Voor de liefhebbers van Winamp3 : wasabi.player (open source winamp3)
Verwijderd
Global Hotkeys en Tray Controls vind ik erg handig. Toegegeven, het kan met plugins, maar scheelt weer plugins zoekenJustice schreef op 06 december 2003 @ 11:40:
Nu zou ik jullie even boos maken:
Als we niet kijken naar de features die er allemaal bij zitten, maar alleen naar wat jij gebruikt.
Wat zijn dan de redenen waarom iemand van winamp 2 naar winamp 5 zou overstappen? Ik snap de skins, maar die boeien me niet.
Ik ben nu dan toch echt aan het overwegen om van 3 naar 5 te stappen, maar werken ALLE plugins van 3 ook op 5
PSN: DutchTrickle PVoutput
Van Winamp 3 weet ik het niet.... Van Winamp 2 werken ze iig wel en daar zullen alle plugins die je voor 3 hebt ook wel terug te vinden zijn als et niet werktMaverick schreef op 12 december 2003 @ 09:08:
Ik ben nu dan toch echt aan het overwegen om van 3 naar 5 te stappen, maar werken ALLE plugins van 3 ook op 5
ik vind dat het originele idee van winamp verloren is gegaan , nu zit er veel te veel poespas bij , ik hou het bij winamp 2.xx
Verwijderd
jup, maar nog steeds geeftie: unknow artist enzoLekkere Kwal schreef op 05 december 2003 @ 18:32:
[...]
Staat het wel aan in de opties van de CD Input Plugin?
het gaat hierom: http://www.plokk.com/files/winampzoalshethoort.pngKix@$$ schreef op 12 december 2003 @ 09:32:
[...]
Van Winamp 3 weet ik het niet.... Van Winamp 2 werken ze iig wel en daar zullen alle plugins die je voor 3 hebt ook wel terug te vinden zijn als et niet werkt
Zo gebruik ik winamp. En als dat ook in winmap5 kan dan stap ik over, die explorer playlist is een winamp3 plugin. Die zal ook niet met 2 werken omdat dat een ander soort playlist ding heeft. van winamp5 weet ik het niet
PSN: DutchTrickle PVoutput
Zo'n plugin is er, voor WinAmp 2.xxMaverick schreef op 12 december 2003 @ 09:56:
[...]
het gaat hierom: http://www.plokk.com/files/winampzoalshethoort.png
Zo gebruik ik winamp. En als dat ook in winmap5 kan dan stap ik over, die explorer playlist is een winamp3 plugin. Die zal ook niet met 2 werken omdat dat een ander soort playlist ding heeft. van winamp5 weet ik het niet
In fact... Ik draai die zelfs met WinAmp RC10 en ik moet zeggen, het werkt wel handig, alhoewel ik er wel bij moet zeggen, dat die playlist niet zo overzichtelijk is, als de jouwe. Niet per artiest te zien dus...
Albumlist officiële site
Justin heeft wel een leuke smaakmaker in zijn .Plan gepost:
Monday (the 15th) we're gonna launch wa5. woot.
;x waar kan je checken of tie al gereleased is? Want op winamp.com heb ik tot nu toe vrij weinig over WA5 gelezen,
Verwijderd
Ok, en volgens warp2search is de volledige versie van W5 dus nu uit
http://www.warp2search.ne...ws&file=article&sid=15666
en ook te downloadenVerwijderd schreef op 15 december 2003 @ 22:20:
Ok, en volgens warp2search is de volledige versie van W5 dus nu uit
http://filebox.vt.edu/users/kisbrand/winamp50_full.exe
link is doodlegolas82 schreef op 15 december 2003 @ 22:38:
[...]
en ook te downloaden
http://filebox.vt.edu/users/kisbrand/winamp50_full.exe
I don't drive fast, I only fly low!
Inmiddels is de Winamp site geupdate, en is hij gewoon neer te slurpen van http://www.winamp.com/player/ 
Ik zie geen grote veranderingen, alles werkt gewoon als een trein en ik ben er zeker wel tevreden over. Ik ontdek nu ook pas dat je in de preferences, onder Global Hotkeys, die multimedia toetsen van je toetsenbord kan instellen, erg handig.
Ik zie geen grote veranderingen, alles werkt gewoon als een trein en ik ben er zeker wel tevreden over. Ik ontdek nu ook pas dat je in de preferences, onder Global Hotkeys, die multimedia toetsen van je toetsenbord kan instellen, erg handig.
offtopic:
En meteen een titeledit nu hij final is
Verwijderd
Geweldig!
De betaversies van 5 waren een beetje aan me voorbijgegaan (ik was tevreden met de heerlijke 2.91. Ik ben heel erg blij met het uitgebreide media library. Vooral mogelijkheid tot ratings, recent played, en most played en dat soort dingen vind ik geweldig. En natuurlijk dat ik gewoon m'n favoriete 2.x skin (ConnectX updated) kan blijven gebruiken, net als m'n plugins.
Werkelijk super. Mijn favoriete audioplayer. Ik ken geen fijnere.
/edit
En, ook heel belangrijk, het upgraden gaat vlekkeloos. Alle plugins, skins, en custom settings blijven gewoon netjes bewaard, je database wordt gewoon overgezet... heel netjes.
De betaversies van 5 waren een beetje aan me voorbijgegaan (ik was tevreden met de heerlijke 2.91. Ik ben heel erg blij met het uitgebreide media library. Vooral mogelijkheid tot ratings, recent played, en most played en dat soort dingen vind ik geweldig. En natuurlijk dat ik gewoon m'n favoriete 2.x skin (ConnectX updated) kan blijven gebruiken, net als m'n plugins.
