[Firebird 0.7] Wat vinden we ervan?

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 1.339 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-07-2022
Ik ben nu (na het overzetten van profiel en tweaken van mijn settings) wel tevreden, alleen kan ik sommige extensies (notably: Ook) niet meer installeren omdat ze kennelijk niet meer een geldig installation package zijn. Beetje jammer.

Rustacean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc
Hm, bij Ook was er kennelijk gewoon wat misgegaan bij het downloaden, want nu doet ie het wel weer. Gelukkig maar, zonder Ook was ik een beetje gehandicapt.

Rustacean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scharnout
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-04-2024

Scharnout

Meuk

Belangrijkste vraag is dan natuurlijk ...

werken de tabbrowser extensions :)

En wtf is ook?

And Bob's your uncle ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:38
Ik gebruik Firebird 0.7 nu ongeveer anderhalve week en ik moet zeggen dat ik er erg tevreden over ben. Browsen met tabs is echt relaxed en die popup blocker werkt echt goed. Bugs ben ik nog niet tegen gekomen, behalve dat gedownloade themes niet goed werken, maar dat schijnt te komen door aangepaste theme code waardoor themes voor 0.6 niet meer goed voor 0.7 werken. De snelheid is ook dik in orde trouwens. Oudere versies van mozilla vond ik altijd trager dan IE, maar nu merk ik vrijwel geen verschil, en als er eens een keer verschil is dan is dit in het voordeel van Firebird. Kortom:
Hulde aan Mozilla Firebird _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:23

boesOne

meuh

Bevalt uitstekend.. zolang mousegestures werken vinnik het best..

Maarre.. er zou een webpanel in zitten.. Dat heb ik nog niet kunnen vinden.. [en wat is dat een webpanel :) ]

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaagmans
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-06 17:28
Damn, die server is een beetje druk :( Kan helemaal niet downen :'(
Zijn er ook andere download sites?

[ Voor 25% gewijzigd door Zaagmans op 15-10-2003 19:03 ]

- Ruud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne

boesOne

meuh

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• genosis
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-07 12:16
het werkt opzich wel goed, enige irritante is dat je de website cache niet uit kan zetten, ik heb dus problemen met dat internet sites achter gaan lopen....
vooral frontpages van tweakers en fok :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadMetal
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-07 19:08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53023

Firebird 0.7 is g-e-w-e-l-d-i-g !! O+

Alleen dat rechterklik menuutje dat nu niet meer op de punt waar geklikt is verschijnt vind ik zwaar zuigen.. :{
(voelt gewoon niet goed aan, en het past niet onder Windows)

De nieuwe Mozilla website is trouwens ook veel mooier: http://www.mozilla.org/website-beta/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne

boesOne

meuh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coppertop
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Anoniem: 53023 schreef op 15 October 2003 @ 19:23:
Firebird 0.7 is g-e-w-e-l-d-i-g !! O+
Dat is ie absoluut O+
Alleen dat rechterklik menuutje dat nu niet meer op de punt waar geklikt is verschijnt vind ik zwaar zuigen.. :{
(voelt gewoon niet goed aan, en het past niet onder Windows)
Dat hoort niet hoor, ik heb het iig niet.
De nieuwe Mozilla website is trouwens ook veel mooier: http://www.mozilla.org/website-beta/
En de vorige website was pas net online. Mozilla Firebird Help heeft ook net een facelift gehad trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Die ftp is zo dood als een pier :P
Oh, Oxigun is weer lief tegen mij, ben em aan het downen nu :>
Ik ben benieuwd!

[ Voor 51% gewijzigd door 2Dutch op 15-10-2003 19:42 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadMetal
Thanks -boesOne-, maar 't is allemaal overbelast, erg populair zo te zien.
Ach, morgen nog maar een keer proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Idd O+
Dat hoort niet hoor, ik heb het iig niet.
Jawel, klik maar eens aan de rechterkant in een willekeurige pagina en je zult zien dat de rechterhoek bovenaan het menu niet op de punt van de muiscursor terecht komt (wel ergens op de bovenste rand van het menu, maar dit voelt erg vreemd aan).
En de vorige website was pas net online.
Volgens mij was dat alleen de frontpage (ie. www.mozilla.org), de andere pagina's hadden nog de oude look.
Mozilla Firebird Help heeft ook net een facelift gehad trouwens.
Oeh, die ziet er ook al zo mooi uit O+

* Anoniem: 53023 heeft zojuist Firebird als standaard browser ingesteld O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gomaster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-07 10:32
Ik vind het ook een enorme verbetering dat als ik gewoon ergens met mn muiswheel klik dat ik ook weer zo'n dingetje krijg als in andere programma's waarme je makkelijk kan scrollen door je muis omhoog/omlaag te doen. In oudere versies van Firebird kreeg ik dit helaas niet. Verder ben ik in de week dat ik hem gebruik nog geen bugs tegen gekomen.
Ohja btw als je van css houd download dan ff de editcss extensio. Echt handig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zym0tiC
  • Laatst online: 11:46

Zym0tiC

^_^

zelfs vanaf deze gaat het zo traag dat ik nog niets binnen heb :(

wat duurt wachten lang.......

edit:
aaarrrghh en de nieuwe thunderbird is ook niet echt meer bereikbaar. Hoezo dit is gewild spul. Ik zou wel eens willen weten hoe zwaar die servers er nu onder lijden :)

[ Voor 24% gewijzigd door Zym0tiC op 15-10-2003 19:57 ]

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coppertop
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Anoniem: 53023 schreef op 15 October 2003 @ 19:53:
[...]

Jawel, klik maar eens aan de rechterkant in een willekeurige pagina en je zult zien dat de rechterhoek bovenaan het menu niet op de punt van de muiscursor terecht komt (wel ergens op de bovenste rand van het menu, maar dit voelt erg vreemd aan).

