Blijf jij vaak 35 dagen of langer weg dan?jvhaarst schreef op 27 October 2003 @ 21:10:
[...]
Staat dat ook ergens op de site van Demon ?edit:
hier dus.
Dit lijkt me namelijk nogal grof, ben je een maandje op vakantie, en neem je rustig de tijd om je mail te lezen, dan ben je dus mail kwijt.
Niet echt netjes lijkt me...
Alleen de 2 middelste draden (Rood en groen) worden idd gebruikt bij telefoon. Het lijkt mij dat dit ook bij adsl geld.Verwijderd schreef op 27 October 2003 @ 21:02:
[...]
ja vroeg het omdat me hond dat kleine kabbeltje doorgebeten heeft
en kan ik daar voor de zwarte gebruiken of kan ik de rode en blauwe draad verlengen met de draden van het kleine kabeltje (wat ik gedaan heb )
krijg een kiestoon op me telefoon betekent dit dat die goed is zow
want wat ik eruit begrepen heb is dat je alleen de rode en de blauwe nodig hebt en de andere loos zijn ????
Je zou de zwarte kabel kunnen gebruiken. Maar hoe korter hoe beter.
Ik weet niet of je plugjes en een tang in huis hebt ? Dan zou je van de zwarte of van een ander telefoon / utp kabel een korte kabel kunnen maken. Gebruik wel kwaliteits kabel !
Verwijderd schreef op 27 oktober 2003 @ 17:26:
Weet iemand of het zo kan zijn dat de snelheid van het versturen van emails gelimiteerd is oid? IK kan namelijk met 80kb/s uploaden via ftp en speedtest zegt ook ongeveer hetzelfde, maar als ik een mail verstuur zie ik bij du-meter dat de UL vast blijft staan op 41.6kb/sEcht de hele tijd, zonder pieken of dalen... Zit er daar dan een limiet op ofzo? Want dat is volgens mij het enige dat ie niet sneller wil. IK heb een 2048/1024 abbo btw
Het abbo 2048/1024 is in upload uncapped, net zoals de upload bij 8192/1024.Tutti-frutti schreef op 27 October 2003 @ 17:42:
[...]
Is gecapped, en ik zag bij mij de upload springen tussen 25 kb/s en 36 kb/s.
Adsl kan technisch niet hoger dan 1024 kwa upload snelheid.
Als je dus 80kbyte haalt, ligt dat gewoon aan je telefoonlijn/koper of misschien je modem.
Ja dat kan, die zwarte is alleen langer, maar in principe gelijk aan die witte.Verwijderd schreef op 27 October 2003 @ 18:06:
[...]
ja goed doorgenomen maar nog maar een vraagje heb 2 kleine witte stekertjes en die moeten tussen splitter en tel lijn en de andere tussen modem en slitten waar is die lange zwarte voor dan kan ik die ook van splittter naar modem gebruiken ?
???
In jouw situatie zou ik de inkomende telefoonkabel verlengen,GeneralNL schreef op 27 October 2003 @ 18:53:
Ik heb ff een vraagje wat betreft dat aansluiten van die spitter en die lengte van die kabels e.d.
Bij ons komt namelijk de telefoon lijn in de kruipruimte onder de begane grond naar binnen. Direct wanneer de dikke kabel uit de grond komt (met nog zo'n dikke oude (teer?) laag eromheen, wordt deze kabel gesplit. Er gaat 1 door de vloer naar de woonkamer erboven en 1 onder de vloer door naar de meterkast. Kan ik nu gewoon die aansluiting in de meterkast pakken en daar die splitter op aansluiten? (ondanks dat deze dus onder de grond al een x gesplit is). Of heb ik dan last van data \ performance verlies?
Anders moet ik het modem met splitter in de kruipruimte plaatsen en nog voor die andere (telefoonlijn)splitter plaatsen. Dit laatste lijkt me wel het meest effectieve mannier maar ik denk niet dat die modem het lang zal uithouden in die (vochtige) kruipruimte...
zodat die in de meterkast uitkomt en daar pas splitten.
Een splitter in een vochtige kruipruimte gaat op de duur problemen geven.
Een modem in die kruipruimte is natuurlijk helemaal uit den boze.
Je hebt idd. alleen de 2 middelste draadjes nodig, die buitenste 2 zijn loos.Verwijderd schreef op 27 oktober 2003 @ 21:02:
[...]
en kan ik daar voor de zwarte gebruiken of kan ik de rode en blauwe draad verlengen met de draden van het kleine kabeltje (wat ik gedaan heb )
want wat ik eruit begrepen heb is dat je alleen de rode en de blauwe nodig hebt en de andere loos zijn ????
------------------------------------------------------------
Ik begin me nu wel een beetje onrustig te voelen.
Die 4 dagen na status Geaccepteerd zijn al lang verstreken,
en heb nog steeds geen signaal.

Uren zonder Adsl: 175 (7 dagen).
Uren op status geaccepteerd: 132 (5 dagen).
Nog maar even wachten.
P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB
Bedankt voor je reactie maar als ik nou die inkomende lijn uit de kruipruimte verleng en naar de meterkast breng, dan heb ik toch eigenlijk ook verlies? De kabel wordt dan iets van 4 meter langer...
Het is geen probleem om de zwarte te gebruiken, ik gebruik die zelf ook omdat ik net iets meer lengte nodig had om alles knap aan te sluiten.Verwijderd schreef op 27 October 2003 @ 21:02:
[...]
Maar getuige het feit dat deze post hier staat blijkt dat het geen probleem. Mijn dsl lampje brandde ineens toen ik thuis kwam vanavond, net alles aangesloten en het werkt hartstikke goed.
Bedankt, klinkt goedOele_ schreef op 27 October 2003 @ 20:43:
[...]
Ja, bij de opslagcapaciteit van Demon's mailsysteem. Of bij het moment dat een medewerker van Demon aan de bel trekt om te vragen waar je in *godsnaam* mee bezig bentSerieus: bij dit soort dingen geldt natuurlijk: in principe ongelimiteerd, tenzij je mailbox echt zo extreem groot begint te worden dat hij problemen gaat opleveren voor het systeem. Vandeweek was er een klant die een enorme hoeveelheid data (ik bedoel echt _enorm_) in z'n maildrop had staan en al maanden z'n mail niet had opgehaald en ja, die is even gebeld of hij er wat aan kon doen.
Wat is trouwens de grote van een e-mail dat maximaal verzonden mag worden?
Misschien is dat ook handig om in de eerste post erbij te zetten of in de FAQ van Demon zelf!
Verwijderd
Nee ik haal altijd rond de 80 up, en daar ben ik ook blij mee. Maar bij het versturen van mail komt hij gewoon niet hoger dan 41.6 kb/s. Is dan het versturen van je mail alleen gecapped ofzo? Dat zou in dat geval wel flink naaien zijn.cjdijk schreef op 27 October 2003 @ 21:25:
[...]
Het abbo 2048/1024 is in upload uncapped, net zoals de upload bij 8192/1024.
Adsl kan technisch niet hoger dan 1024 kwa upload snelheid.
Als je dus 80kbyte haalt, ligt dat gewoon aan je telefoonlijn/koper of misschien je modem.
Je zou kunnen overwegen de splitter in de kruipruimte te doen,GeneralNL schreef op 27 oktober 2003 @ 21:31:
Bedankt voor je reactie maar als ik nou die inkomende lijn uit de kruipruimte verleng en naar de meterkast breng, dan heb ik toch eigenlijk ook verlies? De kabel wordt dan iets van 4 meter langer...
maar zelf zou ik voor de zekerheid gewoon erg dikke goede kwaliteitskabel gebruiken in de kruipruimte, om te verlengen.
Dus bijvoorbeeld van die electriciteitskabel met zo'n dikke grijze omhulsel die ze wel eens voor tuinverlichting gebruiken.
Dan kan je nooit verlies hebben.
Nu snap ik je, je upload gaat tot 80kb met o.a. ftp'en,Verwijderd schreef op 27 oktober 2003 @ 22:54:
[...]
Nee ik haal altijd rond de 80 up, en daar ben ik ook blij mee. Maar bij het versturen van mail komt hij gewoon niet hoger dan 41.6 kb/s. Is dan het versturen van je mail alleen gecapped ofzo? Dat zou in dat geval wel flink naaien zijn.
maar met email verzenden kom je niet boven 40kb.
Dat is idd. wel vreemd.