Werkelijk super. Mijn favoriete audioplayer. Ik ken geen fijnere.
/edit
En, ook heel belangrijk, het upgraden gaat vlekkeloos. Alle plugins, skins, en custom settings blijven gewoon netjes bewaard, je database wordt gewoon overgezet... heel netjes.
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2003 22:12 ]
handige link: http://www.musicbrainz.org/
Human Bobby
Verwijderd
Ik heb MusicBrainz Tagger geprobeerd, maar ik vind MoodLogic toch eenvoudiger, betrouwbaarder, uitgebreider en stabieler werken. Ik heb in het verleden genoeg manual song profiles gesubmit om zo MoodLogic gratis te kunnen gebruiken, ik weet niet of dat nog steeds mogelijk is...
Als ik winamp opstart via de quickbar, dan begint hij niet gelijk de aanwezige nummers in de playlist af te spelen. Ik moet dus eerst nog play doen.
Mis ik nou een optie of kan het bij 5 ineens niet meer, lijkt me wel vreemd want bij alle andere versies had je die optie wel.
Mis ik nou een optie of kan het bij 5 ineens niet meer, lijkt me wel vreemd want bij alle andere versies had je die optie wel.
Je kunt maar één keer jong zijn, maar je kunt de rest van je leven onvolwassen zijn.
lol, voor de mensen met een dual screen set up, met multimon. open wa5, klik op "move to other monitor" en je krijg naast winamp 5 winamp 2 te zien, dus er naast. Als je nu een mp3tje afspeel zie je dat ook gewoon afgespeeld in het wa2 venstertje.
Ik denk dus dat ze gewoon gebruik maken van wa2 voor het afspelen en een programmatje (wa5) gebruiken voor de skin en al het andere frutsel wat je er mee kan.
plz correct me if I am wrong
Ik denk dus dat ze gewoon gebruik maken van wa2 voor het afspelen en een programmatje (wa5) gebruiken voor de skin en al het andere frutsel wat je er mee kan.
plz correct me if I am wrong
Verwijderd
Echt een hele strakke versie. Heb uitgebreid lopen monitoren en de performance/kwaliteitsverhouding is perfect. Ook heel leuk zijn de pr0n en muziekstreams.. deze zijn in hondertallen direct beschikbaar 
Hoe kan je de multimedia toetsjes dan instellen? Ik zie alleen dat je een keycombo in kan voeren.. maar dit werkt niet met de speciale toetsjes op mijn logitechRafe schreef op 16 december 2003 @ 12:19:
offtopic:
[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2003 01:34 ]
Heb ergens iets gelezen dat de fabrikant een driver update moet uitbrengen daarvoor.Verwijderd schreef op 17 december 2003 @ 01:31:
Hoe kan je de multimedia toetsjes dan instellen? Ik zie alleen dat je een keycombo in kan voeren.. maar dit werkt niet met de speciale toetsjes op mijn logitech
Heb hier hetzelfde prob met mijn MS Internet keyboard Pro, daar werken de mm toetsen ook niet.
Ik heb zo'n "el-cheapo" safeway toetsenbordje waar je geen drivers voor nodig hebt, en gewoon op de playknop drukken werkte voor mij.Verwijderd schreef op 17 december 2003 @ 01:31:
Hoe kan je de multimedia toetsjes dan instellen? Ik zie alleen dat je een keycombo in kan voeren.. maar dit werkt niet met de speciale toetsjes op mijn logitech
Ik had (geloof ik) op het Winamp forum gelezen dat de laatste iTouch software voor je toetsenbord het probleem zou moeten oplossen.
Bij mijn Logitech dingetje doet ie het idd goed, met (volgens mij) laatste iTouch softwareRafe schreef op 17 december 2003 @ 07:58:
[...]
Ik had (geloof ik) op het Winamp forum gelezen dat de laatste iTouch software voor je toetsenbord het probleem zou moeten oplossen.
Komt er ook Vobsub ondersteuning voor Winamp 5?
Heb hem net geinstalleerd.. en moet zeggen: 'Bye bye Winamp 2.9x', het werkt erg lekker.
Heb hem net geinstalleerd.. en moet zeggen: 'Bye bye Winamp 2.9x', het werkt erg lekker.
edit:
Heb niet goed genoeg getest
. Had een film gestart zonder srt file, nu even gedaan met srtfile -> vobsub laadt prima mee 
Heb niet goed genoeg getest
[ Voor 37% gewijzigd door evaarties op 17-12-2003 18:53 ]
Ook maar overgestapt (van versie 2.91). Werkt prima, ik merk weinig verschil moet ik eerlijk zeggen
.
Super (overgestapt van 2.91).
Eindelijk kan ik weer skippen met de hotkeys op mn keyboard (Microsoft Natural Keyboard Pro). Kon namelijk niet meer in W3. Ook het makkelijk zoeken via "J" in de playlist kan weer, wat niet kon in W3. Nice!!!
Eindelijk kan ik weer skippen met de hotkeys op mn keyboard (Microsoft Natural Keyboard Pro). Kon namelijk niet meer in W3. Ook het makkelijk zoeken via "J" in de playlist kan weer, wat niet kon in W3. Nice!!!
Winamp 5 werkt fijn. Ik ben ook overgestapt van 2.91 naar Winamp 5.
Maar om de een of andere reden start hij af en toe op met de shuffel uit. Normaal heb ik deze altijd aan staan. Meer mensen met dit probleem?
