KPN ADSL Uploadsnelheidsverhoging

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 4.570 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not_Disclosed
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 20:58
Ik zag net onderstaan artikel op webwereld.
De upload gaat van --> naar:
light adsl gaat van 64 naar 128kbps.
basic adsl gaat van 160 naar 320kbps.
extra adsl gaat van 256 naar 640kbps.

Uiterlijk 30 November zal dit werken voor alle KPN-adsl klanten.

Zie:
http://www.webwereld.nl/nav/trillian?16599

Dit klinkt mij erg goed in de oren.

Alvast preventief: Het is NIET nodig om complete speedtest-resultaten, operational_data output, etc. te posten als je je upgrade hebt gehad. Als je denkt dat je wat toe te voegen hebt omdat er bijvoorbeeld problemen etc. zijn dan kan je best wat quoten, maar 'jippie ik ga nu sneller!'-posts zijn niet gewenst.

[ Voor 69% gewijzigd door intoxicated op 03-11-2003 14:27 ]

A life lived in fear is a life half lived

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtremelead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:07

Xtremelead

powered by E-MU

Kijk....dat is nog eens goed nieuws op de vrijdag middag!!
Ik zit op dit moment te klooien met planet om mijn abo op te zeggen in ruil voor Demon. Maar 320 up begint er al een beetje op te lijken....

Jij bent degene die me opfokt!
JA JIJ!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-09 11:54
Niet verkeerd nee.
Kijken of ze het ook daadwerkelijk voor 30 nov gaan invoeren, en of ze inderdaad ook de prijzen op dit niveau houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

dus dan gaat het eigenlijk van 128 gelijk naar 320 :?

waarom staat er dan van 160 naar 320?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-08 14:35
Net officiele bevestiging gehad dat KPN per 29 october beindigt zal worden... en nu komen ze met gratis dual upstream...

Ik mijn geliefde xs4all afgezegd, kon ik net zo goed hier blijven. Maar ja.... goed nieuws voor bestaande KPN klatnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1ns4n3
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
kpn begint het door te krijgen _/-\o_

.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Huh, is dit nog bovenop de reeds aangekondigde verhoging? nounou, KPN. "We gaan niet meedoen met de prijzenoorlog". Nee, maar toch maar voor de zekerheid flink het product opwaarderen. Da's toch hetzelfde? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chucky666 schreef op 17 October 2003 @ 16:13:
dus dan gaat het eigenlijk van 128 gelijk naar 320 :?

waarom staat er dan van 160 naar 320?
die 160 is de nieuwe, recentelijk opgehoogde upsnelheid, die bestaande klanten nog niet hebben maar nieuwe wel, vandaar :)

Overigens blijf ik er over nadenken om van XS4all/KPN naar Demon/BBNed over te stappen, een 1024/320 abbo voor 51,15 tegenover 1024/512 voor 39...

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2003 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dus al omgewisseld met Demon, maar is toch beter, 1024/512 voor 39 euro. Als je geen modem bestelt kan je al best snel internetten, ik had wel bestelt en na 3 weken kreeg ik modem met instellingen (had al modem maarja, geen instellingen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BLETERS :D
Ga zo door jongens! Lang leve de vrij-markt-economie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 20:31
Sow dat is wel beters zag :D

Ik begon oktober vorig jaar met 512/128, later werd het al 768/128.
Toen kondigde ze aan dat het eind november 1024 / 160 zou worden,
en nu wordt het 1024/320 :+

Ik heb net even op de site van xs4all gekeken, daar staat nu het volgende :
De upstreamsnelheden van de XS4ALL abonnementen Lite, Basic en Fast ADSL worden per 3 november 2003 kosteloos verhoogd. Eerder werd al aangekondigd dat de downstreamsnelheden van deze abonnementen verhoogd zullen worden.

[ Voor 64% gewijzigd door NoReseth op 17-10-2003 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beter dat KPN ADSL het doet anders waren ze nog veel meer klanten kwijt geweest :).

Nu valt het verschil opzich weer mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1ns4n3
  • Niet online

.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi dat het al; door diverse partijen bevestigd is.

Zat 2 weken geleden nog met een lite abbo.
Kon gratis voor een halv jaar basic uitproberen.
Ga nu dus van 256/64 naar 1024/320 voor nix mooi dit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:10

JvS

Ik heb hem zelf ook

Nou dat is mooi, dan heb ik nog 2 en een halve maand een veel betere upload :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel goed van KPN natuurlijk! Hierdoor gaan bestaande klanten waarschijnlijk toch minder snel over op andere providers (denk aan BBNed).

Zelf heb ik alleen de beschikking over KPN dus dit is zeer goed nieuws. Ben net van lite naar basis gegaan en in november gaan we helemaal qua snelheid vooruit!

Het zal denk ik niet lang duren alvorens de lite abbo's op 512/256, de basis abbo's boven de 1 mbit en de extra boven de 2 mbit zitten. Verwacht zelf april/mei 2004.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zouden ze een daling hebben gezien in het aantal ADSl aansluitingen :P (grin)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yay eindelijk een goeie upload. dit is dus beter, ik ben begonnen met 512/64 en nu gaan we naar 1024/320 BETERS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:52
Zo dat wordt nog is intresant als concurent van chello. * Termi gaat mar is kijken :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 11:51
Die uploads verhoging ruled natuurlijk maaar....
Door de snelheidsverhoging vervalt de mogelijkheid tot een dubbele upstream.
Jammer, ik had wel 4 euro er voor over om 640k te uppen. Maargoed, 320 is zoiezo niet verkeerd. :D
Volgens een woordvoerder van KPN bestond er evenwel weinig belangstelling voor deze optie.
Leugenaar, je kon het nog niet nemen. Iedereen die erom vroeg kreeg te horen dat hij moest wachten tot november.

