[Firebird 0.7] Wat vinden we ervan?

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 1.352 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:02
Miki schreef op 21 januari 2004 @ 16:30:
zo juist firebird geinstallerd, argh... msn links willen niet starten in firebird :(

Met de search word ik niet echt wijzer aangezien er geen concrete oplossingen worden geboden. Neem aan dat jullie er geen last van hebben.

Betreft:

Win XP pro + msn messenger 6.1
*schopje
Iemand nog een idee over web-links die in msn messenger direct te openen zijn in firebird? Search leverd niks concreets op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ikh eb een probleem met Firebird 0.8.0+
Hij wilt wel themes downloaden enzo, maar ik kan ze niet aanklikken in het themes menu in options? Ze staan er dan gewoon niet :(
Ook heb ik al geprobeerd mn browsers opnieuw op tes tarten enz enz :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Miki schreef op 22 januari 2004 @ 16:28:
[...]

*schopje
Iemand nog een idee over web-links die in msn messenger direct te openen zijn in firebird? Search leverd niks concreets op.
Dat ligt in ieder geval niet aan Firebird, maar aan Windows en MSN Messenger. Op één of andere manier zijn de verwijzingen naar internetpagina's in MSN Messenger 'hardcoded' waardoor dus altijd Internet Explorer wordt opgestart. Dit is wel op te lossen via een aantal registerwijzigingen, maar het precieze daarvan weet ik ook niet. Probeer met deze zoekwoorden eens op GoT te zoeken en desnoods op MozillaZine :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 23 januari 2004 @ 22:45:
Hij wilt wel themes downloaden enzo, maar ik kan ze niet aanklikken in het themes menu in options? Ze staan er dan gewoon niet :(
Veel "oude" themes zijn niet geschikt voor de laatste nieuwe build van Firebird. Helaas, maar niks aan te doen. Dus wachten op nieuwere themes, of terug naar de 0.7 build.

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Br@m schreef op 24 januari 2004 @ 00:18:
[...]

Veel "oude" themes zijn niet geschikt voor de laatste nieuwe build van Firebird. Helaas, maar niks aan te doen. Dus wachten op nieuwere themes, of terug naar de 0.7 build.
Verwijderd schreef op 23 januari 2004 @ 22:45:
Dat is een bekende bug voor de Mac, maar ik heb er ook last van in Windows. Br@m, zou jij het ook even willen testen met de laatste nightly (schoon profiel enzo), of heb je dat al gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
Ik heb straks de laatste nieuwe build gedownload (van 20-jan) en een schoon profiel. En enkele themes doen het gewoon niet. En andere weer wel, ook sommige waar tie zelf al aangeeft "THIS VERSION OF THE THEME IS NOT COMPATIBLE WITH YOUR BUILD." doen het weer wel. Ik kan er wel mee leven.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Ok, dan is het dus inderdaad geen bug, maar een fout in de themes :) . Die themes zijn dan dus gewoon niet bijgewerkt en doen het dus niet met je huidige build (dit is vooral voor PYROS). Helder in ieder geval :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hm..logisch eigenlijk, maar wel zwaar irritant :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 23:18
Had vanochtend het vage probleem dat mijn prefs en bookmarks weg waren terwijl mijn cookies er nog gewoon waren!? Gelukkig had ik het grootste deel van mijn bookmarks nog in een backupje, maar kost toch wat tijd om alles weer netjes in te stellen...

Rustacean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
@Manuzhai: wat had je dan gedaan? Nieuwe build geïnstalleerd of waren ze gewoon in een keer weg terwijl je niets had gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x-man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-08 12:38

x-man

Proud newbie!

Heb een nightly build gedownload. Laatste versie die ik gebruikte was van een paar maanden geleden. Jezus hij is veel sneller geworden bij mij. Opstarten en internetten is 2x sneller. Serieus. _/-\o_

Dit gaat zeker de goede kant op.

Better a newbie in one hand then ten wannabe-hacker-scriptkiddies on your server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc
Harm schreef op 24 januari 2004 @ 15:28:
@Manuzhai: wat had je dan gedaan? Nieuwe build geïnstalleerd of waren ze gewoon in een keer weg terwijl je niets had gedaan?
Had niet dat soort dingen gedaan, alleen was Windows geloof ik gecrashed op het moment dat ik de computer wilde afsluiten (iets met de video-drivers), maar weet niet eens zeker of Firebird toen nog aanstond.

Rustacean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Manuzhai schreef op 25 januari 2004 @ 21:42:
[...]
Had niet dat soort dingen gedaan, alleen was Windows geloof ik gecrashed op het moment dat ik de computer wilde afsluiten (iets met de video-drivers), maar weet niet eens zeker of Firebird toen nog aanstond.
Als dat inderdaad het geval is, dan zal dat de oorzaak zijn. Ik heb ook wel eens dat FB crasht (dat risico loop je als je nightlies draait) en dan ben ik ook mijn cache kwijt. Dus het kan maar zo dat door een Windows-crash je instellingen ook kwijt zijn; wat me overigens wel vreemd voorkomt. Maar probeer het nog eens uit en kijk of het weer fout gaat (hm, dat klinkt lekker :+ ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reefer
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 01:41

Reefer

madness

ik heb ook eens een windows nightly build gedownload, 0.8 maar in het info boxje staat 0.7+. En wat me opviel dat de installatie procedure flink onder handen is genomen (positief ;)) Beetje gebruiksvriendelijker enzo, nog makkelijker om mensen over te halen firebird te proberen.

A Breakbeat A Day Keeps Religion Away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Reefer schreef op 26 januari 2004 @ 09:57:
ik heb ook eens een windows nightly build gedownload, 0.8 maar in het info boxje staat 0.7+.
Aha, okee dan :)
En ik maar denken dat ik het niet kon vinden :D

Maar die nightly versie is echt een stuk sneller. Wat houdt zo'n nightly versie eigenlijk in? Is het een soort beta ofzo?

edit:
Hier op werk heb ik de nightly gedownload, maar dit keer de installer (thuis had ik de zip gepakt). Nu zegt-ie wel 0.8.0+. Vreemd..

[ Voor 17% gewijzigd door anandus op 26-01-2004 10:04 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reefer
  • Laatst online: 21-02 01:41

Reefer

madness

anandus schreef op 26 januari 2004 @ 09:59:
[...]
Maar die nightly versie is echt een stuk sneller. Wat houdt zo'n nightly versie eigenlijk in? Is het een soort beta ofzo?
Volgens mij houdt een nightly build in dat ze elke dag/avond de source van een CVS server trekken en compilen dan een nightly build, dus het is de meest recente code die beschikbaar is.

A Breakbeat A Day Keeps Religion Away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Nightly Builds

Created most weekdays from the previous day's work, these will probably work, but may not. Use them to verify that a bug you're tracking has been fixed.
gewoon de laatste versie die er op dat moment beschikbaar is* en kan functioneren, en die kan dus buggy zijn, maar net zo goed prima werken :)

*daarom heten het ook 'nightly builds' ;)

[ Voor 11% gewijzigd door G33rt op 26-01-2004 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaNdM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:38

MaNdM

1000-dingen-doekje

Harm schreef op 24 januari 2004 @ 00:06:
[...]