Maar om de een of andere reden start hij af en toe op met de shuffel uit. Normaal heb ik deze altijd aan staan. Meer mensen met dit probleem?
Verwijderd
Ik had een vaag probleem, toen ik de Media Library opende waar 23 mappen met MP3tjes in staan, stonden er plots nog maar 3.
Winamp zag 20 mappen niet.
Hij zag ze wel weer toen ik de mapnamen had veranderd.
Bv de map "SMB - Fly like an eagle" naar "Steve Miller Band - Fly like an eagle".
Dat vind ik nou vreemd.
Bv de map "SMB - Fly like an eagle" naar "Steve Miller Band - Fly like an eagle".
Dat vind ik nou vreemd.
kwee niet of het al is langs gekomen, maar im erger me helemaal DOOD aan een ding.....
Mijn muis snelheid gaat drastisch naar beneden zodra ik het winamp vensteractief heb. is hij niet actief, dan gaat mijn muis weer op normale snelhied verder...
Vooral het switchen tussen 2 snelheden is errug lastig!
Al een oplossing voor?
of nog niet bekend?
Logitech muis mouseman wheel optic laatste drivers
Zowel bij modern skin als bij classic skin.
p3-800
ati rage pro 8mb vid kaart
WinXp Pro
sjeees...tijden op zoek naar een oplossing , plaats ik een bericht en nog geen 5 min later vind ik zelf de oplossing.....
Bij je mouseware driver (em_exec) kun je de versnelling instellen van je muis, daar kun je ook aanvinken: versnellen uitschakelen bij games.
nu staat dat dus uit en doet ie weer normaal. Schijnbaar ziet ie winamp dus als een game
Mijn muis snelheid gaat drastisch naar beneden zodra ik het winamp vensteractief heb. is hij niet actief, dan gaat mijn muis weer op normale snelhied verder...
Vooral het switchen tussen 2 snelheden is errug lastig!
Al een oplossing voor?
of nog niet bekend?
Logitech muis mouseman wheel optic laatste drivers
Zowel bij modern skin als bij classic skin.
p3-800
ati rage pro 8mb vid kaart
WinXp Pro
sjeees...tijden op zoek naar een oplossing , plaats ik een bericht en nog geen 5 min later vind ik zelf de oplossing.....
Bij je mouseware driver (em_exec) kun je de versnelling instellen van je muis, daar kun je ook aanvinken: versnellen uitschakelen bij games.
nu staat dat dus uit en doet ie weer normaal. Schijnbaar ziet ie winamp dus als een game
[ Voor 45% gewijzigd door DaOverclocker op 18-12-2003 01:12 ]
Bij mij opent windows elke keer als ik op start verkenner met de map van winamp open. (dit gebeurde nadat ik winamp 5 er op had gezet) Kan je dat ergens instellen of zo?
Even over de crossfade functie, ik heb die nu aangezet, en op 15 seconden gezet, maar alles wat ie doet is crossfaden. Moet je nog meer instellen voordat dat weer werkt?
Verwijderd
Ik geloof dat ik zo ongeveer de enige ben met een serieus probleem
Om de zoveel tijd crasht Winamp 5 bij mij:
Ik gebruik win2k met sp4.
Iemand enig idee?
Maar hier word ik ook niet veel wijzer van:winamp.exe heeft fouten gegenereerd en wordt gesloten door Windows. U dient dit programma opnieuw te starten.
Er wordt een foutenlogboek gemaakt.
Bij winamp 2 had ik nergens last van, maar bij 3 had ik dit probleem ook al.Type gebeurtenis: Informatie
Bron van gebeurtenis: DrWatson
Categorie van gebeurtenis: Geen
Gebeurtenis-ID: 4097
Datum: 18-12-2003
Tijd: 13:34:34
Gebruiker: n.v.t.
Computer: -
Beschrijving:
De toepassing , , heeft een fout gegenereerd De fout is opgetreden op 18-12-2003 om 13.34.34.648 De gegenereerde uitzondering is c0000005 op adres 012153BE (<nosymbols>)
Iemand enig idee?
Verwijderd
Hmm, heb deze bug nog steeds.Verwijderd schreef op 17 oktober 2003 @ 19:45:
Hmm, met de nieuwe skin heb ik het vage probleem dat wanneer ik in de playlist editor klik het dan leeg lijkt, der gebeurt ook niks als ik ergens dubbelklik. Als een ander window (van winamp) de focus heeft (niet meteen, na een paar klikken) dan zie ik de inhoud in mijn playlist wel weer.
Met de classic skin heb ik er geen last van.
Niemand anders last van?
Verwijderd

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2003 14:45 . Reden: Paar dingen toegevoegd. ]
Ik heb de laatste twee dagen Winamp 5 eens even flink getest en ben tot op heden nog geen bugs tegen gekomen. Hij draait stabiel, snel, het ziet er gelikt uit en heeft fijne functies. Vooral de terugkeer van de J shortcut is een ware verbetering vergeleken bij Winamp 3, maar goed, daarom gebruikte ik voor Winamp 5 ook nog altijd Winamp 2.91
Nope...welke versie gebruik je?Verwijderd schreef op 18 december 2003 @ 14:07:
[...]
Hmm, heb deze bug nog steeds.
Niemand anders last van?
Verwijderd
Heb je hem over de beta heen geinstalleerd? Zo ja : gooi die er eerst ff af, en probeer het dan nog is... Succes.Verwijderd schreef op 18 december 2003 @ 13:42:
Ik geloof dat ik zo ongeveer de enige ben met een serieus probleem![]()
[...]