[...]
Op die manier. Daar heb ik geen last van :P Ik installeer bij elke dag een nieuwe nightly (als het even kan aebrahim's G7 SSE2 O+), dus waarschijnlijk werk ik er al een tijdje mee. Wat is de build date van 0.7 Final eigenlijk geworden? (ik gebruik nu
Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.6a) Gecko/20031014 Firebird/0.7+ (aebrahim)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweeke
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ik gebruik nu Firebird 0.7 SSE optimized version (van Aebrahim): voor de AMD K7 (Athlon/Duron/Athlon XP) dus.

Werkt echt lekker snel enzo. Ik installeerd Firebird nu ook standaard op PC's van kennissen waar ik een verse XP install doe. Internet Explorer icoontje van de desktop flikkeren, en het Firebird Icoontje renamen naar Internet Explorer doet het hem dan wel :*)

Als ik namelijk i.net explorer op het bureaublad laat staan, dan wordt enkel dáár op geklikt, en niet op Firebird :(

Maar goed, Firebird rules! >:)

The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-07 11:00
w00t ff proberen! :9~

Tweeke > Waar heb je die versie weg ?

Is het nu trouwens ook mogelijk om alle linkjes te laten open in een tab ipv een nieuwe window ?
Is altijd de enigste negatieve punt voor mij geweest.

[ Voor 83% gewijzigd door M@NIC op 15-10-2003 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Coppertop schreef op 15 October 2003 @ 20:19:
Wat is de build date van 0.7 Final eigenlijk geworden? (ik gebruik nu
Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.6a) Gecko/20031014 Firebird/0.7+ (aebrahim)).
Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.5) Gecko/20031007 Firebird/0.7

* Anoniem: 53023 heeft net ook het scrolldingetje ontdekt.. geweldig! O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73385

Ik heb hem al tijden draaien werkt prima en snel !

Nog geen probs gehad met het renderen van sites, ook niet met de originele Mozilla.

Ik heb lang gewacht met overstappen naar deze toekomstige versie van Mozilla maar het is heel simpel en non bloaty. Je dl't die zip en je extract hem in die map. Hij maakt geen zooi in het register aan oid.

Hij is zeer stabiel, ik kom op sites waarover fokkers klagen dat IE telkens vast loopt >:). Als er een site is met code die ie vast laat lopen dan renderd deze gewoon een hoop bullshit tekens op het scherm zoals het hoort ipv vastlopers.

Die iconen zijn heel simpel en veel helderder. Denk aan het verschil tussen win95 en Mac OS X knoppen en iconen etc. Veel minder knoppen etc en toch goed in te stellen. Er is 1 nadeel: ik heb de indruk dat ik minder ingewikkelde opties in kan stellen dan in Mozilla. Wat ik mis weet ik echter niet te vertellen :D.

Al je configs die hij wel aanmaakt staan in het equivalent van je /home directory onder Windows NT oftewel C:\Documents And Settings\<User> en daarachter \Application Data\Phoenix\.

Thunderbird mail client:

Je mail omzetten is nog iets lastiger je moet de verwijzing in je prefs.js map aanpassen en je mappen uit je mozilla mail config verplaatsen naar de folder waarin Mozilla is veranderd naar Thunderbird dus:

C:\Documents And Settings\<User>\Application Data\Mozilla\Mail\*.*
naar
C:\Documents And Settings\<User>\Application Data\Thunderbird\Mail\*.*

Dan een paar dummy accounts aanmaken in thunderbird (goede account + pass etc alleen dan zonder al je oude mail leesbaar)

prefs.js aanpassen en laten verwijzen naar de mappen die je zojuist hebt verplaatst

Klaar

Dit is uit de losse pols dus het kan niet helemaal correct zijn.

Ook voor 56kers moet het te doen zijn ;hele browser is maar 6 mb dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweeke
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
M@NIC schreef op 15 October 2003 @ 20:38:

Is het nu trouwens ook mogelijk om alle linkjes te laten open in een tab ipv een nieuwe window ?
Builds kan je vinden op het builds forum van Mozillazine. forums.mozillazine.org
Zoek naar SSE optimized builds van (topicstarter) aebrahim

De fora geven nu trouwens 404 errors.....

The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zym0tiC

Zym0tiC

^_^

M@NIC schreef op 15 oktober 2003 @ 20:38:

Ja hoor das mogelijk, daar hebben we een extension voor :)
http://texturizer.net/fir.../#Tabbrowser%20Extensions

voor meer extensions: http://texturizer.net/firebird/extensions/

Is het trouwens ook mogelijk om extensions te verwijderen?

[ Voor 9% gewijzigd door Zym0tiC op 15-10-2003 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibbelz
  • Laatst online: 08-06-2022
Ik gebruik Firebird al enige tijd naar alle tevredenheid. Met de tabbedbrowser extention die er voor zorgt dat je heerlijk tabbed kan browsen werkt het allemaal nog beter. Firebird is snel en functioneel, kortom gewoon een hele lekkere browser.

Ik wil geen andere meer iig, ik hoop dat ze lekker blijven door ontwikkelen en deze browser nog beter maken dan die al is. :)

Even he, to whom most things that most people would think were pretty smart were pretty dumb, thought it was pretty smart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc
Extensions verwijderen is nogal lastig en voor elke extensie anders, geloof ik. Werken de TabBrowser Extensions ook al in 0.7? Volgens mij stond er nog bij dat ze alleen in 0.6.1 en eerder werkten, dus ik wacht nog even.

Ook zorgt er overigens voor dat je Bookmarks in je rechtermuisknop-menu komt, ik wil niet anders meer, het is ideaal.

Ik == erg tevreden. O+

Rustacean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scharnout

Scharnout

Meuk

Ik heb ondertussen ook de vele nieuwe extensions gevonden en ja tabbrowser doet het bij mij wel goed.

Mozilla rules de pan uit! Thundbird ook gelijk ff geupdate. Als ze daar nog even signatures goed verbeteren (dat je kiezen voor wel of niet) dan is het voor mij ideaal. Daaaaaaaag ingebakken IE OE troep!

