Hehehe, join the club. Kreeg altijd lage punten omdat ik mooie plaatjes maakte, en geen gevoel erin legde oid. Toen ging ik gewoon onzin maken (een oog in een raster in een boomholte die overging in wolken oid op een ruitjes achtergrond, ik noem maar iets) en daar zag die gozer dan vanalles in
Allemaal diepe shit enzo die ik dus echt niet erin gelegd had, maar als hij daar blij mee was
De reden dat ik met de kunstacademie gestopt ben is dat ik al dat oeverloze gezeur over diepgang zat was. Dat je altijd weer je werk moest verantwoorden, en dat je altijd zo lekker naar de kliek toe moest kliederen. Heb uit protest 5 jaar niet getekend. Maar ja, dan gaat het jeuken en dus lekker op eigen houtje en zonder dat gehijg in mijn nek bezig gegaan. En dat is verdomde lekker kan ik je zeggen. Ik doe nu ook dingen waar ik op de academie voor op de brandstapel zou belanden, maar hey, who cares. Kunst kun je niet leren. Waarmee ik niet wil zeggen dat wat ik maak kunst is trouwens.Verwijderd schreef op 09 december 2003 @ 15:03:
Hehehe, join the club. Kreeg altijd lage punten omdat ik mooie plaatjes maakte, en geen gevoel erin legde oid. Toen ging ik gewoon onzin maken (een oog in een raster in een boomholte die overging in wolken oid op een ruitjes achtergrond, ik noem maar iets) en daar zag die gozer dan vanalles inAllemaal diepe shit enzo die ik dus echt niet erin gelegd had, maar als hij daar blij mee was
Verwijderd
Hehe, ik ben ooit naar zo'n eindproject van de vrije richting van de kunstacademie geweest. Misschien heb ik het al ooit verteld, maar het staat gewoon in mijn geheugen gegrift. Je hebt dan zo'n soort wedstrijd. En degene die gewonnen had had een paar vierkantemeter vol gekleurde boterhammenzakjes gevuld met water neergelegd.
Als dat kunst is wil ik geen kunst maken was de gedachte die ik toen had
Dat, in combinatie met het feit dat mijn middelbare school docenten mijn platen het koelste vonden als ik ze zo verneukte dat ik echt niet wist waar ik mee bezig was heeft me doen besluiten nooit meer een kunstcursus of studie te starten
Als dat kunst is wil ik geen kunst maken was de gedachte die ik toen had
Dat, in combinatie met het feit dat mijn middelbare school docenten mijn platen het koelste vonden als ik ze zo verneukte dat ik echt niet wist waar ik mee bezig was heeft me doen besluiten nooit meer een kunstcursus of studie te starten
Ik vond tekenen altijd wel een leuk van op de middelbare
maar als kleurenblinde had dat daadwerkelijke "tekenen" dan wel sterk de voorkeur. Blauwe koeien (of elk ander "fout" kleurgebruik) heeft nooit mijn interesse gehad. Ik doe het per ongeluk al fout, moet ik dat dan ook nog expres gaan doen?
Ik vond het dan ook uitermate frustrerend dat de genoemde koe (en een roestige auto) wel goeie cijfers kregen, en een alleszins leuke tekening niet
De lol was er definitief af toen mn lerares me beschuldigde van "verbergen achter je kleurenblindheid". owja
sorry. ik zet het wel ff uit anders 
Heel generaliserend vind ik abstracte kunst eigenlijk niets. Maar dat is meer omdat mijn eigen doel en voorkeur realisme is. Natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen
en om dan (sorry) toch ff te spammen, dit is schitterend
Ik vond het dan ook uitermate frustrerend dat de genoemde koe (en een roestige auto) wel goeie cijfers kregen, en een alleszins leuke tekening niet
Heel generaliserend vind ik abstracte kunst eigenlijk niets. Maar dat is meer omdat mijn eigen doel en voorkeur realisme is. Natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen
Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin
Verwijderd
Kan je ook haar schilderijen bestellen? Ik kan alleen vinden hoe je dat boek kan bestellen, maar ik zou graag twee schilderijen van haar willen kopen. Hoe kan ik dat doen? Anyone?
Verwijderd
@clay:
ik weet wat je bedoelt. Kleurenblindheid is een bitch. Op de basisschool werd je door de leraar als loser uitgemaakt omdat je wel moest snappen dat bladeren niet bruin waren en een ster niet groen. Die begreep blijkbaar niet al te best dat het er voor mij exact hetzelfde uitziet.
En op het voortgezet onderwijs vond een leraar het prachtig als ik de dingen een andere werkelijkheid gaf, terwijl ik eigenlijk niet zag wat ik nu weer 'onwaar'had gemaakt. Verder niet zo erg, maar de stijl die ik destijds had (deze had ik al 2 jaar voor ik op die opleiding kwam) werd door die leraar zo afgekraakt. Elke keer zei hij dat ik probeerde als hem te zijn en dat ik zijn stijl imiteerde, ik kon wel tekenen maar was een talentloos prul omdat ik hem kopieerde. Blijkbaar voelde hij zich erg goed of erg bedreigd door me. Maar hij heeft me daardoor altijd middelmatige punten gegeven. Pas toen ik een andere leraar kreeg had ik plots de beste punten van de klas. Terwijl ik niets anders deed.
