Ligt eraan of je game dat toestaat of niet. Sommige games hebben die toetsen zelf nodig of locken ze zodat ze niet gestoord kunnen worden; dan werken ze niet. In principe werken ze wél globaal.Palomar schreef op 27 februari 2004 @ 22:49:
Die global hotkeys werken volgens mij niet tijdens games. Iemand een idee of dat ook te verhelpen is?
hmz.. ja ik heb alleen battlefield 1942 geprobeerd (enige spel dat ik speel), misschien dathet bij andere dan niet is.. Maar ik gebruikte voorheen zo'n (brak) tooltje van logitech, en daarmee werkte het wel.Verwijderd schreef op 29 februari 2004 @ 22:03:
[...]
Ligt eraan of je game dat toestaat of niet. Sommige games hebben die toetsen zelf nodig of locken ze zodat ze niet gestoord kunnen worden; dan werken ze niet. In principe werken ze wél globaal.
Verwijderd
Welk brakke tooltje is da dan?Palomar schreef op 01 maart 2004 @ 22:48:
[...]
hmz.. ja ik heb alleen battlefield 1942 geprobeerd (enige spel dat ik speel), misschien dathet bij andere dan niet is.. Maar ik gebruikte voorheen zo'n (brak) tooltje van logitech, en daarmee werkte het wel.
Verwijderd
Ik ben toe aan een nieuwe skin 
Heeft iemand nog een leuke aanrader voor mij? Het moet geen rare vormen hebben, overzichtelijk en snel geladen.
MMD3 ken ik al
Heeft iemand nog een leuke aanrader voor mij? Het moet geen rare vormen hebben, overzichtelijk en snel geladen.
MMD3 ken ik al
Verwijderd
classicVerwijderd schreef op 09 maart 2004 @ 16:51:
Ik ben toe aan een nieuwe skin
MMD3 ken ik al
Verwijderd
Hmm, ook maar eens gedownload. Maar ik heb hetzelfde probleem als ik een aan elkaar gemixede cd speel. Die hapert toch even bij de overgang naar het volgende nummer, en dat is niet vet
Heb dat van die fade instellingen al geprobeert en dat werkt niet.
Ook nog een vraagje; ik heb zo'n logitech internet navigator toetsenbord (oid) met een play stop, volume en volgend en vorig nummer knop bovenaan. Als ik bij Winamp 2 op play drukte kwam gelijk winamp opstarten en begon hij met spelen met de vorige playlist. Als ik nu op die play knop duw, start winamp wel, maar staat er alleen maar %1 in de playlist, en dan moet ik dus elke keer opnieuw mijn nummers toevoegen. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
Ook nog een vraagje; ik heb zo'n logitech internet navigator toetsenbord (oid) met een play stop, volume en volgend en vorig nummer knop bovenaan. Als ik bij Winamp 2 op play drukte kwam gelijk winamp opstarten en begon hij met spelen met de vorige playlist. Als ik nu op die play knop duw, start winamp wel, maar staat er alleen maar %1 in de playlist, en dan moet ik dus elke keer opnieuw mijn nummers toevoegen. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
Verwijderd
Is dit nu al opgelost? Ik heb er namelijk nog steeds last van.Kijoki schreef op 28 december 2003 @ 11:53:
Hoi
ik heb een raar probleem met mijn winamp.. Ik heb de laatste versie gedownload maar als ik nu winamp start dan komt er alleen maar de playlist te voorschijn en soms komt er dan ook weer de rest zoals main window enzo.. Ik heb em gewoon op classic skin gezet.. En jah ik heb vinkjes gezet bij die Main Window enzo. En nog iets, als ik Winamp start moet ik steeds op start klikken moet dit niet automatisch gaan?
Verwijderd
Wie weet wat voor lettertype er is gebruikt bij winamp5.0.2 voor het aangeven van de tijd (hoelang het nummer al heeft gespeelt) linksboven.
Net winamp 5 geinstalleerd en ik moet zeggen dat ik zeeer te spreken ben over de internet TV functie.
Verwijderd
Dat verschilt per skin.Verwijderd schreef op 24 maart 2004 @ 21:12:
Wie weet wat voor lettertype er is gebruikt bij winamp5.0.2 voor het aangeven van de tijd (hoelang het nummer al heeft gespeelt) linksboven.
Voor het lettertype in de standaard 'Winamp Modern' skin: kijk eens op Dafont.com rond onder de afdeling Technic > LCD: >klik<.
Winamp 5.03 is uit!
Winamp 5.03 Lite
Winamp 5.03 Full
Winamp 5.03 Pro
Winamp 5.03 Lite
Winamp 5.03 Full
Winamp 5.03 Pro
http://forums.winamp.com/showthread.php?threadid=174107Winamp 5.03:
* made MP4 AAC the new default ripping encoder
* fixed a crash bug when playing some AVI files in in_dshow
* added multimedia keyboard keys in global hotkeys default configuration
* added "Manual playlist advance" in Repeat button popup menu in Classic mode
* improvements in MP3 encoder configuration (added --alt-preset standard, etc...)
* made the tabs in the preferences XP correctly themed under Windows XP
* revamped the Media Library preferences a bit
* new experimental WMA9 input plugin
* gen_jumpex updates from DrO
* added "Nuke library" action in Media Library
* more upside down videos fixes
* fixed crash if a plugin generated a pledit wm_windowposchanged on shutdown
* fixed crash exploit in in_mod (thanks Peter Winter-Smith)
* fixed various crashes in in_midi when playing invalid files
* made in_midi store its settings in winamp.ini instead of the registry
* fixed error during installation on computers with chinese/oriental regional settings
* removed AOD from installer
* added Shift-R to toggle manual playlist advance
* updated VP6 video decoder to latest VP6.2 code
* fixed crash when launching winamp with very long filenames from explorer
* made registration dialog to appear in Explorer's taskbar when installing pro version
* fixed pledit/video windows showing up at startup when minimized
* modern skins updates :
- winamp modern skin now uses a 3 state repeat button: no repeat/repeat all/repeat track
- added appplication desktop toolbars capabilities for layouts, add appbar="left|top|right|bottom" to use them
- upped maki binary version, improved stack protection
- current skin version number is 1.2 (this should not change for a long while now, and of course we continue to support 0.8 to 1.1)
- (very) limited maki debugger (for now you can bring it up with invokeDebugger(); in a script then use 'x' to continue and 'i' to trace into)
- fixed obscure capture problem with dragging windows
- fixed rectrgn being forced to 1 in xml xuiobject buttons that are originally imageless
- fixed hilited state not on after clicking on buttons while the mouse stays in area
- fixed scripted onEnterArea/onLeaveArea not being always correctly called while mouse button stays down
- fixed getToken being passed NULL throwing guru
- fixed clipping of painting within the background's region of a group rather than within the composed region (the one you can change with sysregion)
- fixed image cache problem when using the same bitmap as a map and a button image parameter
Playlist probleem:
Ik heb een vraag heb namelijk net een ghost image teruggezet en heb gelijk Winamp 5.03 erop gezet. Van Winamp 5.02 had ik een backup gemaakt (voor mijn "Playlists")
De files die ik dacht nodig te zijn voor de playlist in de nieuwe install map gecopied.