[ Voor 32% gewijzigd door Novah op 17-10-2003 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReddishRat
  • Laatst online: 23-02-2023
Als ze nou gelijk alles 3x dubbel omhoog gooien voor hetzelfde bedrag :9

[ Voor 3% gewijzigd door ReddishRat op 17-10-2003 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Novah schreef op 17 October 2003 @ 16:49:
Leugenaar, je kon het nog niet nemen. Iedereen die erom vroeg kreeg te horen dat hij moest wachten tot november.
De KPN heeft de mogelijkheid geboden op dubbel upstream abbo's, alleen boden ISP's als XS4ALL en planet het niet aan. Is dus wel logisch dat er geen belangstelling voor was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 12-09 13:49
Erg mooi :) Het zijn nog geen BBNED snelheden, maar 320 kbit/s is toch al zeer aardig. Kan ik eindelijk eens zelf een gameserver hosten als het zo ver is :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Laatst online: 16:49
Jammer, ik had wel 4 euro er voor over om 640k te uppen. Maargoed, 320 is zoiezo niet verkeerd.
Die krijg je toch nu ook al? Tenzij je bedoelt dat je van 128 naar 640 wil, dat kan zowiezo niet aangezien de uploadsnelheden gekoppeld zitten aan het abonnement wat je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Nou nog even wachten op het bericht van xs4all. Volgens hun kon je alleen maar DU krijgen als je "in de centrale" woonde 8)7. Dit wisten ze ook nog niet, dus daarom boden ze het ook niet, niet aan.

Dat is echt ontzettend onzin, de hele upload "range" zit in het laagste frequentiegebied, volgens mij kunnen zelfs de meest ver weg wonende mensen 640kbps halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaRc0 schreef op 17 October 2003 @ 17:00:
Erg mooi :) Het zijn nog geen BBNED snelheden, maar 320 kbit/s is toch al zeer aardig. Kan ik eindelijk eens zelf een gameserver hosten als het zo ver is :P
Met 4 man houdt het wel op hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:57

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ben ik benieuwd wat er gebeurd met de mensen die DU Upstream pakket hebben wordt hun prijs ook omlaag gezet naar de ''gewone'' fast abbo prijzen?

Zou anders wel een naai streek zijn (8>

ow, in dat persbericht van hier boven staat duidelijk dat de DU abbo's worden overgezet naar de huidige abbo's dus neem aan zelfde prijs

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2003 17:10 . Reden: DU abbo prijs ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 October 2003 @ 17:07:
Nou ben ik benieuwd wat er gebeurd met de mensen die DU Upstream pakket hebben wordt hun prijs ook omlaag gezet naar de ''gewone'' fast abbo prijzen?

Zoals te lezen valt zullen de dubbel upstream varianten migreren naar basis en extra. Dus die 4 euri zal wel vervallen voor diegenen.
Ik vraag me echter wel af of er uberhaupt DU-klanten zijn aangezien er geen ISP's zijn die het aanbieden (naar mijn weten dan).

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2003 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kramers
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-08 20:16

Kramers

Tijd voor iets nieuws

Kijk, dat is nou prettig nieuws voor het weekeind. Een upload van 320 kbit/sec werkt meteen een stuk prettiger dan de 128 kbit waar ik nu nog mee werk.

En dan te bedenken dat ik met 64 kbit ben begonnen, daar kon je echt niet zoveel mee. En eind november schiet ook al heel erg op.

Damn, goed nieuws! :)

Huh.. moet ik hier wat typen of zo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:57
Verwijderd schreef op 17 oktober 2003 @ 17:07:

Naar mijn weten kon je dat DU abbo nog niet krijgen ( :/ ) dus ik denk niet dat veel mensen dit probleem hebben :P .

In mijn post hierboven zie je met kleine lettertjes staan dat die abbo's gemigreerd worden, dus ik denk dat de prijs wel hetzelfde wordt ja.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 October 2003 @ 17:09:
[...]

Zoals te lezen valt zullen de dubbel upstream varianten migreren naar basis en extra. Dus die 4 euri zal wel vervallen voor diegenen.
Ik vraag me echter wel af of er uberhaupt DU-klanten zijn aangezien er geen ISP's zijn die het aanbieden (naar mijn weten dan).
Jah las het te laat 1 min post time verschil,

Er zijn wel wat providers die die DU aanbieden een paar onbekende volgens mij

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2003 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novah
Verwijderd schreef op 17 October 2003 @ 16:55:
[...]