Maar hier word ik ook niet veel wijzer van:
[...]
Bij winamp 2 had ik nergens last van, maar bij 3 had ik dit probleem ook al.
Iemand enig idee?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2003 14:38 ]
Verwijderd
Ik had hem over een oudere versie heen geistalleerd. Maar ook met een schone install geeft ie hetzelfde probleem.Verwijderd schreef op 18 december 2003 @ 14:36:
[...]
Heb je hem over de beta heen geinstalleerd? Zo ja : gooi die er eerst ff af, en probeer het dan nog is... Succes..
Als winamp gewoon op de achtergrond draait en muziek afspeelt dan houdt ie het meestal wel een half uurtje vol. Maar als ik met dat library aan de gang ga dan stopt ie er binnen de minuut mee.
Verwijderd
Mm vreemd... Lijkt er op dat je Windows brak is dan.Verwijderd schreef op 18 december 2003 @ 15:08:
[...]
Ik had hem over een oudere versie heen geistalleerd. Maar ook met een schone install geeft ie hetzelfde probleem.
Als winamp gewoon op de achtergrond draait en muziek afspeelt dan houdt ie het meestal wel een half uurtje vol. Maar als ik met dat library aan de gang ga dan stopt ie er binnen de minuut mee.
Verwijderd
Daar staan er ook al een heleboelVerwijderd schreef op 18 december 2003 @ 16:56:
Bugs kan je hier melden.
http://forums.winamp.com/forumdisplay.php?s=&forumid=4
ligt aan windows en niet aan winampVerwijderd schreef op 18 december 2003 @ 00:04:
Ik had een vaag probleem, toen ik de Media Library opende waar 23 mappen met MP3tjes in staan, stonden er plots nog maar 3.
Dat vind ik nou vreemd.
if it is not broken, don't fix it!
Verwijderd
Het valt me op met Pro dat bij internet-tv ik vaak wel geluid heb, maar geen beeld. Hebben meer mensen hier last van?
Nope. Heb je ook alle bijbehorende codecs geïnstalleerd en is je internetverbinding wel snel genoeg?Verwijderd schreef op 18 december 2003 @ 22:21:
Het valt me op met Pro dat bij internet-tv ik vaak wel geluid heb, maar geen beeld. Hebben meer mensen hier last van?
Ben nu eindelijk ook overgestapt van 2.91 naar v5 final. Bevalt erg goed tot nu toe en de vaste plugins die ik gebruik, Brain en Izotope Ozone, werken nog gewoon.
marzzzz: je hebt daar coole shit in je albumlist staan hoor, congrats :-)
marzzzz: je hebt daar coole shit in je albumlist staan hoor, congrats :-)
Maakt Winamp 5 gebruik van een andere manier om die mp3's af te spelen ofzo? Ik heb nu bij mijn eigen geripte mp3's (ja, de originelen zijn in mijn bezit
) een kraak zitten. Die zijn geript met exact audio copy met de lame codec op 256 kbps en joint stereo met VBR aan. Echt vaag! Had ik niet met winamp 3.
Ik draai trouwens win 2k pro op een abit NF7-S met een sblive 5.1 en de 510D creative boxen set. Net de nieuwste NForce erop gezet en dat helpt ook niet echt.
Ik zat zelf te denken aan de geluidskaart? Misschien een audigy 2? ofzo!
Hij doet dit niet bij elk nummer trouwens alleen bij de wat meer heftige nummers (iets meer bas (niet ik-rij-door-de-stad-met-mijn-raam-open-in-m'n-sjonny-bak-in- de-zomer bas), gitaarwerk enzo). Als ik bijvoorbeeld the black album van metallica draai heb ik geen last, maar draai ik st. anger dan dus wel (zelfde manier geript).
Iemand anders die een idee heeft, of kan ik mijn geluidskaart gaan vervangen?
De driver versie onder apparaat beheer geeft aan dat ik 3509.1.0.0 heb voor mijn soundblaster kaart.
Ik draai trouwens win 2k pro op een abit NF7-S met een sblive 5.1 en de 510D creative boxen set. Net de nieuwste NForce erop gezet en dat helpt ook niet echt.
Ik zat zelf te denken aan de geluidskaart? Misschien een audigy 2? ofzo!
Hij doet dit niet bij elk nummer trouwens alleen bij de wat meer heftige nummers (iets meer bas (niet ik-rij-door-de-stad-met-mijn-raam-open-in-m'n-sjonny-bak-in- de-zomer bas), gitaarwerk enzo). Als ik bijvoorbeeld the black album van metallica draai heb ik geen last, maar draai ik st. anger dan dus wel (zelfde manier geript).
Iemand anders die een idee heeft, of kan ik mijn geluidskaart gaan vervangen?
De driver versie onder apparaat beheer geeft aan dat ik 3509.1.0.0 heb voor mijn soundblaster kaart.
[ Voor 7% gewijzigd door Viper2k1 op 19-12-2003 13:07 . Reden: Soundblaster driver versie ]
"And folks, if you don't like a little pain once in a while, poker is probably not your game. 'Cause as you can see, you're gonna get it!" (Mike Sexton)
Voor audio: Heerlijk programma, ik wil nooit meer iets anders.
Voor video: Mwah, niet goed, niet slecht. Het is trager als MPC* en het video scherm schaalt niet goed naar de grootte van het filmbestand.