Maar niets...
Daarna de oude backup van winamp gestart zie gewoon mijn playlists... daarna 1 Album toegevoegd aan de playlist en gekeken welke bestanden waren geupdate. Dat zijn: studio.xnf, Winamp.ini en winamp.m3u.
Deze teruggezet naar de nieuwe winamp map.... weer niets
Dus nu wil ik toch wel heel graag weten hoe je al je playlijsten terug kan zetten
Overigens zijn mijn bookmarks door deze stappen wel terug
Any 1?
Ik heb een vraag heb namelijk net een ghost image teruggezet en heb gelijk Winamp 5.03 erop gezet. Van Winamp 5.02 had ik een backup gemaakt (voor mijn "Playlists")
De files die ik dacht nodig te zijn voor de playlist in de nieuwe install map gecopied.
Maar niets...
Daarna de oude backup van winamp gestart zie gewoon mijn playlists... daarna 1 Album toegevoegd aan de playlist en gekeken welke bestanden waren geupdate. Dat zijn: studio.xnf, Winamp.ini en winamp.m3u.
Deze teruggezet naar de nieuwe winamp map.... weer niets
Dus nu wil ik toch wel heel graag weten hoe je al je playlijsten terug kan zetten
Overigens zijn mijn bookmarks door deze stappen wel terug
Any 1?
[ Voor 7% gewijzigd door n00bs op 27-03-2004 09:32 ]
Mm k*t/...winamp 5 slurpte met de modern skin 27mb RAM dus maar een classic skin gebruiken. Geen probleem...maar nu krijg ik niet maar dat handige vakje rechtsonder als er een nieuw liedje komt (onder options-->notofications wara je ook de EQ kan instellen enz.), kan je dit instellen dat ie het ook bij oude skins doet??
leoaq.fm // Jeune Loop
Ik gebruik al een tijdje geen Winamp meer .
Ik gebruik nu Windows Media Player het is echt 10x beter.
Veel Beter Geluid , Veel Meer Bass , Je Hoort Je Woofer Teminste !
uhm jaNoLiMiTSoLDieR schreef op 27 maart 2004 @ 05:15:
Ik had met Winamp 5.02 een probleem. Als ik VBR encoded mp3's afspeelde, dan ging het cpu-verbruik omhoog naar 40-50%
Met v5.01 is dit gewoon 2% oid. Heeft iemand dit ook, en/of weet iemand of dat met v5.03 opgelost is?
Met v5.01 is dit gewoon 2% oid. Heeft iemand dit ook, en/of weet iemand of dat met v5.03 opgelost is?
Lettertype is standaard (bij de classic skin) Arial als ik het zo zie, je kan dat gewoon instellen bij preferences, onder General Preferences en dan Playlist...Verwijderd schreef op 24 maart 2004 @ 21:12:
Of is dat alleen voor de playlist?
Paar posts boven je staat een changelist... Als je die ff doorneemt, dan weet je je antwoord toch ook?Blisterin_Bull schreef op 27 maart 2004 @ 09:44:
Ik had met Winamp 5.02 een probleem. Als ik VBR encoded mp3's afspeelde, dan ging het cpu-verbruik omhoog naar 40-50%
[ Voor 33% gewijzigd door CH4OS op 27-03-2004 09:45 ]
Iemand fix voor mijn prob. : n00bs in "Winamp 5 - Wat vinden jullie ervan?"
Brakke Speakers?n00bs schreef op 27 maart 2004 @ 09:32:
[...]
uhm jadat ligt dan toch aan je brakke speakers en je settings... ik gebruik nooit bijregeling en met Winamp... tja als ik flinke techno of hardhouse of whatever aanzt en het volume beetje omhoog dan trilt dus alles weg in mn kamer van de bass en voel je het zelfs in je buik...
Inspire 6.1 met een Audigy 2 Platinum is toch wel goed he ?
Speel het eens af met Windows Media Player , en zet de SRSWOW effecten aan.
Dan krijg je dus echt wel een lekkere woofer output hoor
Ik heb nu ik 5.03 heb geïnstalleerd een probleempje. Nou ja probleem is een groot woord, maargoed.
Ik gebruik altijd die notifications, dus als een nieuw liedje begint zie je dat, of als je hem op pauze zet, enz. Normaal fade die notification langzaam in beeld en fade ie weer uit, maar sinds ik 5.03 heb geínstalleerd staat ie in 1x in beeld zonder gefade. De opties voor het faden staan nog steeds gewoon hetzelfde.
Ik heb geprobeerd hem te uninstallen en opnieuw te installeren...geen resultaat. Ook winamp 5.01 (of 5.02) weer installeren heeft geen resultaat. Nu krijg ik die notifications gewoon in 1 klap in beeld zonder gefade
Tis nie echt een probleem (meer een bugje) maar tis wel een beetje jammer. Iemand een oplossing?
Ik gebruik altijd die notifications, dus als een nieuw liedje begint zie je dat, of als je hem op pauze zet, enz. Normaal fade die notification langzaam in beeld en fade ie weer uit, maar sinds ik 5.03 heb geínstalleerd staat ie in 1x in beeld zonder gefade. De opties voor het faden staan nog steeds gewoon hetzelfde.