---------------------------------------------
Even een vraag aan die mensen die al on-line zijn:
Hoeveel dagen duurt het nu tussen Geaccepteerd en on-line?
Dit wordt al mijn 6e dag na status Geaccepteerd.

Ik hoorde iemand over 4 dagen, maar dat is niet voor mij van toepassing,
behalve misschien als ik het weekend niet meetel,
maar dan zou ik vandaag on-line moeten zijn/komen.
@cjdijk
Je gaat er wel erg teveel vanuit dat je meteen signaal hebt. Ik heb gewoon 3 weken moeten wachten voor het werkte. Dus als ik jouw was zou ik me niet blind staren op eventueel eerder aangelsoten zijn. Iets wat je mijn sinziens nu wel doet. Just relax and wait. Als in 19xx nog wat niet het eerste voetbalveld met transistors was uitgevonden had je nu niet eens geweten wat ADSL is.
Je gaat er wel erg teveel vanuit dat je meteen signaal hebt. Ik heb gewoon 3 weken moeten wachten voor het werkte. Dus als ik jouw was zou ik me niet blind staren op eventueel eerder aangelsoten zijn. Iets wat je mijn sinziens nu wel doet. Just relax and wait. Als in 19xx nog wat niet het eerste voetbalveld met transistors was uitgevonden had je nu niet eens geweten wat ADSL is.
*empty*
Ik wil je niet teleurstellen, maar mijn status staat al op "Geaccepteerd" sinds 29 september. 10 november wordt ik pas aangesloten (volgens Demon). Dus staat mijn status 5 weken op "Geaccepteerd". En er zijn nog veel meer mensen waarbij dit gebeurt (moet gebeuren als je wijkcentrale vol is, dan moet er nieuwe aansluitingen bij geplaatst worden en dat duurt even). Mensen in de randstad hebben hier vooral "last" van. Gelukkig heb ik (nu) nog even Chello!cjdijk schreef op 28 October 2003 @ 06:51:
Dit wordt al mijn 6e dag na status Geaccepteerd.![]()
Ik hoorde iemand over 4 dagen, maar dat is niet voor mij van toepassing,
behalve misschien als ik het weekend niet meetel,
maar dan zou ik vandaag on-line moeten zijn/komen.
20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden
Verwijderd
Ik weet inmiddels dat ik Demon ADSL kan bestellen met een ethernet modem en dat ik daar meerdere PC's aan kan hangen door de modem op bridged te zetten en er een hub aan te hangen.
Nu vraag ik me nog af of er dan altijd een PC aan moet blijven staan
. Of moet ik toch echt een multi-PC modem (modem/router/switch) nemen om te voorkomen dat er altijd een PC aan moet blijven staan?
Alvast dank voor je antwoord.
Nu vraag ik me nog af of er dan altijd een PC aan moet blijven staan
Het modem dient daarvoor niet in de bridged mode te staan, maar juist in de router mode. Je kan dan de router aan een switch hangen, PC's aan dezelfde switch, en er hoeft dan geen PC altijd aan te blijven staan. Enne....Tweakers onder elkaar hoef je niet te groeten hoorVerwijderd schreef op 28 October 2003 @ 09:08:
Ik weet inmiddels dat ik Demon ADSL kan bestellen met een ethernet modem en dat ik daar meerdere PC's aan kan hangen door de modem op bridged te zetten en er een hub aan te hangen.
Nu vraag ik me nog af of er dan altijd een PC aan moet blijven staan. Of moet ik toch echt een multi-PC modem (modem/router/switch) nemen om te voorkomen dat er altijd een PC aan moet blijven staan?
20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden
Bij mij is dit wellicht het geval, ik sta sinds 17-10 op geaccepteerd. Echter mijn buurt is nou niet echt een buurt waar mensen veel ADSL zullen afnemen, voornamelijk laaggeschoolde werkloze allochtonen.B_O_S_S schreef op 28 October 2003 @ 08:16:
[...]
Ik wil je niet teleurstellen, maar mijn status staat al op "Geaccepteerd" sinds 29 september. 10 november wordt ik pas aangesloten (volgens Demon). Dus staat mijn status 5 weken op "Geaccepteerd". En er zijn nog veel meer mensen waarbij dit gebeurt (moet gebeuren als je wijkcentrale vol is, dan moet er nieuwe aansluitingen bij geplaatst worden en dat duurt even). Mensen in de randstad hebben hier vooral "last" van. Gelukkig heb ik (nu) nog even Chello!
Ik heb ook al een mailtje gehad dat ik binnen week het modem tegemoet kon zien, kreeg jij dat ook direct na je geaccepteerd-status
inmiddels is die week dus verstreken en is er nog geen t&t# verschenen op de status-page. Toch is het volgens mij een kwestie van geduld, iets wat ik betreft dit soort zaken absoluut niet heb
@mod: alhoewel het zijdelings met de status van mijn aanvraag te maken heeft gaat ook over de inhoud van de aanvraag (mailtjes in combo. met statuswijzigingen en locaties waar je woont) derhalve acht ik deze post dan ook niet als enkel statusmelding.
[ Voor 14% gewijzigd door aardbeix15 op 28-10-2003 10:17 ]
snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.
Ook bij mij stond de status op 18-10 op geaccepteerd en kreeg ik hetzelfde e-mailtje dat binnen een week mijn modem opgestuurd zou worden.
Nu had ik gelukkig nog een Copperjet liggen dus die heb ik maar aangesloten. Na 5 dagen ging het DSL lampje branden
Vandaag is mij een track en trace nummer toegewezen.
Kortom: Er zit nogal wat schommeling tussen de oplever termijnen. Als ik zo een beetje door de verschillende posts lees en mijn eigen ervaringen er bij betrek (heb de afgelopen 8 maanden 12 x bij Demon DSL aangevraagd) dan kun je in vrijwel alle gevallen binnen 1 week internetten (mits je nog een modem & splitter hebt liggen). Binnen 3 weken (excl "afkoel" periode) is in de meeste gevallen de lijn opgeleverd.
Slechts in één was er een probleem met de lijn, maar dat was door Demon/BBNed binnen 10 werkdagen opgelost.
Uiteraard zullen er altijd uitzonderingen blijven.
@Mod: Niet bedoeld als status melding, maar als richtlijn voor de vorige 4-5 posts.
Nu had ik gelukkig nog een Copperjet liggen dus die heb ik maar aangesloten. Na 5 dagen ging het DSL lampje branden
Kortom: Er zit nogal wat schommeling tussen de oplever termijnen. Als ik zo een beetje door de verschillende posts lees en mijn eigen ervaringen er bij betrek (heb de afgelopen 8 maanden 12 x bij Demon DSL aangevraagd) dan kun je in vrijwel alle gevallen binnen 1 week internetten (mits je nog een modem & splitter hebt liggen). Binnen 3 weken (excl "afkoel" periode) is in de meeste gevallen de lijn opgeleverd.
Slechts in één was er een probleem met de lijn, maar dat was door Demon/BBNed binnen 10 werkdagen opgelost.
@Mod: Niet bedoeld als status melding, maar als richtlijn voor de vorige 4-5 posts.
http://www.deyterra.com
Verwijderd
aardbeix15 schreef op 28 oktober 2003 @ 09:20:
[...]
Bij mij is dit wellicht het geval, ik sta sinds 17-10 op geaccepteerd. Echter mijn buurt is nou niet echt een buurt waar mensen veel ADSL zullen afnemen, voornamelijk![]()
laaggescholde
![]()
werkloze
![]()
allocthonen.
![]()

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2003 10:11 ]
neen suggereer ik dat
Het 'probleem' waar we het over hadden is de volle wijkcentrales in de randstad, aangezien ik in A'dam woon dacht ik dit probleem ook wel op mijn statusvoortgang na het ontvangen van de status 'Geaccepteerd' te kunnen projecteren.
Dat de maker van deze post toevallig Chello heeft om zijn offline tijd Demon toch online te kunnen zijn heeft verder niets met mijn post te maken.
Je post slaat nergens op.
edit: stooi je altijd met
[ Voor 10% gewijzigd door aardbeix15 op 28-10-2003 10:14 ]
Verwijderd
Een werkloze allochtoon heeft de hele dag niks te doen en heeft veel familie in het buitenland, dus heeft hij geen behoefte aan internet ????aardbeix15 schreef op 28 October 2003 @ 10:11:
[...]
neen suggereer ik datvolgens mij niet.