And Bob's your uncle ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibbelz
  • Laatst online: 08-06-2022
Manuzhai schreef op 15 October 2003 @ 21:57:
Extensions verwijderen is nogal lastig en voor elke extensie anders, geloof ik. Werken de TabBrowser Extensions ook al in 0.7? Volgens mij stond er nog bij dat ze alleen in 0.6.1 en eerder werkten, dus ik wacht nog even.

Ook zorgt er overigens voor dat je Bookmarks in je rechtermuisknop-menu komt, ik wil niet anders meer, het is ideaal.

Ik == erg tevreden. O+
Ik gebruik Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.5) Gecko/20031007 Firebird/0.7 en daar werkt TabBrowser Extentions prima mee. :) :)

Even he, to whom most things that most people would think were pretty smart were pretty dumb, thought it was pretty smart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

de sites vliegen over me scherm! Heb ff getweakt: searchbar groter, de delay voor laden op 0 (allemaal te vinden op de mozilla help pagina overigens, bij tips&tricks)
Heerlijk snel! Heb geen thema gedownload, deze standaard bevalt me tot nu toe wel (de skins zullen wel niet meer werken) Moet alleen nog ff wat plugins installeren, dat is het enige nadeel van een frisse mozilla dir :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Smooth scrollen lijkt nu ook wat sneller te zijn (meer op IE niveau), dat treft, want * Anoniem: 53023 houdt van Mozilla maar ook van heel erg vloeiend scrollende pagina's O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTeraarist
  • Laatst online: 11:39

DeTeraarist

#Boots2Asses

2Dutch schreef op 15 October 2003 @ 22:33:
de sites vliegen over me scherm! Heb ff getweakt: searchbar groter, de delay voor laden op 0 (allemaal te vinden op de mozilla help pagina overigens, bij tips&tricks)
Heerlijk snel! Heb geen thema gedownload, deze standaard bevalt me tot nu toe wel (de skins zullen wel niet meer werken) Moet alleen nog ff wat plugins installeren, dat is het enige nadeel van een frisse mozilla dir :)
Ik gebruik de Nighty Installer (te vinden op Texturizer.net bj de downloads) en die zorgt ervoor dat je plugins e.d. bewaart blijven. Alleen sinds 0.7 uit is, werkt die installer niet meer :(

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:27
Ook hier maar even een werkende mirror neer kwakken van de final:
http://www.jelmerbarhorst...llaFirebird-0.7-win32.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Laatst online: 27-06 13:12
Zym0tiC schreef op 15 oktober 2003 @ 21:11:
Is het trouwens ook mogelijk om extensions te verwijderen?
Jup, dat heb ik daarnet gedaan. Ik wilde de optimoz mouse gesture's installeren, maar die werken nog niet in Firebird 0.7, dus heb ik de manual uninstallation maar gedaan, misschien dat je er wat aan hebt (chrome en profile editten). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadMetal
Wat me opvalt is dat deze weer een stukkie sneller opstart dan 0.6. Nu is hij echt net zo snel als IE :)

Maar er zijn toch nog wel een aantal kleine dingetjes waardoor ik dit nog niet mijn default browser ga maken.

Neem het schermpje dat ik nu voor me zie. (reactie typen). De cursor staat een beetje zenuwachtig te knipperen, een heleboel keer per seconde. Hij komt een beetje onzeker over ;)
Ook vind ik het persoonlijk een beetje overbodig dat eerst om elk plaatje een kader gezet wordt, om vervolgens een seconde later weer te vervangen te worden door het plaatje zelf.
En tot slot wat ik in m'n YabbSE forum tegenkom: IE zet alle tekst en opmaak als een huis neer, en laadt daarna de plaatjes in. Maar terwijl Firebird de plaatjes inlaadt, verschuift de tekst/opmaak steeds een klein beetje.

Maar Mozilla is met deze browser zeer zeker op de goede weg :)
Qua ondersteuning van standaarden en functies zijn ze IE al voorbij, qua snelheid zijn ze IE nu ook geëvenaard. Nu die laatste paar kleine dingetjes nog. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-07 10:04

chem

Reist de wereld rond

Onder OS X is-ie er veel op vooruit gegaan, maar de interface blijft afwijken van OS X native widgets. Sneu.

Wel ga ik hem proberen ipv Camino, de extensions zijn toch te handig :)

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
Coppertop schreef op 15 October 2003 @ 19:33:
[...]
Mozilla Firebird Help heeft ook net een facelift gehad trouwens.
Hehe, ik ontdek net dat er op die site een icoontje met tekendoosje linksonderin je scherm komt, waar je uit verschillende CSS sheets kan kiezen als ik de source zo bekijk, wel vet gedaan.

De nieuwe product pages van Firebird zijn er alleen imho niet veel mooier op geworden: http://www.mozilla.org/pr...bird/tour/fullscreen.html :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45135

Ik gebruik Firebird nu ook al een tijdje, vind t heerlijk werken.
Had een tijde de beta van 0.7 gedraaid maar die begon naar verloop van tijd erg veel geheugen te vreten, nu zit ik weer op 0.6.1. De final nu maar proberen dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
2Dutch schreef op 15 October 2003 @ 22:33:
Heb geen thema gedownload, deze standaard bevalt me tot nu toe wel (de skins zullen wel niet meer werken)
Ja balen! :(
Ik gebruikte altijd een theme die erg op IE leek om toch het oude vertrouwde gevoel terug te krijgen enzo. ;)
Maar die werkt niet meer... nou ja staat niet meer in het lijstje en is ook niet meer te downloaden.
Wel errug balen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheldar
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-07 14:31
Rafe schreef op 15 October 2003 @ 22:42:
[...]