*Media Player Classic
Voor video: Mwah, niet goed, niet slecht. Het is trager als MPC* en het video scherm schaalt niet goed naar de grootte van het filmbestand.
*Media Player Classic
http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page
Specs
Verwijderd
Uhmmm, Waarschijnlijk niet. Hoe kom ik aan welke codex?Harm schreef op 19 december 2003 @ 00:15:
[...]
Nope. Heb je ook alle bijbehorende codecs geïnstalleerd en is je internetverbinding wel snel genoeg?
Mijn kabel is wel snel zat... ik heb gelukkig geen Casema ofzo.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2003 16:49 ]
Verwijderd
Verwijderd schreef op 19 december 2003 @ 00:44:
Screentje van m'n nieuwe Winamp!![]()
Winamp 2.81 heb ik niet meer nodig!
[afbeelding]
Klik voor vergroting!
Alvast bedankt
Je kan er veel meer mee dan met 3, en 2 en het is stukken sneller. Dat noem ik toch een hele prestatie 
De MMD 3 skin vind ik overigens fenominaal
De MMD 3 skin vind ik overigens fenominaal
|>
Verwijderd
Ik heb nog steeds 2.91 .... Ik heb alleen nog een soort van screensaver gedownload die reageert op geluid en paar skins..
Verwijderd
net ook maar eens winamp 5 er op gezet maar krijg steeds bij het opstarten stuk of 5x dit scherm:

Erg irritant natuurlijk, weet iemand wat dit inhoud en hoe ik het kan verhelpen. Heb al oude versies van winamp verwijderd, en installatie op verschillende hd's geprobeerd.. maar steeds krijg ik die melding bij het opstarten.
Erg irritant natuurlijk, weet iemand wat dit inhoud en hoe ik het kan verhelpen. Heb al oude versies van winamp verwijderd, en installatie op verschillende hd's geprobeerd.. maar steeds krijg ik die melding bij het opstarten.
Verwijderd
hmm... lijkt net alsof een command ontbreekt in die files.. heb je er iets in dll bestanden geprobeerd te veranderen? Probeer maar nog een keer te downloaden zou ik zeggen .. en alles eerst deleten..
Verwijderd
allemaal al gedaanVerwijderd schreef op 19 december 2003 @ 19:09:
hmm... lijkt net alsof een command ontbreekt in die files.. heb je er iets in dll bestanden geprobeerd te veranderen? Probeer maar nog een keer te downloaden zou ik zeggen .. en alles eerst deleten..
iemand nog goede modern skins hebben? niet te uitbundig
Human Bobby
Heb 'm ook eindelijk maar eens geinstalleerd, en ik moet zeggen, lekker. Helaas doen de knopjes van m'n Microsoft Natural Keyboard Pro het niet, maar ik zie dat er hier meer last van hebben. Bij voorgaande versies werkte die nog wel, bij 2.91 alleen nog als Winamp op de voorgrond stond, bij 3 helemaal niet meer en bij 5 helaas ook helemaal niet meer, had gehoopt dat dit een vd 2+3 functies was die terug zou keren. Nu komt bij een druk op de play knop de MediaPlayer op :\. Als WA5 op het scherm staat blijft MP9 wel weg, dus de knop wordt dan afgevangen. Ingeven bij Global HotKeys kan helaas ook niet die vult niets in bij druk op zo'n media-knop:(, hoop dat het snel opgelost wordt.
[ Voor 17% gewijzigd door _XipHiaS_ op 19-12-2003 20:32 ]
Ziet er goed uit, werkt snel een hele verbetering... het enige wat ik gewoon echt slecht vind, is dat normaal als ik Files ADD, en weer Remove, had ik de optie Remove All... die optie is er niet meer, maar wel een optie om je files zelfs van je HDD te verwijderen...
Damn als je even niet oplet ben je dus zo je hele MP3 collectie kwijt... ik zou het liefst dat knopje dan ook zien verdwijnen
Damn als je even niet oplet ben je dus zo je hele MP3 collectie kwijt... ik zou het liefst dat knopje dan ook zien verdwijnen
lezen is ook een kunstn00bs schreef op 19 december 2003 @ 21:17:
Ziet er goed uit, werkt snel een hele verbetering... het enige wat ik gewoon echt slecht vind, is dat normaal als ik Files ADD, en weer Remove, had ik de optie Remove All... die optie is er niet meer, maar wel een optie om je files zelfs van je HDD te verwijderen...
je doet gewoon in de playlist "rem-" en dan "clear playlist" is hetzelfde als "remove all". Over dat direct verwijderen van files op hd, je krijgt eerst nog een waarschuwing.
Ik begrijp wel wat je bedoeld, en ik kan zeker lezen
maar als ik half bezopen voor het uitgaan, te snel klik op alles zijn mijn files weg 
Beetje overbodige functie voor mij
Beetje overbodige functie voor mij
mag ik vragen hoe je aan die album-list, cover, albums in de media library en equalizer komt (zodat ie niet in het main-window zit)Verwijderd schreef op 19 december 2003 @ 00:44:
[afbeelding]
Klik voor vergroting!
Zou ik ook weleens willen weten. Ik krijg het namelijk niet voor elkaar Album List in dezelfde skin te krijgendj_tsunami schreef op 19 december 2003 @ 23:00:
[...]
mag ik vragen hoe je aan die album-list, cover, albums in de media library en equalizer komt (zodat ie niet in het main-window zit)
Als ik internet tv wil kijken krijg ik bij somige servers geen beeld terwijl ik xvid en divx heb geinstalleerd
iemand een oplossing ?