Ik heb geprobeerd hem te uninstallen en opnieuw te installeren...geen resultaat. Ook winamp 5.01 (of 5.02) weer installeren heeft geen resultaat. Nu krijg ik die notifications gewoon in 1 klap in beeld zonder gefade
Tis nie echt een probleem (meer een bugje) maar tis wel een beetje jammer. Iemand een oplossing?
iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB
Tja als je dat goed vindt... Ik gebruik zelf aan mijn SB Live! (verbonden met zilverkabel en vergulden stekkers) aan mijn Pioneer 656MarkII en dit met Magnat Vector 77. En ik heb echt geen SRSWOW of wat dan ook voor gekke effecten nodig. Geluid is perfect uitgeblanseerd. Zodra je bijsturing nodig hebt... heb je de verkeerde keuze gemaakt wat betreft speakers/amp etc naar mijn mening.NoLiMiTSoLDieR schreef op 27 maart 2004 @ 13:55:
[...]
Brakke Speakers?
Het zal wel tal keer voorbij zijn gekomen maar ik heb dit probleem alleen met winamp 5, als ik hem open vanuit tray, komt alleen de playlist tevoorschijn, als ik nogmaals klik dan komt het geheel, ik vind dit er irritant en hoop dat iemand de oplossing heeft.
Same here, al vanaf de eerste beta's...cls schreef op 27 maart 2004 @ 15:38:
Het zal wel tal keer voorbij zijn gekomen maar ik heb dit probleem alleen met winamp 5, als ik hem open vanuit tray, komt alleen de playlist tevoorschijn, als ik nogmaals klik dan komt het geheel, ik vind dit er irritant en hoop dat iemand de oplossing heeft.
Ja dat had ik ook met winamp 5.02. Sinds vanmorgen 5.03 erop, het probleem nog niet weer tegengekomencls schreef op 27 maart 2004 @ 15:38:
5.03 dan al geprobeerd?cls schreef op 27 maart 2004 @ 15:49:
[...]
Ik ga maar weer naar winamp 2.x want dit vind ik echt 3x niks
Nee, maar bij nader inzien hou ik het toch maar bij 2.x..
Met 5.03 heb ik het ook... 
OS is trouwens XP PRO met SP1
Hmm... Ik heb dat eerst albumlist komt (plugin) en dan 2 tellen later pas de rest... Vaagjes...
Was vanmorgen nog niet namelijk

OS is trouwens XP PRO met SP1
Hmm... Ik heb dat eerst albumlist komt (plugin) en dan 2 tellen later pas de rest... Vaagjes...
Was vanmorgen nog niet namelijk

[ Voor 98% gewijzigd door CH4OS op 27-03-2004 16:03 ]
Heeft iemand al een plugin gevonden voor winamp 5 waarmee je *.cue files kan laden? Ik luister zelf voornamelijk mix cd's en dan is dat wel handig
--edit--
Heb het zelf al gevonden. http://guerillasoft.nstemp.com/mp3cue/#download
Die plugin werkt prima met winamp 5
--edit--
Heb het zelf al gevonden. http://guerillasoft.nstemp.com/mp3cue/#download
Die plugin werkt prima met winamp 5
[ Voor 32% gewijzigd door pingkiller op 29-03-2004 16:21 ]
CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/
Iemand oplossing voor mij? n00bs in "Winamp 5 - Wat vinden jullie ervan?"
Verwijderd
Nee, hoort bij de Modern skin. Ik heb gezocht naar een vervanger. Wat er het meest in de buurt komt (en na even wennen nog handiger is), isleokennis schreef op 26 maart 2004 @ 22:54:
Mm k*t/...winamp 5 slurpte met de modern skin 27mb RAM dus maar een classic skin gebruiken. Geen probleem...maar nu krijg ik niet maar dat handige vakje rechtsonder als er een nieuw liedje komt (onder options-->notofications wara je ook de EQ kan instellen enz.), kan je dit instellen dat ie het ook bij oude skins doet??
gen_tbar_winamp. Geeft de titel van het nummer (of wat je ook wilt weergeven) weer in de titelbalk van je actieve toepassing. Heeft veel configuratieopties.
Verwijderd
NoLiMiTSoLDieR schreef op 27 maart 2004 @ 05:15:
Gefeliciteerd.NoLiMiTSoLDieR schreef op 27 maart 2004 @ 13:55:
Brakke Speakers?
Dat heeft dus helemaal niets met Winamp zelf te maken, alleen met extra effecten. Tip: www.winamp.com/plugins, onderdeel DSP/Effects.
en please gebruik dan foobar, als je het over betere eq's hebbenVerwijderd schreef op 29 maart 2004 @ 19:03:
[...]
[...]
Gefeliciteerd.
Dat heeft dus helemaal niets met Winamp zelf te maken, alleen met extra effecten. Tip: www.winamp.com/plugins, onderdeel DSP/Effects.
Verwijderd
Heeft er iemand problemen met het connecten naar een willekeurige radio-stream? Mij lukt dat steeds niet.
edit:
Het is al opgelost. Het lag aan zonealarm.
Het is al opgelost. Het lag aan zonealarm.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2004 10:52 ]
Verwijderd
Vergeef mij als ik het in deze 22 pagina's niet kon vinden.
In Winamp 3 kon je tijdens Shuffle nummers enqueue'en zodat je toch een volgorde in de shuffle kon aanbrengen. Dit gebruikte is vrijwel altijd wel om even een aantal lekkere nummers in een rij te zetten.
Deze functie zat onder de rechtermuis in een playlist.
In Winamp 5 kan ik dit niet meer vinden? Iemand die weet of het toch kan (en hoe)?
In Winamp 3 kon je tijdens Shuffle nummers enqueue'en zodat je toch een volgorde in de shuffle kon aanbrengen. Dit gebruikte is vrijwel altijd wel om even een aantal lekkere nummers in een rij te zetten.
Deze functie zat onder de rechtermuis in een playlist.
