Toon posts:

[Win NT] Installeren zonder cd-rom

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik ben nog steeds bezig aan mijn servertje. Na een mislukte poging Linux erop te zetten wil ik nu windows NT een kans geven. Heb hier de orginele installatie CD van NT 4. Er is echter 1 probleem, mijn server kan door een idote opbouw van de kast geen cd-rom speler meer bergen. Ik heb er wel 2 netwerkkaarten inzitten, en een compleet netwerk eraan hangen, en ik heb een flop om de computer in dos met netwerk op te starten. Kan ik met behulp van de disk/netwerk toch NT op mijn server installeren? En zo ja, zou iemand mij uitgebreid stap voor stap kunnen vertellen hoe? Alvast bedankt!

Ow ja, mischien niet nodig, maar hier toch effe de hardewaren spec's:

Mobo: Aopen DP5
CPU: Dual pentium 1 133 MHz
Mem: 40 MB
HDD: 4 Gb
Diversen: 1 3com ISA netwerkkaart, 1 Realtek PCI netwerkkaart, Cirrus Logic videokaart en uiteraard een floppystation.

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-05 06:47

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

2 eenvoudige oplossingen:
Manier A:
1) Schroef je kast open
2) Prik er gewoon een CD-ROMspeler aan en installeren die handel
3) Zodra je klaar bent, CD-ROMspeler er weer afhalen en kastje dicht.

Manier B:
1) Schroef je kast open
2) Haal je HDD eruit en prik hem in een ander systeem
3) Kopiëer de installatie-CD van NT4 naar de HDD van je serverbak
4) Zet je HDD weer terug in je serverbak
5) Kast weer dichtschroeven
6) Installeren van HDD

[ Voor 7% gewijzigd door WFvN op 15-10-2003 14:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja dit zijn ook mogelijkheden, maar deze hou ik liever nog effe achterwegen. Als er namelijk iets mis zou gaan met de harddisk of wat dan ook dan zou ik telkens de kast weer open moeten schroeven, en bovendien weet ik dat het via een netwerkinstallatie ook kan.

Verwijderd

Zie WFvN; anders met bijv. Laplink en een seriele kabel van een andersysteem met cdrom de i386 dir copieren naar de HD.

Maar zoals je begrijpt is het tijdelijk gebruik van een CD het simpelste

www.bootdisk.com voor diverse bootdisks

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-05 06:47

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Verwijderd schreef op 15 oktober 2003 @ 14:51:
Ja dit zijn ook mogelijkheden, maar deze hou ik liever nog effe achterwegen. Als er namelijk iets mis zou gaan met de harddisk of wat dan ook dan zou ik telkens de kast weer open moeten schroeven, en bovendien weet ik dat het via een netwerkinstallatie ook kan.
Ach.... er is natuurlijk ook nog een andere simpele oplossing:

[search=windows installeren via netwerk]

Maareh.... niet om het één of ander.... wat zou er volgens jou mis kunnen gaan?
HDD defect? Dan moet je je kast toch openschroeven
Installatie vern**kt? Als je de installatieCD op de HDD kopiëert en gewoon laat staan (bij voorkeur op aparte partitie), dan kan je toch gewoon weer gebruik maken van die data zonder je kast open te schroeven?

[ Voor 78% gewijzigd door WFvN op 15-10-2003 14:57 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 October 2003 @ 14:51:
Ahhh dus je hebt een andere server die je kan gebruiken en waar je bestanden van af kunt plukken.. Dat veranderd de zaak. Ff naar mijn eerder genoemde link en diskje maken en cd CD op je server sharen.. klaar (is altijd makkelijker gezegd dan gedaan....)

[edit] ennu... als er iets met je HD is moet je sowieso de kast openschroeven; heb je "schroevendraaiers angst" ??

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2003 14:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Haha, nou schroevendraaier angst dat zeker niet, maar het is dus een 19 inch rekserver en die gaat dus vast in een rek met een hoop draden eraan. Zelfs al zou ik er een CD-rom aanhangen zou het nog niet lukken, want hij wil niet booten vanaf cdrom, ook niet met laatste bios versie. Het moet echt via netwerk, en dan het liefste zo dat ik mijn harddisk een NTFS partitie kan geven.

• Liam
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-12-2023

Liam

Wat nou 1 proc is genoeg.. :P

Dude, als je nog een bak hebt kun je op bootdisk.com een bootdisk downloaden, daarmee kan je op netwerkshares komen (maak dus een netwerkshare aan, met de i386 dir erin) en kopie dat naar een zelf aangemaakte paritite op je hdd en dan runnen maar.
Klaar.
Zo deden wij het ook in ons pre-RIS tijdperk ;)
Verwijderd schreef op 15 October 2003 @ 14:59:
Het moet echt via netwerk, en dan het liefste zo dat ik mijn harddisk een NTFS partitie kan geven.
Sorry wat? Wil je je hdd als ntfs gaan formateren? No Probs dude, lang leve de NT install.

[ Voor 33% gewijzigd door Liam op 15-10-2003 15:05 ]

If it bleeds, we can kill it!! |Werkbak specs|CCNP, bezig met Master.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1