Dat ligt in ieder geval niet aan Firebird, maar aan Windows en MSN Messenger. Op één of andere manier zijn de verwijzingen naar internetpagina's in MSN Messenger 'hardcoded' waardoor dus altijd Internet Explorer wordt opgestart. Dit is wel op te lossen via een aantal registerwijzigingen, maar het precieze daarvan weet ik ook niet. Probeer met deze zoekwoorden eens op GoT te zoeken en desnoods op MozillaZine :) .
Nee dit is niet hardcoded, MSN gaat uit van je standaard browser en dat is IE dus. Als je Firebird op de een of andere manier voor windows als standaard browser aan kan wijzen dan doet msn dat ook. Bij mij openen de linkjes die ik via msn krijg netjes in opera 7.23

To be determined...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NH298
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-10-2021
(jarig!)
Een link uit een chat bericht gaat idd wel direct naar Firebird, maar bijv de link naar je hotmail inbox niet. Iig bij mij niet, terwijl Firebird bij mij default is

[ Voor 13% gewijzigd door NH298 op 26-01-2004 12:41 ]

System specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
MaNdM schreef op 26 januari 2004 @ 10:44:
[...]

Nee dit is niet hardcoded, MSN gaat uit van je standaard browser en dat is IE dus. Als je Firebird op de een of andere manier voor windows als standaard browser aan kan wijzen dan doet msn dat ook. Bij mij openen de linkjes die ik via msn krijg netjes in opera 7.23
Hmm, misschien moet ik msn afsluiten en dan nog een keer firebird instellen als default browser. Daarna msn opnieuw installeren. Misschien dat firebird um dan wel herkend en msn de link ook netjes doorgeeft aan firebird.

Vanmiddag ga ik het maar eens proberen, want firebird is een een top browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
MaNdM schreef op 26 januari 2004 @ 10:44:
[...]

Het is wel 'hardcoded'. Nadat ik mijn computer afgelopen kerstmis opnieuw geïnstalleerd had, heb ik Firebird er met een installatie (niet de zip-versie) weer opgezet. Firebird wordt dan automatisch ingesteld als standaard browser (bekende bug, aangezien dat een vraag moet zijn). Dan mag ik ervan uitgaan dat dat ook gewoon goed gebeurt en niet dat onder andere MSN Messenger nog linkjes opent in IE. Dat is een fout in Windows en niet in Firebird. Dat is alleen aan te passen met extra registerwijzigingen. Misschien dat Opera die al zelf doet, maar dat is dus abnormaal gedrag van Windows.
G33rt schreef op 26 januari 2004 @ 10:37:
[...]

gewoon de laatste versie die er op dat moment beschikbaar is* en kan functioneren, en die kan dus buggy zijn, maar net zo goed prima werken :)

*daarom heten het ook 'nightly builds' ;)
Ik draai al een maandje of drie nighlties en ik heb wel versies gehad die bugs bevatten, maar je kon er in alle gevallen gewoon mee werken. En als het niet werkte, dan was de bug (of eigenlijk: regressie) in een build van een dag later alweer opgelost :) . Heerlijk systeem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc
Ik heb sinds mijn vorige probleempje wel een issue met de TabBrowser Extensions: links uit een ander programma worden nu niet meer in een nieuwe tab (Single Window Mode) geopend, maar in de openstaande tab. Dat is dus echt zwaar irritant, ben bang dat ik Firebird maar eens helemaal opnieuw moet installeren...

Harm, volg je The Burning Edge al? Alle regressies van branch en trunk nightlies op een rijtje, best nuttig.

Rustacean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Dat probleem kan ook veroorzaakt worden doordat TBE nog niet is bijgewerkt, maar dat geldt alleen als je laatselijk een nieuwe nightly hebt geïnstalleerd. Ik gebruik TBE niet (eigenlijk geen enkele extensie op editCSS na), dus ik kan het niet reproduceren. Maar goed, lost een schoon profiel en/of een lege Firebird-directory je probleem op?

Jep, die site ken ik al :) . Leuk overigens dat je mer nog even op wijst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Heb het nu ook een dagje draaien en tis ff wennen maar op zich niet onaardig. Blijf em nog wel ff gebruiken :)

Aleen heb ik een probleempje met mijn favorieten. Als ik ze sort by name dan kan ik naderhand geen seperators en mapjes meer verplaatsen, terwijl ik 2 specifieke mapjes gewoon onderaan wil hebben, en dan rest op naam gesorteerd. Is dit een bug/feature of kan ik het ergens instellen? Ik kan het iig niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
In de build die ik gebruik (Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.7a) Gecko/20040124 Firebird/0.8.0+ (scragz)) kan ik mapjes en seperators gewoon nog verplaatsen nadat ik op name heb gesorteerd. Het kan maar zo zijn dat in versie 0.7 (laatste release) nog niet de huidige Bookmark Manager ingebouwd is waardoor dat soort dingen nog niet goed werken. In mijn huidige versie wel dus :) .

[ Voor 1% gewijzigd door Harm op 26-01-2004 22:10 . Reden: BTW ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc
In 0.7 zit wel een redelijke Bookmark Manager, heb er zelf nooit problemen mee gehad. Vraag me wel af wanneer nou eindelijk 0.8 gaat uitkomen, die had er volgens mij al rond de kerst moeten zijn.

Rustacean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Ach, Ben Goodger (projectleider) schreef op 23 januari 2004 al dat 0.8 er Soon zou zijn. Ik heb sindsdien wel wat gezien, maar geen officiële 0.8 build :P . Wel wat leuke andere fixes overigens in de branch builds :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Woei! Ik lees hier in de notulen van de laatste Mozilla.org-staff meeting dat Firebird 0.8 klaar is om de wereld ingestuurd te worden:
*Mozilla Firebird 0.8 update*

- Ready to ship
Dit is wel leuk nieuws zo op de 'vroege' ochtend :P .

[ Voor 14% gewijzigd door Harm op 29-01-2004 10:41 . Reden: URL toegevoegd + BTW ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schonhose
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-09 15:28

Schonhose

Retro Icoon

Wanneer issie te downloaden dan?

* Schonhose werkt nog op 0.7 en is zeer tevreden.

"The thing under my bed waiting to grab my ankle isn't real. I know that, and I also know that if I'm careful to keep my foot under the covers, it will never be able to grab my ankle." - Stephen King
Quinta: 3 januari 2005

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

Ik ook alleen het enige vind ik bij de proxy settings. Je moet ze allemaal handmatig aanpassen. Geen vinkje net als bij IE van "use the same for all protocols"

There is no art to find the minds construction in the face

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ah relaxed ik zat de laatste tijd al te kijken wanneer die uit zou komen, Heb begrepen dat ie sneller zou zijn en die MIME bug eruit zou zijn erg Releaxed. Ben benieuwd!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc
Harm schreef op 29 januari 2004 @ 10:40:
Dit is wel leuk nieuws zo op de 'vroege' ochtend :P .
Geil! Wel raar, want op The Burning Edge staan nog wel wat bugjes...