Jup, dat heb ik daarnet gedaan. Ik wilde de optimoz mouse gesture's installeren, maar die werken nog niet in Firebird 0.7, dus heb ik de manual uninstallation maar gedaan, misschien dat je er wat aan hebt (chrome en profile editten). :)
Mmm ik heb ze ook geïnstalld en hier werken ze prima. Alleen het options windowtje doet het niet (dikke XML parsing error), maar de meeste zaken kan je wel in je prefs.js instellen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upquark
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-02 07:05
Jammer dat je de tab bar niet naar links kan slepen.. dat is voor mij nog het grote voordeel van Opera boven Firebird. Voor de rest: fijne browser! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Merk tot nu toe geen verschil, wat wel apart is dat wanneer je je oude firebird map weggooit, en je nieuwe extract, en je firebird (je nieuwe versie) voor t eerst draait, al je settings er al instaan van je vorige versie. Register?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
Anoniem: 45135 schreef op 15 oktober 2003 @ 23:13:
Merk tot nu toe geen verschil, wat wel apart is dat wanneer je je oude firebird map weggooit, en je nieuwe extract, en je firebird (je nieuwe versie) voor t eerst draait, al je settings er al instaan van je vorige versie. Register?
C:\Documents and Settings\#user#\Application Data\Phoenix :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

:D tnx, vind t wel een makkelijke feature trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tele
  • Niet online
Ik heb nog steeds niet gevonden hoe je links standaard in een nieuwe tab kan laten openen. De 0.7 is trouwens wel een stuk sneller :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tele schreef op 15 October 2003 @ 23:17:
Ik heb nog steeds niet gevonden hoe je links standaard in een nieuwe tab kan laten openen. De 0.7 is trouwens wel een stuk sneller :)
Tabbed Browser Extensions downen, Tools --> Options --> Extensions --> Get new extensions.

Na installeren (automatisch) kun je de settings veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
Anoniem: 45135 schreef op 15 oktober 2003 @ 23:19:
[...]

Tabbed Browser Extensions downen, Tools --> Options --> Extensions --> Get new extensions.

Na installeren (automatisch) kun je de settings veranderen.
Hij zal wel bedoelen welke setting precies, ik kon het ook niet zo 1,2,3 vinden.
Ik ga overigens nog ff verder met 6.1, ik stap wel over als er een luna skin voor 0.7 is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suepahfly
  • Laatst online: 30-06 15:47
* Suepahfly heeft nog steeds Phoenix

Wat ik eigelijk wel wil weten is of er een soort van auto new tab feature is.
Dus dat een link met <a href="" target="_BLANK"> in een nieuw tab wordt geopend ipv een nieuw venster.

Dat is voor mij eigelijk het grootste hekelpunt om over te stappen.

Daar naast zijn features zoals aliassen ook wel makkelijk.
(dus dat je 'got' in de adresbalk typed ipv 'gathering.tweakers.net')

De twee bovenstaande feats zijn de enige redenen dat ik Slimbrowser gebruik.

Het nadeel van slim browser is dat het op de IE engine draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

M@NIC schreef op 15 October 2003 @ 23:20:
[...]

Hij zal wel bedoelen welke setting precies, ik kon het ook niet zo 1,2,3 vinden.
Ik ga overigens nog ff verder met 6.1, ik stap wel over als er een luna skin voor 0.7 is. :)
Tabbed Browser Exstension Options --> Advanced Use --> Vinkje in 'Open any link in a new tab'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85512

Heeft iemand java al ad praat gekregen met Firebird 0,7 for Linux ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
Oeps weer wat te vroeg geblaat. :P
D'r is een Luna skin voor versies NA 0.61 en dus werkt 0.7 ook. :)
Toch maar weer naar 0.7 gestapt. :P

[EDIT]

Fuck! Geen scrollbar. :P

[ Voor 30% gewijzigd door M@NIC op 15-10-2003 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

2Dutch schreef op 15 oktober 2003 @ 22:33:
Ik heb prefs.js ge-edit alleen ik merk geen verschil. Ik heb de bloaty www.westwood.com site bij wijze van test geladen alleen hij gaat nog steeds traag die plaatjes laden (alhoewel het nog steeds snel zat gaat)
toegevoegd aan prefs.js
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
// USER CONF

// This one makes a huge difference. Last value in milliseconds (default is 250)
user_pref("nglayout.initialpaint.delay", 0);

// Enable pipelining:
user_pref("network.http.pipelining", true);
user_pref("network.http.proxy.pipelining", true);
user_pref("network.http.pipelining.maxrequests", 100);

// turn on timer-based reflow management
user_pref("content.notify.ontimer", true);

// sets the allowed time between reflows in microseconds
user_pref("content.notify.interval", 100);

// set the number of reflows to do before waiting for the rest of the
// page to arrive
user_pref("content.notify.backoffcount", 200);

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Laatst online: 26-06 07:38

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Weer een toppertje hoor 0.7, ik ben er heel te vreden mee, toegegeven, ik gebruikte pas een paar dagen die vorige, maar dat mag de pret niet drukken! :)

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc
Hm, ik heb nu ook de Tabbrowser Extensions en die maken Firebird toch nog net weer een stukje genialer. Overigens heb ik op mijn weblog een stukje geschreven over hoe ik Firebird getweakt heb, misschien is dat ook nuttig.

Rustacean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc
Suepahfly schreef op 15 October 2003 @ 23:22:
* Suepahfly heeft nog steeds Phoenix

Wat ik eigelijk wel wil weten is of er een soort van auto new tab feature is.
Dus dat een link met <a href="" target="_BLANK"> in een nieuw tab wordt geopend ipv een nieuw venster.

Dat is voor mij eigelijk het grootste hekelpunt om over te stappen.

Daar naast zijn features zoals aliassen ook wel makkelijk.
(dus dat je 'got' in de adresbalk typed ipv 'gathering.tweakers.net')

De twee bovenstaande feats zijn de enige redenen dat ik Slimbrowser gebruik.

Het nadeel van slim browser is dat het op de IE engine draait.
Dit kan allebei makkelijk met Firebird, hoah. Het ene zit standaard in Firebird (niet eens een extensie voor nodig), het andere kun je bereiken door middel van een quicksearch bookmark.