WinAmp 5.01 is uit;
http://download.nullsoft....client/winamp501_lite.exe
http://download.nullsoft....client/winamp501_full.exe
What's New in This Release:
· Fixed gen_ml selection bug
· Added gen_ml option for no guessing at all
· Made AVS and SPS support loop() in user code
· Made AVS support megabuf() in user code
· Made pro installer not prompt for regkey if already valid
· Improved font directory retrieval in gen_ff
· Added content rating system in Internet TV's listing
· Added bandwidth usage statistic in Internet Radio/TV listings
· Made media library guess from filename only when NO metadata found
· Added seperate recent items tracking options for files/streams
· Made installer better handle installing wa5 directly over wa3
· Added milkdrop docs to installer
· Made uninstaller not remove winamp directory if not empty
http://download.nullsoft....client/winamp501_lite.exe
http://download.nullsoft....client/winamp501_full.exe
What's New in This Release:
· Fixed gen_ml selection bug
· Added gen_ml option for no guessing at all
· Made AVS and SPS support loop() in user code
· Made AVS support megabuf() in user code
· Made pro installer not prompt for regkey if already valid
· Improved font directory retrieval in gen_ff
· Added content rating system in Internet TV's listing
· Added bandwidth usage statistic in Internet Radio/TV listings
· Made media library guess from filename only when NO metadata found
· Added seperate recent items tracking options for files/streams
· Made installer better handle installing wa5 directly over wa3
· Added milkdrop docs to installer
· Made uninstaller not remove winamp directory if not empty
[ Voor 73% gewijzigd door grimson op 20-12-2003 12:56 ]
Zon opbrengst http://plugwise.grimson.nl/ | Fotomeuk
Nou, 5.01 is er hier weer af, na poosje draaien een ongeldige bewerking. Bij 5.0 nog niet gehad.
Vastgelopen toepassing: winamp.exe, versie: 5.0.0.1, vastgelopen module: gen_ff.dll, versie: 0.0.0.0, vastgelopen op: 0x000253be. Aldus het log bericht.
En dat bestand stond in de 'What's New?' lijst, dus er zal een foutje ingeslopen zijn.
Vastgelopen toepassing: winamp.exe, versie: 5.0.0.1, vastgelopen module: gen_ff.dll, versie: 0.0.0.0, vastgelopen op: 0x000253be. Aldus het log bericht.
En dat bestand stond in de 'What's New?' lijst, dus er zal een foutje ingeslopen zijn.
[ Voor 20% gewijzigd door _XipHiaS_ op 20-12-2003 19:44 ]
Is iemand het al opgevallen dat ie een kleine hapering heeft als je van het ene naar het andere nummer gaat? Bij mij wel iig.
Als ik een "aan elkaar gemixt" album afspeel, dan zit er altijd een hele kleine (doch voor mij zeer storende) hapering als je weer een nummer verder gaat.
Ik heb al een beetje lopen spelen met de direct sound output opties, maar zelfs als ik "Buffer-ahead on track change" op 2000 ms heb staan, is er nog een kleine stilte.
Het aanzetten van de Silence remover heeft geen zin...
Winamp 3 deed dit wel goed, is er nog een mogelijkheid dat dit met 5 ook kan?
Als ik een "aan elkaar gemixt" album afspeel, dan zit er altijd een hele kleine (doch voor mij zeer storende) hapering als je weer een nummer verder gaat.
Ik heb al een beetje lopen spelen met de direct sound output opties, maar zelfs als ik "Buffer-ahead on track change" op 2000 ms heb staan, is er nog een kleine stilte.
Het aanzetten van de Silence remover heeft geen zin...
Winamp 3 deed dit wel goed, is er nog een mogelijkheid dat dit met 5 ook kan?
Verwijderd
Sorry mensen, ik was even afwezig!Verwijderd schreef op 19 december 2003 @ 17:42:
[...]
Cool gedaan met die covers in de minibrowser, maar uhm... hoe krijg je dat voor elkaar? Is dat een functie van winamp 5.0 of een aparte plugin? Kon het bij de opties niet vinden en kon ook geen goeie plugin hiervoor vinden.
Alvast bedankt
dj_tsunami schreef op 19 december 2003 @ 23:00:
[...]
mag ik vragen hoe je aan die album-list, cover, albums in de media library en equalizer komt (zodat ie niet in het main-window zit)
bennierex schreef op 19 december 2003 @ 23:21:
[...]
Zou ik ook weleens willen weten. Ik krijg het namelijk niet voor elkaar Album List in dezelfde skin te krijgen

Maar goed, ik gebruik de classic skin, het is geen plugin maar een persoonlijke tweak.
Voor meer informatie: Album Covers for Winamp v1.1
Voor alle andere vragen kan je het best even dit draadje bekijken. http://forums.winamp.com/...ostid=1207448#post1207448
Hier kan je covers-winamp.zip en de skin weghalen. In het readme bestand staat e.e.a. beschreven.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2004 20:00 . Reden: update ]
Verwijderd
ik ben nu een uur al aan t rotzooien, krijg het niet zoVerwijderd schreef op 19 december 2003 @ 00:44:
[afbeelding]
Klik voor vergroting!
hoe heb je dat gedaan?
Verwijderd
Hoever ben je dan? Waar loopt het fout?Verwijderd schreef op 21 december 2003 @ 19:27:
[...]
ik ben nu een uur al aan t rotzooien, krijg het niet zo
hoe heb je dat gedaan?