In Winamp 5 kan ik dit niet meer vinden? Iemand die weet of het toch kan (en hoe)?
nummer selecteren, q indrukken
Signature
Verwijderd
weet iemand hoe die skin heette die heel klein onderaan in de hoek kon krijgen in winamp 5?
corneramp?
leoaq.fm // Jeune Loop
Ben sinds een paar dagen overgestapt van Musicmatch Jukebox naar Winamp 5.03. Een hele verbetering. Alleen zit ik nu met een klein probleempje. Als ik winamp opstart via de Winamp Agent dan start hij niet 1 maar 2 keer op. Ik krijg dus 2x Winamp voor mijn neus. Ik ben niet de enige die dit heeft. Dit probleem heb ik zowel op een Windows 98 als op een XP machine. Redelijk iritant.
Heb natuurlijk al dit topic doorlopen en ook rondgekeken op het forum van Winamp maar heb niets nuttigs kunnen vinden. Ik heb behalve het toevoegen van de Nederlandse taal en wat library instellingen niets veranderd aan het programma. Ook het vinkje Allow multliple instances in het General Preferences scherm staat niet aangevinkt.
Kan iemand me hiermee helpen?
Heb natuurlijk al dit topic doorlopen en ook rondgekeken op het forum van Winamp maar heb niets nuttigs kunnen vinden. Ik heb behalve het toevoegen van de Nederlandse taal en wat library instellingen niets veranderd aan het programma. Ook het vinkje Allow multliple instances in het General Preferences scherm staat niet aangevinkt.
I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs
Geen dubbelklik geven op het Agent-icoon maar een enkele klik om het te openen?Sieweshaoao schreef op 05 mei 2004 @ 19:54:

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs
even mn eerste reactie in deze topic:
wat ik van winamp vind?
TOP!
ben al actief gebruiker vanaf 2.07 ofzo 
mijn winamp opt moment:

lekker basic enzo, kep in mn taskbar met serious samurize de titel van het nummer staan dat ik speel en bediening op mn tobotje dusse...
btw, gewoon winamp 5.03 (alleen heb ik m al 2 maanden, was al op de winamp site alleen geen linkies
)
wat ik van winamp vind?
TOP!
mijn winamp opt moment:

lekker basic enzo, kep in mn taskbar met serious samurize de titel van het nummer staan dat ik speel en bediening op mn tobotje dusse...
btw, gewoon winamp 5.03 (alleen heb ik m al 2 maanden, was al op de winamp site alleen geen linkies
Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB
Is er eigenlijk een mogelijkheid om bij het inlezen van de tracktitels en tijden te zorgen dat ie NIET alles in 1 keer doet zodat je een tijd moet wachten maar ze laad on display. Maar dan ook verder gaat met laden als je pc niets te doen heeft?
*hmm beetje vaag.
Ik bedoel dus EERST gaan spelen en de lijst weer geven en DAARNA gewoon doorgaan met het laden van de titels zoals bij read on display maar dat ie dan doorgaat en niet stopt als je niet scrollt .
*hmm beetje vaag.
Ik bedoel dus EERST gaan spelen en de lijst weer geven en DAARNA gewoon doorgaan met het laden van de titels zoals bij read on display maar dat ie dan doorgaat en niet stopt als je niet scrollt .
Ik snap wat je bedoelt, en zoek ook naar die mogelijkheid die jij zoekt.Pakjebakmeel schreef op 05 mei 2004 @ 23:45:
Is er eigenlijk een mogelijkheid om bij het inlezen van de tracktitels en tijden te zorgen dat ie NIET alles in 1 keer doet zodat je een tijd moet wachten maar ze laad on display. Maar dan ook verder gaat met laden als je pc niets te doen heeft?
*hmm beetje vaag.
Erg vervelend met ontzettend lange playlists om ze eerst helemaal door te moeten scrollen om de tijden en titels goed te krijgen.
| Specs Aurora24 | My music |
Verwijderd
Ik doe dan meestal bij display options de lettergrootte van de playlist op 2 ofzo. Dan laat je het gewoon op de achtergrond aanstaan en na een tijd heeft hij de hele lijst wel ingeladenThe_Prince_of_Mu schreef op 06 mei 2004 @ 12:19:
[...]
Ik snap wat je bedoelt, en zoek ook naar die mogelijkheid die jij zoekt.
Erg vervelend met ontzettend lange playlists om ze eerst helemaal door te moeten scrollen om de tijden en titels goed te krijgen.
Nog een klein bugje gezien in winamp 5.03
Als de tijd van een nummer langer is dan 99.59 min als hij hier overheen gaat valt er een cijfer vanaf en loopt de tijd gedeeltelijk achter de bit rates enz.
Als de tijd van een nummer langer is dan 99.59 min als hij hier overheen gaat valt er een cijfer vanaf en loopt de tijd gedeeltelijk achter de bit rates enz.
Om de hele lijst in 1 keer te laden doe het volgende:Verwijderd schreef op 06 mei 2004 @ 14:53:
[...]
Ik doe dan meestal bij display options de lettergrootte van de playlist op 2 ofzo. Dan laat je het gewoon op de achtergrond aanstaan en na een tijd heeft hij de hele lijst wel ingeladen
Ga naar 'Preferences' (Ctrl+P)
Dan klik je op 'Titles'
En daar vink je de eerste optie aan (Read metadata when file(s) are....).
Nu eventjes alle bestanden opnieuw openen in de playlist.
[ Voor 3% gewijzigd door Edmund op 11-05-2004 14:59 ]
Verwijderd
vraagje: mijn nummers speelt die nu in een willekeurige volgorde af, maar ik wil gewoon dat ie gewoon mijn lijst van a-z tot afwerkt. De lijst zelf is nier randomized, als in dat de nummers willekeurig door alkaar staan. Enig idee hoe en waar ik dit kan instellen
Verwijderd
ShuffleVerwijderd schreef op 11 mei 2004 @ 15:57:
vraagje: mijn nummers speelt die nu in een willekeurige volgorde af, maar ik wil gewoon dat ie gewoon mijn lijst van a-z tot afwerkt. De lijst zelf is nier randomized, als in dat de nummers willekeurig door alkaar staan. Enig idee hoe en waar ik dit kan instellen
Er zit een shuffleknop op waarmee je shuffle aan en uit kunt zetten. Als je main window actief is wordt die ook getriggerd door [S].