Rustacean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gomaster
  • Laatst online: 12-09 14:22
Ik kan het echt niet meer vinden. Waar staan ook alweer die css files om het een en ander aan je muiscuror te veranderen als je muis over een link gaat die in een nieuw scherm opent? Ik heb net 0.8 met extensions mooi draaien maar zoek me suf.
Ohja een tip: installeer niet alles in een keer omdat je denkt in 1 keer te restarten want dan loopt het in de soep. :(
Chill trouwens dat die straks echt gereleased wordt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@gomaster:
Waar haal jij 0.8 vandaan dan :? ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheldar
  • Laatst online: 29-08 08:47
gomaster schreef op 29 januari 2004 @ 15:51:
Ik kan het echt niet meer vinden. Waar staan ook alweer die css files om het een en ander aan je muiscuror te veranderen als je muis over een link gaat die in een nieuw scherm opent? Ik heb net 0.8 met extensions mooi draaien maar zoek me suf.
Volgens mij ging dat zo:
Hoe verander ik de cursor voor links die in een nieuw scherm worden geopend?
- This neat trick will change the mouse pointer when you hover it over links that will open a new window. Add the following code to your 'userContent.css' file:

/* Change cursor for links that open in new window */
:link[target="_blank"], :visited[target="_blank"], :link[target="_new"], :visited[target="_new"] {
cursor: crosshair;
}

Hoe verander ik de cursor voor JavaScript links?
- This tip will change the mouse pointer when you hover it over links that will perform a JavaScript command. Add the following code to your 'userContent.css' file:

/* Change cursor for JavaScript links */
a[href^="javascript:"] {
cursor: move;
}

-------------------------------------------------------------------------------

De verschillende cursors:
auto
The UA determines the cursor to display based on the current context.
crosshair
A simple crosshair (e.g., short line segments resembling a "+" sign).
The platform-dependent default cursor. Often rendered as an arrow.
pointer
The cursor is a pointer that indicates a link.
move
Indicates something is to be moved.
e-resize, ne-resize, nw-resize, n-resize, se-resize, sw-resize, s-resize, w-resize
Indicate that some edge is to be moved. For example, the 'se-resize' cursor is used when the movement starts from the south-east corner of the box.
text
Indicates text that may be selected. Often rendered as an I-bar.
wait
Indicates that the program is busy and the user should wait. Often rendered as a watch or hourglass.
help
Help is available for the object under the cursor. Often rendered as a question mark or a balloon.

The user agent retrieves the cursor from the resource designated by the URI. If the user agent cannot handle the first cursor of a list of cursors, it should attempt to handle the second, etc. If the user agent cannot handle any user-defined cursor, it must use the generic cursor at the end of the list (werkt nog niet in Firebird 0.7).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred
  • Laatst online: 11-09 16:09
Verwijderd schreef op 29 januari 2004 @ 16:15:
@gomaster:
Waar haal jij 0.8 vandaan dan :? ?
Hier... denk ik...
http://ftp.mozilla.org/pu...ird/nightly/latest-trunk/

mijn 0.8 heeft nu zichzelf nu al 2 keer zomaar afgesloten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Manuzhai schreef op 29 januari 2004 @ 13:14:
[...]

Geil! Wel raar, want op The Burning Edge staan nog wel wat bugjes...
Jup, maar die installer bug staat gepland om opgelost te worden in 0.9 en die andere is in ieder geval non-blocking (heeft geen target milestone), dus die release kan hierom wel doorgaan denk ik zo. Overigens, die melding in de installer is al een weekje of wat terug aangepast, dus je moet nu wel redelijk dom zijn om die 'Safe upgrade' te gebruiken.
Schonhose schreef op 29 januari 2004 @ 11:05:
Wanneer issie te downloaden dan?

* Schonhose werkt nog op 0.7 en is zeer tevreden.
0.8 komt waarschijnlijk vrijdag, weekend of maandag online las ik daarnet op MZ :) . Het enige dat nu nog te vinden is zijn nightlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier... denk ik...

Dat is toch geen 0.8 final |:( ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheldar
Verwijderd schreef op 29 januari 2004 @ 17:50:
[...]

Nee, maar als ze nu zeggen dattie 'ready to ship' is, zullen er denk ik erug weinig verschillen tussen de huidige nightlies en de uiteindelijk 0.8-versie zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
  • Laatst online: 22-06-2022
Pred schreef op 29 januari 2004 @ 16:33:
[...]

Hier... denk ik...

het zijn ook nightly builds, en die kunnen best hier en daar een bugje vertonen. als je graag stabiel wilt browsen moet je ook de laatste stable build nemen, of een beta - want die laatste zijn over het algemeen ook redelijk stabiel. een nightly kan altijd 'broken' zijn, en er staan ook altijd disclaimers bij dat je hem niet moet zien als een stabiele browser :)
Kheldar schreef op 29 januari 2004 @ 17:55:
[...]
Nee, maar als ze nu zeggen dattie 'ready to ship' is, zullen er denk ik erug weinig verschillen tussen de huidige nightlies en de uiteindelijk 0.8-versie zitten.
kwa functionaliteit waarschijnlijk niet - maar ze zouden nog best eens iets onder de motorkap aan het veranderen kunnen zijn, en aan het bugfixen zijn. het is en blijft een nightly :)

[ Voor 28% gewijzigd door G33rt op 29-01-2004 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc
Alleen is het natuurlijk wel een verschil of je de trunk pakt (volgens die link) of de 0.8 branch. :P Op de trunk mag er van alles gedaan worden, de branch is gesloten.

Rustacean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
G33rt schreef op 29 januari 2004 @ 17:57:
[...]

het zijn ook nightly builds, en die kunnen best hier en daar een bugje vertonen. als je graag stabiel wilt browsen moet je ook de laatste stable build nemen, of een beta - want die laatste zijn over het algemeen ook redelijk stabiel. een nightly kan altijd 'broken' zijn, en er staan ook altijd disclaimers bij dat je hem niet moet zien als een stabiele browser :)
Ik draai al maanden nightlies en om eerlijk te zijn heb ik nog geen crashende builds gehad. Maar goed, ik maak ook geen gebruik van extensions of andere extra dingen waar de browser op zou kunnen crashen. Het is overigens ook zo dat patches, voor ze ingechecked worden, minimaal stabiel moeten draaien op het platform van de developer zelf. Dus volledig crashende builds zul je erg weinig tegenkomen.
G33rt schreef op 29 januari 2004 @ 17:57:
[...]