Verwijderd
Iemand op het forum van winamp heeft er al een proggie voor gemaakt.
http://home.t-online.de/h..._thumbnails_view_pack.rar
succes ermee
het ziet er zeker strak uit dat winamp 5 alleen vind ik de playlist editor niet echt handig gedaaan... In Winamp 3 zag je al je aangemaakte playlists en als je er 1 selecteerde zag je de nummers er van (lijkt me logisch
) Maar nu in 5 kom ik niet verder dan 1 lange playlist... wat doe ik fout?
daag
Verwijderd
Ik vind winamp 5 gewoon waardeloos en laat mij maar fijn met BPM studio werken of met de ouwe vertrouwde winamp 3 of mediaplayer 9 series
Het hele playlist-manage gebeuren zit nu in de media library, maar als je daar een paar playlisten hebt gemaakt kan je die wel makkelijk openen zonder de media library open te hebben met die manage playlist button onderaan het playlist venster...The_Thijs© schreef op 21 december 2003 @ 22:26:
het ziet er zeker strak uit dat winamp 5 alleen vind ik de playlist editor niet echt handig gedaaan... In Winamp 3 zag je al je aangemaakte playlists en als je er 1 selecteerde zag je de nummers er van (lijkt me logisch) Maar nu in 5 kom ik niet verder dan 1 lange playlist... wat doe ik fout?
Verwijderd
Waar kan ik de laatste codex vandaan halen, zodat er bij internet-tv ook beeld bij het geluid zit...
Gewoon Winamp5 installeren met de codecs is volgens mij voldoende.
Verwijderd
Ik vindt winamp 5 echt goed, werkt lekker snel, stabiel, ik luister de hele dag naar internet radio en TV.
en hij werkt tenminste met IRC scripts (draaiende nummers spammen) ik ben zeer tevreden!
winamp 3 was echt bagger
en hij werkt tenminste met IRC scripts (draaiende nummers spammen) ik ben zeer tevreden!
winamp 3 was echt bagger
Verwijderd
Ik denk dat je je playlist niet aanmaakt in de library?, want dan krijg ik toch echt met een druk op de knop mn playlist te zien. En met twee klikken gaat ie de list afspelen....wat wil je nog meerThe_Thijs© schreef op 21 december 2003 @ 22:26:
het ziet er zeker strak uit dat winamp 5 alleen vind ik de playlist editor niet echt handig gedaaan... In Winamp 3 zag je al je aangemaakte playlists en als je er 1 selecteerde zag je de nummers er van (lijkt me logisch) Maar nu in 5 kom ik niet verder dan 1 lange playlist... wat doe ik fout?
Verwijderd
Crossfade in winamp 5 (liedjes in elkaar laten overlopen):
Options -> Preferences -> Plug-ins -> Output
DirectSound Output v2.2.8 aanklikken -> Configure
Tab Buffering -> Buffer Length op 8000ms (8 seconden, zodat ze vlot in elkaar overlopen (bufferen), anders hoor je het vorige nummer out-faden, dan een stilte, dan het volgende nummer in-faden)
Tab Fading:
- Default Fade Length: 8000ms
- Don't abort fadeout when Winamp is shutting down: wanneer dit aangevinkt is, zal je bij het sluiten van Winamp een fade-out horen
- On start: 3000ms
- On first start: 3000ms (niet nodig, fade-in bij eerste liedje dat je speelt)
- On end of song: 6000ms (meer dan On start, anders kan je hapering horen)
- On pause/stop: fade-in en -out wanneer je op pause of stop klikt
- On seek: fade-in en -out wanneer je de searchbar verschuift
De laatste twee heb ik default staan (333ms) ... langer dan dit zou wat overdreven zijn denk ik
Daarna niet vergeten Apply klikken
Deze settings lijken heel goed op die uit winamp 3 vind ik, crossfader van winamp 5 is eigenlijk beter, meer mogelijkheden om hem volledig in te stellen zoals je zelf wilt
Tab Buffering -> Buffer Length op 8000ms (8 seconden, zodat ze vlot in elkaar overlopen (bufferen), anders hoor je het vorige nummer out-faden, dan een stilte, dan het volgende nummer in-faden)
Tab Fading:
- Don't abort fadeout when Winamp is shutting down: wanneer dit aangevinkt is, zal je bij het sluiten van Winamp een fade-out horen
De laatste twee heb ik default staan (333ms) ... langer dan dit zou wat overdreven zijn denk ik
Deze settings lijken heel goed op die uit winamp 3 vind ik, crossfader van winamp 5 is eigenlijk beter, meer mogelijkheden om hem volledig in te stellen zoals je zelf wilt
Die mogelijkheid zit echt al een half jaar ofzo in 2.90, erg vernieuwend is hij dus niet (precies hetzelfde in 5 als in 2.9x).Verwijderd schreef op 23 december 2003 @ 22:09:
Crossfade in winamp 5 (liedjes in elkaar laten overlopen):
Tab Fading:
Verwijderd
ahh ok Lekkere Kwal ... toch maar even gepost omdat veel mensen problemen leken te hebben in verband met die crossfade ... misschien kan dit hen wel helpen hé
Winamp 5...mja, geweldig allemaal.
Maar zodra ik mijn playlist tevoorschijn tover, stijgt mijn CPU usage naar 60/80% (Athlon XP 2000+, 768 MB DDR).
Iemand anders ook met datzelfde probleem? Dus alleen als de playlist aanstaat, en niet alleen de player zelf.