De KPN heeft de mogelijkheid geboden op dubbel upstream abbo's, alleen boden ISP's als XS4ALL en planet het niet aan. Is dus wel logisch dat er geen belangstelling voor was :)
Planet ging de nieuwe abbo's invoeren wanneer de nieuwe snelheden gerealiseerd werden, is me door verschillende medewerkers van het bedrijf gezegt. Het hele DU gebeuren is pas sinds Augustus beschikbaar dus vind het niet zo vreemd dat ze er in November mee wouden beginnen.
Wannapuf schreef op 17 October 2003 @ 17:01:
Die krijg je toch nu ook al? Tenzij je bedoelt dat je van 128 naar 640 wil, dat kan zowiezo niet aangezien de uploadsnelheden gekoppeld zitten aan het abonnement wat je hebt.
Nee, volgensmij volgde je mij niet. In November wou Planet het DU-abbo invoeren. IPV 1024/160 ging het dus naar 1024/320. Nu wordt de standaard 1024/320. Ik had gehoopt op alsnog een DU-abbo dat je wederom weer voor 4 euro extra 1024/640 ging. Maargoed nu is dus bekend dat dat feest niet doorgaat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Novah schreef op 17 October 2003 @ 17:12:
Nee, volgensmij volgde je mij niet. In November wou Planet het DU-abbo invoeren. IPV 1024/160 ging het dus naar 1024/320. Nu wordt de standaard 1024/320. Ik had gehoopt op alsnog een DU-abbo dat je wederom weer voor 4 euro extra 1024/640 ging. Maargoed nu is dus bekend dat dat feest niet doorgaat. :)
Zou wel lachen zijn als het kon, en dan een 'extra DU' abbo nemen (2048/1280). Denk niet dat dit mogelijk is met ADSL, hoewel 1mbit upstream van BBNed ook mogelijk is terwijl ik ooit ergens gelezen had dat ADSL een max. upstream van ergens rond de 780 kbit/s had/heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Laatst online: 16:49
Nee, volgensmij volgde je mij niet. In November wou Planet het DU-abbo invoeren. IPV 1024/160 ging het dus naar 1024/320. Nu wordt de standaard 1024/320. Ik had gehoopt op alsnog een DU-abbo dat je wederom weer voor 4 euro extra 1024/640 ging. Maargoed nu is dus bekend dat dat feest niet doorgaat.
Ik volg je prima. Maar uit jouw verhaal maak ik op dat je het jammer vind dat het DU abbo vervalt. Waarom dan? Je krijgt die dubbele upload nu ook. En zoals ik al zei, je kan geen dubbele dubbele upload krijgen, als je daarop doelde. Dat kon voorheen ook niet, als het zou worden ingevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

BETER! Ik draai een Unreal server, en die kan ieder beetje upstream goed gebruiken!

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Hmm, +- 40K/sec upstream. DAT schiet tenminste op :)

* CyBeR doet een dansje

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novah
Wannapuf schreef op 17 oktober 2003 @ 17:20:
[...]

Ik volg je prima. Maar uit jouw verhaal maak ik op dat je het jammer vind dat het DU abbo vervalt. Waarom dan? Je krijgt die dubbele upload nu ook. En zoals ik al zei, je kan geen dubbele dubbele upload krijgen, als je daarop doelde. Dat kon voorheen ook niet, als het zou worden ingevoerd.
Klopt, klopt. Maar waarom zou het vreemd zijn? Aangezien je bij BBNed standaard 1mbit upload krijgt. 640 zou helemaal niet raar zijn.
CyBeR schreef op 17 October 2003 @ 17:36:
Hmm, +- 40K/sec upstream. DAT schiet tenminste op :)

* CyBeR doet een dansje
Reken daar maar niet op. 320/8=40, maar dan vergeet je de overhead. Bij komt het vaak uit op delen door 9.4 is dus 320/9.4 = 34kb. Maar das nog altijd veeeel beter dan die 13 die we nu hebben. Me is blij, wou zoiezo al 320 (via DU-abbo) maar nu ist nog gratis ook! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woeper
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:59
ik hoop dat @home snel volgt. @home is nu de provider met de laagste upload voor een abo van rond de 50 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-09 19:45

BertV

Handgemaakt

De ene "gedwongen" verhoging is nog niet doorgezet of de concurrent heeft al een volgende.

Hopelijk leidt deze "prijs-snelheid oorlog" niet tot faillisementen aangezien een KPN natuurlijk een langere adem heeft als een Zonnet.

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novah
woeper schreef op 17 October 2003 @ 18:08:
ik hoop dat @home snel volgt. @home is nu de provider met de laagste upload voor een abo van rond de 50 euro
Jah maar wel met de snelste download voor de 50 euro. Vergeet dat niet. Die hard ADSL-ers die dus vanaf het begin al ADSL gebruiken moesten voor 50 euro pm met 50kb/s down en 6kb/s up een jaar lang genoegen nemen. Pas later kregen de 80kb/s down en 13kb/s up. En dat is nog steeds veel langzamer dan @home. Maar @home zal ook zeker wel meekomen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-Jay
  • Laatst online: 12-09 23:40

K-Jay

Klaas Jan

Dit was toch al weken bekend? Het persbericht is idd van vandaag, maar ik wist er al een tijdje van.

Beter remmen=sneller racen: loadcellmod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:15

Pubbert

random gestoord

Wannapuf schreef op 17 October 2003 @ 17:01:
[...]

Hij bedoeld dat de Upload van de bestaande DU (Double Upload) abbo's ook verhoogd werden (dus dat zou 1024/640 en 2048/1280 worden).

Maar goed nieuws :) Ik ben tevreden genoeg over mijn download (zeker omdat ik 3,5 maanden terug nog maar 7,6kb download max had ;) )

320Kbps zal toch wel een goeie 30/35kb/s upload worden 8)

KPN d:)b

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Wow, dit is echt wel lekker! Nu moet ik toch es QOS gaan invoeren, kan ik lekker online gamen en me zus met de rest surfen :P

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-08 23:05

Tachyon

pop the glock

K-Jay schreef op 17 oktober 2003 @ 18:13:
Dit was toch al weken bekend? Het persbericht is idd van vandaag, maar ik wist er al een tijdje van.
Waarom zei je het toen dan niet :?

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

K-Jay schreef op 17 October 2003 @ 18:13:
neehoor, dat was de verhoging van 128 naar 160kbps, deze verhoging is pas sinds vandaag bekend. Je bent daarmee in de war (en anders mag je me eens uitleggen hoe je dat weet, want zelfs op interne memo's was dit niet gemeld, alleen de normale verhoging)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElementriX
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 17 October 2003 @ 17:03:
[...]

Met 4 man houdt het wel op hoor ;)
4?? Nu kan ik 4 aan... wordt dus wel 8! :D (320 kbit/s up)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airdack
  • Laatst online: 10-09 14:34
het mooie is: al die adsl providers gooien snelheid omhoog, dus nou heeft mn kabelexploitant besloten om ook binnen 1.5 maand alle abonnementen kosteloos 2x zo snel te maken :D
lange leve de vrijemarkt-economie!