kwa functionaliteit waarschijnlijk niet - maar ze zouden nog best eens iets onder de motorkap aan het veranderen kunnen zijn, en aan het bugfixen zijn. het is en blijft een nightly :)
Dat wordt ook in Bugzille bijgehouden, dus dan zouden we alsnog genoeg moeten hebben aan de meldingen van The Burning Edge. Bdw, is het zo dat checkins voor Mozilla zelf ook voor Firebird gelden? Dat vroeg ik me een paar dagen terug af toen ik de checkins via Backprop.net zat te bekijken.
Manuzhai schreef op 29 januari 2004 @ 18:10:
Alleen is het natuurlijk wel een verschil of je de trunk pakt (volgens die link) of de 0.8 branch. :P Op de trunk mag er van alles gedaan worden, de branch is gesloten.
Jup, klopt :) . Trunk is op dit moment bezig aan 0.9 en branch is dus pre-0.8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred
  • Laatst online: 11-09 16:09
Manuzhai schreef op 29 januari 2004 @ 18:10:
Deze dus?

http://ftp.mozilla.org/pu...ebird/nightly/latest-0.8/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Ja, dat zijn de laatste nightlies van 0.8, maar het zou me niet verbazen als in ieder geval de Windows-versies redelijk outdated zijn, dus kun je hier ook even kijken voor meer - geoptimaliseerde - builds :) .

[edit]
Hm, FTP is traag, maar deze officiële builds zijn dus wel goed bijgewerkt en up-to-date :) .

[ Voor 17% gewijzigd door Harm op 29-01-2004 19:07 . Reden: BTW ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gomaster
Verwijderd schreef op 29 januari 2004 @ 17:50:
[...]

Nee, maar hij draait als een tierelier. Ik heb echt nergens last van, ook niet met mijn extensions. Hij gaat ook nog eens veel sneller met het parsen, dus ik zou niet weten waarom ik hem niet moet draaien. Ik heb btw de nightly van 21-1.
Kheldar schreef op 29 januari 2004 @ 16:33:
[...]
Volgens mij ging dat zo:
[...]
tnx dat zocht ik.

btw [a=http://www.mozilla.org/unix/customizing.html]hier[/] staat het eea over customizen. (net gevonden :X)

[ Voor 10% gewijzigd door gomaster op 29-01-2004 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheldar
gomaster schreef op 29 januari 2004 @ 21:09:
btw hier staat het eea over customizen. (net gevonden :X)
Dacht ik net een handige gevonden te hebben om die download manager uit te knuppelen:
code:
1
2
// Turn off the download manager (0=download manager, 1=simple dialog?)
user_pref("browser.downloadmanager.behavior", 1);
blijkt deze niet meer te werken... de code voor de oude manier van downloaden blijkt helemaal uit Firebird te zijn gehaald :X .

Het is nog een beroerde download manager ook, want als een download halverwege stopt, kun je meestal weer helemaal over nieuw beginnen |:(. Ook meldt de download manager dan vrolijk dat de file 'done' is, nou dat issie dus niet. Dat vind ik persoonlijk erg slecht, laat ze gewoon het deel van het bestand dat je al binnen hebt op de plek neerzetten waar het moet komen. Dan kan er makkelijk geresumed worden en kan je alvast bij de file als dat nodig mocht zijn. Nu moet je daarvoor in de cache dir gaan zitten poeren. Veel vooral grotere dingen download ik daarom niet met Firebird, maar met Total Commander. Dit terwijl het mij erug eenvoudig lijkt om deze functionaliteit in te bouwen (desnoods optioneel).

Ik kwam zelf nog wel een andere handige optie tegen: browser.download.manager.showAlertOnComplete. Als je die op false zet krijg je niet iedere keer zo een irritante popup rechts onderin je scherm als er een download klaar is.

Hebben andere mensen hier trouwens ook last van die buffer overflows/memory leaks die ontstaan bij het openen van pagina's met veel/grote plaatjes? Trek maar eens achter elkaar (met 100 posts per pagina) En hoe ziet jouw desktop eruit? Deel 39 - 1 2 3 en 4 open (de vorige afsluiten mag ;) ). Nadat ik er 2 of 3 open heb gehad kan ik niet meer door de pagina scrollen met page up en page down, dan blijft gewoon het vorige beeld staan (alleen geanimeerde icoontjes worden opnieuw getekend). Met het scrollwieltje of de pijltjes toetsen gaat het meestal nog wel goed. Het wisselen van pagina's in tabs is dan echter ook niet meer mogelijk, ook hier blijft de vorige pagina dan staan. Het geheugengebruik neemt ook flink toe (normaal 60MB, net na drie grote pagina's 160MB).

Hebben jullie hier ook last van (ik had het met 0.7 en nu met de nightly van 15-01 nog steeds)?

[/gal spuw mode]

Maar over het algemeen vind ik het, met de nodige plugins, een hele fijne browser hoor :> (en hij is gratis :*) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ik krijg het niet voor elkaar dat Firebird de Shockwave plugin gebruikt. Is iemand dit al gelukt?

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
MadMarky schreef op 30 januari 2004 @ 04:05:
Ik krijg het niet voor elkaar dat Firebird de Shockwave plugin gebruikt. Is iemand dit al gelukt?
Wat ik doe is de bestandsnaam "Firebird.exe" even renamen naar "Netscape.exe" en dan Schockwave installeren. Dan lukt het wel, en daarna weer terug renamen.
succes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Br@m schreef op 30 januari 2004 @ 07:29:
[...]

Wat ik doe is de bestandsnaam "Firebird.exe" even renamen naar "Netscape.exe" en dan Schockwave installeren. Dan lukt het wel, en daarna weer terug renamen.
succes...
Als je de plugin-doc van mozdev had gevolgd had je gezien dat je een register filteje moet installeren.

Hier moet je dus wezen: http://plugindoc.mozdev.org/phoenix.html als het je nu niet lukt dat weet ik het ook niet meer B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gomaster
Die downloadmanager is idd irri. Wat ik klote vind is dat die niet ff een 'launch file' knopje heeft. Hij meld alleen dood leuk dat het klaar is.
Die memory leaks heb ik ook. De enige oplossing is volgensmij de browser opnieuw opstarten. Hoop dat dat nog gefixed wordt. (ik weet niet of dat nog met de nightly van 21-1 is niet getest).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Kheldar schreef op 30 januari 2004 @ 03:16:
Hebben andere mensen hier trouwens ook last van die buffer overflows/memory leaks die ontstaan bij het openen van pagina's met veel/grote plaatjes? Trek maar eens achter elkaar (met 100 posts per pagina) En hoe ziet jouw desktop eruit? Deel 39 - 1 2 3 en 4 open (de vorige afsluiten mag ;) ). Nadat ik er 2 of 3 open heb gehad kan ik niet meer door de pagina scrollen met page up en page down, dan blijft gewoon het vorige beeld staan (alleen geanimeerde icoontjes worden opnieuw getekend). Met het scrollwieltje of de pijltjes toetsen gaat het meestal nog wel goed. Het wisselen van pagina's in tabs is dan echter ook niet meer mogelijk, ook hier blijft de vorige pagina dan staan. Het geheugengebruik neemt ook flink toe (normaal 60MB, net na drie grote pagina's 160MB).

