Winamp 5 - Wat vinden jullie ervan?

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste
Acties:
  • 4.493 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HiDNN
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-09 11:15
Ik heb even een vraagje.. Zit nu ff wat Trance nrs te beluisteren met Winamp... En nu gaan mij soms de nrs iets te langzaam in tempo.. Dus vroeg ik me af of er ook een Plugin voor winamp is waarmee je het Tempo van de nrs die je afspeeld kunt veranderen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMYuma
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-08 19:48

RMYuma

The disguise is complete!

Thesilence07 schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 20:11:Dus vroeg ik me af of er ook een Plugin voor winamp is waarmee je het Tempo van de nrs die je afspeeld kunt veranderen? :)
http://www.winamp.com/plugins/details.php?id=12689

| Specs Aurora24 | My music |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob_G
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-02-2023
Ik heb een vaag probleem met winamp 5. Ik gebruik het al tijden met veel tevredenheid, maar na de herinstallatie van windows werkt die niet meer helemaal naar behoren. Waarom niet: alle .WMV videobestanden bestanden zijn niet vooruit te spoelen, het duurt enkele seconden voordat ze beginnen met spelen, ze haperen soms en ze gebruiken dik 50% van de cpu, waar wmp10 bij hetzelfde bestand maar 10-20% gebruikt. Ook als ik het zelfde bestand tegelijk afspeel op deze 2 spelers. wmp10 heeft al die andere problemen ook niet (kan wel vooruit spoelen). Ik denk zelf dat winamp een andere (=slechtere) codec gebruikt dan windows media player 10.

Wat heb ik geprobeert: andere codecs downloaden, de nieuwste versie van winamp downloaden (5.094), oneindig met de instellingen van winamp lopen te klooien. Ook heb ik de winampinstallatie van mijn vorige windowsinstallatie die altijd goed werkte eens getest in de nieuwe windowsinstallatie. Niets had effect. Het is vast heel simpel op te lossen, maar kan iemand me helpen?

specs (daar ligt het niet aan, maar goed)
athlon xp 3200
a7n8x-e deluxe mobo met de soundstorm audiochip
2x 512 mb 400 mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:15
Ik kan ook niet vooruitspoelen :'(

Heb je al geprobeerd met de buffer instellingen te klooien?

Plugins => Output => DirectSound Output v2.xx => Configure

Onder tabje Buffering beetje klooien met grotere of kleinere buffers. En onder tab device even proberen die 2 eerste vinkjes aan te vinken (beschrijving staat erbij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijn.online
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-09 19:40

tijn.online

hier had uw tekst kunnen staan

Ik zit ook met een 'probleempje', bug, of hoe je het ook wilt noemen. Ik gebruik nogal eens de enqueue optie om nummers achter elkaar af te laten spelen. Voorheen was het zo, dat als ik die enqueue-list nog niet afgewerkt had, maar winamp wel afsloot, de resterende enqueue-list bij de volgende keer opstarten weer geladen werd. Echter, wat ik ook probeer, ik ben al m'n ge-enqueuede nummers kwijt na een keer opnieuw opstarten. Iemand enig idee of hier een oplossing voor bestaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijn.online
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-09 19:40

tijn.online

hier had uw tekst kunnen staan

Ik heb de oplossing zojuist gevonden! Blijkbaar werkte deze optie niet meer in de versie van Jump To File Extra die standaard met Winamp wordt meegeleverd. Het installeren van de allerlaatste versie verhelpt het probleem. Deze vinden jullie hier: http://nunzioweb.com/daz/...ra_v0.97_R_(Build_11).exe. Misschien dat jullie hier ook iets aan hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exe-cuter
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09-2023
Heb net de optie van jou getest tijn.online (zocht er ook al enige tijd naar). Bij mij treed nu het volgende op : in plaats van de queuelist te laden die ik zelf heb gemaakt, wordt er een immens grote queuelist gemaakt vanaf het 1ste liedje in mijn playlist tem het laatste. Waarschijnlijk is dit de reden waarom jump-to-file wordt uitgeschakeld icm Windows DEP.

Zie mijn vorig topic hierover : [rml][ Winamp 5] Kan geen queuelist meer aanmaken[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antipode
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-09 22:29

antipode

-=Got is in the details=-

Een vraagje. M'n vriendin heeft een mp3 speler (Cowon iaudio G3) en wil via winamp dat ding graag vullen. Probleempje is dat winamp de speler niet herkent bij devices. Is hier een plugin voor nodig? Zo ja welke? Alvast zeer bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-08 11:30
Waarom zou je tegenwoordig nog WinAMP gebruiken? In de tijd van versie 2 en 3 kon ik het me nog voorstellen omdat toen niets anders MP3-bestandjes lustte. Maar waarom zou ik nu een appart programma installeren om MP3's af te spelen terwijl de ondersteuning standaard in Windows zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 20:27
Sierra-NL schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 09:01:
Waarom zou je tegenwoordig nog WinAMP gebruiken? In de tijd van versie 2 en 3 kon ik het me nog voorstellen omdat toen niets anders MP3-bestandjes lustte. Maar waarom zou ik nu een appart programma installeren om MP3's af te spelen terwijl de ondersteuning standaard in Windows zit?
Plugins: global hotkeys, jump to file.
Gewenning.
Geweldige media-library
Uitbreidbare bestandstypes: APE, FLAC.
Minder log dan WMP.