Gamen op een laptop is best ok .... echt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novah
Airdack schreef op 17 October 2003 @ 19:10:
het mooie is: al die adsl providers gooien snelheid omhoog, dus nou heeft mn kabelexploitant besloten om ook binnen 1.5 maand alle abonnementen kosteloos 2x zo snel te maken :D
En jij zit bij....? @Home? (aangezien je post history in @home draadjes?)
Altijd goed voor de consument natuurlijk, zon prijs/snelheid-oorlog >:)

[ Voor 9% gewijzigd door Novah op 17-10-2003 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:25
K-Jay schreef op 17 October 2003 @ 18:13:
De upload werkt eerst maar ligt verhoogd. Met dit persbericht geven ze aan dat de upload nog hoger word dan de aangekondigde verhoging :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AaroN
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

Verwijderd schreef op 17 oktober 2003 @ 17:16:
[...]

Zou wel lachen zijn als het kon, en dan een 'extra DU' abbo nemen (2048/1280). Denk niet dat dit mogelijk is met ADSL, hoewel 1mbit upstream van BBNed ook mogelijk is terwijl ik ooit ergens gelezen had dat ADSL een max. upstream van ergens rond de 780 kbit/s had/heeft.
Wellicht heeft dat te maken met de limieten van het Alcatel Speedtouch Home Ethernet modem, die heeft een max upstream van < 1 mbit ;)

JayGTeam (213177)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon1e
  • Laatst online: 17:45
Verwijderd schreef op 17 October 2003 @ 17:09:
[...]

Jep, hier een DU klant. www.nedstream.nl

Ik krijg die 4 euri in de maand weer terug ja (niet met terugwerkende kracht;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Heeeeeeeeeeeell yeaaaaaah.

Waarom ben ik alleen zo bang dat we binnenkort keihard afgestraft worden met een fikse prijsverhoging. :{.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Moeten ze vooral doen, ben ik gelijk weg.

Jarno: Blijf eens logisch nadenken man, het stikt echt van de concurrentie, dan gaan ze dat echt niet doen hoor :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Het blijft KPN he. :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• comprobot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-08 12:07
The Conman schreef op 17 October 2003 @ 16:14:
Net officiele bevestiging gehad dat KPN per 29 october beindigt zal worden... en nu komen ze met gratis dual upstream...

Ik mijn geliefde xs4all afgezegd, kon ik net zo goed hier blijven. Maar ja.... goed nieuws voor bestaande KPN klatnen :)
Dan afzegging annuleren pfff ..

www.tiedragon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

DDX

zo dit is goed nieuws
ik maar zoeken naar dubbelupstream variant bij een beetje goede provider
naja zoeken kan ik stoppen
morgen ff kpn telefoonlijn aanvragen
en dan zsm xs4all adsl 2048/640

en dan byebye chello

nogsteeds maf dat xs4all die dubbelupstream eerst niet wou (ze wisten dit denk ik al...)

belangstelling was er wel voor dubbelup maarja geen enkele 'grote' provider had het

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prima prima, in dit tempo zitten we over een jaartje op 3mbit down / 1 mbit up :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Laatst online: 13:00

AvK

Ready Set Go

AaroN schreef op 17 October 2003 @ 19:24:
[...]

Wellicht heeft dat te maken met de limieten van het Alcatel Speedtouch Home Ethernet modem, die heeft een max upstream van < 1 mbit ;)
Alcatel Speedtouch Home heeft geen beperking.
ADSL heeft een beperking tot 1 mbit.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Leuk echt leuk maar ik heb al met pappie :+ over Demon zitten praten dus 864kbps upload here i come :D

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Laatst online: 17:13
Verwijderd schreef op 17 October 2003 @ 19:42:
Prima prima, in dit tempo zitten we over een jaartje op 3mbit down / 1 mbit up :+
Ik denk het niet. En als ze het al zouden doen, dan zouden veel mensen er niets aan hebben omdat veel router dat niet aan kunnen (veel routers kunnen maar (640 tot +/-750 kbit upload aan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik las het net op fok, er staat in de eerste regel download was al aangekondigd, upload wordt ook verhoogd, eerste wat ik dacht was, dat was gelijk met download aangekondigd :/ Maar ze verdubbelen het dus nog eens :P Was al van plan om die €5 p/m extra te gaan betalen als dat beschikbaar zou zijn, maar dat hoeft dus niet meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
nokia6610 schreef op 17 October 2003 @ 19:04:
[...]

4?? Nu kan ik 4 aan... wordt dus wel 8! :D (320 kbit/s up)
Dat verschilt per game, een oude game als Q2 had de man misschien maar 3k nodig, maar BF 1942 kan 't niet zonder 8k upload stellen (uit ervaring).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-09 08:34
JvS schreef op 17 oktober 2003 @ 17:01:
Nou nog even wachten op het bericht van xs4all. Volgens hun kon je alleen maar DU krijgen als je "in de centrale" woonde 8)7. Dit wisten ze ook nog niet, dus daarom boden ze het ook niet, niet aan.
Een man een man, een woord een woord... ofzoiets ;) Dus ik stel voor dat XS4All de verhogingen gewoon niet doorvoerd, al is het alleen maar om te bewijzen dat ze niet uit hun nek zaten te lullen in de vorige aankondiging ;)

Maar goed, het is natuurlijk een mooie extra. Ik vraag me alleen af wanneer KPN nou eens met BBned en Versatel rond de tafel gaat zitten voor een nette overstapregeling... dan ben ik weg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 17:43

MrScratch

I am rubber, you are glue

JvS schreef op 17 October 2003 @ 17:01:

Dat is echt ontzettend onzin, de hele upload "range" zit in het laagste frequentiegebied, volgens mij kunnen zelfs de meest ver weg wonende mensen 640kbps halen
* MrScratch kijkt even op de xs4all-pagina. Pompidompidom......en daar is het al:
De upstreamsnelheden van de XS4ALL abonnementen Lite, Basic en Fast ADSL worden per 3 november 2003 kosteloos verhoogd. Eerder werd al aangekondigd dat de downstreamsnelheden van deze abonnementen verhoogd zullen worden

XS4ALL kondigde in augustus aan dat het de betaalde varianten voor een hogere upstream niet in zou voeren. Het betrof toen aparte abonnementen die abonnees tegen extra kosten zouden moeten aanschaffen. Sindsdien heeft XS4ALL zich sterk gemaakt voor een generieke en kosteloze verbetering van de huidige ADSL abonnementen. Door de abonnementen te verbeteren, in plaats van nieuwe varianten te introduceren, worden de door XS4ALL genoemde bezwaren vermeden. XS4ALL is dan ook verheugd over het feit dat KPN besloten heeft om nu ook de upstreamsnelheden van de Lite, Basic en Fast ADSL abonnementen te verhogen.

Look behind you! A three headed monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whyz
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

whyz

Afdeling icoonloos

Fijn om te horen dit, mocht ook wel tijd worden ben benieuwd of alles voor 30 november geregelt is, maar dat zien we dan wel weer.
jah KPN heeft er weer een happy klant bij :)

Right for all the wrong reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novah
primemaximuz schreef op 17 October 2003 @ 23:54:
Fijn om te horen dit, mocht ook wel tijd worden ben benieuwd of alles voor 30 november geregelt is, maar dat zien we dan wel weer.
jah KPN heeft er weer een happy klant bij :)
Daar twijfel ik niet aan. Alle verhogingen die ik heb meegemaakt zijn perfect en netjes op tijd gedaan. Ik ben nu al bijna 3 jaar ADSL-klant. Overstappen was voor mij in zicht (uiteraard ook naar Demon - BBNed) maarjah... tis nu wel ff een moeilijke zaak. Met die snelheidsverhogingen houden ze me nog wel even aan het lijntje maar ik ben benieuwd wat alle andere internet aanbieders gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurelium
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-09 23:06
Lekkerz!!! Heb adsl lite dus een snelheids verhoging van zowel up als down is erg gewenst :)!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:46
Jammer voor de KPN, maar ik heb mijn abonnement reeds opgezegt. Jullie zijn te laat :z (per 29 oktober ben ik ervan verlost)
Ik stap over op Demon, waar ik overigens na het lezen van dit persbericht nog steeds geen spijt van heb. 512 ipv 320 upload en minstens zo belangrijk --> €39 ipv €52 p/m.

Overigens is dit voor mensen waar bijvoorbeeld alleen KPN verkrijgbaar is erg goed nieuws. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik ga planet internet ook opzeggen, alleen al vanwege die belachelijke regeling dat je maar een keer per jaar mag opzeggen wil ik absoluut niet bij die lui zitten :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paknaald
  • Laatst online: 07:14
Was er nog iemand die riep dat marktwerking slecht was? Ik had als een van de eerste MxStream van ADSL (heb zelfs nog als vakantiebaantje mijn eigen centrale schoongemaakt ;) ), nooit problemen gehad en nu, op het moment dat ook ik zat te wijzen naar anderen waar het 'veel beter' is/was (eerst Cistron, nu Demon) doet de concurrentie zijn werk en krijg ik veel meer voor evenveel! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Laatst online: 09-09 21:55

Brons

Fail!

Heel mooi nieuws, maar ik hoop toch eigenlijk op een prijs verhoging zodat ik van planet/KPN af kan.

KPN trekt de verschillen nu wel een beetje bij, maar afaik is BBNED nog steeds sneller/goedkoper.

Maja, KPN zorgt er wel voor dat je niet kan overstappen door je gewoon weken/maanden zonder internet te laten. :(
Ze mogen daar ook wel iets aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-09 13:39

swampy

Coconut + Swallow = ?

paknaald schreef op 18 October 2003 @ 12:33:
Was er nog iemand die riep dat marktwerking slecht was? Ik had als een van de eerste MxStream van ADSL (heb zelfs nog als vakantiebaantje mijn eigen centrale schoongemaakt ;) ), nooit problemen gehad en nu, op het moment dat ook ik zat te wijzen naar anderen waar het 'veel beter' is/was (eerst Cistron, nu Demon) doet de concurrentie zijn werk en krijg ik veel meer voor evenveel! :)
Nou, KPN Adsl is nog wel duurder als meeste andere providers hoor, als je de abbo's gaat vergelijken...

Maar zelf hoef ik niet over :-) Kpn Adsl werkt nu goed en zo nu en dan een verhoging van snelheid ( met behoudt van zelfde kosten ) is goed genoeg voor mij. Zowat dat andere providers goedkoper/sneller zijn......maar mij niets uit.

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

swampy schreef op 18 October 2003 @ 14:49:
[...]

Nou, KPN Adsl is nog wel duurder als meeste andere providers hoor, als je de abbo's gaat vergelijken...

Maar zelf hoef ik niet over :-) Kpn Adsl werkt nu goed en zo nu en dan een verhoging van snelheid ( met behoudt van zelfde kosten ) is goed genoeg voor mij. Zowat dat andere providers goedkoper/sneller zijn......maar mij niets uit.
Same here, voor €12 minder iets meer upload, maar KPNADSL netwerk werkt verder altijd prima en heb geen zin om over te stappen :), bovendien scheelt het mij maar €6, gezien ik maar 1 helft hoef te betalen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aaaah dit is fijn, eindelijk! Hier droom ik al enkele jaren van. Nu kan ik eindelijk m'n abo downgraden naar Basic en nog steeds een 320 kbit up! Scheelt weer heel wat maandelijkse lasten, want de huidige 256 kbit van Xs4all Fast heb ik persee nodig voor live streaming... maar ik blijf nog eventjes, om eventjes te genieten van het prachtige gevoel van een snelle(re) upload. Geweldig, dat uploaden, een prachtige uitvinding.