Hebben jullie hier ook last van (ik had het met 0.7 en nu met de nightly van 15-01 nog steeds)?
Nope, hier heb ik dus geen last van. Ik laad één zo'n pagina en laadt hem gewoon uitladen, scroll naar beneden en ik ga naar de volgende pagina. Het geheugengebruik neemt dan toe van 42MB naar 65MB, maar loopt daarna weer netjes terug naar 42MB als hij klaar is met laden. Tijdens het scrollen door de pagina neemt soms wel het CPU-gebruik explosief toe, maar dat is geen geheugenlek :P . Dus nee, ik heb hier geen last van. Op dit moment gebruik ik wel een geoptimaliseerde build (Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.7a) Gecko/20040129 Firebird/0.8.0+ (Oxs G7 SSE optimized)), dus missdhien maakt dat nog wat uit? Misschien kunnen jullie de nieuwste nightly (build en branch) testen en dan nog eens posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dextro
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Dextro

Druivensuiker.be

gomaster schreef op 30 januari 2004 @ 10:53:
[...]

Die downloadmanager is idd irri. Wat ik klote vind is dat die niet ff een 'launch file' knopje heeft. Hij meld alleen dood leuk dat het klaar is.
Die memory leaks heb ik ook. De enige oplossing is volgensmij de browser opnieuw opstarten. Hoop dat dat nog gefixed wordt. (ik weet niet of dat nog met de nightly van 21-1 is niet getest).
Vervang hem gewoon door deze extensie, veel praktischer:

http://downloadstatusbar.mozdev.org/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik draai hier nu ook firebird werkt lekker aantal weken maar sinds paar dagen opent hij sommige links niet meer in een nieuw venster en dan moet ik rechtermuisknop > open in new tab doen om de pagina te openen. Is dit een bekend probleem?

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Speedfight schreef op 30 januari 2004 @ 15:39:
Ik draai hier nu ook firebird werkt lekker aantal weken maar sinds paar dagen opent hij sommige links niet meer in een nieuw venster en dan moet ik rechtermuisknop > open in new tab doen om de pagina te openen. Is dit een bekend probleem?
Ja, opnieuw beginnen met je profiel zou dit op moeten lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
Miki schreef op 30 januari 2004 @ 09:40:
[...]

Hier moet je dus wezen: http://plugindoc.mozdev.org/phoenix.html als het je nu niet lukt dat weet ik het ook niet meer B)
Wie zegt dat het bij mij niet lukt dan :? :) Je quote de verkeerde denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheldar
Harm schreef op 30 januari 2004 @ 12:23:
[...]
Nope, hier heb ik dus geen last van. Ik laad één zo'n pagina en laadt hem gewoon uitladen, scroll naar beneden en ik ga naar de volgende pagina. Het geheugengebruik neemt dan toe van 42MB naar 65MB, maar loopt daarna weer netjes terug naar 42MB als hij klaar is met laden. Tijdens het scrollen door de pagina neemt soms wel het CPU-gebruik explosief toe, maar dat is geen geheugenlek :P . Dus nee, ik heb hier geen last van. Op dit moment gebruik ik wel een geoptimaliseerde build (Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.7a) Gecko/20040129 Firebird/0.8.0+ (Oxs G7 SSE optimized)), dus missdhien maakt dat nog wat uit? Misschien kunnen jullie de nieuwste nightly (build en branch) testen en dan nog eens posten?
Ok, ik heb de laatste build/trunk (30-01-2004) geprobeerd en deze doet het al een stuk beter. Met 100 posts per pagina gaat het altijd prima, zelfs met 200 gaat het erg vaak goed. Alleen 999 wilde niet, want mijn volledige geheugen (512MB fysiek en 512MB swap) werd vol gezet en dan is het logisch dat het niet meer werkt :P.

Toen ik echter de Trabbrowser Extensions installeerde had ik bij de derde pagina (100 posts/page) alweer problemen :/. Normaal geeft Firebird het geheugen van de oude pagina weer vrij als hij een nieuwe gaat laden (een soort zigzag bij de Performance meter van XP). Als ik TBE gebruik gebeurt dit niet :?. Je ziet dan een soort trap ontstaan. Toen deze trap rond de 450MB zat ging FB al flippen, maar er was opzich nog genoeg geheugen vrij...

Het probleem lijkt dus bij TBE te liggen, maar die wil ik eigenlijk niet kwijt, want de standaard tabs vind ik een beetje irritant... lastig :/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc
Ik zou vooral even contact maken met de auteur van TBE, die dude brengt heel vaak nieuwe releases uit (heb je wel de nieuwste? 1.10.2004013001), dus misschien kan ie zo'n bugje wel fixen.

Rustacean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 12-09 21:11

jw

ik heb nu ook een bugje, ik weet niet of jullie daar ook last van hebben? ik heb net mozilla opnieuw geinstalleerd, maar na een paar dagen reageert de browser niet op het sluiten van het venster, pas als ik voor de tweede maal op het kruisje rechtsboven klik dan sluit het venster!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
Wat ik wel heb is dat als ik op het kruisje klik, dat het heel even duurt eer dat Firebird wordt afgesloten. Dus je denkt dat tie niet reageerd, maar dan sluit tie toch af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
@Br@m en jw: jullie hebben allebei een recente nightly geprobeerd? Zo niet, doe dat eens (met een schoon profiel) en kijk dan of het probleem nog voorkomt. Als dat het geval is, probeer eens uit te zoeken waardoor dat komt en post dat hier eens :) . Dan kijken wij met je mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
Harm schreef op 01 februari 2004 @ 00:15:
@Br@m en jw: jullie hebben allebei een recente nightly geprobeerd? Zo niet, doe dat eens (met een schoon profiel) en kijk dan of het probleem nog voorkomt. Als dat het geval is, probeer eens uit te zoeken waardoor dat komt en post dat hier eens :) . Dan kijken wij met je mee.
Ik heb wel de laatse build (20040131, Windows XP) maar geen schoon profiel geprobeerd. Maar het is maar heel even dat tie wacht met afsluiten hoor. Het is geheel niet hindelijk, maar je ziet gewoon dat tie effe wacht.
Ik zal morgen (vanmiddag :)) het eens proberen met een schoon profiel. Dan laat ik het wel weten of dat geholpen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Maak jij veel gebruik van extensions oid? Of bekijk je pagina's met veel afbeeldingen waardoor je browser er langer over doet om af te sluiten? Als ik op het kruisje klik, dan is mijn browser al weg voordat ik het doorheb, dus ik heb er iig geen last van :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
Ik heb alles opnieuw geinstald (op de laptop) met ook weer de nieuwe build, en ook TBE, de laatste versie. En ook enkele nieuwe themes. Ook met een nieuwe profiel. Maar nu is alles goed. Straks ga ik het ook even op de desktop proberen. Kijken wat tie dan doet.

