Toon posts:

NT Installeren zonder CD-ROM drive, mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zoals de titel al luidt, ik wil graag windows NT4 Workstation installeren op de volgende pc:

Laurentz Laptop
486 (53Mhz)
32MBRAM
3,1GB HDD
640x400 @ 16bit TFT
3com Ethernet PCMIA
zonder CD-rom Drive

Er staat nu windows 98 op, maar ik wil dus graag windows NT. Wat ik geprobeerd heb is windows 2000, dat lukte, maar was me toch wel ietwat te sloompies...

Wat me niet lukt is om Windows NT te installeren. Wat ik altijd doe als ik 98 oid installeer is de setupfiles (bv WIN9x map) kopiëren naar de C schijf en dan setup runnen. Dat gaat goed. WIndows 2000 heb ik kunnen installeren vanuit windows 98, dan een shared CD-rom speler opzoeken op het LAN et voila.

Maar bij NT werkt dat blijkbaar niet. Hij kan het setup programma niet draaien vanaf een netwerkstation. Wel als ik een pernamente verbinding maak. Via de Explorer -> Netwerkverbinding maken, dan maak je een virtuele drive, die vervolgens verwijst naar een netwerkstation. Dat werkte weer wel, alleen stopte hij ermee omdat hij
"Setup was unable to install Windows NT Boot Loader.

Ensure that your C: drive is formatted and that the drive is not damaged.

Setup cannot continue. Press ENTER to reboot."

Nou dus ik het volgende plan uit de kast getrokken, de I386 map in zijn geheel gekopiert naar de locale schijf en dan gaan installeren, dat leek meer succes te hebben. Ik moest 3 boot schijfjes maken (heb ik gedaan) en vervolgens ging mijn laptopje een dik uur kopieren. Toen hij eenmaal aankwam bij het opspeuren van de drives gaf hij de melding dat hij geen CD rom drive kon vinden en dat hij daarmee niet verder kon.

Wie weet hoe ik dit kan omzijlen, en of het uberhaubt mogelijk is om Windows NT te installeren zonder CD-ROM drive. Windows 2000 lukte het wel...

Verwijderd

Het lijkt me een goed idee om twee partities te maken en de i386 map op de d: te zetten.

Met een bootflop opstarten, naar de d schijf gaan en de setup starten. Ik geloof dat je vanuit dos winnt.exe in de i386 map moet starten om de setup te beginnen

Verwijderd

Topicstarter
Dat is inderdaad een goed ID. Ik denk dat ik dat maar eens ga proberen dan.

Er zijn toch programma's waarmee je binnen windows partities kunt maken en verwijderen? (er staat nu nog een windows 98 op)

• Enigma69855
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-03-2022

Enigma69855

Candle in my eye.......

Vrij netjes om daar Windows 2000 op te krijgen.... he ik mis een applaus smily

Wegens verhuizing te koop gevraagd: Sociaal leven in omgeving Arnhem

Verwijderd

zoek eens naar partition magic daar kan het mee

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 17 mei 2002 12:28 schreef Enigma69 het volgende:
Vrij netjes om daar Windows 2000 op te krijgen.... he ik mis een applaus smily
Dank u.

Hij was er wel zo'n 8 uur mee bezig. Maar dan had je ook wat hoor... Het opstarten duurde ongeveer 5 minuten. Eenmaal in de shell als het ware was het nog te doen. Je merkte wel dat hij zat te kampen met een te kort aan MBRAM: bv als je MSN aan klikte dan duurde het even voordat het naar voren kwam, eenmaal geladen in het echte RAM kon je in alle hartelust MSN'n. Maar als ik ergens een hekel aan heb is het lang wachten. Ik weet dat deze laptop aan zijn grens is.. maar ik denk dat hij NT wel aardig kan.

Oja, Partition Magic is mijn pc nu aan het halen in de winkel... ;)

Verwijderd

Denk je ook ff aan het 2 gb fat 16 limiet?

Verwijderd

Op vrijdag 17 mei 2002 13:29 schreef Bossel het volgende:
Denk je ook ff aan het 2 gb fat 16 limiet?
Windows NT kan met fat16 4gb aanspreken

Verwijderd

Op zaterdag 18 mei 2002 12:24 schreef VipTweak het volgende:

[..]

Windows NT kan met fat16 4gb aanspreken
Zou knap zijn, FAT16 gaat maar tot 2048MB. Windows NT kan geinstalleerd worden op een NTFS partitie van 4GB.

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19-05 13:19
Nee hoor, NT ondersteunt 64K clusters, en dus 4 GB FAT16 partities. Alleen zijn die nooit meer te lezen als er iets mis gaat.

Verwijderd

Topicstarter
Dit topic gaat verder, voor alle geïntereseerde:

[topic=500491/1/25]
Pagina: 1