Wat imo weer interessant wordt is je bandwidth op ports of evt. per app assignen. Een gameserver draaien kan prima samen met flink wat P2P traffic, zolang je die gameserver voorrang geeft. En zo kun je met deze extra bandwidth wat extra services draaien bijv een HTTPd server, ik noem maar wat. Daar heb je nu meer ruimte voor.

Overhead bij DSL is trouwens 15%. Dat kun je er zo al afhalen. Die overhead heb je bij kabel niet...

Zullen providers rekening houden met extra bandwidth? Wat te denken van P2P en ''illegale'' content? Men kan immers meer geven.
Verwijderd schreef op 17 October 2003 @ 16:31:
Mooi dat het al; door diverse partijen bevestigd is.

Zat 2 weken geleden nog met een lite abbo.
Kon gratis voor een halv jaar basic uitproberen.
Ga nu dus van 256/64 naar 1024/320 voor nix mooi dit :)
Heh? Nog nooit van gehoord. Waar kon je dat uitproberen? Bij welke ISP? Zat er ook een contract aan vast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-06 20:10

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Waarom heeft KPN dit nu in twee aparte mededelingen gedaan en niet gewoon in ééntje?

:?

[ Voor 5% gewijzigd door Gerwin op 18-10-2003 16:43 ]

Station van Gerwin Prins op Apple Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Laatst online: 09-08 18:34
JvS schreef op 18 oktober 2003 @ 12:07:
Ik ga planet internet ook opzeggen, alleen al vanwege die belachelijke regeling dat je maar een keer per jaar mag opzeggen wil ik absoluut niet bij die lui zitten :/
Hoe lang duurt dat switchen tussen KPN Providers ongeveer?
En dan zit ik te denken aan switchen naar XS4All.
(ik heb ook Planet Internernet abbo nu)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

JeroenM_tbs schreef op 18 October 2003 @ 16:44:
[...]

Hoe lang duurt dat switchen tussen KPN Providers ongeveer?
En dan zit ik te denken aan switchen naar XS4All.
(ik heb ook Planet Internernet abbo nu)
Je moet de boel eerst helemaal afmelden voordat je ook maar iets qua aanvraag kunt doen. Dus tijd totdat je abo helemaal verlopen is (maand uitzitten en volgende maand opzegtermijn? vervolgens wachten op het opnieuw meten etc. van je lijn (max. 2 mnd?) totaal een 3-4 mnd dacht ik dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Gerwin schreef op 18 October 2003 @ 16:46:
[...]

Je moet de boel eerst helemaal afmelden voordat je ook maar iets qua aanvraag kunt doen. Dus tijd totdat je abo helemaal verlopen is (maand uitzitten en volgende maand opzegtermijn? vervolgens wachten op het opnieuw meten etc. van je lijn (max. 2 mnd?) totaal een 3-4 mnd dacht ik dan)
WTF?
K dacht dat het van een KPN Provider naar BBNed provider zo lang duurde, maar van KPN Provider naar andere KPN Provider?
Hehe, dan laat maar. Dan blijf k wel bij Planet Internet. Tot nu toe nog steeds geen problemen mee gehad :) (ff afkloppe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 16:06
eborn schreef op 17 October 2003 @ 22:52:
[...]
Een man een man, een woord een woord... ofzoiets ;) Dus ik stel voor dat XS4All de verhogingen gewoon niet doorvoerd, al is het alleen maar om te bewijzen dat ze niet uit hun nek zaten te lullen in de vorige aankondiging ;)

Maar goed, het is natuurlijk een mooie extra. Ik vraag me alleen af wanneer KPN nou eens met BBned en Versatel rond de tafel gaat zitten voor een nette overstapregeling... dan ben ik weg ;)
Mja idd.. het nu gewoon af en weer aanmelden gaat een hele tijd overheen, dus eigenlijk alleen geschikt voor mensen met een kabelabonnement die willen overstappen op ADSL.
(ik ben btw versatelklant, en zou graag naar bbned gaan 8)7 )

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

JeroenM_tbs schreef op 18 October 2003 @ 16:49:
[...]

WTF?
K dacht dat het van een KPN Provider naar BBNed provider zo lang duurde, maar van KPN Provider naar andere KPN Provider?
Hehe, dan laat maar. Dan blijf k wel bij Planet Internet. Tot nu toe nog steeds geen problemen mee gehad :) (ff afkloppe)
Volgens mij kun je bij KPN niet twee aanvragen naast elkaar hebben en moet je eerst weer helemaal uit het systeem bij hun voordat er een nieuwe abo kan afgesloten worden, bij soorten abo's wil men nog wel eens een oogje toeknijpen als je naar een dikker abo wilt, maar naar een andere provider geloof ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Nouja, k houdt de info wel wat in de gaten.
Als er nog mensen zijn die beweren dat het anders zit dan hoor ik graag hun uitleg ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Joen op 18-10-2003 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
*verkeerd knoppie :( *

[ Voor 91% gewijzigd door Joen op 18-10-2003 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zym0tiC
  • Laatst online: 17:08

Zym0tiC

^_^

Airdack schreef op 17 oktober 2003 @ 19:10:
Ja dat wil ik ook wel eens ff weten. Als je @home hebt waar dat dan staat, ik ben zoiets iig nog niet tegen gekomen

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zym0tiC schreef op 19 October 2003 @ 05:01:
[...]