Verwijderd
Ik heb gezocht, maar kan er niet achter komen. Wie weet hoe ik kan instellen dat als ik winamp opstart hij niet automatisch het laatste nummer van de laatste keer toen ik winamp afsloot weer begint af te spelen. In winamp 2 had ik hier nooit last van.
zijn wel plugins voor, zoiets dacht ikVerwijderd schreef op 19 juni 2004 @ 11:01:
Ik heb gezocht, maar kan er niet achter komen. Wie weet hoe ik kan instellen dat als ik winamp opstart hij niet automatisch het laatste nummer van de laatste keer toen ik winamp afsloot weer begint af te spelen. In winamp 2 had ik hier nooit last van.
http://www.winamp.com/plugins/details.php?id=27878
Is er ook een manier om StreamingTV te rippen ?
Mijn R7 5800X + 3060Ti build op HWInfo -> Zit nu een RX 6800 XT Midnight Black Ed. in 😎
Verwijderd
Niet dat ik weet, maar heb je al gegoogled? Ik ken RipCast 1.9 voor het rippen van audio-streams (werkt perfect), maar video...
Ik vind video trouwens voorlopig ook veel te slechte kwaliteit om te rippen, maar goed.
Ik vind video trouwens voorlopig ook veel te slechte kwaliteit om te rippen, maar goed.
Verwijderd
Ik heb nu nog Winamp 5.0 maar wil hem graag updaten naar Winamp 5.03. Maar ik kan nergens vinden of een install van versie 5.03 alle statistieken die bijgehouden zijn in winamp 5.0 verwijderd. Ik wil deze statistieken natuurlijk het liefst houden. Ook zou het mooi zijn als de winamp media library behouden blijft, of moet ik die dan ook weer opnieuw opbouwen. Weet iemand een antwoord?
bvd
bvd
Hoe vind ik trouwens tv kanalen voor de streaming tv optie? als ik op het tvtje klik gebeurt er niets, en op winamp.com zie ik maar 3 kanalen?
PSN: DutchTrickle PVoutput
Winamp starten 
"File" --> "InternetTV" --> dan krijg je een apart soort browsertje met allerlei TV kanalen.....
"File" --> "InternetTV" --> dan krijg je een apart soort browsertje met allerlei TV kanalen.....
Mijn R7 5800X + 3060Ti build op HWInfo -> Zit nu een RX 6800 XT Midnight Black Ed. in 😎
Ik kan File al nergens vinden? Alleen PLAY-> File..... maar die is het niet.Backstage schreef op 03 juli 2004 @ 17:32:
Winamp starten
PSN: DutchTrickle PVoutput
PLAY, staat rechts van FILE bij mij !
Heb je wel Winamp 5.+ ??
Winamp 5.03 is geweldig! ik ben sinds 5 uit is overgestapt van Musicmatch..
maar iets heel vervelends... ik kan niet meer dan 1 track selecteren uit de playlist... kan ze wel allemaal selecteren, of met CTRL 1 voor 1 aanklikken (en bijvoorbeeld nog de selectie omkeren) maar snel een stuk of 12 nrs selecteren is gewoon helemaal onmogelijk!
je kan niet met shift ingedrukt en dan de pijltjes nrs selecteren...
weet iemand een oplossing hiervoor?
maar iets heel vervelends... ik kan niet meer dan 1 track selecteren uit de playlist... kan ze wel allemaal selecteren, of met CTRL 1 voor 1 aanklikken (en bijvoorbeeld nog de selectie omkeren) maar snel een stuk of 12 nrs selecteren is gewoon helemaal onmogelijk!
ik heb nog steeds het probleem dat winamp opeens stopt met afspelen, en dat ik dan moet afloggen-aanloggen of rebooten voordat hij het weer wil doen - heel irritant
Intentionally left blank
Heb je dan toevallig niet de 'Classic Sklin' geselecteerd? Check dit bij Preferences...Maverick schreef op 03 juli 2004 @ 17:51:
ja, 5.03 full
mij lukt het wel, miss x opnieuw installeren met laatste versie?Jazco2nd schreef op 03 juli 2004 @ 17:57:
Winamp 5.03 is geweldig! ik ben sinds 5 uit is overgestapt van Musicmatch..
Everything is possible, until it's not.
is hier al een afdoende workaround voor? in de fora van winamp lees ik genoeg over issues mbt audigy cards (welke ik dus ook heb) maar geen echte oplossing. Soms heb ik al dat na 5 minuten winamp gewoon kapt en niet meer aan de praat te krijgen is, en ik dus maar overschakel op WMP om muziek te beluisteren...crisp schreef op 03 juli 2004 @ 19:12:
ik heb nog steeds het probleem dat winamp opeens stopt met afspelen, en dat ik dan moet afloggen-aanloggen of rebooten voordat hij het weer wil doen - heel irritant
Intentionally left blank
Verwijderd
Check anders ook ff de site van Peercast en dan in het bijzonder de Yellow Pages waar, naast het Shoutcast-aanbod in Internet TV-listing in de Winamp Library die je waarschijnlijk al kent, ook nog tv-kanalen te vinden zijn. Ikzelf heb daar ook wat streams lopen: een ehm...wat ondeugende streamMaverick schreef op 03 juli 2004 @ 17:10:
Hoe vind ik trouwens tv kanalen voor de streaming tv optie? als ik op het tvtje klik gebeurt er niets, en op winamp.com zie ik maar 3 kanalen?
Download wel eerst de Peercast plugin voor Winamp.