[toevoeging]
Ik heb op de desktop alles even overnieuw gedaan met de laatse builds van Firebird en TBE. Ook een nieuwe profiel aangemaakt en het probleem met het even wachten voordat tie afsluit als ik op het kruisje klik is weg.
Dus toch een zaak om als je een nieuwe versie gebruikt toch echt een nieuw profiel aanmaken. :)

[update 2]
Op een gegeven moment kreeg ik weer hetzelfde "probleem" Weer heel effe wachten woordat tie afsluit. Ik heb die TBE (de laatste build) geuninstald, en het probleem is nu helemaal weg. Nu is tie gesloten voor dat ik er erg in heb. dus mijn conclusie is dat het in die TabBrowserExtensies zit helaas...

[ Voor 85% gewijzigd door Br@m op 01-02-2004 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Br@m schreef op 01 februari 2004 @ 11:18:
Dus toch een zaak om als je een nieuwe versie gebruikt toch echt een nieuw profiel aanmaken. :)
Dat wordt sowieso al aangeraden door de Mozilla-organisatie als je een nieuwe build installeert ;) .
Br@m schreef op 01 februari 2004 @ 11:18:
[update 2]
Op een gegeven moment kreeg ik weer hetzelfde "probleem" Weer heel effe wachten woordat tie afsluit. Ik heb die TBE (de laatste build) geuninstald, en het probleem is nu helemaal weg. Nu is tie gesloten voor dat ik er erg in heb. dus mijn conclusie is dat het in die TabBrowserExtensies zit helaas...
Meldt het aan de maker van TBE en dan zal hij er wel wat aan doen aangezien dit toch duidelijk door TBE veroorzaakt wordt :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
Harm schreef op 01 februari 2004 @ 12:52:

Meldt het aan de maker van TBE en dan zal hij er wel wat aan doen aangezien dit toch duidelijk door TBE veroorzaakt wordt :) .
t'Ja, dat wil ik wel doen, maar mijn engels is niet van dien aard dat ik hem/haar dat duidelijk uit kan leggen :) Ik kan dat wel in het Nederlands doen, dan snapt tie er helemaal niks van ben ik bang :*)

Ik denk dat het probleem al bekend is:
Startup and shutdown take about a minute. Why?

These problems might be caused by the data file which is broken and too enlarged. After you exit Mozilla completely, find "tabextensions.rdf" out from the profile directory. If the size of it is larger than 100KB, you should remove it.

This problem (enlarged data file) is based on unknown conditions. I couldn't know why this extension fails to clear disused entries... so I'm tracking on this bug still now.
En dat bewuste bestand wordt idd als maar groter, dus dan zit het idd toch daarin. Wordt best wel een keer verholpen den ik.

Kies ik niet voor het kruisje maar voor [file] en dan [exit] dan is er geen probleem.

[ Voor 76% gewijzigd door Br@m op 02-02-2004 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jw

jw

ok. ik heb hem door... ik heb tabextensions uitgezet, en het probleem is verholpen. hopen dat de makers van die tabbrowserextensions dit snel kan fixen. ik vond dat namelijk wel een fijn tooltje!

voor de rest vindt ik firebird 0.7 erg prettig werken! duidelijk sneller dan internet explorer 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
0.8 will be released next Monday

Ben says Firebird 0.8 will be out next Monday:

It's Monday February 9 now. This is the first time I've been confident enough to give a date. This release is going to be the best Firebird yet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien staat het al ergens of heeft iemand anders dit idee al geopperd
maar zou het geen goed idee zijn om in de StartPost wat meer informatie te zetten. Over de extentions ("Hoe onstalleer je Shockwave/flash" etc) en over de verschillende builds etc ..?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2004 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc
Dat mag ook wel voor een release die al rond de kerst gepland stond IIRC, maar wel mooi dat het zo'n goeie build is. :)

Rustacean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc
Verwijderd schreef op 03 februari 2004 @ 11:39:
misschien staat het al ergens of heeft iemand anders dit idee al geopperd
maar zou het geen goed idee zijn om in de StartPost wat meer informatie te zetten. Over de extentions ("Hoe onstalleer je Shockwave/flash" etc) en over de verschillende builds etc ..?
Dat kunnen we vast mooi doen in het nieuwe topic voor Firebird 0.8. :D

Rustacean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fevida
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 23:16
Ik gebruik firebird 0.7 nu onder FreeBSD. Zolang ik de browser open laat staan is er niets aan de hand, maar bij het afsluiten blijf ie op de achtergrond door draaien en moet ik hem zelf killen, meestal zelfs met -9. Ook de samenwerking met de mplayer-plugin is nog niet optimaal. Ik kan wel filmpjes kijken (quicktime enzo), maar zodra ik een filmpje afsluit voor het afgelopen is hangt de hele boel. Laat ik het filmpje keuring uitspelen, en sluit het venster daarna, dan is er niets aan de hand. De vraag is even of dit aan mplayer of firebird ligt. Onder konqueror doet die mplayerplugin het wel goed.

Verder vind ik dat de "feel" van firebird erg lekker is. Voelt stabiel, en is snel genoeg, niet zo snel als opera, maar niet hinderlijk ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Ben Goodger heeft een stukje op zijn weblog gezet over de zogenaamde 'installerbug'. Erg interessant, vooral omdat de 'bug' er al sinds jaar en dag inzit en in feite geen bug is maar een feature. Maar goed, lees het zelf maar : klik :) .

[edit]
In de laatste versie van de installer in in ieder geval de trunk (ik gebruik geen branch builds, maar TBE zegt dat het ook de in branch is opgelsot) is die optie nu overigens helemaal onbereikbaar geworden. Een mooie oplossing :) !

[ Voor 28% gewijzigd door Harm op 06-02-2004 13:02 . Reden: BTW ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
  • Laatst online: 22:27
Ik gebruik Firebird eigenlijk al vanaf versie 0.4 en hij gaat met sprongen vooruit. Op het moment gebruik ik de laatste nightly builds. Werkt echt lekker, zeker met de tabs en mouse gestures!!

Anyways, Firebird 0.8 komt als het goed is maandag uit dus dat wordt weer leuk. Frisse nieuwe stable build :), op naar versie 1.0!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
LOL, * Harm ontdekt net een nieuwe toetsencombinatie :P . Met Alt+Tab kun je in Windows door je openstaande programma's bladeren. In FB kun je met Ctrl+Tab door je openstaande tabs wandelen :) . Zelfde functionaliteit als Ctrl+Page Up/Page Down dus, maar ik vind Ctrl+Tab wat gemakkelijker.

