Dacht ik net een handige gevonden te hebben om die download manager uit te knuppelen:
code:
1
2
| // Turn off the download manager (0=download manager, 1=simple dialog?)
user_pref("browser.downloadmanager.behavior", 1); |
blijkt deze niet meer te werken... de code voor de oude manier van downloaden blijkt helemaal uit Firebird te zijn gehaald

.
Het is nog een beroerde download manager ook, want als een download halverwege stopt, kun je meestal weer helemaal over nieuw beginnen

. Ook meldt de download manager dan vrolijk dat de file 'done' is, nou dat issie dus niet. Dat vind ik persoonlijk erg slecht, laat ze gewoon het deel van het bestand dat je al binnen hebt op de plek neerzetten waar het moet komen. Dan kan er makkelijk geresumed worden en kan je alvast bij de file als dat nodig mocht zijn. Nu moet je daarvoor in de cache dir gaan zitten poeren. Veel vooral grotere dingen download ik daarom niet met Firebird, maar met Total Commander. Dit terwijl het mij erug eenvoudig lijkt om deze functionaliteit in te bouwen (desnoods optioneel).
Ik kwam zelf nog wel een andere handige optie tegen:
browser.download.manager.showAlertOnComplete. Als je die op
false zet krijg je niet iedere keer zo een irritante popup rechts onderin je scherm als er een download klaar is.
Hebben andere mensen hier trouwens ook last van die buffer overflows/memory leaks die ontstaan bij het openen van pagina's met veel/grote plaatjes? Trek maar eens achter elkaar (met 100 posts per pagina)
En hoe ziet jouw desktop eruit? Deel 39 - 1 2 3 en
4 open (de vorige afsluiten mag

). Nadat ik er 2 of 3 open heb gehad kan ik niet meer door de pagina scrollen met page up en page down, dan blijft gewoon het vorige beeld staan (alleen geanimeerde icoontjes worden opnieuw getekend). Met het scrollwieltje of de pijltjes toetsen gaat het meestal nog wel goed. Het wisselen van pagina's in tabs is dan echter ook niet meer mogelijk, ook hier blijft de vorige pagina dan staan. Het geheugengebruik neemt ook flink toe (normaal 60MB, net na drie grote pagina's 160MB).
Hebben jullie hier ook last van (ik had het met 0.7 en nu met de nightly van 15-01 nog steeds)?
[/gal spuw mode]
Maar over het algemeen vind ik het, met de nodige plugins, een hele fijne browser hoor

(en hij is gratis

).