Het 'probleem' waar we het over hadden is de volle wijkcentrales in de randstad, aangezien ik in A'dam woon dacht ik dit probleem ook wel op mijn statusvoortgang na het ontvangen van de status 'Geaccepteerd' te kunnen projecteren.
Dat de maker van deze post toevallig Chello heeft om zijn offline tijd Demon toch online te kunnen zijn heeft verder niets met mijn post te maken.
Je post slaat nergens op.
edit: stooi je altijd metals iemand een tiepvaut maakt / letter vergeet
Laat conclusies trekken maar aan je ongeschoolde buurman over
Trouwens ik heb ook nog steeds Chello terwijl ik mijn modem van Demon al heb aangesloten, de irritatie aan mijn posting kan ik goed begrijpen
Ook daar zit in principe geen limiet op.[b]Klovan schreef op 27 October 2003 @ 22:35:Wat is trouwens de grote van een e-mail dat maximaal verzonden mag worden?
Jhead22 wrote:
client 1:
IP: 192.168.0.X (x = 2 t/m 253)
gateway: 192.168.0.1 (ip adres router)
dns: 194.159.73.135 en 194.159.73.135 (zijn de dnssen van demon)
Als dns kan je ook ip adres van router nemen. Maar bij mij begeeft de router het dan na een paar uur. Als je tijd hebt graag even testen wat er bij jou gebeurd.
Veel sites zijn dan niet meer bereikbaar. router uit aan en alles doet het weer. Of stel de dns weer handmatig in.
Thx
Zal het vanmiddag/avond even uitproberen. Stel dns wel in op ip adres router. En laat het je dan wel even weten.
client 1:
Als dns kan je ook ip adres van router nemen. Maar bij mij begeeft de router het dan na een paar uur. Als je tijd hebt graag even testen wat er bij jou gebeurd.
Veel sites zijn dan niet meer bereikbaar. router uit aan en alles doet het weer. Of stel de dns weer handmatig in.
Thx
Zal het vanmiddag/avond even uitproberen. Stel dns wel in op ip adres router. En laat het je dan wel even weten.
Ik had een email gestuurd naar demon om opheldering te vragen over de procedures tijdens de verschillende fases antwoord was:
Aanvraag opsturen:
Deze gebeurt automatisch, dus kan ook in het weekend gebeuren.
Aanvraag controleren/accepteren:
Automatisch, wordt nagegaan of de lijn aan de eisen zoals weergegeven in de FAQ voldoet (dus vrij van ADSL, heeft telefoonabbo, etc)
Lijntest:
Wordt gekeken of de kwaliteit voldoende is van de lijn EN als de kast vol is, dan wordt er een oplossing gezocht voor de klant (extra kaarten bijprikken)
Geaccepteerd:
Modem wordt opgestuurd en er komt geen monteur langs om alles goed in elkaar te prikken bij de centrale.
Met dit in gedachten kan ik concluderen dat na de acceptatiefase het gewoon demon's taak is om de modem op te sturen en de hele administratieve reutemeteut goed te maken zodat je online kan gaan.
Het feit dat ik nu al sinds de 20e zit te wachten op modem en line sync betekent dat ze het bij Demon te druk hebben....
Dan maar nog een paar weken even naar school toe om te leechen....
Aanvraag opsturen:
Automatisch, wordt nagegaan of de lijn aan de eisen zoals weergegeven in de FAQ voldoet (dus vrij van ADSL, heeft telefoonabbo, etc)
Lijntest:
Wordt gekeken of de kwaliteit voldoende is van de lijn EN als de kast vol is, dan wordt er een oplossing gezocht voor de klant (extra kaarten bijprikken)
Geaccepteerd:
Modem wordt opgestuurd en er komt geen monteur langs om alles goed in elkaar te prikken bij de centrale.
Met dit in gedachten kan ik concluderen dat na de acceptatiefase het gewoon demon's taak is om de modem op te sturen en de hele administratieve reutemeteut goed te maken zodat je online kan gaan.
Het feit dat ik nu al sinds de 20e zit te wachten op modem en line sync betekent dat ze het bij Demon te druk hebben....
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Verwijderd
rally schreef op 28 oktober 2003 @ 09:42:
Ook bij mij stond de status op 18-10 op geaccepteerd en kreeg ik hetzelfde e-mailtje dat binnen een week mijn modem opgestuurd zou worden.
hmm 19-10 me modem binnengehaald maar nog steeds geen verbinding moet ik me zorgen maken of gewoon nog ff geduld hebben ben bang dat ik het niet goed aangesloten heb en dan nog een vraagje mischien stom maar ja heb ook een stekertje bij me zyxel modem gekregen om het via com poort met comp te verbinden maar zie ik niks over in handleiding staan hoeft dat dan niet of ben ik stom bezig :):):):)
Als je intussen je modem hebt ontvangen, dan zou ik even bellen met de helpdesk van Demon. Op het moment dat je modem nl. word verzonden moet er een DSL signaal op je lijn staan.Verwijderd schreef op 28 October 2003 @ 13:57:
hmm 19-10 me modem binnengehaald maar nog steeds geen verbinding moet ik me zorgen maken of gewoon nog ff geduld hebben ben bang dat ik het niet goed aangesloten heb en dan nog een vraagje mischien stom maar ja heb ook een stekertje bij me zyxel modem gekregen om het via com poort met comp te verbinden maar zie ik niks over in handleiding staan hoeft dat dan niet of ben ik stom bezig :):):):)
[...]
Ik heb 1x gehad dat er een foutje was gemaakt. Modem binnen maar geen signaal op de lijn. Omdat het een USB modem was (krijg je als mensen zelf DSL gaan bestellen en het lekker goedkoop poberen te houden
Tussen het melden van het probleem en de oplossing zat slechts 10 werkdagen. Niet slecht als je bedenkt dat in die tijd een modem is verwisseld en de analyse van het probleem lastig was door de USB modem.
Verwijderd
ja begrijp ik wel maar heb een mailtje gehad iedereen denk ikrally schreef op 28 October 2003 @ 14:06:
[...]
Als je intussen je modem hebt ontvangen, dan zou ik even bellen met de helpdesk van Demon. Op het moment dat je modem nl. word verzonden moet er een DSL signaal op je lijn staan.
Ik heb 1x gehad dat er een foutje was gemaakt. Modem binnen maar geen signaal op de lijn. Omdat het een USB modem was (krijg je als mensen zelf DSL gaan bestellen en het lekker goedkoop poberen te houden) kon de helpdesk lastig bepalen waar het probleem zat. Nadat ze de modem gratis (echt super service van Demon
) hadden omgewisseld voor een ethernet modem bleek het probleem in de oplevering van de lijn te zitten.
Tussen het melden van het probleem en de oplossing zat slechts 10 werkdagen. Niet slecht als je bedenkt dat in die tijd een modem is verwisseld en de analyse van het probleem lastig was door de USB modem.
Zodra de DSL lijn wordt opgeleverd (naar verwachting over ongeveer drie weken) ontvangt u van ons een bevestiging per e-mail. Na oplevering kunt u uw Demon DSL verbinding gaan gebruiken.
gaan ze me dan helpen of ben ik dan een zeur en zeggen ze wacht maar rustig af
Op zich heb je gelijk, dat het kan uitlopen tot 6 weken maximaal,MR_VIPER schreef op 28 oktober 2003 @ 07:49:
@cjdijk
waarvan de eerste 3 weken de lijntest, die bij mij in 1 dag gebeurd was.
Maar ja, ik heb altijd gehoord dat het KPN was die dwarszit.
Dat blijkt dus niet zo, de overstap tussen de verschillende Adsl providers
wordt voornamelijk gerekt door BBNed, niet door KPN.
Tenminste zo zie ik het, die periode "gratis" internet,
die een enkeling hier heeft interesseert mij niet zo,
het gaat mij om een zo kort mogelijke tijd zonder Adsl.
Ik heb trouwens ook een modem besteld, die ik nog niet binnen heb.
Als het precies zo gaat als bij die kennis van mij,
dan krijg ik het modem komende zaterdag.
Die kennis kreeg hem namelijk ook anderhalve week na Geaccepteerd zijn modem.
Bij aansluiten werkt die ook direct, hij had daarvoor geen Adsl.
Ik had er min of meer op gerekend dat ik sneller on-line zou zijn,
gezien ik zelf wel al een modem heb.
