En niet vergeten je ip-adres vast te zetten.
Ik heb mijn modem gisteren binnen gekregen en direct aangesloten. Ik kan nu al internetten etc, maar officieel wordt de lijn pas over 3 weken opgeleverd.
Nu valt het mij op de het internet zo'n 2 keer per dag plat ligt. tweakers.net blijft berijkbaar, maar google.nl ligt bijvoorbeeld plat.
Zet ik nu het modem uit/aan welke ik omgebouwd heb tot router, dan heb ik daarna weer perfect internet.
Het modem (Zyxel voor 650R-31 voor analoge lijn) bevat al de nieuwste firmware: V3.40 GT.3
Ip adres heb ik al vast gezet op de site van demon.
Komt dit omdat de lijn nog niet opgelevert is ? Heb ik iets verkeerd ingesteld in de router ? of komt het door emule ? Max connecties staat op 100 en als ik hem uitzet blijft inet plat.
Nu valt het mij op de het internet zo'n 2 keer per dag plat ligt. tweakers.net blijft berijkbaar, maar google.nl ligt bijvoorbeeld plat.
Zet ik nu het modem uit/aan welke ik omgebouwd heb tot router, dan heb ik daarna weer perfect internet.
Het modem (Zyxel voor 650R-31 voor analoge lijn) bevat al de nieuwste firmware: V3.40 GT.3
Komt dit omdat de lijn nog niet opgelevert is ? Heb ik iets verkeerd ingesteld in de router ? of komt het door emule ? Max connecties staat op 100 en als ik hem uitzet blijft inet plat.
[ Voor 6% gewijzigd door jhead22 op 24-10-2003 23:34 ]
Verwijderd
Ik vraag me af of je van die hele shit van demon af kunt komen als het langer dan x weken duurt voordat je onderhand eens een lijncheck hebt gehad, of is het zo dat je gewoon tot sint juttemes moet wachten tot er daar een keer iets gebeurd? Ik wil WEG bij demon namelijk, stelletje arogante kleuters! Als alles goed loopt heb je aan Demon een goeie, maar problemen oplossen en vooral de manier waarop, dat is echt drie keer niks daar. Ik zeg dit niet alleen uit eigen ervaring, maar ook die van een maat van me. Je wordt slecht en arrogant behandeld als de vraag/het probleem wat je hebt niet in hun straatje past... Iemand dat al tegengekomen in de voorwaarden? Kon er niks van terug zien maar ik zal in de haastigheid vast iets over het hoofd hebben gezien...
Zal wel zeikerig overkomen, maar de lijncheck zou bij andere providers net zolang duren, je moet in dat opzicht pissed zijn op (ik gok) baby xl. En paas mij maar een concreet voorbeeld van je maat zn ervaring. Ik heb namelijk gewoon goede ervaringen met demon, ook als ik problemen heb. Ik wordt altijd vriendelijk te woord gestaan, en heb bij deze klantenservice tenminste het gevoel dat ze wat weten!Verwijderd schreef op 24 oktober 2003 @ 23:33:
Ik vraag me af of je van die hele shit van demon af kunt komen als het langer dan x weken duurt voordat je onderhand eens een lijncheck hebt gehad, of is het zo dat je gewoon tot sint juttemes moet wachten tot er daar een keer iets gebeurd? Ik wil WEG bij demon namelijk, stelletje arogante kleuters! Als alles goed loopt heb je aan Demon een goeie, maar problemen oplossen en vooral de manier waarop, dat is echt drie keer niks daar. Ik zeg dit niet alleen uit eigen ervaring, maar ook die van een maat van me. Je wordt slecht en arrogant behandeld als de vraag/het probleem wat je hebt niet in hun straatje past... Iemand dat al tegengekomen in de voorwaarden? Kon er niks van terug zien maar ik zal in de haastigheid vast iets over het hoofd hebben gezien...
Verwijderd
Verklaar jij dan eens dat iemand die op dezelfde centrale aangesloten zit en het méér dan een week later aanvraagt nu al wel internet via demon? (edit) beide bbned aangezien babyxl hier niet beschikbaar is (/edit) Als je dan netjes vraagt of er misschien iets fout is met mijn aanvraag krijg je een kopie van wat op hun site staat dat je geen status navraag moet doen omdat ze toch niks weten. Er staat ook nooit een naam onder een mailtje afkomstig van Demon, alleen dat al... Wil uiteraard niet zeggen dat jij ook slechte ervaringen moet hebben, er zullen vast meer tevreden dan ontevreden klanten zijn, simpel. Afijn, blijft mijn vraag nog steeds of je er op een of andere manier nog onderuit kan komen na een x aantal weken??Tutti-frutti schreef op 25 October 2003 @ 00:23:
[...]
Zal wel zeikerig overkomen, maar de lijncheck zou bij andere providers net zolang duren, je moet in dat opzicht pissed zijn op (ik gok) baby xl. En paas mij maar een concreet voorbeeld van je maat zn ervaring. Ik heb namelijk gewoon goede ervaringen met demon, ook als ik problemen heb. Ik wordt altijd vriendelijk te woord gestaan, en heb bij deze klantenservice tenminste het gevoel dat ze wat weten!
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2003 00:54 ]
Ik ben ook online via Demon Internet account(2048/512), besteld op 05092003 en off. opgeleverd per 16102003. Per abuis verkeerd aangesloten door BBNED
en die heeft de verkeerde provider (xenosite) eraf geknikkerd. Vervolgens kon ik niet online komen door Zyxel-modem problemen, BBNED heeft test gedaan richting modem en helpdesk deelde mij mee dat modem terug moest en er lomt eeen andere eraan, vrijdag 24102003 ontvangen, binnen 2 min. online.
Eerst voorlopig ip-adres ontvangen van DHCP-server van Demon en na bezoek mac-page, m'n eigen ip-adres in de 82.161.-range.
Alles werkt perfect!
Mijn dank gaat zeker uit naar de helpdesk-lui van Demon, chapeau!
Wat zou je voor normale snelheden moeten kunnen bereiken met een 2048/512 lijn, alle stroperigheid meegerekend en zelfde vraag voor de nwe. komende upgrade?

Eerst voorlopig ip-adres ontvangen van DHCP-server van Demon en na bezoek mac-page, m'n eigen ip-adres in de 82.161.-range.
Alles werkt perfect!
Mijn dank gaat zeker uit naar de helpdesk-lui van Demon, chapeau!
Wat zou je voor normale snelheden moeten kunnen bereiken met een 2048/512 lijn, alle stroperigheid meegerekend en zelfde vraag voor de nwe. komende upgrade?
Het is algemeen bekend dat ze iets niet gelijk doen, als je werkervaring heb weet je dat wel. Dus je wil zeggen dat je vandaag online aanvraagt en morgen gelijk online kan komen? Als je het zo goed weet, loop zelf dan naar de centrale om het te installeren.Verwijderd schreef op 24 October 2003 @ 23:33:
Als ik naar jou verhaal luister, ben jij die arrogante kleuter. Zo'n gedrag tonen aan Demon krijg je natuurlijk geen vriendelijke hulp terug.
En flamen op het forum heeft ook geen zin neem ik aan, of wil je dat een medewerker van Demon dit leest? Waarom stuur je geen mail naar Demon zelf als je zo nodig je verhaal kwijt wil?
Verwijderd
Ja, het gaat inderdaad om vandaag online aanvragen en morgen online zijn (goed gelezen joh!).The Conman schreef op 25 oktober 2003 @ 03:29:
[...]
Het is algemeen bekend dat ze iets niet gelijk doen, als je werkervaring heb weet je dat wel. Dus je wil zeggen dat je vandaag online aanvraagt en morgen gelijk online kan komen? Als je het zo goed weet, loop zelf dan naar de centrale om het te installeren.
Als ik naar jou verhaal luister, ben jij die arrogante kleuter. Zo'n gedrag tonen aan Demon krijg je natuurlijk geen vriendelijke hulp terug.
En flamen op het forum heeft ook geen zin neem ik aan, of wil je dat een medewerker van Demon dit leest? Waarom stuur je geen mail naar Demon zelf als je zo nodig je verhaal kwijt wil?