Het is gewoon ge-wel-dig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-08 11:30
Skaah schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 09:07:
[...]

Plugins: global hotkeys, jump to file.
Gewenning.
Geweldige media-library
Uitbreidbare bestandstypes: APE, FLAC.
Minder log dan WMP.

Hmm, als je nou termen zou gebruiken die een NIET-Winamp gebruiker ook iets zouden zeggen dan had je me misschien over kunnen halen, maar nu blijf ik gewoon lekker bij WMP. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 20:27
Plugins: je kan de functionaliteit van Winamp uitbreiden met plugins. Deze kun je gratis downloaden van de winamp website. Global Hotkeys: bedien winamp vanuit elk programma met bv. Ctrl+Alt+PgDn (volgende nummer) of Ctrl+Alt+Home. Vanuit elk programma, dus ook als je zit te gamen.
Jump to file: stel dat je een grote playlist hebt, en dat je even vooruit wilt naar een nummertje. Je drukt op Ctrl+Alt+J (wederom vanuit elk programma), typt een paar letters van de titel in en het nummertje schalt door je speakers.
Media-library: met één druk op de knop naar je nieuwste of meest gedraaide muziek luisteren, of dat één favoriete album luisteren. Hou bij welke muziek er eigenlijk op je pc staat.
Uitbreidbare bestandstypes: APE, FLAC. Je kan winamp uitbreiden om bijvoorbeeld ook andere soorten bestanden dan MP3/AAC/WMA af te laten spelen, zoals APE of FLAC. Probeer maar eens met WMP een DTS-rip te downsamplen naar stereo.
Minder log: het reageert sneller, het is lekkerder, fijner, scherper. De interface is beter, alles kan met het toetsenbord.

Afbeeldingslocatie: http://show.imagehosting.us/show/760153/0/nouser_760/T1_-1_760153.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennist4
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-01 20:11
de muziek klinkt echt vele stukken mooier

Laptop (Asus F3U) Allround Pc'tje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennist4
Wie PRO wil:
Modbreak:Da's niet de bedoeling

[ Voor 72% gewijzigd door moto-moi op 05-10-2005 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagabonding
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Euh... Dat mag denk ik niet.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennist4
ok het spijt me.
Ik zal proberen zoiets niet weer te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plakbandrol
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-08 00:29
Ik heb net 5.1 geprobeerd, maar nu werkt mijn Cover TAG plugin niet meer.. ook wil hij na het installeren rebooten, wat eerst ook niet was. Verder begon hij te zeuren om de file "px.dll" die hij niet kon vinden, en de boel liep ook nog eens trager..

ik heb maar weer 5.08 geinstalleerd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plakbandrol
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-08 00:29
ik vind de klassieke winamp skin ook te mooi om afstand van te nemen :P

en daarnaast, als je hem een beetje hebt aangepast met plugins en je werkt er jaren mee, wil je niets anders meer 8) (screenshotje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
  • Laatst online: 13:19
Is er een mogelijkheid om in 5.1 dat stomme browservenster eruit te knikkeren? Als ik nu een Shoutcast stream open krijg ik steeds zo'n stom venstertje erbij. (ctrl+b)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pduh
  • Laatst online: 23-12-2024
Vind winamp leuk, makkelijk etc. maar heb 1 probleempje en ik kan de oplossing zo niet vinden.
De Media Library werkt leuk maar ik heb mijn bestanden als volgt ingedeeld
(neem als vb even een cd van A-ha)
C:/Mijn muziek\A-ha\Headlines And Deadlines (The Hits Of A-ha)\A-Ha - Headlines And Deadlines (The Hits Of A-Ha) - 01 - Take On Me.mp3
OK, is een hele lange manier maar zo wil ik het hebben.
Probleem is dat ik en de library nu het volgende zie:
Bij de band naam zie ik staan A (dus zonder -ha) en bij album naam ha)
Blijkbaar kijkt Winamp naar de positie van - in de naam.
Kan winamp dan kijken naar SPATIE-SPATIE ipv alleen de -?
Hopelijk begrijpen jullie het zo

P.Duh! lekker puh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-08 20:35
Bij de preferences van Winamp, kun je in de sectie 'Titles', Advanced Title Formatting instellen, misschien dat je daar wat aan hebt. Ik weet niet of dit ook voor de media library geld en voor folders.