Kijk dit is nu eens een duidelijk antwoord.athlonkmf schreef op 28 oktober 2003 @ 13:05:
Ik had een email gestuurd naar demon om opheldering te vragen over de procedures tijdens de verschillende fases antwoord was:
Aanvraag opsturen:
Lijntest:
Geaccepteerd:
Dus toch is het Demon die het overstappen onnodig rekt.
Had ik nooit gedacht, valt me wel erg tegen.
Maar ik moet ook wel zeggen, dat de wachttijd me wel erg tegenvalt.
Een week is nog wel overheen te komen,
maar je gaat toch bepaalde dingen even uitstellen die tijd,
daarna begint het wel erg hinderlijk te worden.
Verwijderd
Bedankt voor je antwoord. Ik heb inmiddels al een reactie van jullie gehad per telefoon en kan niet anders zeggen: geweldig! Dít is klantenservice. Het antwoord kwam trouwens compleet overeen met wat jij nu schrijft met als toevoeging dat er inderdaad iets niet helemaal goed loopt aangezien ik al DSL op mijn lijn heb maar nog geen bevestiging. Het was fijn geweest als je zo'n antwoord meteen de eerste keer zou krijgen en niet een botte melding terugkrijgt dat je geen 'status navraag' mag doen, terwijl ik dat niet eens vroeg maar alleen een mogelijke uitleg voor mijn situatie. Er werd zelfs de mogelijkheid geboden om het modem alvast 'handmatig' op te sturen om enigszins het proces te kunnen versnellen, aangezien DSL reeds op mijn lijn aanwezig is. M.a.w.Oele_ schreef op 26 oktober 2003 @ 19:09:
[...]
Dat is niet te verklaren. De enige verklaring die te geven is, is dat Demon voor dit deel van het proces _totaal_ afhankelijk is van bbned, en dat bbned hiervoor _totaal_ afhankelijk is van KPN. Beiden houden er hun eigen planning op na, en dat is hun goed recht. Dat het bij je maat eerder gaat dan bij jou, betekent dat hij gewoon geluk heeft, maar geeft jou geen 'recht' ergens op. Zie jij ergens keiharde levertijden staan? Zo'n telco ordersysteem is echt een 'black box', waar je als ISP een order in gooit en op een gegeven moment krijg je een vooraankondiging en oplevering, of een afwijzing. Je kan als ISP op je kop gaan staan, maar zo'n order gaat er echt niet sneller van lopen.
[...]
Als de helpdesk/customer service op al dit soort vragen uitgebreid inhoudelijk zou ingaan, inclusief contact opnemen met bbned, dan zou de boel totaal dichtslippen, en zouden ze geen tijd meer hebben voor 'echte' problemen. Daarnaast klopt het gewoon, ze _kunnen_ niets zeggen over de status van je order, omdat ze niets meer weten dan wat jij weet. Sterker nog, de interface waarop zij zien wat de status van je order is, is _precies de zelfde_ als die die jij ziet als je op www.dslexpress.nl inlogt!
[...]
Je kan alleen binnen 7 dagen na je aanvraag annuleren. Daarna kan je pas als je lijn is opgeleverd weer opzeggen, maar dan betaal je in 1 keer het restbedrag van je jaarcontract.
Ik denk dat hier 'er komt een monteur langs' wordt bedoeld.athlonkmf schreef op 28 October 2003 @ 13:05:
Geaccepteerd:
Dit is dus niet waar. Als KPN aan bbned/babyxl heeft aangegeven dat de er geen belemmeringen (glasvezel, dsl op de lijn, etc) zijn om de order uit te voeren, komt het 'geaccepteerd'-bericht. Dat is voor Demon inderdaad een seintje om je modem te gaan opsturen, aangezien vanaf dat moment de kans dat de aansluiting niet doorgaat te verwaarlozen is. Ondertussen doen KPN en bbned nog wel het een en ander in de centrale en andere systemen om de boel daadwerkelijk werkend te krijgen. KPN is niet altijd even snel met de terugkoppeling dat een bepaalde order is uitgevoerd, en bbned wacht ook een dag met het doorsturen van die melding, dus daardoor kan het voorkomen dat een lijn al werkt voor de officiele oplevering.Met dit in gedachten kan ik concluderen dat na de acceptatiefase het gewoon demon's taak is om de modem op te sturen en de hele administratieve reutemeteut goed te maken zodat je online kan gaan.
De enige situatie waarin Demon een oplevering 'rekt', is als het zo druk is dat de modem niet voor het opleverbericht van bbned/babyxl uitgestuurd kan worden. In zo'n geval houdt Demon het opleverbericht vast, totdat het modem is verzonden. Dit zijn dus die paar mensen die een oplevermailtje krijgen op dezelfde dag dat het modem wordt verstuurd.cjdijk schreef op 28 October 2003 @ 14:35:
Dus toch is het Demon die het overstappen onnodig rekt.
Had ik nooit gedacht, valt me wel erg tegen.
Hoe kom je aan die wijsheid? Het gebeurt inderdaad regelmatig dat een lijn al werkt als het modem wordt opgestuurd, maar dit hoeft niet standaard zo te zijn! Niet vervelend bedoeld, maar als je dingen niet zeker weet kan je ze beter niet als feiten verkondigen...rally schreef op 28 October 2003 @ 14:06:
Als je intussen je modem hebt ontvangen, dan zou ik even bellen met de helpdesk van Demon. Op het moment dat je modem nl. word verzonden moet er een DSL signaal op je lijn staan.
Je zal inderdaad pas geholpen worden als je het oplevermailtje ontvangen hebt.Verwijderd schreef op 28 oktober 2003 @ 14:27:
ja begrijp ik wel maar heb een mailtje gehad iedereen denk ik
Zodra de DSL lijn wordt opgeleverd (naar verwachting over ongeveer drie weken) ontvangt u van ons een bevestiging per e-mail. Na oplevering kunt u uw Demon DSL verbinding gaan gebruiken.
gaan ze me dan helpen of ben ik dan een zeur en zeggen ze wacht maar rustig af
een vraagje..
Heb dus vorige week donderdag brief gestuurd naar mijn ISP m.b.t. opzegging van mijn ADSL abonnement. (het betreft HCCnet)
De dag daarna kreeg ik per e-mail een bevestiging, dat de brief was ontvangen en zo snel mogelijk zou worden verwerkt door de desbetreffende afdeling.
In deze e-mail stond ook een referentie nummer, om de status te kunnen opvragen.
Vanmiddag dus even navraag gedaan per telefoon wat de status was, bleek de brief nog ergens in de postbus rond te hangen...
Gevraagd aan de medewerker hoe lang het ongeveer duurt voordat het ADSL daadwerkelijk weg is.
Dit blijkt dus tot december te duren. (maand opzegtermijn ?)
Dat duurt wel verrekte lang, eer dat ik dan Demon kan aanvragen is begin december... niet echt positief met de feestdagen dan in het vooruitzicht , alsmede de kerstvakantie.
Meer mensen die met deze situatie te maken hebben of hebben gehad ?
------------------------------------------------
Ik weet wel dat het ongetwijfeld in 1 van de eerdere topics ook is gevraagd, maar om nu 4x40 + 26 pagina's te gaan zitten doorlezen..
Heb dus vorige week donderdag brief gestuurd naar mijn ISP m.b.t. opzegging van mijn ADSL abonnement. (het betreft HCCnet)
De dag daarna kreeg ik per e-mail een bevestiging, dat de brief was ontvangen en zo snel mogelijk zou worden verwerkt door de desbetreffende afdeling.
In deze e-mail stond ook een referentie nummer, om de status te kunnen opvragen.
Vanmiddag dus even navraag gedaan per telefoon wat de status was, bleek de brief nog ergens in de postbus rond te hangen...
Gevraagd aan de medewerker hoe lang het ongeveer duurt voordat het ADSL daadwerkelijk weg is.
Dat duurt wel verrekte lang, eer dat ik dan Demon kan aanvragen is begin december... niet echt positief met de feestdagen dan in het vooruitzicht , alsmede de kerstvakantie.
Ik weet wel dat het ongetwijfeld in 1 van de eerdere topics ook is gevraagd, maar om nu 4x40 + 26 pagina's te gaan zitten doorlezen..
Exploring the island of Tsushima
Ja. lolKatwijck1 schreef op 28 October 2003 @ 16:09:
een vraagje..
<heel verhaal>
Maar serieus, wat wil je weten?