Dat ik ontevreden ben over iets hoeft nog niet te zeggen dat Demon slecht is of iedereen dat zo moet vinden. Ik heb recht op mijn mening en mijn ervaringen zijn tot nu toe niet bijzonder. Ik ben afhankelijk van internet en als iemand in eenzelfde situatie meer dan een week later inet aanvraagd en het eerder opgeleverd krijgt is dat een rare situatie. Het lijkt me niet vreemd om daar eens een mailtje aan te wagen naar Demon (in jouw woorden: zo'n gedrag tonen aan demon) en als je daar dan geen fatsoenlijk antwoord op krijgt is dat mijn inziens niet netjes. Als je naar mijn verhaal luistert en mij een arrogante kleuter noemt, vraag ik me af wat jij bent gezien de reactie op mijn verhaal... imho is die niks beter, dus je hebt wel lef.
Gegroet,
Arrogante kleuter.
Ligt het aan mij of doet http://www.dslexpress.nl/ het niet?
Ik moet morgen namelijk Demon bestellen.
Dan is het de 26ste en de 1ste is de lijn vrij.
Demon gemaild en ze zeiden dat ik dan zsm een verbinding heb.
Maar als die site het niet doet schiet het niet op.
Ik zat meer te denken aan 2000 spindeltjes van 100 cdr's,eX0duS schreef op 24 October 2003 @ 15:05:
[...]
Hehe als een gek een dikke harde schijf gaan kopen zeker.
daar kan je precies die nieuwsgroepen op kwijt.
Mijn ervaring met Demon is alleen positief, heb al verschillende dingen per email gevraagd.Verwijderd schreef op 24 October 2003 @ 23:33:
Maar, als jij zo lang moet wachten op Adsl verbinding, zul je dat bij een andere provider ook hebben.
Tenzij je natuurlijk KPN-Adsl wil nemen, is alleen 2 tot 3 keer duurder.
Maar, idd. ik begin nu ook een beetje ontwenningsverschijnselen te krijgen,
maar bij mij loopt in principe alles goed door, had me alleen wat verkeken op de tijd tussen Geaccepteerd en On-line.
Voor mij:
Nu 97:30 uren zonder Adsl.
En 3 dagen op Geaccepteerd.
Dat had ik ook, 2 weken terug, dat precies op het moment dat ik wilde aanvragen,Xavier schreef op 25 October 2003 @ 08:27:
Ligt het aan mij of doet http://www.dslexpress.nl/ het niet?
toen mijn meest gunstige moment van aanvragen was aangebroken,
dat op dat moment de website niet in orde was.
Gewoon elk uur opnieuw proberen, bij mij lukte toen het pas na 3 uur, gewoon volhouden, komt vanzelf goed.
btw, ik kan hem trouwens wel opvragen.
[ Voor 19% gewijzigd door cjdijk op 25-10-2003 08:35 ]
P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB
Ja hij doet het ook gewoon 
Meer sites deden het niet alleen die in mijn cache.
Is die DNS eruit geflikkerd. Dus DNS even veranderd en klaar.
moet alleen ff nadenken over username...
Meer sites deden het niet alleen die in mijn cache.
Is die DNS eruit geflikkerd. Dus DNS even veranderd en klaar.
moet alleen ff nadenken over username...
Verwijderd
Zoiets heb ik ook, mijn lijn is al wel opgeleverd, lijkt erop wanneer ik opeens een burst heb van een aantal downloads of een aantaal websites te gelijk aan het laden bent dan valt mijn lijn weg, duurt zo'n 5 minuten. Als ik op de modem kijk dan is het dsl lampje ook weg, later komt deze weer op en kan ik weer internetten. M'n modem heeft echter al de juiste firmware update, tevens gebeurt dit allemaal erg sporadisch.jhead22 schreef op 24 October 2003 @ 23:32:
Ik heb mijn modem gisteren binnen gekregen en direct aangesloten. Ik kan nu al internetten etc, maar officieel wordt de lijn pas over 3 weken opgeleverd.
[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2003 09:46 . Reden: typ foutjes ]
Zet je Zyxel in de standaard modus, dus niet in router stand, als het goed is zal het probleem weg zijn.jhead22 schreef op 24 October 2003 @ 23:32:
Gebruik je Zyxel modem? en heb je die soms in router modus staan?Verwijderd schreef op 25 oktober 2003 @ 09:46:
[...]
Zoiets heb ik ook, mijn lijn is al wel opgeleverd, lijkt erop wanneer ik opeens een burst heb van een aantal downloads of een aantaal websites te gelijk aan het laden bent dan valt mijn lijn weg, duurt zo'n 5 minuten. Als ik op de modem kijk dan is het dsl lampje ook weg, later komt deze weer op en kan ik weer internetten. M'n modem heeft echter al de juiste firmware update, tevens gebeurt dit allemaal erg sporadisch.
[ Voor 45% gewijzigd door dolby op 25-10-2003 09:55 ]
Verwijderd
Ja ik gebruik zo'n ZyXEL modem en ik gebruik deze niet als router, althans ik heb de router zo gebruikt toen die binnen kwam.dolby schreef op 25 October 2003 @ 09:48:
Gebruik je Zyxel modem? en heb je die soms in router modus staan?
dolby schreef op 25 oktober 2003 @ 09:48:
[...]
Zet je Zyxel in de standaard modus, dus niet in router stand, als het goed is zal het probleem weg zijn.
Is er geen andere oplossing ???
Ik zit hier met 4 pc's die van internet willen worden voorzien.
Is het modem niet goed geschikt om als router te dienen ofzo ?
ALs ik m omzet tot modem en er een sweex router achter hang... gaat het dan wel goed ?
Heb je al geprobeerd of het probleem dan weg is?jhead22 schreef op 25 oktober 2003 @ 12:30:
[...]
Is er geen andere oplossing ???
Ik zit hier met 4 pc's die van internet willen worden voorzien.
Is het modem niet goed geschikt om als router te dienen ofzo ?
ALs ik m omzet tot modem en er een sweex router achter hang... gaat het dan wel goed ?
Er zijn meerdere mensen die hetzelfde probleem hebben als ze de zyxel in router modus zetten.
Ben er nog niet uit hoe en waarom, andere hebben nml geen problemen ermee.
En als antwoord op je vraag, ja, met een "gewone"router doet het zich niet voor.
[ Voor 3% gewijzigd door dolby op 25-10-2003 13:08 ]
Aaj... das vervelend.dolby schreef op 25 oktober 2003 @ 13:07:
[...]
Heb je al geprobeerd of het probleem dan weg is?
Er zijn meerdere mensen die hetzelfde probleem hebben als ze de zyxel in router modus zetten.
Ben er nog niet uit hoe en waarom, andere hebben nml geen problemen ermee.
En als antwoord op je vraag, ja, met een "gewone"router doet het zich niet voor.
Ik heb zelf sterk de indruk dat Emule die router vast laat lopen ofzo.
Ik heb nu een hele tijd emule uitstaan en de router werkt tot nu toe nog.
Ik kan met geen mogelijkheid meer in het configuratiegedeelte van het zyxel modem, niet via telnet en niet via de browser.Het modem is ook niet te pingen op 192.168.1.1 als ik hem direct op de pc aansluit en mn pc een vast ip geef.
Heeft iemand enig idee wat het probleem is? Ik las in het boekje wel dat het interne ip adres gewijzigd kan worden, maar hoe kom ik erachter wat het dan wel is?
Heeft iemand enig idee wat het probleem is? Ik las in het boekje wel dat het interne ip adres gewijzigd kan worden, maar hoe kom ik erachter wat het dan wel is?
Wat dacht je van een resetdjmartyn schreef op 25 October 2003 @ 14:12:
Ik kan met geen mogelijkheid meer in het configuratiegedeelte van het zyxel modem, niet via telnet en niet via de browser.Het modem is ook niet te pingen op 192.168.1.1 als ik hem direct op de pc aansluit en mn pc een vast ip geef.
En daarna ff firmware updaten
Ook niet via de seriele aansluitingskabel.djmartyn schreef op 25 October 2003 @ 14:12:
Heb ik al geprobeerd, en firmware updaten gaat ook niet als je geen verbinding kunt maken met het configuratie gedeelte.n00bs schreef op 25 oktober 2003 @ 14:25:
[...]
Wat dacht je van een reset
En daarna ff firmware updaten
Je kabels, splitter zijn in orde/goed ge-installeerd?Verwijderd schreef op 25 oktober 2003 @ 10:43:
[...]