FB 0.8 gaat zeker interessant zijn inderdaad :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:32
Harm schreef op 06 februari 2004 @ 13:09:
LOL, * Harm ontdekt net een nieuwe toetsencombinatie :P . Met Alt+Tab kun je in Windows door je openstaande programma's bladeren. In FB kun je met Ctrl+Tab door je openstaande tabs wandelen :) . Zelfde functionaliteit als Ctrl+Page Up/Page Down dus, maar ik vind Ctrl+Tab wat gemakkelijker.

FB 0.8 gaat zeker interessant zijn inderdaad :) .
blijkbaar kon dat ook al in 0.7, want bij mij werkt dat ook :X
(wist niet dat we het hadden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:43
Ctrl+Tab bestaat al heel lang hoor, is ook redelijk standaard. switch maar eens tussen verschillende documenten in bijv. Word of Photoshop. das ook Ctrl+Tab.

Je kunt ook mouse gestures gebruiken en dan bijv. rechtermuisknop + scrollwiel gebruiken, vind ik zelf het makkelijkst. Mouse gestures zijn echt een uitkomst, ik betrap mezelf er regelmatig op dat ik in andere vensters ook gestures wil gebruiken :)

[ Voor 25% gewijzigd door P5ycho op 06-02-2004 13:32 ]

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
P5ycho schreef op 06 februari 2004 @ 13:29:
Ctrl+Tab bestaat al heel lang hoor, is ook redelijk standaard. switch maar eens tussen verschillende documenten in bijv. Word of Photoshop. das ook Ctrl+Tab.
In Word 2003 werkt dit niet, maar ik geloof je verder dat het in andere programma's wel werkt. Handige optie in ieder geval :) !
P5ycho schreef op 06 februari 2004 @ 13:29:
Je kunt ook mouse gestures gebruiken en dan bijv. rechtermuisknop + scrollwiel gebruiken, vind ik zelf het makkelijkst. Mouse gestures zijn echt een uitkomst, ik betrap mezelf er regelmatig op dat ik in andere vensters ook gestures wil gebruiken :)
Mouse gestures werken niet echt met een Wacom tekentablet zoals ik gebruik ;) (of heb ik dat mis? naja, ik gebruik toch geen extensions, alleen maar irri als je FB weer eens opnieuw installeert met een schoon profiel :P ) . Ik gebruik erg veel sneltoetsen en die mis ik dan wel in IE :) . Ik heb op school (IE 6.0) behoorlijk vaak de neiging om even Ctrl+T te doen voor een extra tab of Ctrl+T en Ctrl+K om even te zoeken bij Google. En dat werkt dan gewoon niet :P .

[ Voor 7% gewijzigd door Harm op 06-02-2004 13:42 . Reden: BTW ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheldar
Harm schreef op 06 februari 2004 @ 13:42:
Mouse gestures werken niet echt met een Wacom tekentablet zoals ik gebruik ;) (of heb ik dat mis?
Ik heb ook een tablet en ook dan zijn gestures wel lekker. Ik gebruik ze eigenlijk alleen om vooruit en terug te gaan. Als je de knop om gestures te maken koppelt aan de punt van je pen, kun je door gewoon lekker naar links en naar rechts te slepen een pagina terug of vooruit gaan. Vind ik persoonlijk erg lekker werken.

Op mijn muis gebruik ik meestal de rocker gestures. Dus rechterknop, lninkerknop is een pagina terug en linkerknop, rechterknop is een pagina vooruit (hoef je niet zo te vegen met je muis :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Firebird 0.8 word op Maandag gereleased :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jw

jw

Ff een vraagje, hebben jullie er ook last van dat firebird snel vastloopt als je een 'grote' pagina opent? ik open namelijk een pagina hier op GOT (met redelijk wat foto's) en dan zie ik in mijn taskmanager dat mijn firebird ca. 138 Mb groot wordt !?

Wie weet hoe ik dit kan voorkomen?

ps. ik heb net de laatste nightly build van 0.8 gedownload en die heeft hetzelfde probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat had ik ook bij het HCC Dagen foto topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunder
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Hier met een Firebird 0.7 op een celly433 met 320MB nergens last van, zelfs niet met meerdere tabs van vrij grote mooie mevrouwen topics :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:09
nee ik heb hier .71 en die heeft dat probleem HEEL af en toe.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Kheldar schreef op 06 februari 2004 @ 16:17:
[...]
Ik heb ook een tablet en ook dan zijn gestures wel lekker. Ik gebruik ze eigenlijk alleen om vooruit en terug te gaan. Als je de knop om gestures te maken koppelt aan de punt van je pen, kun je door gewoon lekker naar links en naar rechts te slepen een pagina terug of vooruit gaan. Vind ik persoonlijk erg lekker werken.

Op mijn muis gebruik ik meestal de rocker gestures. Dus rechterknop, lninkerknop is een pagina terug en linkerknop, rechterknop is een pagina vooruit (hoef je niet zo te vegen met je muis :P).
Ik maak erg veel gebruik van het toetsenbord, ook voor navigatie (type ahead rules :P ). Maar ik zal dit wel een keertje proberen dan. Het lijkt me overigens best wel RSI bevorderend, die mouse gestures. Is dat ook zo?
jw schreef op 06 februari 2004 @ 16:59:
ps. ik heb net de laatste nightly build van 0.8 gedownload en die heeft hetzelfde probleem
Dit is wel een bekende bug in FB, maar zou je eens een nightly uit de trunk willen plukken en dan controleren of je er nog last van hebt? Een weekje terug ofzo hebben we het hier ook over gehad en toen bleek dat in ieder geval ik er geen last van heb. Ik download iedere dag de laatste nightly uit de trunk, dus daarin is het volgens mij opgelost :) .
Webgnome schreef op 06 februari 2004 @ 19:14:
nee ik heb hier .71 en die heeft dat probleem HEEL af en toe.
0.71 van FB is AFIAK alleen voor de Mac gereleased. Dus draai jij FB op een Mac? Zo niet, zou je dan onder Help > Mozilla Firebird willen controleren welke versie je draait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
jw schreef op 06 februari 2004 @ 16:59:
Ff een vraagje, hebben jullie er ook last van dat firebird snel vastloopt als je een 'grote' pagina opent? ik open namelijk een pagina hier op GOT (met redelijk wat foto's) en dan zie ik in mijn taskmanager dat mijn firebird ca. 138 Mb groot wordt !?
Windows XP
512 MB geheugen
Firebird build 20040206

Geen last van, als ik naar een pagina hier gaat met veel foto's dan schommelt tie rond de 35MB tot heel even een piek van 75MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheldar
Harm schreef op 07 februari 2004 @ 15:24:
Ik maak erg veel gebruik van het toetsenbord, ook voor navigatie (type ahead rules :P ). Maar ik zal dit wel een keertje proberen dan. Het lijkt me overigens best wel RSI bevorderend, die mouse gestures. Is dat ook zo?
Met je pen gaat het echt soepel, als je de pressure die je op de punt uit moet oefenen niet te hoog hebt staan uiteraard. Dan is het gewoon een veegje naar links of een veegje naar rechts. Met de muis merk je het soms wel (vooral als je een draadloze hebt met lompe batterijen erin), dus daarom gebruik ik dan de rocker gestures.