Belangrijkste is de zgn KPN brief, hierin staat de datum dat KPN dsl van de lijn gaat.
Ongeveer 5dagen voor die datum zou je Demon kunnen aanvragen.
Thx voor de reply !dolby schreef op 28 October 2003 @ 16:42:
[...]
Ja. lol
Maar serieus, wat wil je weten?
Belangrijkste is de zgn KPN brief, hierin staat de datum dat KPN dsl van de lijn gaat.
Ongeveer 5dagen voor die datum zou je Demon kunnen aanvragen.
Ik zou graag willen weten wanneer of ik die brief dan ong. kan verwachten ?
Moet ik dan tot december wachten of kan de brief al eerder op de mat vallen ?
Dat ligt aan je provider, hoe snel die dat doorgeeft aan KPN, maar je zou die brief bijv. in November kunnen ontvangen met een datum erin vermeld van Dec 18 bijv.Katwijck1 schreef op 28 oktober 2003 @ 16:51:
[...]
Thx voor de reply !
Heeft HCC je al een datum gegeven wanneer het abo afloopt?
Verwijderd
Ik heb vorige maand HCCNET opgezegd, morgen 29-10-03 wordt officieel mijn signaal er af gehaald, maar nog steeds geen brief van de KPN gehadKatwijck1 schreef op 28 oktober 2003 @ 16:51:
[...]
Thx voor de reply !
Afwachten maar......
Ja , volgens HCCnet duurt het abo tot december...dolby schreef op 28 October 2003 @ 16:56:
[...]
...
Heeft HCC je al een datum gegeven wanneer het abo afloopt?
Dus ik kan zo te zien nog wel een maand wachten... spijtig.Verwijderd schreef op 28 October 2003 @ 16:57:
[...]
Ik heb vorige maand HCCNET opgezegd, morgen 29-10-03 wordt officieel mijn signaal er af gehaald, maar nog steeds geen brief van de KPN gehad, dus ik maak me nu wel zorgen. Ik heb afgelopen zaterdag DEMON aangevraagd maar de lijn zal wel niet vrij zijn.
Afwachten maar......
Verwijderd
[
Je zal inderdaad pas geholpen worden als je het oplevermailtje ontvangen hebt.[/quote]
hmm lampie brandt ga nou aan de slag :):)
dus me tip voor de aankomende demon gebruikers heb geduld is erg lastig mar heb het maar :):):)
Je zal inderdaad pas geholpen worden als je het oplevermailtje ontvangen hebt.[/quote]
hmm lampie brandt ga nou aan de slag :):)
dus me tip voor de aankomende demon gebruikers heb geduld is erg lastig mar heb het maar :):):)
hmm lampie brandt ga nou aan de slag :):)Verwijderd schreef op 28 October 2003 @ 18:57:
[
Je zal inderdaad pas geholpen worden als je het oplevermailtje ontvangen hebt.
You lucky basterd! I hope you burn in hell!!
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Oke, dit is geen flame..Maar het kan ook anders bij Demon..
Ik heb op 01-08-2003 mijn DSLexpress 1024/512 aangevraagd.
Op 11-08 status goedgekeurd, 29-08-2003 lijn "administratief" opgeleverd.
07-09-2003 na 4 keer van het kastje naar de muur gestuurd te zijn door de helpdesk, mijn POTS modem (zyxel 650R-31) terug gestuurd. Na ruim 3 weken nieuw modem ontvangen (postkamer probleempje). Modem blijkt Zyxel 650R-32 ISDN te zijn.
Direct gebelt en terug gestuurd.. 18 dagen gewacht.. Eindelijk POTS modem binnen op 11-10-2003. Modem aangesloten.. geen ADSL, maar wel erg veel storing op mijn telefoonlijn, blijkt de lijn verkeerd opgeleverd te zijn. Na 1 week wachten, antwoord Demon (zelf maar gebelt) "BBned heeft een probleem geconstateerd met uw lijn, dit zal volgende week opgelost worden."
BBned heeft daarop mijn lijn proberen te repareren door het over te zetten naar een andere poort/lijn. Helaas zat op mijn "niet werkende ADSL lijn" nog wel een werkende telefoonlijn die bij die handeling ook overgezet werdt. Dit probleempje kon niet meer door BBned hersteld worden, dus geen telefoon meer. Dus mobiel moeten bellen naar de KPN zodat de KPN de lijn weer kon fixen. ..dit kon pas 4 dagen later (bij ons thuis).
Sinds 24-10 heb ik dus eindelijk ADSl via Demon.. dat duurde dus 85 dagen en zo'n 8 uur helpdesk stalken.
Nu blijkt ook nog eens dat ik pas aan het einde van het jaar in aanmerking kom voor de verhoogde snelheid, en dat Demon al wel ff 2x 55 euro heeft afgeschreven van mijn rekening, en niet wil opdraaien voor de "KPN afsluiting van een week" en de daaruit voortvloeiende mobiele kosten.
Ik ben dus niet echt te spreken over demon, zeker niet nu ze me vandaag weer drie keer van het kastje naar de muur gestuurd te hebben...
P.s 1 ik ben wel tevreden met de 106 kb down en gelijktijdig ook 52 kb up.. da's dus wel goed geregeld daar.
P.s 2 Dit is geen flame, maar ik zie dat jullie alleen maar lovende woorden over hebben voor Demon en vindt na mijn Demon ellende een kleine kant tekening wel op zijn plaats..
Ik heb op 01-08-2003 mijn DSLexpress 1024/512 aangevraagd.
Op 11-08 status goedgekeurd, 29-08-2003 lijn "administratief" opgeleverd.
07-09-2003 na 4 keer van het kastje naar de muur gestuurd te zijn door de helpdesk, mijn POTS modem (zyxel 650R-31) terug gestuurd. Na ruim 3 weken nieuw modem ontvangen (postkamer probleempje). Modem blijkt Zyxel 650R-32 ISDN te zijn.
Direct gebelt en terug gestuurd.. 18 dagen gewacht.. Eindelijk POTS modem binnen op 11-10-2003. Modem aangesloten.. geen ADSL, maar wel erg veel storing op mijn telefoonlijn, blijkt de lijn verkeerd opgeleverd te zijn. Na 1 week wachten, antwoord Demon (zelf maar gebelt) "BBned heeft een probleem geconstateerd met uw lijn, dit zal volgende week opgelost worden."
BBned heeft daarop mijn lijn proberen te repareren door het over te zetten naar een andere poort/lijn. Helaas zat op mijn "niet werkende ADSL lijn" nog wel een werkende telefoonlijn die bij die handeling ook overgezet werdt. Dit probleempje kon niet meer door BBned hersteld worden, dus geen telefoon meer. Dus mobiel moeten bellen naar de KPN zodat de KPN de lijn weer kon fixen. ..dit kon pas 4 dagen later (bij ons thuis).
Sinds 24-10 heb ik dus eindelijk ADSl via Demon.. dat duurde dus 85 dagen en zo'n 8 uur helpdesk stalken.
Nu blijkt ook nog eens dat ik pas aan het einde van het jaar in aanmerking kom voor de verhoogde snelheid, en dat Demon al wel ff 2x 55 euro heeft afgeschreven van mijn rekening, en niet wil opdraaien voor de "KPN afsluiting van een week" en de daaruit voortvloeiende mobiele kosten.
Ik ben dus niet echt te spreken over demon, zeker niet nu ze me vandaag weer drie keer van het kastje naar de muur gestuurd te hebben...
P.s 1 ik ben wel tevreden met de 106 kb down en gelijktijdig ook 52 kb up.. da's dus wel goed geregeld daar.
P.s 2 Dit is geen flame, maar ik zie dat jullie alleen maar lovende woorden over hebben voor Demon en vindt na mijn Demon ellende een kleine kant tekening wel op zijn plaats..