Ja ik gebruik zo'n ZyXEL modem en ik gebruik deze niet als router, althans ik heb de router zo gebruikt toen die binnen kwam.
Beetje vreemd dat het sync lampje uitgaat namelijk.
Als je zeker weet dat splitter en kabels in orde zijn en je houdt het probleem: neem contact op met de helpdesk
Heb je wel je PC een Ip in dezelfde reeks als 192.168.1.1 gegeven?djmartyn schreef op 25 oktober 2003 @ 14:50:
[...]
Weet ik niet, ik heb geen seriele kabel van 10 meter, en als ik het modem bij de computer zet heb ik weer geen adsl lijn....
Zoals 192.168.1.33 bijvoorbeeld.
Ps. Demon draait nu lekker.
Alleen ben nu nog steeds bezig mijn Freesco router te configureren. Echt een onding. Wil ik de HDD formateren, begeeft de schijf het. Zet ik er een andere HDD erin, blijkt er nog Grub op te staan, op een partitie die ik er niet afkrijg.
Dat is nu wel gelukt. Nu Freesco erop zetten en configureren maar.
[ Voor 34% gewijzigd door Tatsu op 25-10-2003 14:58 ]
If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?
Verwijderd
Ik ben van plan om ook een DSL Express abonnement van Demon te nemen.
Maar ik wil er eigenlijk zeker van zijn dat het bijgeleverde modem:
ZyXEL Prestige 650R-31 V3.40 (Analoog)
ook met Linux werkt(RedHat 9.0).
Nu is dus de logische vraag: werkt dat? (of moet ik een ander modem nemen( ik last iets over de Allied Data Copperjet 800 V3.1.7.5 Analoog)).
Ook wil ik de verbinding delen tussen twee of meer(voor nu eerst twee) computers.
Op de ene computer komt dan Win98 te staan en op de andere Win98/WinXP en Linux RedHat 9.0.
Op de site van Demon staat dat meerdere gebruikers in principe wel tegelijk kunnen werken via een router.
Welke router werkt daar goed voor?
Is het mogelijk om met die router en bovenstaand ADSL modem dan bovenstaande te bereiken?
Is het bovendien redelijk eenvoudig om bovenstaande te doen? Zit er bijv. een beetje goede documentatie bij en dergelijke?
Nu is dus de logische vraag: werkt dat? (of moet ik een ander modem nemen( ik last iets over de Allied Data Copperjet 800 V3.1.7.5 Analoog)).
Ook wil ik de verbinding delen tussen twee of meer(voor nu eerst twee) computers.
Op de ene computer komt dan Win98 te staan en op de andere Win98/WinXP en Linux RedHat 9.0.
Op de site van Demon staat dat meerdere gebruikers in principe wel tegelijk kunnen werken via een router.
Is het mogelijk om met die router en bovenstaand ADSL modem dan bovenstaande te bereiken?
Is het bovendien redelijk eenvoudig om bovenstaande te doen? Zit er bijv. een beetje goede documentatie bij en dergelijke?
WerktVerwijderd schreef op 25 October 2003 @ 15:00:
Ik ben van plan om ook een DSL Express abonnement van Demon te nemen.
Gaat prima, persoonlijk ben ik liefhebber van de Draytek Vigor serieOok wil ik de verbinding delen tussen twee of meer(voor nu eerst twee) computers.
Installatie Demon ADSL op een oude NT1 ISDN kast
Zoals beloofd
Mag ook in de openings post worden toegevoegd, als daar behoefte aan is.
Zoals beloofd
-
nieuw mail systeem Demon:
Bij deze willen wij de gelegenheid nemen om onze klanten er op te
wijzen dat de door onze mail-systemen gebruikte IP adressen zonder
voorafgaand bericht gewijzigd kunnen worden. Het is in alle gevallen
de bedoeling dat de toegewezen hostnames worden gebruikt. In specifiek
is de uitgaande mailserver "post.demon.nl", de POP3 inkomende mailserver
is "pop3.demon.nl" en de inkomende mail komt binnen via
"punt.mail.nl.demon.net".
Op woensdag 29 oktober 2003, zullen wij het IP adres van
"punt.mail.nl.demon.net" wijzigen zodat alle inkomende mail van
klanten op het nieuwe mail-systeem binnenkomt. Het is essentieel om ons
mail-systeem zodanig aan te passen dat het om kan gaan met de immer
groeiende hoeveelheid rommel die verstuurd wordt per email. Sommige
van onze klanten zullen blij zijn te weten dat het inkomende mail pad
nu "8-bit compatible" zal zijn, behalve voor die gevallen waarbij de
GSM mail-forwarding gebruikt wordt. In die gevallen zal de mail op dit
moment nog naar het oude mail-systeem gestuurd worden.
Na deze wijziging zullen wij in de komende weken nog diverse andere
wijzigingen aanbrengen in het mail-systeem, die wellicht gepaard
zullen gaan met IP-adres wijzigingen. Het is belangrijk om altijd de
toegewezen hostnames te gebruiken en nooit bepaalde IP adressen hard
in te stellen. Onze enige toezegging op dit moment is aan klanten die
firewalls of andere toegangscontrole systemen configureren, namelijk
dat alle mail-systemen in het IP blok 194.159.73.0/24 zullen zitten.
Als dit gaat veranderen zullen wij dit tijdig melden.
Weet iemand toevallig de oorzaak waarom een zyxel P650R-31 ingesteld als router soms internet plat legt ?
Wanneer ik hem even reset (power uit/aan) dan werkt hij weer perfect.
Het vreemde is dat tweakers.net het blijft doen, maar andere sites zoals google.nl plat gaan.
Ik heb hem ingesteld volgens onderstaande link: (bbned)
http://www.zyxel.nl/p650/z009.html
Alleen bij menu 11.1 heb ik het volgende:
Route=IP
Bridge=No
Moet zijn:
Route=Yes
Bridge=No
Helaas kan ik alleen kiezen uit no of ip.
De router beschikt over de nieuwste firmware.
Wanneer ik hem even reset (power uit/aan) dan werkt hij weer perfect.
Het vreemde is dat tweakers.net het blijft doen, maar andere sites zoals google.nl plat gaan.
Ik heb hem ingesteld volgens onderstaande link: (bbned)
Alleen bij menu 11.1 heb ik het volgende:
Route=IP
Bridge=No
Moet zijn:
Route=Yes
Bridge=No
Helaas kan ik alleen kiezen uit no of ip.
De router beschikt over de nieuwste firmware.
[ Voor 26% gewijzigd door jhead22 op 25-10-2003 20:17 ]
Aangezien er zoveel problemen zijn met de ZyXEL modem in de Routermode, wil ik een modem/router in 1 kopen.
Deze heb ik in het hoofd,
http://www.usr-emea.com/p...-9105&page=specs&loc=emea
Ik snap alleen enige dingen niet;
wat is verschil? Kan ik gewoon aannemen dat hij de 8/1mbit haalt?
Supports full-rate G.DMT (ITU-T G.992.1) and T1.413 Issue 2 ADSL: up to 8 Mbps downstream and up to 1 Mbps upstream ‡
Supports G.lite (ITU-T G.992.2) ADSL: up to 1.5 Mbps downstream and up to 512 Kbps upstream ‡
en werkt deze ook met BBned/BaByXL?
Supports full-rate G.DMT (ITU-T G.992.1) and T1.413 Issue 2 ADSL: up to 8 Mbps downstream and up to 1 Mbps upstream ‡
Supports G.lite (ITU-T G.992.2) ADSL: up to 1.5 Mbps downstream and up to 512 Kbps upstream ‡
Je had het in je eerdere post over emule?jhead22 schreef op 25 October 2003 @ 20:08:
Weet iemand toevallig de oorzaak waarom een zyxel P650R-31 ingesteld als router soms internet plat legt ?
Dus het probleem blijft zich desondanks voordoen? oorzaak weet ik nog niet.
Zoals gemeld, bij sommige mensen gaat het fout in de router mode, in standaard modus icm met een router werkt het probleemloos.
Je hebt de zyxel al? zoja: is misschien handiger een los routertje te kopen?The Conman schreef op 25 oktober 2003 @ 20:26:
Aangezien er zoveel problemen zijn met de ZyXEL modem in de Routermode, wil ik een modem/router in 1 kopen.