If I can't fix it, it ain't broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pduh
Nee, dat is in de playlist/player, niet in de library

P.Duh! lekker puh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:57
pduh schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 10:17:
Vind winamp leuk, makkelijk etc. maar heb 1 probleempje en ik kan de oplossing zo niet vinden.
De Media Library werkt leuk maar ik heb mijn bestanden als volgt ingedeeld
(neem als vb even een cd van A-ha)
C:/Mijn muziek\A-ha\Headlines And Deadlines (The Hits Of A-ha)\A-Ha - Headlines And Deadlines (The Hits Of A-Ha) - 01 - Take On Me.mp3
OK, is een hele lange manier maar zo wil ik het hebben.
Probleem is dat ik en de library nu het volgende zie:
Bij de band naam zie ik staan A (dus zonder -ha) en bij album naam ha)
Blijkbaar kijkt Winamp naar de positie van - in de naam.
Kan winamp dan kijken naar SPATIE-SPATIE ipv alleen de -?
Hopelijk begrijpen jullie het zo
Misschien ligt het aan je versie, maar hier (in Winamp 5.094) kijkt hij alleen maar naar ' - ', en niet naar '-'. Misschien eens reïnstallen?

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pduh
Heb het al vanaf de eerste versie van Winamp 5
Daarna verschillende keren uninstalled ivm dit probleem waarna ik weer naar MusicMatch ging.
Nu ik tegenwoordig musicmatch ook een beetje zat ben, wil ik terug naar winamp dus weer opnieuw geïnstalleerd (alles was volgens mij weg van vorige installatie; schoon register ook regelmatig op).
Misschien ligt het aan de notatie van de naam en hoeveel '-' of ' - ' daar in staan.
Weet iemand waar of hoe winamp hier naar kijkt??

P.Duh! lekker puh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pduh
Kickje, niemand die dit ook heeft?

P.Duh! lekker puh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dog4life
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb ook 5.1, met een V2 skin :D

Werkt toch het het beste & snelste, nothing beats winamp!

• pduh
nogmaals kickje ivm media library notatie zoals hierboven beschreven.
In MediaMonkey staat alles wel goed, in J.River Media Jukebox ook en in MusicMatch ook.
Alleen in Winamp dus niet maar ik wil graag weten hoe en waarom.

P.Duh! lekker puh!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Sabbi

je denkt aan mij.

pduh schreef op donderdag 10 november 2005 @ 12:14:
nogmaals kickje ivm media library notatie zoals hierboven beschreven.
In MediaMonkey staat alles wel goed, in J.River Media Jukebox ook en in MusicMatch ook.
Alleen in Winamp dus niet maar ik wil graag weten hoe en waarom.
Wordt dit probleem niet verholpen als je id3 tags gebruikt?

• vogelaarke135
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-03 18:43
Nee heb zelf ook een probleem met Media Library, namelijk:

Hij geeft niet de goede tags weer in de Media Library. Ik heb bijvoorbeeld mijn U2 collectie op jaartal van uitgifte van album (dus van 1980 tot 2004) in mappen staan. het album "Boy" staat bijvoorbeeld in map "1980". Al deze albums staan dan weer in de hoofdmap "U2".
Ook al staat in de ID3v1- en ID3v2 tag naam van artiest album etc. nog geeft hij als artiest het jaartal van het album.
Erg frusterend... Heb metadatareading voor medialibrary aanstaan. Snap er niks van.

vogelaarke135

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFC-Neo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-04-2022

DFC-Neo

PES FC 0817 3795 9910

Hi

Ik heb winamp 5.111.
Nu wil ik mijn muziek in de juiste album volgorde laten afspelen. Maar dat lukt maar niet. Hij speelt nog steeds alfabetisch af.
Ik heb mijn mp3's wel allemaal netjes getagt 01-artiest-track. Ik heb dit gedaan met musicbrainz.

Hebben jullie een oplossing?

edit
ik probeer de mm3 skin te installeren maar hij laat hem niet zien. Iemand een idee waarom?

[ Voor 17% gewijzigd door DFC-Neo op 13-11-2005 12:37 ]

realityalways start as a dream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:52

The_Scarabial

MTB for life!

DFC-Neo schreef op zondag 13 november 2005 @ 12:09:
Hi

Ik heb winamp 5.111.
Nu wil ik mijn muziek in de juiste album volgorde laten afspelen. Maar dat lukt maar niet. Hij speelt nog steeds alfabetisch af.
Ik heb mijn mp3's wel allemaal netjes getagt 01-artiest-track. Ik heb dit gedaan met musicbrainz.

Hebben jullie een oplossing?

edit
ik probeer de mm3 skin te installeren maar hij laat hem niet zien. Iemand een idee waarom?
sorteren op filename :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFC-Neo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-04-2022

DFC-Neo

PES FC 0817 3795 9910

Hi

Ik had dat gedaan. En ik zit nu een beetje te kloten en opeens lukt het. Erg vaag. Maar ik kan die skin nog steeds niet zien. Als ik erop druk dan verandert die in de classic skin.

realityalways start as a dream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Inmiddels is Winamp 5 geen nieuwigheid meer en is er een nieuw, vers topic gestart.

Het grote Winamp topic

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste

Dit topic is gesloten.