krijgen. Newsleecher is wat dat betreft eenvoudiger in gebruik, maar heeft wat minder mogelijkheden. Xnews werkt weer wat minder prettig, vind ik, maar is toch vrij populair omdat-ie gratis is ;)

[/offtopic]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Verwijderd schreef op 01 november 2003 @ 05:35:
[...]

Tja, zoals ik het zie is Grabit prima voor als je af en toe eens iets wilt downloaden, maar als je regelmatig vele gigabytes wilt gaan binnenhalen heeft dat programma toch veel te weinig mogelijkheden, vind ik.
Wat betreft newsreader zou ik dan toch eerder kiezen voor Newsbin Pro, voornamelijk vanwege de uitgebreidere filtermogelijkheden, en de mogelijkheid om de headers van meerdere groepen tegelijk op het scherm te tonen. En ook automatisch downloaden is hiermee mogelijk.

Maar als je van te voren al weet wat je zoekt, bijvoorbeeld omdat je de omschrijving of filenaam al elders hebt gevonden, kun je het beste kiezen voor een programma wat XPAT ondersteunt, omdat je dan nl. helemaal geen headers meer hoeft te downloaden wat, vooral in de dumpgroepen, een hoop tijd scheelt.
De enige newsreaders met XPAT zijn op dit moment Xnews, NewsPro en Newsleecher. Ikzelf gebruik NewsPro, omdat deze verreweg de meeste mogelijkheden biedt voor de veeleisende gebruiker, maar voor beginners is-ie nogal lastig om onder de knie te krijgen. Newsleecher is wat dat betreft eenvoudiger in gebruik, maar heeft wat minder mogelijkheden. Xnews werkt weer wat minder prettig, vind ik, maar is toch vrij populair omdat-ie gratis is ;)

[/offtopic]
Thanks, ga ik proberen. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Soepie schreef op 01 november 2003 @ 00:41:

Wanneer had je je aangemeld?
Toch vreemd dat ze niet ffies de betreffende centrales online zetten, dan weten toekomstige abonnees waar ze aan toe zijn, mochten ze zich aanmelden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-09 10:25

boesOne

meuh

cjdijk schreef op 31 oktober 2003 @ 21:16:
[...]

mmz.. Nijmegen.
Geen idee of het hier druk is.. Mja.. door de prijzenslag in ADSLland zal het overal wel druk worden in de centrales..

We'll see..

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Is het trouwens bij demon net zo als bij chello dat ze je mac adress locken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-02 22:42
Phydomir schreef op 01 november 2003 @ 09:07:
Is het trouwens bij demon net zo als bij chello dat ze je mac adress locken?
Nee, die kan je altijd zelf wijzigen. Bij een nieuw mac-adres kom je weer op de mac-registratie pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaterik
mlevd schreef op 01 november 2003 @ 09:15:
[...]

Nee, die kan je altijd zelf wijzigen. Bij een nieuw mac-adres kom je weer op de mac-registratie pagina.
Dat kan je bij Chello ook :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Flat_erik schreef op 01 november 2003 @ 09:34:
[...]

Bij chello kom je niet automatisch op de pagina waar je je weer kunt aanmelden... Krijg nog vaak zat mensen in de winkel die na aanschaf van een router niet kunnen internetten omdat ze het mac adres nog niet gewijzigt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-02 22:42
Flat_erik schreef op 01 november 2003 @ 09:34:
[...]

Dat kon ik bij Chello echt niet hoor (Amsterdam en Lancity modem), ik moest daarvoor toch echt in de telefoon klimmen en contact opnemen met de helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Verwijderd schreef op 01 november 2003 @ 05:35:
[...]