Verstopte wc's zijn moeilijk te vinden
Mocht iermand van Demon/BBned dit hier lezen: deze abonnee hoort wel een vorm van restitutie te krijgen en een bosje bloemen met excuusTukkie_3 schreef op 28 October 2003 @ 20:35:
<veel problemen>
Verwijderd
hmm jongens heb nou alles draaien demon werkt als een trein
maar ik speel quake en wil nou met deze superverbinding een teamspeak server draaien maar doet ie niet oftewel kom niet op me eigen server iemand met verstand hiervan hoor ik graag dank u
maar ik speel quake en wil nou met deze superverbinding een teamspeak server draaien maar doet ie niet oftewel kom niet op me eigen server iemand met verstand hiervan hoor ik graag dank u
Verwijderd
Mijn ervaring is dat je maar net de juiste medewerker aan de lijn moet zien te krijgen. Er werken er daar een paar met een vrij lakse instelling. Ze kunnen het zeker beter dan wat jij omschrijft, maar als dat niet gebeurt is dat erg lastig. Ik mag voor je hopen dat ze dit naar behoren oplossen, want wie de fout ook heeft gemaakt (jij in ieder geval niet), Demon is de eindverantwoordelijke en jouw enige aanspreekpunt. Misschien moet je het eens op papier zetten en per post naar hun toesturen. Kan me niet voorstellen dat je op z'n minst je abonnementsgeld over die maanden niet terug krijgt...Tukkie_3 schreef op 28 oktober 2003 @ 20:35:
...
Ik heb de aanvraag op 16 oktober ingediend, maar per heden (29 oktober)
heb ik nog niets vernomen. Bevestigingsmail is overigens wel al verstuurd.
Toch maar een kwestie van afwachten ??
Als ik de snelheden kan halen van de 8mbit/1mbit lijn heb ik tenminste het
gevoel dat ik wat heb aan mijn Nickname

Kan iemand mij ook vertellen hoe dat nu zit met die UTP kabel ?
Je hebt hier verschillende van, maar welk UTP kabel kun je gebruiken bij je
adsl demon account ?
heb ik nog niets vernomen. Bevestigingsmail is overigens wel al verstuurd.
Toch maar een kwestie van afwachten ??
Als ik de snelheden kan halen van de 8mbit/1mbit lijn heb ik tenminste het
gevoel dat ik wat heb aan mijn Nickname
Kan iemand mij ook vertellen hoe dat nu zit met die UTP kabel ?
Je hebt hier verschillende van, maar welk UTP kabel kun je gebruiken bij je
adsl demon account ?
[ Voor 22% gewijzigd door Snowwie op 29-10-2003 05:11 ]
Verwijderd schreef op 28 oktober 2003 @ 16:57:
[...]
Ik heb vorige maand HCCNET opgezegd, morgen 29-10-03 wordt officieel mijn signaal er af gehaald, maar nog steeds geen brief van de KPN gehad, dus ik maak me nu wel zorgen. Ik heb afgelopen zaterdag DEMON aangevraagd maar de lijn zal wel niet vrij zijn.
Afwachten maar......
Ik heb ook bij HccNet gezeten, bij mij ging het net zo.Katwijck1 schreef op 28 October 2003 @ 16:09:
een vraagje..
Overgens loopt het bij alle KPN providers zo, behalve bij Planet,
daar heb je een opzegtermijn van 1 jaar i.p.v. 1 maand.
Je maand opzegtermijn begint pas op het moment dat je lopende maand voorbij is.
Dus als jouw contract op 16-08-2001 is begonnen, en je zegt 23-10-2003 op,
dan begint je maand opzeg termijn op 16-11-2003,
dus ben je pas 16-12-2003 van HccNet af.
Wat wel minder is bij HccNet, is dat ze pas op het allerlaatste moment de opzegging aan KPN doorgeven,
terwijl andere providers het direct al doorgeven, zodra ze het van jou horen.
Daardoor kun je het best wachten met Demon aanvragen tot je een officiele brief van KPN hebt met daarop een afsluitdatum.
Bij mij klopte dat precies, al hoorde ik van HccNet een andere eerdere datum.
Dus even voor de duidelijkheid mijn data:
Email van HccNet ontvangen: 20-08-2003.
Brief van KPN ontvangen :13-10-2003.
Volgens HccNet eind datum 17-10-2003.
Volgens KPN eind datum 20-10-2003.
Daadwerkelijke afsluiting 20-10-2003 om 14:00.
Contract periode HccNet loopt officieel tot en met 17-10-2003,
heb dus 3 dagen gratis internet gehad.
Demon aangevraagd op 13-10-2003 's avonds 21:00.
Lijntest is begonnen 21-10-2003.
Status geacepteerd 22-10-2003,
Emailtje ontvangen 22-10-2003 dat mijn modem opgestuurd wordt binnen een week,
en dat mijn lijn opgeleverd zal worden binnen 3 weken.
Alcatel modem aangesloten 23-10-2003.
Vandaag nog steeds geen DSL signaal.
Ik verwacht zaterdag het Zyxel modem te ontvangen.
Ik heb wat minder goede berichten gehoord over Demon.
Ze zijn nu bezig om zoveel mogenlijk klanten binnen te halen om het hele zooitje straks voor een zo goed mogenlijke prijs te kunnen verkopen !! Demon NL draait zwaar verlies en dit zijn de laatste stuiptrekkingen, Demon UK wil van Demon NL af.
Ze zijn nu bezig om zoveel mogenlijk klanten binnen te halen om het hele zooitje straks voor een zo goed mogenlijke prijs te kunnen verkopen !! Demon NL draait zwaar verlies en dit zijn de laatste stuiptrekkingen, Demon UK wil van Demon NL af.
Zonder bron kunnen we nietshjs schreef op 29 oktober 2003 @ 08:32:
Verwijderd
Vanwaar heb je dit gehoord?hjs schreef op 29 October 2003 @ 08:32:
Oele_ ?hjs schreef op 29 October 2003 @ 08:32:
Zeggen de termen 'smaad' en 'laster' je iets?hjs schreef op 29 October 2003 @ 08:32:
De islam kan uw vrijheid schaden
Ik weet het verder ook niet, is alleen wat ik gehoord heb en het lijkt me wel nuttig om te weten.
Kan natuurlijk in de wereld zijn gebracht door de concurrentie, maar ik heb toch van 2 mensen gehoord dat het niet zo goed gaat met Demon (de 2de nadat ik hem dit gerucht had gemaild met de vraag wat hij ervan wist).
Kan natuurlijk in de wereld zijn gebracht door de concurrentie, maar ik heb toch van 2 mensen gehoord dat het niet zo goed gaat met Demon (de 2de nadat ik hem dit gerucht had gemaild met de vraag wat hij ervan wist).
Als je nou eens verteld van wie je het gehoord hebt... gezien je geboortejaar van 1967 zou je prima bij de concurrent kunnen werkenhjs schreef op 29 oktober 2003 @ 09:25:
Ik weet het verder ook niet, is alleen wat ik gehoord heb en het lijkt me wel nuttig om te weten.
Dat is niet gênant, dat is professioneel.
Denk niet dat de personen het leuk gaan vinden als ik zeg van wie ik het gehoord heb 
En nee, ik heb niks met welke ISP dan ook te maken ! (behalve dan dat ik ADSL thuis heb)
En nee, ik heb niks met welke ISP dan ook te maken ! (behalve dan dat ik ADSL thuis heb)
[ Voor 12% gewijzigd door hjs op 29-10-2003 09:35 ]
wellicht kan je zijn jobrole even omschrijven. Het is een medewerker van Demon NL die deze info heeft gelekt. Ik heb toch altijd een groot gevoel van wantrouwen bij bronnen die niet bij naam kunnen worden genoemd.hjs schreef op 29 October 2003 @ 09:34:
Denk niet dat de personen het leuk gaan vinden als ik zeg van wie ik het gehoord heb
Vreemd dat men meteen negatief over een verkoop/overname denkt.
Stel Tiscali
zou Demon NL kopen/overnemen hoeft dat helemaal geen ramp zijn, niet voor het personeel en ook niet voor de klanten.
Sterker nog, Demon NL zou het pareltje in de kroon kunnen worden voor een bedrijf zoals Tiscali, beetje zoals KPN heeft met XS4ALL.
Maar goed, blijft een gerucht.
Stel Tiscali
Sterker nog, Demon NL zou het pareltje in de kroon kunnen worden voor een bedrijf zoals Tiscali, beetje zoals KPN heeft met XS4ALL.
Maar goed, blijft een gerucht.
Hardstikke bedankt voor de handleiding! Ik krijg binnenkort ook mijn modem binnen en moet het ook aansluiten op een oude nt1 (type s1). De handleiding is erg duidelijk en ik heb zoiets nog nergens op internet kunnen vinden.dfr0st schreef op 25 October 2003 @ 17:11:
Installatie Demon ADSL op een oude NT1 ISDN kast
Zoals beloofdMag ook in de openings post worden toegevoegd, als daar behoefte aan is.