Verwijderd
Er is weer een nieuwe versie van Winamp Uit. Het gaat dit keer om versie 5.04. Je kan het hier downloaden http://download.nullsoft....client/winamp504_full.exe
Latest Changes:
* JTFE v0.96
* Added Coding Technologies' AACPlus decoder
* Fixed deletion of temporary generated WAV files after a burning process on some computers
* Fixed typo in some context menu shortcuts
* Fixed slowness IPC bug caused by gen_hotkeys
* Added "clear" button in internet radio/tv views
* Added screenshots of classic/modern mode in installer
* Fixed MP3 bitrate calculation (in_mp3 was reporting incorrect lengths on some MP3s)
* Fixed incorrect length reporting on long WMA files
* Better fix for pledit/video windows showing up at startup when minimized
* Fixed db text bug when moving EQ sliders
* Upgraded MP3 encoding to LAME v3.96
* Fixed crash in WMA playback when using WMA v8 codecs
* Updated default streaming values in in_nsv
* Added Winamp.com Audio&Video views in the Media Library
* Fixed tiny memory leak in in_cdda
* Added right click context menu on "Now Playing" item in Media Library
* Added script/ActiveX disabling for Media Library's minibrowser (on by default)
* Fixed memory leak on MP3 files with messed up ID3v2 tags
* Fixed visualization when playing CD tracks
* Fixed proxy user:pass@server:port string getting cut when playing Shoutcast streams
* Made in_dshow not to handle mms:// streams ending with .wma
* Fixed %tracknumber% tag for CD tracks
* Fixed some crash bugs in in_mp4
* Fixed playlist generation when ripping full CDs
* Added "import playlist from folder" in Media Library
* Updated Media Library preferences screens
* Added new SPS presets from Cockos, Inc. (pitch shifters, etc)
* Added basic streaming (download) support for M4A/MP4 HTTP streams
* Added monitoring of fullscreen apps, disables always on top temporarilly
* Added IPC_IS_WNDSHADE
* Added gen_ml rating ipcs
* Added ratings from playlist context menu (acts on selected entries)
* Added ratings from song ticker context menu (acts on current track)
* Added rating hotkeys in gen_hotkey
* Fixed saving read-only playlists
* Fixed double separator lines in gen_ml id3less item context menu
* Fixed refresh of view losing query after removing dead files & background scan
* Added escaping of ", ', [ and ] in ml queries : uses %HH where HH is the hex char code (uses %% for '%')
* Added sdk support for multiple audio/video tracks in video input plugins (see wa_ipc.h for ITrackSelector class)
* Added multiple audio avi support (right click video window, select "Audio Tracks")
* Fixed multimonitor problem when toggling a windowshade on one monitor while playing a fullscreen video on the other
* Added ML_IPC_EDITQUERY and ML_IPC_EDITVIEW
* Fixed pledit drawing bug under winxp/cleartype
* Fixed crash in id3 reading of zero byte files
* Fixed crash in sps when exiting winamp before closing the open/save dialog
* Added IPC_PUSH_DISABLE_EXIT, IPC_POP_DISABLE_EXIT and IPC_IS_EXIT_ENABLED
* Fixed gen_ml crash when inserting item with length -1
* Made gen_ml much more resistant to databases that have been corrupted
* Fixed ml nuke
* Added disabling of "keep on screen" option when going into a different resolution because of a fullscreen application (ie: a game)
* Made ui:preferences global hotkey open the prefs to the previously opened page
* Fixed a few preferences cosmetic 'bugs'
* Modern skin updates:
o fixed windowshade repeat-track button state
o fixed scaling docked toolbars
o fixed 5.03 assert on deletion of newGroupAsLayout()
o fixed floating video windows coordinates dropping to 0,0
o fixed auto opaque when layouts are loaded already docked as toolbars
o fixed fadein/fadeout not used on notification window when linking all normal windows' alpha
o fixed docked toolbars moving when some other window docked to them switches to an alternative layout
o fixed silent crash on shutdown when pledit is docked as toolbar and gen_ml unloads before gen_ff (would not remember settings from session to session)
o fixed snap points
o fixed click on +12db / 0db / -12db
o optimized text scrolling (a lot)
o fixed content of pledit not painting in some instances
o gen_hotkeys are now routed thru System.onKeyDown(name), where name is the name of the hotkey prefixed by "HOTKEY: " (ie: "HOTKEY: Playback: Play"). You may issue a complete; statement to prevent gen_hotkey from handling the hotkey
o fixed horizontal resize of main window with video/vis drawer closed
o added auto-height for next drawer opening when resizing main window with video/vis drawer closed, this avoids having an unreasonably tall drawer open if you just watched a video in a big window and then only resized the player back to its horizontal minimum after the video had closed. auto-height resets to 4:3 proportions
o fixed docking bug when using snapadjustleft
o fixed buggy calculation of time display default width conflicting with right text alignment
o fixed windows moving after changing screen resolution
o fixed rare always on top desync with classic skins
Mijn ervaring is dat er een aantal dingen bij zijn gekomen in de media libarary en in de options een paar kleine dingen zijn verschoven.