Rustacean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-07 14:59
Ik heb het al sinds Mozilla 0.8 geprobeerd, maar ik ben sinds 1,5 maand (ik geloof vanaf een van de eerste 0.7 nightly's) volledig over op Firebird. Ik gebruik hem nu ook echt als primaire browser en ik ben er tevreden mee. Af en toe moet ik voor eigenwijze websites even IE erbij halen, maar verder ben ik nu helemaal IE-loos. Overigens gebruikte ik voor mail al langer Thunderbird (vanaf de een van de eerste nightly's) in verband met de virusvatbaarheid van OE.

Hoewel er natuurlijk altijd ruimte is voor verbeteing, ben ik erg tevreden.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Laatst online: 06-07 01:58

Bosmonster

*zucht*

Ik loop altijd direct tegen bugs aan enzo in dit soort dingen. Hij heeft dan IE favourites gekopieerd, maar die zijn een grote puinhoop en ik kan ze ook niet sorteren. Ik klik nog rechts in dat menu en daarna doet het hele bookmarks menu het niet meer...

Nou heerlijk.. afsluiten en pak IE wel weer.. simpel maar effectief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dan doe je toch echt iets fout vriend !

Ik heb ooit ook m'n IE favorites geimporteerd en het werkt prima :? !

Bovendien is zoiets slechts een extra feature, in IE kan je ook geen Firebird fav's importeren.

Als ik rechts klik doet ie het prima, kheb in maanden geen fout oid gehad met firebird.

Onzin dus, of je ervaringen zijn van heeel lang geleden....

P.S.

Je bookmarks moet je beheren met je bookmarks manager, niet met rechts klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

M@NIC schreef op 15 October 2003 @ 23:01:
[...]

Ja balen! :(
Ik gebruikte altijd een theme die erg op IE leek om toch het oude vertrouwde gevoel terug te krijgen enzo. ;)
Maar die werkt niet meer... nou ja staat niet meer in het lijstje en is ook niet meer te downloaden.
Wel errug balen. :(
Denk dat het een kwestie van wennen is, standaard skin lijkt me wel de snelste optie :) Maar misschien als er mooie duidelijke (en geen buggy) skins uitkomen voor 0.7 ik het weer ga proberen. Heb trouwens ook die tab extensions gedownload, erg fijn! Heerlijk, zo'n customized stukkie programma :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

Ik gebruik de Breeze theme, en die bevalt enorm. Je kan het beste naar de homepage van de theme gaan en daar de nieuwste pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Anoniem: 73385 schreef op 16 October 2003 @ 13:09:
Dan doe je toch echt iets fout vriend !

Ik heb ooit ook m'n IE favorites geimporteerd en het werkt prima :? !

Bovendien is zoiets slechts een extra feature, in IE kan je ook geen Firebird fav's importeren.

Als ik rechts klik doet ie het prima, kheb in maanden geen fout oid gehad met firebird.

Onzin dus, of je ervaringen zijn van heeel lang geleden....

P.S.

Je bookmarks moet je beheren met je bookmarks manager, niet met rechts klikken.
Het gaat mij om het feit dat ik binnen 2 minuten al tegen een bug aanloop. Als ik rechtsklik in een uitgeklapt bookmark menu, daarna weer op de adresbalk om het menu te sluiten, dan opent heel dat bookmark submenu niet meer. Oftewel, dan moet ik heel Firebird herstarten. Dat ik al in 2 minuten tegen een serieue interface bug aanloop geeft mij weinig vertrouwen in de rest van het pakket en hun testmethodes..

Verder moet ik de eerste browser waarin ik zo gemakkelijk en flexibel als in IE mijn navigatiebalken in kan stellen nog tegen komen. Je lijkt altijd verplicht alle balken onder elkaar te zetten, terwijl op een wat hogere resolutie dat enorme ruimte verspilling is. In IE heb ik daarom veel functionaliteiten naast elkaar staan (menu/navigatieknoppen/bookmarks naast elkaar bijvoorbeeld ipv verspillend onder elkaar).

[ Voor 19% gewijzigd door Bosmonster op 16-10-2003 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
Bosmonster schreef op 16 October 2003 @ 15:33:
Verder moet ik de eerste browser waarin ik zo gemakkelijk en flexibel als in IE mijn navigatiebalken in kan stellen nog tegen komen. Je lijkt altijd verplicht alle balken onder elkaar te zetten, terwijl op een wat hogere resolutie dat enorme ruimte verspilling is. In IE heb ik daarom veel functionaliteiten naast elkaar staan (menu/navigatieknoppen/bookmarks naast elkaar bijvoorbeeld ipv verspillend onder elkaar).
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/11991/thumb.png
is niet flexibel genoeg? Je kan heus alles wel naast elkaar zetten.
Firebird is in dat opzicht flexibeler dan IE, want bij Firebird kun je elke button individueel verplaatsen, waar dat bij IE niet kan. Daar ben je gebonden aan vaste toolbars. Onder Firebird kan je makkelijk een navigation knop op je Bookmarks toolbar neerzetten. Of in de Menu toolbar.

En als je even customize doet kun je alle toolbars makkelijk indelen met sleuren/pleuren dus wat er nou ongemakkelijk of onflexibel aan Firebird is, is me een raadsel.

[ Voor 26% gewijzigd door blackd op 16-10-2003 15:53 ]

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Ow je hebt gelijk :) Te veel naar Mozilla gekeken denk ik..

Nu nog een Google toolbar voor FireBird zien te vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

Bosmonster schreef op 16 October 2003 @ 16:02:
Ow je hebt gelijk :) Te veel naar Mozilla gekeken denk ik..

Wat moet die toolbar doen dan, wat er niet al inzit :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
  • Laatst online: 14:00
bosmonster: moet je even rechtermuisknop en dan 'collapse' doen, is me nog maar 1x eerder voorgekomen.

Over de mousegestures:
op http://mozdev.org/bugs/show_bug.cgi?id=4482#c2 staan 2 attachments, dat is makkelijker patchen om je xml parsing error te doen verdwijnen.