Zijn er hier mensen uit Roermond die demon dsl hebben ??
Je kunt even kijken op www.speedtest.nl en je postcode invoeren. Je krijgt dan een overzicht van welke providers er zijn getest in Roermond.Un-X-PecteD schreef op 29 October 2003 @ 10:43:
Zijn er hier mensen uit Roermond die demon dsl hebben ??
Maar even snel voor je gekeken:
Resultaten voor stad/gemeente : Roermond Provider Abonnement Modem Snelheid
Afwijking Aantal gebr. Aantal tests p/m
euro
1. XenoSite/XSDSL WebRocket 8192/1024
ADSL bbned 1:25 517.42 0.00 1 6 64.00
2. @Home @Home Breedband
Kabel 261.12 96.63 24 337 47.95
3. Demon Internet NL Demon DSL Express 2048/1024
ADSL 210.26 0.00
[ Voor 39% gewijzigd door Lexxx op 29-10-2003 10:58 ]
Tja, wat moet je hier nou op zeggen? Het lijkt me niet waar, maar ja, ik ben geen manager. Voor zover ik weet gaat het gewoon vrij goed. Het is natuurlijk zowieso een beetje twijfelachtig als dit soort dingen zonder verdere onderbouwing of bronvermelding worden gepost.
Heb Demon 1024/512 aangevraagd en mijn Casema 1024/128
(nu nog 800/128 a €49,50)
opgezegd.
Wat een scherpe prijs heeft demon toch €39,- zonder verdere kosten

opgezegd.
Wat een scherpe prijs heeft demon toch €39,- zonder verdere kosten
[ Voor 3% gewijzigd door htol op 29-10-2003 11:05 ]
Daar heb je totaal gelijk inOele_ schreef op 29 October 2003 @ 11:02:
[...]
Tja, wat moet je hier nou op zeggen? Het lijkt me niet waar, maar ja, ik ben geen manager. Voor zover ik weet gaat het gewoon vrij goed. Het is natuurlijk zowieso een beetje twijfelachtig als dit soort dingen zonder verdere onderbouwing of bronvermelding worden gepost.
ja ok, dat zag ik dus al, maar ik kan niet per postcode per abonoment kijken ??Lexxx schreef op 29 October 2003 @ 10:55:
[...]
Je kunt even kijken op www.speedtest.nl en je postcode invoeren. Je krijgt dan een overzicht van welke providers er zijn getest in Roermond.
Maar even snel voor je gekeken:
Resultaten voor stad/gemeente : Roermond Provider Abonnement Modem Snelheid
Afwijking Aantal gebr. Aantal tests p/m
euro
1. XenoSite/XSDSL WebRocket 8192/1024
ADSL bbned 1:25 517.42 0.00 1 6 64.00
2. @Home @Home Breedband
Kabel 261.12 96.63 24 337 47.95
3. Demon Internet NL Demon DSL Express 2048/1024
ADSL 210.26 0.00
het gaat me namelijk om dat demon 8 mbit abo ...
Verwijderd
Ik heb nog steeds het probleem dat zo nu en dan, m'n DSL lampje op de modem uit gaat. De verbinding is dan dus weg, naar enkele minuten wachten komt deze weer op. Niet dat het elke dag 5x is ofzo. Het kan maar zo zijn dat de ene dag het 4x gebeurd en de andere dag niet.
Alles is naar behoren aangesloten en de firmware is ook up-to-date, ook gebruik ik de modem niet als router. Heb al een mailtje naar Demon gestuurd maar vroeg me af of meerdere mensen hier ook last van hebben?!
Alles is naar behoren aangesloten en de firmware is ook up-to-date, ook gebruik ik de modem niet als router. Heb al een mailtje naar Demon gestuurd maar vroeg me af of meerdere mensen hier ook last van hebben?!
Je kunt wel per postcode per abonnement kijken, alleen heeft er nog niemand in Roermond getest met een 8mbit abbo.Un-X-PecteD schreef op 29 October 2003 @ 11:22:
[...]
ja ok, dat zag ik dus al, maar ik kan niet per postcode per abonoment kijken ??
het gaat me namelijk om dat demon 8 mbit abo ...
Wat zou het eigenlijk in hemelsnaam uitmaken, het is op zich toch niet zo heel interressant van wie Demon NL is, het maakt mij in ieder geval niets uit.hjs schreef op 29 October 2003 @ 08:32:
Ik ben met Demon een overeenkomst aangegaan tegen bepaalde voorwaarden, mochten die ineens wijzigen in mijn nadeel kan ik volgens mij zo van de overeenkomst af.
Idd. Zelfde als met mobiele telefonie abonnementenmlevd schreef op 29 October 2003 @ 11:50:
[...]
Wat zou het eigenlijk in hemelsnaam uitmaken, het is op zich toch niet zo heel interressant van wie Demon NL is, het maakt mij in ieder geval niets uit.
Ik ben met Demon een overeenkomst aangegaan tegen bepaalde voorwaarden, mochten die ineens wijzigen in mijn nadeel kan ik volgens mij zo van de overeenkomst af.
Verwijderd
Het kan alleen wel een nadeel zijn m.b.t. tot de fair use policy t.o.v. de providers die expliciet geen downloadlimiet hebben (TweakDSL bijv.). Bij die laatste is een wijziging v.d. voorwaarden nodig om de downloadlimiet evt. te verlagen, zodat je direct kunt opzeggen als dat je niet bevalt. Met een fair use policy kunnen ze die limiet naar believen aanpassen, zonder dat je om die reden kunt opzeggen.mlevd schreef op 29 October 2003 @ 11:50:
[...]
Wat zou het eigenlijk in hemelsnaam uitmaken, het is op zich toch niet zo heel interressant van wie Demon NL is, het maakt mij in ieder geval niets uit.
Maar goed, voorlopig is het feest. Net een track & tracenummer ontvangen, en het modem is vandaag naar mij toe gezonden, precies 2 weken na mijn aanvraag
/me danst van vreugde bijna z'n computer van de tafel af
Vanochtend werd ik zeer onrustig wakker op een of ander manier. OK, ik had een volle blaas, maar dat was toch niet het enige reden. Toen ik maar toch maar opstond zag ik wat er mis was. M'n LineSync lampje brand!!!
En na een half uur gerommeld te hebben met instellingen en zo ben ik nu eindelijk online!
Ik heb nog wel even mijn linksys router moeten instellen op een of ander manier. Omdat niemand m'n vraag beantwoorde, beantwoord ik het maar zelf.
Ik had eerst met m'n de MAC van m'n laptop aangemeld, deze MACadres heb ik gekloond in m'n linksys router. Daarna alle computers met dhcp een adres aangevraagd en ik ben nu online
11 october had ik aangevraagd, 19 october bevestigd, 20 october geaccepteerd en op 29e online dus.
Dat zijn dus zo'n 10 dagen tijd. Vreemd genoeg heb ik nog steeds geen bericht dat m'n modem eraan komt... Ik zit nu met m'n speeddtouch online.
En na een half uur gerommeld te hebben met instellingen en zo ben ik nu eindelijk online!
Ik heb nog wel even mijn linksys router moeten instellen op een of ander manier. Omdat niemand m'n vraag beantwoorde, beantwoord ik het maar zelf.
Ik had eerst met m'n de MAC van m'n laptop aangemeld, deze MACadres heb ik gekloond in m'n linksys router. Daarna alle computers met dhcp een adres aangevraagd en ik ben nu online
11 october had ik aangevraagd, 19 october bevestigd, 20 october geaccepteerd en op 29e online dus.
Dat zijn dus zo'n 10 dagen tijd. Vreemd genoeg heb ik nog steeds geen bericht dat m'n modem eraan komt... Ik zit nu met m'n speeddtouch online.
Misschien niet zo slim om serialnummer van je modem er nog bij te laten staanPcDealer schreef op 29 October 2003 @ 13:19:
Heb Demon Internet ADSL aangevraagd met 1024 up en 512 down.
[...]
Vandaag modem ontvangen en meteen geïnstalleerd.
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Wed Oct 29 2003 om 13:17:40 UTC+0100)
Download : 104.3 KByte/sec
Upload : 49.7 KByte/sec
Connection : 556.0 Conn/min
Ping test Nederland : 23.0 ms
Zat er net aan te denkenKlovan schreef op 29 October 2003 @ 13:25:
[...]