Maar zodra ik mijn playlist tevoorschijn tover, stijgt mijn CPU usage naar 60/80% (Athlon XP 2000+, 768 MB DDR).
Iemand anders ook met datzelfde probleem? Dus alleen als de playlist aanstaat, en niet alleen de player zelf.
Verwijderd
Weet iemand of het mogelijk is een nieuw genre te maken in winamp 5? Ik zou graag een genre 'nederlandstalig' bijmaken, maar dit, of eventueel iets gelijkaardigs, staat niet in de combobox bij 'file info'
Verwijderd
Query builder onder add new view.Verwijderd schreef op 25 december 2003 @ 14:00:
Weet iemand of het mogelijk is een nieuw genre te maken in winamp 5? Ik zou graag een genre 'nederlandstalig' bijmaken, maar dit, of eventueel iets gelijkaardigs, staat niet in de combobox bij 'file info'
Hoe kan je die spectrum analyzer eigenlijk aanpassen? Bij winamp 2.9 kon dat wel voor zover ik weet, maar bij winamp 5 zie ik nergens iets staan om dat te doen.
Voor de rest ben ik tevreden over winamp 5, winamp 3 was shit, winamp 2 was perfect. Winamp 5 is nog beter
Voor de rest ben ik tevreden over winamp 5, winamp 3 was shit, winamp 2 was perfect. Winamp 5 is nog beter
Verwijderd
Hoe maak ik een nieuw genre aan? Kan enkel nieuwe view windows maken. Naast die bestaande genres (Ambient, Rock, Classical, enz ... ) zou ik een nieuw willen maken genaamd 'Nederlandstalig' ...
Hier een AMD XP 2000+ 512 mb DDRExorcist schreef op 24 december 2003 @ 12:47:
Winamp 5...mja, geweldig allemaal.
Nergens geen last van. Als ik mijn playlist tevoorschijn tover blijft de CPU usage gelijk.
Misschien afhangelijk van het aantal tracks wat er in staat????
Zelfs geen verschil met de Media Library.
Verwijderd
Hier ook geen last van met een 2600+ met 1 gig DDR, 3100 tracks in de playlistJanAlesi schreef op 25 december 2003 @ 18:56:
[...]
Hier een AMD XP 2000+ 512 mb DDR
Nergens geen last van. Als ik mijn playlist tevoorschijn tover blijft de CPU usage gelijk.
Misschien afhangelijk van het aantal tracks wat er in staat????
Zelfs geen verschil met de Media Library.
Verwijderd
Nou, ik vind um best relaxed. Niet zo'n log klote ding zoals Winamp 3 of WMP. 
Ik vind toch wel de grootste voordeel van winamp5 de skins. Die zijn echt zeker übervet!
'K gebruik nu gewoon MMD3
Ik vind toch wel de grootste voordeel van winamp5 de skins. Die zijn echt zeker übervet!
'K gebruik nu gewoon MMD3
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2003 20:05 ]
Verwijderd
directsound -> hardware acceleration werkt niet?Verwijderd schreef op 25 december 2003 @ 20:19:
is er ook een plugin die van je 6.1 set volledig gebruikt maakt (een gewoon mp3tje)
heeft iemand hier de functie gevonden waarbij als je hem opstart hij meteen gaat spelen? Play on start heete hij in 3 geloof ik, want ik kan hem niet vinden en ik gebruikte winamp als wekker om 's ochtends lekker met een muziekje op te staan.
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Verwijderd
Ik word helemaal gestoord van de Media Library, er staan 348 mp3tjes in en op momenten staan er dan plotseling nog maar 35 of 10 of 48 oid terwijl al die files nog gewoon fysiek aanwezig zijn.
Ik heb eigenlijk alleen maar problemen met winamp 5 en wel omdat mijn Mp3 pro encoder voor mijn stream moeilijk doet met winamp 5 ,zodra ik m start gaat alles meteen op zijn plaat en moet ik winamp.exe afsluiten.
Ik zit weer op 2.92 en nu loopt alles weer uit de kunst.
Jammer want het ziet er allemaal erg mooi uit en een MB meer of minder maakt me niet uit met me gig ram.
Ik zit weer op 2.92 en nu loopt alles weer uit de kunst.
Jammer want het ziet er allemaal erg mooi uit en een MB meer of minder maakt me niet uit met me gig ram.
Verwijderd
Bij mij issie 1.628MB aan geheugen en 0% CPU.
Dit staat mij wel aan, looks kan me niet zo aan de bal jeuken, ik vind die oude skin nog steeds wel tof.
IK blijf nu bij winamp 5. alleen heb ik soms last van een klein bugje ofzo. maar voor de rest helemaal top.
Dit staat mij wel aan, looks kan me niet zo aan de bal jeuken, ik vind die oude skin nog steeds wel tof.
IK blijf nu bij winamp 5. alleen heb ik soms last van een klein bugje ofzo. maar voor de rest helemaal top.
Verwijderd
Allemaal harstikkel leuk maar mijn winamp5 ondersteunt geen Ogg en geen Wma
Kan iemand mij zeggen of die er nu al wel in zit?
Anders kun je beter de opensource variant van Winamp3 wasabi.player gebruiken
Anders kun je beter de opensource variant van Winamp3 wasabi.player gebruiken
Ik denk dat jij een Lite versie hebt geinstalleerd, ik kan prima OGGs en WMAs afspelen 
WinAMP 5 rulezz!
WinAMP 5 rulezz!
[ Voor 14% gewijzigd door pSycho-Y2K op 25-12-2003 23:15 ]
Dit topic is gesloten.