Ja dat wil ik ook wel eens ff weten. Als je @home hebt waar dat dan staat, ik ben zoiets iig nog niet tegen gekomen
Dat zal wel kabelfoon zijn ofzo, @home heeft juist recentelijk verlaagd toch ? Maar goed die hadden al hoge snelheden, kon best wat vanaf :P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martkrui
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 20:56
JvS schreef op 18 October 2003 @ 12:07:
Daar kwam ik dus ook achter. :( Onbegrijpelijk.....
De enige manier om daar onder uit te komen is ergens naartoe verhuizen waar geen
ADSL mogelijk is. (Of alleen je KPN abo verhuizen naar een plaats waar geen ADSL is :) )

I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat vind ik dus ook belachelijk, wat als ik straks ga verhuizen? (woon nu nog thuis) en ik daar geen ADSL kan krijgen? Dan zit ik nog een tijd met planet.

Als ik opzeg dan ga ik voor Demon, maar jah, die tussen periode he :( Ik hoop dat ze dat voor 1jan, zoals ze gepland hadden, kunnen realizeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ze de upload gelijktrekken met gelijkwaardige BBned abbo's (512k ipv 320k) en de downstream nog ietsjes hoger doen ben ik helemaal tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Verwijderd schreef op 19 oktober 2003 @ 11:46:
Dat vind ik dus ook belachelijk, wat als ik straks ga verhuizen? (woon nu nog thuis) en ik daar geen ADSL kan krijgen? Dan zit ik nog een tijd met planet.

Als ik opzeg dan ga ik voor Demon, maar jah, die tussen periode he :( Ik hoop dat ze dat voor 1jan, zoals ze gepland hadden, kunnen realizeren.
Ik denk je dat je ff beter moet lezen blinde koe }:O :+

Lees:
Dr.DNA schreef op 19 October 2003 @ 10:48:
[...]

Daar kwam ik dus ook achter. :( Onbegrijpelijk.....
De enige manier om daar onder uit te komen is ergens naartoe verhuizen waar geen
ADSL mogelijk is.
(Of alleen je KPN abo verhuizen naar een plaats waar geen ADSL is :) )
Notabene een post boven je ;) :P

edit:
Dat betekend dus dat je overeenkomst alleen op dat grond verbroken kan worden en je dus (volgens mij) automatisch geen abbo meer bij PI hebt.

[ Voor 9% gewijzigd door Joen op 19-10-2003 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun_de_Haas
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-07-2024

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

[beetje of topic] Op dit moment woon ik in Schiedam en heb al tijden een xs4all basic adsl abbo. Nu ga ik in december verhuizen naar ouderkerk ad ijssel. Wat adviseren jullie me om te doen, nu ik toch moet "overboeken", switchen naar demon??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
@Beun_de_Haas:
Als je voor snelheid wil gaan en graag op t BBNed netwerk wilt en dat daar beschikbaar is: zeker doen! ;)
Als je nl. later van KPN Netwerk naar BBNed netwerk moet switchen moet je ellenlang wachten ivm lijnmetingen en vrijgeven van de lijn door KPN :(
Nu kun je dat ongestoord los van elkaar laten doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
  • Laatst online: 04-09 12:42
Die langewachtijden zijn inderdaad een enorme drempel, ik heb de opta een mailtje gestuurd die mischien het vermelden hier wel waard zijn:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Onderwerp: overstap ADSL van KPN naar andere leverancier

Een hele tijd geleden kwam ik op internet een berichtje tegen dat de OPTA bezig
 was de wachttijden te verkorten.

Op dit moment, als je wilt overstappen van KPN naar bijv. BBnet (ADSL) zit je 6 
weken zonder internet, terwijl dit, mits goede samenwerking gerealiseerd kan worden in zeker 10 werkdagen.

Mijn vraag is of hier nog iets over loopt en waar ik eventueel hier meer informatie 
over kan vinden.

Met vriendelijke groet,

<mijn naam>

Hun antwoord hierop was erg goed, hier mag planet nog eens een voorbeeld aan nemen ipv die standaard rot berichten:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
Geachte heer <mijn naam>,

Bij het aanbieden van DSL zijn er een aantal partijen betrokken.

Allereerst heeft KPN het eigendom van de aansluitlijnen die van de wijkcentrales
 naar de huizen toe gaan. KPN dient andere aanbieders van DSL de mogelijkheid 
te bieden om de aansluitlijn van KPN te huren. Hiertoe heeft de groothandel 
organisatie van KPN een aanbod in de markt gezet. Dit aanbod wordt continu 
gemonitord en beoordeeld door OPTA, opdat er concurrentie tot stand komt. 
OPTA is hiertoe bevoegd op basis van de Telecommunicatiewet.

Vervolgens zijn er de DSL aanbieders, zoals BBned, Versatel, Tiscali e.a., maar ook 
ADSL van KPN. Zij huren allen de aansluitlijnen van de wholesale/groothandel 
organisatie van KPN.

Bij de niet-KPN aanbieders van DSL is het zo dat de dienstverlening wordt verricht 
door Internet Service Providers (ISP&#8217;s) en dat de ISP&#8217;s het aanbod 
voor de eindgebruikers maken en een contract met de eindgebruikers afsluiten. 
Bij ADSL van KPN is het zo dat een eindgebruiker zowel een contract heeft met KPN 
als met een ISP.

OPTA heeft geen bevoegdheden om iets te doen aan het aanbod van DSL 
aanbieders aan ISP&#8217;s en van DSL aanbieders en ISP&#8217;s aan eindgebruikers. 

In het recente verleden heeft OPTA de wholesale organisatie van KPN verplicht het 
aanbod op een aantal punten (zoals de tarieven) aan te passen, opdat een aantal 
problemen worden opgelost. Het is echter een commerciële keuze van de DSL 
aanbieders en de ISP&#8217;s of zij de voorwaarden die gelden op 
groothandelsniveau, ook vertalen in het aanbod aan de eindgebruikers.