Als je je tobo al erg veel gebruikt tijdens het browsen gaat dat waarschijnlijk ook al lekker snel, maar als je steeds op die back-knop zit te klikken, lijken mouse gestures me toch fijner. Je hoeft dan niet steeds je cursor naar die knop te slepen, precies te klikken en weer terug te bewegen, een simpele muisbeweging is al genoeg.

Maar das allemaal heel persoonlijk natuurlijk ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Kheldar schreef op 07 februari 2004 @ 15:45:
[...]
Als je je tobo al erg veel gebruikt tijdens het browsen gaat dat waarschijnlijk ook al lekker snel, maar als je steeds op die back-knop zit te klikken, lijken mouse gestures me toch fijner. Je hoeft dan niet steeds je cursor naar die knop te slepen, precies te klikken en weer terug te bewegen, een simpele muisbeweging is al genoeg.
Naast type ahead gebruik ik ook gewone keycombo's en de extra functietoetsen van mijn toetsenbord (back, foward, stop enzo). Dus of er veel snelheidswinst te behalen is weet ik niet, maar ik ga het in ieder geval eens proberen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
Mozilla Firebird 0.8 to be released on Monday

Mozilla Firebird 0.8 is scheduled to be released on Monday the 9th of February.
Mozilla Firebird News

Posted by David Tenser | 2004-02-07

edit
Oeps, ik was de vierde nog maar :o

[ Voor 14% gewijzigd door Br@m op 07-02-2004 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheldar
Harm schreef op 03 februari 2004 @ 10:54:
0.8 will be released next Monday

Ben says Firebird 0.8 will be out next Monday:

It's Monday February 9 now. This is the first time I've been confident enough to give a date. This release is going to be the best Firebird yet.
Schmoove schreef op 06 februari 2004 @ 13:05:
Anyways, Firebird 0.8 komt als het goed is maandag uit dus dat wordt weer leuk. Frisse nieuwe stable build :), op naar versie 1.0!!
Verwijderd schreef op 06 februari 2004 @ 16:21:
Firebird 0.8 word op Maandag gereleased :)
Br@m schreef op 07 februari 2004 @ 18:54:
Mozilla Firebird 0.8 to be released on Monday

Mozilla Firebird 0.8 is scheduled to be released on Monday the 9th of February.
Mozilla Firebird News

Posted by David Tenser | 2004-02-07
Jongens, hij komt echt niet eerder uit als jullie het zo vaak posten hoor :P.

Maarrr vol verwachting klopt ons hart (al hoe wel hij waarschijnlijk toch niet zoveel verschilt van mijn huidige nightly :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
Kheldar schreef op 07 februari 2004 @ 20:01:

Jongens, hij komt echt niet eerder uit als jullie het zo vaak posten hoor :P.

Maarrr vol verwachting klopt ons hart (al hoe wel hij waarschijnlijk toch niet zoveel verschilt van mijn huidige nightly :) )
Sorry, het stond er al een paar keer 8)7 :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik Firebird al sinds Phoenix 0.3 en ik vind em nog steeds geweldig!!
Vooal die middlemousbutton om iets in een nieuwe tab te openen _/-\o_ Erg handig als de mousebuttons geblockt zijn met vervelende javascripts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 13:22
Ik vind het wel een strakke browser, geen extra b*llshit (ligt eraan of je een web-devver bent of een gebruiker) en handige extra functies (javascript debug console)

Errug tevreden over de performance, gelukkig niet van die halfgare bugs waar IE in stinkt (zoals die jpg dat een virus blijkt te zijn) geen debiele popups, gewoon waar het voor gemaakt is een geen gel*l.

Kortom: STRAK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Ben Goodger wrote on Sat 7th Feb 2004 5:21pm:
The builds from tomorrow will ship unless you can point out any grandma killing bugs. This does not include anything other than random file erasure, crash on something simple or something of that kind. This does not include your pet bug!
Ofwel, de builds van zondag zullen de finals zijn :) . Als je nog punten hebt die 0.8 zouden blocken volgens jou kun je zin de thread melden waar deze quote uit komt :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Well, ze hebben hem gereleased en direct voorzien van een nieuw naampje :D : Firefox. Meer informatie daarover in de press release en de veranderingen zijn terug te vinden in de release notes.

• Windows download: Installer.
• Linux download: GTK en GTK2 + XFT
• Mac OS X: compressed disk image

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:32
lamaar Harm was me voor :( :>

[ Voor 72% gewijzigd door yonexfreak op 09-02-2004 09:38 . Reden: ben slome harry vandaag :P ]

I don't drive fast, I only fly low!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartware
  • Laatst online: 25-03-2023

bartware

@jabber.org

Tijd voor een nieuw topic "[Firefox] 0.8: Wat vinden we ervan?" ??
;)

Heb ik me begrepen?
Cycle Vision 2020: 17-20 juli Sportpark Sloten & Wheelerplanet Spaarnwoude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:43
Godsamme, waar ik altijd zo depri van word is dat bij een nieuwe release alles weer incompatible met elkaar is! net 0.8 erop gezet, compleet cleane install volgens het boekje, mouse gestures erop, pniball theme erop... en ja hoor! mouse gestures werkt niet (herkent geen gestures behalve wheel rockers) en ik mis m'n scrollbars. Opensource heeft ook zo z'n nadelen. En laat die naam nou eens voor wat t is :X

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:32
bartware schreef op 09 februari 2004 @ 10:20:
Tijd voor een nieuw topic "[Firefox] 0.8: Wat vinden we ervan?" ??
;)
lijkt me een leuke, vooral een met mirrors, want ik ben blijkbaar niet de enige die hem wil hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fulcrum2000
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-12-2024

Fulcrum2000

Ik wil een threadripper...

Damn, ik krijg een "no XBL binding for browser" melding na het installeren van FireFox, heb ik bij FireBird nooit last van gehad. :(

AMD Ryzen 9 5950X | Asus ROG Strix X570-E Gaming | G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC (64 GB total) + Samsung 980 Pro 1TB (M.2) | Corsair Hydro H100x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
  • Laatst online: 07:32
Fulcrum2000 schreef op 09 februari 2004 @ 10:56:
Damn, ik krijg een "no XBL binding for browser" melding na het installeren van FireFox, heb ik bij FireBird nooit last van gehad. :(
First, if you are running an old version of Firebird or Phoenix, visit the Extensions panel in Tools, Options and disable all of your extensions. If you cannot disable extensions, you must create a new profile before upgrading to Firefox 0.8. If you do not do this, your browser may not work, and you may receive messages like "Cannot create XBL Binding for Browser" or "Cannot create Browser Instance". You must now look for newer versions of your extensions that are described explicitly as being compatible with Firefox 0.8.

oplossing voor je prob ;) nieuw profiel dus :)

I don't drive fast, I only fly low!

Pagina: 1 2 3 4 Laatste