Zo had ik op de midelbare school ook zo'n dwaas. Daar kreeg ik altijd op mijn kop omdat ik beter moest kijken naar wat ik teken. En niet zomaar moest gaan 'breien' (dus eerst lijnen uitzetten, dan ruwe schets, dan verder tekenen, dan de details). Maar wat ik altijd zei: (en gelukkig ook altijd deed en ben blijven doen) Ik teken wat ik weet, ik kijk heel veel in het dagelijks leven (ik analiseer echt bijna alles, soms tot ergernis van anderen) en ik brei gelijk mijn tekening. Is ie dan niet goed, corrigeer ik het wel. Wat er toe heeft geleid dat ik heel snel concepten opzet en heel weinig fouten meer maak als het gaat om opbouw in een tekening.
ik weet wat je bedoelt. Kleurenblindheid is een bitch. Op de basisschool werd je door de leraar als loser uitgemaakt omdat je wel moest snappen dat bladeren niet bruin waren en een ster niet groen. Die begreep blijkbaar niet al te best dat het er voor mij exact hetzelfde uitziet.
En op het voortgezet onderwijs vond een leraar het prachtig als ik de dingen een andere werkelijkheid gaf, terwijl ik eigenlijk niet zag wat ik nu weer 'onwaar'had gemaakt. Verder niet zo erg, maar de stijl die ik destijds had (deze had ik al 2 jaar voor ik op die opleiding kwam) werd door die leraar zo afgekraakt. Elke keer zei hij dat ik probeerde als hem te zijn en dat ik zijn stijl imiteerde, ik kon wel tekenen maar was een talentloos prul omdat ik hem kopieerde. Blijkbaar voelde hij zich erg goed of erg bedreigd door me. Maar hij heeft me daardoor altijd middelmatige punten gegeven. Pas toen ik een andere leraar kreeg had ik plots de beste punten van de klas. Terwijl ik niets anders deed.
Zo had ik op de midelbare school ook zo'n dwaas. Daar kreeg ik altijd op mijn kop omdat ik beter moest kijken naar wat ik teken. En niet zomaar moest gaan 'breien' (dus eerst lijnen uitzetten, dan ruwe schets, dan verder tekenen, dan de details). Maar wat ik altijd zei: (en gelukkig ook altijd deed en ben blijven doen) Ik teken wat ik weet, ik kijk heel veel in het dagelijks leven (ik analiseer echt bijna alles, soms tot ergernis van anderen) en ik brei gelijk mijn tekening. Is ie dan niet goed, corrigeer ik het wel. Wat er toe heeft geleid dat ik heel snel concepten opzet en heel weinig fouten meer maak als het gaat om opbouw in een tekening.
Kleuren met kleurpotloden of stiften was op zich nog wel te doen, ik had op al mn potloden en stiften namelijk stikkertjes met welke kleur het was
maar omdat je zelf maar moeilijk kleurcombo's kan maken blijft het vaak wat "kaal", ook al kleur je het in.
Digitaal kleuren in ps of painter is wat dat betreft een zegen
daar kan je immers gewoon de kleurcode zien. Als je dan ff wat van kleurenleer weet en weet hoe je bepaalde kleuren samenstelt etc. dan kan je ook als kleurenblinde prima full-color dingen doen.
Wat ik dan meestal doe is eerst in zwart wit het contrast en schaduwen uitwerken, en dan pas de kleuren erover, zodat je over licht en donkere kleuren niet maar na hoeft te denken
Digitaal kleuren in ps of painter is wat dat betreft een zegen
Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin
en waarschijnlijk ben je daardoor veel meer gericht op kleurenleer en compositie dan ieder anders mens. Elk nadeel heb zn voordeel?Clay schreef op 10 december 2003 @ 13:32:
Kleuren met kleurpotloden of stiften was op zich nog wel te doen, ik had op al mn potloden en stiften namelijk stikkertjes met welke kleur het wasmaar omdat je zelf maar moeilijk kleurcombo's kan maken blijft het vaak wat "kaal", ook al kleur je het in.
Digitaal kleuren in ps of painter is wat dat betreft een zegendaar kan je immers gewoon de kleurcode zien. Als je dan ff wat van kleurenleer weet en weet hoe je bepaalde kleuren samenstelt etc. dan kan je ook als kleurenblinde prima full-color dingen doen.
Wat ik dan meestal doe is eerst in zwart wit het contrast en schaduwen uitwerken, en dan pas de kleuren erover, zodat je over licht en donkere kleuren niet maar na hoeft te denken
Verwijderd
Oeh, dat lijkt me echt super weird, mijn kleuren uitzoeken op de nummertjes. Ik werk wat dat betrefd meestal puur op gevoel, maar jij moet steeds berkenend bekijken welke kleur erbij zou passen?