Bij het overstappen van een DSL aanbieder naar een andere DSL aanbieder moet 
er in de wijkcentrale een draadje worden omgezet. De handeling kan snel en simpel gebeuren. 
De groothandel/wholesale organisatie van KPN is in principe in staat om een dergelijke handeling te doen.

Echter, de groothandel/wholesale organisatie van KPN heeft als voorwaarde 
gesteld dat ISP&#8217;s en DSL aanbieders afspraken maken over de 
administratieve procedure die gevolgd moet worden. Het moet duidelijk zijn voor 
de betrokken ISP&#8217;s en DSL aanbieders dat de klant daadwerkelijk wil 
overstappen (door middel van een wilsuiting) en de klant moet bij de ISP en DSL aanbieder 
waarbij hij weg gaat geen contractuele verplichtingen meer hebben. 
OPTA vindt deze voorwaarde van de groothandel/wholesale organisatie van KPN 
niet onredelijk.

ISP&#8217;s en DSL aanbieders hebben inmiddels ruim een jaar overlegd over 
een dergelijke procedure en zijn het daarover eens geworden en hebben een overeenkomst opgesteld. 
Alleen het onderdeel van KPN dat ADSL van KPN aanbiedt, weigert nu deze overeenkomst te tekenen. 
Dit heeft tot gevolg dat de procedure voor het overstappen van DSL aanbieder naar DSL aanbieder 
nog niet in werking is getreden.

OPTA is in deze niet bevoegd om het onderdeel van KPN dat ADSL van KPN 
aanbiedt te dwingen mee te werken aan de overstapprocedure.

Bij het overstappen van ISP naar ISP is er slechts sprake van administratieve 
handelingen. De DSL aanbieder blijft dezelfde. De wholesale/groothandel organisatie van KPN 
is hier niet bij betrokken. 
Dit betekent dat ook OPTA verder geen bevoegdheden heeft ten aanzien van dit soort overstappen. 
Het wordt aan 
de marktpartijen overgelaten hier een vlotte procedure voor in te richten.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Hoogachtend,

Frontoffice OPTA

Oftewel, van KPN naar een andere provider zal nog wel een hele lange tijd zo lang blijven duren... tussen de andere providers zou de overstap dus wel snel gaan.

Eve char: Warock <TEST>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westereen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-08 23:46
Hmm, duidelijke brief hierboven
Heb adsl van kpn, ben er zeer tevreden over. Nooit storingen of iets dergelijks dat bij kabel om het hutje geberut. Nu ook nog een groter verhoging helemaal topie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Inderdaad een duidelijke brief.
Een groot deel van de ontevreden tweakers kunnen hier ook hun conclusies uit trekken.

Is KPN duur? ..... JA
Is KPN betrouwbaar? ..... JA
Is KPN kwalitatief goed? ..... JA
Is KPN zijn geld waard? ..... Na november sowieso JA

De wereld van het internet en de aanbieders is zeer turbulent.
Tot nu toe heb ik geen spijt van mijn KPN verbinding. Hij doet et altijd en altijd met dezelfde snelheid.
Kost wat, maar je hebt ook wat.
KPN heeft een lange adem en dat geeft gewoon een stukje zekerheid.
Niks meer, niks minder.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rig0r
  • Laatst online: 11-03 16:08
Ik heb een jaar KPN/Euronet gehad, heb nu een aantal maanden BBNED/Demon. Ik kan je zeggen dat t.o.v. mijn huidige provider KPN niet betrouwbaarder of stabieler is, maar wel een stuk duurder, en dat voor een lagere snelheid (ook na KPN's geplande upgrade).

De vergelijking met kabel is natuurlijk weer een heel ander verhaal :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinolief
  • Laatst online: 11-01-2021
[quote]AvK schreef op 19 October 2003 @ 22:18:
Inderdaad een duidelijke brief.
Een groot deel van de ontevreden tweakers kunnen hier ook hun conclusies uit trekken.

Is KPN duur? ..... JA
Is KPN betrouwbaar? ..... JA
Is KPN kwalitatief goed? ..... JA
Is KPN zijn geld waard? ..... Na november sowieso JA

Als je alleen KPN kunt krijgen omdat BBned wel een bitlijn aanbiedt en daarvoor teveel vraagt als maandbedrag omdat ze, ondanks dat BBned "zoveel beter is" geen ADSL aanbieden voor een fatsoenlijke prijs en alles beter is dan 56k/ISDN blijven wij dan zeiken?......NEE
Ben je dan blij met die "dure" KPN ADSL verbinding?......JA

>:)

[ Voor 3% gewijzigd door pinolief op 19-10-2003 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rig0r
  • Laatst online: 11-03 16:08
ok ok, ik wist niet dat dit het "KPN ADSL Uploadsverhoging - ik kan hier ffs geen bbned krijgen" topic was >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Mijn eerste uitspraak luid:

Is KPN duur? ..... JA

Men is het dus met mij eens. He gelukkig, maar ik heb dat zelf al gezegd.....Lezen mensen, LEZEN.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 16:43

DaOverclocker

Overclocker for life...

Verwijderd schreef op 18 October 2003 @ 15:34:

Heh? Nog nooit van gehoord. Waar kon je dat uitproberen? Bij welke ISP? Zat er ook een contract aan vast?
Das dus Hccnet!
Heb ik ook, een half jaar gratis overstappen op ADSL Basic, en daarna weer kosteloos eventueel terug gaan.
Hebben wij nu thuis ook. Op dinsdag aangevraagd, en vrijdag was de speed ineens @basic!

systeem specs

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.