Ik gebruikte voorheen al mozilla en sinds 6.x firebird, zonet even 0.7 geinstalleerd (had op een of andere manier de release gemist |:(), en hij is weer rap als voorheen, en nu ik een SSE2 optimized gebruik is t helemaal rap. Ben hardstikke tevree, Pinball skin erop, bookmarks balk weg, adresbalk naar de 'file edit view' balk, en de bookmarks naast de back forward etc. Optimaal gebruik maken van je desktop real estate is mijn motto :)

Ben ook tegen problemen aangelopen met shockwave installeren, oplossing is deze regfile importeren en daarna de setup pas draaien, of nog een keer draaien indien al geinstalleerd. Flash kun je gewoon naar je MozillaFirebird\plugins\ dir verwijzen. Misschien is het handig om een kleine faq op te zetten om snel aan de slag te kunnen?

quicksearch is een kwestie van en bookmark maken naar bijv. een google search, daarna de bookmark editten en je search query vervangen door %s, en als keyword g of google of iets dergelijks, daarna kun je in je adresbalk mooi 'g zoekterm' tikken voor een zoekactie.

[ Voor 36% gewijzigd door P5ycho op 16-10-2003 16:13 ]

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp?FotoAlbumID=11992&format=full&ext=.png
Kijk eens rond op http://mycroft.mozdev.org/download.html

Die 'toolbar' zit er al standaard in. In de FAQ van GoT kun je de GoT search installeren (Mozilla/Sherlock Plugin)

Edit: Oh ja, de Google toolbar heeft natuurlijk nog meer features dan zoeken alleen. Dat gebruik ik toch niet, dus voldoet dit voor mij prima.

[ Voor 17% gewijzigd door blackd op 16-10-2003 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21785

Tools > Options > Extensions > Get new extensions levert binnen drie seconden deze link op. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Wat ik zo handig vind van die google bar in IE is dat ik met een druk op de knop de popup blocker kan uitschakelen voor die specifieke pagina. Maar ik ben ervan overtuigd dat zoiets dan ook wel in FireBird zit ergens..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
Bosmonster schreef op 16 October 2003 @ 16:22:
Wat ik zo handig vind van die google bar in IE is dat ik met een druk op de knop de popup blocker kan uitschakelen voor die specifieke pagina. Maar ik ben ervan overtuigd dat zoiets dan ook wel in FireBird zit ergens..
Als er een popup in de pagina zit, verschijnt er linksonderin een icoontje met een i. Klik daar eens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAher
  • Laatst online: 05-05-2024

MAher

.. far and free ...

Je kan bij Tools-Options-Web Features aangeven van welke sites je wel pop-ups wil, bijvoorbeeld omdat ze pop-ups gebruiken om content weer te geven.

Maar dat vergt dan wel een paar keer klinkken en tikken...

System | Suomalaiset Lehmät.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

blackd schreef op 16 October 2003 @ 16:29:
[...]

Als er een popup in de pagina zit, verschijnt er linksonderin een icoontje met een i. Klik daar eens op.
Ah.. kijk dat is precies wat ik bedoel.. tis zo slecht allemaal nog niet ;)

edit: hmm toch niet.. das niet echt 'even voor die pagina', enige keuze krijg ik om die hele site te 'unblocken'... terwijl ik vaak juist even wil kijken wat de popup is. Zonder dat ik vervolgens weer handmatig die site uit mn unblock lijst moet flikkeren..

[ Voor 32% gewijzigd door Bosmonster op 16-10-2003 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAher
  • Laatst online: 05-05-2024

MAher

.. far and free ...

en met dat icoontje voeg je de huidige site dus automatisch toe aan de unblocked sites list :9 Fijn is die Firebird toch!!

[ Voor 3% gewijzigd door MAher op 16-10-2003 16:34 ]

System | Suomalaiset Lehmät.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Bosmonster schreef op 16 October 2003 @ 16:33:
[...]

Ah.. kijk dat is precies wat ik bedoel.. tis zo slecht allemaal nog niet ;)
Je kunt ook de link gewoon nog een keer klikken, dan popt ie wel is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scharnout

Scharnout

Meuk

Is er nou al iets gekomen wat echt niet op te lossen was? Echt alle feautures die mensen aandragen zitten in Firebird. Goed man.

Ik gebruik trouwens voor zowel FB als TB het them orbit grey aangezien ik altijd zwart-wit foto's op mijn achtergrond heb. Ziet er erg stoer uit allemaal ..

And Bob's your uncle ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
Bosmonster schreef op 16 October 2003 @ 16:33:
edit: hmm toch niet.. das niet echt 'even voor die pagina', enige keuze krijg ik om die hele site te 'unblocken'... terwijl ik vaak juist even wil kijken wat de popup is. Zonder dat ik vervolgens weer handmatig die site uit mn unblock lijst moet flikkeren..
Als het een link is waardoor een popup verschijnt dan kun je 2x klikken op die link zodat de popup wel verschijnt. Bijvoorbeeld het 'inloggen' linkje in de menu's op de T.net frontpage.

Is het een automatische popup, dan heb ik er geen oplossing voor. Misschien dat er een extention voor is.

[ Voor 16% gewijzigd door blackd op 16-10-2003 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94482

k gebruik het onder slackware linux. een 1 woord geweldig. gewoon "unzippen" en t werkt. Bij voorgaande werkte anti-alias niet, bij deze wel, en t ziet er goed uit. K heb nog niet alle nieuwe features gezien maar de standaard functies die ik gebruik werken goed. Performance is uitstekend.