[ Voor 25% gewijzigd door dolby op 25-10-2003 20:34 ]
Op dit forum heeft bijna iedereen die de ZyXEL in routermode zet problemen ermee.dolby schreef op 25 October 2003 @ 20:30:
[...]
Je hebt de zyxel al? zoja: is misschien handiger een los routertje te kopen?
De ZyXEL gaat ook maar tot 834 kbit upload, als die modem+router 1mbit aankan ben ik gelijk al een stukje verder (niet dat demon het garandeerd, maar toch de proberen waard).
Mja blijft afwachten of die upload snelheid haalbaar bij je is, maar goed, modem die je opnoemt ken ik niet, is de vigor 2600 nix voor je?The Conman schreef op 25 October 2003 @ 20:41:
[...]
Op dit forum heeft bijna iedereen die de ZyXEL in routermode zet problemen ermee.
De ZyXEL gaat ook maar tot 834 kbit upload, als die modem+router 1mbit aankan ben ik gelijk al een stukje verder (niet dat demon het garandeerd, maar toch de proberen waard).
Idd... Ook wanneer ik geen gebruik maak van Emule blijft het probleem zich voordoen.dolby schreef op 25 oktober 2003 @ 20:30:
[...]
Je had het in je eerdere post over emule?
Dus het probleem blijft zich desondanks voordoen? oorzaak weet ik nog niet.
Zoals gemeld, bij sommige mensen gaat het fout in de router mode, in standaard modus icm met een router werkt het probleemloos.
[...]
Vanmiddag gebeurde het terwijl ik ping blok aanzette op de router.
Beetje jammer dat het zyxel modem het zo slecht doet als router. Ik had verwacht dat zyxel een goed merk was met goede kwaliteits producten. Maar dit blijkt dus niet zo te zijn.
Welke router raden jullie mij aan ?
Ik had bij chello altijd een sharethenet bak staan... Maar ik wil nu gewoon een echte router kopen aangezien deze veel minder stroom verbruiken en dus 24 uur per dag aan kan blijven staan.
De router moet aan de volgende eisen voldoen:
Goede snelheid, lage ping
NAT
Via website in te stellen
firewall
Ongeveer E 50,-
Zelf zat ik een beetje te denken aan Linksys.
Linksys Router Cable/ADSL BEFSR11 E 59,-
Lijkt mij persoonlijk wel een goed merk aangezien het van Sisco is.
Wat vinden jullie trouwens van de sweex routertjes van 31 euro ?
[ Voor 5% gewijzigd door jhead22 op 25-10-2003 21:20 ]
Kep Zyxel maar ffies een mailtje gestuurd of ze misschien een oplossing hebben voor de problemen wanneer het modem als router ingesteld wordt.
Hopelijk weten zei raad.
Hopelijk weten zei raad.
Mooie zet! Houd ons op de hoogte aubjhead22 schreef op 25 October 2003 @ 21:47:
Kep Zyxel maar ffies een mailtje gestuurd of ze misschien een oplossing hebben voor de problemen wanneer het modem als router ingesteld wordt.
Hopelijk weten zei raad.
mmm
Tis weer zo ver... Derde keer vandaag dat inet half plat ligt.
Nu zit ik op de router en zeg ik:
ip ping google.nl
Krijg ik:
resolving google... 0.0.0.0
Doe ik ip ping tweakers.net
resolving tweakers.net 213.239.154.39
vaag.... heel vaag....
ip ping google.nl
Krijg ik:
vaag.... heel vaag....
tja... maar als ik router uit aan doe werkt alles weer...Verwijderd schreef op 25 oktober 2003 @ 23:02:
Wat jij beschrijft lijkt mij meer een probleem met je dns servers.
ip de pc's heb ik gewoon het volgende:
ip: 192.168.0.x
gateway: ip router
dns: ip router
De router heeft wan op dhcp staan.
Misschien helpt t als ik de dnssen van demon op de pc's vast instel ?
[ Voor 33% gewijzigd door jhead22 op 25-10-2003 23:12 ]
DNS moet je toch normaal op de DNS adressen van Demon instellen ipv de DNS van de router? Tenminste zo heb ik het altijd al gedaan, xs4all, wanadoo, tiscali...jhead22 schreef op 25 October 2003 @ 23:04:
[...]
tja... maar als ik router uit aan doe werkt alles weer...
ip de pc's heb ik gewoon het volgende:
ip: 192.168.0.x
gateway: ip router
dns: ip router
De router heeft wan op dhcp staan.
Misschien helpt t als ik de dnssen van demon op de pc's vast instel ?
[ Voor 9% gewijzigd door The Conman op 25-10-2003 23:57 ]
Bij chello heb ik al jaren met dns van router gedraaid...The Conman schreef op 25 oktober 2003 @ 23:56:
[...]
DNS moet je toch normaal op de DNS adressen van Demon instellen ipv de DNS van de router? Tenminste zo heb ik het altijd al gedaan, xs4all, wanadoo, tiscali...
Verwijderd
inet plat ??jhead22 schreef op 25 October 2003 @ 22:55:
mmm
ip ping google.nl
Krijg ik:
vaag.... heel vaag....
niks van gezien op het nieuws vandaag, kzal morgen eens in de krant kijken

Ik had een mail gestuurd naar demon met de vraag over dat je met een isdn lijn een maximaal upload van 640 heb en met analoog een max van 864.
Dit werd alleen door demon ontkent dat het zo is en dat je dus met allebei de lijnen een zelfde snelheid zou halen?
Wat is nu de waarheid
Dit werd alleen door demon ontkent dat het zo is en dat je dus met allebei de lijnen een zelfde snelheid zou halen?
Wat is nu de waarheid
"De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 947 meter."
nice.. die andere site had het over 1.7km ofzo
Wat ik me eigenlijk afvraag.. hoe zit het met de afschijvingen van abbo-geld door Demon. Wanneer doen ze dit? Er is bij mij de afgelopen maand namelijk nog niks afgeschreven
nice.. die andere site had het over 1.7km ofzo
Wat ik me eigenlijk afvraag.. hoe zit het met de afschijvingen van abbo-geld door Demon. Wanneer doen ze dit? Er is bij mij de afgelopen maand namelijk nog niks afgeschreven

Sony a6700 + primes | Trek Checkpoint SL5 Gen2 | Trek Emonda SL7 2019
Wil je zekerheid, neem de Draytek Vigor 2600, kost wat meer, maar dan heb je ook wat.The Conman schreef op 25 October 2003 @ 20:26:
Ziet er wel netjes uit zo, (zelf heb ik geen Isdn).dfr0st schreef op 25 October 2003 @ 17:11:
Installatie Demon ADSL op een oude NT1 ISDN kast
Zoals beloofdMag ook in de openings post worden toegevoegd, als daar behoefte aan is.
Overzichtelijk en wel handig voor iedereen die wil zien hoe en wat er in het installatiepakket zit.
Volgens mij klopte die Isdn snelheid niet, waren ze beide (analoog en isdn) op dit moment maximaal 864kilobits.sdk schreef op 26 October 2003 @ 00:40:
Ik had een mail gestuurd naar demon met de vraag over dat je met een isdn lijn een maximaal upload van 640 heb en met analoog een max van 864.
Wat is nu de waarheid
Tenminste als jouw telefoonaansluiting die snelheid aankan, en zolang Zyxel geen nieuwere firmware uitbrengt.
Het zou jammer zijn, een Draytek Vigor 2600 te kopen, als jouw lijn zowiso niet boven 80kilobyte per seconde komt,
of als Zyxel met een nieuwe firmware wel 1024kilobit gaat halen.
Ik ben trouwens wel blij dat ik een losse router heb (Draytek Vigor 2200E),
want op dit moment denk ik dat als het Zyxel modem als router wordt misbruikt,
dat die dan onstabiel wordt.
Ben wel benieuwd welke upload ik haal, ga dat testen met mijn Alcatel en Zyxel (die Zyxel heb ik nu nog niet).
Nu 138:15 uur (6 dagen) zonder Adsl, en 4 dagen op status Geaccepteerd.
Ik verwacht dat ik maandag of dinsdag on-line ben en vrijdag of zaterdag mijn modem ontvang.
Verwijderd
Ik heb m'n modem nu al een paar dagen maar nog geen DSL lampje 
Dus enkel de binnenkomst van je modem wil nog niet zeggen dat ook meteen de digitale zwarte piet je schoen vol met bits en bytes gooit.