Ik kan me er niks bij voorstellen eigenlijk. Maar respect dat je ondanks (dankzij? wie weet) je 'handycap' toch erg stoere stuph weet neer te zetten
Ik zou waarsch gewoon in zwartwit gaan werken (doe ik nu al eigenlijk vaak, zwart wit is mooi
)
Karp> Trouwens.. compositie? Wat bedoel je daar precies mee, want ik heb toch het gevoel dat vorm daarin meer domineert, en dat heeft weer weinig met kleurenleer te maken
Ik kan me er niks bij voorstellen eigenlijk. Maar respect dat je ondanks (dankzij? wie weet) je 'handycap' toch erg stoere stuph weet neer te zetten
Ik zou waarsch gewoon in zwartwit gaan werken (doe ik nu al eigenlijk vaak, zwart wit is mooi
Karp> Trouwens.. compositie? Wat bedoel je daar precies mee, want ik heb toch het gevoel dat vorm daarin meer domineert, en dat heeft weer weinig met kleurenleer te maken
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2003 17:11 ]
ja, maar als je gaat letten op welke kleuren je toepast, dan denk ik ook dat je op hoeveelheid/verhouding en positioneering van die kleuren gaat letten?Verwijderd schreef op 10 december 2003 @ 17:10:
Karp> Trouwens.. compositie? Wat bedoel je daar precies mee, want ik heb toch het gevoel dat vorm daarin meer domineert, en dat heeft weer weinig met kleurenleer te maken
leek mij wel logisch tenminste
Verwijderd
Ja okay, het heeft er wel mee te maken, maar ik denk dat het daarbij gewoon minder handig is. Compositie is wat minder goed te 'berekenen' imo. Is best wel smaak/mode gevoelig, en een standaard compositie is dan nog wel met regels op te stellen, maar wat gewaagdere dingen zijn juist moeilijker denk ik.
Waarmee ik wil zeggen dat Clay daar waarsch geen voordeel heeft, niet dat ie daar stomme fouten in maakt ofzo
Waarmee ik wil zeggen dat Clay daar waarsch geen voordeel heeft, niet dat ie daar stomme fouten in maakt ofzo
Qua compositie doe ik echt maar wat. ik teken gewoon wat me mooi lijkt
Qua zwart wit en aandacht voor b.v. schaduwen/contrast denk ik dat het inderdaad wel voordelen heeft, daar let je misschien toch meer op dan anders. Daarom vind ik dat van Christine Comyn (zie link boven) zo mooi, het contrast knalt eraf, dat kan ik tenminste ook zien voor de verandering 
snowblind, hoe doe jij dat dan?
want jij werkt ook gewoon in kleur.
snowblind, hoe doe jij dat dan?
Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin
M'n Ecalibur lookalike palladin dingetje... gezichtje heb ik nu ook, na veel klooien... en ik heb er nog een "in actie" maar krijg beide niet meer goed gescant met dat goedkoop HP programma...
I see dead pixels...
Verwijderd
Ha,heb eidelijk een wacom gehaald 
o,enne,'t stelt nog niet veel voor,maar hier is mijn eerste wacom schetsje
o,enne,'t stelt nog niet veel voor,maar hier is mijn eerste wacom schetsje
Verwijderd
@ clay:
Ik kijk niet naar kleurcodes. Ondanks dat ik kleurenblind ben doe ik nog steeds alles op gevoel. (heb ik huidskleur nodig echter weet ik deze ondertussen wel 'technisch' te vinden. Maar alle andere kleuren die ik gebruik in mijn tekeningen zijn hoofdzakelijk kleuren die ik erbij voel.
Vandaar dat er heel vaak blauw en paars terug te vinden is in mijn werk. Terwijl ik niet aan zou kunnen wijzen welke daarvan paars is en welke blauw.
Echt met kleurnummers werken doe ik dus niet. Wel grappig vind ik dat vaak. Vooral met mijn vroegere photoshop-werk kreeg ik regelmatig te horen dat juist mijn kleurgebruik mijn werk opvallend maakte omdat het vrij intens was...
Ik kijk niet naar kleurcodes. Ondanks dat ik kleurenblind ben doe ik nog steeds alles op gevoel. (heb ik huidskleur nodig echter weet ik deze ondertussen wel 'technisch' te vinden. Maar alle andere kleuren die ik gebruik in mijn tekeningen zijn hoofdzakelijk kleuren die ik erbij voel.
Vandaar dat er heel vaak blauw en paars terug te vinden is in mijn werk. Terwijl ik niet aan zou kunnen wijzen welke daarvan paars is en welke blauw.
Echt met kleurnummers werken doe ik dus niet. Wel grappig vind ik dat vaak. Vooral met mijn vroegere photoshop-werk kreeg ik regelmatig te horen dat juist mijn kleurgebruik mijn werk opvallend maakte omdat het vrij intens was...
Verwijderd
Verwijderd
dude, als ik niet beter wist, zou ik zweren dat je dit overtrok.. big up en een boel respect, want dit is echt goed!!
Verwijderd
vanaf een technisch standpunt is het idd erg indrukwekkend maar zelf vind ik er geen reet aan. maar ja, het ligt er maar net aan waar je naartoe wil met tekenen
edit: blaat, maar ff wat zooi posten..