Voorlopig nog geen kritiek, enkel dat mijn gebruikersprofiel 2 maal gelocked was toen ik 'm probeerde op te starten, maar dat was in het begin, nu geen last meer van.

en aangezien ik 0.61 al in windows gebruikte kon ik gewoon mijn profiel dir copieren naar linux, en niks geen probs. Alle gegevens werden overgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Ik ben nog op zoek naar een plugin/preference waarmee ik een knop of de bookmark knop zo kan fixen dattie mijn bookmarks folder uitklapt (dus als menu, niet als balk) zodat ik nog een menuregel kwijtben. De Ook plugin die met de rechtermuisknop werkt dat duurt te lang imho. Als iemand dit voorbij heeft zien komen of een andere creatieve oplossing heeft waarmee hij nog maar 1 menubalk nodig heeft, deel het mede! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Anoniem: 73385 schreef op 16 October 2003 @ 00:29:
[...]
Ik heb prefs.js ge-edit alleen ik merk geen verschil. Ik heb de bloaty www.westwood.com site bij wijze van test geladen alleen hij gaat nog steeds traag die plaatjes laden (alhoewel het nog steeds snel zat gaat)
toegevoegd aan prefs.js
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
// USER CONF
// This one makes a huge difference. Last value in milliseconds (default is 250)
user_pref("nglayout.initialpaint.delay", 0);
// Enable pipelining:
user_pref("network.http.pipelining", true);
user_pref("network.http.proxy.pipelining", true);
user_pref("network.http.pipelining.maxrequests", 100);
// turn on timer-based reflow management
user_pref("content.notify.ontimer", true);
// sets the allowed time between reflows in microseconds
user_pref("content.notify.interval", 100);
// set the number of reflows to do before waiting for the rest of the
// page to arrive
user_pref("content.notify.backoffcount", 200);
Ik las op de FB help pagina/tips&tricks dat pipelining soms vertragend kan werken, misschien moet je dat dus uitzetten?
Het zal trouwens niet op elke pc wat uitmaken hoor :)

[ Voor 5% gewijzigd door 2Dutch op 16-10-2003 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

P5ycho schreef op 16 October 2003 @ 16:49:
Ik ben nog op zoek naar een plugin/preference waarmee ik een knop of de bookmark knop zo kan fixen dattie mijn bookmarks folder uitklapt (dus als menu, niet als balk) zodat ik nog een menuregel kwijtben. De Ook plugin die met de rechtermuisknop werkt dat duurt te lang imho. Als iemand dit voorbij heeft zien komen of een andere creatieve oplossing heeft waarmee hij nog maar 1 menubalk nodig heeft, deel het mede! :)
Je kunt in de bookmarks toolbar wel folders aanmaken. Dit gebruikt ie dan als uitklapmenu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat ik trouwens ook heerlijk vind met de nieuwere versies van Mozilla/Firebird is dat je niet meer hoeft te wroeten in allemaal vage config bestandjes die weggestopt zijn in nog vagere locaties :)

Om bv smooth scrolling aan te zetten:

Type "about:config" in de location bar
Type "smooth" in het 'Filter' veld
Rechtsklik op de waarde eronder, kies voor 'Modify' en vul true in

O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Bosmonster schreef op 16 October 2003 @ 17:04:
[...]

Je kunt in de bookmarks toolbar wel folders aanmaken. Dit gebruikt ie dan als uitklapmenu.
hmmm, ik heb nu gewoon een hele rij uitklapmenuus, maarja een uitklapmenu in een uitklapmenu daar denk ik dan weer niet aan he |:(... thnx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zym0tiC

Zym0tiC

^_^

Nu heb ik iets vreemds. Ik draai Firebird 0.7 met tabs extensions.
Ik heb ingesteld dat links die normaal gesproken als een nieuw venster worden geopend als een nieuwe tab worden geopend.

Alleen wanneer ik op GoT zit en ik klik op search dan opend hij een nieuwe tab ipv gewoon de link te volgen in hetzelfde venster. Klik ik op active topics dan wordt de link wel geopend in dezelfde tab. Ook topics worden in dezelfde tab geopend.
Als ik trouwens bij search een topic aalklik wordt deze ook als nieuwe tab geopend.

Snap je het :?

about:config is idd erg makkelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:24
Nou ik moet zeggen... hij bevalt mij prima!!! Bedankt voor de aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Ik gebruik zelf geen tab extensions, en niks opent bij mij in een new window, als ik iets in een nieuwe tab wil klik ik gewoon met t muiswiel of ctrl+linkerknop. bij tips and tricks staan dan weer een paar settings om alles in tabs terecht te laten komen, zo bereik je hetzelfde.

Toch had ik graag een manier om zelf knoppen toe te voegen en te verwijzen naar een bepaalde bookmarkmap die dan openklapt als menu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadKow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-02 17:33
Heb hem vandaag ook geinstalleerd op mijn linuxsysteem, bevalt perfect! Stuk vlotter dan Mozilla 1.4
Echt een aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc
Vraag ik me nog af of het verschil van zo'n build van aebrahim met SSE2 support tegenover de officiele build echt merkbaar is. Kan iemand daar iets over zeggen?

Rustacean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
tsjah hij is erg vlot, maar of dat nu aan de overgang van 0.6 naar 0.7 of aan de sse2 support ligt dat kan ik je niet vertellen. iig istie meer dan snel genoeg voor me.

[ Voor 3% gewijzigd door P5ycho op 16-10-2003 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rappie
  • Laatst online: 13:16
ben er ook wel tevreden over, alleen jammer dat als ik op irc op een linkje klik ik weer een IE venster zie

en dat java af en toe niet helemaal lekker werkt maar dat verschilt per site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rappie schreef op 16 October 2003 @ 21:44:
ben er ook wel tevreden over, alleen jammer dat als ik op irc op een linkje klik ik weer een IE venster zie
Je kan em instellen als standaard browser: Tools -> Options -> General -> Set Default Browser

Als het goed is start ie dan Mozilla op :)
(en je krijgt zo'n leuk rood vuurbolletje in je startmenu ipv die blauwe E)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
stomme vraag over status.iqc.com icm firebird op gathering.tweakers.net

nooit eerder gezien, maar nu bleef die melding er de hele tijd voorstaan, vandaar.
Ik ging er bovendien vanuit dat dat bloemetje gehost zou worden op tweakers.net