Latest Changes:
* JTFE v0.96
* Added Coding Technologies' AACPlus decoder
* Fixed deletion of temporary generated WAV files after a burning process on some computers
* Fixed typo in some context menu shortcuts
* Fixed slowness IPC bug caused by gen_hotkeys
* Added "clear" button in internet radio/tv views
* Added screenshots of classic/modern mode in installer
* Fixed MP3 bitrate calculation (in_mp3 was reporting incorrect lengths on some MP3s)
* Fixed incorrect length reporting on long WMA files
* Better fix for pledit/video windows showing up at startup when minimized
* Fixed db text bug when moving EQ sliders
* Upgraded MP3 encoding to LAME v3.96
* Fixed crash in WMA playback when using WMA v8 codecs
* Updated default streaming values in in_nsv
* Added Winamp.com Audio&Video views in the Media Library
* Fixed tiny memory leak in in_cdda
* Added right click context menu on "Now Playing" item in Media Library
* Added script/ActiveX disabling for Media Library's minibrowser (on by default)
* Fixed memory leak on MP3 files with messed up ID3v2 tags
* Fixed visualization when playing CD tracks
* Fixed proxy user:pass@server:port string getting cut when playing Shoutcast streams
* Made in_dshow not to handle mms:// streams ending with .wma
* Fixed %tracknumber% tag for CD tracks
* Fixed some crash bugs in in_mp4
* Fixed playlist generation when ripping full CDs
* Added "import playlist from folder" in Media Library
* Updated Media Library preferences screens
* Added new SPS presets from Cockos, Inc. (pitch shifters, etc)
* Added basic streaming (download) support for M4A/MP4 HTTP streams
* Added monitoring of fullscreen apps, disables always on top temporarilly
* Added IPC_IS_WNDSHADE
* Added gen_ml rating ipcs
* Added ratings from playlist context menu (acts on selected entries)
* Added ratings from song ticker context menu (acts on current track)
* Added rating hotkeys in gen_hotkey
* Fixed saving read-only playlists
* Fixed double separator lines in gen_ml id3less item context menu
* Fixed refresh of view losing query after removing dead files & background scan
* Added escaping of ", ', [ and ] in ml queries : uses %HH where HH is the hex char code (uses %% for '%')
* Added sdk support for multiple audio/video tracks in video input plugins (see wa_ipc.h for ITrackSelector class)
* Added multiple audio avi support (right click video window, select "Audio Tracks")
* Fixed multimonitor problem when toggling a windowshade on one monitor while playing a fullscreen video on the other
* Added ML_IPC_EDITQUERY and ML_IPC_EDITVIEW
* Fixed pledit drawing bug under winxp/cleartype
* Fixed crash in id3 reading of zero byte files
* Fixed crash in sps when exiting winamp before closing the open/save dialog
* Added IPC_PUSH_DISABLE_EXIT, IPC_POP_DISABLE_EXIT and IPC_IS_EXIT_ENABLED
* Fixed gen_ml crash when inserting item with length -1
* Made gen_ml much more resistant to databases that have been corrupted
* Fixed ml nuke
* Added disabling of "keep on screen" option when going into a different resolution because of a fullscreen application (ie: a game)
* Made ui:preferences global hotkey open the prefs to the previously opened page
* Fixed a few preferences cosmetic 'bugs'
* Modern skin updates:
o fixed windowshade repeat-track button state
o fixed scaling docked toolbars
o fixed 5.03 assert on deletion of newGroupAsLayout()
o fixed floating video windows coordinates dropping to 0,0
o fixed auto opaque when layouts are loaded already docked as toolbars
o fixed fadein/fadeout not used on notification window when linking all normal windows' alpha
o fixed docked toolbars moving when some other window docked to them switches to an alternative layout
o fixed silent crash on shutdown when pledit is docked as toolbar and gen_ml unloads before gen_ff (would not remember settings from session to session)
o fixed snap points
o fixed click on +12db / 0db / -12db
o optimized text scrolling (a lot)
o fixed content of pledit not painting in some instances
o gen_hotkeys are now routed thru System.onKeyDown(name), where name is the name of the hotkey prefixed by "HOTKEY: " (ie: "HOTKEY: Playback: Play"). You may issue a complete; statement to prevent gen_hotkey from handling the hotkey
o fixed horizontal resize of main window with video/vis drawer closed
o added auto-height for next drawer opening when resizing main window with video/vis drawer closed, this avoids having an unreasonably tall drawer open if you just watched a video in a big window and then only resized the player back to its horizontal minimum after the video had closed. auto-height resets to 4:3 proportions
o fixed docking bug when using snapadjustleft
o fixed buggy calculation of time display default width conflicting with right text alignment
o fixed windows moving after changing screen resolution
o fixed rare always on top desync with classic skins
Mijn ervaring is dat er een aantal dingen bij zijn gekomen in de media libarary en in de options een paar kleine dingen zijn verschoven.
Ik ben op dit moment op zoek naar een mooie skin. De standaard skin en WA 2 skins vind ik niet mooi. Ik zoek eigenlijk iets dat op een gewone stereo toren lijkt. Dus ook met een digitale analyzer met bv groen, geel rood waar rood het extreme is.
God wat is het moeilijk zoiets te vinden. Als iemand mischien wat leuks weet dan hoor ik dat graag. Ondertussen zoek ik nog op andere sites.
God wat is het moeilijk zoiets te vinden. Als iemand mischien wat leuks weet dan hoor ik dat graag. Ondertussen zoek ik nog op andere sites.
Ik heb in de nieuwste versie (5.04) nog niet gezien, dat als ik hem weer op laat komen of iets, dat de equalizer en playlist wegzijn/ er niet meer aan vast zitten
Verwijderd
Zoiets?Kaap schreef op 28 juli 2004 @ 18:26:
Ik ben op dit moment op zoek naar een mooie skin. De standaard skin en WA 2 skins vind ik niet mooi. Ik zoek eigenlijk iets dat op een gewone stereo toren lijkt. Dus ook met een digitale analyzer met bv groen, geel rood waar rood het extreme is.

Verwijderd
ik heb een probleem, als ik een filmpje afspeel dan hoor ik wel geluid maar zie geen beeld, wat moet ik doen?
Kan van alles zijn, van het ontbreken van codecs tot idd een kapotte winamp installatie.Verwijderd schreef op 19 augustus 2004 @ 15:40:
ik heb een probleem, als ik een filmpje afspeel dan hoor ik wel geluid maar zie geen beeld, wat moet ik doen?
Wat heb je zoal gedaan / geprobeerd?
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470
winamp 5 lite ruled ...
is de eerste keer in jaren dat ik een nieuwe versie van winamp heb gedownload...
en gelukkig is hij exact hetzelfde als de goeie ouwe winamp 2.x (classic dus)
527 KB full pleasure!
is de eerste keer in jaren dat ik een nieuwe versie van winamp heb gedownload...
en gelukkig is hij exact hetzelfde als de goeie ouwe winamp 2.x (classic dus)
527 KB full pleasure!
Volg BoGy's Visie op http://dcnet.be/praten. Op deze blog kan je eens wat anders lezen als op een ander...
Heb Peercast net geinstaleerd i.c.m Winamp 5.4 (die het gewoon goed deed).
Als ik nu Winamp open blijft die hangen in de taskbar van Windows...moet `m afsluiten via Taskmanager. Ga `m nu ff opnieuw instaleren dan, maar iig werkt die hier dus niet.
Als ik nu Winamp open blijft die hangen in de taskbar van Windows...moet `m afsluiten via Taskmanager. Ga `m nu ff opnieuw instaleren dan, maar iig werkt die hier dus niet.