edit: blaat, maar ff wat zooi posten..



[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2003 23:24 ]

Ik doe een tekenvak op de universiteit. Dit is van de elfde les. Ik heb er wat photoshop levels en color layer tegenaangegooid voor het effect.
Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl
Verwijderd
de wielen zijn niet rond ( lukt mezelf ook nooit) en op een of andere manier lijkt de schaduw ook niet helemaal te kloppen, er valt wle schaduw op de grond maar niet op de auto zelf.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2003 16:05 ]
je hebt gelijk, die wielen had ik langer over moeten doen. Opzich is het heel simpel als je de regeltjes volgt worden ze bijna perfect. Maar ik heb het te snel gedaan. Het zijn tekeningen die duidelijk moeten maken hoe een product in elkaar zit. Schaduwen op het voorwerp zelf zijn dus niet echt nodig, en maken het vaak te bont. Het wordt er wel realistischer van, maar ik heb het weggelaten.Verwijderd schreef op 12 december 2003 @ 16:04:
de wielen zijn niet rond ( lukt mezelf ook nooit) en op een of andere manier lijkt de schaduw ook niet helemaal te kloppen, er valt wle schaduw op de grond maar niet op de auto zelf.
Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl
Verwijderd
niet echt iets wat onlangs is gemaakt (ie alles wat ik wel heb is bagger). ik schilder niet echt zo heel veel, af en toe wat met aquarel. en ik krijg over een maand pas een tabletClay schreef op 12 december 2003 @ 16:22:
Xen, die stijl is mooiheb je ook iets compleets? naast deze schetsen?
Verwijderd
Ja,vind dat je gelijk hebt...bovendien heeft iedereen vroeger met tekenles dat soort dingen moeten tekenen...Verwijderd schreef op 11 december 2003 @ 23:14:
vanaf een technisch standpunt is het idd erg indrukwekkend maar zelf vind ik er geen reet aan. maar ja, het ligt er maar net aan waar je naartoe wil met tekenen
edit: blaat, maar ff wat zooi posten..
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Verwijderd
Verwijderd schreef op 13 december 2003 @ 18:10:
...bovendien heeft iedereen vroeger met tekenles dat soort dingen moeten tekenen...
Niet op mijn school iig...
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2003 18:48 ]
Verwijderd
O,ok,dan vind ik het wel cool hoe je dat gedaan hebt...
Ik dacht dat je het net als ik gewoon op school had geleerd,over perspectief enz.
maarre,ga zo door dan!
Verwijderd
Nou,zo te zien doe je het goed hoor,ik zie namelijk aan de rechterkant nog een klein hulplijntje en dat is precies hoe ze het op school aan je leren...meestal dan..
Kirby, je kan zoveel op school leren
Dat je daar de basis leert van hoe je iets kan doen betekent niet dat iedereen het dan ook uiteindelijk kan; als dat wel zo was was iedereen goed in wiskunde (dat is immers pure logica) en deed Rembrandt niets bijzonders (dat kan iedereen leren). Op die manier kan je wat b.v. waterkoud gepost heeft ook bagatelliseren.
Znorro, mooi
goed licht ook, maar er klopt iets niet, kan er alleen ff niet de vinger op leggen. Welke pic heb je erbij als referentie?
Znorro, mooi
Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin
Verwijderd
waarschijnlijk de linkerwang ( voor kijkers rechts)Clay schreef op 14 december 2003 @ 14:11:
[...]
Znorro, mooigoed licht ook, maar er klopt iets niet, kan er alleen ff niet de vinger op leggen. Welke pic heb je erbij als referentie?
referentie
Het is denk meer de neus
die wordt naar boven toe toch iets smaller nog. en de wanglijn van neusvleugel naar mondhoek (hoe heten die eigenlijk
) staat de verkeerde kant uit, de bolling moet eerder naar links dan naar rechts imo.
Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin
@clay dat heet aanleg ja 
ik denk dat de onderlip en de ogen iets verschillen.. De witte plek op der wang is ook beetje groot en ziet er vreemd uit..
Ziet er voor de rest best goed uit
ik denk dat de onderlip en de ogen iets verschillen.. De witte plek op der wang is ook beetje groot en ziet er vreemd uit..
Ziet er voor de rest best goed uit
mercarra schreef op 12 december 2003 @ 11:47:
[afbeelding]
Ik doe een tekenvak op de universiteit. Dit is van de elfde les. Ik heb er wat photoshop levels en color layer tegenaangegooid voor het effect.
offtopic:
Wat studeer je en waar, als ik vragen mag? Lijkt me IO, of niet?
snowblind: Grappig, mijn vader doet heel veel onderzoek naar kleurenblindheid, hij heeft er ook programma's voor geschreven om voor allerlei soorten kleurenblindheid kleuren om te zetten en te simuleren
Wat studeer je en waar, als ik vragen mag? Lijkt me IO, of niet?
snowblind: Grappig, mijn vader doet heel veel onderzoek naar kleurenblindheid, hij heeft er ook programma's voor geschreven om voor allerlei soorten kleurenblindheid kleuren om te zetten en te simuleren
Maar ff ontopic: Ik ben nu steeds meer bezig om auto's te tekenen, soms lukt het wel, maar ik vind het perspectief vaak echt moeilijk, terwijl ik normaal best goed ben in perspectief tekenen, vooral om de banden in het juiste perspectief te krijgen is voor mij een hele opgave, heeft iemand tips?
[ Voor 41% gewijzigd door da_rippah op 15-12-2003 17:41 ]
Niet dat ik het wel kan, maar hierzo staat een heel verhaal over elipsen tekenen in perspectiefda_rippah schreef op 15 december 2003 @ 17:36:
[...]
Maar ff ontopic: Ik ben nu steeds meer bezig om auto's te tekenen, soms lukt het wel, maar ik vind het perspectief vaak echt moeilijk, terwijl ik normaal best goed ben in perspectief tekenen, vooral om de banden in het juiste perspectief te krijgen is voor mij een hele opgave, heeft iemand tips?
Ja die tutorial heb ik al eens gedaan, was wel behulpzaam ja, die vent maakt echt *supergoede* tekeningen 
Maar ik wil meer, meer!
Maar ik wil meer, meer!
Ik doe een minor IO op universiteit twente. Ik studeer werktuigbouwkunde. Die banden zijn best simpel te doen. Even die tutorail bekijken.da_rippah schreef op 15 december 2003 @ 17:36:
[...]
Wat studeer je en waar, als ik vragen mag? Lijkt me IO, of niet?
Maar ff ontopic: Ik ben nu steeds meer bezig om auto's te tekenen, soms lukt het wel, maar ik vind het perspectief vaak echt moeilijk, terwijl ik normaal best goed ben in perspectief tekenen, vooral om de banden in het juiste perspectief te krijgen is voor mij een hele opgave, heeft iemand tips?
[ Voor 4% gewijzigd door Mercarra op 15-12-2003 19:44 ]
Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl
Ja het gaat dus niet alleen om de banden, met die tutorial zijn die inderdaad wel goed te doen, maar het algehele tekenen van auto's vind ik vaak moeilijk. Omdat de meeste auto's vloeiende lijnen hebben lukt het me vaak niet om die mooi in perspectief te tekenen...
Een manier is het gebruik maken van primitieven. Op die manier zet je een basisvorm op, en later 'shape' je een mooie vorm. Nadeel is de beperktheid in vormen, en later zie je misschien je primitieven terug.da_rippah schreef op 15 december 2003 @ 20:26:
Ja het gaat dus niet alleen om de banden, met die tutorial zijn die inderdaad wel goed te doen, maar het algehele tekenen van auto's vind ik vaak moeilijk. Omdat de meeste auto's vloeiende lijnen hebben lukt het me vaak niet om die mooi in perspectief te tekenen...
Beter is gebruik te maken van doorsnedes, op die manier kan je prachtige dubbelgekromde oppervlakken maken. Maak een aantal doorsnedes in x en y richting, en de vorm ontstaat vanzelf. (beetje lastig uit te leggen.)
Het kleuren van je vlakken, het licht en donker geeft de ruimtelijke werking. Als je hier niet bekwaam in bent (like me) dan lijkt het nooit echt mooi...
Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl
Verwijderd
Halleej! vandaag een beetje zitten klooien, hieronder twee WIP'jes, welke vinden jullie mooier? (of allebei niet mooi?, dat mag ook!)