[/offtopic]
/Newbe modus
Ik ben even aan het kijken geweesd, maar kan NewsPro niet vinden.
Tenminste deze link is down: http://amphibian.gagames.com/newspro
Wat is trouwens XPAT, wat zijn de voordelen?
Ik gok dat je zonder de headers in te hoeven laden, dat je direct kan zoeken op bestandsnaam?
Of voegt hij ook de rar en par files automatisch samen tot een avi bestand?
Anders ga ik Xnews wel proberen.
Ik weet best wel aardig wat, maar op het gebied van nieuwsgroepen ben ik pas sinds woensdag mee bezig.
Alvast bedankt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cjdijk schreef op 01 november 2003 @ 10:37:
[...]
/Newbe modus
Ik ben even aan het kijken geweesd, maar kan NewsPro niet vinden.
Tenminste deze link is down: http://amphibian.gagames.com/newspro
Wat is trouwens XPAT, wat zijn de voordelen?
Ik gok dat je zonder de headers in te hoeven laden, dat je direct kan zoeken op bestandsnaam?
Of voegt hij ook de rar en par files automatisch samen tot een avi bestand?
Anders ga ik Xnews wel proberen.
Ik weet best wel aardig wat, maar op het gebied van nieuwsgroepen ben ik pas sinds woensdag mee bezig.
Alvast bedankt. :)
Newspro is te vinden op www.usenetopia.com. En inderdaad, als je een bestandsnaam (of omschrijving) weet, dan kun je met XPAT daarop laten zoeken. Dat zoeken gebeurt op de newsserver zelf, en als er iets gevonden wordt, stuurt-ie alleen de headers met het gewenste resultaat weer naar je toe, zonder alle overige headers van de newsgroup mee te sturen. Zeker in groepen met veel headers of een lange retentie een groot voordeel. Je kunt zo'n XPAT-search zelfs in meerdere groepen tegelijk doen, en met Newspro zelfs op meerdere servers. Ik kan in elk geval niet meer zonder ;)
Het samenvoegen van .rar- of .par-files doet-ie niet, maar daar heb je Smartpar (voor par1) en Quickpar (voor par2) voor. En Winrar natuurlijk ;)
Succes ermee in elk geval, het kost even werk om alles door te krijgen, maar het is absoluut de moeite waard ;)

En hier is nog een Nederlandstalige handleiding te vinden. En da's geen overbodige luxe ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2003 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Verwijderd schreef op 01 november 2003 @ 11:12:
[...]

Newspro is te vinden op www.usenetopia.com. En inderdaad, als je een bestandsnaam (of omschrijving) weet, dan kun je met XPAT daarop laten zoeken. Dat zoeken gebeurt op de newsserver zelf, en als er iets gevonden wordt, stuurt-ie alleen de headers met het gewenste resultaat weer naar je toe, zonder alle overige headers van de newsgroup mee te sturen. Zeker in groepen met veel headers of een lange retentie een groot voordeel. Je kunt zo'n XPAT-search zelfs in meerdere groepen tegelijk doen, en met Newspro zelfs op meerdere servers. Ik kan in elk geval niet meer zonder ;)
Het samenvoegen van .rar- of .par-files doet-ie niet, maar daar heb je Smartpar (voor par1) en Quickpar (voor par2) voor. En Winrar natuurlijk ;)
Succes ermee in elk geval, het kost even werk om alles door te krijgen, maar het is absoluut de moeite waard ;)

En hier is nog een Nederlandstalige handleiding te vinden. En da's geen overbodige luxe ;)
Het is bijna helemaal duidelijk, op dit na:
Waarom zou ik trouwens Smartpar erbij willen hebben?
Quickpar kan par1 en par2 aan, Smartpar alleen par1 (heb ik gelezen).
Overgens ben ik op dit moment al even met Quickpar bezig, valt reuze mee. :)
Ik dubbelklik op het bewuste par bestand, dan gaat hij de RAR files checken/repareren/aanvullen (klopt het wat ik hier zeg?).
Voor het uitpakken WinRar gebruiken was mij wel bekend.
Het liefst wil ik met zoweinig mogelijk software werken,
dus zoweinig mogelijk software met dezelfde functionaliteit.
Vandaar mijn vraag, waar heb ik Smartpar voor nodig? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Nog een klein vraagje van mij.

Ik heb net alles aangesloten en het werkt helemaal (lekker snel.. 50mb in iets meer dan een minuut is best lekker). Maar, tussen mijn Zyxel modem en m'n pc zit nu een cross utp kabel, die is meegeleverd. Betekend dit ook dat ik een crossed cable tussen het modem en m'n router moet doen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Phydomir schreef op 01 november 2003 @ 14:14:
Nog een klein vraagje van mij.