Canon 40D, Canon EF 70-200mm F/4 L IS USM, 24-105mm F/4.0 L IS USM, SpeedLite 580EX, B+W UV 67 & 77 MRC, Velbon 640 pro + PHD61Q, Lowpro Slingshot 300AW
Verwijderd
het is al goed, ik heb de kazaa lite codec pack gedownload, maar nu stottert het geluid tijden het spelenScorperito schreef op 19 augustus 2004 @ 18:42:
[...]
Kan van alles zijn, van het ontbreken van codecs tot idd een kapotte winamp installatie.
Wat heb je zoal gedaan / geprobeerd?
K heb n vraagje k vind het t fijnst en mooist al ik Winamp helemaal onderin heb staan, dus windowshade mode, always on top, over de helebreedte, boven mn taakbalk, niet autohide. Ik moet dit alleen elke keer als ik t opstart opnieuw instellen is daar geen instelling voor dattie opstart met deze instellingen ik kon het iig niet vinden.
Verwijderd
ik heb een vraagje..
met de rechtermuisknop krijg je de optie 'rate item' maar als ik dan een aantal sterretjes aan een nummer toeken en daarna weer met de rechtermuisknop ga kijken staat er nog steeds 'no rating'
met de rechtermuisknop krijg je de optie 'rate item' maar als ik dan een aantal sterretjes aan een nummer toeken en daarna weer met de rechtermuisknop ga kijken staat er nog steeds 'no rating'
bij mij doet ie het gewoon, ik zou zeggen download de nieuwste versie even, 't gaat best hard met die updatesVerwijderd schreef op donderdag 28 april 2005 @ 18:06:
ik heb een vraagje..
This message was sent on 100% recyclable electrons.
Verwijderd
ik heb 'm pas deze week gedownload, dus ik heb de meest recente versie (5.08).
Ik weet ook niet hoe ik in m'n Media Library kan komen.
Is het mischien zo dat deze functies alleen werken met de betaalde versie?
Ik weet ook niet hoe ik in m'n Media Library kan komen.
Is het mischien zo dat deze functies alleen werken met de betaalde versie?
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2005 18:37 ]
nee dat is helemaal niet zo..
winamp werkt best makkelijk... beweeg met je muis over alle knopjes... merk je vanzelf wel wat wat is...
en dan merk je ook gelijk wat de mogelijkheden zijn.
misschien heb je Winamp lite gedownload?? kweetniet wat die minder heeft.. download gewoon de full versie.
enige verschil met Pro is dat je tot 2x speed branden beperkt ben
winamp werkt best makkelijk... beweeg met je muis over alle knopjes... merk je vanzelf wel wat wat is...
en dan merk je ook gelijk wat de mogelijkheden zijn.
misschien heb je Winamp lite gedownload?? kweetniet wat die minder heeft.. download gewoon de full versie.
enige verschil met Pro is dat je tot 2x speed branden beperkt ben
Verwijderd
K had media library dus gewoon niet geïnstalleerd, sukkel die ik ben.....
Het werkt nu in ieder geval na een nieuwe installatie.
thnx anyway! Winamp rulez
Het werkt nu in ieder geval na een nieuwe installatie.
thnx anyway! Winamp rulez
Ik ben nog steeds zeer tevreden met Winamp 5.
Weet iemand misschien of er een quiz plugin (zoals de Apple iPod dit ook heeft) is? Het lijkt mij echt lachen als ik dat af en toe eens met Winamp tussendoor kan doen.
Weet iemand misschien of er een quiz plugin (zoals de Apple iPod dit ook heeft) is? Het lijkt mij echt lachen als ik dat af en toe eens met Winamp tussendoor kan doen.
ff een vraagje, heb winamp 5.08e pro, als ik upgrade naar 5.09 moet ik dan weer betalen of niet?
Verwijderd
neeEp0ss schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 16:25:
ff een vraagje, heb winamp 5.08e pro, als ik upgrade naar 5.09 moet ik dan weer betalen of niet?
ik heb een probleempje... Ik heb nu inmiddels ook 5.09 maar hij loopt vast als ik mijn mp3's toevoeg. hij geeft dan een fout die gerelateerd is aan wma bestanden. zoiets als: wmacreate: failed! Weet iemand of dit te verhelpen is?
'k kan niet veel toevoegen... Behalve dat ik het een prachtig stukje software vind wat ik dagelijks gebruik.
Geweldig! ZEER goed alternatief voor Windows Media Player (wat de meeste "nieuwe" PC gebruikers toch gebruiken (omdat het er bij zit..)).
Ben er heel tevreden mee!
Ben er heel tevreden mee!
PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?
Verwijderd
Om even mezelf te quoten uit de meuktracker:
Verder wel een top-programma natuurlijk.Winamp 5.09 is een paar keer vastgelopen hier. Ik gebruikte de full-versie, maar dan geïnstalleerd als lite met media library and modern skin support. De vorige versie had ik gedesinstalleerd. Na nog enkele vastlopers ben ik teruggegaan naar 5.07, deze versie staat hier nog online: http://download.minoc.com...ek0449/winamp507_full.exe
Verder disable ik bij preferences 'check for new versions' en ga ik uit van het principe 'if it ain't broke, don't fix it'. Zoals ik het gebruik heb ik bij 5.07 gedurende maanden geen enkele bug ontdekt en bij nieuwe versies komt er alleen maar brol bij zoals 'emusic' deze keer. Als het zo verder gaat is het over een tijdje zo lomp en log als Windows Media Player.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2005 22:10 ]
If it ain't broke dont fix it is inderdaad een goede tactiek tenzij er security issues de kop opsteken.
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Verwijderd
Inderdaad, maar hier wordt Winamp geblokeerd door mijn firewall.Bor de Wollef schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 22:37:
If it ain't broke dont fix it is inderdaad een goede tactiek tenzij er security issues de kop opsteken.
Ik heb nu een heel vreemd probleem met winamp 5.09 na een nieuwe installie van windows. Als ik gewoon een custom skin haal ziet deze er voor geen meter uit. Het licht zeker weten aan winamp want ik heb ook skins geprobeerd die ik er eerst op had zitten en ook deze zien er nu niet meer normaal uit. Het lijkt wel alsof ik naar een soort gedrocht zit te kijken. Ik heb erop gegoogled maar ik kan het niet vinden, is er iemand die dit probleem met skins herkent?
Dit topic is gesloten.