Dus enkel de binnenkomst van je modem wil nog niet zeggen dat ook meteen de digitale zwarte piet je schoen vol met bits en bytes gooit.
Als ik de meeste reakties lees, gaat het best nog wel vlot.
De veronderstelling dat als je modem binnen is de verbinding gelijk werkt is ook niet echt op zijn plaats.
Toen ik mxstream vorig jaar had aangevraagd (als 1 van de eerste lichting , om het zo te noemen) , kreeg ik ook na +/- 3 weken mijn dhz pakket binnen.
Alleen een line sync had ik pas na 7 weken daarna....
De veronderstelling dat als je modem binnen is de verbinding gelijk werkt is ook niet echt op zijn plaats.
Toen ik mxstream vorig jaar had aangevraagd (als 1 van de eerste lichting , om het zo te noemen) , kreeg ik ook na +/- 3 weken mijn dhz pakket binnen.
Alleen een line sync had ik pas na 7 weken daarna....
Exploring the island of Tsushima
Verwijderd
Ik ben helaas nog steeds niet over naar de nieuwe snelheid en draai nog op 2 mbit. Zijn er nog meer mensen die nog niet gemigreerd zijn naar de nieuwe snelheid ??? Had gehoopt na mijn vakantie wel omhoog te zijn gegaan ...
De planning voor de migratie is nog niet bekend! Heb geduld...Verwijderd schreef op 26 October 2003 @ 09:57:
Ik ben helaas nog steeds niet over naar de nieuwe snelheid en draai nog op 2 mbit. Zijn er nog meer mensen die nog niet gemigreerd zijn naar de nieuwe snelheid ??? Had gehoopt na mijn vakantie wel omhoog te zijn gegaan ...
Verwijderd
Is het eigenlijk de bedoeling dat het 100 Mbps lampje ook knippert tijdens data overdracht? Dus niet de Ack of DSL ...
Uiteraard, dat is gewoon traffic tussen je PC waar je modem aan hangt en je modem zelf.Verwijderd schreef op 26 October 2003 @ 10:37:
Is het eigenlijk de bedoeling dat het 100 Mbps lampje ook knippert tijdens data overdracht? Dus niet de Ack of DSL ...
Voor de mensen die al Demon hebben:
Ik kan de hele ochtend al niet op de newsserver. Hoe is dat bij jullie?
Hier doen de newsgroepen het gewoon...DJT schreef op 26 October 2003 @ 11:16:
Verwijderd
Hier ook geen problemen...DJT schreef op 26 October 2003 @ 11:16:
Kej... misschien heb ik een oplossing voor het router probleem.
Mijn router lag er weer half uit... tweakers.net blijft bereikbaar, google.nl ligt plat.
Wanneer ik op de clients de dns van demon handmatig instel in plaats van het ip adres van de router, dan werkt inet wel gewoon.
Ik heb nu dus de volgende dnssen ingevoerd:
194.159.73.135
194.159.73.136
Mijn router lag er weer half uit... tweakers.net blijft bereikbaar, google.nl ligt plat.
Wanneer ik op de clients de dns van demon handmatig instel in plaats van het ip adres van de router, dan werkt inet wel gewoon.
Ik heb nu dus de volgende dnssen ingevoerd:
194.159.73.135
194.159.73.136
Ik (regio rotterdam) zit nu al iets meer dan 3 weken in de fase dat de technische controle uitgevoerd moet worden... is er al reden tot paniek?
Modbreak:
Ja, want jij mag je mail checken. Statusreport is ingeruild voor een Officiële Waarschuwing.
Modbreak:
Ja, want jij mag je mail checken. Statusreport is ingeruild voor een Officiële Waarschuwing.
[ Voor 71% gewijzigd door Korakal op 26-10-2003 13:50 ]
lees de startpost ff
Modbreak:
Gebruik daar ajb

[ Voor 47% gewijzigd door Korakal op 26-10-2003 13:50 ]
Is dat echt nodig? Bij mij krijgen mn PCtjes hun IP adres van een andere DHCP server.
Ik krijg iig geen contact met mijn Zyxel, ik heb die kabel in de COM port gedaan, maar telnet werkt niet.
Verwijderd
ja heb hem hier ook een paar dagen maar vind het nog niet zo erg heb alleeen een vraag kan ik op de een of andere manier checken of ik alles goed gedaan heb tel lijn doet het maar ben altijd bang dat ik wat verkeerds heb gedaan of met mijn geluk dat me modem ledje van het dsl dingetje niet doetVerwijderd schreef op 26 October 2003 @ 09:36:
Ik heb m'n modem nu al een paar dagen maar nog geen DSL lampje
Spliter wel juist aangesloten ?Verwijderd schreef op 26 October 2003 @ 15:17:
[...]
ja heb hem hier ook een paar dagen maar vind het nog niet zo erg heb alleeen een vraag kan ik op de een of andere manier checken of ik alles goed gedaan heb tel lijn doet het maar ben altijd bang dat ik wat verkeerds heb gedaan of met mijn geluk dat me modem ledje van het dsl dingetje niet doet
Gewoon goede de handleiding doornemen.
Succes !
schijnbaar zal het ledje even moeten knipperen als je het aandoet. kan je zo mee checken. Anders gewoon steeds computer aansluiten.Verwijderd schreef op 26 October 2003 @ 15:17:
[...]
ja heb hem hier ook een paar dagen maar vind het nog niet zo erg heb alleeen een vraag kan ik op de een of andere manier checken of ik alles goed gedaan heb tel lijn doet het maar ben altijd bang dat ik wat verkeerds heb gedaan of met mijn geluk dat me modem ledje van het dsl dingetje niet doet
Zit nog steeds te wachten.....
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Verwijderd
Wat gebeurt er eigenlijk als ik de zyxel reset?
Toch alleen de standaard intellingen komen dan terug als ik het goed heb he?
Het is toch niet zo dat de instellingen die er in zaten bij ontvangst van het Demon pakket anders zijn dan de standaard fabrieks instellingen.
Het is toch niet zo dat de instellingen die er in zaten bij ontvangst van het Demon pakket anders zijn dan de standaard fabrieks instellingen.
Ja die zijn volgens mij wel anders. Zit een briefje bij je modem als et goed is met de instellingen die voor Demon nodig zijn, voor et geval je zelf je instellingen verkracht (of je modem reset).Verwijderd schreef op 26 October 2003 @ 18:37:
Wat gebeurt er eigenlijk als ik de zyxel reset?
Die lijntest duurt soms 1 dag (in Veenendaal) en soms 3 weken.Stefmeister schreef op 26 October 2003 @ 12:17:
Ik (regio rotterdam) zit nu al iets meer dan 3 weken in de fase dat de technische controle uitgevoerd moet worden... is er al reden tot paniek?
<span style="color: blue">Modbreak:
Ja, want jij mag je mail checken. Statusreport is ingeruild voor een Officiële Waarschuwing.</span>
Even afwachten of misschien bellen of emailen.
Om de configuratie aan te passen of de firmware te upgraden ben je verplicht in de IP range te gaan zitten van het modem.eX0duS schreef op 26 oktober 2003 @ 13:23:
[...]
Is dat echt nodig? Bij mij krijgen mn PCtjes hun IP adres van een andere DHCP server.
Ik krijg iig geen contact met mijn Zyxel, ik heb die kabel in de COM port gedaan, maar telnet werkt niet.
Zodra je internet verbinding wil maken, moet je dat juist niet doen, maar op automatisch zetten.
In router modus is het evt wel toegestaan een vast IP adres in te stellen per pc.
Het enige wat je kan checken is of je spanning hebt op je inkomende telefoonlijntje.Verwijderd schreef op 26 October 2003 @ 15:17:
[...]
Als ik mijn voltmeter hang op het snoertje wat van mijn splitter af komt, bij het stekkertje wat in mijn modem gaat,
dan meet ik een gelijkspanning van rond de 50 volt.
Dat is altijd al zo geweesd bij KPN Adsl, en is nu ook nog zo.
Dan weet je in ieder geval dat er geen onderbreking of sluiting is in die kabel.
Meestal is het zo dat je verbinding hebt 4 dagen na status geaccepteerd,
tenminste dat heb ik al eens gehoord.