Ik heb net alles aangesloten en het werkt helemaal (lekker snel.. 50mb in iets meer dan een minuut is best lekker). Maar, tussen mijn Zyxel modem en m'n pc zit nu een cross utp kabel, die is meegeleverd. Betekend dit ook dat ik een crossed cable tussen het modem en m'n router moet doen???
Ik weet niet welke router jij hebt, maar bij mij is dat idd zo.
Overgens kan je ongestraft een verkeerde kabel gebruiken.
Als hij andersom had moeten zijn, werkt het eenvoudigweg niet,
maar de boel gaat niet stuk, tenminste dat heb ik nog nooit meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

cjdijk schreef op 01 november 2003 @ 14:21:
[...]

Ik weet niet welke router jij hebt, maar bij mij is dat idd zo.
Overgens kan je ongestraft een verkeerde kabel gebruiken.
Als hij andersom had moeten zijn, werkt het eenvoudigweg niet,
maar de boel gaat niet stuk, tenminste dat heb ik nog nooit meegemaakt.
I know :)

Maar dan weet ik dat ik even de kabel opnieuw moet maken en ik zo ff wat RJ-45 connectoren moet halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klovan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-08 22:37
dolby schreef op 31 oktober 2003 @ 18:31:
Meerdere toekomstige Demon dsl express abo's hebben deze email ontvangen.
Dus check je status of je bent teruggezet.
Misschien zou het handig zijn als Demon de betreffende centrales op de website zet, dan weten andere mensen die abonnee willen worden waar ze aan toe zijn.

=======================
Middels deze e-mail willen wij u van extra informatie voorzien met
betrekking tot de status van uw Demon DSL Express aanvraag. Als gevolg
van capaciteitsproblemen op een aantal centrales van onze
netwerkleveranciers lopen de opleveringen van verbindingen op deze
centrales enige vertraging op. Helaas loopt ook de oplevering van uw
aanvraag hierdoor vertraging op.

Op dit moment wordt er hard gewerkt aan de uitbreiding van deze
centrales. De verwachte datum waarop alle capaciteitsproblemen op de
betrokken centrales zullen zijn verholpen is 8 december. Echter, de
meeste centrales zullen voor die tijd weer beschikken over voldoende
capaciteit zodat verbindingen kunnen worden opgeleverd. Wij hopen u
voldoende te hebben geïnformeerd.

Onze welgemeende excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,
Demon Internet
Customer Service
Zou dit mailtje wel kloppen, er zijn namelijk eerder fake-mailtjes verstuurd: sjempie in Demon biedt nieuwe ADSL-producten voor consumenten #4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaterik
Phydomir schreef op 01 november 2003 @ 09:38:
[...]

Bij chello kom je niet automatisch op de pagina waar je je weer kunt aanmelden... Krijg nog vaak zat mensen in de winkel die na aanschaf van een router niet kunnen internetten omdat ze het mac adres nog niet gewijzigt hebben.
Klopt! Mensen die geen verstand hebben van routers moeten er ook vanaf blijven :(

Wat je moet doen!
• Router ertussen, mac clonen en daarna pc, router en pc herstarten! Dan draait alles meteen goed of....
• router ertussen. Modem en pc herstarten. Klant krijgt dan een 10.x ip! Hierna gaat hij/zij naar IE en typt in : APS/prov.upc.nl/172.29.11.36 en loopt opnieuw de " uw chello service installeren" door. Klant gaat dan met het mac adres van de router door de prov pagina en daarna werkt alles ook prima :)
mlevd schreef op 01 november 2003 @ 09:44:
[...]

Dat kon ik bij Chello echt niet hoor (Amsterdam en Lancity modem), ik moest daarvoor toch echt in de telefoon klimmen en contact opnemen met de helpdesk.
Klopt! Lancity is het enige platform waarbij het nog handmatig door de helpdesk veranderd moet worden!

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.