Die onderste vind ik wat meer uitstralen.
Borst alleen wat groter maken, en wat verder naar rechts.
Borst alleen wat groter maken, en wat verder naar rechts.
Screw you guys, I'm goin' home! >_>
Ik vind die onderste een mooiere uitstraling hebben. Waarom kan ik je niet precies zeggenVerwijderd schreef op 17 december 2003 @ 15:23:
Halleej! vandaag een beetje zitten klooien, hieronder twee WIP'jes, welke vinden jullie mooier? (of allebei niet mooi?, dat mag ook!)
[afbeelding]
[afbeelding]
Verwijderd
Die onderste is cool. Kan je mooi gebruiker voor een banner oid.
Waarom de tiet groter moet van phunk weet ik niet... ik vind 'm wel goed zo.
Waarom de tiet groter moet van phunk weet ik niet... ik vind 'm wel goed zo.
Verwijderd
die tiet mag iets lager denk ik, en als hij nou wil dat ze kleine tieten heeft mag dat best
De ronding van de borst, voor de kijker rechts, moet doorlopen in het lijntje onder de oksel en niet daarvoorbij. Nu zit de borst nl. te hoog.Verwijderd schreef op 17 december 2003 @ 15:23:
Halleej! vandaag een beetje zitten klooien, hieronder twee WIP'jes, welke vinden jullie mooier? (of allebei niet mooi?, dat mag ook!)
[afbeelding]
[afbeelding]
Dit valt me direct op omdat ik ooit dezelfde fout maakte, nota bene op een boekomslag
[ Voor 3% gewijzigd door Lex_van_H op 17-12-2003 21:05 ]
Weet nog steeds niks.....
Verwijderd
op jullie aanraden ga ik nu dus maar verder met die onderste...(vond ik zelf ook mooier)
Borst gaat naar onder, misschien iets groter. Zal vanmiddag weer een WIP'je posten....
Borst gaat naar onder, misschien iets groter. Zal vanmiddag weer een WIP'je posten....
Verwijderd
Omdat ik nogsteeds altijd veel te precies wil tekenen (details prutsen enzo), terwijl ik losse cartoons e.d. vaak veel koeler vind ben ik bezig met wat quick n dirty tekeningen, om weer es wat andere stijlen in de vingers te krijgen. Is vaak toch moeilijk dan het lijkt. Deze is nog wel aardig gelukt 
Ik moet daar toch eens mee aan de slag gaan met mijn wacom tablet, maar hoe goed dat spul ook werkt, het echte tekengevoel krijg ik er niet mee. Retoucheren en bijwerken van foto's gaat perfekt, maar verder doe ik er eigenlijk niks mee.
Verwijderd
Nja, het gevoel is niet hetzelfde als op papier, maar je kunt best ver komen met wat training. Bepaalde tekendingen gaan zelfs beter als op papier, andere minder. Schetsen en snel tekenen was voor mij in het begin moeilijk, maar gaat al veel vlotter. Bovenstaande veel te snelle kriebel is dus ook op een wacom, zoiets maak ik normaal in collegeblokken
Precies wat ik bedoeldeVerwijderd schreef op 18 december 2003 @ 11:22:
Alvast kleine WIP: "BEFORE and AFTER plastic surgery"
BEFORE:
[afbeelding]
AFTER:
[afbeelding]
comments?
Zit wel 'swing' in. Benieuwd hoe je dit verder denkt uit te werken.
Weet nog steeds niks.....
Verwijderd
ff een WIPje van een tekening die ik aant maken ben:

moet dus chrisitna aguilera worden (met referentie)
edit:
ff geupdate
ff geupdate
moet dus chrisitna aguilera worden (met referentie)
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2003 18:16 ]
Verwijderd
hmmz, zit zo even te kijken.. en weet niet of het er strax anders uit gaat zien, maar het lijkt net alsof haar mond niet helemaal lijnt met de neus.. alsof ze allebei een beetje "een andere kant" op staan.. of het moet komen door de schuine poseVerwijderd schreef op 20 december 2003 @ 14:58:
ff een WIPje van een tekening die ik aant maken ben:
[afbeelding]
moet dus christina aguilera worden (met referentie):D
voor de rest wel kewl.. je bent veel bezig met oefenen enzow of niet?!
Verwijderd
Oog is wel gaaf gedaan, voor het gezicht zie ik nog wat te weinig
Maar waarom kies je in godsnaam Christina