Als dat klopt dan heb ik morgen of dinsdag verbinding (afhankelijk of het weekend meetelt).
Om te zien of je Adsl signaal hebt hoef je NIET je PC aan te sluiten op je modem.athlonkmf schreef op 26 October 2003 @ 18:17:
[...]
schijnbaar zal het ledje even moeten knipperen als je het aandoet. kan je zo mee checken. Anders gewoon steeds computer aansluiten.
Zit nog steeds te wachten.....
Dat heb ik gezien bij die kennis van mij.
Dus gewoon je modem aansluiten zonder PC is voldoende.
Zodra je Line Sync constant aan blijft heb je DSL signaal en kan je jouw PC aansluiten.
Dat is niet te verklaren. De enige verklaring die te geven is, is dat Demon voor dit deel van het proces _totaal_ afhankelijk is van bbned, en dat bbned hiervoor _totaal_ afhankelijk is van KPN. Beiden houden er hun eigen planning op na, en dat is hun goed recht. Dat het bij je maat eerder gaat dan bij jou, betekent dat hij gewoon geluk heeft, maar geeft jou geen 'recht' ergens op. Zie jij ergens keiharde levertijden staan? Zo'n telco ordersysteem is echt een 'black box', waar je als ISP een order in gooit en op een gegeven moment krijg je een vooraankondiging en oplevering, of een afwijzing. Je kan als ISP op je kop gaan staan, maar zo'n order gaat er echt niet sneller van lopen.Verwijderd schreef op 25 October 2003 @ 00:50:
Verklaar jij dan eens dat iemand die op dezelfde centrale aangesloten zit en het méér dan een week later aanvraagt nu al wel internet via demon? (edit) beide bbned aangezien babyxl hier niet beschikbaar is (/edit)
Als de helpdesk/customer service op al dit soort vragen uitgebreid inhoudelijk zou ingaan, inclusief contact opnemen met bbned, dan zou de boel totaal dichtslippen, en zouden ze geen tijd meer hebben voor 'echte' problemen. Daarnaast klopt het gewoon, ze _kunnen_ niets zeggen over de status van je order, omdat ze niets meer weten dan wat jij weet. Sterker nog, de interface waarop zij zien wat de status van je order is, is _precies de zelfde_ als die die jij ziet als je op www.dslexpress.nl inlogt!Als je dan netjes vraagt of er misschien iets fout is met mijn aanvraag krijg je een kopie van wat op hun site staat dat je geen status navraag moet doen omdat ze toch niks weten.
Je kan alleen binnen 7 dagen na je aanvraag annuleren. Daarna kan je pas als je lijn is opgeleverd weer opzeggen, maar dan betaal je in 1 keer het restbedrag van je jaarcontract.Afijn, blijft mijn vraag nog steeds of je er op een of andere manier nog onderuit kan komen na een x aantal weken??
Komt doordat KPN maar een paar foutcodes heeft, en die ook nog eens 50% van de tijd verkeerd gebruikt. Vaak geven ze dan nog wel een 'opmerking' met nadere verklaring mee, maar dat is een vrij tekst veld, en daar komt meestal zoveel jargon en afkortingen in voor, dat het voor de gemiddelde eindgebruiker abacadabra is.Riesjard schreef op 23 October 2003 @ 12:05:
Kut zooi mijn order is afgewezen
En wel om hele vage reden(en)
[...]
Wat een vaag gedoe. De reden moet toch wel bekend zijn. Toch niet of of of of of of of of.....
De meeste mensen weten natuurlijk als ze zo'n lijstje met mogelijke redenen zien, welke reden bij hun van toepassing is.
Dat zeg ikIk weet zeker dat ik aan al deze eisen voldoe op 1 na dan.
Hij vroeg wat hij kon doen om te testen of z'n verbinding werkt als de led kaduuk is......Om te zien of je Adsl signaal hebt hoef je NIET je PC aan te sluiten op je modem.
Dat heb ik gezien bij die kennis van mij.
Dus gewoon je modem aansluiten zonder PC is voldoende.
Zodra je Line Sync constant aan blijft heb je DSL signaal en kan je jouw PC aansluiten.
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Ik zit met het volgende probleem:
heb sinds kort ADSL van Demon(1024/512). Nu heb ik alles aangesloten en ADSL werkt ook gewoon. Maar als ik internet wil delen, met mijn huisgenoot via een switch, de router dus instellen in route mode en niet meer in bridge begint het gezeur.
Ik krijg ADSL niet aan de praat in route mode, terwijl ik de aanwijzingen volg van de Zyxel-site.
Switch werkt gewoon prima, ik heb nml. wel werkend netwerk tussen de 2 win XP machine's maar internet werkt dan niet op beide PCs.
Iemand ervaring hiermee? Of gewoon nuttige tips.
Ben niet helemaal een leek op computergebied, maar Windows XP heb ik ook niet geprogrammeerd, zeg maar.
Hopelijk weet iemand wat, alvast bedankt.
heb sinds kort ADSL van Demon(1024/512). Nu heb ik alles aangesloten en ADSL werkt ook gewoon. Maar als ik internet wil delen, met mijn huisgenoot via een switch, de router dus instellen in route mode en niet meer in bridge begint het gezeur.
Ik krijg ADSL niet aan de praat in route mode, terwijl ik de aanwijzingen volg van de Zyxel-site.
Switch werkt gewoon prima, ik heb nml. wel werkend netwerk tussen de 2 win XP machine's maar internet werkt dan niet op beide PCs.
Iemand ervaring hiermee? Of gewoon nuttige tips.
Ben niet helemaal een leek op computergebied, maar Windows XP heb ik ook niet geprogrammeerd, zeg maar.
Hopelijk weet iemand wat, alvast bedankt.
Zorg dat je de nieuwste firmware hebt.
COntroleer of je gebruik maakt van BBned of BabyXL.
Oftwel VCI=35 = BBned, 34 = babyXL.
Vervolgens stel je je router in volgens deze handleiding:
Persoonlijk zou ik echter op het lan vaste ip adressen gebruiken in plaats van dhcp.
En stel de dns op de clients ff handmatig in op:
194.159.73.135
194.159.73.136
De router moet je via op de uplink van je switch aansluiten of een cross cable gebruiken.
Met spatie verander je de waardes in telnet.
Succes !
COntroleer of je gebruik maakt van BBned of BabyXL.
Oftwel VCI=35 = BBned, 34 = babyXL.
Vervolgens stel je je router in volgens deze handleiding:
Persoonlijk zou ik echter op het lan vaste ip adressen gebruiken in plaats van dhcp.
En stel de dns op de clients ff handmatig in op:
194.159.73.135
194.159.73.136
De router moet je via op de uplink van je switch aansluiten of een cross cable gebruiken.
Met spatie verander je de waardes in telnet.
Succes !
[ Voor 9% gewijzigd door jhead22 op 27-10-2003 00:12 ]
Verwijderd
Dat is dus niet altijd zo. Ik heb zeker een week gehad dat m'n Line Sync constant aan stond en ik geen verbinding kreeg. (Er werd geen tijdelijk IP toegewezen)cjdijk schreef op 26 oktober 2003 @ 18:57:
[...]
(ik weet niet of m'n verbinding nu wel werkt heb nog niet kunnen checken)
Dan vermoed ik toch echt dat er iets mis is met jouw instellingen, alles zou moeten werken.Verwijderd schreef op 27 October 2003 @ 10:17:
[...]
Dat is dus niet altijd zo. Ik heb zeker een week gehad dat m'n Line Sync constant aan stond en ik geen verbinding kreeg. (Er werd geen tijdelijk IP toegewezen)
(ik weet niet of m'n verbinding nu wel werkt heb nog niet kunnen checken)
edit:
lees nu pas dat het om je line-sync lampje gaat, het is uiteraard je dsl-lampje wat moet branden voor een verbinding.
lees nu pas dat het om je line-sync lampje gaat, het is uiteraard je dsl-lampje wat moet branden voor een verbinding.
[ Voor 15% gewijzigd door mlevd op 27-10-2003 12:00 ]
Verwijderd
Ja je sync kan ook wel constant branden... maar er is nog een led waar DSL bij staat... als dat signaal constant is heb je verbinding bedoeld cjdijk!