Misschien niet zo slim om serialnummer van je modem er nog bij te laten staan
Ook niet handig om z'n complete status overzicht te cut & pasten. Volgens de frontpage levert dat een OW opKlovan schreef op 29 oktober 2003 @ 13:25:
[...]
Misschien niet zo slim om serialnummer van je modem er nog bij te laten staan
Is ter indicatie hoe lang een aanvraag kan duren en wat er verwacht kan worden bij dit up/down abbo. Zit trouwens 300m van een verdeelkast af.rally schreef op 29 October 2003 @ 13:42:
[...]
Ook niet handig om z'n complete status overzicht te cut & pasten. Volgens de frontpage levert dat een OW op
En dat is echt afhankelijk per lokatie/Wijk.PcDealer schreef op 29 October 2003 @ 15:05:
[...]
Is ter indicatie hoe lang een aanvraag kan duren en wat er verwacht kan worden bij dit up/down abbo. Zit trouwens 300m van een verdeelkast af.
Sommige wijken zitten vol wat centrale betreft,dus kan het wel eens wat langer duren.
Hoop dat de KPN eens wat mee gaat werken.
Ze moeten overigens wel,want anders kunnen ze in desbetreffende wiijk ook geen MXStream leveren.
Ik kijk net om 15:00 op mijn modem, en het LineSync ledje brand constant nu.athlonkmf schreef op 29 oktober 2003 @ 12:42:
Vanochtend werd ik zeer onrustig wakker op een of ander manier. OK, ik had een volle blaas, maar dat was toch niet het enige reden. Toen ik maar toch maar opstond zag ik wat er mis was. M'n LineSync lampje brand!!!
Om 14:00 had ik nog gekeken, knipperde toen nog.
Gelijk even mijn mac adres ingevoerd van mijn Draytek Vigor 2200E router.
Dus voor mij 7 en een halve dag op status geaccepteerd, daarna on-line.
En dus precies 9 dagen en 1 uur zonder adsl.
Alles werkt nu perfect, nog geen bericht over mijn Zyxel modem.
Verwijderd
Laatste post via Chello 
Met een bak chips in mijn hand ga ik nu nog lekker ff naar mijn brandende DSL lampje kijken voor ik de Chello modem aan mijn p166 MX ga hangen, dit is eigenlijk nog overkill voor die trage meuk !!!
( UURTJE LATER )
DOWNLOAD 880 kb
UPLOAD 88 Kb
(getest op mijn vevida webspace)
Met een bak chips in mijn hand ga ik nu nog lekker ff naar mijn brandende DSL lampje kijken voor ik de Chello modem aan mijn p166 MX ga hangen, dit is eigenlijk nog overkill voor die trage meuk !!!
( UURTJE LATER )
DOWNLOAD 880 kb
UPLOAD 88 Kb
(getest op mijn vevida webspace)
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2003 16:57 ]
Weet iemand mischien wat van de snelheid verhoging af voor bestaande abbonees.
Iedereen is hier ongeduldig aan het wachten voor hun aansluiting ik wacht ongeduldig op me lijn verbetering.
Ben zeer tevreden over Demon.
Iedereen is hier ongeduldig aan het wachten voor hun aansluiting ik wacht ongeduldig op me lijn verbetering.
15x330 SW38
*zucht*Centauriprime schreef op 29 October 2003 @ 15:54:
Iedereen is hier ongeduldig aan het wachten voor hun aansluiting ik wacht ongeduldig op me lijn verbetering.![]()
![]()
"De upgrades zullen binnen enkele maanden plaatsvinden, de exacte planning moet nog worden vastgesteld en zal later worden gecommuniceerd."
Verwijderd
Reken maar op begin volgend jaar (bron: Eweka medewerker).Centauriprime schreef op 29 oktober 2003 @ 15:54:
Iedereen is hier ongeduldig aan het wachten voor hun aansluiting ik wacht ongeduldig op me lijn verbetering.![]()
![]()
Eweka heeft hier natuurlijk geen ruk mee te maken.Verwijderd schreef op 29 October 2003 @ 16:03:
[...]
Reken maar op begin volgend jaar (bron: Eweka medewerker).
Verwijderd
Heeft iemand ervaring met de multi-pc modem (de oude alcatel 510 firmware versie 3.7)? Ik wil graag weten of deze modem/router/switch te gebruiken is op het netwerk van Demon/BBned. Ik hoor tegenstrijdige berichten. Voor alle duidelijkheid: het gaat niet om de V4 versie van de alcatel 510.
Bedankt.
Bedankt.
Ja dat stukkie tekst staat er ook al sinds 5 september. Die andere providers kunnen toch ook netjes zeggen wanneer ze hun upgrade doen.*zucht*
"De upgrades zullen binnen enkele maanden plaatsvinden, de exacte planning moet nog worden vastgesteld en zal later worden gecommuniceerd."
Wat heeft Eweka met Demon te maken?
15x330 SW38
Neem van mij aan dat het gewoon goed gaat met Demon, geen verlies of overnames of dat soort fratsen, we gaan harder dan menig internet provider dus wees gerust. FUP blijft bestaan en zal ook altijd zo zijn. Als je vragen hebt mail maar.
"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."
Verwijderd
Mijn buurman heeft hier ook last van, alles up to date, prima aangesloten en geen router-mode... Probleem schijnt dus niet echt individueel te zijn. Om deze problemen heb ik juist @home opgezegd, hoop toch echt dat ik hier straks geen last van heb... Vind betrouwbaarheid/stabiliteit belangrijker dan de rest...Verwijderd schreef op 29 oktober 2003 @ 11:34:
Ik heb nog steeds het probleem dat zo nu en dan, m'n DSL lampje op de modem uit gaat. De verbinding is dan dus weg, naar enkele minuten wachten komt deze weer op. Niet dat het elke dag 5x is ofzo. Het kan maar zo zijn dat de ene dag het 4x gebeurd en de andere dag niet.
Klopt het dat de aanbiedingen zijn verlengt tot 1 januari?
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Ze hebben het ook over enkele maanden, niet enkele weken. Heb gedult dus.Centauriprime schreef op 29 October 2003 @ 16:45:
[...]
Ja dat stukkie tekst staat er ook al sinds 5 september. Die andere providers kunnen toch ook netjes zeggen wanneer ze hun upgrade doen.
Wat heeft Eweka met Demon te maken?
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Verwijderd
Jawel, maar wordt-ie ooit naar beneden bijgesteld, dát is de vraagSm0k3r schreef op 29 October 2003 @ 16:56:
FUP blijft bestaan en zal ook altijd zo zijn.
Als je kijkt op www.dslexpress.nl staat er dit:Bor_de_Wollef schreef op 29 oktober 2003 @ 17:32:
Klopt het dat de aanbiedingen zijn verlengt tot 1 januari?
"De aanbiedingen gelden bij bestelling voor 1 januari 2004"
Maar dat is al een hele tijd zo.
Kijk voor de gein eens op de lijst van de Veel gestelde vragen.Verwijderd schreef op 29 oktober 2003 @ 16:27:
Heeft iemand ervaring met de multi-pc modem (de oude alcatel 510 firmware versie 3.7)? Ik wil graag weten of deze modem/router/switch te gebruiken is op het netwerk van Demon/BBned. Ik hoor tegenstrijdige berichten. Voor alle duidelijkheid: het gaat niet om de V4 versie van de alcatel 510.
Bedankt.
Het duurde even, maar ik heb nu weer tijd. Heb vaste ip adressen nu, bedankt. Op dit moment heb ik het dns adres van router in gebruik. Zal kijken hoe lang die dit volhoud en laat het je even weten.jhead22 schreef op 27 oktober 2003 @ 21:01:
[...]
Graag gedaan.
[afbeelding]
client 1:
Weet iemand toevallig ook bij hoeveel GB per maand demon gaat ingrijpen ?
Is dit ook per abbo verschillend ?
D8 dat ik ergens had gelezen in topic dat je ong. 200 gb per maand heb...jhead22 schreef op 29 October 2003 @ 20:45:
Weet iemand toevallig ook bij hoeveel GB per maand demon gaat ingrijpen ?
Mijn huidige adsl wordt 3 november afgesloten, dus ik ga morgen demon aanvragen. Ik ga zelf voor de 512 verbinding, dus ik moet 100 euro betalen voor het modem, voor 80 euro koop ik een alcatel. Wat heeft het zyxel modem voor een voordeel tov de alcatel. In de winkel is de zyxel duurder.