plm twee uurtjes met houtskool sepia en 2H potloodje.
Nederlander in het enge Florida
Liv Tyler
Die is zeer netjes! Houtskool is ook een mooi materiaal om mee te werken, je krijgt er wel ranzige vingers van
Die is zeer netjes! Houtskool is ook een mooi materiaal om mee te werken, je krijgt er wel ranzige vingers van
Valt wel mee. Zeker met houtskool potlodenSenzuboon schreef op 20 december 2003 @ 18:41:
Liv Tyler![]()
Die is zeer netjes! Houtskool is ook een mooi materiaal om mee te werken, je krijgt er wel ranzige vingers van
Thanks btw.
Nederlander in het enge Florida
Verwijderd
Heeft iemand misschien nog tips voor het invullen van de achtergrond van mijn tekening, want op een gegeven moment worden gebouwen te klein. En invullen met water vind ik zwak.
Verwijderd
Houtskool is erg mooiSenzuboon schreef op 20 december 2003 @ 18:41:
Liv Tyler![]()
Die is zeer netjes! Houtskool is ook een mooi materiaal om mee te werken, je krijgt er wel ranzige vingers van
En idd, Liv vind ik ook wel een bijzonder mooi uiterlijk hebben
Dank uVerwijderd schreef op 20 december 2003 @ 22:11:
[...]
Houtskool is erg mooiVroeger was dat echt mijn lievelingsmateriaal, om een of andere rede ben ik er totaal mee gestopt, weet eigenlijk niet waarom. Enige nadeel is dat, wanneer je met de 'wreef' van je hand zegmaar over de tekening gaat zegmaar dat je een hele zwarte hand krijgt. Dat maakt an sich niet uit, maar je hand gaat daarna vleken op het papier stempelen als je niet uitkijkt
En idd, Liv vind ik ook wel een bijzonder mooi uiterlijk hebbenEn nog netjes uitgevoerd ook
Hulde
Nederlander in het enge Florida
Verwijderd
Hoezo zonder fixatief?Paradoxia schreef op 21 december 2003 @ 00:56:
[...]
Dank uEnig idee om dit mooi te houden (zonder fixatief?) Zit namelijk zonder cash
Haarspray is trouwens wel een standaard cheapass manier om een houtskoolprent te fixeren. Ik zou dan wel m'n tekening rechtop houden (zodat je nozzle er niet overheen drupt) en op een afstand. Er schijnen wat nadelen aan haarspray te zitten, en je moet niet van die dure hightech haarspray gebruiken maar van die standaard cheapass spray, maar ik weet zo niet wat die nadelen zijn, misschien dat iemand anders daar een uitspraak over kan doen
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2003 16:30 ]
Ik zie denk ik wat je bedoelt, als je je hoofd scheef houdt, zodat je haar gezicht recht van voren ziet, zie je wat er niet klopt. De mond en de neus zitten scheef, daarom lijkt het alsof ze niet lijnen. Mondhoek en neusvleugel ( voor kijker rechts ) zitten iets te veel naar beneden.Verwijderd schreef op 20 december 2003 @ 15:26:
[...]
hmmz, zit zo even te kijken.. en weet niet of het er strax anders uit gaat zien, maar het lijkt net alsof haar mond niet helemaal lijnt met de neus.. alsof ze allebei een beetje "een andere kant" op staan.. of het moet komen door de schuine pose
voor de rest wel kewl.. je bent veel bezig met oefenen enzow of niet?!
*gaat proberen*Verwijderd schreef op 21 december 2003 @ 16:19:
[...]
Hoezo zonder fixatief?
Haarspray is trouwens wel een standaard cheapass manier om een houtskoolprent te fixeren. Ik zou dan wel m'n tekening rechtop houden (zodat je nozzle er niet overheen drupt) en op een afstand. Er schijnen wat nadelen aan haarspray te zitten, en je moet niet van die dure hightech haarspray gebruiken maar van die standaard cheapass spray, maar ik weet zo niet wat die nadelen zijn, misschien dat iemand anders daar een uitspraak over kan doen
Thanks
Nederlander in het enge Florida
Verwijderd
Doe dus wel evt navraag naar nadelen van spray
Ik wil niet verantwoordelijk zijn voor vernieling van je werkstuk, hoewel ik aantal tekeningen heb van paar jaar oud die nog prima zijn met Kruidvat Hairspray Fixatie (c)
Verwijderd
Had weer even een uurtje (anderhalf eigenlijk) afleiding nodig...
resultaat:

Die 666 staat er maar als voorbeeld, kan later nog vervangen worden. Het draait om de 'duivelse vrouwtjes'. Die zijn dan ook als enige handgetekend...
resultaat:

Die 666 staat er maar als voorbeeld, kan later nog vervangen worden. Het draait om de 'duivelse vrouwtjes'. Die zijn dan ook als enige handgetekend...
edit:
hmmz...plaatje is erg wazig zie ik...ff kijken of dat beter kan
hmmz...plaatje is erg wazig zie ik...ff kijken of dat beter kan
Verwijderd
Zo laat ik ook maar eens een plaatje posten. het is m'n 1e echte tekening op de computer. Ben dus nog niet zo ervaren in het gebeuren op de computer. Ik heb het getekent in Flash MX (ben niet zo thuis in tekenprogramma's). Ik heb ook nog wat handtekenwerk, maar dat is te groot om ff onder de scanner door te halen (A1 of A2 formaat) dus dat post ik later nog wel eens.
hier dus een klein WIP'tje:
[img]"http://www.geocities.com/knakworstsalsa/wickedmanred_yellow.jpg"[/img]
hier ook nog een grote versie waarop er wat meer detail is te zien:
[<a href="http://www.geocities.com/knakworstsalsa/wickedmanred_yellow_big.jpg" target=_blank class=link>groot</a>]
en nog eentje met een ander kleurtje:
[<a href="http://www.geocities.com/knakworstsalsa/wickedmangreen_big.jpg" target=_blank class=link>groot en groen
</a>]
reacties zijn welkom
hier dus een klein WIP'tje:
[img]"http://www.geocities.com/knakworstsalsa/wickedmanred_yellow.jpg"[/img]
hier ook nog een grote versie waarop er wat meer detail is te zien:
[<a href="http://www.geocities.com/knakworstsalsa/wickedmanred_yellow_big.jpg" target=_blank class=link>groot</a>]
en nog eentje met een ander kleurtje:
[<a href="http://www.geocities.com/knakworstsalsa/wickedmangreen_big.jpg" target=_blank class=link>groot en groen
reacties zijn welkom
Niet met HTML doen is de truc
Hmm, ze hot/deep-linken niet?
Weet van alles een beetje en van een beetje alles!
Verwijderd
wilde alleen het bovenste plaatje weer geven, de laatste 2 zijn een beetje groot qua afmeting en bestands grootte. had even naar de broncode gekeken van de pagina op dit forum en dat maar even gekopieerd, maar helaas het werkt niet. Heb geen idee van hoe ik dit ga oplossen. Maar gelukkig is de link wel zichtbaar dus als je die ff plakt in je browser moet die het doen
je zet gewoon [img] voor de url van het plaatje en [/img] achter de url
D200|F90x|Leica M6|Yashica T3|Hasselblad 503cx
Nikon: 12-24/4|17-35/2.8|10,5mm/2.8|30mm/1.4|50mm/1.4|85mm/1.8|SB-800|SB-24|SB-26|MC-36
Zeiss: 80mm/2.8 50mm/4 ZM: 35mm/2
When the going gets weird... the weird turn pro
Ik heb gisteren een Wacom Graphire 3 classic gekregen, probeer nu het werken met een tekentablet onder de knie te krijgen.
Dit is het resultaat van mijn eerste schetsje, het moet een takje van een larix(een naaldboom) met larixappels voorstellen.
Mijn real-life naam is larix, ja ik ben dus genoemd naar een boom, ik vond het dus grappig om een deel van een naamgenoot na te tekenen
Dit is zo'n 7minuutjes werk:
Dit is het resultaat van mijn eerste schetsje, het moet een takje van een larix(een naaldboom) met larixappels voorstellen.
Mijn real-life naam is larix, ja ik ben dus genoemd naar een boom, ik vond het dus grappig om een deel van een naamgenoot na te tekenen
Dit is zo'n 7minuutjes werk:
2e keer dat ik mijn wacom gebruik
een poging om dr. Martin Luther King jr. te tekenen:

nog een wip
tot nu toe 20min. werk
/edit
ik ben klaar vind ik, oftewel ik heb geen zin om aan een toch al niet echt kloppende plaat veel details toe te gaan voegen.
Zie hier het eindresultaat:
een poging om dr. Martin Luther King jr. te tekenen:

nog een wip
tot nu toe 20min. werk
/edit
ik ben klaar vind ik, oftewel ik heb geen zin om aan een toch al niet echt kloppende plaat veel details toe te gaan voegen.
Zie hier het eindresultaat:
[ Voor 51% gewijzigd door Larixk op 26-12-2003 11:19 ]
ziet er goed uit zeker voor een eerste keer met een wacom
ik denk dat ik mijn medion tablet maar eens bij het huisvuil moet gaan zetten en me ook een wacom moet gaan aanschaffen, maar dat moet dan maar ff wachten want momenteel heb ik er de financieen niet voor
ik denk dat ik mijn medion tablet maar eens bij het huisvuil moet gaan zetten en me ook een wacom moet gaan aanschaffen, maar dat moet dan maar ff wachten want momenteel heb ik er de financieen niet voor
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

vector tekening van mezelf gemaakt
dankje, mijn wenkbrauwen zijn inderdaad vreemdVerwijderd schreef op 26 december 2003 @ 15:40:
Ha, die is cool. De wenkbrauwen zijn misschien wat vreemd, maar ik vind het wel goed.
Verwijderd
Mooi gedaan, hoe maak je een vector tekening? Heeft iemand daar een tutorial van misschien?
Het is denk ik gewoon goed naar de belichting kijken en in verschillende "licht-lagen" kunnen kijken. Dan is het met de pen-tool overtrekken
Verwijderd
Wel dit is dan mijn eerste wacom creatie, niet zo goed maar toch een goed begin 
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2003 13:18 ]
vergeet de http:// nietVerwijderd schreef op 28 december 2003 @ 12:39:
Wel dit is dan mijn eerste wacom creatie, niet zo goed maar toch een goed begin
[afbeelding]
Alleen jammer van haar kruin... die kleurovergang is vel te scherp.
Verder zou de schaduw van de haren wat scherper op het gezicht mogen liggen.
Bij nader inzien zijn ook de wimpers erg dik, maar ik weet dat dit gewoon uiterst moeilijk is om te tekenen, bravo dus voor hoe netjes je het nu hebt gedaan.
De onderlip lijkt me wat te bollig, hij sluit ook dik aan op de bovenlip, dit is meestal maar een klein stukje. Ik denk dat het gecorrigeerd zou kunnen worden door het gedeelte tanden wat ruimer te maken. Het stukje rood aan het oog is bij jou trouwens een aangeplakt hoekje, en niet zozeer de uiterste punt van het oog? Als je een tijdje kijkt valt het een beetje op zeg maar
De ogen vind ik wel heel spreken, evenals de punten van de haren enzo, dat lijkt heel mooi echt, vooral bij de wenkbrauwen.
Ik ga zelf ook even wat tekenen, alleen niet in die stijl
Toch wel redelijk in die stijl, ik wilde eigenlijk strips gaan tekenen maar mijn Wacom is zo 'hoekig' sinds ik WinXP heb (std drivers, en onder Configscherm al wat getest
helpt niks)

Dreamwaver
Zeg nou niet het is 'Dreamweaver' want dit paard is gebaseerd op een gelijknamig paard uit een strip van Lena Furberg
. Lena is ongeveer godlike als het om paarden tekenen gaat. Maargoed. Het origineel is dit:

Het origineel bestond niet meer
dus ik heb dit kleine frutseltje van Google maar genomen.
(Ik had ook naar de garage kunnen lopen en het tijdschrift waar ie origineel in staat op kunnen halen, maar ach...
)
Verder zou de schaduw van de haren wat scherper op het gezicht mogen liggen.
Bij nader inzien zijn ook de wimpers erg dik, maar ik weet dat dit gewoon uiterst moeilijk is om te tekenen, bravo dus voor hoe netjes je het nu hebt gedaan.
De onderlip lijkt me wat te bollig, hij sluit ook dik aan op de bovenlip, dit is meestal maar een klein stukje. Ik denk dat het gecorrigeerd zou kunnen worden door het gedeelte tanden wat ruimer te maken. Het stukje rood aan het oog is bij jou trouwens een aangeplakt hoekje, en niet zozeer de uiterste punt van het oog? Als je een tijdje kijkt valt het een beetje op zeg maar
De ogen vind ik wel heel spreken, evenals de punten van de haren enzo, dat lijkt heel mooi echt, vooral bij de wenkbrauwen.
Ik ga zelf ook even wat tekenen, alleen niet in die stijl
Toch wel redelijk in die stijl, ik wilde eigenlijk strips gaan tekenen maar mijn Wacom is zo 'hoekig' sinds ik WinXP heb (std drivers, en onder Configscherm al wat getest