Wat me trouwens opvalt met mijn 8192/1024 abo. is dat het de ene dag brak net boven de 480kb/s komt met de download... en de andere dag zit ik constant boven de 680kb/s... echt vaag...
Wat me trouwens opvalt met mijn 8192/1024 abo. is dat het de ene dag brak net boven de 480kb/s komt met de download... en de andere dag zit ik constant boven de 680kb/s... echt vaag...
[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2003 11:39 ]
Wat? hoe? waarvandaan? is die downloadVerwijderd schreef op 27 October 2003 @ 11:33:
Je bent afhankelijk van waar het vandaan komt.
Verwijderd
Ja dat snap ik ook wel 
Bij speedtest.nl en dan nog een keer bij ftp.wanadoo.nl en dan haal ik zo een test file binnen van 20mb...
Als ik dat iedere dag ff probeer en ik kom tot de conclusie dat de ene dag de download bij speedtest op 480kb/s zitten en dezelfde dag m'n download bij die ftp op 510kb/s zit...
En als ik dan een andere dag ga testen opeens m'n download bij speetest op 680kb/s zit en bij die ftp op 710kb/s... dan vind ik dat raar...
Bij speedtest.nl en dan nog een keer bij ftp.wanadoo.nl en dan haal ik zo een test file binnen van 20mb...
Als ik dat iedere dag ff probeer en ik kom tot de conclusie dat de ene dag de download bij speedtest op 480kb/s zitten en dezelfde dag m'n download bij die ftp op 510kb/s zit...
En als ik dan een andere dag ga testen opeens m'n download bij speetest op 680kb/s zit en bij die ftp op 710kb/s... dan vind ik dat raar...
Oh, sites als speedtest moet je niet blind op staren, en misschien heeft die ftp server het net iets drukker dan op andere dagen.Verwijderd schreef op 27 October 2003 @ 12:40:
Ja dat snap ik ook wel
Beetje goede graadmeter zou zijn iets van het demon.nl netwerk te halen en zien wat voor snelheid je haalt, maar schommelingen heb je toch met een max abo.
Ik ben van plan om over te stappen naar Demon ADSL, maar heb toch nog 2 kleine vraagjes waar ik het antwoord nergens van kan terug vinden (google/got/demon.nl), vandaar mijn reply in dit topic!
1) Is het bij demon toegestaan om een eigen server te draaien (www/ftp/mail)
2) Is het mogelijk om de reverse DNS van je 'vaste' demon Ip adres te laten veranderen van <systeemnaam>.demon.nl naar mijndomain.nl
Dit kan namelijk bij mijn huidige provider (x4all) wel ...
2) Is het mogelijk om de reverse DNS van je 'vaste' demon Ip adres te laten veranderen van <systeemnaam>.demon.nl naar mijndomain.nl
[ Voor 5% gewijzigd door wizza op 27-10-2003 12:49 ]
♛ ᴜs͟͟ᴜs͟͟ ᴍᴀɢɪs͟͟ᴛᴇʀ ᴇs͟͟ᴛ ᴏᴘᴛɪᴍᴜs͟͟! ♛
1) Was wel te vinden maar... vooruit dan maar:wizZa schreef op 27 oktober 2003 @ 12:47:
...
http://www.adslmetacrawle...id=1008&sid=1009&sid=1010
Hier kun je zien dat eigen servers inderdaad zijn toegestaan
2) Ja, reverse DNS werkt inderdaad op systeemnaam
http://www.deyterra.com
Rally : thnx voor je snelle reply!rally schreef op 27 October 2003 @ 13:29:
[...]
1) Was wel te vinden maar... vooruit dan maar:
http://www.adslmetacrawle...id=1008&sid=1009&sid=1010
Hier kun je zien dat eigen servers inderdaad zijn toegestaan
2) Ja, reverse DNS werkt inderdaad op systeemnaam
1) Sorry dat ik niet aan ADSLwinkel.nl had gedacht tijdens mijn zoektocht!
2) Waar / Hoe moet ik mijn reverse aan laten passen?
Ik heb namelijk de domainnaam wizza.nl en beheer zelf de primary & secondairy DNS server voor dit domain. Ik kan dus bijv. een (forward lookup) A record aanmaken: server.wizza.nl aanmaken en deze laten pointen naar mijn aankomende Demon IP Adres. Maar waar moet ik aangeven dat ook mijn ip adres geresolved wordt naar server.wizza.nl .. kan dat via de Demon Self Service applicatie of .. ??
♛ ᴜs͟͟ᴜs͟͟ ᴍᴀɢɪs͟͟ᴛᴇʀ ᴇs͟͟ᴛ ᴏᴘᴛɪᴍᴜs͟͟! ♛
Verwijderd
Ja hoor, geen probleemwizZa schreef op 27 October 2003 @ 12:47:
Ik ben van plan om over te stappen naar Demon ADSL, maar heb toch nog 2 kleine vraagjes waar ik het antwoord nergens van kan terug vinden (google/got/demon.nl), vandaar mijn reply in dit topic!
Nee, dat is niet mogelijk bij dit abonnement, heb ik nagevraagd.2) Is het mogelijk om de reverse DNS van je 'vaste' demon Ip adres te laten veranderen van <systeemnaam>.demon.nl naar mijndomain.nl
Edit: Ehm... bij nader inzien weet ik niet eens meer zeker of dat echt niet kon, ik heb de afgelopen week ook zoveel nagevraagd...
Maar ik dacht dat het niet kon..
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2003 16:06 ]
@wiZZa:
Sorry, ik ben m.b.t. je 2e vraag niet geheel duidelijk geweest
Die reverse DNS bij Demon werkt inderdaad alleen i.c.m. je systeemnaam.
Ik had al bij Demon gevraagd of ook mijn "echte" domeinnaam gekoppeld kon worden aan een r-DNS entry maar dat is niet mogelijk. Volgens de betreffende helpdesk medewerker komt dat omdat alle systeemnamen automatisch in het systeem worden gezet. DNS, R-DNS etc gaat de allemaal geautomatisseerd.
Volgens mij werkt Oele_ bij Demon. Wellicht kan hij je vraag beantwoorden mocht hij dit topic lezen.
Overigens kun je ook een mailtje naar Demon sturen. Vaak heb je dezelfde dag al antwoord (nog vaker binnen een paar uur).
Sorry, ik ben m.b.t. je 2e vraag niet geheel duidelijk geweest

Ik had al bij Demon gevraagd of ook mijn "echte" domeinnaam gekoppeld kon worden aan een r-DNS entry maar dat is niet mogelijk. Volgens de betreffende helpdesk medewerker komt dat omdat alle systeemnamen automatisch in het systeem worden gezet. DNS, R-DNS etc gaat de allemaal geautomatisseerd.
Volgens mij werkt Oele_ bij Demon. Wellicht kan hij je vraag beantwoorden mocht hij dit topic lezen.
Overigens kun je ook een mailtje naar Demon sturen. Vaak heb je dezelfde dag al antwoord (nog vaker binnen een paar uur).
http://www.deyterra.com
Verwijderd
Weet iemand of het zo kan zijn dat de snelheid van het versturen van emails gelimiteerd is oid? IK kan namelijk met 80kb/s uploaden via ftp en speedtest zegt ook ongeveer hetzelfde, maar als ik een mail verstuur zie ik bij du-meter dat de UL vast blijft staan op 41.6kb/s
Echt de hele tijd, zonder pieken of dalen... Zit er daar dan een limiet op ofzo? Want dat is volgens mij het enige dat ie niet sneller wil. IK heb een 2048/1024 abbo btw
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2003 17:27 ]
Is gecapped, en ik zag bij mij de upload springen tussen 25 kb/s en 36 kb/s.Verwijderd schreef op 27 October 2003 @ 17:26:
Weet iemand of het zo kan zijn dat de snelheid van het versturen van emails gelimiteerd is oid? IK kan namelijk met 80kb/s uploaden via ftp en speedtest zegt ook ongeveer hetzelfde, maar als ik een mail verstuur zie ik bij du-meter dat de UL vast blijft staan op 41.6kb/sEcht de hele tijd, zonder pieken of dalen... Zit er daar dan een limiet op ofzo? Want dat is volgens mij het enige dat ie niet sneller wil. IK heb een 2048/1024 abbo btw
Klopt. De DNS voor systeemnamen en bijbehorende IP adressen wordt opgezet door een aantal scripts, die niet met uitzonderingen kunnen omgaan. Dit is grotendeels programmatuur van toen Demon net begon, dus vaak zo'n 7 of in sommige gevallen (uit de uk) zelfs 11 jaar oudrally schreef op 27 October 2003 @ 16:26:
@wiZZa:
Sorry, ik ben m.b.t. je 2e vraag niet geheel duidelijk geweest![]()
We zijn constant bezig om systemen te verbeteren en/of te vervangen en misschien wordt het hele DNS-gebeuren eerdaags ook nog wel eens overhoop gegooid. Let op: dit is geen belofte
Verwijderd
ja goed doorgenomen maar nog maar een vraagje heb 2 kleine witte stekertjes en die moeten tussen splitter en tel lijn en de andere tussen modem en slitten waar is die lange zwarte voor dan kan ik die ook van splittter naar modem gebruiken ?jhead22 schreef op 26 oktober 2003 @ 18:08:
[...]