[ Voor 79% gewijzigd door bigfoot1942 op 17-10-2003 00:33 . Reden: stomme vraag ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
bigfoot1942 schreef op 16 October 2003 @ 23:44:
Mozilla firebird 0.7 werkt hier naar volle tevredenheid. Ik heb alleen geen dramatische wijzigingen opgemerkt, maar zopas kwam ik wel wat weirds tegen, zie http://home.tiscali.nl/eelkehagen/MozillaFirebird-weird.JPG
(mozilla probeert op gathering.tweakers.net te connecten met status.icq.com)
en dat terwijl ik helemaal nooit iets met icq of whatever gedaan heb...
heeft iemand enig idee waar dit door komt?
Duh! Die ICQ status bloempjes rechts boven. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
dat is het 'online bloemetje' dat rechtsbovenin elke post staat, hiermee kun je de online status van andere users zien als ze dit enabled hebben. Alleen een beetje vreemd dat ik in de screenshot geen bloemetje zie :P

[ Voor 23% gewijzigd door P5ycho op 16-10-2003 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39835

Erg fijn mozilla firebird :P Kan niet meer zonder. Veel fijner dan IE. Maakt het trouwens uit of je de nieuwe versie over de oude heen gooit, of dat je eerst de oude versie eraf gooit en de nieuwe er dan weer op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ziroccan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-01 20:39
Anoniem: 39835 schreef op 16 oktober 2003 @ 23:59:
Erg fijn mozilla firebird :P Kan niet meer zonder. Veel fijner dan IE. Maakt het trouwens uit of je de nieuwe versie over de oude heen gooit, of dat je eerst de oude versie eraf gooit en de nieuwe er dan weer op?
Ik heb het er gewoon overheen gegooid, en alles werkt nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het gaat mij om het feit dat ik binnen 2 minuten al tegen een bug aanloop. Als ik rechtsklik in een uitgeklapt bookmark menu, daarna weer op de adresbalk om het menu te sluiten, dan opent heel dat bookmark submenu niet meer. Oftewel, dan moet ik heel Firebird herstarten. Dat ik al in 2 minuten tegen een serieue interface bug aanloop geeft mij weinig vertrouwen in de rest van het pakket en hun testmethodes..
Aha nu zie ik het :)

Alleen dat komt alleen voor bij makkelijk gedrag, je hoort een menu zo eigenlijk niet te sluiten. Dat IE daar zo gemakkelijk in is kan ik niks aan doen.

Rechts klik op properties en klik links in browser scherm. Dan kan je menu weer openen heb ik gemerkt.

Ik heb de indruk dat je gewoon in een ontkenningsfase zit en maar geen afstand van het inferieure IE kan doen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pc123
  • Laatst online: 07-07 20:23
Anoniem: 73385 schreef op 17 October 2003 @ 00:26:
[...]

Aha nu zie ik het :)

Alleen dat komt alleen voor bij makkelijk gedrag, je hoort een menu zo eigenlijk niet te sluiten. Dat IE daar zo gemakkelijk in is kan ik niks aan doen.

Rechts klik op properties en klik links in browser scherm. Dan kan je menu weer openen heb ik gemerkt.

Ik heb de indruk dat je gewoon in een ontkenningsfase zit en maar geen afstand van het inferieure IE kan doen :+
Een beetje vreemde opmerking :? Natuurlijk moet je op die manier ook een menu kunnen sluiten, het is gewoon een stomme bug. Een browser hoort juist makkelijk te zijn. Ik zou de persoon hierboven dan ook willen aanraden even in Bugzilla te zoeken of de bug al bekend is en hem anders te posten.

[ Voor 4% gewijzigd door Pc123 op 17-10-2003 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39835 schreef op 16 October 2003 @ 23:59:
Maakt het trouwens uit of je de nieuwe versie over de oude heen gooit
Ik zou het je niet aanraden.. deze keer werkt het misschien goed, maar het kan voor vreemde problemen zorgen.

* Anoniem: 53023 heeft het een keer gedaan (wel onder Linux, maar toch) en kreeg een erg onstabiele browser (en een paar missende features) ipv de normaal gedragende versie van O+ Firebird O+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
Bosmonster schreef op 16 October 2003 @ 15:33:
Het gaat mij om het feit dat ik binnen 2 minuten al tegen een bug aanloop. Als ik rechtsklik in een uitgeklapt bookmark menu, daarna weer op de adresbalk om het menu te sluiten, dan opent heel dat bookmark submenu niet meer. Oftewel, dan moet ik heel Firebird herstarten. Dat ik al in 2 minuten tegen een serieue interface bug aanloop geeft mij weinig vertrouwen in de rest van het pakket en hun testmethodes.
Dat is inderdaad een beetje slordig, maar om dan Firebird er opnieuw voor op te starten is niet nodig. Gewoon op de map rechtsklikken op de map en "Collapse" kiezen :)

Edit: Hebben jullie de de geoptimaliseerde builds door aebrahim al geprobeert? Voor mijn Duron 1.3 GHz (ondersteund SSE) had ik http://pryan.org/firebird...rebird-0.7-Oxs-G7-SSE.zip gedownload en die is toch weer een stukje sneller :) _/-\o_
Je kan builds voor andere CPUs vinden op http://forums.mozillazine.org/viewtopic.php?t=29396

[ Voor 22% gewijzigd door Rafe op 17-10-2003 03:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39835

Zijn er veel mensen hier die van die geoptimaliseerde versies van firebird draaien. Zijn die net zo stabiel. Scheelt het veel qua snelheid etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58670

Weet iemand hoe je de Java plugin moet installeren? Firebird gaat naar de site van Sun een VM downloaden (via Netscape).
Probleem is dat ik die nu al 4 of 5 keer heb geherinstalleerd en dat het nog niet gaat.
Ervoor had ik trouwens al Java SDK 1.4.2 draaien.

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/Pikachu/java-firebird.jpg
Pagina: 1 2 3 4 Laatste