Dreamwaver
Zeg nou niet het is 'Dreamweaver' want dit paard is gebaseerd op een gelijknamig paard uit een strip van Lena Furberg

Het origineel bestond niet meer
(Ik had ook naar de garage kunnen lopen en het tijdschrift waar ie origineel in staat op kunnen halen, maar ach...
[ Voor 32% gewijzigd door Dark Blue op 02-01-2004 22:12 ]
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
Verwijderd
dingetje wat ik laatst in school heb getekend tijdens examens (had ze al af en verveelde me
)
khad m slechts half getekend zodat ik m naderhand kon spiegelen met PS of een dergelijk prog
laat maar horen die commentaar

PS: Notorious is men normale nick ... vandaar dat ik die onder de tekening heb staan.
khad m slechts half getekend zodat ik m naderhand kon spiegelen met PS of een dergelijk prog
laat maar horen die commentaar

PS: Notorious is men normale nick ... vandaar dat ik die onder de tekening heb staan.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2004 00:09 ]
Verwijderd
zijn mondhoek is te ruim denk ik, en er staan een paar rare kringels waar de neus door moet lopen of niks moet staan, en de lijnen rechts eindigen niet recht, dus als je gaat spiegelen krijg je een paar rare hoekjes in het midden.
de lijn die van zijn mondhoek naar de zijkant van zijn neus hoort te lopen gaat van de neus ergens naar de wang.
zo, dat was het
de lijn die van zijn mondhoek naar de zijkant van zijn neus hoort te lopen gaat van de neus ergens naar de wang.
zo, dat was het
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2004 00:16 ]
Verwijderd
zalige stijl !Senzuboon schreef op 29 oktober 2003 @ 20:18:
Ik heb nu eindelijk een fatsoenlijke scanner en kan dus ook weer mijn frutsels hier spammen
Deze twee heb ik vandaag in de trein gemaakt:
Handen zijn irritant...![]()
[afbeelding]
Moet nog afgemaakt worden, zijn been aan de andere zijde moet nog een stukkie doorlopen. Voor de rest heel tevreden over.
[afbeelding]
Toch komt 'ie er na spiegelen redelijk mooi uit...


Je moet 'm wel effe 0.2 of 0.3 graden CCW roteren, en dan pas spiegelen. Je scan is niet 100% recht

Je moet 'm wel effe 0.2 of 0.3 graden CCW roteren, en dan pas spiegelen. Je scan is niet 100% recht
[ Voor 33% gewijzigd door RobIII op 03-01-2004 00:29 ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Verwijderd
Ik weet het ; ik ben geen scan-specialist noch tekenaar. Er zullen waarschijnlijk nog meer details foutzitten maarja
verveling maakt fouten zullen we maar zegge 
Toch bedankt voor de positieve comments ( en ook voor ff te spiegelen
)
Toch bedankt voor de positieve comments ( en ook voor ff te spiegelen
Nou, je weet anders wel waar de schaduwvlakken moeten liggen etc..Verwijderd schreef op 03 januari 2004 @ 00:43:
Ik weet het ; ik ben geen scan-specialist noch tekenaar. Er zullen waarschijnlijk nog meer details foutzitten maarjaverveling maakt fouten zullen we maar zegge
Toch bedankt voor de positieve comments ( en ook voor ff te spiegelen)
Nu alleen nog wat anatomie en je kunt een heel aardig gezicht tekenen zo!
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
whoaDark Blue schreef op 02 januari 2004 @ 20:25:
Ik ga zelf ook even wat tekenen, alleen niet in die stijl
Toch wel redelijk in die stijl, ik wilde eigenlijk strips gaan tekenen maar mijn Wacom is zo 'hoekig' sinds ik WinXP heb (std drivers, en onder Configscherm al wat getesthelpt niks)
[afbeelding]
Om toch ff wat te zeuren
Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin
Clay schreef op 03 januari 2004 @ 13:39:
[...]
whoaerg mooi
Om toch ff wat te zeurendit gaat wel iets meer richting een pony dan het paard van de ref. Daarvan zijn het lijf, de benen, de nek en de snuit langer (alles eigenlijk
). met name het hoofd is denk ik aan de korte kant, en ik zou de mondhoek wat lager hebben gelegd. maar als tekening issie top
Ik ben van plan nu na dit een gezicht te gaan doen, dat is stukken moeilijker. Begrijp me niet verkeerd ik teken al tijden van foto's na maar altijd van hoge resolutie pics, dus alle details zichtbaar enzo. Dit vierhoevige beestje hierboven is vooral redelijk gelukt omdat ik zo lang Lena's stijl heb nagetekend dat ik de vaste lijnen als het ware uit mijn hoofd ken
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
Zo, das een oude quote
Maar dank je wel
Ik heb trouwens een nieuwe dummy die een stuk groter is dan die oude (like twee keer zo groot) en das best een verandeming. Al vind ik het wel jammer dat er in de trein niet zo lekker te tekenen valt.
Anyway, daar staan ook wel leuke tekeningen in, ik zal binnenkort weer eens wat scannen
er zijn weer verse beertjes
voor de liefhebber;







voor de liefhebber;







Stoer; Marduq
Dit topic is gesloten.
![]()