Spliter wel juist aangesloten ?
Gewoon goede de handleiding doornemen.
Succes !
???
Ik heb ff een vraagje wat betreft dat aansluiten van die spitter en die lengte van die kabels e.d.
Bij ons komt namelijk de telefoon lijn in de kruipruimte onder de begane grond naar binnen. Direct wanneer de dikke kabel uit de grond komt (met nog zo'n dikke oude (teer?) laag eromheen, wordt deze kabel gesplit. Er gaat 1 door de vloer naar de woonkamer erboven en 1 onder de vloer door naar de meterkast. Kan ik nu gewoon die aansluiting in de meterkast pakken en daar die splitter op aansluiten? (ondanks dat deze dus onder de grond al een x gesplit is). Of heb ik dan last van data \ performance verlies?
Anders moet ik het modem met splitter in de kruipruimte plaatsen en nog voor die andere (telefoonlijn)splitter plaatsen. Dit laatste lijkt me wel het meest effectieve mannier maar ik denk niet dat die modem het lang zal uithouden in die (vochtige) kruipruimte...
Bij ons komt namelijk de telefoon lijn in de kruipruimte onder de begane grond naar binnen. Direct wanneer de dikke kabel uit de grond komt (met nog zo'n dikke oude (teer?) laag eromheen, wordt deze kabel gesplit. Er gaat 1 door de vloer naar de woonkamer erboven en 1 onder de vloer door naar de meterkast. Kan ik nu gewoon die aansluiting in de meterkast pakken en daar die splitter op aansluiten? (ondanks dat deze dus onder de grond al een x gesplit is). Of heb ik dan last van data \ performance verlies?
Anders moet ik het modem met splitter in de kruipruimte plaatsen en nog voor die andere (telefoonlijn)splitter plaatsen. Dit laatste lijkt me wel het meest effectieve mannier maar ik denk niet dat die modem het lang zal uithouden in die (vochtige) kruipruimte...
Jhead22 bedankt voor je reactie.
Heb DNS adressen gewijzigd en hij werkt, voila!
Had nog 1 vraagje: hoe kan ik in mijn router instellen dat ik vaste ip adressen heb op mijn netwerk?
Alvast bedankt
Heb DNS adressen gewijzigd en hij werkt, voila!
Had nog 1 vraagje: hoe kan ik in mijn router instellen dat ik vaste ip adressen heb op mijn netwerk?
Alvast bedankt
Verwijderd
Kan iemand een keer duidelijk uitleggen hoe ik via de com poort in mijn Zyxel650R kan komen .
Ik heb de instellingen verneukt door een reset te plegen in een vlaag van ongeduld.
De instellingen 9600 baud en 8 N 1 enzz staan ok.
Nu weet ik alleen niet hoe ik de (het) modem moet aanspreken en welke software ik daar evt voor moet opstarten.
Ik heb de instellingen verneukt door een reset te plegen in een vlaag van ongeduld.
De instellingen 9600 baud en 8 N 1 enzz staan ok.
Nu weet ik alleen niet hoe ik de (het) modem moet aanspreken en welke software ik daar evt voor moet opstarten.
Verwijderd
Weet iemand wat de maximale groote is van een email die je kunt ontvangen in je mailbox van demon?
Hier zit geen limiet op. Mails die na 35 dagen nog op de server staan worden gebounced, of als ze wel gelezen maar niet verwijderd zijn, gewoon verwijderd.Verwijderd schreef op 27 October 2003 @ 19:22:
Weet iemand wat de maximale groote is van een email die je kunt ontvangen in je mailbox van demon?
Volgens ADSLwinkel.nlVerwijderd schreef op 27 October 2003 @ 19:22:
Lijkt me niet kloppen.. onbeperkt houdt toch ergens op?Aantal MB Mailbox
De hoeveelheid mail die opgeslagen kan worden op de server. Onbeperkt
DHCP Server uitzetten en elke PC een vaste IP adres geven... (denk ik?)Jannibal23 schreef op 27 October 2003 @ 19:01:
Heb DNS adressen gewijzigd en hij werkt, voila!![]()
Alvast bedankt
Wat is er dan gecapped, de upload in het algemeen. Of het uploaden/versturen van e-mail?Tutti-frutti schreef op 27 October 2003 @ 17:42:
[...]
Is gecapped, en ik zag bij mij de upload springen tussen 25 kb/s en 36 kb/s.
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Ja, bij de opslagcapaciteit van Demon's mailsysteem. Of bij het moment dat een medewerker van Demon aan de bel trekt om te vragen waar je in *godsnaam* mee bezig bentKlovan schreef op 27 oktober 2003 @ 20:04:
[...]
Volgens ADSLwinkel.nl
[...]
Lijkt me niet kloppen.. onbeperkt houdt toch ergens op?
Die zwarte telefoon kabel kan je tussen splitter en telefoon plaatsen. (of tel centrale)Verwijderd schreef op 27 October 2003 @ 18:06:
[...]
ja goed doorgenomen maar nog maar een vraagje heb 2 kleine witte stekertjes en die moeten tussen splitter en tel lijn en de andere tussen modem en slitten waar is die lange zwarte voor dan kan ik die ook van splittter naar modem gebruiken ?
???
De kabel voor de splitter en de kabel van de splitter naar het modem dient zo kort mogelijk te zijn.
Graag gedaan.Jannibal23 schreef op 27 October 2003 @ 19:01:
Heb DNS adressen gewijzigd en hij werkt, voila!![]()
Alvast bedankt

client 1:
IP: 192.168.0.X (x = 2 t/m 253)
gateway: 192.168.0.1 (ip adres router)
dns: 194.159.73.135 en 194.159.73.135 (zijn de dnssen van demon)
Als dns kan je ook ip adres van router nemen. Maar bij mij begeeft de router het dan na een paar uur. Als je tijd hebt graag even testen wat er bij jou gebeurd.
Veel sites zijn dan niet meer bereikbaar. router uit aan en alles doet het weer. Of stel de dns weer handmatig in.
Verwijderd
ja vroeg het omdat me hond dat kleine kabbeltje doorgebeten heeftjhead22 schreef op 27 oktober 2003 @ 20:54:
[...]
Die zwarte telefoon kabel kan je tussen splitter en telefoon plaatsen. (of tel centrale)
De kabel voor de splitter en de kabel van de splitter naar het modem dient zo kort mogelijk te zijn.
en kan ik daar voor de zwarte gebruiken of kan ik de rode en blauwe draad verlengen met de draden van het kleine kabeltje (wat ik gedaan heb )
krijg een kiestoon op me telefoon betekent dit dat die goed is zow
want wat ik eruit begrepen heb is dat je alleen de rode en de blauwe nodig hebt en de andere loos zijn ????
Staat dat ook ergens op de site van Demon ?Oele_ schreef op 27 October 2003 @ 19:37:
[...]
Hier zit geen limiet op. Mails die na 35 dagen nog op de server staan worden gebounced, of als ze wel gelezen maar niet verwijderd zijn, gewoon verwijderd.
edit:
hier dus.
hier dus.
Dit lijkt me namelijk nogal grof, ben je een maandje op vakantie, en neem je rustig de tijd om je mail te lezen, dan ben je dus mail kwijt.

Niet echt netjes lijkt me...
[ Voor 8% gewijzigd door jvhaarst op 27-10-2003 21:12 ]
If you don’t have enough time, stop watching TV.
Dit topic is gesloten.